Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 335 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.635 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 22:44
Katseviool schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:18:
[...]

Ik heb al jaren geen ghost breaking meer gehad eerlijk gezegd. 4 jaar geleden was het nog wel doodsangsten uitstaan toen die bak vol in de ankers ging bij het uitkomen van dat viaduct bij de A4 (vlakbij Hoofddorp) maar nu heb ik nooit meer last van raar gedrag eerlijk gezegd.
Ik ben vorige week in Italië geweest en tijdens de reis (heen en terug) heel veel ghost braking gehad. Echt tientallen op de autobahn in Duitsland, Oostenrijk en de tolwegen in Italie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:34
Oekol schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:08:

Evenals Venray die nu ook met foto op X gedeeld wordt:

[Embed]
Goeie locatie, vlak langs de snelweg bij hotel asteria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zspaulus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:30
TACC zal ook zeker remmen wanneer het niet nodig is. Ik heb er vaak last van en zou graag gewoon CC hebben zonder het afstand houden. Ik neem aan dat dat niet mogelijk is?

[img]http://card.mygamercard.net/cylinder/ZSPaulus.png[/img]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:58
The_Woesh schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:52:
[...]

Eens, "ik heb de update", of "ik heb hem niet" is helemaal niet interessant. Staat ook niet voor niks in de waarschuwingen. Maar niet praten over de softwarematige verbeteringen (of verslechtering) in een Tesla topic is toch een beetje alsof je niet over koken in een restaurant topics mag praten. Tesla en Software gaan nou eenmaal samen.
Ga je daar niet over praten dan kan je pagina's vol schrijven over de stugge vering, het wel of niet mooi vinden van het interieur en of je wel of niet voor een 3 of een Y moet kiezen. Dan wordt het ook een beetje saai.

En om iets anders te noemen: een groot aantal post gaat hier over lease en laadpassen. Op zich hoort het hier niet thuis en voor mij is het niet interessant want ik lease niet. Maar ik stoor mij er niet aan zolang het een inhoudelijk bijdrage is en niet een "ik heb die" & "ik zit daar" bijdrage.

Het gaat mij meer om het principe dat als we voor alles specifieke topics gaan maken het er niet beter op wordt. IMHO kunnen we beter focussen op inhoudelijk sterkere posts dan het scheiden van de onderwerpen.
We zijn het eens. De uitwerking en ervaringen van een softwareupdate op onze auto's vind ook ik relevant. Maar nogmaals, en ik val voor het laatst in herhaling, hoe de uitrol verloopt, het gissen naar (niet bestaande) verbeteringen en wie 'm wel of niet heeft zou een eigen topic kunnen krijgen want blijkbaar zijn er Tweakers die er wild van worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:13
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:24:
[...]

Klopt ik heb dit met TACC ook gehad. Ik ben zelf een redelijke linkerbaan rijder, en als ik dan op AP rijd dan gaat de auto zich centreren waardoor je dichter tegen de auto rechts van je zit.

Wanneer ik op TACC rijd en linkerbaan rijd, rij ik zelf van nature ook iets meer op de linkerhelft van de rijbaan. Ik heb hierdoor wel het gevoel dat het braking minder erg is omdat er meer ruimte tussen de auto rechts zit dan wanneer de Tesla gecentreerd is via AP. Als je snapt wat ik bedoel :+
Inderdaad, met TACC heb je tenminste vrijheid om te bepalen waar je precies in je baan gaat rijden, waardoor je in sommige gevallen plotseling afremmen van de auto kan voorkomen.

Offtopic:
Ik zie dat veel mensen 'break' schrijven in plaats van 'brake'. Een 'break' is een pauze ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Ben hier ook al zover dat ik EAP niet meer gebruik als m'n vrouw ook in de auto zit. De WAF heeft aardige tikken gehad door die rare fratsen. Kan het zelf nog wel handelen maar zij schrikt zich steeds een hoedje als ie plotseling remt en geeft mij dan de schuld :P

Inhalen met EAP doe ik ook niet. EAP uitschakelen, inhalen, weer inschakelen. Automatisch gaat het veel te sloom of breekt ie halverwege af.

Domste beslissing ooit om al die extra sensoren eruit te slopen om een paar centen te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13:04
hommer schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:11:
Voor de TeslaMate gebruikers onder ons; staar je niet blind op het Battery Health dashboard en de battery wear die daar wordt weergegeven, die is erg afhankelijk van je laad gedrag valt me op.

Tot een paar week terug gaf de 'estimated degradation' iets van 4% aan. Na drie week vakantie met vrij veel superchargers en wat vaker 100% geladen (mYLR laad normaal tot 80%) was de schatting tot vlak na de vakantie ineens verlaagd naar <1%. Nu, een paar dagen later, begint de voorspelling alweer te stijgen.
De waarde die de S3XY buttons app weergeeft lijkt meer de werkelijkheid weer te geven.
...
Merkte ik inderdaad ook al eerder. Toen ik een tijd terug met onze nieuwe "slimme" teller moest beginnen rekening houden met het capaciteitstarief (Vlaanderen), en dus aan lagere (kilo)wattages begon te laden, ging mijn degradatie in Teslamate ineens zo'n kleine 3% hoger. De "estimated range" bleef daarentegen terzelfdertijd redelijk stabiel...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb hetzelfde maar dan met moeder en schoonzus. Ik begrijp wel een beetje waarom de auto opeens remt, ook al vind ik het niet prettig. Zij begrijpen het niet, kan ik ook niet aan uitleggen en gillen het bijna uit als de auto opeens remt (vooral schoonzus is heel erg high strung).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Na 2 weken in een Lynck & co als huurauto voelt Autopilot wel echt als een verouderd en slecht systeem. Met name het wisselen van rijbaan met TACC of AP is gewoon outdated, anderen leveren het als standaard functionaliteit (EAP dus eigenlijk), maar hebben ook een implementatie waarbij ongeacht of het TACC of de AutoPilot variant is gewoon de auto weer accelereert op het moment dat je de richtingaanwijzer aanzet. Zonder comments op technische keuzes van Tesla vs anderen is de beleving erg slecht, de USP van weleer is echt een detractor aan het worden voor Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:54
turkeyhakan schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:15:
[...]

Ik vraag mij nog steeds af of je met een MTC druppel kunt laden bij een V4 SuC met terminal..
Bij de V4 SuC in Harderwijk was dat er niet (op begin begin). Echter was er wel een plaat ongeveer zo groot als een terminal die er afgehaald kon worden. Voor mijzelf maakte ik daar toen 1+1 = 3 van. Geen idee of dat nu al is. Mijn inziens is het omwisselen en gaan. Weet niet of je die foto kent van een V4 SuC op een race event in Engeland. Het kwam met elkaar overeen.

Als ik Google op V4 supercharger UK terminal hebben ze er heel wat meer dan een paar. Zie bijv deze post:

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:23
Maasluip schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:31:
Ik heb hetzelfde maar dan met moeder en schoonzus. Ik begrijp wel een beetje waarom de auto opeens remt, ook al vind ik het niet prettig. Zij begrijpen het niet, kan ik ook niet aan uitleggen en gillen het bijna uit als de auto opeens remt (vooral schoonzus is heel erg high strung).
Heel herkenbaar met mijn familieleden inderdaad; vrouw, zoon en dochter zien het ook nooit aankomen inderdaad (rijden er ook minder vaak in) en naar mijn uitleg (willen) luisteren, nope.
En dus is vinden ze het maar een domme k*t auto :/

Mijn dochter begint het onderhand gelukkig wel te begrijpen en daar wil de rest wel naar luisteren... zo jammer.

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 13:49
Oekol schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:18:
[...]

Bij de V4 SuC in Harderwijk was dat er niet (op begin begin). Echter was er wel een plaat ongeveer zo groot als een terminal die er afgehaald kon worden. Voor mijzelf maakte ik daar toen 1+1 = 3 van. Geen idee of dat nu al is. Mijn inziens is het omwisselen en gaan. Weet niet of je die foto kent van een V4 SuC op een race event in Engeland. Het kwam met elkaar overeen.

Als ik Google op V4 supercharger UK terminal hebben ze er heel wat meer dan een paar. Zie bijv deze post:

[Embed]
Die video ken ik, de V4 in Harderwijk heeft inderdaad geen terminal. Maar alle V4's die daarna geplaatst zijn, wel als het goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 19:30
Snoz Lombardo schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:23:
Ben hier ook al zover dat ik EAP niet meer gebruik als m'n vrouw ook in de auto zit. De WAF heeft aardige tikken gehad door die rare fratsen. Kan het zelf nog wel handelen maar zij schrikt zich steeds een hoedje als ie plotseling remt en geeft mij dan de schuld :P

Inhalen met EAP doe ik ook niet. EAP uitschakelen, inhalen, weer inschakelen. Automatisch gaat het veel te sloom of breekt ie halverwege af.

Domste beslissing ooit om al die extra sensoren eruit te slopen om een paar centen te besparen.
Ik rij continu met EAP en in een zeer beperkt aantal gevallen wordt het onderbroken. Enkel bij druk verkeer trek ik manueel uit de AP en dan hervat de AP automatisch na wissel door de continuous autopilot van de S3XY commander. Voor mij werkt de EAP dus goed en op lange ritten, bv Oostenrijk, moet ik nauwelijks sturen behalve af en toe tikje aan het stuur geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik weet niet of deze post gepost mag worden, maar hebben jullie wel eens overdag een update aangeboden gekregen? Mij is de afgelopen ruim 2 jaar opgevallen dat een update bijna altijd 's nachts wordt aangeboden.

1 keer meegemaakt dat het in de middag was en 1 keer na een rit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:02
turkeyhakan schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:15:
[...]

Ik vraag mij nog steeds af of je met een MTC druppel kunt laden bij een V4 SuC met terminal..
Ik ga ervan uit dat dat niet lukt met Tesla's. Immers: zodra je inplugt gaat het ding laden. Met een niet-Tesla moet je via de app de laadsessie starten (of natuurlijk dus met een druppel). Ik ken (nog?) geen functionaliteit om het laden niet te laten starten met een Tesla zodra je inplugt.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
turkeyhakan schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:58:
Ik weet niet of deze post gepost mag worden, maar hebben jullie wel eens overdag een update aangeboden gekregen? Mij is de afgelopen ruim 2 jaar opgevallen dat een update bijna altijd 's nachts wordt aangeboden.

1 keer meegemaakt dat het in de middag was en 1 keer na een rit..
Het is willekeurig. De auto checkt eens per dag en afhankelijk van dat tijdstip ziet ie dan een update of niet. Je kan niet als vroeger om de seconde zelf een check forceren. Ik heb meer dan eens updates gehad tijdens het rijden overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
turkeyhakan schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:23:
[...]

Die video ken ik, de V4 in Harderwijk heeft inderdaad geen terminal. Maar alle V4's die daarna geplaatst zijn, wel als het goed is.
Dan moet er even gekeken worden in Roosendaal of Venray. Ben ook wel benieuwd :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
LucLey schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:49:
[...]

Ik rij continu met EAP en in een zeer beperkt aantal gevallen wordt het onderbroken. Enkel bij druk verkeer trek ik manueel uit de AP en dan hervat de AP automatisch na wissel door de continuous autopilot van de S3XY commander. Voor mij werkt de EAP dus goed en op lange ritten, bv Oostenrijk, moet ik nauwelijks sturen behalve af en toe tikje aan het stuur geven.
Same here. Alles op de snelweg hier gaat met EAP. Zelden dat ie vervelend doet. Als ie vervelend doet is dat meestal terecht (maar is de reactie wel overdreven). Denk aan een vrachtwagen die richting het lijntje komt zonder de intentie van baan te wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Oekol schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:15:
[...]

Dan moet er even gekeken worden in Roosendaal of Venray. Ben ook wel benieuwd :)
Of Enschede ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 08:14
[...]

Ik heb die van Roosendaal een keer gebruikt en toen viel mij wel op dat er een terminal opzat. Echter niks mee gedaan, aangezien de auto automatisch start met laden wanneer je hem inplugged.

Dus helaas ook het antwoord niet of je hier dan met "een druppel" tegenaan kunt laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 10:10
https://twitter.com/TeslaClubAT/status/1680970509226213376

Jammer geen voorbeeld van het display. Maar lijkt wel een scanner te zitten

[ Voor 40% gewijzigd door tspawn op 15-05-2024 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Die in Venray heeft die terminals. En de V4's die ik in Frankrijk in de Vogezen tegenkwam ook.
Er werd alleen niks op getoond.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
tspawn schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:26:
https://twitter.com/TeslaClubAT/status/1680970509226213376

Jammer geen voorbeeld van het display. Maar lijkt wel een scanner te zitten
Er zitten scanners in. Ik heb al een paar keer bij een V4 geladen in Frankrijk. Daarbij kan ik natuurlijk niet spreken voor alle V4 laders, maar die waar ik bij gestaan heb zat een lezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Maasluip schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:39:
[...]

Die in Venray heeft die terminals. En de V4's die ik in Frankrijk in de Vogezen tegenkwam ook.
Er werd alleen niks op getoond.
De versies waar ik geladen heb hadden een net overzicht van prijzen zonder abonnement etc. op het display. Vond het best mooi. Kan je eindelijk de tarieven eens zien op de paal (voor niet-Tesla's dan. Voor Tesla's werd op het scherm verwezen naar de app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har.Cor
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 08:45
Alexander1984 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 23:12:
[...]

Wat heb je uiteindelijk gekregen? Ik kon wel een rode gloed op de twee zij camera's zien maar door laat ophalen niet in het voertuig kunnen kijken wat er nu in zit in het menu.
Op basis van de zijcamera’s ziet het er uit als HW3. Kan ik het ook nog ergens via het scherm checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:25

RvV

Har.Cor schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:09:
[...]

Op basis van de zijcamera’s ziet het er uit als HW3. Kan ik het ook nog ergens via het scherm checken?
Zal wel HW3 zijn. Alles met productie na iets van 10 mei is HW4.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
s3n schreef op zondag 28 april 2024 @ 17:31:
Vorige week de M3 opgehaald en vandaag de eerste grote ronde. Kom van een ongeblazen 2ltr benzine en ik ben veel relaxter in deze auto. Gebrek aan geluid is echt prettig. Tacc over een langere afstand bevalt prima. Ik vind het wel fijn dat ie niet als een malloot gas geeft als je voorganger weg gaat.
AP daarintegen is voor mij waardeloos. De hele tijd waarschuwingen dat je tegendruk moet geven. Geeft mij eerder stress en irritatie dan dat het helpt. Tacc is goed genoeg.
Wen je vanzelf aan. Iedereen ontwikkelt een eigen 'greep' waarbij de auto voelt dat je er nog bent. Voor mij is dat met de elleboog op de middensteun en dan de hand iets 'hangend' rechtsonder aan het stuurwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-09 20:03
Hugx schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:32:
[...]

Weet je dit zeker? Test: AP aan, handen los van het stuur, richting aanwijzer aanzetten. Wat gebeurt er dan? Gevolg bij mijn MY van 2maanden oud is dat die gewoon rechtdoor blijft rijden met AP aan.

Ik heb netzoals jij "automatisch richtingaanwijzer aanstaan." en "twee keer trekken". Dus ben benieuwd waardoor het verschil ontstaat.

(zelf zou ik ook graag willen dat die er gewoon afgaat zonder dat je licht moet sturen.)

Ik heb wel "Continuous AP" functie van S3XY buttons aanstaan zodat AP automatisch aangaat zodra ik van rijbaan wissel met AP aan. Wellicht is het een (verborgen) functie van Continuous AP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Armo schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:19:
[...]

[Streamable: IMG_9602]

Ik heb wel "Continuous AP" functie van S3XY buttons aanstaan zodat AP automatisch aangaat zodra ik van rijbaan wissel met AP aan. Wellicht is het een (verborgen) functie van Continuous AP?
Waarom verplaatst jouw knippercamera uit zichzelf?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Armo
Oekol schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:08:
SuC Roosendaal is (al ff) open
Evenals Venray die nu ook met foto op X gedeeld wordt:

[Embed]
Vanmiddag toevallig wezen laden bij SuC Venray en kan bevestigen dat het operationeel is.
12 stall totaal waarvan 1 voor caravans/aanhangwagens.

De open-laadpoort/ontgrendel knoppen van de kabels werken helaas (nog) niet maar laden zelf gaat prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UIlA2OaEHHvNbPh3G0Gb8NNiHIk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PyUOW5c2iO8zdc5C9kT0fK43.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hEboUIijkc6NTEi3fmd5R0SmkP8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ebiXYsDUzWIWIaLEAWz6x6Ke.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
turkeyhakan schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:23:
[...]

Waarom verplaatst jouw knippercamera uit zichzelf?
Goede vraag, was me niet eens opgevallen. Zal het in de gaten houden volgende keer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Armo schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:28:
[...]

Goede vraag, was me niet eens opgevallen. Zal het in de gaten houden volgende keer O-)
Zal wel iets met die buttons te maken hebben mogelijk en anders even een reset proberen? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
turkeyhakan schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:28:
[...]

Zal wel iets met die buttons te maken hebben mogelijk en anders even een reset proberen? ;-)
Denk het ook. Wellicht gaat de commander van de buttons ervan uit dat de camera links moet terwijl ik hem rechts heb ingesteld.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:03
hommer schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:20:
[...]

Heel herkenbaar met mijn familieleden inderdaad; vrouw, zoon en dochter zien het ook nooit aankomen inderdaad (rijden er ook minder vaak in) en naar mijn uitleg (willen) luisteren, nope.
En dus is vinden ze het maar een domme k*t auto :/
Maasluip schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:31:
Grappig om dit te lezen want hier exact hetzelfde. :X
Het is zelfs zover dat mijn vriendin er absoluut niet graag mee rijdt en wanneer we samen vertrekken nemen we haar wagen. De auto "zaagt" teveel voor haar over "let op, je gaat tegen deze wagen botsen" terwijl ie gewoon geparkeerd staat. "Let op, je zit teveel rechts op de baan dus ik stuur bij". Dit helpt natuurlijk niet voor de WAF.

En ik neem dan ook kort de gelegenheid om mijn bevindingen te geven over de wagen, MYLR. Intussen iets meer dan een jaar met bijna 20k kilometers en ik ben "oké tevreden".

Ik zal beginnen met de minpuntjes:
  • Ophanging en windgeruis. Ik vind de wagen vanbinnen te luid en ik vergelijk het steeds met de wagen van mijn vriendin. De Tesla is heerlijk op mooi vlak asfalt, ongelooflijk slecht op betonplaten (die er helaas veel zijn op het platteland hier). Het schokken is gewoon niet fijn en je merkt dat de wagen zwaar is. En dit zonder luchtvering .. Sjah.
  • EAP is een hit or miss. Phantom braking is wel een dingetje. Gek genoeg altijd op een specifieke plaats wanneer ik mijn zoontje naar de opvang breng. Een doodgewone steenweg waarbij ik voorrang heb en hij begint stilletjes aan te remmen op hetzelfde punt. God knows why (schaduw?)
  • Het plastiek gedeelte dat aan de voorruit hangt en dus de binnencamera bevat kraakt al na een maand of 2. Moet nog altijd een service request voor doen. :P
Er zijn uiteraard wel goede punten ook:
  • Ik hoef absoluut geen Apple Carplay/Android Auto met deze software. Het werkt vlot, native Spotify en Apple Podcast vind ik erg fijn en helder wanneer je zoekopdrachten uitvoert.
  • De auto verbetert continu doorheen zijn lifecycle adhv softwareupdates.
  • Vertrekken gebeurt op nog geen 2 seconden en je zit al in de schakelstand D op de baan.
  • Dagdagelijks elektrisch rijden is gewoon the way-to-go en relax. Laat mij maar karten op echte circuits wanneer ik een ICE wil horen en voelen.
  • Een lijst aan opties die je dient aan te vinken? Nee hoor, je krijgt er quasi alles bij wat je (niet) nodig hebt. Heerlijk voorverwarmen in de winter met zetelverwarming en stuurverwarming, heerlijk koelen wanneer de wagen een interieurklimaat van 45 graden aantoont.
Wat mij betreft is dit een leasewagen die eindigt in 2026. Enerzijds is het gewoon niet fijn dat mijn vriendin er niet graag mee rijdt terwijl de wagen duidelijk de grootste is qua ruimte en praktischer. Anderzijds, de traditionele merken zoals de Duitse wagens was ik het in verleden altijd erg over te spreken, en soms wil je ook eens wat anders. Maar Tesla heeft de lat duidelijk hoog gelegd qua technologie en gebruiksgemak. Maar ga ik opnieuw voor een Tesla? Ik denk het niet. :) Maar tot nu toe geniet ik er wel van hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-09 18:17
Har.Cor schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:09:
[...]

Als de zijcamera's de standaard zijn dan is het HW3, scherm zie je alleen soort processor dus dat geeft ook geen uitsluitsel. En even in de camera's in de voorkant achter de voorruit als daar 3 zitten is het ook HW3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
[...]

Op hoeveel seconden heb je continuous autopilot staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneej
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 17:46

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-09 21:20

Mee eens, van al deze zaken is het meest vervelend dat EAP een inhaalactie opeens afbreekt. Dan geeft hij een onverantwoorde zwieper aan het stuur om weer terug te gaan naar de oorspronkelijke baan. Ik blijf daarvan schrikken, en andere bestuurders ook neem ik aan. Dat kan eigenlijk echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
[...]

Het is geen verborgen functie... het enige wat de Commander doet is het knopje voor je "indrukken" via een Canbus commando zodra het knipperlicht uit is en de ingestelde tijd verstreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Mackeessie schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:28:
[...]

Op hoeveel seconden heb je continuous autopilot staan?
Staat op 3 sec ingesteld. Lijkt korter op de video maar dat komt door de animatie op het scherm denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Armo op 15-05-2024 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
mjvdzwet schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:47:
[...]

Het is geen verborgen functie... het enige wat de Commander doet is het knopje voor je "indrukken" via een Canbus commando zodra het knipperlicht uit is en de ingestelde tijd verstreken.
Heb je op snelweg geprobeerd? Misschien werkt het alleen op de snelweg of vanaf een bepaalde snelheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mackeessie
jmignolet schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:52:
[...]

[...]

[...]

Grappig om dit te lezen want hier exact hetzelfde. :X
Het is zelfs zover dat mijn vriendin er absoluut niet graag mee rijdt en wanneer we samen vertrekken nemen we haar wagen. De auto "zaagt" teveel voor haar over "let op, je gaat tegen deze wagen botsen" terwijl ie gewoon geparkeerd staat. "Let op, je zit teveel rechts op de baan dus ik stuur bij". Dit helpt natuurlijk niet voor de WAF.

En ik neem dan ook kort de gelegenheid om mijn bevindingen te geven over de wagen, MYLR. Intussen iets meer dan een jaar met bijna 20k kilometers en ik ben "oké tevreden".

Ik zal beginnen met de minpuntjes:
  • Ophanging en windgeruis. Ik vind de wagen vanbinnen te luid en ik vergelijk het steeds met de wagen van mijn vriendin. De Tesla is heerlijk op mooi vlak asfalt, ongelooflijk slecht op betonplaten (die er helaas veel zijn op het platteland hier). Het schokken is gewoon niet fijn en je merkt dat de wagen zwaar is. En dit zonder luchtvering .. Sjah.
  • EAP is een hit or miss. Phantom braking is wel een dingetje. Gek genoeg altijd op een specifieke plaats wanneer ik mijn zoontje naar de opvang breng. Een doodgewone steenweg waarbij ik voorrang heb en hij begint stilletjes aan te remmen op hetzelfde punt. God knows why (schaduw?)
  • Het plastiek gedeelte dat aan de voorruit hangt en dus de binnencamera bevat kraakt al na een maand of 2. Moet nog altijd een service request voor doen. :P
Er zijn uiteraard wel goede punten ook:
  • Ik hoef absoluut geen Apple Carplay/Android Auto met deze software. Het werkt vlot, native Spotify en Apple Podcast vind ik erg fijn en helder wanneer je zoekopdrachten uitvoert.
  • De auto verbetert continu doorheen zijn lifecycle adhv softwareupdates.
  • Vertrekken gebeurt op nog geen 2 seconden en je zit al in de schakelstand D op de baan.
  • Dagdagelijks elektrisch rijden is gewoon the way-to-go en relax. Laat mij maar karten op echte circuits wanneer ik een ICE wil horen en voelen.
  • Een lijst aan opties die je dient aan te vinken? Nee hoor, je krijgt er quasi alles bij wat je (niet) nodig hebt. Heerlijk voorverwarmen in de winter met zetelverwarming en stuurverwarming, heerlijk koelen wanneer de wagen een interieurklimaat van 45 graden aantoont.
Wat mij betreft is dit een leasewagen die eindigt in 2026. Enerzijds is het gewoon niet fijn dat mijn vriendin er niet graag mee rijdt terwijl de wagen duidelijk de grootste is qua ruimte en praktischer. Anderzijds, de traditionele merken zoals de Duitse wagens was ik het in verleden altijd erg over te spreken, en soms wil je ook eens wat anders. Maar Tesla heeft de lat duidelijk hoog gelegd qua technologie en gebruiksgemak. Maar ga ik opnieuw voor een Tesla? Ik denk het niet. :) Maar tot nu toe geniet ik er wel van hoor.
Mijn vrouw had in het begin, 2019, ook wat moeite met de geluidjes in de auto zeker als ik de Autopilot aan en uitzette, bijvoorbeeld met inhalen. Om die reden heb ik in onze vorige Tesla EAP aangeschaft, geen piepjes meer. Op lange reizen en rustige wegen werkte het prima, maar als het druk was werkte EAP niet. Daarom heb ik in onze nieuwe Tesla ( 2023) geen EAP genomen. Wel de SEXY Knob ( en commander) ingebouwd en continuous Autopilot werkt wel prettig en snel. De geluidjes, daar is mijn vrouw nu aan gewend en de zeldzame ( in ons geval) ingrepen van de auto met piepjes en afremmen zijn ook voor haar verklaarbaar. Als een vrachtwagen slingert of iemand op zijn telefoon bezig is en onze weghelft op dwaalt. Ik rijd wel bijna altijd op Autopilot, dus heb je ook geen piepjes en geluiden als je te dicht bij een streep rijdt of te dicht op een voorligger. Net dus uit Spanje gekomen met de Tesla en zeer relaxed gereden ( op de files na dan). Mijn vrouw wilde eerst ook niet achter het stuur van de Tesla ivm de piepjes etc, maar ik heb haar profiel aangepast, en nu gebruikt ze hem zeer regelmatig. Alleen parkeergarages wil ze niet in met de Tesla vanwege het formaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Armo schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:25:
[...]

Vanmiddag toevallig wezen laden bij SuC Venray en kan bevestigen dat het operationeel is.
12 stall totaal waarvan 1 voor caravans/aanhangwagens.

De open-laadpoort/ontgrendel knoppen van de kabels werken helaas (nog) niet maar laden zelf gaat prima.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat goed dat ze ook steeds meer denken aan de medemens die op doorreis is met een aanhanger.
Ziet er mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 06:58

Dezz

Dezz's Insomnia

Sander schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:02:
Na 2 weken in een Lynck & co als huurauto voelt Autopilot wel echt als een verouderd en slecht systeem. Met name het wisselen van rijbaan met TACC of AP is gewoon outdated, anderen leveren het als standaard functionaliteit (EAP dus eigenlijk), maar hebben ook een implementatie waarbij ongeacht of het TACC of de AutoPilot variant is gewoon de auto weer accelereert op het moment dat je de richtingaanwijzer aanzet. Zonder comments op technische keuzes van Tesla vs anderen is de beleving erg slecht, de USP van weleer is echt een detractor aan het worden voor Tesla.
Grappig, bij mij is het precies andersom. Ik kom van een Lynk & Co en vond daar de ACC echt niet prettig. Mijn grootste klacht zat in het veel te abrupt afremmen en te langzaam optrekken. Ik ervaar nu in mijn Y dat dit veel smoother gaat. Ik hoef echt niet meer terug :)

Beam Me Up!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Daar doelde @turkeyhakan niet op. De camera begint links en verspringt ineens naar rechts. Maar het lijkt er op dat de berijder hem rechts ingesteld heeft in de auto en dat de sexy buttons denken dat de camera feed links moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Armo schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:50:
[...]

Heb je op snelweg geprobeerd? Misschien werkt het alleen op de snelweg of vanaf een bepaalde snelheid.
Je kan de snelheid instellen in de S3XY-Buttons app.

Ik gebruik het alleen boven de 60km/u.

Maar dit hoort denk eigenlijk in het accessoires topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Oekol schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:14:
[...]

Daar doelde @turkeyhakan niet op. De camera begint links en verspringt ineens naar rechts. Maar het lijkt er op dat de berijder hem rechts ingesteld heeft in de auto en dat de sexy buttons denken dat de camera feed links moet :)
De S3XY-Buttons kunnen dat niet aanpassen... stuurt echt alleen de heractivatie van de AP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
mjvdzwet schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:45:
[...]

De S3XY-Buttons kunnen dat niet aanpassen... stuurt echt alleen de heractivatie van de AP.
Dan zal de standaard instelling voor die buttons links zijn? Hij geeft zelf aan dat hij rechts heeft ingesteld, zie hieronder. Dat gebeurd na een seconde alsnog. Dus het heeft iets met die buttons te maken...
Armo schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:30:
[...]

Denk het ook. Wellicht gaat de commander van de buttons ervan uit dat de camera links moet terwijl ik hem rechts heb ingesteld.

[ Voor 24% gewijzigd door Oekol op 15-05-2024 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
mjvdzwet schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:42:
[...]

Je kan de snelheid instellen in de S3XY-Buttons app.

Ik gebruik het alleen boven de 60km/u.

Maar dit hoort denk eigenlijk in het accessoires topic.
Dat is me wel bekend maar daar ging mijn reactie niet over :)

Ik bedoelde het niet uitgaan van AP wanneer je knipperlicht aanzet. Misschien werkt dat alleen op de snelweg? Daarom mijn vraag of je het op snelweg hebt geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Armo schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:58:
[...]

Dat is me wel bekend maar daar ging mijn reactie niet over :)

Ik bedoelde het niet uitgaan van AP wanneer je knipperlicht aanzet. Misschien werkt dat alleen op de snelweg? Daarom mijn vraag of je het op snelweg hebt geprobeerd.
Ik gebruik AP eigenlijk alleen op de snelweg, soms op een 80km/u weg, maar daar haal ik dan weer niet in.

Op de snelweg gaat AP uit bij het richting aangeven. Duurt wel "lang", zeker een seconde of 2 à 3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjVe
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Verbazingwekkend hoe efficiënt/zuinig een MY RWD met dakkoffer is. Gisteren en vandaag een hele accu leeggereden met koffer op het dak en dan nog steeds op 139 wh per km uitkomen (15.9 kWh op 100 Km).

Vandaag sowieso een mooie dag, want mijn 2023 MY gaat door naar een ander (shortlease) en ik heb een MY LR RWD (midnight cherry + induction) besteld!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04:55
hantheman schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 00:13:
Voor het eerst heb ik een wat langere rit gemaakt in de Model 3 Highland Standard Range met mijn gezin. We zijn naar Denemarken gereden voor wat natuurplezier en een dag LEGOLAND.

Positieve ervaringen:

* Qua bagage is het niet te vergelijken met de Model Y, maar wat past er toch veel in de Model 3! We hadden vier weekendtassen, beddengoed en de frunk vol met eten en drinken voor onderweg. Echt super.
* Ook op de langere ritten rijdt de auto heerlijk; hij ligt echt strak op het asfalt.
* Laden is geen gedoe meer (ik kom van een e-Niro waarbij ik toch veel aan het plannen was). De Supercharger is echt een dik pluspunt.
* De Supercharger is echt een dik pluspunt.
* Mijn zoontje en ik hebben een paar keer het vliegtuigspel Skyforce gespeeld tijdens een laadsessie. Terwijl hij achterin op het scherm zat te spelen, kon ik meekijken op het grote scherm en ook makkelijk de controle overnemen. Zo konden we samen door de levels heen blazen. Erg leuk!

Negatieve ervaringen:

* Eigenlijk maar één ding wat me echt tegenvalt: de (enhanced) autopilot functie brengt me meer stress dan gemak. Ghost braking is echt vervelend voor iedereen in de auto. Na de tweede keer heb ik TACC maar aangezet. Dat rijdt stukken beter, al mis ik dan wel weer de autosteer functie.

Gelukkig heb ik de enhanced autopilot via een referral, want op dit moment vind ik het niet waard.
Grappig. Vorige week ook naar Legoland geweest en daarna verder naar NW Denemarken (Klitmoller) met de MY RWD. Eens met je bevindingen. Superchargen heel makkelijk. Tuurlijk duurt de reis wel langer dan met ice. Op de Autobahn wel even die 217 aangetikt maar verder 133 gereden op AP soms stukken 160-180. Ligt prima op de weg. Vooral leuk dat ie blijft accelereren van 150 naar 180 bv. Verbruik was prima. Tuurlijk hoger dan als je 110 rijdt. In Denemarken mag je toch niet zo hard (110/130 snelweg maar hoofdzakelijk 80/90) wat het overall verbruik deed dalen.

Mijn bevindingen met AP zijn positief. Heerlijk op de lange rustige wegen daar. Paar keer ‘plots’ remmen ja maar dan kwam er ook een auto beetje op jou rijstrook of fietser aan de kant van de weg. Ik zie dat wel en hou er rekening mee (gas bij). Zette de AP op 90 waar je 80 mag maar hij bracht hem automatisch weer terug naar 80. Maar goed tis vakantie dus geen haast.

Qua ruimte gaat er echt veel in de Y. Complete kiteset, trapeze, bodyboard en wetsuits. Boodschappen, koffers etc ook. Daklijn loopt wel af dus daar moet je rekening mee houden met inpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-09 17:59
Ik krijg binnenkort een M3 LR AWD uit sept 2019. Ik zie nog al wat uiteenlopende informatie over het vermogen van de motor. De ene site heeft het over 350pk de andere 440pk of 462pk.

Is het ergens te lezen hoeveel vermogen de auto daadwerkelijk heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugx
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-08 09:32
mjvdzwet schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:08:
[...]

Ik gebruik AP eigenlijk alleen op de snelweg, soms op een 80km/u weg, maar daar haal ik dan weer niet in.

Op de snelweg gaat AP uit bij het richting aangeven. Duurt wel "lang", zeker een seconde of 2 à 3.
Bij mijn MY dus niet, je moet echt licht sturen om hem eruit te krijgen.
@Armo Snelweg filmpje gemaakt vandaag. Verschil in gedrag zit hem dan hoogst waarschijnlijk in de commander continu AP functie die ik niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Laatst online: 13:56
Hugx schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:02:
[...]

Snelweg filmpje gemaakt vandaag.
Ach, je ruitenwissers doen het tenminste wel :9 :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ppiimm123
  • Laatst online: 11:09
Zojuist de 2024.14.6 update geïnstalleerd op m'n M3 (2019) met Intel atom chip (incl FSD pakket).

Helaas (nog?) geen fancy full screen driver visualisations, wel merk ik dat de auto plots een hoop "meer" objecten laat zien. Ten opzichte van de vorige versie schat ik zo'n 2 a 3 keer zoveel auto's op bijvoorbeeld een parkeerplaats, maar ook op de snelweg. De auto laat nu ook zien als andere auto's aan het remmen zijn, of hun knipperlicht aanhebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
Sander schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:02:
Bij mij doet Tacc en Ap het prima in mijn ogen. Zet Ap / Tacc aan, doe harde knipper, haal in en zet Ap / Tacc weer aan. Zou niet willen dat de auto versnelt. Tot hoe hard versnelt de auto dan? Max toegestane snelheid? Denk ook dat uiteindelijk Tesla de andere automerken voorbij gaat met Fsd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dezz schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:08:
[...]

Grappig, bij mij is het precies andersom. Ik kom van een Lynk & Co en vond daar de ACC echt niet prettig. Mijn grootste klacht zat in het veel te abrupt afremmen en te langzaam optrekken. Ik ervaar nu in mijn Y dat dit veel smoother gaat. Ik hoef echt niet meer terug :)
Ik vind dat de Tesla dat eigenlijk veel meer doet, als auto's voor mij vertragen door bijv een file of wat dan ook dan zit ik 9 vd 10 keer al actief de snelheid te verlagen of bij te remmen omdat de Tesla dat veel te laat doet. Daarentegen is de Tesla in stop-and-go files waarbij je vaak stil staat net een hele slechte kermisattractie. kotsmisselijk wordt je van de manier waarop die dan optrekt en weer stilvalt. Dat deed de Lynck en Co met radar echt beter want die had voor mijn gevoel een betere inschatting van de situatie voor de voorganger (net als dat je dat zelf ook ziet)
Silversurfer1 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:33:
[...]

Bij mij doet Tacc en Ap het prima in mijn ogen. Zet Ap / Tacc aan, doe harde knipper, haal in en zet Ap / Tacc weer aan. Zou niet willen dat de auto versnelt. Tot hoe hard versnelt de auto dan? Max toegestane snelheid? Denk ook dat uiteindelijk Tesla de andere automerken voorbij gaat met Fsd.
Als ik achterop een auto rijd die een stuk langzamer rijd en ik heb mijn richtingaanwijzer al aan EN ben al aan het bewegen naar de andere baan, dan wil ik dat de auto gewoon weer verder gaat met acceleren en niet blijft vertragen. De stuurbeweging + richting maakt meer dan duidelijk wat de intentie van mij als bestuurder is op dat moment, dat ik nog niet volledig op de andere baan ben is dan ondergeschikt.

Het gaat dus om situatie: AP of TACC op 120, auto voor je rijd 100, Tesla begint te vertragen en blijft dat doen tot je een volledige baanwissel hebt afgerond en gaat dan pas terug naar 120. Overigens merk ik ook dat ik bij AP regelmatig ook na aanzetten knipper echt met kracht door autosteer heen moet drukken om te wisselen van baan.

[ Voor 38% gewijzigd door Sander op 15-05-2024 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
[...]

@Armo Snelweg filmpje gemaakt vandaag. Verschil in gedrag zit hem dan hoogst waarschijnlijk in de commander continu AP functie die ik niet heb.

[Streamable: unnamed]
Ik heb continuous autopilot, maar ik moet ook na het aanzetten van de richtingaanwijzer beetje druk op het stuur zetten, dan gaat autopilot uit. Meestal gaat dat in een flow, waarbij het helemaal doordrukken van de richtingaanwijzer je makkelijker het stuur ook wat meeneemt zodat het één beweging wordt. Na wat oefenen lukt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Hebben jullie met de 14.6 update wel dat hij in een trajectcontrole aangeeft hoe hard je gemiddeld reed? Bij mij gebeurt er namelijk helemaal niks. Hij ziet de trajectcontrole wel en waarschuwt er ook voor, maar niks geen snelheidsindicatie.
Ik zie de functie wel terug in de changelog van deze versie dus dan zou ie er toch in moeten zitten…

PSN: Sluuz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mackeessie
Sander schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:35:
[...]

Ik vind dat de Tesla dat eigenlijk veel meer doet, als auto's voor mij vertragen door bijv een file of wat dan ook dan zit ik 9 vd 10 keer al actief de snelheid te verlagen of bij te remmen omdat de Tesla dat veel te laat doet. Daarentegen is de Tesla in stop-and-go files waarbij je vaak stil staat net een hele slechte kermisattractie. kotsmisselijk wordt je van de manier waarop die dan optrekt en weer stilvalt. Dat deed de Lynck en Co met radar echt beter want die had voor mijn gevoel een betere inschatting van de situatie voor de voorganger (net als dat je dat zelf ook ziet)
Ervaring van afgelopen zondag, 150 km file in Frankrijk, leerde mij dat als je de afstand tot de voorganger in Autopilot op 3 of 4 zet , de auto eerder afremt bij het naderen van de voorligger\file en relaxter optrekt als de voorganger weer gaat rijden in de file. Ging prima. Steeds in de ( vele) files op Autopilot gereden. Geen scary moments gehad. De Tesla reageerde ook accuraat als een file cowboy van rechts naar links en weer terug aan het gaan was. Geen plotselinge remactie, maar bij het waarnemen van de knipperlichten remde de auto af om de cowboy er tussen te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-07 08:25
Mackeessie schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:37:
[...]

Ik heb continuous autopilot, maar ik moet ook na het aanzetten van de richtingaanwijzer beetje druk op het stuur zetten, dan gaat autopilot uit. Meestal gaat dat in een flow, waarbij het helemaal doordrukken van de richtingaanwijzer je makkelijker het stuur ook wat meeneemt zodat het één beweging wordt. Na wat oefenen lukt dat.
Vanmorgen toevallig getest omdat ik de s3xy knob heb binnengekregen. ‘Half’ indrukken van richtingaanwijzer zorgt er niet voor dat AP wordt uitgeschakeld. Geheel indrukken wel.

Getest zonder de s3xy knob dus nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:06
Sluuz schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:45:
Hebben jullie met de 14.6 update wel dat hij in een trajectcontrole aangeeft hoe hard je gemiddeld reed? Bij mij gebeurt er namelijk helemaal niks. Hij ziet de trajectcontrole wel en waarschuwt er ook voor, maar niks geen snelheidsindicatie.
Ik zie de functie wel terug in de changelog van deze versie dus dan zou ie er toch in moeten zitten…
Heb je premium connectivity? Volgens mij leunen een aantal features zoals deze en de routebalk op premium connectivity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Robertobananas schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:34:
Ik krijg binnenkort een M3 LR AWD uit sept 2019. Ik zie nog al wat uiteenlopende informatie over het vermogen van de motor. De ene site heeft het over 350pk de andere 440pk of 462pk.

Is het ergens te lezen hoeveel vermogen de auto daadwerkelijk heeft?
Rond de 435pk.

https://teslamotorsclub.c...ings.289112/#post-7291323

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Sluuz schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:45:
Die optie moet je volgens mij nog bij instellingen aanzetten. Heb 't ergens in een filmpje gezien, of dat ging over het geluidje van flitskasten aanzetten. Kan het zelf helaas nog niet voor je dubbelchecken in 't menu en het filmpje terug vinden is een utopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
[...]

Duw je hier helemaal door de weerstand heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
[b][

[...]

Als ik achterop een auto rijd die een stuk langzamer rijd en ik heb mijn richtingaanwijzer al aan EN ben al aan het bewegen naar de andere baan, dan wil ik dat de auto gewoon weer verder gaat met acceleren en niet blijft vertragen. De stuurbeweging + richting maakt meer dan duidelijk wat de intentie van mij als bestuurder is op dat moment, dat ik nog niet volledig op de andere baan ben is dan ondergeschikt.

Het gaat dus om situatie: AP of TACC op 120, auto voor je rijd 100, Tesla begint te vertragen en blijft dat doen tot je een volledige baanwissel hebt afgerond en gaat dan pas terug naar 120. Overigens merk ik ook dat ik bij AP regelmatig ook na aanzetten knipper echt met kracht door autosteer heen moet drukken om te wisselen van baan.
Aha oke ik weet niet precies hoe dat gaat met Eap maar op Ap moet je wel op tijd opschuiven naar de andere baan. Dan vertraagd ie niet en haal je soepel, makkelijk en snel in vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
[...]

Volgens mijn vrouw ging de AP uit bij richtingaanwijzer aanzetten voordat ik de Commander aangesloten had dus heeft blijkbaar niets daarmee te maken.

Ik zie op je video dat je het stuur niet aanraakt tijdens aanzetten van de richtingaanwijzer.
Probeer eens net als mij je hand op het stuur laten rusten (zonder te sturen) en dan pas richtingaanwijzer aanzetten.
Ik kan me voorstellen dat er gedetecteerd wordt dat je de stuur niet vasthoudt en daardoor AP niet uit gaat ivm veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:49
Sander schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:35:
[...
Ja en hij zou dit dus moeten doen of kunnen. Dit staat al jaren in de handleiding, maar is mij nog nooit geluktAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KMGMjEPo9oJiNLC1D0NsN3EJeY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6srywk57bl6ve6F1FRWrM5c4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MoonRaven schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 02:39:
[...]

Hier is het 22 cent per kWu met abonnement/tesla en 29 cent zonder. Met een verschil van 7 cent moet je toch wel 142 kWu laden om het er uit te halen. Bij een vakantie is dit zeker te halen, mijn punt was echter dat het zomaar afsluiten van een abonnement voor de korting normaal waarschijnlijk niet nuttig is.
Ah OK, dan zat ik nog met een oud prijsverschil in mijn hoofd. Als het maar€0,07 per kWh scheelt dit het inderdaad wat langer om het eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino111
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-09 21:35
[...]

Je hebt de functie automatisch knipperlicht uitschakelen (beta) functie uitstaan. Of je moet je knipperlicht doordrukken zodat hij aanblijft staan. Als je de tipfunctie gebruikt dan moet je inderdaad iets druk uitvoeren bij het sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:38
bilgy_no1 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 00:17:
[...]

Ah OK, dan zat ik nog met een oud prijsverschil in mijn hoofd. Als het maar€0,07 per kWh scheelt dit het inderdaad wat langer om het eruit te halen.
Wel niet vergeten dat niet alle tesla superchargers zo goedkoop zijn, die in België zijn vaak een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
JohanB schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:38:
[...]

Ja en hij zou dit dus moeten doen of kunnen. Dit staat al jaren in de handleiding, maar is mij nog nooit gelukt[Afbeelding]
Dit is toch alleen met EAP? Met AP en TACC doet die geen automatisch inhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Silversurfer1 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 06:55:
[...]

Edit: Nu ik het nog een keer lees denk ik dat ik je vraag verkeerd begreep. Automatische lane change is inderdaad een EAP-functionaliteit. AP houdt (mits ingeschakeld) de auto alleen in de rijstrook.

[ Voor 27% gewijzigd door Korvaag op 16-05-2024 07:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:49
Silversurfer1 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 06:55:
[...]

Op de website staat het er los van. Je ziet ook in de “opmerking”: “[pas op] ALS automatisch sturen aan staat, wisselt ie dan ook van rijstrook”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
JohanB schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:25:
[...]

Op de website staat het er los van. Je ziet ook in de “opmerking”. ALS automatisch sturen aan staat wisselt ie dan ook van rijstrook.
En daar begint de verwarring en begreep ik de vraag ook verkeerd. Automatisch sturen betekent aldus de handleiding dat de auto in de rijstrook gehouden wordt en valt onder de standaard Autopilot. Auto lane change betekent dat de auto ook daadwerkelijk van rijstrook wisselt.
Automatisch sturen: Houdt uw snelheid en afstand tot een voorligger gelijk en houdt Model 3 daarnaast intelligent op zijn rijstrook (zie Automatisch sturen).
Enhanced Autopilot omvat aanvullende functies. Functies van Enhanced Autopilot zijn ontworpen om de werkdruk van de bestuurder verder te verminderen en veelgebruikte acties te vergemakkelijken, zoals van rijstrook wisselen of parkeren.

Auto Lane Change: Verplaatst Model 3 naar een aangrenzende rijstrook wanneer u de richtingaanwijzer inschakelt en Automatisch sturen actief is (zie Auto Lane Change).
Ik verwacht dat dit al jaren een foutje is in de handleiding. Er had moeten staan: "Als auto lane change actief is" of "Als automatisch sturen met auto lane change actief is". En dat is dan alleen actief als je EAP hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
SL65 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:55:
[...]

Heb je premium connectivity? Volgens mij leunen een aantal features zoals deze en de routebalk op premium connectivity.
Heb ik
Oekol schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:44:
[...]

Die optie moet je volgens mij nog bij instellingen aanzetten. Heb 't ergens in een filmpje gezien, of dat ging over het geluidje van flitskasten aanzetten. Kan het zelf helaas nog niet voor je dubbelchecken in 't menu en het filmpje terug vinden is een utopie.
Die optie zie ik niet. Enige optie die erbij is gekomen is inderdaad een Speedcamera chime. Tegenwoordig worden nieuwe features aangeduid met een blauwe stip na het updaten dus denk niet dat ik die optie heb gemist.

Online zie ik staan dat de optie Online Routing aan moet staan, en die staat ook aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Sluuz op 16-05-2024 07:35 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:35

MazeWing

The plot thickens...

Ik dacht dat ik het nooit zou zeggen maar ergens vind ik het wel jammer dat de snelheid (zeer waarschijnlijk) terug naar 130 km/u gaat. Vond het wel relaxt, gezien het verbruik, om rond de 110 km/u te rijden.

Aangezien ik niet vaak 130 km/u rijd omdat ik meestal 's avonds thuis ben, vroeg ik me af hoeveel % ik er qua bereik op achteruit ga als ik dadelijk "altijd" gemiddeld 130 ga rijden? Ik heb natuurlijk wel vaker 130 (of harder) gereden maar dit waren maar relatief kleine stukken die niet echt indicatief waren voor het totale bereik.

[ Voor 16% gewijzigd door MazeWing op 16-05-2024 08:00 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
MazeWing schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:59:
Ik dacht dat ik het nooit zou zeggen maar ergens vind ik het wel jammer dat de snelheid (zeer waarschijnlijk) terug naar 130 km/u gaat. Vond het wel relaxt, gezien het verbruik, om rond de 110 km/u te rijden.

Aangezien ik niet vaak 130 km/u rijd omdat ik meestal 's avonds thuis ben, vroeg ik me af hoeveel % ik er qua bereik op achteruit ga als ik dadelijk "altijd" gemiddeld 130 ga rijden? Ik heb natuurlijk wel vaker 130 (of harder) gereden maar dit waren maar relatief kleine stukken die niet echt indicatief waren voor het totale bereik.
Ik ben het met jou eens, het mag van mij blijven zoals het nu is.

Naast dat het voor EV's en waarschijnlijk het milieu niet gunstig is, gaan we weer een heleboel geld uitgegeven om de bebording aan te passen.

Gewoon zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag

Luchtweerstand werkt voor een EV niet anders dan voor een brandstofauto. Ik zou dus zeggen dat je net zoals met een brandstofauto 15-25% zuiniger bent met 100 km/uur in vergelijking met 130 km/uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Korvaag schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:07:
[...]

Luchtweerstand werkt voor een EV niet anders dan voor een brandstofauto. Ik zou dus zeggen dat je net zoals met een brandstofauto 15-25% zuiniger bent met 100 km/uur in vergelijking met 130 km/uur.
Hmmm.... Dat is een best behoorlijke impact op het bereik. En gewoon 100-110 rijden op de rechterbaan gaat niet lukken vanwege de vrachtwagens en met die snelheid links rijden is asociaal. Tijd voor een 3e rijstrook waarbij de middelste 110 is! :+

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
MazeWing schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:13:
[...]

Hmmm.... Dat is een best behoorlijke impact op het bereik. En gewoon 100-110 rijden op de rechterbaan gaat niet lukken vanwege de vrachtwagens en met die snelheid links rijden is asociaal. Tijd voor een 3e rijstrook waarbij de middelste 110 is! :+
Luchtweerstand neemt nu eenmaal kwadratisch toe bij toenemende snelheid. Dat vonden we met z'n allen niet echt een probleem met een auto die dan 800km op een tank diesel kon rijden in plaats van 1000. Met een EV met toch wat minder bereik zien we dat meer als beperking. Het zal mij persoonlijk nog steeds weinig interesseren. Overal superchargers die (afhankelijk van persoonlijke situatie) beter betaalbaar zijn dan menig openbare paal dus ik plug wel in hoor.

Edit: even van m'n oude Tesla (2019 LR) wat consumptiecijfers opgezocht:
80 km/uur: 121 Wh/km
90 km/uur: 141 Wh/km
100 km/uur: 158 Wh/km
110 km/uur: 173 Wh/km
120 km/uur: 222 Wh/km
130 km/uur: 263 Wh/km

Was wel in de winter zeg ik uit m'n hoofd, maar wel een stuk van in totaal zo'n 800km met verschillende snelheden. Kan niet meer zien wanneer de auto aan het verwarmen is geweest ja/nee dus je kan hier niet zomaar harde conclusies aan verbinden. Het is meer dat je kan zien hoe hard het verbruik de hoogte in schiet door de kwadratische luchtweerstand.

[ Voor 25% gewijzigd door Korvaag op 16-05-2024 08:27 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-03 07:12

Terug naar 130 km/h ? Maar 130 is geen minimum snelheid, het heet niet voor niets een maximum snelheid, je kan toch gewoon 100 blijven rijden, wat is daar nu moeilijk aan? keuzes ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

Ik vindt het ook jammer. Aan de andere kant gewoon lekker je eigen snelheid blijven rijden. Toen 130km/u nog was toegestaan paar jaar terug en ik in een benzine reed ree ik alsnog vaak zat 100~110km/u. Toen viel mij op dat best wel wat mensen dat ook deden.

Het rijdt relaxter en stukken zuiniger, ook met een benzineauto. Qua tijd maakte het voor mijn ritten amper wat uit of ik 130km/u ree of 100/110km/u.

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 16-05-2024 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:01

Maximum snelheid wordt door veel mensen toch als minimum snelheid gelezen. Nu veel autorijders gemerkt hebben dat 100 best wel relaxt rijdt en zuinig is, ben ik bang dat dat het een stuk onrustiger gaat worden op de snelweg, met veel irritaties over en weer. En de lontjes zijn al zo kort geworden.

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Route-de-Soleil schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:21:
[...]

Terug naar 130 km/h ? Maar 130 is geen minimum snelheid, het heet niet voor niets een maximum snelheid, je kan toch gewoon 100 blijven rijden, wat is daar nu moeilijk aan? keuzes ;-)
Ja dat kan natuurlijk maar dan vind ik niet dat je dat "de hele tijd" moet doen op de linkerbaan en daarmee de mensen achter je ophoudt.

En de hele tijd van baan veranderen met wisselende snelheden vind ik ook niet bepaald rustig rijden. Dus de praktijk zal wel zijn dat ik gewoon braaf mee ga met de rest en eerder rond de 130 ga rijden dan 110.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Laatst online: 13:56
Ik dacht dat ik het nooit zou zeggen maar ergens vind ik het wel jammer dat de snelheid (zeer waarschijnlijk) terug naar 130 km/u gaat.
Met de drukte op de Nederlandse snelwegen (ervanuitgaande dat je rond de spitsen rijdt) blijft je gemiddelde snelheid waarschijnlijk gewoon 80. Vooral een maatregel voor de buhne

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silversurfer1
Route-de-Soleil schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:21:
[...]

Ja idd in praktijk rijden de meeste mensen toch 110 ongeacht de max snelheid van 100 of 130 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

pewill schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:26:
[...]

Maximum snelheid wordt door veel mensen toch als minimum snelheid gelezen. Nu veel autorijders gemerkt hebben dat 100 best wel relaxt rijdt en zuinig is, ben ik bang dat dat het een stuk onrustiger gaat worden op de snelweg, met veel irritaties over en weer. En de lontjes zijn al zo kort geworden.
Dat gaan we zeker krijgen denk ik. Van die mensen die stug 100-110 in de linker baan gaan rijden terwijl ze "langzaam" een vrachtwagen voorbij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

LigeTRy schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:26:
[...]

Met de drukte op de Nederlandse snelwegen (ervanuitgaande dat je rond de spitsen rijdt) blijft je gemiddelde snelheid waarschijnlijk gewoon 80. Vooral een maatregel voor de buhne
Misschien in de randstad maar op de A2 naar het zuiden (vanaf Eindhoven/Valkenswaard) kun je op veel plekken echt wel 100-130 rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag
LigeTRy schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:26:
[...]

En vergis je niet hoeveel invloed het gaat hebben op files. Onrustiger verkeersbeeld. Harder/meer remmen en mensen rijden harder 'de file in'. Onderzoekje van tijd geleden maar niet minder relevant:
https://www.bnnvara.nl/jo...erhoging-maximum-snelheid

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Korvaag
Silversurfer1 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:26:
[...]

Ja idd in praktijk rijden de meeste mensen toch 110 ongeacht de max snelheid van 100 of 130 ;)
Off topic maar daar heb ik nog nooit wat van gesnapt. Ik rij eigenlijk nooit meer te hard. Geen zin om op te letten of er zelfs speciaal een app voor te installeren (altijd bizar gevonden. Een app om te zorgen dat je verboden gedrag niet wordt gedetecteerd). Ik rij vaak langere afstanden waarbij je dus een mix hebt tussen bv 100 en 120 of 100 en 130. In het ene deel kom je dan een auto tegen die steevast te hard rijdt. In het andere deel rijdt ie steevast te langzaam en aan het einde van de (auto)snelweg kom je tegelijk aan bij [verzin een afrit of plaats]. Waarom rij je de helft van de rit te hard met risico op een boete terwijl je je ook gewoon aan de maximum snelheid kan houden zonder het risico op een boete om vervolgens op hetzelfde moment aan te komen. I don't get it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
On topic: Wanneer werkt het "binnen de lijntjes houden" eigenlijk? Alleen als je "Autopilot" aan hebt? Als je alles uit hebt en zelf rijdt doet ie dan niks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

De (politieke) discussie omtrent de (mogelijke) beslissingen over 130 km/h het (on)nut hiervan en/of te hard rijden kunnen we beter in AWM laten. Die stoppen hier iig :)

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 16-05-2024 08:37 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
NiroNiro schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:33:
On topic: Wanneer werkt het "binnen de lijntjes houden" eigenlijk? Alleen als je "Autopilot" aan hebt? Als je alles uit hebt en zelf rijdt doet ie dan niks?
Zie handleiding bij Autopilot en Safety features. In het kort: automatisch sturen bij AP, lane assist als het uit staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
NiroNiro schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:33:
Je zegt het eigenlijk al zelf.. maar als je autopilot uit hebt staan houd de auto je niet binnen de ''lijntjes'' nee.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:34
[...]

Als je een klein beetje druk op het stuur geeft in de richting waar je heen wilt en dan je knipperlicht gebruikt wordt AP automatisch uitgeschakeld. Alleen knipperlicht aanzetten is niet voldoende. Je hoeft overigens het knipperlicht dan maar half in te drukken (korte knipper, tenzij je knipperlicht uit bij volledige baanwissel aan hebt staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Korvaag schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:35:
[...]

Zie handleiding bij Autopilot en Safety features. In het kort: automatisch sturen bij AP, lane assist als het uit staat.
Vergeten erbij te melden, maar dat gelezen inderdaad. echter zie ik wel bijvoorbeeld dat de lijntjes een andere kleur krijgen als ik erover ga zonder richtingwijzer maar verder gebeurt er niks met het stuur bijv. Misschien heb ik iets niet goed ingesteld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Was dit niet al heel lang het geval? Zo niet, goed nieuws voor mensen die een model Y gaan bestellen.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
DjVe schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:10:
Verbazingwekkend hoe efficiënt/zuinig een MY RWD met dakkoffer is. Gisteren en vandaag een hele accu leeggereden met koffer op het dak en dan nog steeds op 139 wh per km uitkomen (15.9 kWh op 100 Km).

Vandaag sowieso een mooie dag, want mijn 2023 MY gaat door naar een ander (shortlease) en ik heb een MY LR RWD (midnight cherry + induction) besteld!
Dat is goed om te weten. Ondertussen een week m'n MY RWD SR in bezit en ben er uiterst tevreden over, ik wil echt nooit meer iets anders!!
van 't weekend gaan we de camping zooi eens van zolder halen en tetris spelen in de MY, vorige jaren altijd een dakkoffer nodig gehad met m'n Ford Focus Station. Ik hoop dat alles er gewoon in past, maar zo niet dan is dit wel een fijn bericht om te lezen.

Wel heb ik 1 ding waar ik tegenaanloop: Ik heb in Apple Podcast een aantal betaalde podcast (zonder reclame), maar die zijn dus niet zichtbaar in de Tesla. Een en ander gevonden op reddit van iemand die contact heeft gehad met Apple en met Tesla waarbij hij aangaf dat Tesla bekend is met het probleem en dat dit ooit verholpen dient te worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Mrkoekie op 16-05-2024 08:42 ]

PH-MRK request startup

Pagina: 1 ... 335 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: