Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 323 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.102 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
Rees schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:25:
[Afbeelding]

Heb per ongeluk een kras gemaakt op de dashboard met de stofzuiger, denk ik. Iemand een tip hoe ik dit het beste kan herstellen?

En nog een ander vraagje. Heeft iemand een goede aanrader voor een autospiegel voor de baby (M3H)? We hebben er nu een van Calmy, maar dit is niet extreem stabiel. Is meerdere eraf gevallen.
Je hebt van die leder repair stiften maar de grootste uitdaging is de juiste kleur vinden. Zwart heb je ook in vele tinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Weet iemand of de nieuwe M3P ondanks het gebrek aan een fabrieksaf trekhaak wel de 1000kg trekgewicht op kenteken heeft staan?
peerke 1960 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:57:
Net mijn caravan opgehaald, een Knaus Sudwind 450. Dit met mijn eitje RWD. Normliter heb ik een verbruik van onder de 15 kWh/100km. Nu met deze blokkendoos achter mijn eitje steek het verbruik naar ruim 30 KWh/100 km. ( over een afstand van 20 km op de snelweg) En dan rijd ik heel rustig ( 85 km). Betekent rustig rijdend om de 2 uur laden. Is te doen.
Dit jaar in Nederland op vakantie, volgend jaar Frankrijk maar eens proberen.
Groeten, Peter
Wij hebben sindskort een Rapido Club 42 CP met hefdak, hiermee kom ik uit tussen de 26kWh en 28kWh/100km bij 85-90kmh, grappig genoeg is dit hetzelfde verbruik wat ik haalde op vakantie met bepakte bagageaanhanger bij 120kmh :)

Wij gaan dit jaar naar Noorwegen 8) Met mijn oude 2019 SR+ (waar ik eigenlijk nooit meer dan 44kWh uit een accu haal) betekend dit dat ik om de 100-110km moet laden :D (je hebt immers 30% verlies tussen stints door de lower en upper buffer)

Ik hoop dat ik tegen die tijd de highland RWD heb, dat scheel naar verwachting zo'n 40-50km per stretch.

[ Voor 11% gewijzigd door revolution-nl op 26-04-2024 17:06 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:39
Vraagje, wat is bij jullie het verschil in verbruik tussen zomerbanden en winterbanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
revolution-nl schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:02:
Weet iemand of de nieuwe M3P ondanks het gebrek aan een fabrieksaf trekhaak wel de 1000kg trekgewicht op kenteken heeft staan?

[...]

Wij hebben sindskort een Rapido Club 42 CP met hefdak, hiermee kom ik uit tussen de 26kWh en 28kWh/100km bij 85-90kmh, grappig genoeg is dit hetzelfde verbruik wat ik haalde op vakantie met bepakte bagageaanhanger bij 120kmh :)

Wij gaan dit jaar naar Noorwegen 8) Met mijn oude 2019 SR+ (waar ik eigenlijk nooit meer dan 44kWh uit een accu haal) betekend dit dat ik om de 100-110km moet laden :D (je hebt immers 30% verlies tussen stints door de lower en upper buffer)

Ik hoop dat ik tegen die tijd de highland RWD heb, dat scheel naar verwachting zo'n 40-50km per stretch.
Op mijn kentekenbewijs van mijn Model 3 Highland RWD zonder trekhaak staat gewoon 1000kg geremd en 750kg ongeremd.

Niet goed gelezen... Geen idee wat de performance heeft 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door mjvdzwet op 26-04-2024 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19:47
dimocash schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:07:
Vraagje, wat is bij jullie het verschil in gebruik tussen zomerbanden en winterbanden?
Bedoel je niet "verbruik" ?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

japie514 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:15:
Heb onlangs een trekhaak onder mijn M3H laten monteren. Nu wilde ik de fietsendrager proberen om te kijken of en hoe alles werkt. Heb echter problemen met de stekker, krijg hem er niet in, lipje van de beplating zit in de weg. Heb het nu opgelost door het 'T-stuk' van de stekker af te halen maar vraag me af of ik dezelfde problemen tegenkom als ik een aanhanger ga huren. Zijn hier M3 rijders die dit zelfde probleem hebben ervaren?[Afbeelding]
Je moet het platte flak draaien, de plug zat je dan op de stukker (kijk eerste goed naar de pinnen en het palletje), en dan draai je de stekker er zo in
Echt een K*T systeem als je niet kan zien wat je doet

Ik ga voor de vakantie een hoekadapter of 13 polige verlengkabel aanschaffen, wel zo makkelijk als je de hut 100 keer op een dag moet af en aankoppelen :z

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 14:38
Goedemiddag allen!
Knip

[ Voor 87% gewijzigd door Notna op 26-04-2024 17:29 . Reden: Dit mag in V&A! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:43

bert pit

asdasd

dimocash schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:07:
Vraagje, wat is bij jullie het verschil in gebruik tussen zomerbanden en winterbanden?
Ik heb Crossclimate II en zie eigenlijk geen verschil.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
flupp schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:19:
[...]

Bedoel je niet "verbruik" ?
Helemaal gelijk!
Heb het aangepast.

Wat merken jullie in het verbruik tussen winter en zomerbanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 14:38
thezahir schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:21:
Goedemiddag allen!
[Mbr]Knip[/]
@Notna ik wilde 'm daar ook plaatsen, maar de V&A heeft volgens mij geen categorie voor auto's, toch?

[ Voor 7% gewijzigd door thezahir op 26-04-2024 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dimocash schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:25:
[...]

Helemaal gelijk!
Heb het aangepast.

Wat merken jullie in het verbruik tussen winter en zomerbanden?
Niks. Volgens mij hebben de mijne ook hetzelfde label. Temperatuur heeft een grotere impact.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Inspired schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:37:
[...]

Niks. Volgens mij hebben de mijne ook hetzelfde label. Temperatuur heeft een grotere impact.
Hmm, ik heb sinds vandaag zomerbanden en zie mijn heenrit naar de bandenboer zoals wel vaker rond de 150 wh/km maar de terugweg zat ik op 111wh/km. Daarna nog even weg geweest incl stuk snelweg en zat op de 121 wh/km.
Het laagste wat ik tot nu toe haalde was rond de 140 wh/km.
Dacht dat dit wellicht te verklaren was door de bandenwissel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
dimocash schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:48:
[...]

Hmm, ik heb sinds vandaag zomerbanden en zie mijn heenrit naar de bandenboer zoals wel vaker rond de 150 wh/km maar de terugweg zat ik op 111wh/km. Daarna nog even weg geweest incl stuk snelweg en zat op de 121 wh/km.
Het laagste wat ik tot nu toe haalde was rond de 140 wh/km.
Dacht dat dit wellicht te verklaren was door de bandenwissel.
Accu op temperatuur wellicht op de weg terug en/of wind in de rug. Van 150 maar 111 komt niet door banden onder gelijke omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvi
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-01 12:38
revolution-nl schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:20:
[...]

Je moet het platte flak draaien, de plug zat je dan op de stukker (kijk eerste goed naar de pinnen en het palletje), en dan draai je de stekker er zo in
Echt een K*T systeem als je niet kan zien wat je doet

Ik ga voor de vakantie een hoekadapter of 13 polige verlengkabel aanschaffen, wel zo makkelijk als je de hut 100 keer op een dag moet af en aankoppelen :z
Na het plaatsen van de trekhaak door Tesla meteen de stekker van de fietsendrager getest.
Het eropdraaien ging maar net doordat de deksel niet ver genoeg open kan. Na het omhoog buigen van de aansluiting geen probleem meer met de stekker van de fietsendrager.
De ronde plaat van de caravanstekker steekt verder uit waardoor deze bij een klein stukje draaien al vastloopt op het deksel. Verder omhoog buigen van de aansluiting lukt niet. Goed idee om een verlengkabel te gebruiken. Top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

thezahir schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:36:
[...]
@Notna ik wilde 'm daar ook plaatsen, maar de V&A heeft volgens mij geen categorie voor auto's, toch?
VAO (Overig) is daar een prima plek voor :)

FAQ VAO

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Inspired schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 18:14:
[...]

Accu op temperatuur wellicht op de weg terug en/of wind in de rug. Van 150 maar 111 komt niet door banden onder gelijke omstandigheden.
Ik was zelf al enorm verbaasd.
Maar zo een sprong is dus niet realistisch begrijp ik.
👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 07:10
Nu de performance is aangekondigd verbaas ik me erover dat de Europese versie minder pk's krijgt dan de US versie. Schijnt dat de performance voor europa in china wordt gemaakt en ze daar andere accu's gebruiken. Wel jammer, ik was in de markt om de overstap van een Mercedes C63s naar een sportieve EV te maken maar hier moet ik toch even over na denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:28
gebruikerfz1 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:38:
Nu de performance is aangekondigd verbaas ik me erover dat de Europese versie minder pk's krijgt dan de US versie. Schijnt dat de performance voor europa in china wordt gemaakt en ze daar andere accu's gebruiken. Wel jammer, ik was in de markt om de overstap van een Mercedes C63s naar een sportieve EV te maken maar hier moet ik toch even over na denken.
top speed en 0-100 is exact hetzelfde in eu en us. Wellicht dat ze die PK anders meten daar. Sowieso is PK bij een EV niet heel boeiend. Gaat om die 2 zaken hierboven.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anti elppa schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:44:
[...]

top speed en 0-100 is exact hetzelfde in eu en us. Wellicht dat ze die PK anders meten daar. Sowieso is PK bij een EV niet heel boeiend. Gaat om die 2 zaken hierboven.
Er is nog geen meting gedaan toch? Kan best zijn dat het US model de 100 net een tiende eerder bereikt. Of wellicht zie je het in de 100-200 terug. Maar goed, het is wat het is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Inspired schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:49:
[...]

Er is nog geen meting gedaan toch? Kan best zijn dat het US model de 100 net een tiende eerder bereikt. Of wellicht zie je het in de 100-200 terug. Maar goed, het is wat het is. :)
in usa zijn er al metingen. Zelfs met 2 man erin en 88% accu exact 2.9 sec voor de 0-60mph. EU heb ik nog niet gezien. Maar gok dat daar geen afwijking in gaat zitten. Want 0-100km/h is 3.1 wat overeen komt.

Maar wellicht idd zit het verschil in boven de 100km/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anti elppa schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:51:
[...]

in usa zijn er al metingen. Zelfs met 2 man erin en 88% accu exact 2.9 sec voor de 0-60mph. EU heb ik nog niet gezien. Maar gok dat daar geen afwijking in gaat zitten. Want 0-100km/h is 3.1 wat overeen komt.

Maar wellicht idd zit het verschil in boven de 100km/h
Bron? En is dat met of zonder rollout? Als het zonder rollout is dan is het sneller dan op de website. Kan de EU versie dus nog steeds wat minder snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Inspired schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:00:
[...]

Bron? En is dat met of zonder rollout? Als het zonder rollout is dan is het sneller dan op de website. Kan de EU versie dus nog steeds wat minder snel zijn.
YouTube: 2024 Tesla Model 3 Performance Full Review w/ Jason Cammisa — The C...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
Inspired schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:00:
[...]
Who cares ? "How much power does your car have ?"

"Plenty"

(less than plenty is still plenty, more than plenty is even better)

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
flupp schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:34:
[...]

"Plenty"

Dit ook. Highland performance is iig aardig sneller dan de oude, en van wat ik begrijp ook vooral sterker in tussenacceleraties en boven de 100.
En uiteraard veel betere wegligging en remmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 15:33

World Citizen

FreeReef.nl

EDIT: verkeerde post gequote, excuus.

[ Voor 146% gewijzigd door World Citizen op 26-04-2024 20:53 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
anti elppa schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:39:
[...]
Dit ook. Highland performance is iig aardig sneller dan de oude, en van wat ik begrijp ook vooral sterker in tussenacceleraties en boven de 100.
Nu heb ik een "old school" Model 3, en ben dus niet onverdacht in mijn reactie. Maar laat het gezegd mogen worden : er is altijd, al van bij het ontstaan van handel, al van bij de jager-verzamelaars, zoiets geweest waarbij de volgende generatie producten de vorige generatie overtroefde.

Een goede marketeer verdient er (goed) zijn brood mee door bij ieder het gevoel te creëren dat ie "écht" de volgende generatie producten moét hebben, of dat ie anders geen "compleet" product heeft.

Nu heb ik met mijn "old school" M3 al niet meer het "compleet" product. Maar zelfs dan nog : wie haalt in 4,4 seconden de 100 km/u ? En bovendien : haal ik de 100 km/u in 4,5, of in 4,6, of zelfs in "slechts" 5 seconden? I couldn't care less! Mine has "plenty" ... of "everything" <+:)

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
flupp schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:56:
[...]

Nu heb ik een "old school" Model 3, en ben dus niet onverdacht in mijn reactie. Maar laat het gezegd mogen worden : er is altijd, al van bij het ontstaan van handel, al van bij de jager-verzamelaars, zoiets geweest waarbij de volgende generatie producten de vorige generatie overtroefde.

Een goede marketeer verdient er (goed) zijn brood mee door bij ieder het gevoel te creëren dat ie "écht" de volgende generatie producten moét hebben, of dat ie anders geen "compleet" product heeft.

Nu heb ik met mijn "old school" M3 al niet meer het "compleet" product. Maar zelfs dan nog : wie haalt in 4,4 seconden de 100 km/u ? En bovendien : haal ik de 100 km/u in 4,5, of in 4,6, of zelfs in "slechts" 5 seconden? I couldn't care less! Mine has "plenty" ... of "everything" <+:)
Klopt hoor. Maar ik ben zon gek die dan bij de normale LR die acc boost gekocht heeft voor 3.9 ipv 4.4 sec. En dat merk je extreem goed.

Maar als de nieuwe performance misschien 0.1 langzamer is dan de usa versie (wat nergens geconstateerd of bevestigd is overigens), dan merk je dat echt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:18
[Afbeelding]

Heb per ongeluk een kras gemaakt op de dashboard met de stofzuiger, denk ik. Iemand een tip hoe ik dit het beste kan herstellen?

En nog een ander vraagje. Heeft iemand een goede aanrader voor een autospiegel voor de baby (M3H)? We hebben er nu een van Calmy, maar dit is niet extreem stabiel. Is meerdere eraf gevallen.
Oef, die zit lelijk in het zicht ook. Ik zou eerst kijken of dit weg te poetsen is met een zachte (microvezel) doek en wat APC met daarna een detailer spray zoals Poorboys Spray&wipe / Meguiars Quick detailer, etc.

Als dit niet werkt dan kan
Aerospace 303 UV protectant
dit soort krasjes vaak goed verbergen, werkt iig top op de plastic kickplate aan de achterkant van de stoelen en de plastic dorpels. De marketing tekst is: "303 UV-beschermingsfactor verlicht oppervlakken en laat ze er langer als nieuw uitzien.", maar het werkt goed.

Als je er ervaring mee hebt zou je ook nog een heat gun kunnen gebruiken, maar zeker niet doen als je hier geen ervaring mee hebt (anders krijg je o.a. lelijke glimmende plekken) ;)

[ Voor 11% gewijzigd door EvolutionX op 26-04-2024 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58
[Afbeelding]

Wij hebben een babyspiegel van Prenatal eigen merk. Werkt perfect en zit ram vast.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:23
anti elppa schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:00:
[...]
Maar als de nieuwe performance misschien 0.1 langzamer is dan de usa versie (wat nergens geconstateerd of bevestigd is overigens), dan merk je dat echt niet.
Dus dat overzichtje van X dat @Oekol dinsdag postte is gewoon onzin? Serieze vraag hoor, ik weet het niet. Klinkt plausibel, oude M3's met Panasonic accu's deden in het verleden het ook al wat beter qua piekvermogen, heb ik uit dit topic begrepen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCVJAoGJSN-V0PnDaHW2KAF6mJM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y1PaheZmsjQxG8JtlIqgjuGL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
TCMR schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:39:
[...]

Dus dat overzichtje van X dat @Oekol dinsdag postte is gewoon onzin? Serieze vraag hoor, ik weet het niet. Klinkt plausibel, oude M3's met Panasonic accu's deden in het verleden het ook al wat beter qua piekvermogen, heb ik uit dit topic begrepen.

[Afbeelding]
Kan prima kloppen. Alleen is 60mph 96kmh. Dat 100 dan langer duurt is niet raar. Koppel is aardig gelijk, en daar gaat et om bij 0-100.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
TCMR schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:39:
[...]

[Afbeelding]
Sowieso is 60 mph geen 100 km/u. Dat is iets van 95 a 96km/u. Denk dat het echt wel klopt dat het wellicht 0,1 seconde scheelt door een andere gebruikte batterij?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-09 10:00

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Lol,……. 0,1 seconde sneller😜 De mijne zou 6,9 seconde doen om de 100 te bereiken. een slak……😳 ( rij vaak geen 100, dus ik haal het dan nooit).

P.s. Een relativerend grapje.

Peter

[ Voor 44% gewijzigd door peerke 1960 op 26-04-2024 21:59 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oekol
Hold your horses :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6weBWHXcN3UhjImgYA35-0gKXCQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nMETMf0npXWAFcpKHFmKAMan.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is een talkshow van een uur? Of zit ergens daadwerkelijk een test met Dragy tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flupp schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:34:
[...]

"Plenty"

Je bent niet alleen op de wereld. Anderen vinden het wellicht wel geinig. Prima toch? Daarom maakt Tesla ook de P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Begin 'n gevoel te krijgen waarom die robottaxi op 8/8 aangekondigd wordt.

Dat zou goed nieuws betekenen voor MY en M3 eigenaren. Leuke maanden komen er aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Inspired schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:31:
[...]

Dit is een talkshow van een uur? Of zit ergens daadwerkelijk een test met Dragy tussen?
Nee, hij vermeld dat hij meerdere runs met een draggy gedaan heeft. Die kerel is over het algemeen geloofwaardig. Heb verder geen tijd gehad om te zoeken of ie ergens een filmpje heeft gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
Inspired schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:33:
[...]
Je bent niet alleen op de wereld. Anderen vinden het wellicht wel geinig. Prima toch? Daarom maakt Tesla ook de P.
Waar zijn we het dan niét over eens ? Just sayin' : I don't care

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:49
Ik heb tussen de 43 en 58 km/u een irritante fluittoon van de elektromotor. Deze varieert met het gaspedaal (jankend).

Tesla heeft dit al eens onderzocht in het servicecenter en zegt dat alle Model 3's dit hebben en dus normaal is..

Ik geloof er niets van. Herkent iemand dit?

Ik heb een model 3 -2023 RWD (geen Highland)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yortisi
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-06 18:54
cacofant schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 06:43:
Ik heb tussen de 43 en 58 km/u een irritante fluittoon van de elektromotor. Deze varieert met het gaspedaal (jankend).

Tesla heeft dit al eens onderzocht in het servicecenter en zegt dat alle Model 3's dit hebben en dus normaal is..

Is dit tijdens het optrekken tussen de 43 en 58 km/u of een constante snelheid van bijv 50 km/u?
Tijdens optrekken is wel een soort opspoelen van de elektromotor hoorbaar maar bij constante snelheden of langzaam optrekken met bijv autopilot is dit bij mij niet hoorbaar.
(Zelfde auto uit zelfde bouwjaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yortisi
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-06 18:54
Afgelopen week mijn model 3 2023 voor een servicebeurt bij tesla gebracht. Blijkt er een terugroepactie te zijn voor de speaker grill onder de voorruit vanwege vervormingen.
Nou kan ik mij herinneren dat er veel mensen last hadden van een vervorming dus misschien interessant eens een kleine afspraak te plannen bij tesla zodat ze dit gelijk kosteloos kunnen meepakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:22
Yortisi schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 07:28:
Afgelopen week mijn model 3 2023 voor een servicebeurt bij tesla gebracht. Blijkt er een terugroepactie te zijn voor de speaker grill onder de voorruit vanwege vervormingen.
Nou kan ik mij herinneren dat er veel mensen last hadden van een vervorming dus misschien interessant eens een kleine afspraak te plannen bij tesla zodat ze dit gelijk kosteloos kunnen meepakken.
Had ik ook. Heeft een ranger bij mij thuis vervangen. Klein klusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
@Yortisi
Dit is bij op snelheid raken, maar ook tijdens het rijden tussen die snelheden. Geluid varieert bij gas geven, gas los etc. Dan varieert het fluiten.

Boven deze snelheid er geen last van. Daaronder ook niet..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:32
cacofant schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 08:12:
@Yortisi
Dit is bij op snelheid raken, maar ook tijdens het rijden tussen die snelheden. Geluid varieert bij gas geven, gas los etc. Dan varieert het fluiten.

Boven deze snelheid er geen last van. Daaronder ook niet..
Hier hetzelfde bouwjaar en type: geen geluid. Alleen bij hard optrekken de hoge toon. Verder niets en ik ben redelijk gevoelig voor geluidjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Dus toch maar weer terug naar service center een keer? Krakende rem en gaspedaal krijgen ze ook maar niet opgelost ben ik al twee keer voor terug geweest!

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:40
cacofant schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 06:43:

Ik hoor dat ook, maar enkel als de achterbank(en) omlaag geklapt zijn. Ben er inmiddels aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:32
cacofant schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:05:
Dus toch maar weer terug naar service center een keer? Krakende rem en gaspedaal krijgen ze ook maar niet opgelost ben ik al twee keer voor terug geweest!
Je zou ook een ander SeC kunnen proberen. Lees hier verschillende ervaringen over hoe doortastend er wordt gewerkt. Waar een ranger de beste optie lijkt (zelf nog niet gehad), anderen en ik hebben zeer goede ervaringen met locatie Zwolle (Wezep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:37
Ik heb zeer goede ervaringen met Roermond. Minder goede ervaringen met Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Maurice- schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:54:
[...]

Je zou ook een ander SeC kunnen proberen. Lees hier verschillende ervaringen over hoe doortastend er wordt gewerkt. Waar een ranger de beste optie lijkt (zelf nog niet gehad), anderen en ik hebben zeer goede ervaringen met locatie Zwolle (Wezep).
Ik heb proefrit gedaan in Wezep, maar ben alleen maar in Duiven geweest voor dit probleem. Misschien de volgende keer maar eens naar Wezep dan. Maakt voor mij niet veel uit gezien ik in Apeldoorn woon.

Ik vond de uitleg en hulp bij proefrit en bestellen nou niet echt geweldig om Wezep, vandaar dat ik naar Arnhem ben gegaan voor de problemen.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cacofant
Mday schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:24:
[...]

Ik hoor dat ook, maar enkel als de achterbank(en) omlaag geklapt zijn. Ben er inmiddels aan gewend.
Bij mij hoor ik het met de achterbank in de normale positie.. misschien moet ik hem dan juist naar beneden doen, dan is het bij mij misschien weg :-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:41

ChUcKiE

Dus........

ChUcKiE schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:30:
Ik heb regelmatig dat als ik met de hand de kofferbak klep op mijn M3 wil openen deze hapert. Klein stukje (paar centimeter) omhoog en daarna weer terug.
Komt dat bij meer hier voor?
Ik heb even een filmpje gemaakt voor de duidelijkheid want het begint steeds vervelender te worden. Iemand hier ook al eens last van gehad? Service request inschieten?

https://youtube.com/shorts/fClDEwQNO6g?si=TBiw66-Ee9kkw0t2

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:10
Weet iemand wat leuke trucjes om de MY trekhaak afdekplaat wat makkelijker er uit te halen ? Ding zit best goed vast....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
tspawn schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:22:
Weet iemand wat leuke trucjes om de MY trekhaak afdekplaat wat makkelijker er uit te halen ? Ding zit best goed vast....
Pry tools. Even op zoeken in dit topic of vorige deel. Hoeft maar paar euro te kosten. Dan kan je er tussen wippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960

peerke 1960

tspawn schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:22:
Ik laat de trekhaak zitten. Bij mijn vorige auto’s ook altijd gedaan.
Peter

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:38
Ik laat de trekhaak na gebruik nooit zitten. Bij mijn vorige auto’s ook altijd gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door RaRo74 op 27-04-2024 12:23 ]

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Het is echt super simpel er af te halen en mooi op te bergen. In de zomer zou ik 'm eventueel kunnen laten zitten maar ervaring leert dat ik 'm er altijd ff snel afhaal. 2 min werk. Die pry tools helpt bij 't lastigste klusje, dat kapje. Eenmaal die Pry tools is dat ook een klusje van paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Nu online
peerke 1960 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 12:04:
[...]

Ik laat de trekhaak zitten. Bij mijn vorige auto’s ook altijd gedaan.
Peter
Ik heb deze… Werkt prima…

https://www.printables.co...-hitch-cover-removal-tool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

En al je niet zelf kan printen staat Ali er ook vol mee

Tooltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960

peerke 1960

Zal er een na kijken. De dop op de trekhaak ben ik al kwijt, geleend denk ik😒
Peter

[ Voor 5% gewijzigd door peerke 1960 op 27-04-2024 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Oekol schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:27:
[...]

Pry tools. Even op zoeken in dit topic of vorige deel. Hoeft maar paar euro te kosten. Dan kan je er tussen wippen.
Zo'n tool idd en je kunt ook heel veel clipjes eraf knippen, staat een filmpje op YT, ik heb nog iets van 4 of 5 over en daarmee blijft ie gewoon zitten, maar haal je hem er wel veel makkelijker weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
anti elppa schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:39:
[...]

Wat bedoel je met aardig sneller dan de oude? Die van mij doet 3,1 naar de 100. De nieuwe ook toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
JohanB schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 14:10:
[...]

Wat bedoel je met aardig sneller dan de oude? Die van mij doet 3,1 naar de 100. De nieuwe ook toch?
dan heb je een bijzondere, 3.4 is normaal. En als deze dan 3.1 doet is dat voelbaar sneller. Volgens de mensen die de nieuwe en de oude gereden hebben is het verschil zeer goed te voelen.

Vooral het stuk boven de 100 is stukken beter. Daar was de oude eigenlijk amper sneller dan de LR. Al helemaal al die LR AB had

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
anti elppa schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 14:20:
[...]

dan heb je een bijzondere, 3.4 is normaal. En als deze dan 3.1 doet is dat voelbaar sneller. Volgens de mensen die de nieuwe en de oude gereden hebben is het verschil zeer goed te voelen.

Vooral het stuk boven de 100 is stukken beter. Daar was de oude eigenlijk amper sneller dan de LR. Al helemaal al die LR AB had
Excuus dat was de 0-60 mph idd. Niet dat het me interesseert overigens, hij staat gewoon lekker op “chill”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
JohanB schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 14:45:
[...]

Excuus dat was de 0-60 mph idd. Niet dat het me interesseert overigens, hij staat gewoon lekker op “chill”
heb een M3 LR met acc boost, en soms gaat wel een maand voorbij dat ik weer eens van 0-100 max optrek.

Ik zou nu de performance vooral nemen ivm de looks, wielen, stoelen, vering en remmen tov de normale LR. Vooral ook omdat het prijsverschil zo klein is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
maharens schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:46:
[...]

Zo'n tool idd en je kunt ook heel veel clipjes eraf knippen, staat een filmpje op YT, ik heb nog iets van 4 of 5 over en daarmee blijft ie gewoon zitten, maar haal je hem er wel veel makkelijker weer af.
Klopt inderdaad, mensen halen ook veel clips er af en dat werkt prima! Nu we het toch over trekhaken hebben, snel maar weer eens kijken voor mooi moment om ergens te gaat fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
anti elppa schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 14:51:
[...]

heb een M3 LR met acc boost, en soms gaat wel een maand voorbij dat ik weer eens van 0-100 max optrek.

Ik zou nu de performance vooral nemen ivm de looks, wielen, stoelen, vering en remmen tov de normale LR. Vooral ook omdat het prijsverschil zo klein is
Heb ook een LR maar dan van dit jaar, voor zover ik weet heb ik die boost optie niet. Of moet deze nog komen voor de highland?

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Davidas schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 15:00:
[...]

Heb ook een LR maar dan van dit jaar, voor zover ik weet heb ik die boost optie niet. Of moet deze nog komen voor de highland?
die bestaat ook nog niet. En niemand weet ook of die ooit gaat komen. Bij de vorige M3 duurde het ook geloof ik bijna een jaar nadat de auto op de markt was voor je die kon bestellen.

0-100 ging bij de oude iig van 4.4 sec, naar 3.9 sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemySoeters
  • Laatst online: 08:15
Momenteel liggen er onder mijn m3 nog winterbanden(welke erg uit balans zijn), echter ben ik op zoek naar mogelijk all seasons of zomerbanden.
Ik weet alleen niet of twee sets voor mij aan te raden is of dat een “goede” all season band prima is.

We rijden max 15k km per jaar. Over een jaar of 5, zullen we de tesl weer van de hand doen en iets anders kopen.

Wat adviseren jullie? 2 sets hanteren of gewoon all seasons er onder? (En zo ja, welke?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:16
Ik checkte net een youtube filmpje van de model 3 performance van 2019. Zij hadden het erover dat autopilot een optie is, maar dat klopt toch niet? Ik neem aan dat toen ook alle performance modellen basis autopilot hebben? Dus dat je full autopilot als optie kan kopen (net als bij de sr+)?

Dit ivm aanschaf 2e hands performance uit die tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Toen was autopilot inderdaad een optie. Daarna is het standaard geworden. Je hebt een aantal 2019 model 3's zonder autopilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Laatst online: 12:43

bert pit

asdasd

@RemySoeters De Michelin crossclimate heb ik er onder liggen. Deze is geschikt voor het hele jaar incl wintersport, is zuinig, stil en voert regenwater goed af. Als je niet de randjes van de performance opzoekt is dat een goede keus. Maar Vredestijn, Continental en Hankook hebben goede banden.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
NiroNiro schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:16:
Toen was autopilot inderdaad een optie. Daarna is het standaard geworden. Je hebt een aantal 2019 model 3's zonder autopilot.
Ok goed om te weten! En 2020 modellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:32:
[...]

Ok goed om te weten! En 2020 modellen?
Vanaf juli 2019 was het sowieso standaard. Mijn Model 3 had toen verplicht autopilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Inspired schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:50:
[...]

Vanaf juli 2019 was het sowieso standaard. Mijn Model 3 had toen verplicht autopilot.
Mijn SR+ in september 2019 had dat idd ook. Nooit een keus gehad oid. Alleen full autopilot optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
TweakerVincent schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:52:
[...]

Mijn SR+ in september 2019 had dat idd ook. Nooit een keus gehad oid. Alleen full autopilot optie.
same here, september 2019 LR. Vraag me zelfs af of er in NL zonder op kenteken gezet zijn omdat M3 pas maart/ april 2019 geleverd werd in NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
anti elppa schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 17:09:
[...]

same here, september 2019 LR. Vraag me zelfs af of er in NL zonder op kenteken gezet zijn omdat M3 pas maart/ april 2019 geleverd werd in NL
ik weet zeker van 1 van een collega die deze optie niet had

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
NiroNiro schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 17:14:
[...]

ik weet zeker van 1 van een collega die deze optie niet had
ah oke. Maar zijn er dus maar heel weinig in NL. De bulk kwam eind Q3 en eind Q4. Maar dan zeker wel iets om in de gaten te houden mocht je er 1 willen kopen. Ik zou het namelijk echt wel heel erg missen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 17-09 22:32
Die van mij is van Q2 2019 en toen was het ook standaard. Zou dus alleen die eerste boot in maart 2019 kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Smobbo schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 17:59:
Die van mij is van Q2 2019 en toen was het ook standaard. Zou dus alleen die eerste boot in maart 2019 kunnen zijn?
Destijds werden ze ook nog uitgeleverd zoals besteld. Was ook iemand hier op GoT wat ontstemd over. Dus, begin april besteld en mei/juni wellicht op kenteken. Al zullen het er niet mega veel zijn in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
volgens mij is paar uur terug de performance 1000 euro duurder geworden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:07
anti elppa schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 18:29:
volgens mij is paar uur terug de performance 1000 euro duurder geworden 8)7
Bij mij staat er net als gister 56990.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Aanvraag bij de LM voor de m3 performance is gedaan, nu wachten op de goedkeuring 🥳

Helaas kan ik pas eind mei proef rijden en dat duurde me te lang. Dus heb een bestelling geplaatst onder voorbehoud van de proefrit bij Tesla in combinatie met leasemaatschappij.

[ Voor 51% gewijzigd door sarlo op 27-04-2024 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
mitsumark schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 18:32:
[...]

Bij mij staat er net als gister 56990.
mm dan zal ik wel scheel geweest zijn. dacht dat er 55990 stond.

ah edit. Prijs via de lease maatschappij is 55990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
sarlo schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 18:40:
Aanvraag bij de LM voor de m3 performance is gedaan, nu wachten op de goedkeuring 🥳

Helaas kan ik pas eind mei proef rijden en dat duurde me te lang. Dus heb een bestelling geplaatst onder voorbehoud van de proefrit bij Tesla in combinatie met leasemaatschappij.
ja ik heb afgelopen woensdag al direct een aanvraag gedaan. Maar heb nog geen antwoord gehad. Maandag maar ff bellen. Kan hem nu wel in de portal zijn van ALD. Kan alleen nog niets aanvinken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
anti elppa schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 17:09:
[...]

Collega van mij had één van de eerste M3 die in Nederland geleverd was.

Hij had geen autopilot en volgens hem ook geen TACC maar een gewone cruise control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
anti elppa schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 18:42:
[...]

ja ik heb afgelopen woensdag al direct een aanvraag gedaan. Maar heb nog geen antwoord gehad. Maandag maar ff bellen. Kan hem nu wel in de portal zijn van ALD. Kan alleen nog niets aanvinken
Ja ik kon hem al wel bestellen via Athlon incl configureren (idem voor de MY LR AWD). Maar gewoon even gebeld en mochy sowieso de aanvraag plaatsen (mijn huidige Polestar moet er in november max uit).

Toen meteen naar Tesla in Tilburg gereden met de fiets :+. Daar werd me aangegeven dat er nu demo en voorraad modellen op de boot staan die week 3/4 van mei aankomen en beschikbaar zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:31
Caayn schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 18:42:
[...]
Collega van mij had één van de eerste M3 die in Nederland geleverd was.

Hij had geen autopilot en volgens hem ook geen TACC maar een gewone cruise control.
Die van mij (geleverd in juni 2019) was ook standaard zonder Autopilot (Autosteer, eigenlijk) en zelfs zonder TACC. Ik had inderdaad gewone CC bij aflevering, maar ik had bij de bestelling bij de LM de basis Autopilot wel als accessoire meegenomen in de bestelling. Duurde 2 maanden voordat die geactiveerd werd, en in de tussentijd heb ik dus met normale CC rondgereden. Er wordt hier soms afgegeven op de TACC van Tesla, maar je kunt vooral blij zijn dat je geen gewone CC hebt want dat is pas echt terug in de tijd :+.

[ Voor 4% gewijzigd door Phontana op 27-04-2024 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:17
Alexander1984 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:07:
Korte update, VIN, versie en kenteken zijn nu beschikbaar. Laatste dag voordat prijs omhoog ging besteld dus had wellicht al duurder moeten zijn..

Op basis van de typegoedkeuring lijkt het dat ik HW4 krijg.
Variant: Y6LR = CATL is prima voor mijn gebruik denk 95% 11 kW laden ermee. En wellicht iets minder degradatie op lange termijn.
Typegoedkeuringsnummer: e4*2007/46*1293*35 = HW4

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PcHUA6U-I61kt30vdcQ5DUYZJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ai3wdg6NuJs5f4PLBHP2TelG.jpg?f=fotoalbum_large
[...]

Nou het is toch nog een MY RWD LFP geworden, zojuist besteld voor de huidige prijs! Tesla adviseur gaf al aan dat hij al had verwacht dat vandaag de prijzen omhoog zouden gaan/ LR RWD online was gekomen maar dat is nog niet het geval. Demo LR RWD auto kwam wel binnen bij hun op korte termijn...

Ik heb ook al gelijk direct een VIN gekregen in de app na 1 minuut na inloggen, met de CATL accu wat ik kan vinden. Is het nog de moeite waard om te vragen of dit nog een BYD accu kan worden of lekker zo laten?
Ik zag de laadcurve maar ga je het echt zo merken in de praktijk?

Dank trouwens voor alle goed hulp en input op dit forum. Toch maar gewoon lekker de subsidie versie genomen en kleurtje en dan maar wat vaker snelladen ipv duurdere LR RWD te nemen. Het is privé aankoop dus tja dan is dit al duur genoeg. En 2000 euro duurder betekend geen blauwe Y meer helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
sarlo schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 18:48:
[...]

Ja ik kon hem al wel bestellen via Athlon incl configureren (idem voor de MY LR AWD). Maar gewoon even gebeld en mochy sowieso de aanvraag plaatsen (mijn huidige Polestar moet er in november max uit).

Toen meteen naar Tesla in Tilburg gereden met de fiets :+. Daar werd me aangegeven dat er nu demo en voorraad modellen op de boot staan die week 3/4 van mei aankomen en beschikbaar zijn.
ja ik heb hem pas 30 september nodig. Blijf mijn huidige M3LR ook echt tot einde rijden ivm 4% bijtelling. Maar ik ga wel direct bestellen.
Proefrijden hoef ik niet. Heb vorige week de LR highland gereden en die is al helemaal top (op die klote stalks na dan uiteraard).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Laatst online: 12-09 17:12
Ik heb enkele maanden terug een set velgen voor de M3H gekocht. Net even gepast zonder banden nog en het wil prima. (20x9 ET43)

Er zitten al mooie stalen ventielen in maar geen sensoren. Ik twijfel nog om dit om te wisselen naar de elektronische, maar hoe leer je nieuwe TPMS sensoren in bij een Tesla en welke werken op de Tesla? Weet iemand dit.

Foto (nog wel opgekrikt dus staat nog erg hoog).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3F8qNT82AOv3ej-LrAZcE2XFq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNTifvgPCRT7ItpW3UXH3Zzg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qoiC_onz1SqmFpxGANuCoACa-BM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xqUA51BvveTQ8FxoOFGywwpE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 21:45
RemySoeters schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:10:
Momenteel liggen er onder mijn m3 nog winterbanden(welke erg uit balans zijn), echter ben ik op zoek naar mogelijk all seasons of zomerbanden.
Ik weet alleen niet of twee sets voor mij aan te raden is of dat een “goede” all season band prima is.

We rijden max 15k km per jaar. Over een jaar of 5, zullen we de tesl weer van de hand doen en iets anders kopen.

Wat adviseren jullie? 2 sets hanteren of gewoon all seasons er onder? (En zo ja, welke?)
Ik heb hier ook, nadat mijn eerste originele set "op"was Michelin Crossclimate2,s erop laten zetten. Prima band, zie geen verschil in verbruik, geluid valt mij ook niet op en in alle testen prima band, zeker voor het normale Nl winter weer (regen en 0-10graden) is hij zelfs beter dan droog of volle winterband.
Zitten er nu 50K km op en hadden nog genoeg profiel bij zijn 1e APK (toen hadden ze 40K km )

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Phontana schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 19:01:
[...]

Die van mij (geleverd in juni 2019) was ook standaard zonder Autopilot (Autosteer, eigenlijk) en zelfs zonder TACC. Ik had inderdaad gewone CC bij aflevering, maar ik had bij de bestelling bij de LM de basis Autopilot wel als accessoire meegenomen in de bestelling. Duurde 2 maanden voordat die geactiveerd werd, en in de tussentijd heb ik dus met normale CC rondgereden. Er wordt hier soms afgegeven op de TACC van Tesla, maar je kunt vooral blij zijn dat je geen gewone CC hebt want dat is pas echt terug in de tijd :+.
Doe mij maar terug in de tijd :+ Als ik de keuze had zou ik CC verkiezen boven Tesla's TACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Caayn schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 19:12:
[...]
Doe mij maar terug in de tijd :+ Als ik de keuze had zou ik CC verkiezen boven Tesla's TACC.
Dat vind ik echt heel bijzonder. Waarom wil je 'dom' snelheid door blijven rijden terwijl diegene voor je remt? Is dat dan puur met inhalen dat je 't vervelend vind als je zelf te laat naar links gaat de auto afremt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:34
Caayn schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 19:12:
[...]
Amen.

Geef mij ook maar een domme (A)CC dan een “slimme” TACC die zijn eigen wil heeft en continue snelheid aanpast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Bobo221 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 19:28:
[...]

die zijn eigen wil heeft en continue snelheid aanpast.
Ah ja dat was ik vergeten. Al vind ik dat irritanter met AP.

Zolang het adaptieve CC is, vind ik het fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Oekol schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 19:24:
[...]

Dat vind ik echt heel bijzonder. Waarom wil je 'dom' snelheid door blijven rijden terwijl diegene voor je remt? Is dat dan puur met inhalen dat je 't vervelend vind als je zelf te laat naar links gaat de auto afremt?
En natuurlijk de TACC die als een man van 80 optrekt als de auto voor je alweer 2 kilometer verderop is.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Oekol schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 19:24:
[...]

Omdat een "domme" CC consistent is en op iedere weg werkt. Geen noodrem omdat een verkeersbord verkeerd wordt gelezen, geen paniekerig gedrag bij fietsers, geen gedoe op wegen zonder belijning maar wel met tegenliggers, etc.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Furr
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb ook de nieuwe Model 3 Performance besteld! Rij sinds eind 2019 in de Performance en heb lang getwijfeld tussen de S en de 3. Maar na een proefrit in de S, was het voor mij duidelijk. Die voelde echt te groot en log voor mij. Kreeg al zweethanden bij het idee dat ik een parkeergarage in moest rijden! En scheelt natuurlijk enorm veel geld.

Werd de dag na het bestellen door Tesla gebeld. Was blijkbaar een van de eersten die had besteld en medewerker aan de telefoon wilde me feliciteren. Beetje random, maar wel leuk! Heb zelf zwarte lak met witte bekleding gekozen. Levering staat op mei-juni. Dan direct een toffe wrap erop. Ik kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabaaltje
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-05 15:35
Wat denken jullie van de prijs ontwikkeling m.b.t de model 3 rwd? Recent wederom met 2k verlaagd.

Nu toeslaan, nog steeds gebruik kunnen maken van de sepp subsidie of nog even wachten?
Omliggende landen dippen zelfs naar de 39.990 (excl eventuele subsidies) en België gaf recent óók nog de kleur zwart voor dezelfde prijs weg.
Pagina: 1 ... 323 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: