Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 310 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.372 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Inspired schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:27:
Ja, is normaal. Bij LFP is volgens mij de target temp van het pack 30 graden oid. De maximale regeneratie zal steeds minder worden hoe kouder het pack is. Bij een omgevingstemperatuur 10/15 graden zul je inderdaad zien dat de regeneratie (flink) beperkt is. Een LFP pack heeft daar wat eerder last van dan een NCM/NCA pack.
Ik heb mijn wagen sinds januari. Volgens mij heb ik nog maar 2 keer het maximale regeneratievermogen gezien... Lijkt idd wel een dingetje te zijn bij LFP :) Op zich niet heel erg, maar telkens weer 'schrikken' & aanpassen wanneer de wagen een stuk minder afremt dan verwacht, een consistente (voorspelbare) ervaring zou op dat vlak toch fijner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:15
Psycho_Mantis schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:17:
[...]

Ik heb mijn leren ipadhoes eens beetgepakt terwijl er zonnebrand creme op mijn handen zat. Nu staat er een handafdruk op. Dus sommige materialen reageren wel op cremetjes.

[...]

Ze beweren dus dat je iets zou doen, wat je niet doet. Bubbelen bij normaal gebruik zou gewoon garantie moeten zijn. Jammer dat ze er moeilijk over doen, hopelijk kan je nog escaleren o.i.d.
Het is dus na een berichtje in de app omgezet naar €0,- (zie ook mijn inmiddels aangepaste bericht).

Voor mij eind goed, al goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Slonzo schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:26:
[...]

Ik heb mijn wagen sinds januari. Volgens mij heb ik nog maar 2 keer het maximale regeneratievermogen gezien... Lijkt idd wel een dingetje te zijn bij LFP :) Op zich niet heel erg, maar telkens weer 'schrikken' & aanpassen wanneer de wagen een stuk minder afremt dan verwacht, een consistente (voorspelbare) ervaring zou op dat vlak toch fijner zijn.
In een aantal andere regio's hebben ze ook brake blending op het acceleratiepedaal, volgens mij.

https://www.tesla.com/own...4D-8A45-17BE1A006365.html

In de amerikaanse handleiding staat die optie namelijk.

Zou het heel soms lekker vinden als ze die ook in de EU zouden toepassen, want volgens mij is dat niet zo. Zou een prettig consistente rem-ervaring maken in de koude tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 18:21
Mar.tin schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:34:
[...]

In een aantal andere regio's hebben ze ook brake blending op het acceleratiepedaal, volgens mij.

Zou het heel soms lekker vinden als ze die ook in de EU zouden toepassen, want volgens mij is dat niet zo. Zou een prettig consistente rem-ervaring maken in de koude tijden.
Ik stoor me er niet zo aan. Zelfs met regeneratief remmen moet je toch altijd nog blijven opletten of je wel snel genoeg remt zodat je indien nodig bij kan remmen. Dat is in de winter alleen wat meer dan in de zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:56
jip_86 schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:02:
[...]

Ik stoor me er niet zo aan. Zelfs met regeneratief remmen moet je toch altijd nog blijven opletten of je wel snel genoeg remt zodat je indien nodig bij kan remmen. Dat is in de winter alleen wat meer dan in de zomer.
Voordeel is mogelijk wel dat je remschijven schoner blijven. Ik moet er echt aan denken dat ik zo nu en dan de remmen gebruik om de eventuele roest er vanaf te schrapen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:59
Mar.tin schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:34:
[...]

Op mijn Model 3 Highland lijkt dat wel zo te zijn. Als dat groene rem-tekentje in beeld staat, remt de auto net zo hard uit zichzelf als wanneer dat tekentje er niet staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Rogar schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:06:
[...]

Op mijn Model 3 Highland lijkt dat wel zo te zijn. Als dat groene rem-tekentje in beeld staat, remt de auto net zo hard uit zichzelf als wanneer dat tekentje er niet staat.
Zou je eens willen kijken of je het in de instellingen ook kan instellen? :D Zou cool zijn, dan is het waarschijnlijk iets dat ze in een typegoedkeuring moeten gooien om te mogen aanzetten. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:27
Rogar schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:06:
[...]

Die ervaring heb ik niet (met een Highland met LFP), het groene rem-tekentje geeft volgens mij aan dat er niet volledig geregenereerd kan worden. En dat kan 80% zijn maar ook 0%.

0% heb ik alleen ervaren toen het vroor en de auto nog koud was, en dat is best even schrikken.
En zo rond de 80% is als je net tot 100% hebt geladen en gaat rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
Mar.tin schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:10:
[...]

Zou je eens willen kijken of je het in de instellingen ook kan instellen? :D Zou cool zijn, dan is het waarschijnlijk iets dat ze in een typegoedkeuring moeten gooien om te mogen aanzetten. O+
Ik kan er niks voor instellen helaas...
SiErRa schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:45:
[...]

Die ervaring heb ik niet (met een Highland met LFP), het groene rem-tekentje geeft volgens mij aan dat er niet volledig geregenereerd kan worden. En dat kan 80% zijn maar ook 0%.

0% heb ik alleen ervaren toen het vroor en de auto nog koud was, en dat is best even schrikken.
En zo rond de 80% is als je net tot 100% hebt geladen en gaat rijden.
Ik heb nog niet in de vrieskou gereden natuurlijk, dus misschien ga ik het nog ervaren. Ik ga het in juni in elk geval weer testen in Oostenrijk. Dan laad ik 'm vol voor we naar huis/beneden gaan en laat ik het weten of ik moest trappen (vermoed het wel).

[ Voor 4% gewijzigd door Rogar op 15-04-2024 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vandaag mijn mat zwarte (Temu) wieldop bekrast met file parkeren. De spiegels kantelden niet ver genoeg naar beneden (kan je die kantel stand instellen/onthoud die dat?) en hoppa. Raakte de stoep. Terwijl mijn vrouw toe keek. Haha hilarisch. Eigen schuld en vrouw blij dat zij niet de eerste was.

Bij vorige auto met peperdure Audi velgen gebeurde het ook ooit en kon ik keihard huilen. Was een dure reparatie.

Nu: oeps.... En gelijk op Ali (was dit maal nog goedkoper dan vorige keer op Temu) eenzelfde extra set besteld. Kost me 22 eurootjes per wieldop zeg maar. Haha zo moet je nog eens lachen op 'velgschade'.

Nu nog wat beter de breedte leren inschatten bij hoge stoepen en spiegels in gekantelde functie proberen in te stellen dat ik de velgen ook echt zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:21
Allewijn schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:11:
Vandaag mijn mat zwarte (Temu) wieldop bekrast met file parkeren. De spiegels kantelden niet ver genoeg naar beneden (kan je die kantel stand instellen/onthoud die dat?) en hoppa. Raakte de stoep. Terwijl mijn vrouw toe keek. Haha hilarisch. Eigen schuld en vrouw blij dat zij niet de eerste was.

Bij vorige auto met peperdure Audi velgen gebeurde het ook ooit en kon ik keihard huilen. Was een dure reparatie.

Nu: oeps.... En gelijk op Ali (was dit maal nog goedkoper dan vorige keer op Temu) eenzelfde extra set besteld. Kost me 22 eurootjes per wieldop zeg maar. Haha zo moet je nog eens lachen op 'velgschade'.

Nu nog wat beter de breedte leren inschatten bij hoge stoepen en spiegels in gekantelde functie proberen in te stellen dat ik de velgen ook echt zie.
Hehe klopt, ik heb de standaard wieldop van MY al flink te pakken gehad. Welke doppen heb jij besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
njiwedu0b schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:20:
[...]

Hehe klopt, ik heb de standaard wieldop van MY al flink te pakken gehad. Welke doppen heb jij besteld?
Deze (die heb ik dus al. Met zwarte T logo's en staan heel erg goed. Symmetrisch model)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmc1UEDHU1yO8Z75MNrkWVIi1rU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xVYHUnLMewsIMVFDD5couRwr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
  • Laatst online: 20:17
Allewijn schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:28:
[...]

Deze (die heb ik dus al. Met zwarte T logo's en staan heel erg goed. Symmetrisch model)
[Afbeelding]
Ik heb deze ook.. Staan inderdaad erg mooi...

Ps. Hoe is het eigenlijk met je spatlappen afgelopen? Welke zijn het geworden?

[ Voor 7% gewijzigd door Blommie01 op 15-04-2024 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Blommie01 schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:44:
[...]

Ik heb deze ook.. Staan inderdaad erg mooi...

Ps. Hoe is het eigenlijk met je spatlappen afgelopen? Welke zijn het geworden?
Uiteindelijk heb ik de korte versies er op gehouden. Want die zien er o.e.m. uit. Die grotere had ik er later ook nog even bij gehouden maar die zijn niet zo fraai. Ze zullen misschien wel net wat meer steenslag tegen houden?!... Maar voor nu rondom de kleintjes en hoop dat die ook wat helpen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R4OQU6mM1ulLMa9DSm_FjprvHro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NzyRNeG7JL6Jxfc6wLzH7BII.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPq5t22-53Y9cxcsehukDuYJqUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AVfSmRz6u5wT90Ikvo7VHfHp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allewijn schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:11:

De Park Assist geeft stoepranden ook aan toch? Als je die aanhoudt blijf je ruim van de stoep af (misschien wel te ruim... maar toch).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 11:05
Inspired schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:18:
[...]

Alleen de source van de data zegt niet alles. Plus, volgens mij gebruikt Tesla het niet van Google. (https://teslamotorsclub.c...on-navigation-map.272281/)

Heb meermaals mogen ervaren dat de Tesla me standaard richting een afsluiting stuurt waardoor ik veel moest omrijden. Was gewoon gepland onderhoud. Verder bevalt Waze op lange buitenlandse trips me veel beter. Ook qua rijbaanhulp. Iets dat Tesla ook nog steeds niet heeft.

Prima dat Tesla helemaal heilig voor je is. Voor 9 van de 10 ritten vind ik de standaard navi ook prima, maar heilig is het imho niet.
Dit is mij te vaak overkomen, heb de auto nu iets meer dan 2 maanden.
Tesla stuurt mij een weg op die is afgesloten. Omrijden en hoppa weer een afgesloten weg.
Dan sta ik maar even aan de kant, via mn telefoon Maps of Waze openen en die stuurt mij WEL de juiste weg op.

De Tesla navigatie vind ik wel goed (beter dan alle andere onboard navigatie die ik al 20 jaar heb), maar Waze/Maps vind ik toch beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Laatst online: 20:17
Allewijn schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:55:
[...]

Uiteindelijk heb ik de korte versies er op gehouden. Want die zien er o.e.m. uit. Die grotere had ik er later ook nog even bij gehouden maar die zijn niet zo fraai. Ze zullen misschien wel net wat meer steenslag tegen houden?!... Maar voor nu rondom de kleintjes en hoop dat die ook wat helpen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je ook een link welke het zijn? Dan bestel ik ze direct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:59
bilgy_no1 schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:13:
[...]

De Park Assist geeft stoepranden ook aan toch? Als je die aanhoudt blijf je ruim van de stoep af (misschien wel te ruim... maar toch).
Jawel, maar soms sta je dan in NL alsnog op straat met de banden. Beetje aso dus probeer je wat verder en dichterbij te komen bij de stoep.

@Allewijn die spiegels verstellen kan wel maar hij saved ze bij mij niet. Je zou het eens bij jou kunnen proberen, de monteur gaf aan dat het wel zou moeten maar dat het een bug leek te zijn.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:03
Inspired schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:18:
[...]

Alleen de source van de data zegt niet alles. Plus, volgens mij gebruikt Tesla het niet van Google. (https://teslamotorsclub.c...on-navigation-map.272281/)

Heb meermaals mogen ervaren dat de Tesla me standaard richting een afsluiting stuurt waardoor ik veel moest omrijden. Was gewoon gepland onderhoud. Verder bevalt Waze op lange buitenlandse trips me veel beter. Ook qua rijbaanhulp. Iets dat Tesla ook nog steeds niet heeft.

Prima dat Tesla helemaal heilig voor je is. Voor 9 van de 10 ritten vind ik de standaard navi ook prima, maar heilig is het imho niet.
Ik had het vooral over de verkeersinfo, en daar heb ik al gemerkt dat Waze en Tesla me dezelfde routes geven.

Waar Tesla niet goed scoort is als er straten van richting veranderen, dat weet Tesla soms pas weken later, en Waze weet het veel sneller.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Net in het nieuws: Tesla gaat 14000 mensen of zo'n 10% van het bestand ontslaan...
De groei gaat toch echt wat trager dan vooraf voorzien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Tommie12 schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:25:
Net in het nieuws: Tesla gaat 14000 mensen of zo'n 10% van het bestand ontslaan...
Is al eerder gebeurd: https://www.businessinsid...rue&r=US&IR=T#june-2022-4

en toch het jaar erop de best verkochte auto wereldwijd, snoeien doet groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Oekol schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:23:
[...]

Jawel, maar soms sta je dan in NL alsnog op straat met de banden. Beetje aso dus probeer je wat verder en dichterbij te komen bij de stoep.

@Allewijn die spiegels verstellen kan wel maar hij saved ze bij mij niet. Je zou het eens bij jou kunnen proberen, de monteur gaf aan dat het wel zou moeten maar dat het een bug leek te zijn.
Yep. Dit dus. Dan sta je echt te breed op straat.

Spiegels net geprobeerd en hij onthoudt het inderdaad helaas niet. Dat is balen/jammer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maharens
Oekol schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:23:
[...]

Je zou een extra profiel kunnen aanmaken met de spiegels naar beneden, dat gaat sneller dan elke keer handmatig verstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-08 12:11
Toch nog wat wijzigingen mbt de plannen voor MRB.
Ook lijkt de aankoopsubsidie voor tweedehands EV's te gaan verdwijnen.
https://www.autoweek.nl/a...ektrische-auto-verdwijnt/

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
maharens schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:30:
[...]

Je zou een extra profiel kunnen aanmaken met de spiegels naar beneden, dat gaat sneller dan elke keer handmatig verstellen.
Denk niet dat dat werkt. Hij heeft namelijk maar 1 stand in het geheugen. De standaard dip stand.
Door 1 of andere bug is dat niet aan te passen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Oekol schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:53:
[...]

Denk niet dat dat werkt. Hij heeft namelijk maar 1 stand in het geheugen. De standaard dip stand.
Door 1 of andere bug is dat niet aan te passen.
Hmm, bij mij lukt het wel, ik heb een apart bestuurdersprofiel 'caravan' waarbij ik dan wat beter kan zien of ik alle stoepjes goed omzeil in bepaalde gebieden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Laatst online: 15-09 10:08
Afgelopen week in Oostenrijk geweest met m'n M3 2024.

Verslag is hier te vinden LigeTRy in "Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa"

Een paar model specifieke dingetjes voor dit topic:
  • Tot 165kmh is de auto echt rete stil, daarna ook nog, maar hoor je de wind meer
  • Er gaat prima vakantiebagage voor 4 personen in de auto, skischoenen konden we echter vergeten
  • Gelukkig de ruitenwissers niet nodig gehad
  • Maar 2 'phantom wipes' gehad, en deze waren toevallig allebei op de terugweg in NL, daarmee constateer ik dat Elon graag Nederlanders pest met z'n ruitenwissers (/s)
  • 'Dynamisch' grootlicht is echt ellende, op de a15 op de heenweg een keer of 6 tegenflitsers gehad, en ook een aantal in Duitsland. (om 4:00 weggereden dus zoveel tegenliggers waren er niet)
  • One pedal drive kom je niet mee weg op de autobahn, gelukkig zitten er ook nog 'traditionele remmen' op
  • De Teslanav pakt graag een charger eerder als je flink aan het gassen bent geweest, maar eentje verder als je rustig aandoet is ie geen fan van, dat is jammer
  • AP en TACC beide in Duitsland niet gebruikt, want die zijn geen fan van rijden op hogere snelheden
  • De voorruit is echt een vliegenmagneet en de standaard ruitenvloeistof en wissers kregen ze niet weg
  • De RWD trekt niet extreem weg boven de 120kmh, en dat hoeft voor die 2x per jaar voor mij ook niet, maar ik snap de LR/Performance rijders wel
  • De M3 2024 is echt een topauto voor lange ritten, ook de RWD variant
Any questions over m'n ritje, let me know.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Fjeze

AllesPerfect!

Allewijn schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:29:
[...]

Yep. Dit dus. Dan sta je echt te breed op straat.

Spiegels net geprobeerd en hij onthoudt het inderdaad helaas niet. Dat is balen/jammer.
Door de zijncamera's zie je je toch perfect je achterwielen, en kan je ze toch tot op ongeveer 1cm strak langs de stoeprand zetten? Of eventueel iets meer als je dat prettiger vind.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-09 16:07
Psycho_Mantis schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:04:
[...]

Gebruik je toevallig ook handcreme?

Maar dat zo'n monteur al zegt dat het vaak voorkomt is toch al een erkenning dat het een slecht materiaal is en wettelijk mag je een fatsoenlijk product verwachten vanuit het consumenten recht.
Ik heb zelf ook echt nog nooit meegemaakt dat een stuur gaat bubbelen, ook niet bij een auto van +10 jaar oud.

Als de auto zakelijk is aangeschaft gelden consumenten rechten niet en dan moet je inderdaad gewoon betalen.
En toch blijft het mooi van Tesla dat ze het onder garantie doen.
Heb dezelfde ervaring met een Mercedes gehad , bij een wagen van een jaar oud en daar deden ze zelfs de moeite niet om ernaar te kijken.

Zelfs de leasemaatschappij kreeg het niet in orde.
Standaard antwoord was daar : dit komt door handgel : groetjes en tot ziens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Die aangepaste schalen doen wel een beetje pijn aan mijn hoofd zeg...poeh!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27
Blasterxp schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:12:
[...]

Die aangepaste schalen doen wel een beetje pijn aan mijn hoofd zeg...poeh!
Is het niet gewoon zo dat wie een Plaid koopt niet van plan is om als een oud omaatje te rijden en dat daardoor de degradatie harder gaat. Sneller dechargen, harder rijden = sneller leeg, dus vaker superchargen.
en wil je het maximale eruit halen zal je ook vaker tot 100% laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Blommie01 schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:18:
[...]

Heb je ook een link welke het zijn? Dan bestel ik ze direct :)
Alstu:
SL Elements Tesla Model Y spatlappen voor en achter (Mud Flaps/Guard Accessories) https://amzn.eu/d/5OR9kca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:42
Huurkoop-vraagje: Is vervroegd aflossen van de schuld gewoon mogelijk? Zie dat de huidige rente tot wel 7% kan zijn. Dan levert vervroegd aflossen nog wel wat centen op op het totale plaatje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puntje-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-09 14:27
Blik1984 schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:42:
Huurkoop-vraagje: Is vervroegd aflossen van de schuld gewoon mogelijk? Zie dat de huidige rente tot wel 7% kan zijn. Dan levert vervroegd aflossen nog wel wat centen op op het totale plaatje
Wij hebben dit geinformeerd bij Santander en Findio (januari dit jaar), dat was/is kosteloos. Staat ook in ons contract met Findio trouwens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-09 14:05
Blik1984 schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:42:
Ja dat is mogelijk, ook naar gevraagd en het was geen probleem.

Zelf geen gebruik van gemaakt want ze wilden me niet hebben, bij de vragen of ik het afgelopen half jaar gescheiden was of een ander huis had gekocht was het antwoord ja en dat was schijnbaar niet goed.
Dus ipv 10k bij te lenen voor een nieuwe LR heb ik maar een P gekocht van anderhalf jaar oud zonder te lenen.

Nog geen spijt van gehad. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
maharens schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:01:
[...]

Hmm, bij mij lukt het wel, ik heb een apart bestuurdersprofiel 'caravan' waarbij ik dan wat beter kan zien of ik alle stoepjes goed omzeil in bepaalde gebieden.
Welke auto heb je? Ga dit dan ook maar even aan een test onderwerpen. Dat zou namelijk fantastisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 13:35
Ik kan het niet direct vinden op google of in dit topic, maar hoe zet je de verkeersinformatie via de radio uit? (permanent)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• japie514
Zouden we toch de stalks weer terug krijgen?
https://insideevs.de/news...cherheit-tasten-schalter/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vandaag nog even in onze “oude” Lynk & Co gereden. Ik miste direct de richtingaanwijzers op mijn stuur.
Stalkless is in de 2 weken dat ik in de Highland rij echt geen enkel probleem. Ook niet op rotondes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Fjeze schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:51:
[...]

Door de zijncamera's zie je je toch perfect je achterwielen, en kan je ze toch tot op ongeveer 1cm strak langs de stoeprand zetten? Of eventueel iets meer als je dat prettiger vind.
Klopt, zou ook niet mijn 1e keus zijn. Ik zou mijn spiegels hoger zetten persoonlijk zodat ik beter achter kijken kan. Op de camera vind ik het qua diepte moeilijker inschatten. Met bewegende dingen overigens dus bijv. fietsers die achter mij tegemoet fietsen. Achteruit inparkeren is easy easy op camera :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie514
Gumball schreef op maandag 15 april 2024 @ 18:16:
[...]

Vandaag nog even in onze “oude” Lynk & Co gereden. Ik miste direct de richtingaanwijzers op mijn stuur.
Stalkless is in de 2 weken dat ik in de Highland rij echt geen enkel probleem. Ook niet op rotondes.
Ben er inmiddels ook aardig aan gewend, alleen in speciale situaties ga ik nog wel eens de mist in/ben ik te langzaam. Ben van mening dat het minder intuitief is als de hendels achter het stuur, ook voor de ruitenwissers zou het welkom zijn. Net zo goed als een claxon gewoon midden in het stuur hoort te zitten wat dan gelukkig wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ansicht zijn het knoppen in de M3H, weliswaar touch met haptic feedback, maar wat is de definitie van een fysieke knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Oekol schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:41:
[...]

Welke auto heb je? Ga dit dan ook maar even aan een test onderwerpen. Dat zou namelijk fantastisch zijn.
Ik heb een MY. Ik heb een nieuw profiel gemaakt gebaseerd op mijn huidige, daarna de spiegels naar beneden gezet en opgeslagen als nieuw profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 07:36
eltron schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:43:
[...]

Dank je, die had ik al gezien, maar onduidelijk of de services waar geen * of ** bij staat via de hotspot te organiseren zijn.
Sportify werkt gewoon via je hotspotdata, maar satelliet zicht kan niet. Wist overigens niet eens van het bestaan af.

Mijn opdracht in iPhone werkt wel!:

- bij openen tesla: hotspot starten --> kreeg vanzelf verbinding.

Voor 10E per maand heb ik dan liever onbeperkt data via mijn mobiele aanbieder, dan premium in de tesla. Maar dat is dus ook omdat ik maar weinig rij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:32
maharens schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:30:
[...]

Geweldige tip! Ik had spiegels namelijk alweer uitgezet maar nu heb ik een extra profiel aangemaakt "Spiegels Omlaag"voor wanneer ik dicht tegen een stoeprand ga parkeren.

Getest en het werkt met dit profiel! _/-\o_
Terug naar mijn normale profiel en de spiegels blijven in de normale stand.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:01
no_way_today schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:32:
[...]
Sportify werkt gewoon via je hotspotdata, maar satelliet zicht kan niet. Wist overigens niet eens van het bestaan af.

Mijn opdracht in iPhone werkt wel!:

Voor 10E per maand heb ik dan liever onbeperkt data via mijn mobiele aanbieder, dan premium in de tesla. Maar dat is dus ook omdat ik maar weinig rij.
Helder, dank je.

Bij mij is nu de premium connectivity net verlopen. Ik vind de kale kaart zonder connectivity wel erg kaal, alleen grijs, zonder kleuren en ook geen verkeersinformatie inzichtelijk in de kaart. Dat is minder dan ik de afgelopen 20-30 jaar in andere auto's gewend was.
Ik ga er nu maar een aparte tablet naast hangen denk ik, met maps/satelite view. Maar eigenlijk belachelijk dat het niet anders kan als je geen premium abo wilt.

Update:
Ik zie toch nog een optie om je telefoonscherm naar het Tesla scherm te sturen met de Tesla display app dat ga ik morgen maar eens proberen. In het filmpje is het de standaard maps, maar satelite view moet dan m.i. ook mogelijk zijn. incl verkeersinfo etc.
Als dit werkt hoef ik maar één keer voor mijn connectiviteit te betalen ipv 2x (allen het telefoonabo).
Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 19% gewijzigd door eltron op 15-04-2024 20:56 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Laatst online: 12-09 17:12
no_way_today schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:32:
[...]

kan dat ook met android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
eltron schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:56:
[...]

Helder, dank je.

Bij mij is nu de premium connectivity net verlopen. Ik vind de kale kaart zonder connectivity wel erg kaal, alleen grijs, zonder kleuren en ook geen verkeersinformatie inzichtelijk in de kaart. Dat is minder dan ik de afgelopen 20-30 jaar in andere auto's gewend was.
Ik ga er nu maar een aparte tablet naast hangen denk ik, met maps/satelite view. Maar eigenlijk belachelijk dat het niet anders kan als je geen premium abo wilt.
De kale kaart kan ik nog mee leven denk ik, maar de verkeerinformatie + live sentry beelden op mijn telefoon vind ik het grootste gemis. Gemak van niet hoeven hotspotten via de iPhone ook wel fijn. Het is niet veel geld per maand maar begrijpelijk dat niet iedereen het er voor overheeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 07:36
Dat weet ik niet, die heb ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
maharens schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:05:
[...]

Ik heb een MY. Ik heb een nieuw profiel gemaakt gebaseerd op mijn huidige, daarna de spiegels naar beneden gezet en opgeslagen als nieuw profiel.
Dus als je in de R staat en je wisselt van profiel zie je daadwerkelijk je spiegels anders dippen?
Ik ben sceptisch omdat het mij telkens niet gelukt is, dit zou echt helemaal top zijn. We werken er dan wel weer op z'n Tesla's omheen.

Edit:

Top ik lees het hierboven dat het werkt. Ga het morgen dan ook maar eens instellen. Super!

[ Voor 9% gewijzigd door Oekol op 15-04-2024 20:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

ja
Je kan iets van Tasker installeren.

Dan kan je acties maken op basis van events.
Dus if BT connected to name Tesla.
Than activate Hotspot.

zo deed ik dat eerst.
Maar dan moest ik soms toch weer opnieuw connecten. En soms zelf het ww invullen.
En soms ook even wachen totdat de connectie gemaakt is en spotify begint met spelen

Nu gewoon premium genomen. Niet nadenken. instappen en gaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
De ruitenwissers werkten vandaag goed en dan bedoel ik: ze gingen aan bij een beetje miezer. Had ze niet meer nodig sinds de update naar 8.9. Echt fijn 😃

Iemand overigens een idee of een pax-kast van 2,36m in de Model 3 past als je de bank plat gooit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:24

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

@ no way today, hoe ziet die opdracht er uit in “opdrachten” . Ik ben hier namelijk niet goed in
Groet, Peter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Rogar schreef op maandag 15 april 2024 @ 20:34:
De ruitenwissers werkten vandaag goed en dan bedoel ik: ze gingen aan bij een beetje miezer. Had ze niet meer nodig sinds de update naar 8.9. Echt fijn 😃

Iemand overigens een idee of een pax-kast van 2,36m in de Model 3 past als je de bank plat gooit?
Kleine kans. Misschien als je een voorstoel helemaal naar voren of naar achteren draait dat je er eentje in gevouwen krijgt, maar als je meerdere componenten hebt gaat het erg lastig worden.

Niet onmogelijk, maar niet makkelijk.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
RaRo74 schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:53:
[...]

Geweldige tip! Ik had spiegels namelijk alweer uitgezet maar nu heb ik een extra profiel aangemaakt "Spiegels Omlaag"voor wanneer ik dicht tegen een stoeprand ga parkeren.

Getest en het werkt met dit profiel! _/-\o_
Terug naar mijn normale profiel en de spiegels blijven in de normale stand.
Top. Zo heb ik ook een profiel 'snelweg', waarbij ik mijn benen iets meer kan strekken en uiteraard moet het stuur dan ook anders staan, maar het is wel lekker om dan op lange stukken een andere houding te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
maharens schreef op maandag 15 april 2024 @ 20:50:
[...]

Top. Zo heb ik ook een profiel 'snelweg', waarbij ik mijn benen iets meer kan strekken en uiteraard moet het stuur dan ook anders staan, maar het is wel lekker om dan op lange stukken een andere houding te hebben.
Zeker top!

Die in de mYne een Netflix profiel aan gaat maken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Oekol schreef op maandag 15 april 2024 @ 20:31:
[...]

Dus als je in de R staat en je wisselt van profiel zie je daadwerkelijk je spiegels anders dippen?
Ik ben sceptisch omdat het mij telkens niet gelukt is, dit zou echt helemaal top zijn. We werken er dan wel weer op z'n Tesla's omheen.

Edit:

Top ik lees het hierboven dat het werkt. Ga het morgen dan ook maar eens instellen. Super!
Zo heb ik het niet getest. Volgens mij kun je pas in N van profiel wisselen en ik denk niet in R of D.
Wisselen in R en D lijkt me niet zo verstandig aangezien ik dan tijdens het rijden in mijn geval geplet kan worden tussen stoel en stuur als ik het verkeerde profiel kies :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Laatst online: 12-09 17:12

Voor mij hetzelfde eerste keer dat ze de hele rit goed werkten. ook de .9 versie. is het dan eindelijk beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Oekol schreef op maandag 15 april 2024 @ 20:31:
[...]

Edit:

Bij mijn Y dippen die spiegels allebei wel als ik hem in R zet, alleen de dip is niet genoeg om in mijn positie de achterwielen goed te kunnen zien.
Ik wil ze dus nog verder dippen.
Dat kan ik doen door handmatig ze extra omlaag te doen via het menu. Maar als ik dan op opslaan klik onthoudt hij die stand helaas niet. De volgende keer is de dip weer dezelfde standaard dip...
Dat is jammer en dat hoort niet.
Mijn Audi's onthield en bijv mijn eigen ingestelde dip setting.
Een extra profiel de voor aanmaken en daar handmatig naar toe switchen is natuurlijk een workaround, maar beetje belachelijk.
Misschien moeten we Tesla eens attenderen op dat de dip stand niet onthouden wordt.
Maar hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Allewijn schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:47:
[...]

Bij mijn Y dippen die spiegels allebei wel als ik hem in R zet, alleen de dip is niet genoeg om in mijn positie de achterwielen goed te kunnen zien.
Ik wil ze dus nog verder dippen.
Dat kan ik doen door handmatig ze extra omlaag te doen via het menu. Maar als ik dan op opslaan klik onthoudt hij die stand helaas niet. De volgende keer is de dip weer dezelfde standaard dip...
Dat is jammer en dat hoort niet.
Mijn Audi's onthield en bijv mijn eigen ingestelde dip setting.
Een extra profiel de voor aanmaken en daar handmatig naar toe switchen is natuurlijk een workaround, maar beetje belachelijk.
Misschien moeten we Tesla eens attenderen op dat de dip stand niet onthouden wordt.
Maar hoe...
Er stond in november op het scherm dat dit in een toekomstige update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
mjvdzwet schreef op maandag 15 april 2024 @ 22:04:
[...]

Er stond in november op het scherm dat dit in een toekomstige update komt.
Hopen dat die 'toekomst' dan komt! Fijn dat het in Nov '23 dan iig genoemd werd. Betekend iig dat Tesla ook bekend is met het euvel.
Net even gegoogled en lees internationaal dat heel veel mensen al jaren klagen dat de dip instelling niet onthouden wordt en de dip enkel maar een vaste x aantal graden kantel is...

Voor nu zal ik wat meer gaan ontdekken hoe nauwkeurig ik het kan inschatten op de zij cameras. Moet eerlijk zeggen dat ik meer focus had op de gedipte spiegels omdat dat bij vorige autos altijd perfect voor mij werkte en daardoor nog nooit een velg stuk heb gereden met een file-parkeer-steek bij een trottoirband.

[ Voor 23% gewijzigd door Allewijn op 15-04-2024 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

RaRo74 schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:06:
[...]

Zo heb ik het niet getest. Volgens mij kun je pas in N van profiel wisselen en ik denk niet in R of D.
Wisselen in R en D lijkt me niet zo verstandig aangezien ik dan tijdens het rijden in mijn geval geplet kan worden tussen stoel en stuur als ik het verkeerde profiel kies :9
Kan prima tijdens het rijden. Moet je alleen eerst naar het instellingen menu, dan kan je bovenaan het profiel wisselen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Hooglander1 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 07:47:
[...]

Kan prima tijdens het rijden. Moet je alleen eerst naar het instellingen menu, dan kan je bovenaan het profiel wisselen.
Vreemd en is dat niet levensgevaarlijk?

Maar het zou wel handig zijn en dan kan ik al naar "Spiegels Omlaag"profiel omschakelen aan het begin van de straat alvorens tegen een stoeprand aan te plakken.

Weer iets om uit te proberen vandaag :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
...
Heb hem zelf in een MY gedaan, en dat ging echt maar net. Kast tegen het scherm aan. Het grootste probleem is dat je de bijrijder stoel niet ver genoeg naar voren kan doen, of niet ver genoeg plat kan leggen. Als de bijrijder stoel helemaal plat zou kunnen, dan kan het met gemak.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
RaRo74 schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:06:
[...]

Vanmorgen even getest of ik tijdens het rijden naar ander profiel kon. Dat kan, zat geplakt tegen het stuur op het profiel van mijn vrouw. Even via auto naar het menu en dan staat de naam er om aan te klikken.

Overigens hier was eerder in het topic gedeeld dat 2024.8.9 een melding gaf dat je de interieurcamera moet vrijmaken of in ieder geval niet meer verborgen moet hebben. Deze melding heb ik vanmorgen niet gehad met 30km AP kilometers. Had toch geen zin om langer te wachten en kon online niet per se iets negatiefs vinden over deze update dus toch over stag gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Gdzr schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:22:
[...]

Heb hem zelf in een MY gedaan, en dat ging echt maar net. Kast tegen het scherm aan. Het grootste probleem is dat je de bijrijder stoel niet ver genoeg naar voren kan doen, of niet ver genoeg plat kan leggen. Als de bijrijder stoel helemaal plat zou kunnen, dan kan het met gemak.
Dan is de conclusie dat ik de auto van mijn schoonvader ga lenen. Thanks en ook @Hooglander1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
Oekol schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:35:
[...]

Vanmorgen even getest of ik tijdens het rijden naar ander profiel kon. Dat kan, zat geplakt tegen het stuur op het profiel van mijn vrouw. Even via auto naar het menu en dan staat de naam er om aan te klikken.

Overigens hier was eerder in het topic gedeeld dat 2024.8.9 een melding gaf dat je de interieurcamera moet vrijmaken of in ieder geval niet meer verborgen moet hebben. Deze melding heb ik vanmorgen niet gehad met 30km AP kilometers. Had toch geen zin om langer te wachten en kon online niet per se iets negatiefs vinden over deze update dus toch over stag gegaan.
En? werkten de ruitenwissers ook goed bij jou? Het lijkt erop dat ze het redelijk hebben gefixed dit keer. Hopen dat het zo blijft nu. Ik las ook dat ze wel eens slechter zijn gaan presteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
Rogar schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:41:
[...]

En? werkten de ruitenwissers ook goed bij jou? Het lijkt erop dat ze het redelijk hebben gefixed dit keer. Hopen dat het zo blijft nu. Ik las ook dat ze wel eens slechter zijn gaan presteren.
Hier op 8.9 op een M3H wel. Af en toe vond ik ze wat te snel gaan maar ik heb slechts 1-2 maal vanochtend hoeven bijwissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:44
Rogar schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:41:
[...]

Nou hier nog steeds waardeloos hoor. Veel wissen als er 2 spetters op de ruit zitten, rijd ik net door een stortbui, ik zie letterlijk niks, en hij wist pas om de 5 seconden. Fantoom wissen van het weekend nog gehad, meerdere keren. Ongelofelijk, wat een prutssysteem. Test men dit wel? Of krijgen ze het eigenlijk gewoon niet goed ingeregeld, en dat alleen maar omdat je een paar euro wil bezuinigen op een sensor. Dit zorgt er toch ook voor dat een auto onveiliger wordt? Je gaat mij ook niet vertellen dat die camera's aan de voorzijde nog alles registreren met zo veel water op de ruit....Dit zouden ze eigenlijk moeten meewegen bij euroNCAP, maar goed dat zal wel lastig zijn.

/einde rant :)
Giga schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:45:
[...]

Hier op 8.9 op een M3H wel. Af en toe vond ik ze wat te snel gaan maar ik heb slechts 1-2 maal vanochtend hoeven bijwissen.
Ik weet niet hoelang je rit was, maar op 10km vind ik 2x bij wissen best veel bijvoorbeeld, het lijkt er wel op dat dit al als normaal beschouwd wordt. Mijn vorige auto moest ik zelden tot nooit bij wissen. n=1 verhaal natuurlijk, maar verbazingwekkend vind ik het wel. Het zou bij zo'n auto toch niet zoveel nodig moeten zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Luuk84 op 16-04-2024 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Luuk84 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:46:
[...]

Nou hier nog steeds waardeloos hoor. Veel wissen als er 2 spetters op de ruit zitten, rijd ik net door een stortbui, ik zie letterlijk niks, en hij wist pas om de 5 seconden. Fantoom wissen van het weekend nog gehad, meerdere keren. Ongelofelijk, wat een prutssysteem. Test men dit wel? Of krijgen ze het eigenlijk gewoon niet goed ingeregeld, en dat alleen maar omdat je een paar euro wil bezuinigen op een sensor. Dit zorgt er toch ook voor dat een auto onveiliger wordt? Je gaat mij ook niet vertellen dat die camera's aan de voorzijde nog alles registreren met zo veel water op de ruit....Dit zouden ze eigenlijk moeten meewegen bij euroNCAP, maar goed dat zal wel lastig zijn.

/einde rant :)
Of de camera 5 meter voor mij regendruppels ziet is eigenlijk irrelevant, gaat om wat ik op mijn voorruit krijg. Om dit echt goed met vision te kunnen doen heb je volgens mij een camera op het dashboard nodig, gericht op de voorruit. Die is er niet dus ik verwacht dat dit nooit helemaal goed gaat werken. Ze kunnen het hoogstens nog op basis van gebruikersinput (beetje bijwissen) een beetje laten corrigeren tijdens het wissen zelf, maar dat is het wel. Dit hadden we ze 5 jaar geleden al kunnen vertellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Giga op 16-04-2024 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
Giga schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:51:
[...]

Om dit echt goed met vision te kunnen doen heb je volgens mij een camera op het dashboard nodig, gericht op de voorruit. Die is er niet dus ik verwacht dat dit nooit helemaal goed gaat werken. Ze kunnen het hoogsten op basis van gebruikersinput (beetje bijwissen) een beetje laten corrigeren, maar dat is het wel. Dit hadden we ze 5 jaar geleden al kunnen vertellen.
Ja mee eens, dit probleem speelt al een tijdje. Maar hij zit zo gigantisch naast dat ik überhaupt twijfel of er wel of gebruikersinput gestuurd wordt. Ik geloof er niets van. Om regen te registreren moeten ze gewoon een regensensor inbouwen. In mijn vorige auto werkte die nagenoeg feilloos. ik geloof niet dat een extra camera gaat werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk84 op 16-04-2024 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
Luuk84 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:01:
[...]

Ja mee eens, dit probleem speelt al een tijdje. Maar hij zit zo gigantisch naast dat ik überhaupt twijfel of er wel of gebruikersinput gestuurd wordt. Ik geloof er niets van. Om regen te registreren moeten ze gewoon een regensensor inbouwen. In mijn vorige auto werkte die nagenoeg feilloos. ik geloof niet dat een extra camera gaat werken.
Ik denk echt wel dat je dit met vision kunt oplossen. Of een camera 5 meter voor mij regendruppels ziet is eigenlijk irrelevant, gaat om wat ik op mijn voorruit krijg. Zolang er niets in de auto zit wat de hele voorruit zo analyseert als de bestuurder het zou zien, wordt het denk ik erg lastig. Regensensoren doen het misschien ook niet allemaal perfect, maar ze doen het beter dan hoe Tesla het doet. Is gewoon een feit.

Extra camera of niet, die gaat er sowieso 100% niet komen in onze voertuigen want die zijn al uit de fabriek gerold.

[ Voor 6% gewijzigd door Giga op 16-04-2024 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Van zodra het een beetje door regent werkt het prima. Het is bij een drizzle dat het af en toe te laat begint te wissen. Dat had ik ook met andere auto's.

Deze morgen heb ik in stevige regen niet één keer op het knopje moeten duwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giga
Tommie12 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:09:
Van zodra het een beetje door regent werkt het prima. Het is bij een drizzle dat het af en toe te laat begint te wissen. Dat had ik ook met andere auto's.

Ja, vanochtend ging het een heel pak beter. Eerste keer dat ik in 8.9 door de regen moest rijden. Alleen onder bomen door, door extra druppels daarvan, 1 keer bijgedrukt. En 1 keer omdat ik de wissers belachelijk snel vond gaan toen het weer wat minder regende. Het is beter, maar nog zeker niet optimaal.

Wel blij met mijn ruitenwissersknop op het stuur en niet als stalk. Makkelijk even drukken zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk84
Tommie12 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:09:

Het is wel bijzonder dat de ervaringen van de zelfde update zover uiteen liggen. Dit zegt misschien ook wat over hoe complex het is om dit goed voor elkaar te krijgen, en geeft tegelijkertijd aan dat sommige 'oude' oplossingen prima werken en je deze niet moet vervangen voordat je een betrouwbaar alternatief hebt dat voor 95% van de gebruikers werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 10:13
Als ik bij mij kijk over de afgelopen 3,5 jaar (M3P 2019), dan zie ik dat het bij mij op en neer gaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfyshe3C9XRv-PQKRjJi1gC3jrM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xV4qcX58oyiM1u88XZG5tbdH.png?f=fotoalbum_large
LigeTRy schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:24:
Afgelopen week in Oostenrijk geweest met m'n M3 2024.
  • De M3 2024 is echt een topauto voor lange ritten, ook de RWD variant
Dat vind ik ook nog steeds. Met regelmaat lange afstanden (o.a. Tirol, Parijs, Italie).
Bij mij begint de bestuurdersstoel wel wat minder stevig te worden. Ook is het eerste setje ruitenwissers, zeker na de laatste winterse rit, inmiddels aan vervanging toe.

Had de MYP in bestelling staan maar re-org en daardoor geannuleerd. Ik denk dat ik toch een M3 AWD ipv een Y ga bestellen, mede omdat deze een stuk rustiger op de weg ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door Uberprutser op 16-04-2024 09:20 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Luuk84 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:13:
[...]

Het is wel bijzonder dat de ervaringen van de zelfde update zover uiteen liggen. Dit zegt misschien ook wat over hoe complex het is om dit goed voor elkaar te krijgen, en geeft tegelijkertijd aan dat sommige 'oude' oplossingen prima werken en je deze niet moet vervangen voordat je een betrouwbaar alternatief hebt dat voor 95% van de gebruikers werkt.
De discussie is hier al gevoerd, maar ook met een regensensor is dit niet altijd feilloos. Ik moest toch regelmatig draaien aan de knop voor de 'gevoeligheid'.
We denken altijd dat dit met een klassieke regensensor perfect was, maar dat was zeker niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
Tommie12 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:30:
[...]

De discussie is hier al gevoerd, maar ook met een regensensor is dit niet altijd feilloos. Ik moest toch regelmatig draaien aan de knop voor de 'gevoeligheid'.
We denken altijd dat dit met een klassieke regensensor perfect was, maar dat was zeker niet zo.
Klopt, daar zit je ook steeds aan te draaien om bij te stellen.

Ik had van de week in de auto van mijn vrouw dat ik op het stuur wilde klikken voor de richtingaanwijzer toen ik de straat uit draaide 😅😂. Het went dus echt heel snel die knoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
Tommie12 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:30:
[...]

Zeker niet perfect met een regensensor, maar een flink stuk minder belabberd dan waar Tesla berijders de afgelopen jaren mee hebben moeten leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Giga schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:35:
[...]

Zeker niet perfect met een regensensor, maar een flink stuk minder belabberd dan waar Tesla berijders de afgelopen jaren mee hebben moeten leven.
Dat is jouw ervaring, niet de mijne.
Ik heb nooit een ruitenwisser gehad die bij droog weer maar bleef wissen, hooguit dat die wat laat in schakelde.
Geen drama's hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Fjeze

AllesPerfect!

Allewijn schreef op maandag 15 april 2024 @ 22:10:
[...]

Hopen dat die 'toekomst' dan komt! Fijn dat het in Nov '23 dan iig genoemd werd. Betekend iig dat Tesla ook bekend is met het euvel.
Net even gegoogled en lees internationaal dat heel veel mensen al jaren klagen dat de dip instelling niet onthouden wordt en de dip enkel maar een vaste x aantal graden kantel is...

Voor nu zal ik wat meer gaan ontdekken hoe nauwkeurig ik het kan inschatten op de zij cameras. Moet eerlijk zeggen dat ik meer focus had op de gedipte spiegels omdat dat bij vorige autos altijd perfect voor mij werkte en daardoor nog nooit een velg stuk heb gereden met een file-parkeer-steek bij een trottoirband.
Ja begrijp ik, had ik in het begin ook. Maar moet zeggen dat ik nu vooral de camera's gebruik als controle hoe dicht ik er bij sta.

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Mensen die een goede 'Rain-X' of een misschien nog wel beter merk ramen sealer hebben geprobeerd?
Dan rollen de druppels er bij 50+km/u echt wel van af en eigenlijk wissers niet eens meer nodig.
Daardoor mis je de keren dat hij 'net niet snel genoeg wist' en hoef je dus eigenlijk niet handmatig bij te wissen.
Voor snelheden waarbij nog niet genoeg rijwind is, is er veel meer beadvorming, waardoor zicht ook veel beter blijft.
Naast oldskool RainX is er natuurlijk van alles op de markt wat mogelijk ook een veel langere standtijd heeft.
Wel iets kiezen wat niet zo stroef wordt dat de wissers gaan klapperen.

Bijv Soft99 Ultra Glaco Glass Sealant
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2Qzt8H7vbbzl9dXK-KeN_5IIII=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dU0VYhnKnAIew2bAuf6fqoGA.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:10

RvV

Allewijn schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:45:
Mensen die een goede 'Rain-X' of een misschien nog wel beter merk ramen sealer hebben geprobeerd?
Dan rollen de druppels er bij 50+km/u echt wel van af en eigenlijk wissers niet eens meer nodig.
Daardoor mis je de keren dat hij 'net niet snel genoeg wist' en hoef je dus eigenlijk niet handmatig bij te wissen.
Voor snelheden waarbij nog niet genoeg rijwind is, is er veel meer beadvorming, waardoor zicht ook veel beter blijft.
Naast oldskool RainX is er natuurlijk van alles op de markt wat mogelijk ook een veel langere standtijd heeft.
Wel iets kiezen wat niet zo stroef wordt dat de wissers gaan klapperen.

Bijv Soft99 Ultra Glaco Glass Sealant
[Afbeelding]
Een paar weken geleden heb ik de Angelwax H2Go erop gedaan. Werkt in eerste instantie super. De druppels vliegen weg bij 30-40km/h. Een tijdje later bij 50km/h. En vanmorgen pas bij 60km/h. Ofwel, als ik elke maand opnieuw moet smeren voor een goede werking, dan vind ik dat toch wel vaak..
Klein detail, mijn vrouw heeft de auto laatst mee gehad, dus die zal wel constant met de wissers aan gereden hebben. Misschien dat het er dan snel vanaf gaat.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Bekijk dan even die Glaco. Die heeft meen ik een langere standtijd. Bekijk dit filmpje bij ~5min maar eens, om de werking goed te zien:
YouTube: Soft99 Ultra Glaco 10 month update!

Die Angelwax heeft mijn buurman ooit op de auto van mijn vrouw gezet (hij detailed ALLES met Angelwax), maar daar waren we niet zo tevreden over. Keihard klapperende ruitenwissers, de druppels rolden wel, naar zelfs RainX deed dat beter en standtijd was kort. Veel te kort voor wat de Angelwax kostte)

[ Voor 40% gewijzigd door Allewijn op 16-04-2024 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INsaiGN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-09 16:13
Hi, wegens een wisseling van werkgever sta ik voor de keuze van een nieuwe auto waarbij de Tesla Model Y mijn persoonlijke voorkeur heeft. Het enige wat ik nog niet echt duidelijk kan krijgen is of ik twee telefoons tegelijk kan koppelen en gebruiken. Mijn privetelefoon zal dienen als sleutel en zal ook als enige telefoon de Tesla app geinstalleerd hebben. De zakelijke telefoon wil ik enkel mee kunnen bellen en gebeld worden tijdens het rijden op doordeweekse dagen. Heeft iemand het verlossende antwoord voor me?

[ Voor 5% gewijzigd door INsaiGN op 16-04-2024 09:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
INsaiGN schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:52:
Hi, wegens een wisseling van werkgever sta ik voor de keuze van een nieuwe auto waarbij de Tesla Model Y mijn persoonlijke voorkeur heeft. Het enige wat ik nog niet echt duidelijk kan krijgen is of ik twee telefoons tegelijk kan koppelen en gebruiken. Mijn privetelefoon zal dienen als sleutel en zal ook als enige telefoon de Tesla app geinstalleerd hebben. De zakelijke telefoon wil ik enkel mee kunnen bellen en gebeld worden tijdens het rijden op doordeweekse dagen. Heeft iemand het verlossende antwoord voor me?
Twee telefoons werken niet tegelijk.
Wel kan je er meerdere koppelen maar er is maar 1 tegelijk verbonden.
Mijn ervaring met een privé en werktoestel is dat zodra een niet gekoppeld toestel afgaat, ik via het menu snel dat toestel kan koppelen en kan opnemen.
Dit alles is binnen 5 sec geregeld en ik heb tot nu toe nog geen gesprek gemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Oekol schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:35:
[...]

Helemaal goed en fijn dat dit mogelijk is.
Ik moet inderdaad ook niet het verkeerde profiel kiezen want dan zit ik klem |:(

Schuifje van de camera zit bij mij altijd dicht en ook met 2024.8.9 nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
INsaiGN schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:52:
Sleutel (app) en bellen zijn twee verschillende dingen.

Je hoeft je prive telefoon niet te koppelen om mee te bellen en Je hoeft op je zakelijke telefoon niet een tesla app te installeren om mee te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INsaiGN
hsb85 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:55:
[...]

Sleutel (app) en bellen zijn twee verschillende dingen.

Je hoeft je prive telefoon niet te koppelen om mee te bellen en Je hoeft op je zakelijke telefoon niet een tesla app te installeren om mee te bellen.
Dank voor je reactie. Begrijp ik jouw opmerking goed dat mijn prive telefoon (die dus als sleutel dient en de app heeft) altijd beschikbaar is om mee te bellen tijdens het rijden en dat ik de zakelijke telefoon enkel via BT hoef te verbinden? Met als uitkomst dat ik op beide bereikbaar ben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• INsaiGN
dimocash schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:54:
[...]

Twee telefoons werken niet tegelijk.
Wel kan je er meerdere koppelen maar er is maar 1 tegelijk verbonden.
Mijn ervaring met een privé en werktoestel is dat zodra een niet gekoppeld toestel afgaat, ik via het menu snel dat toestel kan koppelen en kan opnemen.
Dit alles is binnen 5 sec geregeld en ik heb tot nu toe nog geen gesprek gemist
Dat klinkt goed en werkbaar. Komt ook geen 100 x per uur voor. Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tommie12 schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:25:
Als je het nieuws over Tesla al wat langer volgt zijn de patronen wel duidelijk te herkennen. Bloomberg, Reuters en nog een paar anderen kleuren bijna ieder bericht over Tesla zo negatief mogelijk... In dit geval geeft Tesla redenen aan voor deze actie (slank en wendbaar blijven voor de aankomende volgende groeigolf), maar Bloomberg koppelt dit zonder enige verdere bron aan tegenvallende cijfers. Als je de cijfers wereldwijd ziet is het op dit moment erg moeilijk in de hele automarkt, maar ze blijven stil over de (nog grotere) daling bij BYD, VAG of het steeds weer afschalen van de plannen van anderen (Ford) of het compleet missen van iedere target door anderen (zoals GM, wederom VAG, etc.).

Bloomberg is zelf overigens notoir slecht in het voorspellen van de toekomst van Tesla. In 2022 voorspelden ze nog dat VW al in 2024 Tesla zou inhalen... Ondertussen is de kloof in EV-verkopen tussen Tesla en VAG alleen maar groter geworden.

Bedrijfseconomisch gezien is het niet zo gek dat Tesla na een periode van grote groei van het personeelsbestand er met de stofkam doorheen gaat. Meer bedrijven doen dit op periodieke basis, je ziet het alleen weinig bij dergelijke grote bedrijven. Vervelend voor het personeel dat z'n baan verliest, maar eigenlijk wel beter voor het bedrijf als ze dit soort zaken snel en tijdig doorvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:49

bert pit

asdasd

Luuk84 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:13:
[...]

Ik denk dat het in Palo Alto getest wordt: weinig regen en al helemaal geen drizzle ;)

Bestaat er ook een ideeënbus (Hoe jaren 70 hè) bij Tesla? Ik heb wel een ideetje voor het verbeteren van de wissnelheid.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 08:56

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Gisteren bij forse regen werkten de wissers op mijn m3p 2020 vrijwel feilloos. Geen enkele keer hoeven bij te wissen, dit icm recente update van software

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:12
bilgy_no1 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:38:
[...]

Als je het nieuws over Tesla al wat langer volgt zijn de patronen wel duidelijk te herkennen. Bloomberg, Reuters en nog een paar anderen kleuren bijna ieder bericht over Tesla zo negatief mogelijk... In dit geval geeft Tesla redenen aan voor deze actie (slank en wendbaar blijven voor de aankomende volgende groeigolf), maar Bloomberg koppelt dit zonder enige verdere bron aan tegenvallende cijfers. Als je de cijfers wereldwijd ziet is het op dit moment erg moeilijk in de hele automarkt, maar ze blijven stil over de (nog grotere) daling bij BYD, VAG of het steeds weer afschalen van de plannen van anderen (Ford) of het compleet missen van iedere target door anderen (zoals GM, wederom VAG, etc.).

Bloomberg is zelf overigens notoir slecht in het voorspellen van de toekomst van Tesla. In 2022 voorspelden ze nog dat VW al in 2024 Tesla zou inhalen... Ondertussen is de kloof in EV-verkopen tussen Tesla en VAG alleen maar groter geworden.

Bedrijfseconomisch gezien is het niet zo gek dat Tesla na een periode van grote groei van het personeelsbestand er met de stofkam doorheen gaat. Meer bedrijven doen dit op periodieke basis, je ziet het alleen weinig bij dergelijke grote bedrijven. Vervelend voor het personeel dat z'n baan verliest, maar eigenlijk wel beter voor het bedrijf als ze dit soort zaken snel en tijdig doorvoeren.
Dit inderdaad.

Net weer zo'n spektakelstuk gepusht gekregen.
Tesla lijkt focus kwijt: gewoon weer goede auto's produceren

Het eerst stuk bestaat al uit 2 onzinnige constateringen.

Tesla kan zich maar beter weer gaan richten op dat waar ze goed in zijn: goede personenauto’s maken. Met de Model Y heeft het bedrijf van Elon Musk laten zien dat het de bestverkochte auto ter wereld kan bouwen, maar het is tijd voor vernieuwing van het model, zegt Noud Broekhof van de Nationale Autoshow. ‘We zitten toch te wachten op het langverwachte massamodel, maar dan moet hij opboksen tegen het Chinese geweld, dat nog goedkoper kan produceren.’

De Y draait "pas" 3 jaar mee (waar een Duitser zo'n 7 jaar in z'n modeljaar blijft) en de Chinezen kunnen niet goedkoper produceren, ze doen dat gewoon met alle subsidie van dien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
INsaiGN schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:37:
[...]

Dank voor je reactie. Begrijp ik jouw opmerking goed dat mijn prive telefoon (die dus als sleutel dient en de app heeft) altijd beschikbaar is om mee te bellen tijdens het rijden en dat ik de zakelijke telefoon enkel via BT hoef te verbinden? Met als uitkomst dat ik op beide bereikbaar ben?
Nee je privé telefoon is dan niet beschikbaar om mee te bellen, je kan bellen met 1 telefoon (voor zover ik weet) en die telefoon hoeft niet de telefoon te zijn waarop de sleutel en app staat.

Privé telefoon hoeft helemaal niet gekoppeld te zijn als Bluetooth apparaat waarmee je kan bellen. Dat is meer wat ik bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Tommie12 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:37:
[...]

Ik heb nooit een ruitenwisser gehad die bij droog weer maar bleef wissen, hooguit dat die wat laat in schakelde.
Geen drama's hoor.
Dat is dan weer uw ervaring, niet de mijne helaas. Dat deed de auto bij mij al meteen bij de eerste rit na aflevering aan huis. Toen regende het niet eens...

Zonder statistische onderbouwing durf ik toch wel te stellen dat de automatische ruitenwissers bij Tesla alom (ook bij de meeste Tesla berijders) als zeer ruk bekend staan. Wist ik vooraf al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Allewijn schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:52:
Bekijk dan even die Glaco. Die heeft meen ik een langere standtijd. Bekijk dit filmpje bij ~5min maar eens, om de werking goed te zien:
YouTube: Soft99 Ultra Glaco 10 month update!

Die Angelwax heeft mijn buurman ooit op de auto van mijn vrouw gezet (hij detailed ALLES met Angelwax), maar daar waren we niet zo tevreden over. Keihard klapperende ruitenwissers, de druppels rolden wel, naar zelfs RainX deed dat beter en standtijd was kort. Veel te kort voor wat de Angelwax kostte)
Ik heb juist heel goed ervaring met Angelwax H2GO. Standtijd 2+ maanden bij mij, maar met 40-45dkm per jaar is dit echt goed te noemen. Geen klapperende ruitenwissers, die heb ik juist met RainX.
En qua kosten valt Angelwax juist mee toch? 10 eur voor een fles en na 2x gebruikt heb ik nog steeds 3/4 fles over. Dus 1.25 euro per 2 maanden, valt toch mee? Je moet het maar heel dunnetjes gebruiken.
Met RainX is de standtijd bij mij juist heel kort en het is echt niet dat je zonder ruitenwissers kan rijden.
Met de Angelwax bij mij wel.
RvV schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:50:
[...]

Een paar weken geleden heb ik de Angelwax H2Go erop gedaan. Werkt in eerste instantie super. De druppels vliegen weg bij 30-40km/h. Een tijdje later bij 50km/h. En vanmorgen pas bij 60km/h. Ofwel, als ik elke maand opnieuw moet smeren voor een goede werking, dan vind ik dat toch wel vaak..
Klein detail, mijn vrouw heeft de auto laatst mee gehad, dus die zal wel constant met de wissers aan gereden hebben. Misschien dat het er dan snel vanaf gaat.
Ja constant met de wisser kan invloed hebben. Maar 1 maand standtijd is wel kort hoor. Bij mij gaat minimaal 2 maanden zitten. Ik rij heel veel km dus als het niet lang gaat blijven zitten heb ik geen zin in. Wel belangrijk om de prep goed te doen. Goed schoonmaken, ontvetten, en blijft de spul wel echt lang mee.
Heck, misschien is de prep nog belangrijker dan wat voor product je kiest.

Om te constateren of het door je wisser is, neem ook de zijruiten, achterruiten, en zelfs de ramen boven mee. Als daar goed blijven en je voorruiten niet, dan weet je dat het door je ruitenwisser of ruitenvloeistof komt. Bij mij zijn de zijruiten nog steeds top, en dat sinds november vorig jaar. Standtijd bijna 6 maanden en 25dkm. Echt bizaar. Maar goed, je doet dit niet echt voor de zijruiten :+

Ik heb ooit de fout gemaakt om action/ bouwmarkt ruitenvloeistof te gebruiken bij de auto van mijn vrouw. Dat tast dat laagje h2go wel snel. Ik gebruik nu Angelwax Clarity als ruitenvloeistof dan blijft het nog langer. En als pluspunt is dit wel echt de beste ruitenvloeistof ooit. Geen strepen, geen gestuiter, echt super :D

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
bilgy_no1 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:38:
[...]

?

https://www.carpro.com/bl...-by-brand-sales-up-over-5

https://www.goodcarbadcar...for-the-rest-of-the-year/

https://qz.com/auto-sales...-hyundai-honda-1851382231

De meeste merken zijn tov Q1 2023 naar boven, wereldwijd zijn de verkopen ook toegenomen.

https://insideevs.com/news/716123/tesla-model-y-one-third/

Daar zie je het issuer duidelijker: EV sales gaan naar boven, tesla maakt een serieuze drop naar beneden.
Logisch dat er daar artikels over komen (helemaal niet een hetze tegent esla) en logisch dat als er daarna ontslagen valt men die aan elkaar koppelt.

Alle grote bedrijven ter wereld werken zo: men schat de toekomstige sales in en produceert naar die cijfers, als je teveel personeel daarvoor hebt dank je die af .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:10

RvV

Ah thx. Ik zal die Clarity een keer meebestellen. Nu zit er action winter sproeisel in. Dan gaan we het gewoon nog een keer proberen. ;)

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
SirLct schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:17:
[...]

Ik heb juist heel goed ervaring met Angelwax H2GO. Standtijd 2+ maanden bij mij, maar met 40-45dkm per jaar is dit echt goed te noemen. Geen klapperende ruitenwissers, die heb ik juist met RainX.
En qua kosten valt Angelwax juist mee toch? 10 eur voor een fles en na 2x gebruikt heb ik nog steeds 3/4 fles over. Dus 1.25 euro per 2 maanden, valt toch mee? Je moet het maar heel dunnetjes gebruiken.
Met RainX is de standtijd bij mij juist heel kort en het is echt niet dat je zonder ruitenwissers kan rijden.
Met de Angelwax bij mij wel.

[...]

Ja constant met de wisser kan invloed hebben. Maar 1 maand standtijd is wel kort hoor. Bij mij gaat minimaal 2 maanden zitten. Ik rij heel veel km dus als het niet lang gaat blijven zitten heb ik geen zin in. Wel belangrijk om de prep goed te doen. Goed schoonmaken, ontvetten, en blijft de spul wel echt lang mee.
Heck, misschien is de prep nog belangrijker dan wat voor product je kiest.

Om te constateren of het door je wisser is, neem ook de zijruiten, achterruiten, en zelfs de ramen boven mee. Als daar goed blijven en je voorruiten niet, dan weet je dat het door je ruitenwisser of ruitenvloeistof komt. Bij mij zijn de zijruiten nog steeds top, en dat sinds november vorig jaar. Standtijd bijna 6 maanden en 25dkm. Echt bizaar. Maar goed, je doet dit niet echt voor de zijruiten :+

Ik heb ooit de fout gemaakt om action/ bouwmarkt ruitenvloeistof te gebruiken bij de auto van mijn vrouw. Dat tast dat laagje h2go wel snel. Ik gebruik nu Angelwax Clarity als ruitenvloeistof dan blijft het nog langer. En als pluspunt is dit wel echt de beste ruitenvloeistof ooit. Geen strepen, geen gestuiter, echt super :D
Kun je die angelwax h2go ook op de camera's en zijspiegels sprayen? Zodat bijvoorbeeld de achterste camera minder vuil wordt en de spiegels beter zichtbaar blijven?
Pagina: 1 ... 310 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: