Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 299 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.681.332 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-06 15:37
dimocash schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:12:
[...]

Wat doet S3XY buttons dan met de ruitenwissers?
pl0xs schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:30:
[...]

Kan je dit verder toelichten? Hoe verbetert de s3xy button de ruitenwissers?
Graag hier verder
Tesla Model 3 & Y Accessoires

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davyt
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 26-06-2024
Mackeessie schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:15:
[...]

Als je Autopilot aanzet moet je goed op de weg letten de eerst tijd( 20 seconden) daarna kan je wel zo nu en dan op het scherm kijken of uit het zijraam is mijn ervaring . Dus als je na het aanzetten van de Autopilot direct op je scherm gaat kijken of zo ben je snel af.
EAP is op dit moment niet overdraagbaar naar een andere auto, het is gekoppeld aan de auto. Heel soms wil Tesla nog wel eens FSD overdraagbaar maken, maar dat is meer als ze de dure modellen ( S en X) meer willen verkopen.
HW3 is tot nu toe op de Model Y geleverd, en het schijnt dat binnenkort HW4 op de Model Y komt.
Maar voorlopig maakt dat geen verschil in functionaliteit.
En zoals al eerder gemeld kan je met de SEXY commander het inhalen met Autopilot een stuk prettiger maken doordat de Autopilot automatisch weer inschakelt als je op de andere baan rijdt en de richtingaanwijzer uitschakelt. Je moet wel zelf sturen in tegenstelling tot Auto lane change in EAP. Maar dat gaat erg traag en in druk verkeer werkt dat niet, terwijl bij de continuous autopilot via de SEXY commander je snel kunt inhalen.
Moet je met de gewone Autopilot normaal zelf van rijstrook kunnen veranderen zonder dat autopilot afslaat?
Bij de minste manipulatie van stuur en gas ging hij uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:06
Davyt schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:08:
[...]

Moet je met de gewone Autopilot normaal zelf van rijstrook kunnen veranderen zonder dat autopilot afslaat?
Bij de minste manipulatie van stuur en gas ging hij uit.
Nee, dan heb je EAP nodig.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 07:13
SamSid schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:47:
[...]

Zijn de ruitenwissers van de Tesla bestand tegen de eiertruuk? Waarbij je de ruitenwisser niet aan moet zetten als onverlaten een ongekookte ei op je ruit gooien om je te laten doen stoppen.
Not sure if serious :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-06 12:24
Slonzo schreef op woensdag 3 april 2024 @ 00:34:
Anyway, ik wil hier niet weer een hele batterij-discussie ontketenen, maar ik worstel oprecht met hoe ik mijn 2024 MY RWD best behandel in mijn use case... :/

Ik doe tegenwoordig gemiddeld zelfs geen 1000km per maand meer, dat is dus hooguit 200 a 250km per week. Met andere woorden: ik rijd momenteel weinig en moet dus niet frequent laden. Wanneer ik de wagen toch oplaad, dan duurt het dagen of soms zelfs een week voor ik pakweg ~20% lading kwijt ben.

Dat matcht niet echt met enerzijds de Tesla aanbeveling van "wekelijks minstens eens naar 100% te laden" voor LFP battery packs, en anderzijds het lithium adagium van de accu/wagen "niet langere tijd op hogere laadniveaus te laten staan" waarbij ik 'hoger' interpreteer als >80-90%.

Momenteel hanteer ik de 'ouderwetse' laadstrategie van >30% maar <80% aan te houden. Tot nu toe heb ik 2x tot 100% geladen, toen ik zeker wist dat ik die dagen +20% lading zou verbruiken. Mijn degradatie staat momenteel op ~3% over 2000km; ik zou nu dus op de geadverteerde 58kWh van de accu zitten. Ik veronderstel/hoop dat de degradatie snel verder zal afvlakken, echter heb ik geen idee hoe betrouwbaar die meting is aangezien ik niet regelmatig vol laad noch diep ontlaad.

Maar wat is wijsheid in dit soort situatie? Het lijkt kiezen tussen de pest en de cholera -O-

Om het voor te zijn: ja, ik babysit evenzeer de Li batterijen van mijn smartphone, zaklampen, en dergelijke :P Kleine moeite en hopelijk wat minder e-waste op termijn. Wakker liggen doe ik er verder echter niet van ;)
Het laden tot 100% advies bij LFP is omdat de spanningscurve zo plat is. Daardoor kunnen de cellen alleen op 100% calibreren, ipv op elk percentage zoals bij NMC batterijen. Als je nooit tot 100% laadt krijg je cellen die steeds leger raken en uiteindelijk tot een gevaarlijk lage state of charge zakken.

Ik zou hem dan ook niet tussen 80 en 20 houden, maar leeg rijden tot 20-30% en dan weer naar 100% laden en zorgen dat hij vrij snel daarna gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:53
SamSid schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:47:
[...]

Zijn de ruitenwissers van de Tesla bestand tegen de eiertruuk? Waarbij je de ruitenwisser niet aan moet zetten als onverlaten een ongekookte ei op je ruit gooien om je te laten doen stoppen.
Ik zou het eens aan Elon vragen, maar misschien had je dit 2 dagen eerder moeten posten...

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
zwasie schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:37:
[...]

Dan zal je geluk hebben.

Model 3 highland hier en de stand 'auto' is momenteel eigenlijk gewoon niet te gebruiken. Enige verbetering die ik heb gezien na al die updates is dat hij niet meer gaat vegen bij droog weer
maak je ruiten eens goed schoon, ook in het stukje bij de camera. En dan bedoel ik haal de bescherming er af en maak het aan de binnenkant goed schoon. Geheid dat dat je probleem oplost.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:33

bert pit

asdasd

mitsumark schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:13:
[...]
Ik snap niet dat je hier zo positief over kunt zijn.
In principe reed je al met de juiste hardware rond, Tesla had alleen de software nog niet af toen ze de auto verkochten.
Als je het bij een random Duitser mee bestelt (voor 1000 euro), werkt het gewoon vanaf dag 1.
Ok, ok, toegegeven, die merken hebben ook genoeg (andere) software problemen bij release, maar om nou te zeggen dat achteraf activeren/verbeteren een voordeel is :?
Ik zou eerder zeggen dat je een tijd hebt rondgereden met niet functionerende Matrix verlichting. En ik denk dat je van geluk mag spreken dat het nu al werkt, sommige andere beloftes wachten mensen al jaren op.
Dat zegt wellicht iets over jou en over mij en hoe we naar in dit geval Tesla kijken. Ik zie de auto als een platform waarop ontwikkeling mogelijk is, net als op smartphones en computersystemen.

Ik wist wel dat er matrix koplampen op zaten en wist ook dat deze nog door de goedkeuring heen moesten, maar een hoop merken laten het daarbij zitten. Bovendien was ik al tevreden over het automatisch uitschakelen van grootlicht, maar dit is meer dan waarop ik gerekend had, vandaar.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Afgelopen weekend ff een weekendje weggeweest met 't gezin en sinds gistermiddag weer huis en krijg ik vanochtend natuurlijk die update met adaptief grootlicht aangeboden, beetje mosterd na de maaltijd hoor :+

Dingen die ik onderweg meegemaakt heb: uiteraard diverse keren op 't ruitenwisser knopje moeten drukken, ook een keer uit moeten zetten, 2 harde remacties die niet nodig waren (schrok me de tyfus), eigenwijze navigatie.
Over dat laatste punt.. Ik had een mooie route ingesteld en dan gaat die eigenwijze Tesla nav het toch weer lopen veranderen. Op zich nog wel prima dat ie de route aanpast als er iets aan hand is, maar 1. er was was niks aan de hand en 2. je krijgt geen melding als de route wordt aangepast.
Ook een keer voor een dicht hek gestaan omdat ik blind de navigatie volgde bij het terugrijden naar het park. Ik vond al dat ie me een raar smal weggetje instuurde, maar ik hou wel van leuke weggetjes, dus prima. Met als gevolg dat ik voor een dicht hek kwam te staan en dus weer helemaal terug moest. Google Maps begreep het wel, maar m'n MY was compleet in de war. Kan een keer gebeuren natuurlijk, maar het was wat irritant zo 's avonds laat.

Oh en nog iets met laadpunten, maar daar kan de auto niks aan doen:
Op 't park waren een aantal Avia laadpunten en mijn passen werken daar blijkbaar niet op. Maar goed, je kon wel een QR code scannen en zo kreeg ik het dan toch aan de praat. Dus ik dacht mijn vrij lege auto daar op te laden en lekker met 't spul richting strand te wandelen. Zijn we bijna op het strand, krijg ik een melding van de Tesla app dat het laden is gestopt :(
Nou, lekker dan 2% bijgeladen maar liefst, maar wel 75 euro van m'n rekening afgeschreven en 't restant pas gisteren retrourneren. Had wel een hele 15 cent geladen. Die Avia palen laat ik in het vervolg dus maar met rust.

[ Voor 22% gewijzigd door InZane op 03-04-2024 11:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:49

Hoogie2004

Whohooooo

daemonix schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:35:
[...]

maak je ruiten eens goed schoon, ook in het stukje bij de camera. En dan bedoel ik haal de bescherming er af en maak het aan de binnenkant goed schoon. Geheid dat dat je probleem oplost.
Mijn auto is 3 weken oud, is die binnenkant af-fabriek zo vies?
Is er ergens een handleiding om dat schoon te maken?

De ruitenwissers zijn het enige ding dat echt nooit goed werkt. De enige keer dat ze goed werkten, was vanochtend, in het donker als het regent en er een tegenligger komt... Voor de rest doen ze nooit wat ik verwacht.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Hoogie2004 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:47:
[...]

Mijn auto is 3 weken oud, is die binnenkant af-fabriek zo vies?
Is er ergens een handleiding om dat schoon te maken?

De ruitenwissers zijn het enige ding dat echt nooit goed werkt. De enige keer dat ze goed werkten, was vanochtend, in het donker als het regent en er een tegenligger komt... Voor de rest doen ze nooit wat ik verwacht.
Same, auto is 2 weken oud. Moet bijna iedere dag de ruitenwissers handmatig triggeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Davidas schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:54:
[...]

Same, auto is 2 weken oud. Moet bijna iedere dag de ruitenwissers handmatig triggeren.
Ja hoor, wen er maar aan. Ik moet altijd wel een keer op het knopje drukken als het regent of begint met regenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:36
turkeyhakan schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:05:
[...]
Maar om deze hele regensensor discussie tot een einde te brengen... er komt ooit (kan morgen zijn maar ook niet) een nieuwe update aan om dit probleem voor eens en altijd te verhelpen: https://www.notateslaapp....persistent-owner-feedback
Ik quote mijzelf maar weer even.....

[ Voor 14% gewijzigd door turkeyhakan op 03-04-2024 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 15:09
bilgy_no1 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:10:
[...]

Nou, die 2.1.1.1 stelt alleen dat er geen keuze mag worden gemaakt op basis van persoonlijke kenmerken. Daar wordt waarschijnlijk gedoeld op onderscheid obv huidskleur, man/vrouw, wel/geen hoofddoek of regenboogvlag...

Het dilemma is gebaseerd op het minimaliseren van het aantal verwachte slachtoffers. Rijd de trolley tegen 1 persoon aan of tegen een groep van 5 als een botsing onvermijdelijk is? Dat valt onder 2.1.1 (risico's voor de veiligheid van inzittenden en andere weggebruikers redelijkerwijs zoveel mogelijk beperken) en deels onder 2.1.1.2 (levens van andere weggebruikers mogen niet ondergeschikt worden gemaakt aan levens van inzittenden).

Voor het betreffende dilemma is dat dus geen harde regel. Wel voor de situatie 'groep voetgangers doodrijden of met de auto het ravijn inrijden'. Daar geldt eigenlijk regel 2.1.1.2...
Hmm.. 2.1.1.2 is wel behoorlijk tegen-natuurlijk. Ik denk dat er niet verplicht kan worden dat een bestuurder bewust een ravijn in moet rijden om een botsing te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
Oekol schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:19:
[...]

Wat je beschrijft had ik ook toen ik de auto nieuw had. Vooral dat met mooi weer wissen (echt lomp vaak). Aantal keer dat hij dat nu doet is beperkt tot bijna 0. Mijn idee was het dat ik de auto een aantal keer gewassen had en er een 'vettig' laagje van de raam af is.

Had het toevallig na de update van 2024.8.7 ineens weer op een droge ruit, daarvoor echt maanden niet. Wat ik zelf merk is dat bij miezerregen hij het heel moeilijk heeft omdat die druppels te langzaam naar boven rollen voor de camera langs. Grote druppers en harde regen doet hij het vrijwel perfect in mijn geval. Heb hem soms hele ritten op auto staan waarbij ik niet zelf hoef in te grijpen.

Enige waar we aan vast kunnen houden is dat een Sr engineer van Tesla dit gepost heeft 19 feb:
[Afbeelding]
haha... maar op het plaatje zijn toch prima de essentials te herkennen. Andere voertuigen en belijning is prima te herkennen, dus goed genoeg voor de AP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samoerai
Anoniem: 1456812 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:39:
[...]

Toch is het erg dat we situaties (moeten) herkennen wanneer de auto onbetrouwbaar reageert. Ik ben hartstikke blij met mijn Tesla laat dat voorop staan, maar ergens heb ik er ook wel moeite mee dat het bijna normaal is dat we dit soort zaken moeten goedpraten elke keer. Het is namelijk niet iets kleins aangezien het impact heeft op veiligheid.
Tja m'n vorige auto (niro) had altijd problemen met een bepaalde vluchtheuvel. Ging boven op de rem staan om een botsing te voorkomen zodra de vluchtheuvel in beeld kwam. Één ding weet ik zeker. Dat ging nooit meer veranderen in de niro.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:42
* Oekol kijkt in agenda

Ah vandaag is het woensdag ruitenwisser dag.
Morgen op donderdag kunnen we het eindelijk weer gaan hebben over wat de beste manier van opladen van de accu's is. Om daarna de week te eindigen op vrijdag met phantom brakes :D

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:26

s3n

In Amerika krijgen (sommige?) berijders een maand gratis fsd. Ik ben toch wel onder de indruk! Leuk om eens op YouTube te bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:41
RaRo74 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:23:
[...]

Dat heb ik de laatste tijd voortdurend en ook ondanks (tijdig)richting aangeven om van baan te wisselen moet ik nog steeds door AP heen duwen. Zelf nu met 2024.8.7 kwam ik vandaag achter.
AP gebruik ik niet heel veel maar toch. Morgen een avondrit in de planning staan en dan zal ik het nog eens testen.
Ik ben meer ontzettend benieuwd naar AHB :*)

[Afbeelding]
En het is vandaag ook APdag.
Net nog even tussendoor getest en wanneer ik op AP de richtingaanwijzer ingeduwd houd bij het wisselen van rijstrook hoef ik niet door AP heen te duwen.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
s3n schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:27:
In Amerika krijgen (sommige?) berijders een maand gratis fsd. Ik ben toch wel onder de indruk! Leuk om eens op YouTube te bekijken
Het idee is zelfs om iedereen een gratis maand FSD te geven om zo het systeem te ontdekken in Amerika.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:52
Oekol schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:40:
[...]

Het idee is zelfs om iedereen een gratis maand FSD te geven om zo het systeem te ontdekken in Amerika.
Lijkt mij een heel slecht idee. Dan weet je zeker dat er een AP gerelateerde ongelukken gebeuren en de sites weer vol staan met negativiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Maurice- schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:43:
[...]

Lijkt mij een heel slecht idee. Dan weet je zeker dat er een AP gerelateerde ongelukken gebeuren en de sites weer vol staan met negativiteit.
Het is maar net aan welke kant je staat van het proces van vertrouwen.
Overigens blijft het ten alle tijden supervised dus de berijder is net zo verantwoordelijk als bij AP.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CCwOi2Q.png

En dan gaat tegelijkertijd met die korte proefrit met een mederwerker deze belofte van Elon ook waarheid worden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-06 18:46
johanm3 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:01:
[...]

Ik herken dit id wel. Ook een M3H 2024. Maakt idd niet uit hoe nat het raam is. Soms zit ik in spanning te wachten...., zou die het elk moment gaan doen???? En dan druk ik zelf maar even op het stuur, voordat het te gevaarlijk wordt. Ik vind het jammer dat het niet goed werkt. Maar een druk op het stuur en de wisser doet zijn ding ;).

Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het een keer wordt opgelost. Ik wist al dat de kans bestond dat de wissers niet goed zouden werken, dus het is het geen verrassing.

Ik ben verder super tevreden met de auto. Dus het is maar een klein smetje op het dagelijkse plezier wat ik met de auto beleef :)
Mijn vrouw heeft een Mini en daarbij moet je het automatisch wissen ook met een druk op de knop eerst activeren voordat hij gaat wissen. Net als bij Tesla. Mijn ruitenwissers doen het mn niet goed bij spray van andere auto's. Net of de spettertjes niet hoog genoeg komen om de sensor te raken. Bij gewone regen heb ik geen klachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:34

johanm3

Het kan altijd slechter

daemonix schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:35:
[...]

Zit net 1000 KM op mijn auto van 2 weken oud. Dus denk niet dat dat het probleem geheid gaat oplossen ;)

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:00
Broodro0ster schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:32:
[...]

Bij een random Duitser heb je daar dan 1000euro voor betaald als optie en dan verwacht je ook dat het werkt.
Ik heb mijn Tesla gekocht afgelopen zomer wetende dat daar statische matrix lichten opzaten. Er is nooit een belofte geweest dat die ooit dynamisch gingen werken en de statische verlichting deed het al beter dan de Xenon op mijn vorige Audi. Ik ben dus blij dat deze ondersteuning er gratis gekomen is, want ik had er niet op gerekend.
Hadden ze daar 1000euro voor gevraagd, dan zou het schandalig zijn als je daar zolang moet op wachten.
Gaat bij tesla natuurlijk ook gewoon dat ze de productie-kosten zo laag mogelijk willen houden. En dan is bijv overal dezelfde hardware insteken en softwarematig activeren natuurlijk heel handig als je dat kan.

Zo kan je snel en goedkoop produceren. En laat dat net iets zijn waar veel traditionele fabrikanten nog steeds jaloers op zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:34

johanm3

Het kan altijd slechter

Mackeessie schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:01:
[...]

Mijn vrouw heeft een Mini en daarbij moet je het automatisch wissen ook met een druk op de knop eerst activeren voordat hij gaat wissen. Net als bij Tesla. Mijn ruitenwissers doen het mn niet goed bij spray van andere auto's. Net of de spettertjes niet hoog genoeg komen om de sensor te raken. Bij gewone regen heb ik geen klachten.
Wij hebben ook een Mini Electric als 2e auto. :D En inderdaad, daar zet je eerst eenmalig de sensor aan. Waarna die bij ons perfect werkt. Nooit klachten over gehad.

Maar volgens mij hoef je niet bij Tesla niet elke rit eerst de automatische stand aan te zetten. Als je ruitenwisser op AUTO zet, staat deze altijd op actief. Dit hoeft niet vervolgens handmatig per rit.

Gadgets fan

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DrDeJe
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-04 11:55
El Polo Diablo schreef op maandag 1 april 2024 @ 17:31:
Wellicht een wat random post maar ik heb het hier nog niet echt voorbij zien komen. Vanaf de levering heb ik me geërgerd aan de uitstekende velgen bij mijn MYP. De standaard banden (255/35r21 & 275/35r21) zijn te smal voor de velgen waardoor kijken maar een stoeprand al schade geeft. Nu heb ik ik dat op 2 kleine plekjes van een halve centimeter gelukkig kunnen beperken in het half jaar dat ik de auto heb maar toch bleef het een ergernis.

Ik las op Reddit en andere fora over het plaatsen van bredere banden waardoor de velgbeschermer ook werkelijk zin heeft. Vorige week de knoop doorgehakt en 2 nieuwe 295/35r21 banden gekocht en laten plaatsten achter. De achterbanden heb ik naar voren laten plaatsten.

Ik vind het er persoonlijk een stuk beter uitzien. De velgbeschermers van de banden steken nu ook echt uit en qua rijcomfort lijkt het alsof de auto wat minder zenuwachtig is met voornamelijk putten in het wegdek (kan ok placebo zijn). Hier wat foto’s mochten anderen ook met deze gedachte lopen/rijden.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit.
Bij ons is dat effect er gelukkig ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKFq0TjHiB8Q9uxskPzboZYp8EY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nILpxcUewhD9PrtCbGC5GdGd.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla model 3 2019 Long Range

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-06 08:42
Vandaag voor het eerst weer eens in een normale benzine auto gereden.
Nooit gedacht dat ik zo snel zou wennen aan de richtingaanwijzers op het stuur. Zat constant op knopjes te drukken op het stuur
Ook het one pedal driving miste ik direct.

Het schakelen was ik dan weer niet verleerd.

Ik denk dat het gros van de mensen die nu klagen over het ontbreken van de richtingsaanwijzer hendel hier toch echt wel binnen enkele weken aan zullen wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-06 12:17
Tommie12 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:20:
[...]

Velgen opblinken?

Ik was die gewoon met de spons en wat autoshampoo, en dan even afspoelen met de tuinslang.

Of… programma B mèt velgen aub in de wasstraat.
Ja neen niet geowon kuisen.

Erna ze ook opblinken. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 22:09
dimocash schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:24:
Vandaag voor het eerst weer eens in een normale benzine auto gereden.
Nooit gedacht dat ik zo snel zou wennen aan de richtingaanwijzers op het stuur. Zat constant op knopjes te drukken op het stuur
Ook het one pedal driving miste ik direct.

Het schakelen was ik dan weer niet verleerd.

Ik denk dat het gros van de mensen die nu klagen over het ontbreken van de richtingsaanwijzer hendel hier toch echt wel binnen enkele weken aan zullen wennen.
Geef je dan ook netjes richting aan bij het verlaten van een rotonde? Lijkt mij knap lastig (in het begin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:40
GoEV6 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:02:
[...]

Geef je dan ook netjes richting aan bij het verlaten van een rotonde? Lijkt mij knap lastig (in het begin).
Het went echt heel snel. Net als je weer met een hendel moet knipperen, dat went ook weer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:27
schumi1986 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:32:
[...]

Precies dit. Het gedrag van de ruitenwissers is echt ENORM verbeterd.
Nou, hier niet. Dus een bommetje of iets is het niet. Verschilt blijkbaar per type auto.

M3H heeft hij, en ik ook. Dus wellicht rijden jullie in een Y? Of HW3? Er is duidelijk verschil dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-06 15:52
Davidas schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:54:
[...]

En mijn auto is 230 weken oud, doet dat pook nog steeds niet briljant (maw vaak slecht)
Ik had echt hoop dat de auto zo "slim" zou zijn dat ie ff meekijkt door de camera als ik een handmatige wisactie uitvoer, en dat ie dan denkt "Ah, dus bij deze hoeveelheid water op je raam moet ik wissen? Got it!"

En dat het dan per regenrit beter wordt...

Enfin, hoop doet leven zullen we maar zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
johanm3 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:01:
[...]

Zit net 1000 KM op mijn auto van 2 weken oud. Dus denk niet dat dat het probleem geheid gaat oplossen ;)
En heb je de ruit al schoongemaakt op de manier die ik schreef? Lijkt me van niet want 'het is een nieuwe auto'.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
daemonix schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:14:
[...]

En heb je de ruit al schoongemaakt op de manier die ik schreef? Lijkt me van niet want 'het is een nieuwe auto'.
Ik zou dat wel willen proberen. Kan je die kap achter de spiegel er makkelijk vanaf krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vraagje voor privé eigenaren van een M3(H). welke verzekeraar hebben jullie en wat zijn jullie kwijt per maand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:15
Gumball schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:01:
Vraagje voor privé eigenaren van een M3(H). welke verzekeraar hebben jullie en wat zijn jullie kwijt per maand?
Zit bij de ANWB voor 63,72 Euro per maand no-claim korting 80%.

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
GoEV6 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:02:
[...]

Ja hoor, geen enkel probleem als je weet hoe of wat.
Vandaag in de benzineauto dus niet gedaan, drukte het verkeerde knopje in 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:04

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Volgens mij Nationale Nederlanden. ook iets van 70 euro per maand bij 80 procent no claim. Twee jaar nieuw waarde bij een forse schade. Viel me mee. Had een hoger bedrag verwacht. ( loopt via een prima tussen persoon).

Ik hoor hier niks meer over scheefzittende laadaansluitingen bij de Tesla’s die in december 23 geproduceerd zijn. Is dit nog een probleem bij anderen? Bij mij komen ze aankomend woensdag langs. Wel heb ik sinds kort ook probleem met het laden. De kabel lijkt te aan te sluiten, laden start maar wordt afgebroken met als melding dat er geen stroom uit de laadpaal komt. Even later start het laden weer of bij een volgende poging lukt het wel. Gedoe. Ik hoop dat het aan het uitllijnen van de aansluiting is. Ik ga nu het laden uitproberen bij een buurman om te bezien dat dit specifieke probleem toch bij de laadpaal ligt. Met DC laden heb ik geen probleem.
Peter
Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
johanm3 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:01:
[...]
Kijk voor de grap eens goed naar het glas, of er stof zit achter de kap. Dus van buiten naar binnen kijken naar het camera compartiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
japie514 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:07:
[...]

is dat allrisk? Ik kom, ook met 80% no-claim op €83,64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Rogar schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:48:
[...]

Ik zou dat wel willen proberen. Kan je die kap achter de spiegel er makkelijk vanaf krijgen?
Ja, zit als het goed is alleen met clips vast, dus met een pry tool zou hij zo los moeten komen. Maar wellicht is een YT video kijken vooraf handig als je zoiets nog nooit gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:15
Gumball schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:37:
[...]

is dat allrisk? Ik kom, ook met 80% no-claim op €83,64.
Ja, dat is all-risk, incl inzittenden verzekering. Vreemd dat daar zo'n verschil inzit, misschien leeftijd? Woonplaats?

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemySoeters
  • Laatst online: 18:42
japie514 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:42:
[...]

Ja, dat is all-risk, incl inzittenden verzekering. Vreemd dat daar zo'n verschil inzit, misschien leeftijd? Woonplaats?
Ik kom nog hoger uit; 118 euro voor allrisk. Ook 80% no claim korting. Wel een LR ipv SR+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
DaCoTa schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:37:
[...]

Ja, zit als het goed is alleen met clips vast, dus met een pry tool zou hij zo los moeten komen. Maar wellicht is een YT video kijken vooraf handig als je zoiets nog nooit gedaan hebt.
Ziet er inderdaad niet heel moeilijk uit... Open maken, dan de ruit ff goed schoonmaken met glassex en weer in elkaar zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Rogar schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:49:
[...]

Ziet er inderdaad niet heel moeilijk uit... Open maken, dan de ruit ff goed schoonmaken met glassex en weer in elkaar zetten?
DaCoTa in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
japie514 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:42:
[...]

Ik rijd zo'n 25-30dkm per jaar, misschien dat jij minder rijdt dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
RemySoeters schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:44:
[...]

Ik kom nog hoger uit; 118 euro voor allrisk. Ook 80% no claim korting. Wel een LR ipv SR+
Kijk eens bij UnitedConsumers. Daar heb ik uiteindelijk NN voor 60 Eu/maand kunnen afsluiten (2 weken terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:58

Sebazzz

3dp

Sebazzz schreef op maandag 1 april 2024 @ 09:44:
Het enige wat mij in semi-files irriteert bij TACC is dat de maximumsnelheid wordt aangepast naargelang wat er op de matrixborden staat; wat natuurlijk correct is - maar in de praktijk stop je de boel op als je niet met de file meerijdt. Daarnaast corrigeert de snelheid zich ook niet als de matrixborden uit zijn.
Vandaag had ik iets nieuws, wellicht meegekomen met de laatste update:

- Ik reed naar een stuk waar matrixborden op 70km/h stonden
- TACC ging netjes naar 70km
- Ik zag een *grijs* met wit bord op het display van 70 én daaronder een rood 100 km/h bord wat de standaard lokale snelheidsbeperking is.

Op een later stuk waar de matrixborden op 50 stonden heb ik het niet meer gezien.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemySoeters
  • Laatst online: 18:42
Cyleo schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:10:
[...]

Kijk eens bij UnitedConsumers. Daar heb ik uiteindelijk NN voor 60 Eu/maand kunnen afsluiten (2 weken terug)
Scheelt een hoop, inclusief korting kom ik uit op 80 euro. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:52
Cyleo schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:10:
[...]

Alleen het eerste jaar meestal bij UC?
dimocash schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:27:
[...]

Ja hoor, geen enkel probleem als je weet hoe of wat.
Vandaag in de benzineauto dus niet gedaan, drukte het verkeerde knopje in 8)7
U heeft ook een Amerikaans accent na een weekend New York? :9

[ Voor 37% gewijzigd door Maurice- op 03-04-2024 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:58

Sebazzz

3dp

johanm3 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:04:
[...]
Maar volgens mij hoef je niet bij Tesla niet elke rit eerst de automatische stand aan te zetten. Als je ruitenwisser op AUTO zet, staat deze altijd op actief. Dit hoeft niet vervolgens handmatig per rit.
Nee klopt inderdaad. Het is meer de verrassing of ie uberhaupt werkt :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Knip, zie de topicwaarschuwing.

[ Voor 87% gewijzigd door Taro op 03-04-2024 18:26 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:06
RemySoeters schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:33:
[...]

Scheelt een hoop, inclusief korting kom ik uit op 80 euro. Thanks!
Daarna overstappen naar promovendum voor 20% korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
.

[ Voor 98% gewijzigd door Oekol op 03-04-2024 17:40 . Reden: Verplaatst naar algemene Tesla topic ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
japie514 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:07:
[...]

Hier ook BM 80% en totaal 66,30 euro allrisk bij NN inclusief inzittendenverzekering, nul eigen risico, nieuwwaarde regeling, pano dak verzekerd etc. Model Y RWD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-06 14:08
€ 94 bij de ANWB met 80% no-claim. (M3P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 00:36
M3 HL SR ABN AMRO: 60,51 (80%NC) incl inzittenden en 3 jaar nieuwwaarde. Via independer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
pimk schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:15:
[...]

En zo ging dat ook bij VanDeBron. Makkelijk 5 kW per dag in rook opgegaan door de auto continue wakker te houden. En dat terwijl ze (m.i., maar ben geen expert) ook in de logfile status bij kunnen houden. De auto meldt zich daar aan en af met status, dus why not?
Bij Tibber kun je slim laden gemakkelijk uitzetten in de app, dan wordt de auto niet gewekt. Als je slim laden inschakelt wordt de auto inderdaad 1 of 2x per uur gewekt. Maar je kunt het dus makkelijk op afstand uitzetten in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Maurice- schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:52:
[...]

Alleen het eerste jaar meestal bij UC?

[...]

U heeft ook een Amerikaans accent na een weekend New York? :9
oOo
I wish haha, maar 2 maanden geen normale auto rijden doet dit blijkbaar met mij.
Schakelen was trouwens geen enkel probleem. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:19
Ah daar hebben we de verzekeringsvraag weer. Conclusie vorige keren: je kunt eigenlijk niet onderling vergelijken omdat er te veel persoonlijke variabelen zijn die een grote invloed op de premie kunnen hebben. Bijvoorbeeld adres heeft een grote invloed. En dan gaan verzekeraars ook nog eens anders om met die variabelen.

Dus: ga de vergelijkingssites af, vergeet ook partijen niet die daar niet op zitten (Google) of ga naar je tussenpersoon of Tesla zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-06 19:49
dimocash schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:02:
[...]

Geen enkele auto waar ik in reed deed het perfect, maar de M3H is wel veruit de slechtste in auto stand.
Hij doet het wel, maar reageert constant te laat en traag. In mijn voorgaande auto's kon ik de sensitiviteit instellen. Het lijkt erop dat de auto is ingesteld op de allerlaagste sensitiviteit en dit niet valt aan te passen.
Zelfde ervaring met M3H. Het grappige is dat als er een spetter regen valt de auto wel aangeeft dat er slecht weer gedetecteerd is en dat de navigation on autopilot uitgeschakeld wordt. Maar de ruitenwisser automatisch aan ho maar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfontein75
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:16
Wat ik me afvraag mbt alle verzekeringen is de vraag wat jullie gedaan hebben mbt de alarm eisen cq voertuigvolg systemen. Zowel de ANWB als diverse andere clubs gaven dat bij mijn M3H LR als eis op. Nu kwam ik uiteindelijk zelf bij Mintley uit voor ca € 80,- zonder verdere eisen op dat vlak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
mfontein75 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:34:
Wat ik me afvraag mbt alle verzekeringen is de vraag wat jullie gedaan hebben mbt de alarm eisen cq voertuigvolg systemen. Zowel de ANWB als diverse andere clubs gaven dat bij mijn M3H LR als eis op. Nu kwam ik uiteindelijk zelf bij Mintley uit voor ca € 80,- zonder verdere eisen op dat vlak.
Dit is allemaal al zeer vaak langsgekomen en daarvoor is de zoekfunctie ook prima geschikt.

Zie ook het eerste punt uit de topicwaarschuwing.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ik zit bij Interpolis en betaal €77.50 per maand (inclusief 12% combinatie korting)
voor WA+Volledig casco, daarnaast nog €18 voor de noclaim garantie, inzittenden verzekering en pechhulp buitenland.

Dit is met 3 jaar nieuwwaarde verzekering.

[ Voor 7% gewijzigd door mjvdzwet op 03-04-2024 19:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:57
turkeyhakan schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:04:
[...]

Ik quote mijzelf maar weer even.....
Dit soort shit lees ik al sinds 2019. En ik kan je zeggen dat in bijna 5 jaar tesla rijden, het van gruwelijk bagger, naar net iets minder bagger gegaan is, en soms ook paar weken weer omgekeerd. Dus van een 1, naar een 3, naar een 2 naar een 4. Verder dan een 4 kom ik niet kwa cijfer. De eerste de beste fiat panda heeft dit beter voor elkaar.
Er zijn 100000 updates belooft, maar geen 1 werkt. Zolang elon weigert er een normale regensensor in te zetten zoals 100% van alle andere auto bouwers, maar het met een camera blijft proberen, gaat het echt nooit wat worden. Iets met stront eigenwijs.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
anti elppa schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:33:
[...]

Dit soort shit lees ik al sinds 2019. En ik kan je zeggen dat in bijna 5 jaar tesla rijden, het van gruwelijk bagger, naar net iets minder bagger gegaan is, en soms ook paar weken weer omgekeerd. Dus van een 1, naar een 3, naar een 2 naar een 4. Verder dan een 4 kom ik niet kwa cijfer. De eerste de beste fiat panda heeft dit beter voor elkaar.
Er zijn 100000 updates belooft, maar geen 1 werkt. Zolang elon weigert er een normale regensensor in te zetten zoals 100% van alle andere auto bouwers, maar het met een camera blijft proberen, gaat het echt nooit wat worden. Iets met stront eigenwijs.
Denk dat er gaandeweg veel verandert is in de hardware en dat HW2 of 2,5 wat een M3 2019 zat (gok ik?) en nu wat HW3 en HW4 kunnen ook qua betere camera's het wat beter werkt dan in de oudere auto's.

Al las ik vanmiddag hier dat de nieuwe M3 ook niet te spreken waren. Zou het kunnen dat de MY rijders iets meer tevreden zijn vanwege de andere vorm van de auto en de druppels op een andere manier voor de camera's langs gaan op de voorruit?

Het is haast niet te verklaren zoals het lijkt dat MY rijders meer tevreden zijn over het systeem dan M3 rijders. Mind you, ik zeg niet dat het perfect is. Maar zo slecht als in hier lees op 't forum voor mij persoonlijk ook niet. Toch alweer 51k kilometers mee gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:57
Oekol schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:49:
[...]

Denk dat er gaandeweg veel verandert is in de hardware en dat HW2 of 2,5 wat een M3 2019 zat (gok ik?) en nu wat HW3 en HW4 kunnen ook qua betere camera's het wat beter werkt dan in de oudere auto's.

Al las ik vanmiddag hier dat de nieuwe M3 ook niet te spreken waren. Zou het kunnen dat de MY rijders iets meer tevreden zijn vanwege de andere vorm van de auto en de druppels op een andere manier voor de camera's langs gaan op de voorruit?

Het is haast niet te verklaren zoals het lijkt dat MY rijders meer tevreden zijn over het systeem dan M3 rijders. Mind you, ik zeg niet dat het perfect is. Maar zo slecht als in hier lees op 't forum voor mij persoonlijk ook niet. Toch alweer 51k kilometers mee gestuurd.
ik heb HW3. Gewoon bagger, kan niet anders zeggen. Alle updates ten spijt.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:57

Damian

Insane Obtrusion

Oekol schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:40:
[...]

En om bakken met data te verzamelen uiteraard ;) Niets is gratis he :)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:27
Oekol schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:49:
[...]

Ik heb HW4 en het werkt voor geen ene meter. Voorruit van buiten ook al tevergeefs meerdere keren goed schoongemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDragon-1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:11
Ben net over gegaan van model 3 (2019) naar model y (2024)
Met vriend laatst ook een tijd in de nieuwe 3H gereden.

Klinkt stom maar in de 3H was de regen sensor en phantom breaking met regelmaat een issue.
Heb hier met mijn nieuwe Y nu over 2000km eigenlijk geen last van gehad.
Bij mijn oude 3 zat ik om de haverklap zelf de ruitwisser te bedienen.

Voor mijn gevoel lijkt dit gedeelte bij de Y beter te werken. Misschien dat de hoek van de ruit van camera net wat anders is en dit beter uitkomt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Laatst online: 00:04

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

wian schreef op woensdag 3 april 2024 @ 17:45:
[...]

Bij Tibber kun je slim laden gemakkelijk uitzetten in de app, dan wordt de auto niet gewekt. Als je slim laden inschakelt wordt de auto inderdaad 1 of 2x per uur gewekt. Maar je kunt het dus makkelijk op afstand uitzetten in de app.
Thxs voor de opmerking. Ik rapporteerde al een conflict met het laden tussen tesla en laadpaal. Ik had slimladen aanstaan in Tibber. Ik heb een vastcontract dus totaal niet interessant. Bij het uitzetten lijkt het conflict opgelost. Tot twee keer toe gewoon laden. ( moet wel de stekker flink naar links duwen ivm de slechte uitlijning. Dit wordt opgelost)
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar. Kan iemand anders niet een poll maken? (wil 't best doen maar geen idee, waar hoe etc)

Ik geef de regensensor van mijn M3 een cijfer tussen de 0-5
Ik geef de regensensor van mijn M3 een cijfer tussen de 6-10
Ik geef de regensensor van mijn MY een cijfer tussen de 0-5
Ik geef de regensensor van mijn MY een cijfer tussen de 6-10

Iets in die trant... Ben eigenlijk wel benieuwd lijkt alsof het slechter werkt bij de M3.

[ Voor 5% gewijzigd door Oekol op 03-04-2024 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 18:58
Damian schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:12:
[...]

En om bakken met data te verzamelen uiteraard ;) Niets is gratis he :)
Heb je al eens in o.a. Teslamate gekeken? Bakken aan data gaat wordt er verzameld en dan zie je daar nog lang niet alles....

Welkom in 19 honderd 2024

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 22:38

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb vandaag zowaar de handleiding gepakt om te lezen hoe mijn ruitenwissers werken.

Ik heb ze in de gevoelige interval stand staan met "autowipe" aan. Daarmee zou hij bij een klein beetje regen al moeten gaan.

Dat doet hij niet. Als hij eenmaal gaat vind ik het allemaal prima, maar de eerste keer duurt het lang. Kennelijk is dat dus lastig programmeren omdat het vaak voorkomt dat het voor de software lijkt alsof het regent, maar dat dus niet is. Om al die False Positives eruit te krijgen moet de software dus conservatief afgesteld worden.

Ik snap dat het lastig is, maar ik ben nog nooit zo vaak bezig geweest met mijn ruitenwissers dan nu.

FreeReef.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Vandaag een stuk in de regen gereden, de ruitenwissers zijn nog nooit zo slecht geweest. De complete ruit was nat (niet een paar motregen druppels) en ik moest alsnog constant handmatig bijspringen.

MY LR 2023 icm 2024.8.7.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:50:
Vandaag een stuk in de regen gereden, de ruitenwissers zijn nog nooit zo slecht geweest. De complete ruit was nat (niet een paar motregen druppels) en ik moest alsnog constant handmatig bijspringen.

MY LR 2023 icm 2024.8.7.
Ik reed vandaag ook in de regen en had dezelfde gedachte. Toen wilde ik hem instellen op een vaste stand en zag ik dat de wissers UIT stonden... Toen weer op AUTO gezet en werkte het weer prima...

Geen idee of ik dat zelf heb uitgezet of dat dit na de net uitgevoerde update op UIT is gesprongen. Meestal heb ik gewoon AUTO aan en dat werkt over het algemeen prima.

MY RWD 12-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 12:11
Model YP 2023 op 2024.8.7, naar huis gereden met flinke regen, nergens angezetten. Ging prima soms iets later dan ik zelf zou doen maar heel storend. AP bleef aan ondanks flinke bui.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Een paar dagen geleden wederom een melding aangemaakt ivm de stoel die zijwaarts "klikt" bij het oprijden van een rotonde of nemen van een scherpe bocht. Kreeg ik een offerte voorgeschoteld van +-115 Euro terwijl dit al de 3e keer is dat ik het meld en ze het steeds niet op konden lossen 8)7

Offerte afgewezen, daarna hebben ze de afspraak geannuleerd. Tesla gebeld, hebben het doorgezet naar het lokale SeC en daarna is er nog niet teruggebeld.

De auto is net een jaar oud en ik ga echt niet betalen voor iets dergelijks. Zal ze nog wel even bellen, ze vertellen hoe ik er over denk en direct melding maken van de slecht werkende ruitenwissers. Als ik bij de SeC sta en ze wederom aangeven dat ze het niet op kunnen lossen dan rij ik niet weg totdat ze een passende oplossing hebben geboden, ik laat me geen 4e keer met een kluitje het riet in sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 22:38

World Citizen

FreeReef.nl

@Taro Stond er bij waar die kosten voor waren? Een onderdeel ofzo?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
World Citizen schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:37:
@Taro Stond er bij waar die kosten voor waren? Een onderdeel ofzo?
Ja, maar het hele verzoek is nu weg dus kan het niet meer nakijken. Zie alleen de vorige 2 afspraken nog staan. Was volgens mij iets van 110 of 115 x 1 Euro, zal wel iets van arbeidsloon ofzo zijn.

En ik zal ze nogmaals als tip meegeven dat het vreemd is dat iedere keer als je een servicebericht beantwoordt dat de hele auto daarvoor uit slaapstand gaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Eindelijk de 2024.8 kunnen testen. Matrix “werkt”. Voor auto’s en voertuigen op de normale rijbaan.

Ik kwam op een T splitsing waar een fietspad rechtdoor gaat. Uit dat fietspad kwam een brommer aan rijden. Ik wilde links. Brommer heeft doorgang. Maar hij stopte want kreeg vol grootlicht in z’n bakkes _O- Secondenlang, de auto negeerde hem compleet.

Hier klein stukje over de weg hoe het werkt.

Dit staat standaard aan, dus ik vermoed dat we nog wel wat nieuwsberichten gaan krijgen in NL hierover :+

[ Voor 14% gewijzigd door _eLMo_ op 03-04-2024 21:55 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Taro schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:11:
Een paar dagen geleden wederom een melding aangemaakt ivm de stoel die zijwaarts "klikt" bij het oprijden van een rotonde of nemen van een scherpe bocht. Kreeg ik een offerte voorgeschoteld van +-115 Euro terwijl dit al de 3e keer is dat ik het meld en ze het steeds niet op konden lossen 8)7

Offerte afgewezen, daarna hebben ze de afspraak geannuleerd. Tesla gebeld, hebben het doorgezet naar het lokale SeC en daarna is er nog niet teruggebeld.

De auto is net een jaar oud en ik ga echt niet betalen voor iets dergelijks. Zal ze nog wel even bellen, ze vertellen hoe ik er over denk en direct melding maken van de slecht werkende ruitenwissers. Als ik bij de SeC sta en ze wederom aangeven dat ze het niet op kunnen lossen dan rij ik niet weg totdat ze een passende oplossing hebben geboden, ik laat me geen 4e keer met een kluitje het riet in sturen.
Welkom bij Tesla.. soms kan het juist weer heel positief uitpakken. SeC in Arnhem kan ik aanbevelen.

En over je stoel: mijn Y had het ook. Daar is de complete stoel 2 keer vervangen incl. bouten/schroeven. Kwam elke keer weer terug.

Mijn 3 heeft het ook.. maak me er niet meer druk over.

[ Voor 8% gewijzigd door turkeyhakan op 03-04-2024 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:08
Taro schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:11:

Hmm hier het zelfde issue sinds kort, afgelopen week was de auto een jaar oud. Binnenkort komt er een ranger. Ben benieuwd dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Magicw00b schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:00:
[...]

Hmm hier het zelfde issue sinds kort, afgelopen week was de auto een jaar oud. Binnenkort komt er een ranger. Ben benieuwd dan.
Verdwijnt het probleem bij jou ook een paar dagen als je de stoel iets voor- of achteruit zet? Direct na het verstellen lijkt het ok, maar snel daarna komt het weer terug.

De ranger heeft even een stukje meegereden, constateerde het ook, maar kon niets anders doen dan alles nog even een keer goed vastdraaien en de stoel kalibreren. Toen was het een paar dagen ok en kwam het probleem weer terug. Hij had al aangegeven dat hij er verder op de oprit niets mee kon, alleen een SeC zou verder kunnen helpen. En natuurlijk was het eerste dat ze daar deden, ondanks dat ik had aangegeven dat ze dat niet moesten doen, de stoel verzetten en er daarna mee gaan rijden...

Wat mij betreft halen ze de stoel eruit, controleren ze de rails en gaat er een nieuwe stoel in, ben er wel klaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
turkeyhakan schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:00:
[...]

Welkom bij Tesla.. soms kan het juist weer heel positief uitpakken. SeC in Arnhem kan ik aanbevelen.

En over je stoel: mijn Y had het ook. Daar is de complete stoel 2 keer vervangen incl. bouten/schroeven. Kwam elke keer weer terug.

Mijn 3 heeft het ook.. maak me er niet meer druk over.
Bij de 3 had ik het ook, maar dan in de lengterichting ipv zijwaarts. Altijd geaccepteerd wetende dat ik hem na 4-5 jaar toch weer in zou leveren ivm lease. De Y is geen lease en wil ik langer rijden, maar daarna ook nog verkopen. En ik ga mij er niet 5+ jaar aan ergeren om daarna een evt. koper na een proefrit te horen klagen over die klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 24-06 08:45
De eerste M3 LR onder de €19k gespot. Derde kwartaal gaat mooi worden :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Taro schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:11:
[...]

Bij de 3 had ik het ook, maar dan in de lengterichting ipv zijwaarts. Altijd geaccepteerd wetende dat ik hem na 4-5 jaar toch weer in zou leveren ivm lease. De Y is geen lease en wil ik langer rijden, maar daarna ook nog verkopen. En ik ga mij er niet 5+ jaar aan ergeren om daarna een evt. koper na een proefrit te horen klagen over die klik.
Ook hier verdwijnt het als je de stoel even naar achteren verstelt en dan weer naar voren. Begrijp dat je je er niet aan wilt ergeren en hopelijk wordt het opgelost. Maar het internet staat er vol mee (voor diegene die het merken) en dit speelt al jaren. Ligt wat mij betreft niet aan de stoel, maar het onderstel waar ze aan vastzitten.

Zoiets maar dan zonder bijkomende geluiden.

YouTube: Tesla Model 3 Driver Seat Squeak Identified

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Mijn auto geeft in de app aan dat er een software update is, zit nog op 7.2.2024. Maar als ik in de auto kijk gebeurd er niets. Ook niet als ik een persoonlijke hotspot opzet via mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Davidas schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:38:
Mijn auto geeft in de app aan dat er een software update is, zit nog op 7.2.2024. Maar als ik in de auto kijk gebeurd er niets. Ook niet als ik een persoonlijke hotspot opzet via mijn telefoon.
Je moet wel op downloaden of installeren drukken? Kan denk ik pas op het moment dat je een werkende internetverbinding hebt. Ga naar het tabje software in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
@Taro voor de Model S was er destijds een service bulletin. Zou even moeten kijken of die er mogelijk ook voor de Y / 3 is.

Condition

On some Model S base trim front seats, the forward inboard Huck BOM fastener and pivot bushing (nearest to the center console) used on the front lift links may develop an interactive clearance condition, which might result in a rocking motion in the seat. This does not affect performance, but might result in customer dissatisfaction.”

Heb een PDF waarin alle stappen staan, maar kan deze niet uploaden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davidas schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:38:
Je kunt op het oranje update icoontje klikken, dan kom je op het software update scherm. Daar staat dan: schakel WiFi in om de update te downloaden. Klik daarop, dan kom je in de WiFi instellingen en daar moet je het schuifje aanzetten voor de WiFi. Dan gaat hij pas verbinding maken met je hotspot en na 30-60 seconden zie je dat de update wordt binnengehaald.

Zo werkt het bij mij althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Taro schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:06:
[...]

Verdwijnt het probleem bij jou ook een paar dagen als je de stoel iets voor- of achteruit zet? Direct na het verstellen lijkt het ok, maar snel daarna komt het weer terug.

De ranger heeft even een stukje meegereden, constateerde het ook, maar kon niets anders doen dan alles nog even een keer goed vastdraaien en de stoel kalibreren. Toen was het een paar dagen ok en kwam het probleem weer terug. Hij had al aangegeven dat hij er verder op de oprit niets mee kon, alleen een SeC zou verder kunnen helpen. En natuurlijk was het eerste dat ze daar deden, ondanks dat ik had aangegeven dat ze dat niet moesten doen, de stoel verzetten en er daarna mee gaan rijden...

Wat mij betreft halen ze de stoel eruit, controleren ze de rails en gaat er een nieuwe stoel in, ben er wel klaar mee.
Nee hier verdwijnt het niet na verstellen. Heb easy entry aanstaan. Zodra ik stop gaat de stoel een stuk naar achter en omhoog. Dus de stoel wordt meerdere keren per dag versteld.
Of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Magicw00b schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:48:
[...]

Nee hier verdwijnt het niet na verstellen. Heb easy entry aanstaan. Zodra ik stop gaat de stoel een stuk naar achter en omhoog. Dus de stoel wordt meerdere keren per dag versteld.
Of begrijp ik je verkeerd?
Heb ik ook aan staan. Het gaat hier even weg als je de stoel handmatig naar voren of achter verstelt. Net alsof die daarna even moet settelen en dan begint het ineens weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-06 09:15
DeJurist schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:38:
De plaat van sommigen hapert serieus. Toch bedankt voor uw potentieel toekomst weetje 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Laatst online: 24-06 09:29
DeJurist schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:38:
Hoe bedoel je "gaat mooi worden"? Of bedoel je dat je er dan een kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Taro schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:53:
[...]

Heb ik ook aan staan. Het gaat hier even weg als je de stoel handmatig naar voren of achter verstelt. Net alsof die daarna even moet settelen en dan begint het ineens weer.
Zal er eens op letten. Maar volgens mij is het hier altijd feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
turkeyhakan schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:40:
[...]

Je moet wel op downloaden of installeren drukken? Kan denk ik pas op het moment dat je een werkende internetverbinding hebt. Ga naar het tabje software in de auto?
Al gedaan, komt niks binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
bilgy_no1 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:46:
[...]

Je kunt op het oranje update icoontje klikken, dan kom je op het software update scherm. Daar staat dan: schakel WiFi in om de update te downloaden. Klik daarop, dan kom je in de WiFi instellingen en daar moet je het schuifje aanzetten voor de WiFi. Dan gaat hij pas verbinding maken met je hotspot en na 30-60 seconden zie je dat de update wordt binnengehaald.

Zo werkt het bij mij althans.
In de auto heb ik de button niet, en als ik handmatig naar software ga zie ik geen update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Taro schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:50:

MY LR 2023 icm 2024.8.7.
Het grappige is dat hoewel AP dus blijkbaar prima tegen een compleet natte ruit kan, hij onmiddelijk de snelheid verlaagt 'wegens slecht zicht' als je tijdens het rijden een keertje de ruitensproeier gebruikt.

(Hij vindt tot het moment van sproeien de ruit schoon genoeg, hij weet dat er door de oplettende bestuurder op het sproeiknupke gedrukt wordt, dus het zou geen verrassing voor hem moeten zijn dat er opeens water in beeld is...)

[ Voor 16% gewijzigd door noo op 03-04-2024 23:21 ]

Pagina: 1 ... 299 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: