De eerste kilometers moet het systeem nog kalibreren. Dat gebeurt automatisch, dus dan zou Autopilot nog niet moeten werken.Davyt schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:23:
Hallo, allemaal.
Ik heb een Model Y Performance besteld die vandaag geleverd is en waar ik dus vandaag de eerste rit mee heb gedaan. Nu wou ik natuurlijk autopilot uitproberen en zag iets voorbij komen van 5x een waarschuwing krijgen en deze wordt uitgeschakeld. Nu kan je al raden wat er gebeurde tijdens de eerst rit. Waarschuwing aan m'n broek. Nog 4x. En terwijl ik er nochtans echt op lette om dat stuur regelmatig te beroeren enz... Dit staat dus belachelijk gevoelig.. en is waarschijnlijk niet aan te passen? Wat gebeurt er na de 5de keer? Autopilot definitief "kwijt"? Is het ook normaal dat hij op autostrade niet van rijvak wil wisselen als je je pinker opzet? Het betreft de standaard autopilot dus geen enhanced. Hieronder een foto van de wagen.[Afbeelding]
Maar welke waarschuwing bedoel je? De blauwe gloed, of het symbooltje (stuurtje met handen)? Die tellen allemaal nog niet als "gele kaart". Dan schakelt Autopilot uit voor de rest van de rit. Als dat 5x voorkomt krijg je een "rode kaart" en mag je een week geen Autopilot gebruiken.
Stuur alleen vasthouden/aanraken is niet genoeg. Je moet het stuur heel licht wat input geven. Tegen de weerstand aan, maar niet er doorheen. Dat is even wennen, maar na een tijdje weet je het.
Klopt dat de basis Autopilot niet zelf van rijstrook wisselt. Wel bij Enhanced Autopilot.