njiwedu0b schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:09:
Zijn er nog zaken waar je tegenwoordig op moet letten? Ik verwacht dat het een stuk minder moeite zal zijn dan voorheen en het ook meer is hoe je er zelf instaat. Ik ga er vanuit dat als er iets is het opgelost kan worden.
Een beetje laat, want je bent waarschijnlijk ter plekke nu.
- Doe rustig aan met alles instellen, dan laadt je daar al wat extra kilometers bij.
- Check of de folie op het scherm zit. Er al af? Klagen dat ze jou die ervaring ontnomen hebben. Is als de verpakking om een cadeau; die wil je er ook zelf afhalen.

Bij mij was hij er niet meer op.
- In de frunk kijken of de rode soft case er in zit en of de "what the #$%@ is this thing" (sleepoog) ook onder in de frunk zit.
- Achterin kijken of de twee 'soft cases' er in zitten met de kabels.*
(Kopie van mn post uit de
leveringen thread )
- Als ze van de boot komen, kan het zijn dat de bandendruk (die voor het transport op een hogere druk gezet waren) niet afgelaten is op de gewenste 2.9Bar. Even in het menu controleren.
[EDIT](Was bij mij 3.3Bar, rij nu met 3.1 rond als persoonlijke voorkeur)
- Optische check of je wat opvalt.
- Alle deuren een keer openen en dichtslaan. Klinkt alles goed? Achterklep open & dicht.
- Bij het (nog een keer) openen van de achterklep, houdt hem tegen op een lagere hoogte en houdt de knop 3-4 seconden ingedrukt, om deze hoogte in te stellen als maximum. Op een plek met een laag dak of obstructie kun je later dan de achterklep iets hoger instellen.
- Alles een keer aanzetten. Stoelverwarming, stuurverwarming, ventilatoren, camera's, glovebox, lichten.
- Trekhaak besteld? Dan ook in de auto aanwezig?
[EDIT] * 3e 'soft case'achterin.
- Bij het wegrijden even stukje met de ramen open rijden, of er wat kraakt. (Zijn er op de parkeerplaats drempels? Goede plek om oren extra open te houden.) Op een recht stukje met ca. 25kmh in de neutraal zetten en rustig remmen, om de mechanische remmen te checken.
Als je dan natuurlijk je stoel, het stuur en de spiegels al op jouw zitpositie ingesteld hebt, heb je waarschijnlijk alles mechanische wel gehad.
Instellingen voor AP alles goed ingesteld? Navigatie naar je bestemming aanzetten en genieten. Onder het rijden wachten tot de camera's gekalibreerd zijn en als je het grijze stuurtje linksboven in beeld krijgt, de AP aanzetten.
[
Voor 5% gewijzigd door
TNJ op 10-06-2023 21:12
]