Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 287 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.309 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:23
schumi1986 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:23:
[...]

Zeker 8) Even achter deze auto gaan rijden en gebruik maken van onze verkeerd afgestelde koplampen, paar keer seinen en er vervolgens kei! Hard rechts voorbij :+
_O- _O- _O- _O-

Haha. Die koplampen... het is toch wat. Zijn vooral de 2019 M3 die echt slecht staan afgesteld wat je links en rechts merkt op de weg.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
--Christiaan-- schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:17:
[...]

Dat snap ik maar al te best, het is voor mij ook een redelijke zoektocht geweest. Mocht je toevallig Home Assistant hebben draaien, dan kun je daarin heel makkelijk TeslaMate installeren, of als je nog ergens een Raspberry Pi hebt liggen. Maar plug en play is anders ;). Ik moet wel zeggen dat de data die je er uit kan halen echt heel gaaf is.
Ja ik heb wel een Raspberry Pi met HA erop. Die heb ik gekocht om energie inzicht met dynamische prijzen te genereren (en als basis om zaken automatisch aan te kunnen sturen).

Ik ben helaas niet zo technisch onderlegd, dus dat project is maar half klaar. Om een duidelijke grafiek met de uurtarieven te krijgen vereiste voor mij een cursus programmeren...

Maar misschien is er een duidelijke handleiding voor een totale beginner, dan kan ik dat eens proberen... Dus als je een link hebt dan houd ik me aanbevolen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:57
1 heb ik ook nooit gehad.
Bij 2? Lekker iedereen er tussenlaten die er tussen wil en verder niet aan storen :*)

Ik kan me niet voorstellen dat wanneer een voertuig voor je hoger en breder is dan de auto daarvoor gezien wordt wanneer deze vol in de ankers gaat.
Maar goed, zou me niets verbazen als Elon röntgen in Vision heeft zitten of dat er toch een kleine drone altijd meevliegt.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:49:
[...]

Ja ik heb wel een Raspberry Pi met HA erop. Die heb ik gekocht om energie inzicht met dynamische prijzen te genereren (en als basis om zaken automatisch aan te kunnen sturen).

Ik ben helaas niet zo technisch onderlegd, dus dat project is maar half klaar. Om een duidelijke grafiek met de uurtarieven te krijgen vereiste voor mij een cursus programmeren...

Maar misschien is er een duidelijke handleiding voor een totale beginner, dan kan ik dat eens proberen... Dus als je een link hebt dan houd ik me aanbevolen...
Deze kopen? Ben je in 1x klaar:
https://ramonsgadgets.com...nstalled-lcd-touchscreen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:59
RaRo74 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:00:
Bij 2? Lekker iedereen er tussenlaten die er tussen wil en verder niet aan storen :*)

Ik kan me niet voorstellen dat wanneer een voertuig voor je hoger en breder is dan de auto daarvoor gezien wordt wanneer deze vol in de ankers gaat.
Maar goed, zou me niets verbazen als Elon röntgen in Vision heeft zitten of dat er toch een kleine drone altijd meevliegt.
Heb je ooit op het scherm gekeken? Hoeveel auto's zie je vooruit als het een beetje druk is?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
En is je opgevallen hoeveel er op het scherm niet zijn terwijl ze toch echt pal voor een bakwagen rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
RaRo74 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:00:

Zou mooi zijn als Tesla’s aan elkaar informatie gaan doorgeven. Bijvoorbeeld bij een gevaarlijke situatie net voor je, of wanneer er meerdere Tesla’s voor bij het verkeerslicht staan en jij er een paar 100 meter achter staat op het scherm aangeven dat het verkeerslicht op groen/rood staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Ja precies. Dat zit er vast een keer aan te komen.
Ik gok dat zie functie er nu al opzit en dat ze elkaar al zien.

[ Voor 39% gewijzigd door RaRo74 op 21-03-2024 16:13 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Oekol
Online circuleert nu informatie over de auto park update. Durf het haast niet meer te posten omdat het blijkbaar hier niet gewenst is wat ik na de laatste keer begreep. Het aparte topic is er ook niet dus, zoek online op de bekende website en kun je lezen hoe ze het voor zich zien.

Zit nu in de 2024.2.11 update en die is naar alle waarschijnlijkheid alleen voor medewerkers om te testen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JU0zF9x.png

[ Voor 6% gewijzigd door Oekol op 21-03-2024 16:14 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Prima post en vooral doorgaan. Niets mis mee.

Maar dit zou weer een mooie update zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Nu online
k995 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 18:51:
[...]

LIjkt me echt heel tijdelijk met lease wagens. Zal niet lang duren vermoed ik.
Dit klinkt heel bekend, ik herinner me mensen die zeiden dat het nooit minder dan €22k zou zijn. Later werd gezegd dat het nooit minder dan €20k zou worden. Het lijkt erop dat we die grens al hebben bereikt. Ik ben er echter van overtuigd dat er nog wel een paar duizend vanaf kan. De markt is nog lang niet verzadigd met Tesla's uit 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
DeJurist schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:28:
[...]

Dit klinkt heel bekend, ik herinner me mensen die zeiden dat het nooit minder dan €22k zou zijn. Later werd gezegd dat het nooit minder dan €20k zou worden. Het lijkt erop dat we die grens al hebben bereikt. Ik ben er echter van overtuigd dat er nog wel een paar duizend vanaf kan. De markt is nog lang niet verzadigd met Tesla's uit 2019.
Kan zijn van wel, kan zijn van niet is en blijft een gok natuurlijk.

Hoe zou die batterij eraan toe zijn voor zo'n wagen die 4-5 jaar gebruik is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Oekol schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:13:
Online circuleert nu informatie over de auto park update. Durf het haast niet meer te posten omdat het blijkbaar hier niet gewenst is wat ik na de laatste keer begreep. Het aparte topic is er ook niet dus, zoek online op de bekende website en kun je lezen hoe ze het voor zich zien.

Zit nu in de 2024.2.11 update en die is naar alle waarschijnlijkheid alleen voor medewerkers om te testen.

[Afbeelding]
Is FSD eigenlijk overal hetzelfde? Ik kan me moeilijk voorstellen dat sommige landen geen aparte wetgeving voor zoiets hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:38

bert pit

asdasd

RaRo74 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:57:
[...]

Het viel me trouwens van de week op dat bij TACC de auto nu (gelukkig)niet meer rechts inhaalt wanneer iemand links van je plots langzamer rijdt of af moet remmen. Voorheen op TACC ging de auto gewoon op dezelfde snelheid er rechts voorbij.
Bij mij komt beide voor. Soms wordt geremd met een langzamere auto links, soms niet. Het is overigens in files en bij afritten met blokmarkering wel toegestaan om rechts te passeren. Zou een en ander met snelheid of snelheidsverschil te maken hebben?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
bert pit schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:36:
[...]

Bij mij komt beide voor. Soms wordt geremd met een langzamere auto links, soms niet. Het is overigens in files en bij afritten met blokmarkering wel toegestaan om rechts te passeren. Zou een en ander met snelheid of snelheidsverschil te maken hebben?
Ja precies en dat dacht ik dus ook. Echter van de week verschillende keren getest en rechts er voorbij laten rollen met TACC lukte dus niet meer.
Bij file heb ik het recent nog niet getest maar ik neem aan dat dan rechts er voorbij wel lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:12

RvV

Klinkt leuk (ik draai hem in docker op een Synology nasje), maar ik heb in het verleden verschillende rpi's gehad welke allemaal corrupte sd-cards hadden na een paar jaar. Verschillende rpi's en diverse merken sd-cards. Ik zou dus niet willen zeggen dat je er in 1x klaar mee bent. Nouja, na een paar jaar ben je dr vast wel helemaal klaar mee. :X

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
bert pit schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:28:
[...]

Bij gelijke auto's zou lichter of zwaarder sturen normaalgesproken te maken hebben met harde of zachte banden en natuurlijk de breedte van de band. Normaalgesproken zou je dat kunnen merken bij parkeren en dergelijke.
Sturen op snelheid wordt door de stuurbekrachtiging geregeld. Bij parkeren heb je veel bekrachtiging en hoe hoger de snelheid des te minder bekrachtiging, of zelfs nul.

Als de uitlijning niet goed is en je hebt bijvoorbeeld teveel toespoor (voorwielen staan in 'V' met de punt naar voren) kan dat ook zwaarder sturen tot gevolg hebben. Bovendien extra bandenslijtage en meer verbruik.

Op vergelijkbare modellen met dezelfde instellingen en banden zou alles hetzelfde moeten zijn.
Als leek dacht ik in een LR te rijden, maar het bleek een Performance model te zijn. Die heeft als het goed is andere ophanging dan de standaard.

Moet wel zeggen, wat een beest is het zeg.. Zelfs bij 120 km/u wordt je, zodra je t pedaal indrukt, helemaal ingedrukt in je stoeltje. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
beyazz06 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:59:
[...]

Als leek dacht ik in een LR te rijden, maar het bleek een Performance model te zijn. Die heeft als het goed is andere ophanging dan de standaard.

Moet wel zeggen, wat een beest is het zeg.. Zelfs bij 120 km/u wordt je, zodra je t pedaal indrukt, helemaal ingedrukt in je stoeltje. :D
Kan mij nog elke dag voor mijn kop slaan waarom ik voor een Y RWD ben gegaan en niet voor een YP :X

Mocht er ooit een Boost update komen voor de RWD is dat echt een instant buy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
beyazz06 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:59:
[...]
Dat valt wel mee hoor. Het is maar net wat je gewend bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:17
turkeyhakan schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:28:
[...]

Dat valt wel mee hoor. Het is maar net wat je gewend bent.
Tegenover zowat 90% van de andere auto's blijft het indrukwekkend.
Gewoon half gas aan de verkeerlichten maakt dat je aan de overkant van het kruispunt bent en 50km/h rijdt waar andere auto's dikwijls nog geen wagenlengte afgelegd hebben.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-09 19:47
schumi1986 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:27:
[...]

Kan mij nog elke dag voor mijn kop slaan waarom ik voor een Y RWD ben gegaan en niet voor een YP :X

Een P zou ik niet doen. Voor mijn eerste EV ben ikzelf voor een LR gegaan, eigenlijk een beetje teveel ingegeven door vrees ivm range. En nu, na (ruim) een jaar ermee te rijden, vind ik dat dit (voor de range) onnodig was. Snel is ie wat mij betreft ruim genoeg. Uiteraard niet zo snel als een P, maar dan ook minder duur, en zijn meerprijs (wat mij betreft) niet waard.

Vroeger raakte een Golf I GTI tot 100 in 8,8s. Dus als je 't cijfermatig bekijkt, dan doet de RWD daar zelfs nóg minder over, en de LR in exact de helft van die tijd. Tja, die GTI vond ik destijds al een kanjer. Hoe snel moet je eigenlijk zijn om "snel genoeg" te zijn...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Tommie12 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:38:
[...]

Gewoon half gas aan de verkeerlichten maakt dat je aan de overkant van het kruispunt bent en 50km/h rijdt waar andere auto's dikwijls nog geen wagenlengte afgelegd hebben.
Maar we hebben het niet over de acceleratie vanaf stilstand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
RvV schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:56:
[...]

Klinkt leuk (ik draai hem in docker op een Synology nasje), maar ik heb in het verleden verschillende rpi's gehad welke allemaal corrupte sd-cards hadden na een paar jaar. Verschillende rpi's en diverse merken sd-cards. Ik zou dus niet willen zeggen dat je er in 1x klaar mee bent. Nouja, na een paar jaar ben je dr vast wel helemaal klaar mee. :X
Ssd'tje op de rpi ipv de sd kaart een betrouwbaardere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online

[Afbeelding]
Gaaf!!!! Dat zou tof zijn als dat er 'ooit' bij komt.
Onder welk pakket zou dat gaan vallen? FSD pakket is wel beetje 'te' duur voor me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Allewijn schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:55:
[...]

Gaaf!!!! Dat zou tof zijn als dat er 'ooit' bij komt.
Onder welk pakket zou dat gaan vallen? FSD pakket is wel beetje 'te' duur voor me.
Vanaf EAP zit het er in.
Autopilot
Traffic-Aware Cruise Control: past de snelheid van uw voertuig aan ten opzichte van het omringende verkeer

Automatisch sturen: assisteert bij het sturen binnen een rijstrook met duidelijke wegmarkeringen en maakt gebruik van Traffic-Aware Cruise Control

Enhanced Autopilot
Auto Lane Change: helpt bij het wisselen naar een naastgelegen rijstrook op de snelweg wanneer de bestuurder de richtingaanwijzer inschakelt

Navigeren met Autopilot (bèta): breidt Auto Lane Change actief uit door de bestuurder te begeleiden bij op- en afritten van de snelweg, inclusief het voorstellen van rijstrookwisselingen en het navigeren op knooppunten

Automatisch inparkeren: helpt bij het fileparkeren of haaks parkeren van uw voertuig, met één druk op de knop

Summon: laat uw voertuig in en uit een krappe ruimte rijden met behulp van de mobiele app

Smart Summon: uw voertuig navigeert op een parkeerterrein door complexere omgevingen en parkeerplekken en manoeuvreert indien nodig om obstakels heen om naar u toe te komen.

Full Self-Driving Capability
Alle functies van Standaard Autopilot en Enhanced Autopilot

Verkeerslicht- en stopbordherkenning (bèta): herkent stopborden en verkeerslichten en laat het voertuig vertragen en stoppen als het deze nadert, met uw actieve toezicht.

Aanstaande:
Automatisch sturen op straten binnen de bebouwde kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
turkeyhakan schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:48:
[...]

Maar we hebben het niet over de acceleratie vanaf stilstand?
Toch wel, en dat met een 'trage' Y LR die er een volle 5s over doet naar 100.

Ik heb ook met de 3 LR gereden van mijn zoon die dat doet in 4.4s, en dat is nog een stuk brutaler.
Als je vertrekt met de ramen open hoor je de banden grip zoeken op het asfalt zonder echte slip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-04-2024

[Afbeelding]
Hè? Heb je dus toch geen 360° camera view nodig? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
flupp schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:44:
[...]

Vroeger raakte een Golf I GTI tot 100 in 8,8s. Dus als je 't cijfermatig bekijkt, dan doet de RWD daar zelfs nóg minder over, en de LR in exact de helft van die tijd. Tja, die GTI vond ik destijds al een kanjer. Hoe snel moet je eigenlijk zijn om "snel genoeg" te zijn...
Steeds sneller natuurlijk want al het andere wordt ook steeds sneller, een Golf GTI zit tegenwoordig ook in 6,2 seconden naar de 100.

En qua EV is een RWD aan de langzame kant.

[ Voor 25% gewijzigd door schumi1986 op 21-03-2024 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
schumi1986 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:21:
[...]

Steeds sneller natuurlijk want al het andere wordt ook steeds sneller, een Golf GTI zit tegenwoordig ook in 6,2 seconden naar de 100.

Langzame kant zeker (in vergelijking met LR en P), sloom allerminst. Ging voor de grap van de week eens kijken bij 'concurrenten' en kwam veel 7,9 seconden tegen bij bijv Renault Scenic E-Tech. Bij ID4 9 seconden. Dan heb ik 't over de instappers daar, want dat is de RWD bij Tesla natuurlijk ook. In dat licht is die nog best vlot. Verbaasde me wel. Dat zou dan weer een stap terug zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Wie weet komt de Chinese RWD upgrade nog een keer van -0,9 seconden :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Oekol schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:26:
[...]

Langzame kant zeker (in vergelijking met LR en P), sloom allerminst. Ging voor de grap van de week eens kijken bij 'concurrenten' en kwam veel 7,9 seconden tegen bij bijv Renault Scenic E-Tech. Bij ID4 9 seconden. Dan heb ik 't over de instappers daar, want dat is de RWD bij Tesla natuurlijk ook. In dat licht is die nog best vlot. Verbaasde me wel. Dat zou dan weer een stap terug zijn :+
Eens, qua instapper doet een RWD het niet slecht. Maar er zijn EV’s die het echt veel sneller doen, de EX30 zit bijvoorbeeld binnen 5,5 aan de 100. MG4 Xpower 3,8. Beide in een prijsklasse van 35-40k.
RaRo74 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:31:
Voor mijn gevoel valt er best wat winst te behalen want de eerste paar meters lijkt een RWD behoorlijk in te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 19:24

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Heb zelf de performance omdat ik die met veel geluk veel te goedkoop op de kop heb getikt. Maar rijd het liefst in chill modus, zelfs dan is de acceleratie nog fors.
Eerder vandaag kwam er een mercedes naast me staan bij het stoplicht. Moest echt de neiging onderdrukken hem op sport modus te zetten. Maar goed ook want uit het niets wordt ik op het moment van op groen springen van rechts voorbij gereden door een motorfiets. Als ik op dat moment voluit had geaccelereerd dan had het me niet verbaasd als ik vol achterop die motor was gereden, tenzij de systemen van tesla wellicht hadden ingegrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:34

ScreamGT

joejoe

RaRo74 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:31:
Ingenext heeft een Boost Module ontwikkeld voor de LFP batterij, maar dan dien je een specifieke elektromotor te hebben. Ze zeggen dat dit op de Y RWD LFP moet werken. Bedrijf zit in Canada, hebben het nog niet getest want blijkbaar worden in Canada geen RWD’s met LFP verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 17-09 22:32
k995 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:32:
[...]

Hoe zou die batterij eraan toe zijn voor zo'n wagen die 4-5 jaar gebruik is?
Gemiddeld ergens tussen -10 en -15% met uitschieters van 5% ten goede en ten slechte. Dat zijn dan wel de uitzonderingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
schumi1986 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:38:
[...]
Voor mijn gevoel valt er best wat winst te behalen want de eerste paar meters lijkt een RWD behoorlijk in te houden.
Dat idee heb ik ook. Van de lijn af zit iemand op de rem te trappen. Maar rij je al harder dan laten we zeggen 50km/u dan trapt die 'm wel op z'n 'staart'.
Inhalen op de snelweg is gelukkig echt heel vloeiend. Iets wat vanaf stilstand niet bepaald is. Dat klinkt dan weer heel gek voor een auto die 0 naar 100 in 6,9 doet. Maar je voelt gewoon dat er iets ingehouden wordt.

Wist overigens niet dat er een upgrade van 0,9 seconden mogelijk is in China! Wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
[...]

Niets om rode kaken van te krijgen ;)

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekol
Schokkend bericht en dito reacties. We hebben het over achter het stuur zitten op je telefoon en men roeptoetert in de reacties dat je vrijheid wordt afgenomen. Al zijn er gelukkig ook genoeg reacties die het wel snappen.

https://www.bright.nl/nie...tcher-met-smartphone.html

[ Voor 9% gewijzigd door Oekol op 21-03-2024 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oekol schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:30:
Schokkend bericht en dito reacties. We hebben het over achter het stuur zitten op je telefoon en men roeptoetert in de reacties dat je vrijheid wordt afgenomen. Al zijn er gelukkig ook genoeg reacties die het wel snappen.

Tja, als zelfbenoemde trendwatcher moet je natuurlijk wel aan je likes, clicks en reacties komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp

Russische trollen achterna. Alles voor de kliks.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Oekol schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:24:
[...]

Dat idee heb ik ook. Van de lijn af zit iemand op de rem te trappen. Maar rij je al harder dan laten we zeggen 50km/u dan trapt die 'm wel op z'n 'staart'.
Inhalen op de snelweg is gelukkig echt heel vloeiend. Iets wat vanaf stilstand niet bepaald is. Dat klinkt dan weer heel gek voor een auto die 0 naar 100 in 6,9 doet. Maar je voelt gewoon dat er iets ingehouden wordt.

Wist overigens niet dat er een upgrade van 0,9 seconden mogelijk is in China! Wie weet...
Die chinese Y RWD heeft ook een soort van led aan de binnenkant en compleet zwarte wieldoppen in dezelfde stijl (kost Ali en Temu omzet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
bilgy_no1 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:33:
[...]

Tja, als zelfbenoemde trendwatcher moet je natuurlijk wel aan je likes, clicks en reacties komen.
Ken 'm niet en dat is wel prima geloof ik. Zat even verder te scrollen op z'n pagina. Heeft ook nog eens een keer een boete voor op z'n mobiel achter 't stuur (Tesla) aangevochten en in dat krantenartikel geeft die aan dat hij 800 uur op z'n mobiel zit per jaar in de auto, te werken. Hij rijdt namelijk 50k per jaar en zet dan op de snelweg AP aan zodat hij 600 tot 800 uur kan werken op z'n mobiel 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan

In deze ben in het helemaal eens met Evers! Ten tijde van aanschaf/lease was deze functie/beperking er niet en wat mij betreft is dit een no-go actie vanuit Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:44
schumi1986 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:38:
[...]

Eens, qua instapper doet een RWD het niet slecht. Maar er zijn EV’s die het echt veel sneller doen, de EX30 zit bijvoorbeeld binnen 5,5 aan de 100. MG4 Xpower 3,8. Beide in een prijsklasse van 35-40k.
[...]
Ik zou 5,5 niet veel sneller noemen. Die 3,8 wel, maar dat is zeker niet het instapmodel van MG. En dan heb je een MG…. Dan maar wat langzamer.

[ Voor 2% gewijzigd door Ingmar7 op 21-03-2024 20:05 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:22

World Citizen

FreeReef.nl

Nou ja, ik vind het een top actie van Tesla, maar ik vind het ook meten met 2 maten.

Ik zit namelijk doodleuk tijdens het rijden hele URL's in de browser te typen of complete artiestnamen in Spotify.

Hoppa met heel je aandacht naar dat toetsenbord en typen maar.

"Achja, FSD staat aan dus hij zal wel remmen en tussen de lijntjes blijven" hoor ik mijzelf denken.

Beide is natuurlijk hartstikke not done als je aan het rijden bent.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone2011
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 24-11-2024
Inderdaad dan maar wat langzamer weg bij het stoplicht. Zodra je beetje snelheid hebt schiet hij er wel vandoor. Inhalen op rijksweg is met de RDW prima.

Wie gaat er nou constant hard zacht rijden. Wordt kotsmisselijk van.

Mitsubishi ecodan EHSD-VM2D/SUZ-SWM60 VA buffervat 300L (25-10-2023. Zonnepanelen 7510wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 13:21
turkeyhakan schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:53:
[...]

In deze ben in het helemaal eens met Evers! Ten tijde van aanschaf/lease was deze functie/beperking er niet en wat mij betreft is dit een no-go actie vanuit Tesla.
Tja heeft vooral te maken met de wetgevende instanties. In Amerika lagen ze onder een vergrootglas.

Alle irritante piepjes voor bijv. snelheid zijn ook echt niet door autofabrikanten zelf bedacht…

[ Voor 5% gewijzigd door SL65 op 21-03-2024 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
ScreamGT schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:15:
[...]

Ingenext heeft een Boost Module ontwikkeld voor de LFP batterij, maar dan dien je een specifieke elektromotor te hebben. Ze zeggen dat dit op de Y RWD LFP moet werken. Bedrijf zit in Canada, hebben het nog niet getest want blijkbaar worden in Canada geen RWD’s met LFP verkocht.
:P

https://ingenext.ca/products/boost-50?variant=47750892749087

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:58

Sebazzz

3dp

SL65 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 20:22:
[...]

Alle irritante piepjes voor bijv. snelheid zijn ook echt niet door autofabrikanten zelf bedacht…
De interpretatie van de wet ligt wel zeker bij de fabrikant. Tesla heeft besloten de wet zo te interpreteren dat je bij een mogelijke snelheidsoverschrijding (van de Groene Kruisweg in Rotterdam snapt de Tesla echt niets!) je een biepje moet krijgen, en dat je dat elke rit weer moet uitschakelen. Opel heeft bijvoorbeeld besloten om geen biepje te doen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
[...]

Gebruik je alle nieuwe functies die je wel bevallen ook niet dan?

De post van die kerel is het bewijs dat sommige mensen dus niet hun verantwoordelijkheid pakken. En dus, voor andermans veiligheid, moet het dan maar zo. Je bent niet alleen in het verkeer. Ik snap niet dat daar een discussie over gevoerd moet worden.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:34

ScreamGT

joejoe

Hmm nee dat is 'm niet. Die is voor de 3 en Y Dual Motor.
https://ingenext.ca/products/boostlfp

Dat is de module waar men ook van beweerd dat deze op een RWD Y LFP werkt :9 Mits je de volgende motor hebt: 980/4D1 Or 740 Motor

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ten tijde van aanschaf mocht je ook al niet tijdens het rijden op je mobiel prutsen. In die zin is er niets veranderd.

En zoals gezegd, Tesla moest deze update uitvoeren naar aanleiding van onderzoek door de Amerikaanse toezichthouder.

En het ironische: dat onderzoek kwam er doordat bij ongelukken vaak bleek dat bestuurders afgeleid waren die telefoons. Dus Evers kan klagen wat hij wil, maar het komt toch indirect ook door mensen als hijzelf...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flupp
[...]
...
Doet mij onwillekeurig terugdenken aan mijn vader die ten tijde van zijn geliefde Kever, ik droeg nog korte broeken, niet te spreken was dat er voortaan veiligheidsgordels in zijn wagen moesten worden geïnstalleerd. Hij had 'm evenmin met die dingen (in zijn ogen : ONdingen) gekocht.

Met andere woorden : soms beslissen overheden wel eens iets waar niet iedereen zo blij mee is. Tesla zélf kan daar echter betrekkelijk weinig aan doen.

En voor wat het waard is : veiligheidsgordels hebben in al die jaren al héééél wat levens gered ...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
schumi1986 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:27:
[...]

Kan ik mij zeker iets bij voorstellen! Alhoewel het voor mij geen optie was, was ik er wel voor gegaan indien ik de keuze wel had 😄
Tommie12 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:38:
[...]

Heb t 1 keer gedaan; je bent idd aan de overkant terwijl de rest nog op gang moet komen 😅

Al met al, leuk speelgoed! Vraag mij wel af of de ophanging nu echt zoveel verschil maakt mbt weerstand van het stuur. Die van de Performance was op sportmode nog onwijs soepel..
Online circuleert nu informatie over de auto park update. Durf het haast niet meer te posten omdat het blijkbaar hier niet gewenst is wat ik na de laatste ykeer begreep. Het aparte topic is er ook niet dus, zoek online op de bekende website en kun je lezen hoe ze het voor zich zien.

[Afbeelding]
Vooral doorgaan! Vind t meer waard dan sommige andere onderwerpen die hier zo en dan langskomen/in herhaling treden 😅

Zou dit overigens werken met s3xy buttons?

[ Voor 25% gewijzigd door beyazz06 op 21-03-2024 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Selespeed
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 22:38
Vandaag een hartelijke ontvangst bij Tesla Eindhoven met hapje en drankje en proefrijden met de 3 en Y voor de huidige 2019 Tesla lease rijders van ons bedrijf.
Interessante melding vanuit Tesla dat er een mail aankomt waarin 15000 credits toegekend worden aan de berijder indien weer opnieuw voor een Tesla gekozen wordt.
Die credits zouden oa voor dakdrager of supercharger of trekhaak gebruikt kunnen worden (wellicht niet volledig budget voor trekhaak en men wist dit niet zeker).

Alle details waren nog niet bekend maar wel een leuke extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:16
Selespeed schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:36:

Interessante melding vanuit Tesla dat er een mail aankomt waarin 15000 credits toegekend worden aan de berijder indien weer opnieuw voor een Tesla gekozen wordt.
Die credits zouden oa voor dakdrager of supercharger of trekhaak gebruikt kunnen worden (wellicht niet volledig budget voor trekhaak en men wist dit niet zeker).

Alle details waren nog niet bekend maar wel een leuke extra.
Dat staat toch ook gewoon in de app? 7,5k als iemand via jou een Tesla besteld, 15k als je het voor jezelf doet.

[ Voor 6% gewijzigd door Maurice- op 21-03-2024 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selespeed
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 22:38
Maurice- schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:47:
[...]

Dat staat toch ook gewoon in de app? 7,5k als iemand via jou een Tesla besteld, 15k als je het voor jezelf doet.
Zie het nu ook bij "loyaliteit" in da app ja maar was onbekend bij iedereen vandaag. (sales Tesla bracht het ook als een nieuwe actie)
In de app zie je niet expliciet of de berijder die credits krijgt maar dat is dus wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Selespeed schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 23:10:
[...]

Zie het nu ook bij "loyaliteit" in da app ja maar was onbekend bij iedereen vandaag. (sales Tesla bracht het ook als een nieuwe actie)
In de app zie je niet expliciet of de berijder die credits krijgt maar dat is dus wel zo.
Dan kijkt iedereen niet regelmatig in de app, het staat er al weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
(Nog) geen prijsverhoging te zien voor de y op de tesla site….

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:46
ZeRoC00L schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 06:51:
(Nog) geen prijsverhoging te zien voor de y op de tesla site….
Gaat ook niet komen. Is gewoon de wereld in geslingerd om die Q1 cijfers wat te plussen. Een prijsverhoging zou tegen hun eigen beleid in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
[...]

Mijn RWD (eigenlijk SR+) gaat nog binnen de 5.6 naar de 100 :) Had net geluk dat ik mijne kreeg voor ze die wijziging maakten aan de motor. Heb wel LFP batterij, maar nog de "oude" RWD motor.
Dat is dus min of meer even snel als de MG X-Power, wat het topmodel is van dat ding...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Ik heb gister mijn MY in ontvangst genomen. Ik heb alles ingesteld, maar lopen tegen het volgende probleem aan:
Als ik ben ingelogd in YouTube of Netflix, worden mijn inloggegevens steeds verwijderd zodra ik de app sluit. Dit ondanks dat het vinkje aan staat om de gegevens te onthouden.

Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:28
Dit is het Tesla model 3 / Y topic. Vergelijken met PHEVs, GTIs en anders mooi is hier off-topic

[ Voor 95% gewijzigd door We Are Borg op 22-03-2024 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rboots
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-09-2024
Sunri5e schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 07:36:
[...]

Gaat ook niet komen. Is gewoon de wereld in geslingerd om die Q1 cijfers wat te plussen. Een prijsverhoging zou tegen hun eigen beleid in gaan.
Prijsverhoging is wel in andere landen in Europa doorgevoerd. NL blijkbaar dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuroticaPills
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:03
Klein probleem, misschien heeft iemand advies?

EDIT: opgelost, geen idee hoe maar na de zoveelste poging de 2 nummers te verwijderen uit de playlist waren ze ineens weg.
Tesla Model 3 Performance uit 2022, 2e hands gekocht, oorspronkelijke eigenaar uit Duitsland, via een NL autobedrijf gekocht. Gewoon netjes alles overgezet, alles werkt prima. Maar, met de ingebouwde Spotify account met premium connectivity stonden een aantal (imho) stomme liedjes onder de favorieten. Ik heb deze natuurlijk verwijderd maar 2 liedjes blijven maar aanwezig. Herstart, reset, uitloggen en weer inloggen, alles geprobeerd. Het is echt een non-issue verder hoor, maar het zjin 2 irritante eurohouse nrs waarvan er eentje 'Putin' heet XD Ik hoef die shit niet te zien of horen, haha.

Iemand nog ideeën om deze 2 nrs te kunnen verwijderen met het ingebouwde Spotify (ik heb dus geen ander Spotify Premium account, ik gebruik het enkel in de auto) account?

Toch een 2e vraag: auto krijgt binnenkort z’n zomerbanden en lente-check (ruitenwisservloeistof bijvullen, poetsen) bij de garage. Ik wil niet dat er aan m’n stoelinstellingen geprutst wordt. Nieuw gast-profiel maken en die selecteren als standaard voor het bezoekje aan de garage?

[ Voor 25% gewijzigd door NeuroticaPills op 22-03-2024 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Dit is het Tesla model 3 / Y topic. Vergelijken met PHEVs, GTIs en anders mooi is hier off-topic

[ Voor 91% gewijzigd door We Are Borg op 22-03-2024 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995

[ Voor 91% gewijzigd door We Are Borg op 22-03-2024 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:35
In mijn Tesla Model 3 Highland (800 km) hoor ik, als ik over de stenen in de woonwijk rijd, een rateltje/trilling in het dashboard, richting de voorruit. Herkenbaar?

Ook kraakt de bestuurdersstoel aan de bovenkant, hier heb ik inmiddels een service aanvraag voor gedaan. De trilling in het dashboard is wat lastiger te reproduceren als ik bij Tesla ben, dus ik wil graag weten of het een bekend euveltje is, zodat het niet zoeken naar een spelt in een hooiberg wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:40
k995 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:34:
[...]

Denk dat de tesla performance modellen zoals de 3 en y daar ook aan zitten.
De Model 3 Performance heeft rond 530pk en 660nm. Onder de 100km/h ga je in weinig of zelfs geen auto's van dezelfde klasse een grotere acceleratie / duw ervaren. Boven de 100km/h neemt het explosieve wel af. Dan ervaar je het minder omdat een EV zo mooi regelmatig kan versnellen.

De enige reden dat ik me voor kan stellen dat een getunede V60 D6 PHEV onder 100km/h méér het in je stoel gedrukt worden gevoel geeft, is omdat het onderstel waarschijnlijk wat weker is. Dan kantelt de auto wat meer naar achter en dat merk je ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

NeuroticaPills schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:22:

Toch een 2e vraag: auto krijgt binnenkort z’n zomerbanden en lente-check (ruitenwisservloeistof bijvullen, poetsen) bij de garage. Ik wil niet dat er aan m’n stoelinstellingen geprutst wordt. Nieuw gast-profiel maken en die selecteren als standaard voor het bezoekje aan de garage?
Valet mode inschakelen voor je je keycard aan de garage geeft.

https://www.tesla.com/support/videos/watch/valet-mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuroticaPills
noo schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:10:
[...]

Bedankt voor je reactie! Volgens mij kan de frunk niet open in valet mode. Niet dat ik zelf geen ruitenwisservloeistof kan bijvullen natuurlijk ;) Maar als de garage het gratis doet, haha. Ik denk dat een gast-profiel ook prima is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

NeuroticaPills schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:26:
[...]

Bedankt voor je reactie! Volgens mij kan de frunk niet open in valet mode. Niet dat ik zelf geen ruitenwisservloeistof kan bijvullen natuurlijk ;) Maar als de garage het gratis doet, haha. Ik denk dat een gast-profiel ook prima is.
Jij kan de frunk via de app voor de garage open doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19-09 15:30
noo schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:10:
[...]

Dat is heel mooi. Ik moet meer over dit soort handigheden lezen. Ik denk dat de nieuwe Scenic geen valet mode heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
Rboots schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:15:[...]Prijsverhoging is wel in andere landen in Europa doorgevoerd. NL blijkbaar dus niet.
In België alvast wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
ChromeFR schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:44:
In mijn Tesla Model 3 Highland (800 km) hoor ik, als ik over de stenen in de woonwijk rijd, een rateltje/trilling in het dashboard, richting de voorruit. Herkenbaar?

Ook kraakt de bestuurdersstoel aan de bovenkant, hier heb ik inmiddels een service aanvraag voor gedaan. De trilling in het dashboard is wat lastiger te reproduceren als ik bij Tesla ben, dus ik wil graag weten of het een bekend euveltje is, zodat het niet zoeken naar een spelt in een hooiberg wordt...
Hier (model Y LR 1500km ) ratelt er ook iets rechtboven , maar op de belgische wegen hoor je dat geregeld dus niet moeilijk te reproduceren :-)

Moet daar misschien ook wel eens naar laten kijken maar moet je dan naar een service center gaan? Enig idee hoe lang dat neemt zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Ik zie het idd. Basis Y nu 45.970!
Hebben ze iig niet gelogen. Prijzen zijn écht vandaag omhoog gegaan.
In NL (nog) niet. Denk strategie icm 45k sepp grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Allewijn schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:14:
[...]

In belgie zit die op 40 000 dus zat die er al boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
NeuroticaPills schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:22:
Klein probleem, misschien heeft iemand advies?

EDIT: opgelost, geen idee hoe maar na de zoveelste poging de 2 nummers te verwijderen uit de playlist waren ze ineens weg.
Tesla Model 3 Performance uit 2022, 2e hands gekocht, oorspronkelijke eigenaar uit Duitsland, via een NL autobedrijf gekocht. Gewoon netjes alles overgezet, alles werkt prima. Maar, met de ingebouwde Spotify account met premium connectivity stonden een aantal (imho) stomme liedjes onder de favorieten. Ik heb deze natuurlijk verwijderd maar 2 liedjes blijven maar aanwezig. Herstart, reset, uitloggen en weer inloggen, alles geprobeerd. Het is echt een non-issue verder hoor, maar het zjin 2 irritante eurohouse nrs waarvan er eentje 'Putin' heet XD Ik hoef die shit niet te zien of horen, haha.

Iemand nog ideeën om deze 2 nrs te kunnen verwijderen met het ingebouwde Spotify (ik heb dus geen ander Spotify Premium account, ik gebruik het enkel in de auto) account?

Weet je wel zeker dat het niet gewoon de account is van de vorige eigenaar
ik kwam er bij mijn S achter omdat ik er een keer vanaf werdt gedrukt omdat hij ergens anders in ging loggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 12:17
bilgy_no1 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:03:
[...]

Ten tijde van aanschaf mocht je ook al niet tijdens het rijden op je mobiel prutsen. In die zin is er niets veranderd.

En zoals gezegd, Tesla moest deze update uitvoeren naar aanleiding van onderzoek door de Amerikaanse toezichthouder.

En het ironische: dat onderzoek kwam er doordat bij ongelukken vaak bleek dat bestuurders afgeleid waren die telefoons. Dus Evers kan klagen wat hij wil, maar het komt toch indirect ook door mensen als hijzelf...
YouTube: Van der Laan & Woe - 2020 - Pesetas Het is van alle tijden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 16:12

RvV

Allewijn schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:14:
[...]

Ze zullen anders best wat omzet mislopen als ze in NL boven de 45k sepp grens gaan zitten. Andere fabrikanten proberen met hun basis modellen er ook onder te blijven.
Als ik bijvoorbeeld kijk bij "Estonia", "Latvia", daar is de prijs €36.990? Dan zit er nog wel wat winst op die wagens hier in West-Europa.
Moest jij vandaag niet de Y gaan ophalen? Ik ben benieuwd naar je ervaring.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
RvV schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:35:
[...]

Ze zullen anders best wat omzet mislopen als ze in NL boven de 45k sepp grens gaan zitten. Andere fabrikanten proberen met hun basis modellen er ook onder te blijven.
Als ik bijvoorbeeld kijk bij "Estonia", "Latvia", daar is de prijs €36.990? Dan zit er nog wel wat winst op die wagens hier in West-Europa.
Dat is dan nog goedkoper dan hier in NL na de SEPP subsidie. Importeren zou haast iets zijn om te onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuroticaPills
twain4me schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:31:
[...]

Weet je wel zeker dat het niet gewoon de account is van de vorige eigenaar
ik kwam er bij mijn S achter omdat ik er een keer vanaf werdt gedrukt omdat hij ergens anders in ging loggen. :+
Haha ja het is echt de ‘tesla-account’ die spotify gebruikt, al sinds november in mijn bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12
Gisteren sinds lange tijd Autopilot weer eens gebruikt.
Ik had een training op een locatie op 130km van huis, dus ik vond het wel een mooie gelegenheid om te kijken of het me nu toevallig iets beter zou bevallen. Op de heenweg ging alles redelijk prima (het blijft kut dat AP uit moet als je van rijstrook wilt wisselen), maar op de terugweg had ik redelijk snel 3 strikes te pakken omdat ie vond dat ik het stuur niet vasthield, terwijl ik toch zeker met minimaal één hand aan het stuur zat en m'n best deed om op tijd druk uit te oefenenen als het blauwe knippercircus begon.
Ben er de eerstvolgende P maar afgegaan om daar AP uit te zetten en weer verder te gaan op TACC. Dat AP blijft een ballensysteem hoor, als je het mij vraagt tenminste. Zelf sturen vind ik een stuk ontspannender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
[...]

Maar de particuliere markt voor een nieuwe Y is toch minimaal? (Iemand cijfers?) Ongeveer 21% van nieuw verkochte auto's is particulier, daarvan is een kwart elektrisch. Dat zijn (aanname) verwaarloosbare getalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
InZane schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:49:
Ik had een training op een locatie op 130km van huis, dus ik vond het wel een mooie gelegenheid om te kijken of het me nu toevallig iets beter zou bevallen. Op de heenweg ging alles redelijk prima (het blijft kut dat AP uit moet als je van rijstrook wilt wisselen), maar op de terugweg had ik redelijk snel 3 strikes te pakken omdat ie vond dat ik het stuur niet vasthield, terwijl ik toch zeker met minimaal één hand aan het stuur zat en m'n best deed om op tijd druk uit te oefenenen als het blauwe knippercircus begon.
Ben er de eerstvolgende P maar afgegaan om daar AP uit te zetten en weer verder te gaan op TACC. Dat AP blijft een ballensysteem hoor, als je het mij vraagt tenminste. Zelf sturen vind ik een stuk ontspannender.
ik vind het wel goed werken door constant iets van druk op het stuur te houden. dus je arm te laten hangen zeg maar.

en je kan AP op double pull laten staan, dan is 1x TACC en 2x AP, kan je kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:09
sk1nny666 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:53:
[...]

ik vind het wel goed werken door constant iets van druk op het stuur te houden. dus je arm te laten hangen zeg maar.

en je kan AP op double pull laten staan, dan is 1x TACC en 2x AP, kan je kiezen.
Dit werkt toch niet met de Highland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
ChromeFR schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:44:

Ik heb geen rammeltjes in het dashboard van mijn M3H.

Wel een kraakje/rammeltje ergens achter, maar ben er nog niet uit waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
sk1nny666 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:53:
[...]

Ja dat laatste weet ik, maar 2x aan die hendel trekken vind ik al helemaal debiel, dus ik zet 'm liever op 'single pull'.

En wat hangen betreft; Ik zit met m'n elleboog op het randje bij het raam en m'n hand 'hangt' dan inderdaad op het stuur, maar dat is blijkbaar niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
dimocash schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:54:
[...]

Dit werkt toch niet met de Highland?
sorry heb een Y.
weet niet hoe het zit in een Highland. geen optie om beide aan te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
InZane schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:55:
[...]

Ja dat laatste weet ik, maar 2x aan die hendel trekken vind ik al helemaal debiel, dus ik zet 'm liever op 'single pull'.

En wat hangen beteft; Ik zit met m'n ellenboog op het randje bij het raam en m'n hand 'hangt' dan inderdaad op het stuur, maar dat is blijkbaar niet genoeg.
ja ik moest ook een beetje een houding vinden die werkt dat je wel genoeg druk geeft maar ook weer niet teveel. maar inderdaad jammer dat je bij het wisselen van rijstrook het steeds weer aan moet zetten.

misschien toch maar kijken naar die sexy buttons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maharens
Waarom moet je er bij een P af? Je kunt gewoon de stalk omhoog bewegen en daarna weer 1 x naar beneden voor TACC.

Overigens kan ik tientallen km achter elkaar rijden op AP, dus ik ben zelf heel erg tevreden met AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach ja, ik rijd bijna standaard op Autopilot en het bevalt super goed. Handen in mijn schoot aan het stuur en heel licht tegen de weerstand aandrukken is genoeg. Het vergt misschien even wat gewenning. De manier die ook wel eens wordt geadviseerd om je hand in het stuur te laten hangen vind ik zelf niet comfortabel en ook niet zo betrouwbaar.

Met de Enhauto S3XY buttons erbij is het helemaal een genot: (de)activeren van AP door een druk op een knop in plaats van rukken aan die hendel. En de AP schakelt ook weer automatisch in na een rijstrookwissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
sk1nny666 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:58:
[...]

ja ik moest ook een beetje een houding vinden die werkt dat je wel genoeg druk geeft maar ook weer niet teveel. maar inderdaad jammer dat je bij het wisselen van rijstrook het steeds weer aan moet zetten.

misschien toch maar kijken naar die sexy buttons.
Wellicht herinner ik het mij nu verkeerd, maar ik hoef AP niet iedere keer weer aan te zetten? Ik laat AP ook de rijstrook wissel doen, AP gaat nadien vrolijk verder..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
Dat ligt er toch echt aan hoe je je stuur vasthoudt. Ik houd hem vast tussen mijn linker duim en wijsvinger een beetje hangend / rustend op mijn linker knie. Dat geeft net genoeg spanning. Ik krijg heel af en toe een waarschuwing dat ik meer kracht moet zetten maar nog nooit een strike gehad.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!
beyazz06 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:14:
[...]

Wellicht herinner ik het mij nu verkeerd, maar ik hoef AP niet iedere keer weer aan te zetten? Ik laat AP ook de rijstrook wissel doen, AP gaat nadien vrolijk verder..
Dan heb je Enhanced Autopilot, FSD, of de S3XY buttons/commander.

Bij standaard Autopilot moet je na een rijstrookwissel de Autosteer weer zelf activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
beyazz06 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:14:
[...]

Dit is EAP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
[...]

Yep! Idd ophalen. Ben al in Tilburg. Lekker lunchen en zo naar de Tesla locatie!

Bizar hè, in Latvia 36.990... zit er idd nog wel wat winst op de wagen in onze west Europese landen.... Of hele btw constructie daar anders...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
maharens schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:40:
[...]

Dat is dan nog goedkoper dan hier in NL na de SEPP subsidie. Importeren zou haast iets zijn om te onderzoeken.
Er is een dikke kans dat de daar genoemde prijzen netto zijn na een subsidie. In Frankrijk worden prijzen ook op die manier weergegeven.

Als je de auto importeert heb je meestal geen recht op dat soort subsidies. Vanuit Duitsland is er een hele industrie op gang gekomen toen de subsidie in totaal nog EUR 9000 was. Dan moest de auto eerst 6 maanden in een garage staan en kon dan pas worden geïmporteerd. Daar hebben andere landen ongetwijfeld van geleerd. In Nederland moet je de subsidie (deels) terugbetalen als je deze binnen 3 jaar weer verkoopt.

Even snel zoeken leert dat Estland en Letland EUR 4000-4500 subsidie verstrekken op een nieuwe EV. Dus zonder die subsidie is de prijs niet lager dan hier met SEPP.

[ Voor 8% gewijzigd door bilgy_no1 op 22-03-2024 12:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
maharens schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:12:
[...]

Waarom moet je er bij een P af? Je kunt gewoon de stalk omhoog bewegen en daarna weer 1 x naar beneden voor TACC.
Omhoog bewegen hoefde al niet, want 3 strikes ;)
En zodra als ik de stengel ook maar één (of twee) keer omlaag bewoog kreeg ik de melding dat ik de rest van de rit niet meer mocht. Dat betekende dus nog zo'n 70km snelweg zonder AP of TACC.

Fijn dat het voor anderen, blijkbaar, wel werkt, maar ik wacht wel tot het ooit uit beta is. Waarschijnlijk heb ik die auto dan allang weer ingeleverd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
InZane schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:24:
[...]

Omhoog bewegen hoefde al niet, want 3 strikes ;)
En zodra als ik de stengel ook maar één (of twee) keer omlaag bewoog kreeg ik de melding dat ik de rest van de rit niet meer mocht. Dat betekende dus nog zo'n 70km snelweg zonder AP of TACC.

Fijn dat het voor anderen, blijkbaar, wel werkt, maar ik wacht wel tot het ooit uit beta is. Waarschijnlijk heb ik die auto dan allang weer ingeleverd :+
Ah ok, ik heb nog nooit een strike gehad, dan is de procedure iets anders dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
winwiz schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:14:
[...]

Dat ligt er toch echt aan hoe je je stuur vasthoudt hoe gevoelig je auto is misschien. Ik houd hem vast tussen mijn linker duim en wijsvinger een beetje hangend / rustend op mijn linker knie. Dat geeft net genoeg spanning. Ik krijg heel af en toe een waarschuwing dat ik meer kracht moet zetten maar nog nooit een strike gehad.
FTFY

No chance dat de van mij niet gaat piepen op die manier, die jij beschrijft. Moet zo hard trekken dat ie er soms uit schiet

[ Voor 6% gewijzigd door JohanB op 22-03-2024 12:28 ]

Pagina: 1 ... 287 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: