Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 284 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.674.291 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mjvdzwet schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:23:
[...]

Ik heb ook Michelin e-Premacy T2 banden onder mijn 18" M3H.
[Afbeelding]
Ja, ik doel op de 19 inch band. De Hankook Ion Evo. Die is weer een paar procent zuiniger. Daar is de grootste winst gepakt qua range volgens mij. Dat rekenen ze zelf om naar een 18 inch WLTP maar het is dus maar de vraag of dat eigenlijk klopt. Al is het allemaal wat rommelen in de marge.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-05 16:35

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Inspired schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:19:
[...]

Die winst zit hem afaik met name in de getest 19 inch band. Als je geen 19 inch neemt krijg je die band niet.
Zit dat voordeel enkel op de hankook banden ja?

Tesla parts list waar de zomer en winterbanden te vinden zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJRWMRTxAB9ibNWAab7zW6vHPAs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/a9CF393iIAKBKjIKpcmLuk5r.png?f=user_large

De e-primacy lijkt me toch echt ook een band speciaal voor electrische voortuigen.. zat die er ook al op bij de ''oude'' model 3 op de 18 inch velgen?

[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 18-03-2024 14:28 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Tommie12 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:04:
[...]

Banden enkel specifiek voor Tesla bestaan niet, zoek gewoon een band met hetzelfde energielabel.
Volgens mij heeft Tesla, net als andere merken, wel OE codes op de banden: Original Equipment Manufacturer. Oa TO T1 en T2 als codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Inspired schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:24:
[...]

Ja, ik doel op de 19 inch band. De Hankook Ion Evo. Die is weer een paar procent zuiniger. Daar is de grootste winst gepakt qua range volgens mij. Dat rekenen ze zelf om naar een 18 inch WLTP maar het is dus maar de vraag of dat eigenlijk klopt. Al is het allemaal wat rommelen in de marge.
Zover ik weet is dit een "extra" zuinige band, tevens met acoustisch foam in de band om afrolgeluiden te dempen.

De Hankook is 1db stiller, de sound absorber uitvoering.
Verder zou het kunnen dat hij iets zuiniger is, maar beide banden hebben een A rating hier in.

[ Voor 12% gewijzigd door mjvdzwet op 18-03-2024 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
Zal de nieuwe M3 Highland ook het probleem hebben met de stinkende schimmel filters? Not sure of dit echt een probleem is in EU maar lees dat in de US, zeker bij droger klimaat wel vaak voorkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:22
Heeft iemand al een koptelefoon weten te connecten in de nieuwe Model 3? Ik heb een JBL voor de kleine man gekocht (JBL 310), maar de Tesla ziet hem niet. Terwijl hij geschikt is voor Bluetooth (en BLE).

Mijn iPhone ziet de JBL wel, het lijkt erop dat je dus een hele specifieke Bluetooth-versie moet hebben. Of komt het door BLE (dat wordt schijnbaar alleen voor de sleutel gebruikt).

Ik twijfelde of deze vraag hier mocht of onder het "accessoires"-topic. Als die daar heen moet, dan post ik hem daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Boempatat schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:47:
Zal de nieuwe M3 Highland ook het probleem hebben met de stinkende schimmel filters? Not sure of dit echt een probleem is in EU maar lees dat in de US, zeker bij droger klimaat wel vaak voorkomt
Nu na 4 maanden en redelijk wat regen ruik ik nog niets vreemds.
Heb de filters er nog niet uitgehad.

De frunk bak heb ik er wel uitgehad en de luchtinlaat is anders vormgegeven, met een hogere rand, dus er is wel een en ander aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 22:56
Ik heb een keer een video gezien op YT dat dit inderdaad is opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-05 18:03

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Is de model 3 performance altijd snel zeg maar? De ene keer lijkt de acceleratie namelijk groter dan een andere keer. Zit dit tussen mn oren of moet bv eerst de accu ofzo op temperatuur zijn alvorens al het vermogen beschikbaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-05 16:06
Tweakarim schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:16:
Is de model 3 performance altijd snel zeg maar? De ene keer lijkt de acceleratie namelijk groter dan een andere keer. Zit dit tussen mn oren of moet bv eerst de accu ofzo op temperatuur zijn alvorens al het vermogen beschikbaar is?
Bij mij is hij altijd snel, kan niet zeggen dat ik enig verschil verneem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:53
Accu op temperatuur en boven de 30% helpt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakarim

Tweakarim

Idanue schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:18:
[...]

Bij mij is hij altijd snel, kan niet zeggen dat ik enig verschil verneem.
Zal wel tussen mijn oren zitten dan of gewenning zijn aan de acceleratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 14:15
Ook, als in net als ...?
Welke generatie heeft dit probleem dan? Heb hier nog niet vaak iets over gehoord, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-05 16:06
Tweakarim schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:19:
[...]

Zal wel tussen mijn oren zitten dan of gewenning zijn aan de acceleratie
Hoe kun je daar aan wennen? :o _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:42
Onze M3 RWD staat nu bij de bodyshop, heb tijdelijk een M3P mee en die wordt echt een heel stuk langzamer hoor onderin de accu. Vooral onder de 5% is het bijna een ICE en dat kan je ook zien aan je balkje links bovenin, dat hij reduced power beschikbaar heeft. Net zoals je reduced regen zou zien.

Als je daarintegen je accu boven de 30% hebt is het echt niet normaal snel, wat een beest, vooral <100km/h. Heb echt het verboden fruit geproefd :P Volgende keer als we toe zijn aan een nieuwe auto dan ga ik zeker de P overwegen :D

[ Voor 33% gewijzigd door Luqq op 18-03-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Smobbo schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:21:
[...]

Ook, als in net als ...?
Welke generatie heeft dit probleem dan? Heb hier nog niet vaak iets over gehoord, vandaar mijn vraag.
Oudere generaties Model 3 hadden blijkbaar last van schimmel in de HVAC unit
Reddit Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
mjvdzwet schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:51:
[...]

Nu na 4 maanden en redelijk wat regen ruik ik nog niets vreemds.
Heb de filters er nog niet uitgehad.

De frunk bak heb ik er wel uitgehad en de luchtinlaat is anders vormgegeven, met een hogere rand, dus er is wel een en ander aangepast.
Thanks voor de info, alvast veel belovend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Luqq schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:29:
Onze M3 RWD staat nu bij de bodyshop, heb tijdelijk een M3P mee en die wordt echt een heel stuk langzamer hoor onderin de accu. Vooral onder de 5% is het bijna een ICE en dat kan je ook zien aan je balkje links bovenin, dat hij reduced power beschikbaar heeft. Net zoals je reduced regen zou zien.

Als je daarintegen je accu boven de 30% hebt is het echt niet normaal snel, wat een beest, vooral <100km/h. Heb echt het verboden fruit geproefd :P Volgende keer als we toe zijn aan een nieuwe auto dan ga ik zeker de P overwegen :D
Dat is ook verklaarbaar uit het type accu, momenteel is alleen de LFP in staat om bijna lineair tot (bijna) 0% het maximum vermogen af te geven (spanning is vrijwel constant tot 0%), de andere types niet, die zijn maximaal bij 100% en loopt terug bij lagere percentages omdat de spanning zakt.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 09:23
Is inderdaad erg wisselend. Geldt voor bijna alle EV’s. Heel erg afhankelijk van je SoC en de temperatuur van je accu (en buitenomgeving).

Navigeer is maar een half uur naar een SuC. Je merkt direct verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Luqq schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:29:

Een RWD is praktisch al langzaam vergeleken met een P, en bij die laatste zit er inderdaad een groot merkbaar verschil in vermogen zodra je SoC onder de 10 of 5% komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim

Tweakarim

Nog een vraag.
Vanmiddag mn tesla tot 80% opgeladen, dit staat als laadlimiet.
Vervolgens rijd ik 100 meter naar huis staat die op 81%
Paar uur later wil ik gaan rijden en staat de batterij op 84%
Kan het zijn dat de auto later tot de conclusie komt dat er meer energie in zit?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:47
Tweakarim schreef op maandag 18 maart 2024 @ 19:41:
Nog een vraag.
Kan het zijn dat de auto later tot de conclusie komt dat er meer energie in zit?
Achteruit gereden? :+

Het kan zijn dat je BMS een beetje in de war is/was en dat ie tijdens het rijden tot de conclusie is gekomen dat er toch nog wat meer prut in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Nog een vraag.
In 2 jaar tijd nog nooit meegemaakt, maar ik laad ook meerdere keren per week, soms tot 100% maar meestal tot 90%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-05 15:19
Zaterdag met onze Tesla Model Y LR met 4 volwassenen en 1 kind en veeel bagage van Heemskerk naar les Arcs 2000 gereden. Prima reis gehad, genavigeerd met Tesla navigatie en ook geladen bij Tesla superchartgers. Overal maximale toegestane snelheid +3 aangehouden. Gestart om 06.00 uur. Navigatie gaf bij vertrek 20.40 uur aan als aankomsttijd en uiteindelijk na een file van een uur om 21.05 uur aangekomen. 4 laadstops gehad. Geen phantombrakes, bijna hele stuk op de snelweg op Autopilot gereden. Ik heb wel de SEXY knob met de automatisch inschakelen van de Autopilot na rijstrookwissel ingeschakeld. Dat beviel prima. Op mijn vorige Tesla Model 3 had ik EAP, en als het rustig was werkte auto lane change prima, maar bij drukker verkeer was dat te traag. Met de SEXY knob (of commander) is inhalen vanuit Autopilot geen vervelende handeling meer. Enige irritatie punt blijft het gonggeluidje bij in- en uitschakelen van de autopilot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rogar
Rogar schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:48:
Heeft iemand al een koptelefoon weten te connecten in de nieuwe Model 3? Ik heb een JBL voor de kleine man gekocht (JBL 310), maar de Tesla ziet hem niet. Terwijl hij geschikt is voor Bluetooth (en BLE).

Mijn iPhone ziet de JBL wel, het lijkt erop dat je dus een hele specifieke Bluetooth-versie moet hebben. Of komt het door BLE (dat wordt schijnbaar alleen voor de sleutel gebruikt).

Ik twijfelde of deze vraag hier mocht of onder het "accessoires"-topic. Als die daar heen moet, dan post ik hem daar.
Oke, voor de geïnteresseerden. Je moet ‘m dus echt koppelen via het scherm achterin 😂😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-05 20:35
Mackeessie schreef op maandag 18 maart 2024 @ 20:05:
Zaterdag met onze Tesla Model Y LR met 4 volwassenen en 1 kind en veeel bagage van Heemskerk naar les Arcs 2000 gereden. Prima reis gehad, genavigeerd met Tesla navigatie en ook geladen bij Tesla superchartgers. Overal maximale toegestane snelheid +3 aangehouden. Gestart om 06.00 uur. Navigatie gaf bij vertrek 20.40 uur aan als aankomsttijd en uiteindelijk na een file van een uur om 21.05 uur aangekomen. 4 laadstops gehad. Geen phantombrakes, bijna hele stuk op de snelweg op Autopilot gereden. Ik heb wel de SEXY knob met de automatisch inschakelen van de Autopilot na rijstrookwissel ingeschakeld. Dat beviel prima. Op mijn vorige Tesla Model 3 had ik EAP, en als het rustig was werkte auto lane change prima, maar bij drukker verkeer was dat te traag. Met de SEXY knob (of commander) is inhalen vanuit Autopilot geen vervelende handeling meer. Enige irritatie punt blijft het gonggeluidje bij in- en uitschakelen van de autopilot.
Oh gaaf, wist niet dat dit kon met die SEXY knob, werkt dat feilloos (alsin niet te vroeg of pas laat inschakelen van AP)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-05 15:19
EvolutionX schreef op maandag 18 maart 2024 @ 20:15:
[...]

Oh gaaf, wist niet dat dit kon met die SEXY knob, werkt dat feilloos (alsin niet te vroeg of pas laat inschakelen van AP)?
Hij reageert op het uitschakelen de richtingaanwijzer. Dus je zet je richtingaanwijzer aan en tegelijk stuur je naar de andere weghelft, autopilot gaat uit. Als je dan op de andere weghelft weer rechtuitgaat schakelt de richtingaanwijzer uit en na , instelbaar, 1of 2of 3 seconden gaat automatisch Autopilot weer aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:24

bert pit

asdasd

Nog een vraag.
De conclusie is dat je een perpetuum mobilé heb. ;)

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Boempatat schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:35:
[...]

Oudere generaties Model 3 hadden blijkbaar last van schimmel in de HVAC unit
Reddit Post
Ah, ik heb zo’n oudere model 3 (Q2 2019) en ik heb hier ook geen last van. Ik heb er vrijwel nooit eerder van gehoord, dus ik denk dat je de conclusie kan trekken dat Reddit misschien niet representatief genoeg is om te stellen dat dit een ‘normaal/veelvoorkomend’ probleem is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Nog een vraag.
Komt vrij veel voor als de temperatuur in de ochtend nog laag is. Dan laad hij tot 80% en is dat nadat het wat warmer is net iets meer. 1-2% teveel/te weinig heb ik vrijwel altijd nu (nu staat hij op 82%, terwijl de limiet 80% is).
4% overshoot is wel wat veel, maar dat loopt wel los dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 13:38
SiErRa schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:18:
[...]
Over trekhaken gesproken, heeft iemand al iets van een indicatie gehad over wanneer je de trekhaak achteraf kan laten plaatsen voor de Model 3 (Highland).
Ik heb bij Tesland een originele trekhaak laten monteren.
Nog niet geprobeerd maar alles zit netjes, met originele onderdelen èn trailer modus.

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-05 09:54
Stetho schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 08:43:
[...]

Nog niet geprobeerd maar alles zit netjes, met originele onderdelen èn trailer modus.
Waarom daar laten doen? Veel scheelt het toch niet in prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Laatst online: 08:38
FrE911 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 08:52:
[...]

Waarom daar laten doen? Veel scheelt het toch niet in prijs?
Scheelt toch €250. Dat vind ik een hoop geld.

@Stetho Kon je er op wachten? Hoe lang duurde de montage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:47
Smobbo schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 07:28:
[...]

Ah, ik heb zo’n oudere model 3 (Q2 2019) en ik heb hier ook geen last van. Ik heb er vrijwel nooit eerder van gehoord, dus ik denk dat je de conclusie kan trekken dat Reddit misschien niet representatief genoeg is om te stellen dat dit een ‘normaal/veelvoorkomend’ probleem is ;)
Als ik het onderzoek van die YouTuber zie dan moet dit ook in Nederland een probleem kunnen opleveren. Het meeste dat me bij is gebleven om het te voorkomen is:
Gebruik de wasstraatmodus als je de auto wast. Dan gaat er namelijk een klep voor de luchtinlaat.
Zet de airco niet op hoge blaas snelheid als het nat is buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stetho
Blommie01 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:04:
[...]
@Stetho Kon je er op wachten? Hoe lang duurde de montage?
De trekhaak is nog niet beschikbaar bij Tesla, dus of deze nou duurder is of niet, zij kunnen leveren...

Ik kon erop wachten. Het duurde ongeveer 1 uur.
Er is een wachtruimte met koffie en wifi, dus laptop mee en heb gewoon wat kunnen werken.

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
Stetho schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:12:
[...]

De trekhaak is nog niet beschikbaar bij Tesla, dus of deze nou duurder is of niet, zij kunnen leveren...

Ik kon erop wachten. Het duurde ongeveer 1 uur.
Er is een wachtruimte met koffie en wifi, dus laptop mee en heb gewoon wat kunnen werken.
In mijn geval gaat het om een Model Y.

Ik ga contact met ze zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 00:09
Blommie01 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:04:
Scheelt toch €250. Dat vind ik een hoop geld.
Trekhaak bij Tesla is €1.350 meerprijs en bij Tesland kost die €1.275 (incl. montage). Voor €75 heb ik toch liever een af-fabriek gemonteerde trekhaak en het scheelt je ook nog een ritje en wachten bij Tesland.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
BugBoy schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:18:
[...]

Trekhaak bij Tesla is €1.350 meerprijs en bij Tesland kost die €1.275 (incl. montage). Voor €75 heb ik toch liever een af-fabriek gemonteerde trekhaak en het scheelt je ook nog een ritje en wachten bij Tesland.
Voor een model Y staat er op de site van Tesland €1098,99 inclusief montage.

En voor de M3 geeft @Stetho aan: “De trekhaak is nog niet beschikbaar bij Tesla, dus of deze nou duurder is of niet, zij kunnen leveren...”

[ Voor 15% gewijzigd door Blommie01 op 19-03-2024 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 00:09
Blommie01 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:24:
En voor de M3 geeft @Stetho aan: “De trekhaak is nog niet beschikbaar bij Tesla, dus of deze nou duurder is of niet, zij kunnen leveren...”
Levertijd voor een M3 met of zonder trekhaak is gelijk. Maar wellicht dat we het hier hebben over het achteraf monteren.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 21:33

Fjeze

AllesPerfect!

Hebben meer mensen het probleem dat Sentry mode vanzelf aan blijft gaan?

Ik heb het een keer aangezet om te proberen, en vind het zeker op een drukke parkeerplaats een toegevoegde waarde hebben. Echter schakel ik hem graag handmatig in wanneer ik denk dat het nodig is (op mijn eigen oprit bijvoorbeeld niet).

Nu merk ik dat toch vaak de Sentry Mode vanzelf weer aangaat als ik hem in de auto of in de app uit zet met het schuifje.

Iemand tips?

Fly or Die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:41
Blommie01 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:24:
[...]

Voor een model Y staat er op de site van Tesland €1098,99 inclusief montage.

Plus voor de leasers onder ons scheelt dit ook nog in de bijtelling. Niet veel maar wel maandelijks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fjeze schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:36:

Ik heb het een keer aangezet om te proberen, en vind het zeker op een drukke parkeerplaats een toegevoegde waarde hebben. Echter schakel ik hem graag handmatig in wanneer ik denk dat het nodig is (op mijn eigen oprit bijvoorbeeld niet).

Nu merk ik dat toch vaak de Sentry Mode vanzelf weer aangaat als ik hem in de auto of in de app uit zet met het schuifje.

Iemand tips?
Nee, heb je het niet gewoon aan staan in de auto?

Controls > Sentry Mode > On ->> Off

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-05 19:17
BugBoy schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:31:
[...]

Levertijd voor een M3 met of zonder trekhaak is gelijk. Maar wellicht dat we het hier hebben over het achteraf monteren.
Initieel was dit niet zo, zelf ik wilde ik het achteraf doen om met een RWD in een andere kleur binnen SEPP te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luqq
Fjeze schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:36:

Iemand tips?
In de auto kan je instellen of je hem aan wil hebben thuis of op werk & favorieten, dan gaat dat automatisch. Heb op thuis en op werk sentry uit maar op alle andere plekken staat ie aan :) hoef je dat ook niet zelf te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Luqq schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 10:17:
[...]

In de auto kan je instellen of je hem aan wil hebben thuis of op werk & favorieten, dan gaat dat automatisch. Heb op thuis en op werk sentry uit maar op alle andere plekken staat ie aan :) hoef je dat ook niet zelf te doen.
Dat, en in de app aanzetten is eenmalig als die in de auto op off staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:29

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:05
Het is nu in zijn geheel niet beschikbaar, dan is het al gauw een 'major improvement'. ;w

Ben wel benieuwd of ze het een beetje degelijk werkend krijgen op vision Teslas!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
Kevinns schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:02:
[...]

Het is nu in zijn geheel niet beschikbaar, dan is het al gauw een 'major improvement'. ;w

Ben wel benieuwd of ze het een beetje degelijk werkend krijgen op vision Teslas!
Klopt. Maar toch iets om naar uit te kijken. Zie onderstaande.
This update in April is not only expected bring these features back to vehicles without ultrasonic sensors, but Tesla is also expected to release drastically improved versions of these features, known as Actually Smart Summon and Tap to Park.
Greentheonly, who regularly decompiles Tesla firmware, has indicated that Tesla's latest software, version 2024.8, already contains the code necessary for these new features, but they need to be remotely activated by Tesla. Additionally, Green says the new Autopark system will offer users the choice between parallel and perpendicular parking options. The new Autopark is expected to let drivers visually select a parking spot, exit the vehicle, and let it park itself.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rboots
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-09-2024
Stetho schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 08:43:
[...]

Ik zie verschillende achteraf trekhaken voorbij komen, de een horizontaal afneembaar en de andere verticaal. Bij de een steek je de trekhaak in het plaatje in de bumper en bij de ander bevestig je deze onder de bumper. Ook zie ik verschillende kogeldruk waardes voorbij komen.

ben met de leasemaatschappij aan het kijken naar een achteraf trekhaak, liefst een met een hogere kogeldruk dan de standaard tesla trekhaak 72kg. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Ik heb daar niet zo'n twijfel over. De Vision Park Assist werkt inmiddels echt best wel goed. Heel mooi ook dat de lijnen van parkeervakken goed worden gereproduceerd en ook in een krappe parkeergarage gaat het goed.

Uiteraard zitten er wel marges in, dus ik zie wel vaak dat er iets meer ruimte is wanneer op het scherm een object rood wordt.

En als je ziet hoe capabel FSD in de VS al is geworden. dan is het navigeren op een parkeerplaats en rustig inparkeren ook niet zo'n grote uitdaging meer.

Iets anders: bij het aanzetten van Autosteer lijkt de ruk aan het stuur om naar het midden te gaan (als je nog niet mooi in het midden zit op dat moment) veel minder heftig te zijn geworden. Is dit meer mensen opgevallen?

Ik blijf het mooi vinden dat de auto gaandeweg steeds wat beter wordt. Ik weet dat er enorm veel geklaagd kan worden over tijdlijnen en (tijdelijk) ontbrekende functies maar ik ben hier toch wel blij mee...

Als er nou echt een introductie in Europa komt van de Amerikaanse FSD, dan vrees ik dat ik toch de portemonnee ga trekken... Lijkt me best gaaf om dat allemaal mee te maken. Ik hoop alleen wel dat er wat tijd zit tussen de aankondiging en een eventuele prijsverhoging (zoals in de VS)...

[ Voor 5% gewijzigd door bilgy_no1 op 19-03-2024 11:13 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Zojuist mijn nieuwe Y rwd wit besteld.
Gisteren aan Tesla NL gevraagd om voorraadmodellen met een E als zevende letter in het VIN omdat ik graag een BYD accu wil.
Kreeg keurig drie opties.
Eentje gekozen en zojuist besteld. Zal denk ik wel erg vlot gaan, want is een voorraadmodel (dat zijn denk ik héél veel basic witte Y's, dus ook als je 'nieuw' besteld kan die gekoppeld worden aan eentje die al geproduceerd is natuurlijk.

Ben benieuwd. Nu even sepp en verzekering alvast regelen.
Spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05 17:15
Allewijn schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:14:
Gisteren aan Tesla NL gevraagd om voorraadmodellen met een E als zevende letter in het VIN omdat ik graag een BYD accu wil.
Eentje gekozen en zojuist besteld. Zal denk ik wel erg vlot gaan, want is een voorraadmodel (dat zijn denk ik héél veel basic witte Y's, dus ook als je 'nieuw' besteld kan die gekoppeld worden aan eentje die al geproduceerd is natuurlijk.

Spannend.
Kun je daar echt voor kiezen als je een auto besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Sunri5e schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:18:
[...]

Kun je daar echt voor kiezen als je een auto besteld?
De vooraf geconfigureerde wagens hebben al een VIN. Een bezoekje of telefoontje aan een SeC en ze kunnen je verder helpen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Yeppp daar kun je idd echt voor kiezen. Ze hebben sowieso veel meer voorraadmodellen inzichtelijk dan wij als particulier op de Tesla website actueel zien.

Ik heb er eentje gekozen die 29 februari in Berlijn geproduceerd is.
Die wordt niet snel oud.
Want is maar één keer in de vier jaar jarig! :+

Staat nu dat die al voor de 27e geleverd kan worden. We gaan het meemaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:39
Als jullie maar de helft van het plezier hebben die ik heb van mijn Y dan zul je geen spijt hebben

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-04 19:58
Ik heb op verschillende YouTube videos gezien hoe je een Home en Work adres via 2 aparte buttons kunt invoeren bij de navigatie .Op mijn m3H zie ik deze niet. Mis ik iets?

[ Voor 5% gewijzigd door mytheory op 19-03-2024 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corvi
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-01 12:38
Rboots schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:08:
[...]

Ik zie verschillende achteraf trekhaken voorbij komen, de een horizontaal afneembaar en de andere verticaal. Bij de een steek je de trekhaak in het plaatje in de bumper en bij de ander bevestig je deze onder de bumper. Ook zie ik verschillende kogeldruk waardes voorbij komen.

ben met de leasemaatschappij aan het kijken naar een achteraf trekhaak, liefst een met een hogere kogeldruk dan de standaard tesla trekhaak 72kg. Iemand hier ervaring mee?
Let op dat er 2 verschillende gewichten zijn.
De standaard trekhaak kan 160 kg voor een aanhangwagen/caravan dragen. Het lagere gewicht is bijvoorbeeld voor een fietsendrager ivm de rotatiekracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
mytheory schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:31:
Ik heb op verschillende YouTube videos gezien hoe je een Home en Work adres via 2 aparte buttons kunt invoeren bij de navigatie .Op mijn m3H zie ik deze niet. Mis ik iets?
Normaal komen die knoppen er als je het veld aantikt waarin je het adres kan intypen.

Maar gewoon zeggen: "navigeer naar huis" of "navigeer naar werk" gaat vele malen sneller en het werkt prima bij mij.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-05 19:11
bilgy_no1 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:12:
[...]

Ik blijf het mooi vinden dat de auto gaandeweg steeds wat beter wordt. Ik weet dat er enorm veel geklaagd kan worden over tijdlijnen en (tijdelijk) ontbrekende functies maar ik ben hier toch wel blij mee...
Ik heb mijn Tesla nu een half jaar en ik vind de technologische ontwikkelingen fascinerend. Het is toch geweldig dat je steeds updates krijgt met nieuwe en verbeterde functies? Mooi om die ontwikkelingen van dichtbij mee te maken. Ik vind de Tesla manier van werken erg fijn. Het hoeft niet meteen perfect te zijn. Steeds een kleine activatie van mijn belongingscentrum in de hersenen bij iedere update, word ik blij van :)

Realiseer me ook dat dit niet voor iedereen zal gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 28-05 08:06
[...]

Ben benieuwd inderdaad of ze het werkend krijgen. Autopark was echt een puinhoop voor vision al

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de2xnis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-03 08:11
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 19-03-2024 12:13 . Reden: Lees vooral even punt 3 in de topicwarning :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-04 19:58
Tommie12 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:43:
[...]

Normaal komen die knoppen er als je het veld aantikt waarin je het adres kan intypen.

Maar gewoon zeggen: "navigeer naar huis" of "navigeer naar werk" gaat vele malen sneller en het werkt prima bij mij.
Dat is nu net het probleem. Deze knoppen zijn er dus niet en kan dus geen thuis of werk adres ingeven om te bewaren. Als ik op de navigatiebalk klik zie ik deze dus niet. Heb ze nu maar als favoriet toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Je kan ook de invoerbalk opzij of naar beneden swipen en dan navigeert hij ook automatisch naar werk of thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stetho
Rboots schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:08:
[...]

Voor zover ik weet monteert de MY trekhaak horizontaal en de M3 trekhaak verticaal.
Ik heb op eerdere auto's ook geen hogere kogeldruk gehad. Weet niet of dat wel kan?
Vaak is het net voldoende voor 2 lichtere elektrische fietsen op een drager.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Allewijn schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:22:
Yeppp daar kun je idd echt voor kiezen. Ze hebben sowieso veel meer voorraadmodellen inzichtelijk dan wij als particulier op de Tesla website actueel zien.

Ik heb er eentje gekozen die 29 februari in Berlijn geproduceerd is.
Die wordt niet snel oud.
Want is maar één keer in de vier jaar jarig! :+

Staat nu dat die al voor de 27e geleverd kan worden. We gaan het meemaken.
En net al instant bericht dat ik hem op mag halen. We kunnen 'pas' aankomende vrijdag. Dus dat gaan we doen.
Haha bizarrrrr snel. Die stond dus al in Tilburg denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Tommie12 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:43:
[...]

Als je home en/of work ingesteld hebt, hoef je alleen het invoerveld naar rechts te swipen om navigatie te starten. Dan kiest hij home, tenzij je al thuis bent, dan kiest hij werk (dacht ik).

Als je nog niks hebt ingesteld, is dat ook een manier om ze in te kunnen stellen dacht ik.

[ Voor 8% gewijzigd door DaCoTa op 19-03-2024 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Inspired schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 10:01:
[...]

Nee, heb je het niet gewoon aan staan in de auto?

Controls > Sentry Mode > On ->> Off
Daar heb ik hem ook al uit gezet, en toch blijft hij steeds aan gaan.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Fjeze schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:18:
[...]

Misschien nog een 2e profiel actief met Sentrymode aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:36
Is er eigenlijk een manier om het automatisch naar het werk en huis navigeren uit te zetten? Misschien komt het omdat ik geen regelmaat heb in werktijden maar het lijkt op de vreemdste momenten naar het werk te willen navigeren bij het thuis instappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 19:50
schumi1986 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:31:
Is er eigenlijk een manier om het automatisch naar het werk en huis navigeren uit te zetten? Misschien komt het omdat ik geen regelmaat heb in werktijden maar het lijkt op de vreemdste momenten naar het werk te willen navigeren bij het thuis instappen.
https://www.tesla.com/own...33-B5FB-B2F0203FFE6F.html

zoek naar Automatische Navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
schumi1986 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:31:
De handleiding zegt inderdaad veel, maar al eens geprobeerd om eens onder "Navigatie" te kijken in de auto?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-05 12:43

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Allewijn schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:14:

Spannend.
Ik ben wel benieuwd waarom je zo graag de BYD batterij wilt? De CATL lijkt op papier natuurlijk minder goed met de charging curve, maar ook deze is razendsnel bij de supercharger. In de praktijk hebben we het over een verschil van 1 a 2 minuten.

De degradatie van de CATL is in iedergeval echt heel laag, van BYD is volgens mij wat minder data bekend.

Anyway, ik geloof echt niet dat je echt kan balen met een CATL batterij. Zeker met AC laden maakt dit helemaal niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:21:
[...]

Ik ben wel benieuwd waarom je zo graag de BYD batterij wilt? De CATL lijkt op papier natuurlijk minder goed met de charging curve, maar ook deze is razendsnel bij de supercharger. In de praktijk hebben we het over een verschil van 1 a 2 minuten.

De degradatie van de CATL is in iedergeval echt heel laag, van BYD is volgens mij wat minder data bekend.

Anyway, ik geloof echt niet dat je echt kan balen met een CATL batterij. Zeker met AC laden maakt dit helemaal niet uit.
Ik snap die obsessie ook niet zo, Wel of geen LFP vind ik belangrijker. Nog mooier zou het zijn als er mangaan in LFP zou worden gestopt, dan heb je een hogere energiedichtheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Stetho schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:12:
[...]

Voor zover ik weet monteert de MY trekhaak horizontaal en de M3 trekhaak verticaal.
Ik heb op eerdere auto's ook geen hogere kogeldruk gehad. Weet niet of dat wel kan?
Vaak is het net voldoende voor 2 lichtere elektrische fietsen op een drager.
2 ebikes van 28kg = 56kg
Uebler i21 13kg
Samen dus 69kg.

Maar: 2x Bosch Smarttube van 3kg is samen ook 6kg, dus als je die in de koffer laat liggen zie ik niet direct een probleem.
En een ebike van 28kg is niet bij de lichtste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Rogar schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:20:
[...]

Misschien nog een 2e profiel actief met Sentrymode aan?
Heb ik ook reeds uitgesloten, bij het profiel van mijn vrouw staat het ook uit (ook nooit aangeweest daar).

Ik heb wel de camera detection aanstaan, maar dacht dat dit alleen werkte als Sentry Mode zelf ook daadwerkelijk aan staat. Of staat dit los van elkaar?

[ Voor 21% gewijzigd door Fjeze op 19-03-2024 13:41 ]

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Fjeze schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:40:
[...]

Heb ik ook reeds uitgesloten, bij het profiel van mijn vrouw staat het ook uit (ook nooit aangeweest daar).

Ik heb wel de camera detection aanstaan, maar dacht dat dit alleen werkte als Sentry Mode zelf ook daadwerkelijk aan staat. Of staat dit los van elkaar?
Durf ik niet te zeggen, maar probeer het eens >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
[...]

Het was ook geen 'moetje' hoor. Maar nu ik er invloed op heb en gelijk een voorraadmodel kan pakken dus nul levertijd, heb ik voor BYD gekozen. De toekomst zal uitwijzen wat de 'betere' lfp accu is. Praktijk zal zijn dat ze allebei gewoon wel goed genoeg zullen zijn gedurende mijn gehele bezit van ~5 jaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 18:38
Gyrolion schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:00:

En nu ik toch op bezoek ga bij het service center laat ik gelijk kijken naar het SOS systeem, deze werkt af en toe niet nadat de auto heeft geslapen, heeft iemand anders hier ook last van? De knop is dan Oranje en je krijgt een foutmelding te zien. Na een keertje slapen doet hij het vaak weer.

Verder is het echt een geweldige auto hoor ;)
Ik heb dezelfde SOS problemen met een M3 '23. Tesla heeft het een paar weken van afstand gemonitord en kon de oorzaak niet achterhalen. Volgens hun logs waren alle checks bij opstarten oké maar kwam er een fractie later toch een onjuiste storingsmelding. Deze verdwijnt na een rit inderdaad en komt alleen na een uur of 12 slaap.

Bij SC Zwolle is mijn computer vervangen voor een nieuwe, in de hoop hier het probleem mee op te lossen. De meldingen zijn nu minder (van elke dag naar 1 a 2 keer in de week) maar dus niet opgelost. Ik heb het erbij gelaten en ben er na een krap jaar rijden een nieuwe computer mee opgeschoten.

Duur grapje trouwens wel, die AMD. €2471,07 ex btw en montage. Als je daar zelf voor opdraait buiten garantie kost het je totaal €3235 :o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0-1Nk3tMjqNcgB9k2TqBPNNS2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AlPQAGnN5E3xUtAZrX9PCs9R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Die SOS meldingen had ik ook met mijn Y uit 2022. Die werden later opgelost / een heel stuk minder na nieuwe firmware updates.

SOS storingen kunnen ook ontstaan doordat je in een parkeergarage geparkeerd staat waar je geen tot weinig bereik hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Fjeze schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:18:
[...]

Ook in je sentry mode profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Oekol schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 14:18:
[...]

Ook in je sentry mode profiel?
Waar vind ik dat?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Heb je een apart profiel ingesteld voor in en uitstappen? Dan vond je die als je uitstapt. Als je op je rem drukt gaat je stoel in jouw ingestelde rij positie ook daar kun je checken of 't aan of uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Oekol schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 14:44:
[...]

Heb je een apart profiel ingesteld voor in en uitstappen? Dan vond je die als je uitstapt. Als je op je rem drukt gaat je stoel in jouw ingestelde rij positie ook daar kun je checken of 't aan of uit staat?
Nee ik heb alleen een profiel voor mijzelf en een voor mijn vrouw. Gebruik geen easy entry of iets.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Het is 25m vs 18m volgens EV DB over 10-80% en we zitten op Tweakers toch? Vind dat verschil best groot. Zou zelf ook zeker een BYD willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 04:52

ScreamGT

joejoe

Inspired schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 15:58:
[...]

Het is 25m vs 18m volgens EV DB over 10-80% en we zitten op Tweakers toch? Vind dat verschil best groot. Zou zelf ook zeker een BYD willen hebben.
Als je continue van supercharger naar supercharger rijdt en hier een uur per dag mee kan besparen is het inderdaad een leuke business case. Maar wie rijdt er in de praktijk van SC naar SC? Ik heb al 2 maanden geen SC aangeraakt en laad op werk met 7kw :+

Dan maakt het geen reet uit of je een BYD of LFP pack hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

[...]

Iets anders: bij het aanzetten van Autosteer lijkt de ruk aan het stuur om naar het midden te gaan (als je nog niet mooi in het midden zit op dat moment) veel minder heftig te zijn geworden. Is dit meer mensen opgevallen?
Ik merkte ook verschil, maar heb sinds een paar weken continuous autopilot en dacht dat het daar aan lag.
Maar het moet inderdaad een verbetering van de auto zijn.

Die verbeteringen die worden doorgevoerd, daar maakt Tesla een enorm verschil met traditionele auto's. Bij de traditionele merken had men al moeite met het up to date houden van de navigatie, laat staan een echte verbetering doorvoeren.

Maar goed er zijn veel mensen die daar anders over denken en vinden dat een auto vanaf het begin al perfect moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07:15
[...]
Betrap mezelf erop dat ik sinds ik de mYne heb zelf meer in het midden ben gaan rijden om die ruk te voorkomen. Ik ervaar het tegenwoordig dus ook als minder heftig :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-05 14:16
bert pit schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 16:19:
[...]

Ik merkte ook verschil, maar heb sinds een paar weken continuous autopilot en dacht dat het daar aan lag.
Maar het moet inderdaad een verbetering van de auto zijn.

Die verbeteringen die worden doorgevoerd, daar maakt Tesla een enorm verschil met traditionele auto's. Bij de traditionele merken had men al moeite met het up to date houden van de navigatie, laat staan een echte verbetering doorvoeren.

Maar goed er zijn veel mensen die daar anders over denken en vinden dat een auto vanaf het begin al perfect moet zijn.
Als absoluut blij bezitter van een Model 3 RWD uit 2022, geniet extra van de updates waar je blij van wordt, het is bij vlagen ook wel eens één of een paar stapjes terug met een softwareupdate :P O+

Ik kijk zelf erg uit naar de matrix koplampen die geactiveerd worden in mijn model binnenkort :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-05 13:50
Maurice- schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:51:
[...]

Ik heb dezelfde SOS problemen met een M3 '23. Tesla heeft het een paar weken van afstand gemonitord en kon de oorzaak niet achterhalen. Volgens hun logs waren alle checks bij opstarten oké maar kwam er een fractie later toch een onjuiste storingsmelding. Deze verdwijnt na een rit inderdaad en komt alleen na een uur of 12 slaap.

Bij SC Zwolle is mijn computer vervangen voor een nieuwe, in de hoop hier het probleem mee op te lossen. De meldingen zijn nu minder (van elke dag naar 1 a 2 keer in de week) maar dus niet opgelost. Ik heb het erbij gelaten en ben er na een krap jaar rijden een nieuwe computer mee opgeschoten.

Duur grapje trouwens wel, die AMD. €2471,07 ex btw en montage. Als je daar zelf voor opdraait buiten garantie kost het je totaal €3235 :o
[Afbeelding]
Oei, een nieuwe computer.. en als het daarna nog steeds niet weg is weten ze eigenlijk niet wat het probleem is…

Hij komt bij mij al na 3 of 4 uur slaap na eigenlijk iedere rit.
Het rare is druk ik de SOS knop in werkt het wel gewoon allemaal en word ook de knop direct weer wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

ChromeFR

Qui est l&#039;exemple?

Ik heb de auto pas morgenochtend weer nodig, is het beter voor de batterij om de instellingen dan op 5A te hebben staan, of gewoon op 16A houden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8Zvk5yIC_XJpT-DaoXhMovl0XI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lJB7Wo2QQCBmm7X8Tx7GIjm6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 15:47
Als ik toch 1 punt van kritiek op het nieuwe model heb is dat de ambient light letterlijk zo laag gedimd is dat ik het verschil niet kan zien of het aan of uit staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSDWtImgw9U3H4KrDth8CFY576U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tf8fgnkJEXRGamUFkgr4VAAV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoop echt dat ze dit met een update aan de gebruiker zelf overlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-05 12:43

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Inspired schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 15:58:
[...]

Dit is precies wat ik bedoel, dit is theoretisch.
In de praktijk kom je aan met 31% want je was toch in de buurt en laad je op tot 90%, want je serie was nog niet afgelopen. Of misschien zelfs maar tot 50-60% omdat het al voldoende is om je reis te vervolgen.
En toen ik mijn Tesla net had kwam ik vaak bij de Supercharger, nu ben ik afgelopen maand er nog geen enkele keer geweest.

Die ene keer dat je op vakantie gaat, heb je misschien dan voordeel. Maar misschien boeit het dan ook niet, want je wilt toch pauze houden.

Superchargen heeft ook een groot nadeel, zeker in de winter: Preconditioning gebruikt ook een hoop energie, je moet echt wel een uur rijden voordat hij pas lekker warm is. Dus echt efficiënt is dat ook niet.
Een koude CATL LFP is dan ongeveer 80kW met 15 minuten preconditioning en ja dan gaat het wel wat langer duren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hingj0n
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-05 21:30
ChromeFR schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:21:
Ik heb de auto pas morgenochtend weer nodig, is het beter voor de batterij om de instellingen dan op 5A te hebben staan, of gewoon op 16A houden?

[Afbeelding]
16A. Dan kan je auto sneller weer slapen en heb je minder laadverlies

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

ChromeFR schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:21:

[Afbeelding]
Gezien vanuit energieverbruik is sneller laden beter (voor de portemonnaie) Het laden kost ook stroom, hoe langer je moet laden hoe meer het kost.

Over wat goed is voor de batterij, zou ik Elon even bellen, daar is hier al voldoende over gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Bobo221 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:23:
Als ik toch 1 punt van kritiek op het nieuwe model heb is dat de ambient light letterlijk zo laag gedimd is dat ik het verschil niet kan zien of het aan of uit staat:

[Afbeelding]

Ik hoop echt dat ze dit met een update aan de gebruiker zelf overlaten.
Ambient light is ook meer voor in de avond he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ja over die batterij… 😋 persoonlijk hechtte ik meer waarde aan het advies van de fabrikant dan aan Tweakers en gekwalificeerde YouTubers en laadde ik mijn LFP dus standaard tot 100%. Maar in Teslalogger en Teslamate zie ik telkens een duidelijke afname in bereik als ik de auto een paar dagen met 100% aan de kabel laat staan. Vaak herstelt dit zich wel maar zit nu toch aan bijna 4% degradatie na 25k km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
wian schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:44:
Ja over die batterij… 😋 persoonlijk hechtte ik meer waarde aan het advies van de fabrikant dan aan Tweakers en gekwalificeerde YouTubers en laadde ik mijn LFP dus standaard tot 100%. Maar in Teslalogger en Teslamate zie ik telkens een duidelijke afname in bereik als ik de auto een paar dagen met 100% aan de kabel laat staan. Vaak herstelt dit zich wel maar zit nu toch aan bijna 4% degradatie na 25k km.
Dat is flink.
Zou je het, nu je dit weet, anders aan pakken?
Vrijdag onze eigen Y lfp ophalen en zal er 4x per week 110km woonwerk mee rijden. Dus beter eens in ~3dgn aan de lader hangen dan elke dag bij thuiskomst?...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 28-05 08:05
De discussie is hier al (te) vaak gevoerd, maar ook de fabrikant zegt niet dat je elke dag tot 100% moet laden…

Bovendien geven fabrikanten liever niet al te moeilijke adviezen, dat zou bij de gemiddelde klant te veel vragen oproepen. Dus krijg je “goed genoeg” advies in plaats van het beste advies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Allewijn schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:56:
[...]

Dat is flink.
Zou je het, nu je dit weet, anders aan pakken?
Vrijdag onze eigen Y lfp ophalen en zal er 4x per week 110km woonwerk mee rijden. Dus beter eens in ~3dgn aan de lader hangen dan elke dag bij thuiskomst?...
Persoonlijk zou ik hem nooit 'dagen' laten staan met 100%. Volgens mij is dat ook niet het advies. Juist op 100% laten staan lijkt me slecht(er), want zeker met de huidge temperatuurverschillen is dat niet fijn.

Tot 100% laden is (volgens mij) geen probleem, als je maar daarna gaat rijden zodat de accu niet 'dagen' op 100% blijft staan.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Ik heb er 22k km er opzitten en net boven de 2 % degradatie. Ben net op vakantie geweest waardoor de auto 3 weken heeft stilgestaan . Hij was opgeladen tot 93%. En ik laad voor 98% dc Sc. Ik laad 1 keer in de week van Z.n 40 tot 80 % de 2e keer in de week op zondag tot 100% waarna ik naar huis rij en er nog 97% inzit en dan staat hij stil tot Maandag ochtend. Vroeger had ik een ioniq 28 waar ik altijd probeerde voorzichtig te zijn met de batterij en nooit bijna vol weg zetten. Maar nu ik een lfp heb weet ik niet wat goed is of niet dus ik doe wat mij uitkomt. En ik moet zeggen de degradatie valt mij nog alles mee.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Pagina: 1 ... 284 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: