Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 283 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.208 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Scientific schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:56:
[...]

Ook dat is een ongedefinieerd begrip, behalve als je een boekhoudkundige methodiek erbij specificeert. Je kan de variabele kosten toewijzen aan elke auto, maar wat doe je met de overhead kosten? De toewijzing daarvan aan deze of gene auto is vrij arbitrair, volgens de boekhoudkundige methodiek die je toepast kom je uit op een ander bedrag.
Moet jij niet op de green staan vandaag :9 .
Iedereen begrijpt wat hij bedoelt en Tesla is redelijk “vrij” in zijn prijzen waarom ze verhogen of verlagen is eigenlijk niet van belang, ze doen het als ze daar de behoefte voor voelen blijkt uit het verleden en op basis waarvan blijft voor ons toch gissen.

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 17-03-2024 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Aurelium schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:24:
Even een checkvraag voor de zekerheid: vanwege evt aankomende prijsverhoging zou ik wellicht nu een bestelling willen plaatsen. Die bestelling is, zolang deze op afstand is (internet), gewoon nog te annuleren zonder kosten toch? Op basis van consumentenrecht? Ook met huurkoop?
Welke aankomende prijsverhoging?
Tot nu toe is dat meen ik alleen in USA aangekondigd.
Ik vraag het ook voor mezelf.
31e ga ik een Y RWD prive bestellen.
Hoopte op nog een einde kwartaal aanbieding of een aantrekkelijk voorraadmodel. Maar, oa door perikelen in fabriek Berlijn, helaas niks vrees ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Allewijn schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:07:
[...]

Welke aankomende prijsverhoging?
Tot nu toe is dat meen ik alleen in USA aangekondigd.
Ik vraag het ook voor mezelf.
31e ga ik een Y RWD prive bestellen.
Hoopte op nog een einde kwartaal aanbieding of een aantrekkelijk voorraadmodel. Maar, oa door perikelen in fabriek Berlijn, helaas niks vrees ik...
LigeTRy schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 17:24:
Voor eenieder die wacht op de "kwartaalkortingen" op de model Y. Voor meerdere landen in Europa komt er een prijsverhoging aan op 22 maart, a 2000 euro

https://twitter.com/tesla.../1769020158239203608?s=19
Ik wacht wel af, heb nog net het geduld om de Juniper tot einde jaar (SEPP) af te wachten en anders zoek ik wel een mooie occasion LR.

[ Voor 8% gewijzigd door twi op 17-03-2024 12:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:58
twi schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:11:
[...]

[...]

Ik wacht wel af, heb nog net het geduld om de Juniper tot einde jaar (SEPP) af te wachten en anders zoek ik wel een mooie occasion LR.
En als tegengeluid voor de twijfelaars. Alles wordt later beter maar nu genieten is ook wat waard. Zelf vorig jaar in retrospectief veel te veel betaald voor m'n particuliere M3RWD maar stap er elke dag met veel plezier in. Morgen ken je wel dood zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
twi schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:11:
[...]

[...]

Die aankondiging had ik gemist. Dat wordt dus voor de 22e ipv 31e bestellen want dit hoop ik niet dat dat je prive overkomt natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice-
Beter ermee verlegen dan erom verlegen. Je kunt nu via de app 150 punten verdienen door 3 sms'jes te versturen. De ontvanger hoeft er niks mee te doen. En bijkomend voordeel: je verlengt de geldigheid van je huidige punten ook weer met een jaar!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5yw85Y6X-4vzw9cVx72NajKj74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q2zGx5nbZUH5BSdRjsf51zKV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMfa56RWWRdGn3z4m1Q9AsOR5BA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ztH7TdKcZgA9KxrSKBYSPHsn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPacgw5g8k0iEV354X4Pr2CQAB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Afnc9Ml67pe6nYqHU4XoL7jH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 10:10
Iemand een idee wat het nadeel zou kunnen zijn als een vriend een Tesla besteld in zijj app/account voor jou voor de credits. Je krijgt behoorlijk wat credits, voor een tweede Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03:07
Nou m'n 2e service verzoek is ingeschoten voor mn bijna nieuwe Model 3 dual motor.

De eerste had te maken met een flinke ratel rechts achterin de auto, de stijlen aan de achterzijde zaten niet stijf genoeg gemonteerd dat deze bij iedere hobbel lekker aan het doorratelen waren. Fijn als een auto super stil is.
Dit heeft de service monteur opgelost door de panelen los te halen en her en der wat foam erin te plakken.
De ratel is nu inmiddels weg..

Maar de ene ratel opgelost en de volgende komt een paar duizend km verder opdoemen en dat is de hoedenplank/rear parcel shelf, deze staat te trillen en begint te ratelen als de subwoofer ook maar iets doet.
Een lekker plaatje draaien van Armin van Buuren en ik moet de subwoofer naar -6 zetten in de equalizer.
Je zou toch verwachten dat tesla daar over na heeft gedacht als je twee subwoofers in je hoedenplank bouwt dat je het dan stijf genoeg maakt dat dit niet begint te ratelen.
Ze zullen wel weer een foampje er tussen plakken, en dat is prima, als het ratelen maar weg is.

En nu ik toch op bezoek ga bij het service center laat ik gelijk kijken naar het SOS systeem, deze werkt af en toe niet nadat de auto heeft geslapen, heeft iemand anders hier ook last van? De knop is dan Oranje en je krijgt een foutmelding te zien. Na een keertje slapen doet hij het vaak weer.

Verder is het echt een geweldige auto hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
TheFoxMan schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:08:
Weet iemand hier of de 18" aero velgen van een m3 uit 2019 ook onder de highland passen? Bandenmaat en velgmaat lijken hetzelfde op basis van informatie op internet, maar wil het graag zeker weten. Heb een set winterbanden met aero velgen uit 2019 die dan mee zouden kunnen voor een nieuwe m3.
Als de bandenmaat hetzelfde is, zal het wel passen.

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:14
Valentijn schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:34:
[...]
Als de bandenmaat hetzelfde is, zal het wel passen.
Dus de steek, naafdiameter en ET zijn gelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentijn
mitsumark schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:46:
[...]

"Wheels yes, covers no. Both are 18x8.5” wheels with a 5x114.3 bolt pattern and a 33(?)mm offset. The covers won’t fit because the spokes on the wheel underneath are different."

https://www.reddit.com/r/...el_3_aero_wheels_on_2024/

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Maurice- schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:44:
Beter ermee verlegen dan erom verlegen. Je kunt nu via de app 150 punten verdienen door 3 sms'jes te versturen. De ontvanger hoeft er niks mee te doen. En bijkomend voordeel: je verlengt de geldigheid van je huidige punten ook weer met een jaar!
Het grappige is: er zit geeneens een link bij de smsjes/mailtjes. :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
LigeTRy schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 17:24:
Voor eenieder die wacht op de "kwartaalkortingen" op de model Y. Voor meerdere landen in Europa komt er een prijsverhoging aan op 22 maart, a 2000 euro

https://twitter.com/tesla.../1769020158239203608?s=19
Is dit een stille aankondiging van de refresh model Y?

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
WhatsappHack schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:21:
[...]

Het grappige is: er zit geeneens een link bij de smsjes/mailtjes. :+
Ik heb 3 dummy contacten aangemaakt met 3 dummy nummers. Vervolgens besefte ik dat ik niks kan met de credits.

Tesla heeft denk ik afgekeken van temu, en lachen nu op afstand hard om iedereen die naarstig op zoek is naar refferals

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
Gyrolion schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:00:
Nou m'n 2e service verzoek is ingeschoten voor mn bijna nieuwe Model 3 dual motor.

De eerste had te maken met een flinke ratel rechts achterin de auto, de stijlen aan de achterzijde zaten niet stijf genoeg gemonteerd dat deze bij iedere hobbel lekker aan het doorratelen waren. Fijn als een auto super stil is.
Dit heeft de service monteur opgelost door de panelen los te halen en her en der wat foam erin te plakken.
De ratel is nu inmiddels weg..

Maar de ene ratel opgelost en de volgende komt een paar duizend km verder opdoemen en dat is de hoedenplank/rear parcel shelf, deze staat te trillen en begint te ratelen als de subwoofer ook maar iets doet.
Een lekker plaatje draaien van Armin van Buuren en ik moet de subwoofer naar -6 zetten in de equalizer.
Je zou toch verwachten dat tesla daar over na heeft gedacht als je twee subwoofers in je hoedenplank bouwt dat je het dan stijf genoeg maakt dat dit niet begint te ratelen.
Ze zullen wel weer een foampje er tussen plakken, en dat is prima, als het ratelen maar weg is.

En nu ik toch op bezoek ga bij het service center laat ik gelijk kijken naar het SOS systeem, deze werkt af en toe niet nadat de auto heeft geslapen, heeft iemand anders hier ook last van? De knop is dan Oranje en je krijgt een foutmelding te zien. Na een keertje slapen doet hij het vaak weer.

Verder is het echt een geweldige auto hoor ;)
Ik ga voorzichtig om met service requests om deze reden. Een auto is ontworpen om maar X keer in en uit elkaar gehaald te worden. Voor dingen met de ventilator moet bijvoorbeeld het hele dashboard uit elkaar, en het lijkt me sterk als daarna alles weer helemaal recht en netjes zit.

Ik kijk wat ik zelf kan repareren. Zo heb ik een blaadje in de blower motor kunnen lostrillen met driften in de sneeuw. Tussen de achterruit en de parshell zit een sok tegen het trillen :)

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:46
Tesla heeft zojuist het rentepercentage van de Long Range van 6.99 procent naar 3.99 procent geschroefd. Het is nu dus bijna goedkoper om een LR te bestellen (als je financial lease wilt pakken) dan een RWD.

De Performence is trouwens ook naar de 3.99 procent gezet.

Hoezo geen prijsverlagingen????

[ Voor 11% gewijzigd door Sunri5e op 17-03-2024 15:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:47
Valentijn schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:31:
[...]

Ik ga voorzichtig om met service requests om deze reden. Een auto is ontworpen om maar X keer in en uit elkaar gehaald te worden. Voor dingen met de ventilator moet bijvoorbeeld het hele dashboard uit elkaar, en het lijkt me sterk als daarna alles weer helemaal recht en netjes zit.

Ik kijk wat ik zelf kan repareren. Zo heb ik een blaadje in de blower motor kunnen lostrillen met driften in de sneeuw. Tussen de achterruit en de parshell zit een sok tegen het trillen :)
Normaal gesproken zou alles na 10x uit en in elkaar nog steeds netjes recht moeten zitten maar door de onbekwaamheid van de monteurs van Tesla is dit bij Tesla helaas niet het geval. Met wat pech komt de auto ook nog terug met beschadigingen aan de buitenzijde van de auto.

Bij Tesla gebruiken ze niet eens van die beschermhoezen tijdens het sleutelen aan de auto, en het eerste wat ze doen om panel gaps of rammeltjes op te lossen is door te slaan op het plaatwerk/plastic trim.

[ Voor 10% gewijzigd door schumi1986 op 17-03-2024 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreuk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-04 19:56
Andrehj schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 14:03:
[...]
Het is dus volkomen logisch dat de toegestane kogeldruk van een aanhanger (veel) hoger is dan die van een fietsendrager.
Duidelijk verhaal, bedankt. Was er al bang voor. Toch maar op mankracht blijven fietsen, of de model 3 omruilen voor een Y ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

Aurelium schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:24:
Even een checkvraag voor de zekerheid: vanwege evt aankomende prijsverhoging zou ik wellicht nu een bestelling willen plaatsen. Die bestelling is, zolang deze op afstand is (internet), gewoon nog te annuleren zonder kosten toch? Op basis van consumentenrecht? Ook met huurkoop?

Of moet ik nog specifiek ergens rekening mee houden? Ik lees dat je de orderkosten mogelijk wel moet betalen, maar onduidelijk voor mij of dat ook zo is als je gebruik maakt van herroeping op basis van koop op afstand?
Controleer voor de zekerheid even de voorwaarden. Toen ik hem vorig jaar bestelde, zou je de aanbetaling van 500 Euro kwijt zijn geweest bij afbestelling. En inderdaad via internet bestellen, niet op de testlocatie.

[ Voor 3% gewijzigd door bert pit op 17-03-2024 16:16 ]

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 20:53
ybos schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:03:
Ik denk dat je de autowereld iets te positief inschat.
Vroeger als autopoetser een bijbaantje gehad. Daar werden de mindere (nieuwe!) auto's altijd buiten afgeleverd, liefste met regen. Dan zag je de grote druppels (wow, die staat goed in de autowas!) maar krassen of zelfs deukjes vielen niet op :X
Ik meen te weten dat het vroeger bij Lada dealers en sub dealers van Nissan en Suzuki inderdaad ooit gebeurde, maar bij de officiële dealers werden bij mijn weten geen NIEUWE auto’s met (lak)schade afgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Sunri5e schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:18:
Tesla heeft zojuist het rentepercentage van de Long Range van 6.99 procent naar 3.99 procent geschroefd. Het is nu dus bijna goedkoper om een LR te bestellen (als je financial lease wilt pakken) dan een RWD.

De Performence is trouwens ook naar de 3.99 procent gezet.

Hoezo geen prijsverlagingen????
Dat is niet zojuist, is al een tijdje. Sterker nog, paar weken geleden was het percentage zelfs 2,99 voor elke MY

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:29
Er gebeurt iets bizar met de software updates.
De laatste dagen zie ik op Teslafi dat er een hoop auto’s ineens nog de 2023.44.30.25 krijgen. Dat schijnt te maken te hebben met FSD, en ik zie ook enkel auto’s in de VS deze krijgen.

Het aantal auto’s wat de 2024.8.3 krijgt is heel beperkt.
Nu weet ik dat Teslafi maar een beperkt deel van de vloot is, maar met 15k auto’s toch niet zo’n slecht staal.

Zouden er al grote bugs in de 2024.8 ontdekt zijn waardoor ze het proces vertragen?

[ Voor 10% gewijzigd door Tommie12 op 17-03-2024 16:49 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-09 22:47
Tommie12 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:47:
De laatste dagen zie ik op Teslafi dat er een hoop auto’s ineens nog de 2023.44.30.25 krijgen. Dat schijnt te maken te hebben met FSD, en ik zie ook enkel auto’s in de VS deze krijgen.

Nu weet ik dat Teslafi maar een beperkt deel van de vloot is, maar met 15k auto’s toch niet zo’n slecht staal.

Zouden er al grote bugs in de 2024.8 ontdekt zijn waardoor ze het proces vertragen?
2023.44.30.25 loopt voor qua FSD (12.3) op 2024.8 (11.4.9) dus het lijkt mij meer vanwege FSD dan vanwege een issue in 2024.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
maharens schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:38:
[...]

Dat is niet zojuist, is al een tijdje. Sterker nog, paar weken geleden was het percentage zelfs 2,99 voor elke MY
Is wel juist want vanmorgen heb ik het nog gecheckt. Toen was alles 6.99 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:00

2024.8.4 is al sinds 15 maart in de database. Maar wordt nog niet breed uitgerold.

Wat betreft FSD 12 is er 10 uur geleden een grote wave uitgegaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Oekol op 17-03-2024 17:05 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 08:04
Maurice- schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:28:
[...]

En als tegengeluid voor de twijfelaars. Alles wordt later beter maar nu genieten is ook wat waard. Zelf vorig jaar in retrospectief veel te veel betaald voor m'n particuliere M3RWD maar stap er elke dag met veel plezier in. Morgen ken je wel dood zijn ;)
Sportief dat je het zo bekijkt. Ik zou het er iets moeilijker mee hebben maar besef ook wel dat het de juiste manier van denken is. Aard van het beestje vermoed ik 😁

In België heb je dezelfde verhalen. Mensen bestellen een nieuwe Model 3 Highland voor 45980 euro wetende dat er geen uitzonderlijke premie van 5000 euro af gaat gezien de meer dan 40000 euro kostprijs… Plots staan enkele stockmodellen aan 39990 euro en kost de auto plots maar 34990 euro meer. 11000 euro verschil. Voor de ene partij een super zaak, voor andere niet 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 11:10
Valentijn schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:21:
[...]

Is dit een stille aankondiging van de refresh model Y?
Ik denk eerder een motivatie om nog even flink wat orders te scoren voor einde q1. Laatste weken de prijzen verhogen.... ergens in q2 laat je ze weer zakken.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metabletica
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-04 22:29
mitsumark schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:46:
[...]

ET M3H=38 is ipv 40 voor de pre-H.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 12:11
Hoe werkt het eigenlijk met het krijgen van een software update melding? Moet je auto daarvoor met wifi verbonden zijn? Of krijg je in de app ook gewoon de melding als je niet verbonden bent. Mijn auto staat namelijk zelden in het bereik van mijn wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27

Ik denk dat er een bugje zit in 2024.8.3, waardoor de uitrol stil staat en morgen of overmorgen zal je zien dat 2024.8.4 verder gaat.

Ik heb overigens 2024.8.3 en geen bug gevonden.

De laatste FSD versie loopt vaak wat achter qua functies, wss willen ze niet teveel sleutelen aan randzaken om de focus volledig op FSD te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
Criminelis schreef op zondag 17 maart 2024 @ 17:44:
Hoe werkt het eigenlijk met het krijgen van een software update melding? Moet je auto daarvoor met wifi verbonden zijn? Of krijg je in de app ook gewoon de melding als je niet verbonden bent. Mijn auto staat namelijk zelden in het bereik van mijn wifi.
Je krijgt een melding. Dan aan de wifi hangen.
Met een nieuwe auto kan het wel een maand duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:59
Criminelis schreef op zondag 17 maart 2024 @ 17:44:
De check gaat via het modem in de auto. De download via Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stylezzz schreef op zondag 17 maart 2024 @ 17:15:
[...]

Ik denk eerder een motivatie om nog even flink wat orders te scoren voor einde q1. Laatste weken de prijzen verhogen.... ergens in q2 laat je ze weer zakken.... ;)
Prijzen verlagen is om orders te scoren en voorraad ophoping te voorkomen. Prijzen verhogen is in principe om de wachttijd te managen als er meer vraag is dan er kan worden geleverd.

En dat laatste lijkt voor de Model Y aan de hand te zijn door problemen in de supply chain en stroomvoorziening van de fabriek in Berlijn.

Wat mogelijk wel meespeelt is dat mensen gaan wachten op een update van de Y. Vorig jaar hebben ze de voorraad aan oude Model 3's flink in de uitverkoop gedaan. Misschien willen ze nu een signaal afgeven: bestel maar, want als je langer wacht ben je straks meer kwijt.

Maar goed, feit is dat Tesla de prijzen heel dynamisch bijstelt. Ze kunnen dit doen omdat ze direct zicht hebben op alle orders en, traffic in de configurator en hoe de productie verloopt. Ze.hoeven daarbij geen rekening te houden met voorraad bij dealers.

Het kan dus nogal schommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
The_Woesh schreef op zondag 17 maart 2024 @ 17:48:
[...]

Je krijgt een melding. Dan aan de wifi hangen.
Met een nieuwe auto kan het wel een maand duren.
Ik had de dag van de levering al updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
The_Woesh schreef op zondag 17 maart 2024 @ 17:47:
[...]

Ik denk dat er een bugje zit in 2024.8.3, waardoor de uitrol stil staat en morgen of overmorgen zal je zien dat 2024.8.4 verder gaat.

Ik heb overigens 2024.8.3 en geen bug gevonden.

De laatste FSD versie loopt vaak wat achter qua functies, wss willen ze niet teveel sleutelen aan randzaken om de focus volledig op FSD te hebben.
Correct!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cbnm9cCsV3wtB3e3fycRJ_DacQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F0vuXdG2UZ1seSYP4XAd5Cym.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Ik zie nu dat .4 vandaag al begonnen is met uitrollen. Dus eerder dan ik dacht ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:39

RvV

Samoerai schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:55:
[...]

Ik heb een verzoek ingediend. Nu maar genoeg stemmen verzamelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vO7bkXbDGu9pymRvrZNzsj1qQCw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JcqpULaoceEC4eseWPdfOD0Y.png?f=fotoalbum_large

Nou, dat hebben we snel voor elkaar. :D

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Sunri5e schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:59:
[...]

Is wel juist want vanmorgen heb ik het nog gecheckt. Toen was alles 6.99 procent.
Je hebt 100% ongelijk, het is al een tijdje dat de RWD op 6,99% staat en de LR en P op 3,99%

Edit, zoals je kunt zien had ik dit op 28 feb al geconstateerd: maharens in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

[ Voor 20% gewijzigd door maharens op 17-03-2024 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
maharens schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:15:
[...]

Je hebt 100% ongelijk, het is al een tijdje dat de RWD op 6,99% staat en de LR en P op 3,99%
En dan nog is het geen prijsverlaging toch? Minder dure lening maakt de cataloguswaarde van de auto niet lager, je betaalt alleen minder financieringskosten. Dat kan misschien ook wel door de lening elders af te sluiten… De waarde van de auto zelf verandert niet en het bedrag dat je bij een koop uit eigen middelen moet neerleggen verandert ook niet.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik zie hier mensen praten over 2024.8.4, meanwhile staat die van mij op 2024.2.7 en zegt dat er geen updates zijn. Is verbonden met WiFi. Doe ik iets fout? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
WhatsappHack schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:17:
[...]

En dan nog is het geen prijsverlaging toch? Minder dure lening maakt de cataloguswaarde van de auto niet lager, je betaalt alleen minder financieringskosten. Dat kan misschien ook wel door de lening elders af te sluiten… De waarde van de auto zelf verandert niet en het bedrag dat je bij een koop uit eigen middelen moet neerleggen verandert ook niet.
Dat zeg ik toch ook niet? Ik snap je reactie niet. Volgens de poster is de rente pas sinds vandaag 3,99% voor de LR en P en dat is onjuist, dat is wat ik zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

WhatsappHack schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:18:
Ik zie hier mensen praten over 2024.8.4, meanwhile staat die van mij op 2024.2.7 en zegt dat er geen updates zijn. Is verbonden met WiFi. Doe ik iets fout? :)
Hier ook nog 2024.2.7.
Tesla rolt niet alles tegelijk uit en zit aan je VIN gekoppeld, je zal dus geduld moeten hebben.
De auto checked ook maar 1 keer per dag voor een update geloof ik, echt forceren heeft weinig nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
Telegram: Tesla Software Rollout. Volgens mij een tip van @turkeyhakan

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• aanhetwerk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04:27
Sorry kan het niet laten om dit te delen met het forum waar ik elke dag wel even de berichten lees:
Joepie! Zojuist onze model y long range in QuickSilver besteld. Beetje raar om via een app een auto te kopen voor dit bedrag maar nu begint het wachten 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM57
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-07 15:19
Heeft het meerwaarde om een Model 3 uit eind 2022 te voorzien van extra deur- ,trunk en panoramadak-rubbers om zodoende het geluidsniveau binnen nog verder te verlagen ? Zijn er op dit forum personen welke dit hebben aangebracht op hun auto ?
Ik lees wel dat rubbers bij de eerste modellen uit 2019 een aantal decibel verbetering geeft maar kan geen reviews vinden van de refresh Model 3 met extra na-isoleren…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
maharens schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:18:
[...]

Dat zeg ik toch ook niet? Ik snap je reactie niet. Volgens de poster is de rente pas sinds vandaag 3,99% voor de LR en P en dat is onjuist, dat is wat ik zeg.
Het is een aanvulling op wat je zei, geen tegenspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:25:
[...]

Hier ook nog 2024.2.7.
Tesla rolt niet alles tegelijk uit en zit aan je VIN gekoppeld, je zal dus geduld moeten hebben.
De auto checked ook maar 1 keer per dag voor een update geloof ik, echt forceren heeft weinig nut.
Alright! Zie het vanzelf wel verschijnen. M’n vorige auto had geen software updates, ‘t zal allemaal wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-09 15:57
DM57 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:40:
Heeft het meerwaarde om een Model 3 uit eind 2022 te voorzien van extra deur- ,trunk en panoramadak-rubbers om zodoende het geluidsniveau binnen nog verder te verlagen ? Zijn er op dit forum personen welke dit hebben aangebracht op hun auto ?
Ik lees wel dat rubbers bij de eerste modellen uit 2019 een aantal decibel verbetering geeft maar kan geen reviews vinden van de refresh Model 3 met extra na-isoleren…
Dat vraag ik me ook af eigenlijk, gisteren in duitsland behoorlijk windgeruis boven de 140km/u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 22:42
RvV schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:04:
[...]

[Afbeelding]

Hoppa, Mag wel hopen dat ze m 'gewoon' bij vd valk neerzetten ipv midden op dat ellendige kruispunt of het taluud :9

Timing and location subject to change, dus dat zal wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
Maurice- schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:27:
[...]

Telegram: Tesla Software Rollout. Volgens mij een tip van @turkeyhakan
Niet van mij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Ik heb het idee dat mijn Model 3 Performance uit juni 2023 niet meer zo stil is van binnen als voorheen. Ik had 'm nieuw gekocht. Naar mijn idee hoor ik meer bandengeluid over het algemeen. Op snelheden boven 100kmh ook meer windgeruis en gedreun. Het is vermoeiend aan het worden op lange stukken. Die rijd ik niet zo vaak, dus daarom valt dit me ook niet altijd op.

Ik lees hier veel mee, maar heb dit nog niet echt voorbij zien komen. Wel voor de Model Y qua kofferbak afstellen om het gedreun te verhelpen. Maar dat zou op alle snelheden spelen toch? En niet voor de Model 3?

Meer bandengeluid heb ik nog niet eerder gelezen.

Iemand een idee?

Ik zal tzt een service verzoek indienen, maar wil vooraf al info verzamelen waar mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
Correctie, even teruggezocht. :9 Het was @spartacusNLD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

Same here, Ik heb 2023.2.7

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-09 22:45

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

RvV schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:04:
[...]

[Afbeelding]

Oeps een supercharger bij een verpleeghuis……… zo wie zo het meest rotte punt van Tiel voor een supercharger; geen ruimte. Gewoon bij van der Valk _/-\o_
Peter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
Ongeduldig zijn ;) volgens mij heb je de wagen ook pas net toch? Nieuw geleverde wagens krijgen de eerste weken vaak geen updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebari
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-03 12:07
sgouman schreef op zondag 17 maart 2024 @ 09:14:
Ik zit erover te denken een model Y te bestellen(lease) bij athlon.

Weten jullie of athlon ook later de enhanced autopilot kan activeren? Dit scheelt toch weer in de bijtelling.
Ik heb een Y besteld via Dutchlease en kon de EAP achteraf toevoegen. De partij die overigens het moeilijkst deed was Tesla zelf, niet zozeer de leasemaatschappij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
LigeTRy schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:44:
[...]

Ongeduldig zijn ;) volgens mij heb je de wagen ook pas net toch? Nieuw geleverde wagens krijgen de eerste weken vaak geen updates
Na een paar dagen kreeg ik al een update binnen, levering feb. 2024. Ben zodoende wel benieuwd waar je je bericht op baseerd, bron oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkeRipper schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:00:
Ik heb het idee dat mijn Model 3 Performance uit juni 2023 niet meer zo stil is van binnen als voorheen. Ik had 'm nieuw gekocht. Naar mijn idee hoor ik meer bandengeluid over het algemeen. Op snelheden boven 100kmh ook meer windgeruis en gedreun. Het is vermoeiend aan het worden op lange stukken. Die rijd ik niet zo vaak, dus daarom valt dit me ook niet altijd op.

Ik lees hier veel mee, maar heb dit nog niet echt voorbij zien komen. Wel voor de Model Y qua kofferbak afstellen om het gedreun te verhelpen. Maar dat zou op alle snelheden spelen toch? En niet voor de Model 3?

Meer bandengeluid heb ik nog niet eerder gelezen.

Iemand een idee?

Ik zal tzt een service verzoek indienen, maar wil vooraf al info verzamelen waar mogelijk.
Banden geluid is zo lastig. Hangt deels af van de band, maar ook van externe factoren: staat van het wegdek waar je op rijdt, nat of droog, temperatuur (kouder -> rubber harder -> meer geluid).

En even voor de zekerheid: je bent niet toevallig gewisseld naar winterbanden...? Klopt je bandenspanning nog?

Het lijkt me echt lastig objectief vast te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus123
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-12-2024
Weet iemand of ik een elektrische fiets (gazelle grenoble c7) in een tesla krijg als de achterbank plat ligt?

Stuur en zadel zo ver mogelijk ingetrokken.

Liefst met de achterklep gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:14
Martinus123 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 22:40:
Weet iemand of ik een elektrische fiets (gazelle grenoble c7) in een tesla krijg als de achterbank plat ligt?

De fiets is duidelijk, maar welke auto moet ie in?

[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 17-03-2024 22:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
mitsumark schreef op zondag 17 maart 2024 @ 22:51:
[...]

De fiets is duidelijk, maar welke auto moet ie in?
Een dual motor waarschijnlijk.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maxx24
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 20:43
Taro schreef op zondag 17 maart 2024 @ 22:56:
[...]

Een dual motor waarschijnlijk.
De witte denk ik 🙂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:15
Met of zonder FSD?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-09 22:45

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

In een eitje ga je een heel eind komen om daar een fiets in te leggen. Je kunt erin slapen dus lang genoeg en de Tesla is een brede auto. Vaak is dat de beperkende factor bij het vervoeren van een fiets. Mij oude Superb was lang zat. Alleen niet breed voor een ( forse) fiets. Zal het in de toekomst heus nog wel eens uitproberen.
Groeten, Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

In mijn Y heb ik wel eens een volwassen maat elektrische dames fiets vervoerd in de kofferbak. Het paste net niet, de achterklep kon gelukkig wel redelijk ver dicht en bleef netjes zitten zonder spanbanden (ik zou niet weten waar ik die moet vastmaken aan de achterklep van een Y).

Qua lengte heb je meer dan genoeg ruimte, de breedte en hoogte van het voorwiel plus stuur was in mijn geval net iets te. Ik had het stuur echter niet gedraaid ten opzichte van het voorwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15

ScreamGT

joejoe

Iemand met een Y RWD die toevallig al 8.4 heeft binnengekregen?

Ben ondertussen wel benieuwd naar de adaptieve koplamp functie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScreamGT schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:00:
Iemand met een Y RWD die toevallig al 8.4 heeft binnengekregen?

Ben ondertussen wel benieuwd naar de adaptieve koplamp functie! :)
Er zijn al filmpjes gedeeld door iemand hier. Paar dagen terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
beyazz06 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 22:12:
[...]

Na een paar dagen kreeg ik al een update binnen, levering feb. 2024. Ben zodoende wel benieuwd waar je je bericht op baseerd, bron oid?
Een simpele search had je een bericht typen gescheeld, maar ik zal happen:

internet staat er vol mee. Er is geen officiële richtlijn, maar dat is er voor uitrol van updates uberhaupt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
maharens schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:15:
[...]

Edit, zoals je kunt zien had ik dit op 28 feb al geconstateerd: maharens in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"
Jij hebt ongelijk:
Sunri5e schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:38:
Ik besloot vanmorgen een model Y bestellen met 2,99 procent rente financial lease. Kijk ik nu naar dezelfde auto om hem te bestellen staat de rente opeens op 6,99 procent...
Een goede bron + bronvermelding voorkomt dit welles nietes verhaal.

[ Voor 5% gewijzigd door twain4me op 18-03-2024 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:20
*knip* maak liever een TR aan

[ Voor 83% gewijzigd door twain4me op 18-03-2024 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Zeker weten dat 2024.8.3 een bug ergens had. Ik had deze als 1 van de eerste, en nu kreeg ik net 2024.8.4, ze updaten dus eerst de mensen die al x.3 hadden met voorrang naar x.4

Ben benieuwd want ik heb zelf geen bugs mogen ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ybos schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 21:07:
[...]

Ik was positief verrast (2019 SR+).
Tijdje geleden hier gepost dat ik de 200k km gepasseerd was en omstreeks de 17% degradatie had (16,7).
Afgelopen 4 weken 2x naar 100% geladen, maar balanceren duurt lang, dus beide keren met nog 30min resterend op 99% weggereden.
De laatste 1% duurt bij mij ook altijd 30 minuten. Je ziet ook dat vanaf zo'n 95% de laadstroom op AC begint te dalen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 23:06
Sunri5e schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:39:
[...]

Jij hebt ongelijk:

[...]
Toen de model Y RWD van 2,99 naar 6,99 gingen, zijn de LR en P van (dacht ik 6,99) naar 3,99 gezakt.

Een goede bron + bronvermelding voorkomt dit welles nietes verhaal.

[ Voor 17% gewijzigd door twain4me op 18-03-2024 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Sunri5e schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:39:
[...]

Jij hebt ongelijk:

[...]
Ok, nog een laatste poging, deze persoon heeft destijds een screenshot gepost
Bjornson in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 11:10
bilgy_no1 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 18:22:
[...]

Prijzen verlagen is om orders te scoren en voorraad ophoping te voorkomen. Prijzen verhogen is in principe om de wachttijd te managen als er meer vraag is dan er kan worden geleverd.

En dat laatste lijkt voor de Model Y aan de hand te zijn door problemen in de supply chain en stroomvoorziening van de fabriek in Berlijn.

Wat mogelijk wel meespeelt is dat mensen gaan wachten op een update van de Y. Vorig jaar hebben ze de voorraad aan oude Model 3's flink in de uitverkoop gedaan. Misschien willen ze nu een signaal afgeven: bestel maar, want als je langer wacht ben je straks meer kwijt.

Maar goed, feit is dat Tesla de prijzen heel dynamisch bijstelt. Ze kunnen dit doen omdat ze direct zicht hebben op alle orders en, traffic in de configurator en hoe de productie verloopt. Ze.hoeven daarbij geen rekening te houden met voorraad bij dealers.

Het kan dus nogal schommelen.
Bij een algemene prijsverlaging pas je jezelf aan qua vraag en aanbod. Door nu breeduit in de media te verkondigen 'dat over 2 weken de prijzen omhoog gaan' motiveer je een groep mensen die zit te wachten op het juiste koopmoment om dat nu maar te doen. Anders zou het niet slim zijn van tesla.... Koopt iedereen nu een 'goedkope' model Y en lopen ze extra marge mis met de prijsverhoging... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:28:
[...]

Bij een algemene prijsverlaging pas je jezelf aan qua vraag en aanbod. Door nu breeduit in de media te verkondigen 'dat over 2 weken de prijzen omhoog gaan' motiveer je een groep mensen die zit te wachten op het juiste koopmoment om dat nu maar te doen. Anders zou het niet slim zijn van tesla.... Koopt iedereen nu een 'goedkope' model Y en lopen ze extra marge mis met de prijsverhoging... ;)
Ik ga er van uit dat de aangekondigde prijsverhoging wel waar kan zijn.
Ik zelf ga hem nu ook maar voor de 22e bestellen (wilde eigenlijk tot 31e maart wachten), maar risico van verhoging wil ik niet lopen.
Als ik hem nu bestel heb je vermoedelijk sowieso wel paar weekjes levertijd. En zolang hij nog niet geleverd is zal Tesla wel mee gaan als er alsnog een prijsverlaging komt. Dus denk voor mij persoonlijk dat het gewoon wijs is om nu de rwd te gaan bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Allewijn schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:47:
[...]

Ik ga er van uit dat de aangekondigde prijsverhoging wel waar kan zijn.
Ik zelf ga hem nu ook maar voor de 22e bestellen (wilde eigenlijk tot 31e maart wachten), maar risico van verhoging wil ik niet lopen.
Als ik hem nu bestel heb je vermoedelijk sowieso wel paar weekjes levertijd. En zolang hij nog niet geleverd is zal Tesla wel mee gaan als er alsnog een prijsverlaging komt. Dus denk voor mij persoonlijk dat het gewoon wijs is om nu de rwd te gaan bestellen...
Het mooie bij Tesla is dat je de prijs betaalt waarvoor je hem besteld hebt. Een prijsverhoging rekenen ze niet door en een prijsverlaging rekenen ze juist wel door. Ik ken geen ander merk die dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:39

RvV

maharens schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:25:
[...]

Het mooie bij Tesla is dat je de prijs betaalt waarvoor je hem besteld hebt. Een prijsverhoging rekenen ze niet door en een prijsverlaging rekenen ze juist wel door. Ik ken geen ander merk die dat doet.
Waarschijnlijk ivm WKOA waarbij de koper hem binnen 2 weken anders retour zou sturen met een strik erom.
Bij de traditionele merken denk ik dat je vaak nog een natte handtekening plaatst bij een dealer met voorwaarden wat betreft annulering?

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Even het voorwiel eruit halen, dan schuif je hem zo naar binnen, ook in een 3. Zo doe ik het al jaren met een fiets die ik af en toe gebruik om bij mooi weer lange stukken te fietsen, terwijl m'n vriendin met de auto de heenweg aflegt. Dan leg ik hem daar ter plekke achterin (even een sleutel mee om twee boutjes los te draaien), en binnen 1 minuut zijn we op weg met de auto.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de Model Y kreeg ik mijn MTB (28" wielen) maar met moeite erin. Hoewel de koffer en ruimte tot aan de voorstoelen erg lang is was het lastig in de breedte en met de vereiste draaiing van het stuur. Door het voorwiel los te halen pastte het makkelijk zat.

Bij een MTB zijn de wielen makkelijk los te halen en dat lost het probleem op. Dat is bij die e-Bike waarschijnlijk lastiger.

Maar goed, weet past die fiets net wel, mede afhankelijk van frame maat, heren/dames model en hoe hoog je het zadel zet.

In de Model 3 lijkt het me redelijk lastig om die fiets er uberhaupt in te schuiven. Sowieso loop je dan een dikke kans dat je ergens op de bumper een dikke kras zet met de trapper of iets dergelijks.

Ik zou je gewoon aanraden om een trekhaak te nemen met een degelijke fietsdrager erop. Veel makkelijker, sneller en minder kans op beschadiging/bevuiling van de auto (ook interieur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 12:00
bilgy_no1 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:09:
[...]

Ik zou je gewoon aanraden om een trekhaak te nemen met een degelijke fietsdrager erop. Veel makkelijker, sneller en minder kans op beschadiging/bevuiling van de auto (ook interieur).
Over trekhaken gesproken, heeft iemand al iets van een indicatie gehad over wanneer je de trekhaak achteraf kan laten plaatsen voor de Model 3 (Highland).

Ik heb begin februari een service verzoek ingeschoten maar toen kreeg ik de reactie dat het trekhaakpakket nog niet beschikbaar was. Had eigenlijk gehoopt dat het binnen een half jaar (heb de auto sinds begin november) toch wel geregeld moest kunnen worden, aangezien ik in de meivakantie weg wilde met een fietsendrager erop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
bilgy_no1 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 22:21:
[...]

Banden geluid is zo lastig. Hangt deels af van de band, maar ook van externe factoren: staat van het wegdek waar je op rijdt, nat of droog, temperatuur (kouder -> rubber harder -> meer geluid).

En even voor de zekerheid: je bent niet toevallig gewisseld naar winterbanden...? Klopt je bandenspanning nog?

Qua temperatuur heb je zeker een punt. Die sportieve P Zero banden worden natuurlijk stug in de winter. Dat zal het verschil zeker verklaren, in ieder geval voor een deel. Ik heb geen bandenwissel gedaan.

Bandenspanning houd ik op koud 2.9 of 2.8. Zoals aanbevolen dus.

Er zit ook nog steeds een trilling in rond 100kmh. Denk dat ze nooit mooi rond zijn geworden na stilstand uit de fabriek :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Laatst online: 18-09 20:44
Weet iemand hier of de 18" aero velgen van een m3 uit 2019 ook onder de highland passen? Bandenmaat en velgmaat lijken hetzelfde op basis van informatie op internet, maar wil het graag zeker weten. Heb een set winterbanden met aero velgen uit 2019 die dan mee zouden kunnen voor een nieuwe m3.
Dit past wel maar je bandenspanning sensoren gaan niet werken op de highland.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 19-09 22:43
Wielen passen, sensoren doen het niet, maar zijn voor een €100 ofzo tegenwoordig online wel te scoren, vervangen is niet zo héél moeilijk als je een beetje handig bent. Grote aanrader ze te vervangen anders rijd je continu met een oranje waarschuwing in beeld die je niet kleiner krijgt dan een uitroepteken midden onder je rijvisualisatie. :+

Ik heb een jaar geleden op een set velgen de sensoren laten wisselen bij Tesla, was toen €450 ofzo. Moeite waard om het zelf te doen dus voor €100. :P Balans zou niet aangetast moeten worden als de oude en nieuwe sensor hetzelfde wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Mar.tin schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:40:
[...]

Wielen passen, sensoren doen het niet, maar zijn voor een €100 ofzo tegenwoordig online wel te scoren, vervangen is niet zo héél moeilijk als je een beetje handig bent. Grote aanrader ze te vervangen anders rijd je continu met een oranje waarschuwing in beeld die je niet kleiner krijgt dan een uitroepteken midden onder je rijvisualisatie. :+

Ik heb een jaar geleden op een set velgen de sensoren laten wisselen bij Tesla, was toen €450 ofzo. Moeite waard om het zelf te doen dus voor €100. :P Balans zou niet aangetast moeten worden als de oude en nieuwe sensor hetzelfde wegen.
En hoe ga jij die sensoren binnenin wisselen? Ben echt benieuwd hoe je dat klaar krijgt zonder 'bandenmachine'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Tommie12 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:42:
[...]

En hoe ga jij die sensoren binnenin wisselen? Ben echt benieuwd hoe je dat klaar krijgt zonder 'bandenmachine'.
Lucht uit band, band even van de "bead" afduwen, sensor wisselen, band weer oppompen. Je hoeft écht je hele band niet van je wiel te hebben om een sensortje te ruilen.

YouTube: How To Replace TPMS (Tire Pressure Monitoring System) Sensors Withou...

(eerste hit op youtube, vast wel mooiere guides van).

Als je zelf niet handig bent kun je 't natuurlijk altijd even aan een bandenzaak vragen. ;). Maar ik zie het als een klein klusje, en makkelijk verdiend. :+. Net als wielen wisselen, uurtje werk, even krikken, schroeven, gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Mar.tin op 18-03-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mar.tin schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:40:
[...]

Ik heb vorig jaar geshopt voor TPMS voor de Model Y. Kwam toen op ongeveer EUR 65 per stuk via Amazon. Was een beetje noodgedwongen omdat ze bij Tesla waren uitverkocht. Helaas was er eentje defect, dus was er weer extra service nodig van de bandenmonteur om die te vervangen.

Maar nieuw bij Tesla kosten ze EUR 85, wat uitkomt op EUR 380.
Veel lager dan EUR 250 ga je ze niet vinden, of er moet iets via een van de Chinese winkels te ritselen zijn?

Maar EUR 100 voor een set van 4 kwam ik niet tegen en bovendien moet je echt wel rekening houden met montagekosten.

Maar goed, als je daarmee een set velgen + winterbanden kunt blijven gebruiken op de nieuwe auto is dat een relatief kleine uitgave vergeleken met een nieuwe winterset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
bilgy_no1 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:56:
[...]

Ik heb vorig jaar geshopt voor TPMS voor de Model Y. Kwam toen op ongeveer EUR 65 per stuk via Amazon. Was een beetje noodgedwongen omdat ze bij Tesla waren uitverkocht. Helaas was er eentje defect, dus was er weer extra service nodig van de bandenmonteur om die te vervangen.

Maar nieuw bij Tesla kosten ze EUR 85, wat uitkomt op EUR 380.
Veel lager dan EUR 250 ga je ze niet vinden, of er moet iets via een van de Chinese winkels te ritselen zijn?

Maar EUR 100 voor een set van 4 kwam ik niet tegen en bovendien moet je echt wel rekening houden met montagekosten.

Maar goed, als je daarmee een set velgen + winterbanden kunt blijven gebruiken op de nieuwe auto is dat een relatief kleine uitgave vergeleken met een nieuwe winterset.
Ik heb dit vorig jaar dus ook gedaan, zag ze recent bij toeval op Ali voorbij komen voor rond de €100 (net nog even opgezocht, setje van 4 stuks €111).

In elk geval, fors goedkoper dan bij Tesla zélf waar ik in feb 2023 €475,- kwijt was voor kopen en het ruilen van 4 sensoren op mijn 18" Aero winterset. (Dat was eigenlijk vóóral mijn punt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mar.tin schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:01:
[...]

Ik heb dit vorig jaar dus ook gedaan, zag ze recent bij toeval op Ali voorbij komen voor rond de €100 (net nog even opgezocht, setje van 4 stuks €111).

In elk geval, fors goedkoper dan bij Tesla zélf waar ik in feb 2023 €475,- kwijt was voor kopen en het ruilen van 4 sensoren op mijn 18" Aero winterset. (Dat was eigenlijk vóóral mijn punt)
Ja, dat is wel een gigantisch prijsverschil. Goed om te weten als het zich weer eens voordoet. Ik was toen helaas nogal strak in de tijd ivm levering van de auto en redelijk kort daarna winterbanden nodig. Best een gedoe destijds dat de winterset van Tesla niet beschikbaar was op dat moment. En achteraf gezien was de Tesla set ook nauwelijks duurder dan los alles bij elkaar zoeken en laten monteren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
bilgy_no1 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:13:
[...]

Ja, dat is wel een gigantisch prijsverschil. Goed om te weten als het zich weer eens voordoet. Ik was toen helaas nogal strak in de tijd ivm levering van de auto en redelijk kort daarna winterbanden nodig. Best een gedoe destijds dat de winterset van Tesla niet beschikbaar was op dat moment. En achteraf gezien was de Tesla set ook nauwelijks duurder dan los alles bij elkaar zoeken en laten monteren...
Ik had zelf destijds ook weinig speelruimte, "moest" winterbanden hebben, en na een kilometer of 20 een foutmelding op mijn scherm gehad hebbende irriteerde me het zó hard.. en ivm vakantie naar rondom de bergen een weekje na de afspraak dus maar via Tesla zelf geregeld. Doe ik niet nog een keer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:42
bilgy_no1 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 22:21:
[...]

Over banden gesproken; het schijnt dat een deel van de winst qua efficiency en rolgeluid bij de Model 3 Highland te danken is aan de banden waarmee de auto geleverd wordt.
Zelf heb ik een "Oude" 2023 Model 3 en op een bepaald moment zal ik de banden moeten vervangen.
Is het mogelijk om de banden van de Model 3 Highland op het oude model te monteren en zijn er zaken waar je rekening moet houden? Tevens ben ik benieuwd of ergens te vinden is welk merk en type band de Model 3 Higland gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 12:17
Oekol schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:25:
[...]

Als je muziek pauzeert als je uitstapt gaat die niet automatisch spelen als je in stapt. Weliswaar met Spotify dus weet niet of je 't over radio hebt. Dan wellicht gewoon scroll wiel naar beneden doen geluid uit als je 't zo storend vind. Of klikken bedenk ik mij later om te muten.

Ik gebruik 't vooral met podcasts. Ik mis anders minuten van het praten als ik uit stap kinderen uit auto haal etc.
Met de radio werkt het ook. Ik weet alleen niet helemaal wat het effect van 'Easy Entry' hierop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 12:17
LigeTRy schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:50:
[...]

Hoppa, Mag wel hopen dat ze m 'gewoon' bij vd valk neerzetten ipv midden op dat ellendige kruispunt of het taluud :9

Timing and location subject to change, dus dat zal wel :)
Dat hoop ik idd ook. Van der Valk was wel het adres dat ik opgegeven had ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
tim.w schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:03:
[...]

Over banden gesproken; het schijnt dat een deel van de winst qua efficiency en rolgeluid bij de Model 3 Highland te danken is aan de banden waarmee de auto geleverd wordt.
Zelf heb ik een "Oude" 2023 Model 3 en op een bepaald moment zal ik de banden moeten vervangen.
Is het mogelijk om de banden van de Model 3 Highland op het oude model te monteren en zijn er zaken waar je rekening moet houden? Tevens ben ik benieuwd of ergens te vinden is welk merk en type band de Model 3 Higland gebruikt?
Banden enkel specifiek voor Tesla bestaan niet, zoek gewoon een band met hetzelfde energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:34

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
[...]

De highland wordt geleverd met deze zomerband: https://www.kwik-fit.nl/autobanden/michelin/e-primacy

Moet volgens mij gewoon te monteren op elke Tesla, als je maar zorgt dat je de juiste maat selecteert, maar dat is weer heel makkelijk met je kenteken.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:34

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Tommie12 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:04:
[...]

Banden enkel specifiek voor Tesla bestaan niet, zoek gewoon een band met hetzelfde energielabel.
Je hebt van sommige banden wel een ''tesla'' label. als in ''ontwikkeld in samenwerking met tesla''. Zo ook bij de e-primacy. Geen idee of er ook daadwerkelijk verschil zit in banden met als zonder dat label. Er zit wel prijsverschil in. Dat viel me vooral op bij het zoeken naar winterbanden.

[ Voor 19% gewijzigd door spartacusNLD op 18-03-2024 14:17 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:00
Samoerai schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:31:
[...]

Met de radio werkt het ook. Ik weet alleen niet helemaal wat het effect van 'Easy Entry' hierop is.
Heb easy entry ingesteld, maar nu ga ik twijfelen of het uitmaakt. Of als je pauze doet voordat je je riem af doet en daarna naar dus easy sentry er ol gaat uitmaakt. Denk het niet eerlijk gezegd.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Die winst zit hem afaik met name in de getest 19 inch band. Als je geen 19 inch neemt krijg je die band niet.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Inspired schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:19:
[...]

Die winst zit hem afaik met name in de getest 19 inch band. Als je geen 19 inch neemt krijg je die band niet.
Ik heb ook Michelin e-Premacy T2 banden onder mijn 18" M3H.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eh413OFCiWEscKH8a_BlBW5_i1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rAOzSLo62XvzqaRqaplWNj61.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 283 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: