Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 278 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.070 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:28
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 07:59:
Ik heb voor het eerst een lange trip (naar Praag, aanrader trouwens 😉) gedaan met mijn M3 2024 long range, en moet zeggen dat het echt uitstekend is hoe lang je kan door blijven rijden op 130 / 140km per uur.

Wat wel tegenvalt is de snellaadsnelheid. De eerste keer begon de auto 30min van te voren met voorverwarmen, kwam ik met 13% aan en haalde de auto heel even 205kw en dook toen snel naar >140kw. Het was toen 10 graden dus ik nam het voor lief.

De andere keer laden was het 18 graden, zonnetje en begon de auto later met voorverwarmen, na 15min te gaan nog ongeveer. Ik dacht dat is een goed teken, dan is de batterij al warmer van zichzelf door het weer. Heb toen nog flink door kunnen rijden (180kmh) op de Autobahn om de batterij nog meer op te warmen. Met 17% aangekomen, en niet eens boven de 200kw uitgekomen met laden. Op 26% zat die weer op 148kw.

Ik heb hiervoor een andere EV gehad dus ben bekend met alle factoren die meespelen, maar had toch echt wel meer verwacht van Tesla hierin, mede door het voorverwarmen van de batterij. Zijn dit normale cijfers wat jullie betreft?
Boven de 200kW is zeldzaam, heb ik zelf misschien 2 of 3 keer gezien, van een keer of 30 supercharger over de jaren heen. Ik denk dat de meeste supercharger stations daar nog niet helemaal op ingericht zijn, ook al kan de auto het en kunnen de individuele laadpalen het, alle variabelen moeten precies goed staan. Ik heb ook een vermoeden dat ze strenger zijn geworden, om de batterij te beschermen, dus dat 250kW minder vaak voorkomt.

Dat gezegd hebbende, de keren dat het wel gebeurde was het ook maar voor een paar minuten. Moet er ook bij zeggen dat ik nooit in de auto blijf zitten en kijken, als je een keer naar de wc loopt en koffie besteld hebt, is bij mij de auto 4/5 keer al klaar en kunnen we door. Als je daadwerkelijk in de auto zit en moet wachten, duurt iedere minuut lang.

Mijn record, nog met mijn vorige Model 3 LR:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWEkb1QW-AiAT-6WIsBvN5OywfM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FhLkKqR2xsZFaA1XLZNtLxGG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door DaCoTa op 12-03-2024 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:27
hsb85 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:04:
[...]

Opzich geen slechte laadsnelheden (zeker vergeleken met een RWD die heeft een max van 170kw en gaat dan hard naar beneden, maar volgens Fastned zou het plaatje ongeveer zo moeten zijn:
https://www.fastnedcharging.com/nl/merken-overzicht/tesla
Ja, maar dat is op basis van de laders van Fastned. Die 350kW-laders doen 350kw op 800V. Dat ondersteunt Tesla niet. Dus bij een Tesla SuC kan/zou je hoge(re) snelheden halen.
Met mijn M3 LR 2019 heb ik max. 248kW aangetikt. Maar dat is ook maar een minuut of 5-10 hoor, dus als je 200 een tijdje vol houd lijkt mij dat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 23:12
Oekol schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:44:
Oké ik ben hyped. Er is op een MYP, in Duitsland, de update geïnstalleerd en die gaf aan dat de adaptieve koplampen er op zitten. Hell yeahhh _/-\o_

[Afbeelding]
Ik geloof er weinig van (helaas). Her en der zijn wat release notes te vinden van 2024.8(.0) en daarin blijken vooral verbeteringen te zitten op features uit de afgelopen releases. Waarom zou deze nieuwe feature dan ineens wel in 2024.8.3 zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:21
Op mijn Y LR
1x piek gezien (althans vanaf dat ik ben gaan loggen) zeer kort echter.
Afbeeldingslocatie: https://www.famspijkers.nl/forum-pics/tweakers/2024/tesla/supercharger-piek.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 12:17
Oekol schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:41:
[...]

Als je geluid harder of zachter zet rechts onderin heb je zo'n icoon waar je dingen kan aanpassen als 'treble bass etc. Daar kun je ook iets met diep geluid doen. Is een slider. Als je die helemaal naar rechts zet doen deze speakers het wel in de A stijl.
Het was even zoeken. Maar je hebt helemaal gelijk! Niet een heel beste vertaling: Diep geluid. Ik dacht dat het met het bas geluid te maken had. Een soort van Loudness instelling ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 07:59:
Ik heb voor het eerst een lange trip (naar Praag, aanrader trouwens 😉) gedaan met mijn M3 2024 long range, en moet zeggen dat het echt uitstekend is hoe lang je kan door blijven rijden op 130 / 140km per uur.

Wat wel tegenvalt is de snellaadsnelheid. De eerste keer begon de auto 30min van te voren met voorverwarmen, kwam ik met 13% aan en haalde de auto heel even 205kw en dook toen snel naar >140kw. Het was toen 10 graden dus ik nam het voor lief.

De andere keer laden was het 18 graden, zonnetje en begon de auto later met voorverwarmen, na 15min te gaan nog ongeveer. Ik dacht dat is een goed teken, dan is de batterij al warmer van zichzelf door het weer. Heb toen nog flink door kunnen rijden (180kmh) op de Autobahn om de batterij nog meer op te warmen. Met 17% aangekomen, en niet eens boven de 200kw uitgekomen met laden. Op 26% zat die weer op 148kw.

Ik heb hiervoor een andere EV gehad dus ben bekend met alle factoren die meespelen, maar had toch echt wel meer verwacht van Tesla hierin, mede door het voorverwarmen van de batterij. Zijn dit normale cijfers wat jullie betreft?
Dit is gewoon normaal. De LG packs zijn een stuk(je) minder qua DC laden. Vanaf 15% zit je al onder de 200kW. Bij een Panasonic pack zit je tot een 38% boven de 200kW.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 12:17
Allewijn schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:49:
Waarom staan er soms 'voorraad modellen' bij Tesla in Tilburg voor identieke prijzen als nieuw zelf te bestellen?

Want dan bestel ik liever zelf nieuw (paar weken/maandjes wachten is nul probleem)
Wanneer er een voorraadmodel is dat precies voldoet aan jouw bestelling heb je grote kans dat je jouw 'bestelling' volgende week op kunt komen halen. Dat matchen ze gewoon als dat zo uitkomt is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Oekol schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:44:
Oké ik ben hyped. Er is op een MYP, in Duitsland, de update geïnstalleerd en die gaf aan dat de adaptieve koplampen er op zitten. Hell yeahhh _/-\o_

[Afbeelding]
Hopelijk komt dit dan ook naar de "oude" Model 3 :)

Wel jammer dat het na de winter komt. Nu worden de dagen al weer wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
hantheman schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 00:13:
[...]

Werken andere functies wel goed?
Ik kan geen bedieningsfuncties gebruiken:

Probleem zit in mijn account want met een ander bestuurders account kan ik wel de functies gebruiken (ook op mijn iPhone). Bij Tesla snappen ze het niet wat er nu aan de hand is, ben benieuwd of dit op te lossen valt. Zou toch erg graag mij eigen account gebruiken.
Andere functies werken wel naar behoren. De functies die het nu niet meer doen die hebben in het verleden ook gewoon gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edelf
  • Nu online
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:50:
[...]

Hopelijk komt dit dan ook naar de "oude" Model 3 :)

Wel jammer dat het na de winter komt. Nu worden de dagen al weer wat langer.
Vertrek je toch gewoon wat later....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-01 16:04
Al sinds ik m'n nieuwe M3 heb opgehaald zit onderstaand kristalvormige vlek in de voorruit, precies hinderlijk in m'n gezichtsveld. Ik dacht in eerste instantie dat het een lijmrest zou zijn, maar ik krijg het met geen mogelijkheid weg. Ik voel ook geen oneffenheid aan beide kanten van de ruit. Iemand dit eerder meegemaakt? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lMvjG9_RppA60SHGSQmh1peFY2w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mn0nZkVyRqdG7gm4voobkMF2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLYmiHTz3NOFXuoIEls0BpW2iEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gz19XShAXdg77KxmmyNw68n9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58
Roekeloos schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:09:
[...]

Ik geloof er weinig van (helaas). Her en der zijn wat release notes te vinden van 2024.8(.0) en daarin blijken vooral verbeteringen te zitten op features uit de afgelopen releases. Waarom zou deze nieuwe feature dan ineens wel in 2024.8.3 zitten?
Omdat 2024.8 de volgende 'grote' update is. We gaan 't zien.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:25
Jerry- schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:29:
Al sinds ik m'n nieuwe M3 heb opgehaald zit onderstaand kristalvormige vlek in de voorruit, precies hinderlijk in m'n gezichtsveld. Ik dacht in eerste instantie dat het een lijmrest zou zijn, maar ik krijg het met geen mogelijkheid weg. Ik voel ook geen oneffenheid aan beide kanten van de ruit. Iemand dit eerder meegemaakt? [Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat heb je al geprobeerd? Anders zou dit aanraden
https://www.carclean.com/...r-glass-polish-325ml.html

Mocht je uit de buurt van Eindhoven komen, mag je ook bij mij langs komen ik heb het hier liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door schumi1986 op 12-03-2024 11:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Samoerai schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:34:
[...]

Het was even zoeken. Maar je hebt helemaal gelijk! Niet een heel beste vertaling: Diep geluid. Ik dacht dat het met het bas geluid te maken had. Een soort van Loudness instelling ofzo.
Haha ja sorry was even uit 't hoofd. Gelukkig heb je 't gevonden. Ik heb ook wel eens settings gedeeld voor die schuifjes voor een fijne setting. Gevonden op reddit, X etc. Als je zoekt op mijn naam en gok 'geluid' moet je 't wel kunnen vinden. Zo niet tag me ff dan maak ik een foto voor je.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oekol
Ook de bevestiging vanuit een tesla medewerker op X. @Roekeloos

Adaptieve koplampen zit in de aankomende update. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMMJSSOKRkT4pCwr7ae7ESrgpTI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UCRhl81aV28Ao2VzrDZJtjZ7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4xthegreat
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20-06-2024
Beste iedereen,

Ik heb mijn Tesla MY RWD sinds vorig maand en heb binnen twee dagen afspraak bij Tesla Service Center in België over kleine aanpassingen dat we hadden opgemerkt op de levering (klein panel gap en schade aan passagier stoel).

Ik krijg een bericht dat de afspraak zal wss de hele dag of langer zijn en dat geen vervangwagen voorzien is.

Hebben jullie al ervaring mee gehad ? Ik ben aan het proberen om toch iets te hebben want, wat mij betreft, het is de minimum door het feit dat de afspraak is voorzien betreffende problemen die op leveringsmoment vasgesteld zijn.

Ik dacht dat Tesla vervangwagen voorzien hadden voor die soort afsprakken, misschien ben ik in fout.

Bedankt voor de reacties,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:49
Oekol schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:37:
[...]

Haha ja sorry was even uit 't hoofd. Gelukkig heb je 't gevonden. Ik heb ook wel eens settings gedeeld voor die schuifjes voor een fijne setting. Gevonden op reddit, X etc. Als je zoekt op mijn naam en gok 'geluid' moet je 't wel kunnen vinden. Zo niet tag me ff dan maak ik een foto voor je.
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de schuifjesstanden, maar kan het zo snel niet vinden en je hebt inmiddels 36 pagina's aan tekst in dit topic 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Rogar schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:05:
[...]

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de schuifjesstanden, maar kan het zo snel niet vinden en je hebt inmiddels 36 pagina's aan tekst in dit topic 8) _/-\o_
Ik heb zelf ervaren dat verschillende soorten bronnen/ muzieksoorten/ genre invloed kunnen hebben.
Zo vind ik dus itt veel mensen op reddit e.d. dat ik het lekkerst vind met surround sound all the way up.
En dan de subwoofer redelijk hoog, maar bass freq dan weer op 0.

Maar dat geldt dus alleen met spotify en een aantal artiesten die ik vaak naar luister.
Ga ik naar andere genre/ muziekbron kan het soms wel raar klinken.

Wat ik wel echt merk is dat apple music op wifi (hotspot van telefoon) zo goed is dat alle "toevoegingen" onnodig is. Dus surround sound laag/ uit en de EQ ook zo weinig mogelijk aanzitten.
Sub kan je nog tweaken naar smaak maar dat is het eigenlijk. Bizaar wat voor additionele details je kan horen via de apple music op wifi.
Ik weet niet of het komt door de bitrate, dit is wel het hoogst mogelijk bitrate in mn beschikking want ik heb geen tidal en geen usb met FLAC oid.
Maar doe je apple music via ingebouwde LTE/ tesla premium connectivity, dan klinkt het eigenlijk hetzelfde of zelfs minder dan spotify via ingebouwde LTE.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27
Als we toch over geluid praten.

Ik wordt wel steeds gekker van een trillend geluid van de subwoofer op hoog volume. Gisteren nog in de kofferbak gelegen om het uit te zoeken. Het geluid komt echt van net naast of op de woofer (MYP), ook voel je de bekleding flink heen en weer gaan. Ik kan verder extern niks vast zetten dus ik moet echt het paneel weghalen om er wat aan te doen. Heeft iemand ook dezelfde ervaring en is het gelukt het te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:34
Jeroen-Buren schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:49:
[...]

Ik ben met mijn Y RWD inmiddels 3 keer op vakantie geweest (2x winter, 1x zomer) en de laadsnelheid van 170kW zie ik niet heel vaak en zeker niet heel lang. Ik denk tot 15-20%. Dus voor de hoge laadsnelheden moet je nog verder doorrijden tot 5-10%...
Vreemd en heb je geen BYD Blade accu?
Juist vanaf ongeveer 20% kan ik met de mYne volle bak 170 kW+ laden en dat redelijk lang.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:03
SirLct schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:06:
[...]
Maar doe je apple music via ingebouwde LTE/ tesla premium connectivity, dan klinkt het eigenlijk hetzelfde of zelfs minder dan spotify via ingebouwde LTE.
Echt belabberd dus. Ik vind het jammer. Had gehoopt dat ze dit Spotify bitrate eens gingen verhogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
TCMR schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:59:
[...]

Echt belabberd dus. Ik vind het jammer. Had gehoopt dat ze dit Spotify bitrate eens gingen verhogen.
Heb je er aan gedacht dat je zelf de bitrate bij Spotify hoger kunt zetten?

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:09
daemonix schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:21:
[...]

Kan dit in de Tesla app?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
basto11 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:26:
[...]

Kan dit in de Tesla app?
Nee, volgens mij moet dit via het web doen. Ik heb in ieder geval geen klachten over Spotify.

Instellingen-> streamingkwaliteit

Bij mij staan ze voor zowel download als streaming op zeer hoog. Dat geldt dan voor alle apparaten vziw,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:09
Later deze week eens testen of ik het verschil kan horen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:49
Rogar schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:04:
[...]

Geen tip, want ik heb alleen beveiliging ipv beveiliging en bestuurders… Hoe krijg je dat te zien?
Na contact met de leasemaatschappij (Alphabet), hebben zij mijn vrouw toegevoegd en zij kon vrijwel meteen de app gebruiken met haar account. Ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:15

ScreamGT

joejoe

Oekol schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:40:
Ook de bevestiging vanuit een tesla medewerker op X. @Roekeloos

Adaptieve koplampen zit in de aankomende update. [Afbeelding]
Tof! Hier ga ik veel plezier van hebben de komende wintermaanden! Helaas gaan we net de zomer in :’)

Wanneer kan iedereen die update verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:17
ScreamGT schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:38:
[...]

Tof! Hier ga ik veel plezier van hebben de komende wintermaanden! Helaas gaan we net de zomer in :’)

Wanneer kan iedereen die update verwachten?
Er zijn er nog geen verdeeld volgens https://www.teslafi.com/firmware

Hoe de volgorde bepaald wordt is een goed bewaard geheim.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Tommie12 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:51:
[...]

Er zijn er nog geen verdeeld volgens https://www.teslafi.com/firmware

Hoe de volgorde bepaald wordt is een goed bewaard geheim.
Teslafi bevat natuurlijk alleen degenen die Teslafi gebruiken, kleine populatie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-09 10:51
RaRo74 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:50:
[...]

Vreemd en heb je geen BYD Blade accu?
Juist vanaf ongeveer 20% kan ik met de mYne volle bak 170 kW+ laden en dat redelijk lang.
Geen idee wat voor accu ik heb (denk CATL want auto uit 2022 en China). En het is een RWD hè... Dus 170 kW is maximaal. Dat jij die snelheid juist vanaf 20% hebt kan ik niet verklaren. Maar op vakantie maakt die 5 minuten meer of minder mij niet echt uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen-Buren op 12-03-2024 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
daemonix schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:30:
[...]

Nee, volgens mij moet dit via het web doen. Ik heb in ieder geval geen klachten over Spotify.

Instellingen-> streamingkwaliteit

Bij mij staan ze voor zowel download als streaming op zeer hoog. Dat geldt dan voor alle apparaten vziw,
Ik heb zelf zitten rommelen en mijn indruk is dat spotify bitrate geknepen wordt in de Tesla als de Tesla via LTE streamt en beter is als data via Wifi gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
The_Woesh schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:01:
[...]

Ik heb zelf zitten rommelen en mijn indruk is dat spotify bitrate geknepen wordt in de Tesla als de Tesla via LTE streamt en beter is als data via Wifi gaat.
Dat zou zo maar kunnen als het vinkje in Spotify aan staat dat bepaalt of de netwerk snelheid hoog genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Jeroen-Buren schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:55:
[...]

Geen idee wat voor accu ik heb (denk CATL want auto uit 2022 en China). En het is een RWD hè... Dus 170 kW is maximaal. Dat jij die snelheid juist vanaf 20% hebt kan ik niet verklaren. Maar op vakantie maakt die 5 minuten meer of minder mij niet echt uit.
De mYne is ook een RWD en tikt met regelmaat 178 kW aan :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqjzcPs_tp1hQowkzLwBvsY7ESQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AdgbI7Ld6RqMj3wK4QiZTdX2.jpg?f=fotoalbum_large

Eerstvolgende keer zal ik eens wat leger aan zien te komen en in de gaten houden vanaf welk percentage 170 kW begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:11
daemonix schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:03:
[...]

Dat zou zo maar kunnen als het vinkje in Spotify aan staat dat bepaalt of de netwerk snelheid hoog genoeg is.
Binnen de Tesla app zie ik geen opties om dit aan te passen. Waar zou ik dit kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Laatst online: 09:03
daemonix schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:21:
[...]

Die instelling is device-afhankelijk, volgens mij. Wat ook wel logisch is. Desktop application macOS heeft bijv. geen "automatic" setting. Zet ik 'm daar op "Low" (normaal "Very High"), dan blijft m'n telefoon op "High" staan.

Ik lees op verschillende plaatsen verschillende testresultaten, maar over het algemeen niet hoog. Maar weer niet zo laag als oudere tests, die lieten zien dat het ooit blijkbaar maar 96kbps was.

Maar ook de rest van de geluidsinstallatie en de positie van de subwoofer in de MY helpen niet echt mee aan de hifi-beleving. Als ik ooit de tijd vind ga ik daar wel eens een "projectje" van maken. Maar ik heb nog niet eens de S3XY buttons ingebouwd die hier al driekwart jaar klaarliggen (kwam er vorige week achter dat voor een rechtsvoor-inbouw, ik daar dus een aparte kabel voor moet hebben, die kwam zojuist met FedEx binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

RaRo74 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:09:
[...]

[Afbeelding]

Eerstvolgende keer zal ik eens wat leger aan zien te komen en in de gaten houden vanaf welk percentage 170 kW begint.
Die 8kW extra is je warmtepomp. Die gaat niet je accu in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:48
[...]

[Afbeelding]

Dat getal kun / moet je met een klein korreltje zout nemen. Er gaat namelijk maximaal 171kW de accu in. Echter geeft de auto het vermogen dat van de lader betrokken wordt aan. Die 178kW is dus incl 7kW aan "voorverwarm" vermogen. 3,5kW uit de motor en 3,5kW uit de warmtepomp.

Bij de LR modellen kan daar dus nog 3,5kW van de voormotor bij komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertvg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-02 16:28
@Jos84 Heb je een update hiervan? Aan deze foto's zie ik nog niet dat het een Supercharger wordt.
Als je kan zien hoeveel stalls er komen dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
basto11 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:33:
Later deze week eens testen of ik het verschil kan horen 😊
Volgens mij moet een mens al een behoorlijk goed gehoor hebben en goede audio apparatuur om het verschil tussen bijv. 192 kb/s en 320 kb/s te horen. Wellicht kun je het in een stilstaande Tesla wel horen, maar ik geloof niet dat het in een rijdende auto enig verschil maakt. Ruis door banden en luchtstroming overstemt dan waarschijnlijk de verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
robertvg schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:23:
[...]

@Jos84 Heb je een update hiervan? Aan deze foto's zie ik nog niet dat het een Supercharger wordt.
Het zijn nu nog (6) afgesloten parkeerplaatsen. Deze week is er ook weinig gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:14:
[...]

Mar.tin schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:15:
[...]

Dat getal kun / moet je met een klein korreltje zout nemen. Er gaat namelijk maximaal 171kW de accu in. Echter geeft de auto het vermogen dat van de lader betrokken wordt aan. Die 178kW is dus incl 7kW aan "voorverwarm" vermogen. 3,5kW uit de motor en 3,5kW uit de warmtepomp.

Bij de LR modellen kan daar dus nog 3,5kW van de voormotor bij komen :).
Ik zie wat verschil in antwoorden ;)

Meten is weten dus ga ik dat zelf binnenkort eerst maar eens doen :*)

*zit nog steeds te wachten bij de brievenbus op een OBDII adapterkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebari
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-03 12:07
Ha allen!

Heb sinds kort een MYLR en ben aan het genieten ervan!
Wel nog twee vragen aan jullie:
- ik probeer via Stekker de Tesla te laden op de meest gunstige momenten. Op de een of anderee manier start hij de laadsessie iedere keer weer op. Ook als hij al opgeladen is boven de grens van "snel laden". Herkennen jullie dit? Waardoor zou dat kunnen komen? en hebben jullie apps behalve stekker waar dat misschien beter werkt? (sorry dat zijn drie vragen in één...)
- Ik merk dat in vergelijking met de Travel Assist van mijn skoda de Autosteer / Auto pilot erg rechts aanhoudt, meer dan ik zou willen Hierdoor probeer ik hem eigenlijk iedere keer naar links te trekken waardoor ik hem uit autopilot trek. Is dit normaal of is er iets anders aan dehand? En als dit normaal is zijn er workarounds voor?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sebari schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:29:
Ha allen!

Heb sinds kort een MYLR en ben aan het genieten ervan!
Wel nog twee vragen aan jullie:
- ik probeer via Stekker de Tesla te laden op de meest gunstige momenten. Op de een of anderee manier start hij de laadsessie iedere keer weer op. Ook als hij al opgeladen is boven de grens van "snel laden". Herkennen jullie dit? Waardoor zou dat kunnen komen? en hebben jullie apps behalve stekker waar dat misschien beter werkt? (sorry dat zijn drie vragen in één...)
- Ik merk dat in vergelijking met de Travel Assist van mijn skoda de Autosteer / Auto pilot erg rechts aanhoudt, meer dan ik zou willen Hierdoor probeer ik hem eigenlijk iedere keer naar links te trekken waardoor ik hem uit autopilot trek. Is dit normaal of is er iets anders aan dehand? En als dit normaal is zijn er workarounds voor?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
1. Thuis laden op wisselstroom is niet 'Snel Laden'... Waar stel je dit precies in? In die app? In de auto kun je ook de laadlimiet instellen.

Er zijn ook andere apps: Tibber (als je daar zit met dynamische stroom), Jedlix, Eneco heeft ook zoiets geloof ik (wellicht een white label van een ander).

2. Hij hoort heel goed het midden van de rijstrook aan te houden; op het neurotische af... Als de auto echt rechts in de rijstrook gaat rijden kun je wellicht de Autopilot nog een keer kalibreren: https://www.tesla.com/own...95-925A-5EE3752F4865.html

Als dat niet helpt even contact opnemen met Tesla. Sowieso werkt het niet om Autopilot te corrigeren terwijl hij actief is. Dan zegt ie inderdaad dat je het zelf maar moet doen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Rogar schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:05:
[...]

Ging even voor je zoeken en gevonden:

Oekol in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:09
Korte vraag nu ik een MY heb. Als ik de laadsessie aan de laadpaal stop ontgrendeld de laadpoort niet. Ik moet dan in de auto gaan of via de app. Maar hoe doen anderen dat ? Er is die optie die zegt bestuurdersportier ontgrendelen en laddpoort ook als gsm in de buurt is maar als ik die opzet kunnen de kinderen niet in de auto als ik in de buurt ben want dan gaat enkel bestuurdersportier open en moet ik manueel de rest opendoen als ik ingestapt ben …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Heel herkenbaar en AP trekt de auto echt exact tussen de strepen in het midden. Gevoelsmatig voelt erg rechts aan. Ofwel, als ik zelf stuur zit ik iets aan de linkerkant zeker bij inhalen.
Linkerbaan, AP aan en dan vrachtwagens inhalen voelt niet lekker.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekol
De release notes zijn nu ook beschikbaar op notateslaapp.com en zoals al eerder gedeeld zit het er echt bij.
De adaptieve koplampen 'available in the netherlands' :)

https://www.notateslaapp....sion/2024.8/release-notes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Oekol schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:02:
De release notes zijn nu ook beschikbaar op notateslaapp.com en zoals al eerder gedeeld zit het er echt bij.

Nice!

notateslaapp.com denkt om een of andere reden al tijden dat ik in Noorwegen ben want bij mij staat er 'Available in Norway'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebari
bilgy_no1 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:43:
[...]

1. Thuis laden op wisselstroom is niet 'Snel Laden'... Waar stel je dit precies in? In die app? In de auto kun je ook de laadlimiet instellen.

Er zijn ook andere apps: Tibber (als je daar zit met dynamische stroom), Jedlix, Eneco heeft ook zoiets geloof ik (wellicht een white label van een ander).
Ik bedoelde instelling in de Stekker app die je kan kiezen dat hij onder een bepaalde grens direct gaat laden. Zo heet dat in de app. Daarboven gaat hij slim laden en gaat hij op basis van je gegevens over vertrektijd en de dynamische prijzen het optimale laadplan maken (en volgen dus normaal). Nu heb ik hem vanmiddag ingeplugd en heb ik hem meerdere keren moeten stoppen met laden omdat hij weer gestart was.

Dit ondanks het feit dat ik hem zowel in de auto als in de app handmatig heb stopgezet lijkt er toch ergens een commando vandaan te komen dat hij moet gaan laden... Iemand bekend hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 14:28
[...]
[...]
De autopilot is niet corrigeerbaar. Op de visualisatie, zit de auto daar wel in het midden tussen de lijntjes? Als dat zo is, moet je denk ik wennen aan de positie in het midden. Even willekeurig plaatje van internet geplukt, dit dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3dLP-AEFfDBlcbAvZcQWMX2iyIk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HsLHmXJVNfLveoQO9NK8R3mY.png?f=user_large

Als dat niet zo is, dan zou hij idd misschien opnieuw camera calibratie moeten doen.

De auto gaat wel iets naar links bij het inhalen van vrachtauto's, maar verder zou hij als het goed is strak centrum moeten rijden.

[ Voor 34% gewijzigd door DaCoTa op 12-03-2024 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:57
Oekol schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:02:

Ik ga m'n privacyinstellingen maar weer even aanpassen! Sinds ik kritisch heb gekeken naar welke info ik wel- en niet wil delen krijg ik de updates heel laat, maanden ervoor bijna direct bij release. Lijkt er dus op dat ze degene die niet alle data willen delen niet bij de eerste users willen, wat ook wel logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertvg schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:23:
[...]

Er is verder nog niks te vinden en de varkensruggen zijn geen Tesla versies. Ik zou zeggen dat dit geen SuC gaat worden idd.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:11
KloyenZ schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:47:
Korte vraag nu ik een MY heb. Als ik de laadsessie aan de laadpaal stop ontgrendeld de laadpoort niet. Ik moet dan in de auto gaan of via de app. Maar hoe doen anderen dat ? ...
Eerst een deur open trekken van de auto :)
Inspired schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:48:
[...]

Er is verder nog niks te vinden en de varkensruggen zijn geen Tesla versies. Ik zou zeggen dat dit geen SuC gaat worden idd.
Wellicht is die verplaatst, een stukje naar onder op de Borchsingel staat er ook een die in 2024 open gaat. Dat is wel erg dicht bij elkaar.

[ Voor 37% gewijzigd door jip_86 op 12-03-2024 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Maurice- schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:39:
[...]

Ik ga m'n privacyinstellingen maar weer even aanpassen! Sinds ik kritisch heb gekeken naar welke info ik wel- en niet wil delen krijg ik de updates heel laat, maanden ervoor bijna direct bij release. Lijkt er dus op dat ze degene die niet alle data willen delen niet bij de eerste users willen, wat ook wel logisch is.
Laat even weten of dat echt uit maakt. Ik heb dingen als filmen met parkeren en zo uitstaan. Denk 1 max 2 dingen akkoord op gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Korte vraag nu ik een MY heb. Als ik de laadsessie aan de laadpaal stop ontgrendeld de laadpoort niet. Ik moet dan in de auto gaan of via de app. Maar hoe doen anderen dat ? Er is die optie die zegt bestuurdersportier ontgrendelen en laddpoort ook als gsm in de buurt is maar als ik die opzet kunnen de kinderen niet in de auto als ik in de buurt ben want dan gaat enkel bestuurdersportier open en moet ik manueel de rest opendoen als ik ingestapt ben …
Als ik aan kom lopen doe ik met telefoon achterklep open. Op de hoedenplank heb ik laadpas liggen. Dan tegen lader en dan is alles ontgrendeld. Als je het hebt over thuis laden (dit is openbaar) dan heb ik wel vaker gelezen dat mensen het irritant vonden om de auto te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18-09 22:15
Maurice- schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:39:
[...]

Welke versie draai je nu dan? Volgens mij is er nu nog niemand die de genoemde 2024.8 heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:57
Ebbao schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:03:
[...]

Welke versie draai je nu dan? Volgens mij is er nu nog niemand die de genoemde 2024.2.8 heeft..
Nu .7 maar die kreeg ik ook pas toen bijna iedereen al voorzien was volgens Tesla software rollout op Telegram.

(Hoop dat het offtopic bericht door de vingers wordt gezien aangezien het een antwoord op een vraag is. O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:04
sebari schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:24:
[...]
Dit ondanks het feit dat ik hem zowel in de auto als in de app handmatig heb stopgezet lijkt er toch ergens een commando vandaan te komen dat hij moet gaan laden... Iemand bekend hiermee?
Ja, en zelfs zo erg, dat ik de Stekker app niet meer gebruik. Random momenten laden, tijden niet kunnen instellen (-1:00u staat er, niet aanpasbaar) heel vreemde laadplanningen (nu op duurste moment 3 uur gaan laden ipv vannacht etc).
Kijk nu wel in de app wat hij voorstelt, en (als het een kloppend voorstel is) dan plan ik het zelf wel in de Tesla app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebari
JPDeckers schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:14:
[...]

Ja, en zelfs zo erg, dat ik de Stekker app niet meer gebruik. Random momenten laden, tijden niet kunnen instellen (-1:00u staat er, niet aanpasbaar) heel vreemde laadplanningen (nu op duurste moment 3 uur gaan laden ipv vannacht etc).
Kijk nu wel in de app wat hij voorstelt, en (als het een kloppend voorstel is) dan plan ik het zelf wel in de Tesla app.
He wat jammer! Werkte in combinatie met mijn skoda altijd perfect. Enig idee wat het probleem is? En heb je andere apps geprobeerd die de Tesla slim kunnen laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebari
DaCoTa schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:25:
[...]

De autopilot is niet corrigeerbaar. Op de visualisatie, zit de auto daar wel in het midden tussen de lijntjes? Als dat zo is, moet je denk ik wennen aan de positie in het midden. Even willekeurig plaatje van internet geplukt, dit dus:

[Afbeelding]

Als dat niet zo is, dan zou hij idd misschien opnieuw camera calibratie moeten doen.

De auto gaat wel iets naar links bij het inhalen van vrachtauto's, maar verder zou hij als het goed is strak centrum moeten rijden.
Oke ik zal eens op het plaatje letten, en anders maar wennen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:09
jip_86 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:51:
[...]

Eerst een deur open trekken van de auto :)

[...]

Wellicht is die verplaatst, een stukje naar onder op de Borchsingel staat er ook een die in 2024 open gaat. Dat is wel erg dicht bij elkaar.
Als ik de deur open trek ontgrendeld die nog steeds niet, moet echt via scherm of app doen ….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:11
KloyenZ schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:32:
[...]

Als ik de deur open trek ontgrendeld die nog steeds niet, moet echt via scherm of app doen ….
Dat doe je dan na stoppen van het laden bij de paal? Volgorde is auto ongrendelen (bijv deur open) en dan pas stoppen bij de paal. Of je hebt het over een privepaal zo als @Oekol al zei.

[ Voor 7% gewijzigd door jip_86 op 12-03-2024 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebari
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:14:
[...]

Ben ik wel benieuwd wat voor thermisch vermogen die warmtepomp heeft. Met een COP van twee zit je al op een vermogen van 16kW... Daar kan je een heel huis mee warm houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter_621
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-09 22:54
[...]

Highland RDW model 3, dus LFP accu. 170 kW lukt zonder problemen bij opladen tijdens lange ritten. Mits er niet teveel andere autos bij de gedeelde superchargers staan.
Als ik met 5% bij een supercharger aan kom begint ie daar vrijwel direct mee. Lager niet geprobeerd, en als de accu voller wordt gaat het uiteraard minder snel. Vanaf 5% 42 kWh opladen ging laatst in 23 minuten, dus 109kW gemiddeld ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Tesla wall charger? Op het knopje van de connector drukken, dan gaat de laadport open en dicht en ook ontgrendelen als hij gekoppeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
daemonix schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:54:
[...]

Teslafi bevat natuurlijk alleen degenen die Teslafi gebruiken, kleine populatie dus.
Met een sample size van ca15000 zou ik als statisticus wel tevreden zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:43

bert pit

asdasd

sebari schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:24:
[...]

Ik bedoelde instelling in de Stekker app die je kan kiezen dat hij onder een bepaalde grens direct gaat laden. Zo heet dat in de app. Daarboven gaat hij slim laden en gaat hij op basis van je gegevens over vertrektijd en de dynamische prijzen het optimale laadplan maken (en volgen dus normaal). Nu heb ik hem vanmiddag ingeplugd en heb ik hem meerdere keren moeten stoppen met laden omdat hij weer gestart was.

Het lastige van de vraag is dat je met drie entiteiten te maken hebt: je auto, de lader en de stekker app. Ik heb ook een MY LR, de Easee lader en had ook de stekker app.

Aanvankelijk werkte het een paar keer goed, maar ik zag dat er vaak op één fase werd geladen en dan mis je de goedkope momenten van circa 3 uur.

Wat ik momenteel doe is kijken op de app van 'slim laden service' hoe laat de stroom goedkoop is. Vervolgens stel ik het in op de easee lader.

Wanneer er steeds opnieuw 'iets' geladen wordt, zou het kunnen dat er een verbruiker aan staat, bijvoorbeeld sentry mode. Die trekt de batterij een beetje leeg komt wellicht net onder de grens en vervolgens denkt de app 'ik moet laden'.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

RaRo74 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:18:
[...]

[...]

Het zal wel 171 zijn dan. Maar dat verschil ga je echt niet merken in je oplaadtijd.
Vaak moet ik nog m’n serie afkijken terwijl de auto al weer klaar is om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10:24
sebari schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 19:36:
[...]

Ben ik wel benieuwd wat voor thermisch vermogen die warmtepomp heeft. Met een COP van twee zit je al op een vermogen van 16kW... Daar kan je een heel huis mee warm houden...
Wellicht is dat initieel niet de warmtepomp, maar warmte die via de elektromotor wordt opgewekt (gedefaseerde aansturing zodat de motor geen stuwkracht heeft), dus met een COP van 1 en een niet-perfecte warmte-overdracht. Een warmtepomp heeft wat tijd nodig vooraleer ze efficiënt begint te verwarmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Vanavond even op en neer van Eindhoven naar Venlo gemoeten. Zowel heen- als terugweg in de regen gereden. En waarempel, de ruitenwissers deden een keer wat je normaal zou verwachten!
Mijn recentste update is van een paar weken terug, daarna vaker in de regen gereden maar toen niet met dit resultaat.

Maar voor nu ben ik tevreden, hopen dat het nu zo blijft werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-08 22:35
Zojuist een Model 3 LR besteld, helaas ging er iets mis met de aanbetaling. Ik zie nu wel een model 3 in mijn account waarbij staat dat mijn bestelgegevens binnenkort beschikbaar zijn. Maar ik kan de aanbetaling ervoor niet verrichten. Zal ik hem opnieuw bestellen of toch nog even wachten? Niet dat ze dadelijk een extra aanbetaling van 500 eisen vanwege "dubbele order"...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Willianv schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:03:
Vanavond even op en neer van Eindhoven naar Venlo gemoeten. Zowel heen- als terugweg in de regen gereden. En waarempel, de ruitenwissers deden een keer wat je normaal zou verwachten!
Mijn recentste update is van een paar weken terug, daarna vaker in de regen gereden maar toen niet met dit resultaat.

Dat zal dan eerder een domme toevalstreffer geweest zijn :P
Mijn ervaring van deze namiddag staat hier haaks op, werkte echt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:43
Slonzo schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:50:
[...]

Mijn ervaring van deze namiddag staat hier haaks op, werkte echt voor geen meter.
Same en nagenoeg hetzelfde traject ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
RektByMemes schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:47:
Zojuist een Model 3 LR besteld, helaas ging er iets mis met de aanbetaling. Ik zie nu wel een model 3 in mijn account waarbij staat dat mijn bestelgegevens binnenkort beschikbaar zijn. Maar ik kan de aanbetaling ervoor niet verrichten. Zal ik hem opnieuw bestellen of toch nog even wachten? Niet dat ze dadelijk een extra aanbetaling van 500 eisen vanwege "dubbele order"...
Tesla doet niet zo moeilijk over het terugbetalen van zaken. Als je een voorraadmodel hebt uitgekozen zou ik het wel nogmaals proberen om te voorkomen dat je die mist, anders ze gewoon morgenochtend even bellen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kien.kien
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-04-2024
Hoi allemaal, hier een MYLR rijder sinds juli 2023 en lees al een hele tijd mee. Ik meen te herinner dat een mede tweaker last had van een automatisch opwarmende tesla op een ander tijdstip dan gepland in de app (misschien wel zelfs uit in de app, net als bij mij) maar ik kan het niet meer terugvinden in de thread. Bij mij gaat ie om 6:00 al beginnen met voorverwarmen en het lukt maar niet om dit uit te krijgen. Van tesla kreeg ik het advies om reset te doen en zelf helemaal uitzetten via menu in de auto. Helaas zonder succes. Als het nog koud buiten is vind ik het niet erg, maar ik ben bang dat dit blijft in de zomer. Dan stap ik liever niet in een auto van 20 graden in de ochtend. Iemand hier ook last van gehad, en een oplossing hiervoor? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
kien.kien schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 23:26:
Hoi allemaal, hier een MYLR rijder sinds juli 2023 en lees al een hele tijd mee. Ik meen te herinner dat een mede tweaker last had van een automatisch opwarmende tesla op een ander tijdstip dan gepland in de app (misschien wel zelfs uit in de app, net als bij mij) maar ik kan het niet meer terugvinden in de thread. Bij mij gaat ie om 6:00 al beginnen met voorverwarmen en het lukt maar niet om dit uit te krijgen. Van tesla kreeg ik het advies om reset te doen en zelf helemaal uitzetten via menu in de auto. Helaas zonder succes. Als het nog koud buiten is vind ik het niet erg, maar ik ben bang dat dit blijft in de zomer. Dan stap ik liever niet in een auto van 20 graden in de ochtend. Iemand hier ook last van gehad, en een oplossing hiervoor? Alvast bedankt!
En als je nu eens een nieuwe tijd instelt en die daarna annuleert?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kien.kien
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-04-2024
Taro schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 23:28:
[...]

En als je nu eens een nieuwe tijd instelt en die daarna annuleert?
Ook geprobeerd, uitzetten in de app helpt niet, auto blijft voorverwarmen om 6:00. Op een ander tijdstip, dan nog steeds om 6:00 aan en daarna nog eens rond het ingestelde tijdstip. Daarna nog eens annuleren in de app verandert ook niets. Hij doet het alleen op werkdagen. Zelfde ook in de clima settings in de auto.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:08

hmr

https://www.autoblog.nl/n...ning-afschrijving-6856178

Dit vind ik toch wel het allergrootste nadeel van Tesla. Koper van een MYLR met wat extra’s voor 72k… dat doet toch meer pijn dan de afschrijving van mijn vorige auto’s…

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
hmr schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 03:56:
https://www.autoblog.nl/n...ning-afschrijving-6856178

Dit vind ik toch wel het allergrootste nadeel van Tesla. Koper van een MYLR met wat extra’s voor 72k… dat doet toch meer pijn dan de afschrijving van mijn vorige auto’s…
Heb mijn Y ook met 18k verlies verkocht na 9 maanden na aanschaf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Nou mooi is dat, Tesla heeft in de nieuwste FSD beta de mogelijkheid weggehaald om met één klik TACC en met twee AP te gebruiken. Straks moet je in de instellingen gaan kiezen welke je wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
turkeyhakan schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 06:38:
Nou mooi is dat, Tesla heeft in de nieuwste FSD beta de mogelijkheid weggehaald om met één klik TACC en met twee AP te gebruiken. Straks moet je in de instellingen gaan kiezen welke je wilt gebruiken.
Klopt wel alleen voor FSD. Voor AP blijft het normaal. Net zoals je bij FSD niet de interieur camera mag afplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Oekol schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 07:45:
[...]

Klopt wel alleen voor FSD. Voor AP blijft het normaal. Net zoals je bij FSD niet de interieur camera mag afplakken.
Zou mij niets verbazen als dit ook straks voor AP gaat gelden. Alhoewel ik al meer dan een week geen AP heb, mis ik het niet moet ik zeggen. Integendeel, veel minder piepjes en comfortabeler inhalen op de snelweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moobie
  • Laatst online: 27-07 12:50
Ik heb de indruk dat als ik gebruik maak van de shuffle functie in Apple Music app in de Tesla dat niet alle nummers in de playlist op shuffle gaan. Ik lees op internet dat mensen klagen dag hij alleen de eerste zoveel x nummers van de playlist shufflet. Bij lange playlists is dat dus een probleem. Meer mensen hier ervaring mee en/of een workaround voor via de app zelf?

Ik snap dat als ik via Bluetooth vanaf mijn telefoon afspeel ik dit probleem oplos. Maar ik vind de Apple Music app in de auto juist relaxed (op dit issue na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Moobie schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:01:
Ik heb de indruk dat als ik gebruik maak van de shuffle functie in Apple Music app in de Tesla dat niet alle nummers in de playlist op shuffle gaan. Ik lees op internet dat mensen klagen dag hij alleen de eerste zoveel x nummers van de playlist shufflet. Bij lange playlists is dat dus een probleem. Meer mensen hier ervaring mee en/of een workaround voor via de app zelf?

Ik snap dat als ik via Bluetooth vanaf mijn telefoon afspeel ik dit probleem oplos. Maar ik vind de Apple Music app in de auto juist relaxed (op dit issue na).
Bekend probleem van Apple en dit zit er al in sinds december 2022. De shuffle functie in afspeellijsten werkt als volgt: de pagina waar je in zit (met max 100 nrs) wordt geshuffeld. Mooi hé? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:21
Ja ik had gehoopt dat omdat alle muziekspelers nu feitelijk een wrapper van een webpagina zijn en geen native app meer, ze veel sneller updates kunnen doorvoeren. Daar merk ik echter weinig van want er wordt helemaal niks aan ontwikkeld.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 13:20
Slonzo schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:50:
[...]

Jouw ervaring misschien. De mijne is ook al tijden gewoon goed. Zelfs beter dan mijn vorige auto met regensensor.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-09 20:06
Moobie schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:01:
Ik heb vermoeden, maar weet dit niet zeker, dat bij Spotify shuffle een zelfde issue speelt, ik hoor recent toegevoegde nummers veel vaker langskomen dan oudere nummers. Het is in ieder geval niet helemaal random.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
turkeyhakan schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 07:53:
[...]

Zou mij niets verbazen als dit ook straks voor AP gaat gelden. Alhoewel ik al meer dan een week geen AP heb, mis ik het niet moet ik zeggen. Integendeel, veel minder piepjes en comfortabeler inhalen op de snelweg.
Dat zou mij ook niets verbazen inderdaad. Je bent "gedwongen" de week in teslajail aan uit proberen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Willianv schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:03:

Ik had hetzelfde maandag echter de grootste valkuil met het huidige systeem is wanneer het miezert de regen niet snel genoeg over je raam druppels vormen die voor de camera langs glijden boven in je raam.

Als het harder regent is het prima, heel soms dat hij 1 tikje harder moet. Gaat het zachter regenen ben je het haasje. Heb het een keer uitgeprobeerd door het miezeren te laten gebeuren en kijken wanneer die gaat wissen. Dat is dus letterlijk als de druppels van onderen door het harder rijden helemaal omhoog zijn gekropen. Ronduit gevaarlijk op wegen waar je niet zo snel mag dus.

Gelukkig kan je manueel wissen, want dit werkt gewoon nog niet betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
kien.kien schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 23:31:
[...]

Ook geprobeerd, uitzetten in de app helpt niet, auto blijft voorverwarmen om 6:00. Op een ander tijdstip, dan nog steeds om 6:00 aan en daarna nog eens rond het ingestelde tijdstip. Daarna nog eens annuleren in de app verandert ook niets. Hij doet het alleen op werkdagen. Zelfde ook in de clima settings in de auto.
Heb je toevallig nog een tweede/derde bestuurder gekoppeld? Zo ja, check even of in hun instellingen ook de planning goed staat/uit staat.. Ik merk hier namelijk dat wanneer ik in de auto rijdt en thuis kom, Sentry uitblijft. Wanneer mijn vrouw echter de auto heeft gepakt en terug is, blijft Sentry aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:43

bert pit

asdasd

Ik heb de commander van S3XY buttons specifiek voor continuous autopilot gekocht. Daar zit ook een functie op waarmee je met de linker achterdeurhendel de laadpoort ontgrendelt. Superhandig.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Oekol schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:30:
[...]

Dat zou mij ook niets verbazen inderdaad. Je bent "gedwongen" de week in teslajail aan uit proberen? ;)
Inderdaad, begin vorige week had ik nog 1 strike te gaan, dan maar handmatig een strike begaan voor het geval ik straks lange ritten ga maken en toch AP wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Ik heb nog een extra mobiele connector liggen maar deze lijkt niet helemaal goed meer te werken.
Maximaal 6A en hoger gaat deze niet terwijl een andere op hetzelfde stopcontact wel de 13A haalt.

Volgens de gebruiksaanwijzing zou het een thermisch probleem moeten dus lijkt het om een defecte sensor te gaan,

https://www.tesla.com/sit...obile_Connector_nl_EU.pdf

Streaming 1 x knipperen De laadstroom wordt verlaagd
vanwege de hoge temperatuur
die in de Vehicle Connector is
gedetecteerd.
Koppel de mobiele connector
los van de auto en sluit deze
vervolgens weer aan. Laad de
batterij op in een koelere
omgeving, zet de auto
bijvoorbeeld in een garage of
in de schaduw. Neem contact
op met Tesla als de storing
blijft bestaan.

Iemand die dit probleem herkent?
Oplossing?
Garantie zal er wel niet meer opzitten en daar is deze granny charger te oud voor denk ik zo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwFlq_274BaiJoVKFi8BzYtevII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gOAoKbY2MyCOK1WV2K26wwlO.jpg?f=fotoalbum_large

Videoclip van de lader,

https://streamable.com/ok21go

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
turkeyhakan schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:58:
[...]

Inderdaad, begin vorige week had ik nog 1 strike te gaan, dan maar handmatig een strike begaan voor het geval ik straks lange ritten ga maken en toch AP wil gebruiken.
Die snap ik. Had laatst een system error en helemaal niet gekeken of die uiteindelijk geteld is. Dit herinnert mij er aan. Was in een flauwe bocht op de snelweg die wat scherper werd en de auto trok 'm niet meer en ging volledig in 't rood met dat stuur en 'system error'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Oekol schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:33:
[...]

Ik had hetzelfde maandag echter de grootste valkuil met het huidige systeem is wanneer het miezert de regen niet snel genoeg over je raam druppels vormen die voor de camera langs glijden boven in je raam.

Als het harder regent is het prima, heel soms dat hij 1 tikje harder moet. Gaat het zachter regenen ben je het haasje. Heb het een keer uitgeprobeerd door het miezeren te laten gebeuren en kijken wanneer die gaat wissen. Dat is dus letterlijk als de druppels van onderen door het harder rijden helemaal omhoog zijn gekropen. Ronduit gevaarlijk op wegen waar je niet zo snel mag dus.

Gelukkig kan je manueel wissen, want dit werkt gewoon nog niet betrouwbaar.
Als je alleen last hebt van het slecht functioneren van de wissers bij lichte regen kun je overwegen om de voorruit met rainX te behandelen. Bij lichte regen heb je dan geen wissers meer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:48
RaRo74 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:18:
[...]

[...]

Meten is weten, en ik weet het zéker omdat ik het gemeten heb :>, maar vooral nameten, leuk, en leerzaam. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:08

hmr

turkeyhakan schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 06:35:
[...]

En dat is echt een bizarre afschrijving! Had ik dit geweten, had ik mijn 330i denk ik gehouden. Ach ja, voor de rest wel blij met mij MYLR hoor!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
turkeyhakan schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 06:35:
[...]

Waarom verkoop je een auto na slechts 9 maanden….

Bij een gewone auto verlies je ook een pak in de eerste dagen hoor, zeker als je via een handelaar verkoopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
Tommie12 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:17:
[...]

Waarom verkoop je een auto na slechts 9 maanden….

Bij een gewone auto verlies je ook een pak in de eerste dagen hoor, zeker als je via een handelaar verkoopt.
Tuurlijk, maar bij Tesla gaat het verlies wel even een pak sneller door de constante prijs verlagingen. Tesla doet precies hetzelfde als dat Samsung dat bij mobiele telefoons doet. Kan alleen verkocht worden met flinke korting en na 3 jaar niets meer waard.

[ Voor 11% gewijzigd door schumi1986 op 13-03-2024 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moobie
  • Laatst online: 27-07 12:50
turkeyhakan schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:09:
[...]

Bekend probleem van Apple en dit zit er al in sinds december 2022. De shuffle functie in afspeellijsten werkt als volgt: de pagina waar je in zit (met max 100 nrs) wordt geshuffeld. Mooi hé? 8)7
Good to know, maar wel irritant. |:( Als ik dan echt wil shufflen toch maar de telefoon pakken.
Worden de apps ontwikkeld door Tesla zelf of doet Apple de Apple Music app en Spotify ook de eigen app?
Pagina: 1 ... 278 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: