Boven de 200kW is zeldzaam, heb ik zelf misschien 2 of 3 keer gezien, van een keer of 30 supercharger over de jaren heen. Ik denk dat de meeste supercharger stations daar nog niet helemaal op ingericht zijn, ook al kan de auto het en kunnen de individuele laadpalen het, alle variabelen moeten precies goed staan. Ik heb ook een vermoeden dat ze strenger zijn geworden, om de batterij te beschermen, dus dat 250kW minder vaak voorkomt.Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 07:59:
Ik heb voor het eerst een lange trip (naar Praag, aanrader trouwens 😉) gedaan met mijn M3 2024 long range, en moet zeggen dat het echt uitstekend is hoe lang je kan door blijven rijden op 130 / 140km per uur.
Wat wel tegenvalt is de snellaadsnelheid. De eerste keer begon de auto 30min van te voren met voorverwarmen, kwam ik met 13% aan en haalde de auto heel even 205kw en dook toen snel naar >140kw. Het was toen 10 graden dus ik nam het voor lief.
De andere keer laden was het 18 graden, zonnetje en begon de auto later met voorverwarmen, na 15min te gaan nog ongeveer. Ik dacht dat is een goed teken, dan is de batterij al warmer van zichzelf door het weer. Heb toen nog flink door kunnen rijden (180kmh) op de Autobahn om de batterij nog meer op te warmen. Met 17% aangekomen, en niet eens boven de 200kw uitgekomen met laden. Op 26% zat die weer op 148kw.
Ik heb hiervoor een andere EV gehad dus ben bekend met alle factoren die meespelen, maar had toch echt wel meer verwacht van Tesla hierin, mede door het voorverwarmen van de batterij. Zijn dit normale cijfers wat jullie betreft?
Dat gezegd hebbende, de keren dat het wel gebeurde was het ook maar voor een paar minuten. Moet er ook bij zeggen dat ik nooit in de auto blijf zitten en kijken, als je een keer naar de wc loopt en koffie besteld hebt, is bij mij de auto 4/5 keer al klaar en kunnen we door. Als je daadwerkelijk in de auto zit en moet wachten, duurt iedere minuut lang.
Mijn record, nog met mijn vorige Model 3 LR:
/f/image/FhLkKqR2xsZFaA1XLZNtLxGG.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door DaCoTa op 12-03-2024 10:03 ]