Misschien niet helemaal voor dit topic, maar imo relevant genoeg.
Teslamate is "passief", het leest een boel uit, maar het kan niets aanpassen in de auto. in tegenstelling tot Tessie.
Ik heb even 'snel' de app van Tessie uit elkaar getrokken en opzich ziet het er wel prima uit, het is echt wel meer dan knutselwerk. Geen openstaande firebase's enzo
Ik ben het het wel eens met @
WhatsappHack dat de gekozen (en vooral geforceerde) login methode niet ideaal is, al zal een mailbox van iemand beter beschermd zijn dan een zelfgekozen wachtwoord a la
Tesla123, maar een best practice is het zeker niet. Helemaal niet voor controle van een 'bewegend object' in de echte wereld. Ooit zal er wel een (menselijke) fout gemaakt worden met mogelijke desastreuze gevolgen van dien.
Daar mag ieder natuurlijk z'n eigen risicoafweging in maken, maar mij niet gezien, daar heb ik teveel datalekken/breaches/misconfigs voor meegemaakt in de jaren dat ik op deze aarde rondloop.
En hoezo vertrouw je tesla zelf dan wel? is dan de vervolgvraag. 'Nooit helemaal' is dan het antwoord, maar die stoppen wel enorm veel geld/moeite in een bug bounty programma