Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 272 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.925 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:58
Ingmar7 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:53:
[...]

De een vindt snel optrekken leuk, de ander driften. Wat valt daar aan te snappen?

OT
Ik ga stoppen, anders krijg ik weer onder mijn kl.. van een mod.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Tommie12 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:52:
[...]

Ik vind snel optrekken gewoon leuk.
Denk niet dat die auto veel comfortabeler is, je koopt zoiets toch puur voor de prestaties en de looks denk ik.

Waarvoor is driften relevant?
Snap echt niet waarom ze sommige auto's toelaten te driften. Echt 0 toegevoegde waarde in mijn ogen.
Toen paar weken geleden hard ging sneeuwen had ik de drift pro+ van s3xy button geprobeerd.
Er stond maar 10cm sneeuw maar volgens mij 2-3 meter breed glimlach van mij :+

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:28
JohanB schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:45:
[...]

Mooi dat de kogel door de kerk is. Zonde dat je daar heen gedrukt werd door slechte kwaliteit en service. Wat zou een reden zijn om de Y aan te houden?
[...]
Weet nog dat ik in eerste instantie heel tevreden was en er heel snel een model 3 bij wilde gaan kopen. even later heb ik nog een proefritje gemaakt met een model S plaid als serieuze kandidaat naast mijn Model Y. Na het meermaals kennis maken met de slechte service van Tesla Eindhoven al snel besloten dat ik nooit meer een nieuwe Tesla ga kopen.

Heb niet echt een goede reden om mijn model Y te behouden behalve dat we toch een 2e auto nodig hebben en de model Y vrijwel niets kost als het stil staat (tot er MRB op komt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:01
Ingmar7 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:53:
[...]

De een vindt snel optrekken leuk, de ander driften. Wat valt daar aan te snappen?
Sommige mensen blijven nu eenmaal kleine kinderen, die nooit dit soort wagen in handen zouden mogen krijgen.

Er is trouwens ook wel iets te zeggen voor het invoeren van beperkingen op auto’s met al te gekke vermogens, als we het verkeer nog veilig(er) willen maken. Tot zover moeten we het doen met vage wetgeving die « roekeloos rijden » strafbaar stelt en de snelheidsbeperkingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
Tommie12 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:52:
[...]

Ik vind snel optrekken gewoon leuk.
Denk niet dat die auto veel comfortabeler is, je koopt zoiets toch puur voor de prestaties en de looks denk ik.

Waarvoor is driften relevant?
Snap echt niet waarom ze sommige auto's toelaten te driften. Echt 0 toegevoegde waarde in mijn ogen.
Leg mij eens uit hoe een sprint naar de 100 in 3,3sec bij het verkeerslicht wel relevant is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:39
Heb nu al twee keer gehad dat gepland opladen niet helemaal werkte bij een openbare laadpaal. Weet iemand wat ik fout doe?

Ik kom aan bij de laadpaal, sluit alles aan en scan mijn druppel voor betaling. Vervolgens zie ik op het scherm en in de app staan wanneer de auto klaar moet zijn vertrek. Helaas kreeg ik rond de tijd dat de auto wilde gaan starten met laden (zo'n 2 uur later) een melding van "charging stopped". Vervolgens naar de paal gelopen en weer mijn druppel gescand, de auto werd vervolgens gewoon geladen. Reden dat ik dit post is vooral omdat ik meermaals per week bij deze locatie sta en dit niet altijd gebeurd, maar nu wel al meermaals is voorgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:43
SL65 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:29:
Heb nu al twee keer gehad dat gepland opladen niet helemaal werkte bij een openbare laadpaal. Weet iemand wat ik fout doe?

Ik kom aan bij de laadpaal, sluit alles aan en scan mijn druppel voor betaling. Vervolgens zie ik op het scherm en in de app staan wanneer de auto klaar moet zijn vertrek. Helaas kreeg ik rond de tijd dat de auto wilde gaan starten met laden (zo'n 2 uur later) een melding van "charging stopped". Vervolgens naar de paal gelopen en weer mijn druppel gescand, de auto werd vervolgens gewoon geladen. Reden dat ik dit post is vooral omdat ik meermaals per week bij deze locatie sta en dit niet altijd gebeurd, maar nu wel al meermaals is voorgevallen.
Heb je dit ook bij andere laadpalen?
Ik heb het weleens gehad op mijn werk maar dat bleek te liggen aan een defect aan de stroomtoevoer. Hadden meerdere palen die dag last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:35

Ik kan me voorstellen dat je laadsessie stopt als je binnen X tijd geen stroom afneemt. IMHO ook wel logisch want als dit wel zou werken dan werkt dat laadpaalkleven enorm in de hand. Ik zou er een mailtje naar de exploitant aan wagen om te kijken of deze hypothese klopt.

Dit verklaart overigens niet waarom het soms wel werkt, maar wellicht spelen er andere omstandigheden mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Neyluzz op 05-03-2024 17:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 22:39
dimocash schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:32:
[...]

Heb je dit ook bij andere laadpalen?
Ik heb het weleens gehad op mijn werk maar dat bleek te liggen aan een defect aan de stroomtoevoer. Hadden meerdere palen die dag last van.
Het is een rij van een aantal laadpalen in een garage. Ik sta niet elke dag bij exact dezelfde paal, maar zal het in de gaten houden of het daar aan zou liggen.
Neyluzz schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:36:
[...]

Ik kan me voorstellen dat je laadsessie stopt als je binnen X tijd geen stroom afneemt. IMHO ook wel logisch want als dit wel zou werken dan werkt dat laadpaalkleven enorm in de hand. Ik zou er een mailtje naar de exploitant aan wagen om te kijken of deze hypothese klopt.
Ik wil geen discussie daarover beginnen, maar het idee van gepland opladen is toch dat je niet direct stroom begint af te tappen als je toch pas een x aantal uur later moet vertrekken? Zal eens in de gaten houden of de andere Tesla's in de garage wel direct staan te laden.

[ Voor 42% gewijzigd door SL65 op 05-03-2024 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:34
mjvdzwet schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:54:
[...]
Heeft een Tesla überhaupt een SOS 112 functie?
Jazeker! Rechts boven op het scherm.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012

bert pit

asdasd

Ik heb het bij het thuis laden ook af en toe, dan krijg je die melding op je telefoon. Meestal probeer ik het handmatig nog een keer en soms lukt dat. Een andere keer doe ik niks (slaap ik) maar is hij de volgende morgen toch geladen.

Ik vraag mij af of het de auto is of de lader.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:35
SL65 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:36:
[...]

Het is een rij van een aantal laadpalen in een garage. Ik sta niet elke dag bij exact dezelfde paal, maar zal het in de gaten houden of het daar aan zou liggen.

[...]

Ik wil geen discussie daarover beginnen, maar het idee van gepland opladen is toch dat je niet direct stroom begint af te tappen als je toch pas een x aantal uur later moet vertrekken? Zal eens in de gaten houden of de andere Tesla's in de garage wel direct staan te laden.
Een discussie is ook niet nodig. Ik ben het met je eens dat dat de gedachte is achter die feature van de wagen. Echter kan ik me vanuit het perspectief van de publieke laadpaal exploitant voorstellen dat een laadsessie wordt afgebroken als je geen stroom (meer) afneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:34
beyazz06 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:42:
[...]

Ik probeer nu sinds een paar dagen ook de persoonlijke hotspot via de iPhone, maar tot nu toe vind ik het maar bagger werken of zelfs helemaal niet. Gisteren kreeg ik bijv maar geen verbinding, kreeg op het scherm van de Y de fout dat de dhcp instellingen niet klopte oid waardoor het geen IP adres kon krijgen.

Hiernaast is het vet irritant dat de wifi in de Tesla iedere keer uitgeschakeld wordt, terwijl ik de optie al hebt aangevikt dat deze bij het rijden aan zou moeten blijven.

Wil bijna geloven dat Tesla de boel blokkeert, beren op de weg gooit om je te sturen naar het maand abbo.. Want die neiging kreeg ik gisteren wel..
Het probleem zit in de (i)Phone. Niet bij Tesla.

Hoe ik dat weet? In mijn auto heb ik een Mifi liggen die altijd aanstaat en er is altijd een blijvende verbinding. Nooit problemen en altijd een stabiele verbinding binnen Nederland met zowel de auto als alle andere devices.

Onlangs in het buitenland geweest, en omdat mijn Mifi daar geen abonnement voor heeft, heb ik mijn iPhone als hotspot gebruikt en dan ontstaan inderdaad bovenstaande problemen.

Het zou mooi zijn wanneer een iPhone hotspot blijvend actief kan zijn ongeacht er apparaten in de buurt zijn die er naar zoeken. Wanneer je dan weer met de telefoon in de buurt van de auto komt maakt deze vanzelf weer verbinding.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn2511
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 09:37
The_Woesh schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:06:
[...]

Ik had hetzelfde probleem.
Dit heb ik kunnen oplossen door SSID op de hotspot hetzelfde als mijn thuis netwerk te maken.
Op de oprit is de Tesla verbonden met het huis netwerk, als ik in de auto stap gaat hotspot vanzelf aan zodra mijn telefoon bluetooth verbinding heeft met de auto (is een app voor). Ik rij dan weg en de auto gaat naadloos over naar acces point van mijn telefoon.
Doe ik idd ook, via een automatisering. Zodra mijn iPhone koppelt met de bluetooth verbiding van mijn Tesla gaat die hotspot aan en heb ik verbinding en bij het verlaten van de auto gaat de hotspot automatisch weer uit. Dit werkt goed. Blijf het vreemd vinden dat sommige functionaliteiten het niet doen over de hotspot en andere wel. Alsof er voor voice commands en actuele verkeersinfo andere vereisten zijn dan voor software downloads, Apple Music en Podcasts. Premium Connectivity is mijn laatste optie. Voorlopig gebruik ik maar de bluetooth verbinding voor muziek, tenzij ik geen actuele verkeersinfo nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58
schumi1986 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:28:
[...]

Leg mij eens uit hoe een sprint naar de 100 in 3,3sec bij het verkeerslicht wel relevant is dan?
Volgens mij was dat op het begin om de auto interessanter te maken tov een brandstof auto. Echter heel erg nodig nee, handig met inhaalacties en dergelijke wel. Al is 3,3 natuurlijk heel snel. Beetje de wapenwedloop of de wedloop met hoeveel MP er in een camera zitten. Maar lekker boeiend uiteindelijk, kan me er niet druk om maken.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Martijn2511 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:22:
[...]

Doe ik idd ook, via een automatisering. Zodra mijn iPhone koppelt met de bluetooth verbiding van mijn Tesla gaat die hotspot aan en heb ik verbinding en bij het verlaten van de auto gaat de hotspot automatisch weer uit. Dit werkt goed. Blijf het vreemd vinden dat sommige functionaliteiten het niet doen over de hotspot en andere wel. Alsof er voor voice commands en actuele verkeersinfo andere vereisten zijn dan voor software downloads, Apple Music en Podcasts. Premium Connectivity is mijn laatste optie. Voorlopig gebruik ik maar de bluetooth verbinding voor muziek, tenzij ik geen actuele verkeersinfo nodig heb.
Ik heb dit ook ingesteld, maar merkte vandaag bijv. toen mijn vrouw ging rijden dat de opdrachten helemaal niet geactiveerd werden. Komt waarschijnlijk omdat mijn vrouw dan al verbonden is, waardoor mijn toestel geen bluetooth verbinding maakt.

Overigens vandaag ook weer de fout dat het niet kon verbinden met de hotspot met de melding "de firewall instellingen controleren"... =]

Van het weekend maar eens rustig kijken, eea testen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Oekol schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:26:
[...]

Volgens mij was dat op het begin om de auto interessanter te maken tov een brandstof auto. Echter heel erg nodig nee, handig met inhaalacties en dergelijke wel. Al is 3,3 natuurlijk heel snel. Beetje de wapenwedloop of de wedloop met hoeveel MP er in een camera zitten. Maar lekker boeiend uiteindelijk, kan me er niet druk om maken.
Tesla wou zeker geen suf imago voor de EV, en omdat het kon hebben ze een paar grenzen verlegd.
Zodra een auto onder de 8s zit vind ik het al meer dan prima hoor. Ik zou ook nooit de P kopen, dat is overkill.

En als je bedenkt dat een Y LR nu de prestaties heeft van een 911 turbo uit 1990, dan heb je grenzen verlegd, en dat wil Musk continu doen.

En deze discussie is begonnen onwille van een M3 competition. Die koop je toch ook onwille van de motor neem ik aan, anders is er ook nog een gewone M3. Dus toch een beetje bizar dat er dan niet over een sprintje mag gesproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

RaRo74 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:50:
[...]

Het probleem zit in de (i)Phone. Niet bij Tesla.

Hoe ik dat weet? In mijn auto heb ik een Mifi liggen die altijd aanstaat en er is altijd een blijvende verbinding. Nooit problemen en altijd een stabiele verbinding binnen Nederland met zowel de auto als alle andere devices.

Onlangs in het buitenland geweest, en omdat mijn Mifi daar geen abonnement voor heeft, heb ik mijn iPhone als hotspot gebruikt en dan ontstaan inderdaad bovenstaande problemen.

Het zou mooi zijn wanneer een iPhone hotspot blijvend actief kan zijn ongeacht er apparaten in de buurt zijn die er naar zoeken. Wanneer je dan weer met de telefoon in de buurt van de auto komt maakt deze vanzelf weer verbinding.
Dan krijg je weer klachten van mensen die over de databundel heen gaan omdat de de auto of laptop een update krijgt...

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Ik begrijp niet dat sommigen zo'n moeite hebben met Premium Connectivity. Wees blij dat je ergens voor kunt betalen wat goed werkt. Er zijn zoveel merken die basis connectivity niet eens op orde hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:51
maharens schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:44:
Ik begrijp niet dat sommigen zo'n moeite hebben met Premium Connectivity. Wees blij dat je ergens voor kunt betalen wat goed werkt. Er zijn zoveel merken die basis connectivity niet eens op orde hebben.
Wij kopen de M3H particulier, en rijden auto's veelal lang door. Voor bijna 45k aan auto ga ik hier niet op besparen en met hotspots klooien. Dus ik ga gewoon uit van 1200 euro voor 10 jaar, en tel dat op bij de aanschafprijs. Mentaal een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
120€ per jaar om live verkeersinformatie te hebben, er zijn wel degelijk merken die beter doen wat dat betreft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:51
(negeer)

[ Voor 97% gewijzigd door jvd-nl op 05-03-2024 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SL65 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:36:
[...]

[...]

Sommige laadpaalexploitanten verdelen het laadvermogen over al die palen. Dan wordt het laden regelmatig gestopt en even later weer opgestart.

Ik heb dat ook eens gehad in een garage in Rotterdam. Ik vermoed dat er zoiets aan de hand is, aangezien je het ook over een rijtje laadpalen hebt.

In mijn geval (MY RWD) merkte ik dat de batterijcalibratie behoorlijk in de war was van dat laadgedrag. Bereik in het scherm op 100% was van 414 km (bij de voorgaande laadbeurt) gezakt naar 408 km. Na de rit terug naar huis heb ik de batterij nogmaals goed opgeladen en toen stond er gelukkig weer 414 km. Ik weet niet of het schadelijk is als ik meerdere opeenvolgende laadbeurten heb op die manier (bijv door ontstaan van onbalans), maar ik probeer dat soort sessies sindsdien te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM57
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-07 15:19
Goedenavond allen ,
- Is het de moeite waard qua geluidsverbetering om alleen de ongebruikte speakers in de voorstijlen van de Model 3 (2022) te activeren ? Dus géén extra sub erbij . (Ik kan alleen info vinden van gebruikers welke beiden hebben geïnstalleerd..)
Ik wil misschien de Tesland activeringsset installeren maar heb ook enige tijd geleden gelezen dat Tesla de (vergelijkbare ?) kabel van Hansshow “bemoeilijkt” waardoor het geluid slechter schijnt te worden. Iemand hiermee bekend ?

- Kan die harde piep bij het sluiten van de kofferbak ergens uitgezet worden ? Kan dit nergens in het systeem terugvinden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
Tommie12 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:29:
[...]

Tesla wou zeker geen suf imago voor de EV, en omdat het kon hebben ze een paar grenzen verlegd.
Zodra een auto onder de 8s zit vind ik het al meer dan prima hoor. Ik zou ook nooit de P kopen, dat is overkill.

En als je bedenkt dat een Y LR nu de prestaties heeft van een 911 turbo uit 1990, dan heb je grenzen verlegd, en dat wil Musk continu doen.

En deze discussie is begonnen onwille van een M3 competition. Die koop je toch ook onwille van de motor neem ik aan, anders is er ook nog een gewone M3. Dus toch een beetje bizar dat er dan niet over een sprintje mag gesproken worden.
Er mag zeker wel gesproken worden over sprintjes bij een verkeerslicht. En dat jij erg tevreden bent over het merk Tesla ook. Maar als we puur naar de prestaties kijken van een BMW M3 VS een Model 3P dan wint Tesla alleen de 0-100 tijd met een marginaal verschil voor de rest geeft BMW de Tesla op alle vlakken het nakijken 100-200 0-200 en topsnelheid.

Vervolgens zeg je ook nog dat een Tesla model 3P ook echt goed op de weg ligt en het verschil alleen op een circuit te merken is.

Kijk met alle respect maar ik denk dat jij nog nooit een echt snelle auto gereden hebt? Er is meer dan alleen bij groen het pedaal onderin trappen, ga voor de grap eens een testritje maken en je weet oprecht niet wat je meemaakt.

0-100 is een elektrische auto bijna niet te verslaan, zelfs Ferrari’s kun je het nakijken geven met een Tesla model 3/YP maar het is gewoon echt niet te vergelijken op alle andere vlakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Scientific schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:01:
[...]

120€ per jaar om live verkeersinformatie te hebben, er zijn wel degelijk merken die beter doen wat dat betreft!
Ho even, je krijgt er ook satelliet weergave op de kaart bij hè...

Maar alle gekheid op een stokje: je betaalt natuurlijk voor de dataverbinding waarover je muziek en video (bij stilstand) naar de auto kunt streamen en voor het live kunnen bekijken van videobeelden via Sentry Mode. Dat je daarbij ook de weergave van verkeersinformatie krijgt is een extraatje.

Je kunt functies ook via een hotspot gebruiken (hoewel ik Spotify niet aan de praat kreeg over mijn onbeperkte databundel), maar dan heb je elders kosten of gewoon ongemak om het steeds te moeten verbinden.

De meeste auto's van andere merken hebben niet eens de mogelijkheid om YouTube of Netflix te draaien in het infotainment. Misschien met een omweg via Android Auto of CarPlay, maar dan moet je ook alsnog de databundel van je mobiel gebruiken.

De vergelijking gaat dus mank.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Ik begrijp niet zo goed waarom sommige moeite hebben met het begrip tonen voor andere. Wees blij dat er diversiteit is en niet iedereen hetzelfde is. Zou een saaie boel zijn :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!
schumi1986 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:13:
[...]

Er mag zeker wel gesproken worden over sprintjes bij een verkeerslicht. En dat jij erg tevreden bent over het merk Tesla ook. Maar als we puur naar de prestaties kijken van een BMW M3 VS een Model 3P dan wint Tesla alleen de 0-100 tijd met een marginaal verschil voor de rest geeft BMW de Tesla op alle vlakken het nakijken 100-200 0-200 en topsnelheid.

Vervolgens zeg je ook nog dat een Tesla model 3P ook echt goed op de weg ligt en het verschil alleen op een circuit te merken is.

Kijk met alle respect maar ik denk dat jij nog nooit een echt snelle auto gereden hebt? Er is meer dan alleen bij groen het pedaal onderin trappen, ga voor de grap eens een testritje maken en je weet oprecht niet wat je meemaakt.

0-100 is een elektrische auto bijna niet te verslaan, zelfs Ferrari’s kun je het nakijken geven met een Tesla model 3/YP maar het is gewoon echt niet te vergelijken op alle andere vlakken.
Volgens mij kwam een Model 3 P in menig testrun eerder over de streep op een track in head on met BMW M3. Niet dat ik op het circuit te vinden ben verder. Voor de prijs is het gewoon een zeer leuke auto. En niet alleen voor de 0-100.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Yoda 3
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-07 18:56
Iemand ervaring met het lakschade herstellen van een model Y (MCR)?

Gisteravond werd ik ingehaald op de snelweg en diegene reed bij het wisselen van rijstrook over iets wat op de weg lag. Dat spatte uit elkaar. Ik vermoed dat het hard plastic was. Nu is de lak op meerdere plaatsen aan de voorzijde beschadigd. Links, rechts, boven en onder de kentekenplaat (allemaal verschillende locaties). Een aantal zijn echt putten. En op de frunk zit een kras, een 'scheur' (lak weg) en is vlak bij de voorruit de lak helemaal weg (ter grootte 2x 2 euromunten tegen elkaar).

Zelf gok ik dat bijna de gehele klep van de frunk gespoten moet worden en de voorbumper... Donderdag met de intake weet ik meer, maar ik dacht laat ik mij alvast voorbereiden op wat komen gaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:55
Leuk en informatief deze video, met een designer en engineer van Tesla zelf.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
bilgy_no1 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:15:
[...]

Maar alle gekheid op een stokje: je betaalt natuurlijk voor de dataverbinding waarover je muziek en video (bij stilstand) naar de auto kunt streamen en voor het live kunnen bekijken van videobeelden via Sentry Mode. Dat je daarbij ook de weergave van verkeersinformatie krijgt is een extraatje.

Je kunt functies ook via een hotspot gebruiken (hoewel ik Spotify niet aan de praat kreeg over mijn onbeperkte databundel), maar dan heb je elders kosten of gewoon ongemak om het steeds te moeten verbinden.

De meeste auto's van andere merken hebben niet eens de mogelijkheid om YouTube of Netflix te draaien in het infotainment. Misschien met een omweg via Android Auto of CarPlay, maar dan moet je ook alsnog de databundel van je mobiel gebruiken.

Ik ben het niet eens dat de vergelijking mank gaat. Muziek, video streamen, daar heb je je auto niet voor nodig - al kan het bij veel merken.

Maar live verkeersinfo op het navigatiesysteem van je auto, dat is een basisbehoefte in een moderne auto, en bij Tesla ontsnap je niet aan een abonnement van 120€/jaar om dat te hebben.

Voor sattelietweergave heb je overigens bij diverse auto's geen dataverbinding nodig, dat kan gewoon deel uitmaken van de kaart-data natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Inspired schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:24:
[...]

Volgens mij kwam een Model 3 P in menig testrun eerder over de streep op een track in head on met BMW M3. Niet dat ik op het circuit te vinden ben verder. Voor de prijs is het gewoon een zeer leuke auto. En niet alleen voor de 0-100.
voor het geld is de m3P zeker een leuke auto. Belachelijk snel voor een lage prijs.

Gelukkig maken we niet allemaal dezelfde keuze :)

YouTube: BMW M3 AWD v Model 3 Performance v Audi RS5: DRAG RACE

[ Voor 11% gewijzigd door schumi1986 op 05-03-2024 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-09 20:44
In de Model 3 browser logde ik in met mijn account(s) die verband houden met laden en laadpassen met de bedoeling om die ook ineens te kunnen gebruiken om te laden onderweg (ook al heb ik dit niet zo héél veel nodig, het kan altijd nuttig zijn).

Maar ik vind niet hoe ik de huidige positie van de wagen kan gebruiken in die verschillende accounts. Ik heb het hierbij over ABRP, e-Flux, Shell Recharge, FastNed en ChargeMap.

Ik vermoed dat dit van de (laadkaart)website afhangt dat dit niet zo onmiddellijk werkt, of moet ik iets speciaals doen om de (GPS)locatie van de wagen bij die websites door te laten komen ?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:04
Scientific schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:38:
[...]

@en bij Tesla ontsnap je niet aan een abonnement van 120€/jaar om dat te hebben.
Gewoon zorgen voor minimaal 1 referral en je hebt het gratis…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik ben het niet eens dat de vergelijking mank gaat. Muziek, video streamen, daar heb je je auto niet voor nodig - al kan het bij veel merken.

Maar live verkeersinfo op het navigatiesysteem van je auto, dat is een basisbehoefte in een moderne auto, en bij Tesla ontsnap je niet aan een abonnement van 120€/jaar om dat te hebben.

Voor sattelietweergave heb je overigens bij diverse auto's geen dataverbinding nodig, dat kan gewoon deel uitmaken van de kaart-data natuurlijk.
1. Laten we niet weer in een rondje merken vergelijken terechtkomen. Feit is dat het abonnement ervoor zorgt dat deze diensten bij Tesla ook werken zonder aparte hotspot.

2. Ook zonder Premium Connectivity hebben Tesla's live verkeersinfo voor het plannen (en aanpassen) van de routes. Die basisbehoefte is dus gedekt zonder abonnement.

3. Dat van die satelliet weergave bedoelde ik uiteraard als grap. Dat is nou net een van de minder interessante zaken als je het mij vraagt.

Maar goed, feit blijft dat Premium Connectivity meer biedt dan alleen de weergave van live verkeersinfo op de kaart. Of het die €10 per maand waard is moet iedereen maar voor zichzelf bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
flupp schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:52:
In de Model 3 browser logde ik in met mijn account(s) die verband houden met laden en laadpassen met de bedoeling om die ook ineens te kunnen gebruiken om te laden onderweg (ook al heb ik dit niet zo héél veel nodig, het kan altijd nuttig zijn).

Maar ik vind niet hoe ik de huidige positie van de wagen kan gebruiken in die verschillende accounts. Ik heb het hierbij over ABRP, e-Flux, Shell Recharge, FastNed en ChargeMap.

Ik vermoed dat dit van de (laadkaart)website afhangt dat dit niet zo onmiddellijk werkt, of moet ik iets speciaals doen om de (GPS)locatie van de wagen bij die websites door te laten komen ?
Ik weet niet van die andere websites, maar ABRP gebruikt gewoon de GPS data van de auto voor plannen en navigeren. Ik geloof niet dat ik daarvoor iets moest aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-09 20:44
bilgy_no1 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:10:
[...]

Ik weet niet van die andere websites, maar ABRP gebruikt gewoon de GPS data van de auto voor plannen en navigeren. Ik geloof niet dat ik daarvoor iets moest aanzetten.
Ja inderdaad, er was er inderdaad (slechts) één van die die gebruikte, zal inderdaad ABRP zijn geweest. De andere websites leek anderzijds niet te lukken ...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
beyazz06 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:16:
[...]

Ik begrijp niet zo goed waarom sommige moeite hebben met het begrip tonen voor andere. Wees blij dat er diversiteit is en niet iedereen hetzelfde is. Zou een saaie boel zijn :+
Diversiteit is prima, maar het hoeft niet altijd een excuus te zijn om over de kleinste dingen te zeuren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:16

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:Laten we weer gezellig doorbabbelen over Tesla’s. Vergelijkingen met BMWs, laptijden en aantal pk’s van imposante BMWs hebben we een ander topic voor :). Die posts zijn dus ook verdwenen

[ Voor 84% gewijzigd door We Are Borg op 05-03-2024 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Ik ben juist van mening dat 9,99 voor premium connectivity een goede prijs is.

Als er te veel gebruikers besluiten om het niet af te nemen zou ik als ik Tesla zou zijn de supercharger prijzen verhogen voor niet premium klanten.

Wel jammer dat het niet per jaar betaald kan worden.

[ Voor 36% gewijzigd door schumi1986 op 05-03-2024 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:52
RemySoeters schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:57:
Nu prijzen van de model 3 occasions naar beneden komen. Heb ik besloten om voor een model 3 long range uit 2019 te gaan. Ik heb al een aantal testritten op de planning staan, echter ben ik we benieuwd; waar let ik op? Is er ergens een “checklist”, waar ik op kan letten? Uit een videorapportage van auto week kom ik niet verder dan; staat van de accu(hoe uit te lezen?), krakende draagarmen en lekkende rubbers in de kofferbak.

Zijn er nog andere punten waar ik op moet letten? (Piepjes, kraakjes?)
Hier ben ik ook erg geinteresseerd in. Ik wil in september (als mijn huidige model 3 lease afloopt) een m3 performance kopen. Alleen hoe weet je zeker dat hij goed is?

Heb jij al tips gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

[...]

Wen er maar alvast aan want binnen korte tijd zullen meerdere merken opties aanbieden tegen een maandelijkse vergoeding. Sommigen doen het al. Wil je airco? 23.50 per maand aub. Verwarmde stoel, 14 Euro aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20:41
De model 3 is nu voor minder dan €20.000 te koop. Ik heb verschillende auto’s gezien die voor om en nabij de €19.5k verkocht zijn. Ik geloof dat de 17k ook mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 22:12

World Citizen

FreeReef.nl

Voor de occasion kopers.

Ik ben voor de niet performance S gegaan maar ben begonnen met kijken naar performance modellen.

Ik zag te veel verschil in niet performance en wel performance modellen. Over het algemeen was de accu status “iets” minder dan bij non performance modellen.

Uiteindelijk was ik het beu om te zoeken. Ik heb ongeveer 7 performance modellen uitgelezen en kwam er geen een tegen die ongeveer dezelfde degradatie had als een niet performance model.

Nu was voor mij de performance een leuke gimmick en niet een echte eis. Dus ben voor de grootste accu gegaan in een non performance. Een kleinere accu in een performance was even duur als een 100d zonder performance.

Dus ik zou 5 accu's uitlezen van niet performance modellen en dat gaan vergelijken met een aantal performance modellen. Mocht je een “goede” vinden (is een beetje relatief want iets meer degradatie is ook geen groot probleem) dan weet je dat je goed zit.

Ik wilde gewoon geen gezeur over 3 jaar dus heb een niet performance gezocht met een vrijwel ideale accu status.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:52
World Citizen schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 00:14:
Voor de occasion kopers.

Ik ben voor de niet performance S gegaan maar ben begonnen met kijken naar performance modellen.

Ik zag te veel verschil in niet performance en wel performance modellen. Over het algemeen was de accu status “iets” minder dan bij non performance modellen.

Uiteindelijk was ik het beu om te zoeken. Ik heb ongeveer 7 performance modellen uitgelezen en kwam er geen een tegen die ongeveer dezelfde degradatie had als een niet performance model.

Nu was voor mij de performance een leuke gimmick en niet een echte eis. Dus ben voor de grootste accu gegaan in een non performance. Een kleinere accu in een performance was even duur als een 100d zonder performance.

Dus ik zou 5 accu's uitlezen van niet performance modellen en dat gaan vergelijken met een aantal performance modellen. Mocht je een “goede” vinden (is een beetje relatief want iets meer degradatie is ook geen groot probleem) dan weet je dat je goed zit.

Ik wilde gewoon geen gezeur over 3 jaar dus heb een niet performance gezocht met een vrijwel ideale accu status.
Hoe lees je ze uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
bert pit schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 23:08:
[...]

Wen er maar alvast aan want binnen korte tijd zullen meerdere merken opties aanbieden tegen een maandelijkse vergoeding. Sommigen doen het al. Wil je airco? 23.50 per maand aub. Verwarmde stoel, 14 Euro aub.
Tesla is inderdaad zeker niet het enige merk met dit soort abonnementsmodel. Maar je moet niet overdrijven of anders me toch eens vertellen welk merk je kent dat airco aanbiedt « as a service »…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Heeft de Model 3 mistlampen? :? Er was aardige mist vanochtend.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Sebazzz schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 06:55:
De Model 3 (Highland) heeft alleen een verplicht mistachterlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:48
Vorig jaar op 8 maart kwamen de aanbiedingen voor de M3 en MY los. Ben erg benieuwd wat ons dit jaar zal brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Mistlampen voorzijde hebben totaal geen meerwaarde, in sommige gevallen juist het tegenovergestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

DM57 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:08:
Goedenavond allen ,
- Is het de moeite waard qua geluidsverbetering om alleen de ongebruikte speakers in de voorstijlen van de Model 3 (2022) te activeren ? Dus géén extra sub erbij . (Ik kan alleen info vinden van gebruikers welke beiden hebben geïnstalleerd..)
Ik wil misschien de Tesland activeringsset installeren maar heb ook enige tijd geleden gelezen dat Tesla de (vergelijkbare ?) kabel van Hansshow “bemoeilijkt” waardoor het geluid slechter schijnt te worden. Iemand hiermee bekend ?

- Kan die harde piep bij het sluiten van de kofferbak ergens uitgezet worden ? Kan dit nergens in het systeem terugvinden..
Het schijnt dat de navigatie stem niet meer goed klinkt. Maar als je deze altijd op stil zet heb je er dan ook geen last van.
Ook zijn geluiden zoals autopilot activeren/deactiveren harder. Maar op te lossen met Joe mode.

Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar overweeg het wel. Momenteel was ik vooral aan het wachten op mooi weer buiten. Geen zin om in de regen en kou aan de auto te rommelen.

Zelf zou ik eigenlijk ook nog wel een sub erbij willen. 1tje die dus past op de orginele plek.
Maarja dan moet je ook een versterker hebben en die moet weer stroom hebben, iets te veel gedoe.

Het geluid in de standard range is overigens al heel erg goed en gebalanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
bilgy_no1 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:15:
[...]

10 euro voor filmpjes in een auto vind ik nog onzinniger. Dan ga ik wel op de bank thuis zitten kijken. Zie echt niet hoe YouTube of Netflix een toegevoegde waarde is in een auto

Spotify fijn, maar die interface in de auto vind ik niet zo lekker werken, dus ook vrijwel geen toegevoegde waarde voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
[...]

Dit is wat gechargeerd. Zonder abbo heb je WEL verkeersinfo en houdt hij daar rekening mee in berekeningen. Hij geeft het alleen geen kleurtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-03 07:12
Master Yoda 3 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:36:
Iemand ervaring met het lakschade herstellen van een model Y (MCR)?

Gisteravond werd ik ingehaald op de snelweg en diegene reed bij het wisselen van rijstrook over iets wat op de weg lag. Dat spatte uit elkaar. Ik vermoed dat het hard plastic was. Nu is de lak op meerdere plaatsen aan de voorzijde beschadigd. Links, rechts, boven en onder de kentekenplaat (allemaal verschillende locaties). Een aantal zijn echt putten. En op de frunk zit een kras, een 'scheur' (lak weg) en is vlak bij de voorruit de lak helemaal weg (ter grootte 2x 2 euromunten tegen elkaar).

Zelf gok ik dat bijna de gehele klep van de frunk gespoten moet worden en de voorbumper... Donderdag met de intake weet ik meer, maar ik dacht laat ik mij alvast voorbereiden op wat komen gaat...
Ik weet er alles van, stuk metaal op de snelweg in de deur geslagen, deur moet worden vervangen, en om kleurverschil te voorkomen moet het voorscherm en de achterdeur worden ook meegespoten (uitgewaaierd om kleurverschil te voorkomen) kosten voor deze MY € 4000,- de witte kleur heeft drie laklagen vandaar dat het duurder is dan andere lak.....(volgens de Tesla reparateur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
[...]

Die redenering gaat wat mank in mijn ogen. Super als ik een aankoop bedrag kan besparen door geen verwarmde stoel! Mogen mensen die die optie wel willen daarvoor betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27
Zojuist op de A67 een M3 ludicrous MS plaid Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGx02uTL1v7FInD0jDq2RGbS3g8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eluVyU75gqE1f25m5r5mzf0y.jpg?f=fotoalbum_large

edit: Ik zag al van ver de trailer and dacht van een afstand een nieuwe M3 te spotten dus mijn telefoon gepakt, maar zoals opgemerkt is het een S.

[ Voor 17% gewijzigd door The_Woesh op 06-03-2024 08:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:38
Mooie upgrade voor de M3! Lijkt net een S Plaid.......... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27
Owja :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
The_Woesh schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:46:
Zojuist op de A67 een M3 ludicrous MS plaid [Afbeelding]
Wel relatief kleine velgen lijkt het voor dat model? Ben erg benieuwd naar de presentatie en de uiteindelijke specs!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:38
DennusB schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:49:
[...]

Wel relatief kleine velgen lijkt het voor dat model? Ben erg benieuwd naar de presentatie en de uiteindelijke specs!
Dat zijn gewoon de 19" Tempest-velgen zonder doppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:02:
[...]

Dat zijn gewoon de 19" Tempest-velgen zonder doppen.
Hmmm oke! Ben wel benieuwd naar het model. Ik rij nu een 2019 Model 3 en ben van plan geen Tesla meer te bestellen als ie uit de lease loopt, maar de Ludicrous zou me wellicht toch nog wel over de streep trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

Daar is veel over gepraat, maar uiteindelijk is het een dode mus geworden, omdat mensen het niet aanvaarden...
Het zal bij connectivity zaken blijven verwacht ik, en dat vind ik ook aanvaardbaar. Er zit een service achter (SIM kaart, data, servers) en het levert ook meerwaarde.
5€ pm betalen voor een verwarmde stoel... dan koop ik iets anders.

Ook dat heeft Tesla goed begrepen. Standaard zit er echt alles in die auto wat goed en nuttig is.
Zetelventilatie in de M3 is nu gewoon standaard. Top!

[ Voor 10% gewijzigd door Tommie12 op 06-03-2024 08:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
The_Woesh schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:46:
Zojuist op de A67 een [M3 ludicrous MS plaid [Afbeelding]
Het is trouwens een S, kijk maar naar de deurgrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
jvd-nl schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:01:
[...]

Wij kopen de M3H particulier, en rijden auto's veelal lang door. Voor bijna 45k aan auto ga ik hier niet op besparen en met hotspots klooien. Dus ik ga gewoon uit van 1200 euro voor 10 jaar, en tel dat op bij de aanschafprijs. Mentaal een stuk makkelijker.
Ik heb hetzelfde. Ga qua bijtelling minder betalen en hield al rekening hiermee. Per saldo ben ik alsnog goedkoper uit dan met mijn vorige (benzine) auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

JohanB schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:32:
[...]

10 euro voor filmpjes in een auto vind ik nog onzinniger. Dan ga ik wel op de bank thuis zitten kijken. Zie echt niet hoe YouTube of Netflix een toegevoegde waarde is in een auto

Spotify fijn, maar die interface in de auto vind ik niet zo lekker werken, dus ook vrijwel geen toegevoegde waarde voor mij
Ik vindt filmpjes kijken wel erg lekker tijdens het opladen bij de supercharger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58
JohanB schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:32:
[...]

Geen idee of je kinderen hebt maar dat is reden een. Reden twee tijdens 't supercharger lekker een filmpje kijken. Zo kijk ik altijd the office, lekker humor kijkt heerlijk weg. Ik luister altijd Spotify en nooit meer radio. Heerlijk, precies wat je zelf wilt. Kwam er gisteren achter dat ik m'n telefoon wekker ook Spotify kon laten spelen (wist ik veel :+) dus had gekocht voor 90's hiphop een soort van guilty pleasure. Toen Ik de auto instapte ging dit vrolijk verder zonder dat ik iets moest doen. Heerlijk.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:42
Er was aardige mist vanochtend.
Mist? Mijn ruitenwissers dachten dat het harde regen was 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Scientific schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 06:31:
[...]

Tesla is inderdaad zeker niet het enige merk met dit soort abonnementsmodel. Maar je moet niet overdrijven of anders me toch eens vertellen welk merk je kent dat airco aanbiedt « as a service »…
Hier meer info:
https://radar.avrotros.nl...mentenmachine-wordt-54359

https://shop.mbusa.com/en...Acceleration-Increase/709

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Wat voor live verkeersinfo heb je extra bij premium connectivity? Alleen de gekleurde lijntjes van google om aan te geven hoe druk een weg is toch? Actuele verkeersinformatie heb je ook zonder.

En die lijntjes heb je toch niks aan. De kaart zoomt niet zo ver uit dus je ziet op de kaart alleen de situatie van 2 minuten vooruit, of je moet op de kaart gaan inzoomen en dan krijg je al snel genoeg een waarschuwing dat je je ogen op de weg moet houden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
Scientific schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:56:
[...]

Nee, ik zie geen abonnement voor airco op de sites van die merken.

Overigens is dit heel erg Tesla-like, bestaande hardware al of niet activeren op basis van een betaalmodel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
Psycho_Mantis schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:33:
[...]

Ik vindt filmpjes kijken wel erg lekker tijdens het opladen bij de supercharger.
Kijk en dan zijn we terug bij hetzelfde punt (ook al van @beyazz06) . Het wisselt heel erg waar mensen voor (willen) betalen.

Ik reageerde op een bericht dat aangaf dat je “natuurlijk” betaalt voor Netflix en spotify. Ik geef aan dat ik dat onzinnig en niet “natuurlijk” vindt.

(Ik vermijd bijv. SuCs ook als de pest, dus dat helpt niet als argument. En @Oekol heb kind(eren), maar ook die hebben leukere dingen te doen dan in een auto in slechte stoelen schuin naar voren TV te kijken van een klein schermpje. Ik luister OOK spotify, maar via telefoon, omdat die bediening voor mij praktischer is)

Zoveel mensen zoveel wensen, zo lastig lijkt me dat toch niet

[ Voor 19% gewijzigd door JohanB op 06-03-2024 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Sunri5e schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:14:
Vorig jaar op 8 maart kwamen de aanbiedingen voor de M3 en MY los. Ben erg benieuwd wat ons dit jaar zal brengen.
Ik ben ook benieuwd.
Wat waren vorig jaar de 'aanbiedingen'?
Hier wachten we prive tot max 31 maart met bestellen van een Y RWD. Hopende dat het wachten me nog iets oplevert tov de huidige prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Scientific schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 06:31:
[...]

Dat is hyperbool. Als merken zien dat dit niet volledig wordt afgebrand door de consument dan zullen ze er zo verschrikkelijk hard op inspringen dat je er bang van wordt.

BMW is alweer gestopt met hun abonnement op de stoelverwarming, daar was teveel kritiek op. Maar blijkbaar leveren ze wel veel andere abonnementen: https://www.bmwusa.com/explore/connecteddrive.html
• Remote software upgrade
• preconditoning
• digital key
• BMW Maps
• Real-time traffic information
• HUD

Airco is denk ik een te basis item om nu nog als abonnement aan te bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 17:13
Maasluip schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:11:
[...]

Dat is hyperbool. Als merken zien dat dit niet volledig wordt afgebrand door de consument dan zullen ze er zo verschrikkelijk hard op inspringen dat je er bang van wordt.

BMW is alweer gestopt met hun abonnement op de stoelverwarming, daar was teveel kritiek op. Maar blijkbaar leveren ze wel veel andere abonnementen: https://www.bmwusa.com/explore/connecteddrive.html
• preconditoning
• digital key
• BMW Maps
• HUD

Wij hebben naast de MY LR ook nog een Mini Electric van ruim 3 jaar oud. Eerste drie jaar zijn alle services van Mini Connected gratis. Na die drie jaar betaal je 39 euro per jaar om je kaarten te updaten, 19 euro pj voor Mini online, 19 euro pj voor online spraakverwerking en 59 euro pj voor real time traffic information. Bij elkaar dus ook 136 euro. Natuurlijk niet gedaan, vooral omdat een auto voor korte afstanden is en je ook nog de beschikking hebt over Carplay. Maar ook daar dus forse bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Allewijn schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:09:
[...]

Ik ben ook benieuwd.
Hier wachten we prive tot max 31 maart met bestellen van een Y RWD. Hopende dat het wachten me nog iets oplevert tov de huidige prijs.
https://nos.nl/artikel/25...lopen-in-de-negen-cijfers geen, Musk moet dit terug verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:45
Allewijn schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:09:
[...]
Ik ben ook benieuwd.
In de US krijg je sinds gisteren 5.000 miles gratis supercharging bij een Model Y:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZq9hJJbA_8bGMBJFgVXOq92NeE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7gWxbfzzfKDJmwVXDwsidtwU.jpg?f=user_large
In NL nog niets tot dusver. Ik ga volgende week mijn MY RWD ophalen, bij bestellen zeiden ze dat ik ook gewoon gebruik kan maken van prijsverlagingen/acties die aangekondigd zouden worden vóór mijn levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

• preconditoning
• digital key
• BMW Maps
• HUD

In de VS... En ze hebben het ingevoerd op een moment dat elke autofabrikant met tekorten zat, en dealers ipv een korting een 'mark-up' vroegen van 10-20k op een auto die op voorraad stond.

Dat fabeltje is ondertussen gedaan, en dus is er wat meer druk op de markt.

Maar gaan betalen voor een 'bugfix' of een 'digital key' zal een groot deel van de bevolking niet snel aanvaarden.

[ Voor 5% gewijzigd door Tommie12 op 06-03-2024 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:45
Ik denk dat de kans hier inderdaad klein is dat er nog iets van acties komen, misschien iets op voorraad-modellen ofzo.. Want de kans dat je nu een Model Y besteld die dan nog geleverd wordt voor 31 maart is erg klein ivm wat vertraging bij transport Berlijn > NL, zie het Tesla Levering topic voor wat estimates. (En nu dat gedoe in Berlijn er ook nog bij.)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tommie12 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:20:
[...]

In de VS... En ze hebben het ingevoerd op een moment dat elke autofabrikant met tekorten zat, en dealers ipv een korting een 'mark-up' vroegen van 10-20k op een auto die op voorraad stond.

Dat fabeltje is ondertussen gedaan, en dus is er wat meer druk op de markt.

Maar gaan betalen voor een 'bugfix' of een 'digital key' zal een groot deel van de bevolking niet snel aanvaarden.
Nou dan. In Nederland: https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/cp/connected-drive
Zomaar een greep uit het aanbod.
• Driving Assistant Plus € 45 / maand
• Parking Professional Plus € 22 / maand
• grootlichtassistent € 9 / jaar

Voor Mercedes moet je inloggen en een VIN opgeven, maar ook daar lijken me heel wat maandelijkse abonnementen te krijgen te zijn: https://shop.mercedes-benz.com/en-nl/connect/

Blijf het maar ontkennen hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door Maasluip op 06-03-2024 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
Maasluip schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:28:
[...]

Nou dan. In Nederland: https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/cp/connected-drive
Zomaar een greep uit het aanbod.
• Driving Assistant Plus € 45 / maand
• Parking Professional Plus € 22 / maand
• grootlichtassistent € 9 / jaar

Voor Mercedes moet je inloggen en een VIN opgeven, maar ook daar lijken me heel wat maandelijkse abonnementen te krijgen te zijn: https://shop.mercedes-benz.com/en-nl/connect/

Blijf het maar ontkennen hoor.
Zou dit graag ook nog steeds zien bij Tesla. Veel minder onzinnige opties bij aankoop en hem daarmee goedkoper maken, dan kunnen de mensen die die opties wel willen, ze aanvinken en voor betalen. Veel weggegooid geld voor mij. (in het algemeen valt me dit op bij EVs trouwens)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
JohanB schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:33:
[...]

Zou dit graag ook nog steeds zien bij Tesla. Veel minder onzinnige opties bij aankoop en hem daarmee goedkoper maken, dan kunnen de mensen die die opties wel willen, ze aanvinken en voor betalen. Veel weggegooid geld voor mij. (in het algemeen valt me dit op bij EVs trouwens)
Je snapt dat het voor de fabrikant 0 euro oplevert om die opties eraf te halen en daarmee je auto dus geen cent goedkoper wordt? Het levert alleen geld op door de prijs gelijk te houden, de opties uit te zetten en daarna nogmaals ervoor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 18:59
DM57 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:08:
[...]
Ik hoor niks bij het sluiten van de kofferbak, wat voor soort piep?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Het probleem met software is dat die ontwikkelkosten toch al genomen worden. Vroeger waren opties fysieke opties. Een tweede buitenspiegel, een afsluitbaar dashboardkastje, mistlampen.
Dat kostte echt extra geld. Bij software is het lastig om te bepalen hoeveel extra geld dat is, want je moet de ontwikkeling toch doen voor de ander.

En ik geloof er weinig van dat een BMW goedkoper is geworden toen er maandelijke abonnementen kwamen. Dit is alleen maar om mensen meer te laten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsvdtuin
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 16:02
[...]

Dat is niet hoe het werkt. Het verdienmodel zit hem in de auto zo onverschillend mogelijk per klant maken. Dat betekent dat alle opties erop zitten om de productiekosten laag te houden vanwege eenvoud in de productielijn.

Bij een mercedes en BMW levert dat dus veel op omdat die van een ander concept komen namelijk; per klant de auto op maat maken wat opties betreft. Tesla maakt de auto's al nagenoeg allemaal hetzelfde alleen juist heel uitgebreid in opties. Dat is de kracht van tesla en maakt ook dat ze in prijs zo scherp kunnen aanbieden en desondanks nog winst kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Sander schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:39:
[...]

Je snapt dat het voor de fabrikant 0 euro oplevert om die opties eraf te halen en daarmee je auto dus geen cent goedkoper wordt? Het levert alleen geld op door de prijs gelijk te houden, de opties uit te zetten en daarna nogmaals ervoor te betalen.
Dit dus, het is gewoon een extra verdienmodel.

Maar wat fabrikanten zich blijkbaar niet altijd realiseren is :

Tesla's (en andere premium auto's) worden dikwijls zakeliljk gekocht in lease voor 4-5 jaar.
Je kiest je opties en daar komt een maandbedrag uit. Je vergelijkt een paar auto's en kiest.
Als je dan je droomauto vast krijgt binnen je budget met opties per maand betaald of in één keer weet je soms niet.
Feit is, als die auto's op de markt komen als 2dehands met veel van die opties als 'maandbedrag', dan lopen consumenten daar wat sneller om heen... En laat restwaarde van auto's nu net een grote zorg zijn van de hele leasesector.
Daarom blij met Tesla die het houdt bij de connectivity.

(OT: we zijn weer te veel aan het vergelijken, maar bv de driving assistant van BWM kan nog steeds permanent gekocht worden bij aankoop. En 300€ vragen voor Carplay zou bij mij al een dikke vette rode vlag zijn om die auto te laten staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
[...]

• preconditoning
• digital key
• BMW Maps
• HUD

Je verwijst opnieuw naar de USA. In Europa zijn de meeste zaken hierboven opgesomd niet als abonnement beschikbaar maar hetzij standaard of anders een eenmalig betalende optie.

Maar het model om steeds meer dingen in abonnementsvorm aan te bieden, is zeker in opmars en het is nu reeds bij ongeveer alle merken (ook Tesla) nuttig om eens goed te bekijken wat je auto over zijn levensduur aan abonnementen zal kosten.

Op zich is er niets tegen een dergelijk model, maar er is toch wel een zorg over voldoende transparantie en zekerheid voor de consument.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
Bij Tesla wordt je na 8 jaar ook gedwongen om een abonnement aan te schaffen als je de navigatie wilt gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xTivkAfnYxC6gPF2oCaM86-UtZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TXFgcWJErhXyrrqtxIx0HYN4.jpg?f=fotoalbum_large

En als het niet mogelijk is om je auto met wifi te verbinden betaal je bij Tesla uiteindelijk ook gewoon voor bugfixes in de vorm van data.

[ Voor 12% gewijzigd door schumi1986 op 06-03-2024 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03-2024

NMA

Ik ga mijn vraag hier nog een keertje plaatsen voor ik een serviceverzoek doe (een paar maanden geleden ook als eens gepost maar kreeg toen geen reacties):

Bij mijn M3 RWD van maart 2023 lijkt het of de folie van de achterzijde van de middenconsole (het stuk dat bij de achterbank uitkomt) aan de onderzijde los laat. Is dit een beschermfolie die ze in de fabriek zijn vergeten te verwijderen of gaat hier iets mis?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwneMJH9EC1oP4_f8ZI5GT2_dwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxQHWuo1Tp5qCntU1xJeUA0b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fU2hFdrTocQwgycB78JOEKj289A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QvasdiV5iqEtRvbD1fhL5vGh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
Maasluip schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:41:
[...]

Het probleem met software is dat die ontwikkelkosten toch al genomen worden. Vroeger waren opties fysieke opties. Een tweede buitenspiegel, een afsluitbaar dashboardkastje, mistlampen.
Dat kostte echt extra geld. Bij software is het lastig om te bepalen hoeveel extra geld dat is, want je moet de ontwikkeling toch doen voor de ander.

En ik geloof er weinig van dat een BMW goedkoper is geworden toen er maandelijke abonnementen kwamen. Dit is alleen maar om mensen meer te laten betalen.
Laat de mensen ervoor betalen die het willen ;). (Software) optie prijzen omhoog, kale prijzen omlaag
karsvdtuin schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:41:
[...]f

Dat is niet hoe het werkt. Het verdienmodel zit hem in de auto zo onverschillend mogelijk per klant maken. Dat betekent dat alle opties erop zitten om de productiekosten laag te houden vanwege eenvoud in de productielijn.

Bij een mercedes en BMW levert dat dus veel op omdat die van een ander concept komen namelijk; per klant de auto op maat maken wat opties betreft. Tesla maakt de auto's al nagenoeg allemaal hetzelfde alleen juist heel uitgebreid in opties. Dat is de kracht van tesla en maakt ook dat ze in prijs zo scherp kunnen aanbieden en desondanks nog winst kunnen maken.
Dit is een beetje een non-argument wmb. dan is je activity based costing / pricing van de opties gewoon niet goed genoeg (lees: te laag)

Immers: het zou allemaal NOG goedkoper zijn als ze allemaal optie loos worden gemaakt. Je argument: “dat is niet hoe het werkt” houdt dus niet echt steek

Ja, en vrijwel alle bedrijven vooral ook in automotive zijn nog erg slecht in activity based costing

[ Voor 44% gewijzigd door JohanB op 06-03-2024 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metrik
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-09 06:53
NMA schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:54:
Ik ga mijn vraag hier nog een keertje plaatsen voor ik een serviceverzoek doe (een paar maanden geleden ook als eens gepost maar kreeg toen geen reacties):

Bij mijn M3 RWD van maart 2023 lijkt het of de folie van de achterzijde van de middenconsole (het stuk dat bij de achterbank uitkomt) aan de onderzijde los laat. Is dit een beschermfolie die ze in de fabriek zijn vergeten te verwijderen of gaat hier iets mis?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt mij geen beschermfolie. Ik verwacht dat op bijv. een scherm, maar niet op zoiets. Anders hadden er na een jaar ook wel wat rimpeltjes/belletjes onder gezeten. Dus ik denk dat het schade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

schumi1986 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:48:
Bij Tesla wordt je na 8 jaar ook gedwongen om een abonnement aan te schaffen als je de navigatie wilt gebruiken.

[Afbeelding]
Dat geldt voor auto's die vanaf 20 juni 2022 geleverd zijn. Ik heb ook nog nergens prijzen gezien wat het moet gaan kosten. Kan ook niet meer dan de premium connectivity zijn.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

JohanB schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:04:
[...]

Kijk en dan zijn we terug bij hetzelfde punt (ook al van @beyazz06) . Het wisselt heel erg waar mensen voor (willen) betalen.

Ik reageerde op een bericht dat aangaf dat je “natuurlijk” betaalt voor Netflix en spotify. Ik geef aan dat ik dat onzinnig en niet “natuurlijk” vindt.

(Ik vermijd bijv. SuCs ook als de pest, dus dat helpt niet als argument. En @Oekol heb kind(eren), maar ook die hebben leukere dingen te doen dan in een auto in slechte stoelen schuin naar voren TV te kijken van een klein schermpje. Ik luister OOK spotify, maar via telefoon, omdat die bediening voor mij praktischer is)

Zoveel mensen zoveel wensen, zo lastig lijkt me dat toch niet
Ik vraag me toch oprecht af waarom sommige mensen een Tesla hebben gekocht/geleased? Als werkelijk waar niets naar je zin is, en alles slecht is aan de auto (de stoelen zijn slecht, de range stelt teleur, het scherm achterin is nutteloos, het infotainment gebruik je niet , het beste/gemakkelijkste laadnetwerk vermijd je als de pest enzovoort enzovoort).

Alsof je een robotstofzuiger koopt, en dan klaagt dat het zo moeilijk is om met dat ding in de hand je hele huis te stofzuigen. Misschien had je dan beter een reguliere stofzuiger kunnen kopen, als je letterlijk geen enkele feature gebruikt?

Zoveel wensen, en toevallig allemaal dingen die je nét ff anders wil dan Tesla ze biedt. Gelukkig zijn er tig fabrikanten die je meer laten betalen, maar niet dat vervelende SuC netwerk aanbieden, of een scherm achterin, of Spotify/Netflix/Disney in het infotainment

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Maasluip schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:04:
[...]

Dat geldt voor auto's die vanaf 20 juni 2022 geleverd zijn. Ik heb ook nog nergens prijzen gezien wat het moet gaan kosten. Kan ook niet meer dan de premium connectivity zijn.
Maar sommige hier proberen echt alles te verdedigen wat Tesla doet. Als we het dan hebben over transparantie dan is dit een goed voorbeeld. Misschien is het na 8 jaar alleen mogelijk om een abonnement op Premium Connectivity te nemen, lijkt mij niet maar is ook niet uitgesloten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door schumi1986 op 06-03-2024 10:09 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Ik open de topic en hele waslijst aan discussie over tesla abo vs andere merken abo. Dit is in strijd met de regel, ik ga een moderator roepen!

.
.
.
.
.
Oh wacht, de mod zit ook in die discussie :+

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanB
Jeroenneman schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:04:
[...]

Ik vraag me toch oprecht af waarom sommige mensen een Tesla hebben gekocht/geleased? Als werkelijk waar niets naar je zin is, en alles slecht is aan de auto (de stoelen zijn slecht, de range stelt teleur, het scherm achterin is nutteloos, het infotainment gebruik je niet , het beste/gemakkelijkste laadnetwerk vermijd je als de pest enzovoort enzovoort).

Alsof je een robotstofzuiger koopt, en dan klaagt dat het zo moeilijk is om met dat ding in de hand je hele huis te stofzuigen. Misschien had je dan beter een reguliere stofzuiger kunnen kopen, als je letterlijk geen enkele feature gebruikt?

Zoveel wensen, en toevallig allemaal dingen die je nét ff anders wil dan Tesla ze biedt. Gelukkig zijn er tig fabrikanten die je meer laten betalen, maar niet dat vervelende SuC netwerk aanbieden, of een scherm achterin, of Spotify/Netflix/Disney in het infotainment
Ik heb het gevoel dat je twee zaken door elkaar haalt:
1. Waren sommige zaken een reden een Tesla te kiezen (voor mij zijn die argumenten die jij noemt dat niet)
2. Irriteren de zaken voldoende om NIET voor een Tesla te kiezen. (Nee, dat ook momenteel niet)

Ik ga uit van een MVP approach. Wat is het minimale dat ik in een auto wil. Dat is grofweg:
1. Veilig en makkelijk van A naar B komen (++ voor Tesla, mits zonder TACC)
2. Kosten (waren erg laag in 2019 vergeleken met andere merken)
3. Comfort tijdens die rit (scoorde het wat minder op idd)
4. Range / niet naar snelladers hoeven (was in 2019 relatief goed vergeleken met andere opties)
5. Enigzins toonbaar

[ Voor 3% gewijzigd door JohanB op 06-03-2024 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Jeroenneman schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:04:
[...]

Ik observeer hetzelfde, en heb al aangegeven dat je in dergelijke omstandigheden de auto beter verkoopt. Waarom wil je jezelf blijven bestraffen met een auto waarvan je niks goed vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:20
NMA schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:54:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij (ook '23) is de kleur van kunstof zoals onder het frame. Is dus echt beschermfolie wat er nog op zit.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5zImTAZVYWSxr1eDQcA5bKokyk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qjOhPbKVk8Cg76wfzM0PZy8N.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Maurice- op 06-03-2024 10:33 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:52

ChUcKiE

Dus........

SirLct schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:13:
Ik open de topic en hele waslijst aan discussie over tesla abo vs andere merken abo. Dit is in strijd met de regel, ik ga een moderator roepen!

.
.
.
.
.
Oh wacht, de mod zit ook in die discussie :+
Ja helemaal gelijk in.

De lol gaat er sowieso af om de relevante zaken uit dit topic te halen. Als ik het topic open kan ik 4-8 pagina's met geleuter over wel niet connectivity abo, BMW vs Tesla, of andere nutteloze discussies doorlopen om af en toe tussendoor een echt on-topic post te lezen. En dan heb ik het niet eens over de repeterende vragen die elke dag/week voorbijkomen en wederom ellelange discussies (welles-nietes reacties) opleveren.

[ Voor 11% gewijzigd door ChUcKiE op 06-03-2024 10:35 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:22
Over loslatend folie gesproken, iemand dit weleens gehad? Is een Model Y welke ik precies een jaar geleden opgehaald heb.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tmwwQMp/IMG-2087.jpg

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Pagina: 1 ... 272 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: