HannesB schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:23:
Verder zoek ik ook nog naar eerlijke dagelijkse ervaringen. Hoe verhoudt het centrale scherm zich tov informatie achter het stuur? Ik zag bv in een review dat op het scherm het beeld achter de auto wordt weergegeven als je van rijbaan wilt wisselen. Dit lijkt me toch weinig meerwaarde te geven omdat dit volledig uit het zichtveld komt wanneer je in de spiegels kijkt?
Verder gebruik ik bv Qobuz, wat ook enkel dan via Bluetooth zou gebruikt kunnen worden, waardoor eenvoudig gebruik ook niet mogelijk is door ontbreken apple carplay...
Het eerste deel zal van een MY owner moeten komen, mijn ervaring met de M3 welke hetzelfde zullen zijn:
De camera bij richtingaanwijzer toont je 'dode hoek', dat is de camera die naast je voordeur zit, ik gebruik het niet direct, maar terwijl ik m'n hoofd draai naar m'n spiegel/dode hoek valt het wel eerder op als er wat zit, omdat je toch wat op de camera zit. Ik denk dat je er op zou kunnen vertrouwen, maar mijn automatisme is toch nog over m'n schouder kijken.
Wat je zegt over Qobuz is waar, you gotta do it the tesla way. Misschien dat je Qobuz nog in de browser kunt opstarten, maar ik denk niet dat dat goed gaat werken, je zult dus aan bluetooth vast zitten, bediening op het stuur (nummer skippen etc) werkt wel gewoon via bluetooth. Onboard heb je Apple Music, Spotify of Tidal qua streaming. Er bestaan ook knutselmanieren om carplay in een browser in te laden, maar dat gaat naar mijn mening nooit een fijne ervaring zijn.
Verder is het tesla ecosysteem echt een verademing vergeleken met de andere EV's die ik heb gereden, instappen en gaan, het werkt allemaal erg soepel.
Voordat je overgaat op een beslissing zeker een proefrit maken, en gewoon lekker de tijd voor nemen.