Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 267 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.769 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:13
Mackeessie schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:59:
[...]

Apple Music werkt prima in de Tesla, je moet wel een Apple Music abo hebben.
👍
Bij mij dus niet, want ik heb geen Apple Music knopje ;)

Maar goed om te horen, als service zegt dat het per land kan verschillen weet ik dat het wel beschikbaar zou moeten zijn

[ Voor 18% gewijzigd door -Jaap-io op 28-02-2024 18:04 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:34
-Jaap-io schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:02:
[...]

👍
Niet in het grote app menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Nope en ook niet in de audio selectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:34
-Jaap-io schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:05:
[...]

Goede antwoord inmiddels gegeven.

[ Voor 14% gewijzigd door Mackeessie op 28-02-2024 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
GeeMoney schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:15:
[...]

Ik dacht gelezen te hebben dat dat tegenwoordig een waarde is die middels GPS opgehaald wordt en er dus geen fysieke sensor meer voor is.
Ik hoop niet dat dit het enige is. Bij ons heeft het vannacht gevroren maar mijn weer app gaf dit niet aan. Ik snap dat de routeplanner gewoon met GPS temperatuur rekening houdt maar de auto zelf zou wel een sensor moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
[...]

Is er al een tijdjes dus met updates denk ik niet dat men zo achter zou kunnen lopen, dus ik denk dat de knop verstopt is. Ik kwam dit tegen op een ander forum.
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/7360251/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:25
bert pit schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:25:
[...]

Welke auto ga je dan kopen? Een willekeurige Google search levert op "merk & phantom brake" deze resultaten op:

Mercedes 11.000.000
Audi 7.800.000
VW & Volkswagen 12.700.000
Tesla 5.400.000
Ford 6.800.000

Ik heb zomaar wat bekende merken ingetoetst, vul gerust aan.
Dus het probleem is blijkbaar niet merk gebonden maar bij ALLE merken aanwezig.
Ja nee nu ben ik overtuigd, het aantal hits op Google als bron aanhalen? Alsjeblieft zeg.

Het is gewoon erg opvallend hoe hier tekortkomingen worden gebagatelliseerd als ja andere merken ook en ja ik vind het wel goed dat ik een week straf krijg van m’n auto en ja het is maar een hulpmiddel dus wat wil je?

Is natuurlijk van alle tijden. Veel mensen zijn geneigd hun objectiviteit te verliezen als het gaat over hun eigen keuzes voor bepaalde spullen.

Klaarblijkelijk mag je geen kritiek hebben. Want dan ben je negatief en begint er geneuzel over sfeer enzo.

Laten we vooral proberen objectief te blijven en ook tekortkomingen of verbeteringen bespreekbaar houden hier. Dat komt de objectiviteit ten goede en is belangrijk voor eventuele kopers/leasers die de wagen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Had vandaag iets geks tot twee keer toe. Het miezerde een beetje en soms ging die ineens heel snel heen en weer. Naar m'n gevoel niet meer zelf geklikt maar als ik er op drukte stond hij op stand 3 uit 4 tot twee keer toe en elke keer als ik 't zag op auto gezet weer.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Naafkap schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:29:
[...]

Ja nee nu ben ik overtuigd, het aantal hits op Google als bron aanhalen? Alsjeblieft zeg.
Nee het argument van niet tesla rijders die hier in 't topic komen om te vertellen hoe erg het wel niet zou zijn met Tesla's en phantom braking snijdt wel hout. Slaat net zo goed als een tang op een varken.

[ Voor 45% gewijzigd door Oekol op 28-02-2024 18:44 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Giga
[...]

Het is gewoon erg opvallend hoe hier tekortkomingen worden gebagatelliseerd als ja andere merken ook en ja ik vind het wel goed dat ik een week straf krijg van m’n auto en ja het is maar een hulpmiddel dus wat wil je?

Is natuurlijk van alle tijden. Veel mensen zijn geneigd hun objectiviteit te verliezen als het gaat over hun eigen keuzes voor bepaalde spullen.

Klaarblijkelijk mag je geen kritiek hebben. Want dan ben je negatief en begint er geneuzel over sfeer enzo.

Laten we vooral proberen objectief te blijven en ook tekortkomingen of verbeteringen bespreekbaar houden hier. Dat komt de objectiviteit ten goede en is belangrijk voor eventuele kopers/leasers die de wagen overwegen.
Eens dat we objectief moeten blijven en cognitieve dissonantie is een bitch. Edoch, ik heb geen enkele auto gehad met ACC, lane / side assist of wat dan ook voor een assistentie systemen waar ik geen fantoomremmen heb ervaren, echt geen één. De één meer dan de ander? Misschien. Is het bij Tesla meer dan bij de anderen? Misschien. Kan dit aan je rijstijl / -gedrag liggen? Dat denk ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:15
[...]

In het menu waar ook de equalizer zit, kan je bepaalde bronnen aan en uitzetten. Of is dat de audio selectie die je bedoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
LigeTRy schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:57:
[...]

In het menu waar ook de equalizer zit, kan je bepaalde bronnen aan en uitzetten. Of is dat de audio selectie die je bedoelt.
Top! Daar stond hij inderdaad uit gevinkt 👍
Soms kan het zo makkelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Giga schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:23:
[...]

Is er al een tijdjes dus met updates denk ik niet dat men zo achter zou kunnen lopen, dus ik denk dat de knop verstopt is. Ik kwam dit tegen op een ander forum.
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/7360251/
Dat was hem inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:33
-Jaap-io schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:02:
[...]

👍
[...]
Daar was iets mee, na een bepaalde update. Was zelf makkelijk terug te krijgen, maar kan zo snel niet vinden hoe. Even googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:18
[...]

Je mag hier niet vergelijken, daarvoor ben ik al een paar keer op de vingers getikt.
Ik reageer als mensen (meestal met beperkte of geen ervaring) hier even komen posten hoe slecht Tesla wel is. Dat is gewoon onzin, en ik bestrijd onzin.
Als er problemen gemeld worden die ik niet herken, dan schrijf ik dit.
En als het verbetert, dan schrijf ik het ook.

En ja, de hits van Google zijn zeker een bron om aan te geven of er mogelijk een groot verschil is.
Tesla heeft grotendeels zijn eigen systeem voor Autopilot, andere merken kopen dit veelal in bij de gebruikelijke grote leveranciers zoals Conti, Bosch, Valeo etc. Het probleem phantom brakes is gewoon nog niet opgelost voor 100%…..

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Laatst online: 12-09 17:12
bert pit schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:25:
[...]

Welke auto ga je dan kopen? Een willekeurige Google search levert op "merk & phantom brake" deze resultaten op:

Mercedes 11.000.000
Audi 7.800.000
VW & Volkswagen 12.700.000
Tesla 5.400.000
Ford 6.800.000

Ik heb zomaar wat bekende merken ingetoetst, vul gerust aan.
Dus het probleem is blijkbaar niet merk gebonden maar bij ALLE merken aanwezig.
Bij mij persoonlijk bij VW 0x opgetreden en 3 Audi's 0x opgetreden over totaal 6 jaar tijd op precies dezelfde wegen. Bij de Tesla in enkele maanden zo'n 8x. Ik begin wel te merken wanneer het optreedt, als ik in een bocht rij naar links toe over een 2 baans 100 km/h weg dan treedt het meestal op met een tegemoetkomende truck.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2m9S3JLaGAJXXLjJE8A81ELlYFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RQIZSJ6QfZ9OvgEJxaCC78SL.jpg?f=fotoalbum_large

Op een rechte stuk als een tegemoetkomende auto iets op de middenstreep rijdt, dan treedt het ook op. Ook een keer meegemaakt dat er niets reed, gewoon zo uit het niets.

Rij nu nooit meer op autopilot omdat die vrij ver naar links rijdt op de middenstreep, dan schrikt die sneller. Nu op TACC rij ik wat verder naar rechts en dan lijkt het vaker goed te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Dutchlimits op 28-02-2024 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:56
Ik wil toch reageren, alhoewel ik (nog) geen Tesla heb.
Heb testritten gemaakt met de 3 en de Y.

Bij VW is het systeem echt een 'hulpmiddel'. (ik heb Traffic jam assist, acc high (210km/h) en lane assist)
Als de VW de lijnen niet goed ziet, gaat hij echt geen waarschuwing geven, hij gaat buiten de lijnen rijden.

Bij ACC, doe hij het tegenovergestelde als Tesla, als je vb. op ACC naar een verkeerslicht rijdt en er staat een auto, zie hij deze pas zeer laat en moet hij last-minute de rem induwen. (zover laat ik het nooit komen)
Idd als er een auto 'uitsorteerd' en hij zich moet focussen op de volgende, zeer veel vertraging.

Bij mijn testritten, probeert autopilot wel binnen de lijnen te rijden, en is het systeem gewoon assertiever.

(off topic, maar de oplossing is Openpilot bij VW, dat is echt top! :-) )

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

@Dutchlimits met zo'n phantom tesla heb je natuurlijk ook phantom brakes ;-)

Vind het wel een "leuke" discussie.
In de Golf wel eens een piep gehad dat er een object zou zijn (meestal 60 km/u weg en zelfde punt)
Maar nog nooit een spontane of ongewenste remactie gehad.

Nu 5 weken een Tesla en al paar keer gehad.

Ben dus van het kamp dat dit wel een dingetje is.
En dat ik nu ongeveer weet wanneer de trigger kan optreden en daarom heen werk zeg maar.

Tesla is echt niet perfect. Maar de golf ook niet.
Als nog heeft die genoeg punten dat ik er nog met plezier in rij...

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 08:04
Pieterve schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:02:
[...]

Wat is er mis met de zwarte lak?
Te dun, te zacht, onmogelijk om 'mooi' te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shibui
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-02-2024
Misschien rare vraag, maar ik heb 2x dezelfde Tesla in de app staan. Geen idee hoe dit gekomen is, maar enig idee hoe ik dit corrigeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aanhetwerk
  • Laatst online: 21:17
Beste forumgenoten,

Een vraag:
We staan op het punt onze eerste “gezins” ev een model y te kopen, zal een long range of performance worden maar die komen dus boven de €50.000 uit. Via ideal is de limiet €50.000. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Of hoe gaat dit?
Dit is het enige puntje waar ik een beetje “wakker van lig”

Acties:
  • +2 Henk 'm!
aanhetwerk schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:20:
Beste forumgenoten,

Een vraag:
We staan op het punt onze eerste “gezins” ev een model y te kopen, zal een long range of performance worden maar die komen dus boven de €50.000 uit. Via ideal is de limiet €50.000. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Of hoe gaat dit?
Gewoon "ouderwets" overschrijven met Internet bankieren?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aanhetwerk
Inspired schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:24:
[...]

Gewoon "ouderwets" overschrijven met Internet bankieren?
Als dat kan dan prima, uiteraard koop ik regelmatig iets via internet alleen geen auto of een dergelijk fors bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Beste forumgenoten,

Een vraag:
Ik heb een 'normale' overboeking naar Tesla's rekening (NL76 CITI ....) via internetbankieren gedaan, wel vooraf even de limiet voor die dag opgekrikt (70K in mijn geval).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:04

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Ok ik rij een maandje in een model y. Hiervoor passat met acc, audi etron etc. Net een 1000km rit achter de rug.

Voor mij zijn alle vooroordelen waar, wat de tesla nog steeds een prima auto maakt.

- supercharger netwerk is in combinatie met de tesla routeplanner nog steeds het beste. Ben nu op wintersport met de tesla en met de etron was 't ook prima, dit is gewoon beter. (En kost bijna de helft in vergelijking met ionity)
- tesla maakt meer rijgeluid (kost ook de helft) dan de etron.
- phantom brakes: had ik in de etron en passat ook wel. Maar de tesla acc is beter, en daarom vind ik 't irritanter, omdat hij zo goed is dat je er meer op vertrouwd.
- heb alleen de simpele autopilot en die dus nauwelijks gebruikt omdat hij met een lane change ervanaf gaat.
- regensensor: ook hier is alles waar.. In de nacht werkte hij bijna 100% van de tijd niet. Overdag was prima, bijna net zo goed als een echte regensensor..
- vering is voor mij te hard (ik wil een familiebak, geen sportwagen), maar schijnt beter te worden.. En heb je op de snelweg dan weer geen last van

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:06
prein2 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:37:

- tesla maakt meer rijgeluid (kost ook de helft) dan de etron.

- vering is voor mij te hard (ik wil een familiebak, geen sportwagen), maar schijnt beter te worden.. En heb je op de snelweg dan weer geen last van
Had je beter voor de nieuwe model 3 kunnen gaan, dan heb je niets te klagen over rijgeluid en vering. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Shibui schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:16:
Misschien rare vraag, maar ik heb 2x dezelfde Tesla in de app staan. Geen idee hoe dit gekomen is, maar enig idee hoe ik dit corrigeer?
Even uitloggen en opnieuw inloggen? En zie je ze ook als je inlogt op de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
[...]
Bandenspanning even controlleren. 2.7 of 2.8 is wellicht wat comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
Ik heb na de update plotseling dat de ruitenwissers weer op auto gaan als je de TACC activeert. Je kan ze dan handmatig weer uit zetten maar het moment dat je je TACC weer activeert gaan ze weer naar auto. Onhandig.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

- heb alleen de simpele autopilot en die dus nauwelijks gebruikt omdat hij met een lane change ervanaf gaat.
Kuch... https://enhauto.com/commander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
Schwarz schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:36:
[...]

Oh, ik had ze aan de andere kant bij Valk hotel verwacht.
Ik eigenlijk ook, zeker met de hoeveelheid ruimte daar. Maar bij die vd valk staan alleen Allego laders (welke het trouwens prima doen, ook die 300kw variant)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Nice! Hier Nootdorp ook foto's van 12 stalls:
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/8089716/

En bij akersloot wat V4 stalls bijgebouwd.
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/8104237/

[ Voor 4% gewijzigd door Oekol op 28-02-2024 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
Die V4 stalls zien er wel echt slick uit.

Heb er alleen weinig aan (qua snelheid van laden) ben ik bang met de Model Y RWD 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
Jos84 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:11:

Heb er alleen weinig aan (qua snelheid van laden) ben ik bang met de Model Y RWD 8)7
Klopt, laden voorlopig net zo snel als de V3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga

- phantom brakes: had ik in de etron en passat ook wel. Maar de tesla acc is beter, en daarom vind ik 't irritanter, omdat hij zo goed is dat je er meer op vertrouwd.
Dit vat het voor mij echt goed samen. Beste ACC waar ik mee gereden heb. Daardoor extra balen van de onterechte ingrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Jos84 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:11:

Ja precies niks. Kabel wat langer en zit anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
Beste forumgenoten,

Een vraag:
Bij ING even langs gaan bij ING-kantoor op de dag dat je wilt betalen. Je kunt de limiet dan verhogen tot max € miljoen en zo duur zal jouw Tesla vast ook weer niet zijn.
Andere banken zullen ongetwijfeld vergelijkbare oplossingen hebben.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Beste forumgenoten,

Een vraag:
Gewoon in twee overboekingen, direct of via iDeal. Een voor 50k en een voor de rest, Tesla snapt dat wel. Ook zo gedaan met mijn MYLR vorig jaar.

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Oekol schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:33:
[...]

Ja precies niks. Kabel wat langer en zit anders.
Precies niks zou ik niet willen zeggen. Je weet dat ID4's etc hier ook gewoon normaal kunnen laden op hun eigen plek, dus de voorspelling van het aantal beschikbare stalls zal veel nauwkeuriger zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
maharens schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 06:29:
[...]

Precies niks zou ik niet willen zeggen. Je weet dat ID4's etc hier ook gewoon normaal kunnen laden op hun eigen plek, dus de voorspelling van het aantal beschikbare stalls zal veel nauwkeuriger zijn.
Label wat langer inderdaad. Voorspelling zal niet per se nauwkeuriger zijn. Auto's die er heen navigeren zoals je ID4's weet die niet.

En als je leest waar ik op reageer is of hij z'n MY RWD sneller kan gaan laden. Dat kan die niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Oekol op 29-02-2024 07:00 ]

• Giga
Oekol schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 07:00:
[...]
Voorspelling zal niet per se nauwkeuriger zijn. Auto's die er heen navigeren zoals je ID4's weet die niet.
Benieuwd of dit nog een ding gaat worden als steeds meer non-Teslas aan de SuCs gaan hangen.

• Oekol
  • Nu online
Giga schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 07:05:
[...]

Benieuwd of dit nog een ding gaat worden als steeds meer non-Teslas aan de SuCs gaan hangen.
Ben er bang voor. Tenzij ze allemaal met elkaar gaan communiceren via infotainment, want ook die auto's willen zichzelf voorverwarmen.

• Psycho_Mantis
  • Laatst online: 11:20

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

[...]

Ik zie eigenlijk zelden een andere automerk bij de SuC. Vaak een enkeling.

Alleen die ene dag dat alle SuCs gratis waren, toen kwam iedereen ineens kijken :+

• Pieterve
Heeft de Model 3 RWD (highland) een blade of CATL accupakket?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dutchlimits schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:42:
[...]

Bij mij persoonlijk bij VW 0x opgetreden en 3 Audi's 0x opgetreden over totaal 6 jaar tijd op precies dezelfde wegen. Bij de Tesla in enkele maanden zo'n 8x. Ik begin wel te merken wanneer het optreedt, als ik in een bocht rij naar links toe over een 2 baans 100 km/h weg dan treedt het meestal op met een tegemoetkomende truck.

[Afbeelding]

Op een rechte stuk als een tegemoetkomende auto iets op de middenstreep rijdt, dan treedt het ook op. Ook een keer meegemaakt dat er niets reed, gewoon zo uit het niets.

Rij nu nooit meer op autopilot omdat die vrij ver naar links rijdt op de middenstreep, dan schrikt die sneller. Nu op TACC rij ik wat verder naar rechts en dan lijkt het vaker goed te gaan.
Ik zou toch de cameras eens calibreren of anders met een SeC gaan praten.
Dat de auto een beetje links rijdt vind ik bij mij ook. Vooral in een rechterbocht hangt hij echt tegen de middenstreep aan waardoor ik vooral bij een tegemoetkomende vrachtwagen soms echt denk dat het spiegel eraan gaat. Maar remmen doet hij daarvoor niet.

Signatures zijn voor boomers.

• LigeTRy
Pieterve schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:53:
heb je de zoekfunctie of google al geprobeerd? deze informatie is breed beschikbaar, maar ik zal toch happen

LFP :) dat is een BYD Blade

Ik had het helemaal fout, het is idd een CATL LFP batterij, zie

https://ev-database.org/car/1991/Tesla-Model-3#battery

[ Voor 16% gewijzigd door LigeTRy op 29-02-2024 09:23 ]

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:31

RvV

Pieterve schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:53:
CATL uit China. BYD blade zit enkel in de mY uit Duitsland. (en ook in Duitsland mixen ze inmiddels de RWD weer met een CATL)

[ Voor 12% gewijzigd door RvV op 29-02-2024 09:06 ]

Y'24

• LigeTRy
-

[ Voor 127% gewijzigd door LigeTRy op 29-02-2024 09:22 . Reden: ik had het helemaal fout ]

• LigeTRy
-

[ Voor 99% gewijzigd door LigeTRy op 29-02-2024 09:22 . Reden: ik had het helemaal fout ]

• Pieterve
LigeTRy schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:00:
[...]

heb je de zoekfunctie of google al geprobeerd? deze informatie is breed beschikbaar, maar ik zal toch happen

[/1991/Tesla-Model-3#battery
Uiteraard, zo duidelijk is het ook niet.
De meeste resources zeggen CATL 62

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:14
Psycho_Mantis schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 07:45:
[...]

Alleen die ene dag dat alle SuCs gratis waren, toen kwam iedereen ineens kijken :+
In het buitenland zie ik aardig veel non-tesla laden en in Badhoevedorp ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:34
Oekol schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 07:00:
[...]

Label wat langer inderdaad. Voorspelling zal niet per se nauwkeuriger zijn. Auto's die er heen navigeren zoals je ID4's weet die niet.

En als je leest waar ik op reageer is of hij z'n MY RWD sneller kan gaan laden. Dat kan die niet.
De nauwkeurigheid gaat denk ik vooral over het feit dat bij V3 en V2 stalls de auto’s met de laadpoort aan ‘de verkeerde kant’ effectief 2 plekken bezet houden ;) . De tesla navi weet dat niet en zegt dat er nog een plek vrij is, maar daar staat die auto dus …

[ Voor 8% gewijzigd door Smobbo op 29-02-2024 09:49 ]

[...]

Ik meen dat ik laatst iets zag dat in de VS er wel een verdergaande integratie komt. Dus inclusief bijv direct betalen via een Ford-account en ook de terugkoppeling naar het Supercharger netwerk dat er een auto onderweg is.

Of dat hier in Europa ook zo kan weet ik niet. In de VS heeft Tesla overeenkomsten gesloten met heel veel andere fabrikanten dat de Tesla stekker eigenlijk de nieuwe standaard maakt (andere fabrikanten gaan dus de Tesla laadpoort inbouwen in hun auto's) en dat Tesla Superchargers openstelt voor andere merken.

Hier heeft Tesla het gewoon opengesteld en betaling via een app mogelijk gemaakt. De v4 voegen daar een betaalterminal aan toe, ik vermoed omdat dit steeds vaker gemandateerd wordt.

Maar al die laadpalen staan in databases die de fabrikanten via APIs gebruiken in hun navigatie. Ik vermoed dus dat het langs die weg mogelijk zou kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Smobbo schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:48:
[...]

De nauwkeurigheid gaat denk ik vooral over het feit dat bij V3 en V2 stalls de auto’s met de laadpoort aan ‘de verkeerde kant’ effectief 2 plekken bezet houden ;) . De tesla navi weet dat niet en zegt dat er nog een plek vrij is, maar daar staat die auto dus …
Je hebt gelijk maar je reageert nu op ene quote van iemand die het zelf al verkeerd quote.
Vandaar dat jij nu dan daar over doorgaat onbewust.

Ik reageerde op iemand die het had over laadsnelheid:
Daarop zei ik dat dat inderdaad niets scheelt. Want de auto kan maximaal 170 kW en dat gaat niet sneller met een V4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
[...]

Ga maar eens op een willekeurige dag en willekeurige tijd in Tilburg kijken dan.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Oekol
  • Nu online
[...]

Ik had het laatst bij Akersloot (voordat ze die V4 bijgebouwd hadden). Was het helemaal vol en stonden er twee niet Tesla's te laden. Had geluk dat er net iemand wegreed maar het hield niet over zeg maar. Als er overal gewoon voldoende snelladers staan laten we zeggen 12+ zal het sowieso vrijwel niet voorkomen.

Heb het idee dat de mensen die er nu staan weten van de lagere prijzen en de andere mensen laten zich leiden door hun navigatie en die stuurt mensen toch niet zo snel weg van de snelweg.

• Oekol
  • Nu online
daemonix schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:08:
[...]

Ga maar eens op een willekeurige dag en willekeurige tijd in Tilburg kijken dan.
Maar vergelijk een Fastned eens met een SuC. Ik gok dat het bij de SuC gemiddeld 10% andere merken zijn en bij Fastned wellicht 30% Tesla's (allemaal leaseautos die niet van de snelweg willen).

• Psycho_Mantis
  • Laatst online: 11:20

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

daemonix schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:08:
[...]

Verschilt blijkbaar per locatie dan. Blijkbaar is supercharger Schiedam niet zo populair dan bij andere merken.

• maharens
Oekol schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:07:
[...]

Je hebt gelijk maar je reageert nu op ene quote van iemand die het zelf al verkeerd quote.
Vandaar dat jij nu dan daar over doorgaat onbewust.

Ik reageerde op iemand die het had over laadsnelheid:

[...]

Daarop zei ik dat dat inderdaad niets scheelt. Want de auto kan maximaal 170 kW en dat gaat niet sneller met een V4.
Ik probeerde het alleen maar wat breder te trekken dan jouw directe antwoord.

in theorie kan een V2 of V3 daardoor volledig bezet zijn terwijl er wel lege plekken zijn, dit is bij een V4 dan nauwkeuriger, dus dan is een V4 in alle gevallen sneller omdat de bezettingsgraad hoger ligt (minder tijd overall)

• maharens
Oekol schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:13:
[...]

Maar vergelijk een Fastned eens met een SuC. Ik gok dat het bij de SuC gemiddeld 10% andere merken zijn en bij Fastned wellicht 30% Tesla's (allemaal leaseautos die niet van de snelweg willen).
Vergeet niet de Tesla rijders die niet kunnen of mogen laden van hun werkgever/leasemaatschappij bij een SuC :X

[ Voor 4% gewijzigd door maharens op 29-02-2024 10:26 ]

• Oekol
  • Nu online
maharens schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:26:
[...]

Vergeet niet de Tesla rijders die niet kunnen of mogen laden van hun werkgever/leasemaatschappij bij een SuC :X
Nergens is een verbod toch? De maatschappijen zijn niet gekoppeld met Tesla vanwege dat er geen terminal is. Ik mag zelf bij Alphabet prima daar laden, maar dan moet ik het voorschieten en dan declareren. Gelukkig heb ik nog 10.000 km gratis en daar is nog 7000 van over dus dat probleem heb ik nog niet.

Hoop dat tegen die tijd ook Alphabet gekoppeld is met SuC. 8)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Oekol schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:28:
[...]

Nergens is een verbod toch? De maatschappijen zijn niet gekoppeld met Tesla vanwege dat er geen terminal is. Ik mag zelf bij Alphabet prima daar laden, maar dan moet ik het voorschieten en dan declareren. Gelukkig heb ik nog 10.000 km gratis en daar is nog 7000 van over dus dat probleem heb ik nog niet.

Gewoon onwil of dommigheid. Bij ALD kan ik al sinds 2020/2021 laden met de Supercharger zonder enig gezeik.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maharens
[...]

Ik weet niet meer wie, maar ik heb in diverse topics mensen voorbij zien komen die via ABRP bijvoorbeeld Tesla wilden uitsluiten omdat ze daar zelf de rekening moesten betalen omdat ze dit niet konden declareren terwijl ze een Tesla hebben.

Arme mensen, kiezen ze de juiste auto, zitten ze alsnog te klooien met laden 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27
maharens schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:31:
[...]

Ik weet niet meer wie, maar ik heb in diverse topics mensen voorbij zien komen die via ABRP bijvoorbeeld Tesla wilden uitsluiten omdat ze daar zelf de rekening moesten betalen omdat ze dit niet konden declareren terwijl ze een Tesla hebben.

Dat is inderdaad nogal sneu.... vooral omdat je dan het gemak van Tesla navigatie moet missen. Ik heb laatst ABPR geprobeerd voor een trip maar ik moet zeggen plannen in de app is prima, maar vervolgens alle stops in de telsa navigatie invoeren is een heel gedoe.

En omdat de kinderen bij de Mac wilde stoppen en bij de supercharger alleen een BK stond ben ik langs te snelweg toch maar bij de mac gaan laden. Daarna geen zin om ABPR aan te passen dus de rit gestopt in de auto en vervolgens weer verder gegaan met Tesla. Mischien dat ik het ooit weer gebruik als ik alleen een lange rit heb, maar ik vind het gemak van Tesla navigatie fijner dan alles vooruit plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:33

bert pit

asdasd

[...]

Lees aub even waar ik op reageer. De poster vraagt of hij niet een ander merk moet kopen wegens deze tekortkoming. Helaas beschik ik niet over een autotekortkomingendatabase dus raadpleeg ik de grootste database ter wereld. Misschien niet de beste weg, maar ik heb geen andere.

Mijn ingeving om eens bij andere merken te kijken wordt gevoed door mijn eigen ervaring met een Opel Insignia en een Kia Niro. Dat waren mijn eerste auto's met ACC. die deden het beide niet best. Vervolgens twee vrienden met een Lexus die ACC nooit gebruiken "want dat werkt niet goed". Dan ken ik nog een man met de best gepoetste Mercedes van anderhalve ton en het hele boekje aan accessoires die over dat onderdeel ook volstrek niet te spreken is.

Ofwel het euvel zit blijkbaar niet alleen op de Tesla.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Smobbo schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:48:
[...]

In theorie kan Tesla dit in hun backend oplossen, dus als het daardwerkelijk is dat als er een ander merk staat te laden die effectief 2 poorten bezet houdt, kan daar rekening mee gehouden worden. De backend weet namelijk wel dat er een niet tesla staat te laden.....
Of ze dit in de praktijk ook doen/willen..... wellicht als er meer en meer issues hierdoor ontstaan.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

maharens schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:31:
[...]

Juiste auto, verkeerde werkgever :)

Er waren vroeger bedrijven waar je met ICE leasebak ook alleen maar bij Shell ofzo mocht tanken (misschien nog steeds). Niet mogen laden bij Tesla kost de werkgever ook nog eens extra geld gezien de tarieven. 8)7

• Oekol
  • Nu online
Jeroenneman schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:29:
[...]

Gewoon onwil of dommigheid. Bij ALD kan ik al sinds 2020/2021 laden met de Supercharger zonder enig gezeik.
Absoluut, er is hier ooit iemand in het topic geweest die zei dat bij Ordina (daar werkte hij) wel via Alphabet kunnen laden bij SuC. Geautomatiseerd dus hoe dat gebeurd geen idee. Ooit via DM gevraagd maar geen reactie op gehad.

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 21:21
Er zijn werkgevers die net als vroeger met brandstof auto's alleen de kosten van benzine in NL vergoeden. Een Tesla SC factuur buiten NL zou dan niet te declareren zijn. De laadpas sessies in het buitenland worden wel automatisch verrekend, dus dat is voor de berijder goedkoper in het buitenland.

[ Voor 6% gewijzigd door Gommert69 op 29-02-2024 11:17 ]

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

• Oekol
  • Nu online
noo schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:12:
[...]

Juiste auto, verkeerde werkgever :)

Er waren vroeger bedrijven waar je met ICE leasebak ook alleen maar bij Shell ofzo mocht tanken (misschien nog steeds). Niet mogen laden bij Tesla kost de werkgever ook nog eens extra geld gezien de tarieven. 8)7
Ik weet dat ze bij ons alles hebben afgekocht voor hoog in de 40 eurocent. DC of AC maakt niet uit. Alleen thuisladen is het anders en krijg je gewoon betaald wat het je zelf kost. Dus in dat geval voelt het waarschijnlijk dat je bij SuC geld moet toeleggen en dat je bij een Fastned lekker veel korting krijgt :+

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:33

bert pit

asdasd

Beste forumgenoten,

Een vraag:
Ik heb het bedrag 57K overgemaakt per bank op het nummer dat op de factuur stond. Eigenlijk net als bij de plaatselijke dealer gebruikelijk is. Ik zou dat niet gedaan hebben als Tesla in surseance van betaling zou zitten.

Wil je het per iDeal doen voor extra veiligheid?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• aanhetwerk
bert pit schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:19:
[...]

Ik heb het bedrag 57K overgemaakt per bank op het nummer dat op de factuur stond. Eigenlijk net als bij de plaatselijke dealer gebruikelijk is. Ik zou dat niet gedaan hebben als Tesla in surseance van betaling zou zitten.

Wil je het per iDeal doen voor extra veiligheid?
Oké bedankt. Nee ik dacht dat het alleen via iDeal kon/moest bij Tesla.

• Thomason
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:16
[...]

Wij zitten ook bij Alphabet en moeten idd voorschieten en declareren, onhandig werk en mag alleen al het niet anders kan. Dit omdat er bij ons n tesla of 50-60 rondrijden en anders de wagenparkbeheerder de hele dag alleen maar declaraties aan het keuren is.

Dus nu moet iedereen maar tegen top tarief bij FastNed gaan laden, efficiëntie :+

Blij dat ik thuis kan laden en dus eigenlijk nooit bij een snellader sta.

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:36

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Thomason schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:49:
[...]

Wij zitten ook bij Alphabet en moeten idd voorschieten en declareren, onhandig werk en mag alleen al het niet anders kan. Dit omdat er bij ons n tesla of 50-60 rondrijden en anders de wagenparkbeheerder de hele dag alleen maar declaraties aan het keuren is.

Dus nu moet iedereen maar tegen top tarief bij FastNed gaan laden, efficiëntie :+

Blij dat ik thuis kan laden en dus eigenlijk nooit bij een snellader sta.
van Mossel lease + MTC laadkaart precies hetzelfde. Laden bij SuC betekend, declareren via de MTC app (Dit is gelukkig eenvoudig voor mij en diegene die declaraties goedkeurt. Maar een Tesla samenwerking met MTC is hoe het eigenlijk hoort.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

• Oekol
  • Nu online
Het gaat ook veranderen. Elke nieuwe SuC (laad faciliteit) moet vanaf datum X dit jaar een terminal hebben. Dus kan je gewoon je pas er tegen aan duwen. Gaandeweg worden ook de oude SuC dan omgebouwd. Nog even geduld en dan is dat stukje ook opgelost.

Edit: kan 't zo snel niet meer vinden lees nu online vanaf 2026 zonder tussenkomst betalen van derde partij verplicht is bij laadpalen.

[ Voor 21% gewijzigd door Oekol op 29-02-2024 13:08 ]

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Oekol schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:05:
Het gaat ook veranderen. Elke nieuwe SuC (laad faciliteit) moet vanaf datum X dit jaar een terminal hebben. Dus kan je gewoon je pas er tegen aan duwen. Gaandeweg worden ook de oude SuC dan omgebouwd. Nog even geduld en dan is dat stukje ook opgelost.

Edit: kan 't zo snel niet meer vinden lees nu online vanaf 2026 zonder tussenkomst betalen van derde partij verplicht is bij laadpalen.
Achteruitgang wat mij betreft. Het is nu pluggen en weglopen.... loskoppelen en instappen. Geen gedoe met kaart, tag of mobiel. Kleine handeling minder, maar groot gemak en prettige ervaring.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

DaMightyWackO schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:11:
[...]

Achteruitgang wat mij betreft. Het is nu pluggen en weglopen.... loskoppelen en instappen. Geen gedoe met kaart, tag of mobiel. Kleine handeling minder, maar groot gemak en prettige ervaring.
Dat blijft gewoon werken, die terminal is voor de 'andere' mensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
[...]

Dat blijft ook gewoon werken natuurlijk. Maar voor andere merken werkt dat nu al niet, tenzij je bij Fastned laad en dan werkt het ook voor Tesla bij Fastned op de 'Tesla manier'.

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

noo schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:21:
[...]

Dat blijft gewoon werken, die terminal is voor de 'andere' mensen.
Ah oke, ik trok de conclusie te snel in mijn hoofd. Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
[...]

Ik gok dat je dat ook nog steeds kan doen. Maar de terminal geeft wel mogelijkheden aan mensen die geen tesla heb om het zo te doen.
Overigens laad ik tegenwoordig ook bij fastned zonder pasje, het werkt wel fijn. Inpluggen en laden, uitpluggen en klaar :D

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:46
Mijn 2 cents:

Zakelijke leaseplan Model Y hier met een travelcard laad pas / druppel.
Je meld in de Tesla App gewoon het nummer van je laad "druppel" aan, en als ik nu bij een SuC ga opladen gaat de factuur gewoon linea reacta naar Leaseplan toe zonder enige handeling van mijn kant.

Dat het bij andere leasemaatschappijen niet kan is gewoon pure onwil / onkunde van de leasemaatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
Lollercopter schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:27:
Dat het bij andere leasemaatschappijen niet kan is gewoon pure onwil / onkunde van de leasemaatschappij.
Tja, Leasemaatschappijen en innoveren. Athlon is gewoon brak, maar als werknemer heb je vaak maar weinig keus. Revolut kaartje aangemaakt voor tesla en alles linearecta doorsturen via een app die 1 ster heeft in de app store (MTC) 8)7

Het zal wel nooit gebeuren, maar ik hoop dat de Tesla navigatie ook de optie krijgt om te navigeren via alternatieve netwerken, dat is voor mij toch wel een doorn in het oog, als leaserijder vind ik het prima om even bij de shell recharge/fastned/ionity bij te prikken in plaats van een file gevoelige route via een SuC op een doolhofparkeerplaats (Gouda, lees je mee?).

Zal wel een dingetje met geld zijn, maar het voelt krom om 5 plekken met 200+ KW laders voorbij te rijden terwijl het ook gewoon stroom is. ABRP is een oplossing, maar ook weer niet, want het werkt gewoon niet zo soepel als de tesla nav.

• maharens
Oekol schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:05:

Als jij het over pas hebt, heb je het dan over een laadpas of over een betaalpas?

Als het alleen maar over betaalpassen gaat, dan is dat stukje dus nog steeds niet opgelost.

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
LigeTRy schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:00:
[...]

Tja, Leasemaatschappijen en innoveren. Athlon is gewoon brak, maar als werknemer heb je vaak maar weinig keus. Revolut kaartje aangemaakt voor tesla en alles linearecta doorsturen via een app die 1 ster heeft in de app store (MTC) 8)7

Het zal wel nooit gebeuren, maar ik hoop dat de Tesla navigatie ook de optie krijgt om te navigeren via alternatieve netwerken, dat is voor mij toch wel een doorn in het oog, als leaserijder vind ik het prima om even bij de shell recharge/fastned/ionity bij te prikken in plaats van een file gevoelige route via een SuC op een doolhofparkeerplaats (Gouda, lees je mee?).

Zal wel een dingetje met geld zijn, maar het voelt krom om 5 plekken met 200+ KW laders voorbij te rijden terwijl het ook gewoon stroom is. ABRP is een oplossing, maar ook weer niet, want het werkt gewoon niet zo soepel als de tesla nav.
Ik ben nog aan het wachten op de levering van mijn auto.

maar ik begrijp dat de ingebouwde navigatie alleen naar tesla laders navigeert?
dus niet naar fastnet, shell enzo?
dat is wel heel erg onhandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
sk1nny666 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:20:
[...]

Ja en nee, je kunt er wel naar toe navigeren, maar hij neemt alleen eigen superchargers mee in een route die je uitstippelt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:06
[...]

Kan wel, maar dan moet je even handmatig op het icoontje van de laadpunten klikken. Dan komen de meeste laders gewoon tevoorschijn en gaat de auto ook gewoon voorverwarmen.

Eerlijk gezegd heb ik het nog nooit een probleem gevonden om naar de tesla laders te navigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
LigeTRy schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:00:
[...]

Nah ik doe ionity of fastned alleen voor hele korte suc sessie van 2-3 min.
Voor roadtrip liever SuC. Waarom? Is vele malen goedkoper.
Ik snap dat sommige mensen denken "de baas betaalt", ik heb ook lease auto en ongelimiteerde km.
Maar als ik 5 min extra moeten omrijden om op SuC middle of nowhere te laden gedurende vakantie roadtrip vind ik dat niet storend. Alle klein beetje helpt. Maar goed, ik tank ook nooit op snelweg behalve echt nood nood toen ik nog ICE lease auto had. In 8 jaar ICE leaseauto had ik maar 5x op snelweg getanked.

[ Voor 5% gewijzigd door SirLct op 29-02-2024 14:24 ]

Life is too short to drive boring cars

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 23:06
Gaat wellicht nog wel verbeteren. Volgens heeft Tesla al het beleid dat ze monitoren op mislukte laadsessies van laadpalen van derden. Als ze op een gegeven moment voldoende vetrouwen hebben in specifieke laadpalen van derden wordt het op termijn misschien ook wel mogelijk om die te integreren in je route. Ik snap wel dat ze het nu (nog) niet doen omdat de ervaring bij andere laadpalen vaak zo slecht is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LigeTRy
[...]

Niet "vanzelf", als de navigatie aanzet is er wel een icoontje waarbij je alternatieve snelladers ziet zoals Shell en Fastned, deze kan je dan selecteren en dan navigeert ie wel via deze laders (en verwarmt ie de batterij ook voor). Dit is wel een handmatige actie, opzich geen ramp, maar set & forget is er niet bij.

• sk1nny666
SquareOne schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:23:
[...]

Kan wel, maar dan moet je even handmatig op het icoontje van de laadpunten klikken. Dan komen de meeste laders gewoon tevoorschijn en gaat de auto ook gewoon voorverwarmen.

Eerlijk gezegd heb ik het nog nooit een probleem gevonden om naar de tesla laders te navigeren.
duidelijk, dus een lange trip plannen zal die tesla laders pakken.

als je ergens rijd en je zoekt zelf een fastnet op de route dan kan je die wel pakken.

klopt dat een beetje?

@LigeTRy helder. thx.

wil in de zomer naar schotland gaan en ook naar plekken waar laden wat lastig zal worden.
maar daarvoor zal ik nog wel even wat vragen stellen in het algemeene laadpaal topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
sk1nny666 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:27:
[...]

als je ergens rijd en je zoekt zelf een fastnet op de route dan kan je die wel pakken.

klopt dat een beetje?
Correct! en opzich werkt het best goed hoor, de interface is heel snappy.
[...]

wil in de zomer naar schotland gaan en ook naar plekken waar laden wat lastig zal worden.
Daar moet je alleen rekening houden dat de laadpoort aan de verkeerde kant zit :+ (geen idee of dit waar is)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:06
[...]

klopt dat een beetje?

maar daarvoor zal ik nog wel even wat vragen stellen in het algemeene laadpaal topic
Ja correct.
Haha mooi, binnen 3 minuten 5x zelfde antwoord :)

Overigens, nu op vakantie in Oostenrijk. Laden ging weer top via de SUCs, maar wel ellende dat ze ook andere merken toestaan. Het was wel aanzienlijk drukker dan voorgaande jaren. Ook omdat andere auto’s op waardeloze manieren gaan inparkeren en twee laders bezet houden.

• maharens
LigeTRy schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:29:
[...]

[...]

Daar moet je alleen rekening houden dat de laadpoort aan de verkeerde kant zit :+ (geen idee of dit waar is)
Die engelsen moeten omlopen, maar met een NL auto is er geen verschil in de UK als je gaat laden volgens mij

• sk1nny666
LigeTRy schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:29:
[...]

[...]

ja we willen graag naar sky en blijkbaar als je daar al een laadpaal kan vinden is het nog maar de vraag of die werkt. en werkt die wel dan blijkt het dat je bij veel alleen maar met een speciaale app kan betalen.

maar nog mensen tips voor camperen met een Model Y?
nemen een tent mee dus zullen niet in de auto zelf slapen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maharens
sk1nny666 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:33:
[...]

ja we willen graag naar sky en blijkbaar als je daar al een laadpaal kan vinden is het nog maar de vraag of die werkt. en werkt die wel dan blijkt het dat je bij veel alleen maar met een speciaale app kan betalen.

Als je niet in de MY gaat slapen, welke tips ben je dan naar op zoek? Dan heeft de auto er niks mee te maken? Enige tip die ik kan bedenken, zorg dat je boven de 20% blijft qua batterij zodat je sentry mode blijft werken 's nachts.

• sk1nny666
maharens schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:36:
[...]

Als je niet in de MY gaat slapen, welke tips ben je dan naar op zoek? Dan heeft de auto er niks mee te maken? Enige tip die ik kan bedenken, zorg dat je boven de 20% blijft qua batterij zodat je sentry mode blijft werken 's nachts.
gezien we naar Scotland gaan en dus ook wel her en der in niemandsland terecht zullen komen.
(en 2 volwassenen 1 baby en 1 hond word wel een beetje gezellig in de auto zelf)

maar die 20% is sowieso wel een handige ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:18
[...]

Tja, mijn tip zou zijn om campings te zoeken met laadmogelijkheid, en zeker een adapter mee te nemen zodat je de granny charger kan gebruiken in geval van.

Het is altijd leuk om 's morgens te vertrekken met een volle batterij.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• sk1nny666
Tommie12 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:41:
[...]

Tja, mijn tip zou zijn om campings te zoeken met laadmogelijkheid, en zeker een adapter mee te nemen zodat je de granny charger kan gebruiken in geval van.

Het is altijd leuk om 's morgens te vertrekken met een volle batterij.
ik zet inderdaad die adapter op het lijstje voor de granny charger.
maar campings met laadmogelijkheid is niet zo vanzelfsprekend jammergenoeg.
(we houden niet van grote drukke campings willen wat meer natuur)
maar daar kiezen we natuurlijk zelf voor.
denk dat het er dan op neer komt om eind van de dag een snellader op te zoeken zodat je eind van de dag met een volle accu terug komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
sk1nny666 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:45:
[...]
ik zet inderdaad die adapter op het lijstje voor de granny charger.
maar campings met laadmogelijkheid is niet zo vanzelfsprekend jammergenoeg.
(we houden niet van grote drukke campings willen wat meer natuur)
maar daar kiezen we natuurlijk zelf voor.
denk dat het er dan op neer komt om eind van de dag een snellader op te zoeken zodat je eind van de dag met een volle accu terug komt.
Wij rijden geregeld naar de UK en hebben deze in de granny charger tas zitten: https://www.bol.com/nl/nl...inkrijk/9200000017451109/

Ze zijn niet allemaal rated voor 3000W. Wel opletten, de kans op dodgy stopcontacten in de UK is volgens mij iets groter dan in NL. Dus mocht je op de camping staan, navragen wat de maximum belasting is, laag beginnen en af en toe controlleren of het stopcontact niet warm wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:49
[...]

Misschien ff een engelse stekker bestellen voor je granny bij tesla. de meeste reisverloopstekkers zijn niet gebouwd op een continue hoge belasting. en verder cee naar standaard nl voor als er een campingstopcontact is op de camping en dan heel lief vragen :-). Als je bij een boer campeert dan heeft die meestal wel een fatsoenlijke stroomaansluiting ergens.
Pagina: 1 ... 267 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: