Tommie12 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:39:
[...]
OK...
Maar aangezien Tesla zowat het beste scoort bij de officiele testen kan je niet anders concluderen dan dat het momenteel 'Stand der Technik' is.
Liever een auto die een paar keer per jaar (meer dan dat gebeurt het bij mij niet) onverwacht remt (meestal weet ik wel de reden), dan een auto die niet voor fietsers remt.
Ik begrijp je punt niet zo goed. Je lijkt twee zaken met elkaar te vermengen om dan een heel sterke uitspraak te doen. “Stand der Technik” en een soort
persoonlijke acceptatie grens van hoe vaak dit mag gebeuren. Om dan jouw
persoonlijke acceptatie grens als een soort algemeen gegeven te zien
Ik
zou het juist ook overdreven de andere kant op kunnen stellen zoals jij doet: Tesla scoort goed bij officiële testen en stopt voor alles in die tests omdat het maar de hele tijd voor alles en niks op de rem trapt (phantom brakes).
Het maakt mij niet zoveel uit of het de “Stand der Technik” is. Het werkt niet afdoende
voor mij om een fijne rij ervaring te hebben door elke 10-50 km allemaal onnodige rem acties te hebben. En mocht je het willen weten, ik heb daar minder last van bij andere auto’s omdat die wat minder nerveus / behouden lijken afgesteld. (En dus(?) ook minder goed zullen scoren in safety tests)
JIJ kunt het fijn vinden dat dat zo staat afgesteld, ik let zelf wel op in de stad en zou wat minder paniek willen op de snelweg (en ook in de stad, waar hij zelfs zonder TACC keihard op de rem gaat voor tegenliggende fietsers in smalle straten (die voor mijn huis is bijv. net iets breder dan 3meter)
Nu trek je het dus weer in het absurde, wat nergens voor nodig is. (Het stuur wordt overigens wel gewoon "genoemd" op de plaatjes, en is naar redelijkheid en billikheid te verwachten bij de rechter)
[
Voor 25% gewijzigd door
JohanB op 28-02-2024 11:09
]