Dat klinkt meer iets voor een taxi / koeriersdienst?mitsumark schreef op zondag 25 februari 2024 @ 14:13:
[...]
Zonder mobiliteit geen inkomsten, dus ja.
Wat is dat bij een Tesla Model 3 / Y dan?Maargoed, het is meer dan dat..
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dat klinkt meer iets voor een taxi / koeriersdienst?mitsumark schreef op zondag 25 februari 2024 @ 14:13:
[...]
Zonder mobiliteit geen inkomsten, dus ja.
Wat is dat bij een Tesla Model 3 / Y dan?Maargoed, het is meer dan dat..
Geen rit gepland, en "Tessa" is inderdaad de naam van de auto. de melding komt van de officiële Tesla appTaro schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:27:
[...]
Heb je toevallig een rit gepland staan? En neem aan dat het de naam van je auto is die daar staat, niet de naam van een 3rd party app?
Ik kreeg hem ook en het percentage kwam ongeveer overeen met het percentage lading dat de batterij nog had.Sanny1987 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:48:
Dit is de tweede keer dat ik deze melding krijg, terwijl de prijzen van de superchargers en langzame laadpalen in de buurt gewoon normaal zijn. Op de melding klikken doet verder niks. Meer mensen die dit hebben, en iemand enig idee wat ze bedoelen?
[Afbeelding]
Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962
Ah ja, aan die frameloze deuren had ik even niet gedacht. Die trap je dan inderdaad makkelijker eruit dan bij deuren met frame. Alleen mocht je onderwater liggen dan wordt het wel wat lastiger. Maar ja, dat dan maar niet doenMegat schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:44:
[...]
Ik denk dat met je voeten een portierruit eruit trappen de enig werkende oplossing is.
Kijkend op de NCAP site naar de test met de Tesla, lijkt het dat de ruit stuk slaan met een hamer niet zal lukken.
Omdat de portierruiten geen omranding hebben denk ik dat ‘voetenwerk’ wel effectief kan zijn.
[ Voor 0% gewijzigd door Ingmar7 op 25-02-2024 14:58 . Reden: Typo ]
Phone key zit onder Security in de app.Ingmar7 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 14:57:
Ik heb de update op mijn model 3 “highland” geïnstalleerd waar de UWB actief zou moeten worden in combinatie met phone key. Mijn iPhone voldoet aan eisen en heb alle software up to date. Er zou een mededeling moeten komen in de Tesla app met een knop waar de update automatisch voltooid kan worden.
Maar die komt er helaas niet. In handleiding staat dat je onder “phone key” in de app moet kijken. Maar ik heb geen phone key menu. Met andere woorden UWB activeren lukt niet. Iemand anders met deze problemen (of beter: oplossingen)?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik had onhoudbaar slechte ruitenwissers na montage van een nieuwe voorruit, vrijwel iedere rit een niet te stoppen wisser, waarbij ze toen nog niet uitschakelbaar waren als je AP aan deed. Wat bleek, er zaten stofjes op de binnenkant van de voorruit. Het losmaken van de kap achter de spiegel en het schoonmaken van de ruit deed wonderen bij mij. Kap kan je voorzichtig losmaken met een pry tool, zit vast met clips.pretpik schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:54:
[...]
Iemand weleens de voorruit voor de camera’s aan de binnenkant schoon gemaakt? Zal dit een verbetering opleveren?
Yep, maar daar zie ik ook helaas geen optie staan om te updaten naar UWB.
Dat zijn wel de meest extreme gevallen, maar er zijn meer mensen waar het veel impact zou hebben gehad, incl mijzelf (geen of andere studie, minder interessante baan, lager salaris).Giga schreef op zondag 25 februari 2024 @ 14:19:
Dat klinkt meer iets voor een taxi / koeriersdienst?
Naast een relatief lage TCO, zeker in vergelijking met ICE varianten met hetzelfde vermogen, zie ik persoonlijk niet heel veel unique selling points specifiek voor de Tesla's.Wat is dat bij een Tesla Model 3 / Y dan?
Veel zelfs…mitsumark schreef op zondag 25 februari 2024 @ 15:54:
[...]
Dat zijn wel de meest extreme gevallen, maar er zijn meer mensen waar het veel impact zou hebben gehad, incl mijzelf (geen of andere studie, minder interessante baan, lager salaris).
Ik ben benieuwd hoe de afschrijvingscomponent in de TCO verwerkt wordt tegenwoordig. De EV prijzen zijn een beetje in vrije val geraakt de laatste tijd dus men schrijft meer af.[...]
Naast een relatief lage TCO, zeker in vergelijking met ICE varianten met hetzelfde vermogen, zie ik persoonlijk niet heel veel unique selling points specifiek voor de Tesla's.
Maargoed, er zijn wel genoeg voordelen te vinden in dit topic die mensen over de streep trekken.
En misschien koop ik er zelf in een later stadium ook wel 1, dan voornamelijk TCO gedreven en neem ik eventuele nadelen voor lief.
Veel boze reacties op de vragen van @Andrehj . Ik snap niet zo goed waar dat vandaan komt. Vooral ook omdat hier meer dan eens commentaar wordt gegeven dat mensen niet genoeg onderzoek doen en achteraf teleurgesteld zijn. Wat is het nou?Oekol schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:51:
[...]
Niks over vinden... Alle Tesla's hebben sinds 2021 een warmtepomp. Dat is de bare minimum. Net zoals stoelverwarming. Ze noemen zelfs stoelventilatie nu zelfs (!). Toekomstige vraag al opgelost. Deze dingen zijn ook in de manual van elke auto te vinden. Hoeveel speakers? Lezen.. Staat op de website wederom.
[Afbeelding] [Afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door JohanB op 25-02-2024 17:55 ]
Dit staat op de website van Tesla. Model Y kiezen. Configureren. Dan naar Interieur en dan kenmerken kiezen.JohanB schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:16:
[...]
Veel boze reacties op de vragen van @Andrehj . Ik snap niet zo goed waar dat vandaan komt. Vooral ook omdat hier meer dan eens commentaar wordt gegeven dan mensen niet genoeg onderzoek doen en achteraf teleurgesteld zijn. Wat is het nou?
Het is niet heel gek toch dat hij graag uitzoekt wat er wel en niet in de auto zit? Een youtube reviewer is leuk, maar helpt je niet echt als blijkt dat je geen stoelverwarming of warmtepomp hebt gekregen. Ook een mondeling belofte van een verkoper, of een testrit geeft weinig zekerheid in zo’n geval. Ik vind het dus niet zo gek om te vragen of er ergens op de website een dergelijk (bindend) overzicht is.
Als ik op de “voertuigen->informatie->model Y” link op de tesla website, voor de Y. Vind ik het persoonlijk ook summier. (Deze link: https://www.tesla.com/nl_nl/modely)
Bij geluid krijg IK (weet niet of ze meerder websites draaien): “surround sound in elke stoel”. Niks van de tiles die sommigen hier screenshotten (misschien kijk ik verkeerd) - zie ook plaatje hier onder.
Ik snap dat mensen wel zouden willen weten of stoelverwarming of een warmtepomp “gegarandeerd” is. Dat scheelt anders toch flink afstand in de winter vs. wltp
[Afbeelding]
[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 25-02-2024 17:45 ]
Dit staat ook gewoon bij kenmerken op de tesla website bij een MY. Kijk je via je mobiel? Doe ik wel namelijk maar volgens mij maakt dat niks uit. Je hebt meerdere kenmerken knoppen die telkens informatie geven.JohanB schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:16:
[...]
Veel boze reacties op de vragen van @Andrehj . Ik snap niet zo goed waar dat vandaan komt. Vooral ook omdat hier meer dan eens commentaar wordt gegeven dan mensen niet genoeg onderzoek doen en achteraf teleurgesteld zijn. Wat is het nou?
Het is niet heel gek toch dat hij graag uitzoekt wat er wel en niet in de auto zit? Een youtube reviewer is leuk, maar helpt je niet echt als blijkt dat je geen stoelverwarming of warmtepomp hebt gekregen. Ook een mondeling belofte van een verkoper, of een testrit geeft weinig zekerheid in zo’n geval. Ik vind het dus niet zo gek om te vragen of er ergens op de website een dergelijk (bindend) overzicht is.
Als ik op de “voertuigen->informatie->model Y” link op de tesla website, voor de Y. Vind ik het persoonlijk ook summier. (Deze link: https://www.tesla.com/nl_nl/modely)
Bij geluid krijg IK (weet niet of ze meerder websites draaien): “surround sound in elke stoel”. Niks van de tiles die sommigen hier screenshotten (misschien kijk ik verkeerd) - zie ook plaatje hier onder.
Ik snap dat mensen wel zouden willen weten of stoelverwarming of een warmtepomp “gegarandeerd” is. Dat scheelt anders toch flink afstand in de winter vs. wltp
[Afbeelding]
Edit:
Ik zie nu dat er in het bestel process bij “interieur-kenmerken” iets meer staat. Maar die geeft een andere speaker configuratie voor de RWD (plaatje hieronder) en LR dan screenshots hier. Ben nu ook wel benieuwd
[Afbeelding]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Voor reisverhalen met de EV kan je ook terecht in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.Lochnes schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:32:
kort verhaaltje ervaring wintersport met model y LR voor nog-niet tesla rijders:
top!
Vanaf oost-nederland naar noord-italie met 2 kids en eigen materiaal in de krokus.
Geen dakkoffer, middenstuk achterbank naar beneden en daar de ski”s in zo”n ski-tas. Tip: doe ff de middengordel vast, dan begint de gordel-vast achterbank niet te piepen elke keer als er iemand op de ski”s leunt.
Ruimte over verder in de kofferbak met alle eringestouwd en 1 krat boodschappen.
Weggereden met accu 100%. eerste stop na ca 3 1/2 uur in duitsland met 18 procent en kinderen die moesten plassen. lekker ontbeten bij de het bakkerij-cafe bij de laders. Verder gewoon achter de superchargers die tesla in de routeplanning zet aangestuurd. Meestal 1 tje eerder gepakt wegens plaspauze. De routeplanner probeert je naar de snelste charger te sturen, en als er bij een charger veel plaatsen bezet zijn en het vermogen dus lager ligt stuurt hij je naar de eerstvolgende die wel binnen je range ligt, meestal niet 1 die eerder is. In duitsland zijn er veel, oostenrijk kwamen we makkelijk door zonder laden en bovenop de brenner staat ook een mooie.In italie verder geen SuC gepakt, kwamen bij bestemming met ca 20% en daar eerst een 22kw publieke charger in het dorpje gepakt die werkte met de shell-recharge hoewel shell dat zelf niet melde, en later een keer een tesla destination charger bij een hotel die voor de vriendelijke som van een euro per kw cash te voldoen aub heel vriendelijk waren. Mooi business model.
Ter plekke nog
aangesproken door een belg met een Y die met de bus gekomen was omdat hij het niet aandurfde met de tesla.
Terugweg soortgelijke ervaring ,italie vertrokken met 80% en sneeuwkettingen om omdat er een halve meter sneeuw gevallen was, op de brenner moest er geplast worden, verder meer het plas en eetschema aangehouden dan op de chargers gestuurd, er is er toch altijd wel 1 op ca 30km afstand. Wel serieus de moeite er 1 met veel vrije plekken, 250kw en een accunivau <20% te pakken dan begint hij te laden met 1200 km/h en issie ook in een korte plaspauze zo weer op 60 procent ofzo waar je toch zo 300km op rijd en hem zo boven de 80 procent hebt als je wat gaat eten. Als je een gen1 charger hebt en er gaat ook nog iemand naast je staan dan duurt het zo 4 keer zo lang.
Ik denk in totaal een uurtje langer over gedaan dan met een verbrandingsmotor, maar eigenlijk veel relaxtere reis gehad omdat die superdukke benzinestations ook geen leuke plekken zijn en we nu wel een paar geinige stops gehad hebben.
geen laadstress, dat is nergens voor nodig met de tesla. Terugweg in 3 laadstops en met 3% thuisgekomen
Wel rijen zien staan met andere merken bij een ionity en op de terugweg zagen we meer mensen met een “vreemde” auto die bij de superchargers stonden, denk dat die door hadden dat tesla het aardig voor elkaar heeft en de app geinstalleerd hadden
Ben benieuwd hoe dit er in de toekomst uit gaat zien, zo”n fastned station met 4 laders zullen ze er toch echt 50 van moeten maken ofzo?
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Maar zitten er 9 of 13 in? Want dat verschilt in je twee posts. Via mobiel iddOekol schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:34:
[...]
Dit staat ook gewoon bij kenmerken op de tesla website bij een MY. Kijk je via je mobiel? Doe ik wel namelijk maar volgens mij maakt dat niks uit. Je hebt meerdere kenmerken knoppen die telkens informatie geven.
[Afbeelding]
Er staat gewoon 13 bij de Model Y op de website. Geen 9.JohanB schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:58:
[...]
Maar zitten er 9 of 13 in? Want dat verschilt in je twee posts. Via mobiel idd
Andere manier om ernaar te kijken: ze bescherm u tegen uzelf door te voorkomen dat u voor de tweede maal een miskoop begaat.beyazz06 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:16:
Overigens, denk je afijn nieuwe wieldoppen bestellen, zegt Temu doodleuk je hebt bestellimiet voor dit product bereikt
New model 3 Plaid being Filmed in Valencia Spain @garyblack00 @WholeMarsBlog @Teslaconomics @teslaownersirl pic.twitter.com/N1du5ERjoy
— Desmond Wisley (@dessiewisley) 25 februari 2024
[ Voor 18% gewijzigd door Giga op 25-02-2024 19:00 ]
Even andersom gedacht:Ingmar7 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 15:36:
[...]
Yep, maar daar zie ik ook helaas geen optie staan om te updaten naar UWB.
Er staat weinig “gewoon” op de website. Er staat in de laatste stap van het bestel proces iets. Niet bij informatie, ik kan begrijpen dat mensen daardoor verward raken en niet goed alles kunnen vinden.Giga schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:15:
[...]
Er staat gewoon 13 bij de Model Y op de website. Geen 9.
[ Voor 23% gewijzigd door JohanB op 25-02-2024 19:15 ]
De nieuwe m3 heeft 9 of 17 speakers. Afhankelijk of je een SR of een LR neemt.JohanB schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:00:
[...]
Er staat weinig “gewoon” op de website. Er staat in de laatste stap van het bestel proces iets. Niet bij informatie
Daarnaast reageerde ik op Oekel die zei dat het er 9 of 17 waren
Gadgets fan
Het staat er dus wel gewoon op. Dat is overigens ook gewoon totaal niet de laatste stap van het bestelproces.JohanB schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:00:
[...]
Er staat weinig “gewoon” op de website. Er staat in de laatste stap van het bestel proces iets. Niet bij informatie
U schreef net 9 of 13. Maar het was 9 of 17 en dat ging gewoon over de Model 3 Highland, die heeft 9 vs 17 speakers op de LR (staat eveneens gewoon op de website).Daarnaast reageerde ik op Oekel die zei dat het er 9 of 17 waren
Ik ben het grotendeels met je verhaal eens als ik even terugdenk aan mijn eigen aankoopervaring. Ik kan me nog herinneren dat het idd heel summier was.JohanB schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:16:
[...]
De ene is een M3 en nu heb jij het over een MY, dan is het logisch dat ik naar de MY pagina ga toch? 🤷JohanB schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:58:
[...]
Maar zitten er 9 of 13 in? Want dat verschilt in je twee posts. Via mobiel idd
[ Voor 16% gewijzigd door Oekol op 25-02-2024 19:18 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Mooi tabelletje, heb je die toevallig ook voor de rest van januari & februari? Gewoon benieuwdOekol schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:07:
[...]
Waarbij je eigenlijk ook ziet dat de BYD Blade in vrijwel alle (RDW) MY zit op dit moment.
Het omslag punt was in augustus j.l.
[Afbeelding]
DE Y6LR is de CATL batterij
De Y7CR is de blade variant.
Y5LD is de batterij die in de LR en P zit
Omdat alle Y 13 hebben. Bij de 3 heeft de RWD 9. Zoals gewoon op de website staatGiga schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:15:
[...]
Er staat gewoon 13 bij de Model Y op de website. Geen 9.
Holy moly wat een lelijk velgGiga schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:56:
Zou het? Lijkt eerder op een Ludicrous badge.
[Twitter]
[ Voor 23% gewijzigd door SirLct op 25-02-2024 19:36 ]
Life is too short to drive boring cars
https://www.kentekenradar.nl/auto/tesla/model-y/jojost1 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:30:
[...]
Mooi tabelletje, heb je die toevallig ook voor de rest van januari & februari? Gewoon benieuwd
Y'24
Ja excuses, het is compleet belachelijk om begrip te hebben voor de mensen die de website niet duidelijk vinden. Gezellig hier!Oekol schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:17:
[...]
G
De ene is een M3 en nu heb jij het over een MY, dan is het logisch dat ik naar de MY pagina ga toch? 🤷
Overigens is het ook algemeen bekend dat de MY een geheel premium interieur heeft en de RWD van de M3 de uitzondering is.
Je krijgt 0 garantie van een warmtepomp..Oekol schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:51:
[...]
Niks over vinden... Alle Tesla's hebben sinds 2021 een warmtepomp. Dat is de bare minimum. Net zoals stoelverwarming. Ze noemen zelfs stoelventilatie nu zelfs (!). Toekomstige vraag al opgelost. Deze dingen zijn ook in de manual van elke auto te vinden. Hoeveel speakers? Lezen.. Staat op de website wederom.
[Afbeelding] [Afbeelding]
[ Voor 33% gewijzigd door JohanB op 25-02-2024 19:41 ]
Dank voor meedenken, maar alles al gedaan, zonder resultaat…. Ik kan mijn probleem ook niet op internet terugvinden, ook reset etc gedaan.Smobbo schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:57:
[...]
Even andersom gedacht:
In de instellingen app van iOS zelf staat bij de tesla wel alles aan? En bij privacy en beveiliging onder ‘interacties in de buurt’?
(Ik kan het niet controleren, die functie zit niet op m’n model 3 uit 2019)
Dat is dan waarschijnlijk de schuld van de supercharger. Is het erg druk waar je staat? En/of sta je direct naast iemand anders?The_Woesh schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:43:
Ik snap er niks van, kom net terug uit Duitsland.
Supercharger in Zevenaar gaat niet sneller dan 57kW
Terwijl hij een uur van tevoren al begon met preconditionning.
[Afbeelding]
Die in Zevenaar is vaker traag is mijn ervaring. Je kunt beter naar Duiven doorrijden.The_Woesh schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:43:
[Afbeelding]
Zeker wel. U krijgt in elke Tesla die u vandaag kunt bestellen op de Tesla website standaard een warmtepomp. Dat is al een paar jaar zo. 100% gegarandeerd door elke Tesla verkoopadviseur ook (ook telefonisch).
U kunt de efficiëntie van de interieurverwarming verbeteren door de acceleratie te beperken. Het warmtepompsysteem kan dan meer restwarmte van de batterij gebruiken om efficiënt het interieur te verwarmen en tegelijkertijd het gekozen acceleratieniveau handhaven. Dit is nuttig bij lage temperaturen.
TIL. Super, thanks
Moet het eens goed zien om te stellen of ik het lelijk vind. Ik vind mijn Nova velgen echt heel mooi. Weghalen van de kapjes bij de Nova maakt de velg een stuk minder mooi. Eigenlijk best ronduit lelijk dan zelfs.SirLct schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:33:
[...]
Holy moly wat een lelijk velg
https://x.com/CheekyTesla/status/1761799824716845121?s=20
Maar dat is denk ik makkelijk op te lossen. Volgens mij kan je de kapjes weghalen.
[ Voor 4% gewijzigd door Giga op 25-02-2024 20:15 ]
Dus sinds 2021 hebben niet alle Tesla's een warmtepomp? Dan kunnen we net zo goed zeggen dat er geen garantie is op 4 wielen. Ze staan wel in de manual maar wellicht gaan ze over op driewielersJohanB schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:37:
[...]
Ja excuses, het is compleet belachelijk om begrip te hebben voor de mensen die de website niet duidelijk vinden. Gezellig hier!
Dat je hier zelf quote dat er 9 of 17 op een MY zitten en dat er een warmte pomp staat op de website zie ik dan maar ff door de ogen.
[...]
Je krijgt 0 garantie van een warmtepomp..
Uit m'n hoofd van kenteken.nl. Kan er morgen anders wel even naar kijkenjojost1 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:30:
[...]
Mooi tabelletje, heb je die toevallig ook voor de rest van januari & februari? Gewoon benieuwd
Had ‘m al gekregen van @RvV een paar berichten terug, thanks!Oekol schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:16:
[...]
Uit m'n hoofd van kenteken.nl. Kan er morgen anders wel even naar kijken
Dit klopt uiteraard helemaal niet: hier wordt gezegd dat de warmtepomp warmte uit de batterij haalt… om de batterij op te warmen. Tesla magic 😅.Giga schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:55:
[...]
Zeker wel. U krijgt in elke Tesla die u vandaag kunt bestellen op de Tesla website standaard een warmtepomp. Dat is al een paar jaar zo. 100% gegarandeerd door elke Tesla verkoopadviseur ook (ook telefonisch).
Staat ook in de handleiding:
U kunt de efficiëntie van de interieurverwarming verbeteren door de acceleratie te beperken. Het warmtepompsysteem kan dan meer restwarmte van de batterij gebruiken om efficiënt het interieur te verwarmen en tegelijkertijd het gekozen acceleratieniveau handhaven. Dit is nuttig bij lage temperaturen.
[...]
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Heel vaag maar toch blij dat het laatst niet aan Fastned lag bij mij. Ging niet sneller dan 28 kw en toen ik slang wisselde tikte ik de 50kw aan. Weet nog steeds de reden niet al was wellicht 30min niet super lang voorverwarmen.The_Woesh schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:43:
[Afbeelding]
Waar lees je dit?Scientific schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:27:
[...]
Dit klopt uiteraard helemaal niet: hier wordt gezegd dat de warmtepomp warmte uit de batterij haalt… om de batterij op te warmen. Tesla magic 😅.
Ik citeerde iemand die de Tesla handleiding citeerde…
Klopt het niet, denkt u?Scientific schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:27:
[...]
Dit klopt uiteraard helemaal niet: hier wordt gezegd dat de warmtepomp warmte uit de batterij haalt… om de batterij op te warmen. Tesla magic 😅.
Staat een interessant filmpje op youtube, daar word het warmtepompsysteem goed uitgelegd. Beantwoord vast wat vragen.Scientific schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:57:
[...]
Ik citeerde iemand die de Tesla handleiding citeerde…
M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450
Toen ij aankwan 3 auto's. 3 lege plekken naast mij.LigeTRy schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:54:
[...]
Dat is dan waarschijnlijk de schuld van de supercharger. Is het erg druk waar je staat? En/of sta je direct naast iemand anders?
Ik weet best hoe een warmtepomp werkt. Net daarom: met de warmte van de batterij de batterij opwarmen, dat is uiteraard zinloos, warmtepomp of niet. Een warmtepomp creëert geen energie, ze haalt ergens energie weg om ze elders af te geven. Warmte weghalen uit de batterij om de batterij te warmen is dus zinloos. Om het interieur te warmen, dat is dan wel weer zinvol.japie514 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:06:
[...]
Staat een interessant filmpje op youtube, daar word het warmtepompsysteem goed uitgelegd. Beantwoord vast wat vragen.
YouTube: Understanding Tesla's Heat Pump System
Ja dat dacht ik ook, alleen rijdend een stop toegevoegd naar supercharger duiven. Maar toen pakte hij toch zevenaar ervoor. Ik kwam met 8% aan, had makkelijk naar duiven gekund achteraf. Maar was bezig met gezin dus ook niet echt m'n hoofd erbij.koifim schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:54:
[...]
Die in Zevenaar is vaker traag is mijn ervaring. Je kunt beter naar Duiven doorrijden.
Ik zou de gequote passage nog maar eens lezen. Nu met bril opScientific schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:27:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door TCMR op 25-02-2024 21:53 ]
En wat als ik net zo overdreven stellig als jou beweer dat een “Tesla verkoopadviseur” heeft gezegd dat deze er weleens tijdelijk uit zou kunnen gaan als er supply chain problemen zijn?Giga schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:55:
[...]
Staat ook in de handleiding:
[...]
Laat maar. Je haalt allemaal zaken, mensen en vragen door elkaar. Op de vraag van andre/pitchdoen over de MY stuur jij plaatjes van 9 of 17 speakers. Zelfs als ik je quote om te verduidelijken. wil je het niet zienOekol schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:15:
[...]
Dus sinds 2021 hebben niet alle Tesla's een warmtepomp? Dan kunnen we net zo goed zeggen dat er geen garantie is op 4 wielen. Ze staan wel in de manual maar wellicht gaan ze over op driewielers![]()
Snap het probleem niet zo. Jij kan het niet vinden en ik laat je steeds screenshots zien waar je het kan vinden en als je vraagt of het over de MY gaat geef ik je de foto bij een MY waar staat hoeveel er inzitten.
Ik vind het heel gezellig hier.
De Model 3 heeft twee verschillende soorten audio. De RWD heeft minder dan de LR en de P.JohanB schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:00:
[...]
Daarnaast reageerde ik op Oekel die zei dat het er 9 of 17 waren (denk verward met de 3, maar bevestigd bovenstaand punt)
Weet ik. Compleet irrelevant en bevestigt m’n eerdere puntOekol schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:56:
[...]
De Model 3 heeft twee verschillende soorten audio. De RWD heeft minder dan de LR en de P.
Dus nee ik haal niks door elkaar en toen jij MY in je bericht noemde heb ik je een screenshot van de website gestuurd met hoeveel er in een MY zitten.
Spoiler alert: evenveel in elke versie van de MY.
Je zegt wel steeds hetzelfde. Maar quote die berichten eens die je bedoelt?JohanB schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:59:
[...]
Weet ik. Compleet irrelevant en bevestigt m’n eerdere punt
Laten we wat meer ontopic blijven: ik denk dat ik me wel kan vinden in andre’s punt, pitchdown’s punt en wat anderen. Die het niet heel duidelijk is wat je nou wel en niet kunt verwachten op de auto. PuntOekol schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:01:
[...]
Je zegt wel steeds hetzelfde. Maar quote die berichten eens die je bedoelt?
Die bevestigen dat ik er helemaal naast zit en jij gelijk hebt dat er heel weinig op de website staat (maar stiekem toch genoeg om jullie vragen te beantwoorden?).
[ Voor 8% gewijzigd door JohanB op 25-02-2024 22:10 ]
Ondanks dat dit volstrekt ondenkbaar zou zijn, zou ik u desondanks van harte een VAG auto aanbevelen. Daar is de warmtepomp veelal nog een optie en komt derhalve als component op uw papiertje te staan. Kunt u dan op vertrouwen.JohanB schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:44:
[...]
En wat als ik net zo overdreven stellig als jou beweer dat een “Tesla verkoopadviseur” heeft gezegd dat deze er weleens tijdelijk uit zou kunnen gaan als er supply chain problemen zijn?
Dan zou ik vertrouwen op het papiertje dat ik teken en ik kan tonen.
Interessant nu zijn we eindelijk weer een beetje on-topic. Je doet de zaken heel stellig voorkomen, zonder ook maar een sprankeltje bewijs. Maar het blijkt toch vooral een drogredeneringGiga schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:09:
[...]
Ondanks dat dit volstrekt ondenkbaar zou zijn, zou ik u desondanks van harte een VAG auto aanbevelen. Daar is de warmtepomp veelal nog een optie en komt derhalve als component op uw papiertje te staan. Kunt u dan op vertrouwen.
De rest hier weet dat een warmtepomp niet iets is dat zomaar weggelaten kan worden in een moderne Tesla. Het is namelijk een integraal onderdeel van elke moderne EV die in de hoogste regionen van energie efficiëntie in de EV markt opereert.
Volstrekt ondenkbaar. Waar zouden ze dat mee vervangen?JohanB schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:18:
[...]
Interessant nu zijn we eindelijk weer een beetje on-topic. Je doet de zaken heel stellig voorkomen, zonder ook maar een sprankeltje bewijs. Maar het blijkt toch vooral een drogredenering
De warmtepomp is zeker goed geintegreerd in de huidige modellen. Maar niet ondenkbaar dat ze die (tijdelijk) door een ander systeem kunnen vervangen. Het slimme is immers: het zal de “beloofde”/geadverteerde range, namelijk efficientie/wltp niet beinvloeden. Die gebeurt namelijk in omstandigheden waar daar geen gebruik van wordt gemaakt / hoeft gemaakt te worden.
Zo behoudt Tesla heel slim de flexibiliteit die ze zo sterk maakt.
https://www.tesland.com/nl/model-y-auto-present-doorhandles/Slonzo schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:03:
Ik vind het echt erbarmelijk dat mijn (zwarte) MY geen verlichting bij de deurklinken heeft. Op niet of weinig verlichte plaatsen sta je heel je deur te bepotelen tot je de klink gevonden hebt & daarna mag je nog de juiste plaats vinden om te duwen. In de regen dikke bonuspunten voor gezelligheid & vieze handen.
Is daar een serieuze (al dan niet aftermarket) oplossing voor?
Jep, en als dat bekend raakt, dan zakt de verkoop direct.JohanB schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:18:
[...]
Interessant nu zijn we eindelijk weer een beetje on-topic. Je doet de zaken heel stellig voorkomen, zonder ook maar een sprankeltje bewijs. Maar het blijkt toch vooral een drogredenering
De warmtepomp is zeker goed geintegreerd in de huidige modellen. Maar niet ondenkbaar dat ze die (tijdelijk) door een ander systeem kunnen vervangen. Het slimme is immers: het zal de “beloofde”/geadverteerde range, namelijk efficientie/wltp niet beinvloeden. En dat is iets waar de klant voor tekent. Die test gebeurt namelijk in omstandigheden waar daar geen gebruik van wordt gemaakt / hoeft gemaakt te worden.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Eens, maar als er geen supply meer is van warmte pomp onderdelen, gaan ze niet de tent een half jaar stil zetten. Ook allemaal prima uit te leggen. Dan zal het gewoon tijdelijk (evt. met korting) terug gaan naar resistive heating of vergelijkbaar.Tommie12 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:45:
[...]
Jep, en als dat bekend raakt, dan zakt de verkoop direct.
Het invoeren van de WP en de octovalve heeft geld gekost, en toch hebben ze het gedaan omdat het zo veel voordelen heeft. Zowel voor de chauffeur als voor Tesla. Haal dit weg en ze krijgen de hele sociale media over zich heen wegens trager laden, lagere range, hoger verbruik etc.
Je ziet nogal wat spoken vrees ik.
De warmtepomp is niet alleen voor het verwarmen of koelen van de cabine hè, ook het BMS draaid op de warmtepomp. Die kan je niet zomaar weglaten.JohanB schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:18:
[...]
De warmtepomp is zeker goed geintegreerd in de huidige modellen. Maar niet ondenkbaar dat ze die (tijdelijk) door een ander systeem kunnen vervangen. Het slimme is immers: het zal de “beloofde”/geadverteerde range, namelijk efficientie/wltp niet beinvloeden. En dat is iets waar de klant voor tekent. Die test gebeurt namelijk in omstandigheden waar daar geen gebruik van wordt gemaakt / hoeft gemaakt te worden.
Ik ben het niet helemaal met je eens dat de WP ze geld gekost heeft, ik zie het zelf als een geldbesparende optie namelijk. Immers een efficiëntere auto bouwen betekent dat je er minder accu in hoeft te stoppen. Daarnaast konden ze met de warmtepomp en octovalve nogal wat andere onderdelen weglaten (resistieve heaters enzovoort) en konden ze plots allerlei andere warmtebronnen zoals de motoren, computers, inverters gaan gebruiken als daawerkelijke warmtebron. .Tommie12 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:45:
[...]
Jep, en als dat bekend raakt, dan zakt de verkoop direct.
Het invoeren van de WP en de octovalve heeft geld gekost, en toch hebben ze het gedaan omdat het zo veel voordelen heeft. Zowel voor de chauffeur als voor Tesla. Haal dit weg en ze krijgen de hele sociale media over zich heen wegens trager laden, lagere range, hoger verbruik etc.
Je ziet nogal wat spoken vrees ik.
?? En dan geen koeling meer? Lekker accu op 80 graden na een sportief ritje en 50 in de auto?JohanB schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:47:
[...]
Eens, maar als er geen supply meer is van warmte pomp onderdelen, gaan ze niet de tent een half jaar stil zetten. Ook allemaal prima uit te leggen. Dan zal het gewoon tijdelijk (evt. met korting) terug gaan naar resistive heating of vergelijkbaar.
De integratie van het warmtepompsysteem in de moderne tesla is zo diep dat ze dat echt niet even zomaar eruit pulken. Daarnaast maken ze ze voorzover ik weet (vrijwel) volledig zelf, dus de kans dat er 'geen onderdelen zijn" is grenzend aan nihil.JohanB schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:47:
[...]
Eens, maar als er geen supply meer is van warmte pomp onderdelen, gaan ze niet de tent een half jaar stil zetten. Ook allemaal prima uit te leggen. Dan zal het gewoon tijdelijk (evt. met korting) terug gaan naar resistive heating of vergelijkbaar.
The_Woesh schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:52:
[...]
?? En dan geen koeling meer? Lekker accu op 80 graden na een sportief ritje en 50 in de auto?
Yes ken ik, zie niet direct een probleem. Secondary loopje + hx evt. Om zo min mogelijk aanpassingen te hoeven doen. Airco/chiller en/of air cooling voor wat koude. Gewoon terug naar hoe zet het BMS in 2020 runden zeg maarThe_Woesh schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:49:
[...]
De warmtepomp is niet alleen voor het verwarmen of koelen van de cabine hè, ook het BMS draaid op de warmtepomp. Die kan je niet zomaar weglaten.
Zoek eens op 'Tesla octovalve', zoals de WP van Tesla genoemd wordt.
[ Voor 16% gewijzigd door JohanB op 25-02-2024 23:06 ]
Uw auto aansluiten? De kosten bedragen momenteel 42%.Sanny1987 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:48:
Dit is de tweede keer dat ik deze melding krijg, terwijl de prijzen van de superchargers en langzame laadpalen in de buurt gewoon normaal zijn. Op de melding klikken doet verder niks. Meer mensen die dit hebben, en iemand enig idee wat ze bedoelen?
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door -MD- op 25-02-2024 23:01 ]
Dat is het hem dus juist, een warmtepomp IS een airco, maar dan met 2 extra klepjes en een andere naam.JohanB schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:59:
[...]
Yes ken ik, zie niet direct een probleem. Secondary loopje + hx evt. Om zo min mogelijk aanpassingen te hoeven doen. Airco en/of air cooling voor wat koude. Gewoon terug naar hoe zet het BMS in 2020 runden zeg maar
Haha, ja, ik denk alleen niet dat mensen het hier hadden over een airco toen ze vroegen of er een warmtepomp op zou zitten. Gaat dus ook wel echt om de contextMar.tin schreef op zondag 25 februari 2024 @ 23:06:
[...]
Dat is het hem dus juist, een warmtepomp IS een airco, maar dan met 2 extra klepjes en een andere naam.En een auto zonder airco uitleveren in deze tijd? Dat is je doodsvonnis schrijven. We leven niet meer in 2010.. Zelfs de goedkoopste Aygo heeft airco tegenwoordig
En hoe zie jij de miskoop? =] Ze staan mi. a. zeer mooi b. blijkbaar zo stevig dat ze stuk gaan bij t eraf trekken.. Overigens gaat ik waarschijnlijk voor een andere optie, iets met poedercoaten ^^Giga schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:20:
[...]
Andere manier om ernaar te kijken: ze bescherm u tegen uzelf door te voorkomen dat u voor de tweede maal een miskoop begaat.
Gewoon aan de dealer vragen, heb je gelijk het goede antwoord, hier zijn het vaak aannames die men doet.Vitoooo schreef op maandag 26 februari 2024 @ 06:26:
Ik sta op het punt een private lease contract af te sluiten voor de model 3 sr highland en wil aanspraak doen op de sepp subsidie (nog niet eerder gedaan dus zou in aanmerking komen). Alleen is de max aanschaf waarde voor de subsidie 45k, terwijl ik graag de blauwe kleur wil aanschaffen. Dat 'duwt' de aanschaf waarde over de 45k. Ik heb ergens gelezen dat er ook nog iets van rijklaar kosten van de aanschaf waarde in vermindering worden gebracht van 1k, waardoor er wel de optie ontstaat een andere kleur te kiezen en alsnog aanspraak te doen op de subsidie
Is er iemand die een private lease contract heeft en een andere kleur gekozen en subsidie heeft ontvangen? Iemand hier ervaring in?
Op de Tesla website zag ik dit bij configuratie Model 3Vitoooo schreef op maandag 26 februari 2024 @ 06:26:
Ik sta op het punt een private lease contract af te sluiten voor de model 3 sr highland en wil aanspraak doen op de sepp subsidie (nog niet eerder gedaan dus zou in aanmerking komen). Alleen is de max aanschaf waarde voor de subsidie 45k, terwijl ik graag de blauwe kleur wil aanschaffen. Dat 'duwt' de aanschaf waarde over de 45k. Ik heb ergens gelezen dat er ook nog iets van rijklaar kosten van de aanschaf waarde in vermindering worden gebracht van 1k, waardoor er wel de optie ontstaat een andere kleur te kiezen en alsnog aanspraak te doen op de subsidie
Is er iemand die een private lease contract heeft en een andere kleur gekozen en subsidie heeft ontvangen? Iemand hier ervaring in?
Als ik particulier een blauwe configureer laten ze dit zien:Elke Model 3 met achterwielaandrijving en een catalogusprijs van minder dan € 45.000,-, exclusief afleveringskosten en verwijderingsbijdrage, komt in aanmerking voor een overheidssubsidie van € 2.950,-
Bekijk details
Subtotaal voertuig € 44.290
Bestemmings- en documentatiekosten € 980
Recyclingsbijdrage € 20
Aanschafprijs € 45.290
[ Voor 99% gewijzigd door Oekol op 26-02-2024 07:06 . Reden: Net wakker, klopt niet wat ik zei. ]
Nee de afleverkosten tellen niet mee, Je zit er paar honderd € onder €44290 is de prijs voor de subsidieOekol schreef op maandag 26 februari 2024 @ 07:06:
[...]
Dus zit er 290 euro boven (welke je nu bij elkaar geklikt hebt) en komt niet in aanmerking.
[ Voor 6% gewijzigd door jheerink14 op 26-02-2024 07:07 ]
Jij bent sneljheerink14 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 07:07:
[...]
Nee de afleverkosten tellen niet mee, Je zit er paar honderd € onder
Pure speculatie….JohanB schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:47:
[...]
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik heb een Y gekocht met een ander kleurtje. Dat bleef onder de subsidiegrens. De kosten van rijklaar maken vallen niet onder de subsidie. Uitgangspunt is , geloof ik, fiscale waarde.[b]Vitoooo in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"
Ze gaan het de Ludicrous noemen idd.Giga schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:56:
[Twitter]
[ Voor 17% gewijzigd door spartacusNLD op 26-02-2024 08:19 ]
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Een M3LspartacusNLD schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:18:
[...]
Ze gaan het de Ludicrous noemen idd.
Zal wel een aankondiging zitten aan te komen dan! Zie ook de camera SUV vroeg in de video
zie ook: TESLA MODEL 3 PLAID RAZENDSNEL GESPOT IN SPANJE
Ziet er mooi uit, zag het vanochtend ook al op notateslaapp inderdaad. Ben benieuwd wat er onder de motorkap zit ;-) 3,3 seconden is wat mij betreft al razendsnel, deze zal wel onder de 3 seconden zitten? Denk niet dat die sneller wordt dan de X Plaid.spartacusNLD schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:18:
[...]
Ze gaan het de Ludicrous noemen idd.
Zal wel een aankondiging zitten aan te komen dan! Zie ook de camera SUV vroeg in de video
zie ook: TESLA MODEL 3 PLAID RAZENDSNEL GESPOT IN SPANJE
Nog maar 10.000 ? ;-) Ziet er goed uit (behalve de achterspoiler, niet mijn smaak)! Nog overwogen om voor de nieuwe koplampen te gaan voor zo ver dat mogelijk is?Tweakarim schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:50:
Moet het hier toch even kwijt hoe enorm content ik ben met mn model 3 performance uit 2020 met 10.000 km op teller.
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door turkeyhakan op 26-02-2024 08:52 ]
Zijn dit de 19” wielen en heeft u die laten coaten? Ik vind ze er fraai uitzien.Tweakarim schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:50:
Moet het hier toch even kwijt hoe enorm content ik ben met mn model 3 performance uit 2020 met 10.000 km op teller.
[Afbeelding]
Leg uit?turkeyhakan schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:52:
[...]
Nog maar 10.000 ? ;-) Ziet er goed uit (behalve de achterspoiler, niet mijn smaak)! Nog overwogen om voor de nieuwe koplampen te gaan voor zo ver dat mogelijk is?
10.000 inderdaad, van een wat oudere man. Nieuwe koplampen?turkeyhakan schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:52:
[...]
Nog maar 10.000 ? ;-) Ziet er goed uit (behalve de achterspoiler, niet mijn smaak)! Nog overwogen om voor de nieuwe koplampen te gaan voor zo ver dat mogelijk is?
Geen idee eerlijk gezegd, heb hem zo gekochtGiga schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:53:
[...]
Zijn dit de 19” wielen en heeft u die laten coaten? Ik vind ze er fraai uitzien.
Geen enkel probleem. Nou ja, de uitdaging is de stroomaansluiting.Lochnes schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:32:
Ben benieuwd hoe dit er in de toekomst uit gaat zien, zo”n fastned station met 4 laders zullen ze er toch echt 50 van moeten maken ofzo?
Signatures zijn voor boomers.
Hier nog een beter vooraanzicht van de nieuwe bumper, en in het zwartGiga schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:56:
[Twitter]
Model 3 ludicrous being unveiled for an advert today being filmed for an advert today in Valencia spain @elonmusk @TeslaBoomerMama @TeslaBoomerMama @teslaownersirl @SawyerMerritt @WholeMarsBlog pic.twitter.com/VP9qH7EaTD
— Desmond Wisley (@dessiewisley) 25 februari 2024
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
[ Voor 8% gewijzigd door turkeyhakan op 26-02-2024 08:59 ]
Zou ik denken dan.Tweakarim schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:54:
[...]
Geen idee eerlijk gezegd, heb hem zo gekocht
Nee, zijn gewoon de originele 20" performance velgen.Giga schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:59:
[...]
Zou ik denken dan.
[Afbeelding]
Ik vind ze op uw wagen mooier.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq