Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 262 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.152 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:25
Sebazzz schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:11:
[...]

Heb ik ook, de rechten zullen wel verlopen zijn, serverfout, :?
Ah jammer
Dan kunnen ze beter die liedjes eruit filteren.
Bedankt voor je reactie dan weet ik dat het niet aan mij ligt en ik dit niet kan oplossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05:47

Sebazzz

3dp

dimocash schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:20:
[...]

Ah jammer
Dan kunnen ze beter die liedjes eruit filteren.
Bedankt voor je reactie dan weet ik dat het niet aan mij ligt en ik dit niet kan oplossen.
Het is wel jammer, juist precies alle Nederlandse kinderliedjes doen het niet.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giga
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
Xrypta schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 16:29:
Eindelijk de formele bevestiging! Adaptive komt ook naar alle S3XY welke de hardware ervoor hebben oOo [Afbeelding]
We gaan het zien, ook hoe goed het gaat werken. Men zit maar met zijn adaptive verlichting te mijmeren. Kijken jullie er echt zo naar uit? Ik heb het op de M3H, leuk maar met groot licht rijden vind ik nergens voor nodig in Nederland. Altijd op al mijn auto’s uit gehad: enkel in onverlichte gebieden eens sporadisch aangezet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Giga schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:36:
[...]

We gaan het zien, ook hoe goed het gaat werken. Men zit maar met zijn adaptive verlichting te mijmeren. Kijken jullie er echt zo naar uit? Ik heb het op de M3H, leuk maar met groot licht rijden vind ik nergens voor nodig in Nederland. Altijd op al mijn auto’s uit gehad: enkel in onverlichte gebieden eens sporadisch aangezet.
Ik vind dat automatisch groot licht toch handig, en had adaptieve verlichting op mijn vorige auto. Het is iets wat je niet mist als je het nooit gehad hebt, maar anders is zo’n extra verlichtingtoch verdomd handig en aangenaam.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tesio
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:12
Giga schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:36:
[...]

+1

Ik woon in de 'Randstad', net als het gross van mijn familie en vrienden. Zowat elke weg is gewoon goed verlicht en als dat niet zo is, dan rijd je (1) niet hard, of (2) er bevinden zich enkel flauw bochten in de weg waar grootlicht feitelijk niks toevoegt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:06
Tesio schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:45:
[...]

+1

Ik woon in de 'Randstad', net als het gross van mijn familie en vrienden. Zowat elke weg is gewoon goed verlicht en als dat niet zo is, dan rijd je (1) niet hard, of (2) er bevinden zich enkel flauw bochten in de weg waar grootlicht feitelijk niks toevoegt.
Randstad vs de rest dingetje. Wat verder van de randstad kom je op 'boeren' weggetjes die slecht verlicht zijn en waar van alles in de berm lopen kan. Dan is het echt wel handig.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

idd. Als ik in de randstad ben of op goed verlichte snelwegen rijd dan is het nutteloos.
Ik woon echter in het oosten van het land. En rijd ook veell op 60/80 km/u wegen die niet/nauwlijks verlicht zijn.
En dan is het echt wel een toevoeging vind ik.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
frankj030 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:52:
[...]

Balen! Maar verrassend dat het nog zo lang duurde voor er meer ervaringen opduiken. Twee van mijn collega’s hebben recent hun MY opgehaald, beiden konden niet laden met hun meegeleverde blauwe Mennekes kabel: er werd inderdaad niet vergrendeld aan de auto kant. En ook niet met type 2 kabels van andere collega’s.

Vervolgens kon de ene ook niet laden met een thuislaadpaal met vaste kabel die voorheen op zijn M3 wel werkte. De andere liet recent zijn laadpaal met vaste aansluiting installeren, die moet hij er ook hard in rammen. Superchargers werken wel. Eentje is bij een SeC geweest, die hebben een stukje van zijn nieuwe laadkabel afgeslepen, maar toen de andere collega dus ook dit probleem kreeg, is het vermoeden ontstaan dat de laadpoorten in deze batch auto’s wat anders zitten. Alsof het een soort productie fout is. Want op dit moment passen kabels alleen als ze worden afgeslepen.
Ik zag afgelopen pagina’s weer wat berichten over laadkabels die niet passen. Opvolging van mijn eerdere bericht; beide collega’s zijn (weer) bij een SeC geweest: laadpoorten uitgelijnd en nul problemen meer. Medewerkers gaven aan dat dit probleem sinds kort veel speelt, ligt niet aan de kabel maar aan de laadpoort. Meerdere batches mogelijk niet goed uitgelijnd. Al is de ene kabel wat gevoeliger dan de andere.
Weet niet of het toeval of een patroon is; beide collega’s rijden een blauwe MYRWD van december 2023 uit Berlijn. Mijn (witte) MYRWD van december 2022 uit Shanghai heeft dit probleem niet.

Overigens als je zoekt in dit topic zijn er meer mensen die inmiddels bevestigen dat na uitlijnen van laadpoort de problemen weg zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door frankj030 op 24-02-2024 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Oekol schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:48:
[...]

Randstad vs de rest dingetje. Wat verder van de randstad kom je op 'boeren' weggetjes die slecht verlicht zijn en waar van alles in de berm lopen kan. Dan is het echt wel handig.
Ja, dan zal het best handig zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
frankj030 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 19:06:
[...]

Ik zag afgelopen pagina’s weer wat berichten over laadkabels die niet passen. Opvolging van mijn eerdere bericht; beide collega’s zijn (weer) bij een SeC geweest: laadpoorten uitgelijnd en nul problemen meer. Medewerkers gaven aan dat dit probleem sinds kort veel speelt, ligt niet aan de kabel maar aan de laadpoort. Meerdere batches mogelijk niet goed uitgelijnd. Al is de ene kabel wat gevoeliger dan de andere.
Weet niet of het toeval of een patroon is; beide collega’s rijden een blauwe MYRWD van december 2023 uit Berlijn. Mijn (witte) MYRWD van december 2022 uit Shanghai heeft dit probleem niet.

Overigens als je zoekt in dit topic zijn er meer mensen die inmiddels bevestigen dat na uitlijnen van laadpoort de problemen weg zijn.
Is dat met de blauwe Mennekes kabel, of met de zwarte (DEFA)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hingj0n
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 15:36
adjego schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 15:13:
[...]

Ik heb wat plaatjes teruggezocht maar zo zit mijn stekker ook, en werkt prima. Zie niet helemaal hoe de poort er niet goed in kan zitten, dat is toch 1 geheel met het buitendeel?

Hier foto van mijn stekker als hij aangesloten is.

[Afbeelding]
De poort is niet een onderdeel van het buitendeel, los om het zo maar te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Giga schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 19:16:
[...]

Is dat met de blauwe Mennekes kabel, of met de zwarte (DEFA)?
Blauwe mennekes bij allebei de collega’s, een laadpaal met vaste kabel bij de ene collega die al jaren goed werkte op een vorige M3 en een nieuwe laadpaal met vaste kabel bij de andere collega. Oh en als test ook een laadkabel die een 3e collega bij z’n Mercedes gekregen had, kon ook niet locken. Ik zou echt de moeite besparen van het opmeten van laadkabels etc, wat ik net las; serviceverzoek voor de mensen die dit probleem hebben en ze verhelpen het voor je. Wel erg vervelend als het je treft…maar gelukkig goed oplosbaar.

[ Voor 51% gewijzigd door frankj030 op 25-02-2024 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Giga schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:09:
Ik ben benieuwd naar wat voor laadkabels er nu bij M3H geleverd wordt. Ik kreeg zelf een blauwe kabel maar een klant hing vandaag zijn vonkel nieuwe M3H aan de paal met een zwarte kabel. Die zat er volgens hem bij. Volgens mij merkloos (mijn blauwe is van Mennekes).

Iemand ook een zwarte gekregen?
21 november M3 RWD (2024) met een blauwe Mennekes kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Giga schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 19:13:
[...]

Ja, dan zal het best handig zijn inderdaad.
Je hebt buiten de randstad best wel wat buiten wegen waar je precies net met twee auto's langs elkaar kan en er naast heb je soms of diepe kuilen of gewoon dikke modder poelen, gigantische stenen etc. Het is best fijn om te weten waar die dan precies liggen zeg maar als je een beetje zuinig op je auto bent :+

Nogmaals op boerenweggetjes achteraf waar je als je elkaar inhaalt er 1 door de berm moet bijvoorbeeld.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
3234dmtr schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:15:
[...]

Zal denk ik toch iets anders zijn. Premium Connectivity is bij ons al maanden geleden verlopen en gebruik sindsdien de ( Android ) telefoon als hotspot. Geen problemen met de spraakopdrachten of actuele routebegeleiding.
Navigatie raakt trouwens wel altijd de kluts kwijt als je, komende uit de tunnels op de A9 de wisselbaan richting Almere pakt, dan is de route foetsie en berekent deze pas weer ter hoogte van Almere zelf op de A6. Andere kant op trouwens geen problemen... 8)7
Hoeveel data gebruikt jouw Tesla?
Ik heb gisteren een rit van 2 uur gemaakt, tijdens die rit heb ik genavigeerd en muziek via DAB geluisterd.

De Tesla heeft toen 2GB verstookt. Heb wel het uploaden van statistieken aan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:14
Oekol schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 19:45:
[...]

Je hebt buiten de randstad best wel wat buiten wegen waar je precies net met twee auto's langs elkaar kan en er naast heb je soms of diepe kuilen of gewoon dikke modder poelen, gigantische stenen etc. Het is best fijn om te weten waar die dan precies liggen zeg maar als je een beetje zuinig op je auto bent :+

Nogmaals op boerenweggetjes achteraf waar je als je elkaar inhaalt er 1 door de berm moet bijvoorbeeld.
Of de bekende 80 wegen over de Veluwe/ door de bossen zonder verlichting. Ik zit er in iedergeval zeker op te wachten, een van de grote gemissen na 3x VAG met adaptief led. :Y

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Xrypta schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:02:
[...]

Of de bekende 80 wegen over de Veluwe/ door de bossen zonder verlichting. Ik zit er in iedergeval zeker op te wachten, een van de grote gemissen na 3x VAG met adaptief led. :Y
En hoe verder naar het noorden hoe minder snelwegen met verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM57
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-07 15:19
Goedenavond allen , ik ben bezig met aankoop van een particulier. Ik lees op de Tesla site dat dit via de app “ eigendom overdragen” moet gebeuren. Nu heb ik nog geen Tesla account. Is dit tijdens de verkoop a la minute te regelen ? Moet ik of de huidige eigenaar nog andere zaken regelen voordat de auto van eigenaar wisselt ?
Is het theoretisch mogelijk om de boel te “belazeren” bij verkoop van een Tesla via Marktplaats ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben klaar met de Y. De bluetooth verbinding stottert al weer weken (iPhone 15 Pro Max). Apple Music client is nog steeds bagger. AP piept nu elke keer na inschakelen (aka elke rijstrookwissel) als ik niet binnen 3 seconden druk op het stuur zet (want mijn camera is afgeplakt, en ik moet eerst mijn snelheid weer instellen omdat Tesla geen SET/RESET knop heeft, maar alleen “aan”). Regensensor is nog steeds lachertje. Parkeersensoren ook.

En vandaag de druppel, ik rij 123kmh, ik zet de TACC aan, laat m’n gas los, vol in de re-gen. Staat de TACC op 100km/h en hij mag niet harder, je kan scrollen wat je wil…

Dat dit in AP zo was omdat de auto het eng vond prima, maar nu ook in CC is voor mij echt no-no.

Dit is mij 4x gebeurd vandaag op een lange rit (200km). Altijd bij snelweg knooppunten, dat vind hij blijkbaar eng.

Deze auto is alleen maar slechter geworden sinds ik ‘m besteld hebt. Ik ga kijken naar een EV9 / e-Tron :w Dan maar minder zuinig.

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 24-02-2024 20:55 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 19:34
Als lease-auto twijfel ik tussen een model Y en een Enyaq.
Ik kan nergens vinden of de Model Y het volgende heeft:

- parkeersensoren (voor en achter)
- 360 graden camera
- dode hoek waarschuwing
- matrix led-verlichting

iemand met een antwoord hierop?

[ Voor 7% gewijzigd door pitchdown op 24-02-2024 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
@_eLMo_ dat zijn idd problemen die gewoon super irritant zijn in de praktijk.
Mijn vorige Audi A3 en A4 deden het altijd perfect qua adaptieve cruise control en actieve rijstrook assistent. Bij elke snelheid en altijd keurig. Zagen de cameras een keertje een witte lijn niet goed en moet daardoor de rijstrook assistent uitgeschakeld worden, dan gebeurde dat rustig zonder tig alarmen.
Had je echt te lang je handen niet aan het stuur, dan waarschuwde hij keurig opbouwend en anders bracht hij veilig je auto met knipperende gevarenlichten volledig tot stilstand...
Adaptieve cruise control was ook niet gekoppeld aan bekende snelheden/verkeersborden. Maar gewoon klassiek op basis van jouw ingestelde snelheid.
Dat zou Tesla ook moeten hebben. Dat je zelf tacc kan instellen of je het gekoppeld wil hebben aan weg-info/borden/etc. of niet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
pitchdown schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 21:41:

- 360 graden camera
- dode hoek waarschuwing
- matrix led-verlichting

Geen sensoren maar Tesla vision. Dus volledige omgevingsbewust zijn/overzicht/afstanden.
Komt in praktijk op zelfde neer als parkeersensoren rondom en 360 graden overview. (Oudere Tesla's hadden wel sensoren. Sommigen missen ze wel eens. Anderen vinden dat Vision veel meer kan qua realtime 3D renderingen).

Bekijk bijv dit filmpje over parkeersensor/vision werking Tesla:
YouTube: Ultrasonic Sensors (USS) vs Tesla Vision: Which is better? Including...

(Je had dit soort simpele vraagstukken/hoe Tesla werkt vs een review van een Enyaq vind ik eerlijk gezegd ook best zelf kunnen googlen)

Dode hoek: als je je knipperlicht aan zet zie je automatisch op het scherm even je camera die in je spiegel gebouwd zit. Dan zie je perfect je dode hoek.
Matrix led: koplampen huidige Y zijn er fysiek op voorbereid en hierboven lees je toevallig net aankondiging dat Tesla beloofd dat het er qua software ook bij volgende update in komt (Europa goedkeuring aangevraagd). Huidige nieuwe 3 zit het al actief in;
https://tweakers.net/i/su...1S4HHswj.jpg?f=user_large

Infotainment van een Enyaq loopt echt mijlenver achter mbt hoe je een Tesla bediend in de meest brede zin van het woord.

[ Voor 31% gewijzigd door Allewijn op 24-02-2024 22:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27

- 360 graden camera
- dode hoek waarschuwing
- matrix led-verlichting

Proefrit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:29
Allewijn schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 21:48:
[...]

Geen sensoren maar Tesla vision. Dus volledige omgevingsbewust zijn/overzicht/afstanden.
Komt in praktijk op zelfde neer als parkeersensoren rondom en 360 graden overview. (Oudere Tesla's hadden wel sensoren. Sommigen missen ze wel eens. Anderen vinden dat Vision veel meer kan qua realtime 3D renderingen).
Dode hoek: als je je knipperlicht aan zet zie je automatisch op het scherm even je camera die in je spiegel gebouwd zit. Dan zie je perfect je dode hoek.
Matrix led: koplampen huidige Y zijn er fysiek op voorbereid en hierboven lees je toevallig net aankondiging dat Tesla beloofd dat het er qua software ook bij volgende update in komt (Europa goedkeuring aangevraagd). Huidige nieuwe 3 zit het al actief in;
https://tweakers.net/i/su...1S4HHswj.jpg?f=user_large

Infotainment van een Enyaq loopt echt mijlenver achter mbt hoe je een Tesla bediend in de meest brede zin van het woord.
Vision komt in de praktijk zeker niet op hetzelfde neer. Het is volledig op camerabeelden gebaseerd. Als het dus donker is ontbreken er dingen en ook de afstand is niet te schatten zoals met ultrasoon. Het is knap dat het ze is gelukt met beelden alleen, zeker ten opzichte van het eerder geel/oranje wiebelende lijntje, maar vergelijkbaar met traditioneel zeker niet. Ook niet met echte 360/Birds eye techniek.

Ook zitten er geen camera's in de buitenspiegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Maurice- schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 22:03:
[...]

Ook zitten er geen camera's in de buitenspiegels.
Je hebt gelijk. Ik bedoelde de cameras aan de zijkanten (op de plek waar bij veel autos zeg maar de knipperlichten zitten).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oekol

- 360 graden camera
- dode hoek waarschuwing
- matrix led-verlichting

Knip, mag wel iets vriendelijker

Dus de zoekfunctie is ook kapot hier in dit topic?

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 25-02-2024 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Iemand ervaring met oude Tesla's verwijderen uit TeslaMate? Queries uitvoeren werkt prima, maar het deleten van records lijkt geen effect te hebben.

SELECT id, vin FROM cars;
-> Toont binnen 1 seconde 2 records;

DELETE FROM cars WHERE id = 1;
-> Springt naar de volgende regel, maar geen effect.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Taro schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 22:16:
Iemand ervaring met oude Tesla's verwijderen uit TeslaMate? Queries uitvoeren werkt prima, maar het deleten van records lijkt geen effect te hebben.

SELECT id, vin FROM cars;
-> Toont binnen 1 seconde 2 records;

DELETE FROM cars WHERE id = 1;
-> Springt naar de volgende regel, maar geen effect.
Je moet nog wat meer deleten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
DELETE FROM cars WHERE id = num;
DELETE FROM car_settings WHERE id = num;
DELETE FROM charging_processes WHERE car_id = num;
DELETE from charges WHERE charging_process_id in (select id from charging_processes where car_id = num);
DELETE FROM drives WHERE car_id = num;
DELETE FROM positions WHERE car_id = num;
DELETE FROM states WHERE car_id = num;
DELETE FROM updates WHERE car_id = num;

Zie https://docs.teslamate.or...ance/manually_fixing_data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
noo schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 22:23:
[...]

Je moet nog wat meer deleten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
DELETE FROM cars WHERE id = num;
DELETE FROM car_settings WHERE id = num;
DELETE FROM charging_processes WHERE car_id = num;
DELETE from charges WHERE charging_process_id in (select id from charging_processes where car_id = num);
DELETE FROM drives WHERE car_id = num;
DELETE FROM positions WHERE car_id = num;
DELETE FROM states WHERE car_id = num;
DELETE FROM updates WHERE car_id = num;

Zie https://docs.teslamate.or...ance/manually_fixing_data
Dat weet ik, maar ook daar blijven de queries "hangen". Er wordt dus niets verwijderd.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:15
Spotify lijkt mijn inlog (standaard account, niet premium) niet te onthouden. Heb expres al de inlog gedaan op mijn bestuurdersprofiel (niet easy entry) maar heb al meermaals opnieuw moeten inloggen. Doe ik iets verkeerd of moet ik ook Spotify premium hebben? Zou puur gaan om wat podcasts, maar wordt er niet heel blij van zo.

[ Voor 11% gewijzigd door SL65 op 24-02-2024 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 00:59
Taro schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 22:24:
[...]

Dat weet ik, maar ook daar blijven de queries "hangen". Er wordt dus niets verwijderd.
Mijn SQL is een beetje roestig maar moet je niet nog een COMMIT; doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-08-2024
Wij hebben aan de sleutels van onze auto's ResQme lifehammers hangen. Nu hebben we straks bij de Tesla 2 uitdagingen:

1. Geen sleutel dus de ResQme kun je nergens aan hangen. Dus er moet een 'gewone' geplaatst worden.
2. De ResQme en merken zijn niet geschikt voor gelamineerd glas (en de MY heeft dit vóór en achter )

Heeft er iemand een lifehammer in z'n Tesla die wel geschikt is voor gelamineerd glas?

[ Voor 5% gewijzigd door caroden op 24-02-2024 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
hantheman schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 22:33:
[...]

Mijn SQL is een beetje roestig maar moet je niet nog een COMMIT; doen?
Heeft geen effect, daarna blijft het ook stil. Heel vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@hantheman Inmiddels >30 minuten later krijg ik de melding dat het gelukt is. Geen idee of de COMMIT; de reden is, maar de M3P is verwijderd. Merci (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 20:51
Oekol schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 22:08:
Je kan 't nergens vinden. Wauw. Dus de zoekfunctie is ook kapot hier in dit topic?
Normaliter verwacht je dergelijke info gewoon op de site van de fabrikant te vinden.
Maar om de een of andere vindt Elon dat niet nodig en moet je dus maar afwachten wat je voor je investering van een halve ton krijgt.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Andrehj schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 23:16:
[...]

Normaliter verwacht je dergelijke info gewoon op de site van de fabrikant te vinden.
Maar om de een of andere vindt Elon dat niet nodig en moet je dus maar afwachten wat je voor je investering van een halve ton krijgt.
Wat er op de auto zit kan je op de website vinden. De meningen en ervaringen moet je ergens anders ophalen.

Elon is niet de webmaster.

Je bent nu een bepaalde periode actief in dit topic, je neemt een bepaalde houding aan. Wat wil je horen/bereiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
[...]

Zoals eerder gezegd, maak een proefrit en stel vragen aan het personeel.

Zie het als een afschrijving en niet als investering ;)

Maar ik ben het met je eens dat de info op de Tesla website summier is.

Ik kan nergens vinden dat de M3 Highland RWD maar 9 speakers heeft. Er staat ergens, tot wel 14 speakers.
Ik wist het via fora, maar niet van de site.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:22
mjvdzwet schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 23:24:
[...]

Ik kan nergens vinden dat de M3 Highland RWD maar 9 speakers heeft. Er staat ergens, tot wel 14 speakers.
Bij "kenmerken" in de configurator onder het kopje interieur:

"Geniet op elke zitplaats van geluid van studiokwaliteit dankzij het nieuwe premium audiosysteem dat door Tesla zelf is ontworpen. Bij Long Range-uitvoeringen bestaat het systeem uit 17 luidsprekers, dubbele subwoofers en dubbele versterkers. Uitvoeringen met achterwielaandrijving beschikken over 9 luidsprekers en een versterker. Inclusief ingebouwde ondersteuning voor Spotify, Apple Music en Tidal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
[...]

Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen op de website van een andere fabrikant gaan zoeken naar het aantal speakers. Doorgaans zal men kijken naar het merk, eventuele opties om dat te kunnen upgraden, maar of het 5, 9, 12 of 14 speakers zijn zal je toch ook niet snel vinden?

Waarom zou een fabrikant het aantal speakers benoemen, het gaat toch om het resultaat zoals bijv. "Premium audio"? Net als het aantal camera's, dat zal veel mensen ook een worst wezen, het gaat om het resultaat, niet de materialen of middelen die daarvoor nodig zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 20:51
Taro schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 23:20:
Wat er op de auto zit kan je op de website vinden.
Ik kan daar niks vinden over de koplampen.
En ook niets over of er bijvoorbeeld stoelverwarming of een warmtepomp in zit. En getuige deze draad ben ik niet de enige.
De meningen en ervaringen moet je ergens anders ophalen.

Elon is niet de webmaster.
Maar bepaalt op de achtergrond wel alles.
Je bent nu een bepaalde periode actief in dit topic, je neemt een bepaalde houding aan. Wat wil je horen/bereiken?
Ik oriënteer me op een toekomstige nieuwe auto. En denk dat een kritische blik daarbij niet misstaat.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
[...]

Niet om lullig over te komen aan mensen die moeite hebben met zaken op een website te vinden; maar indien je dit op de Tesla site niet kan vinden, dan vraag ik mij oprecht af hoe anderen dit bij de grotere merken doen eerlijk gezegd 8)7

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Andrehj schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 23:29:
[...]

En ook niets over of er bijvoorbeeld stoelverwarming of een warmtepomp in zit. En getuige deze draad ben ik niet de enige.
Stoelverwarming en warmtepomp zijn aanwezig.
Ik oriënteer me op een toekomstige nieuwe auto. En denk dat een kritische blik daarbij niet misstaat.
Eens, maar volgens mij hebben we het hier niet over een kritische blik, maar een bepaalde houding waarbij ik mij afvraag of een Tesla de juiste auto voor je is.

Een Tesla moet bij je passen. En zo niet, ga dan vooral voor een andere auto, zowel voor jezelf als iedereen die wel bij het merk past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
jvd-nl schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 23:27:
[...]

Bij "kenmerken" in de configurator onder het kopje interieur:

"Geniet op elke zitplaats van geluid van studiokwaliteit dankzij het nieuwe premium audiosysteem dat door Tesla zelf is ontworpen. Bij Long Range-uitvoeringen bestaat het systeem uit 17 luidsprekers, dubbele subwoofers en dubbele versterkers. Uitvoeringen met achterwielaandrijving beschikken over 9 luidsprekers en een versterker. Inclusief ingebouwde ondersteuning voor Spotify, Apple Music en Tidal."
Ik heb dat stukje in november vorig jaar niet zien staan, maar staat er nu inderdaad wel.

Toen stond ook de prijs nog verkeerd, dus exclusief afleverkosten.

Ik wist alles al, dus geen vervelende verrassingen na aankoop, maar bij de traditionele merken heb je eigenlijk altijd wel het overzicht met kolommen met "balletjes" welke optie op welke uitvoering zit.

Ook specificaties als batterij grootte.

Dus ik snap de verwarring wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 00:59
Taro schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 23:14:
@hantheman Inmiddels >30 minuten later krijg ik de melding dat het gelukt is. Geen idee of de COMMIT; de reden is, maar de M3P is verwijderd. Merci (y)
Mooi dat het is gelukt, ik denk trouwens niet dat het de commit is maar de tabellen hebben ON DELETE CASCADE aanstaan waardoor de delete acties erg lang duren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:59
_eLMo_ schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:52:
Ik ben klaar met de Y. De bluetooth verbinding stottert al weer weken (iPhone 15 Pro Max). Apple Music client is nog steeds bagger. AP piept nu elke keer na inschakelen (aka elke rijstrookwissel) als ik niet binnen 3 seconden druk op het stuur zet (want mijn camera is afgeplakt, en ik moet eerst mijn snelheid weer instellen omdat Tesla geen SET/RESET knop heeft, maar alleen “aan”). Regensensor is nog steeds lachertje. Parkeersensoren ook.

En vandaag de druppel, ik rij 123kmh, ik zet de TACC aan, laat m’n gas los, vol in de re-gen. Staat de TACC op 100km/h en hij mag niet harder, je kan scrollen wat je wil…

Dat dit in AP zo was omdat de auto het eng vond prima, maar nu ook in CC is voor mij echt no-no.

Dit is mij 4x gebeurd vandaag op een lange rit (200km). Altijd bij snelweg knooppunten, dat vind hij blijkbaar eng.

Deze auto is alleen maar slechter geworden sinds ik ‘m besteld hebt. Ik ga kijken naar een EV9 / e-Tron :w Dan maar minder zuinig.
Jammer dat je deze ervaringen hebt.
Bluetooth problemen zijn meestal na een systeem reset verholpen. Ik had het direct na aflevering, daarna nooit meer ( iPhone 14 pro) en Apple music werkt bij mij prima. Ik zie al mijn playlist's etc. Natuurlijk moet je wel inloggen met je Apple music account.
Inschakelen Autopilot is inderdaad kritischer geworden na maatregelen op dit gebied in de USA. Mijn ervaring is dat als je je stuur vast hebt bij het inschakelen en ( ik heb mijn camera niet afgeplakt) naar de weg kijkt er geen rare piepjes of interventies komen. Handje onder op het stuur leggen en je kunt uren doorrijden zo.
Ik neem aan dat je het over rijden 's avonds hebt, wat betreft de TACC ingrepen, want anders is de maximale snelheid altijd 100 km. Ik heb mijn TACC op huidige snelheid staan en dat werkt prima.
Parkeer sensoren heb ik op mijn vorige Tesla gehad en nu Vision. Ik kan het dus goed vergelijken en sinds de Kerst update werkt Vision voor mij prima. Inparkeren vind ik verbeterd , duidelijker ook in het donker.
Maar goed, dat zijn mijn ervaringen, n=1. Ik wens je veel rijplezier met de E-tron of EV9. Vooral de E-tron is een interessante keuze. Vrienden van mij hebben E-tron's en durven er niet mee op reis te gaan ivm laad- en rangeperikelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Giga
[...]maar afwachten wat je voor je investering van een halve ton krijgt.
Investeren? U beoogd een bepaald rendement te behalen?

[ Voor 12% gewijzigd door Giga op 25-02-2024 07:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giga
mjvdzwet schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 23:38:
[...]
Ook specificaties als batterij grootte.
In principe ook niet relevant, enkel voor het BMS / de auto zelf. Net als de tankinhoud van een ICE. Gaat om het geschatte bereik in kilometers en eventueel hoe lang het duurt dat de auto een bepaald percentage aan lading heeft.

Ik zie fabrikanten melden dat ze wel een 100kWh batterij hebben. Nou? En nu? Met een inferieure efficiëntie en slechte laadcapaciteit laat ik ze links liggen.

[ Voor 18% gewijzigd door Giga op 25-02-2024 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 14-09 20:45
Ik heb een gekke bug ontdekt. Als ik op de agenda weergave op het scherm zit dan kan ik het linkerdeel (waar de auto weergegeven wordt) een heel stuk naar rechts schuiven. De auto schuift dan ook netjes mee.
Zodra ik los laat ‘schiet’ het scherm weer terug.

Kunnen anderen dit ook?
Lijkt alsof het scherm voorbereid is op het nog groter weergeven van dat linkerdeel (zoals je ook ziet op de FSD filmpjes online).
Ik krijg het scherm helaas niet kleiner. Dat linkerdeel mag van mij half zo breed zijn, dat hij alleen breder wordt tijdens het parkeren ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
[...]

En zelfs dat kun je daar vinden wat er al op zit. Je moet alleen je ogen openen en lezen. Maar je kan ook de chip van Elon in je hersenen laten plaatsen. Dat hoef je er alleen aan te denken en zoekt de chip op de website...

Hetgeen in het lijstje staat en de auto (nog!) niet heeft maar wel wijdverspreid op internet en dit topic te vinden is vind je daar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

[...]

Dat hadden we al door. En als ik het goed interpreteer wil je eigenlijk wel een Tesla, maar dan op de BMW of Mercedes manier waar alles gespecifieerd is, waar je de kleur van de onderkant kan kiezen en waarvan ze een doek aftrekken met een flesje schuimwijn bij de aflevering.
Daar valt maar één ding over te zeggen. Tesla is anders, ze doen het niet, en ze gaan het voor jou of iemand anders ook niet doen.
Je hebt de website, testritten en de adviseurs. Dat zijn de officiële kanalen waar je informatie kan vinden over je (toekomstige) auto. Take it or shake it.

En wil je nog veel meer informatie, dan zijn er tientallen youtubers die elk detail gefilmd, beschreven, bekritiseerd of bewierookt hebben.

Zelfs Bjorn Nyland heeft gisteren nog een goed filmpje gepost over de M3H, wat mooi gebalanceerd is over de sterke en zwakke punten.

Ik ben benieuwd of jij je over je oneindige twijfels kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Dit is de tweede keer dat ik deze melding krijg, terwijl de prijzen van de superchargers en langzame laadpalen in de buurt gewoon normaal zijn. Op de melding klikken doet verder niks. Meer mensen die dit hebben, en iemand enig idee wat ze bedoelen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tfkfXGUD7v60EAT0wDUvTYBdGx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xVvJ90Jbj7HTQM3OzvsOhXt2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Giga
Tommie12 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:38:
[...]

Dat hadden we al door. En als ik het goed interpreteer wil je eigenlijk wel een Tesla, maar dan op de BMW of Mercedes manier waar alles gespecifieerd is, waar je de kleur van de onderkant kan kiezen en waarvan ze een doek aftrekken met een flesje schuimwijn bij de aflevering.
Daar valt maar één ding over te zeggen. Tesla is anders, ze doen het niet, en ze gaan het voor jou of iemand anders ook niet doen.
Je hebt de website, testritten en de adviseurs. Dat zijn de officiële kanalen waar je informatie kan vinden over je (toekomstige) auto. Take it or shake it.

En wil je nog veel meer informatie, dan zijn er tientallen youtubers die elk detail gefilmd, beschreven, bekritiseerd of bewierookt hebben.

Zelfs Bjorn Nyland heeft gisteren nog een goed filmpje gepost over de M3H, wat mooi gebalanceerd is over de sterke en zwakke punten.

En Tesla stopt YouTubers / reviewers geen geld toe en vliegt ze ook niet dronken in naar Ibiza om de nieuwste auto’s te testen. Dus ja, je ziet ze niet zo veel op de ANWB youtube kanaaltjes maar op genoeg onafhankelijke kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
[...]

Niks over vinden... Alle Tesla's hebben sinds 2021 een warmtepomp. Dat is de bare minimum. Net zoals stoelverwarming. Ze noemen zelfs stoelventilatie nu zelfs (!). Toekomstige vraag al opgelost. Deze dingen zijn ook in de manual van elke auto te vinden. Hoeveel speakers? Lezen.. Staat op de website wederom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMgCUepWNrtUyPbQsmMREJOz4vg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D3JsMrIaDWOdn4W4HrzYZYFn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vLqsUzGgYzXYpDDZe0uozRXf4Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GWIzwhkAKtyKAk2Qj9NUCX3V.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:30

bert pit

asdasd

- 360 graden camera
- dode hoek waarschuwing
- matrix led-verlichting

Hij heeft niet alleen een dode hoek waarschuwing (rood oplichtend in je scherm, maar stuurt actief tegen, als je probeert uit te voegen met iemand in je dode hoek. (ondervond ik deze week....)

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tesio
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:12
Oekol schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:51:
[...]

Niks over vinden... Alle Tesla's hebben sinds 2021 een warmtepomp. Dat is de bare minimum. Net zoals stoelverwarming. Ze noemen zelfs stoelventilatie nu zelfs (!). Toekomstige vraag al opgelost. Deze dingen zijn ook in de manual van elke auto te vinden. Hoeveel speakers? Lezen.. Staat op de website wederom.

[Afbeelding][Afbeelding]
DYOR en begrijpend lezen blijkt vaak voor velen lastig he! Zo af en toe inclusief mijzelf overigens.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Oekol schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:51:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Een warmtepomp is de bare minimum inderdaad. Bij fossiele fabrikanten is dit nog dikwijls een optie op hun BEV-probeersels. Als je de optie toevoegt trekt de dozenschuiververkoper een vies gezicht. Heb je dan volgens hem “niet zo veel aan in Nederland”. Die duurdere wielen (keuze uit 8 verschillenden) natuurlijk wel (zit een hogere marge op voor hem).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sanny1987 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:48:
Dit is de tweede keer dat ik deze melding krijg, terwijl de prijzen van de superchargers en langzame laadpalen in de buurt gewoon normaal zijn. Op de melding klikken doet verder niks. Meer mensen die dit hebben, en iemand enig idee wat ze bedoelen?

[Afbeelding]
Is dit niet een brakke vertaling van de nieuwe waarschuwing om te laden als je onder bepaald percentage parkeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Giga schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:00:
[...]

Een warmtepomp is de bare minimum inderdaad. Bij fossiele fabrikanten is dit nog dikwijls een optie op hun BEV-probeersels. Als je de optie toevoegt trekt de dozenschuiververkoper een vies gezicht. Heb je dan volgens hem “niet zo veel aan in Nederland”. Die duurdere wielen (keuze uit 8 verschillenden) natuurlijk wel (zit een hogere marge op voor hem).
Tja, als je zoals VW die WP zo slecht implementeert dat ze niks oplevert, dan is het zinloos er geld aan uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Tesio schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:59:
[...]

DYOR en begrijpend lezen blijkt vaak voor velen lastig he! Zo af en toe inclusief mijzelf overigens.. ;)
Sinds corona is DYOR aan inflatie onderhevig en zeker niet smetteloos. Als je dat zegt lijk je direct een complotaanganger dus dat zul je uit mijn mond niet horen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
bert pit schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:57:
[...]

Hij heeft niet alleen een dode hoek waarschuwing (rood oplichtend in je scherm, maar stuurt actief tegen, als je probeert uit te voegen met iemand in je dode hoek. (ondervond ik deze week....)
Niet alleen dat. In de speaker links en rechts licht ook een rood lampje op. Dit is in de nieuwere auto's. De oudere modellen hebben dit op de tablet. Nieuwere gok ik en/en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-08-2024
[...]

KNIP: ik zag dat mijn reactie in ongeveer dezelfde vorm een paar reactie eerder ook al geplaatst is...had ik overheen gekeken :)

[ Voor 27% gewijzigd door caroden op 25-02-2024 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Oekol schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:08:
[...]

Niet alleen dat. In de speaker links en rechts licht ook een rood lampje op. Dit is in de nieuwere auto's. De oudere modellen hebben dit op de tablet. Nieuwere gok ik en/en.
De 2024 M3 heeft het inderdaad in de speakers en op het scherm met rode vlakken als je dit aanzet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:43
Tommie12 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:38:
[...]

Ik wil dat best voor de beste man regelen. Voor 5k.

Heb een aantal keer een traditionele aflevering gehad. Leuk zo’n doek. Maar voor een gebruiksobject hoeft dat van mij niet. Rijden met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Tommie12 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:04:
[...]

Tja, als je zoals VW die WP zo slecht implementeert dat ze niks oplevert, dan is het zinloos er geld aan uit te geven.
Ongetwijfeld, en daar zal de dozenschuiververkoper al helemaal geen benul van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:34
Smobbo schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:30:
Ik heb een gekke bug ontdekt. Als ik op de agenda weergave op het scherm zit dan kan ik het linkerdeel (waar de auto weergegeven wordt) een heel stuk naar rechts schuiven. De auto schuift dan ook netjes mee.
Zodra ik los laat ‘schiet’ het scherm weer terug.

Kunnen anderen dit ook?
Lijkt alsof het scherm voorbereid is op het nog groter weergeven van dat linkerdeel (zoals je ook ziet op de FSD filmpjes online).
Ik krijg het scherm helaas niet kleiner. Dat linkerdeel mag van mij half zo breed zijn, dat hij alleen breder wordt tijdens het parkeren ofzo.
Deze bug had ik ook, maar is in 2024.2.7 bij mij weer opgelost.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
synx6 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:15:
[...]

Ik wil dat best voor de beste man regelen. Voor 5k.

Heb een aantal keer een traditionele aflevering gehad. Leuk zo’n doek. Maar voor een gebruiksobject hoeft dat van mij niet. Rijden met dat ding.
Na (tot wel) 24 maanden wachten op de levering van uw ‘persoonlijke configuratie’ mag dat ook wel. Het doek valt daarna wellicht nog een paar keer. Opties die in pakket XYZ ten tijden van bestellen opgenomen waren konden toch niet meer. En u al die tijd maar bellen met de dealer voor de laatste updates mbt ‘nieuwe’ geschatte, verwachtte leveringsindicaties. Uw ‘verkoopadviseur’ van 24 maanden geleden werkt inmiddels al weer een tijdje bij Polestar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Kan ik de bijrijdersstoel naar voren klappen?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Sander schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:04:
[...]

Is dit niet een brakke vertaling van de nieuwe waarschuwing om te laden als je onder bepaald percentage parkeert?
ah dat zou kunnen inderdaad, de auto is nu 41% dus toen mogelijk 42% vol. Ik had de link nog niet gelegd met die melding die jij noemt, die gewoon eerder in dit forum voorbij kwam, vooral door de brakke vertaling 😂 thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 14-09 20:45
Sebazzz schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:48:
Nee. Hij kan alleen vrij ver achterover. Daardoor hebben we wat lange planken eroverheen kunnen leggen
(Model 3 ervaring)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 21:08
Giga schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:35:
[...]

Na (tot wel) 24 maanden wachten op de levering van uw ‘persoonlijke configuratie’ mag dat ook wel. Het doek valt daarna wellicht nog een paar keer. Opties die in pakket XYZ ten tijden van bestellen opgenomen waren konden toch niet meer. En u al die tijd maar bellen met de dealer voor de laatste updates mbt ‘nieuwe’ geschatte, verwachtte leveringsindicaties. Uw ‘verkoopadviseur’ van 24 maanden geleden werkt inmiddels al weer een tijdje bij Polestar.
Ja zo is het meer en meer helaas. Bij Kia heb ik navraag gedaan naar een nieuwe Niro EV voordat ik mijn Tesla kocht. Een nieuwe had circa 12 maanden levertijd. Als ik me in de tussentijd zou bedenken of om welke reden dan ook wilde annuleren kon dat niet. Je ging echt over tot een aankoopverplichting. Alleen in bepaalde uitzonderlijke gevallen kon je er onderuit. Zoals een afwijking van meer dan 2 maanden op de afgegeven levertijd geloof ik. Dus of je even 50k een jaar lang wil reserveren maar er nog niets voor krijgt 8)7

Ze hadden ook vrijwel nieuwe voorraad modellen staan. Duitse import. Maar dan wel net iets duurder dan nieuw bestellen. Ze moeten natuurlijk wel de schaarste uitbuiten.

Ik had eerst de proefrit in de Kia en daarna in de Model 3 op dezelfde dag. Na de eerste km wist ik het al. De Niro is op geen enkel vlek beter dan de Tesla en nog duurder ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Smobbo schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:57:
[...]

Nee. Hij kan alleen vrij ver achterover. Daardoor hebben we wat lange planken eroverheen kunnen leggen
(Model 3 ervaring)
Dus de bank neerklappen en dan de stoel helemaal naar voren en achterover klappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Sanny1987 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:48:

[Afbeelding]
Heb je toevallig een rit gepland staan? En neem aan dat het de naam van je auto is die daar staat, niet de naam van een 3rd party app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Sebazzz schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:48:
Je kunt de stoel wel een eindje naar voren schuiven én de leuning wat naar voren doen, maar "naar voren klappen" niet. Maar vanwaar je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornson
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 07:42
Hi allen! Als huidige Polestar 2 rijder met een aflopend lease contract, ben ik op zoek naar een vervangende auto. Van de week een proefrit in de Model Y long range gemaakt en ja, dan ben je toch al snel verkocht. Echter zijn er een paar dingen waarvan ik me afvraag hoe de ervaring is na een langere tijd:

- Rijden zonder instrumentenpaneel/cockpit: Hoe snel went het naar het grote scherm kijken voor essentiële info (snelheid etc).
- Is de kabine savonds/snachts niet te donker?
- Zijn er fysieke knoppen die je na een tijdje stiekem toch wel mist?

Wat verwachten jullie van de geruchten rondom de nieuwe Model Y? Ik lees nu dat het sowieso 2025 wordt, wat denken jullie? De moeite waard om te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Taro schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:28:
[...]

Je kunt de stoel wel een eindje naar voren schuiven én de leuning wat naar voren doen, maar "naar voren klappen" niet. Maar vanwaar je vraag?
Om te weten of ik een bepaald pakket in de auto kwijt kan, en dat de achterklep dan nog steeds dicht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bjornson schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:34:
- Rijden zonder instrumentenpaneel/cockpit: Hoe snel went het naar het grote scherm kijken voor essentiële info (snelheid etc).
Dat went heel erg snel, binnen <1 week.
Wat mij betreft niet. Je kunt wel wat verlichting aanzetten, maar de nieuwe M3 en toekomstige MY (neem ik aan) hebben LED-verlichting.
Persoonlijk niet.
Wat verwachten jullie van de geruchten rondom de nieuwe Model Y? Ik lees nu dat het sowieso 2025 wordt, wat denken jullie? De moeite waard om te wachten?
Een nieuwer model is altijd leuker. Stel dat die dezelfde upgrades krijgt als de M3 Highland, dan vind ik de voorkant mooier, interieur mooier en wat andere voordelen. Als je geen haast hebt zou ik persoonlijk wel even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Sebazzz schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:40:
[...]

Om te weten of ik een bepaald pakket in de auto kwijt kan, en dat de achterklep dan nog steeds dicht kan.
Ah, ok. De stoel kan in ieder geval een stuk naar voren en de leuning ook, maar of dat voldoende is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
Giga schreef op zondag 25 februari 2024 @ 07:20:
[...]

Investeren? U beoogd een bepaald rendement te behalen?
Zeker.
Als je nu een dinosap auto hebt die je 1000 per maand kost en je investeert in een EV, dan is het rendement (hopelijk) een vermindering in maandelijkse kosten en Total cost of ownership.
Net als bijvoorbeeld een overstap van CV ketel naar warmtepomp.
En ja, dan mag je naast de euro's toch ook andere wensen/verwachtingen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Jeroen komt er een stuk beter uit dan de presentator wmb. Blijft een mooie auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:45
Voor de mensen met range anxiety:
Gisteren ruim 450km gereden in meerdere etappes, en met mijn iets mindere accu slechts 1 keer ff bij de snellader gestaan om ff broodje te halen.

Eerste trip bijna 100km, halfvol thuis vertrokken omdat ik op de klus gratis kan laden.
paar uurtjes op t werk geweest, vertrokken met 75% oid.
Toen vanuit regio rotterdam naar friesland, rond de 240km, dus ik moest onderweg ff aftoppen (maar ook ff eten dus zie dit niet als verloren tijd). Zoals al zo vaak geschreven: auto was eerder klaar dan ik mn broodje op had.
Vanuit Friesland in de avond weer terug naar midden nederland maar op de verjaardag kon ik weer bijladen :)
(wel is mn mobiele laadpaal hierin de redder. Ik prik zowel op t werk als bij mn zwager gewoon in bij een 16A 3 fase (rode krachtstroom) stekker. Dat levert erg veel flexibiliteit op :Y

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:08

Thanks @schumi1986 hierbij ook embed, was leuk een keer mee te maken! Hoop dat jullie de video ook leuk vinden!

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 20:41
caroden schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 22:38:
Heeft er iemand een lifehammer in z'n Tesla die wel geschikt is voor gelamineerd glas?
Ik denk dat met je voeten een portierruit eruit trappen de enig werkende oplossing is.
Kijkend op de NCAP site naar de test met de Tesla, lijkt het dat de ruit stuk slaan met een hamer niet zal lukken.
Omdat de portierruiten geen omranding hebben denk ik dat ‘voetenwerk’ wel effectief kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Hi allen! Als huidige Polestar 2 rijder met een aflopend lease contract, ben ik op zoek naar een vervangende auto. Van de week een proefrit in de Model Y long range gemaakt en ja, dan ben je toch al snel verkocht. Echter zijn er een paar dingen waarvan ik me afvraag hoe de ervaring is na een langere tijd:

Dit was wel even wennen. Zo'n donker zwart gat voor je waar je normaal alle info ziet. Zeker als je van een digitaal instrumentarium komt die flexibel is in te richten.
Maar binnen 2 weken was ik wel gewend.
Wel een beetje vind ik. Maar niet storend. Had ook wat ambient verlichting in de vorige auto en dat was fijn.
Rij nu een 2020 model tesla en dan is het wel redelijk donker. Persoonlijk vind ik nieuwe auto's met die kleurtjes in de verlichting super. Maar verder rijdt het prima en is het vooral wennen dan storend.
Jeen
Er zijn soms wat zaken die fysiek gewoon makkelijker werken. Temperatuur verstellen bv.
Dat kan je blind op de tast doen. Gelukkig is het scherm en infotainment van Tesla verder goed ingericht. En belangrijker enorm responsive. Vooral dat laatste is irritant als een fabrikant naar screen only overstapt.
[/quote]
Lastig te zeggen.
Persoonlijk vind ik de oude Model3 (die ik nu heb) lelijk en de Y nog lelijker qua vorm
De highland vind ik echt een stuk mooier. En dan ook het interieur.
Ik verwacht zelf dat de nieuwe Y er dan ook een stuk beter gaat uitzien.

Maar ik zou niet direct wachten. Als ik nu een auto nodig heb en de ruimte van de Y nodig heb dan zal ik voor de Y nu gaan ipv wachten op het onbekende. Zeker bij Tesla is dat niet te voorspellen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Waar leest u dit? Lastig te zeggen ook waar men op wacht als niet bekend is wat er allemaal gaat wijzigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

ybos schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:31:
Voor de mensen met range anxiety:
Gisteren ruim 450km gereden in meerdere etappes, en met mijn iets mindere accu slechts 1 keer ff bij de snellader gestaan om ff broodje te halen.
Ik moest gisteren ~270km in een MY 2024 RWD. Vertrokken met 100% dus het had in 1 ruk moeten lukken, maar met als enige reden 'niet onder de 20% thuis willen komen' toch even een kleine pauze gepakt bij een SuC. 21% erbij op 6,5 minuten. Waarom zou je wakker liggen van range met zo'n laadsnelheden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IvKVsMW5jD7DTvpr_izmVVGaB4A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YOAUy2CKWXBPeVlwDnnsWO10.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slonzo schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:59:
[...]

Ik moest gisteren ~270km in een MY 2024 RWD. Vertrokken met 100% dus het had in 1 ruk moeten lukken, maar met als enige reden 'niet onder de 20% thuis willen komen' toch even een kleine pauze gepakt bij een SuC. 21% erbij op 6,5 minuten. Waarom zou je wakker liggen van range met zo'n laadsnelheden :)

[Afbeelding]
Zonder laden, met hoe veel zou je thuis gekomen zijn?

En verder: ‘if you are not living on the edge, you are taking up too much space’
Ben toch al met 5% thuis gekomen hoor. Het helpt ook dat er zowat uit alle richtingen een paar snelladers staan op 20-40km van huis.

Maar wetende dat een Tesla nog makkelijk 20km kan onder 0 geeft ook wat zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Tommie12 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:03:
Zonder laden, met hoe veel zou je thuis gekomen zijn?

En verder: ‘if you are not living on the edge, you are taking up too much space’
Ben toch al met 5% thuis gekomen hoor. Het helpt ook dat er zowat uit alle richtingen een paar snelladers staan op 20-40km van huis.

Maar wetende dat een Tesla nog makkelijk 20km kan onder 0 geeft ook wat zekerheid.
Nu met ~25% thuisgekomen dus zonder bijladen waarschijnlijk met ~4-5%.
Op zich niet erg, maar ik wou niet thuis 'vast' zitten, mijn wederhelft was weg met de andere wagen & mijn laadpaal zit op een 'exclusief nacht' circuit dat (zoals de naam aangeeft) enkel 's nachts actief is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Woensdag kan ik onze nieuwe model Y long range lease wagen gaan ophalen. Levertijd was een 3.5 week, erg netjes van tesla.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Giga
Heb zelf niets met de oude Model 3 maar hij is gaaf gewrapt. Wel weer kinderachtige reacties op YouTube.
“is dit autoblog of stekkerblog!!!”
Stekkerblog? De OnlyFans-pagina van zijn moeder ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Giga schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:22:
Wel weer kinderachtige reacties op YouTube.
Tsja, lullige reacties heb je altijd.

Dat Tesla's ongeinspireerde, emotieloze karren zijn, is moeilijk tegen te spreken, maar die afkeer jegens EV's zal ik nooit snappen. Ik vind een exotic die voorbij rijdt even leuk als de gemiddelde petrolhead, maar wat is er dan juist zoveel beter aan een ICE? De kosten? De uitlaatgassen? Het sportieve geluid van de gezinsbus naast je? Het idee dat een écht sportieve auto nooit binnen je budget zal passen? Rare jongens hoor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:30
Slonzo schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:41:
[...]

Dat Tesla's ongeinspireerde, emotieloze karren zijn, is moeilijk tegen te spreken, maar die afkeer jegens EV's zal ik nooit snappen. Ik vind een exotic die voorbij rijdt even leuk als de gemiddelde petrolhead, maar wat is er dan juist zoveel beter aan een ICE? De kosten? De uitlaatgassen? Het sportieve geluid van de gezinsbus naast je? Het idee dat een écht sportieve auto nooit binnen je budget zal passen? Rare jongens hoor :+
Ja, de ‘beleving’ hé. Net zoals bier, voetbal en een Rolex.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Slonzo schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:41:
[...]

Ik vind ze helemaal niet ongeïnspireerd. Dat je in een klassieke auto zowat 75 knoppen (ik heb ze ooit geteld in een Merc) nodig hebt om te doen wat je met 15 knoppen kan vind ik ongeïnspireerd. Daar is Tesla gewoon visionair.

*snip*

[ Voor 23% gewijzigd door We Are Borg op 26-02-2024 19:13 . Reden: EV versus ICE kan beter in een ander topic :) ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Giga
Tommie12 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:48:
[...]

Ik vind ze helemaal niet ongeïnspireerd. Dat je in een klassieke auto zowat 75 knoppen (ik heb ze ooit geteld in een Merc) nodig hebt om te doen wat je met 15 knoppen kan vind ik ongeïnspireerd. Daar is Tesla gewoon visionair.

Jaren, ‘decades’ is er aan ICE’s gewerkt om minder lawaai te maken, vlakke koppelcurves te hebben, korte responstijden op het gas te krijgen, veel vermogen te halen uit kleine motoren, snel te schakelen etc, etc etc.
En voila, een EV doet dat allemaal beter…. En nu is die niet ‘cool’ en ‘saai’… Heel raar dat mensen nu ineens gaan houden van de gebreken van een ICE. Beetje Stockholmsyndroom.
Als de EV eerst was, dan zouden we nooit een ICE aanvaard hebben.
Het heeft in ieder geval de concurrentie voldoende geïnspireerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scientific
  • Laatst online: 08:24
Tommie12 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:48:
[...]

Er is op zich niks mis met knoppen, in veel gevallen is het handiger dan een scherm. Dat knoppen verdwijnen heeft weinig met EVs te maken, het past gewoon in een trend om meer in software te doen dan in hardware, want dat bespaart kosten en is een nieuw verdienmodel.

Als consument moeten we daar niet altijd blij van worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-09 15:55
offtopic

[ Voor 118% gewijzigd door We Are Borg op 25-02-2024 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:43
Slonzo schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:59:
[...]

[Afbeelding]
Hoeveel wh per km geeft ie aan? Ik haal makkelijk 340 km op een lading. En dan heb ik nog een beetje over. Dit tussen de 7 a 10 graden buiten. Voornamelijk snelweg 107 km u.

Edit zie dat het een my is. Die verbruiken wat meer. Ik rijd een m3 rwd 2024.

[ Voor 4% gewijzigd door synx6 op 25-02-2024 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 25-02-2024 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
Giga schreef op zondag 25 februari 2024 @ 14:08:
[...]

U ziet het particulier aanschaffen van een auto ook als investeren? Of?
Zonder mobiliteit geen inkomsten, dus ja. Nu kun je ook lopen, fietsen, OV, maar dan zijn je kansen kleiner.
Maargoed, het is meer dan dat..

Knip, zie de topicwaarschuwing

[ Voor 48% gewijzigd door Taro op 25-02-2024 17:46 ]

Pagina: 1 ... 262 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: