Bjornson schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:34:
Hi allen! Als huidige Polestar 2 rijder met een aflopend lease contract, ben ik op zoek naar een vervangende auto. Van de week een proefrit in de Model Y long range gemaakt en ja, dan ben je toch al snel verkocht. Echter zijn er een paar dingen waarvan ik me afvraag hoe de ervaring is na een langere tijd:
- Rijden zonder instrumentenpaneel/cockpit: Hoe snel went het naar het grote scherm kijken voor essentiële info (snelheid etc).
Dit was wel even wennen. Zo'n donker zwart gat voor je waar je normaal alle info ziet. Zeker als je van een digitaal instrumentarium komt die flexibel is in te richten.
Maar binnen 2 weken was ik wel gewend.
- Is de kabine savonds/snachts niet te donker?
Wel een beetje vind ik. Maar niet storend. Had ook wat ambient verlichting in de vorige auto en dat was fijn.
Rij nu een 2020 model tesla en dan is het wel redelijk donker. Persoonlijk vind ik nieuwe auto's met die kleurtjes in de verlichting super. Maar verder rijdt het prima en is het vooral wennen dan storend.
- Zijn er fysieke knoppen die je na een tijdje stiekem toch wel mist?
Jeen
Er zijn soms wat zaken die fysiek gewoon makkelijker werken. Temperatuur verstellen bv.
Dat kan je blind op de tast doen. Gelukkig is het scherm en infotainment van Tesla verder goed ingericht. En belangrijker enorm responsive. Vooral dat laatste is irritant als een fabrikant naar screen only overstapt.
[/quote]
Wat verwachten jullie van de geruchten rondom de nieuwe Model Y? Ik lees nu dat het sowieso 2025 wordt, wat denken jullie? De moeite waard om te wachten?
Lastig te zeggen.
Persoonlijk vind ik de oude Model3 (die ik nu heb) lelijk en de Y nog lelijker qua vorm
De highland vind ik echt een stuk mooier. En dan ook het interieur.
Ik verwacht zelf dat de nieuwe Y er dan ook een stuk beter gaat uitzien.
Maar ik zou niet direct wachten. Als ik nu een auto nodig heb en de ruimte van de Y nodig heb dan zal ik voor de Y nu gaan ipv wachten op het onbekende. Zeker bij Tesla is dat niet te voorspellen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.