Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 261 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.125 views

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 19:41
Vraagje over nieuwe banden voor de Tesla Model 3 2019 RWD (18 inch velgen).

Als je op bandenthuis.nl het volgende invoert:

- 235 / 45 / 18
- Zomerbanden
- Label A voor alle drie de dingen (zuinigheid, grip op nat wegdek en geluid)

Krijg je dit:

https://www.bandenthuis.n...rice=852&wet=A&noise[0]=A

En dan kom je dus bij deze uit

https://www.bandenthuis.n...-NXT-(CRM)-235-45-r18-s98

Voor EUR 169 per band.

Alternatief is deze:

https://www.bandenthuis.n...ZEROEELTR-235-45-r18-s98W

EUR 211 per band.

Kan iemand me uitleggen waarom ik voor de duurdere variant moet gaan, of gewoon de 'goedkope' kan nemen? En is het geld waard?

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:22
Die laatste zijn run-flats, dus duurder. En snelheids-rating mag evt wat minder, wat mogelijk ook nog wat scheelt. Kijk ook eens naar Tyre Reviews op YouTube bijvoorbeeld.

[ Voor 66% gewijzigd door jvd-nl op 22-02-2024 21:27 ]

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
En welke banden zitten er nu onder? Daar tevreden over? Wat kosten die nieuw?
Wat komt O.E.M. uit de fabriek bij Tesla?

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 19:41
Allewijn schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:31:
En welke banden zitten er nu onder? Daar tevreden over? Wat kosten die nieuw?
Wat komt O.E.M. uit de fabriek bij Tesla?
Michelin Pilot Sport 4 235/45R18 98Y

Slechter label op alle 3 de punten. Allemaal label B (zuinigheid, grip op nat wegdek en geluid).

Prijs circa EUR ~170 per band zie ik.

Tja tevreden: geen idee, het zijn maar banden. Ben geen autoliefhebber ik rijd gewoon voor gemak.
jvd-nl schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:24:
Die laatste zijn run-flats, dus duurder. En snelheids-rating mag evt wat minder, wat mogelijk ook nog wat scheelt. Kijk ook eens naar Tyre Reviews op YouTube bijvoorbeeld.
Oke, run-flat hoeft van mij niet. Dus kan ik voor de goedkopere gaan? Zijn die goed genoeg?

EDIT:

Als je voor zuinigheid label B selecteert kom je op stuk goedkopere uit:

https://www.bandenthuis.n...ok-K135XL-235-45-r18-s98W

124 euro per band
- Zuinigheid B
- Geluid A
- Grip A

Zou het de forse meerprijs waard zijn voor de 'beste' banden? (Volgens het label)?

[ Voor 14% gewijzigd door radeoxx op 22-02-2024 21:51 ]

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 17:28

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Vandaag me M3P opgehaald in België.
Komt lekker van zn plek.
Is nogal een verschil met onze peugoet 308sw 1.6 benzine

• Thomason
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:30
LuXFluX schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:31:
[...]

Wat hebben ze gedaan om het gekraak te verhelpen?
Bij mijn M3 2024 kraakt de stoel ook, vooral de eerste minuten na het wegrijden. Vraag me af of ze het goed kunnen fixen dus heb zelf nog geen reparatieverzoek ingediend.
Wat ze precies gedaan hebben weet ik niet, maar ze wisten wel waar ze moesten zijn en hebben de stoel uit de auto gehaald en daar wat verandert. Kraken is nu in ieder geval weg, ook als ik echt kracht zet op de stoel (daarbij hoorde je het eerst heel goed). Lijkt dus iets te zijn geweest in het frame onder de stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 12:02
Thomason schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 23:51:
[...]

Wat ze precies gedaan hebben weet ik niet, maar ze wisten wel waar ze moesten zijn en hebben de stoel uit de auto gehaald en daar wat verandert. Kraken is nu in ieder geval weg, ook als ik echt kracht zet op de stoel (daarbij hoorde je het eerst heel goed). Lijkt dus iets te zijn geweest in het frame onder de stoel.
Goed dit te horen, bij mij komen ze 6 maart voor de krakende stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:42
radeoxx schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:22:
Vraagje over nieuwe banden voor de Tesla Model 3 2019 RWD (18 inch velgen).

Als je op bandenthuis.nl het volgende invoert:

- 235 / 45 / 18
- Zomerbanden
- Label A voor alle drie de dingen (zuinigheid, grip op nat wegdek en geluid)

Krijg je dit:

https://www.bandenthuis.n...rice=852&wet=A&noise[0]=A

En dan kom je dus bij deze uit

https://www.bandenthuis.n...-NXT-(CRM)-235-45-r18-s98

Voor EUR 169 per band.

Alternatief is deze:

https://www.bandenthuis.n...ZEROEELTR-235-45-r18-s98W

EUR 211 per band.

Kan iemand me uitleggen waarom ik voor de duurdere variant moet gaan, of gewoon de 'goedkope' kan nemen? En is het geld waard?
Misschien even kijken of deze geschikt zijn voor een EV. Bijvoorbeeld het draagvermogen van de band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:59
Zag deze Tesla te koop op autoscout performance met superveel carbon, wel aan de prijs pfff
Ziet er wel gaaf uit (al zou ik nooit voor zwart kiezen)

https://www.autoscout24.n...?utm_source=android-share

[ Voor 9% gewijzigd door SpikeHome op 23-02-2024 09:04 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:29
SpikeHome schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:04:
Zag deze Tesla te koop op autoscout performance met superveel carbon, wel aan de prijs pfff

Dat zijn auto's waar te veel aan geprutst is...
Ik snap mensen die dat doen niet, zeker niet als ze die dan na een paar maanden al kwijt willen.
Zou ik nooit kopen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Tommie12 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:12:
[...]

Dat zijn auto's waar te veel aan geprutst is...
Ik snap mensen die dat doen niet, zeker niet als ze die dan na een paar maanden al kwijt willen.
Zou ik nooit kopen.
Ik weet van oude BMW`s vroeger, als die vers optisch getuned waren, dat het vaak schade-auto`s waren.
Die moesten toch al gespoten worden + nieuwe bumpers dus was de meerprijs van tuning klein of zelfs goedkoper dan origineel.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:02

Import auto aan de info van RDW te zien. Is altijd maar de vraag wat er verder nog mee gebeurd is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 00:43

Lol, wat een gedrocht :-(. Die spoiler, kan toch niet man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 17:28

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Iemand een tip.
Ik heb de tesla app gedownload en wil een betaal methode toevoegen
Ik krijg alleen de optie creditcard maar op welke manier ik ook de postcode invoer, hij accepteert het niet.
Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07

Ziet er wel goed uit zeg. Ik vind zelf dat deze in zwart helemaal niet heel verkeerd zijn. (ben zelf meer fan van wit). Behalve de spoiler wellicht, die is wel net te groot maar de rest ziet er goed uit. Ook vind ik deze velgen mooi staan. Ook alcantara interieur/ hemel. Als dat allemaal echt carbon is (lijkt wel) dan kost dat gauw denk ik 5-10k alles bij elkaar + de velgen. Alsnog te hoog ingezet vind ik voor een auto van meer dan 1.5jaar oud.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Tweakarim schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:41:
Iemand een tip.
Ik heb de tesla app gedownload en wil een betaal methode toevoegen
Ik krijg alleen de optie creditcard maar op welke manier ik ook de postcode invoer, hij accepteert het niet.
Doe ik iets verkeerd?
Postcode? Bedoel je mss CCV code?

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomason
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:30
The_Haunted schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 06:30:
[...]

Goed dit te horen, bij mij komen ze 6 maart voor de krakende stoel
Top! Het leek er ook wel op dat dit een bekender probleem was, hoefde namelijk niet uit te leggen waar ik het kraken hoorde of waar het vandaan kwam. Gingen gelijk aan de slag. Uiteraard onder garantie gedaan dus geen verdere kosten aan verbonden, opzicht logisch voor een auto van 3 maanden oud maar toch het vermelden waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rai_rob
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:27
Tesio schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:32:
[...]

Ik begrijp je dilemma. Ik kan komende maand een lease uitzoeken, waarbij ik voor 99% zeker weet voor de MY RWD te gaan. Twee opties: (1) meteen ervoor gaan en genieten, of (2) wachten tot de facelift beschikbaar is (wat sowieso minimaal een jaar gaat duren(?) als ik de berichten een beetje mag geloven) en in de tussentijd eentje uit de pool rijden.

Wat mij evt. zou doen besluiten om voor de facelift een MY te gaan rijden, is het ontbreken van de richtingaangever. Zijn er M3H-rijders die hier hun ervaring kunnen delen over richting aangeven? Misschien dat het gewoon een kwestie van wennen is, maar op een rotonde met gedraaid stuur een bepaalde richting aangeven lijkt me lastig. Ik zal bij de huidige auto eens testten of ik 'moeiteloos' de (in mijn geval) CC-knoppen kan vinden.
De richtingaangever is even wennen bij rotondes vooral vooruit denken, als je haaks links en meteen weer rechts moet gaat het nog weleens fout ook daar vooruit denken. De 3 2024 is mijn eerste Tesla en heb hem sinds oktober er is maar een ding waar je me over hoort klagen en dat de autostand van de ruitenwisser 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:25
rai_rob schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:10:
[...]

De richtingaangever is even wennen bij rotondes vooral vooruit denken, als je haaks links en meteen weer rechts moet gaat het nog weleens fout ook daar vooruit denken. De 3 2024 is mijn eerste Tesla en heb hem sinds oktober er is maar een ding waar je me over hoort klagen en dat de autostand van de ruitenwisser 8)7
Toen ik mijn nieuwe m3h haalde begin deze maand vond ik de autowisser goed werken.
Maar sinds de 1e update werd het slechter en voor mijn gevoel hebben de updates daarna het alleen maar slechter gemaakt.
Bij mij lijkt hij op auto gewoon niks meer te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Myrdhin schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:38:
[...]

Import auto aan de info van RDW te zien. Is altijd maar de vraag wat er verder nog mee gebeurd is.
Wat een cliché, geautomatiseerd antwoord weer.. Wat kan er nu mis zijn? Ben erg benieuwd wat je verstaat onder "wat ermee gebeurd is"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn2511
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 09:37
Ik rij in een MY RWD sinds half november en heb geen premium connectivity meer. Als ik nu gebruik maak van de hotspot op mijn iPhone haalt de auto wel updates binnen en ik kan ook Apple Music en Podcasts etc gebruiken, maar de voice commands en verkeersinformatie doen het niet meer (heeft volgens mij nooit gewerkt via de hotspot). De navigatie laat een tekentje zien van geen verbinding en geeft aan route zonder actuele verkeersinformatie. Vinkje stay connected in drive staat gewoon aan. Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martijn2511 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:08:
Ik rij in een MY RWD sinds half november en heb geen premium connectivity meer. Als ik nu gebruik maak van de hotspot op mijn iPhone haalt de auto wel updates binnen en ik kan ook Apple Music en Podcasts etc gebruiken, maar de voice commands en verkeersinformatie doen het niet meer (heeft volgens mij nooit gewerkt via de hotspot). De navigatie laat een tekentje zien van geen verbinding en geeft aan route zonder actuele verkeersinformatie. Vinkje stay connected in drive staat gewoon aan. Iemand die dit herkent?
Je app werkt wel gewoon als de auto niet op wifi zit?

Zonder Premium moet je navigatie en verkeersinfo gewoon werken. Voice commands ook. Dus iets lijkt er niet goed te zijn qua verbinding.

[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 23-02-2024 12:17 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn2511
Inspired schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:09:
[...]

Je app werkt wel gewoon als de auto niet op wifi zit?
Welke app bedoel je precies? Verkeersinfo en voice commands werken prima als ik de hotspot niet aan heb

[ Voor 3% gewijzigd door Martijn2511 op 23-02-2024 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 19:47
Verkeersinformatie werkt bij mij gewoon via hotspot, dat tekentje van 'geen verbinding' en melding van route zonder actuele verkeersinformatie heb ik alleen als hij niet goed overschakelt van wifi thuis naar hotspot maar dus niet als hij goed verbonden is. Voice commands gebruik ik nooit. In ieder geval hoort het dus niet wat je aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 10:29
Nog iemand last met de DAB-ontvangst bij zijn tesla ?

Bij momenten lijkt die gewoon compleet weg te vallen om dan daarna weer perfect te werken(dagen aan een stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:06
zwasie schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:23:

Bij momenten lijkt die gewoon compleet weg te vallen om dan daarna weer perfect te werken(dagen aan een stuk)
Ik heb al dagen geen ontvangst meer. In service mode heeft ie aan dat ie 3x geprobeerd heeft de radio te pingen en er dan mee stopt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
  • Nu online
adwin84 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:43:
[...]

Ik heb al dagen geen ontvangst meer. In service mode heeft ie aan dat ie 3x geprobeerd heeft de radio te pingen en er dan mee stopt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihiQSCaky9Zr0F7LxgLiAzicHxw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/enCstyDJGbHrFYnT9Q1ZfqtC.jpg?f=user_large

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
zwasie schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:23:

Het werkt bij mij ook niet vlekkeloos sinds ik de auto heb eind januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:12
Idem, al enkele maanden exact zelfde verhaal, nu gebruik ik voice commands nooit, maar verkeersinfo vind ik wel wat vervelender…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderhomans
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 00:39
adwin84 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:43:
[...]

Bij mijn service afspraak werd er ook een “tuner check” toegevoegd. Misschien een bekend probleem dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:59
Weet iemand of je met de tesla knob ook met Cruise Control kan zorgen dat ruitenwissers uit blijven?
of is dat alleen met auto pilot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:06
sanderhomans schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:59:
[...]

Bij mijn service afspraak werd er ook een “tuner check” toegevoegd. Misschien een bekend probleem dus?
Oke duidelijk. Ik heb ook een service verzoek ingediend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik ben benieuwd naar wat voor laadkabels er nu bij M3H geleverd wordt. Ik kreeg zelf een blauwe kabel maar een klant hing vandaag zijn vonkel nieuwe M3H aan de paal met een zwarte kabel. Die zat er volgens hem bij. Volgens mij merkloos (mijn blauwe is van Mennekes).

Iemand ook een zwarte gekregen?

[ Voor 12% gewijzigd door Giga op 23-02-2024 16:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:15
Giga schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:09:
Ik ben benieuwd naar wat voor laadkabels er nu bij M3H geleverd wordt. Ik kreeg zelf een blauwe kabel maar een klant hing vandaag zijn vonkel nieuwe M3H aan de paal met een zwarte kabel. Die zat er volgens hem bij. Volgens mij merkloos (mijn blauwe is van Mennekes).

Ik heb een zwarte gekregen, geen idee welk merk eigenlijk. Nog niet naar gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
Ik heb een blauwe mennekes erbij gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Heeft iemand al een battery health test zelfstandig uitgevoerd via Service menu? Het lijkt erop dat het bij mij niet start.
Sentry, Cabin overheat protection en Plannen staan uit zoals beschreven.
Batterij is op 5% Het laden wordt gestopt als ik op Run test druk, maar ik zie niet dat hij bezig is of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hunkaroglu schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:59:
Heeft iemand al een battery health test zelfstandig uitgevoerd via Service menu? Het lijkt erop dat het bij mij niet start.
Sentry, Cabin overheat protection en Plannen staan uit zoals beschreven.
Batterij is op 5% Het laden wordt gestopt als ik op Run test druk, maar ik zie niet dat hij bezig is of zo.
Nooit gedaan. Maar je kunt de auto ook ff een uur of twee laten slapen op 5% en dan zelf naar 100% chargen. Obv de rated range die je dan ziet kun je zelf ook wel de health berekenen. Verwacht weinig verschil tov de Tesla test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Inspired schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:12:
[...]

Nooit gedaan. Maar je kunt de auto ook ff een uur of twee laten slapen op 5% en dan zelf naar 100% chargen. Obv de rated range die je dan ziet kun je zelf ook wel de health berekenen. Verwacht weinig verschil tov de Tesla test.
Ik had het via Tessie app laten doen. Die gaf rond de 11% aan. Kmstand staat op 146000. En wilde het ook via Tesla zelf laten doen om te vergelijken of dat hetzelfde was. Maar wat 11% weer betekent zegt mij niks. Is dat dan wel ok? En op welk percentage is het dan niet meer goed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03:12

djbarney

XBL: DeejayBarney

yes, ik heb ook een zwarte (met grijze handgrepen en een velcro strap er aan). lijkt minder stug en mogelijk langer dan de blauwe mennekes die ik bij mijn 2019 model 3 had, maar heb ze helaas niet naast elkaar gehad om echt goed te kunnen vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Kom er nu pas eens achter dat je bij wifi instellingen bij de instellingen van de specifieke verbinding kan aanvinken dat je verbonden wil blijven tijdens het rijden.

Ik ging, omdat auto in parkeergarage staat, elke keer (Naja ik deed de update hierdoor minder vaak) in de auto zitten (laat tel liever niet in auto liggen) met wifi hotspot telefoon tot ie na ruim half uur eens klaar was als het meezit. Maar kan dus gewoon de hotspot aanhouden tijdens rijden.

Blijf het bijzonder vinden dat je met premium connectivity wel kan Netflixen, maar geen updates binnen halen. Lijkt me toch wat belangrijker.

[ Voor 3% gewijzigd door Hertog_Martin op 23-02-2024 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Inspired schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:12:
[...]

Het is nu wel gelukt. Ik had het opgeladen tot 15% en opnieuw de test gestart. Fans begonnen te blazen. En de batterij wordt nu door Tesla eerst leeggemaakt. Nu ongeveer 24 uur wachten. Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
djbarney schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:26:
[...]

yes, ik heb ook een zwarte (met grijze handgrepen en een velcro strap er aan). lijkt minder stug en mogelijk langer dan de blauwe mennekes die ik bij mijn 2019 model 3 had, maar heb ze helaas niet naast elkaar gehad om echt goed te kunnen vergelijken :)
Bedankt allen.

Kan mij vergissen maar die van hem was zonder grijze handgrepen en ik heb ook geen klittenband gezien. Oogde ook als een stuggere/ dikkere kabel. Begin te denken dat er 3 verschillende circuleren:

• Blauwe Mennekes https://www.alternate.nl/...abel/html/product/1823101
• Zwart met grijze handgrepen
• Zwart, dikkere kabel.

[ Voor 6% gewijzigd door Giga op 23-02-2024 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hunkaroglu schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:38:
[...]

Het is nu wel gelukt. Ik had het opgeladen tot 15% en opnieuw de test gestart. Fans begonnen te blazen. En de batterij wordt nu door Tesla eerst leeggemaakt. Nu ongeveer 24 uur wachten. Ben benieuwd. :)
Hoor graag wat Tesla ervan maakt. :) 11% na (bijna?) 5 jaar en 100k+ is redelijk standaard bij de LR. Je zit wellicht nog eerder aan de lage kant. Ik had na vier jaar en 80k km ook 11/12%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn2511
yourney schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:45:
[...]

Idem, al enkele maanden exact zelfde verhaal, nu gebruik ik voice commands nooit, maar verkeersinfo vind ik wel wat vervelender…
Heeft het bij jou eerder wel gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:12
Martijn2511 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 19:51:
[...]

Heeft het bij jou eerder wel gewerkt?
Ja, een paar maanden geleden werkte het nog (ook nadat premium connectivity verlopen was). Ik heb het idee dat ze tethering/hotspot willen ontmoedigen oid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimocash

Ik heb ook een zwarte. 9feb opgehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Inspired schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:51:
[...]

Hoor graag wat Tesla ervan maakt. :) 11% na (bijna?) 5 jaar en 100k+ is redelijk standaard bij de LR. Je zit wellicht nog eerder aan de lage kant. Ik had na vier jaar en 80k km ook 11/12%.
Opladen is weer begonnen. Op 11% nu. En hij geeft 6u40m nog aan tot 100%. Vermoedelijk morgen vroeg klaar dan. We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05:47

Sebazzz

3dp

M3 2024 RWD standard range, opgehaald 12 februari. Ik heb een blauwe, vrij stijve, mennekes kabel. Eentje die ik in de laadpoort precies moet aandrukken anders lockt hij niet.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hunkaroglu schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:47:
[...]

Opladen is weer begonnen. Op 11% nu. En hij geeft 6u40m nog aan tot 100%. Vermoedelijk morgen vroeg klaar dan. We gaan het zien.
Maakt de auto veel geluid tijdens die test? Of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik had gisteren in de Morspoort garage van Leiden dat het opladen gestopt is. Er was toen 8kWh geladen. Ik kon niet achteraf ontdekken waarom dit was, maar de ring op de oplader gaf geen licht, maar ook geen fout (zoals rood licht). Kabel zat nog wel gelockt, en ik kon hem met mijn laadpas unlocked. Kan ik achteraf zien of het de M3 is of dat het de laadpaal is?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3234dmtr
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 27-04 18:33
yourney schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 20:08:
[...]

Ja, een paar maanden geleden werkte het nog (ook nadat premium connectivity verlopen was). Ik heb het idee dat ze tethering/hotspot willen ontmoedigen oid
Zal denk ik toch iets anders zijn. Premium Connectivity is bij ons al maanden geleden verlopen en gebruik sindsdien de ( Android ) telefoon als hotspot. Geen problemen met de spraakopdrachten of actuele routebegeleiding.
Navigatie raakt trouwens wel altijd de kluts kwijt als je, komende uit de tunnels op de A9 de wisselbaan richting Almere pakt, dan is de route foetsie en berekent deze pas weer ter hoogte van Almere zelf op de A6. Andere kant op trouwens geen problemen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06
Welke update zit je? Ik zat op .6 en vanmiddag deed bij mij ook gek. Bellen wilde niet en andere opdrachten ook niet .7 staat nu klaar om vannacht geïnstalleerd te worden. Hopen dat dat het verhelpt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenK2023
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-04-2024
Sebazzz schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:04:
M3 2024 RWD standard range, opgehaald 12 februari. Ik heb een blauwe, vrij stijve, mennekes kabel. Eentje die ik in de laadpoort precies moet aandrukken anders lockt hij niet.
Hier ook. Heb nu voor 2e keer serviceverzoek ingediend. Soms zit ik wel >20x te proberen om te laten locken. Verschrikkelijk. Stekker voor in de laadpoort is aanzienlijk smaller dan die van de thuislader en SC. Kan niet kloppen…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SsLt_NHVYZSAs8nxg3mmxp8B6nQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wMcEKLgi5XagKbfCbhkg2pGY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gek dat Tesla dit niet test bij afleveren nu ze weten dat er een issue met de poort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Inspired schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 08:26:
Gek dat Tesla dit niet test bij afleveren nu ze weten dat er een issue met de poort is.
Maar is echt een issue met de poort? Las wel dat sommige niet recht zaten maar zag ook berichten hier dat mensen hun laadkabel wat moesten schrapen / veilen en daarna vergrendelde die wel. Dus wat is het van de twee? Is het een laadkabel batch die inferieure kwaliteit heeft of weet Tesla de laadpoort niet meer uit te lijnen?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oekol schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 08:35:
[...]

Maar is echt een issue met de poort? Las wel dat sommige niet recht zaten maar zag ook berichten hier dat mensen hun laadkabel wat moesten schrapen / veilen en daarna vergrendelde die wel. Dus wat is het van de twee? Is het een laadkabel batch die inferieure kwaliteit heeft of weet Tesla de laadpoort niet meer uit te lijnen?
Ik begreep dat de uitlijning van de poort het issue is idd. Al leveren ze zelf ook de kabel mee dus als die het issue zou zijn dan moeten ze dat toch ook gewoon proactief oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Laatst online: 27-07 16:01

MethinX

't is wat!

Ik heb het idee dat het aan die kabel ligt. Ik heb mijn MY RWD nu ongeveer 2 weken en heb ook een blauwe Mennekes kabel erbij gekregen. Problemen met vergrendeling heb ik alleen met deze kabel gehad. Thuislader met vaste kabel en Tesla Supercharger of Fastned geen problemen mee gehad nog.

1 keer begonnen met laden zonder vergrendeling en de andere keren is het vergrendelen uiteindelijk wel gelukt. Gelukkig laad het wel gewoon dus het is niet een heel groot issue?

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
3234dmtr schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:15:
[...]

Zal denk ik toch iets anders zijn. Premium Connectivity is bij ons al maanden geleden verlopen en gebruik sindsdien de ( Android ) telefoon als hotspot. Geen problemen met de spraakopdrachten of actuele routebegeleiding.
Navigatie raakt trouwens wel altijd de kluts kwijt als je, komende uit de tunnels op de A9 de wisselbaan richting Almere pakt, dan is de route foetsie en berekent deze pas weer ter hoogte van Almere zelf op de A6. Andere kant op trouwens geen problemen... 8)7
Miste het wel na verlopen van premium. Heb overwogen om premium te nemen of een hotspot. Uiteindelijk er voor gekozen om een Carlinkit dongle voor Tesla te kopen. Op die manier heb ik CarPlay met Waze, Flitsmeister, spotify etc in de browser van mijn Tesla. Werkt best ok. Nadeel is wel dat je batterij van je telefoon heel rap gaat omdat de dongle je telefoon als modem gebruikt en ook nog CarPlay moet aansturen. Vooral Waze is een verademing boven tesla navigatie als het om alternatieve routes gaat.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MethinX schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 08:46:
Ik heb het idee dat het aan die kabel ligt. Ik heb mijn MY RWD nu ongeveer 2 weken en heb ook een blauwe Mennekes kabel erbij gekregen. Problemen met vergrendeling heb ik alleen met deze kabel gehad. Thuislader met vaste kabel en Tesla Supercharger of Fastned geen problemen mee gehad nog.

1 keer begonnen met laden zonder vergrendeling en de andere keren is het vergrendelen uiteindelijk wel gelukt. Gelukkig laad het wel gewoon dus het is niet een heel groot issue?
Er zijn genoeg mensen die ook met andere (AC) laders issue hadden. Zou het persoonlijk laten fixen. Lullig als je ergens wilt laden en je kunt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
dimocash schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:22:
[...]

Ik heb ook een zwarte. 9feb opgehaald.
Bedankt allen.

Lijkt erop alsof Tesla vanaf nu de blauwe Mennekes kabel niet meer levert bij een nieuwe Model3 of MY maar is overgestapt op de zwarte kabel met een grote kabelstrap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Hunkaroglu schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:47:
[...]

En wat heb je nu vastgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
The Druid schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 08:46:
[...]

Miste het wel na verlopen van premium. Heb overwogen om premium te nemen of een hotspot. Uiteindelijk er voor gekozen om een Carlinkit dongle voor Tesla te kopen. Op die manier heb ik CarPlay met Waze, Flitsmeister, spotify etc in de browser van mijn Tesla. Werkt best ok. Nadeel is wel dat je batterij van je telefoon heel rap gaat omdat de dongle je telefoon als modem gebruikt en ook nog CarPlay moet aansturen. Vooral Waze is een verademing boven tesla navigatie als het om alternatieve routes gaat.
Wat ik op YouTube heb gezien (is niet veel eerlijk gezegd want het is nogal onderbelicht) lijkt de responsetijd van aanraken en beeldopbouw best tegen te vallen (voor mij dan). Is dat verbeterd / overdrijf ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
The Druid schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 08:46:
[...]
Vooral Waze is een verademing boven tesla navigatie als het om alternatieve routes gaat.
Echt zo? Hoeveel routes wil je hebben dan? De tesla geeft ook meerdere routes weer op begin en tijdens het rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Oekol schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:18:
[...]

Echt zo? Hoeveel routes wil je hebben dan? De tesla geeft ook meerdere routes weer op begin en tijdens het rijden?
Ik gebruikte op Carplay uiteindelijk ook het vaakst Waze maar was meer omdat ik die het beste de route vooruit vindt tonen lekker hoog, mooi overzicht op wat er komt.
Echt jammer dat het allemaal op zo’n klein gedeelte van het scherm moet op de Tesla.

Mijn grootste bezwaar waarom ik nooit meer zo’n dongle koop is gewoon het koppelen zelf. Werkte met voor online CarPlay in mijn vorige auto gewoon niet feilloos genoeg. Ook een beetje vertraging tijdens het bellen altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Druid
Giga schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:12:
[...]

Wat ik op YouTube heb gezien (is niet veel eerlijk gezegd want het is nogal onderbelicht) lijkt de responsetijd van aanraken en beeldopbouw best tegen te vallen (voor mij dan). Is dat verbeterd / overdrijf ik?
Dit is hoe het bij mij werkt. 100% ideaal, zeker niet. Maar voor mijn usercase zeker goed genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Druid
Oekol schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:18:
[...]

Snap je vraag, dit had ik beter moeten uitleggen. Ik heb 3 mogelijke routes naar huis. Het gaat mij niet om het aantal routes maar om de keuze die de navigatie maakt. De Tesla planner stuurt mij altijd over 1 bepaalde route. Die staat soms muurvast en soms niet. Waze lijkt dat goed te snappen en suggereert de alternatieve routes als de preferente route vast staat. Mijn Tesla, ook als je vermijd file op 5 minuten of lager zet, stuurt mij altijd dwars door de stad en lijkt minder goed in te kunnen schatten dat files in de stad door bijv. stoplichten kort kunnen zijn qua afstand maar wel veel tijd kosten. Met als gevolg dat ik regelmatig vast sta terwijl dit niet hoeft. Dit alles is N=1 uiteraard. Dus kan voor iedereen anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Giga schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:28:
[...]

Ik gebruikte op Carplay uiteindelijk ook het vaakst Waze maar was meer omdat ik die het beste de route vooruit vindt tonen lekker hoog, mooi overzicht op wat er komt.
Echt jammer dat het allemaal op zo’n klein gedeelte van het scherm moet op de Tesla.

Mijn grootste bezwaar waarom ik nooit meer zo’n dongle koop is gewoon het koppelen zelf. Werkte met voor online CarPlay in mijn vorige auto gewoon niet feilloos genoeg. Ook een beetje vertraging tijdens het bellen altijd.
Yup herkenbaar, soms pakt hij hem niet en zit je te hannesen met de wifi van je tesla opnieuw aanzetten. Het is allemaal niet ideaal maar voor mijn tweakers usercase werkt het. Voor mijn vrouw niet … dus die navigeert lekker met de tesla navigatie. Dat is ook weer het mooie aan Tesla en de mogendheden van het hebben van verschillende bestuurders profielen.

[ Voor 6% gewijzigd door The Druid op 24-02-2024 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenK2023
MethinX schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 08:46:

Hier idem. Thuis en onderweg laden: geen probleem. Maar op het werk met de Mennekes-kabel standaard paar min klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenK2023
Oekol schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 08:35:
[...]

Poort hebben ze bij me nagekeken en scheen niets mis mee te zijn. En stekker vijlen/schrapen zou ik bij de Mennekes-kabel een uiterst vreemde vinden, want die stekker is gewoon al een aardige cm smaller in omtrek dan de SC stekker of die van mijn thuislaadpaal… Wil dus eigenlijk gewoon de kabel eens vervangen hebben. Geloof echt dat daar de oplossing in zit voor deze (foute) badge aan Mennekes-kabels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:31

Hier ook een zwarte kabel gekregen, staat ook mooier bij m'n zwarte wieldoppen en accenten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ik heb een probleem, via het service menu heb ik met 4% SoH de battery degradatie test gestart. Accupakket werd verwarmt. Bij 1% leek er weinig meer te gebeuren dus ik heb de boel afgebroken door het service menu af te sluiten.

Echter laat de auto nu niet meer. Hij staat nu op 0% als ik hem inplug schakelt hij een seconden in voor laden maar schakelt dan weer af.

Auto al geprobeerd te herstarten zonder succes. Iemand suggesties of zou die nog in zijn test vast zitten? (service mode is afgesloten)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hier besloten om mijn twijfels mbt wachten op een HW4 Y, of een extra prijsverlaging of duidelijk zicht op de Juniper, een deadline te geven.
We wachten hier tot 1 april (huidige prive auto al verkocht en mogen gratis in een leenauto rijden van een goede vriend. Briljant).
1 april bekijken we wat de markt dan doet.
Niks veranderd? Dan bestellen we de Y rwd.
Hw4 ondertussen vanuit Berlijn? Nice. Dan heb ik toch een verbetering en bestellen we die Y.
Duidelijk zicht op de Juniper? Dan beoordelen hoe lang dat wachten is (want tot q1 2025 is voor ons te lang).
Prijsverhoging tov nu? Hmmmm dan balen. Dan misschien 2ehands kijken oid (want voor 41k zijn dan ook zelfs al jonge LR's te koop).

Op dit moment geeft Tesla hun TIJDELIJKE AANBIEDING aan tot 31 maart....
Zou het dus bijv slim zijn om 31 maart gewoon te bestellen? En stel dat je dan een paar dagen later ziet dat er een interessantere prijs/ontwikkeling is, dan kan je altijd annuleren of met Tesla overleggen aanpassing prijs toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gGlda1ZUUe_rC5-i-8ZKBX04L7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ipx7XIz2ESuUUugYVjsrem9E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
revolution-nl schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 10:55:
Ik heb een probleem, via het service menu heb ik met 4% SoH de battery degradatie test gestart. Accupakket werd verwarmt. Bij 1% leek er weinig meer te gebeuren dus ik heb de boel afgebroken door het service menu af te sluiten.

Echter laat de auto nu niet meer. Hij staat nu op 0% als ik hem inplug schakelt hij een seconden in voor laden maar schakelt dan weer af.

Auto al geprobeerd te herstarten zonder succes. Iemand suggesties of zou die nog in zijn test vast zitten? (service mode is afgesloten)
Ik vind het niet bijster slim om dat servicemenu af te sluiten.

Je weet dat die test uren duurt.
Ik zou terug in het service menu gaan en de test herstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 21:06
Allewijn schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 10:57:
Hier besloten om mijn twijfels mbt wachten op een HW4 Y, of een extra prijsverlaging of duidelijk zicht op de Juniper, een deadline te geven.
We wachten hier tot 1 april (huidige prive auto al verkocht en mogen gratis in een leenauto rijden van een goede vriend. Briljant).
Hw4 ondertussen vanuit Berlijn? Nice. Dan heb ik toch een verbetering en besteplen de de Y.
Duidelijk zicht op de Juniper? Dan beoordelen hoe lang dat wachten is (want tot q1 2025 is voor ons te lang).
Prijsverhoging tov nu? Hmmmm dan balen. Dan misschien 2ehands kijken oid (want voor 41k zijn dan ook zelfs al jonge LR's te koop).

Zou het dus bijv slim zijn om 31 maart gewoon te bestellen? En stel dat je dan een paar dagen later ziet dat er een interessantere prijs/ontwikkeling is, dan kan je altijd annuleren of met Tesla overleggen aanpassing prijs toch?

[Afbeelding]
Wachten op de Juniper oké… daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Al is het verschil tussen het huidige model en de Juniper (als je naar het oude model 3 en de Highland kijkt) ook weer niet dermate groot. Maar wachten op HW4???? Wat gaat je dat extra brengen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Tommie12 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 10:57:
[...]

Ik vind het niet bijster slim om dat servicemenu af te sluiten.

Je weet dat die test uren duurt.
Ik zou terug in het service menu gaan en de test herstarten.
Iets met geduld O-)
12v losgekoppeld samen met de DC connector onder de achterbank, aangekoppeld en hij laad weer :)
Hw4 ondertussen vanuit Berlijn? Nice. Dan heb ik toch een verbetering en bestellen we die Y.

[Afbeelding]
Was voor mij de reden om een highland te bestellen ipv de Y.

Net als met mijn 2019 SR (heeft nog hw2.5) zit ik weer net in de transitie periode van HW 3 naar 4, volgens mij ziet er niet naar uit dat de Highland op termijn geen HW4 dus dat is weer jammer.

[ Voor 66% gewijzigd door revolution-nl op 24-02-2024 11:21 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 10:35

[ Voor 100% gewijzigd door Snakefoodjah op 24-02-2024 15:45 ]

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Inspired schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:12:
[...]

Maakt de auto veel geluid tijdens die test? Of valt dat wel mee?
Best wel.... maar dat is in het begin alleen, als hij de batterij moet ontladen. Zie hieronder het testresultaat en het geluid bij ontladen.
https://www.dropbox.com/s...l16hcm0kjlaspan49uqg&dl=0
Tommie12 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:06:
[...]

En wat heb je nu vastgesteld?
Test is klaar.
Start tijd: 2024-02-23 17.30, batterij was op 15%.
Eind tijd: 2024-02-24 04.30, tot 100% geladen, maar hij gaf 98% aan.
Degradatie: 15%
Aantal km's: 440km
Toen ik het in 2019 ging ophalen gaf hij 492km aan volgens mij, weet het niet meer zeker.

[ Voor 10% gewijzigd door Hunkaroglu op 24-02-2024 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hunkaroglu schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:48:
[...]

Best wel.... maar dat is in het begin alleen, als hij de batterij moet ontladen. Zie hieronder het testresultaat en het geluid bij ontladen.
https://www.dropbox.com/s...l16hcm0kjlaspan49uqg&dl=0

Test is klaar.

Start tijd: 2024-02-23 17.30, batterij was op 15%
Eind tijd: 2024-02-24 04.30, tot 100% geladen, maar hij gaf 98% aan.
Degradatie: 15%
Aantal km's: 440km
Toen ik het in 2019 ging ophalen gaf hij 492km aan volgens mij, weet het niet meer zeker.
Thanks voor de info. Bij ophalen (en een goede accu) had hij 499. Percentage en aantal kilometers lijkt dan niet helemaal te kloppen maar goed. Geeft in ieder geval wat richting.

Hoeveel kilometer heb je er nu mee gereden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Inspired schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 13:24:
[...]

Thanks voor de info. Bij ophalen (en een goede accu) had hij 499. Percentage en aantal kilometers lijkt dan niet helemaal te kloppen maar goed. Geeft in ieder geval wat richting.

Hoeveel kilometer heb je er nu mee gereden?
146.054km om precies te zijn. Dus over 150K onder de 30%. Tesla zelf geeft nog garantie op de accu tot
8 jaar of 192.000 km, wat het eerst van toepassing is, met behoud van ten minste 70% van de batterijcapaciteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 11:05

[Afbeelding]
Die aanbieding waar Tesla het over heeft gaat volgens mij puur om de gunstigere rente op een financiering (3% voor de MY t.o.v. 6% M3). Die loopt tot eind maart.

Als Tesla de prijs verlaagd voordat jou auto geleverd is dan passen ze jou prijs ook aan. Zelfs een paar dagen na levering lees ik nog wel eens dat Tesla je compenseert. Uiteraard moet je daar wel zelf achteraan dan.

En wat betreft het wachten… Wij hebben ook getwijfeld of we gingen wachten. Wij vonden het nieuwe interieur van de Highland wel mooier, maar het ontbreken van de stalks vonden wij wel een minpunt. Ik lees overal dat men er aan went, dat geloof ik ook wel, maar toch heb ik liever stalks. De M3H is veel stiller geworden, maar tov de MY konden wij tijdens de testrit van 1 uur geen merkbaar verschil waarnemen. Daarnaast heeft de MY RDW nu nog een premium geluidsinstallatie en de M3H heeft dat alleen bij de LR. De verwachting is wel dat ook die wordt uitgekleed als ze naar de Juniper gaan. HW3 vs 4 is volgens mij ook alleen interessant als je FSD wilt en voor je restwaarde. En je dashcam filmpjes zijn iets mooier. Verder vraag ik me af of je er in het dagelijkse gebruik iets van zal merken.

[ Voor 18% gewijzigd door Criminelis op 24-02-2024 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frosty__
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-09 07:01
Criminelis schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:10:
[...]

Die aanbieding waar Tesla het over heeft gaat volgens mij puur om de gunstigere rente op een financiering (3% voor de MY t.o.v. 6% M3). Die loopt tot eind maart.
Volgens mij ook. En dat hebben ze in het verleden wel vaker gedaan. Ook wel gezien dat ze er een einddatum aan hingen en deze vervolgens per dag nog weer gingen op-plussen tot x-moment. Geen garantie dat ze dat nu weer doen natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frosty__
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-09 07:01
The Druid schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:42:
[...]

.. Waze lijkt dat goed te snappen en suggereert de alternatieve routes als de preferente route vast staat. Mijn Tesla, ook als je vermijd file op 5 minuten of lager zet, stuurt mij altijd dwars door de stad en lijkt minder goed in te kunnen schatten dat files in de stad door bijv. stoplichten kort kunnen zijn qua afstand maar wel veel tijd kosten. Met als gevolg dat ik regelmatig vast sta terwijl dit niet hoeft. Dit alles is N=1 uiteraard. Dus kan voor iedereen anders zijn.
Waze houdt inderdaad ook rekening met "gebruikelijke" files. Als er dan een keer een "ongebruikelijke" file is (ik vind ze altijd heel ongebruikelijk die files, maar da's wat anders..;) ) dan geeft ie ook die melding in het scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:52
The Druid schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:42:
[...]

Snap je vraag, dit had ik beter moeten uitleggen. Ik heb 3 mogelijke routes naar huis. Het gaat mij niet om het aantal routes maar om de keuze die de navigatie maakt. De Tesla planner stuurt mij altijd over 1 bepaalde route. Die staat soms muurvast en soms niet. Waze lijkt dat goed te snappen en suggereert de alternatieve routes als de preferente route vast staat. Mijn Tesla, ook als je vermijd file op 5 minuten of lager zet, stuurt mij altijd dwars door de stad en lijkt minder goed in te kunnen schatten dat files in de stad door bijv. stoplichten kort kunnen zijn qua afstand maar wel veel tijd kosten. Met als gevolg dat ik regelmatig vast sta terwijl dit niet hoeft. Dit alles is N=1 uiteraard. Dus kan voor iedereen anders zijn.
Er gaat niets boven tomtom.
Realtime verkeersinfo...hij ziet de files...ook binnen en buiten de bebouwde kom
Hij ziet flitsers en mobiele flitsers
Geeft 3 routes..snelste en 2 alternatieven waarbij je meteen ziet km en tijd
Hij laad alle snelladers zien (filteren op CCS )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Criminelis schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:10:
[...]

Als Tesla de prijs verlaagd voordat jou auto geleverd is dan passen ze jou prijs ook aan. Zelfs een paar dagen na levering lees ik nog wel eens dat Tesla je compenseert. Uiteraard moet je daar wel zelf achteraan dan.
Het verschil is zelfs 4% en over bijvoorbeeld 60 maanden als je het zou financieren gaat dat echt om duizenden euro's verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Laatst online: 14-09 20:24
MaartenK2023 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 08:22:
[...]

Hier ook. Heb nu voor 2e keer serviceverzoek ingediend. Soms zit ik wel >20x te proberen om te laten locken. Verschrikkelijk. Stekker voor in de laadpoort is aanzienlijk smaller dan die van de thuislader en SC. Kan niet kloppen…

[Afbeelding]
Ik zou wel benieuwd zijn naar een foto van de twee laadstekkers naast elkaar, en dan bedoel ik de kant die de auto in gaat van de blauwe laadkabel, en van de mobiele lader die bij de auto zit.

Ik heb een vermoeden dat het nokje wat in de connector zit, bij de blauwe kabel niet helemaal lekker zit kwa locatie, en dat daar het grootste probleem zit. Zeker omdat andere mensen melden dat laden met een andere kabel eigenlijk nooit problemen geeft.

Hoor je de laadpoort ook vaak vergrendelen/ontgrendelen bij het aansluiten?

[ Voor 3% gewijzigd door adjego op 24-02-2024 14:36 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 11:05
maharens schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:34:
[...]

Het verschil is zelfs 4% en over bijvoorbeeld 60 maanden als je het zou financieren gaat dat echt om duizenden euro's verschil.
Zeker! Ik zeg ook niet dat het geen goede aanbieding is, het kan heel veel geld schelen. Maar wel alleen als je gebruik maakt van de financiering ;-) Anders heb je er niets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga

[Afbeelding]
Ik vind een deadline stellen slim. Het is immers pure speculatie wat er gaat gebeuren. Wie had gedacht dat de M3H geen stalks meer zou krijgen? Tesla doet dat soort dingen. Wat er na 31 maart gaat gebeuren? Geen idee. Wie weet gaat de prijs wel omhoog van de MY. Wie weet wel omlaag. Wie weet verandert er niets en maken ze de M3H wel duurder. Wie weet lekt de Juniper net nadat u bestelt heeft. Wie weet wanneer die dan uitkomt en waar? Zo kan men eindeloos doorgaan. Dus een deadline is slim en er daarna gewoon voor gaan.

Ik heb zelf makkelijk praten besef ik. Ik kon een nieuwe auto kiezen en was vrij in keuze. Ik ben in mijn keuze van ICE naar PHEV en toen toch uiteindelijk naar BEV gegaan. Maar ik vond geen enkele auto echt iets waar ik helemaal 100% voor wilde gaan. Toen las ik dat de Model 3 net vernieuwd was, dus mooi instapmoment. Gaan kijken bij Tesla en ik vond hem mooi en binnen een week tussen kijken, inlezen en proefrijden (kleur kiezen was nog wel een ding) laten bestellen door de LM. De vorige 3 nooit echt mooi gevonden, de Y vinden we zelfs lelijk, dus zo kan het gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blinky
  • Laatst online: 12-09 09:47
adjego schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:35:
[...]

Ik zou wel benieuwd zijn naar een foto van de twee laadstekkers naast elkaar, en dan bedoel ik de kant die de auto in gaat van de blauwe laadkabel, en van de mobiele lader die bij de auto zit.

Ik heb een vermoeden dat het nokje wat in de connector zit, bij de blauwe kabel niet helemaal lekker zit kwa locatie, en dat daar het grootste probleem zit. Zeker omdat andere mensen melden dat laden met een andere kabel eigenlijk nooit problemen geeft.

Hoor je de laadpoort ook vaak vergrendelen/ontgrendelen bij het aansluiten?
Hier hetzelfde issue met een blauwe Mennekes kabel icm Model Y RWD van een weekje oud. Bij de eerste poging(en) gaat het altijd fout. De laadpoort in de auto horen we dat ook zo'n vijf keer een poging doen omte locken, je hoort dat zo'n soort elktromotortje op en neer gaan maar krijgt de kabel dan niet te pakken. Daarna verschijnt de melding in de app. Als je de kabel echt overdreven en met kracht omhoog drukt in de laadpoort dan pakt ie hem meestal wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adjego
Blinky schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:42:
[...]

Hier hetzelfde issue met een blauwe Mennekes kabel icm Model Y RWD van een weekje oud. Bij de eerste poging(en) gaat het altijd fout. De laadpoort in de auto horen we dat ook zo'n vijf keer een poging doen omte locken, je hoort dat zo'n soort elktromotortje op en neer gaan maar krijgt de kabel dan niet te pakken. Daarna verschijnt de melding in de app. Als je de kabel echt overdreven en met kracht omhoog drukt in de laadpoort dan pakt ie hem meestal wel.
Dit geeft mijn vermoeden van een verkeerde locatie van het nokje in de laadstekker nog meer kans.
Bij mijn Tesla Model 3 lockt hij vanaf de linkerkant in de laadpoort. Dus je moet het linkse nokje van de laadkabel eens bekijken / foto van uploaden.

Hierbij zijn mijn foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4aNVLqyo78fW5TTZqHKRLb9KJs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lZ95BcIjqjByYV2FMiqkkPof.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UeR5HjnrTujOtzt1HMgUZO7xyJw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YRUZGn8GZFFeZyliF4yYotCy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door adjego op 24-02-2024 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
adjego schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:48:
[...]

Dit geeft mijn vermoeden van een verkeerde locatie van het nokje in de laadstekker nog meer kans.
Bij mijn Tesla Model 3 lockt hij vanaf de linkerkant in de laadpoort. Dus je moet het linkse nokje van de laadkabel eens bekijken / foto van uploaden.

Hierbij zijn mijn foto's:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
De poort zit er niet goed in. De rand van de stekker maakt dan dat hij er niet verder in wil en niet locked. Een TWC of Mobile Charger stekker heeft niet zo’n rand en dus gaat dat wel goed. Maar de alignment van de poort is het issue. Al vaker gemeld hier met foto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinky
Inspired schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:54:
[...]

De poort zit er niet goed in. De rand van de stekker maakt dan dat hij er niet verder in wil en niet locked. Een TWC of Mobile Charger stekker heeft niet zo’n rand en dus gaat dat wel goed. Maar de alignment van de poort is het issue. Al vaker gemeld hier met foto’s.
Daar lijkt het wel op. Zojuist nog even gecheckt en de blauwe mennekes kabel zit er op precies dezelfde manier in als te zien is in deze post https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/78080918. Services verzoek inmiddels ingeschoten. Vrouwlief zat ongeduldig te wachten om weg te gaan, zal later nog een foto toevoegen.

[ Voor 6% gewijzigd door Blinky op 24-02-2024 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
Inspired schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:54:
[...]

Ik heb wat plaatjes teruggezocht maar zo zit mijn stekker ook, en werkt prima. Zie niet helemaal hoe de poort er niet goed in kan zitten, dat is toch 1 geheel met het buitendeel?

Hier foto van mijn stekker als hij aangesloten is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BfjYFBqGbNEN7E2uytWYaJlGihQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WQfMkpPjYXt74oDYnBW25mbe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door adjego op 24-02-2024 15:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
adjego schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 15:13:
[...]

Ik heb wat plaatjes teruggezocht maar zo zit mijn stekker ook, en werkt prima. Zie niet helemaal hoe de poort er niet goed in kan zitten, dat is toch 1 geheel met het buitendeel?

Hier foto van mijn stekker als hij aangesloten is.

[Afbeelding]
Zal een kwestie van mm’s zijn maar net teveel waardoor hij bij sommige niet locked. Tesla vervangt niet de kabel maar doet wat met de poort als je het meld dus dan neem ik aan dat ze zelf fout zitten. Als ze de leverancier van de kabels de schuld hadden kunnen geven dan hadden ze dat zeker gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinky
Inspired schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 15:16:
[...]

Zal een kwestie van mm’s zijn maar net teveel waardoor hij bij sommige niet locked. Tesla vervangt niet de kabel maar doet wat met de poort als je het meld dus dan neem ik aan dat ze zelf fout zitten. Als ze de leverancier van de kabels de schuld hadden kunnen geven dan hadden ze dat zeker gedaan. :)
Dat zal ook wel de reden zijn als ik de laadkabel er met een flinke portie kracht in druk en dan ook stevig vast blijf houden dat ie hem dan wel lockt. Maar dat lijkt me toch niet de bedoeling. Is mijn eerste EV, dus verder geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
Inspired schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 15:16:
[...]

Als je dus het nokje aan de linkerkant van de kabel iets langer maakt heb je het denk ik ook gefixt. Het zal wel precies een combinatie zijn van die kabel met een net niet goed ingepaste laadpoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blinky schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 15:17:
[...]

Dat zal ook wel de reden zijn als ik de laadkabel er met een flinke portie kracht in druk en dan ook stevig vast blijf houden dat ie hem dan wel lockt. Maar dat lijkt me toch niet de bedoeling. Is mijn eerste EV, dus verder geen ervaring mee.
Is zeker niet de bedoeling. Dit is mijn tweede Tesla, en ook twee keer een blauwe kabel en beide auto’s nooit issues gehad. Gewoon een melding maken in de app. Dan zullen ze het gewoon fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Modbreak:Het is niet toegestaan referralcodes te posten of in je handtekening te hebben staan. Ook is het niet toegestaan om referralcodes actief via DM's aan te bieden als je constateert dat iemand tot koop of een proefrit over wil gaan. Ondanks dat dit zowel in de Tweakers FAQ als topicwaarschuwing staat hebben we de afgelopen periode meerdere mensen hierop moeten attenderen. Constateer je dit bij iemand, rapporteer dan het bericht. Alvast bedankt.

[ Voor 18% gewijzigd door Taro op 24-02-2024 15:39 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Nu online
Eindelijk de formele bevestiging! Adaptive komt ook naar alle S3XY welke de hardware ervoor hebben oOo Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JK2DJ9sHsfCxt62_iAq2PC2XqBQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LlrG2wUPRqIj5iFD1S4HHswj.jpg?f=fotoalbum_large

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Vraagje,

Wanneer ik Car-oke zijn er bij mij best wat liedjes die niet te laden zijn.
Er verschijnt direct de melding “fout bij het laden”.
Scherm al gereset, auto volledig uitgeschakeld en weer aangezet. Hotspot geprobeerd.
Niks helpt om de liedjes met een foutmelding af te spelen.
Weten jullie nog methodes om dit goed aan de praat te krijgen?

M3H rij ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

dimocash schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:06:
Wanneer ik Car-oke zijn er bij mij best wat liedjes die niet te laden zijn.
Er verschijnt direct de melding “fout bij het laden”.
Heb ik ook, de rechten zullen wel verlopen zijn, serverfout, :?

Pagina: 1 ... 261 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: