Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 259 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.699.968 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
The_Woesh schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:16:
[...]

Ik merk ook dat verschil maar dan moet je echt al op 160 zitten... Ik heb de Y tot 220 k/u laten gaan, maar je merkt gewoon dat het een hogere auto is en je mist ook een versnelling. De Taycan heeft niet voor niks een versnellingsbak. Op de snelweg heb je alleen vaak van die situaties dat je lekker chill aan het cruisen bent en ineens gas/stroom wilt geven, voor inhalen/vooraan op de invoeg/uitvoegstrook/die BMW achter je houden. Misschien dat het alleen de reactie snelheid is en de maximale acceleratie lager, maar die reactie snelheid is erg bepalend voor het gevoel.
Zeker, in NL is het absoluut meer dan voldoende.
Rij je wel vaak over de grens, is het af en toe toch balen :D
Maar goed, dat wij met 60k d*ck measuring contest aan het doen vs hun 2-3ton auto blijft heerlijk. :+

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27
SirLct schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:16:
[...]

De 4S kan idd net op de verkeerde toerentaal of versnelling zijn.
Maar als ze wel "ready" zijn, zijn ze wel echt sneller dan onze "Performance" Tesla.
https://autotopnl100-200.com/100-200/
M3P 10.12s
911 4S 8.42s
En boven 200 is het gewoon niet grappig meer :+ :+
We zijn het eens hoor. En boven de 200 is mijn vertrouwen in de handling van de Y ook wel weg.
Laten we wel wezen, De YP is gewoon een gezinsauto met een goede WAF en performance. De Porsche wel in gereden maar niet van mij & als gezinsauto echt een no-go (lees vrouw & budget veto)

[ Voor 22% gewijzigd door The_Woesh op 20-02-2024 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 10:44

bert pit

asdasd

Iemand deze drive modus wel eens gezien? Stealth mode of zo?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eP11xMl1XTteG2RhMUH16Bi18jY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zb5Ls4mUASXocHSSmzAZnoBK.jpg?f=fotoalbum_large

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vettttttt.
Dat is de Mario Kart rainbow road easter egg:

To activate this easter egg: With autosteer engaged, push the right stalk behind the steering wheel down four times in rapid succession. The same control stalk is used to switch from park to drive or reverse, and to activate autopilot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
bert pit schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:48:
[Afbeelding]
Nu ben ik wel benieuwd naar de podcast die je aan het luisteren was en die zo gênant was dat je hem zwart gemaakt hebt ;) .

@adwin84, rem indrukken maakt geen verschil. Alleen de 2 scroll wieltjes is genoeg. Je zou hem een nachtje kunnen laten slapen en dan nog eens resetten. Anders toch maar een servicerequest inschieten. Op afstand kunnen ze misschien een update pushen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
turkeyhakan schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:36:
[...]

Dan ben je wat mij betreft geen eigenaar geworden.
Nee, hahaha zeker niet. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 10:44

bert pit

asdasd

Smobbo schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:03:
[...]

Nu ben ik wel benieuwd naar de podcast die je aan het luisteren was en die zo gênant was dat je hem zwart gemaakt hebt ;) .

@adwin84, rem indrukken maakt geen verschil. Alleen de 2 scroll wieltjes is genoeg. Je zou hem een nachtje kunnen laten slapen en dan nog eens resetten. Anders toch maar een servicerequest inschieten. Op afstand kunnen ze misschien een update pushen ofzo.
NRC vandaag. De dood van Navalny

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
bert pit schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:06:
[...]

NRC vandaag. De dood van Navalny
Ah, interessant. Die podcast kende ik nog niet (zoeken van podcasts blijf ik in het algemeen een drama vinden). Geen reden om je voor te schamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:28
The_Woesh schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:59:
[...]

Nou ik heb de Y P met 534 pk (393KW) en die trekt de Porshe 911 4S (331KW) niet alleen korstondig uit maar ook veel constanter en langer. Ik vind vooral de instant acceleratie van ~100 km/u naar ~160 echt een verschil.
Je hebt geen gedoe met turbo lag en te laag toerentaal en dat merk je wel degelijk.
Mijn goold old Y P maar ook “mijn” 3 P vind ik boven de 100 km/h niet bepaald snel. Dat voelt in ieder geval zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
Sebazzz schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:21:
Ik moet zeggen bij de M3 (2024) is de achterbank qua gemeten breedte genoeg is voor drie kinderzitjes, maar de onnodige wangen aan de zijkanten maakt dat de zitjes naar elkaar gedrukt worden, waardoor het in de praktijk vrij krap wordt.
Ja, lijkt me net als een te dikke vrouw die een te klein buiktruitje aan heeft. Dat iets past, wil niet zeggen dat het de juiste maat is.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 10:04
Vandaag de 200.000 gepasseerd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ycq321ab5faISb4ECEBpxOJGgRw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/80Vd1uqpQ15XHZMuiI3jAxOt.png?f=user_large

Degradatie kruipt richting de 17%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1rlkogiYvW7YX5Ww_4ehWzRkO8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8ABsN3zJQYh8jDNOgSwttyEL.png?f=user_large

Rij de auto sowieso nog door tot einde dit jaar, dat staat er ongeveer 240.000km op. Afhankelijk van financien, degradatie en nog wat zaken besluit ik dan of ik nog 1 jaartje door rij met deze of dat er een andere komt (ik vind de Y cherry red wel gruwelijk mooi :Y maar zou m dan het liefst in het nieuwe model hebben, we kijken wel ff)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11:31

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
ybos schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:31:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Rij de auto sowieso nog door tot einde dit jaar, dat staat er ongeveer 240.000km op. Afhankelijk van financien, degradatie en nog wat zaken besluit ik dan of ik nog 1 jaartje door rij met deze of dat er een andere komt (ik vind de Y cherry red wel gruwelijk mooi :Y maar zou m dan het liefst in het nieuwe model hebben, we kijken wel ff)
Hoe meet je dat eigenlijk? Welke app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

nice.
Voornamelijk afgesloten wegen. Hier is een deel nu afgesloten. Maar niet volgens tesla.

Vraag me alleen af of het handig is om een eigen DB te hebben tov wat bv waze doet.
Dat vind ik in de basis ook fijner dan wat Google Maps navi zelf biedt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Graag even een toelichting toevoegen, linkdrops zijn niet toegestaan.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
[Afbeelding]
En heb je bij het per ongeluk aan zetten van deze easter egg ook genoten van de cowbell muziek die je niet uit kon zetten??? _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
Hunkaroglu schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:45:
[...]

Hoe meet je dat eigenlijk? Welke app?
Dit is via de Sexy buttons :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
Allewijn schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:50:
[...]

En heb je bij het per ongeluk aan zetten van deze easter egg ook genoten van de cowbell muziek die je niet uit kon zetten??? _O-
Zo zwaar irritant is dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-09 19:40
[Afbeelding]
Die bestaat al heel lang, ik heb die altijd opstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-09 19:40
turkeyhakan schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:48:
[...]

Want? De vraagsteller suggereert dat hij/zij eigenaar is en Oekol gaat uit van lease. Wezenlijk verschil ;-)
Maar waarom? Dat doet er toch helemaal niet toe? Zowel of je de auto nu koopt of leaset, beiden houden in dat jij in die auto gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
this schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:01:
[...]

Maar waarom? Dat doet er toch helemaal niet toe? Zowel of je de auto nu koopt of leaset, beiden houden in dat jij in die auto gaat rijden.
Maar dan ben je nog geen eigenaar. Dat is diegene op wiens naam de auto staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik zie aan de publieke laadpaal dat mijn M3 highland tussen 12 en 24A schommelt. Kreeg net zelfs even de melding dat de auto gestopt is met laden.

Nu had mijn vorige auto niet zo'n gedetailleerde indicatie van wat er met laden gebeurde, en er is even geen andere laadpaal om het bij te proberen.

Is dit gebruikelijk? Of zou er iets niet kloppen aan de auto en/of paal? Heb de auto pas kort. Laatst in een andere plaats wel in een paar uur 60% erbij geladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TheZeroorez schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:35:
Ik zie aan de publieke laadpaal dat mijn M3 highland tussen 12 en 24A schommelt. Kreeg net zelfs even de melding dat de auto gestopt is met laden.

Nu had mijn vorige auto niet zo'n gedetailleerde indicatie van wat er met laden gebeurde, en er is even geen andere laadpaal om het bij te proberen.

Is dit gebruikelijk? Of zou er iets niet kloppen aan de auto en/of paal? Heb de auto pas kort. Laatst in een andere plaats wel in een paar uur 60% erbij geladen.
Zal vast zo’n paal zijn die het vermogen aanpast obv belasting op het net. Wat voor paal is het? 1F met 32A is toch wat gek zou ik zeggen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:53:
[...]

Zal vast zo’n paal zijn die het vermogen aanpast obv belasting op het net. Wat voor paal is het? 1F met 32A is toch wat gek zou ik zeggen.
Het zijn 2 palen met 4 laadpunten totaal. Eéntje is dikker en ander ontwerp dan de ander, ze zijn tegelijk geplaatst enkele maanden terug. Dus ik vermoed dat ze met 4 punten een aansluiting delen en load in ieder geval onderling delen, mochten er binnenkort meerdere auto's tegelijk laden daar.

Merk is nog niet zichtbaar in de laadpalen apps, en ben al te geïnstalleerd op de bank om op de paal te gaan kijken welke stickers er ook alweer op zitten. Maar het net balanceren klinkt logisch zolang er voor periodes langer dan 3u maar een redelijk gemiddelde wordt gegeven bijvoorbeeld.

[ Voor 8% gewijzigd door TheZeroorez op 20-02-2024 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-09 15:55

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En heel netjes verbruik nog steeds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-09 15:55
Giga schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:35:
[...]

Maar dan ben je nog geen eigenaar. Dat is diegene op wiens naam de auto staat.
Maar allemaal compleet irrelevant toch voor het onderwerp en de discussie? Eigenaar, geleased, geleend, gehuurd, gekregen, bruikleen, noem het maar: degene die hem gebruikt

Ennnn doorrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 20:57

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

[Afbeelding]
Dit is toch normaal? Ik rij al 40k km met rainbow op AP, zo zie ik eenvoudig/duidelijk in mn rechter ooghoek dat AP aan staat.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
DaMightyWackO schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:27:
[...]

Dit is toch normaal? Ik rij al 40k km met rainbow op AP, zo zie ik eenvoudig/duidelijk in mn rechter ooghoek dat AP aan staat.
Dan hoor je toch ook continue dat nummer van 'more cowbells' wat onderdeel is van de rainbow road easter egg?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Iemand een M3 met de matrix headlights update er al op?
Volgens teslaupdates wordt deze reeds uitgeroller?
Eerste ervaringen ermee?

Die regenboogweg vind je in de toybox trouwens, staat bij mij sinds dag 1 aan omdat ik het duidelijker vindt dat blauwe wegmarkeringen op het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Allewijn schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:38:
[...]

Dan hoor je toch ook continue dat nummer van 'more cowbells' wat onderdeel is van de rainbow road easter egg?
Haha, ik gok van niet. Ff in de toybox kijken, daar zit al die rotzooi bij elkaar en kan je eea instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
[...]

Neen 😂😂😂
Ik wist niet eens dat er zulk raster egg bestond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 20:57

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

[...]

Haha nee. Dat zou niet best zijn

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
JohanB schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:19:
[...]

Maar allemaal compleet irrelevant toch voor het onderwerp en de discussie? Eigenaar, geleased, geleend, gehuurd, gekregen, bruikleen, noem het maar: degene die hem gebruikt

Ennnn doorrrr
Ik vind van wel. Eigenaar of bereider van een doorgeef grabbelton wagen. Kan relevant zijn voor antwoord op de vraag:

“Hoe lang duurde het bij jullie voor die in de app tevoorschijn kwam?”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11:05
>:)

Jammer voor diegene zonder stalks ;)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desint
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-01 18:07
Tijdje meegelezen op dot forum omdat ik een Model Y RWD overweeg als volgende leaseauto. Tuurlijk ook overwogen om te wachten op een de eventuele update later jaar. Maar dat vind ik allemaal te onzeker en het kan zo ergens in 2025 worden.

Ik twijfel nog over de volgende punten:

- Witte of toch het standaard zwarte interieur (is wit niet te besmettelijk..)
- Gemini of de in mijn ogen mooiere zwarte Induction (ga ik het bereik missen, en is de meerpijs het waard en/of zal ik toch voor zwarte doppen gaan, of zijn de doppen te plastic... dat soort overwegingen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 20:23
killerbie schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:40:
Eerste ervaringen ermee?
Ik heb de update gisteren gekregen. Het werkt best goed, hoewel ik nooit eerder matrix lichten gehad heb dus weinig vergelijkingsmateriaal. Het is in ieder geval minder storend vind ik dan automatisch grootlicht dat dan vaak uit en weer aan springt. Het is nog steeds wel wat onrustig doordat de lichtbundel voor je steeds veranderend, maar dat is misschien vooral even wennen.

Het zicht is goed, het dimmen lijkt goed te werken om auto's te vermijden. Ik had wel een paar keer een wat hinderlijke reflectie van het licht in verkeersborden. Daar lijkt nog geen rekening mee gehouden te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeMau89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 10:19
desint schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:06:
Tijdje meegelezen op dot forum omdat ik een Model Y RWD overweeg als volgende leaseauto. Tuurlijk ook overwogen om te wachten op een de eventuele update later jaar. Maar dat vind ik allemaal te onzeker en het kan zo ergens in 2025 worden.

- Gemini of de in mijn ogen mooiere zwarte Induction (ga ik het bereik missen, en is de meerpijs het waard en/of zal ik toch voor zwarte doppen gaan, of zijn de doppen te plastic... dat soort overwegingen)
Wij hebben ook net besteld, wordt begin mei geleverd (denk ik, eind april loopt huidige af).
Wij zijn voor zwart interieur gegaan, iets met jonge kinderen 8)7
Als ik de reviews mag geloven is het wit goed schoon te krijgen, helemaal met de juiste schoonmaak middelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 20:23
In de handleiding van de Model 3 2024 lees ik het volgende t.a.v. de richtingaanwijzers:
Als Bediening > Verlichting > Automatische richtingaanwijzers is ingesteld op Automatisch annuleren, worden de richtingaanwijzers automatisch uitgeschakeld wanneer de Model 3 detecteert dat een manoeuvre is voltooid [...]. U kunt deze automatische annulering altijd onderdrukken (bijvoorbeeld wanneer u wilt dat de richtingaanwijzer aan blijft omdat u meerdere keren van rijstrook wisselt). Om de annulering te onderdrukken, schakelt u de richtingaanwijzer in door de richtingaanwijzerknop tijdelijk ingedrukt te houden (in plaats van er alleen op te drukken). De richtingaanwijzer blijft dan ingeschakeld wanneer de eerste manoeuvre is voltooid.
Ik heb dit nu al een paar keer geprobeerd maar dit lijkt niet te werken. Als ik de richtingaanwijzerknop langer houd ingedrukt (zelfs tijdens de gehele inhaal manoeuvre), dan gaat het knipperlicht nog steeds uit na de manoeuvre. Is iemand anders dit wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
WeeMau89 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:14:
[...]
Wij zijn voor zwart interieur gegaan, iets met jonge kinderen 8)7
Als ik de reviews mag geloven is het wit goed schoon te krijgen, helemaal met de juiste schoonmaak middelen.
Wit zal allemaal best goed schoon te houden zijn maar hier ook desondanks voor zwart gegaan ivm kinderen (niet heel jong meer maar blijven nog steeds een beetje viespeuken). Vind witte stoelen nog steeds wel erg mooi maar ik vond het witte (nep)leer in de deuren een beetje vies aanvoelen. Kan het niet goed uitleggen. Maar ik vond het daar echt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desint
Giga schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:54:
[...]

Wit zal allemaal best goed schoon te houden zijn maar hier ook desondanks voor zwart gegaan ivm kinderen (niet heel jong meer maar blijven nog steeds een beetje viespeuken). Vind witte stoelen nog steeds wel erg mooi maar ik vond het witte (nep)leer in de deuren een beetje vies aanvoelen. Kan het niet goed uitleggen. Maar ik vond het daar echt niks.
Hier zijn ze ook niet echt jong meer, maar schoon en opgeruimd zijn ze ook nog niet echt ;)

ik heb het nog niet in het echt gezien maar dat zal ik zeker wel gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-09 20:34
bilgy_no1 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:22:
[...]
Wat ook meespeelt is dat de fabriek in Berlijn dit kwartaal een paar weken is gesloten ivm Suez-perikelen en daardoor gebrek aan componenten. Wellicht is er nu dus een backlog en wordt er daardoor minder 'gedumpt'.
Met de Suez perikelen bedoel je denk ik de rode zee perikelen bij Jemen (dat is toch ruim 2000km bij Suez vandaan). Maar feit is dat de fabriek is stilgelegd vanwege gebrek aan onderdelen uit China.
De backlog kan ik wel bevestigen aangezien de verwachte levertijd van de door mij (privé) bestelde MY LR ruimschoots wordt overschreden. Of dat invloed heeft op dumpen bij einde kwartaal weet ik niet. Aan de ene kant hebben ze daar waarschijnlijk te weinig voorraad voor, aan de andere kant zal er ook wel druk zijn om verkoopcijfers te halen.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online

Wij gaan voor zwart interieur (ook een rwd Y). Even wit overwogen. Ja het is prima te onderhouden. Maar blijft besmettelijk. Een nieuwe blauwe spijkerbroek, een broeksknoop die schuift. Kinderen. Etc. Zwart is over 5 jaar nog hetzelfde bij goed onderhoud. Wit niet helemaal...

De originele zilveren wieldoppen op de Gemini wieldoppen zijn idd niet fraai. Mat zwarte staan veel beter. Zeker op een witte Y met alle fraaie zwarte contrasten.
Kies een setje mat zwarte Turbine design wieldoppen in SYMMETRISCHE stijl (dus twee linksom en twee rechtsom draaiend) en dat staat dan ook fraai. Ze lijker ook groter omdat ze tot óver de lip gaan. Dus extra bescherming en groter dan 19" look.
Denk dat dat lekker ontzorgd, stuk goedkoper dan induction wielen. Nooit angst voor schades en zuiniger in verbruik.

Die keus gaan wij ook maken. Met een witte Y. Dat incl zwarte Tesla frunk en trunk logos en misschien nog een zwart spoiler lipje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 23:20

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoeveel km haal je nu nog inde winter effectief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-09 21:49
Heb zwarte model Y rwd met wit interieur. Wit interieur is echt de bom. Heb in de donkere interieur versie gezeten toen ik de model y ging ophalen in tilburg, ik vind het vreselijk zo'n donker hol. Dat rare laminaatje in het dashboard ben ik ook liever kwijt dan rijk, heb ik liever een stuk wit plastic lol. Ik lease dus het zal mij een poepzorg zijn hoe wit interieur eruit ziet over 5 jaar. Wit is helemaal niet zo besmettelijk, mijn dochter heeft met de gore schoenen effe die zwarte achterkant van de bijrijdersstoel onder handen genomen, dat zie je toch ook direct. Ik zie het probleem niet zo.

Heb nu zwarte wieldoppen erop gezet, helemaal top. Geen moment spijt gehad van de keuzes. :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giga
Lollercopter schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 23:54:
Ik lease dus het zal mij een poepzorg zijn hoe wit interieur eruit ziet over 5 jaar.
Dat zeg ik u niet na. Enkel professioneel of niet-verwijderbare vlekken in het interieur kan een LM (zeker de onpersoonlijke massa-bedrijven) als niet-acceptabel beschouwen. Is gewoon een daling in verkoopwaarde anders. U kunt zeggen: ‘ja maar logisch, het is wit’, maar dat zal de onpersoonlijke LM misschien gewoon een poepzorg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:36
Giga schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 06:04:
[...]

Dat zeg ik u niet na. Enkel professioneel of niet-verwijderbare vlekken in het interieur kan een LM (zeker de onpersoonlijke massa-bedrijven) als niet-acceptabel beschouwen. Is gewoon een daling in verkoopwaarde anders. U kunt zeggen: ‘ja maar logisch, het is wit’, maar dat zal de onpersoonlijke LM misschien gewoon een poepzorg zijn.
Dit is onzin. Als na 5 jaar er een blauwe gloed oo de bestuurderdstoel zit van spijkerbroeken is er geen LM die je daarvoor schade in rekening zal brengen.

Wel eens van gebruikssporen en normale slijtage gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
t14wo schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 06:59:
[...]

Dit is onzin. Als na 5 jaar er een blauwe gloed oo de bestuurderdstoel zit van spijkerbroeken is er geen LM die je daarvoor schade in rekening zal brengen.

Wel eens van gebruikssporen en normale slijtage gehoord?
Ik hoor het u zeggen, maar ik zeg het u niet na. Wat u en ik normaal vinden heeft zo’n kiloknaller LM alsnog maling aan. Is op dat moment sowieso uw woord tegen die van hun. Die maatschappijen zijn echte centengraaiers kijk alleen naar al hoeveel klanten ze het lekker zelf laten uitzoeken hoe ze hun Tesla zien te halen. Sommige moeten zelfs de trein / bus nemen want de vorige auto kan daar zogenaamd niet achtergelaten / omgeruild worden. Nee meneer, maakt u maar zelf een afspraak. En dan alles plannen en de afspraak wordt toch verzet. Sta je dan.

[ Voor 29% gewijzigd door Giga op 21-02-2024 07:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbie

Ik werd voor gel verklaard, maar nog steeds enorm tevreden van m'n witte interieur! Gewoon doen zou ik zeggen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• caroden
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-08-2024
Voor de Y hebben we een zwart interieur gekozen (met witte lak). Wit vond ik wel fraai maar mijn vrouw vond het 'te wit'. We hebben een BMW Z4 met crème/wit leder. Staat erg fraai bij de buitenkleur (Havanna metallic). Je ziet wel veel sneller blauwe vegen van spijkerbroeken. De vorige Z4 had zwart leder en dat zette ik 1x per jaar in het onderhoudsvet en dat was het. Dit witte interieur moet ik 3x per jaar reinigen. Maar ja, wie mooi wil zijn...

Overigens hebben we al een set Turbine wieldoppen staan. Die gaan mee naar de aflevering (hopelijk rond 8 maart) en ik trek direct de Gemini doppen eraf. Ga ik geen meter mee rijden. Stel je voor dat je een bekende tegenkomt hahaha :9

[ Voor 21% gewijzigd door caroden op 21-02-2024 07:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
JohanB schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:17:
[...]

En heel netjes verbruik nog steeds.
Vaak op de terugweg beetje hypermilen omdat het toch druk is. Dit verbruik is niet echt representatief ;)
in de ochtend 115 in de middag rond de 90, kom dan rond de 155wh gemiddeld ongeveer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
Carman1971 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 23:26:
[...]

Hoeveel km haal je nu nog inde winter effectief ?
Ik heb werkelijk waar geen idee en dat boeit (mij iig) ook eigenlijk niet zo.
Je rijdt hem namelijk praktisch nooit leeg van 100% tot 0% dus "wat haal je nog maximaal in de winter" is een nagenoeg fictieve range.
Ik woon in het midden van het land en kan nagenoeg in heel NL komen zonder te laden, en als dat nodig is, top ik ff af bij een snellader. Laatst moesten we met het gezin richting vliegveld Weeze. Daar aangekomen met ongeveer 40%. Terugweg einde middag vertrokken dus we moesten toch onderweg eten. Dan fiks je ergens een plek met een snellader (in dit geval een 50kW lader, was meer dan zat want het was niet zo ver naar huis).

Maar, om op je vraag terug te komen, ik reken altijd 3km per % acculading en daar ben ik nog nooit tekort aan gekomen dus rond de 300 is nog haalbaar :Y (bij 100km/u overdag, met 130 ga je dat niet redden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V burgerking
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 03-09-2024
killerbie schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:40:
Eerste ervaringen ermee?

Die regenboogweg vind je in de toybox trouwens, staat bij mij sinds dag 1 aan omdat ik het duidelijker vindt dat blauwe wegmarkeringen op het scherm.
Ik heb de 'matrix' koplampen update nu 3 dagen en ik moet zeggen dat het beter werkt dan verwacht. Ik was nooit fan van automatisch groot licht, dat ging altijd te laat uit... Maar tot dusver bij deze update nog niemand zien seinen. Wat mij opvalt is dat het grootlicht in het donker nu ook binnen de bebouwde kom aan gaat. Via de reflectie van verkeersborden zie je dat de koplampen continue bezig zijn met het aan-/uitzetten van gedeeltes van de koplampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Nu online
SL65 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 17:50:
Detail vraagje, maar hebben meer mensen dit in een 2024 model 3? Linksvoor lijkt het net alsof er nog een soort beschermfolie op de ambient light strip zit (zie onderin waar de strip begint). Ik heb geprobeerd te ontdekken of het inderdaad folie is, maar ik weet het niet. Ik krijg mijn nagel er niet echt tussen en wil niks beschadigen.
[Afbeelding]
Ziet dit er hetzelfde uit bij andere mensen met een 2024 model 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
V burgerking schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:03:
[...]

Ik heb de 'matrix' koplampen update nu 3 dagen en ik moet zeggen dat het beter werkt dan verwacht. Ik was nooit fan van automatisch groot licht, dat ging altijd te laat uit... Maar tot dusver bij deze update nog niemand zien seinen. Wat mij opvalt is dat het grootlicht in het donker nu ook binnen de bebouwde kom aan gaat. Via de reflectie van verkeersborden zie je dat de koplampen continue bezig zijn met het aan-/uitzetten van gedeeltes van de koplampen.
Ik vraag me altijd af:
Als die lampen continu een het bijsturen zijn, hoe lang gaat dit mee :?
En geeft het geen onrustig lichtbeeld :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
ybos schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:14:
[...]

Ik vraag me altijd af:
Ze sturen niet fysiek bij. Ze gaan aan en uit op de plekken waar dat moet. Het heet niet voor niks “matrix”. Het is een grid aan lampjes die aan en uit gaan en zo zorgen voor schaduw op plekken waar dat moet.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t14wo
Giga schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 07:22:
[...]

Ik hoor het u zeggen, maar ik zeg het u niet na. Wat u en ik normaal vinden heeft zo’n kiloknaller LM alsnog maling aan. Is op dat moment sowieso uw woord tegen die van hun. Die maatschappijen zijn echte centengraaiers kijk alleen naar al hoeveel klanten ze het lekker zelf laten uitzoeken hoe ze hun Tesla zien te halen. Sommige moeten zelfs de trein / bus nemen want de vorige auto kan daar zogenaamd niet achtergelaten / omgeruild worden. Nee meneer, maakt u maar zelf een afspraak. En dan alles plannen en de afspraak wordt toch verzet. Sta je dan.
Ik heb geen idee waar je het over hebt. Misschien bij private lease dat het zo gaat.
Corporate lease heb ik na 5 auto's nog nooit een probleem gehad bij inleveren. En die waren echt niet allemaal even netjes.

5 jaar is lang he. 30k*5=150 duizend kilometer. Deel dat eens door 75 km/u gemiddeld en je hebt het over 2000 uur (83 dagen non-stop) die je op 1 stoel hebt doorgebracht. Slijtplekken en verkleuringen zijn dus gewoon normale slijtagesporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
t14wo schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:23:
[...]

Ik heb geen idee waar je het over hebt. Misschien bij private lease dat het zo gaat.
Corporate lease heb ik na 5 auto's nog nooit een probleem gehad bij inleveren. En die waren echt niet allemaal even netjes.

5 jaar is lang he. 30k*5=150 duizend kilometer. Deel dat eens door 75 km/u gemiddeld en je hebt het over 2000 uur (83 dagen non-stop) die je op 1 stoel hebt doorgebracht. Slijtplekken en verkleuringen zijn dus gewoon normale slijtagesporen.
Ja ja, normaal en gewoon voor u en mij wellicht. Maar een kat in het nauw maakt rare sprongen. Zeker met de stijgende afschrijvingen / lagere restwaarden op BEV, vertrouw ik een kiloknaller LM zover ik deze kan gooien. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desint
Allewijn schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 23:11:
[...]

De originele zilveren wieldoppen op de Gemini wieldoppen zijn idd niet fraai. Mat zwarte staan veel beter. Zeker op een witte Y met alle fraaie zwarte contrasten.
Kies een setje mat zwarte Turbine design wieldoppen in SYMMETRISCHE stijl (dus twee linksom en twee rechtsom draaiend) en dat staat dan ook fraai. Ze lijker ook groter omdat ze tot óver de lip gaan. Dus extra bescherming en groter dan 19" look.
Denk dat dat lekker ontzorgd, stuk goedkoper dan induction wielen. Nooit angst voor schades en zuiniger in verbruik.
Dank voor de tip!
Lollercopter schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 23:54:
Heb zwarte model Y rwd met wit interieur. Wit interieur is echt de bom. Heb in de donkere interieur versie gezeten toen ik de model y ging ophalen in tilburg, ik vind het vreselijk zo'n donker hol. Dat rare laminaatje in het dashboard ben ik ook liever kwijt dan rijk, heb ik liever een stuk wit plastic lol. Ik lease dus het zal mij een poepzorg zijn hoe wit interieur eruit ziet over 5 jaar. Wit is helemaal niet zo besmettelijk, mijn dochter heeft met de gore schoenen effe die zwarte achterkant van de bijrijdersstoel onder handen genomen, dat zie je toch ook direct. Ik zie het probleem niet zo.

Heb nu zwarte wieldoppen erop gezet, helemaal top. Geen moment spijt gehad van de keuzes. :Y)
Precies de configuratie waar ik naar neig, zwart van buiten, wit van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Giga schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:33:
[...]

Ja ja, normaal en gewoon voor u en mij wellicht. Maar een kat in het nauw maakt rare sprongen. Zeker met de stijgende afschrijvingen / lagere restwaarden op BEV, vertrouw ik een kiloknaller LM zover ik deze kan gooien. ;)
OK. }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:57
[...]

Ik vraag me altijd af:
Je moet het een beetje zien als een scherm met pixels, waar pixels aan en uit gezet worden via electronica.
En de camera kijkt of er tegenliggers zijn en zorgt er voor dat je die niet verlicht.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

[...]

Ik vraag me altijd af:
Ik mis dit enorm tov mijn Golf 7 (.5).
Daar had ik Matrix LED. En rij veel in het oosten van het land. En binnen wegen.
En als het goed werkt. Dan is het echt heerlijk. Zelf zie je gewoon zowat altijd een goed lichtbeeld.
Zonder dat de auto's voor je of je tegemoet komen er last van hebben.

Ja je ziet het licht "bewegen". Maar net als bochtverlichting is het vind ik wel een toegevoegde waarde.

Hiervoor een andere golf met Xenon. Daar zaten lamellen in om de schaduw te creëren.
En dat werkte te traag. Veel lichtseintjes van tegenliggers etc. En gebruikte het daarom heel weinig.

Op de tesla (sr+ 2020) is het gewoon een aan/uit "knipperlicht" en soms letterlijk.
Gaat aan. En een seconde later weer uit. Waarschijnlijk door reflectie van een verkeersbord of zo.
Dit vind ik irritant. Op de snelweg ook. Best vaak dat hij aan gaat. En meteen weer uit. Terwijl er niemand voor me rijdt.
Dit had ik in de Golf niet.

Heb automatisch grootlicht bij normaal rijden dus uit staan.

PS. Over licht gesproken. Wat ik ook merk is dat bij dit grauw en regenachtig weer de lichten best vaak uit blijven overdag. In de golf zat een licht sensor. Maar als de ruitenwissers gingen wissen dan gingen de lichten ook automatisch aan. Dit is vooral bij dit weer handig.
Qua lumen mogelijk te licht om de lichten aan te doen. Maar door het weer is het eigenlijk toch te donker om zonder te rijden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 12:17

Fjeze

AllesPerfect!

V burgerking schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:03:
[...]

Is deze update nu nog alleen voor de nieuwe model 3? Of ook al voor de vorige model 3 en de huidige model Y?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 15:32

Sebazzz

3dp

[Afbeelding]
Dat heb je in toybox ingeschakeld.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Fjeze schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:40:
[...]

Is deze update nu nog alleen voor de nieuwe model 3? Of ook al voor de vorige model 3 en de huidige model Y?
Deze update is ook voor de 'oude' model 3 en Y met matrixlampen (ik heb 2024.2.6 sinds gisteren op een 2022 Y LR), alleen adaptive headlights zit er voor ons nog niet in (zou volgens de geruchten wel komen in een latere update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:33
noo schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:10:
[...]

Deze update is ook voor de 'oude' model 3 en Y met matrixlampen (ik heb 2024.2.6 sinds gisteren op een 2022 Y LR), alleen adaptive headlights zit er voor ons nog niet in (zou volgens de geruchten wel komen in een latere update).
Matrixlampen is enkel nog voor de nieuwe model 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

schumi1986 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:19:
[...]

Matrixlampen is enkel nog voor de nieuwe model 3.
Dat zeg ik >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 13:17
Even een vraag.

Ik heb 5 jaar via de LM een model 3 gereden maar ga de nieuwe nu prive rijden. Via de LM altijd de banden laten wisselen bij de aangewezen garage (profile). Nu ik hem prive ga rijden vroeg ik mij af of er hier veel mensen zijn die de banden zelf wisselen. Mijn plan was on de winterbanden bij Tesla op velg aan te schaffen en deze dan bij mij thuis op te slaan.

Is dat de moeite waard of zeggen jullie gewoon lekker door de garage laten wisselen? En als je het dan zelf gaat doen is er nog iets waar men op moet letten buiten gebruik van jack-pads en een krik die het gewicht aan kan?

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 12:17

Fjeze

AllesPerfect!

noo schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:10:
[...]

Dank je! Hopelijk komen de adaptive headlights ook nog naar de huidige model Y...

Fly or Die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
koekjeh schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:31:
Even een vraag.

Ik heb 5 jaar via de LM een model 3 gereden maar ga de nieuwe nu prive rijden. Via de LM altijd de banden laten wisselen bij de aangewezen garage (profile). Nu ik hem prive ga rijden vroeg ik mij af of er hier veel mensen zijn die de banden zelf wisselen. Mijn plan was on de winterbanden bij Tesla op velg aan te schaffen en deze dan bij mij thuis op te slaan.

Is dat de moeite waard of zeggen jullie gewoon lekker door de garage laten wisselen? En als je het dan zelf gaat doen is er nog iets waar men op moet letten buiten gebruik van jack-pads en een krik die het gewicht aan kan?
Ik heb speciale Tesla jack pads. Werken perfect. Ook een low-jack die 3,5 ton kan tillen. Op een krik moet je echt niet besparen. Zelf opslaan en wisselen is het meest logisch als je deze ruimte hebt.

Zou wel investeren in een momentsleutel die tot minstens 175 Nm kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 11:44

RvV

Dutchlimits schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:34:
[...]

Zou wel investeren in een momentsleutel die tot minstens 130 Nm kan.
Er staat mij iets van bij dat het 175Nm was?

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:20
[Afbeelding]
Ja 5x je stalk naar beneden drukken snel achter elkaar activeert het.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:04
Oekol schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:53:
[...]

Ja 5x je stalk naar beneden drukken snel achter elkaar activeert het.
Moet je op de 2024 Model 3 dan 5x snel op de knop drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
RvV schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:37:
[...]

Er staat mij iets van bij dat het 175Nm was?
Oh dan is het wel hoog bij Tesla. Bij VAG wat ik gewend was is het 130 Nm. Maar altijd de fabrieksvoorschriften hanteren dus ik zal het aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
Oekol schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:01:
[...]

Lease rijders zijn per definitie geen eigenaar van de auto. Ze betalen een maandelijkse fee om er bij godsgratie in te mogen rijden. Ik ben er 1 van. Dat ik de auto wel behandel als mijn bezit, doet niet af dat er niks aan die auto van mij is. Over 2 a 3 jaar 'krijg' ik weer een nieuwe splinter nieuwe auto. Zal mijn tijd wel duren :)
Same here: het maakt m.i. niet zoveel uit of je nou voor een periode van 4 jaar in een leaseauto of in een auto die je zelf gekocht hebt rijdt. Een auto is echt alleen helemaal van jou als je hem van de dealer tot de sloop gereden hebt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bustertje
Rogar schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:00:
[...]

Via de Toybox kun je rainbow road permanent aanzetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLct

Ik wou eerst ook zwart ivm kinderen maar heb een voorraadmodel gehaald met wit.
Ik wil nu echt niet meer terug. Als ik opnieuw een tesla ga halen, wordt het ook witte interieur.
Dit is wel goud
https://www.colourlock.nl...nsstof-onderhoudsset.html
Je maakt het zo schoon met de reiniger + dat borsteltje, en dan met de protector hou je het langer schoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-09 20:34
koekjeh schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:31:
Even een vraag.

Ik heb het altijd*) zelf gedaan en ben dat ook met mijn nieuwe model Y LR van plan. Die heb ik daarom inderdaad besteld inclusief de winterbanden met velg. Ik doe dan ook gelijk het wisselen van voor naar achter etc. (Ik doe het dan in één keer voor onze 3 auto's en ben dan meestal in ongeveer 1,5u klaar).

*) vroeger wel met leaseauto's zelfde situatie gehad van halfjaarlijks wisselen bij Profile. Vond dat altijd gedoe omdat het ingepland moet worden in druk seizoen en je daar ook nog een uurtje moet wachten. in die tijd heb je het zelf allang gedaan op een mooie zaterdagmiddag als het jou goed uitkomt.

[ Voor 6% gewijzigd door eltron op 21-02-2024 14:25 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
ybos schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 07:47:
[...]

Ik heb werkelijk waar geen idee en dat boeit (mij iig) ook eigenlijk niet zo.
Je rijdt hem namelijk praktisch nooit leeg van 100% tot 0% dus "wat haal je nog maximaal in de winter" is een nagenoeg fictieve range.
Ik woon in het midden van het land en kan nagenoeg in heel NL komen zonder te laden, en als dat nodig is, top ik ff af bij een snellader. Laatst moesten we met het gezin richting vliegveld Weeze. Daar aangekomen met ongeveer 40%. Terugweg einde middag vertrokken dus we moesten toch onderweg eten. Dan fiks je ergens een plek met een snellader (in dit geval een 50kW lader, was meer dan zat want het was niet zo ver naar huis).

Maar, om op je vraag terug te komen, ik reken altijd 3km per % acculading en daar ben ik nog nooit tekort aan gekomen dus rond de 300 is nog haalbaar :Y (bij 100km/u overdag, met 130 ga je dat niet redden )
Ben volledig met je eens, chapeau, als iedereen maar deze mindset heeft!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 20:25
gefeliciteerd
Fijn dat je deze mijlpaal postte.
Ik hoop dat er ook niet veel onkosten zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:57
Megat schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:52:
[...]
gefeliciteerd
Ik ben er ook benieuwd naar. En eventuele andere ervaringen, staat interieur, meer kraakjes of loskomende dingen.

Gasketel, Hanwha Q-cells 8 x 400 WP oost 8 x 400 WP west, Huawei SUN2000-4,6KTL-L1, Mitsubitshi airco MSZ AP 25 VG, Marstek Venus-E (V153) Tesla model Y AWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Rogar schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:00:
[...]

Denk op de manier hoe je AP aanzet 5x doen gok ik.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Davidas
Test review van de nieuwe matrix lampen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
Ik heb een 2024 M3SR, heeft die deze functie ook? En wordt die geactiveerd met automatisch groot licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
bustertje schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:10:
[...]

Ik heb een 2024 M3SR, heeft die deze functie ook? En wordt die geactiveerd met automatisch groot licht?
This is with Hardware HW4 cameras using Tesla Vision but 2021 and newer Model 3 and Y (standard range or long range and performance) with HW3 should also receive the functionality at some point.

[ Voor 29% gewijzigd door Davidas op 21-02-2024 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Davidas schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:12:
[...]

Verwachting is dat deze feature alleen beschikbaar komt op de Highland modellen.
Nee hoor. Oudere M3 en MY krijgen het ook. De nieuwe M3 is alleen als eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Oekol schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:14:
[...]

Nee hoor. Oudere M3 en MY krijgen het ook. De nieuwe M3 is alleen als eerste.
Zag het inderdaad, reactie had ik al aangepast daarop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Davidas schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:15:
[...]

Zag het inderdaad, reactie had ik al aangepast daarop.
Kan gebeuren. De type goedkeuring voor de nieuwe M3 was een maand eerder dan voor de huidige M3 en MY. Zou zeggen over een kleine maand mag de rest ook hopen op een leuke update!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ybos
Megat schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:52:
[...]
gefeliciteerd
Echte kosten:
3 sets banden (maar zie ik als slijtage/gebruiksartikelen).

Daarnaast draagarmen voor vervangen, grotendeels onder coulance en 1 achterlichtunit defect, preventief een keertje laten uitlijnen en in totaal nog geen 750 euro (in de btw) aan kosten. KOOPIE!

Interieur verbaast me hoe goed dit blijft. Mn bestuurdersstoel is nagenoeg nieuw. Enige wat me opvalt is dat het "chroom" van de handvaten begint los te laten. Naja, als dat alles is, kan ik mee leven :P

Nu wel wat vaags: de auto activeert steeds de aanhangermodus terwijl er geen kar achter de auto zit. Die moet ik handmatig uitzetten anders kan de AP niet aan.
Hier al een kostenopgave voor gehad van rond de 350 euro maar het kost me meer om een dag vrij te nemen (ZZP) dus dit laat ik maar even zo. Ik wil nog even proberen om de stekker even schoon te spoelen/uitwassen met afwasborstel oid. Misschien wat shit/lekstroompje van de pekel. Ik heb namelijk ook als ik richting naar links aangeef dat de richtingaanwijzers snel gaan knippereren (alsof het knipperlicht van de aanhanger niet werkt. Alleen zit er dus geen aanhanger achter de auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
[...]

Ik vraag me altijd af:
Ik had gisteravond wel een "disco" gevoel. Er waren werkzaamheden en stonden van die rood/witte refectorpaaltjes langs de weg in een flauwe bocht.

Het bleef in allemaal varianten aan en uit gaan. Dat was echt wel onrustig. Ik hou het even op de situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
  • Laatst online: 09:58
caroden schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 07:34:
Overigens hebben we al een set Turbine wieldoppen staan. Die gaan mee naar de aflevering (hopelijk rond 8 maart) en ik trek direct de Gemini doppen eraf. Ga ik geen meter mee rijden. Stel je voor dat je een bekende tegenkomt hahaha :9
Prima idee. Hebben wij vorig jaar ook gedaan. De Gemini-doppen gewoon bij Tesla in Tilburg achtergelaten. Ik had een hele tas met reut mee (wieldoppen, spullenbakjes, covers voor over het hout).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:57
ybos schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:58:
[...]

Echte kosten:

Daarnaast draagarmen voor vervangen, grotendeels onder coulance en 1 achterlichtunit defect, preventief een keertje laten uitlijnen en in totaal nog geen 750 euro (in de btw) aan kosten. KOOPIE!

Interieur verbaast me hoe goed dit blijft. Mn bestuurdersstoel is nagenoeg nieuw. Enige wat me opvalt is dat het "chroom" van de handvaten begint los te laten. Naja, als dat alles is, kan ik mee leven :P

Nu wel wat vaags: de auto activeert steeds de aanhangermodus terwijl er geen kar achter de auto zit. Die moet ik handmatig uitzetten anders kan de AP niet aan.
Hier al een kostenopgave voor gehad van rond de 350 euro maar het kost me meer om een dag vrij te nemen (ZZP) dus dit laat ik maar even zo. Ik wil nog even proberen om de stekker even schoon te spoelen/uitwassen met afwasborstel oid. Misschien wat shit/lekstroompje van de pekel. Ik heb namelijk ook als ik richting naar links aangeef dat de richtingaanwijzers snel gaan knippereren (alsof het knipperlicht van de aanhanger niet werkt. Alleen zit er dus geen aanhanger achter de auto).
Ik zou die eerste eens wat uitspoelen, en dan met WD40 bespuiten, dan drijf je het vocht weg.
Eventueel als het droog is, een tandenstoker onder de klep zodat die kan drogen, want ik vermoed dat het toch komt door vocht.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
ybos schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:58:
[...]

Echte kosten:
Dat vind ik voor 200k kilometers echt heel netjes. Als ik sommige berichten moet geloven vliegt het rubber je bij een Tesla al om de oren zodra je gewoon bij het stoplicht wegrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 09:57

killercow

eth0

Giga schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:28:
[...]

Dat vind ik voor 200k kilometers echt heel netjes. Als ik sommige berichten moet geloven vliegt het rubber je bij een Tesla al om de oren zodra je gewoon bij het stoplicht wegrijdt.
200k op 3 setjes banden is idd netjes. ik zit op 161k met 4 setjes. verder bijna de zeflde kosten, 1 lek achterlicht 200e, en 1 setje draagarmen en een kabelboom naar de achterklep onder coulance.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Giga schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:28:
[...]

Volledig afhankelijk van je rijstijl zoals met alle auto's. Met dit weer gaan de winterbanden achter wel wat sneller met RWD, grip is niet heel optimaal, maar op de vooras heeft het dan weer bijna niks te lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 15:32

Sebazzz

3dp

M3 2024 RWD standard range (LPF) hier. Ik heb laatst een rit gemaakt van Rotterdam naar huis, dat kostte mij 10% batterij. Vandaag exact dezelfde rit gemaakt, maar de auto preconditioned. De rit kostte nu 5%, ondanks het kouder buiten was.

Bij het preconditioning verwarmt ie kennelijk ook de batterij voor.
Kan je zeggen dat het altijd aan te raden is de auto te preconditionen, en geldt dat voor elk seizoen?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
BigSmurf schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:58:
[...]
Volledig afhankelijk van je rijstijl zoals met alle auto's. Met dit weer gaan de winterbanden achter wel wat sneller met RWD, grip is niet heel optimaal, maar op de vooras heeft het dan weer bijna niks te lijden.
Ik doen niet aan winterbanden. Gemiddeld op een 80.000km.

Maar wat je zegt, volledig afhankelijk van je rijstijl. Ik elke dag ongeveer 90km snelweg. Zonder elke keer idioot wegtrekken kan je heel ver komen met een setje banden.
En, nagenoeg nieuwe remschijven en blokken nog, lang leve regeneratief remmen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Sebazzz schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:51:
Bij het preconditioning verwarmt ie kennelijk ook de batterij voor.
Ik ken dat woord eigenlijk alleen maar als het voorverwarmen of koelen van de accu.
Bedoelde u misschien de auto van binnen voorverwarmen?
Dat preconditionen van de accu vindt volgens mij het hele jaar door plaats. Soms verwarmen, some koelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Giga op 21-02-2024 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
ybos schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:57:
[...]

Ik doen niet aan winterbanden. Gemiddeld op een 80.000km.

Maar wat je zegt, volledig afhankelijk van je rijstijl. Ik elke dag ongeveer 90km snelweg. Zonder elke keer idioot wegtrekken kan je heel ver komen met een setje banden.
En, nagenoeg nieuwe remschijven en blokken nog, lang leve regeneratief remmen :Y
Klopt, dat spaart de remschijven en blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-08-2024
TCMR schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:17:
[...]

Prima idee. Hebben wij vorig jaar ook gedaan. De Gemini-doppen gewoon bij Tesla in Tilburg achtergelaten. Ik had een hele tas met reut mee (wieldoppen, spullenbakjes, covers voor over het hout).
Haha, geweldig! Zelfs de bakjes meegenomen :-)
Pagina: 1 ... 259 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: