Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 257 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.679.839 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23:57
cautje schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:30:
Nee, dat heb ik niet.
Alleen een kopje Beveiliging
En daar staat het niet in, zie screenshot

[Afbeelding]
Ik had het zelfde (overigens opgelost naar opnieuw inloggen in de app), maar work-around> als je helemaal naar beneden scrolt zie je het volgende:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYAJQfeu5pqlv2yI-_N3gXPkZ48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QMIl8ZBVoaQLpDoylVtA4GPz.jpg?f=fotoalbum_large

Daarmee moet ‘t lukken!

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 17:04
KeesPimelmees schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:32:
[...]

Toevallig een lease? Dan ben je alleen bestuurder van de auto en geen eigenaar. Je zal dan iemand toe moeten voegen via je leasemaatschappij.
Klopt, is een leaseauto

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-06 14:49
Hek030 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:25:
[...]

Vanaf het begin de sleutel gekocht. Werkt echt perfect voor openen op afstand zodat de laadkabel ontgrendeld wordt en voor openen van de frunk. Ik hoef m’n telefoon helemaal niet te gebruiken voor het gebruik van de auto.

Klinkt leuk, geen sleutels meer maar alleen een app, maar sleutel is toch sneller en intuïtiever.
Idem hier. Heel tevreden met de keyfob. En een oldskool sleutel in de broekzak geeft toch altijd het extra gevoel van zekerheid 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
adwin84 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:34:
[...]

Je kunt ook met jouw eigen account inloggen op de telefoon van je vriendin en zo een sleutel toevoegen. Zonwerkt het bij mij ook, heb ook lease.

Dus op beide telefoons ben je dan ingelogd met jouw account
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:43:
[...]

Instellingen die onder het menu-knopje zitten (3 liggende streepjes). Daar staat maximale snelheid waarschijnlijk op 150 km/h, dus als je die route in Nederland plant terwijl het avond is, dan gaat hij rekenen met 130 km/h. En je gaf aan vooral op ong. 100 km/h te rijden, dus dan kun je met die parameter spelen om te zien hoe ver je komt.

Onder 'Road conditions' kun je inderdaad 'realtime weather' inschakelen als je een betaald account hebt. Anders rekent hij met seizoensgemiddelden. Voorheen kon je daar geloof ik ook een temperatuur instellen.
Ah super! Ik voel me best stom dat ik zelf dat hamburger menu niet gevonden heb. :P

Maar inderdaad stond daar max. 150 km/u. Als ik dat aanpas naar 100 km/u (ik ga ervan uit dat ABRP de gps-snelheid hanteert, dus 105 km/u op de teller) krijg ik ipv de 220 Wh/km nu 197 Wh/km te zien, scheelt toch al een hoop. Dan moet ik op de terugweg slechts 8 min snelladen, van 19% naar 47%.

Over de eerste rit zegt ie dat ik met 41% aankom op bestemming na 163 km gereden te hebben.

Toch meer verbruik dan ik zou hebben verwacht. Ook als ik de temp onder Road conditions op 20C zet en 0 wind krijg ik 184 Wh/km als gemiddelde eruit en 6 min snelladen.

Ik zit heel erg te twijfelen, want enerzijds 6-8 min snelladen is niet veel, maar het zou wel echt elke keer moeten. Daarnaast zag ik ook dat er op 5 min van mijn bestemming een SC plek is, dus ik zou ook ervoor kunnen kiezen in de ochtend als ik tijd over heb daar alvast bij te laden zodat ik 's middags linea recta naar huis kan. Dat zal dan ook niet langer dan 10 min hoeven waarschijnlijk al is ±41% bij aankomst niet ideaal voor de laadcurve geloof ik.

Moeilijk dus. :P

Als laatste heb ik de M3 SR Highland erbij gepakt: zelfs die moet 5 min bijladen. Waar ik best van sta te kijken, want qua verbruik zegt hij 154 Wh/km terwijl de auto's allebei een 57 kWh bruikbare accu hebben. Dus die snap ik niet helemaal. Ok, er staat beta bij beide auto's, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cautje
Xrypta schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:36:
[...]

Ik had het zelfde (overigens opgelost naar opnieuw inloggen in de app), maar work-around> als je helemaal naar beneden scrolt zie je het volgende:[Afbeelding]

Daarmee moet ‘t lukken!
Super!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23:57
Zie net dat ‘t lease betreft, dan kan die optie niet aanwezig zijn. :/

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
cautje schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:37:
[...]

Klopt, is een leaseauto

Bedankt!
Kan zijn dat de LM daar eerst toestemming voor moet geven. Check ook of de auto verzekerd is voor meerdere bestuurders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:38:
[...]

Ah super! Ik voel me best stom dat ik zelf dat hamburger menu niet gevonden heb. :P

Maar inderdaad stond daar max. 150 km/u. Als ik dat aanpas naar 100 km/u (ik ga ervan uit dat ABRP de gps-snelheid hanteert, dus 105 km/u op de teller) krijg ik ipv de 220 Wh/km nu 197 Wh/km te zien, scheelt toch al een hoop. Dan moet ik op de terugweg slechts 8 min snelladen, van 19% naar 47%.

Over de eerste rit zegt ie dat ik met 41% aankom op bestemming na 163 km gereden te hebben.

Toch meer verbruik dan ik zou hebben verwacht. Ook als ik de temp onder Road conditions op 20C zet en 0 wind krijg ik 184 Wh/km als gemiddelde eruit en 6 min snelladen.

Ik zit heel erg te twijfelen, want enerzijds 6-8 min snelladen is niet veel, maar het zou wel echt elke keer moeten. Daarnaast zag ik ook dat er op 5 min van mijn bestemming een SC plek is, dus ik zou ook ervoor kunnen kiezen in de ochtend als ik tijd over heb daar alvast bij te laden zodat ik 's middags linea recta naar huis kan. Dat zal dan ook niet langer dan 10 min hoeven waarschijnlijk al is ±41% bij aankomst niet ideaal voor de laadcurve geloof ik.

Moeilijk dus. :P

Als laatste heb ik de M3 SR Highland erbij gepakt: zelfs die moet 5 min bijladen. Waar ik best van sta te kijken, want qua verbruik zegt hij 154 Wh/km terwijl de auto's allebei een 57 kWh bruikbare accu hebben. Dus die snap ik niet helemaal. Ok, er staat beta bij beide auto's, maar toch.
Ik kan me dat helemaal voorstellen, dat je de hamburgers niet. ABRP heeft enorm veel opties, maar blijkt niet uit in eenvoud en intuïtief gebruik.

Hmm dat zijn nog steeds hoger cijfers voor die snelheid. Zoals gezegd, mijn rit door België en Frankrijk had volgens ABRP 188 Wh/km en daarbij had ik de maximale snelheid niet aangepast. Heb ook gewoon 124 (B) en 135 (F) km/h gereden op Autopilot en de voorspelde percentages kwamen goed uit.

Enige wat ik me gaan bedenken is nog welk referentieverbruik bij 110 km/h je in ABRP hebt staan. Bij mij staat daar 167 Wh/km. Dat is weliswaar in de zomer en met ideale omstandigheden, maar dan vind ik 197 Wh/km wel heel erg hoog bij 100 km/h.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-06 12:30
DarkSide schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:46:
[...]

En ik bedoel de verwarming thuis ;-)
Zodat het huis al lekker warm is als ik thuis kom.
Of bv de stofzuiger alvast laat stofzuigen en dweilen.

Eens dat de spraakherkenning van Tesla het verder goed doet.
Een Tweaker automatiseert dat natuurlijk gewoon met Home Assistant. Handmatig verwarming en stofzuiger draaien is nogal ouderwets 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-06 16:58
SirLct schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 19:18:
[...]

Nee als ik het extrapoleert dan zou ik op 16% of max 18% ofzo tegen de 200,000km.
Dat valt toch binnen de marges die ik heb aangeveven, of niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:03
Ik merk dat af en toe bij knipperlicht de dodehoekcamera niet wordt weergegeven. Soms lijkt dat te gebeuren als ik tegelijk ook de melding 'handen aan het stuur' krijg, maar het lijkt ook daarbuiten. Ik krijg er geen vat op. Als ik richtingaanwijzer uit en weer aan zet, werkt het eigenlijk altijd wel. Dit is al meerdere updates het geval. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
The__Virus schreef op zondag 18 februari 2024 @ 08:33:
Ik merk dat af en toe bij knipperlicht de dodehoekcamera niet wordt weergegeven. Soms lijkt dat te gebeuren als ik tegelijk ook de melding 'handen aan het stuur' krijg, maar het lijkt ook daarbuiten. Ik krijg er geen vat op. Als ik richtingaanwijzer uit en weer aan zet, werkt het eigenlijk altijd wel. Dit is al meerdere updates het geval. Meer mensen last van?
Last van? Is normaal.

Als je tijdens je knipperlichthandeling ook tegelijk iets op het scherm aan het doen bent, verdwijnt de live view ook. Niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:04

Hoogie2004

Whohooooo

MooDyBLueS schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:38:
[...]
Ik zit heel erg te twijfelen, want enerzijds 6-8 min snelladen is niet veel, maar het zou wel echt elke keer moeten. Daarnaast zag ik ook dat er op 5 min van mijn bestemming een SC plek is, dus ik zou ook ervoor kunnen kiezen in de ochtend als ik tijd over heb daar alvast bij te laden zodat ik 's middags linea recta naar huis kan.
Ik denk dat dat je meest praktische oplossing is. Je zult toch wat marge aanhouden qua files e.d. bij langere ritten (doe ik iig), en als je die niet nodig hebt kun je die mooi gebruiken om even paar minuten te laden.als je op je bestemming laadt heb je ook nog het voordeel dat de accu niet koud is omdat je net een flink stuk hebt gereden.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 07:03
turkeyhakan schreef op zondag 18 februari 2024 @ 08:52:
[...]

Last van? Is normaal.

Als je tijdens je knipperlichthandeling ook tegelijk iets op het scherm aan het doen bent, verdwijnt de live view ook. Niets aan de hand.
Het is niet dat ie verdwijnt, het is dat ie überhaupt niet toont in sommige gevallen zodra ik de knipper aanzet, terwijl daar geen reden voor lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
deblaauwesigaar schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:59:
Waar moet ik de breekkabel van de aanhanger aan bevestigen? Ik zie nergens een oogje[Afbeelding]
Heb je dit nog weten op te lossen? Ik zoek ook nog naar een oplossing voor een Highland met trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:02
Hier zit toch je oog?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8VN5ZzL7AbvnqFAZa636ujbKpIo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wrtzHlCCkuDYRA3GcXJIpMwu.png?f=fotoalbum_large

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wum1955
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 28-05-2024
Rechts van de trekhaak-opening zit een verticaal gepositioneerd oog met vrij scherpe randen. Op het Duitse TFF forum wordt geadviseerd een Karabiner-haak DIN:5299C in dat Tesla-oog te hangen, waardoor dan vervolgens de breekkabel van aanhanger of caravan wordt gevoerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:02

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Harro1985 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:34:
Sinds vorige week een aantal keer geladen bij een publieke laadpaal (Vattenfall met 29 cent per kWh 8)). Ik heb daar echter het probleem dat de stroom niet op 16A laadt maar blijft hangen op 13A (wel 3 fase).
Ik heb hetzelfde probleem, heb je uiteindelijk een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-06 07:31

Sebazzz

3dp

Knip

[ Voor 99% gewijzigd door Notna op 18-02-2024 14:16 . Reden: Zie TW ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
Zouden dat op een Highland dan deze haken zijn? Ze lijken me onder zo’n rare hoek te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFCiivugOL0lsT1MlgN5P9v-00M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R9jhJuzs8ksvJCp2BRRDR4Gp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-06 10:32
adwin84 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:34:
[...]

Je kunt ook met jouw eigen account inloggen op de telefoon van je vriendin en zo een sleutel toevoegen. Zonwerkt het bij mij ook, heb ook lease.

Dus op beide telefoons ben je dan ingelogd met jouw account
Kun je dan nog wel verschillende profielen koppelen aan beide telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
The__Virus schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:04:
[...]

Het is niet dat ie verdwijnt, het is dat ie überhaupt niet toont in sommige gevallen zodra ik de knipper aanzet, terwijl daar geen reden voor lijkt te zijn.
In zulke gevallen: soft reset!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Dennischo schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:19:
[...]

Lijkt me een issue bij de laadpaal zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 15:45
Heb verschillende zoekopdrachten geprobeerd in dit topic, maar niets kunnen vinden.
Weet iemand hier toevallig wanneer de Model Y in 7-seater aangeboden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 06:33
SixFo schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:46:
Heb verschillende zoekopdrachten geprobeerd in dit topic, maar niets kunnen vinden.
Niet. Is een America only dingetje tot nu toe.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 22:27
Sinds de laatste update heb ik kunnen vaststellen dat de passagierszetel niet meer "onthoudt" wat de stand van de zetelverwarming was wanneer iemand er op komt zitten. Nu staat hij telkens de auto in parkeerstand heeft gestaan en gesloten werd weer op "uit". Voordien was dat niet alleen ik wil dat eigenlijk ook niet, want t is altijd mijn vrouw die daar zit en die wil altijd de zetelverwarming aan.

Ik heb al gezocht in het menu, maar kan het niet vinden waar dit instelbaar zou zijn?
Moet daarvoor de zetelverwarming op "auto" staan?

Thx! :)

[ Voor 5% gewijzigd door BartDG op 18-02-2024 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
SixFo schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:46:
Op het huidige model in Nederland waarschijnlijk ergens na nooit.

[ Voor 3% gewijzigd door Giga op 18-02-2024 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Delete

[ Voor 97% gewijzigd door Giga op 18-02-2024 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wolly schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 13:50:
[...]

Heb (tijdje geleden) van alles geprobeerd en je moet altijd je Apple telefoon unlocken of toestemming geven.

Wat ik zou willen is telefoon in je broekzak, instappen en auto verbindt automatisch met hotspot.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar als het goed is kan je de automation direct laten uitvoeren zonder dat je dat nog eens dient te bevestigen.. maar dit werkt niet begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-06 08:42
dimocash schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:32:
[...]

Dit valt mij ook op, Heb de auto pas een week maar toch.
Op 50-80 km wegen is hij ontzettend zuinig maar als 95% van je rit snelweg is, valt het verbruik mij best wel tegen. Ik haal dan met de 3SR 2024 max 360-370 km op een lading. Rij ik in de avond dan zakt dit naar 330 en het is nog niet eens ijskoud.

Terwijl ik met benzine auto's altijd zuiniger reed dan wat de verbruik websites als gemiddelde aangeven, lukt mij dit met deze elektrische niet.
Aanvulling.
Mijn gemiddelde tot nu toe (sinds ik Tessie heb) is 162 Wh (batterij is 60,1KWh volgens Tessie dus hiermee haal ik 370,99 km op 1 volle lading).'
Afgelopen weekend ook veel gereden binnen de bebouwde kom en haalde ik een verbruik van 141Wh (426,24 km op 1 volle lading).

Dit komt denk ik steeds meer in de buurt van wat anderen ook ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-06 08:42
sweebee schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:30:
[...]

Ja.

Mijn vrouw en ik loggen hebben beide de Tesla app op onze telefoon waarop met mijn werkemailadres is ingelogd.
Haar Tesla sleutelkaart is gekoppeld aan haar telefoon en mijn Tesla sleutelkaart aan mijn telefoon.
De auto heeft twee profielen en ieder profiel is gekoppeld aan de juiste sleutel.
Het werkt boven verwachting erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
beyazz06 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:44:
[...]

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar als het goed is kan je de automation direct laten uitvoeren zonder dat je dat nog eens dient te bevestigen.. maar dit werkt niet begrijp ik?
Is mij nooit gelukt, als het jou lukt om dit automatisch te laten gebeuren hoor ik het graag _/-\o_

Dus: telefoon in broekzak gelocked en dan hotspot opzetten & verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Heb net een software update 2024.2.3 geïnstalleerd, en geeft daarna de melding dat ik de batterij moet opladen om start problemen te voorkomen.. meer mensen dit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoenez
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:24
Hallo, al door het topic heen gekeken, maar antwoord op mijn vraag niet gevonden:

Wij zijn aan het kijken voor een M3 LR uit 2019 om onze ioniq electric te vervangen. 1 van de hoogste prios is dat er (aangezien er nog 1 aankomt) zo'n grote baby stoel (die achterwaarts kijkt, cybex cloud Z + base) in past zonder dat we heel erg ver naar voren moeten. Ik ben zelf 190cm en mijn vrouw 173. Ik heb opgemeten dat we minstens 74cm nodig hebben van rugleuning (waar de zitting de rugleuning raakt) tot aan de achterkant van de rugleuning van de stoelen voor (waar de rugleuning het verst uitsteekt).

Iemand ervaring met deze combi stoel+auto? Of iemand van zelfde lengte die een rolmaat dicht bij de auto heeft? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:32

bert pit

asdasd

038Robijno schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:09:
Heb net een software update 2024.2.3 geïnstalleerd, en geeft daarna de melding dat ik de batterij moet opladen om start problemen te voorkomen.. meer mensen dit gehad?
Dit staat in de release notes: Als je thuis parkeert met minder dan 50% lading krijg je een melding. Mogelijk heeft het daarmee te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door bert pit op 18-02-2024 18:28 ]

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
bert pit schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:27:
[...]

Dit staat in de release notes: Als je thuis parkeert met minder dan 50% lading krijg je een melding. Mogelijk heeft het daarmee te maken.
Mijn batterij heeft juist 63%..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:32

bert pit

asdasd

Wolly schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 13:50:
[...]

Heb (tijdje geleden) van alles geprobeerd en je moet altijd je Apple telefoon unlocken of toestemming geven.

Wat ik zou willen is telefoon in je broekzak, instappen en auto verbindt automatisch met hotspot.
Volgens mij is dat een beperking van apple. Je moet altijd unlocken en naar het hotspot scherm gaan om een hotspot te activeren. Of er moet recentelijk een wijziging geweest zijn.

Het is ook wel logisch, anders zou iemand die je ooit toegang hebt gegeven tot je hotspot zonder dat je het in de gaten hebt je gehele data bundel kunnen op souperen. Over updates maar te zwijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door bert pit op 18-02-2024 18:37 ]

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Wolly schreef op zondag 18 februari 2024 @ 17:13:
[...]

Is mij nooit gelukt, als het jou lukt om dit automatisch te laten gebeuren hoor ik het graag _/-\o_

Dus: telefoon in broekzak gelocked en dan hotspot opzetten & verbinden.
Toen ik het thuis had ingesteld en ik voor het raam stond werd de hotspot ingeschakeld. De Y had ik nog niet, en nog steeds niet, ingesteld, dus er werd niet geconnect. Het feit dat hotspot wel werd aangezet, is mi positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:39

ChUcKiE

Dus........

Vanmiddag ineens de melding:DC-snelladen niet beschikbaar - AC-opladen OK
cp_a163

Ik zag via de search dat er een paar keer vaker deze melding voorbij kwam, maar niet veel.

Als het goed is kun je hiermee wel gewoon thuisladen, maar bijvoorbeeld niet bij een Tesla lader.?

Hoe werkt dat met het inschieten van een service request? Daar zitten qua datum of locatie niet echt geschikte opties bij. Is er via de telefoon/bellen meer mogelijk?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMgNLDeta45ChfrPXxiKO73_CVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2pC7B2WQMwewAgtYXxkNG3Cy.jpg?f=fotoalbum_large

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-06 20:25
038Robijno schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:30:
[...]

Mijn batterij heeft juist 63%..
Is een soort testmelding de eerste keer…

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:45
Ik kreeg vandaag de melding dat de profieldiepte van de achterbanden. Volgens de handleiding zou dan het slijtageverschil met de voorbanden meer dan 1,5 mm verschillen.
Mij lijkt dat niet zo visueel, en deze winterbanden hebben ook amper 10.000 km.

De druk is rondom mooi 3.0 bar.

Nog iemand die dit had?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Tommie12 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 20:30:
Ik kreeg vandaag de melding dat de profieldiepte van de achterbanden. Volgens de handleiding zou dan het slijtageverschil met de voorbanden meer dan 1,5 mm verschillen.
Mij lijkt dat niet zo visueel, en deze winterbanden hebben ook amper 10.000 km.

De druk is rondom mooi 3.0 bar.

Nog iemand die dit had?
Ja, bij mij waren de instellingen nog niet naar winterbanden gezet. Auto merkte dus verschil in profiel tussen zomer- en winterbanden. Kan je gewoon in het service menu aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Altijd even een reset doen na een update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-06 22:43
sweebee schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:30:
[...]

Jazeker kan dat. Als ik instap wordt alles keurig naar mijn wens ingesteld, en als mn vrouw instapt wordt alles naar haar wens ingesteld(stoel, ventilatie, stoelverwarming, radio, etcetera)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-06 14:28
Ja. Ben blij dat ik niet de enige ben. Overigens, verder genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackberry
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-11-2024
Bij het instappen gisteren duurde het wat langer voordat het scherm aanging. Vervolgens 3 fout codes, waarvan 2 vermogen beperkt. Na uitstappen/instappen lijkt alles weer normaal. M3 Highland met nu zo' 1500km op de teller.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zg50niUTyDutYqXnAv_4JJUKHC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QDp4YD3YIcKE7PoCJmw9OtaB.jpg?f=fotoalbum_large

Net op dat moment ook 2024.2.3 aan downloaden, maar zal toeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud_de_haas
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 24-02-2024
djoenez schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:25:
Hallo, al door het topic heen gekeken, maar antwoord op mijn vraag niet gevonden:

Wij zijn aan het kijken voor een M3 LR uit 2019 om onze ioniq electric te vervangen. 1 van de hoogste prios is dat er (aangezien er nog 1 aankomt) zo'n grote baby stoel (die achterwaarts kijkt, cybex cloud Z + base) in past zonder dat we heel erg ver naar voren moeten. Ik ben zelf 190cm en mijn vrouw 173. Ik heb opgemeten dat we minstens 74cm nodig hebben van rugleuning (waar de zitting de rugleuning raakt) tot aan de achterkant van de rugleuning van de stoelen voor (waar de rugleuning het verst uitsteekt).

Iemand ervaring met deze combi stoel+auto? Of iemand van zelfde lengte die een rolmaat dicht bij de auto heeft? :)
Ik heb zelf een M3 Highland, hier past dezelfde combinatie van babystoel en base achter mij. Er is nog een paar cm over tussen de stoel en de babystoel, maar kan nog prima zitten, ook voor langere stukken. Ik ben zelf 198cm.
Volgens mij staat de achterbank in de M3 Highland onder een iets andere hoek, maar is het kwa ruimte niet veel veranderd.

[ Voor 3% gewijzigd door Ruud_de_haas op 18-02-2024 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-06 10:29
Jackberry schreef op zondag 18 februari 2024 @ 22:16:
Bij het instappen gisteren duurde het wat langer voordat het scherm aanging. Vervolgens 3 fout codes, waarvan 2 vermogen beperkt. Na uitstappen/instappen lijkt alles weer normaal. M3 Highland met nu zo' 1500km op de teller.

[Afbeelding]

Net op dat moment ook 2024.2.3 aan downloaden, maar zal toeval zijn.
Yes is een hele bekende en kan van alles zijn wat is aangesloten op je HV. Meestal zien we dat het een inverter is die het niet goed doet.

Sowieso service inschieten en het onderliggende probleem laten oplossen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:15
Vrijdag ook de update naar 2.6 gekregen. Adaptieve lampen doen het meer dan prima! Nu nog meedraaien in de bocht.

Wat wel gek is, mijn stuurbekrachtiging lijkt opeens altijd in sport te staan. Ook geen verschil met comfort en normaal. Went wel weer maar vond normaal toch wat fijner. Zeker in de stad. Bug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
Kuipstoelen in de M3P Highland. Zien er goed uit in wit.

https://twitter.com/niccruzpatane/status/1759414905332011356
https://twitter.com/niccruzpatane/status/1759419856770715833

[ Voor 8% gewijzigd door Giga op 19-02-2024 06:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SuperVliegNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-06 16:51

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Het begint een klucht te worden, denk dat het goedkoper was geweest als ze een retro mod uitgebracht hadden :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-06 16:13
winwiz schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:12:
[...]

Nog beter? Ik heb al geen klagen erover
Doe dit nou niehieeet :+

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

DarkSide

theres no place like ::1

should improve performance..... Dus standje max is nog sneller wissen. ;-)
Hoop dat de auto stand gewoon een set and forget stand word

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-06 13:18
synx6 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 23:10:
Vrijdag ook de update naar 2.6 gekregen. Adaptieve lampen doen het meer dan prima! Nu nog meedraaien in de bocht.

Wat wel gek is, mijn stuurbekrachtiging lijkt opeens altijd in sport te staan. Ook geen verschil met comfort en normaal. Went wel weer maar vond normaal toch wat fijner. Zeker in de stad. Bug?
Heb ze uitgezet hier
Eerste keer sinds ik de highland heb dat mensen flikkeren dat mijn lichten hun storen blijkbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 15:06

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb afgelopen weekend een rondje door Frankrijk, Elzas en Vogezen gemaakt. Ik wilde een aantal punten af en ik doe dit tegenwoordig door in ABRP de route te plannen en in Google calendar de tussenpunten op de verwachtte tijdstippen te zetten. Zo kan ik in de auto snel een route maken: plannen naar het laatste punt en dan steeds een punt vroeger toevoegen (zo komt het in de goede volgorde te staan).
Toen ik dit eerst met de hele route deed werd de planner er een beetje gek van. Elke paar kilometer herberekende hij de route, met het gebruikelijke tiedudu...dudutie riedeltje van de AP en uiteraard het wissen van de route in het verbruiksoverzicht.
Niet handig dus, dus maar de route gepland naar één stop voorbij de eerste geplande supercharger om die supercharger te forceren. Dat werkte beter.
Maar ook een paar keer dat hij hele vreemde routes maakte. Zoals komend vanuit Lure via Luxeil en Rémiremont naar Charmes, gaf de planner laden in Épinal, rijden naar Charmes, terug naar Épinal om te laden en weer terug naar het noorden.
Wat dat betreft wel handig om een overzicht in ABRP te hebben.

En wat heel vervelend was: soms pakt de auto snelheidsborden langs de weg wel op, soms niet. Heel vervelend wel op de E25 tussen Arlon en Luxemburg waar de vluchtstrook een bus/taxistrook met een snelheidsbeperking van 50 is (en de AP dus vond dat ik maar 50 mocht op de autosnelweg), maar in Frankrijk borden van 110 langs de autosnelweg werden dan weer niet opgepikt en het was gewoon 130.

En hoe vaak ik van die onterechte verzoeken kreeg om een rijstrook naar links op te schuiven terwijl dat totaal niet nodig was. Soms ging het na een paar seconden automatisch weg, soms bleef het ook met de bong van "doe nou, ga nou naar lihinks".
In Nederland gebeurt dat standaard als je vanuit het zuiden bij Het Vonderen komt. Als de spitsstrook gesloten is (waarvan de lichten de helft van de tijd gezien worden als verkeerslichten, dus je kunt daar ook niet op de AP rijden, elke keer zonder waarschuwing in de remmen) rij je gewoon op de 2e rijstrook, er komt een 3e rijstrook bij van het tankstation en de Tesla zegt dat je naar rijstrook 1 moet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:00
[...]

Na de recente update naar versie 2023.44.30.14 heb ik ook problemen met de automatische stand, vooral gisteren tijdens een dag met aanhoudende regenval. Ik ben van automatische stand toen geswitched naar handmatige stand 3. Elke keer na een update is het afwachten of het verbetert of verslechtert is. En dit is al 5 jaar het geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 06:33
[...]

Idem! Zolang het niet regent echt niks aan de hand. Regent het, soms wel :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 09:49
jasonv schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:24:
[...]

hmm... het lijkt me toch dat die niet zo makkelijk naar 'binnen' kruipen als bij een ICE?
Tja, ik zal het in een voorkomend geval eens aan zo'n marter vragen.
For now zijn de feiten dat ze hebben zitten knagen aan de kabels van een XC40 BEV, dus het is gewoon al gebeurd. Verder, een marter heeft echt geen groot gat nodig om ergens binnen te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Oekol schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:34:
[...]

Idem! Zolang het niet regent echt niks aan de hand. Regent het, soms wel :+
Ook als het niet regent, gaan ze soms aan.

Ik geloof wel dat ze het uiteindelijk goed gaan krijgen. Baart mij meer zorgen over hoe lang het duurt; door het door iedereens strot te duwen, zou wel de snelste manier hebben moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-06 09:47

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Direct tijdens of na de update had ik deze melding ook op mijn MiB MY RWD geleverd dec 2023. De accu was toen voor 85% vol oid. Toch nadien even helemaal naar 100% geladen en de melding nooit weer gezien. Ik denk een bugje in het update process.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 09:49
spartacusNLD schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:29:
[...]

sssst.. natuurlijk wil ik ook die LR PKs :+

maar voor 90% van de tijd heb je dat natuurlijk niet nodig. is puur fun factor. en ook daarvoor vindt ik het de 10k extra niet waard. ( lees; ik krijg dat niet uitgelegd aan mijn vrouw :P )
WAF is óók heel belangrijk...

(WAF=Wife Acceptance Factor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik heb sinds de update niet meer gereden, maar ik heb geen melding gehad. Wel was bij aflevering de auto op 100% geladen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Je moet na de update best wat toestemmingen rondom dataverzameling weer opnieuw geven. Heeft iemand wel eens via GDPR om een uittreksel gevraagd van hun gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 15:59
bert pit schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:33:
[...]

Volgens mij is dat een beperking van apple. Je moet altijd unlocken en naar het hotspot scherm gaan om een hotspot te activeren. Of er moet recentelijk een wijziging geweest zijn.

Het is ook wel logisch, anders zou iemand die je ooit toegang hebt gegeven tot je hotspot zonder dat je het in de gaten hebt je gehele data bundel kunnen op souperen. Over updates maar te zwijgen.
Je kunt eventueel iets doen met een automation binnen de shortcuts app. Dat als de auto verbind met bluetooth van de auto, dat hij dan de hotspot activeert. Dan hoeft de telefoon niet op dat scherm ontgrendeld te zijn.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDG
  • Laatst online: 20-03 16:41
Iemand al ervaring met de M3 highland en 19 inch velgen?
Ik twijfel nog tussen 18 en 19 inch, kan beide opties nog kwijt in mijn leasebudget.
Ben wel bang dat 19 wat stugger is en minder bereik oplevert. Ben benieuwd hoe de praktijk ervaring is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06:21
RobbieDG schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:07:
Ik twijfel nog tussen 18 en 19 inch, kan beide opties nog kwijt in mijn leasebudget.
Ben wel bang dat 19 wat stugger is en minder bereik oplevert. Ben benieuwd hoe de praktijk ervaring is
Geen M3 Highland maar wel de versie ervoor. In de praktijk merk ik er niets van. Als je lekker doorrijdt en er geen sport van maakt om zo zuinig mogelijk te rijden zou ik me er niet druk over maken. Het is sowieso een stugge auto overigens maar dat maakt 'm ook wel sportief en fun om mee te rijden.

Persoonlijk vind ik dat de 19-inch velgen beter staan dan de 18-inch en heb daarom ook mijn restje budget daar aan opgemaakt. :)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerry-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-01 16:04
Gr4mpyC3t schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:11:
[...]

Geen M3 Highland maar wel de versie ervoor. In de praktijk merk ik er niets van. Als je lekker doorrijdt en er geen sport van maakt om zo zuinig mogelijk te rijden zou ik me er niet druk over maken. Het is sowieso een stugge auto overigens maar dat maakt 'm ook wel sportief en fun om mee te rijden.

Persoonlijk vind ik dat de 19-inch velgen beter staan dan de 18-inch en heb daarom ook mijn restje budget daar aan opgemaakt. :)
Jullie hebben het over 'restje budget opmaken', maar mij kostte de 19 inch velgen uiteindelijk 17 euro per maand extra aan bijtelling. Dat had ik er dan weer niet voor over. Zit dat bij jullie anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieDG
Gr4mpyC3t schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:11:
[...]

Thanks!
Heb m net doorgezet, stealth grey met 19 inch maakt het wel af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Laatst online: 20:07
*snip*

[ Voor 122% gewijzigd door We Are Borg op 19-02-2024 18:38 . Reden: Zie puntje vijf van topicwarning ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandeefke
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 14-04 22:41
Vraagje,

Zitten er in het nieuwe M3 Highland model RWD versie luidsprekers in de koffer?
Ik zie daar 2 mousse bescherming hangen. Alleen als ik de audio naar achter zet, is er geen geluid.
Alleen in de linker en rechter deur paneel.

Dit model zou 9 luidsprekers hebben, 1 in elk deur, 2 in de A Pilar, center speaker, kom ik op 7 luidsprekers?
Waar zitten die 2 laatste dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:57
Pandeefke schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:17:
Vraagje,

Zitten er in het nieuwe M3 Highland model RWD versie luidsprekers in de koffer?
Ik zie daar 2 mousse bescherming hangen. Alleen als ik de audio naar achter zet, is er geen geluid.
Alleen in de linker en rechter deur paneel.

Dit model zou 9 luidsprekers hebben, 1 in elk deur, 2 in de A Pilar, center speaker, kom ik op 7 luidsprekers?
Waar zitten die 2 laatste dan?
Ik begreep dat er bij de M3H nooit speakers in de koffer zitten (RWD/AWD), maar dat de AWD 2 subwoofers in de hoedenplank heeft. N=1, ook ik ben benieuwd naar hoe het echt zit, in het bijzonder voor de RWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Jerry- schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:46:
[...]

Jullie hebben het over 'restje budget opmaken', maar mij kostte de 19 inch velgen uiteindelijk 17 euro per maand extra aan bijtelling. Dat had ik er dan weer niet voor over. Zit dat bij jullie anders?
Het zat in die zin anders dat ik er wel het (extra) geld voor over had. ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbieDG schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:07:
Eens met @Gr4mpyC3t. 19 inch maakt het imho meteen een andere auto.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21
Inspired schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:40:
[...]

Ben je klaar mee, bestel je een Tesla M3 krijg je een Opel ofzo

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandeefke
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 14-04 22:41
jvd-nl schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:22:
[...]

Ik begreep dat er bij de M3H nooit speakers in de koffer zitten (RWD/AWD), maar dat de AWD 2 subwoofers in de hoedenplank heeft. N=1, ook ik ben benieuwd naar hoe het echt zit, in het bijzonder voor de RWD.
Heb net antwoord gekregen via de Tesla app support

9 LS maar geen in de koffer
4 in de deuren.
2 in de A pilar.
3 front.

Bij de long range krijg je die wel in de koffer volgens de support, ik zit maar in het basis model.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Pandeefke schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:43:
[...]

Heb net antwoord gekregen via de Tesla app support

9 LS maar geen in de koffer
4 in de deuren.
2 in de A pilar.
3 front.

Bij de long range krijg je die wel in de koffer volgens de support, ik zit maar in het basis model.
De speakers in de deuren achter klinken ook 100% sneu, blik in het kwadraat.

Overall is het geluid okee in de M3 RWD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Jerry- schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:46:
[...]

Ik had inderdaad nog wat euro’s over in mijn mobiliteitsbudget. Die paar euro’s die ik anders (bruto) uitgekeerd zou krijgen waren het mij wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
winwiz schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:41:
[...]

Ben je klaar mee, bestel je een Tesla M3 krijg je een Opel ofzo
Tsja, wat de één mooi vindt, vindt de ander lelijk. Hou je toch. Neem nou zo'n Model 🥚 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06 16:19

wootah

They see me trollin'

Mijn wissers waren na een update vorig jaar best matig, toen ben ik in december en januari ver weg geweest voor werk (zonder auto) en zijn er wat updates geweest en lijkt het er voor mij in ieder geval op dat de wissers minder gevoelig zijn.
Maar goed, het wordt dus nog beter, misschien :*)

Ook de toevoeging van de 3D park assist view die iedereen al lang en breed heeft kunnen proberen is best wel goed. Mijn vrouw was er in het begin niet helemaal over te spreken, maar toen ze begreep hoe het werkte vond ze het wel beter dan eerst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:23

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

LigeTRy schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:15:
M'n M3 die ik minder dan 2 weken geleden heb opgehaald heeft ook de 2024.2.3 binnen :) m'n eerste update. Via hotspot tijdens het rijden binnengehengeld, werkte allemaal vlekkeloos
Ik hoop dat je een flinke databundel heb, want die Tesla's krijgen vaker een update dan je telefoon.
Zeker de navigatie updates eten zo 10GB op.

Eigenlijk wordt ik ook wel beetje gek van het aantal updates wat er gepushed wordt. Zou liever zien dat ze iets meer zouden bundelen.
Nu kan het ook zijn dat de recalls van laatste tijd hier een rol in spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-Mq_OpZLJ-DjnvoLZNXxNmv0qw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgSaD1oRUGV9y9ImjeSLbw5Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Holtrop
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:15
ChUcKiE schreef op zondag 18 februari 2024 @ 19:34:
Vanmiddag ineens de melding:DC-snelladen niet beschikbaar - AC-opladen OK
cp_a163

Ik zag via de search dat er een paar keer vaker deze melding voorbij kwam, maar niet veel.

Als het goed is kun je hiermee wel gewoon thuisladen, maar bijvoorbeeld niet bij een Tesla lader.?

Hoe werkt dat met het inschieten van een service request? Daar zitten qua datum of locatie niet echt geschikte opties bij. Is er via de telefoon/bellen meer mogelijk?
[Afbeelding]
Had dezelfde melding ook, heb als test eerst thuis (AC) een beetje geladen daarna bij de Supercharger (DC)10% bijgeladen, Alles werkte gewoon.

Pieter Holtrop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-06 17:05

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Psycho_Mantis schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:35:
[...]

Ik hoop dat je een flinke databundel heb, want die Tesla's krijgen vaker een update dan je telefoon.

Eigenlijk wordt ik ook wel beetje gek van het aantal updates wat er gepushed wordt. Zou liever zien dat ze iets meer zouden bundelen.
Nu kan het ook zijn dat de recalls van laatste tijd hier een rol in spelen.

[Afbeelding]
Doe mij maar iedere week een update. Snel kleine verbeteringen, snel kleine fixes en ook snel de kans op issues :) . (ik snap dat niet iedereen daarop zit te wachten)

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
[...]

Daarvoor is de sim van de zaak :P.

M'n bolide staat in de ondergrondse garage dus daar is geen WiFi mogelijk, en bij een supercharger sta ik eigenlijk ook nooit.

Ik denk ook niet dat ik direct bovenop elke update wil zitten. Ik neem de changelog wel door en bepaal aan de hand daarvan wel of ik m wil hebben of dat ik m oversla, maar de eerste update (en de procedure eromheen) was ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
[...]

[Afbeelding]
Dit was eerlijk gezegd de grootste tegenvaller: navigatie-updates anno 2024 zouden gewoon niet nodig meer moeten zijn maar volledig in de backend bij Tesla servers plaats moeten vinden. Daar zou ik wel premium connectivity voor nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
Giga schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:52:
[...]

Dit was eerlijk gezegd de grootste tegenvaller: navigatie-updates anno 2024 zouden gewoon niet nodig meer moeten zijn maar volledig in de backend bij Tesla servers plaats moeten vinden. Daar zou ik wel premium connectivity voor nemen.
Hier in Nederland is de dekking natuurlijk goed, maar er bestaan ook een boel afgelegen gebieden op deze planeet, het is fijn dat er toch nog genoeg offline staat zodat je daar ook nog de weg kunt vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harro1985
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 11:58
Dennischo schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:19:
[...]

Ik heb hiervoor een afspraak staan in Tilburg op vrijdag 1 maart. Ik laat tzt weten wat ze hebben gedaan.

Onlangs bij een supercharger geladen. Dat werkt gewoon perfect net als de granny charger.

[ Voor 13% gewijzigd door Harro1985 op 19-02-2024 15:57 ]

4760 Wp (14×340) Z 39º

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:23

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

LigeTRy schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:56:
[...]

Hier in Nederland is de dekking natuurlijk goed, maar er bestaan ook een boel afgelegen gebieden op deze planeet, het is fijn dat er toch nog genoeg offline staat zodat je daar ook nog de weg kunt vinden :)
Wat dacht je van de grensovergang waar het 10 tot 15 minuten duurt voordat hij pas weer verbinding wilt maken, dit probleem is er ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:02:
[...]

Wat dacht je van de grensovergang waar het 10 tot 15 minuten duurt voordat hij pas weer verbinding wilt maken, dit probleem is er ook nog.
Dit weekend geen last van gehad bij herhaaldelijk de grens met België, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland over. Geen moment weggevallen.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RobbieDG
Inspired schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:40:
[...]

Eens, dit is m geworden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_48gPtH6qlku2rrlepIyTmZ5J0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/owUvcGIVC34smTNLTiT7J496.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Is toch een plaatje of niet dan?! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:39

ChUcKiE

Dus........

Pieter Holtrop schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:43:
[...]

Had dezelfde melding ook, heb als test eerst thuis (AC) een beetje geladen daarna bij de Supercharger (DC)10% bijgeladen, Alles werkte gewoon.
En was toen de melding ook weer weg?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:20
spartacusNLD schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:29:
[...]
sssst.. natuurlijk wil ik ook die LR PKs :+

maar voor 90% van de tijd heb je dat natuurlijk niet nodig. is puur fun factor. en ook daarvoor vindt ik het de 10k extra niet waard. ( lees; ik krijg dat niet uitgelegd aan mijn vrouw :P )
Als je het zelf de 10k extra niet waard vind houd het denk ik op. Ik heb aan mijn vrouw uitgelegd dat AWD veel veiliger is en je raakt ook niet zo snel vast in de modder of in de sneeuw :)

(ging in mijn geval dus om MY LR)

[ Voor 3% gewijzigd door eltron op 19-02-2024 16:52 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieDG
Gr4mpyC3t schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:41:
[...]

Is toch een plaatje of niet dan?! <3
Absoluut, ik schrok er zelf van. Tijd getwijfeld tussen model Y, Byd seal en de 3. Dit is met afstand de mooiste. Nu begint het zware gedeelte…wachten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
LigeTRy schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:56:
[...]

Zéér waarschijnlijk, maar die offline gebieden zullen ook niet vaak wijzigingen in de kaarten hebben dunkt mij, dus daar op de basis data terugvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-06 17:45

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Is een lage kilometerstand gunstig bij aankoop van een tesla?
Of kan weinig gebruik in 4 jaar tijd ook negatief zijn voor de accu?
Pagina: 1 ... 257 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: