1 op de 7 Model S'en is het land al uit. Als er in andere EU landen wel subsidie zit op een '19 M3 zullen ze waarschijnlijk snel verdwijnen.Tommie12 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:23:
[...]
Dan gaan ze toch geexporteerd worden denk ik.
Aan 15k raak je er ook wel in België, Denemarken en Frankrijk kwijt
Ik sta op het punt een model y als mijn volgende lease te bestellen, maar de "kleine" tesla onhebbelijkheden houden me een beetje tegen.
Hebben jullie er vertrouwen in dat de ruitenwissers ooit deftig zullen werken?
Ik vind de functionaliteit van ruitenwissers niet goed niet slecht. Soms werken ze slecht. Soms werken ze goed. Maar ik heb ook in andere auto's gereden die ook auto ruitenwissers hadden en die moest je ook af en toe 'helpen' met de juiste stand vinden. Alleen bij Tesla kan dat dus niet.Invictus66 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:58:
Ik sta op het punt een model y als mijn volgende lease te bestellen, maar de "kleine" tesla onhebbelijkheden houden me een beetje tegen.
Ik weet dat ze bij Tesla bezig zijn om 't neural net aan te passen voor de ruitenwissers. Denk dat ze dan beter worden.
Even om Tesla Vision erbij te betrekken met Park Assist:
Park Assist was gewoon waardeloos tot aan vorig jaar kerst. Nu werkt ie betrouwbaar en heb ik zelf t vertrouwen dat ik niet zomaar ergens tegenaan zit tijdens parkeren (lees ik vertrouw er niet blind op maar nu werkt ie goed en fijn)
Tesla Vision hebben ze een mooi neural net overheen gegooid die er dus voor zorgt dat het parkeren veel beter werkt dan voorheen.
Als je dit toepas op de ruitenwisser ga ik er 100% vanuit dat ze de meeste problemen van de auto ruitenwisser kunnen fixen. Maar ik ben optimistisch.
Bij mij werken de ruitenwissers prima de luxe. Beter dan in mijn oude Quashqai met regensensor!Invictus66 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:58:
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Daar twijfelde ik ook over maar en heb begin januari de gok toch maar genomen echter geen moment spijt van gehad.Invictus66 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:58:
De ruitenwissers gaan op dit moment weinig tot niet automatisch aan bij lichte regen. In dat geval druk ik even op de linker stengel en als ik zin heb ik kies in dan een standje uit het menu wat op dat moment verschijnt. Maar vaak niet eens en druk ik af en toe op de stengel.
Dat is eigenlijk het enige tot nu toe.
Parkeren gaat uitstekend met alle hulpmiddelen en ik moet dagelijks toch een paar keer fileparkeren en een paar centimeter van een stoeprand. Dat is nog steeds gelukt zonder schade
Zijn er meer onhebbelijkheden?
Gewoon doen dus en door niets tegen laten houden
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Zeker, het werkt prima.Invictus66 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:58:
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Onze ruitenwissers werken prima anders. Mijn vrouw vindt dat ze te laat op volle snelheid gaan - het enige wat mij stoort is wanneer zij erover gaat zeuren. Voor de rest werkt ie voor mij primaInvictus66 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:58:
Wij hebben in elk geval geen problemen met wipen op een droge ruit (wat je hier wel eens lees) en rijden een 2023 MY LR MiB.
In mijn vorige EV had ik deze OBD uitlezer in gebruik.
Dit werkte toen perfect met ABRP en EVNotify.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W1BpMJp5agRiQ33PXLeZhwer.jpg?f=user_large)
Kan ik daar nog iets mee met mYn Tesla?
Want daar zal ik dat een OBDII verloopstekker voor nodig hebben naar Tesla. Maar daar heeft Ali vast wel een oplossing voor.
https://www.amazon.nl/Blu...zer-adapter/dp/B071D8SYXN
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W1BpMJp5agRiQ33PXLeZhwer.jpg?f=user_large)
Want daar zal ik dat een OBDII verloopstekker voor nodig hebben naar Tesla. Maar daar heeft Ali vast wel een oplossing voor.
Bij mij af en toe dat hij te hard tekeer gaat, maar dit was bij mijn Opel en Skoda die ik hiervoor had niet anders.winwiz schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:40:
[...]
Bij mij werken de ruitenwissers prima de luxe. Beter dan in mijn oude Quashqai met regensensor!
Gelukkig is hij niet zo slecht als ik had gevreesd.
Prachtig.DeJurist schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:26:
"Tesla Model 3 voor VEEL minder dan 15 mille"
https://www.autoblog.nl/n...nder-dan-15-mille-6842050
Had je je 5 jaar geleden moeten voorstellen. Een auto die in minder dan 6 seconden naar de 100 sprint, die nog steeds updates ontvangt, en prima bruikbaar is als daily.
Voor minder dan 15K koop ik er een voor m'n vriendin
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik zie eerder dat de prijzen gaan verschuiven zodat ICE en hybride auto's goedkoper worden op het moment dat de prijs richting de 18k gaat. Een auto heeft ook een bepaalde basiswaarde, ongeacht aandrijfvorm.
Blij te lezen dat de problemen met de ruitenwissers overroepen lijken.
Nu alleen nog kiezen tussen de LR (quicksilver) en de P (Deep blue)
Quicksilver!Invictus66 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:26:
Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻
De klachten over de ruitenwissers waren terecht maar met een recente update is het gedrag van de ruitenwissers voor mij extreem verbeterd.Invictus66 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:26:
Heb de auto nu 6 maanden en alleen al in die 6 maanden is er echt heel veel verbeterd.
- Ruitenwissers
- USS
- het beeld van de camera’s
En nog een hele berg kleine aanpassingen die wat minder belangrijk zijn.
Ik ben echt onder de indruk over hoe snel mijn Y op veel vlakken verbeterd met enkel software updates.
2022 was dan ook een heel uitzonderlijk jaar voor tweedehands prijzen en vooral voor EVs. Dat is nu weer wat genormaliseerd en daarbovenop heeft Tesla flinke prijsverlagingen doorgevoerd voor nieuwe auto's. Dan gaat het opeens extra hard. Een M3 LR was in 2019 nieuw geloof ik €60.000. dan zou je na 5 jaar nog iets van €30.000 verwachten. Maar de nieuwprijs is nu zowat €10.000 lager, dus is ergens tussen €20.000 - 25.000 volgens mij wel reëel voor een 5 jaar oude.El Polo Diablo schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:23:
[...]
Dit gaat zeker gebeuren. Dit is zelfs al gedeeltelijk gebeurd. Een M3LR uit 2019 ging in maart 2022 nog voor €50.000,-. En dan moest je nog flink je best doen er een te vinden en er op tijd bij te zijn.
En dat dit niet gebeurd is bij de Outlanders e.d. is omdat die in het buitenland heel interessant waren en ook en masse geëxporteerd zijn.
Maar er zijn natuurlijk ook heel veel SR uitgeleverd in 2019, en die zullen dan wel wat lager zitten. En het punt is dat de handel niet echt raad weet met die prijsaanpassingen van Tesla.
Eensch!
Zelf vond ik de quicksilver ook de mooiste. De vrouw vond het minder leuk en SEPP was dan ook niet meer van toepassing. Daarom is het een blauwe geworden hier. 
-Wat betreft de ruitenwissers vind ik het moeilijk om nu al te oordelen. Ik heb nu alleen maar die smerige stuifregen gehad in de eerste weken, en ook daar had mijn vorige ICE auto moeite mee. Op dit moment zet ik hem vaak op standje I omdat "auto" veel te vaak wist.
-Wat betreft de ruitenwissers vind ik het moeilijk om nu al te oordelen. Ik heb nu alleen maar die smerige stuifregen gehad in de eerste weken, en ook daar had mijn vorige ICE auto moeite mee. Op dit moment zet ik hem vaak op standje I omdat "auto" veel te vaak wist.
[ Voor 45% gewijzigd door RvV op 14-02-2024 16:50 ]
Y'24
Jouw auto staat alleen op de stoep?
Genoeg momenten dat de wissers of niks doen of tekeer gaan als een malle. Dat laatste lijkt gelukkig minder voor te komen de laatste tijd. Het gebeurt wel met regelmaat dat ik een tik op de stengel moet geven omdat ik anders niks meer kan zien.
Wij vonden de blauwe op een plaatje wel mooi, maar eennmaal in het echt bij de Tesla dealer vonden we 't allebei tegenvallen.RvV schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:48:
Zelf vond ik de quicksilver ook de mooiste. De vrouw vond het minder leuk en SEPP was dan ook niet meer van toepassing. Daarom is het een blauwe geworden hier.
Ik heb er ook nog een liggen voor niks... Maar zoals op de vorige pagina toevallig werd gemeld: je kunt in ABRP direct de live data uit je Tesla binnenhalen via de Tesla API.RaRo74 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:58:
[Afbeelding]
Moet je wel een account hebben in de ABRP app en daar ook een auto opslaan als 'Saved Car'.
Dit werkt volgens mij ook zonder de betaalde versie. Die heb ik namelijk niet, maar kon wel de link maken.winwiz schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:07:
[...]
Je kunt rechtstreeks vanuit Tesla data ontvangen. Kies je Tesla daar heb je een optie live data. Een van de mogelijkheden is dan om in te loggen met je Tesla account, vink aan dat je data wil sharen, en klaar. Je krijgt een bevestigingsmail vanuit Tesla. Het is al even geleden dat ik dat heb ingesteld dus ik zie de tussenstappen nu niet meer.
Edit: Ik heb wel de betaalde versie!
[ Voor 24% gewijzigd door bilgy_no1 op 14-02-2024 17:06 ]
Hij had van mij een tintje donkerder mogen zijn. En zwart of wit vond ik ook niet echt iets. Maar goed, Ieder zijn ding.InZane schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:49:
[...]
Wij vonden de blauwe op een plaatje wel mooi, maar eennmaal in het echt bij de Tesla dealer vonden we 't allebei tegenvallen.

Y'24
Ik vind het persoonlijk ook de mooiste kleur, maar het jeukt anderzijds ook een beetje om toch voor de performance te gaan (en die past niet meer in mijn budget in Quicksilver)
Alhoewel je Midnight Cherry niet overweegt zou ik, bij het opnieuw bestellen, toch echt voor die kleur gaan!Invictus66 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:26:
In jouw geval: Quicksilver!
Heeft iedereen (met een model y) dat de automatische climate control toch nog best hard draait ondanks dat ie op LO staat. Op manueel is het sta die 4 denk ik.
Als ik m op 1 of 2 zet is ie een stuk stiller en het zou fijn zijn als dit ook ingesteld kan worden bij LO (dus zeg maar extra LO).
Als ik m op 1 of 2 zet is ie een stuk stiller en het zou fijn zijn als dit ook ingesteld kan worden bij LO (dus zeg maar extra LO).
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik ben het met jou eens, in mijn M3 2024 vind ik de blower ook te hard op auto. Ik heb hem dus ook handmatig op 2 staan.MazeWing schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:26:
Heeft iedereen (met een model y) dat de automatische climate control toch nog best hard draait ondanks dat ie op LO staat. Op manueel is het sta die 4 denk ik.
Had ik ook met blauw voor de Model 3, in het echt vond ik die tegenvallen. Enige waar ik echt over heb zitten twijfelen was rood, maar ik was bang dat dit later tegen ging vallen. Uiteindelijk voor ziekenfonds wit gegaan. Sneu misschien, maar ik vond dat gewoon de mooiste uiteindelijk. Misschien toch een beetje spijt van geen rood... maar misschien was deze toch gaan tegenvallen. Wit valt me nog steeds niet tegen.InZane schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:49:
[...]
Wij vonden de blauwe op een plaatje wel mooi, maar eennmaal in het echt bij de Tesla dealer vonden we 't allebei tegenvallen.
Hij staat bij mij op MID, maar bestuurder en bijrijder allebei helemaal omhoog gericht en helemaal gesplitst. Nergens last van.MazeWing schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:26:
Persoonlijk zou ik me meer zorgen maken over het feit dat Tesla geen enkele aandacht heeft voor de infrastructuur in Europa of Nederland. Alle focus is gericht op de USA en Europa lijkt bijvangst.Invictus66 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:58:
Waarom vind ik dat? Omdat ik geen verbeteringen zie sinds ik mijn Model3 heb (2019).
Nog steeds krijg ik instructies om naar een linkerbaan te gaan terwijl daar geen enkele reden voor is. Nog steeds gaat de auto vrolijk over een doorgetrokken witte streep. Nog steeds worden onderborden niet herkend wat betreft maximum snelheid en wordt de informatie (vaak verkeerd) uit de wegenkaart gehaald. Snelheidslimieten worden bij zomer/wintertijd wisselingen vaak pas later aangepast.
Automatisch inparkeren is nog lang niet on par met de concurrentie en over (smart) summon zullen we het helemaal maar niet hebben.
En dan heb ik het nog helemaal nog niet over het FSD pakket waar dus al bijna 5 jaar totaal geen extra functionaliteit voor wordt geleverd onder het mom van Europese wetgeving, een argument wat mijn inziens maar deels opgaat. De FSD visualisatie zou bijvoorbeeld best aangeboden kunnen worden zoals in de USA.
Jammer dat ik geen auto nodig heb, ik zou geen moment twijfelen.DeJurist schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:26:
"Tesla Model 3 voor VEEL minder dan 15 mille"
https://www.autoblog.nl/n...nder-dan-15-mille-6842050
Vandaag heeft de lease maatschappij een Tesla model Y besteld. In het wit, verder alles standaard.
De lease maatschappij gaf aan week 15, de app geeft aan over 2-3 weken. Ik ben benieuwd
Natuurlijk eerst even proef gereden vorige week. Vooral de hoge instap is voor mij een echte upgrate tegenover mijn seat Arona nu, die ik 5 jaar geleden uit zicht omdat hij al hoger is dan een standaard golf.
Alle instellingen op zn scherm was wel even wennen. Het rijden zelf was wel echt ideaal.
De lease maatschappij gaf aan week 15, de app geeft aan over 2-3 weken. Ik ben benieuwd
Natuurlijk eerst even proef gereden vorige week. Vooral de hoge instap is voor mij een echte upgrate tegenover mijn seat Arona nu, die ik 5 jaar geleden uit zicht omdat hij al hoger is dan een standaard golf.
Alle instellingen op zn scherm was wel even wennen. Het rijden zelf was wel echt ideaal.
Het leven is te kort om te testen
Valide punten van kritiek. Enige correctie: het is niet enkel USA waar de focus op is gericht maar ook China. Daar hebben ze onlangs een smart assistant toegevoegd aan de auto’s middels een update. Echt, WTF?! https://www.notateslaapp....k-ai-be-behind-the-scenesappletreelane schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:54:
[...]
Persoonlijk zou ik me meer zorgen maken over het feit dat Tesla geen enkele aandacht heeft voor de infrastructuur in Europa of Nederland. Alle focus is gericht op de USA en Europa lijkt bijvangst.
Waarom vind ik dat? Omdat ik geen verbeteringen zie sinds ik mijn Model3 heb (2019).
Nog steeds krijg ik instructies om naar een linkerbaan te gaan terwijl daar geen enkele reden voor is. Nog steeds gaat de auto vrolijk over een doorgetrokken witte streep. Nog steeds worden onderborden niet herkend wat betreft maximum snelheid en wordt de informatie (vaak verkeerd) uit de wegenkaart gehaald. Snelheidslimieten worden bij zomer/wintertijd wisselingen vaak pas later aangepast.
Automatisch inparkeren is nog lang niet on par met de concurrentie en over (smart) summon zullen we het helemaal maar niet hebben.
En dan heb ik het nog helemaal nog niet over het FSD pakket waar dus al bijna 5 jaar totaal geen extra functionaliteit voor wordt geleverd onder het mom van Europese wetgeving, een argument wat mijn inziens maar deels opgaat. De FSD visualisatie zou bijvoorbeeld best aangeboden kunnen worden zoals in de USA.
Tesla heeft zojuist dit hippe model 3 upgrade filmpje geplaatst op YouTube
@mjvdzwet en @DaCoTa bedankt voor de berichten. Zal eens proberen de airflow naar boven en maximaal te splitsen en anderd idd handmatig en sta die 1 of 2.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Schoon en in de zon is die mooi maar zodra die vies is en het weer is grauw....InZane schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:49:
[...]
Tesla zou echt eens wat mogen doen aan de kleurweergave van een paar kleuren op hun site. Sommige komen echt niet goed overeen met de betreffende kleur in het echt. Midnight Cherry is dan nog het ergste. Op de site een soort van "Mazda rood" en in het echt is het echt de aubergine kleur of de bordeaux rood van de jaren 80/90.
Quicksilver vond ik in het echt wat tegenvallen. Zowel in de enorme loods bij Tesla als op een parkeerplaats met grauw weer. Mogelijk is ook die kleur weer mooier wanneer de zon schijnt.
Natuurlijk exclusief de twee hippe nieuwe kleuren in beeld. Gelukkig zag ik op 1:30 ook nog even mijn ziekenfonds wit (die ik toch echt het mooiste vind).Lamaka schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 19:48:
Tesla heeft zojuist dit hippe model 3 upgrade filmpje geplaatst op YouTube
[YouTube: Upgraded Model 3 | Design & Engineering Walkthrough]
Goed wel om te zien dat ook de eerste MYLR's voor tweedehands 40k worden aangeboden. Tot nu toe is een nieuwe echt een heel veel betere deal en blijft de occasion markt wat achter, maar ik heb het idee dat het besef nu toch begint te komen dat ze ze niet kwijt raken. Er staat ook al maanden een RWD te koop bij MMX die ze met de prijsverlagingen blijkbaar maar niet weg krijgen.
Vraagje,
Ik heb een m3 highland.
Zodra de kinderen een spel spelen op het scherm achterin gaat de muziek voorin uit en hoor je het geluid van het spel.
Is er een mogelijkheid om het geluid achterin te muten zodat het niet aan gaat wanneer ze een spel gaan spelen?
Ik erger mij er best aan.
Ik heb een m3 highland.
Zodra de kinderen een spel spelen op het scherm achterin gaat de muziek voorin uit en hoor je het geluid van het spel.
Is er een mogelijkheid om het geluid achterin te muten zodat het niet aan gaat wanneer ze een spel gaan spelen?
Volgens mij kan dit alleen als ze je een draadloze (bluetooth) headset geeft (maximaal 2). Dan krijgen zij het geluid van het achterscherm, en kan jij je eigen geluid over de speakers afspelen.dimocash schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 20:43:
Vraagje,
Ik heb een m3 highland.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Jammer, ik had gehoopt dat je ergens wel een source zou kunnen aangeven.spartacusNLD schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 20:54:
[...]
Volgens mij kan dit alleen als ze je een draadloze (bluetooth) headset geeft (maximaal 2). Dan krijgen zij het geluid van het achterscherm, en kan jij je eigen geluid over de speakers afspelen.
Is het niet zo dat je het geluid weer kan overrulen door bijvoorbeeld een spotify playlist aan te zwengelen?
Helaas kan ik dit nog niet testen: in blijde verwachting van mijn stealth grey m3

nee alleen met headsets helaas maar dit werkt best goed hoorhantheman schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:11:
[...]
Jammer, ik had gehoopt dat je ergens wel een source zou kunnen aangeven.
Is het niet zo dat je het geluid weer kan overrulen door bijvoorbeeld een spotify playlist aan te zwengelen?
Helaas kan ik dit nog niet testen: in blijde verwachting van mijn stealth grey m3
Ja deze werkt. Al heb ik nu een OBDLink LX icm scanmyteslaRaRo74 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:58:
[Afbeelding]
the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it
Dat valt mee, mijn vrouw haar model y is gisteren besteld, leasemaatschappij gaf aan (vlak) voor de zomervakantieBeneveerg schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:05:
Vandaag heeft de lease maatschappij een Tesla model Y besteld. In het wit, verder alles standaard.
Sta op het punt een model Y te bestellen. Ik moet in september van auto wisselen.
Is het de moeite waard om op de facelift te wachten? Gaat dat heel veel zaken verbeteren?
Ik heb de nieuwe model 3 highland gereden, die was wel een stuk verbeterd tov de oude versie.
Gaat dat verschil bij de model Y ook zo groot zijn?
Is het de moeite waard om op de facelift te wachten? Gaat dat heel veel zaken verbeteren?
Ik heb de nieuwe model 3 highland gereden, die was wel een stuk verbeterd tov de oude versie.
Dat weet niemand maar ga er maar vanuit dat het in de buurt komt met de model 3 updatesRobbieDG schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:29:
Sta op het punt een model Y te bestellen. Ik moet in september van auto wisselen.
Ach was bij mij ook. Begin september besteld. Volgens LM levering februari. 24 november reed ik weg ermee.Mvd1981 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:21:
[...]
Dat valt mee, mijn vrouw haar model y is gisteren besteld, leasemaatschappij gaf aan (vlak) voor de zomervakantiewebsite inderdaad twee a drie weken. Geeeeen idee hoe dat zo ver uit elkaar kan liggen…
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Welke Y besteld?Mvd1981 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:21:
[...]
Dat valt mee, mijn vrouw haar model y is gisteren besteld, leasemaatschappij gaf aan (vlak) voor de zomervakantiewebsite inderdaad twee a drie weken. Geeeeen idee hoe dat zo ver uit elkaar kan liggen…
Volgens mij zijn de rwd versies (en zeker een witte) vaak al geproduceerd en krijg je hem echt wel binnen 3 weken...
Sta zelf ook op het punt om knoop door te hakken en te bestellen (maandag eerst nog ff een tweede lange proefrit), maar als ik dan vervolgens tot juli oid moet wachten... Dan denk ik dat ik dan maar nóg langer moet wachten en op zeker voor de Juniper moet gaan...
5mnd+ wachten vind ik echt te lang voor de huidige Y vanuit Berlijn.
AWD LR in rood met 20 inch velgen en volledig zwart interieur.Allewijn schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:45:
[...]
Welke Y besteld?
Volgens mij zijn de rwd versies (en zeker een witte) vaak al geproduceerd en krijg je hem echt wel binnen 3 weken...
Sta zelf ook op het punt om knoop door te hakken en te bestellen (maandag eerst nog ff een tweede lange proefrit), maar als ik dan vervolgens tot juli oid moet wachten... Dan denk ik dat ik dan maar nóg langer moet wachten en op zeker voor de Juniper moet gaan...
5mnd+ wachten vind ik echt te lang voor de huidige Y vanuit Berlijn.
Check... Komt dan misschien door de kleur en/of LR...
Wie weet heb je mazzel en leveren ze tegen die tijd een Juniper uit voor de prijs (in jullie geval bijtelling) van de huidige Y
Wie weet heb je mazzel en leveren ze tegen die tijd een Juniper uit voor de prijs (in jullie geval bijtelling) van de huidige Y

Levertijd van Tesla kan dan wel 2-3 weken zijn, maar de leasemaatschappij wil hem niet eerder geleverd hebben. Iemand gaf al eerder aan dat 2-3 weken levertijd in dat geval gelden vanaf moment dat leasemaatschappij geleverd wil hebben.Mvd1981 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:21:
[...]
Ik heb ook een levertijd in 2e deel van april (MYLR) terwijl mijn huidige e-Niro er eind maart uitgaat.
Dat ligt dan aan de LM, die uitvoering is gewoon vanuit voorraad leverbaar (“Onderweg - Binnenkort beschikbaar”).
Wellicht de vraag anders stellen. Hoe is de kwaliteit van de huidige model Y 2024 tov de nieuwe model 3. Is die in de afgelopen jaren al verbeterd op het onderstel en isolatie?Dutchlimits schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:33:
[...]
Dat weet niemand maar ga er maar vanuit dat het in de buurt komt met de model 3 updates
Ja, de MY was/is al veel beter dan de oude M3.RobbieDG schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:58:
[...]
Wellicht de vraag anders stellen. Hoe is de kwaliteit van de huidige model Y 2024 tov de nieuwe model 3. Is die in de afgelopen jaren al verbeterd op het onderstel en isolatie?
De juniper modellen komen toch niet meer in 2024 uit? En qua bijtelling, er wordt alleen zakelijk met de auto gereden.Allewijn schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:49:
Check... Komt dan misschien door de kleur en/of LR...
Ik had ook al zo’n vermoeden, alleen, waarom zou de LM dat willen?MooieMario schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:55:
[...]
Levertijd van Tesla kan dan wel 2-3 weken zijn, maar de leasemaatschappij wil hem niet eerder geleverd hebben. Iemand gaf al eerder aan dat 2-3 weken levertijd in dat geval gelden vanaf moment dat leasemaatschappij geleverd wil hebben.
Ik heb ook een levertijd in 2e deel van april (MYLR) terwijl mijn huidige e-Niro er eind maart uitgaat.
Doel je dan op de <2021 modellen? In mijn beleving is er geen verschil in kwaliteit en afwerking tussen mijn 2023 Model 3 en de Model Y.mitsumark schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:59:
[...]
Ja, de MY was/is al veel beter dan de oude M3.
De Y mag dan wel rondom dubbel glas hebben tov de 3 die alleen voorin dubbel glas heeft, maar toch is de model 3 voor mijn gevoel stiller van binnen dan de Y.
9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025
Ik lees dat er een grote kans is dat ze nog wel dit jaar in Nederland uit komen. Maar het blijft afwachten. Ik moet zelf ook dit jaar nog iets bestellen, dus ik wacht tot eind juli. Als er dan niks is bekend gemaakt bestel ik het huidige model.Mvd1981 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:11:
[...]
De juniper modellen komen toch niet meer in 2024 uit? En qua bijtelling, er wordt alleen zakelijk met de auto gereden.
Wellicht is het uitlopende contract nog niet afgelopen? Geen probleem als je voor 2 auto's wilt betalen.Mvd1981 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:12:
[...]
Ik had ook al zo’n vermoeden, alleen, waarom zou de LM dat willen?
Geen bestaand contract, momenteel rijdt ze privé.Ad van der Meer schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:21:
[...]
Wellicht is het uitlopende contract nog niet afgelopen? Geen probleem als je voor 2 auto's wilt betalen.
Waar leest u dit over Nederland?RobbieDG schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:19:
[...]
Ik lees dat er een grote kans is dat ze nog wel dit jaar in Nederland uit komen. Maar het blijft afwachten. Ik moet zelf ook dit jaar nog iets bestellen, dus ik wacht tot eind juli. Als er dan niks is bekend gemaakt bestel ik het huidige model.
Vraagje; leiden alle referral codes tot dezelfde 'beloning', of kan dat per referrer verschillen? Nu zie ik alleen 3 maanden enhanced autopilot, maar dat interesseert me niet zoveel omdat ik dat toch niet ga nemen. Dan zou ik liever shoptegoed in de store krijgen, voor een setje all weather matten ofzo.
30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP
Zijn allemaal hetzelfde.Brum schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:36:
Vraagje; leiden alle referral codes tot dezelfde 'beloning', of kan dat per referrer verschillen? Nu zie ik alleen 3 maanden enhanced autopilot, maar dat interesseert me niet zoveel omdat ik dat toch niet ga nemen. Dan zou ik liever shoptegoed in de store krijgen, voor een setje all weather matten ofzo.
De beloningen worden zo nu en dan aangepast door Tesla.
Wat je wel kan doen (hebben we van de week gezien hier) is gewoon een vergoeding vragen voor het gebruik van een referral van iemand anders. Ik dacht dat je als verstrekker van de referral code er alleen maar onzin van kon kopen zoals de powerbank en tshirt rommel. Blijkt dus dat er mensen serieus geld voor betalen omdat je er ook supercharge en permium connectivity van kan kopen. Van die euros koop jij dan je matten. Hier niet om vragen, zie topic waarschuwing.Brum schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:36:
Y'24
Sterkte met je DMs. Komen nu hordes aan geile mannen op leeftijd in je inbox. Wellicht ook twintigers. Ik heb echt geen flauw idee, maar ben nog steeds verbaasdBrum schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:36:

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Haha, moet zeggen dat het bij mij nog meeviel.. had maar 1 dm, alleen gebruikte ik al een refreral van een vriend dus helaas voor die tweaker en nee heb geen € gevraagd/gekregen enkel zijn link 😄Oekol schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 23:17:
[...]
Sterkte met je DMs. Komen nu hordes aan geile mannen op leeftijd in je inbox. Wellicht ook twintigers. Ik heb echt geen flauw idee, maar ben nog steeds verbaasd
Zoiets kunnen alleen de Hollanders verzinnen.Oekol schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 23:17:
[...]
Sterkte met je DMs. Komen nu hordes aan geile mannen op leeftijd in je inbox. Wellicht ook twintigers. Ik heb echt geen flauw idee, maar ben nog steeds verbaasd
-Weer even on-topic. Wat is eigenlijk het nu van die optie "Navigeer met autopiloot (Beta)"?
Die had ik vandaag geactiveerd maar ik krijg niet echt het idee dat het iets doet? In ieder geval pakt hij geen afrit.
[ Voor 15% gewijzigd door RvV op 14-02-2024 23:41 ]
Y'24
Oekol schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 23:17:
[...]
Ook ongeneselijk allergisch hier voor maandelijkse abonnementen. Maar kon je premium connectivity niet voor een heel jaar afnemen voor €99 of zo?RvV schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 23:32:
[...]
Zoiets kunnen alleen de Hollanders verzinnen.Maar ik snap het inmiddels wel hoor. Ik zou ook best een premium connectivity willen afkopen voor een langere termijn. Ik ben zeer allergisch voor maandelijkse subscriptions en als je iemand anders daar dan ook weer mee kunt helpen, prima toch.
Nee, dat is alleen per maand a 9.99€Giga schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 06:37:
[...]
Ook ongeneselijk allergisch hier voor maandelijkse abonnementen. Maar kon je premium connectivity niet voor een heel jaar afnemen voor €99 of zo?
Heb je Enhanced Autopilot of FSD?RvV schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 23:32:
[...]
Zoiets kunnen alleen de Hollanders verzinnen.Maar ik snap het inmiddels wel hoor. Ik zou ook best een premium connectivity willen afkopen voor een langere termijn. Ik ben zeer allergisch voor maandelijkse subscriptions en als je iemand anders daar dan ook weer mee kunt helpen, prima toch.
-Weer even on-topic. Wat is eigenlijk het nu van die optie "Navigeer met autopiloot (Beta)"?
Die had ik vandaag geactiveerd maar ik krijg niet echt het idee dat het iets doet? In ieder geval pakt hij geen afrit.
Met deze optie geeft hij suggesties om van baan te wisselen wanneer je op de verkeerde baan rijdt om naar je bestemming te komen. Tevens vraagt hij ook om in te halen als iemand trager rijdt voor je.
Dank je voor de tip. Ga dit ook via Tesland laten doen.metabletica schreef op maandag 12 februari 2024 @ 07:46:
[...]
Ja, dat wachten duurde mij ook te lang en ik heb er 1 laten monteren door Tesland in Almere. In ongeveer 60-90 min. klaar terwijl je wacht, met originele Tesla onderdelen en een software aanpassing waardoor de trailer modus kan worden geselecteerd. Online bestellen, nog 5% korting op dat bedrag wanneer je je inschrijft voor hun nieuwsbrief, en dan bellen om een afspraak te maken. Enige wat er in mijn geval niet bij zat was een opbergetui voor de kogel maar die is evt. op het internet te vinden.
De Enhanced Autopilot trial. Vanmorgen ook weer weinig actie. Ik zal hem vanavond eens op die mad max stand zetten om te kijken of dat helpt. Op internet filmpjes zag ik dat ze 1 blauwe lijn hebben terwijl ik er nog 2 heb zoals gebruikelijk.Psycho_Mantis schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 07:25:
[...]
Heb je Enhanced Autopilot of FSD?
Met deze optie geeft hij suggesties om van baan te wisselen wanneer je op de verkeerde baan rijdt om naar je bestemming te komen. Tevens vraagt hij ook om in te halen als iemand trager rijdt voor je.
Y'24
In het verleden was dat volgens mij wel mogelijk. Ik kan het nu niet meer vinden.Giga schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 06:37:
[...]
Ook ongeneselijk allergisch hier voor maandelijkse abonnementen. Maar kon je premium connectivity niet voor een heel jaar afnemen voor €99 of zo?
Y'24
Ik werk voor een bouwbedrijf, en we proberen onze mensen op de werf de mogelijkheid te geven om ook op de werven te laden. Hiervoor gebruiken we een soort van granny charger, maar met een CEE-stekker (3 fasen 16A), een type zoals deze: https://www.grodttrading....e_pa_lengte-kabel=5-meter.
Nu hebben we het probleem dat die kabel bij alle EV's perfect werkt, behalve bij Tesla's (er zijn heel wat werknemers met een MY). De auto start met laden, en na enkele seconden krijg je de melding "laden gestopt" en hij stopt met laden.
Het probleem doet zich trouwens enkel voor als de stroom wordt voorzien door een dieselgenerator; als we op "vaste stroom" opladen, is er geen probleem. Enkel de Tesla's lijken hier echter last van te hebben; voor alle andere EV's maakt het niet uit waar de stroom vandaan komt.
We hebben ook al andere granny-chargers getest: zelfde probleem.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn, want het is echt énkel met Tesla's. Ik heb de internationale fora ook al afgezocht, maar ik vind niet direct een verklaring
.
Nu hebben we het probleem dat die kabel bij alle EV's perfect werkt, behalve bij Tesla's (er zijn heel wat werknemers met een MY). De auto start met laden, en na enkele seconden krijg je de melding "laden gestopt" en hij stopt met laden.
Het probleem doet zich trouwens enkel voor als de stroom wordt voorzien door een dieselgenerator; als we op "vaste stroom" opladen, is er geen probleem. Enkel de Tesla's lijken hier echter last van te hebben; voor alle andere EV's maakt het niet uit waar de stroom vandaan komt.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn, want het is echt énkel met Tesla's. Ik heb de internationale fora ook al afgezocht, maar ik vind niet direct een verklaring
Ja ik kan wel een nieuw lied kiezen en dat speelt de auto dat weer af. Maar het gaat niet verder waar je was gebleven.hantheman schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:11:
[...]
Jammer, ik had gehoopt dat je ergens wel een source zou kunnen aangeven.
Het spijt me, ik heb geen suggestie m.b.t. wat dit kan zijn, maar ga wel met pijn in het hart de rest van de dag in.. een EV opladen met een dieselgenerator... auwjeronantropis schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:10:
Ik werk voor een bouwbedrijf, en we proberen onze mensen op de werf de mogelijkheid te geven om ook op de werven te laden. Hiervoor gebruiken we een soort van granny charger, maar met een CEE-stekker (3 fasen 16A), een type zoals deze: https://www.grodttrading....e_pa_lengte-kabel=5-meter.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn, want het is echt énkel met Tesla's. Ik heb de internationale fora ook al afgezocht, maar ik vind niet direct een verklaring.
Dat en het veel te vroeg uitzetten van het knipperlicht is mijn grootste irritatie. Als je een afrit neemt dan gaat het knipperlicht uit zodra de zijdelingse beweging klaar is. Dat is niet zoals het hoort.appletreelane schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:54:
[...]
Persoonlijk zou ik me meer zorgen maken over het feit dat Tesla geen enkele aandacht heeft voor de infrastructuur in Europa of Nederland. Alle focus is gericht op de USA en Europa lijkt bijvangst.
Nog steeds krijg ik instructies om naar een linkerbaan te gaan terwijl daar geen enkele reden voor is.
Signatures zijn voor boomers.
Hoe is de generator voorzien van aarding?[b]jeronantropis schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:10:[/b
Deze doet het trouwens zonder aarding,
YouTube: 850 miles range in tesla with generator
Ik heb zo'n zelfde 3-fase lader recent een paar keer gebruikt met M3 en MY's op mijn werk en ook dat levert geen problemen op. Ik vermoed dat de generator geen mooie wisselstroom levert, dus geen perfecte sinus, niet exact de juiste frequentie of iets anders van vervuiling op het net? Ik zou in ieder geval daar de fout zoeken.jeronantropis schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:10:
Ik neem aan dat die generator gewoon drie fasen en een nul levert (dus in ster), anders zouden andere auto's ook niet laden. Ik weet dat inverters in Tesla's een systeem aan boord hebben om ook met driefasen zonder nul (driehoek) te kunnen laden, maar dat is afhankelijk van hoe de fasen zijn aangesloten. Kortom: die inverters zitten iets anders in elkaar dan bij veel andere merken (die willen met driehoekschakeling vaak helemaal niet laden). Wellicht gooit dat roet in het eten en werkt het daarom averechts. Als je weet wat je doet qua elektra: probeer eens of je kunt laden als je twee fasen verwisselt? Met een ander draaiveld werkt het misschien wel.
Het is inderdaad een beetje 'auw', maar vermoedelijk is een generator die op een constant perfect toerental draait en daarmee een EV van stroom voorziet toch nog (flink) efficiënter dan een dieselmotor in een auto.Brum schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:19:
Het spijt me, ik heb geen suggestie m.b.t. wat dit kan zijn, maar ga wel met pijn in het hart de rest van de dag in.. een EV opladen met een dieselgenerator... auw
Punctuality is the politeness of kings
Wat er zeker is, is dat de MY vanaf eind 2022 een comfortabeler onderstel heeft en dubbel glas voorin (edit en achterin). Daardoor is het comfort groter en windgeruis minder dan mij de oudere MY en M3.RobbieDG schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:29:
De M3 2024 voegt daar nog een aantal zaken aan toe, waarbij ik met een jaloerse blik naar de geventileerde stoelen kijk. Highland is natuurlijk nog onbekend maar zal vermoedelijk ook de laatste wijzigingen die zijn toegepast op de M3 2024 krijgen.
Ik denk dat men eerst even de M3 2024 wil uitmelken voordat de MY Highland uitkomt. Dit om kannibalisatie te voorkomen.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Bedoel je niet achterin? De M3 heeft al sinds 2020 dubbel glas voorin, het zou raar zijn dat de MY dan nog enkel glas zou gehad hebben voorin.bert pit schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:22:
[...]
Wat er zeker is, is dat de MY vanaf eind 2022 een comfortabeler onderstel heeft en dubbel glas voorin.
Je bedoelt bij een afrit tot einde blokmarkering. Dan schakelt hij inderdaad te vroeg uit.Maasluip schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:26:
[...]
Dat en het veel te vroeg uitzetten van het knipperlicht is mijn grootste irritatie. Als je een afrit neemt dan gaat het knipperlicht uit zodra de zijdelingse beweging klaar is. Dat is niet zoals het hoort.
[ Voor 10% gewijzigd door bert pit op 15-02-2024 17:54 ]
Ik geloof dat het inderdaad niet klopt wat ik zeg. Achterin heeft de MY ook dubbel glas, maar het is dunner dan voorin.this schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:27:
[...]
Bedoel je niet achterin? De M3 heeft al sinds 2020 dubbel glas voorin, het zou raar zijn dat de MY dan nog enkel glas zou gehad hebben voorin.
Waar vind ik Estimated battery Range?adwin84 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:14:
Update 2024.2.6 geeft weer wat fijne toevoegingen!
[Afbeelding]
Thanks, ik denk dat ik mijn MY maar ga bestellen. Mocht er voor september een nieuw model komen dan wordt die automatisch overgezet. Dat zou mooi zijn, maar die zal ook wat duurder worden. Die stoel ventilatie heb ik nu ook in mijn Kia e-Niro, dat is wel erg fijn in de zomer. Maar ik hoop dat de hitte met de keuze van kleur wit mee valt in de zomer.......bert pit schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:22:
[...]
Wat er zeker is, is dat de MY vanaf eind 2022 een comfortabeler onderstel heeft en dubbel glas voorin. Daardoor is het comfort groter en windgeruis minder dan mij de oudere MY en M3.
De M3 2024 voegt daar nog een aantal zaken aan toe, waarbij ik met een jaloerse blik naar de geventileerde stoelen kijk. Highland is natuurlijk nog onbekend maar zal vermoedelijk ook de laatste wijzigingen die zijn toegepast op de M3 2024 krijgen.
Ik denk dat men eerst even de M3 2024 wil uitmelken voordat de MY Highland uitkomt. Dit om kannibalisatie te voorkomen.
Dit krijg je met de verkeerde bandenkeuze: https://www.dumpert.nl/?selectedId=100084949_6886b0d8
Die dikke blauwe lijn krijg je als je "Navigeer op autopilot "aanzet bij EAP.RvV schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:07:
[...]
De Enhanced Autopilot trial. Vanmorgen ook weer weinig actie. Ik zal hem vanavond eens op die mad max stand zetten om te kijken of dat helpt. Op internet filmpjes zag ik dat ze 1 blauwe lijn hebben terwijl ik er nog 2 heb zoals gebruikelijk.
Interessante stelling. Waarom zou kannibalisatie van je eigen producten hier een issue zijn? De MY is de duurdere auto en wordt in grotere volumes gemaakt dus ik verwacht betere marges voor Tesla. Dunkt mij dat de productieschaal van de Model 3 gewoon interessant kleiner is om met een update als deze te beginnen. Vervolgens wat je geleerd hebt van de M3H-transitie, Toepassen / aanpassen op de MYJ. Die MY verkoopt toch wel, ook zonder update.bert pit schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:22:
[...]
Dit is de waarde die de auto weergeeft qua actieradius, naast je batterij icoon.GekkeRipper schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:02:
[...]
Waar vind ik Estimated battery Range?
Estimated battery range, tenminste als ze spreken over de rated range hield daar al rekening mee, misschien bedoelen ze de estimated range bij de verbruiksgrafiek? We gaan het belevenadwin84 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:14:
Update 2024.2.6 geeft weer wat fijne toevoegingen!
[Afbeelding]
Ik zie geen tegemoetkomend verkeer, op wat voor soort weg was dat?turkeyhakan schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:58:
En, iemand al opgemerkt dat je nu eindelijk tegemoetkomend verkeer ziet, met 2024.2.3??
Nice! Leuke toevoeging.
En iets anders: bij sommige baanwissels op de snelweg gaat bij mij de zijcamera niet aan. Vaak wel, maar af en toe niet, kan er nog geen patroon in herkennen. Misschien 1 of 2 van de 10 keer niet.
Ik wist niet dat er een trial was.RvV schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:07:
[...]
De Enhanced Autopilot trial. Vanmorgen ook weer weinig actie. Ik zal hem vanavond eens op die mad max stand zetten om te kijken of dat helpt. Op internet filmpjes zag ik dat ze 1 blauwe lijn hebben terwijl ik er nog 2 heb zoals gebruikelijk.
Je moet 1 lijn hebben, anders staat het niet aan.
Zie deze handleiding:
https://www.tesla.com/own...E5-4096-8C62-5AE24714AFB3
Het navigate on autopilot icoontje moet blauw zijn.
Deze functie werkt trouwens niet met regen. Je krijgt dan ook een melding dat het is uitgeschakeld door slecht weer.
Bij een nieuwe auto kun je 3mnd trial krijgen. Ik vind het best interessant om te kijken/onderzoeken wat het allemaal doet. Die pictogrammen zijn mij totaal niet opgevallen dus daar zal ik nog even goed op letten. En sowieso heb ik alleen maar regen gehad tijdens mijn laatste ritten. Thanks allemaal.Psycho_Mantis schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:27:
[...]
Ik wist niet dat er een trial was.
Je moet 1 lijn hebben, anders staat het niet aan.
Zie deze handleiding:
https://www.tesla.com/own...E5-4096-8C62-5AE24714AFB3
Het navigate on autopilot icoontje moet blauw zijn.
Deze functie werkt trouwens niet met regen. Je krijgt dan ook een melding dat het is uitgeschakeld door slecht weer.
Y'24
Vraag me af wat er dan nu veranderd is. Die ging altijd al omlaag obv degradatie.adwin84 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:31:
[...]
Dit is de waarde die de auto weergeeft qua actieradius, naast je batterij icoon.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
https://teslamotorsclub.c...g-from-a-generator.98177/jeronantropis schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:10:
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn, want het is echt énkel met Tesla's. Ik heb de internationale fora ook al afgezocht, maar ik vind niet direct een verklaring.
https://teslamotorsclub.c...ator-2-red-blinks.130209/
Daar wordt ook over gesproken dat de Aarde en N gekoppeld moeten zijn om het te laten werken, geen idee of zoiets standaard praktijk is voor een aggregaat in Nederland..
RaRo74 in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"CyBeRSPiN schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:19:
[...]
https://teslamotorsclub.c...g-from-a-generator.98177/
https://teslamotorsclub.c...ator-2-red-blinks.130209/
Daar wordt ook over gesproken dat de Aarde en N gekoppeld moeten zijn om het te laten werken, geen idee of zoiets standaard praktijk is voor een aggregaat in Nederland..
Precies
Eh, ook met andere banden had je niet door die blubber geraakt. Met wat voor sedan dan ook. Misschien met een echte SUV of terreinwagen, maar je ziet gewoon enorme plassen liggen.hans96 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:03:
Dit krijg je met de verkeerde bandenkeuze: https://www.dumpert.nl/?selectedId=100084949_6886b0d8
Kan me ook niet voorstellen wat voor idioot denkt dat je daardoorheen komt met een normale auto.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Hoe activeer je die trail?RvV schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:47:
[...]
Bij een nieuwe auto kun je 3mnd trial krijgen. Ik vind het best interessant om te kijken/onderzoeken wat het allemaal doet. Die pictogrammen zijn mij totaal niet opgevallen dus daar zal ik nog even goed op letten. En sowieso heb ik alleen maar regen gehad tijdens mijn laatste ritten. Thanks allemaal.
De M3 heeft geen dubbel glas achterin. Mijn broer heeft een M3 van 12-2022 en heeft alleen dubbel glas voorin. De M3 Highland 2024 heeft wel dubbel glas achterin.this schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:27:
[...]
Bedoel je niet achterin? De M3 heeft al sinds 2020 dubbel glas voorin, het zou raar zijn dat de MY dan nog enkel glas zou gehad hebben voorin.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.