Tesla voegt leuke functionaliteiten toe aan de navigatie in China. Hopelijk komt iets vergelijkbaars ook hier uit.
https://www.notateslaapp....n-chinese-new-year-update
https://www.notateslaapp....n-chinese-new-year-update
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Het ziet er voor mij uit dat er een afleverissue geconstateerd is en er even met een dremel oid een "luikje" gemaakt is om het op te lossenwhiskyslok schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:42:
Ah oh.. Vandaag mijn nieuwe tesla model 3 2024 Highland etc etc op mogen halen, maar bij thuiskomst viel mij dit onder de auto op:
[Afbeelding]
Meteen een serviceverzoek ingediend, maar heeft iemand hier enig idee wat dit kan zijn? Het zit onder de auto, linksvoor. Ik vind het zelf te "strak" om schade te zijn, maar het zal niet de bedoeling zijn. Ik heb niets geraakt onderweg, integendeel: poeslief gereden.
Los van dit voorval ben ik erg blij met de auto.
Hiervoor een “5s naar 100” auto en kansloos vs de AMGs, Ms, of de Golf Rs van deze wereld. Nu een M3P en dacht ik “nu pak ik jullie”BJF005 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 05:15:
[...]
Mij valt het op dat er sinds de Tesla niemand meer naast me komt staan aan de stoplichten voor een sprintje 🤣
Life is too short to drive boring cars
Ik heb het nog één keer gehad met een jonge kerel in een semi getunede Ford Fiesta of zo. Ik vermoed aan het lawaai dat zijn tuning beperkt was tot een paar gaten boren in de uitlaat. Stond naast mij en revde een paar keer.BJF005 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 05:15:
[...]
Mij valt het op dat er sinds de Tesla niemand meer naast me komt staan aan de stoplichten voor een sprintje 🤣
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik zit op de 2024.2.2.1, en dat matrix licht is voorlopig enkel geactiveerd op de nieuwe 3.038Robijno schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:18:
Welk software hebben jullie in de Model Y performance zitten? Ik heb 44.30.9.. en er schijnt al eventjes een nieuwere versie te zijn dat de ‘matrix led’ activeert?
Ik vond dat deze jongen 't rustig uitlegde.WhatsappHack schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 22:38:
Iemand misschien een goede bron voor filmpjes over hoe de auto werkt/demo zónder ein-de-loos gelul, zelfverrijking en verkapte reclame?Op YouTube kom ik alleen maar clickbait tegen en mensen die vooral zichzelf willen horen praten, maar inhoudelijk is 99% tijdsverspilling. Ik ben gewoon geïnteresseerd in een simpele video (of serie) zonder overgedreven gedoe en een halfuur praten over één keer swipen.
Kort, straight to the point - klaar. De video's van Tesla zijn een stuk beter, maar die zijn er niet zoveel en lijken niets online te hebben staan over de M3 2024 - tenzij ik verkeerd op het kanaal gekeken heb.
![]()
Aanraders?
2023.44.30.9 is redelijk up-to-date, zelfde versie als mijn M3, weet je zeker dat het geen Navigatiekaarten download was ? die downloaden gewoon en hoef je daarna niet te installeren.dimocash schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 10:47:
Wellicht zie ik het over het hoofd, maar gisteren mijn Tesla 3 SR opgehaald. Vanochtend een software pakket laten downloaden maar de optie om te installeren zie ik nergens.
Er staat ook bij “uw autosoftware is up-to-date vanaf 9 februari 1:50 PM”
Dit betekent dat hij de laatste software niet heeft geïnstalleerd maar deze ook niet meer zichtbaar is.
Mijn software versie is v11.1 (2023.44.30.9).
Hij staat op de oplader, komt het wellicht hierdoor dat het niet is geïnstalleerd?
Als je staat te laden en je gaat de auto updaten stopt hij tijdelijk met laden. Na het updaten gaat hij weer verder dus denk dat het gewoon een kaartupdate was.dimocash schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 10:47:
Wellicht zie ik het over het hoofd, maar gisteren mijn Tesla 3 SR opgehaald. Vanochtend een software pakket laten downloaden maar de optie om te installeren zie ik nergens.
Er staat ook bij “uw autosoftware is up-to-date vanaf 9 februari 1:50 PM”
Dit betekent dat hij de laatste software niet heeft geïnstalleerd maar deze ook niet meer zichtbaar is.
Mijn software versie is v11.1 (2023.44.30.9).
Hij staat op de oplader, komt het wellicht hierdoor dat het niet is geïnstalleerd?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Dat zou ook best kunnen nu je het zegt.geraroz schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 10:59:
[...]
2023.44.30.9 is redelijk up-to-date, zelfde versie als mijn M3, weet je zeker dat het geen Navigatiekaarten download was ? die downloaden gewoon en hoef je daarna niet te installeren.
misschien even zoeken in het topic op drie kinderstoelen achterbank en er komt dan vast een hoop nuttigs naar voren... Dit niet om onaardig of onbehulpzaam te willen zijn, maar dat is wel de eerste stap om snel tot een antwoord op je vraag te komen.Vrietje schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:12:
Vraagje ik heb nu 3 kinderen onder de 4. De oudste wordt over 2 maanden 4 . Maar hoe breed zijn de achterbanken van de 3 en de Y?
Zal daar eventueel 2 kinderstoeltjes(nu nog kinderstoeltje plus maxicosi ) en een stoelverhoger voor de oudste passen?
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2Caayn schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:16:
Hebben mensen hier ervaring met het verwijderen van vliegroest?
Mijn MY zit onder de geel/oranje puntjes. Ik ben bij de wasstraat geweest en daar noemden ze het vliegroest en gaven ze aan dat zij het niet konden verwijderen. Ze konden het wel grotendeels wegpoetsen maar zeiden al dat ze metaaldeeltjes nog op de lak zitten (je kan ze ook nog voelen). Zolang de metaaldeeltjes er op zitten komen de geel/oranje plekjes weer terug zeiden ze.
Zoek even op bij carclean, Monello Non Ferro.Caayn schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:16:
Heb je een witte MY? Dan zie je dat idd heel snel.Caayn schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:16:
Mijn MY zit onder de geel/oranje puntjes. Ik ben bij de wasstraat geweest en daar noemden ze het vliegroest en gaven ze aan dat zij het niet konden verwijderen. Ze konden het wel grotendeels wegpoetsen maar zeiden al dat de metaaldeeltjes nog op de lak zitten (je kan ze ook nog voelen). Zolang de metaaldeeltjes er op zitten komen de geel/oranje plekjes weer terug zeiden ze.
Dat lijkt mij proppen met 2 / 3 stoeltjes. Met 3 kinderen achterin zou ik zelf altijd voor een 6/7 zitter gaan: de middelste zit nooit echt fijn. Zo’n EV9 had ik dan waarschijnlijk genomen.Vrietje schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:12:
Vraagje ik heb nu 3 kinderen onder de 4. De oudste wordt over 2 maanden 4 . Maar hoe breed zijn de achterbanken van de 3 en de Y?
Zal daar eventueel 2 kinderstoeltjes(nu nog kinderstoeltje plus maxicosi ) en een stoelverhoger voor de oudste passen?
Dankje, ik zoek een beetje wat het minimale formaat is voor ze alle 3 om goed te zitten.Giga schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:22:
[...]
Dat lijkt mij proppen met 2 / 3 stoeltjes. Met 3 kinderen achterin zou ik zelf altijd voor een 6/7 zitter gaan: de middelste zit nooit echt fijn. Zo’n EV9 had ik dan waarschijnlijk genomen.
filmpjes:Vrietje schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:24:
[...]
Dankje, ik zoek een beetje wat het minimale formaat is voor ze alle 3 om goed te zitten.
Bij mij gooit ie de autopilot ook om de haverklap uit. Ik heb de camera afgedekt.Russel88 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:37:
Vandaag een ritje gemaakt met de model y red. Op de heen alswel de terugweg werd autopilot uitgeschakeld. Op de heenweg kreeg ik 1 waarschuwing dat ik op de weg moest kijken en op de terugweg geen enkele keer. Wel telkens waarschuwingen dat ik aan de stuur moet trekken.
Is dat al voldoende om auto pilot uit te schakelen? Of komt dat door iets anders? Ik draag een bril, is de reflectie/verdonkering van m’n glazen een probleem voor de interieur camera?
Ik zit te denken om m voortaan af te dekken, maar ik kreeg geen enkele waarschuwing hierover op de terugweg.
Ik heb de 2023.44.30.9 firmware.
Denk eerder dat er wat met de manier is hoe je AP gebruikt en dat je nog moet wennen aan hoe Tesla wil dat je 'oplet'. Ik kan bochten nemen met de auto op AP welke geen andere auto dat bij mij deed. Of je camera's moeten gekalibreerd worden dat kan natuurlijk ook.Minxz schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:11:
[...]
Bij mij gooit ie de autopilot ook om de haverklap uit. Ik heb de camera afgedekt.
Heel eerlijk vind ik de autopilot niet meer dan een vervelende variant op de adaptieve cruisecontrol. Mijn vorige auto (Kia E-Niro) stuurde beter vanzelf dan de Model Y. En dat terwijl ik had verwacht dat Tesla hier veel beter in was. Zo lang ze dit niet sterk verbeteren ga ik de autopilot maar niet meer gebruiken.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Oke, dan ga ik me eens verdiepen in het kalibreren van de camera's. Of kan ik dat niet zelf?Oekol schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:18:
[...]
Denk eerder dat er wat met de manier is hoe je AP gebruikt en dat je nog moet wennen aan hoe Tesla wil dat je 'oplet'. Ik kan bochten nemen met de auto op AP welke geen andere auto dat bij mij deed. Of je camera's moeten gekalibreerd worden dat kan natuurlijk ook.
YouTube: How to drive the 2024 Tesla Model 3 Highland (Tutorial) - and other ...WhatsappHack schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 22:38:
Iemand misschien een goede bron voor filmpjes over hoe de auto werkt/demo zónder ein-de-loos gelul, zelfverrijking en verkapte reclame?Op YouTube kom ik alleen maar clickbait tegen en mensen die vooral zichzelf willen horen praten, maar inhoudelijk is 99% tijdsverspilling. Ik ben gewoon geïnteresseerd in een simpele video (of serie) zonder overgedreven gedoe en een halfuur praten over één keer swipen.
Kort, straight to the point - klaar. De video's van Tesla zijn een stuk beter, maar die zijn er niet zoveel en lijken niets online te hebben staan over de M3 2024 - tenzij ik verkeerd op het kanaal gekeken heb.
![]()
Aanraders?
Als je hem niet al te lang hebt zou ik ff overleggen met tesla zelf dat de AP vreemd gedrag vertoond. Verder als je de auto fabrieksreset geeft gaat die sowieso weer als je rijdt kalibreren en na voltooiing mag je pas weer AP gebruiken.Minxz schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:20:
[...]
Oke, dan ga ik me eens verdiepen in het kalibreren van de camera's. Of kan ik dat niet zelf?
Kan je zelf doen. Ik zou ff een service request doen, dan kunnen ze op afstand ook even kijken of ze geen gekke meldingen van de software zien.Minxz schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:20:
[...]
Oke, dan ga ik me eens verdiepen in het kalibreren van de camera's. Of kan ik dat niet zelf?
EHA1337 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:03:
[...]
Zoek even op bij carclean, Monello Non Ferro.
Werkt prima voor ijzerdeeltjes op lak/wielen.
Bedankt voor de tipAllewijn schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:10:
[...]
Heb je een witte MY? Dan zie je dat idd heel snel.
Auto wassen (met de hand!) En dan panelen goed inspuiten met IronX of Monello Non Ferro. Goed in laten werken en dan kleuren al die deeltjes paars. Dat dan met een goede washandschoen en autoshampoo afwassen.
[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 10-02-2024 20:17 ]
Dat gaat. Ik heb er al twee jaar drie op een rijtje zitten. Die zijn nu 2, 6 en 9. Die van 2 zit in een autostoeltje, die van 6 in een zitverhoger met rugleuning en de oudste in de midden op een bubble bum. Het is even oefenen met ingespen maar het gaat prima bij ons.Vrietje schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:12:
Ik had ook een Niro, maar deze zwabberde veel meer en nam uitsluitend hele flauwe bochten. Geen vergelijk met de strak gestuurde AP van de Tesla.Minxz schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:11:
[...]
Bij mij gooit ie de autopilot ook om de haverklap uit. Ik heb de camera afgedekt.
Heel eerlijk vind ik de autopilot niet meer dan een vervelende variant op de adaptieve cruisecontrol. Mijn vorige auto (Kia E-Niro) stuurde beter vanzelf dan de Model Y. En dat terwijl ik had verwacht dat Tesla hier veel beter in was. Zo lang ze dit niet sterk verbeteren ga ik de autopilot maar niet meer gebruiken.
Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962
Lukt wel hoor, enkel is de middelste stoel vrij smal (25cm), dus is wel vervelend met de gordels.Giga schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:22:
[...]
Dat lijkt mij proppen met 2 / 3 stoeltjes. Met 3 kinderen achterin zou ik zelf altijd voor een 6/7 zitter gaan: de middelste zit nooit echt fijn. Zo’n EV9 had ik dan waarschijnlijk genomen.
Jammer om te horen dat er een aantal tweakers hier zijn met laadkabel problemen.peerke 1960 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 21:35:
Ik heb 7 februari mijn Tesla Y opgehaald. Heerlijk. Echter de meegeleverde kabel bij mijn laadpaal vergrendelt ook niet. Wel de snelladers van Tesla en Fastned. Ook de mennekeskabel die bij de Tesla wordt geleverd geeft geen vergrendelingsproblemen. In overleg met de leverancier van de laadpaal heb ik de kabel teruggestuurd. Ik vermoed dat deze kabel verder in orde is. Dan wordt het een tesla serviceverzoek.
Met groeten, Peter
Gadgets fan
Dit lijkt op het klepje voor het bevestigen van spatlappen. Zou ook rechts moeten zitten en kan dicht gedrukt worden.whiskyslok schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:42:
Ah oh.. Vandaag mijn nieuwe tesla model 3 2024 Highland etc etc op mogen halen, maar bij thuiskomst viel mij dit onder de auto op:
[
Meteen een serviceverzoek ingediend, maar heeft iemand hier enig idee wat dit kan zijn?
Mijn kids zijn 3,6 en 8. We hebben niet opgelet op kinderstoelen en t past met 3 kinderstoelen naast elkaar. Alleen enorm geklooi met riemen vast, kunnen ze niet zelf.Vrietje schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:12:
[ Voor 19% gewijzigd door DeJurist op 11-02-2024 01:34 ]
Klinkt letterlijk als mijn auto, zelfde jaartal, ook aantal keer melding van die laagspanningsbatterij gehad.microcuts schreef op zondag 11 februari 2024 @ 00:31:
Hoe zit het met de laagspanningsbatterij van een model 3 uit 2019 bij veel langere stilstand en alleen wat korte ritjes, zoals bij een autohandelaar? Kan deze leeglopen zoals bij een ICE of wordt deze automatisch bijgeladen?
Aanleiding is een occasion die meldt dat je een service afspraak in moet plannen om de laagspanningsbatterij te vervangen. De verkoper beweert dat die nog prima is en dit vaker gebeurt in hun omstandigheden. Kan iemand dit bevestigen? Technisch gezien lijkt het me vreemd bij een EV.
De auto heeft 200k op de teller dus ik kan me goed voorstellen dat er wel een probleem is. Er is geen onderhoudshistorie bekend, “daar doet Tesla moeilijk over”? Er zit ook een barst in de voorruit en er moeten nieuwe banden onder dus ik ben nog wat huiverig.
"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Is de laatste pagina’s een aantal keer langsgekomen. Lijkt erop dat een batch een niet goed uitgelijnde laadpoort heeft. Hierdoor kan de type-2 kabel er niet helemaal goed in.peerke 1960 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 21:35:
Ik heb 7 februari mijn Tesla Y opgehaald. Heerlijk. Echter de meegeleverde kabel bij mijn laadpaal vergrendelt ook niet. Wel de snelladers van Tesla en Fastned. Ook de mennekeskabel die bij de Tesla wordt geleverd geeft geen vergrendelingsproblemen. In overleg met de leverancier van de laadpaal heb ik de kabel teruggestuurd. Ik vermoed dat deze kabel verder in orde is. Dan wordt het een tesla serviceverzoek.
Met groeten, Peter
Je hebt HEPA filters, dus dat zal wel de reden zijn waarom je interieurfilters zo schoon zijn gebleven.Notna schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:47:
Vandaag een setje nieuwe ruitenwissers op de Y gezet en gelijk de interieurfilters vervangen (auto is 2 jaar oud/ heeft 22k km gereden) Viel nog mee hoe vies het was
[Afbeelding]
Wat wél tegenviel, was dat de instructies c.q video van Tesla zelf niet overeenkwam waardoor ik er langer over heb gedaan dan de bedoeling wasMaargoed; nu weet ik het iig.
Kunnen we er weer tegenaan!
[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 11-02-2024 08:05 ]
Zie 'm er tussen staan nu inderdaad. Laat dat maar snel bevestigd worden. Nice!turkeyhakan schreef op zondag 11 februari 2024 @ 08:04:
2023.2.6 is gespot en volgens teslainfo zit er in deze update ook adaptive highbeam support voor de vorige gen 3 en Y.
Ik zou voorzichtig zijn met aftermarket spullen. Vooral als het gaat om een cruciaal onderdeel van een auto. Ten eerste ben je je garantie kwijt mocht je dat nog hebben.DeJurist schreef op zondag 11 februari 2024 @ 01:32:
Ik ben van plan om dit stuur te kopen omdat ik het tot nu toe de mooiste aftermarket yoke vind. Echter, ik ben niet in staat om het zelf te installeren (ieder zijn expertise).
Welke garages of installatiebedrijven bieden deze services aan, zonder dat ik verplicht ben om iets uit hun webshop te kopen? Uiteraard ben ik bereid te betalen voor de verrichte arbeid.
[YouTube: NEW Tesla Model S/X Yoke Steering Wheel For Tesla Model 3/Y (Plaid Airbag Cover) 2023]
Bizar. Op TeslaFI is er nog niks van te zien.turkeyhakan schreef op zondag 11 februari 2024 @ 08:04:
2023.2.6 is gespot en volgens teslainfo zit er in deze update ook adaptive highbeam support voor de vorige gen 3 en Y.
En waarom moet dit gelijk bizar zijn?Tommie12 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 08:30:
[...]
Bizar. Op TeslaFI is er nog niks van te zien.
Er zijn in elk geval nog geen installaties gebeurd.turkeyhakan schreef op zondag 11 februari 2024 @ 08:45:
[...]
En waarom moet dit gelijk bizar zijn?
Op teslainfo kom je vaak sneller sw updates tegen die nog niet op teslafi zijn gespot.
*volgens TeslaFi inderdaad, en zij zijn niet de enige loggers.Tommie12 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 09:06:
[...]
Er zijn in elk geval nog geen installaties gebeurd.
Werkt dat bij Tesla anders? Normaliter monteer je een HEPA filter op de plaats van een interieurfilter. En als je ze in serie zou zetten, dan monteer je eerst een grof filter, en daarna een fijner (HEPA) filter. In beide gevallen snap ik dus niet hoe een HEPA filter ervoor zou kunnen zorgen dat het standaard interieurfilter schoner blijft. Kun je uitleggen hoe dat bij Tesla werkt?turkeyhakan schreef op zondag 11 februari 2024 @ 08:03:
Je hebt HEPA filters, dus dat zal wel de reden zijn waarom je interieurfilters zo schoon zijn gebleven.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Verhaal verkoper klopt niet. De 12v accu wordt automatisch bijgeladen vanaf het HV accupakket. Dat weet ik want ik heb op vakantie altijd een 12v compressor vrieskist mee. Deze staat de hele nacht op de boot aan. Als de auto aangeeft dat de 12v accu vervangen moet worden dan zal hij bijna stuk zijn. Wat niet wereldschokkend is bij een auto van 2019 met 200k op de teller.microcuts schreef op zondag 11 februari 2024 @ 00:31:
Hoe zit het met de laagspanningsbatterij van een model 3 uit 2019 bij veel langere stilstand en alleen wat korte ritjes, zoals bij een autohandelaar? Kan deze leeglopen zoals bij een ICE of wordt deze automatisch bijgeladen?
Aanleiding is een occasion die meldt dat je een service afspraak in moet plannen om de laagspanningsbatterij te vervangen. De verkoper beweert dat die nog prima is en dit vaker gebeurt in hun omstandigheden. Kan iemand dit bevestigen? Technisch gezien lijkt het me vreemd bij een EV.
De auto heeft 200k op de teller dus ik kan me goed voorstellen dat er wel een probleem is. Er is geen onderhoudshistorie bekend, “daar doet Tesla moeilijk over”? Er zit ook een barst in de voorruit en er moeten nieuwe banden onder dus ik ben nog wat huiverig.
[ Voor 4% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 11-02-2024 09:36 ]
2023? gaan we achteruit in de telling?Oekol schreef op zondag 11 februari 2024 @ 08:12:
[...]
Zie 'm er tussen staan nu inderdaad. Laat dat maar snel bevestigd worden. Nice!
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
We heard your feedback that some customers are waiting to place their Model Y order as they anticipate a refresh similar to Model 3. It is important that we communicate transparently that there is no refresh for
Model Y launching this year.
Zelfde als highland, herfst hier, begin 2025 usaAsBest schreef op zondag 11 februari 2024 @ 09:58:
In Noord-Amerika komt dit jaar geen nieuw Model Y uit. Geen idee wat dat voor Europa betekent.
https://twitter.com/teslascope/status/1756499279685046707
[...]
Dat er dan waarschijnlijk wel een HW4 model Y gaat komen. Zelf had ik verwacht dat ze die zouden skippen in Europa om gelijk te switchen naar een Juniper refresh.AsBest schreef op zondag 11 februari 2024 @ 09:58:
In Noord-Amerika komt dit jaar geen nieuw Model Y uit. Geen idee wat dat voor Europa betekent.
https://twitter.com/teslascope/status/1756499279685046707
[...]
Y'24
Vooral parkeren in de dichte nabijheid van het spoor, kan vliegroest als resultaat hebben is mij verteld en dan vooral op stukken waar de trein accelereert of anderszins veel stroom verbruikt. Voor zover als ik weet komt het vooral van de bovenleidingen.Caayn schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:12:
Van een afstandje zie je het niet maar als je er naast staat valt het heel duidelijk op,
Helaas.turkeyhakan schreef op zondag 11 februari 2024 @ 08:04:
Zojuist de camera's opnieuw gekalibreerd. Met 3km Provincialeweg en 25 km snelweg was ie klaar.Oekol schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:18:
[...]
Denk eerder dat er wat met de manier is hoe je AP gebruikt en dat je nog moet wennen aan hoe Tesla wil dat je 'oplet'. Ik kan bochten nemen met de auto op AP welke geen andere auto dat bij mij deed. Of je camera's moeten gekalibreerd worden dat kan natuurlijk ook.
Wat super dat kalibreren heeft geholpenMinxz schreef op zondag 11 februari 2024 @ 12:27:
[...]
Zojuist de camera's opnieuw gekalibreerd. Met 3km Provincialeweg en 25 km snelweg was ie klaar.
En het verschil is groots. De autopilot schakelt zichzelf nu niet meer om het minst geringste vanzelf uit. Dit lijkt op de Auto-pilot ervaring die ik op filmpjes nog wel eens zie. Enige minpuntje is het gezeur om aan je stuur te blijven trekken terwijl je gewoon je handen op het stuur hebt.
Thnx voor de tip in ieder geval.
Volgens mij kan dat niet echt. Als je stil staat is het goed. Als je rijdt heeft hij wel wat nukkigheden.DjVe schreef op zondag 11 februari 2024 @ 13:34:
Ik ervaar wat gedoe met mijn telefoon als hotspot. De telefoon is ingesteld dat hij een hotspot maakt als hij verbonden is met de auto. Dat gaat goed, maar de wifi in de auto blijft geregeld uit (tot ik deze handmatig weer aan zet). Ook tijdens het rijden wil deze wel eens uitschakelen. Ik krijg echter nergens gevonden hoe ik de wifi gewoon aan laat staan. Iemand ervaring mee?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Als je een paar rechterhanden hebt monteer je die toch zelf? Scheelt waanzinnig in de prijs, geen wachttijd en er staan genoeg instructies op Youtube.peerke 1960 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 14:21:
Wat zijn op dit moment de wachttijden voor het monteren van een trekhaak? Ik heb de trekhaak niet meegenomen bij het bestellen omdat ik , door de andere lak, boven de grens van de SEPP subsidie zou komen. Eind april wil ik in ieder geval weg met onze caravan
Groeten, Peter
[ Voor 13% gewijzigd door Andrehj op 11-02-2024 14:26 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Goed om te horen. Nu ff de juiste houding vinden. Tip: linker hand beetje hangen aan stuur is top.Minxz schreef op zondag 11 februari 2024 @ 12:27:
[...]
Zojuist de camera's opnieuw gekalibreerd. Met 3km Provincialeweg en 25 km snelweg was ie klaar.
En het verschil is groots. De autopilot schakelt zichzelf nu niet meer om het minst geringste vanzelf uit. Dit lijkt op de Auto-pilot ervaring die ik op filmpjes nog wel eens zie. Enige minpuntje is het gezeur om aan je stuur te blijven trekken terwijl je gewoon je handen op het stuur hebt.
Bijzonder Twitter bericht. Maakt mijn huidige keus om nog ff te wachten of toch nu te kopen weer anders. Twijfels twijfels haha (huidige auto al verkocht. Rij wel een fijn onbeperkt leen autootje van een goede vriend wat super tof is).RvV schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:12:
[...]
Dat er dan waarschijnlijk wel een HW4 model Y gaat komen. Zelf had ik verwacht dat ze die zouden skippen in Europa om gelijk te switchen naar een Juniper refresh.
Hoe doe je dat? Of moet dat via de Service centerMinxz schreef op zondag 11 februari 2024 @ 12:27:
[...]
Inderdaad, het Hepa filter is niet te missen zodra je de frunk opent. Die zit namelijk buiten het interieur.Andrehj schreef op zondag 11 februari 2024 @ 09:33:
[...]
Werkt dat bij Tesla anders? Normaliter monteer je een HEPA filter op de plaats van een interieurfilter. En als je ze in serie zou zetten, dan monteer je eerst een grof filter, en daarna een fijner (HEPA) filter. In beide gevallen snap ik dus niet hoe een HEPA filter ervoor zou kunnen zorgen dat het standaard interieurfilter schoner blijft. Kun je uitleggen hoe dat bij Tesla werkt?
Overigens vervang ik bij onze auto's de interieurfilters ook altijd na 2 jaar (= 16 à 25.000 km) en dan zijn ze ook nog aardig schoon. Ze zouden nog wel iets langer kunnen blijven zitten.
Ik woon nabij het spoor, elders parkeren is een beetje zonde van mijn opritMegat schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:25:
[...]
Vooral parkeren in de dichte nabijheid van het spoor, kan vliegroest als resultaat hebben is mij verteld en dan vooral op stukken waar de trein accelereert of anderszins veel stroom verbruikt. Voor zover als ik weet komt het vooral van de bovenleidingen.
Volgens mij zat er een maand of 8 tussen de eerste foto’s van de gespotte Highland en de daadwerkelijke eerste levering. Of heb ik het mis?BlauweFles schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:31:
Ik verwacht ook geen snelle refresh van de Y. Ten tijde van de updated M3 waren er veel meer leaks. Over nieuw bodywork en auto’s die “stiekem” rondreden in camouflage. Auto’s die buiten bij fabrieken stonden en waarschijnlijk al het nieuwe model waren.
Dat heb je nu helemaal niet. Dus ik vind het niet eens zo’n raar bericht.
Nee korter. Ongeveer 2 maand.Sunri5e schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:24:
[...]
Volgens mij zat er een maand of 8 tussen de eerste foto’s van de gespotte Highland en de daadwerkelijke eerste levering. Of heb ik het mis?
Belangrijk om bij de WiFi instellingen in de Tesla aan te geven dat de verbinding behouden moet blijven tijdens het rijden.DjVe schreef op zondag 11 februari 2024 @ 13:34:
Ik ervaar wat gedoe met mijn telefoon als hotspot. De telefoon is ingesteld dat hij een hotspot maakt als hij verbonden is met de auto. Dat gaat goed, maar de wifi in de auto blijft geregeld uit (tot ik deze handmatig weer aan zet). Ook tijdens het rijden wil deze wel eens uitschakelen. Ik krijg echter nergens gevonden hoe ik de wifi gewoon aan laat staan. Iemand ervaring mee?
Het klopt niet dat je je garantie verliest door van stuur te wisselen. Onderdelen die in Europa worden verkocht, moeten immers voldoen aan de Europese wet- en regelgeving.Hunkaroglu schreef op zondag 11 februari 2024 @ 08:14:
[...]
Ik zou voorzichtig zijn met aftermarket spullen. Vooral als het gaat om een cruciaal onderdeel van een auto. Ten eerste ben je je garantie kwijt mocht je dat nog hebben.
Ten tweede kun je problemen krijgen met de verzekering. Mocht je een keer een ongeluk krijgen zullen ze dit zeker in overweging nemen. En ten derde, je zal denk ik ook minder kopers hebben als je je auto uiteindelijk wilt verkopen. Dus het kan je meer kopzorgen bezorgen dan plezier.
Er reden veel eerder gecamoufleerde Model 3’s rond dan maar 2 maanden voor de presentatie.
[ Voor 17% gewijzigd door Sluuz op 11-02-2024 17:33 ]
PSN: Sluuz
Even afwachten tot de versie breed wordt verspreid misschien? Ik heb goede hoop op matrix ondersteuning, maar dat weten we pas zodra het breed wordt uitgerold natuurlijk ;-)
[ Voor 11% gewijzigd door turkeyhakan op 11-02-2024 17:39 ]
Maandje of 8 klopt dus wel.Sluuz schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:31:
[...]
Er reden veel eerder gecamoufleerde Model 3’s rond dan maar 2 maanden voor de presentatie.
Zoals: https://insideevs.com/new...project-highland-spotted/ in januari 2023
Dit is een interessante post wat mij kan helpen om een trekhaak onder onze pas bestelde M3 te krijgen . Die momentsleutel heb ik al. Maar is er ook een oplossing voor de towing mode? Kan ik daarvoor bij een Service Center terecht? Doel jij op een originele Tesla trekhaak?Andrehj schreef op zondag 11 februari 2024 @ 14:24:
[...]
Als je een paar rechterhanden hebt monteer je die toch zelf? Scheelt waanzinnig in de prijs, geen wachttijd en er staan genoeg instructies op Youtube.
De (evt) ontbrekende momentsleutel of andere gereedschap kun je van het bespaarde geld gemakkelijk aanschaffen.
M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450
Mag toch hopen dat er ook een mooie compensatie voor jou is want aan 3 maanden EAP heb je eigenlijk helemaal niets terwijl diegene tegoed krijgt t.w.v. 500 euro.Allewijn schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:51:
Als ik trouwens eindelijk eens mijn Y ga bestellen, zal ik dat doen via een referral (is nml iemand van hier die er financieel ook wat tegenover stelt, dus dat is interessant voor beiden).
Ik krijg sowieso dan ook uiteraard 3 maanden Enhanced Autopilot.
Máárrr klopt het dat je daar in de nieuwe generatie Tesla's (vision) zonder radar helemaal niets aan hebt?
Dus enkel dan autolane change maar geen summon, smart summon en auto inparkeren?
Kan je EAP dan ook (die drie gratis maanden) later in laten gaan, wanneer het ooit door vision wel ondersteund wordt?[Afbeelding]
Zou dit ook voor NL/EU gelden?More affordable than you think
World’s bestselling SUV is $1k off this month
Prices will go up again in March
In het service menu kun je de huidige camera kalibratie wissen waarna de auto tijdens het rijden automatisch opnieuw gaat kalibreren, Je kunt gedurende die tijd geen Autopilot of ACC gebruiken.Dutchlimits schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:21:
[...]
Hoe doe je dat? Of moet dat via de Service center
Ik hoop dat dat ook gaat komen!!!jojost1 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 19:19:
Tesla op Twitter (https://x.com/tesla/status/1756741790890131930):
[...]
Zou dit ook voor NL/EU gelden?
Het klopt dat Europese onderdelen moeten voldoen aan de wetgeving, maar het vervangen van onderdelen zoals het stuur kan nog steeds van invloed zijn op de garantie van het voertuig volgens Tesla's voorwaarden. Om zeker te zijn, is het verstandig om dit eerst te verifiëren bij zowel de verzekeraar als bij Tesla. Anders zullen ze dit zeker gebruiken om eventuele claims af te wijzen. Het is beter om dit vooraf duidelijk te hebben, om later problemen te voorkomen. Een vergelijkbare situatie deed zich voor bij mijn Model 3, waarbij er een terugroepactie was voor het vernieuwen van de kabelboom van de klep van de kofferbak. Ik overwoog een elektrische powerlift te laten installeren, maar een medewerker raadde aan om hiermee te wachten totdat de kabelboom was vervangen, anders zouden ze het niet vervangen. En een vervangen stuur goedkeuren, gezien het potentieel voor impact op de veiligheid en functionaliteit van het voertuig, zullen ze zeker niet doen is mijn verwachting.DeJurist schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:29:
[...]
Het klopt niet dat je je garantie verliest door van stuur te wisselen. Onderdelen die in Europa worden verkocht, moeten immers voldoen aan de Europese wet- en regelgeving.
Bovendien is een verzekeraar gebonden aan wetgeving. Zonder een duidelijke reden kunnen ze simpelweg niet weigeren als je verzekerd bent, tenzij er sprake is van uitsluitingsclausules, zoals rijden onder invloed of het ontbreken van een geldig rijbewijs.
Daarnaast moet je niet vergeten dat het OEM stuur nog steeds jouw eigendom is. Het omwisselen voor de verkoop is te allen tijde mogelijk.
Welk model / jaartal gaat dit over?ScreamGT schreef op zondag 11 februari 2024 @ 19:43:
Is er voor zover bekend al een oplossing voor het bonkende geluid van de ophanging? Vooral over hobbelige weggetjes is dit best irritant. Oneffenheden in de weg, danwel flinke, veroorzaken ook een best wel hard geluid bij de ophanging.
@DeJurist je maakt een denkfout over dit product en toelating in Europa. Dit product is niet een officieel Tesla product, maar van een Chinese leverancier van allerlei after-market spullen. Ga er maar niet vanuit dat dit van tevoren is getest en goedgekeurd door autoriteiten oid. Daarmee wil ik niet zeggen dat het per se een slecht product is, maar Tesla zelf heeft er niets mee te maken en kan absoluut bezwaar maken tegen dit soort modificaties bij bepaalde garantiegevallen.Hunkaroglu schreef op zondag 11 februari 2024 @ 19:31:
[...]
Het klopt dat Europese onderdelen moeten voldoen aan de wetgeving, maar het vervangen van onderdelen zoals het stuur kan nog steeds van invloed zijn op de garantie van het voertuig volgens Tesla's voorwaarden. Om zeker te zijn, is het verstandig om dit eerst te verifiëren bij zowel de verzekeraar als bij Tesla. Anders zullen ze dit zeker gebruiken om eventuele claims af te wijzen. Het is beter om dit vooraf duidelijk te hebben, om later problemen te voorkomen. Een vergelijkbare situatie deed zich voor bij mijn Model 3, waarbij er een terugroepactie was voor het vernieuwen van de kabelboom van de klep van de kofferbak. Ik overwoog een elektrische powerlift te laten installeren, maar een medewerker raadde aan om hiermee te wachten totdat de kabelboom was vervangen, anders zouden ze het niet vervangen. En een vervangen stuur goedkeuren, gezien het potentieel voor impact op de veiligheid en functionaliteit van het voertuig, zullen ze zeker niet doen is mijn verwachting.
Zijn er inmiddels mensen die achteraf een trekhaak hebben laten installeren op de nieuwe M3? Ben benieuwd. Merk dat ik de trekhaak wel mis.Smobbo schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:27:
[...]
Dan heb je waarschijnlijk mazzel.
De oude Model 3 had standaard geen trekgewicht op het kenteken. Je moest dus via Tesla direct een trekhaak bestellen.
Het lijkt er op dat de nieuwe Highland Model 3 standaard wel trekgewicht op het kenteken heeft. Daarmee is het dus mogelijk om achteraf een trekhaak te laten installeren.
Daarbij is het dan nog wel zaak om even te kijken of je het alsnog via Tesla laat doen (de klassieke dealeroptie), zodat het ook softwarematig klopt of dat je het bij een willekeurig trekhaakbedrijfje laat doen. Mogelijk is het dan softwarematig niet juist geregeld en heb je geen 'tow-mode'. Of dat erg is, is weer een 3e...
Yep, enhance geeft nog steeds de geluiden bij automatisch aan gaan. Joe mode helpt uiteraard wel een beetjeIngmar7 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:20:
Vraagje over EAP. Ik stoor me, zoals velen, aan de ding-dong als je AP uit en weer aan zet bij baanwissel. De muziek gaat dan ook kort even zachter. Misschien is dat laatste nog irritanter bij veel baanwisselingen.
Ben je met EAP af van de dingdong bij baanwissel? En dus ook geen dipje in muziekvolume? En hoe zit dat bij de Enhance/S3XY buttons, steeds geluidje bij automatisch uit/aan van AP bij baanwissel neem ik aan?
Joe mode scheelt enorm, maar ik snap niet hoe iemand kan leven met AP, zwaar irritant die kermis geluiden als je wil inhalen.Ingmar7 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:20:
Vraagje over EAP. Ik stoor me, zoals velen, aan de ding-dong als je AP uit en weer aan zet bij baanwissel. De muziek gaat dan ook kort even zachter. Misschien is dat laatste nog irritanter bij veel baanwisselingen.
Ben je met EAP af van de dingdong bij baanwissel? En dus ook geen dipje in muziekvolume? En hoe zit dat bij de Enhance/S3XY buttons, steeds geluidje bij automatisch uit/aan van AP bij baanwissel neem ik aan?
[ Voor 1% gewijzigd door Notna op 11-02-2024 20:52 . Reden: HK is verderop ]
Die 7500 tax credit is hier al af, maar sommige staten geven ook nog incentives idd.Allewijn schreef op zondag 11 februari 2024 @ 19:31:
[...]
Ik hoop dat dat ook gaat komen!!!
Dan 'moet' ik hem gewoon wel gaan kopen![]()
Was hij in NL trouwens ook maar 35.490 dollar... Dat is 33.000 euro. Dat is echt bizar goedkoop.
En volgens mij hebben ze in USA ook nog allerlei subsidies daar op?!..
[Afbeelding]
Vanaf jan 2023 heeft de (Berlijn) Y toch al een update in het onderstel om meer comfort te geven?..ScreamGT schreef op zondag 11 februari 2024 @ 19:43:
Is er voor zover bekend al een oplossing voor het bonkende geluid van de ophanging? Vooral over hobbelige weggetjes is dit best irritant. Oneffenheden in de weg, danwel flinke, veroorzaken ook een best wel hard geluid bij de ophanging.
Met EAP maakt hij geen geluid met wisselen van banen.Ingmar7 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:20:
Volgens mij is dat nog zonder belasting..Allewijn schreef op zondag 11 februari 2024 @ 19:31:
[...]
Ik hoop dat dat ook gaat komen!!!
Dan 'moet' ik hem gewoon wel gaan kopen![]()
Was hij in NL trouwens ook maar 35.490 dollar... Dat is 33.000 euro. Dat is echt bizar goedkoop.
En volgens mij hebben ze in USA ook nog allerlei subsidies daar op?!..
[Afbeelding]
https://wren.co/join/Devian
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq