Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 249 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.673.309 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20-02 17:28
Gé Brander schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:01:
Twijfels om mijn 2019 M3 long range te vervangen met een nieuwe M3 of met een MY... Ik weet het, first world problems. Een ander merk elektrisch gaat het niet worden. Vind Tesla toch nog steeds een slag beter over het gehele front dat bijvoorbeeld de VW ID serie.

Wil ik wat meer range en een nieuwer model van de 3 of juist de hogere instap en meer ruimte van de Y... Ik moet nog maar wat nachtjes slapen denk ik.
Been there, done that….. 🙈 Een M3 RWD heeft al bijna dezelfde WLTP als de LR uit 2019, en een giga stap vooruit qua kwaliteitsbeleving (bouw, stilte, snelheid scherm, etc). Hij rijdt ook veel ‘smoother’. Dat heeft de Y allemaal minder, maar wat een ruimte en gebruikersgemak. Het feit dat mijn fiets nu op de bagage past en niet op het dak (en de range praktisch gelijk is) en opgroeiende kinderen deden mij besluiten om voor de MY te gaan. RWD zou ik voldoende gevonden hebben na 5 jaar Tesla ervaring en SUC netwerk. Vrouwlief riep echter minimaal dezelfde batterij te willen hebben, en wie ben ik dan om nee te zeggen (tegen zo’n bak vermogen extra). De prijsverlaging van 4 mille maakte die keuze nog een stuk makkelijker.

Veel plezier met je first world problem en moge het net als bij mij een mooie flipperkast ervaring worden 😅🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb hem nu op de zaak met bijtelling en omdat per april de bijtelling natuurlijk omhoog gaat na de vijf jaar ga je toch nadenken. Als ik dan toch veel bijtelling moet betalen dan kan ik net zo goed een nieuwe doen maar dat druist weer in tegen mijn principes dat ik iets weg doe wat nog prima functioneert. Ik kan natuurlijk ook de auto prive overkopen en dan heb ik geen bijtelling meer en kan de auto gewoon netjes door/op-rijden.
Toch lonkt de optie nieuw rijden mij ook wel...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 07:59
Support voor ultra wideband voor de highland: https://www.notateslaapp....ng-ultra-wideband-support

Klinkt wel als een fijne verbetering voor iPhone gebruikers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Giga
  • Laatst online: 24-04-2024
hantheman schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 23:30:
Support voor ultra wideband voor de highland: https://www.notateslaapp....ng-ultra-wideband-support

Mooie toevoeging. Vanaf de iPhone 11 hebben alle non-SE modellen UWB aan boord. Ik ben benieuwd. Blij dat ik voor de M3H heb gekozen. 😊

[ Voor 4% gewijzigd door Giga op 08-02-2024 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07:33
Uberprutser schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 19:46:
Iemand nog een tip voor sneeuwkettingen voor mn M3P 2019? Ga ze hoogstwaarschijnlijk niet nodig hebben maar voor zekerheid wil ik ze wel in de achterbak hebben liggen.
hangt ervanaf of je ze ook ooit denkt te gaan gebruiken.
loopvlakkettingen Rud Centrax, ca 200-250 euro ongebruikt via marktplaats. geen krassen op velg, leg je er in 30 seconden onder in een sneeuwstorm bij -20 en passen in krappe wielkast. Als je ze ooit weer verkoopt (als er dan nog sneeuw ligt….) krijg je er dan waarschijnlijk hetzelfde voor terug. Ze zijn verstelbaar voor een redelijke range bandenmaten dus kunnen vaak een paar auto”s mee.

of je haalt el cheapo via bol.com haalt de verpakking niet open en stuurt ze binnen 14 dagen weer terug.

ik ben voor optie 1 gegaan, vorige setje ging drie autos mee voordat 20 inch echt niet meer pas te maken was. ene jaar niet gebruikt, andere jaar elke dag voor de laatste 200 meter nodig, dan weer eens een halve meter sneeuw op wegrijdag in valtho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gé Brander schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 23:06:
Ik heb hem nu op de zaak met bijtelling en omdat per april de bijtelling natuurlijk omhoog gaat na de vijf jaar ga je toch nadenken. Als ik dan toch veel bijtelling moet betalen dan kan ik net zo goed een nieuwe doen maar dat druist weer in tegen mijn principes dat ik iets weg doe wat nog prima functioneert. Ik kan natuurlijk ook de auto prive overkopen en dan heb ik geen bijtelling meer en kan de auto gewoon netjes door/op-rijden.
Toch lonkt de optie nieuw rijden mij ook wel...
Ja, het is een beetje wat je wilt... Voordelig in de huidige auto blijven rijden, of een nieuw met de nieuwste snufjes. We kunnen je hier helpen om welke keus dan ook te rechtvaardigen :P

Maar het voordeligst is inderdaad de auto overhevelen naar prive. Moet je wel gaan werken met een km-administratie om de zakelijke kilometers te gaan declareren. Dat is sowieso in de meeste gevallen (dwz met niet zoveel km in totaal en/of voor het grootste deel zakelijke kilometers) ook gunstiger. Wel meer gedoe dan de bijtelling.

Dankzij de prijsverlagingen van Tesla is inmiddels goed te rechtvaardigen dat de waarde in het economisch verkeer van de auto niet meer zo hoog is. Gunstig voor de overdracht, maar als je de auto aan een derde wilt verkopen krijg je er niet zoveel voor terug en moet je dus meer bijleggen voor een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MooieMario schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:46:
[...]

Been there, done that….. 🙈 Een M3 RWD heeft al bijna dezelfde WLTP als de LR uit 2019, en een giga stap vooruit qua kwaliteitsbeleving (bouw, stilte, snelheid scherm, etc). Hij rijdt ook veel ‘smoother’. Dat heeft de Y allemaal minder, maar wat een ruimte en gebruikersgemak. [..]
Een nieuwe Y heeft veel van deze zaken ook. Is zeker een flink stap tov 2019 Model 3.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:14
Nogmaals, de nieuwe Model 3 heet geen "Highland"....

@hantheman @Giga

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05 19:35
turkeyhakan schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 08:09:

@hantheman @Giga
Ondanks dat Elon dat inderdaad een keer op X heeft gezet vind ik het best handig om de auto zo te blijven noemen, zo weet je in ieder geval om welk model het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
basto11 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 08:15:
[...]

Ondanks dat Elon dat inderdaad een keer op X heeft gezet vind ik het best handig om de auto zo te blijven noemen, zo weet je in ieder geval om welk model het gaat.
Nieuwe Model 3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:40
en als er weer een nieuw model 3 uitkomt
Noemen we die dan "nieuwste model 3" of de "nieuwe nieuwste model" etc :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:49
Daarom noemen Amerikanen auto's met hun modeljaar. Dus Model 3 2024 in dit geval. Vaak worden er elk jaar kleine wijzigingen doorgevoerd. Ook bij de traditionele fabrikanten. Met de modeljaar aanduiding houd je het het meest duidelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:10
GekkeRipper schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 08:37:
Daarom noemen Amerikanen auto's met hun modeljaar. Dus Model 3 2024 in dit geval. Vaak worden er elk jaar kleine wijzigingen doorgevoerd. Ook bij de traditionele fabrikanten. Met de modeljaar aanduiding houd je het het meest duidelijk.
Wat dan weer heel onhandig is omdat dat niet gelijk loopt met kalenderjaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
SpikeHome schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 08:34:
[...]

en als er weer een nieuw model 3 uitkomt
Noemen we die dan "nieuwste model 3" of de "nieuwe nieuwste model" etc :+
Je weet dat er eind 2020 ook een facelift is uitgekomen? Dat model is ook zeker een vooruitgang t.o.v. eerste model.

Dus helemaal eens met @GekkeRipper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-05 13:58

Sebazzz

3dp

Ik weet wat UWB is, maar nu werkt het met bluetooth en werkt het "ook" goed. Wat levert het op?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Slonzo schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 19:39:
@Harro1985 @basto11 @Lollercopter @demichiel en de vele anderen die problemen hebben met de meegeleverde blauwe Mennekes kabel: ik heb tot nu toe mijn Wall Connector gebruikt om te laden, en daar heb ik geen problemen mee. Maar daarnet even getest of de blauwe meegeleverde Mennekes type 2 kabel wou locken, en inderdaad: lockt niet (MY van januari '24).

Het probleem lijkt redelijk duidelijk wanneer je de TWC connector vergelijkt met de losse kabel:

[Afbeelding][Afbeelding]

De blauwe kabel kan niet dieper omdat de rand v/d connector tegen de behuizing v/d laadpoort komt.

@demichiel Kan je misschien even een foto nemen van hoe het er na de fix bij jou uitziet met de blauwe kabel? 4u lijkt wel een lang, dat moet toch best een ingrijpende wijziging zijn dan...
Je bent er van op de hoogte dat de blauwe laadkabel in sommige gevallen pas locked op het moment dat de auto begint met opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Sebazzz schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 08:52:
[...]

Ik weet wat UWB is, maar nu werkt het met bluetooth en werkt het "ook" goed. Wat levert het op?
Als je weet wat UWB is, dan had je deze vraag ook zelf kunnen invullen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:13

RvV

Ik weet ook heel goed wat UWB is en heb er jaren geleden al demos van gezien, maar als je bluetooth prima zou werken op de iPhone (misschien is dit een ding?), dan lijkt UWB weinig toe te voegen in de huidige vorm om enkel je deuren open te kunnen doen?
Of... je moet een optie krijgen om afstanden in te stellen:
"Unlock de deur op 3,9 meter afstand"
"Beweeg met je telefoon over je trunk of frunk om die te openen"
"Plaats de telefoon tegen het dashboard kastje om te openen"

Dat soort dingen?

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

turkeyhakan schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 08:53:
Je bent er van op de hoogte dat de blauwe laadkabel in sommige gevallen pas locked op het moment dat de auto begint met opladen?
Ik hoorde het motortje proberen :) Na 3 keer opnieuw inpluggen lukte het opeens wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabski
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-05 14:48
[...]

Dat de auto sneller ontgrendelt met een iPhone die UWB ondersteunt.
Tenminste, dat is wat mij opvalt sinds 2024.2.2.1 en het upgraden van de telefoonsleutel in de nieuwste Tesla app. Ik denk dat de UWB functie stiekem al in die versie is geactiveerd. Het voelt nu net zo snel als de keyless entry van een Volvo V60 D6, oftewel direct. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:53
kabski schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:17:
[...]

Dat de auto sneller ontgrendelt met een iPhone die UWB ondersteunt.
Tenminste, dat is wat mij opvalt sinds 2024.2.2.1 en het upgraden van de telefoonsleutel in de nieuwste Tesla app. Ik denk dat de UWB functie stiekem al in die versie is geactiveerd. Het voelt nu net zo snel als de keyless entry van een Volvo V60 D6, oftewel direct. :)
Nog sneller? ik hoef nooit te wachten. Als ik de deurklink (als je het zo mag noemen) in druk en de handel beetpak is hij meteen open.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-05 23:07
Inspired schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 07:55:
[...]

De hogere zit vind ik als oude(re) man (44) toch ook wel prettig. Verder wel eens met je punten maar voor mij heeft de Y toch wel de voorkeur overall.
Ik ben nog net iets ouder, niet aan toegeven. Dan wordt je ipv een oudere man, een oude man 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21-05 13:01

Ohh, hier baal ik wel echt van dat dit niet op de 'oudere' modellen zit (lees MY 09-23). 95% van de tijd werkt het perfect, echter die andere 5% procent lijkt altijd te zijn als ik met mijn dochter en een tas in de armen sta en het zeikregent (dat de auto niet ontgrendelt). Het viel mijn zoontje zelfs op dat het wel heel vaak gebeurde als we bij de opvang zijn. :/

Heeft iemand hier de 'sleutel'? Ik denk er toch erg over na om die te bestellen als die niet die problemen heeft.

EDIT: Moet wel zeggen dat het dacht ik meer een manco aan Apple zijde is dan aan Tesla zijde. Zal wel iets met beveiliging te maken hebben. Toen ik kortstondig een Android gebruikte werkte het al veel betrouwbaarder. En daar heb je ook nog eens de optie om te ontgrendelen dwv de NFC chip tegen de stijl aan te houden.

[ Voor 18% gewijzigd door El Polo Diablo op 09-02-2024 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabski
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-05 14:48
winwiz schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:28:
[...]

Nog sneller? ik hoef nooit te wachten. Als ik de deurklink (als je het zo mag noemen) in druk en de handel beetpak is hij meteen open.
Het was voorheen ook voor mij op de nieuwe Model 3 al betrouwbaar en snel genoeg, maar nu lijkt het laatste beetje vertraging ook nog weg te zijn. Gaat misschien om een paar honderd ms verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
kabski schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:42:
[...]

Het was voorheen ook voor mij op de nieuwe Model 3 al betrouwbaar en snel genoeg, maar nu lijkt het laatste beetje vertraging ook nog weg te zijn. Gaat misschien om een paar honderd ms verschil.
We gaan het hebben over F1 verschillen ;)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 16:41
[...]

Als je het probleem hebt hoor je hem meerdere keren proberen te locken en vast lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-05 13:02
Zou dat UWB wel waarderen. Wat @El Polo Diablo zegt, precies als je het níet wil is-ie picky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-05 14:36
[...]

Inderdaad, hier kwam ik na een tijdje ook achter. Vaak sluit ik de kabel aan op de laadpaal, start ik de laadsessie met de pas tegen de laadpaal waarna ik de stekker aansluit op de auto. Dit gaat 9/10 keren goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-05 14:36
Hebben meer mensen last van een over-actieve grootlicht assistent? Als ik door de stad rijd waar de straatlantaarns de straat goed verlichten, schakelt de auto telkens het grootlicht aan?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-04 14:04
adwin84 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:07:
Hebben meer mensen last van een over-actieve grootlicht assistent? Als ik door de stad rijd waar de straatlantaarns de straat goed verlichten, schakelt de auto telkens het grootlicht aan?!
Yep, heb het daarna direct uit gezet... Merk sowieso dat mijn dimlicht ook aan gaat als het buiten toch echt behoorlijk licht is, lampen zijn zeer gevoelig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:13
Ter informatie: aangezien ik een acceleration boost had aangeschaft voor mijn MYLR leek het mij verstandig om mijn verzekeraar hiervan op de hoogte te stellen. Je hebt nl. opeens een auto met een groter vermogen dan toen je de verzekering afsloot (ook al is het een software 'switch'). Ze moesten er een maand over denken maar InsureMyTesla is er mee akkoord zonder wijziging van de verzekeringsvoorwaarden. Geeft mij wel een prettig gevoel dat ik wat dat betreft niet tot verassingen kom te staan.

Hebben anderen dit ook gedaan?

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:54
Long time leecher hier terwijl ik aan het wachten was op mn rooie M3.

Inmiddels een paar honderd km in de banden zitten en gister lekker na de avondspits over de a4 van 020 naar 010 gereden, flink wat regen maar geen noemenswaardige issues gehad met roetewissers (2023.44.30.9).

TACC werkt echt als een zonnetje, ik durf er nog niet helemaal op te vertrouwen in mogelijke filesituaties, maar dat komt over tijd wel.

Autosteer heb ik op dubbelklik gezet, ik heb het een aantal keer gepoogd te gebruiken maar ben nog niet overtuigd. Je moet het stuur best stevig vasthouden, anders kreeg ik de pop up met: "houd stuur vast", en als ik m te stevig vasthou dan schiet ie uit autosteer. Op lange rechte stukken rij ik vaak met m'n linkerarm in de deur en met rechts heb ik het stuur niet vast, of losjes onderin rustend op m'n been. Met Autosteer aan moet ik met de linkerhand een langechange aangeven, en daarna met rechts weer activeren (inclusief alle bliepjes die m'n muziekervaring verstoort), waarna je ook echt wel een 'tik' voelt dat ie t midden van de baan pakt. Misschien is de A4 met zoveel banen ook niet de goeie usecase en kan je wel een rustgevoel creëren op een lege tweebaans zonder lanechanges.

Voor mij Autosteer dus geen comfortabele rijervaring, dus ik blijf voorlopig lekker op TACC rijden met m'n linkerhand zoals ik in alle vorige auto's ook heb gedaan, works like a charm. Ieder zo z'n ding I guess.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Giga

@hantheman @Giga
Bedankt. Ik denk dat ik het echter toch gewoon Highland blijf noemen. Tesla doet dit zelf ook intern.

https://epc.tesla.com/res...2e5-9906-75b2cf0fcef7.jpg

https://epc.tesla.com/res...c48-89fb-8dcb79a65b2a.jpg

https://epc.tesla.com/res...777-96ec-dccccf2e945d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-05 16:43
El Polo Diablo schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:37:
[...]
Ohh, hier baal ik wel echt van dat dit niet op de 'oudere' modellen zit (lees MY 09-23).
Dit soort dingen laat me alleen maar meer twijfelen over de aanschaf van een MY nu de verschillen met een M3 (en toekomstige MY refresh) steeds groter worden. Voelt toch niet super chill om nu een 'nieuwe oude' MY te kopen met missende features die er komend jaar zeker aan komen (bijv ook HW4).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:02
Dacht voor heel even dat ik de refresh model van de model Y voorbij zag rijden

Afbeeldingslocatie: https://cdn.teslanorth.com/wp-content/uploads/2023/10/model-3-highland-review.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/dl3Ruum6FSY/maxresdefault.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bobo221 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:32:
Dacht voor heel even dat ik de refresh model van de model Y
Ik vind dat echt een totaal andere auto, maar idd de achterlampen hebben een vergelijkbare boog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:23
El Polo Diablo schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:37:
[...]

Ohh, hier baal ik wel echt van dat dit niet op de 'oudere' modellen zit (lees MY 09-23). 95% van de tijd werkt het perfect, echter die andere 5% procent lijkt altijd te zijn als ik met mijn dochter en een tas in de armen sta en het zeikregent (dat de auto niet ontgrendelt). Het viel mijn zoontje zelfs op dat het wel heel vaak gebeurde als we bij de opvang zijn. :/

Heeft iemand hier de 'sleutel'? Ik denk er toch erg over na om die te bestellen als die niet die problemen heeft.

EDIT: Moet wel zeggen dat het dacht ik meer een manco aan Apple zijde is dan aan Tesla zijde. Zal wel iets met beveiliging te maken hebben. Toen ik kortstondig een Android gebruikte werkte het al veel betrouwbaarder. En daar heb je ook nog eens de optie om te ontgrendelen dwv de NFC chip tegen de stijl aan te houden.
Ik heb de keyfob en ik vind het makkelijker werken dan met gsm. Ik ben oldskool dus ik wou sowieso een sleutel in mijn zak 😊
Bij mijn vrouw via gsm werkt het soms niet, dan moet ze eerst de app openen vooraleer de auto wil openen. Blijkbaar moet de app altijd op de achtergrond draaien?
Als de auto zichzelf automatisch sluit en je wil eigenlijk onmiddellijk het portier open doen, dan lijkt de Tesla even de kluts kwijt te zijn en dan is het handig om even de keyfob tegen de deurstijl te houden om direct te ontgrendelen.
De problemen van traag of niet openen, die we maanden geleden vaak hadden, zijn precies opgelost, waarschijnlijk via updates.
Het is ook handig om met de keyfob in de hand de koffer te openen als je met je handen vol tassen van de winkel komt.
Dat mis ik wel bij de vorige VAG auto, een sensor onder de bumper om met een voetzwaai de koffer te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:08
winwiz schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:28:
[...]

Same, maar heb geen Iphone en heb de Tesla app altijd geopend staan. Android Systeem mag hem niet afsluiten.Geen idee of dit mee helpt daarmee. Heb een S22+ dus in de toekomst wordt Android ook ondersteund echter las ik dat MY niet mee doet in dit feest. Dus helaas pindakaas.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:01
Harro1985 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:10:
[...]

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Verder weigert de auto bij mij ook te laden bij 11 kW AC palen met een vaste kabel. Zou je dit ook eens kunnen proberen (bijv. kennissen/vrienden/fam)?
Gisteren bij mij in de straat aan de laadpaal gezet met de blauwe mennekens, niks aan de hand hij werkte direct. Dus het lijkt erop dat mijn laadpoort gewoon prima is.

Ik had wel een irritant probleem dat de laadpoort steeds als een flipperkast direct weer dicht wilde gaan. Alles geprobeerd, in de app openen, van binnen uit, reset van de boordcompoter etc. Uiteindelijk gewoon de stekker er maar snel gefrut en de boel geforceerd. Sochtens bij het wegrijden wou hij niet meer dicht, met een beetje geweld weer dicht geklapt 8)7 Hopelijk heb ik de boel niet gemold, maar ik kan hier nogal slecht tegen dit soort grappen. We gaan het zien, anders komt de tesla service het maar lekker oplossen. :+

Gisteren kwam de tesla service op locatie langs geweest voor de fluit (zoals over een bierflesje blazen) in de auto bij >120 km/h. "Tesla service: Dit heb ik nog nooit gehoord, maar het is duidelijk aanwezig ;( " Heeft rubbers gechecked en uitstekende panelen, niks kunnen vinden dus moet nu naar een service center. Het is eigenlijk niet te horen waar de bron van het geluid is. To be continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Oekol schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:58:
[...]

Same, maar heb geen Iphone en heb de Tesla app altijd geopend staan. Android Systeem mag hem niet afsluiten.Geen idee of dit mee helpt daarmee. Heb een S22+ dus in de toekomst wordt Android ook ondersteund echter las ik dat MY niet mee doet in dit feest. Dus helaas pindakaas.
De app geeft ook duidelijk aan om hem actief te houden. (iPhone) Overigens is het een slechte gewoonte om apps continu helemaal af te sluiten. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHsfth3USi1ZeoLTsoYASuGphgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VYH63FB5YyvcOy74HIkIt8SL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door winwiz op 09-02-2024 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
jojost1 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:30:
[...]

Dit soort dingen laat me alleen maar meer twijfelen over de aanschaf van een MY nu de verschillen met een M3 (en toekomstige MY refresh) steeds groter worden. Voelt toch niet super chill om nu een 'nieuwe oude' MY te kopen met missende features die er komend jaar zeker aan komen (bijv ook HW4).
Snap ik, was voor mij de hoofdreden om de MY links te laten liggen, ondanks dat deze in principe praktischer is voor mij (meer ruimte). Plus, ik vind de M3H gewoon ook gewoon mooier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 18:13
Heb sinds ergens deze maand mijn Model 3 alweer 3 jaar vanuit de lease maar ik heb eigenlijk nog nooit een onderhoudsbeurt gedaan.
Ik krijg er geen melding over en de leasemaatschappij meld er ook niks over.

Hoe doen jullie dit? Neem aan dat remvloeistof zo nu en dan wel moet vervangen worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
winwiz schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:02:
[...]

De app geeft ook duidelijk aan om hem actief te houden. (iPhone) Overigens is het een slechte gewoonte om apps continu helemaal af te sluiten. [Afbeelding]
Yes precies. Die melding geeft hij gelukkig niet bij Android (dat zou ik vervuilend vinden :+ , je ziet alleen een icoontje bovenin, en dat gaat wmb nog.) Enige keer dat hij hapert als ik mijn kind op de arm heb, mobiel in mijn linkerbroek of jaszak heb. Dan zit mijn lichaam en die van mijn kind er voor. Even omdraaien lost dat ook weer op. Heb 1x gehad dat hij niks deed (uiteraard in de regen). Daarna nooit meer gebeurd.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basto11
BJF005 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:48:
[...]
Dat mis ik wel bij de vorige VAG auto, een sensor onder de bumper om met een voetzwaai de koffer te openen.
Dat lijkt me een mooie voor een software update :) je zou zeggen dat ze dicht met de camera achterin wel moeten kunnen maken. Of ze dat ook doen is een andere vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Laatst online: 16-05 10:28
winwiz schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:02:
[...]

De app geeft ook duidelijk aan om hem actief te houden. (iPhone) Overigens is het een slechte gewoonte om apps continu helemaal af te sluiten. [Afbeelding]
Why?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 23-05 12:35
Op iOS in elk geval kan het leiden tot méér accugebruik omdat er dan wellicht automatisch op de achtergrond weer apps gestart (moeten) worden. iOS is doorgaans zó goed in zijn achtergrond-apps-management dat het ook niets toevoegt, en dus zowel van de gebruiker als telefoon verspilde energie en moeite is. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 23-05 15:29
EPC is externe informatie, niet intern. ;)
Maar Tesla doet het officieel intern en extern niet meer. Al gebeurt het vast nog wel dat iemand zo'n ding Highland noemt. In meer officiële communicatie heet het gewoon de 2024+ Model 3.

Maar die afbeeldingen die jij linkt zijn natuurlijk in een veel eerder stadium al eens gemaakt en dan krijg je dat soort bestandsnamen...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Laatst online: 16-05 10:28
dreamscape schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:22:
[...]

Maar Tesla doet het officieel intern en extern niet meer. Al gebeurt het vast nog wel dat iemand zo'n ding Highland noemt. In meer officiële communicatie heet het gewoon de 2024+ Model 3.

Maar die afbeeldingen die jij linkt zijn natuurlijk in een veel eerder stadium al eens gemaakt en dan krijg je dat soort bestandsnamen...
Snap de hele discussie niet. Alhoewel, wij wonen in de lage landen, dus zou een Highland hier niet passen?
Is het dat?

Vragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Mijn berichtje wel gelezen? Die links stonden daar ook in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
pimk schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:26:
[...]

Snap de hele discussie niet. Alhoewel, wij wonen in de lage landen, dus zou een Highland hier niet passen?
Is het dat?

Vragen....
Het heeft niks met lage landen te maken. Het was een interne projectnaam, zoals Microsoft destijds Whistler, Longhorn en Blackcomb gebruikte, terwijl wij het toch echt hebben over Windows XP, Vista en 7.

Na lancering is het wat zinloos om een interne projectnaam te blijven gebruiken voor een product.

En als mensen het ding toch Highland willen noemen, dan is er niemand die je tegenhoudt. Alleen Tesla zelf zal het ding (met uitzondering van wat oude bestandsnamen) niet meer zo noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 07:59
[...]

Meer precisie in het kunnen detecteren waar je telefoon zich bevind wat hopelijk leidt tot een lagere failure rate.
Kost ook wat minder energie aan de iPhone kant :) (vast verwaarloosbaar maar toch)

Ik zie het meer als een mooie technische verbetering en niet zozeer een gebruikers feature.
Soms opent dit de deur naar andere features.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-05 16:33
basto11 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 08:21:
[...]

Ik heb dit wel eens gehad met de Kona Electric die ik heb gehad. Die stond er ook om bekend dat de laagspanningsbatterij soms niet goed werd bijgeladen. Een keer thuis op de oprit (echt een error waardoor ik afgesleept moest worden), maar ook 2x midden in Noorwegen. Dan baal je toch wel. Gelukkig hoefde daar de auto alleen met startkabels gestart te worden (mensen kijken je heel vreemd aan op een camping als je startkabels nodig hebt voor een elektrische auto 😅)
Uiteindelijk bleek de inverter defect. Was nog een aardige reparatie en heeft nog ruim een week bij servicecenter gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco H
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05 14:07
xeoMe schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:07:
Heb sinds ergens deze maand mijn Model 3 alweer 3 jaar vanuit de lease maar ik heb eigenlijk nog nooit een onderhoudsbeurt gedaan.
Ik krijg er geen melding over en de leasemaatschappij meld er ook niks over.

Hoe doen jullie dit? Neem aan dat remvloeistof zo nu en dan wel moet vervangen worden toch?
Ik maak gewoon zelf een onderhoudsbeurt in de app. Leasemaatschappij heb ik er nog nooit over gehoord. Met klein onderhoud komen ze zelfs bij je langs, ideaal.
Ik wil overigens niet weten hoe jouw ruitenwissers het doen na 3 jaar 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:34
dreamscape schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:42:
[...]

En als mensen het ding toch Highland willen noemen, dan is er niemand die je tegenhoudtAlleen Tesla zelf zal het ding (met uitzondering van wat oude bestandsnamen) niet meer zo noemen.
Nou…Blijkbaar mag je het geen Highland in dit topic noemen. Het nieuwere model dan de vernieuwde model 3 mag dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:17

DarkSide

theres no place like ::1

Snap de discussie niet zo
of je hem nu M3 2024 noemt of highland. Beide is het duidelijk waar het om gaat.
Ik had voorheen een golf 7,5. Dan was het duidelijk dat je een Facelift van de golf 7 had.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giga
schumi1986 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:07:
[...]

Nou…Blijkbaar mag je het geen Highland in dit topic noemen. Het nieuwere model dan de vernieuwde model 3 mag dan weer wel.
Zeker wel hoor. Gewoon doen. Tesla doet dit zelf ook.
https://twitter.com/tesla...&t=_Rh-YqQ1h_5jSZyhBgf4BA

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-05 22:18
[...]
Het heeft niks met lage landen te maken. Het was een interne projectnaam, zoals Microsoft destijds Whistler, Longhorn en Blackcomb gebruikte, terwijl wij het toch echt hebben over Windows XP, Vista en 7.
[...]
Tesla Model 3.11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
dreamscape schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:22:
[...]

Dus ze noemde het ooit gewoon Highland. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
turkeyhakan schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:29:
[...]

Mijn berichtje wel gelezen? Die links stonden daar ook in?
Mijn antwoord niet gelezen? Ik blijf het gewoon Highland noemen. :w Dat deed Tesla zelf ook.
https://twitter.com/tesla...&t=_Rh-YqQ1h_5jSZyhBgf4BA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:22
Giga schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:18:
[...]

Mijn antwoord niet gelezen? Ik blijf het gewoon Highland noemen.
Same here, het is gewoon makkelijker en duidelijk over welk model het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 18:38

@hantheman @Giga
Dat is toch gewoon de codenaam, dus hoezo zeg je dit?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basto11
Ik stel voo, om het duidelijk en toch correct te houden, om de auto vanaf nu te omschrijven als "de auto die door veel mensen met Highland wordt aangeduid"
:+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Giga
DarkSide schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:11:
Snap de discussie niet zo
of je hem nu M3 2024 noemt of highland. Beide is het duidelijk waar het om gaat.
Ik had voorheen een golf 7,5. Dan was het duidelijk dat je een Facelift van de golf 7 had.
Is ook helemaal geen discussie gelukkig. Een Model 3 Highland is de nieuwste. Een M3 is een BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:24
Eens! Maar we mogen het niet meer over andere merken hebben :+

[ Voor 16% gewijzigd door Rogar op 09-02-2024 13:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Giga schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:01:
Is ook helemaal geen discussie gelukkig. Een Model 3 Highland is de nieuwste. Een M3 is een BMW.
Echt heel verwarrend als je dit topic net binnenwandelt. Heeft een paar weken geduurd voor ik 'm als Model 3 begon te zien :+

Maar wat boeit het nou dat je die bak een Highland noemt, het is tenminste duidelijk waar het over gaat.
Alsof iemand ooit enige waarde zou moeten hechten aan wat Musk zelf zegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giga
Slonzo schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:10:
[...]

Echt heel verwarrend als je dit topic net binnenwandelt. Heeft een paar weken geduurd voor ik 'm als Model 3 begon te zien :+

Maar wat boeit het nou dat je die bak een Highland noemt, het is tenminste duidelijk waar het over gaat.
Alsof iemand ooit enige waarde zou moeten hechten aan wat Musk zelf zegt.
Boeit ook helemaal niet. Is totaal irrelevant. Gaat om er in te rijden. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 06:34
Voorlopig komen de nieuwe updates hier niet door precies. Zit nog steeds op versie 2023.44.30.9, zou graag de adaptieve koplampen eens willen testen.

We zullen maar geduld hebben zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
zwasie schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:23:
Voorlopig komen de nieuwe updates hier niet door precies. Zit nog steeds op versie 2023.44.30.9, zou graag de adaptieve koplampen eens willen testen.

Voor je het weet kun je een half uurtje niet rijden omdat hij met de update bezig is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• winwiz
Wel een leuke impressie van een MY RWD met een caravan van 1150 kg in de UK YouTube: Roadtrip naar Wales met een Tesla Model Y RWD 60kwh + Sprite Alpine ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-05 12:17
zwasie schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:23:

Voor zover ik weet staat is er nog geen update in uitrol met Adaptive headlights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Laatst online: 00:34
Radiodurans schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:16:
Ter informatie: aangezien ik een acceleration boost had aangeschaft voor mijn MYLR leek het mij verstandig om mijn verzekeraar hiervan op de hoogte te stellen. Je hebt nl. opeens een auto met een groter vermogen dan toen je de verzekering afsloot (ook al is het een software 'switch'). Ze moesten er een maand over denken maar InsureMyTesla is er mee akkoord zonder wijziging van de verzekeringsvoorwaarden. Geeft mij wel een prettig gevoel dat ik wat dat betreft niet tot verassingen kom te staan.

Hebben anderen dit ook gedaan?
Volgens mij was dit niet nodig omdat de LR met 378kW (zover ik kan zien) bij de RDW geregistreerd staat.

Vind ik ook wel logisch omdat de boost softwarematig als optie vrij kan worden geschakeld. Ik neem aan dat de typegoedkeuring op het maximaal vermogen is afgegeven.

[ Voor 12% gewijzigd door Blommie01 op 09-02-2024 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:50

djbarney

XBL: DeejayBarney

Schwarz schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:11:
[...]

Voor zover ik weet staat is er nog geen update in uitrol met Adaptive headlights.
voor de "highland" rolt ie zeker al wel uit, ik heb m op mijn machientje dinsdag mogen ontvangen, specifiek versie https://www.notateslaapp..../2024.2.2.1/release-notes . Adaptive headlights zit daar inderdaad ook in, gebruik t sindsdien en bevalt me prima. Kan vast nog wel een paar stappen beter, maar levert nu op de provinciale wegen zonder verlichting al een behoorlijk verschil. Op de snelweg hier in Nederland vind ik t 'savonds nog te druk qua tegenliggers dus dan staat ie meestal toch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-05 23:07
RvV schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 08:59:
Ik weet ook heel goed wat UWB is en heb er jaren geleden al demos van gezien, maar als je bluetooth prima zou werken op de iPhone (misschien is dit een ding?), dan lijkt UWB weinig toe te voegen in de huidige vorm om enkel je deuren open te kunnen doen?
Of... je moet een optie krijgen om afstanden in te stellen:
"Unlock de deur op 3,9 meter afstand"
"Beweeg met je telefoon over je trunk of frunk om die te openen"
"Plaats de telefoon tegen het dashboard kastje om te openen"

Dat soort dingen?
Is het ook niet zo dat je bij UWB betere geluidskwaliteit hebt als je streamt van je iPhone tov Bluetooth? Bij lossless bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiskyslok
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 20:20
Ah oh.. Vandaag mijn nieuwe tesla model 3 2024 Highland etc etc op mogen halen, maar bij thuiskomst viel mij dit onder de auto op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptEa7fNl2tRR6z6mtqg9aJfq38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wcNaWmpnxRUSMSdXaTeWZfeP.jpg?f=fotoalbum_large

Meteen een serviceverzoek ingediend, maar heeft iemand hier enig idee wat dit kan zijn? Het zit onder de auto, linksvoor. Ik vind het zelf te "strak" om schade te zijn, maar het zal niet de bedoeling zijn. Ik heb niets geraakt onderweg, integendeel: poeslief gereden.

Los van dit voorval ben ik erg blij met de auto. :)

[ Voor 3% gewijzigd door whiskyslok op 21-02-2024 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

bilgy_no1 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 00:03:
[...]

Ja, het is een beetje wat je wilt... Voordelig in de huidige auto blijven rijden, of een nieuw met de nieuwste snufjes. We kunnen je hier helpen om welke keus dan ook te rechtvaardigen :P

Maar het voordeligst is inderdaad de auto overhevelen naar prive. Moet je wel gaan werken met een km-administratie om de zakelijke kilometers te gaan declareren. Dat is sowieso in de meeste gevallen (dwz met niet zoveel km in totaal en/of voor het grootste deel zakelijke kilometers) ook gunstiger. Wel meer gedoe dan de bijtelling.

Dankzij de prijsverlagingen van Tesla is inmiddels goed te rechtvaardigen dat de waarde in het economisch verkeer van de auto niet meer zo hoog is. Gunstig voor de overdracht, maar als je de auto aan een derde wilt verkopen krijg je er niet zoveel voor terug en moet je dus meer bijleggen voor een nieuwe.
Bedankt voor het meedenken iedereen, ik ga de auto prive overnemen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-05 18:25
djbarney schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:22:
[...]

voor de "highland" rolt ie zeker al wel uit, ik heb m op mijn machientje dinsdag mogen ontvangen, specifiek versie https://www.notateslaapp..../2024.2.2.1/release-notes . Adaptive headlights zit daar inderdaad ook in, gebruik t sindsdien en bevalt me prima. Kan vast nog wel een paar stappen beter, maar levert nu op de provinciale wegen zonder verlichting al een behoorlijk verschil. Op de snelweg hier in Nederland vind ik t 'savonds nog te druk qua tegenliggers dus dan staat ie meestal toch uit.
Had Adaptive Headlight ook aanstaan, maar vanochtend na 3 minuten werd er door een tegenligger al naar me geseind, dus heb het maar weer uitgezet. De keren per jaar dat ik groot licht van toegevoegde waarde vind kan ik wel op één hand tellen, dan schakel ik op die momenten wel handmatig groot licht in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Laatst online: 22-05 21:45
Sinds ik een Tesla heb, kleven er veel vaker mensen achter me. Super irritant want ik heb daar echt een hekel aan. Valt dit jullie ook op?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-05 18:49
Dutchlimits schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 18:08:
Sinds ik een Tesla heb, kleven er veel vaker mensen achter me. Super irritant want ik heb daar echt een hekel aan. Valt dit jullie ook op?
Ik heb daar nooit last van, komt het misschien omdat je 90 rijdt op de snelweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-05 20:48
Heb ik geen last van. Misschien overdreven zuinig aan het rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
Haha nee het gebeurt elke keer als er een pipo voor me rijdt die niet doorrijdt, ik ben juist een hardrijder. maar bij vorige auto's nooit gehad dat ze irritant dicht op me zaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23:57
Dutchlimits schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 18:20:
Haha nee het gebeurt elke keer als er een pipo voor me rijdt die niet doorrijdt, ik ben juist een hardrijder. maar bij vorige auto's nooit gehad dat ze irritant dicht op me zaten.
Klinkt bekend, viel mij ook op. Krijg dan spontaan “snelheidsangst” en ga hypermilen, als je sneller wilt haal je maar in :w

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
Xrypta schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 18:31:
[...]

Klinkt bekend, viel mij ook op. Krijg dan spontaan “snelheidsangst” en ga hypermilen, als je sneller wilt haal je maar in :w
Dat dus, ik denk ook van ik kan toch niet door de voorganger heen, voel me er niet prettig bij als iemand op mijn bumper zit. Als ik dan een noodstop voor iets moet doen heb ik meteen een auto in de achterkant.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ik heb zelf het gevoel dat dit door de hoge achterruit ten opzichte van de grond komt.

Je ziet hierdoor de koplampen niet van degene achter je en lijken ze dus op de bumper gekleeft.

Dus het lijkt dat ze dicht op je zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooieMario
  • Laatst online: 20-02 17:28
Dutchlimits schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 18:36:
[...]

Dat dus, ik denk ook van ik kan toch niet door de voorganger heen, voel me er niet prettig bij als iemand op mijn bumper zit. Als ik dan een noodstop voor iets moet doen heb ik meteen een auto in de achterkant.
Zitten ze dicht op je of lijkt dat? Door de plek van de achterruit lijken auto op je bumper te zitten. Maak je echter gebruik van de achtercamera dan valt dat wel mee. Dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:17

DarkSide

theres no place like ::1

MooieMario schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 18:41:
[...]

Zitten ze dicht op je of lijkt dat? Door de plek van de achterruit lijken auto op je bumper te zitten. Maak je echter gebruik van de achtercamera dan valt dat wel mee. Dat is mijn ervaring.
Wou net zeggen.
Dacht het zelfde. Lijkt dichter bij te zitten dan in mijn Golf. Maar daar de achterruit nog nuttig.
in de tesla is het echt een brievenbus.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-05 05:58
huibert_d schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:55:
[...]

Bij mijn m3 (van deze zomer), een 4 a 5%. Zet em dan ook uit in de garage, maar weer aan bij parkeren op de openbare weg.
Dat kun je zo instellen dat hij 'thuis' (of in de garage) of bij je werk, Sentry niet aanzet. Net als wel of niet op slot gaan. De radius daarvan is wel redelijk groot dus oppassen als je hem voor de garage zet en dan wegloopt, hij gaat dan niet automatisch op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-05 05:58
Remco H schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:01:
[...]
Ik wil overigens niet weten hoe jouw ruitenwissers het doen na 3 jaar 8)
Misschien wel net als de mijne: gewoon prima (2019 M3 LR RWD)
Ik had jaren geleden al een extra set besteld en klaarliggen maar tot nu toe geen klachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
whiskyslok schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:42:
Ah oh.. Vandaag mijn nieuwe tesla model 3 2024 Highland etc etc op mogen halen, maar bij thuiskomst viel mij dit onder de auto op:
[Afbeelding]

Meteen een serviceverzoek ingediend, maar heeft iemand hier enig idee wat dit kan zijn? Het zit onder de auto, linksvoor. Ik vind het zelf te "strak" om schade te zijn, maar het zal niet de bedoeling zijn. Ik heb niets geraakt onderweg, integendeel: poeslief gereden.

Los van dit voorval ben ik erg blij met de auto. :)
Raar. Lijkt alsof het eruit gesneden is. Zou het zeker melden bij Tesla. Zit je nog onder de 160 km?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
  • Laatst online: 21:57
Dutchlimits schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 18:20:
Gewoon een «file»van pipo’s dus. Hou je aan de snelheidslimiet en rij met wat meer empathie… 

Ik vind het intriest, mensen die fier zijn dat ze « hardrijder » zijn. Proficiat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:24
[...]

Met het verschil dat Microsoft ze wel allemaal een andere naam geeft en ze dus niet allemaal "Windows" heten.
"Windows start niet meer op"
"Welke versie heb je?"
"Uhhh, die uit 2009"
"Vista of 7 (of...)" ?
Juist ja, duidelijk...
Na lancering is het wat zinloos om een interne projectnaam te blijven gebruiken voor een product.

En als mensen het ding toch Highland willen noemen, dan is er niemand die je tegenhoudt. Alleen Tesla zelf zal het ding (met uitzondering van wat oude bestandsnamen) niet meer zo noemen.
Bij andere merken gebruik je ook iets als BMW F30, G20, of Audi B8, B9 mk1, B9 mk2, etc

Heb je een suggestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
Scientific schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:07:
[...]

Gewoon een «file»van pipo’s dus. Hou je aan de snelheidslimiet en rij met wat meer empathie… 

Ik vind het intriest, mensen die fier zijn dat ze « hardrijder » zijn. Proficiat!
Ik rij gemiddeld 10 km/h over de snelheidslimiet, nou nou wat een ramp. Maar bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
MooieMario schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 18:41:
[...]

Kan ook zo zijn dat het erger lijkt door de achterruit inderdaad, maar ik weet zeker dat het nu meer is dan gewoonlijk. Was even nieuwsgierig of er meer zijn die het zo ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Scientific schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:07:
[...]

Als mensen Vmax of beneden Vmax rijden bestaat er geen file meer zeker in jouw wereld? :+

We rijden toch gewoon altijd achter elkaar aan als kudde schapen? Diegene die vooraan rijdt bepaald de snelheid voor 'n ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
mitsumark schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:09:
Bij andere merken gebruik je ook iets als BMW F30, G20, of Audi B8, B9 mk1, B9 mk2, etc

Heb je een suggestie?
Als je dat onderscheid wilt maken, blijf vooral Highland gebruiken. Het is niet verboden of zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Iemand misschien een goede bron voor filmpjes over hoe de auto werkt/demo zónder ein-de-loos gelul, zelfverrijking en verkapte reclame? :P Op YouTube kom ik alleen maar clickbait tegen en mensen die vooral zichzelf willen horen praten, maar inhoudelijk is 99% tijdsverspilling. Ik ben gewoon geïnteresseerd in een simpele video (of serie) zonder overgedreven gedoe en een halfuur praten over één keer swipen. :P Kort, straight to the point - klaar. De video's van Tesla zijn een stuk beter, maar die zijn er niet zoveel en lijken niets online te hebben staan over de M3 2024 - tenzij ik verkeerd op het kanaal gekeken heb. :)

Aanraders?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23:57
WhatsappHack schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 22:38:
Iemand misschien een goede bron voor filmpjes over hoe de auto werkt/demo zónder ein-de-loos gelul, zelfverrijking en verkapte reclame? :P Op YouTube kom ik alleen maar clickbait tegen en mensen die vooral zichzelf willen horen praten, maar inhoudelijk is 99% tijdsverspilling. Ik ben gewoon geïnteresseerd in een simpele video (of serie) zonder overgedreven gedoe en een halfuur praten over één keer swipen. :P Kort, straight to the point - klaar. De video's van Tesla zijn een stuk beter, maar die zijn er niet zoveel en lijken niets online te hebben staan over de M3 2024 - tenzij ik verkeerd op het kanaal gekeken heb. :)

Aanraders?
Zoiets wellicht? https://youtu.be/99_n_oEaFus?si=hT3U6KMul6RSqXLi

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
WhatsappHack schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 22:38:

Aanraders?
Dat heeft tesla zelf! Op haar kanaal staan korte filmpjes steeds van een paar minuten. Volgens mij kreeg je deze doorgestuurd nadat je je account in de app activeerde of zoiets. Weet t niet meer helemaal maar had de auto bijna en toen kreeg ik al die korte filmpjes te zien! Staat sowieso op hun kanaal.

Zoals dit:

M3
https://youtube.com/playl...tUgmw&si=6SSP0wtNY_Y_YN97

Verschillende functies
https://youtube.com/playl...E1Ts2&si=MTuSjAS54FU66XO4

[ Voor 9% gewijzigd door Oekol op 09-02-2024 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:09
Slonzo schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 19:39:
@Harro1985 @basto11 @Lollercopter @demichiel en de vele anderen die problemen hebben met de meegeleverde blauwe Mennekes kabel: ik heb tot nu toe mijn Wall Connector gebruikt om te laden, en daar heb ik geen problemen mee. Maar daarnet even getest of de blauwe meegeleverde Mennekes type 2 kabel wou locken, en inderdaad: lockt niet (MY van januari '24).

Het probleem lijkt redelijk duidelijk wanneer je de TWC connector vergelijkt met de losse kabel:

[Afbeelding][Afbeelding]

De blauwe kabel kan niet dieper omdat de rand v/d connector tegen de behuizing v/d laadpoort komt.

@demichiel Kan je misschien even een foto nemen van hoe het er na de fix bij jou uitziet met de blauwe kabel? 4u lijkt wel een lang, dat moet toch best een ingrijpende wijziging zijn dan...
Ah, jullie dus ook. Die blauwe kabel geeft bij mij 50% van de tijd problemen. Als ik hem in de auto steek, hoor ik hem 3 of 4x proberen te vergrendelen wat dus niet lukt. Soms pas na 5 pogingen pakt hij hem wel. Die andere 50% gaat in 1x keer goed.

Ik heb nog niet kunnen achterhalen wat de magische truc is om het goed te laten gaan

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:23
Mij valt het op dat er sinds de Tesla niemand meer naast me komt staan aan de stoplichten voor een sprintje 🤣

Acties:
  • +6 Henk 'm!
BJF005 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 05:15:
[...]

Mij valt het op dat er sinds de Tesla niemand meer naast me komt staan aan de stoplichten voor een sprintje 🤣
Niet vaak nee. Tijdje terug wel een Model S P100D naast me. Weet je ook hoe andere automobilisten zich steeds voelen. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Pagina: 1 ... 249 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: