Been there, done that….. 🙈 Een M3 RWD heeft al bijna dezelfde WLTP als de LR uit 2019, en een giga stap vooruit qua kwaliteitsbeleving (bouw, stilte, snelheid scherm, etc). Hij rijdt ook veel ‘smoother’. Dat heeft de Y allemaal minder, maar wat een ruimte en gebruikersgemak. Het feit dat mijn fiets nu op de bagage past en niet op het dak (en de range praktisch gelijk is) en opgroeiende kinderen deden mij besluiten om voor de MY te gaan. RWD zou ik voldoende gevonden hebben na 5 jaar Tesla ervaring en SUC netwerk. Vrouwlief riep echter minimaal dezelfde batterij te willen hebben, en wie ben ik dan om nee te zeggen (tegen zo’n bak vermogen extra). De prijsverlaging van 4 mille maakte die keuze nog een stuk makkelijker.Gé Brander schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:01:
Twijfels om mijn 2019 M3 long range te vervangen met een nieuwe M3 of met een MY... Ik weet het, first world problems. Een ander merk elektrisch gaat het niet worden. Vind Tesla toch nog steeds een slag beter over het gehele front dat bijvoorbeeld de VW ID serie.
Wil ik wat meer range en een nieuwer model van de 3 of juist de hogere instap en meer ruimte van de Y... Ik moet nog maar wat nachtjes slapen denk ik.
Veel plezier met je first world problem en moge het net als bij mij een mooie flipperkast ervaring worden 😅🤪