Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 248 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.672.052 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harro1985
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 15:11
Ik heb een MY RWD sinds half januari waarmee ik tot vorige week met de granny (230V/13A) heb geladen.

Sinds vorige week een aantal keer geladen bij een publieke laadpaal (Vattenfall met 29 cent per kWh 8)). Ik heb daar echter het probleem dat de stroom niet op 16A laadt maar blijft hangen op 13A (wel 3 fase). Ik kan hem ook niet verder verhogen in de app of auto. Verder moet ik vaak de blauwe Mennekes kabel een aantal keer opnieuw erin steken omdat de kabel niet wordt vergrendeld.

Daarnaast heb ik afgelopen weekend ook bij een aantal AC laders met vaste kabel (via fam/vrienden) proberen te laden. Dit lukt met geen mogelijkheid. Ik krijg steeds een foutmelding dat de kabel niet is vergrendeld of dat er geen stroom beschikbaar is.

Is iemand bovenstaand probleem eerder tegengekomen?

Ik heb afgelopen zondag hiervoor ook al een service request ingediend bij Tesla, maar tot op heden nog geen reactie ontvangen. Wat is de normale reactietijd van Tesla op service requests?

Ik heb de auto verder laten wrappen met 3M Satin Thundercloud (laadpoort is niet verwijderd tijdens het wrappen ;)).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yrY2orTOn9FaiIit-0xLeZAEv-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yAdtG2zN8XpwTOPhBk7UR1df.jpg?f=fotoalbum_large

4760 Wp (14×340) Z 39º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-05 16:01
Het viel mij deze week op dat er een "x" te zien is in het beeld /insert als je de richting aanwijzer aanzet. Door op de x te drukken verdwijnt dat beeld. Handig als je bij een stoplicht staat te wachten. Is dit al lang? Het was mij niet eerder opgevallen. Ik zit nu op software versie 2023.44.32.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:15
Harro1985 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:34:

Ik heb de auto verder laten wrappen met 3M Satin Thundercloud (laadpoort is niet verwijderd tijdens het wrappen ;)).
Je zegt dit expliciet, dan wil ik het zien ook? Bedoel je dat de laadpoort ook een wrap heeft?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Mackeessie schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:37:
Het viel mij deze week op dat er een "x" te zien is in het beeld /insert als je de richting aanwijzer aanzet. Door op de x te drukken verdwijnt dat beeld. Handig als je bij een stoplicht staat te wachten. Is dit al lang? Het was mij niet eerder opgevallen. Ik zit nu op software versie 2023.44.32.9.
Dat kan je voor mij gevoel altijd al doen, zit er sowieso al een langere tijd dan die laatste update in.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:52
demichiel schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:24:
@basto11 toevallig ook een MY van december? Ik heb er op een facebook groep nog gezien met hetzelfde probleem, lijkt wel een batch waar iets is misgelopen.
Klopt inderdaad. Ik heb eerst een paar dingen thuis moeten proberen, maar daarna moest ik toch terug naar de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik heb een MY RWD sinds half januari waarmee ik tot vorige week met de granny (230V/13A) heb geladen.

Sinds vorige week een aantal keer geladen bij een publieke laadpaal (Vattenfall met 29 cent per kWh 8)). Ik heb daar echter het probleem dat de stroom niet op 16A laadt maar blijft hangen op 13A (wel 3 fase). Ik kan hem ook niet verder verhogen in de app of auto. Verder moet ik vaak de blauwe Mennekes kabel een aantal keer opnieuw erin steken omdat de kabel niet wordt vergrendeld.
Je andere probleem herken ik niet, maar het verminderde vermogen beschikbaar ligt simpelweg aan de laadpaal. Bij ons in de buurt heeft Vattenfal ook gecommuniceerd dat de laadpalen van 17.00 tot 19.00 op verminderd vermogen werken.

Als er een andere auto aanhangt krijg je ook vaak niet de volle 16A.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11

Daarnaast heb ik afgelopen weekend ook bij een aantal AC laders met vaste kabel (via fam/vrienden) proberen te laden. Dit lukt met geen mogelijkheid. Ik krijg steeds een foutmelding dat de kabel niet is vergrendeld of dat er geen stroom beschikbaar is.

Ik heb afgelopen zondag hiervoor ook al een service request ingediend bij Tesla, maar tot op heden nog geen reactie ontvangen. Wat is de normale reactietijd van Tesla op service requests?

[Afbeelding]
Mijn auto laadt ook minder snel omdat de kabel niet lockt. Heb eerder gelezen bij anderen dat Tesla kabels wel lockten (zoals de bijgeleverde granny), maar de standaard kabel of kabels die vastzitten aan een laadpaal niet. Dus mogelijk ligt het daar aan?

Bij mij nam Tesla rustig een week om onverrichter zaken het ticket te sluiten. Daarna heb ik gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

Mooi kleurtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
basto11 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:42:
[...]

Mijn auto laadt ook minder snel omdat de kabel niet lockt. Heb eerder gelezen bij anderen dat Tesla kabels wel lockten (zoals de bijgeleverde granny), maar de standaard kabel of kabels die vastzitten aan een laadpaal niet. Dus mogelijk ligt het daar aan?

Bij mij nam Tesla rustig een week om onverrichter zaken het ticket te sluiten. Daarna heb ik gebeld.
Is dat recent? Mijn MY23 vergrendeld iedere kabel die ik er tot nu toe in heb gehad.

(Laadpaal met vaste kabel, laadpaal met losse kabel, snellader, granny.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harro1985
Oekol schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:37:
[...]

Je zegt dit expliciet, dan wil ik het zien ook? Bedoel je dat de laadpoort ook een wrap heeft?
Op youtube zie je verschillende filmpjes waarbij de complete auto wordt gestript om deze te wrappen. Dit is hier niet gebeurd. De laadpoort is er dus niet uit geweest. Wrap rond de laadpoort bestaat uit twee delen + het was een zwarte auto. :)

Fotootje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1FbOBWw4sRbHa57GwyUkpa92ZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2yErZm9sJ30lWbUtIhJrFsHu.jpg?f=fotoalbum_large

4760 Wp (14×340) Z 39º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harro1985
Jeroenneman schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:41:
[...]

Je andere probleem herken ik niet, maar het verminderde vermogen beschikbaar ligt simpelweg aan de laadpaal. Bij ons in de buurt heeft Vattenfal ook gecommuniceerd dat de laadpalen van 17.00 tot 19.00 op verminderd vermogen werken.

Als er een andere auto aanhangt krijg je ook vaak niet de volle 16A.
Ik heb hier o.a. op zondagochtend geladen zonder dat de laadpaal gedeeld werd met een andere auto. Helaas blijft hij dan nog steeds op 13A hangen.

4760 Wp (14×340) Z 39º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 07:36
Ben er nog niet helemaal over uit hoe ik nou met 1 telefoon, 2 Tesla accounts met op elk account een aparte Tesla, beide auto's mee kan gebruiken (dus phone as key, en bediening via app).

Ik heb net de Y ingesteld op telefoon en Bluetooth gekoppeld, stap uit en wil in de 3 stappen maar die doet niets, kaart nodig.

Voor bedienen, sentry kijken etc moet ik in de app uitloggen van ene account en inloggen met andere account.

Auto's kunnen niet op 1 account vanwege split in billing (zakelijk / prive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:46
Harro1985 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:50:
[...]

Ik heb hier o.a. op zondagochtend geladen zonder dat de laadpaal gedeeld werd met een andere auto. Helaas blijft hij dan nog steeds op 13A hangen.
Probeer een snellader? Ik herken het iig niet. Altijd een lock en normale snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Harro1985 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:47:
[...]

Op youtube zie je verschillende filmpjes waarbij de complete auto wordt gestript om deze te wrappen. Dit is hier niet gebeurd. De laadpoort is er dus niet uit geweest. Wrap rond de laadpoort bestaat uit twee delen + het was een zwarte auto. :)

Fotootje:
[Afbeelding]
Ziet er netjes uit hoor. Vind de kleur nu op deze foto nog mooier dan die andere foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-05 16:01
Oekol schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:38:
[...]

Dat kan je voor mij gevoel altijd al doen, zit er sowieso al een langere tijd dan die laatste update in.
Verplaatsen wist ik wel, uitschakelen niet. Wel handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:54
anti elppa schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:11:
[...]

ja dat sowieso.

Of er stromen ladingen aanrijdingen op rotondes binnen en de EU trekt de type approval in tot er weer stokken inzitten :+
Driekwart van de automobilisten zet helaas geen knipperlicht meer aan op rotondes. Dat zal dus wel meevallen.

En na een maand weet je alles feilloos te vinden op het stuur, ook op rotondes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basto11
Caayn schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:45:
[...]
Is dat recent? Mijn MY23 vergrendeld iedere kabel die ik er tot nu toe in heb gehad.

(Laadpaal met vaste kabel, laadpaal met losse kabel, snellader, granny.)
Is een probleem dat lijkt op te treden bij meerdere MY’s die in december geleverd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 11:32
mjvdzwet schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 04:50:
[...]

De spiegel wordt elektronisch gedimd, mogelijk wordt dit niet goed aangestuurd en blijft de spiegel donker.

Zit er een helderdere rand langs het spiegelglas?
Dan blijft de spiegel donker.

Heb je een foto?
Automatisch dimmen staat uit
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/k4DN8HQ3/IMG-6321.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-05 15:21
mca2 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:01:
[...]

Automatisch dimmen staat uit
[Afbeelding]
Ziet er zo op eerste oogopslag normaal uit.

Edit;
Zie wel een rand, die zie ik overdag niet. Alleen ‘s avonds als de spiegel gedimd wordt. Wellicht toch ergens iets niet helemaal zoals het hoort?

[ Voor 23% gewijzigd door Xrypta op 07-02-2024 18:50 ]

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 18:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/caqy2CQiHo05rPr5vHtodFq3slA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tiv8D4UXsprbl3E4rsgUOcsj.jpg?f=fotoalbum_large

Aangesloten op wifi thuis voor de deur. Staat 4 meter van mijn router. Waarom gaat het downloaden altijd zo traag?

[ Voor 17% gewijzigd door MarkHero op 07-02-2024 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 22:47
Wat is er zo speciaal aan die update dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
MarkHero schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:26:
[Afbeelding]

Aangesloten op wifi thuis voor de deur. Staat 4 meter van mijn router. Waarom gaat het downloaden altijd zo traag?
Liever traag, stabiel en regelmatig dan snel, onstabiel en sporadisch :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Mday schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:31:
Wat is er zo speciaal aan die update dan?
Maakt dat heel veel uit bij z'n vraag? Wat er in de update zit kun je tzt vinden in de release notes of anders op een website als notateslaapp.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonjour
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-04 23:04
Korvaag schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:25:
Goed, ik heb dus ook de eerste 'oneigenlijk gebruik'-melding te pakken. Fijn. Leuk Tesla: je maakt een auto met alleen een scherm in het midden, maar als je naar het scherm kijkt ben je de sjaak.
Bij mij lijkt dit weer totaal anders te werken dan bij jou. Ik kon laatst (op de snelweg met AP aan) rustig oo het scherm een radiozender uitzoeken, pas na ruim een halve minuut gaf hij een melding dat ik op de weg moest letten. Kan ook rustig om me heen kijken zonder waarschuwing.
Eigenlijk alleen bij aanzetten van AP krijg ik gelijk een melding als ik op dat moment niet voor me uit kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarkHero schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:26:
[Afbeelding]

Slecht ontvangst zo te zien. Anders gewoon met de hotspot van de telefoon doen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:09
bonjour schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:51:
[...]

Bij mij lijkt dit weer totaal anders te werken dan bij jou. Ik kon laatst (op de snelweg met AP aan) rustig oo het scherm een radiozender uitzoeken, pas na ruim een halve minuut gaf hij een melding dat ik op de weg moest letten. Kan ook rustig om me heen kijken zonder waarschuwing.
Eigenlijk alleen bij aanzetten van AP krijg ik gelijk een melding als ik op dat moment niet voor me uit kijk.
Het was deze rit echt gekkenhuis. Heb de melding wel 8x gekregen in een rit van een uur ofzo. Soms ook gewoon zonder enige aanleiding. Geen idee waar het ding last van had.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:36

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter

[Afbeelding]
Ik dacht al.. die auto komt me bekend voor. Wij wonen in de zelfde wijk (1 straat verschil). De paal waar je stond te laden gebruik ik ook altijd en gaat bij mij wel tot 16A. Ik heb een zwarte model 3. Ik woon tegenover de paal. Stuur maar een DM als je wat moet testen oid.

Vattenfall mag ondertussen wel meer palen gaan plaatsen..

[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 07-02-2024 20:25 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]
Iets boven jouw bericht staat er een met een verkeerd uitgelijnde laadpoort, volgens mij met gelijke symptomen van niet op slot gaan van de laadkabel.

Maar jeetje wat een prachtige wrap kleur zeg! Heel smaakvol!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-05 13:18
Hertog_Martin schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:00:
Ben er nog niet helemaal over uit hoe ik nou met 1 telefoon, 2 Tesla accounts met op elk account een aparte Tesla, beide auto's mee kan gebruiken (dus phone as key, en bediening via app).

Ik heb net de Y ingesteld op telefoon en Bluetooth gekoppeld, stap uit en wil in de 3 stappen maar die doet niets, kaart nodig.

Voor bedienen, sentry kijken etc moet ik in de app uitloggen van ene account en inloggen met andere account.

Auto's kunnen niet op 1 account vanwege split in billing (zakelijk / prive)
Als ik het me goed herinner heb ik het als volgt gedaan:

Je kan inloggen op een account en dan een extra bestuurder aanmaken onder beveiliging > bestuurders (in de app). Die stuur je dan naar jezelf. Vervolgens inloggen in je andere account en dan de stappen volgen. Je moet dan volgens mij nog wel in de auto een telefoonsleutel aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Pierz schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:36:
[...]

Als ik het me goed herinner heb ik het als volgt gedaan:

Je kan inloggen op een account en dan een extra bestuurder aanmaken onder beveiliging > bestuurders (in de app). Die stuur je dan naar jezelf. Vervolgens inloggen in je andere account en dan de stappen volgen. Je moet dan volgens mij nog wel in de auto een telefoonsleutel aanmaken.
Topper, dankjewel!

Blij met de opgehaalde Y. Mooier dan ik dacht toen ie jaren terug aangekondigd werd en zitcomfort achterbank en de hatchback is duidelijk verbetering tov de 3. Wel merk je meteen dat de Y stuk logger is en wegligging wat minder sportief (beide RWD).

Wel jammer dat een 2024 Y nog altijd minder range heeft dan een 2022 3 ondanks alle leuke presentaties over batterij innovaties van Tesla. Uiteindelijk ligt er een BYD uit China in (wel lekker snel opladen).
Ik heb de 'unicorn' 3 dus December 2021 met de 2022 functionaliteiten maar nog met de snellere en grotere 60kw LFP dus redelijk verschil.

De high fidelity park assist tov de sensoren is nog even wennen, hij verzon al paar keer objecten, maar beter te conservatief dan andersom.

Afwerking is overigens top. Wit is een mooie lak en panel gaps mi uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 11:32
Xrypta schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:43:
[...]

Ziet er zo op eerste oogopslag normaal uit.

Edit;
Zie wel een rand, die zie ik overdag niet. Alleen ‘s avonds als de spiegel gedimd wordt. Wellicht toch ergens iets niet helemaal zoals het hoort?
Beetje rond gezocht en die donkere spiegel schijnt een feature te zijn
https://teslamotorsclub.c...dark-2023-model-y.290359/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
Jochemp schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:39:
Mooie review over de Model Y Performance van @Jos84 in het leveringen topic!

Viperation in 'Het grote Tesla Levering topic #2'
Thanks, was alleen helaas niet over de Model Y performance ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jos84 op 07-02-2024 22:35 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Oekol
Ken je dat? Je vrouw zit achter 't stuur was ff weggeweest en komt je oppikken. Lock zit er nog op, maar ze ziet zo snel niet waar ze klikken moet. Opgelost in de nieuwe update. Als de auto merkt dat iemand de deur wilt openen (en er zit iemand in de auto) krijg je een grotere knop dan alleen 't slotje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xqdW4kNN4VvKvdkvtbmIOanM48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iI2AcN4ycNlnYt7uTPGEIUDf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-05 08:02
Jos84 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:34:
[...]

Thanks, was alleen helaas niet over de Model Y performance ;)
Aangepast, verkeerd gelezen blijkbaar. Mooie ervaringen wel, ik hoop die begin maart ook te hebben naar Oostenrijk met eenzelfde RWD 😁

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:03
demichiel schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:38:
Ik heb hier een tijdje geleden gepost dat mijn Mennekes kabel niet wou vergrendelen (MY LR van december 23). Na wat uitstelgedrag uiteindelijk een service afspraak voor gemaakt.

Vandaag langs gegaan in service center Zaventem. Eerst heeft een technieker het probleem even bevestigd, conclusie: Laadpoort moet gealigneerd worden. Dat zou een paar uur duren en past voor hen morgen beter in de planning, ik heb een vervangwagen meegekregen.

Ik zal morgen nog een update posten voor de mensen die hier ook mee te maken hadden: @RaRo74 , @frankjacobsen en @jrv88 .

kleine tip als je een vervangwagen meekrijgt, niet gewoon wegrijden omdat je er via de app al in kon, even wachten tot een medewerker je een Keycard komt geven.... Oops.
Even ter controle, met de granny heb ik geen problemen en met superchargers tot nu toe ook niet.

Maar die blauwe kabel bij een 11 kW laadpaal heb ik 1 keer probleem gehad dat hij niet wou vergrendelen. Mijn MY is van Januari 2024. Omdat ik altijd thuis laad met de granny heb ik dit verder niet meer gechecked.

Speelt dit probleem alleen bij die blauwe kabel ? Dan ga ik hem morgen even bij een paar palen testen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-05 07:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C05nXWler0R3jwwtLWl7jKGe-9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i9xNyAwOPm1Ll9K41yFrP9Qf.jpg?f=fotoalbum_large

Blijft tijdens een rit door een flinke bui niet veel water binnenin aanwezig? Nu de cover niet aanwezig is?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 18-05 22:40
Een vriend van mij heeft onlangs zijn Tesla laten wrappen, en ik moet toegeven dat het de Model 3 echt een stuk aantrekkelijker maakt. Normaal gesproken vind ik ze niet zo mooi, maar met de wrap lijkt het net een andere auto.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pLWd05H5/Grid-Art-20240208-011506700.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-05 15:20
DeJurist schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 01:19:
Een vriend van mij heeft onlangs zijn Tesla laten wrappen, en ik moet toegeven dat het de Model 3 echt een stuk aantrekkelijker maakt. Normaal gesproken vind ik ze niet zo mooi, maar met de wrap lijkt het net een andere auto.
[Afbeelding]
Smaken verschillen maar matgrijs vind ik zo anno 2010 (bmw e90)

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
SirLct schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 01:27:
[...]

Smaken verschillen maar matgrijs vind ik zo anno 2010 (bmw e90)
Daar maak je dus al de fout, het is geen matgrijs maar satin donkergrijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
DeJurist schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 01:29:
[...]

Daar maak je dus al de fout, het is geen matgrijs maar satin donkergrijs.
Zeer persoonlijk, maar het ziet eruit als matgrijs en geeft ook mij dezelfde vibes: 2010 belt. Ook die rode remblokjes, moet maar net allemaal bij je passen.

Ik zag een tijdje terug iemand die had paarse blokken. Paars is mijn lievelingskleur en ik vond het er eventjes gaaf uitzien. Toen dacht ik: maar wat als carnaval straks weer voorbij is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:38
Oekol schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:40:
Ken je dat? Je vrouw zit achter 't stuur was ff weggeweest en komt je oppikken. Lock zit er nog op, maar ze ziet zo snel niet waar ze klikken moet. Opgelost in de nieuwe update. Als de auto merkt dat iemand de deur wilt openen (en er zit iemand in de auto) krijg je een grotere knop dan alleen 't slotje.

[Afbeelding]
Heel handige feature. En bedankt voor het uitleggen hoe je de auto open maakt. Ik heb de auto twee weken in bezit en wist nog steeds niet hoe dat moest |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Na hier wat gelezen te hebben over verblindende lichten van Tesla's dacht ik m'n medemens een plezier te doen door in het service menu te duiken, koplampen kalibreren te kiezen en ze paar tikjes naar beneden te doen. Maar toen zag ik de kleine lettertjes dat dit door monteur hoort te gebeuren en ging ik twijfelen. (waarom niet een popup met waarschuwing vóórdat ie opnieuw gaat calibreren..).

In handleiding staat:
Warning
Proceed with caution when adjusting headlights. Tesla has carefully calibrated the position of the headlights to be in an optimum position for most driving scenarios. Tesla recommends that you do not adjust headlights unless you are familiar with how headlights should be adjusted. Once adjusted, you will be unable to automatically restore them to their originally calibrated position. Contact Tesla for assistance when adjusting headlights.
Tevens in dit topic even gezocht op Koplampen en kwam aantal posts tegen van mensen die spijt hadden van zelf kalibreren, dat de lampen niet meer goed stonden en service afspraak nodig was.

Nu maak ik mij niet zo zorgen om de paar tikjes naar beneden met het scrollwiel, maar wel over de automatische kalibratie die uitgevoerd werd. Kan deze als je niet op goede plek geparkeerd stond daarvoor alles overhoop gooien? Dus dat er veel meer is veranderd dan die paar tikjes naar beneden? Ik ging even uit van het fysieke knopje bij een klassieke auto.. Gewoon de huidige instelling maar dan iets naar beneden. Wist niet dat er meteen een automatische herkalibratie zou worden uitgevoerd.

En bij een service center, stellen ze 'm dan met iets anders af of ook via dit menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:21
Hertog_Martin schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 06:52:
Na hier wat gelezen te hebben over verblindende lichten van Tesla's dacht ik m'n medemens een plezier te doen door in het service menu te duiken, koplampen kalibreren te kiezen en ze paar tikjes naar beneden te doen. Maar toen zag ik de kleine lettertjes dat dit door monteur hoort te gebeuren en ging ik twijfelen. (waarom niet een popup met waarschuwing vóórdat ie opnieuw gaat calibreren..).

In handleiding staat:

[...]

Tevens in dit topic even gezocht op Koplampen en kwam aantal posts tegen van mensen die spijt hadden van zelf kalibreren, dat de lampen niet meer goed stonden en service afspraak nodig was.

Nu maak ik mij niet zo zorgen om de paar tikjes naar beneden met het scrollwiel, maar wel over de automatische kalibratie die uitgevoerd werd. Kan deze als je niet op goede plek geparkeerd stond daarvoor alles overhoop gooien? Dus dat er veel meer is veranderd dan die paar tikjes naar beneden? Ik ging even uit van het fysieke knopje bij een klassieke auto.. Gewoon de huidige instelling maar dan iets naar beneden. Wist niet dat er meteen een automatische herkalibratie zou worden uitgevoerd.

En bij een service center, stellen ze 'm dan met iets anders af of ook via dit menu?
Ik ben zo’n persoon die meteen spijt had. Verzoek voor service ingeschoten en bij het dichtstbijzijnde service center een afspraak gemaakt.

Waarschijnlijk hebben ze inderdaad hetzelfde menu gebruikt, maar wel op een vlakke vloer met alle juiste waardes weer geconfigureerd. Was zo gepiept.

Er zijn ook mensen hier op het forum die het zelf doen, maar daar ben ik er niet één van.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Kan deze als je niet op goede plek geparkeerd stond daarvoor alles overhoop gooien? Dus dat er veel meer is veranderd dan die paar tikjes naar beneden? Ik ging even uit van het fysieke knopje bij een klassieke auto.. Gewoon de huidige instelling maar dan iets naar beneden. Wist niet dat er meteen een automatische herkalibratie zou worden uitgevoerd.

Nee, dat gaat prima. Hij checkt dan simpelweg hoe ver hij van de uiterste standen staat en gaat naar de plek waar hij zou moeten staan.

Heb wel eens gehad na een update dat ze super hoog stonden, dan is zijn automatische kalibratie genoeg om ze weer goed te zetten.

Ik heb ook de lampen zelf wat lager ingesteld. Naar iets wat voor mij goed genoeg is, maar lager dan af fabriek. Het is echt niet zo mega ingewikkeld.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-05 13:18
Hertog_Martin schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:55:
[...]

Topper, dankjewel!

Blij met de opgehaalde Y. Mooier dan ik dacht toen ie jaren terug aangekondigd werd en zitcomfort achterbank en de hatchback is duidelijk verbetering tov de 3. Wel merk je meteen dat de Y stuk logger is en wegligging wat minder sportief (beide RWD).

Wel jammer dat een 2024 Y nog altijd minder range heeft dan een 2022 3 ondanks alle leuke presentaties over batterij innovaties van Tesla. Uiteindelijk ligt er een BYD uit China in (wel lekker snel opladen).
Ik heb de 'unicorn' 3 dus December 2021 met de 2022 functionaliteiten maar nog met de snellere en grotere 60kw LFP dus redelijk verschil.

De high fidelity park assist tov de sensoren is nog even wennen, hij verzon al paar keer objecten, maar beter te conservatief dan andersom.

Afwerking is overigens top. Wit is een mooie lak en panel gaps mi uitstekend.
Wij hebben ook beide en mijn ervaring is hetzelfde. De Y is de praktische comfortabele auto, de 3 is de leuke auto. De 3 is mijn voorkeur, rijdt veel lekkerder en de akoestiek is beter. Maar als je volwassenen meeneemt achterin kan je beter de Y pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierz schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 07:30:
[...]

Wij hebben ook beide en mijn ervaring is hetzelfde. De Y is de praktische comfortabele auto, de 3 is de leuke auto. De 3 is mijn voorkeur, rijdt veel lekkerder en de akoestiek is beter. Maar als je volwassenen meeneemt achterin kan je beter de Y pakken.
De hogere zit vind ik als oude(re) man (44) toch ook wel prettig. Verder wel eens met je punten maar voor mij heeft de Y toch wel de voorkeur overall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 16:41
Lollercopter schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:49:
[...]

Even ter controle, met de granny heb ik geen problemen en met superchargers tot nu toe ook niet.

Maar die blauwe kabel bij een 11 kW laadpaal heb ik 1 keer probleem gehad dat hij niet wou vergrendelen. Mijn MY is van Januari 2024. Omdat ik altijd thuis laad met de granny heb ik dit verder niet meer gechecked.

Speelt dit probleem alleen bij die blauwe kabel ? Dan ga ik hem morgen even bij een paar palen testen anders.
Probleem speelt bij mij enkel met de meegeleverde blauwe kabel inderdaad. Supercharger of granny charger had ik ook geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:21
Hooglander1 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 07:01:
[...]

Nee, dat gaat prima. Hij checkt dan simpelweg hoe ver hij van de uiterste standen staat en gaat naar de plek waar hij zou moeten staan.

Heb wel eens gehad na een update dat ze super hoog stonden, dan is zijn automatische kalibratie genoeg om ze weer goed te zetten.

Ik heb ook de lampen zelf wat lager ingesteld. Naar iets wat voor mij goed genoeg is, maar lager dan af fabriek. Het is echt niet zo mega ingewikkeld.
Interessant dat jij een andere ervaring hebt dan ik. Wanneer ik ze zelf kalibreerde stonden ze juist veel te laag. Ik zag eigenlijk niet voldoende meer en was deels afhankelijk van omgevingslicht om de weg fatsoenlijk te zien.

Heb ik destijds iets verkeerd gedaan misschien?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:52

Damian

Insane Obtrusion

Korvaag schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:15:
[...]

Het was deze rit echt gekkenhuis. Heb de melding wel 8x gekregen in een rit van een uur ofzo. Soms ook gewoon zonder enige aanleiding. Geen idee waar het ding last van had.
Gewoon de interieurcamera afplakken, opgelost.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Damian schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:20:
[...]

Gewoon de interieurcamera afplakken, opgelost.
Ja dat had ik, maar dat vind ik ook niet helemaal netjes. Ik vind het namelijk, als het goed werkt, best een zinnige feature. Als ik in slaap val dan is het denk ik toch fijn als de auto begint te piepen.

Helaas ga ik het denk ik wel weer doen ja. Als dit de manier is waarop Tesla meent je 'bij de les' te moeten houden dan is het snel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:03
DeJurist schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 01:19:
[Afbeelding]
Mat is enkel mooi als je je auto héél regelmatig wast. En een matte lak/wrap moet je wel met de hand wassen.
Als er een keer een vlek met vogelstront op ligt, dan krijg je dat bij lak vrijwel nooit meer weg zonder zichtbare sporen. Hetzelfde met insecten in de zomer.
Een lak die enkel mooi is in de paar weken na aankoop vind ik niks.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Korvaag schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:29:
[...]

Ja dat had ik, maar dat vind ik ook niet helemaal netjes. Ik vind het namelijk, als het goed werkt, best een zinnige feature. Als ik in slaap val dan is het denk ik toch fijn als de auto begint te piepen.

Helaas ga ik het denk ik wel weer doen ja. Als dit de manier is waarop Tesla meent je 'bij de les' te moeten houden dan is het snel klaar.
Ja, dat is wel een interessant perspectief. Aan de andere kant: als je echt in slaap valt begint de stuur sensor toch ook wel te piepen.

Maar over het algemeen is het ook wel zo dat we kennelijk toch te snel denken van alles tijdens het rijden te kunnen doen. En dan is het ergens ook wel scheef dat fabrikanten gedwongen worden om rijhulpsystemen uit te schakelen die dan juist ongelukken kunnen voorkomen.

Kan niet wachten tot er volledige autonome systemen op de markt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
Giga schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 06:25:
[...]

Zeer persoonlijk, maar het ziet eruit als matgrijs en geeft ook mij dezelfde vibes: 2010 belt. Ook die rode remblokjes, moet maar net allemaal bij je passen.

Ik zag een tijdje terug iemand die had paarse blokken. Paars is mijn lievelingskleur en ik vond het er eventjes gaaf uitzien. Toen dacht ik: maar wat als carnaval straks weer voorbij is?
Ik ben het niet eens met je opmerking. Satin M3 is een moderne en veelzijdige folie die je auto een unieke look geeft. Het is niet voor niets een van de meest gekozen wrapfolies ter wereld.

Dat het jou een jaren 90 vibe geeft, is jouw mening, maar dat zegt niets over de kwaliteit of de populariteit van de folie. Ik vind satin M3 juist een mooie en stijlvolle keuze.

Metallic kleuren bestaan al sinds het begin dat auto’s geproduceerd werden, dus als er iets een oude vibe geeft, dan zijn het wel metallic kleuren :+.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-05 17:19
Satin grey M3, groot fan ;)
Deze heb ik vanaf begin laten wrappen (maart 2019), en ziet er nog zo goed als nieuw uit.
Maar smaak is heel persoonlijk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/okrkomGsd_9q5qtDK5GWO4UEfFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AQudnGMcKqL1obIiDMN8XijJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
Tommie12 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:35:
[...]

Mat is enkel mooi als je je auto héél regelmatig wast. En een matte lak/wrap moet je wel met de hand wassen.
Als er een keer een vlek met vogelstront op ligt, dan krijg je dat bij lak vrijwel nooit meer weg zonder zichtbare sporen. Hetzelfde met insecten in de zomer.
Een lak die enkel mooi is in de paar weken na aankoop vind ik niks.
Je maakt een fout door satin M3 te vergelijken met een matte folie. Satin M3 is veel makkelijker schoon te maken en te onderhouden dan een matte folie. Het is ook een van de meest populaire wrapfolies van dit moment. Veel auto’s zijn in satin M3 gewrapt. Je hebt duidelijk geen ervaring met deze folie, anders zou je conclusie anders zijn. Denk je echt dat 90% van de wrap community een folie kiest die na een paar maanden al lelijk wordt? Dat slaat nergens op. Satin M3 is een kwaliteitsfolie die lang mooi blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

In handleiding staat:

[...]

Toen ik laatst op de parkeerdek van AH stond en de instellingen van de auto naliep, stuitte ik ook op deze en dacht; viel mij al op dat de lichten hoog stonden. Dus op kalibreren geklikt en vervolgens 2/3 tikjes omlaag gezet. Tot heden geen spijt of last van!

Wel moet ik zeggen dat ik het irritant vond dat ik rechts en links separaat moest bedienen, dacht in eerste instantie dat ze tegelijkertijd omlaag gingen.. Toen het lichtbeeld scheef werd, kwam ik erachter :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
DeJurist schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:25:
[...]

Je maakt een fout door satin M3 te vergelijken met een matte folie. Satin M3 is veel makkelijker schoon te maken en te onderhouden dan een matte folie. Het is ook een van de meest populaire wrapfolies van dit moment. Veel auto’s zijn in satin M3 gewrapt. Je hebt duidelijk geen ervaring met deze folie, anders zou je conclusie anders zijn. Denk je echt dat 90% van de wrap community een folie kiest die na een paar maanden al lelijk wordt? Dat slaat nergens op. Satin M3 is een kwaliteitsfolie die lang mooi blijft.
Ik leer bij. Mijn mening was gevormd nadat ik met 2 mensen sprak. De ene had een auto met origineel matte lak, en die was zeer ontevreden. De andere een echt matte folie, en die is na 1 jaar terug verwijderd omdat het lelijk werd.
De fabrikanten zullen wel iets bijgeleerd hebben zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
bilgy_no1 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:19:
[...]

Ja, dat is wel een interessant perspectief. Aan de andere kant: als je echt in slaap valt begint de stuur sensor toch ook wel te piepen.

Maar over het algemeen is het ook wel zo dat we kennelijk toch te snel denken van alles tijdens het rijden te kunnen doen. En dan is het ergens ook wel scheef dat fabrikanten gedwongen worden om rijhulpsystemen uit te schakelen die dan juist ongelukken kunnen voorkomen.

Kan niet wachten tot er volledige autonome systemen op de markt zijn...
Ja dat heeft ergens een middenweg natuurlijk. Het probleem hier is dat het niet bij een waarschuwing blijft en essentiële functionaliteit eerst tijdelijk en daarna (blijkbaar?) geheel wordt uitgeschakeld. Dat vind ik dus niet acceptabel. Ik betaal voor een feature (ok, lease, maar laten we die discussie hier niet voeren) en dan wordt dat uitgeschakeld omdat de auto meent dat ik iets doe wat verkeerd is. Kijken naar je scherm is niet verkeerd. Je snelheid staat er verdorie. Ik heb daarnaast toch heus m'n eigen autonomie en de politie is er om te controleren of ik me aan de wet hou. Niet een 'slim' ding dat op de stoel van de politie gaat zitten en me er nog om straft ook zonder enige vorm van override-mogelijkheid.

Als de auto het alleen bij een sirene houdt waardoor ik het wel laat om om me heen te kijken tijdens FSD: prima, maar het uitschakelen gaat mij echt een stap te ver.

[ Voor 5% gewijzigd door Korvaag op 08-02-2024 10:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Korvaag schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:59:
[...]

Ja dat heeft ergens een middenweg natuurlijk. Het probleem hier is dat het niet bij een waarschuwing blijft en essentiële functionaliteit eerst tijdelijk en daarna (blijkbaar?) geheel wordt uitgeschakeld. Dat vind ik dus niet acceptabel. Ik betaal voor een feature (ok, lease, maar laten we die discussie hier niet voeren) en dan wordt dat uitgeschakeld omdat de auto meent dat ik iets doe wat verkeerd is. Kijken naar je scherm is niet verkeerd. Je snelheid staat er verdorie. Ik heb daarnaast toch heus m'n eigen autonomie en de politie is er om te controleren of ik me aan de wet hou. Niet een 'slim' ding dat op de stoel van de politie gaat zitten en me er nog om straft ook zonder enige vorm van override-mogelijkheid.

Als de auto het alleen bij een sirene houdt waardoor ik het wel laat om om me heen te kijken tijdens FSD: prima, maar het uitschakelen gaat mij echt een stap te ver.
Je krijgt eerst een gele kaart voor de resterende duur van een rit. Dat is dus makkelijk op te heffen door even de auto in P te zetten en dan weer in D. We ongemakkelijk als je op de snelweg zit en nog een uur of twee moet rijden, maar wel snel oplosbaar dus. Het geheel uitschakelen is voor een week en dat pas na 5x een "gele kaart" te hebben gekregen (oftewel 5x uitschakeling voor een rit).

Mijn ervaring is dat je het best bont moet maken voordat er ook wordt uitgeschakeld voor de rest van de rit. Ik heb dat zelf pas 1x meegemaakt door te hard te gaan op AP, maar in elk geval nog niet na de "recall-update" waarin dit systeem met strafbank werd ingevoerd. Maar je krijgt dus eerst visuele waarschuwingen op het scherm en daarna ook nog geluid en pas daarna schakelt het uit. Zo zou het althans moeten werken.

Ik zou het ook liever anders zien, maar deze regels zijn het gevolg van het extra onderzoek van NHTSA naar een aantal ongevallen waarbij Autopilot kennelijk actief was. Bestuurders bleken achter het stuur te slapen, dronken te zijn, te telefoneren etc. Daarom moest Tesla dit nu oplossen met deze monitoring. Driver Attention and Drowsiness Warning is inmiddels ook in de EU verplicht gesteld, dus dit komt echt van boven...

Waar al die regulators m.i. in de fout gaan is dat er niet goed wordt gekeken naar hoeveel ongelukken er werden voorkomen door de Autopilot systemen terwijl die bestuurders niet met autorijden bezig waren. Dat is natuurlijk ook moeilijk te becijferen, want wordt niet gerapporteerd.

[ Voor 3% gewijzigd door bilgy_no1 op 08-02-2024 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:12
Korvaag schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:59:
[...]

Vanuit het oogpunt van de fabrikant is het wel begrijpelijk. Musk ziet FSD als het meest waardevolle onderdeel van Tesla, ze kunnen zich gewoon geen ongelukken veroorloven. Ze liggen natuurlijk ook onder een enorm vergrootglas. Bij een ongeluk met een Tesla staat dit altijd specifiek in de titel, ook in Nederland, en bij geen ander merk (op een verdwaalde exoot na) zie je dit.

En eerlijk toegegeven had ik bij de witte broodsweken met m'n M3 ook heel erg veel (te veel) vertrouwen in de basic AP. Mede door de onjuiste berichtgeving over de FSD kwaliteit en mogelijkheden.

[ Voor 6% gewijzigd door Maurice- op 08-02-2024 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:15
Tommie12 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:39:
[...]

Ik leer bij. Mijn mening was gevormd nadat ik met 2 mensen sprak. De ene had een auto met origineel matte lak, en die was zeer ontevreden. De andere een echt matte folie, en die is na 1 jaar terug verwijderd omdat het lelijk werd.
De fabrikanten zullen wel iets bijgeleerd hebben zeker.
Matte lak en folie is idd echt een ramp.

Je moet speciale shampoo voor verminderde wrijving gebruiken, meteen in een goede glasscoating zetten en daarna is het vooral heel veel wassen en hopen op geen schade.

(Was)krassen zijn er niet uit te halen en even iets te hard poetsen om vliegjes of vogelpoep te verwijderen kan al zorgen voor een niet herstelbare plek waarvan het matte effect als het ware is weg gepoetst.

Als je niet bijzonder veel en voorzichtig de lak/wrap verzorgd dan krijgt de auto naar verloop van tijd een soort halve glans.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Korvaag
@bilgy_no1
Ja dat is leuk, maar als ik niets kan doen aan de waarschuwing omdat ik niets gek doe dan heeft de waarschuwing natuurlijk geen zin. Ik heb niets raars gedaan in de rit van werk naar huis. Als ik nou permanent aan het appen was geweest ofzo, prima. Het stapelt. Ik heb gewoon een x aantal waarschuwingen gekregen en na x waarschuwingen schakelt het ook blijkbaar uit. Ik heb deze update al best een tijdje en ik heb er nooit echt last van gehad. Het ding was gewoon van slag en daar pluk ik de vruchten dan van met een 1e hit voor de 'volledige uitschakeling' van een week.

De mooiste was nog wel met een FSD baanwissel. Ik kijk links in de spiegel en in m'n dode hoek. Wat langer dan normaal omdat er een auto met een flink hogere snelheid kwam aanrijden en ik even moest zien of dat ging lukken. Hoppekee: "Let op de weg". JA WAT DENK JE DAT IK AAN HET DOEN BEN.

Overigens is dit met 2023.44.30.9.

[ Voor 22% gewijzigd door Korvaag op 08-02-2024 10:58 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:34

bert pit

asdasd

Gisteren mijn eerste kennismaking met Tesla Service gehad. Mijn linker voorraam sloot soms niet goed na volledig open en dicht.
Ik heb in de app een service call aangemaakt, vervolgens kreeg ik een prijsopgave 0,00 euro en een datum, deze moest bevestigd worden. Op de afgesproken datum belde de monteur een kwartier van te voren dat hij er aan kwam.
Probleem laten zien, het was hem direct duidelijk. Ook een rammeltje aangegeven. Hij stelde voor om even te luisteren door een blokje te rijden. Niets te horen natuurlijk.

Het raamprobleem was in een half uur verholpen. Jullie weten dit natuurlijk allemaal, maar het mooie is dat de reparatie aan huis/werk gebeurt, je hoeft dus geen tijd vrij te plannen of om te rijden naar je garage. Ik ben tevreden. Tesla ga zo door.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maurice- schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:43:
[...]

Vanuit het oogpunt van de fabrikant is het wel begrijpelijk. Musk ziet FSD als het meest waardevolle onderdeel van Tesla, ze kunnen zich gewoon geen ongelukken veroorloven. Ze liggen natuurlijk ook onder een enorm vergrootglas. Bij een ongeluk met een Tesla staat dit altijd specifiek in de titel, ook in Nederland, en bij geen ander merk (op een verdwaalde exoot na) zie je dit.

En eerlijk toegegeven had ik bij de witte broodsweken met m'n M3 ook heel erg veel (te veel) vertrouwen in de basic AP. Mede door de onjuiste berichtgeving over de FSD kwaliteit en mogelijkheden.
Je weet dat de wijzigingen een verplichting waren vanuit de NHTSA? Dit is niet iets dat Tesla zelf wilde. Die willen liever minder nags dan meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11
bert pit schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:04:
Gisteren mijn eerste kennismaking met Tesla Service gehad. Mijn linker voorraam stoot soms niet goed na volledig open en dicht.
Ik heb in de app een service call aangemaakt, vervolgens kreeg ik een prijsopgave 0,00 euro en een datum, deze moest bevestigd worden. Op de afgesproken datum belde de monteur een kwartier van te voren dat hij er aan kwam.
Probleem laten zien, het was hem direct duidelijk. Ook een rammeltje aangegeven. Hij stelde voor om even te luisteren door een blokje te rijden. Niets te horen natuurlijk.

Het raamprobleem was in een half uur verholpen. Jullie weten dit natuurlijk allemaal, maar het mooie is dat de reparatie aan huis/werk gebeurt, je hoeft dus geen tijd vrij te plannen of om te rijden naar je garage. Ik ben tevreden. Tesla ga zo door.
Hoe werkt dit, moet je specifiek om een reparatie aan huis vragen? Komen ze ook als het regent? Bij mij moest de laadpoort afgesteld worden maar moest daarvoor toch naar Duiven rijden. Lijkt me dat dat thuis ook prima kan, of is dit niet in alle regio's beschikbaar? Ik woon zelf in de regio Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-05 15:15
basto11 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:10:
[...]

Hoe werkt dit, moet je specifiek om een reparatie aan huis vragen? Komen ze ook als het regent? Bij mij moest de laadpoort afgesteld worden maar moest daarvoor toch naar Duiven rijden. Lijkt me dat dat thuis ook prima kan, of is dit niet in alle regio's beschikbaar? Ik woon zelf in de regio Nijmegen.
Verschilt per regio maar ook per serviceverzoek. Sommige serviceverzoeken doen ze liever op locatie en andere bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-05 15:20
schumi1986 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:50:
[...]

Matte lak en folie is idd echt een ramp.

Je moet speciale shampoo voor verminderde wrijving gebruiken, meteen in een goede glasscoating zetten en daarna is het vooral heel veel wassen en hopen op geen schade.

(Was)krassen zijn er niet uit te halen en even iets te hard poetsen om vliegjes of vogelpoep te verwijderen kan al zorgen voor een niet herstelbare plek waarvan het matte effect als het ware is weg gepoetst.

Als je niet bijzonder veel en voorzichtig de lak/wrap verzorgd dan krijgt de auto naar verloop van tijd een soort halve glans.
Ik ken mijzelf en ik zou het echt niet kunnen reden met welke wrap dan ook.
Ik heb nu gedeeltelijk wrap (op sommige delen van de auto) en zelfs dat gaat al fout. Als ik volle auto zou wrappen dan kan ik echt niet slapen denk ik :+
In de zin van steenslag op voorbumper waar de wrap zit, meteen 1cm losbladdert.
Te dichtbij met hoge druk op een deel op de zijkant, meteen 1cm losbladdert.
Het zou aan mij liggen :'(

[ Voor 3% gewijzigd door SirLct op 08-02-2024 11:14 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:34

bert pit

asdasd

basto11 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:10:
[...]

Je geeft je adres op in mijn geval Middelburg. Dat heb ik later veranderd in werkadres Goes. De rest ging automatisch.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-05 14:45
DeJurist schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:20:
[...]

Ik ben het niet eens met je opmerking. Satin M3 is een moderne en veelzijdige folie die je auto een unieke look geeft. Het is niet voor niets een van de meest gekozen wrapfolies ter wereld.

Dat het jou een jaren 90 vibe geeft, is jouw mening, maar dat zegt niets over de kwaliteit of de populariteit van de folie. Ik vind satin M3 juist een mooie en stijlvolle keuze.

Metallic kleuren bestaan al sinds het begin dat auto’s geproduceerd werden, dus als er iets een oude vibe geeft, dan zijn het wel metallic kleuren :+.
Je voelt je aangevallen omdat iemand een andere mening heeft dan jou en dan ga je zelf gaan aanvallen door te zeggen dat metallic kleuren een oude vibe geven... Nergens voor nodig, wees blij dat we niet allemaal dezelfde mening hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntje-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-05 10:25

[Afbeelding]
Ziet er erg netjes uit, waar heb je het laten doen als ik vragen mag?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 11:58
pimk schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:54:
[...]

Kunnen we dat samenvatten als "geen gevoel voor wat de klant wil"?
Voor mij zou het een reden zijn geen nieuwe Tesla te bestellen. Gelukkig heb ik nog tijd tot eind november 2024, en wellicht zijn dan de S3XY-stalks beschikbaar...
(want anders zou ik een MY moeten bestellen, maar die vind ik ècht niet mooi. Persoonlijke visie uiteraard)
Geen idee of ze geen gevoel voor de klant hebben. Ik denk dat ze een visie hebben en die volgen. Om Henry Ford maar te quoten:
"if I would have asked people what they want, they would have asked for faster horses"
Mensen zijn gewoontedieren, als je vraagt wil je de stalks weghalen krijg je zeker een 'nee'. Maar nu ze weg zijn blijven Tesla's verkopen. Een deal breaker is het dus niet, en time will tell of het een goede keuze was.

En Tesla heeft het ronde stuur in de S/X weer terug, dus ze zijn niet te eigenwijs om iets terug te draaien als de markt er niet voor open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Mooi geworden hoor (y)
Moest je bereid zijn dat te delen: wat kost dat nou, zo'n full car wrap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
this schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:51:
[...]

Je voelt je aangevallen omdat iemand een andere mening heeft dan jou en dan ga je zelf gaan aanvallen door te zeggen dat metallic kleuren een oude vibe geven... Nergens voor nodig, wees blij dat we niet allemaal dezelfde mening hebben.
Ik reageer op iemand die mijn eerdere reactie bespreekt. Dit is normaal op een forum, maar als je het als een aanval ziet, komt dat vooral door je eigen interpretatie. Daarnaast leg ik juist de contradictie bloot. Als je daar niet tevreden over bent, is dat pech voor jou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag
@bilgy_no1
Net weer een flink stuk gereden en nu geen enkele waarschuwing gehad. Moest zelfs m'n best doen er 1 te triggeren (bewust even gedaan). Het lijkt er dus inderdaad echt op dat de auto gisteren met schuin invallende zon (even een gokje) gewoon echt niet goed kon analyseren wat ik aan het doen was en daardoor meerdere malen onterechte waarschuwingen gaf. Voorlopig hang ik dus op '1 strike' en ik hoop dat die dingen nog een cooldown hebben (no clue, nog niet naar gezocht).

[ Voor 14% gewijzigd door Korvaag op 08-02-2024 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsbvka
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19-05 10:38
Ik ben een Laadpaal aan het uitzoeken voor de MY die hier binnenkort de oprit gaat verrijken. Nu zie ik dat sommige laadpalen kunnen switchen van 1 fase naar 3 fase op basis van beschikbare capaciteit van de zonnepanelen. De vraag is of de MY daarmee overweg kan gedurende een laadsessie, weet iemand dit?

8000 Wp solar | Easee | Homeassitant | Loria 6010 | gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 16:41
demichiel schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:38:
Ik heb hier een tijdje geleden gepost dat mijn Mennekes kabel niet wou vergrendelen (MY LR van december 23). Na wat uitstelgedrag uiteindelijk een service afspraak voor gemaakt.

Vandaag langs gegaan in service center Zaventem. Eerst heeft een technieker het probleem even bevestigd, conclusie: Laadpoort moet gealigneerd worden. Dat zou een paar uur duren en past voor hen morgen beter in de planning, ik heb een vervangwagen meegekregen.

Ik zal morgen nog een update posten voor de mensen die hier ook mee te maken hadden: @RaRo74 , @frankjacobsen en @jrv88 .

kleine tip als je een vervangwagen meekrijgt, niet gewoon wegrijden omdat je er via de app al in kon, even wachten tot een medewerker je een Keycard komt geven.... Oops.
Update: probleem is verholpen, inleveren en ophalen ging vlot. Volgens de factuur (€0) is er een kleine 4 uur aan gewerkt.
Adjustment: Exterior Trim (2u)
Diagnosis: High Voltage Circuit Integrity Check (1u)
Charge Port (Busbar Type) (3-Phase) (Remove & Install) - Remove and Install (0.78u)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-05 01:07
itsbvka schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:28:
Ik ben een Laadpaal aan het uitzoeken voor de MY die hier binnenkort de oprit gaat verrijken. Nu zie ik dat sommige laadpalen kunnen switchen van 1 fase naar 3 fase op basis van beschikbare capaciteit van de zonnepanelen. De vraag is of de MY daarmee overweg kan gedurende een laadsessie, weet iemand dit?
Mijn Huawei lader doet het en ik zie het symbool ook veranderen in de Tesla app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-05 08:02
Daar hebben we een supermooi topic voor! :*)

Thuisladen van je EV deel 2

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• itsbvka
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19-05 10:38
Voor de laadpaal selectie en vragen over de mogelijkheden van die palen ben ik het helemaal met je eens, voor de Tesla mogelijkheden vraag ik het liever hier

8000 Wp solar | Easee | Homeassitant | Loria 6010 | gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harro1985
Lollercopter schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:49:
[...]

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Verder weigert de auto bij mij ook te laden bij 11 kW AC palen met een vaste kabel. Zou je dit ook eens kunnen proberen (bijv. kennissen/vrienden/fam)?

4760 Wp (14×340) Z 39º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harro1985
demichiel schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:00:
[...]

Probleem speelt bij mij enkel met de meegeleverde blauwe kabel inderdaad. Supercharger of granny charger had ik ook geen problemen mee.
Hoe was dit bij een 11 kW AC paal met vaste kabel?

Edit: Ik zie dat jouw probleem al is verholpen. Ik zal ook maar eens achter mijn serviceverzoek aanbellen, want zelf nemen ze geen initiatief.

[ Voor 22% gewijzigd door Harro1985 op 08-02-2024 16:21 ]

4760 Wp (14×340) Z 39º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:23
Dat is geen probleem. Het is eigenlijk de laadpaal die 2 fases uitschakelt en de auto laad van op 1 fase verder zoals hij aan een monofase laadpaal zou doen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:59
Ik had de s3xy knob besteld vorige week vrijdag, helaas ging de transactie mis en zou het geld terug gestort worden.
Vandaag net gebeurd, dus wil ik deze opnieuw gaan bestellen.
Maar vandaag met rijden was mijn vrouw naar de opening aan het kijken en zie daaronder verlichting zitten, en die gaat uit als ik de schuif dicht maak maar als de knob er tussen komt vermoed ik dat die blijft branden.
Iemand ervaring ermee met model Y?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-05 15:15
SpikeHome schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:04:
Ik had de s3xy knob besteld vorige week vrijdag, helaas ging de transactie mis en zou het geld terug gestort worden.
Vandaag net gebeurd, dus wil ik deze opnieuw gaan bestellen.
Maar vandaag met rijden was mijn vrouw naar de opening aan het kijken en zie daaronder verlichting zitten, en die gaat uit als ik de schuif dicht maak maar als de knob er tussen komt vermoed ik dat die blijft branden.
Iemand ervaring ermee met model Y?
Die blijft inderdaad branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Khayma schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:08:
[...]

Die blijft inderdaad branden.
Dank je, dat is toch wel weer slecht >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
SpikeHome schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:09:
[...]

Dank je, dat is toch wel weer slecht >:)
Ja, dat gaat je range met 3 meter inkorten. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
DeJurist schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:14:
[...]

Ik reageer op iemand die mijn eerdere reactie bespreekt. Dit is normaal op een forum, maar als je het als een aanval ziet, komt dat vooral door je eigen interpretatie. Daarnaast leg ik juist de contradictie bloot. Als je daar niet tevreden over bent, is dat pech voor jou.
Reactie was naar mij volgens mij. Ik voel mij iig zeker niet aangevallen. Ondanks de extra uitleg / nuancering vind ik het nog steeds 2010 vibes hebben. Kan ik niets aan doen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Tommie12 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:21:
[...]

Ja, dat gaat je range met 3 meter inkorten. O-)
Je zou die 3M maar tekort komen :+
Geen idee wat dat ledje (ga ik vanuit) verbruikt.
Maar tegen onnodige lampjes heb ik in huis ook een hekel aan.
In de kelder laat je de lamp ook niet branden altijd 8)

[ Voor 29% gewijzigd door SpikeHome op 08-02-2024 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
SpikeHome schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 18:31:
[...]

Je zou die 3M maar tekort komen :+
Geen idee wat dat ledje (ga ik vanuit) verbruikt.
Maar tegen onnodige lampjes heb ik in huis ook een hekel aan.
In de kelder laat je de lamp ook niet branden altijd 8)
Dan heb je jezelf toch al eens in de koelkast gestoken om te kijken of het lampje wel uit gaat hoop ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

@Harro1985 @basto11 @Lollercopter @demichiel en de vele anderen die problemen hebben met de meegeleverde blauwe Mennekes kabel: ik heb tot nu toe mijn Wall Connector gebruikt om te laden, en daar heb ik geen problemen mee. Maar daarnet even getest of de blauwe meegeleverde Mennekes type 2 kabel wou locken, en inderdaad: lockt niet (MY van januari '24).

Het probleem lijkt redelijk duidelijk wanneer je de TWC connector vergelijkt met de losse kabel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9G0yTRB0IX1doq-SdsaNAznJ5uk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xC7xWqrENCx5RgUHOgj9qQ9I.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VrjOdmCCJ0ioacRPz5k9nOGRmrk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hOgjxje1TBlptTGYnMOOleza.jpg?f=fotoalbum_tile

De blauwe kabel kan niet dieper omdat de rand v/d connector tegen de behuizing v/d laadpoort komt.

@demichiel Kan je misschien even een foto nemen van hoe het er na de fix bij jou uitziet met de blauwe kabel? 4u lijkt wel een lang, dat moet toch best een ingrijpende wijziging zijn dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Tommie12 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 19:11:
[...]

Dan heb je jezelf toch al eens in de koelkast gestoken om te kijken of het lampje wel uit gaat hoop ik.
Nou wij hebben eens gehad dat de kaas warm was in de koelkast en bleek inderdaad het lampje niet uit te gaan de schakelaar in de deur werkte niet.
Was toen natuurlijk oude lamp die heet werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 17:37
Iemand nog een tip voor sneeuwkettingen voor mn M3P 2019? Ga ze hoogstwaarschijnlijk niet nodig hebben maar voor zekerheid wil ik ze wel in de achterbak hebben liggen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

bert pit schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:04:
Jullie weten dit natuurlijk allemaal, maar het mooie is dat de reparatie aan huis/werk gebeurt, je hoeft dus geen tijd vrij te plannen of om te rijden naar je garage. Ik ben tevreden. Tesla ga zo door.
Tsja dat zal toch wel heel erg van je regio afhangen, en van hoe dicht/ver je van een service punt woont.
Hier komt echt niemand aan huis, ik mag zelf drie kwartier naar het dichtstbijzijnde Service Center rijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

De foto zegt niet veel, maar ik heb er even op gelet vandaag en hij staat bij mij ook erg donker, met een duidelijk zichtbare rand aan de spiegel. Ik heb automatisch dimmen nog aan staan, maar vandaag wa's zo'n donkere, druilerige dag dat ik niet verwacht dat hij gaat dimmen... De buitenspiegels waren in ieder geval niet gedimd.

Maar goed, het zicht door de achterruit is even goed als je door een brievenbus zou kijken, veel boeit het toch niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 00:16

Gé Brander

MS SQL Server

Twijfels om mijn 2019 M3 long range te vervangen met een nieuwe M3 of met een MY... Ik weet het, first world problems. Een ander merk elektrisch gaat het niet worden. Vind Tesla toch nog steeds een slag beter over het gehele front dat bijvoorbeeld de VW ID serie.

Wil ik wat meer range en een nieuwer model van de 3 of juist de hogere instap en meer ruimte van de Y... Ik moet nog maar wat nachtjes slapen denk ik.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:53
Gé Brander schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:01:
Twijfels om mijn 2019 M3 long range te vervangen met een nieuwe M3 of met een MY... Ik weet het, first world problems. Een ander merk elektrisch gaat het niet worden. Vind Tesla toch nog steeds een slag beter over het gehele front dat bijvoorbeeld de VW ID serie.

Wil ik wat meer range en een nieuwer model van de 3 of juist de hogere instap en meer ruimte van de Y... Ik moet nog maar wat nachtjes slapen denk ik.
Je kunt de keuze nog wat ingewikkelder maken om de optie “wachten op model Y refresh” toe te voegen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55

RvV

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJAmYiDXZ04Rf2F2jj5UQ3kXV54=/x800/filters:strip_exif()/f/image/F7JcrfILPfyWt5mfTDK2PAdB.png?f=fotoalbum_large

Hier een MY RWD van jan '24 die geen problemen heeft met de blauwe Mennekes kabel. Ik gebruik hem elke dag en hij werkt altijd.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

SquareOne schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:04:
[...]

Je kunt de keuze nog wat ingewikkelder maken om de optie “wachten op model Y refresh” toe te voegen
Ja, maar wanneer is dat, nu krijg ik nog een redelijk bedrag voor de 3...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gé Brander schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:08:
[...]

Ja, maar wanneer is dat, nu krijg ik nog een redelijk bedrag voor de 3...
M3 LR uit 2019? Welke prijs denk je te vangen met welke km stand?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Wolly schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:17:
[...]

M3 LR uit 2019? Welke prijs denk je te vangen met welke km stand?
Een initieel bod van Tesla zelf van 22.500 ongeveer. Met bijna 120k km

Pagina: 1 ... 248 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: