Ik had in mijn Model 3 uit 2019 EAP en vond dat prettig omdat toen het inhalen met gewoon Autopilot best wel lastig ging, je had toen veel druk op het stuur nodig om autopilot uit te schakelen na het aanzetten van de richtingaanwijzer.MoonRaven schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:55:
[...]
Ik heb zelf EAP (zat bij de auto toen ik hem kocht). Summon gebruik ik wel, soms parkeren anderen te dicht bij mijn deur, dus even naar voren rijden is handig. Op de snelweg richting aangeven en dat het van baan wisselt is op zich erg fijn, maar het doet ook niet al te veel meer. Ja, het geeft aan dat het van baan WIL wisselen, maar goed. Het automatisch inparkeren ben ik ook niet echt van onder de indruk. Ik heb het regelmatig dat het bij het achteruit inparkeren niet ver genoeg instuurt en daardoor moet steken. Ik had het dan zelf in 1 keer kunnen doen.
Ik vind het zelf geen 3.800 euro waard. En FSD bied nou ook niet echt veel meer op het moment.
Ik heb nu een model Y zonder EAP en merk dat het inhalen met uitschakelen van de Autopilot een stuk prettiger is geworden: richting aanwijzer uit en bijna vanzelf stuur je naar de andere weghelft terwijl de Autopilot uitgaat. Prima. Nog wel jammer van de Chimegeluiden maar daar is mijn vrouw inmiddels wel aan gewend. Als straks de SEXY knoppen de mogelijkheid bieden om de Autopilot weer automatisch te activeren na de inhaal actie ben ik zeer tevreden en houd het geld van de EAP in mijn zak.