Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.699.877 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:04
Inspired schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:17:
[...]

Misschien zijn ze nu toch al sensoren aan het uitschakelen met een update?
Ze werken nog wel want de afstanden staan bij mij in beeld en zijn nog goed. Maar dan nog wil ik niet met een gat in mn bumper rondrijden :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkeRipper schreef op zondag 28 mei 2023 @ 19:25:
Oud filmpje maar is het nog steeds zo erg met dat phantom braking?
YouTube: Tesla phantom braking
Want de ene hier in het topic zegt non issue op wegen met een duidelijke rijbaan scheiding en de ander zegt "wellus". Dat het op wegen zonder rijbaan scheiding niet goed werkt vind ik vergeeflijk, geen probleem.
Er is nu een aanbieding om 24 uur te proefrijden met een Tesla. Misschien moet je dat eens doen en flink wat AP rijden.

Zelf heb ik geen last van echte phantom brake. Dwz dat er geen enkele duidelijke aanwijzing is om te remmen en de auto dat wel doet.

Andere vertragingen (niet echt noodstop gevoel) zijn vaak verklaarbaar vanuit een of ander systeem. Bijv de verkeerde maximumsnelheid aangeven voor een weg. Of fietsers/geparkeerde auto in een bocht waardoor het lijkt alsof ze recht voor de auto op de weg zijn. Dat is dan de Automatic Emergency Braking (verplichte veiligheids feature tegenwoordig).

Mijn auto is van december 2022, >14k km gereden. Dat filmpje is van 2 jaar geleden. Bij Tesla verandert er veel in twee jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
bilgy_no1 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:24:
[...]

Er is nu een aanbieding om 24 uur te proefrijden met een Tesla. Misschien moet je dat eens doen en flink wat AP rijden.

Zelf heb ik geen last van echte phantom brake. Dwz dat er geen enkele duidelijke aanwijzing is om te remmen en de auto dat wel doet.

Andere vertragingen (niet echt noodstop gevoel) zijn vaak verklaarbaar vanuit een of ander systeem. Bijv de verkeerde maximumsnelheid aangeven voor een weg. Of fietsers/geparkeerde auto in een bocht waardoor het lijkt alsof ze recht voor de auto op de weg zijn. Dat is dan de Automatic Emergency Braking (verplichte veiligheids feature tegenwoordig).

Mijn auto is van december 2022, >14k km gereden. Dat filmpje is van 2 jaar geleden. Bij Tesla verandert er veel in twee jaar.
Idd software updates kunnen veel doen.
Auto emergency brake fouten zoals de situaties die jij beschrijft ken ik van m'n Focus. Maar die remde niet als ie niet héél zeker was dat er een botsing ging komen. Of een snelheidsverschil ik weet het niet. Was iig blij dat die focus alleen alarmeerde maar niet vol in de ankers ging. Anders had dat heel wat problemen veroorzaakt.

Waar kan ik 24u met een tesla vinden? Google leverde niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Nu online
Overig zal ik ook wel wennen aan een vertraging af en toe maar heb wat filmpjes gezien waar het zo vaak gebeurt op dezelfde weg, met middenlijn, dat het totaal onbruikbaar leek.

[ Voor 61% gewijzigd door GekkeRipper op 28-05-2023 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Valt het jullie ook op dat de laatste tijd/sinds een maand het moment dat je AP inschakelt hij je minder abrupt, zelfs soepel naar het midden van de baan stuurt?

In het begin was dat best heftig wanneer ik AP aanzet terwijl ik niet helemaal in het midden van de baan reed.

Of rijd ik zelf gewoon vaker precies in het midden 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:39
GloriX schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:59:
Niet gemerkt maar wel dat ik inderdaad mijn rijstijl ben gaan aanpassen aan het door AP/TACC gewenste gedrag. Dus rechter in het midden van de lijnen rijden, ruimer van te voren inhalen omdat anders de TACC al gaat afremmen, netjes op tijd knipperlichten aan… O-)

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 22:12
GloriX schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:59:
Valt het jullie ook op dat de laatste tijd/sinds een maand het moment dat je AP inschakelt hij je minder abrupt, zelfs soepel naar het midden van de baan stuurt?

In het begin was dat best heftig wanneer ik AP aanzet terwijl ik niet helemaal in het midden van de baan reed.

Ja, dacht ik laatst ook en minder lomp van de AP (dacht zelf ook wellicht gewenning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
bilgy_no1 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:24:
[...]

Heb je hier meer info over? Ik heb al eens een proefrit gedaan, maar 30min was wel héél snel voorbij...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rutger7435
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-09 22:37
Fire69 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 00:21:
[...]

Heb je hier meer info over? Ik heb al eens een proefrit gedaan, maar 30min was wel héél snel voorbij...
https://www.tesla.com/nl_NL/event/bring-home-a-tesla
/cc @GekkeRipper

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-09 15:55
Want de ene hier in het topic zegt non issue op wegen met een duidelijke rijbaan scheiding en de ander zegt "wellus". Dat het op wegen zonder rijbaan scheiding niet goed werkt vind ik vergeeflijk, geen probleem.
Het lastige is dat het om de definitie “phantom braking” gaat. TB vindt dat in z’n filmpje alle vertraging die “onnodig” / “niet verklaarbaar is”, anderen voegen daar ook nog aan toe dat het remmen hard moet zijn om het remmen te vinden.

Nu is het heel makkelijk, het is software, dus alles is per definitie verklaarbaar. Dus die redenatie gaat niet helemaal lekker op.

Een testrit helpt je het best. Hij remt momenteel nog steeds meerdere keren per 100km waar dat niet had gemoeten, voor mij een phantom brake. Er zijn veel lijstjes over het eventuele “waarom” hier. Maar hierboven worden er daar ook al een paar van genoemd door bilgy en damighty

Omdat je TB specifiek aanhaalt; dat gedrag heeft die van mij nog veel. Al is het op de snelweg beter geworden in de meeste updates, soms ook een tijdje weer beroerd.

[ Voor 6% gewijzigd door JohanB op 29-05-2023 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
JohanB schreef op maandag 29 mei 2023 @ 07:40:
[...]

Het lastige is dat het om de definitie “phantom braking” gaat. TB vindt dat in z’n filmpje alle vertraging die “onnodig” / “niet verklaarbaar is”, anderen voegen daar ook nog aan toe dat het remmen hard moet zijn om het remmen te vinden.

Nu is het heel makkelijk, het is software, dus alles is per definitie verklaarbaar. Dus die redenatie gaat niet helemaal lekker op.

Een testrit helpt je het best. Hij remt momenteel nog steeds meerdere keren per 100km waar dat niet had gemoeten, voor mij een phantom brake. Er zijn veel lijstjes over het eventuele “waarom” hier. Maar hierboven worden er daar ook al een paar van genoemd door bilgy en damighty

Omdat je TB specifiek aanhaalt; dat gedrag heeft die van mij nog veel. Al is het op de snelweg beter geworden in de meeste updates, soms ook een tijdje weer beroerd.
Meerdere keren een onnodige ingreep van de auto per 100km?!

Wow, dan zou ik denk ik al een andere auto uitgezocht hebben. Ik heb 1 a 2x per week een rit van 130 km heen en weer, dus 260km op 1 dag. Als ik dan 3-6 phantom brakes zou krijgen op autosteer of cc was de lol er snel af.

Gelukkig heb ik het misschien 1x per 7-8 ritten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Nu online
JohanB schreef op maandag 29 mei 2023 @ 07:40:
[...]

Blijft bijzonder hoe het varieert van persoon tot persoon. Heeft er natuurlijk ook mee te maken hoe vaak je op acc rijdt en welke weg en omstandigheden. Op zo'n 60 weg zonder middenstreep maar met een soort fietssuggestiestrook zou ik sowieso acc niet inschakelen normaal gesproken. Ongeacht de auto. Dus het is erg persoonlijk uiteindelijk. En ongetwijfeld iets waar ik mee kan leren leven. Tesla is op zo veel vlakken verder dan de concurrentie. Er is helaas geen perfecte auto, het is altijd een compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Nu online
Wat ik ook opmerkelijk vind is dat Tesla FSD al erg geavanceerd is. Zie dit filmpje bijvoorbeeld YouTube: Tesla Self Driving vs Everyday Roads!. En dan toch nog vaak "schrikken" van een tegemoet komende vrachtwagen. Tegenstrijdig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
Requiem19 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 07:54:
[...]

Meerdere keren een onnodige ingreep van de auto per 100km?!

Wow, dan zou ik denk ik al een andere auto uitgezocht hebben. Ik heb 1 a 2x per week een rit van 130 km heen en weer, dus 260km op 1 dag. Als ik dan 3-6 phantom brakes zou krijgen op autosteer of cc was de lol er snel af.

Gelukkig heb ik het misschien 1x per 7-8 ritten.
Ja, maar volgens mij lees ik dat van de anderen hierboven ook wel hoor, zoals Bilgu en DaMighty, de meest typisch voorbeelden:
- leest of bedenkt ergens een foute snelheid en past aan
- je rijdt langs een afrit en denkt dat je erop zit
- denkt dat de auto rechts van je iets te ver over de lijn zit en houdt in
- smalle weg met veel voetgangers / fietsers (bijv. 9 straatjes Amsterdam). Of de iets gangbaardere, een tegenliggende of uitstekende overstekende fietser
- flauwe bocht op een snelweg en vertraagt naar 90 km/h

1 rondje A10 in de spits en je hebt er zo 4-5 te pakken

Deze zijn dus allemaal redelijk “voorspelbaar” dus gewenning komt, zeker voor mensen die voor wat voor dan reden ook, vaak dezelfde route rijden. Maar dat neemt niet weg dat ze er zijn, zeker voor een nieuwe koper

[ Voor 9% gewijzigd door JohanB op 29-05-2023 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Nu online
JohanB schreef op maandag 29 mei 2023 @ 08:21:
[...]
- leest of bedenkt ergens een foute snelheid en past aan
Is het aanpassen van de cruise control aan de snelheidslimiet uit te schakelen? Kan bij de "traditionele" merken wel uitgeschakeld worden iig. Had het nooit ingeschakeld omdat er te veel borden in het zicht van de camera staan die niet op de eigen rijbaan van toepassing zijn. Of je haalt een vrachtwagen in met een 80 sticker erop geplakt. Etc. Etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterinDen Haag
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-08 12:11
GekkeRipper schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:41:
[...]

Is het aanpassen van de cruise control aan de snelheidslimiet uit te schakelen? Kan bij de "traditionele" merken wel uitgeschakeld worden iig. Had het nooit ingeschakeld omdat er te veel borden in het zicht van de camera staan die niet op de eigen rijbaan van toepassing zijn. Of je haalt een vrachtwagen in met een 80 sticker erop geplakt. Etc. Etc.
Bij de instellingen voor Auto Pilot kun je kiezen voor Snelheidslimiet of Huidige snelheid. Bij die laatste optie start de cruise control dan op je huidige snelheid die je met het scrolwiel op het stuur kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:26
Soms gebeurt het dat ik het automatisch sturen wil uitzetten zonder daarom de adaptieve cruise control uit te willen zetten. Dat doe ik nu door met ietwat ("teveel") kracht aan het stuur te draaien zodat het automatisch sturen gedesactiveerd wordt.

De auto maakt dan toch altijd een ietwat bruuske beweging naar links of naar rechts op dat moment; zijn er misschien ook andere manieren om dit automatisch sturen te desactiveren, ttz zonder kracht op het stuur te moeten zetten ? Kort even de rem aantikken is niet waaraan ik denk (dan wordt namelijk eveneens de adaptieve cruise control gedesactiveerd).

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17:17
bilgy_no1 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 00:05:
[...]

Achter op wie dan? En voor welke modellen? Er zijn amper auto's die op 22 kW AC kunnen laden en het is maar de vraag hoe bruikbaar dat is. De meeste huisaansluitingen zijn 18 kW. Wil je meer kunnen gebruiken, dan gaan je aansluitkosten fors omhoog. Dat verdien je echt niet terug met die paar extra kWh die je op die paar dagen per jaar gedurende die paar uurtjes met negatieve prijzen naar binnen werkt.

Overigens kan bijv de Model X wel sneller AC laden (ik geloof 16,5 kW), dus het zal ook met prijs te maken hebben. 11 kW is standaard, zeker in het segment van de 3/Y.

Leuk als Tesla V2G/V2H mogelijk maakt, maar het is niet zo dat ze enorm achter de feiten aanlopen op dat vlak.
Je hebt gelijk, heb zelf ook 3x25A en dus max 17kW. En je hebt ook wat nodig voor je huis.
Persoonlijk vind ik het gewoon heel erg jammer dat V2G niet normaal is. Beetje teleurgesteld daarin. ;(
Snap het misschien wel met NCM batterij, garantie e.d. op batterij.
Maar misschien dat het straks wel meer zal komen wanneer de LFP / LMFP batterijen meer gemeengoed zullen zijn en dus de batterij zwaar de auto overleeft, en dus je de additionele functie als V2G kunt veroorloven met de extra cycles die je over hebt, betreffende de levensduur van de auto.

Het had leuk geweest als juist Tesla hier mee kwam, met een aangepaste AC/DC converter die ook als inverter kan werken met V2G. Maar hardware matig kan dat niet nu. Zou leuke optie zijn voor de LFP modellen. (3 en Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Immutable op 29-05-2023 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

flupp schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:16:
Soms gebeurt het dat ik het automatisch sturen wil uitzetten zonder daarom de adaptieve cruise control uit te willen zetten. Dat doe ik nu door met ietwat ("teveel") kracht aan het stuur te draaien zodat het automatisch sturen gedesactiveerd wordt.

De auto maakt dan toch altijd een ietwat bruuske beweging naar links of naar rechts op dat moment; zijn er misschien ook andere manieren om dit automatisch sturen te desactiveren, ttz zonder kracht op het stuur te moeten zetten ? Kort even de rem aantikken is niet waaraan ik denk (dan wordt namelijk eveneens de adaptieve cruise control gedesactiveerd).
Klein tikje naar boven van de rechterstalk zet AP uit zonder TACC af te zetten.
Edit: niet dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Ik merk dat het voornamelijk gebeurt als ik op de meest rechter rijstrook rijd en er een auto rechts net de invoegstrook op draait. Dan gaat de Tesla om wat voor reden dan ook steeds vol in de ankers.

En nu 1x gehad vlak voor een viaduct, zonder aanwijsbare reden. met spitsstrook is AP trouwens helemaal niet te gebruiken.

Hij remt ook automatisch af voor bochten bij viaducten/afslagen op de snelweg, maar ik denk niet dat dat phantom braking is.

Afgelopen week 300 km snelweg gereden, en doordat het niet heel druk was en er meer ruimte is tussen de auto's gaat het dan gek genoeg wel beter en doet de auto geen onverwachte dingen.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03-2024

NMA

Jazzle schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 22:23:
Sinds vandaag hoor ik wanneer ik door een scherpe bocht ga (rotonde bv) iets van links naar rechts of vice versa rollen onderin de auto ongeveer ter hoogte van de voorste stoelen. Klinkt echt als iets als een kiezeltje oid. Lijkt onder de accu vandaan te komen, maar daar is geen beschadiging te zien.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt en een idee waar ik dit kan zoeken?
Er zit bij de M3 ook een gat in de vloer ter hoogte de punten waar je de gordel vast klikt (heeft zoiets een naam?) de bestuurdersstoel aan het chassis vastzit. Hier gaan namelijk ook wat kabels de vloer in. Aangezien de verschillende vloermatten daar ook samenkomen kan er dus vrij gemakkelijk iets in komen.

Toen ik mijn M3 net had viel er een Tictac tussen de stoel en de middenconsole. Ik heb me rot gezocht naar die Tictac maar kon hem nergens vinden en was al bang dat hij door dat gat gevallen was en ik voor de eeuwigheid met een geluid in mijn auto rond zou rijden :X . Een paar weken later vond ik hem bij het schoonmaken gelukkig onder de mat bij de achterbank. _/-\o_

Ik heb dat gat gelijk dicht gezet want het zit wel op een plek waar nog wel eens wat tussen de stoel en de console kan vallen en met Murphy's wet in mijn achterhoofd weet je wat er dan gebeurd...

[ Voor 3% gewijzigd door NMA op 29-05-2023 12:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Laatst online: 15:30
Hier voor weinig je onder-de-stoel ventilatie afgeschermd: https://nl.aliexpress.com/item/1005004750537385.html , past daardoor altijd (die plastic covers willen nog wel eens niet passen). Indertijd meteen afgeschermd aangezien het met de kids een kwestie van tijd zou zijn voordat er knikkers/snoepje in zouden rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Typisch, kan natuurlijk weer niet in België :(

Nvm, verkeerd formaat telefoonnummer gebruikt :F

Thanks!!

[ Voor 17% gewijzigd door Fire69 op 29-05-2023 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
Haha @NMA jij was degene met de tictac haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
PeterinDen Haag schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:08:
[...]

Bij de instellingen voor Auto Pilot kun je kiezen voor Snelheidslimiet of Huidige snelheid. Bij die laatste optie start de cruise control dan op je huidige snelheid die je met het scrolwiel op het stuur kunt aanpassen.
Maar dat gaat alleen over de snelheid bij het activeren. Niet het aanpassen als het al geactiveerd is. In beide standen past ie (soms) de snelheid aan als hik geactiveeerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-09 09:01
Taro schreef op zondag 28 mei 2023 @ 09:18:
Voor de Model Y is het inderdaad slim om direct na aankoop 2 ventilatieroosters aan te schaffen en deze onder de voorstoelen te monteren. Kan via Amazon, Ali of bijv. Tesland: https://www.tesland.com/nl/model-y-backseat-air-vent-cover/.
Goede tip!

Zijn er nog meer zaken die je eigenlijk meteen zou moeten bestellen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:13
sanger1981 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:08:
[...]

Goede tip!

Zijn er nog meer zaken die je eigenlijk meteen zou moeten bestellen?
Ik heb mudflaps besteld en bevestig m meteen hij het ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-09 09:01
Russel88 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:15:
[...]

Ik heb mudflaps besteld en bevestig m meteen hij het ophalen.
Voor zowel voor als achter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
Ik heb bij Tesla zelf gekocht en deze verkoopt alleen voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denyo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 22:07
Had zelf de spatlapjes ook alleen voor, maar zag na paar ritjes over natte en smerige binnenwegen dat de achterkant van de auto goed vies was. Na het plaatsen van de achterste flappen is dit echt veel minder. Als het om steenslag te doen is zullen de achterste niets uitmaken.

Model Y LR 2023, 11kWp ☀️.O/W. Zappi 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:08
Ik had vandaag toevallig de eerste écht vervelende phantom brake die ik niet kon verklaren na 15000km. Buiten bebouwde kom zonder cc, ogenschijnlijk voor een remactie van de auto voor me, maar die remde nauwelijks. Tesla ging vol in de ankers en autootje voor me werd rood op scherm.

[ Voor 5% gewijzigd door Makkelijk op 29-05-2023 16:15 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc Beek
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 29-08 09:53
Heb hier een setje voor en achter mudflaps voor de model 3 liggen! Helaas niet opgelet, moet die voor model y hebben. PM bij interesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohaatje
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-08 14:18
Heeft iemand ervaring met de SC in Hasselt? Mijn MY is gisteren na 4000km stilgevallen met een drive unit error en wordt naar Hasselt gebracht. Krijgt men hier ook een leenauto? Ga over 2 weken op vakantie en wilde dit graag met mijn eigen auto doen maar ben bang dat de reparatie niet op tijd klaar is. Vraag me ook af of je met een Belgisch kenteken als leenauto überhaupt de grens over mag? Iemand ervaring met dit scenario?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Rohaatje schreef op maandag 29 mei 2023 @ 16:50:
Heeft iemand ervaring met de SC in Hasselt? Mijn MY is gisteren na 4000km stilgevallen met een drive unit error en wordt naar Hasselt gebracht. Krijgt men hier ook een leenauto? Ga over 2 weken op vakantie en wilde dit graag met mijn eigen auto doen maar ben bang dat de reparatie niet op tijd klaar is. Vraag me ook af of je met een Belgisch kenteken als leenauto überhaupt de grens over mag? Iemand ervaring met dit scenario?
Leenautos mag je niet de grens mee over. Is hier in dit topic (of vorig deel) wel een uitzondering langsgekomen toen het op vakantie gebeurde.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:55
Vandaag eens de grote schoonmaak aan de buitenkant gedaan, netjes alles afgedaan met t handje maar ik heb nu wel een idee waarom mensen voor PPF bescherming gaan en dan heb ik de Midnight Silver Metallic lak. Ik weet niet hoe vaak iedereen poetst maar na 4 weken krijg ik de beestjes spetters er niet uit... Ik voel t er niet op zitten maar de lak is er dof... Nooit last van gehad bij andere autos :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Ninjetsu NL schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:17:
Vandaag eens de grote schoonmaak aan de buitenkant gedaan, netjes alles afgedaan met t handje maar ik heb nu wel een idee waarom mensen voor PPF bescherming gaan en dan heb ik de Midnight Silver Metallic lak. Ik weet niet hoe vaak iedereen poetst maar na 4 weken krijg ik de beestjes spetters er niet uit... Ik voel t er niet op zitten maar de lak is er dof... Nooit last van gehad bij andere autos :')
Heb je al anti insecten spul gespoten eerst??

Deze werkt erg goed: https://www.carclean.com/nl/kenotek-anti-insect-1000ml.html

Gebruik het al jaren op de model 3 en al twee keer voor de Y ook: insecten troep komt gewoon goed los! Is het heel heftig; 1x spuiten, weken, hoge druk & nogmaals inspuiten.

Als die insecten spray niet werkt, heb je naar mijn weten recht op garantie.. Het mag echt niet permanent je lak beschadigen(!) er waren enkele andere hier die er ook over begonnen, misschien is het momenteel een probleem van de nieuwe lak(ken) o.i.d.

@Ninjetsu NL Met dit spul is inspuiten en minuut later met de hogedruk afspuiten voldoende!

[ Voor 17% gewijzigd door Stef87 op 30-05-2023 00:29 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Stef87 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:30:
[...]

Heb je al anti insecten spul gespoten eerst??

Deze werkt erg goed: https://www.carclean.com/nl/kenotek-anti-insect-1000ml.html

Gebruik het al jaren op de model 3 en al twee keer voor de Y ook: insecten troep komt gewoon goed los! Is het heel heftig; 1x spuiten, weken, hoge druk & nogmaals inspuiten.

Als die insecten spray niet werkt, heb je naar mijn weten recht op garantie.. Het mag echt niet permanent je lak beschadigen(!) er waren enkele andere hier die er ook over begonnen, misschien is het momenteel een probleem van de nieuwe lak(ken) o.i.d.
Had daar wel ingespoten met t insectenspul maar vervolgens niet geboend of iets dergelijks... Net in een doek gespoten en die op de spiegel gelegd maar dat deed eigenlijk maar vrij weinig. Lijkt me anders best agressief spul dat Nuke Guys Bug Swiper... heeft een PH van 11.7... To be continued...

[ Voor 18% gewijzigd door Ninjetsu NL op 29-05-2023 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Ninjetsu NL schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:17:
Heeft de Tesla meer last van beestjes dan andere auto’s?
Ik heb nooit last van vastgekoekte vliegen. Ben benieuwd, ik kan binnenkort ook de midnight Silver ophalen.
Echter laat ik deze wel glass coaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Russel88 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:39:
[...]

Heeft de Tesla meer last van beestjes dan andere auto’s?
Ik heb nooit last van vastgekoekte vliegen. Ben benieuwd, ik kan binnenkort ook de midnight Silver ophalen.
Echter laat ik deze wel glass coaten.
Geen idee, ik ging er niet van uit in ieder geval. Ik kan het me ook niet herinneren van mijn M3 2019 in dezelfde kleur die ik een klein jaar gehad heb.

De zwart schijnt sowieso een zwakkere lak te zijn maar van de rest weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:24
ik overweeg om met de Tesla m3 (rwd sr) naar Italie te gaan, vooral Toscane. Nu snap ik dat het lastig te zeggen is omdat zowel aantal laders als aantal electrische auto's groeit, maar is het een beetje te doen? We hebben nog de luxe dan dat we onze oude benzine en de Tesla hebben dus we kunnen kiezen nu nog..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
datadevil schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:01:
ik overweeg om met de Tesla m3 (rwd sr) naar Italie te gaan, vooral Toscane. Nu snap ik dat het lastig te zeggen is omdat zowel aantal laders als aantal electrische auto's groeit, maar is het een beetje te doen? We hebben nog de luxe dan dat we onze oude benzine en de Tesla hebben dus we kunnen kiezen nu nog..
Prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Een vriend van me reed naar noord Italië met de EV6. 3 of 4 korte stops zag ik op zijn screenshots.
Hoe het in Italië zelf is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Frankrijk heeft sowieso genoeg opties als je via Frankrijk zou rijden, had zelf 3 stops nodig om van Midden-Limburg naar Avignon te gaan met een MY RWD, moet dus goed te doen zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tuurlijk is dat te doen. Kinderspel met een Tesla. :) Je kunt ook op ABRP kijken om een idee te krijgen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:43
Goed te doen. Zorg wel voor een verblijfplaats waar je kunt laden. Check even van te voren bij de eigenaren of het kan en welke aansluiting je daar voor nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Makkelijk schreef op maandag 29 mei 2023 @ 16:15:
Ik had vandaag toevallig de eerste écht vervelende phantom brake die ik niet kon verklaren na 15000km. Buiten bebouwde kom zonder cc, ogenschijnlijk voor een remactie van de auto voor me, maar die remde nauwelijks. Tesla ging vol in de ankers en autootje voor me werd rood op scherm.
Als het autootje op het scherm rood werd is het geen phantom brake, maar de werking van het Automatic Emergency Braking systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:27
Isniedood schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 19:44:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Morgen de cameras opnieuw proberen te calibreren en anders de service maar contacten.

Hoe hebben ze het bij jou opgelost ?
Gebeld en later is het op afstand is het opgelost.
Er was een ticket aangemaakt, vervolgens kreeg ik een mail dat het probleem was opgelost. Ingestapt en inderdaad, de optie was aanwezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raka
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Hebben wij laatst gedaan met een Y RWD. Zie deze post voor het complete verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knip, referrals aanbieden is niet toegestaan.

[ Voor 92% gewijzigd door Taro op 30-05-2023 21:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raka
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Zonet helaas het demo-effect om wat leuks te demonstreren met onze Y. Helaas, het lukte niet. Toen kwam er een foutmelding in de app en die maakte alles goed: Scheet op afstand mislukt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:24
Raka schreef op maandag 29 mei 2023 @ 21:22:
[...]

Hebben wij laatst gedaan met een Y RWD. Zie deze post voor het complete verhaal.
Mooi uitgebreid verslag, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:20
Hoezo hier nog geen feest vanwege de komst van ruitenwisser v4? Ik had honderden reacties, huilend van geluk verwacht!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
boefje79 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 21:55:
Hoezo hier nog geen feest vanwege de komst van ruitenwisser v4? Ik had honderden reacties, huilend van geluk verwacht!
Eerst zien toch? Net als Vision Park Assist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

't regent niet. Komende 10 dagen ook 0 neerslag te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
bilgy_no1 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:59:
[...]

Als het autootje op het scherm rood werd is het geen phantom brake, maar de werking van het Automatic Emergency Braking systeem.
Ok, ik weet niet wat het verschil is, ik weet dat de auto remde voor een auto die eigenlijk niet remde en echt zeer ver voor me zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Was dat niet enkel voor de FSB beta releases?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:20
Fire69 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:31:
[...]

Was dat niet enkel voor de FSB beta releases?
Zo wordt hij uitgerold idd maar zou voor alle modellen met voldoende camera’s (ze gaan de beelden combineren voor betere detectie) beschikbaar moeten komen, ook zonder fsd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
[...]

Niet mee eens.

Auto remt voor een gevaar die er -niet- is, ongewenst afremmen voor iets dat er niet is (het gevaar) dus phantom= fantoom remmen/inhouden.

Of dat lane assist, autosteer of AEB is maakt niet uit.🤷🏼‍♂️

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Nu online
Knip ivm quote met referral.

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 30-05-2023 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
[...]

Maar kennelijk een false positive dus een phantom brake toch? Dat is het hele probleem van een phantom brake, hij bedenkt dingen die er niet zijn

[ Voor 11% gewijzigd door JohanB op 30-05-2023 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
noo schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:03:
[...]

Klein tikje naar boven van de rechterstalk zet AP uit zonder TACC af te zetten.
Ik heb het vanochtend meerdere keren geprobeerd, maar dit werkt hier niet. Allebei gaan uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
JohanB schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 07:43:
[...]

Maar kennelijk een false positive dus een phantom brake toch? Dat is het hele probleem van een phantom brake, hij bedenkt dingen die er niet zijn
Ik wil wel even benadrukken dat dit bij mij de eerste keer in 6 maanden / 15000km was dat ik echt dacht “wtf”

Ergste keer hiervoor was op een zeer brede 60 weg zonder belijning met TACC aan, waarbij hij vol in de ankers ging voor een vrachtwagen in de andere richting. Maar sindsdien weet ik dat TACC dit probleem heeft op dergelijke wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

JohanB schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 07:46:
[...]

Ik heb het vanochtend meerdere keren geprobeerd, maar dit werkt hier niet. Allebei gaan uit
Verhip, dat werkt inderdaad niet zo. Ik ben blijkbaar onbewust handig geworden in het AP uitzetten en direct weer aanzetten van TACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Laatst online: 12-09 22:07
noo schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 08:44:
[...]

Verhip, dat werkt inderdaad niet zo. Ik ben blijkbaar onbewust handig geworden in het AP uitzetten en direct weer aanzetten van TACC.
Als je AP wil uitzetten en TACC wil houden dan beweeg je de stuur toch tot de resistance en dan ietsje verder.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:40
SirLct schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:30:
[...]

Als je AP wil uitzetten en TACC wil houden dan beweeg je de stuur toch tot de resistance en dan ietsje verder.
De vraag was net of er daar geen betere alternatieven voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
this schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:51:
[...]

Ah op die fiets. Ik zou ook niet weten behalve met S3XY buttons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
[...]

Je richting aangeven... Niet veel beter maar toch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Daar gaat AP toch niet van uit?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NuEffeNiet
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:33
[...]

Volgens de handleiding zijn er de volgende mogelijkheden om autopilot uit te schakelen:

Automatisch sturen wordt geannuleerd wanneer:
  • u trapt het rempedaal in;
  • u handmatig begint te sturen;
  • u de maximumsnelheid van Automatisch sturen overschrijdt – 90 mph (150 km/h);
  • u de rijhendel naar boven beweegt;
  • een portier wordt geopend;
  • Automatic Emergency Braking wordt ingeschakeld (zie Collision Avoidance Assist).
Maar om nu elke keer de deur te openen om de autopilot uit te schakelen lijkt me een beetje vreemd :), bovendien wordt in de meeste bovenstaande situaties TACC ook uitgeschakeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wanneer komt het naar de huidige Model 3s dan? Daar lees ik helaas nog weinig over.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
Wij hebben onlangs een proefrit in een MY gemaakt en zijn sindsdien wel écht verkocht en willen een MYLR aanschaffen. Enige waar ik over twijfel is het nut van de aanschaf van Enhanced Autopilot. Één van de dingen die we erg fijn vonden aan het rijden was de herkenning van stoplichten en de weergave daarvan op het dashboard, en de "ping" wanneer het licht op groen springt.

Is dit een specifiek onderdeel van Enhanced Autopilot, of is alleen het automatisch stoppen/rijden bij een stoplicht daar onderdeel van?

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RevellNL schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:25:
Wij hebben onlangs een proefrit in een MY gemaakt en zijn sindsdien wel écht verkocht en willen een MYLR aanschaffen. Enige waar ik over twijfel is het nut van de aanschaf van Enhanced Autopilot. Één van de dingen die we erg fijn vonden aan het rijden was de herkenning van stoplichten en de weergave daarvan op het dashboard, en de "ping" wanneer het licht op groen springt.

Is dit een specifiek onderdeel van Enhanced Autopilot, of is alleen het automatisch stoppen/rijden bij een stoplicht daar onderdeel van?
Die ping krijg je ook zonder EAP. EAP is alleen handig voor het "automatisch" inhalen op de snelweg. Ik zou het persoonlijk niet doen. Of eventueel later. Je kunt het ook 24 of 48 uur testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:04
NuEffeNiet schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:12:
[...]

Volgens de handleiding zijn er de volgende mogelijkheden om autopilot uit te schakelen:

• Automatic Emergency Braking wordt ingeschakeld (zie Collision Avoidance Assist).
Maar om nu elke keer de deur te openen om de autopilot uit te schakelen lijkt me een beetje vreemd :), bovendien wordt in de meeste bovenstaande situaties TACC ook uitgeschakeld...
Gordel losklikken kan ook _O-
Levert wel wat toeters en bellen op :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:30
ybos schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:37:
[...]

Gordel losklikken kan ook _O-
Levert wel wat toeters en bellen op :+
en om nou even 150km/u te knallen in een woonwijk is ook zo wat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
[...]

Ze hadden het er over om TACC aan te houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Inspired schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:29:
[...]

Die ping krijg je ook zonder EAP. EAP is alleen handig voor het "automatisch" inhalen op de snelweg. Ik zou het persoonlijk niet doen. Of eventueel later. Je kunt het ook 24 of 48 uur testen.
Is dat zo? Verkeerslichtherkenning zit zelfs bij FSD.
Of is dat alleen remmen voor verkeerslichten? Dan vind ik het vreemd dat hij zonder EAP ook verkeerslichten "herkent" (want of ze groen of rood zijn dat noem ik wel herkennen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc Beek
Enkele dagen na levering merk ik op dat 1 koplamp waarschijnlijk fout staat afgesteld.
Weet iemand of dit via een mobile service is te verhelpen? Helaas zijn service shops niet bepaald om de hoek voor mij.

Benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
Maasluip schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:48:
[...]

Of is dat alleen remmen voor verkeerslichten? Dan vind ik het vreemd dat hij zonder EAP ook verkeerslichten "herkent" (want of ze groen of rood zijn dat noem ik wel herkennen).
Je krijgt de ping zonder EAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Luc Beek schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:51:
Enkele dagen na levering merk ik op dat 1 koplamp waarschijnlijk fout staat afgesteld.
Weet iemand of dit via een mobile service is te verhelpen? Helaas zijn service shops niet bepaald om de hoek voor mij.

Benieuwd!
Kan je zelf instellen, zit in de menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
Inspired schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:29:
[...]

Makkelijk schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:57:
[...]

Je krijgt de ping zonder EAP.
En zonder EAP / FSD zijn ze ook te zien op het dashboard?

Edit: Het enige voordeel van EAP zou dan dus zijn het automatisch inhalen op de snelweg?

[ Voor 8% gewijzigd door RevellNL op 30-05-2023 11:43 ]

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
RevellNL schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:36:
[...]

[...]

Ja! Heel fijn, maar niet volledig betrouwbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

RevellNL schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:36:
[...]

[...]

Edit: Het enige voordeel van EAP zou dan dus zijn het automatisch inhalen op de snelweg?
• Navigeren met Autopilot (betekent vooral dat je een nag-screen krijgt als je een afslag moet nemen)
• Auto Lane Change (wat je tegenwoordig zelf moet initieren)
• Automatisch inparkeren (als dat sneller gaat dan wat je zelf doet dan ben je 90 jaar oud).
• Summon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RevellNL
Maasluip schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:53:
[...]

• Navigeren met Autopilot (betekent vooral dat je een nag-screen krijgt als je een afslag moet nemen)
• Auto Lane Change (wat je tegenwoordig zelf moet initieren)
• Automatisch inparkeren (als dat sneller gaat dan wat je zelf doet dan ben je 90 jaar oud).
• Summon
Helder. Dat gaan we dus achteraf wel een keer een maandje proberen, maar niet bij aanschaf meenemen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:45
SirLct schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:35:
[...]

Maar hoe weet je dan dat de lampen nu wel goed staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcopano
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-08 17:41
Makkelijk schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:44:
[...]

Ze hadden het er over om TACC aan te houden..
\
Dat kan toch ook door de rechter stalk een tikje naar boven te geven als je in AP zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 15:10
Wat bedoel je met ruitenwisser v4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:53
RevellNL schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:56:
[...]

Helder. Dat gaan we dus achteraf wel een keer een maandje proberen, maar niet bij aanschaf meenemen. Thanks!
Ik zat gisteren deze video op YouTube te kijken. Wat hij over EAP en Full Self Driving Capability vertelt is volgens mij het geld niet waard. ;w

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
Gaat niet door schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:02:
[...]

Maar hoe weet je dan dat de lampen nu wel goed staan?
Ergens vlak gaan staan voor een muur ofzo (parkeergarage is vaak prima). Dan stelt hij de boel automatisch in.
Ik tik hem daarna nog 2 tikjes naar beneden, maar dat is vooral omdat de 2019 modellen langzaamaan steeds hoger gaan staan, met name links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
[...]

Humm, rij hendel naar voren is een redelijk geruisloze optie.
Eens proberen.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:19
Even een paar vraagjes over de privacy.
Mijn Model Y is geleased via Arval in België.
Ik heb een Tesla account, maar kan bv geen ritten zien en geen verbruikshistoriek.
Omdat mijn vrouw ook mijn auto gebruikt heeft ze ook op haar telefoon de app, en is ze ingelogd met mijn account (mail en paswoord).
Dat heeft als bijzonderheid dat je tijdens een rit op beide telefoons de locatie en de snelheid kan zien, en bij een geparkeerde auto kan je ook perfect zien waar je staat. Nu heb ik niet direct hobbies die me de problemen brengen, maar soms hoef je als partners niet alles van elkaar te weten vind ik.

Wat de leasemaatschappij kan zien weet ik niet precies, maar ik vermoed dat ze dat ook zien, inclusief de rittenhistoriek.

Ik voel me al ongemakkelijk bij het feit dat ik mijn vrouw kan volgen op het scherm, maar dat een leasemaatschappij elke rit en elke locatie kan zien vind ik nogal vergaand, en ik weet niet hoe ze dat oplossen of verklaren met GDPR...

Wat denken jullie hier van?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc Beek
SirLct schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:35:
[...]

Inderdaad! Heb de kalibratie uitgevoerd. Geen idee of dat voldoende is.

De positie wijzigen wat via scrol wieltje zeer eenvoudig gedaan kan worden mag enkel dooreen ‘expert’ gebeuren. Logisch ook, je zul een instrument moeten hebben om het lichtbeeld in kaart te brengen.

De vraag blijft dan feitelijk bestaan, heeft een ranger zon ding bij zich?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 19:16
Tommie12 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:20:
Ik heb een Tesla account, maar kan bv geen ritten zien en geen verbruikshistoriek.
Omdat mijn vrouw ook mijn auto gebruikt heeft ze ook op haar telefoon de app, en is ze ingelogd met mijn account (mail en paswoord).
Dat heeft als bijzonderheid dat je tijdens een rit op beide telefoons de locatie en de snelheid kan zien, en bij een geparkeerde auto kan je ook perfect zien waar je staat. Nu heb ik niet direct hobbies die me de problemen brengen, maar soms hoef je als partners niet alles van elkaar te weten vind ik.

Wat de leasemaatschappij kan zien weet ik niet precies, maar ik vermoed dat ze dat ook zien, inclusief de rittenhistoriek.

Ik voel me al ongemakkelijk bij het feit dat ik mijn vrouw kan volgen op het scherm, maar dat een leasemaatschappij elke rit en elke locatie kan zien vind ik nogal vergaand, en ik weet niet hoe ze dat oplossen of verklaren met GDPR...

Ik zie het probleem niet zo.
Als ze het al kunnen zien mogen ze het in ieder geval niet verstrekken of gebruiken, en je hebt zelf de auto in bruikleen van je werkgever. Dat je je vrouw erin mag laten rijden is mooi meegenomen maar je kan moeilijk eisen dat je daarom alle rechten wilt krijgen om meerdere accounts aan te maken en functionaliteit dus op basis daarvan te blokkeren voor je vrouw of jezelf.

Als je het niet wilt dan geef je je vrouw toch een pas om de auto te unlocken en starten en verwijder je het tesla account/app van haar telefoon?

Soms draven we ook een beetje door in onze achterdocht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tommie12 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:20:

Je LM kan een tweede account aanmaken voor je vrouw. Je blijft houden dat Tesla & de LM alles kunnen zien idd. Mijn vrouw gebruikt gewoon mijn account. We hebben beide ook Find My aan staan dus we kunnen elkaar sowieso in de gaten houden. Juist wel prettig. Weet ik wanneer ik met eten koken kan beginnen bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
Luc Beek schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:23:
[...]

Inderdaad! Heb de kalibratie uitgevoerd. Geen idee of dat voldoende is.

De positie wijzigen wat via scrol wieltje zeer eenvoudig gedaan kan worden mag enkel dooreen ‘expert’ gebeuren. Logisch ook, je zul een instrument moeten hebben om het lichtbeeld in kaart te brengen.

De vraag blijft dan feitelijk bestaan, heeft een ranger zon ding bij zich?
Lampen een tikkie omlaag is niet zo spannend hoor. Bij elke traditionele auto heb je gewoon zo’n draaiwieltje;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc Beek
Dat wieltje is er alleen om om omlaag te stellen bij zware last achterin of op de trekhaak…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:02
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:34:
[...]

Ik zat gisteren deze video op YouTube te kijken. Wat hij over EAP en Full Self Driving Capability vertelt is volgens mij het geld niet waard. ;w
Ik heb zelf EAP (zat bij de auto toen ik hem kocht). Summon gebruik ik wel, soms parkeren anderen te dicht bij mijn deur, dus even naar voren rijden is handig. Op de snelweg richting aangeven en dat het van baan wisselt is op zich erg fijn, maar het doet ook niet al te veel meer. Ja, het geeft aan dat het van baan WIL wisselen, maar goed. Het automatisch inparkeren ben ik ook niet echt van onder de indruk. Ik heb het regelmatig dat het bij het achteruit inparkeren niet ver genoeg instuurt en daardoor moet steken. Ik had het dan zelf in 1 keer kunnen doen.

Ik vind het zelf geen 3.800 euro waard. En FSD bied nou ook niet echt veel meer op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-08 10:52
Maasluip schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:48:
[...]

Ja, dat is zo, je moet het wel even aanzetten in het menu.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PMCS
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik blijf het echt geniaal vinden hoe efficient mijn Model Y RWD is. Vandaag 133 151 Wh/km over een flink stuk (95% snelweg) waarbij ik zeker een derde meer dan 120kmu heb gereden. 😍

Als ik dan de filmpjes van TeslaBjorn zie van andere merken met verbruiken van ruim boven de 200Wh/km dan zie je pas echt wat voor een top prestatie Tesla heeft geleverd

Edit: obv discussie hierna kloppen deze cijfers waarschijnlijk niet. 151Wh/km lijkt het cirrecte getal te zijn. Sorry voor de onjuiste euforie, maar nog steeds netjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpQfZ2n_acheuE5DSwNqKpvECBc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I4bLtt2gl8AFErcLURpqIIJW.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door PMCS op 30-05-2023 23:06 . Reden: Nieuwe cijfers nav discussie ]

Pagina: 1 ... 24 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: