Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 238 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.679.779 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:34
metabletica schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:25:
[...]

Het is inmiddels duidelijk geworden dat de montagemonteur van mijn trekhaak per abuis een software setting van de wagen niet heeft aangepast. Voor het ‘oude’ model 3 was dit niet nodig omdat er geen aanhanger getrokken mag worden met een achteraf geplaatste trekhaak en de aanhanger mode zodoende niet actief hoeft te zijn. Bij het nieuwe model is het wel nodig dit aan te passen vanwege het geoorloofde trekgewicht. Met een zgn Tesla Toolbox is de software ingesteld en daarna was de aanhanger mode zowel automatisch als handmatig te selecteren. Vlgs het bedrijf kunnen deze software instellingen door een ieder met deze toolbox worden ingesteld en is dus niet exclusief behouden aan Tesla zoals eerder, ook in dit forum, werd gesuggereerd. Bijgevoegd een paar foto’s van de montage met originele door Tesla geleverde onderdelen incl. bekabeling en ECU module.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je stekker moet je verticaal van onder (incl draai) insteken?
1. Lijkt me een erg "gemakkelijke" exercitie.... Not
2. En na montage schuurt de bedrading vrij eenvoudig over de straat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29
Allewijn schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:56:
[...]

Als ik nu een Y rwd als Nederlander bestel, dan komt hij uit Berlijn begrijp ik?
En dat zijn dan Blade ipv BYD accus?
Wat zijn de voor/nadelen van nu een nieuwe bestellen tov eerdere?....
Lees even terug in het topic of gebruik wat zoektermen. Is hier afgelopen dagen nog besproken en toen heb ik zelf ook nog een laad statistiek gedeeld van beide accu's.

TLDR: maakt vrijwel niks uit. De een laad wat sneller (leuk voor op vakantie), de ander heeft iets grotere accu en daarmee bereik (keer 10km+)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metabletica
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-04 22:29
RF1000 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:36:
[...]

Ja klopt, is zo origineel vanaf Tesla. Kabel heeft m.i. genoeg speling met de straat als je de lengte daarvan goed insteld Evt. kan je een haaks koppelstuk gebruiken maar voor mij is dat overbodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhd
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:02

dhd

Ik ben in de laatste lijn om een nieuwe leasewagen te kiezen. Ik twijfel nog tussen model Y en Skoda Enyaq. Praktische vraag: Aangezien Tesla geen android auto of Apple Car ondersteunt: kun je dan een WhatsApp bericht sturen dmv voice commando?
En heb jij realtime traffic informatie? Of op z'n minst een time of arrival dat rekening houdt met de verkeersdrukte van het moment? Dit zijn functies die ik heel vaak gebruik ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
metabletica schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:25:
[...]

Het is inmiddels duidelijk geworden dat de montagemonteur van mijn trekhaak per abuis een software setting van de wagen niet heeft aangepast. Voor het ‘oude’ model 3 was dit niet nodig omdat er geen aanhanger getrokken mag worden met een achteraf geplaatste trekhaak en de aanhanger mode zodoende niet actief hoeft te zijn. Bij het nieuwe model is het wel nodig dit aan te passen vanwege het geoorloofde trekgewicht. Met een zgn Tesla Toolbox is de software ingesteld en daarna was de aanhanger mode zowel automatisch als handmatig te selecteren. Vlgs het bedrijf kunnen deze software instellingen door een ieder met deze toolbox worden ingesteld en is dus niet exclusief behouden aan Tesla zoals eerder, ook in dit forum, werd gesuggereerd. Bijgevoegd een paar foto’s van de montage met originele door Tesla geleverde onderdelen incl. bekabeling en ECU module.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goed dat je het hier deelt en ook met foto's nog wat duiding geeft hoe het geïnstalleerd is. Ben blij voor je en vooral ook dat een 3e partij het ook kan doen. Zijn we allemaal niet heel erg afhankelijk van Tesla. In ieder geval een stukje minder.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-06 11:22
Lollercopter schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:46:
Vraagje over mijn Model Y - RWD van 2 weken oud.
Over het algemeen vind ik de geluidsisolatie dik in orde. Maar als ik flink aan het sjeezen ben met tegenwind op de snelweg (+- 130-140 km/h) dan hoor ik soms een fluittoon. Het is heel lastig te localizeren waar het vandaan komt. Beetje geluid alsof je over een bierflesje blaast. Is dit misschien dat probleem met die kofferklep ?
Je motorkap (Frunkkap?) zou nét iets lager moeten zitten dan de rest van de auto. Als dat niet zo is schept de motorkap lucht er kan er windgeruis ontstaan. Althans, zo is mij verteld toen ik mijn auto ophaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:49
dhd schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:04:
Ik ben in de laatste lijn om een nieuwe leasewagen te kiezen. Ik twijfel nog tussen model Y en Skoda Enyaq. Praktische vraag: Aangezien Tesla geen android auto of Apple Car ondersteunt: kun je dan een WhatsApp bericht sturen dmv voice commando?
En heb jij realtime traffic informatie? Of op z'n minst een time of arrival dat rekening houdt met de verkeersdrukte van het moment? Dit zijn functies die ik heel vaak gebruik ..
Whatsapp via voice: nee.
Traffic info: ja. Hij houdt hier altijd rekening mee. Als je premium connectivity (10€ per maand) hebt dan zie je ook gele/oranje/rode lijntjes waar file is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11
Ik heb vocht in de achterlichten, weet dat meer mensen dit hebben. Na een service verzoek bij Tesla geven ze aan dat dit normaal is en dat andere auto’s met LEDlampen dit ook hebben? Mijn andere auto’s hadden dit nooit, hoor. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUYf7Olt1Okk84v68CV1r9N6-Gs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9iQpsf1RKyjSHKt3xlosuN6E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
basto11 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:32:
Ik heb vocht in de achterlichten, weet dat meer mensen dit hebben. Na een service verzoek bij Tesla geven ze aan dat dit normaal is en dat andere auto’s met LEDlampen dit ook hebben? Mijn andere auto’s hadden dit nooit, hoor. [Afbeelding]
En die hadden wel LED lampen? LED wordt natuurlijk niet echt warm dus kern van waarheid zit er in.
Neemt niet weg dat er veel vocht in zit inderdaad.

Hou het in de gaten of het weg trekt. Heb op het begin toen ik de auto net had ook vocht in de lampen gehad, was op gegeven moment weg en nooit teruggekomen. Of ik kijk niet dat kan ook ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Oekol op 29-01-2024 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23:57
Ik heb vocht in de achterlichten, weet dat meer mensen dit hebben. Na een service verzoek bij Tesla geven ze aan dat dit normaal is en dat andere auto’s met LEDlampen dit ook hebben? Mijn andere auto’s hadden dit nooit, hoor. [Afbeelding]
Met de vorst had ik hier het zelfde, was ook zo weer weg (auto staat wel onder afdak).
Enige auto welke het ook had waren mijn golf 7.5 (2x), bij de koplampen.
Hier was het devies; als er druppels ontstaan of laagje water is het niet OK, condens is prima, moet zichzelf oplossen.

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11
Thanks, ik ga het in de gaten houden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-06 12:24
Oekol schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:05:
[...]

Goed dat je het hier deelt en ook met foto's nog wat duiding geeft hoe het geïnstalleerd is. Ben blij voor je en vooral ook dat een 3e partij het ook kan doen. Zijn we allemaal niet heel erg afhankelijk van Tesla. In ieder geval een stukje minder.
Zeker fijn dat het gelukt is. Wel vreemd dat een derde partij een originele Tesla trekhaak kan monteren en Tesla zelf dit nog steeds niet kan aanbieden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jantje1982
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 29-01-2024
na een maand rijden net 2000km aangetikt in mn eerste Tesla, een Model 3 Highland LR. Overall tevreden met de auto. Vind het onderstel verbazingwekkend goed omgaan met hobbels en schokken. (hiervoor een BMW 5 serie gereden). Stoelen zijn comfortabel, prima materialen in het interieur, soundsystem is mega, al met al een fijne plek om in te zitten.

Richtingaanwijzers op het stuur wennen vrij snel, heb er minder last van dan ik had verwacht op rotondes en vind het eigenlijk fijner werken op de snelweg.

Ben wel erg teleurgesteld in zowel de ruitenwissers, automatische stand is onbruikbaar bij regen (verbazingwekkend wel bij een auto van 50k anno 2024) . en heb nu 2 keer best heftige AP phantom brake momenten gehad op de a4 bij Rotterdam waardoor ik de AP eigenlijk niet meer durf te gebruiken (rij veel in de randstad en je hebt toch vaak iemand kort achter je zitten op de snelweg), ook geen zin om de hele tijd mn voet bij het gaspedaal te houden, dan kan ik net zo goed zelf rijden. bij de Adaptive cruise control van mijn 5 serie nooit een probleem gehad, en gebruikte het dan ook graag. ik was eigenlijk in de veronderstelling dat Tesla redelijk vooruitstrevend was met hun techniek maar dat valt dus wel echt tegen. service bij Tesla is ook een totale grap btw.

tot nu toe ben ik ondanks deze minpunten gek genoeg heel erg blij met de auto.
dat zijn mijn bevindingen tot nu toe, wellicht heeft iemand er wat aan, maar ben hier eigenlijk voor een vraag;

welke Telefoon mount gebruiken jullie?. ik ben op zoek naar een houder (voor iphone met magsafe) die niet te opzichtig is en goed past in het interieur. Heb er 1 besteld met een magneet maar die bleek mn telefoon niet goed vast te houden. iemand nog goede tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olovv100
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-06 11:54
Jantje1982 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:57:
na een maand rijden net 2000km aangetikt in mn eerste Tesla, een Model 3 Highland LR. Overall tevreden met de auto. Vind het onderstel verbazingwekkend goed omgaan met hobbels en schokken. (hiervoor een BMW 5 serie gereden). Stoelen zijn comfortabel, prima materialen in het interieur, soundsystem is mega, al met al een fijne plek om in te zitten.

Richtingaanwijzers op het stuur wennen vrij snel, heb er minder last van dan ik had verwacht op rotondes en vind het eigenlijk fijner werken op de snelweg.

Ben wel erg teleurgesteld in zowel de ruitenwissers, automatische stand is onbruikbaar bij regen (verbazingwekkend wel bij een auto van 50k anno 2024) . en heb nu 2 keer best heftige AP phantom brake momenten gehad op de a4 bij Rotterdam waardoor ik de AP eigenlijk niet meer durf te gebruiken (rij veel in de randstad en je hebt toch vaak iemand kort achter je zitten op de snelweg), ook geen zin om de hele tijd mn voet bij het gaspedaal te houden, dan kan ik net zo goed zelf rijden. bij de Adaptive cruise control van mijn 5 serie nooit een probleem gehad, en gebruikte het dan ook graag. ik was eigenlijk in de veronderstelling dat Tesla redelijk vooruitstrevend was met hun techniek maar dat valt dus wel echt tegen. service bij Tesla is ook een totale grap btw.

dat zijn mijn bevindingen tot nu toe, wellicht heeft iemand er wat aan, maar ben hier eigenlijk voor een vraag;

welke Telefoon mount gebruiken jullie?. ik ben op zoek naar een houder (voor iphone met magsafe) die niet te opzichtig is en goed past in het interieur. Heb er 1 besteld met een magneet maar die bleek mn telefoon niet goed vast te houden. iemand nog goede tips hiervoor?
Spigen OneTap Pro Designed for Tesla https://www.amazon.nl/dp/B09JV6W1TC

[ Voor 0% gewijzigd door Notna op 30-01-2024 10:29 . Reden: Even zonder referrer graag de volgende keer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Joostdz schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:58:
[...]

Ik ben ook erg benieuwd naar de prijsstelling.. gevoelsmatig zou de nieuwe Y weer wat meer afstand moeten nemen van de 3.. dat ze nu gelijk geprijsd zijn lijkt me een tijdelijke situatie..
Aan de andere kant.. kan Tesla het risico nemen dat de Y weer buiten SEPP valt en daarmee wellicht een flinke potentiële kopersgroep laten schieten?
Geen idee, maar ik mag als alles verloopt zoals het zou moeten as donderdag de MY gaan ophalen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lollercopter schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:46:
Vraagje over mijn Model Y - RWD van 2 weken oud.
Over het algemeen vind ik de geluidsisolatie dik in orde. Maar als ik flink aan het sjeezen ben met tegenwind op de snelweg (+- 130-140 km/h) dan hoor ik soms een fluittoon. Het is heel lastig te localizeren waar het vandaan komt. Beetje geluid alsof je over een bierflesje blaast. Is dit misschien dat probleem met die kofferklep ?
Mijn Y is van eind 2022 en heeft het ook bij tegenwind uit bepaalde richtingen. Is hier vaker gemeld en diverse mensen hebben geprobeerd er met service een oplossing voor te vinden (terug te vinden als je zoekt in het topic op fluittoon).

Ik heb echter nog niet gezien dat er een specifieke en duidelijke oplossing voor was. Wel een hoop geprobeerd met achterklep stellen, rubbers dichtkitten of juist bepaalde strips verwijderen. Vandaar dat ik het maar even afwacht.

Komt ook maar zelden voor en dan nog vind ik het niet heel storend. Heb zelf niet zo'n zin in gepruts met trial & error aan m'n auto.

Maar ja, het issue is dus bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:58
Dit is normaal… als je even het topic had doorgenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:39

Autopilot en adaptive cruise control zijn wel twee verschillende dingen he? De tacc is vergelijkbaar met een adaptive cruise control.

Verder ben ik het wel met je eens over de AP. Ik heb de Tesla model y nu 1000 km en merk dat de AP (te) voorzichtig is en ingrijpt waar ik zelf niet zou ingrijpen. Helemaal als het erg druk is. Gisteren moest ik naar Drachten en daar werkte het perfect, maar daar rijd dan ook bijna niemand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:59
[...]

1: Heb je het zelf al gedaan :? ik vermoed van niet, want het is appeltje eitje. Eerste paar keer ff pielen, daarna gaat t bijna vanzelf.
2: nope :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20-02 17:28
Rox92 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:12:
[...]

Autopilot en adaptive cruise control zijn wel twee verschillende dingen he? De tacc is vergelijkbaar met een adaptive cruise control.

Verder ben ik het wel met je eens over de AP. Ik heb de Tesla model y nu 1000 km en merk dat de AP (te) voorzichtig is en ingrijpt waar ik zelf niet zou ingrijpen. Helemaal als het erg druk is. Gisteren moest ik naar Drachten en daar werkte het perfect, maar daar rijd dan ook bijna niemand :+
Ik gebruik meestal de adaptieve cruisecontrol (meeste kilometers in drukke randstad) en eigenlijk alleen autopilot wanneer het rustiger is (vakanties en buitenland). Werkt goed voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metabletica
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-04 22:29
Ingmar7 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:48:
[...]

Zeker fijn dat het gelukt is. Wel vreemd dat een derde partij een originele Tesla trekhaak kan monteren en Tesla zelf dit nog steeds niet kan aanbieden.
Ja, inderdaad vreemd. Tesla heeft natuurlijk haar toeleveranciers. In het geval van deze trekhaak leveren die kennelijk niet alleen aan Tesla maar komen de producten ook elders op de markt. Als je via onderstaande sites besteld heb je ook het originele Tesla trekhaak pakket maar dan moet je nog iemand vinden voor montage en met een Tesla Toolbox. Zie sinds vandaag wel dat sommige onderdelen niet meer op voorraad zijn dus meerdere kapers op de kust.
https://evparts.lt/asy-harn-trailer-jumper-m3
https://evparts.lt/asy-trailer-ecu-model-3
https://evparts.lt/index....1655_1656&product_id=7369
https://evparts.lt/index....1655_1656&product_id=7367
https://evparts.lt/index....1655_1656&product_id=7370

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:06

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Dat is de default montage bij een model 3. Zo komen ze ook af-fabriek.
En ja, dat is niet handig.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56
Ik vraag me dan wel altijd af wat er mis is met de 2 plekken die je al hebt om een telefoon neer te leggen. Gewoon nieuwsgierig hoor. Ik kan voor mezelf niet bedenken waarom ik mijn telefoon aan/naast het scherm zou willen hebben.

Ben trouwens wel fan van Spigen! Voor kerst deze organizer gekregen en die bevalt super:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oysXegNxwQpaY6cyk749L5rJBS0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VdV3V8aLwMiI3Mvz5KeLJNiK.jpg?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door Notna op 30-01-2024 10:30 . Reden: link zonder referrer ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:47
InZane schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:32:
[...]

Ik vraag me dan wel altijd af wat er mis is met de 2 plekken die je al hebt om een telefoon neer te leggen. Gewoon nieuwsgierig hoor. Ik kan voor mezelf niet bedenken waarom ik mijn telefoon aan/naast het scherm zou willen hebben.

Ben trouwens wel fan van Spigen! Voor kerst deze organizer gekregen en die bevalt super:

[Afbeelding]
Ik vind het voor langere ritten prettiger ivm Flitsmeister. Vind de notificaties alleen onvoldoende en op de standaard plek zie ik de helft van het scherm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
J-M-T schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:37:
[...]

Ik vind het voor langere ritten prettiger ivm Flitsmeister. Vind de notificaties alleen onvoldoende en op de standaard plek zie ik de helft van het scherm niet.
Ah, ik heb FM ook wel regelmatig aan, maar geen last dat ik het niet kan zien eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:47
InZane schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:39:
[...]

Ah, ik heb FM ook wel regelmatig aan, maar geen last dat ik het niet kan zien eigenlijk :)
Dat zal afhangen van de zitpositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:02
Ik had het vooraf niet verwacht maar ik kan het scherm en de FM meldingen prima zien.
Voor mij geen extra telefoonhouder dus.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 12-06 10:26
Wat me al een tijdje opviel, soms is er een lichte vertraging op de snelweg. Ik rij op vMax + 5, maar op sommige stukjes wil hij terug naar 100, maar altijd op dezelfde plekken. Mijn vermoeden is dat dat veroorzaakt wordt door een 'las' in de routering, wat de autopilot ziet als een scherpe bocht. Te zien op deze fraai bewogen foto, bij het witte punt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/snns0Lvh7Z2oFL5sGGHoyx_7OYw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dp3yyoLm2IREIZYt5qw6knwd.png?f=fotoalbum_large

Dit is een snelwegsplitsing, van 6 banen naar 3 + 3, zonder noemenswaardige bochten op dit punt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-A2iMzOjiThuobDhLmDXv1yRiko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KnHaAh4AS0eH72wAoZwC1BR0.png?f=fotoalbum_large

Dus ik vermoed dat de auto dit knikje, waar de afslag begint, ziet als een te scherpe bocht en daardoor wat afremt. Ik heb dit op meerdere plekken gezien. Een ander geval dat ik ken is op een 50km weg, vrij kort na een stoplicht, waar ik normaal nog aan het optrekken ben. Als ik de autopilot daar aanzet, weigert de auto pertinent om op te trekken naar de ingestelde snelheid als ik het pedaal laat gaan, zelfs wat terug valt in snelheid. Pas als we het 'knikje' in de blauwe lijn gepasseerd zijn, trekt de auto op naar de ingestelde snelheid.

[ Voor 11% gewijzigd door DaCoTa op 30-01-2024 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ati_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-06 19:12
In onze nieuwe M3 highland merken we dat de daytime running lights (DRL) overdag niet staan ingeschakeld op het moment dat de lichten op Auto staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0IxMc7zIKM5zx2a10uRa-dSVT04=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zlEGuWj3FfrqKLFBvv0B2rGh.png?f=fotoalbum_large

Als we DLR handmatig inschakelen en uit de auto stappen dan gaan de lichten ook niet meer uit. Doen wij iets verkeerd of moet je dan elke keer weer met het handje de lichten uitschakelen voordat je uitstapt? We willen graag de DLR altijd hebben ingeschakeld en dat ze uit gaan wanneer we de auto verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:11

Fjeze

AllesPerfect!

Flitsmeiter in de Tesla is nog wel iets waar ik mee aan het stoeien ben. Het geluid over de speaker van de telefoon werkt bijna nooit goed (iPhone 15 pro).
Nu heb ik het geluid over bluetooth staan via HFP, dat werkt absoluut goed mits je niet aan het bellen bent.
Hier zit nu juist mijn probleem, ik bel redelijk veel in de auto waardoor Flitsmeister op dat moment dus geen meldingen door geeft.

Meer mensen die hier tegen aan lopen, en eventueel een passende oplossing hebben?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-06 10:29
DaCoTa schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:53:
Wat me al een tijdje opviel, soms is er een lichte vertraging op de snelweg. Ik rij op vMax + 5, maar op sommige stukjes wil hij terug naar 100, maar altijd op dezelfde plekken. Mijn vermoeden is dat dat veroorzaakt wordt door een 'las' in de routering, wat de autopilot ziet als een scherpe bocht. Te zien op deze fraai bewogen foto, bij het witte punt:

[Afbeelding]

Dit is een snelwegsplitsing, van 6 banen naar 3 + 3, zonder noemenswaardige bochten op dit punt:

[Afbeelding]

Dus ik vermoed dat de auto dit knikje, waar de afslag begint, ziet als een te scherpe bocht en daardoor wat afremt. Ik heb dit op meerdere plekken gezien. Een ander geval dat ik ken is op een 50km weg, vrij kort na een stoplicht, waar ik normaal nog aan het optrekken ben. Als ik de autopilot daar aanzet, weigert de auto pertinent om op te trekken naar de ingestelde snelheid als ik het pedaal laat gaan, zelfs wat terug valt in snelheid. Pas als we het 'knikje' in de blauwe lijn gepasseerd zijn, trekt de auto op naar de ingestelde snelheid.
Mijn vermoeden over het willekeurig naar de max snelheid remmen is meer dat het vrijwel elke “rijbaan verandering” is. Dus snelwegen die samen komen, splitsen, een grote bocht hebben e.d. (meestal maar niet altijd, dus kan ook zijn dat het neg een iets andere definitie is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:03
na een maand rijden net 2000km aangetikt in mn eerste Tesla.
Ben wel erg teleurgesteld in zowel de ruitenwissers, automatische stand is onbruikbaar bij regen (verbazingwekkend wel bij een auto van 50k anno 2024) . en heb nu 2 keer best heftige AP phantom brake momenten gehad op de a4 bij Rotterdam waardoor ik de AP eigenlijk niet meer durf te gebruiken
in mijn beleving is Tesla in alles anders dan alle andere merken. Of je nu kijkt naar de wijze van kopen en afleveren tot onderhoud, of het dashboard en de werking van systemen.
Ik denk dat je jezelf de tijd moet gunnen om de Tesla te leren kennen en dat vergt misschien wat meer tijd dan 2000 km er mee rijden. Je weet op een gegeven moment hoe bijvoorbeeld Auto Pilot reageert op omstandigheden en gaat als vanzelf daarnaar handelen.
Ik verwacht dat er altijd onhebbelijkheden zullen blijven, zoals dat volgens mijnbij alle merken is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21
Fjeze schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:07:
Flitsmeiter in de Tesla is nog wel iets waar ik mee aan het stoeien ben. Het geluid over de speaker van de telefoon werkt bijna nooit goed (iPhone 15 pro).
Nu heb ik het geluid over bluetooth staan via HFP, dat werkt absoluut goed mits je niet aan het bellen bent.
Hier zit nu juist mijn probleem, ik bel redelijk veel in de auto waardoor Flitsmeister op dat moment dus geen meldingen door geeft.

Meer mensen die hier tegen aan lopen, en eventueel een passende oplossing hebben?
Ik heb een Flitsmeister two erin gezet....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-06 10:47
Ik heb deze, erg tevreden mee. https://nl.aliexpress.com/item/1005005954157857.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

winwiz schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:42:
[...]

Ik heb een Flitsmeister two erin gezet....
Bevalt die een beetje goed?

Edit: heb je toevallig een foto hoe en waar je deze hebt geplaatst?

[ Voor 15% gewijzigd door Fjeze op 30-01-2024 09:57 ]

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:24
Voor mn mobiel (15 pro max) heb ik deze https://nl.aliexpress.com...herSeller%7Cquery_from%3A
Ik neem alleen de behuizing met dat ball joint ding.
Daar hang ik deze op https://nl.aliexpress.com...herSeller%7Cquery_from%3A

Als die niet goed vastplakt op de magsafe is het 9 van de 10 keer niet door de draadloos lader, maar door je hoesje. Zoek een hoesje met versterkte magnetische werking en die gaat echt niet los komen.

Ik heb zelf deze en het plakt echt goed
https://nl.aliexpress.com...FR0R&gatewayAdapt=glo2nld

Daarvoor had ik ander hoesje maar die plakt voor geen meter (ondanks dat het op de foto wel met zo'n magsafe iets erop) dus maar zo'n metalen ring vastgeplakt.
Ruitenwisser is idd sent from hell. Ik heb nu de s3xy button en het is echt fantastisch product.
Over AP, ja is niet perfect. Ik leer zelf om ermee te leven want behalve met de phantom op sommige plekken werkt het echt zo goed. Je bent paal midden binnen de baan ipv slingerend van links naar rechts zoals in sommige andere auto. Maar goed, ik snap wel dat het voor jou teleurstellend is.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d8nser
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-06 19:15
Fjeze schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:57:
[...]

Hier ook een goede ervaring met de Flitsmeister 2. Hij staat links van het stuur. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:21
SirLct schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:11:
[...]
Je bent paal midden binnen de baan ipv slingerend van links naar rechts zoals in sommige andere auto.
Wel met de juiste optie vergelijken. Bij andere auto's heb je vaak 2 aparte opties. Eentje is om te voorkomen dat je de lijn overschrijdt, en dan ga je inderdaad pingpongen. En de andere optie is dan effectief om te sturen en die zorgt er voor dat je mooi tussen de lijnen recht blijft rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21
d8nser schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:15:
[...]

Hier ook een goede ervaring met de Flitsmeister 2. Hij staat links van het stuur. Werkt perfect.
Zelfde plek waar ik hem heb, geen omkijken naar. Gaat automatisch aan en uit.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct

Mijn oplossing nu is FM Two maar dat is omdat ik het leuk vind om die ding te kunnen zien.
Ik ben de geluid en meldingen van FM al zo "numb" geworden dat ik het af en toe niet meer weet wat die man zegt. Man zegt: Let op flitser. Ik 2 seconden later: Wacht wacht, was het populaire flits of was het wel een flitser? Hahaha. Op FM two zie je op dat schermpje wat voor ding het is.

Maar voordat ik FM Two heb, had ik al een oplossing: automation aanmaken via shortcut
Eerst setting op FM: kanaal iphone speaker, vinkje op normaal
Dan automation maken
When: iphone is connected to tesla bluetooth
Do:
- Wait 5 seconds
- Turn silent mode off
- Set playback destination to iPhone
- Set media volume to 75%

Daarna ook deze automation toevoegen:
When: iphone is disconnected from tesla bluetooth
Do: Set silent mode

Ik heb ook nog een shortcut aangemaakt die precies hetzelfde doet als de eerste automation en ik noem het "Flitsmeister check". Want af en toe wil die nog blijven hangen op de bluetooth uitgang ipv terug naar iphone speaker na een call. Dus dan roep ik alleen "hey siri, flitsmeister check" en dan gaat ie dan de eerste automation volgorde doorlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

SirLct schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:22:
[...]

Mijn oplossing nu is FM Two maar dat is omdat ik het leuk vind om die ding te kunnen zien.
Ik ben de geluid en meldingen van FM al zo "numb" geworden dat ik het af en toe niet meer weet wat die man zegt. Man zegt: Let op flitser. Ik 2 seconden later: Wacht wacht, was het populaire flits of was het wel een flitser? Hahaha. Op FM two zie je op dat schermpje wat voor ding het is.

Maar voordat ik FM Two heb, had ik al een oplossing: automation aanmaken via shortcut
Eerst setting op FM: kanaal iphone speaker, vinkje op normaal
Dan automation maken
When: iphone is connected to tesla bluetooth
Do:
- Wait 5 seconds
- Turn silent mode off
- Set playback destination to iPhone
- Set media volume to 75%

Daarna ook deze automation toevoegen:
When: iphone is disconnected from tesla bluetooth
Do: Set silent mode

Ik heb ook nog een shortcut aangemaakt die precies hetzelfde doet als de eerste automation en ik noem het "Flitsmeister check". Want af en toe wil die nog blijven hangen op de bluetooth uitgang ipv terug naar iphone speaker na een call. Dus dan roep ik alleen "hey siri, flitsmeister check" en dan gaat ie dan de eerste automation volgorde doorlopen.
Dat klinkt als een goede tussen oplossing! Heb morgen een vrij lange rit te maken om te testen. Dan kan ik daarna altijd nog voor een Flitsmeister two gaan.

Kan je die automation delen? (Allebei) of mij beetje op weg helpen daarmee? Mag ook via DM.
Gebruik al vanaf moment 1 een iPhone maar die automations heb ik mij nooit echt in verdiept.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11
Hoe doe je dat met opladen van de FM Two in de Tesla? Gewoon 1x in de zoveel tijd een lader inprikken via de usb poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
SirLct schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:11:
[...]

Voor mn mobiel (15 pro max) heb ik deze https://nl.aliexpress.com...herSeller%7Cquery_from%3A
Ik neem alleen de behuizing met dat ball joint ding.
Daar hang ik deze op https://nl.aliexpress.com...herSeller%7Cquery_from%3A

Als die niet goed vastplakt op de magsafe is het 9 van de 10 keer niet door de draadloos lader, maar door je hoesje. Zoek een hoesje met versterkte magnetische werking en die gaat echt niet los komen.
@Jantje1982 @Fjeze

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hFPfFbu.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MRx1aP6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:18
Ati_ schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:07:
In onze nieuwe M3 highland merken we dat de daytime running lights (DRL) overdag niet staan ingeschakeld op het moment dat de lichten op Auto staan.

[Afbeelding]

Als we DLR handmatig inschakelen en uit de auto stappen dan gaan de lichten ook niet meer uit. Doen wij iets verkeerd of moet je dan elke keer weer met het handje de lichten uitschakelen voordat je uitstapt? We willen graag de DLR altijd hebben ingeschakeld en dat ze uit gaan wanneer we de auto verlaten.
Als alle verlichting uit/auto staat zou tijdens het rijden met voldoende daglicht aan de voorkant 2 streepjes aan moeten staan, achter brandt er dan geen verlichting. Als dit niet het geval is een service request indienen.

Dimlichten/stadslichten moeten inderdaad elke rit handmatig worden in- en uitgeschakeld worden, dan branden de koplampen, achterlichten en kentekenverlichting.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Er is een apart accessoire topic: Tesla Model 3 & Y Accessoires
FM en houdertjes horen daar ook bij ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Slonzo op 30-01-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:32

Ik heb ook een FM2, midden achter het stuur op de stuurkolom. Het ding piept, maar via mijn telefoon worden er toch nog boodschappen over de speakers doorgegeven met enkele seconden vertraging. Dat gaat inderdaad goed bij bijvoorbeeld radio, maar ook ik herken het dat wanneer je telefoon andere dingen prioriteert (bellen, of bijvoorbeeld youtube podcasts die ik nog wel eens aan heb staan bij lange ritten), dat de meldingen niet of onduidelijk doorkomen.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:23

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Fjeze schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:57:
[...]

Ik gebruik zelf deze, zelf uitgeprint met de 3d-printer:
https://www.thingiverse.com/thing:5221373

Flitsmeister two is echt een aanrader. Werkt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
FM2 lijkt me ook wel een mooie oplossing. Enige nadeel, vind ik dan, dat je wéér ergens een abonnement voor af moet sluiten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
Mijn fout om hier te reageren over accessories en FM. Kunnen we verder in de andere topic?
Tesla Model 3 & Y Accessoires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Vragen over Flitsmeister komen hier zo vaak voorbij. Even de zoekfunctie gebruiken?? Het lijkt mij een Tesla topic en geen Flitsmeister topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:06:
Vragen over Flitsmeister komen hier zo vaak voorbij. Even de zoekfunctie gebruiken?? Het lijkt mij een Tesla topic en geen Flitsmeister topic.
Lijkt me inderdaad goed om in de topic warning op te nemen "Voor de S3XY buttons en Flitsmeister kan je terecht in:..."

En wellicht dat een FM gebruiker met kennis van hoe je dit in een M3/Y aan de praat krijgt, daar een heldere beschrijving wil maken. Dan kan daar steeds aan worden gerefereerd. Ik ben zelf geen FM gebruiker en ga me er ook niet in verdiepen. Maar het zou mooi zijn als de zeer regelmatig terugkerende vragen een beetje gestroomlijnd kunnen worden...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SirLct
bilgy_no1 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:10:
[...]

Lijkt me inderdaad goed om in de topic warning op te nemen "Voor de S3XY buttons en Flitsmeister kan je terecht in:..."

En wellicht dat een FM gebruiker met kennis van hoe je dit in een M3/Y aan de praat krijgt, daar een heldere beschrijving wil maken. Dan kan daar steeds aan worden gerefereerd. Ik ben zelf geen FM gebruiker en ga me er ook niet in verdiepen. Maar het zou mooi zijn als de zeer regelmatig terugkerende vragen een beetje gestroomlijnd kunnen worden...
Gedaan. Ik heb nu min of meer alles "verplaatst" naar de andere topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:13
eltron schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:47:
[...]

Ben je inmiddels al op wintersport geweest? ben benieuwd naar jouw ervaringen als je ze nodig hebt gehad.
N.a.v. de foto en de reacties lijkt mij dat de aanbeveling van Tesla van de König kettingen nogal riskant is voor de velgen. Of maken die plastic dopjes toch het verschil? Op de fotos van Teslashop lijkt het wel wat te helpen. https://shop.tesla.com/nl_be/product/sneeuwkettingen-19_20_-model-y

Ik zit nu te kijken naar de loopvlak versie, maar die wordt weer niet aanbevolen door Tesla. 8)7 https://www.sneeuwkettingenwinkel.nl/product/konig-k-summit-xl-k55-loopvlak-sneeuwkettingen/ Ze zijn wel wat duurder maar lijken ook makkelijker in gebruik.
Iemand daar ervaring mee?
Jup, ben geweest maar heb ze (gelukkig) niet nodig gehad... ik heb ze weer retour naar de webshop gestuurd en zie volgend jaar wel weer. Ik denk niet dat de dopjes veel uitmaken eerlijk gezegd, aangezien die velgen zeker bij mijn winterbanden flink "uitsteken" tov de banden (ook leuk voor stoepjes...). Maar weet ook niet hoeveel die kettingen roteren als je rustig rijdt. Maar mijn ervaringen met de Tesla velgen zijn überhaupt dat ze ongelofelijk gevoelig zijn, dus ik test het liever niet uit.

Ik zou, gegeven de keuze, altijd voor loopvlakkettingen gaan. Als het werkt voor de 20" velgen dan werkt het ook voor de 19".

Of doe zoals ik: koop een aantal sneeuwsokken (goedkoop), en last-minute de sneeuwkettingen kopen, meenemen om aan de wettelijke eisen te voldoen, en die binnen 30 dagen weer retour naar de webshop.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Vroegah was huren van sneeuwkettingen nog een optie? Nu niet meer?

Terugsturen vind ik ethisch niet zo netjes.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 22:20
daemonix schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:11:
Vroegah was huren van sneeuwkettingen nog een optie? Nu niet meer?

Terugsturen vind ik ethisch niet zo netjes.
Huren is optie maar vrij duur en niet zo flexibel.
Wij zijn gewend om een paar keer per jaar te gaan en soms heel kort van tevoren te beslissen.
Dus behalve dat eigendom goedkoper is, is het ook makkelijker/flexibeler/altijd bij de hand als we besluiten om morgen weer te gaan.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:47
Binnenkort ga ik naar het Disneyland Hotel en daar maken ze gebruik van valet parking. Ik zag dat ik valet modus kan gebruiken voor het beperken van de functies van de auto.

Maar hoe werkt dat met toegang geven tot de auto? Moet ik een sleutelkaart meegeven of kan ik de toegang regelen via mijn telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:28
schumi1986 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:09:
Binnenkort ga ik naar het Disneyland Hotel en daar maken ze gebruik van valet parking. Ik zag dat ik valet modus kan gebruiken voor het beperken van de functies van de auto.

Maar hoe werkt dat met toegang geven tot de auto? Moet ik een sleutelkaart meegeven of kan ik de toegang regelen via mijn telefoon?
Met de kaart denk ik, anders moet je elke valet-medewerker toevoegen via de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 15:06

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je remote start in de auto aan hebt staan dan kun je de auto vanaf de app starten en dan heb je geloof ik 2 minuten om er mee te beginnen rijden.
Als het alleen voor het wegrijden is dan kun je de auto gewoon meegeven, die blijft rijden ook als er geen keycard of telefoon in de buurt is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:24
Maasluip schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:15:
Als je remote start in de auto aan hebt staan dan kun je de auto vanaf de app starten en dan heb je geloof ik 2 minuten om er mee te beginnen rijden.
Als het alleen voor het wegrijden is dan kun je de auto gewoon meegeven, die blijft rijden ook als er geen keycard of telefoon in de buurt is.
Gewoon kaartje meegeven en niet al te moeilijk doen. Als je je auto wilt ophalen moet je weer op afstand lopen starten en zorgt alleen maar voor irritatie bij de medewerkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
  • Laatst online: 17-06 05:58
Even een vraagje voor mensen die "Gepland opladen en Gepland vertrek" ("schedule") gebruiken: is het echt zo dat het dan voor de hele week of alle werkdagen is, niet voor "alleen morgen"?

Ik werk thuis, m'n meisje is het meest op pad met de MY, waaronder op sommige (random) dagen kantoor. Maar zelfs haar kantoortijden zijn elke dag anders. Als je het voorverwarmen (of laden) vergeet uit te zetten, gaat ie het dus elke dag om dezelfde tijd dat staan te doen? Zijn wij de enigen met zo'n 'use case', of zijn er meer mensen die graag "alleen morgen" als optie hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-06 11:40

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
TCMR schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:43:
Even een vraagje voor mensen die "Gepland opladen en Gepland vertrek" ("schedule") gebruiken: is het echt zo dat het dan voor de hele week of alle werkdagen is, niet voor "alleen morgen"?

Ik werk thuis, m'n meisje is het meest op pad met de MY, waaronder op sommige (random) dagen kantoor. Maar zelfs haar kantoortijden zijn elke dag anders. Als je het voorverwarmen (of laden) vergeet uit te zetten, gaat ie het dus elke dag om dezelfde tijd dat staan te doen? Zijn wij de enigen met zo'n 'use case', of zijn er meer mensen die graag "alleen morgen" als optie hebben?
Dit kan niet via de Tesla app zelf. Dit zal je via een 3rd party app als Tessie moeten doen. Dit is volgens mij ook geen gratis feature.

Dit is mijn grootste ergernis met de Tesla app. Dat ik niet op thuiswerkdagen de planning kan uitzetten. Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik nog in bed lag en dat de auto helemaal voorverwarmd was voor een dag stil te staan.. :P

Het is overigens ook super gek dat je planningen die je op het werk hebt ingesteld niet vanuit een andere locatie kan aanpassen of verwijderen. Je moet fysiek op die locatie aanwezig zijn om dat te doen.. of mis ik iets?

[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 30-01-2024 16:05 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-06 19:09

Idd, zoals aangegeven heb je hier Tessie voor nodig. Daar kan je dan ook nog veel meer mee, zoals je ritten zien op de kaart etc, je state of health etc etc

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• turkeyhakan
Was deze al gepost?:

[ Voor 39% gewijzigd door turkeyhakan op 30-01-2024 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-06 11:40

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Bedankt!

Enorm interessant filmpje, die goed weer geeft dat de software in staat is snel te schakelen. Top!

Ik zit nog op de update te wachten.. 2024.2.2

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:31
PdeBie schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:13:
Mijn Tesla Model 3 is terug.....

Maar hoe? :|

Achterbank zit volledig los en stuur is beschadigd. :(

Het is toch <insert vloekwoord hier> schandalig!?!?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
1.5 maand verder, maar het is dan eindelijk gerepareerd hoor! Nieuw stuur in de auto en de achterbank is hersteld. Hiermee is de soap eindelijk afgelopen (hoop ik).

Nu nog tot en met oktober met de auto en dan iets nieuws. Geen idee nog wat, maar geen Tesla meer in ieder geval. Jammer, want de Y was een logische opvolger geweest gezien de bijtelling en de gezinsuitbreiding. Maar deze hele soap en eerdere service-perikelen in de afgelopen 4 jaar hebben mijn plezier in Tesla wel bedorven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:03
spartacusNLD schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:18:
[...]

Bedankt!

Enorm interessant filmpje, die goed weer geeft dat de software in staat is snel te schakelen. Top!

Ik zit nog op de update te wachten.. 2024.2.2
Bij 0:54 schijnt ie vol op een auto aan de andere kant. Elders in het filmpje ook vol op de vangrail terwijl er anderen rijden aan de andere kant. Geen idee hoe andere merken dit doen, maar ik vind het niet geschikt voor druk verkeer als ik dit zo zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:06
GekkeRipper schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:58:
[...]

Bij 0:54 schijnt ie vol op een auto aan de andere kant. Elders in het filmpje ook vol op de vangrail terwijl er anderen rijden aan de andere kant. Geen idee hoe andere merken dit doen, maar ik vind het niet geschikt voor druk verkeer als ik dit zo zie.
Zelfde ervaring met een '22 Audi. Het werkt, maar vaak nét een fractie te laat waardoor je plotseling zichtbare (voor de camera) tegenliggers volledig verblindt. Daarnaast schijn je vrachtwagens per definitie in de ogen omdat de software let op de koplampen. Heb de functie na een week niet meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:15

djbarney

XBL: DeejayBarney

GekkeRipper schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:58:
[...]

ik weet dat het met tesla en nieuwe features (of bestaande features), vaak hopen is dat t beter word met volgende updates, maar vind het voor een allereerste versie op zich al best netjes. de snelweg waar deze persoon op rijd zou ik sowieso met die drukte nooit grootlicht aan hebben staan, en dit is al bijna bruikbaar ondanks die drukte in de andere richting. denk dat het net als de nieuwe visual park assist met wat meer updates vanzelf beter gaat worden.

het is in ieder geval al n stuk beter dan de 80% van de tesla's die de maan kietelen met hun koplamp afstelling, dus netto wellicht een verbetering :P

[ Voor 8% gewijzigd door djbarney op 30-01-2024 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:24
PdeBie schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:36:
[...]

1.5 maand verder, maar het is dan eindelijk gerepareerd hoor! Nieuw stuur in de auto en de achterbank is hersteld. Hiermee is de soap eindelijk afgelopen (hoop ik).

Nu nog tot en met oktober met de auto en dan iets nieuws. Geen idee nog wat, maar geen Tesla meer in ieder geval. Jammer, want de Y was een logische opvolger geweest gezien de bijtelling en de gezinsuitbreiding. Maar deze hele soap en eerdere service-perikelen in de afgelopen 4 jaar hebben mijn plezier in Tesla wel bedorven.
Ik kan je frustratie begrijpen, maar ben dan wel benieuwd waar je denkt zo veel beter af te zijn.

Ik spreek vanuit een situatie dat ik tot hiertoe 1 klein probleempje had, wat bij mij thuis in no-time opgelost is. Voorlopig doet Tesla beter dan elk ander merk dat ik tot hiertoe gereden heb.
Enkel van Audi kan ik getuigen dat er op 4 jaar en 160k niks gebeurd is buiten regulier onderhoud. Met andere merken heb ik ook de nodige illusies zien doorprikken (BMW, Volvo, VW).

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zitten op de model Y nu ook matrix headlights (als ik er eentje nu bestel)? En zo ja, is dat softwarematig nu al ondersteund?
Heb het op mijn huidige Audi ook en idd soms net te langzaam maar bij nacht op rustige (snel)wegen toch vaak wel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-06 21:18
[...]

Snap het volledig, ben 1 keer bij Tesla Utrecht geweest voor de aflevering, daar ging al zoveel mis dat ik mijzelf hebt beloofd daar nooit meer zaken mee te doen. Ongekende amateurisme en onbeschoftheid. Andere vestigingen doen het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Allewijn schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:37:
[...]

Zitten op de model Y nu ook matrix headlights (als ik er eentje nu bestel)? En zo ja, is dat softwarematig nu al ondersteund?
Heb het op mijn huidige Audi ook en idd soms net te langzaam maar bij nacht op rustige (snel)wegen toch vaak wel erg fijn.
Het zou er op zitten, maar buiten een gewone auto high beam is het niet door de software ondersteund.

Wellicht komt het wel op de juniper update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
@Tommie12 ok het zit er dus FYSIEK op zeg jij.
Dan zal er toch wel een keer een de update komen dat het ook geactiveerd wordt...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:23
[...]

Dan zou ik maar geen VW kopen, 3 maand geleden constant allemaal waarschuwingen op het scherm, traffic assist niet beschikbaar, SOS service niet beschikbaar en dat iedere paar minuten.
Naar het service center na 2 weken wachten en ik had een nieuw stuur nodig, daar 2 maanden op zitten wachten met een auto die elke paar minuten een waarschuwing geeft en 2 week geleden een nieuw stuur gekregen.
Guess what, ellende begon gisteren weer.

Heb er tot op de dag vandaag spijt van dat ik geen tesla heb gehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
Allewijn schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:42:
@Tommie12 ok het zit er dus FYSIEK op zeg jij.
Dan zal er toch wel een keer een de update komen dat het ook geactiveerd wordt...?
JA, alleen dat zal pas komen als het een prio wordt .. En remember... Elon time.

Mijn advies, koop de auto voor wat die nu kan en biedt, en niet wat misschien ooit nog komt.

Er zijn mensen die bijna 10k betaald hebben voor FSD, en FSD kan niks in EU.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:03
1.5 maand verder, maar het is dan eindelijk gerepareerd hoor! Hiermee is de soap eindelijk afgelopen (hoop ik).
Nu nog tot en met oktober met de auto en dan iets nieuws. Geen idee nog wat, maar geen Tesla meer in ieder geval. Maar deze hele soap en eerdere service-perikelen in de afgelopen 4 jaar hebben mijn plezier in Tesla wel bedorven.
Ik denk dat Tesla hier echt moet verbeteren. Mijn neef heeft zijn Tesla Model X ook vervangen door een Porsche, nadat hij 3 maanden in Utrecht had gestaan voor reparatie. Nooit kwam er een deugdelijke update. Wel twee keer gezegd dat hij ‘deze week ’klaar’ zou zijn, maar voor de zekerheid toch nog maar eens gebeld voordat hij naar Utrecht af zou reizen
en inderdaad : nee, we hebben het nog niet op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Interessant. Staat ergens of deze ook naar matrix led model 3 (2021-2023) zou komen?
Want ik vind de highland koplampen wel minder in het algemeen.
Zie ook filpmje van Ome Bjorn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Megat schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:58:
[...]

Ik denk dat Tesla hier echt moet verbeteren. Mijn neef heeft zijn Tesla Model X ook vervangen door een Porsche, nadat hij 3 maanden in Utrecht had gestaan voor reparatie. Nooit kwam er een deugdelijke update. Wel twee keer gezegd dat hij ‘deze week ’klaar’ zou zijn, maar voor de zekerheid toch nog maar eens gebeld voordat hij naar Utrecht af zou reizen
en inderdaad : nee, we hebben het nog niet op kunnen lossen.
Ik heb het idee dat de Tesla sales veel sneller groeien dan Tesla service het kan bijhouden. Dus dit probleem kon wel eens op korte termijn steeds vervelender worden. Waarschijnlijk kun je het beste je Tesla total loss rijden vs bijna total loss rijden. Heb je het snelst een Tesla weer terug.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-06 15:09

Ik ga dit in elk geval straks regelen via een Tesla integratie van mijn Home assistant. Daarmee kun je alles instellen en is nog gratis ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
SirLct schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:05:
[...]

Interessant. Staat ergens of deze ook naar matrix led model 3 (2021-2023) zou komen?
Want ik vind de highland koplampen wel minder in het algemeen.
Zie ook filpmje van Ome Bjorn.
Helaas, (nog) niet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

Ik gebruik het niet omdat t me veel te veel tijd kost. Als ik m'n bammetjes aan het smeren ben of als het niet vriest m'n schoenen aantrek laat ik 'm voorverwarmen. Lang zat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PdeBie
Tommie12 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:20:
[...]

Ik kan je frustratie begrijpen, maar ben dan wel benieuwd waar je denkt zo veel beter af te zijn.
Zelf altijd Peugeot en daarna Volvo gereden. Altijd keurig geholpen en, waar Tesla (Utrecht) in mijn geval continu heeft gefaald, duidelijke communicatie over het hoe en wat.

Verder natuurlijk het voordeel dat er in mijn woonplaats ook gewoon dealers/onderhoudlocaties zitten van deze merken en ik dus niet 30 minuten tot 3 kwartier in de auto moet zitten om bij de garage te komen.

En niet dat die merken heilig zijn, want ook daar hoor je soms rare verhalen, maar die heb ik nooit meegemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door PdeBie op 30-01-2024 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
PdeBie schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:29:
[...]

Zelf altijd Peugeot en daarna Volvo gereden. Altijd keurig geholpen en, waar Tesla (Utrecht) in mijn geval continu heeft gefaald, duidelijke communicatie over het hoe en wat.

Verder natuurlijk het voordeel dat er in mijn woonplaats ook gewoon dealers/onderhoudlocaties zitten van deze merken en ik dus niet 30 minuten tot 3 kwartier in de auto moet zitten om bij de garage te komen.

En niet dat die merken heilig zijn, want ook daar hoor je soms rare verhalen, maar die heb ik nooit meegemaakt.
Jij bent voor mij dat rare verhaal wat betreft locatie Utrecht. 4 of 5x geweest en nog nooit problemen gehad met die mannen daar. Stuk voor stuk toppers, paar keer ritjes gemaakt met monteurs ook leuke gasten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Oekol schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:13:
[...]

Jij bent voor mij dat rare verhaal wat betreft locatie Utrecht. 4 of 5x geweest en nog nooit problemen gehad met die mannen daar. Stuk voor stuk toppers, paar keer ritjes gemaakt met monteurs ook leuke gasten. :)
Haha dat zal vast en zeker. Ik zeg ook niet dat niemand meer een tesla moet kopen/leasen, maar mijn ervaringen hebben doen besluiten dat het voor mij na deze auto stopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Idanue schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:45:
[...]

Dan zou ik maar geen VW kopen, 3 maand geleden constant allemaal waarschuwingen op het scherm, traffic assist niet beschikbaar, SOS service niet beschikbaar en dat iedere paar minuten.
Naar het service center na 2 weken wachten en ik had een nieuw stuur nodig, daar 2 maanden op zitten wachten met een auto die elke paar minuten een waarschuwing geeft en 2 week geleden een nieuw stuur gekregen.

Speelt dit geintje nog steeds? Bij de Enyaq hadden wij dit ook en is het stuur 2x vervangen maar het probleem was niet opgelost. We hebben het nu over een jaar geleden dat de auto weg is gedaan. Dit is toch wel triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appletreelane
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-06 20:18
JohanB schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:18:
[...]

Mijn vermoeden over het willekeurig naar de max snelheid remmen is meer dat het vrijwel elke “rijbaan verandering” is. Dus snelwegen die samen komen, splitsen, een grote bocht hebben e.d. (meestal maar niet altijd, dus kan ook zijn dat het neg een iets andere definitie is)
Sinds ik de auto rijd (2019) heb ik op 1 punt het tegenovergestelde. Daar gaat ie vanzelf (AP) van 80km/u naar 100km/u. Dat gebeurt als je vanuit Eindhoven de A50 oprijdt richting Nijmegen vanaf de Kennedylaan.
Enige punt waarvan ik weet dat het daar gebeurt maar er zijn dus wellicht meer van die plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBruce
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
Vraag over mijn M3 rwd uit 2023. De eerste paar maanden na aanschaf in juni 2023 was 100% battery goed voor 440 km. Later nam dat af naar zo”n 435 km en nu staat 100% voor 429 km. Is dit ‘normaal’, komt het door de lagere temperatuur en kan ik de actieradius weeropkrikken naar 440km?

Laden gebeurt aan een 11Kwh laadpunt. Doorgaans 1 x per week en altijd tot 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
TheBruce schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:01:
Vraag over mijn M3 rwd uit 2023. De eerste paar maanden na aanschaf in juni 2023 was 100% battery goed voor 440 km. Later nam dat af naar zo”n 435 km en nu staat 100% voor 429 km. Is dit ‘normaal’, komt het door de lagere temperatuur en kan ik de actieradius weeropkrikken naar 440km?

Laden gebeurt aan een 11Kwh laadpunt. Doorgaans 1 x per week en altijd tot 100%.
Range is altijd afhankelijk van (buiten)temp en ik meen ook op basis van rijgedrag.
Verder mogelijk de eerste degradatie van de accu? Uit welke maand van 2023? Hoe veel km heb je er al mee gereden? 429 vs 440km is natuurlijk denk ik verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 22:35

ScreamGT

joejoe

Hey dit is tof! Zou weleens tijd worden dat die "domme" matrix koplampen aan het werk gezet gaan worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:00

2 tips die al vaak voorbij zijn gekomen:
  • Laat hem altijd op percentage staan. Tesla laat als range in km de EPA rating zien, ongeacht omstandigheden, waardoor je er precies niets aan hebt.
  • Maak je niet te veel zorgen over degradatie. Na verloop van tijd daalt je range, maar niet altijd constant. Soms zul je zelfs zien dat het weergeven aantal km weer omhoog gaat. Vaak vindt de meeste degradatie in het begin plaatst en gaat het daarna steeds langzamer. Gewoon lekker in rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
De mensen met een nieuwe Tesla model 3 'highland' krijgen binnenkort de update met de adaptieve koplampen. De updates zijn namelijk gestart, dus zal de komende dagen / weken naar de auto komen.
https://www.notateslaapp....on/2024.2.2/release-notes

De 2.2 werd sinds 28e gepushed en nu is er een 2.2.1 versie die nog niet gepushed is naar überhaupt een auto. Wellicht dat zelfs FSD 12 er in zit, maar dat is nog niet duidelijk. Ben heel benieuwd, kan ook nog zo zijn dat de adaptieve koplampen er nog niet inzitten in de NLse software. Dus deel het graag als je hem krijgt :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vXn3c7u.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 22:20

Heb je nu winterbanden? die hebben hogere rolweerstand. Behalve temperatuur en weersomstandigheden kan dit ook een verklaring zijn. Conditie van de banden (niet te zacht) speelt sowieso een rol in verbruik.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBruce
  • Niet online
Allewijn schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:10:
[...]

Range is altijd afhankelijk van (buiten)temp en ik meen ook op basis van rijgedrag.
Verder mogelijk de eerste degradatie van de accu? Uit welke maand van 2023? Hoe veel km heb je er al mee gereden? 429 vs 440km is natuurlijk denk ik verwaarloosbaar.
Het is een M3 uit juni 2033 waar ik inmiddels 7.300 km mee heb gereden. Qua rijstijl denk ik dat het een ‘rustige’ rijstijl is. Meestal korte ritten, een combi van snelweg en stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBruce
  • Niet online
eltron schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:06:
[...]

Heb je nu winterbanden? die hebben hogere rolweerstand. Behalve temperatuur en weersomstandigheden kan dit ook een verklaring zijn. Conditie van de banden (niet te zacht) speelt sowieso een rol in verbruik.
Nee, de gewone standaard zomerbanden die koud op 2,9 bar staan. Maar je hebt gelijk dat dat van invloed kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34

johanm3

Het kan altijd slechter

Megat schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:58:
[...]

Ik denk dat Tesla hier echt moet verbeteren. Mijn neef heeft zijn Tesla Model X ook vervangen door een Porsche, nadat hij 3 maanden in Utrecht had gestaan voor reparatie.
Even nieuwsgierig…, krijg je dan wel iets van een leen auto mee? Of ben je dan lange tijd auto loos? Hoe is die service van tesla?

Gadgets fan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBruce
  • Niet online
Telesto schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:40:
[...]

2 tips die al vaak voorbij zijn gekomen:
  • Laat hem altijd op percentage staan. Tesla laat als range in km de EPA rating zien, ongeacht omstandigheden, waardoor je er precies niets aan hebt.
  • Maak je niet te veel zorgen over degradatie. Na verloop van tijd daalt je range, maar niet altijd constant. Soms zul je zelfs zien dat het weergeven aantal km weer omhoog gaat. Vaak vindt de meeste degradatie in het begin plaatst en gaat het daarna steeds langzamer. Gewoon lekker in rijden :)
:*) ja, of er een sticker overheen plakken. Ik houd het even in de gaten maar hoop wel dat het hierbij blijft. Dat lekker rijden gaat zeker lukken :D man, iedere dag een feestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 12:30
Idanue schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:45:
[...]

Is de 12volt accu misschien niet goed?
...dan krijg je vaak alle waarschuwingen die er zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Ferry34 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:42:
[...]

Is de 12volt accu misschien niet goed?
...dan krijg je vaak alle waarschuwingen die er zijn
Is een bekend probleem wat al meer dan een jaar speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 12:30

Komt helemaal door dalende temperatuur.
Is helemaal normaal.
Kou is grootste factor, daarna regen en wind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-06 14:10
Vanochtend wilde ik met de Model Y naar het werk gaan en viel me voor het de deur uitstappen op dat ik een notificatie had gehad over het laagspanningsysteem. Auto heeft zichzelf volledig uitgeschakeld en is niet meer bruikbaar (lader was nota bene nog ingeplugd). Morgen wordt ie afgesleept naar het servicecenter. Las al iets over vervangen van de pyrotechnic battery. Hebben hier meer mensen al eens zoiets meegemaakt?
Pagina: 1 ... 238 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: