Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 227 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.010 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Inspired schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:48:
[...]

Heb jij BYD dan? Dan zou het wel kloppen volgens de theorie van @Mc_Smurf
Ik heb BYD blade, maar let op: het is een theorie van @Mc_Smurf zonder enig bewijs. Zoals al aangegeven is de VIN decoder info ook onjuist. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daemonix schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:51:
[...]

Ik heb BYD blade, maar let op: het is een theorie van @Mc_Smurf zonder enig bewijs. Zoals al aangegeven is de VIN decoder info ook onjuist. ;)
Nou ja, kan best zijn dat "zijn" theorie wel klopt. Vind op het Duitse forum ook meer "bewijs".

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 15:41
Maar zie ik het verkeerd dat Autopilot in NL (zonder enhanced) niet meer is dan gewoon Lane Assist? Ook de Toyota van mijn vrouw heeft dat en die zeurt nergens over. Tesla extra onder loep door FSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:21

WhySoSerious

Be the change.

Diep onder de indruk van de tractiecontrole van de Y RWD icm winterbanden (Pirelli SottoZero's). Weliswaar maar kort stukje gereden, maar het is gewoon sturen en gas even. Auto regelt het wel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Vanochtend geupdate naar .9.

Nu gaat oplaadpoort open en meteen weer dicht. Dus geen mogelijkheid om kabel aan te sluiten.
Kan hem mat hand blokkeren en kabel aansluiten...

Serviceverzoek ingediend.

Meer mensen hier mogelijk last na de update?
Gisteren voor update nog geladen zonder probleem overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:05

Bob

WhySoSerious schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:56:
Diep onder de indruk van de tractiecontrole van de Y RWD icm winterbanden (Pirelli SottoZero's). Weliswaar maar kort stukje gereden, maar het is gewoon sturen en gas even. Auto regelt het wel d:)b
Met factory zomerbanden ben ik ook onder de indruk :) Ik voorzie genoeg remweg en de rest gaat vanzelf.
HGM schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:58:

Nu gaat oplaadpoort open en meteen weer dicht. Dus geen mogelijkheid om kabel aan te sluiten.

Toevallig geen ijs dat de volledige opening blokkeert?

[ Voor 36% gewijzigd door Bob op 18-01-2024 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Bob schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:58:
[...]

Met factory zomerbanden ben ik ook onder de indruk :) Ik voorzie genoeg remweg en de rest gaat vanzelf.

[...]

Toevallig geen ijs dat de volledige opening blokkeert?
Nee zit in zuid-Frankrijk met 15+ graden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Laatst online: 10:27
HGM schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:58:

Ook al harde reset uitgevoerd met beide stuurknoppen ingedrukt houden?

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Jochemp schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:06:
[...]

Ook al harde reset uitgevoerd met beide stuurknoppen ingedrukt houden?
Ja.

En geprobeerd zowel via app, als auto.
Maar blijft open en meteen weer dichtgaan.

Op internet ook mensen die zeggen een keer aan nood-unlock trekken, maar helpt ook niet. Maargoed staat nu te laden met klep geblokkeerd op laadkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
@HGM Heb ik ook gehad afgelopen december in Zwitserland. Heb het klepje toen met de hand tegengehouden en laadkapel ingeplugd.

Na het laden terug gereden naar het hotel, en daarna was het probleem ook weer vanzelf opgelost.

Ik heb er in ieder geval geen serviceverzoek voor nodig gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Aeonis schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:34:
Ik ben waarschijnlijk de zoveelste, maar wie overweegt een andere auto door de 5-waarschuwingen update?

Voor mijn werk maak ik behoorlijk lange snelweg ritten, en autopilot maakt het rijden een enorm stuk veiliger, met name als je een beetje moe bent na een lange dag. Auto blijft netjes binnen de lijnen en maakt rijden minder vermoeiend.

Het probleem met het systeem is, dat je zelfs met je handen aan het stuur waarschuwingen kunt krijgen.. altijd weer iets het stuur naar een zijkant trekken om de waarschuwing weg te krijgen, en bij even niet opletten en te lang blauw geknipper op het scherm: AP uit. Tegenwoordig kun je niet eens meer naar je navigatie kijken, of een zakdoekje uit de middenconsole pakken, direct weer een waarschuwing. Als mijn vrouw rijdt, moet ik haar ook continue zeggen dat ze het stuur iets moet bewegen, omdat het blauwe geknipper weer in beeld staat.

Ik zie autopilot in NL niet meer dan gewoon adaptive cruise control + lane assist... het 5-waarschuwingen systeem lijkt me dan ook ontwikkeld voor de Amerikaanse markt en FSD? Terecht dat mensen met dat systeem op de weg moeten blijven letten.

Binnenkort 14 uur rijden naar Frankrijk.. ik heb nu 2/5 waarschuwingen. Als ik tijdens de lange rit op 5/5 kom en geen 'Lane Assist' meer kan gebruiken in een auto van deze prijsklasse, wtf?...
Ik begrijp dit echt niet. Ik heb nog geen enkele waarschuwing.
De eerste 2 seconde na inschakelen van autopilot lijkt hij wel streng, maar daarna kan ik gerust tweakers gaan zitten lezen via de browser en krijg nog geen waarschuwing. Zolang ik maar druk houd op het stuur.

Hij mijn auto een speciale versie die minder streng is ofzo? (Want dat lijkt mij heel sterk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijts
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:22
Inspired schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:54:
[...]

Nou ja, kan best zijn dat "zijn" theorie wel klopt. Vind op het Duitse forum ook meer "bewijs".
Ik reageer even op het laatste relevante bericht ipv elk afzonderlijk.

België, dus kentekeninfo levert niks op.

VIN Decoder gaf inderdaad voor 7e karakter E (=NMC/NCA) of F (=LFP) aan en mijn VIN start met XP7YGCESXRB.

Nog even afwachten tot levering dus om echt te weten wat erin zit. Blijkbaar te raadplegen via "Controls > Software > Additional Vehicle Information"

< Disclaimer: Het is m'n eerste Tesla ;) >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik ben waarschijnlijk de zoveelste, maar wie overweegt een andere auto door de 5-waarschuwingen update?

Voor mijn werk maak ik behoorlijk lange snelweg ritten, en autopilot maakt het rijden een enorm stuk veiliger, met name als je een beetje moe bent na een lange dag. Auto blijft netjes binnen de lijnen en maakt rijden minder vermoeiend.

Het probleem met het systeem is, dat je zelfs met je handen aan het stuur waarschuwingen kunt krijgen.. altijd weer iets het stuur naar een zijkant trekken om de waarschuwing weg te krijgen, en bij even niet opletten en te lang blauw geknipper op het scherm: AP uit. Tegenwoordig kun je niet eens meer naar je navigatie kijken, of een zakdoekje uit de middenconsole pakken, direct weer een waarschuwing. Als mijn vrouw rijdt, moet ik haar ook continue zeggen dat ze het stuur iets moet bewegen, omdat het blauwe geknipper weer in beeld staat.

Ik zie autopilot in NL niet meer dan gewoon adaptive cruise control + lane assist... het 5-waarschuwingen systeem lijkt me dan ook ontwikkeld voor de Amerikaanse markt en FSD? Terecht dat mensen met dat systeem op de weg moeten blijven letten.

Binnenkort 14 uur rijden naar Frankrijk.. ik heb nu 2/5 waarschuwingen. Als ik tijdens de lange rit op 5/5 kom en geen 'Lane Assist' meer kan gebruiken in een auto van deze prijsklasse, wtf?...
Ja, hij is strenger sinds de meest recente grote updates. Nee, ik overweeg geen andere auto ervoor.

Vind dat je het behoorlijk overdreven voorstelt. Voordat je een disengagement krijgt van AP door niet opletten of geen druk op het stuur ben je echt wel even bezig en heb je een hoop visueel en auditief 'genegeerd' of gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 08:20
Bah, ik baal wel een beetje van de prijsdaling.

Ik neem eigenlijk binnenkort een LR met 20", quicksilver en een trekhaak in ontvangst. Voor minder geld heb ik nu de Performance. Lijkt erop dat de LM het contract niet zomaar kan/wil ontbinden en een nieuwe wil bestellen. Volgens mij kan het vanuit Tesla wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Falqoon schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:51:

Ik neem eigenlijk binnenkort een LR met 20", quicksilver en een trekhaak in ontvangst. Voor minder geld heb ik nu de Performance. Lijkt erop dat de LM het contract niet zomaar kan/wil ontbinden en een nieuwe wil bestellen. Volgens mij kan het vanuit Tesla wel.
Her zou mij niets verbazen als die wel bij Tesla gaan kijken om het verschil terug te krijgen maar jou geen nieuw contract aanbieden zodat jij er ook maar iets van voordeel uithaalt.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:51

Is totaal niet herkenbaar. Zit inmiddels op de laatste versie 2023.44.30.9 sinds vanmorgen maar ook met oudere versies heb ik geen strike gehad, hooguit dat ik iets meer tegenstuur moet geven. In al die tijd 1 x een nag gehad dat ik mijn ogen op de weg moest houden (direct na inschakelen) Kijk gewoon om me heen, kijk op/bedien het scherm. Ook vanmorgen 90% op autopilot gereden zonder enig probleem (90 km snelweg)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-09 11:22
MazeWing schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:55:
[...]

Her zou mij niets verbazen als die wel bij Tesla gaan kijken om het verschil terug te krijgen maar jou geen nieuw contract aanbieden zodat jij er ook maar iets van voordeel uithaalt.
Lagere fiscale waarde? Zal schelen in de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
MooieMario schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:02:
[...]

Lagere fiscale waarde? Zal schelen in de bijtelling.
Ja, precies, vooral je aandacht daarop richten. Qua maandelijks leasebedrag hoef je niets te verwachten. De LM zal al niet echt blij zijn met de plotselinge prijsdalingen van Tesla.

Dus als je in ieder geval regelt dat de fiscale waarde de nieuwe is, scheelt het bijtelling.

En met andere woorden, je had de auto besteld onder de toen geldende voorwaarden.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chonn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 09:35

Ach, ik heb dezelfde uitvoering die jij gaat leasen privé gekocht 10 maanden geleden... Die had ik nu dus ook voor 4K minder kunnen hebben. Dus ik denk dat privé kopers nog wat meer zullen balen... maar aan de andere kant, ik vond het toen een goede deal en wist dat de prijzen wellicht nog verder zouden zakken (los van de einde 'kwartaal' aanbiedingen die ook interessant zijn). Kortom, jammer maar was wel een beetje te verwachten van Tesla.

Voor de EV-omslag is dit natuurlijk wel een goede ontwikkeling, de concurrentie zal wel mee moeten gaan. Met de huidige MY prijzen is deze zeker prijstechnisch concurrerend met ICE alternatieven. De MY RWD met SEPP subsidie helemaal.

MY LR QuickSilver 2023 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
Schijnbaar ben ik de uitzondering als ik dit zo lees qua AP waarschuwingen. Ik heb blijkbaar ook een maand zonder een enkele waarschuwing rondgereden, maar sinds updaten naar .8 heb ik er deze week al 2.

Heb het idee dat wanneer je bij het blauwe knipperen even weg kijkt, direct de pineut bent voor een waarschuwing en niet meer de tijd krijgt om je stuur iets te bewegen?
Of misschien kan de interieur camera mijn ogen niet goed lezen door mijn bril, zeg het maar..

Ik zal de camera eens afplakken, kijken of dat helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:21
SquareOne schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:13:
[...]
Kun je dat nog wat verder toelichten?

Mijn begrip was juist dat LR sneller kan laden en dat dat juist tijdwinst op zou leveren.
Het is me overigens wel opgevallen met mijn M3P dat zodra je de eerste 20% geladen hebt, dat de snelheid alweer heel snel terug zakt naar 150KW o.i.d. vanaf dat moment zal er dan inderdaad weinig snelheidswinst zijn t.o.v. een RWD
Het ligt aan de batterij van de RWD. Als je de BYD blade batterij hebt, is de laadcurve gemeten in tijd voor bijgeladen kilometers bijna gelijk aan die van de LR, en op een deel van de curve zelfs sneller.

DaCoTa in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Het meten in percentages is IMO niet nuttig, omdat die toch niet vergelijkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 15:17

hmr

Heeft iemand aanraders voor het leasen van een zakelijke MYLR?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:06
Aeonis schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:15:
Schijnbaar ben ik de uitzondering als ik dit zo lees qua AP waarschuwingen. Ik heb blijkbaar ook een maand zonder een enkele waarschuwing rondgereden, maar sinds updaten naar .8 heb ik er deze week al 2.

Heb het idee dat wanneer je bij het blauwe knipperen even weg kijkt, direct de pineut bent voor een waarschuwing en niet meer de tijd krijgt om je stuur iets te bewegen?
Of misschien kan de interieur camera mijn ogen niet goed lezen door mijn bril, zeg het maar..

Ik zal de camera eens afplakken, kijken of dat helpt
Nee hoor, ik ervaar exact hetzelfde. Mocht gisteren mijn autopilot weer activeren, alsof ik een klein kind ben. Dit is wel een grote misser helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 10:46

Veel succes, dat gaan ze toch niet goedkeuren. Mijn ervaring met meerdere leasemij’s is dat ze verre van flexibel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puntje-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:58
Ik had mijn auto vandaag af kunnen halen (MY RWD) maar na de prijsdaling van 2000 euro en een korting op de huurkoop lening van 3,5% heb ik het toch maar even uitgesteld en een nieuwe aanvraag ingediend. Afspraak staat nu voor aankomende dinsdag. Toch wel blij mee, scheelt aanzienlijk in geld vooral omdat het allemaal prive is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
-Muncky- schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:41:
[...]

Veel succes, dat gaan ze toch niet goedkeuren. Mijn ervaring met meerdere leasemij’s is dat ze verre van flexibel zijn.
Je hebt een contract getekend tenslotte. Ik vind het niet zo gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Laatst online: 27-08 09:27
Even een andere vraag: met de sneuw een beetje "gespeeld" op de parkeerplaats en de rotondes op m'n zomerbanden.

De tesla is makkelijk in de slip te krijgen maar lastig in de slip te houden, tractie controle grijpt gelijk in en ik zie mezelf nog niet 1,2,3 een donut maken.

Maar vond het wel heel leuk. Iemand ervaring met een leuke slipcursus van bedrijf dat ervaring heeft met Tesla's en ook de instellingen in track mode? Ik heb track mode nog nooit gebruikt, maar voor de fun lijkt mij wel leuk om bv traction control helemaal uit te zetten en al driftend over de baan (als dat kan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 19:30
Aeonis schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:45:
[...]

Vreemd, dan is het er dus al een lange tijd, heb er geen last van gehad. Volgens de app heb ik 2023.44.30.8, volgens mij vorige week geüpdatet. Heb sinds deze week 2x een waarschuwing gekregen, 1x met handen aan het stuur doordat ik het blauwe licht te laat zag en te weinig druk gaf, en 1x door naar beneden te kijken bij AP in de file met langzaam rijdend verkeer.

Zal na verloop van tijd mijn teller weer naar 0 gaan, of is het nu net zo lang wachten tot 5 en ben je dan de pineut? Op deze manier van detectie gaat dat zeker weten gebeuren als ik nu al op 2 zit.
Ik dacht dat de teller enkel omhoog ging als je een alarm hebt gehad dat AP voor de rest van de rit niet meer beschikbaar is. Of is dat gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
LucLey schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:49:
[...]

Ik dacht dat de teller enkel omhoog ging als je een alarm hebt gehad dat AP voor de rest van de rit niet meer beschikbaar is. Of is dat gewijzigd?
Ah correctie, met waarschuwing bedoel ik inderdaad de waarschuwing dat AP uit gaat en het rode stuur in beeld komt. Dan gaat de teller omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 08:20
MazeWing schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:55:
[...]

Ik heb een aanvraag ingediend om te annuleren, en om inplaats daarvan een Performance te bestellen. Ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-09 22:39
Net even een rondje op MP zitten kijken naar de model Y, maar je kunt in veel gevallen beter een nieuwe bestellen dan een 2e handse kopen. Denk dat er nog een paar de prijs bij moeten gaan stellen.

Kan me wel voorstellen dat de Tesla hierdoor steeds minder populair wordt bij handelaren, en dus ook de inruil daaronder gaat lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aeonis schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:55:
Maar zie ik het verkeerd dat Autopilot in NL (zonder enhanced) niet meer is dan gewoon Lane Assist? Ook de Toyota van mijn vrouw heeft dat en die zeurt nergens over. Tesla extra onder loep door FSD?
Deze update is voortgekomen uit extra onderzoek van NHTSA in de VS naar een aantal ongelukken bij gebruik van Autopilot. Daaruit bleek dat sommige bestuurders onvoldoende aan het opletten waren en als oplossing heeft Tesla deze update moeten uitrollen.

Inderdaad is de basis Autopilot met gebruik van Autosteer vergelijkbaar met Lane Follow Assist (of vergelijkbaar) wat andere merken ook bieden. Alleen ligt Tesla erg onder het vergrootglas in de VS; dat lijkt ook mede politiek ingegeven te zijn. Er zijn enkele senatoren die zich in dat dossier hebben vastgebeten en die lijken ook druk te zetten op NHTSA bij dat onderzoek.

Sommige merken hebben ook een vorm van controle op waakzame bestuurders. Het blijft vreemd dat sommige andere merken dit kennelijk zonder enige controle op misbruik mogen doen. Of wat dacht je van de ouderwetse niet-adaptieve cruise control? Ook dat mag gebruikt worden zonder controle op een alerte bestuurder en is zelfs nog gevaarlijker. Erg selectief dus...

Maar dat gezegd hebbende: ik heb eigenlijk weinig problemen met de meldingen. Lichte tegendruk op het stuur; beetje naar links, beetje naar rechts; tegen de weerstand aan. Ik doe dat met mijn handen in mijn schoot en dan een beetje met duimen en wijsvingers bewegen. Nog geen disengagements gehad wegens de waarschuwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 15:17

hmr

gjcvro schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:16:
Net even een rondje op MP zitten kijken naar de model Y, maar je kunt in veel gevallen beter een nieuwe bestellen dan een 2e handse kopen. Denk dat er nog een paar de prijs bij moeten gaan stellen.

Kan me wel voorstellen dat de Tesla hierdoor steeds minder populair wordt bij handelaren, en dus ook de inruil daaronder gaat lijden.
En de pijn van mensen die er al een hebben wordt maar groter. Tesla gaat richting de top afschrijvers :P

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
hmr schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:33:
[...]

En de pijn van mensen die er al een hebben wordt maar groter. Tesla gaat richting de top afschrijvers :P
Of de handelaren gaan hun prijs aanpassen. Als er gewoon vraag naar is, dan moeten ze wel. Tesla levert nu in, dat weten ze. Maar aan de andere kant krijgen ze ook meer data binnen door meer verkopen. Meer data betekent (nog) betere auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-09 09:04
The_Woesh schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:44:
Even een andere vraag: met de sneuw een beetje "gespeeld" op de parkeerplaats en de rotondes op m'n zomerbanden.

De tesla is makkelijk in de slip te krijgen maar lastig in de slip te houden, tractie controle grijpt gelijk in en ik zie mezelf nog niet 1,2,3 een donut maken.

Maar vond het wel heel leuk. Iemand ervaring met een leuke slipcursus van bedrijf dat ervaring heeft met Tesla's en ook de instellingen in track mode? Ik heb track mode nog nooit gebruikt, maar voor de fun lijkt mij wel leuk om bv traction control helemaal uit te zetten en al driftend over de baan (als dat kan).
Kan niet. Voor Drift heb je de S3XY buttons of Knob (of commander & app op je tel) nodig, daar kan je hem op Drift mode zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:29
Voor de mensen die zich afvragen, ik heb de laadlimiet toch op X% ingesteld, en hij stopt bij X-1% al met laden.

Viel me net op dat hij vrij "hakkerig" is wat percentages betreft. Mijn auto was volgens de app klaar met laden met 79% terwijl de limiet op 80% staat. Wat blijkt, SOC is 79,9%, en blijkbaar is dat ergens in de vergelijking wél 80% maar voor de dashboard / app weergave dus niet :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
gjcvro schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:16:

Tweedehandsprijzen zullen nog wel een paar jaar onzeker zijn. De nieuwprijsontwikkeling is een onzekere factor. De markt voor EV's groeit nog altijd. De nieuwprijstrend lijkt voorlopig nog licht dalend.

Aan de andere kant is de vraag naar tweedehands EV's gewoon stevig. Zéker de modernere modellen, met een prima pakket, temperatuurmanagement blijven ook met véél kilometers gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martydejouwer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-01 10:26
Beste forum en tesla genoten,

Afgelopen dinsdag onze MYRWD in ontvangst genomen helemaal geladen in Groningen. Bij thuiskomt aan de stekker gehangen en gelijk een error melding dat de kabel niet kan worden vergrendeld (wel het geval in Groningen) van alles geprobeerd maar zonder resultaat. Ik hoor het motortje van het palletje verschillende keren gaan en daarna de errormelding. Met wat kunst en vliegwerk wel aan het laden gekregen maar dit is toch niet echt een leuke situatie voor een nieuwe Y bezitter..

Misschien weet een van jullie wat ik zou kunnen doen en of de Y wel kan opladen bij fastned of een Suc (zijn wat te ver weg om eens te proberen) met deze error melding

Service call is wel geplaatst maar kan pas over een maand naar tesla voor service (kon niet kiezen voor een ranger)

Edit: info heb drie verschillende kabels geprobeerd de granny, mennekes (blauw), mennekes van de Renault Slowy van mijn vrouw.. werken allemaal niet helaas

[ Voor 9% gewijzigd door martydejouwer op 18-01-2024 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
martydejouwer schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:15:
Beste forum en tesla genoten,

Afgelopen dinsdag onze MYRWD in ontvangst genomen helemaal geladen in Groningen. Bij thuiskomt aan de stekker gehangen en gelijk een error melding dat de kabel niet kan worden vergrendeld (wel het geval in Groningen) van alles geprobeerd maar zonder resultaat. Ik hoor het motortje van het palletje verschillende keren gaan en daarna de errormelding. Met wat kunst en vliegwerk wel aan het laden gekregen maar dit is toch niet echt een leuke situatie voor een nieuwe Y bezitter..

Misschien weet een van jullie wat ik zou kunnen doen en of de Y wel kan opladen bij fastned of een Suc (zijn wat te ver weg om eens te proberen) met deze error melding

Service call is wel geplaatst maar kan pas over een maand naar tesla voor service (kon niet kiezen voor een ranger)

Edit: info heb drie verschillende kabels geprobeerd de granny, mennekes (blauw), mennekes van de Renault Slowy van mijn vrouw.. werken allemaal niet helaas
Komt wel eens vaker voor, een laadpoort die niet helemaal lekker uitgelijnd zit, helaas weinig andere keuze dan even op service wachten. Misschien ergens elders eerder tijd of snellere service via Roadside forceren omdat je "niet kan laden"

Of héél goed worden in je kunst en vliegwerk ;).

Overigens laadt hij volgens mij zonder vergrendeling ook maar slechts langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martydejouwer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-01 10:26
Mar.tin schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:23:
[...]

Komt wel eens vaker voor, een laadpoort die niet helemaal lekker uitgelijnd zit, helaas weinig andere keuze dan even op service wachten. Misschien ergens elders eerder tijd?

Of héél goed worden in je kunst en vliegwerk ;).

Overigens laadt hij volgens mij zonder vergrendeling ook maar slechts langzamer.
Het langzaam laden is me nog niet opgevallen (haalt 12kw thuis) weet wel dat de lader van de Lidl op het parkeerterrein de auto niet wil laden..
ziet er wel wat raar uit om telkens kartonnetjes en stokjes onder de stekker te drukken maar is wel echt creatief kunst en vliegwerk 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Laatst online: 27-08 09:27
XelaRetak schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:59:
[...]

Kan niet. Voor Drift heb je de S3XY buttons of Knob (of commander & app op je tel) nodig, daar kan je hem op Drift mode zetten.
waar haal jij dat vandaan? op de site van Tesla:
Track Mode V2
Track Mode V2 allows Model 3 Performance drivers to customize its handling, providing even more control over how their car behaves on track. Drivers can now fine tune their car’s performance, including motor balance, stability assist and regenerative braking. All Model 3 Performance customers will receive Track Mode V2 via a free over-the-air software update.

Track Mode V2 will come with several pre-set profiles as examples of how drivers can begin customizing their own preferences for specific track scenarios. Whether owners are interested in drifting, setting lap records, or moving between different settings to practice their car control, Track Mode V2 adds a new level of adjustability for drivers of all skill levels.

Track Mode V2 has begun rolling out to applicable cars in version 2020.8 or later. To access Track Mode V2 once you’ve received the update, select ‘Driving’ > ‘Track Mode’ on your touchscreen. You’ll automatically receive the latest version of Track Mode when it’s ready for your car – it can’t be requested. Connect to Wi-Fi to download and install sooner.
Ik heb een MYP, maar ga ervanuit dat iets op de M3P kan ook bij mij kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@martydejouwer zijn meer meldingen van gekomen de laatste tijd. Even zoeken in het topic. Zie bv; frankj030 in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
The_Woesh schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:31:
[...]

[...]

Het is toch MP functionaliteit, en normaal niet beschikbaar op RWD of LR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
daemonix schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:48:
[...]

Het is toch MP functionaliteit, en normaal niet beschikbaar op RWD of LR.
Die heeft hij toch? En daar is het inderdaad op beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Inspired schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:49:
[...]

Die heeft hij toch? En daar is het inderdaad op beschikbaar.
Het was op de opmerking en reactie op @XelaRetak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
The_Woesh schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:31:
[...]

[...]

Dat is niet vanzelfsprekend, maar klopt sinds december 2022 wel. Want toen is Track Mode beschikbaar gekomen voor een YP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjonnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 22:13
mjvdzwet schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:52:
[...]

Goed om te horen, ik ga met een goed gevoel naar mijn geplande service afspraak.
Heb je de nieuwe banden er toevallig al onder liggen? Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Bij mij is de ergste trilling nu weg, maar boven de 120 km/h nog steeds aanwezig. Ik heb volgende week weer een serviceafspraak staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:25
In Duitsland heeft Tesla op alle modellen Y 0% rente op financiering. Dat zou wel heel interessant zijn als wij dit in Nederland ook krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
bjonnie schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:27:
[...]

Heb je de nieuwe banden er toevallig al onder liggen? Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Bij mij is de ergste trilling nu weg, maar boven de 120 km/h nog steeds aanwezig. Ik heb volgende week weer een serviceafspraak staan.
De banden zijn er gisteren onder gegegaan en ik heb een kort stukje (illegaal) 150km/u gereden.
Het voelde zeer soepel en trillingsvrij, in die zin dat er wel onregelmatige trillingen waren. Ik neem aan dat dit gewoon uit het wegdek kwam.

Het stuur was gewoon trillingsvrij, eerst was het het duidelijk waarneembaar en bij 130km/u was ik bang dat er dingen stuk zouden gaan.

Maar het voelt voor mij wel als opgelost. Voor het mooi zou ik nog even de autobahn op moeten, maar dat is 2.5 uur rijden hiervandaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 02:34

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Even een paar vragen

Ik heb een MY RWD van december 2023 met 2023.44.30.9. Vanmorgen reed ik door een frontale sneeuwbui op de A7 en de ruitenwissers gingen maar niet aan. Ik reed op AP en kon zelf al niets meer zien. Pas toen ik me wel erg oncomfortabel begon te voelen, werd er eventjes automatisch gewist. Ik wilde wachten tot de auto zelf ging wissen. Dus maar handmatig op standje 1 gezet. Waar de ruitenwissers eerst wel erg vaak aan gingen, gaan ze nu bijna niet aan. Na de laatate updates heb ik nog niet weer door een echter regenbui gereden. Wel motregen, dan wordt er ook sporadisch tot niet gewist.

1) Ervaren meer mensen dit met de laatste updates?

Tevens krijg ik ook bijna elke rit de melding:

Funct. Rijstr. overschr. prev. niet beschikb.
Functies worden mogelijk hersteld bij volgende rit

2) Hebben meer mensen dit? Als de zon toevallig fel schijnt op de B spijl, snap ik het. Soms gaat het ook weer weg tijdens het rijden. AP werkt dan trouwens wel, maar op TACC kan ik dan zonder gepiep over lijnen heen rijden. Het gaat soms gepaard met een melding dat de camera geen goed zicht heeft. Maar als ik dan kijk, zie ik niets geks. Ook als ik stop en Sentry mode aan zet, geven alle camera's prima beeld via de app.

Voor de rest vind ik het een superfijne auto. Volgende week naar Oostenrijk. Dat zal een ontspannen rit zijn met 130 a 140 en vast rond de 200 km stoppen om te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 09:37
RubenWwijk schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:01:
In Duitsland heeft Tesla op alle modellen Y 0% rente op financiering. Dat zou wel heel interessant zijn als wij dit in Nederland ook krijgen.
Gaat niet gebeuren, net zoals het in NL niet mag om met een bank in een ander EU land een dergelijke lening aan te gaan. Dit wordt helaas tegengehouden door de banken in Nederland. :X

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 09:02
turkeyhakan schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:17:
[...]

Niet alle laadpassen.... (helaas)
Net eens gekeken in de app in de hoop dat mijn laadpas er bij zou zitten, er zijn maar 2 soorten laadpassen mogelijk :( . Dat is wel erg weinig.
Hopelijk zijn er veel laadpas aanbieders in gesprek met Tesla om ook in de lijst voor te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag een zeldzame sessie aan de Suc.
Circa een uur vooraf naar de SuC genavigeerd, en ook het symbook 'batterijvoorverwarmen' gezien.

Bij aankomst had ik 17%, het was -2°C buiten, en ik had dus circa 100km autostrade achter de rug.

Bij aankoppelen slechts 80kW, en dat is rustig gestegen naar 105kW. Na 10min had ik 27% en ben ik door gereden naar huis.

Ik had een 250kW laadpaal, maar op hetzelfde laadplein waren er 15 palen waarvan een deel 150kW palen.
Toen ik aan het laden was waren er maar 5 palen meer vrij.
Heb ik nu pech gehad door de drukte, of zou mijn auto toch onvoldoende warm geweest zijn? (2023 MY LR MIC)

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 15:22
Tommie12 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:31:
Circa een uur vooraf naar de SuC genavigeerd, en ook het symbook 'batterijvoorverwarmen' gezien.

Bij aankomst had ik 17%, het was -2°C buiten, en ik had dus circa 100km autostrade achter de rug.

Bij aankoppelen slechts 80kW, en dat is rustig gestegen naar 105kW. Na 10min had ik 27% en ben ik door gereden naar huis.

Ik had een 250kW laadpaal, maar op hetzelfde laadplein waren er 15 palen waarvan een deel 150kW palen.
Heb ik nu pech gehad door de drukte, of zou mijn auto toch onvoldoende warm geweest zijn? (2023 MY LR MIC)
Ik denk dat je pech hebt gehad, mijn laatste SuC was maar 25min voorverwarmen en ik haalde 250kW (startend aan 7%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Laatst online: 10:35
this schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:11:
[...]

Net eens gekeken in de app in de hoop dat mijn laadpas er bij zou zitten, er zijn maar 2 soorten laadpassen mogelijk :( . Dat is wel erg weinig.
Hopelijk zijn er veel laadpas aanbieders in gesprek met Tesla om ook in de lijst voor te kunnen komen.
Welke passen kan je toevoegen? Ik kan m'n pas nog kiezen, dacht MultiTankCard en Shell.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemp
  • Laatst online: 10:27
Rogar schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:45:
[...]

Welke passen kan je toevoegen? Ik kan m'n pas nog kiezen, dacht MultiTankCard en Shell.
Alphabet als LM zeker? :D Die zijn beiden (nog) niet in te stellen.

Op dit moment accepteert Tesla alleen nog maar DKV Mobility en TravelCard.

[ Voor 3% gewijzigd door Jochemp op 18-01-2024 15:48 ]

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Laatst online: 10:35
Jochemp schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:48:
[...]

Alphabet als LM zeker? :D Die zijn beiden (nog) niet in te stellen.
Haha klopt ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelfp
  • Laatst online: 18-09 21:08
Wreckerrm schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:03:
...

...
Ik heb ook een MYLR van december 2023. Deze melding krijg ik ook erg vaak. Heb nog niet kunnen ontdekken of en hoe ik dit kan verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
this schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:11:
[...]

De credit card laadpas doet het erg goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 09:02
daemonix schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:23:
[...]

De credit card laadpas doet het erg goed. ;)
Mijn werkgever gaat mij jammer genoeg geen credit card geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
this schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:23:
[...]

Mijn werkgever gaat mij jammer genoeg geen credit card geven ;)
Ze hebben vast zelf wel een credit card die gekoppeld kan worden. Het maakt het leven voor jou in ieder geval een stuk eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Laatst online: 09:27
Puntje-NL schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:44:
Ik had mijn auto vandaag af kunnen halen (MY RWD) maar na de prijsdaling van 2000 euro en een korting op de huurkoop lening van 3,5% heb ik het toch maar even uitgesteld en een nieuwe aanvraag ingediend. Afspraak staat nu voor aankomende dinsdag. Toch wel blij mee, scheelt aanzienlijk in geld vooral omdat het allemaal prive is..
Zijn die rentes van leningen weer gedaald ja? Ik dacht dat deze inmiddels op 7 procent zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenshaak
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 09:35
Even een paar vragen

Ik heb een MY RWD van december 2023 met 2023.44.30.9. Vanmorgen reed ik door een frontale sneeuwbui op de A7 en de ruitenwissers gingen maar niet aan. Ik reed op AP en kon zelf al niets meer zien. Pas toen ik me wel erg oncomfortabel begon te voelen, werd er eventjes automatisch gewist. Ik wilde wachten tot de auto zelf ging wissen. Dus maar handmatig op standje 1 gezet. Waar de ruitenwissers eerst wel erg vaak aan gingen, gaan ze nu bijna niet aan. Na de laatate updates heb ik nog niet weer door een echter regenbui gereden. Wel motregen, dan wordt er ook sporadisch tot niet gewist.

2) Hebben meer mensen dit? Als de zon toevallig fel schijnt op de B spijl, snap ik het. Soms gaat het ook weer weg tijdens het rijden. AP werkt dan trouwens wel, maar op TACC kan ik dan zonder gepiep over lijnen heen rijden. Het gaat soms gepaard met een melding dat de camera geen goed zicht heeft. Maar als ik dan kijk, zie ik niets geks. Ook als ik stop en Sentry mode aan zet, geven alle camera's prima beeld via de app.

Voor de rest vind ik het een superfijne auto. Volgende week naar Oostenrijk. Dat zal een ontspannen rit zijn met 130 a 140 en vast rond de 200 km stoppen om te laden.
Ja beide punten erg herkenbaar sinds mijn laatste update (M3 LR 2019), alleen het piepen bij het over de lijnen rijden heb ik niet (zet je wel netjes je knipperlicht aan?) Ik snap ook weinig van de melding. Ruitenwissers zijn ook minder geworden. Maar ik hoop op een nieuwe update die het weer beter maakt. Ervaring leert dat dit wel weer een keer gebeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:21
Sunri5e schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:52:
[...]

Zijn die rentes van leningen weer gedaald ja? Ik dacht dat deze inmiddels op 7 procent zaten.
Model Y heeft 3% rente inderdaad, waarschijnlijk om zo snel mogelijk van alle voorraadmodellen af te komen in afwachting van de facelift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Laatst online: 09:27
Bobo221 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:04:
[...]

Model Y heeft 3% rente inderdaad, waarschijnlijk om zo snel mogelijk van alle voorraadmodellen af te komen in afwachting van de facelift.
Aha dat was vorige maand nog 6,99 procent. Zouden ze nu al met die uitverkoop begonnen zijn dan? Dat vraag ik me echt af. Op zijn vroegst komt die Juniper update in de zomer.

[ Voor 17% gewijzigd door Sunri5e op 18-01-2024 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 22:24
Ik moet helaas versnelt aan een nieuwe auto, de prijs van mijn M3P is nogal verhoogd omdat ik aan m'n KM's zat + een 18% verhoging op de prijs die er was.

Nu is het dus goedkoper om een nieuwe 3 of Y te bestellen (met meer KMs op contract) dan door te blijven rijden, behalve voor mijzelf vanwege de hogere bijtelling. Twijfel alleen of ik voor de huidige Y of toch de 3 ga.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Kan beide zijn, klinkt als een locatie waar ze 8 V3 stalls bijgeplaatst hebben? Dan is er maar 700kW beschikbaar en als veel auto's aan de v3 stonden kan er best geknepen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 16:15
Voor wie dit heeft

Dit is zeer zeker een bug. Kreeg dit plotseling enkele updates terug.
Na de laatste update heb ik het nog niet gehad maar heb pas 30 km gereden vandaag.( 2023.44.30.9)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Even een paar vragen

Ik heb een M3 Highland en krijg ook de melding regelmatig. Zit op 2023.44.30.8.

De ruitenwissers is iets wat je gewoon moet vergeten... misschien dat AI het ooit gaat fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:55

Maximus

There is no substitute

pegasuspiet schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:22:
Voor wie dit heeft

Na de laatste update heb ik het nog niet gehad maar heb pas 30 km gereden vandaag.( 2023.44.30.9)
Dan kijk ik uit naar 30.9. Zit nu nog op 30.8 en heb het al sinds ik mijn auto op 28 november jl. kreeg.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:45
Voor wie dit heeft

Oh jammer.. eindelijk was op 60-wegen normaal te rijden.. :/

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Voor wie dit heeft

Nou dan kan ik dit ontkrachten, sinds vanmorgen 30.9 en 2x 70 km gereden, maar heb toch echt deze melding regelmatig gezien.

Is dit niet omdat er toch vuil (of laagstaande zon) voor de zij camera's van de portieren zit ?

[ Voor 8% gewijzigd door ZeRoC00L op 18-01-2024 18:04 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 16:15
ZeRoC00L schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 18:03:
[...]

Nou dan kan ik dit ontkrachten, sinds vanmorgen 30.9 en 2x 70 km gereden, maar heb toch echt deze melding regelmatig gezien.

Is dit niet omdat er toch vuil (of laagstaande zon) voor de zij camera's van de portieren zit ?
Komt niet door de zon, ik heb het ook regelmatig s'morgens om 6 uur
Het wordt eens tijd dat Tesla dit oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
pegasuspiet schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 18:13:
[...]

Komt niet door de zon, ik heb het ook regelmatig s'morgens om 6 uur
Het wordt eens tijd dat Tesla dit oplost
Ik heb het idd ook als het donker is. Camera's zijn schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 20:04
Ik heb dat al een jaar heel vaak. Volgens mij gaat die functie gewoon uit als je 5x over een streepje bent gegaan. Op een 60 weg ben ik iig altijd die functie kwijt na een paar km en heb ik die melding. Dan vindt de auto dat ik maar lekker de sloot in moet rijden.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pix3l8e
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 18:51
Zijn er hier meer mensen wiens M3 niet meer wil laden na bij een IKEA (Delft in dit geval) te hebben geladen? Onze M3 heeft toen tijdens het laden een aantal keer een melding gegeven via de app dat het laden was onderbroken en wil sindsdien niet meer laden (zowel AC als SuC geprobeerd).

Woensdag langs bij SeC maar was wel benieuwd of anderen ook zoiets hebben meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Uberprutser schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:06:
Ik moet helaas versnelt aan een nieuwe auto, de prijs van mijn M3P is nogal verhoogd omdat ik aan m'n KM's zat + een 18% verhoging op de prijs die er was.

Nu is het dus goedkoper om een nieuwe 3 of Y te bestellen (met meer KMs op contract) dan door te blijven rijden, behalve voor mijzelf vanwege de hogere bijtelling. Twijfel alleen of ik voor de huidige Y of toch de 3 ga.
Als je de ruimte niet nodig hebt (en/of hoge zit) en je verder prima tevreden bent over alle mogelijkheden van de model 3 zou ik niet weten waarom je niet gewoon voor een nieuwe model 3 zou gaan.

Even wat anderrs: Ik was vandaag eens goed aan het kijken naar de vulopening voor de ruitenvloeistof en zie dat deze toch behoorlijk scheef zit. Ik krijg met wat pielen het klepje er wel af maar echt makkelijk gaat dit niet.
Nu dacht ik: ik laat gewoon een Ranger komen maar kennelijk zijn die niet beschikbaar in Zuid-Limburg. Ik zou daarvoor dus naar Roermond moeten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BOvERmgNzQaARULM8-HcdJfRM7Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9s0coklJdu9yl08UBJRFpPWO.jpg?f=fotoalbum_large

De kap zelf zit verder recht en stevig vast dus het lijkt echt de vulopening zelf te zijn die niet mooi in het midden zit...

[ Voor 39% gewijzigd door MazeWing op 18-01-2024 19:12 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jrv88
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 08:07
Kzat binnen mijn 14 daagse retour termijn toen de prijsverlaging kwam. Heb vandaag kunnen regelen met tesla sales dat ik het prijsverschil gecrediteerd krijg. Toch netjes :). Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Laatst online: 10:10
Na de laatste prijswijziging, zie ik het nou goed dat als je een witte ModelY met trekhaak deze nog steeds recht heeft op subsidie ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 21:51
tspawn schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:30:
Na de laatste prijswijziging, zie ik het nou goed dat als je een witte ModelY met trekhaak deze nog steeds recht heeft op subsidie ?
Yes, je kunt zwarte/blauwe lak kiezen, of trekhaak, of wit interieur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tspawn
  • Laatst online: 10:10
Trekhaakje is toch wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Mmm, ik ben toe aan een nieuwe leaseauto en ik ben er wel uit dat ik mijn huidige model 3 ga vervangen met een nieuwe model 3.
Alleen nu blijkt dat zowel de gewone als de long range binnen budget kunnen passen. Het verschil is echter wel ongeveer 80€ aan bijtelling :+ .

Nu ben ik nog zo’n mazzelaar die 90€ bijtelling voor de oude model 3 betaald en dan is het toch ff schrikken (370 of 450€ per maand…).

Ik probeer voor mezelf de verschillen op een rijtje te zetten tussen de gewone en de long range. Hoe zien jullie dit?

Range: 550 vs 680. Dit is gelijk het belangrijkste punt, ik heb nu eentje met 400 range (theorie uiteraard). We hebben echter wel sinds kort een vouwwagen, dus die extra range op vakantie lijkt me erg prettig.

Acceleratie: heel snel vs belachelijk snel. Niet relevant voor mij.

RWD vs AWD: kan ik niet goed beoordelen. Ik heb nu nooit het idee dat RWD zoals ik dat nu heb ‘onhandig’ is.

Geluidsinstallatie: ik ben geen audiofiel, dus ik denk niet dat ik de meerwaarde daarvan echt zal merken.

Interieur: is er sinds de highland nog verschil? De deur bekleding toch?

Vergeet ik nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barpij
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04-09 17:21

Check deze video 8) : YouTube: Watch THIS video BEFORE you SUPERCHARGE your TESLA (5 Simple Tips!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barpij
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04-09 17:21
Smobbo schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:53:
Mmm, ik ben toe aan een nieuwe leaseauto en ik ben er wel uit dat ik mijn huidige model 3 ga vervangen met een nieuwe model 3.
Alleen nu blijkt dat zowel de gewone als de long range binnen budget kunnen passen. Het verschil is echter wel ongeveer 80€ aan bijtelling :+ .

Nu ben ik nog zo’n mazzelaar die 90€ bijtelling voor de oude model 3 betaald en dan is het toch ff schrikken (370 of 450€ per maand…).

Ik probeer voor mezelf de verschillen op een rijtje te zetten tussen de gewone en de long range. Hoe zien jullie dit?

Range: 550 vs 680. Dit is gelijk het belangrijkste punt, ik heb nu eentje met 400 range (theorie uiteraard). We hebben echter wel sinds kort een vouwwagen, dus die extra range op vakantie lijkt me erg prettig.

RWD vs AWD: kan ik niet goed beoordelen. Ik heb nu nooit het idee dat RWD zoals ik dat nu heb ‘onhandig’ is.

Geluidsinstallatie: ik ben geen audiofiel, dus ik denk niet dat ik de meerwaarde daarvan echt zal merken.

Vergeet ik nog iets?
Reken je niet gelijk rijk met de extra range vanwege een groter batterijpakket. De LFP batterij kun je (altijd) tot 100% laden en houdt over langere tijd een hogere laadsnelheid vast. De extra range met de LR heb je waarschijnlijk dus alleen wat aan voor de eerste stint wanneer je van huis wel met 100% batterij wegrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-09 11:22

Vergeet ik nog iets?
Ik heb vorige week de WLTP van een 2019 M3LR en nieuwe M3RWD vergeleken: zijn bijna gelijk (13km). Dat maakt dus geen verschil meer.

Highland is wel een giga stap in kwaliteit ten opzichte van onze M3LR 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertreyez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 12:32
Wellicht hebben jullie hier ook geen antwoord op maar ben aan het kijken naar huurkoop van een model y en ik zie nu op de tesla website dat ze slecht 2,99% rente rekenen. In de kleine lettertjes staat echter wel:
Aanbieding geldig van 17/01/2024 tot 19 januari 2024 met levering voor 31/3/2024.
Het lijkt me sterk dat deze rente alleen maar geldig is wanneer je op 17 of 18 januari een bestelling plaatst toch? Of moet ik voor 23:59 vandaag een order plaatsen?

FOMO 😱

Verder vroeg ie me dit ook af:
jvd-nl schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:36:
[...]

Yes, je kunt zwarte/blauwe lak kiezen, of trekhaak, of wit interieur.
Ik kom met zwarte/blauwe lak boven de 45k uit of doe ik iets verkeerd? 43.993 + 1300 euro.

[ Voor 24% gewijzigd door Robertreyez op 18-01-2024 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Robertreyez schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:30:
..

Verder vroeg ie me dit ook af:

[...]

Ik kom met zwarte/blauwe lak boven de 45k uit of doe ik iets verkeerd? 43.993 + 1300 euro.
Zitten afleverkosten in die niet voor de SEPP meetellen. Dus gaat een 1000 af voor de SEPP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Barpij schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:06:
[...]

Reken je niet gelijk rijk met de extra range vanwege een groter batterijpakket. De LFP batterij kun je (altijd) tot 100% laden en houdt over langere tijd een hogere laadsnelheid vast. De extra range met de LR heb je waarschijnlijk dus alleen wat aan voor de eerste stint wanneer je van huis wel met 100% batterij wegrijdt.
De NMC kun je net zo vaak tot 100% laden als je wilt. Qua degradatie is er amper verschil. Verder heeft een 3 geen BYD toch? De LR kan sneller laden dan de CATL. Met elke stint heb je er dus voordeel van. Of het dat waard is moet iedereen natuurlijk zelf weten. Betere audio, AWD, meer vermogen, meer range, sneller laden en 4,4 naar 100 zou mij 80 per maand wel waard zijn. :9

@Smobbo voor EUR 80,- meer zou ik lekker de LR pakken als je het missen kan.

[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 18-01-2024 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixvdl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 21:47
Hopelijk kan iemand me helpen, ik kon het niet goed vinden met zoeken.

De situatie is dat bij het opladen, de kabel 8 van de 10 keer niet direct vergrendeld wordt met m'n Y LR van 1 maand oud. Is het belangrijk om eerst de laadpaal, dan de auto aan te sluiten en daarna de tag? Of andersom? Of doe ik niets fout en moet ik een service verzoek indienen?

Na een paar keer hard de stekker in de auto duwen wordt het lampje wel groen. Mn collega met dezelfde Y en hij had hiervoor een 3, zei dat dit "normaal" was, of dat ik dan de stekker er niet recht in doe. Maar het voelt allemaal heel recht en normaal. Ik kan me niet voorstellen dat dit hoort.

Is dit herkenbaar? Superchargers doen het wel direct goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marnixvdl schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:44:
Hopelijk kan iemand me helpen, ik kon het niet goed vinden met zoeken.

De situatie is dat bij het opladen, de kabel 8 van de 10 keer niet direct vergrendeld wordt met m'n Y LR van 1 maand oud. Is het belangrijk om eerst de laadpaal, dan de auto aan te sluiten en daarna de tag? Of andersom? Of doe ik niets fout en moet ik een service verzoek indienen?

Na een paar keer hard de stekker in de auto duwen wordt het lampje wel groen. Mn collega met dezelfde Y en hij had hiervoor een 3, zei dat dit "normaal" was, of dat ik dan de stekker er niet recht in doe. Maar het voelt allemaal heel recht en normaal. Ik kan me niet voorstellen dat dit hoort.

Is dit herkenbaar? Superchargers doen het wel direct goed.
Ja, herkenbaar. Productiefout blijkbaar. Eerder vandaag ook nog gepost hier. :)

Zie oa; frankj030 in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 18-01-2024 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixvdl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 21:47
Inspired schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:45:
[...]

Ja, herkenbaar. Productiefout blijkbaar. Eerder vandaag ook nog gepost hier. :)
Ik lees al maanden mee, en post ook af en toe, maar hou het niet bij op het huidige tempo. Ik ga het melden! Dank.

[ Voor 4% gewijzigd door Marnixvdl op 18-01-2024 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertreyez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 12:32
Inspired schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:39:
[...]

Zitten afleverkosten in die niet voor de SEPP meetellen. Dus gaat een 1000 af voor de SEPP.
Helder, thanks! Dan ga ik zeker voor zwart. Nu alleen nog even afwachten of iemand een idee heeft bij de duur van 3% rente actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 10:33

Vergeet ik nog iets?
Er zijn andere topics voor maar wellicht is privé overnemen van je huidige model 3 (als hij zo goed bevalt) en dan een mobiliteitsvergoeding nemen een financieel verstandigere keuze?
Of dus geen bijtelling, mobiliteitsbudget uit laten keren en private/financial lease nemen ?
Of zoals ik altijd deed; yolo en gewoon leasen wat je echt wilt hebben en gewoon betalen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans96
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-06 20:20
Trekhaak is zeker fijn. Die is echter naderhand ook nog te monteren. Kleur en bekleding achteraf wijzigen is een stuk lastiger. Met de huidige prijs was ik nu misschien toch eerst voor een andere kleur gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:14
Robertreyez schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:30:
..
Het lijkt me sterk dat deze rente alleen maar geldig is wanneer je op 17 of 18 januari een bestelling plaatst toch? Of moet ik voor 23:59 vandaag een order plaatsen?

FOMO 😱
..
Volgens mij moet je inderdaad snel beslissen, dit is ook alleen van toepassing op de Y deze financieringsoptie zit niet op de 3 en daarmee is de Y eigenlijk goedkoper geworden dan de 3HL wanneer je profiteert van deze aanbieding. (FOMO nog verder aangewakkerd? ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavyRiemaeker
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 18-01-2024
Verkeersinfo staat aan maar ik zie geen snelheidscamera’s. Update is wel uitgevoerd (2023.44.30.8) en verkeersinfo is zichtbaar. Heb de wagen wel pas sinds deze week. Zou er nog een update moeten gebeuren van de kaarten of heeft dit er niets mee te maken? Zijn er restricties in België?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metrik
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-09 06:53
Na een weekje met mijn Model Y RWD te hebben rondgereden nog altijd zeer positief!
Ondanks een leuke wittebroodsweek zijn er me toch ook al dingen bijgebleven die wat minder positief aanvoelden:
  • Het gedrag voelt af en toe een beetje "onvoorspelbaar", ik heb nog niet het gevoel dat ik altijd begrijp wat het ding wil. Nu heb ik de auto pas een week en heb ik regelmatig met de settings lopen klooien, maar soms lijkt het alsof de auto de ene keer anders is dan de andere. De range-voorspelling was tot nu toe altijd redelijk accuraat, maar vandaag liep ie ineens terug van 160km naar 90km over een ritje van 40 kilometer. Nu snap ik dat het met het koude weer niet altijd even representatief is, maar ik vond het wel opvallend. Bij mijn e-Niro was het verval nooit zo groot. Hebben meer mensen daar last van?
  • Afijn, door die afgenomen radius durfde ik het niet aan om de terugrit zonder laden te maken, dus onderweg even gestopt bij de Supercharger in Meerkerk (had toch nog wat gratis kilometers. Ik had netjes in de navigatie de ladfer aangevinkt en kreeg netjes de melding "voorverwarmen accu begonnen." Het ritje duurde ongeveer een kwartier, dus ik ging er vanuit dat dat wel genoeg zou zijn. Blijkbaar niet, de supercharger laadde niet sneller dan 35kW (het was bij de Supercharger in Meerkerk). Hij gaf wel aan dat de accu niet op temperatuur was, maar hoe lang moet je dan wel niet rijden om dat voor elkaar te krijgen? Gelukkig hoefde ik maar even te laden om thuis te komen, maar van 12% naar 100% zou anderhalf uur duren en op weg richting vakantie zou ik me daar gruwelijk aan irriteren.
  • Gisteren reed ik in het donker ergens naar toe (lampen op auto) en merkte ik dat hij de hele tijd automatische schakelde naar groot licht. Vond ik persoonlijk vrij irritant, dus bij aankomst meteen die functie uitgezet. Op de terugweg werd ik vervolgens continu geseind door andere automobilisten, bleek dat ik rondreed met dimlicht i.p.v. normaal licht, maar ik had die functie helemaal niet aangepast (stond nog op auto). Huh?!
  • Vanochtend waren er een paar sensors geblokkeerd door ijs, dat is behoorlijk irritant...
Afijn, het zijn wat kleine smetjes en afgelopen week was misschien wel de minst representatieve week die je qua weer kan hebben voor een nieuwe elektrische auto, dus ik kijk het nog even aan. Voor de rest nog steeds een topauto, de rij-ervaring blijft een feestje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:35
hantheman schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:14:
[...]

Volgens mij moet je inderdaad snel beslissen, dit is ook alleen van toepassing op de Y deze financieringsoptie zit niet op de 3 en daarmee is de Y eigenlijk goedkoper geworden dan de 3HL wanneer je profiteert van deze aanbieding. (FOMO nog verder aangewakkerd? ;))
Dit hebben ze vorig jaar ook al een paar keer gedaan (tijdelijk lagere rente).. zou me niks verbazen als ze dit doortrekken tot einde Q1. Ook gezien de toevoeging van levering voor 31/3/2024 ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:05

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
2024.2! Dat wordt maar weer https://teslafi.com/firmware stalken de komende week(en) :)

''The high beams now adjust to reduce glare for other drivers and cyclists.

By detecting other road users and selectively dimming individual pixels of the headlights, the high beams can remain on longer, enabling better visibility at night.

To turn it on, go to Lighting > Adaptive High Beam in your vehicle settings.

Editor's note: This addition is currently only for the new Model 3, and it does not appear to impact vehicles with matrix headlights. This feature's release notes have been translated from German. Thanks to dracon on TTF Forum.''

Dus gewoon constant (of veel langer) met groot licht kunnen rijden zonder dat je mensen hiermee verblind? :D

[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 18-01-2024 21:36 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Pagina: 1 ... 227 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: