Korte antwoord: nee.
Lang antwoord: voor de eerste rit zitten zitten rekenen. ABRP erbij, wel geen SuC's. Variabelen aanpassen (snelheid, verbruik). Ik kwam tot de conclusie dat er teveel factoren zijn die invloed hebben op het verbruik, waarbij mijn rechtervoet en de windrichting toch wel de belangrijkste factoren zijn. Het eindresultaat was dat ik gewoon ben gaan rijden. Ik had van tevoren diverse laadlocaties in het achterhoofd en twee algemeen geaccepteerde laadpassen (Freshmile en Shell). Uiteindelijk zijn we van SuC naar SuC gegaan, soms eentje overgeslagen, soms niet omdat we wel weer toe waren aan even de benen strekken. Een keertje bij Ionity geladen omdat het toevallig zo uitkwam dat we wilden stoppen en meteen even laden geprobeerd. Laadsnelheid was slecht en de locatie was maar smerig dus dat was meteen geen goed uitstapje. Een keer Freshmile gebruikt omdat dat de kaart was die geaccepteerd werd bij de laadpaal op de camping en we daardoor de volgende dag redelijk vol konden vertrekken (helaas een tijdstarief dus 's avond voor de nacht afgebroken op 70% ofzo).
Dus de conclusie is wat ik in mijn vorige bericht schreef. Na de eerste rit keek ik totaal niet meer naar het verbruik, maar uitsluitend naar het aankomstpercentage daar naar waar ik heen wil. Is dat dik in de plus, lekker doorkarren. Wil ik toch net even wat verder rijden, dan desnoods maar even de snelheid een beetje aanpassen zodat het aankomstpercentage ~5% is. Wil ik eerder al even stoppen, meteen weer even aan de lader en genieten van de reis/omgeving/whatever.
Ik had exact dezelfde vraag toen ik twijfelde om elektrisch te gaan rijden en kon er nooit een goed antwoord op vinden, vanwege die vele variabelen. Mijn ervaring nu (en ja dat is echt persoonlijk) is dat het verbruik niet meer iets is waar ik mij druk om maak.
Overigens heb ik wel een Model Y LR. Staat wel tegenover dat ik nog nooit (!) tot 100% heb geladen. Meestal vertrokken we weer met 80-90%. Een enkele keer 95% omdat ik in de app de laadlimiet even omhoog had gegooid omdat ik na de koffie nog een boodschap had af te leveren en ik geen zin had in een idle fee.