Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 218 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.675.160 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoopman
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-01 12:57
Ik heb een Tesla Model 3 standard range plus uit 2021. Bij het sturen hoor je een licht brommend/krakkend geluid. In het bijgevoegde voorbeeld hoor het geluid wanneer ik van links naar rechts stuur en weer terug.https://youtube.com/shorts/ChDOaGgmRyY?si=4kz8YJxIsuRO5hAc herkent iemand dit geluid? Komt dit iemand bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 16:15
Tommie12 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:50:
[...]

Ik heb de Y LR MIC , dus ik vermoed een NCA batterij...
Dan zou het percentage idd verlaagd kunnen zijn vanwege de kou. In de app is dan het laatste stukje van de batterij balk blauw, dit wordt weer groen als hij op temperatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 15:39
skoopman schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:04:
Ik heb een Tesla Model 3 standard range plus uit 2021. Bij het sturen hoor je een licht brommend/krakkend geluid. In het bijgevoegde voorbeeld hoor het geluid wanneer ik van links naar rechts stuur en weer terug.https://youtube.com/shorts/ChDOaGgmRyY?si=4kz8YJxIsuRO5hAc herkent iemand dit geluid? Komt dit iemand bekend voor?
Dat doet die van mij ook bij langzaam wegrijden en ook bij stilstand. Volgende week gaat ie ervoor naar SeC Eindhoven.
Dat is een m3 highland van eind november 😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:41
Russel88 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:10:
[...]

Voor de zijkanten heb ik ook rubberen onderleggers. Maar dat komt omdat ik een dochter heb die stiekem kauwgom of half opgegeten snoep “weggooit” in de zijvlakken.
Welke heb jij gehaald? Heb drie kids dus die van mij gaan dit zeker ook doen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 23:25
Wackmack schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 06:57:
[...]

Welke heb jij gehaald? Heb drie kids dus die van mij gaan dit zeker ook doen 😂
https://a.aliexpress.com/_Ex8jNd3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:05
bert pit schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 22:20:
De auto stond te laden maar kreeg steeds een melding dat het laden stopte, tot 4 keer toe in een kwartier. Morgen rij ik naar de Alpen dus dit moet wel goed gaan.

Ik kon de kabel wel verwijderen maar de laadpoort klikte dicht en deze ging ook niet meer open.

Er blijkt een software update gedownload te worden. Blijkbaar stop dan het laden: weer wat geleerd.
Het is alleen verwarrend dat de standaard App boodschap dat het laden gestopt is ook bij deze reden wordt verstuurd.
Dat is een verkeerde conclusie. Het binnenhengelen van een softwareupdate heeft niets te maken met het stoppen van het laden.
Vaak stopt het laden door dips in het stroomnetwerk. Denk aan loadbalancers die pieken opvangen en tijdelijk zo'n paal even minder hard laten draaien of uitzetten. Ik heb het op meerdere openbare palen gehad en ook op privepalen. Zelfs op Tesla destination chargers. Vaak duurt het een paar minuten en gaat ie dan automatisch weer verder.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:26

WhySoSerious

Be the change.

Men hier ook "last" van dat een Y RWD eerst de batterij begint op te warmen bij het starten van een laadsessie aan de laadpaal thuis? Geen gepland vertrek oid ingesteld.

Heeft zo'n 11 minutenop 3 kW de batterij warm gestookt en is toen naar 11 kW opgeschaald en daadwerkelijk begonnen met laden.

Buitentemperatuur -7 C en sinds vannacht op de nieuwste firmware.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:37

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Zullen we dan ook stoppen met de term ''highland'' :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qfwaREInDk_8Kra4kJHjJooNUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lx2b5qO2CfevB1reRUaPLTlI.jpg?f=fotoalbum_large

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
WhySoSerious schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:15:
Men hier ook "last" van dat een Y RWD eerst de batterij begint op te warmen bij het starten van een laadsessie aan de laadpaal thuis? Geen gepland vertrek oid ingesteld.

Heeft zo'n 11 minutenop 3 kW de batterij warm gestookt en is toen naar 11 kW opgeschaald en daadwerkelijk begonnen met laden.

Is dit niet gewoon de batterij op de juiste temperatuur brengen zodat het laden efficiënt kan gebeuren? Gebeurt bij mij ook (op dit moment zelfs).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfNhLTAKzKc7bUT5C9-nJSL9kHw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v1IsLIng2zfUGXvoAzr3UF6X.jpg?f=fotoalbum_large

Wat me ook opvalt is dat de animaties en plaatjes van de nieuwe model 3 in de tesla app nu ook overeenkomen met mijn auto. Dat was vooral opvallend bij het bovenaanzicht bij het instellen van de climate control. Die klopt nu wel.

[ Voor 33% gewijzigd door spartacusNLD op 11-01-2024 09:25 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:16

bert pit

asdasd

Sluuz schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:35:
[...]

Dat is een verkeerde conclusie. Het binnenhengelen van een softwareupdate heeft niets te maken met het stoppen van het laden.
Vaak stopt het laden door dips in het stroomnetwerk. Denk aan loadbalancers die pieken opvangen en tijdelijk zo'n paal even minder hard laten draaien of uitzetten. Ik heb het op meerdere openbare palen gehad en ook op privepalen. Zelfs op Tesla destination chargers. Vaak duurt het een paar minuten en gaat ie dan automatisch weer verder.
Ik denk dat je gelijk hebt, want even later begon het laden weer terwijl de update geïnstalleerd werd. Echter in de handleiding staat "If plugged in, your vehicle will stop charging until the installation is complete."

https://www.tesla.com/own...08-B2FD-AFD12C2D6EE1.html

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
bert pit schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:52:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt, want even later begon het laden weer terwijl de update geïnstalleerd werd. Echter in de handleiding staat "If plugged in, your vehicle will stop charging until the installation is complete."

https://www.tesla.com/own...08-B2FD-AFD12C2D6EE1.html
Dat klopt, want tijdens het installeren stopt het laden. Een update gaat als volgt:
- Push vanuit Tesla naar je auto (VIN) dat er een update is
- Auto zoekt Wifi verbinding en indien gevonden, begint met downloaden
- Eenmaal gedownload krijg je een melding in de app dat er een nieuwe software versie is en kan je opdracht geven om hem te installeren
- Tijdens installatie stopt hij met laden (+- 25 mins)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 20:08
spartacusNLD schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:23:
[...]

Is dit niet gewoon de batterij op de juiste temperatuur brengen zodat het laden efficiënt kan gebeuren? Gebeurt bij mij ook (op dit moment zelfs).

[Afbeelding]

Wat me ook opvalt is dat de animaties en plaatjes van de nieuwe model 3 in de tesla app nu ook overeenkomen met mijn auto. Dat was vooral opvallend bij het bovenaanzicht bij het instellen van de climate control. Die klopt nu wel.
Aanvullend daarop, LFP chemie (de RWD modellen dus) help je helemaal naar de gallemiezen als je 't bij een accutemp <0C oplaadt. Auto zal dus bij starten van een laadsessie (of voorverwarmen of rijden) dan dus gaan zorgen voor een status > 0C. Zie ook onderstaand screenshotje van vanmorgen uit ScanMyTesla waar ik wegreed (vrijwel zonder voorverwarming voor de nieuwschierigheid), dat er 0kW regen beschikbaar is zolang de accu niet > 0 graden is. Gelukkig gaat het >0C rap met beschikbaar regen vermogen. Minder lekker is het voor het verbruik. Vanmorgen heenreis werk met 160Wh/km waar ik dat in de zomer wel eens <100Wh/km doe :+.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppNZlp3MlSWZZ5jIigyG9U0emmw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rBzC1UvtFbqfntqrNZDHAKcX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VL6zwx5z1tjeRAm6K-EBkl47v-g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1CBhZgtHz9V1vrxSXAaTGZH9.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moest toch even slikken met dit verbruik 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
BJF005 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:20:
[Afbeelding]

Ik moest toch even slikken met dit verbruik 🤣
Je hebt er een aanhanger achter hangen? Of je staat in de file? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 19:30
Even een vraag, vooral uit nieuwsgierigheid. Gisterenochtend, met buitentemperatuur van ongeveer -6°C, wel na een rit van ongeveer 100km met automatische voorverwarming voor een snellader zag ik onderstaande temperaturen tijdens het laden verschijnen. Is het normaal dat de front stator een temperatuur van 114°C heeft? Heb dit precies nooit tevoren opgemerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b67xoiUim7Po5l9-C4PPPVNwUe0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/saMs7SVvUj94h23b4n6cEri1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
LucLey schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:24:
Even een vraag, vooral uit nieuwsgierigheid. Gisterenochtend, met buitentemperatuur van ongeveer -6°C, wel na een rit van ongeveer 100km met automatische voorverwarming voor een snellader zag ik onderstaande temperaturen tijdens het laden verschijnen. Is het normaal dat de front stator een temperatuur van 114°C heeft? Heb dit precies nooit tevoren opgemerkt.

[Afbeelding]
Volledig normaal, bij voorstoken voor de snellader gooit ie de motoren in een inefficiënte modus, waardoor ze behoorlijk gaan stoken om de accu op temp te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BJF005
spartacusNLD schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:23:
[...]

Je hebt er een aanhanger achter hangen? Of je staat in de file? :P
Klopt, ik stond stil en batterij was aan het voorverwarmen 😁 Ik vond de absurde moment opname wel even een foto waard 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Mar.tin schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:56:
[...]

Aanvullend daarop, LFP chemie (de RWD modellen dus) help je helemaal naar de gallemiezen als je 't bij een accutemp <0C oplaadt. Auto zal dus bij starten van een laadsessie (of voorverwarmen of rijden) dan dus gaan zorgen voor een status > 0C. Zie ook onderstaand screenshotje van vanmorgen uit ScanMyTesla waar ik wegreed (vrijwel zonder voorverwarming voor de nieuwschierigheid), dat er 0kW regen beschikbaar is zolang de accu niet > 0 graden is. Gelukkig gaat het >0C rap met beschikbaar regen vermogen. Minder lekker is het voor het verbruik. Vanmorgen heenreis werk met 160Wh/km waar ik dat in de zomer wel eens <100Wh/km doe :+.

[Afbeelding]
Nog een vraagje.. maakt het met dit weer nog uit dat je vaker dan 1 maal per week een LFP naar 100% laad? Tesla geeft aan minimaal 1 keer per week.. maar zit daar ook een maximum / omslagpunt in bij temperaturen onder 0? :P

(het gaat er dus vooral om of de vrieskou dus nog wat uit maakt.. niet of je vaak tot 100% kan laden met LFP. die discussie is al uitgevoerd)

[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 11-01-2024 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10
BJF005 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:33:
[...]

Klopt, ik stond stil en batterij was aan het voorverwarmen 😁 Ik vond de absurde moment opname wel even een foto waard 🤣
je hebt in feite een oneindig verbruik.in Wh/km Je verbruikt wel energie en gaat geen meter vooruit

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
spartacusNLD schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:36:
[...]

Nog een vraagje.. maakt het met dit weer nog uit dat je vaker dan 1 maal per week een LFP naar 100% laad? Tesla geeft aan minimaal 1 keer per week.. maar zit daar ook een maximum / omslagpunt in? :P
Voor zover ik weet, niet zo spannend, maar net als alle andere chemieën vindt ook LFP langdurig 100% onprettig. Mijne gaat 3-5 dagen in de week naar 100% maar wel zo gepland dat hij 5 min voor vertrek vol is. Best of both worlds (hoop ik) :).

Laad alléén op werk, heb geen zin om de buurt-asshole uit te hangen en mijn auto elke avond aan de publieke paal te hangen puur om hem smorgens op te warmen. Heb ook wel eens een korte dag van 2 uurtjes op werk, en als ik de dag daarvoor 350 km gemaakt heb, krijg ik 'm vanaf 10-20% niet vol.

Hopelijk binnenkort een plekje met een eigen oprit en garage, dan kan ik in elk geval lekker aan de muur pre-heaten zonder dat me dat range kost :+. Laden is op werk knettergoedkoop, dus dat doen we daar wel :9

Met tessie een automatiserinkje: On arrival > charge limit 80%
En dan 1 uur en 15 minuten voor vertrek charge limit op 100. Dan is hij exact vol bij vertrek. En worst-kaas heb ik dan 80% tot de volgende werkdag.

En een kwartiertje voor vertrek de verwarming aan :D

[ Voor 8% gewijzigd door Mar.tin op 11-01-2024 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

[...]

[Afbeelding]
Verhelderend, dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
winwiz schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:40:
[...]

je hebt in feite een oneindig verbruik.in Wh/km Je verbruikt wel energie en gaat geen meter vooruit
Alle energie die je bij stilstand gebruikt telt niet mee in je ritmeter voorzover ik weet. Dus bij 0km/u tikt het niet aan voor je hoge verbruik. Voor maximale high score dus 1km/u rijdend met volle bak accuverwarming O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
spartacusNLD schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:36:
[...]

Nog een vraagje.. maakt het met dit weer nog uit dat je vaker dan 1 maal per week een LFP naar 100% laad? Tesla geeft aan minimaal 1 keer per week.. maar zit daar ook een maximum / omslagpunt in bij temperaturen onder 0? :P

(het gaat er dus vooral om of de vrieskou dus nog wat uit maakt.. niet of je vaak tot 100% kan laden met LFP. die discussie is al uitgevoerd)
Het aantal keren is niet bepalend, maar de tijd die je batterij doorbrengt op 100%. Het laadadvies van Tesla is volgens mij alleen maar in die vorm om het begrijpelijk te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
Mar.tin schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:43:
[...]

Alle energie die je bij stilstand gebruikt telt niet mee in je ritmeter voorzover ik weet. Dus bij 0km tikt het niet aan voor je hoge verbruik. Voor maximale high score dus 1km/u rijdend met volle bak accuverwarming O+
Leuke competitie, wie heeft het hoogste verbruik :)

Ik zie nu in de screenshot van ScanMyTesla (hier iets boven) hij inderdaad "Infinity" aangeeft.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Sluuz schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:35:
[...]

Is dit ergens zichtbaar op het internet? Ik heb toch regelmatig dat mijn eigen lader stopt of traag laadt. Ik zou graag weten of het aan de Tesla ligt of aan de lader of aan de infra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJF005
winwiz schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:40:
[...]

Beetje zoals de ICE vroeger 50 liter per 100 km 😊
Het valt wel op hoe hoog het verbruik nu is tegenover de zomer.
Ik doe ook enkel korte (max 10 km) ritten dus inclusief cabine verwarmen gaat het natuurlijk hard met de batterij.
Ik ben nu ook begonnen aan de 5000 gratis kilometers (gekregen bij ontvangst Y vorig jaar) maar dat gaan er in de praktijk geen 5000 worden.
Heb het even omgerekend, Tesla geeft 17 KW per 100 km maar dat ligt nu in de praktijk op 20-22 en daar zit waarschijnlijk het voorverwarmen niet inbegrepen. (in het menu energie zie je inderdaad andere, hogere cijfers dan linksonder scherm gemiddeld verbruik tijdens rijden)
Maar ik klaag niet, het gratis snelladen komt nu goed van pas, aangezien de zonnepanelen amper iets opwekken 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:15
Ik ben sinds kort gelukkige eigenaar van een Model Y performance. Nu heb ik gemerkt dat wanneer ik mijn gsm (iphone 14pro) op de draadloze lader leg deze heel warm wordt maar toch niet oplaadt. Is er iets dat ik kan doen op dit te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
IceBlue schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:07:
Ik ben sinds kort gelukkige eigenaar van een Model Y performance. Nu heb ik gemerkt dat wanneer ik mijn gsm (iphone 14pro) op de draadloze lader leg deze heel warm wordt maar toch niet oplaadt. Is er iets dat ik kan doen op dit te verbeteren?
Zonder hoesje laden schijnt soms te helpen. Ik heb deze aan mijn scherm geplakt.
https://www.spigen.com/pr...reless-screen-car-mount-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14:23
IceBlue schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:07:
Inderdaad zonder hoesje of een heel dun hoesje scheelt.
En ik kwam er net achter dat positioneren in het midden van de draadloze oplader ook lijkt te schelen. Ik ga de aanslag links en rechts wat smaller maken zodat de telefoon altijd exact in het midden zit en blijft tijdens het rijden.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
RaRo74 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:24:
[...]

Bedankt en ik heb het kanaal in FM nu van automatisch maar eens op HFP gezet om dat te proberen.
Bij mijn andere EV is dat niet nodig.
Dit werkt en omzetten naar HFP is dus de oplossing. Nu krijg ik alle FM meldingen binnen via de speakers bij gebruik van radio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
bert pit schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:48:
[...]

Is dit ergens zichtbaar op het internet? Ik heb toch regelmatig dat mijn eigen lader stopt of traag laadt. Ik zou graag weten of het aan de Tesla ligt of aan de lader of aan de infra.
Met "je eigen lader" bedoel je je eigen laadpaal aan huis? Geen idee hoe dat werkt, ik heb geen eigen laadpaal :).
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij heb je als je thuis een "normale" aansluiting hebt (3x25A) altijd een soort loadbalancer voor je laadpaal zitten zodat je auto achteraan de rij staat als het gaat om stroomverbruik. Dat je niet in de situatie komt dat je wasmachine eruit klapt omdat je auto staat te laden.
Dan krijg je dus inderdaad dips in het laden van de auto.

De enige keer dat het aan de Tesla zou liggen is volgens mij als hij een te lage temperatuur heeft. Dan zie je dat in de app door een verwarm icoontje naast de batterij.

[ Voor 13% gewijzigd door Sluuz op 11-01-2024 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 23:08
bert pit schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:48:
[...]

Er zijn gebieden in Nederland waar wanneer de lantaarnpalen aangaan het stroomnetwerk het dusdanig moeilijk heeft (iedereen gebruikt dan veel stroom rondom dat tijdstip) dat er laadpalen uitklappen. Denk niet dat het te achterhalen is wat exact de reden is. 9/10 keer zal het niet aan de auto liggen maar aan de paal door verschillende oorzaken.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Van de week 's avonds zag ik bij mij thuis dat het voltage extreem laag was tijdens het laden. Dit was namelijk 217 volt.

Dit terwijl het nu overdag weer 229 volt is en het hele jaar door eerder geen extreme dip heb gezien.
Het duurde bij mij ook aanzienlijk langer voordat het laadpunt op 7kW draaide. Maar mogelijk heeft dat te maken met het batterij voorverwarmen van de Y en dit moet ik nog verder gaan ervaren.

217 volt is laag dus ik vermoed dat er op een koude winteravond veel afgenomen wordt door de huizen en publieke laadpunten in de omgeving. Leuk hoor al die laadpalen en warmtepompen ;-)
Zal er vanavond weer eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:36
RaRo74 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:13:
Van de week 's avonds zag ik bij mij thuis dat het voltage extreem laag was tijdens het laden. Dit was namelijk 217 volt.

Dit terwijl het nu overdag weer 229 volt is en het hele jaar door eerder geen extreme dip heb gezien.
Het duurde bij mij ook aanzienlijk langer voordat het laadpunt op 7kW draaide. Maar mogelijk heeft dat te maken met het batterij voorverwarmen van de Y en dit moet ik nog verder gaan ervaren.

217 volt is laag dus ik vermoed dat er op een koude winteravond veel afgenomen wordt door de huizen en publieke laadpunten in de omgeving. Leuk hoor al die laadpalen en warmtepompen ;-)
Zal er vanavond weer eens naar kijken.
Extreem laag is onder 206-207V, dat is namelijk de minimale spanning in Nederland.
Met 217V zit je daar nog ruim boven. Niet echt iets om je zorgen over te maken lijkt me.
Maar je kan dit beter in een elektriciteitstopic bediscussiëren, dit heeft niet echt iets met de Tesla Model 3 of Y te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door this op 11-01-2024 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
this schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:35:
[...]

Extreem laag is onder 206-207V, dat is namelijk de minimale spanning in Nederland.
Met 217V zit je daar nog ruim boven. Niet echt iets om je zorgen over te maken lijkt me.
Maar je kan dit beter in een elektriciteitstopic bediscussiëren, dit heeft niet echt iets met de Tesla Model 3 of Y te maken.
Wanneer in mijn situatie het gehele jaar het voltage ca. 230 volt enorm stabiel is, tevens op hele zonnige en dagen met veel wind dan is 217 volt dus een uitzondering en voor mij extreem :+

Zeker niet zorgelijk slechts sterk opvallend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
this schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:35:
[...]
, dit heeft niet echt iets met de Tesla Model 3 of Y te maken.
Onee? Dat valt nog te bezien omdat dit samenvalt met de eerste laadsessie van de Y.
Toeval? Ik vermoed van wel en ga het monitoren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Trekhaak achteraf aanschaffen + monteren kan nu ook bij Tesland: https://www.tesland.com/n...or-tesla-model3-highland/

met 1275 euro achteraf goedkoper dan via Tesla zelf.

(voor de nieuwe model 3)

[ Voor 19% gewijzigd door spartacusNLD op 11-01-2024 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
spartacusNLD schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:02:
Trekhaak achteraf aanschaffen + monteren kan nu ook bij Tesland: https://www.tesland.com/n...or-tesla-model3-highland/

(voor de nieuwe model 3)
Let op dat achteraf monteren duurder is dan af-fabriek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
bustertje schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:04:
[...]

Let op dat achteraf monteren duurder is dan af-fabriek.
1350 euro via Tesla zelf.. en 1275 euro via Tesland.

Voegde het net toe aan mij orginele post :) Of mis ik wat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d85gslaA9S9VMJRKRWPnTQJkpH4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9U6VPBZObAdRtlfO5nAaPFqx.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door spartacusNLD op 11-01-2024 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM57
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-05 13:09
Heeft iemand ervaring met witte stoelhoezen voor een Model 3 . Zijn deze qua uitvoering / kleur goed passend en lijkend op de originele witte Tesla bekleding ? Worden de stoelen met hoezen nog “warmer / plakkeriger” in de zomer dan zonder hoezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
DM57 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:08:
Heeft iemand ervaring met witte stoelhoezen voor een Model 3 . Zijn deze qua uitvoering / kleur goed passend en lijkend op de originele witte Tesla bekleding ? Worden de stoelen met hoezen nog “warmer / plakkeriger” in de zomer dan zonder hoezen ?
Voor welke model 3 (welke jaargang)? Als je stoelventilatie hebt dan zou ik dit niet doen. Dan werkt het namelijk niet meer. En om welke reden zou je voor stoelhoezen gaan? Kinderen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-05 23:18
spartacusNLD schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:05:
[...]

[Afbeelding]
Achteraf kost het 1500 euro bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:31
pl0xs schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:19:
[...]

Achteraf kost het 1500 euro bij Tesla.
Alleen kan dat momenteel nog niet bij een Highland Model 3. Zit er eigenlijk wel op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM57
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-05 13:09
spartacusNLD schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:11:
[...]

Voor welke model 3 (welke jaargang)? Als je stoelventilatie hebt dan zou ik dit niet doen. Dan werkt het namelijk niet meer. En om welke reden zou je voor stoelhoezen gaan? Kinderen?
Wordt een Model 3 2022 uitvoering , dus nog geen stoelventilatie. Zoek een betaalbare witte occasion met witte bekleding maar vind ze alleen met zwarte bekleding. Dus toen dacht ik aan witte hoezen als alternatief mits dit enigszins lijkend en passend is aan het origineel …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
SiErRa schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:20:
[...]

Alleen kan dat momenteel nog niet bij een Highland Model 3. Zit er eigenlijk wel op te wachten.
Dus naar Tesland gaan haha :P

Goedkoper en sneller.

[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 11-01-2024 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
DM57 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:21:
[...]
Wordt een Model 3 2022 uitvoering , dus nog geen stoelventilatie. Zoek een betaalbare witte occasion met witte bekleding maar vind ze alleen met zwarte bekleding. Dus toen dacht ik aan witte hoezen als alternatief mits dit enigszins lijkend en passend is aan het origineel …
Gaat gaat nooit zo mooi zijn. Zeker niet op de lange termijn.

Ik zou gewoon wachten tot je het juiste model tegen komt. Zeker op de lange termijn ga je daar gelukkiger van worden. Als je het voor de verkoelende eigenschappen van de orginele witte bekleding zou doen dan gaat een stoelhoes dat niet oplossen omdat het allemaal maar nog dikkere stof is waar nog meer warmte in gaat zitten.. altans dat denk ik zelf

[ Voor 16% gewijzigd door spartacusNLD op 11-01-2024 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans96
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-02 21:55

De camperaars onder ons die gebruikmaken van een lifepo4 huishoudaccu kennen dit verschijnsel. Als de temperatuur van de accu richting vriespunt gaat, schakelt het bms het laden uit. Het laden kan pas weer plaatsvinden als de accu op temperatuur is gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
[...]

[Afbeelding]
Hmm dat weet ik niet. Ik heb het destijds met de LM besproken. Die gaf aan dat achteraf via Tesla zelf duurder was. Rond de € 100 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

DM57 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:21:
[...]

Check even of dat gaat met eventuele airbags in een stoel. Meen dat ooit een keer gelezen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
RaRo74 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:38:
[...]

Inderdaad zonder hoesje of een heel dun hoesje scheelt.
En ik kwam er net achter dat positioneren in het midden van de draadloze oplader ook lijkt te schelen. Ik ga de aanslag links en rechts wat smaller maken zodat de telefoon altijd exact in het midden zit en blijft tijdens het rijden.
Voor nu zo maar heel even opgelost en mijn telefoon blijf hierdoor mooi in het midden opladen.

Per minuut 1 % erbij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qv4WOcbfeAHGOvpx7HgRzcIk980=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dnavmFdbx5AiWOX1pVPFlHfn.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:34
Zijn er nog meer mensen waarbij de laadpoort sinds de laatste update niet meer opengaat?
2023.44.30.8

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 14:47
RaRo74 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:13:
Pas <207 volt gaat apparatuur klagen (waaronder mijn kookplaat en televisie)/

Hier hebben ze vorig jaar de trafo's vervangen, nu altijd rond de 235 volt en sindsdien geen gekke dingen gehad met apparatuur of laden van de auto's.
Korvaag schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:23:
Zijn er nog meer mensen waarbij de laadpoort sinds de laatste update niet meer opengaat?
2023.44.30.8
Nee, maar wel dat opladen 2x gestopt is vanuit het niets en het niet in de app als melding kwam.
Misschien de temperatuur maar wel vervelend als er maar een paar % bij zit. Ook SuC snelheden zijn heel laag (max 35kW), ondanks een uur voorverwarmen tijdens sessie hieronder bij een SuC 3 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVzRf2Q_NMCuZXbiW6nE8HVoCGg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gMBQLmEhi5jRNaXOhD8pCZbq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door Uberprutser op 11-01-2024 17:39 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
2023.44.30.8
Nope geen problemen. Dichtgevroren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metabletica
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-04 22:29
[...]

[Afbeelding]
Origineel Tesla lijkt verticaal afneembaar (beschrijving in manual), die van Tesland is horizontaal. Zal ook optisch anders zijn.....?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
spartacusNLD schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:25:
[...]

Goedkoper en sneller.
En potentieel gezeur met garantie/service bij Tesla en geen tow mode. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Inspired schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:43:
[...]

En potentieel gezeur met garantie/service bij Tesla en geen tow mode. :)
Ah dat van tow mode wist ik niet.. goeie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-06 13:57
spartacusNLD schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:44:
[...]

Ah dat van tow mode wist ik niet.. goeie!
Wel vreemd dat Tesla zelf nog geen trekhaak niet kan aanbieden. Ik zit ook al paar maandjes te wachten. Wordt wel eens tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:04

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ziet de trekhaak op de Model 3 highland er nog steeds hetzelfde uit als in de 2019 versie? Daar zit de stekker naar de grond gericht, want heel erg onhandig is.

Ik probeer wat plaatjes te vinden van de trekhaak opstelling op de Highland, maar vind nog niets eigenlijk.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:35
Wil een nieuwe Highland in het rood bestellen, klopt het dat de Bestemmings- en documentatiekosten niet meetellen voor de subsidie, dan zit hij met 44993 Euro net onder de grens toch ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans96
pegasuspiet schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:17:
Wil een nieuwe Highland in het rood bestellen, klopt het dat de Bestemmings- en documentatiekosten niet meetellen voor de subsidie, dan zit hij met 44993 Euro net onder de grens toch ??
Klopt, die tellen niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Vorig jaar was er in de US een koude periode waarbij iemand met een S claimde dat er niet eens geladen konden worden. Dat is wel weer een nadeel, als het zo koud is dat de batterij niet voldoende opgewarmd kan worden :/

https://www.businessinsid...2?international=true&r=US

[ Voor 6% gewijzigd door Wolly op 11-01-2024 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:57

MazeWing

The plot thickens...

Hoe doen jullie dat met die hoedenplank van de model Y? Ik zie overal dat je m kan buigen en ie dan redelijk "vast" blijft zitten maar bij mij schuift ie gewoon terug. In de hoedenplank is wel iets van een rondje (magneet?)te voelen maar op de rand van de auto zelf niets....

Wordt er helemaal gek van, want als ik iets te veel de knik maak dan schuift de gehele hoedenplank naar achteren en valt de eerste flap voorbij de rand en kan ik weer een minuut lopen klooien de hoedenplank weer goed te krijgen.

Ik ben super tevreden over de model Y maar de persoon die de hoedenplank heeft bedacht is hopelijk niet meer werkzaam bij Tesla... :(

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Mijn Y heb ik afgelopen dinsdag opgehaald en dinsdagavond lag die hoedenplank al op de kast in de berging.
Daar blijft deze de komende jaren netjes liggen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Nu met deze kou in het begin geen re-gen in mijn M3 Highland.

Alleen moet ik best hard trappen op het rempedaal om de auto überhaupt tot stilstand te stilstand te krijgen.

Is dit normaal?

En zoals anderen aangeven is de optie dat als regen braking niet beschikbaar is dat dan de remmen worden gebruikt... welke ik aan had staan... is inderdaad verwijderd helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Laatst online: 08:34
RaRo74 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:28:
Mijn Y heb ik afgelopen dinsdag opgehaald en dinsdagavond lag die hoedenplank al op de kast in de berging.
Daar blijft deze de komende jaren netjes liggen :*)
Toen ik de hoedenplank eraf had merkte ik een tril geluid bij de subwoofer. De hoedenplank houd het plastic blijkbaar een beetje onder spanning waardoor de trilling wordt beperkt.
Wel alleen bij hoog volume en veel bas maar gelijk teruggezet. Het achterste flapje hangt bij mij recht naar beneden, werkt prima zo.

En met de P ruim ik hem op bij ieder stoplicht. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:12
spartacusNLD schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:25:
[...]

Goedkoper en sneller.
Heb je aandelen in Tesland? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-05 20:03
Mar.tin schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:43:
[...]

Alle energie die je bij stilstand gebruikt telt niet mee in je ritmeter voorzover ik weet. Dus bij 0km/u tikt het niet aan voor je hoge verbruik. Voor maximale high score dus 1km/u rijdend met volle bak accuverwarming O+
Als je meteen gaat rijden zie je dit hoge gebruik teruglopen, het wordt wel meegerekend bij je rit. Alleen als je bijvoorbeeld even de deur open doet en de verwarming aanslaat, maar je niet gaat rijden wordt het niet meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-05 11:39
mjvdzwet schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:42:
Nu met deze kou in het begin geen re-gen in mijn M3 Highland.

Alleen moet ik best hard trappen op het rempedaal om de auto überhaupt tot stilstand te stilstand te krijgen.

Is dit normaal?

En zoals anderen aangeven is de optie dat als regen braking niet beschikbaar is dat dan de remmen worden gebruikt... welke ik aan had staan... is inderdaad verwijderd helaas.
Herken ik niet. Rempedaal voelt normaal aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Nu heb ik ook al aandelen tesland hahah.. nee natuurlijk niet. Is gewoon een observatie.

Maar achteraf geen goede optie om het via hen te doen omdat je de tow mode dan niet kan activeren blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:04
MrScratch schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:56:
Ziet de trekhaak op de Model 3 highland er nog steeds hetzelfde uit als in de 2019 versie? Daar zit de stekker naar de grond gericht, want heel erg onhandig is.

Ik probeer wat plaatjes te vinden van de trekhaak opstelling op de Highland, maar vind nog niets eigenlijk.
Heeft er iemand met een M3 Highland een foto van de trekhaak zoals ie geleverd is door Tesla?

Is het ook inderdaad zo dat alleen Tesla de tow-mode kan activeren?

[ Voor 6% gewijzigd door Stetho op 11-01-2024 20:04 ]

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
spartacusNLD schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:03:
[...]

Maar achteraf geen goede optie om het via hen te doen omdat je de tow mode dan niet kan activeren blijkbaar
Niet alleen daarom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans96
MazeWing schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:24:
Hoe doen jullie dat met die hoedenplank van de model Y?
Op Youtube veel verschillende voorbeelden. YouTube: Tesla Model Y 2023 Cargo Cover @teslamotors . Ik laat een groot gedeelte tegen de rugleuning naar beneden schuiven zoals in het filmpje. Blijft een onding .... maar werd er gratis bijgeleverd dus ik zeur niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:24
MazeWing schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:24:
Hoe doen jullie dat met die hoedenplank van de model Y? Ik zie overal dat je m kan buigen en ie dan redelijk "vast" blijft zitten maar bij mij schuift ie gewoon terug. In de hoedenplank is wel iets van een rondje (magneet?)te voelen maar op de rand van de auto zelf niets....

Wordt er helemaal gek van, want als ik iets te veel de knik maak dan schuift de gehele hoedenplank naar achteren en valt de eerste flap voorbij de rand en kan ik weer een minuut lopen klooien de hoedenplank weer goed te krijgen.

Ik ben super tevreden over de model Y maar de persoon die de hoedenplank heeft bedacht is hopelijk niet meer werkzaam bij Tesla... :(
Die ligt in de schuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Stetho schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:03:
[...]
Is het ook inderdaad zo dat alleen Tesla de tow-mode kan activeren?
volgens @Inspired wel blijkbaar. Dus dan heeft een 3e partij idd niet veel zin.

[ Voor 11% gewijzigd door spartacusNLD op 11-01-2024 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
Vandaag wilde ik met de aanhanger op pad.
Trekhaak gemonteerd, aanhanger aangekoppeld en....
Stekker past niet:(
....
De stekker doos zat vol met IJS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Zpj1i9_R620OzfijYpt62lRYmY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lq338TcfmhMAjwmC1BO3gOiN.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand soortgelijke ervaring en een oplossing anders dan wachten tot de lente?

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
pegasuspiet schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:17:
Dat klopt. Als je bij de RWD m3 enkel de kleur aanpast en verder niets dan zit je sowieso goed wat SEPP betreft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:13
drvt175 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:11:
een oplossing anders dan wachten tot de lente?
Föhn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 12:57

MazeWing

The plot thickens...

hans96 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:05:
[...]

Op Youtube veel verschillende voorbeelden. YouTube: Tesla Model Y 2023 Cargo Cover @teslamotors . Ik laat een groot gedeelte tegen de rugleuning naar beneden schuiven zoals in het filmpje. Blijft een onding .... maar werd er gratis bijgeleverd dus ik zeur niet. :)
En als de achterbank dus in zn achterste positie zit komt dat laatste deel van de hoedenplank niet meer terug over de rand. Ik denk omdat de ruimte tussen de achterbank en de rand te klein wordt qua buiging.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans96
Trekhaak gemonteerd, aanhanger aangekoppeld en....
Stekker past niet:(
....
[Afbeelding]

Heeft iemand soortgelijke ervaring en een oplossing anders dan wachten tot de lente?

....
Waar nu ijs zit, zat eerst water. Vroeg of laat gaat dat problemen geven. (trouwens ijs is ook een geleider)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Wolly schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:23:
[...]

Vorig jaar was er in de US een koude periode waarbij iemand met een S claimde dat er niet eens geladen konden worden. Dat is wel weer een nadeel, als het zo koud is dat de batterij niet voldoende opgewarmd kan worden :/

https://www.businessinsid...2?international=true&r=US
Aan z’n 10A 120V stekkertje. Met dus grofweg 1kW bij -7C aanstekkeren is ook wel het absolute worst-kaas scenario. Dat ga je in NL nooit meemaken, alleen al omdat hier het dubbele vermogen uit een stopcontact komt.

Zie nu dat het de supercharger is :)

Met een kapotte batteryheater aan de supercharger dus. Kwaaltje van de S. Is vrijwel onmogelijk in de moderne architectuur omdat er een warmtepomp, 1-2 motoren en legio andere apparatuur is waar hitte uitgehaald kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Mackeessie schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:58:
[...]

Als je meteen gaat rijden zie je dit hoge gebruik teruglopen, het wordt wel meegerekend bij je rit. Alleen als je bijvoorbeeld even de deur open doet en de verwarming aanslaat, maar je niet gaat rijden wordt het niet meegerekend.
Ga maar eens een paar minuten in drive stilstaan, je zult zien dat je verbruik per km niet wijzigt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
spartacusNLD schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:39:
[...]

Nope geen problemen. Dichtgevroren?
Nee totaal niet.. garage. Je kan de poort ook gewoon bewegen maar hij gaat niet open. Stomtoevallig lijkt het me dat het precies met de update is gegaan. Zal morgen Tesla wel bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Korvaag schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:33:
[...]

Nee totaal niet.. garage. Je kan de poort ook gewoon bewegen maar hij gaat niet open. Stomtoevallig lijkt het me dat het precies met de update is gegaan. Zal morgen Tesla wel bellen.
Service verzoek indienen idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Auto al gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spartacusNLD schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:10:
[...]

volgens @Inspired wel blijkbaar. Dus dan heeft een 3e partij idd niet veel zin.
Er was in de UK of US wel een bedrijf die het kon maar kan ik nu ook niet meer vinden. Tesla doet het niet inderdaad. Al weet ik niet of de tow mode echt noodzakelijk is. Zou het zelf wel via Tesla doen als ik een trekhaak nodig zou hebben.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:25
Mag ik vragen over welk model en bouwjaar dit gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
[...]

Reset al gedaan? En op welke manier probeer je hem te openen? Er op drukken werkt niet in elke weersomstandigheid is mijn ervaring.

Via de app en het scherm in de auto zo normaal moeten werken.

Je kan in de auto ook even checken op foutmeldingen. Auto icoontje en dan de alarmbel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Pierz schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:37:
[...]

Reset al gedaan? En op welke manier probeer je hem te openen? Er op drukken werkt niet in elke weersomstandigheid is mijn ervaring.

Je kan in de auto ook even checken op foutmeldingen. Auto icoontje en dan de alarmbel.
Reset gedaan, app werkt niet, via auto (scherm) werkt niet, drukken werkt niet. Zal morgen de laatste optie nog even proberen :) Je hoort het motortje wel zoemen na zeg 30 seconden dus er gebeurt wel 'iets'. Heb 10 minuten in de wacht gehangen vandaag bij Tesla, daarna was ik het zat :)

[ Voor 13% gewijzigd door Korvaag op 11-01-2024 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
Megat schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:30:
[...]
Mag ik vragen over welk model en bouwjaar dit gaat ?
Model Y LR van juni 2023

Ga een service verzoek aanvragen om probleem met inlopend water te voorkomen
Laats kreeg ik het caravan Icon op het scherm zonder dat de trekhaak gebruikt werd.
Nu weet ik wat het probleem is: water wat de stekker is ingelopen :'(

[ Voor 37% gewijzigd door drvt175 op 11-01-2024 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:25
Bedankt voor de aanvulling. Ik zal bij onze Y van sept. 23 ook maar eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:49
MrScratch schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:56:

De constructie is hetzelfde als bij de oude M3. Dus inderdaad, met de stekkerdoos naar beneden gericht.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans96
Megat schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 22:04:
[...]
Bedankt voor de aanvulling. Ik zal bij onze Y van sept. 23 ook maar eens kijken
Toevallig vorige week de trekhaak van onze Y (november 23) voor de eerste keer gebruikt. Stekker was droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuXFluX
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:19
2023.44.30.8
Heb ditzelfde probleem met m'n highland gehad, vrij snel nadat ik hem heb gekregen eind oktober. Weet niet of het na een update was. In ieder geval een serviceverzoek ingediend en de hele laadpoort is meteen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Korvaag schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:41:
[...]

Reset gedaan, app werkt niet, via auto (scherm) werkt niet, drukken werkt niet. Zal morgen de laatste optie nog even proberen :) Je hoort het motortje wel zoemen na zeg 30 seconden dus er gebeurt wel 'iets'. Heb 10 minuten in de wacht gehangen vandaag bij Tesla, daarna was ik het zat :)
Ik heb laatst ook eens gehad dat de laadpoort niet open wilde. Was met een beetje vorst ook. Hoorde wel het motortje, maar hij ging niet. Toen bij het openen via de S3XY handgreep actie heel lichtjes met mijn vinger een beetje geholpen (nagel onder het klepje en een beetje opwippen terwijl ik het motortje hoorde) en toen ging ie wel.

Daarna geen problemen meer gehad. Misschien dat dit ook voor jou werkt. Niet teveel forceren uiteraard, maar een heel klein beetje helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
bilgy_no1 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 22:20:
[...]
Daarna geen problemen meer gehad. Misschien dat dit ook voor jou werkt. Niet teveel forceren uiteraard, maar een heel klein beetje helpen.
Zal ik morgen ook proberen. Al even kort gedaan, maar wellicht niet genoeg. Was wat bang om het te forceren inderdaad.

Edit: met wat forceren werkt ie weer. Ik heb hem wel echt ergens 'doorheen' getrokken (je hoorde ook klikken alsof er een tandje van een tandwiel versprong. Bevroren was ie echter echt niet. No clue wat er gebeurd is. Ik negeer het maar gewoon.

[ Voor 24% gewijzigd door Korvaag op 11-01-2024 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Mijn MY deed dat van de week ook. Ik weet dat een batterij opladen bij vorst niet bevorderlijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag

Voor zover ik weet is dat normaal voor Tesla. Het is niet voor niets dat de accu's het zo lang uithouden met minimale degradatie (vergelijk het eens met een Leaf). Het BMS doet er alles aan om de accu in een zo optimale toestand te houden bij laden/ontladen. Dit betekent dus helaas ook energie 'weggooien' om dat te bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan

Je eerste Tesla? Is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Pierz schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:37:
[...]

Misschien een keer de nood opening gebruiken vanuit de bagageruimte

Pagina: 1 ... 218 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: