Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 217 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.679.433 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Oekol schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:42:
[...]

Ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt dat het nog niet zover was :)
Ik ook! ik had al gezocht naar verbetering van de audio, maar dat bleek niet nodig. Enorme meevaller. :)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Gisteren een mooie set interieur matten gekocht bij Amazone.de.

Kwam om de auto netjes te houden de volgende handige accessoires tegen:

https://www.amazon.de/-/e...4&pd_rd_i=B0C3R453CL&th=1

https://www.amazon.de/-/e...4&pd_rd_i=B0B45G45Y3&th=1

https://www.amazon.de/-/e...4&pd_rd_i=B0C459Y4WK&th=1

Mis ik nog iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-06 13:07
Gisteren voor de 3e x in mijn highland dat de auto op een brede snelweg vol in de ankers gaat. Nu met een tegemoetkomende vrachtauto in een lange bocht. En dit in de spits met een stuk of 10 auto's achter me. Lekker veilig dit. Elke keer als dit gebeurd zit mijn hart in mijn keel.

Ik heb totaal geen vertrouwen in de autopilot, waardeloos. Zo vaak gebruik ik het niet eens, heb de auto nu 2 maanden en het is al 3 keer opgetreden. En dit moet volledig zelf kunnen rijden, wonderbaarlijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Laatst online: 18:26
Dutchlimits schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:36:
een brede snelweg vol in de ankers gaat. Nu met een tegemoetkomende vrachtauto in een lange bocht. En dit in de spits met een stuk of 10 auto's achter me.
Een brede snelweg met tegemoetkomende vrachtauto's? Inclusief vangrail in het midden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:51

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tommie12 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:11:
[...]

FTFY

Mijn vader heeft jarenlang een gietertje warm water over zijn ruiten gegooid 's morgen, en ik ook bij diverse auto's.
Nooit een scheur gehad...
Ik acht de kans klein, tenzij er schade vooraf is door een klein sterretje of zo.
Ik heb zo ook altijd mijn voorruit ontdooid. Gewoon lauw water uit de kraan (niet kokend heet) en daarna direkt de ruitenwisser aan. Het moet al -10 zijn wil dat niet werken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:28
Gisteren voor de 3e x in mijn highland dat de auto op een brede snelweg vol in de ankers gaat. Nu met een tegemoetkomende vrachtauto in een lange bocht. En dit in de spits met een stuk of 10 auto's achter me. Lekker veilig dit. Elke keer als dit gebeurd zit mijn hart in mijn keel.

Ik heb totaal geen vertrouwen in de autopilot, waardeloos. Zo vaak gebruik ik het niet eens, heb de auto nu 2 maanden en het is al 3 keer opgetreden. En dit moet volledig zelf kunnen rijden, wonderbaarlijk...
Bedankt voor het delen van je ervaring. Mogelijk is dit je eerste Tesla, maar helaas speelt dit al veel langer. Ik ervaar exact hetzelfde. In de bebouwde kom is TACC (niet AP) zelfs onbruikbaar.

Ik hoop dat Tesla ooit weer de basic CC ter beschikking stelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
turkeyhakan schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:53:
[...]

Bedankt voor het delen van je ervaring. Mogelijk is dit je eerste Tesla, maar helaas speelt dit al veel langer. Ik ervaar exact hetzelfde. In de bebouwde kom is TACC (niet AP) zelfs onbruikbaar.

Ik hoop dat Tesla ooit weer de basic CC ter beschikking stelt.
Dat is wel waardeloos zeg. Ik heb nu een Volvo uit 2013 met ACC en dat werkt echt perfect. Nog nooit spontane remacties gehad en ik gebruik het vanaf 30 km/h. Vanwege de MRB overweeg ik over te stappen naar een Model 3, maar dit soort verhalen maken mij wel huiverig. Ik ben echt zwaar gebruiker van de ACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ati_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-06 19:12
Zijn er hier ook mensen die de feature "Apply Brakes When Regenerative Breaking is Limited" hebben? Zie hieronder de handleiding. Links is de handleiding van EU en rechts de handleiding van US:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iLgEmGRHI5PljxvmsvEZ7PyuedI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PKBZ6HJOZwcKShQgw5vKPNe5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jx16uPdu9v3-2-Op4cylW8Njr2M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gCf3lcj0qphzUBSzwk9XT8Gf.png?f=fotoalbum_large

Je ziet dat in EU deze feature mist. Op Reddit lees ik ook mensen uit EU die graag deze feature willen hebben, maar er zijn ook blijkbaar Tesla's in de EU die deze feature wél hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q5zOmfLKTdpCzHki2sG033kLmcQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tLNGnoH5eWu1yyL7qSsuhYtQ.png?f=user_large
bron: https://www.reddit.com/r/...15/should_i_have_this_on/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ati_ schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:59:
"Apply Brakers When Regenerative Breaking is Limited"
Dit is toch het bekende groene icoontje? Met de remmen? Ik denk dat iedere Tesla dat heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Blasterxp schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:01:
[...]

Dit is toch het bekende groene icoontje? Met de remmen? Ik denk dat iedere Tesla dat heeft.
Dat icoon geeft alleen aan dat er weinig regeneratief remmen beschikbaar is. Op sommige modellen, in sommige landen geeft Tesla de optie om dan automatisch de "echte" remmen te gebruiken, zodat je eigenlijk behalve het icoontje helemaal geen verschil meer merkt qua OPD.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 14:29

Ik rij iedere dag 30 km op de A12, AP gaat aan op de oprit aan en pas op de afrit uit, gek dat er zoveel verschillende ervaringen zijn. Ik vind AP ook veel veiliger dan mijn vorige auto (VW tiguan, 2019) omdat hij beter anticipeert op invoegend en uitvoegend verkeer op de rijbaan. Vooral als de voorligger de rijbaan verlaat ivm met stilstaand verkeer op mijn baan 'zag' de VW file niet.

Ik zet overigens AP wel uit als ik wat sportiever will rijden, zeker bij drukte is de AP dan waardeloos en zelfs 'mad max' stand veranderd daar weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
LigeTRy schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:40:
[...]

Een brede snelweg met tegemoetkomende vrachtauto's? Inclusief vangrail in het midden?
Nee een N weg dus 2 stroken naast elkaar dat elkaar tegemoetkomt. Ik rij dit al jaaaaren met adaptive cruise control, met 0 problemen en nu ineens moet ik de hele weg maar met de rechtervoet rijden blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hingj0n
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-05 11:23
Zijn er hier ook mensen die de feature "Apply Brakes When Regenerative Breaking is Limited" hebben? Zie hieronder de handleiding. Links is de handleiding van EU en rechts de handleiding van US:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je ziet dat in EU deze feature mist. Op Reddit lees ik ook mensen uit EU die graag deze feature willen hebben, maar er zijn ook blijkbaar Tesla's in de EU die deze feature wél hebben:

[Afbeelding]
bron: https://www.reddit.com/r/...15/should_i_have_this_on/
Deze stond bij mij ook aan! Alleen ik zie hem niet meer in de interface staan! Blijkbaar eruit gehaald voor de NL gebruikers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:00
Wackmack schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:32:
Gisteren een mooie set interieur matten gekocht bij Amazone.de.

Kwam om de auto netjes te houden de volgende handige accessoires tegen:

https://www.amazon.de/-/e...4&pd_rd_i=B0C3R453CL&th=1

https://www.amazon.de/-/e...4&pd_rd_i=B0B45G45Y3&th=1

https://www.amazon.de/-/e...4&pd_rd_i=B0C459Y4WK&th=1

Mis ik nog iets?
Voor de zijkanten heb ik ook rubberen onderleggers. Maar dat komt omdat ik een dochter heb die stiekem kauwgom of half opgegeten snoep “weggooit” in de zijvlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 14:29
Dutchlimits schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:06:
[...]

Nee een N weg dus 2 stroken naast elkaar dat elkaar tegemoetkomt. Ik rij dit al jaaaaren met adaptive cruise control, met 0 problemen en nu ineens moet ik de hele weg maar met de rechtervoet rijden blijkbaar
Zet vanavond AP uit en probeer het eens met TACC op hetzeflde stuk? AP stuurt zelf en is voor mijn gevoel dus ook veel voorzichter dan TACC. Maargoed, dat is mijn gevoel, geen bewijs gezien dat er vershil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Automatisch sturen is bedoeld voor gebruik op autosnelwegen. Dat staat in de handleiding en zal ongetwijfeld ook in de popup staan als je de eerste keer de optie aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
The_Woesh schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:10:
[...]

Zet vanavond AP uit en probeer het eens met TACC op hetzeflde stuk? AP stuurt zelf en is voor mijn gevoel dus ook veel voorzichter dan TACC. Maargoed, dat is mijn gevoel, geen bewijs gezien dat er vershil is.
Het was de autopilot met 1 klik dus ik gebruikte juist TACC denk ik toen dit optrad (ik ben nog een noob). Ik zei wel autopilot maar dan klopt het niet. Ik doe niet de volledige meer omdat het zelfsturen erg veel plakt op de middenstreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
Wolly schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:11:
[...]

Automatisch sturen is bedoeld voor gebruik op autosnelwegen. Dat staat in de handleiding en zal ongetwijfeld ook in de popup staan als je de eerste keer de optie aanzet.
Ik zei autopilot maar ik gebruikte TACC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Cyleo schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:59:
[...]

Dat is wel waardeloos zeg. Ik heb nu een Volvo uit 2013 met ACC en dat werkt echt perfect. Nog nooit spontane remacties gehad en ik gebruik het vanaf 30 km/h. Vanwege de MRB overweeg ik over te stappen naar een Model 3, maar dit soort verhalen maken mij wel huiverig. Ik ben echt zwaar gebruiker van de ACC.
Ik gebruik AP echt super veel, net als wat jij beschrijft, en heb amper die problemen.

Het geval dat hierboven wordt genoemd klinkt op zijn minst vreemd. Hij heeft het over een snelweg, maar daar is die situatie met een tegenligger in de bocht voor mij totaal onherkenbaar als een oorzaak van een plotselinge remactie. Dan de vraag: wat is "vol in de ankers"? Meestal begint de auto bij hoge snelheid iets in te houden en heb je tijd zat om weer te accelereren en de AEB te overrulen.

Waar het wel voor kan komen is op een weg zonder afscheiding in de middenberm. Dan kan de "Automatic Emergency Braking" ingrijpen als het systeem denkt dat er een tegenligger op de eigen rijbaan is. Overigens is Autopilot niet bedoeld voor gebruik buiten de snelweg, ook al werkt het voor mij alsnog in 90% van de gevallen gewoon prima.

Je moet alleen wel alert blijven, met je voeten bij de pedalen om indien nodig te remmen of extra stroom te geven. En je moet even rustig de tijd nemen om te wennen aan het systeem, maar dat geldt volgens mij bij iedere auto met dit soort systemen. Ik had hiervoor een Ioniq 5 en die liet in iets te scherpe bochten gewoon het stuur los, zonder een piepje te geven. Dat was de eerste keer ook nogal schrikken, maar later kon ik er alsnog prima mee rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Cyleo schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:59:
[...]

De ACC van een Volvo uit 2013 remt ook gewoon af in de bebouwde kom als er een fietser op het fietspad rijdt. Maar bij mijn Tesla remt die al af zonder dat er maar iets voor mij rijdt :-) Dat zal uiteraard per (weg)situatie verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Hingj0n schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:07:
[...]

Blijkbaar eruit gehaald voor de NL gebruikers.
Niet zo zeer NL gebruikers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als ik op TACC achter iemand aan rij dan remt de auto gewoon, ook als op dagen zoals nu de regen 0 is.
Dus ik herken het probleem niet. Zou moeten kijken of ik die optie heb in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

De systemen worden steeds behoedzamer, mede omdat ondertussen Automatic Emergency Braking verplicht is geworden voor alle nieuwe auto's. In mijn vorige auto met radar was het in een bebouwde kom weg of andere weg met geparkeerde auto's in de bocht ook stel en sprong dat de auto begon te piepen.

In de auto daarvoor reed ik altijd met gewone cruise control, maar die had geen enkele beveiliging en zou bij overstekende fietsers of inhalers op zo'n N-weg gewoon dom doorrijden. Ik heb liever een paar 'false positives' dan een keer een 'false negative'...

De oplossing is om het systeem rustig te leren kennen en inderdaad met je voet klaar te zijn om in te grijpen. Beetje stroom bijgeven als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:27:
[...]

De systemen worden steeds behoedzamer, mede omdat ondertussen Automatic Emergency Braking verplicht is geworden voor alle nieuwe auto's. In mijn vorige auto met radar was het in een bebouwde kom weg of andere weg met geparkeerde auto's in de bocht ook stel en sprong dat de auto begon te piepen.

In de auto daarvoor reed ik altijd met gewone cruise control, maar die had geen enkele beveiliging en zou bij overstekende fietsers of inhalers op zo'n N-weg gewoon dom doorrijden. Ik heb liever een paar 'false positives' dan een keer een 'false negative'...

De oplossing is om het systeem rustig te leren kennen en inderdaad met je voet klaar te zijn om in te grijpen. Beetje stroom bijgeven als het nodig is.
Dus het is niet zozeer een Tesla kwaal maar een “nieuwe auto” kwaal? In dat opzicht is het dan weer jammer dat Tesla voorop loopt en ook deze zaken actief promoot, dat vestigt nogal negatieve aandacht op die dan onterecht zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:16
Wolly schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:19:
[...]

Werd gewoon bevestigd door de professionals van Carglass of hoe dat bedrijf ook heet. Fijn dat jouw ervaring anders is bij een andere situatie. Warm water over de buitenkant is immers heel wat anders dan een stroom hete lucht over een langere periode aan de binnenkant.
Ja, met water zal de temperatuur veel sneller veranderen dan met lucht...

Die professionals van Carglass kunnen nadien ook de juiste oorzaak niet kennen.
Wie weet zat er al een ster in?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:18:
[...]

Ik gebruik AP echt super veel, net als wat jij beschrijft, en heb amper die problemen.

..... maar later kon ik er alsnog prima mee rijden.
Goede reactie, en ook hoe ik het zie. Ik weet dat bepaalde N-weg nagenoeg perfect aan.
Ik wacht met het drinken van mijn koffie totdat ik lekker ingevoegd ben en mee hobbel met de rest.
Op de snelweg gebruik ik ook enorm veel autopilot. Het systeem is voor mij een waarde volle toevoeging. Zeker op lange stukken waarbij het niet super druk is. Natuurlijk blijf ik zelf alert, en soms beetje bij trappen als de situatie ingewikkeld wordt; ik zou niet weten hoe dat anders moet.

Het gevoel om richting een rood stoplicht te rijden; waar een rijtje met auto's staat te wachten. Ja hij gaat zelf stoppen; maar toch neem ik 99% van de gevallen zelf controle over. Ook omdat ik veel langer kan regeneren ipv de stopfunctie van tacc of autopilot.
Dat soort dingen leer je mee om gaan, en elke update is er wel iets weer een beetje bijgesteld.

Autopilot aanzetten terwijl je niet helemaal in het midden van de rijbaan zit blijft ook wel een dingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wolly schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:29:
[...]

Dus het is niet zozeer een Tesla kwaal maar een “nieuwe auto” kwaal? In dat opzicht is het dan weer jammer dat Tesla voorop loopt en ook deze zaken actief promoot, dat vestigt nogal negatieve aandacht op die dan onterecht zou zijn.
Het kan zijn dat het bij verschillende merken/systemen beter of slechter werkt, dat weet ik niet in algemene zin. Ik weet wel dat er bij allerlei andere systemen van andere merken ook soortgelijke issues voorkomen. En ook dat de Tesla's in de crash testen uitzonderlijk goede resultaten behalen met tijdig remmen voor overstekende fietsers, voetgangers, tegemoetkomend verkeer bij afslaan op de kruising, etc.

Mensen vergelijken wel vaak met hun vorige auto's die in de regel veel minder geavanceerde systemen zullen hebben gehad. En die zullen inderdaad minder vaak 'false positive' remacties hebben gehad, maar de keerzijde is dat dat soort oudere systemen met een beetje pech ook probleemloos door een overstekende basisschoolklas zouden zijn geploegd.

Je hebt wel een punt dat de FSD aandacht bij Tesla ook voor overspannen verwachtingen zorgt bij sommige mensen die alleen maar Autopilot hebben. Ergens wel vreemd, want ze kiezen bewust niet voor de FSD-versie of EAP en verwachten dan dat de auto toch zichzelf helemaal rijdt. Dat is ook precies de aanleiding geweest voor het NHTSA onderzoek en de nieuwe strengere AP-regels van de laatste update.

Niet dat FSD hier wel zonder toezicht kan worden gebruikt; zelfs in Noord-Amerika waar FSD al veel verder ontwikkeld is en al hele ritten zelfstandig rijdt is nog steeds toezicht van de bestuurder vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 08:45
Ik lease momenteel een tesla model 3 dual motor 2019 (110.000 op de teller), maar het leasefeest is vanaf maart voorbij (werkgever wil er niet meer aan en periode loopt af).

De leasemaatschappij geeft aan dat de model 3 overgenomen kan worden voor 26,5k (24,5k na subsidie).

Hoe kijken jullie tegen deze prijs aan? Zouden jullie dit aan- of afraden? Ik ben een beetje huiverig voor eventuele grotere onderhoudskosten. Zijn er specifieke problemen met de 2019 versie die je kan verwachten?

Tot nu toe is alleen de kabelboom vervangen (scheen een bekend euvel te zijn bij deze versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Aurelium schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:46:
Ik lease momenteel een tesla model 3 dual motor 2019 (110.000 op de teller), maar het leasefeest is vanaf maart voorbij (werkgever wil er niet meer aan en periode loopt af).

De leasemaatschappij geeft aan dat de model 3 overgenomen kan worden voor 26,5k (24,5k na subsidie).

Hoe kijken jullie tegen deze prijs aan? Zouden jullie dit aan- of afraden? Ik ben een beetje huiverig voor eventuele grotere onderhoudskosten. Zijn er specifieke problemen met de 2019 versie die je kan verwachten?

Tot nu toe is alleen de kabelboom vervangen (scheen een bekend euvel te zijn bij deze versie).
Wat is de catalogusprijs zoals geregistreerd op rdw.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Wolly schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:48:
[...]

Wat is de catalogusprijs zoals geregistreerd op rdw.nl?
Ja, zat net al even te lezen... subsidie gaat niet op voor de model 3 uit 2019 :( Dat geeft dan nog maar een verschil van 15000 euro met een nieuwe model Y....

Blijft onverminderd de vraag aan jullie of dit een aantrekkelijk aanbod is of niet?

[ Voor 13% gewijzigd door Aurelium op 10-01-2024 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
bilgy_no1 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:27:
[...]

Gaat sneller dan je kan reageren bij de keren dat het bij mij optrad. Het is net alsof het systeem geen juiste inschatting kan doen bij langere bochten met tegemoetkomend verkeer. Vooral grotere voertuigen heeft het systeem problemen mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:53
Maasluip schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:27:
[...]

Als ik op TACC achter iemand aan rij dan remt de auto gewoon, ook als op dagen zoals nu de regen 0 is.
Dus ik herken het probleem niet. Zou moeten kijken of ik die optie heb in het scherm.
Er wordt weer lekker veel langs elkaar heen gepraat in dit topic. Snelwegen die N-wegen blijken, Autopilot dat TACC is etc.

In dit geval gaat het volgens het bericht dat je quote over het automatisch blenden van de echte fysieke remklauwen met het regenereren wanneer de auto nog te koud is om volledig te regenereren. Dat heeft dus niets met TACC of wat dan ook te maken.
Het gaat om de situatie dat de auto koud is, de regeneratielijn nog stippels heeft en dus niet volledig groen kan worden en je dan het gas loslaat. Dan zal hij met die functie aan eerst afremmen door een klein beetje regen (wat er beschikbaar is) en daarna bijremmen met de fysieke remmen zodat het LIJKT dat je volledige regen hebt.

Verder: AP is bedoeld op snelwegen maar werkt idd meestal prima op N-wegen, zelfs met rotondes. Maar, in flauwe bochten of lange bochten kan tegemoetkomend verkeerd het systeem in de war brengen en je zal dus met je voet op het gaspedaal moeten zitten om die panische remacties op te vangen. Als je het niet verwacht schrik je ervan, maar als je het een paar keer hebt meegemaakt kan je voorspellen wanneer het gaat gebeuren en kan je er dus op anticiperen.

[ Voor 18% gewijzigd door Sluuz op 10-01-2024 12:06 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:07
Aurelium schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:53:
[...]

Ja, zat net al even te lezen... subsidie gaat niet op voor de model 3 uit 2019 :( Dat geeft dan nog maar een verschil van 15000 euro met een nieuwe model Y....

Blijft onverminderd de vraag aan jullie of dit een aantrekkelijk aanbod is of niet?
Nee absoluut niet. 26.5k voor oud, met slechte isolatie en grofweg zelfde range als nieuwe RWD. vs. 43k nieuw

Als je bijv. die 15k verschil financiert (neem eens 5%) ben je zo'n 65 euro pm meer kwijt. Ik zou dan altijd voor nieuw gaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:54
Wolly schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:29:
[...]

Niet helemaal. Mijn Peugeot 308 uit 2016 heeft ook AEB. Die klaagt en uiteindelijk remt alleen maar als ik op de snelweg met een groot snelheidsverschil richting iemand rijd. Bv met 130 aan kom rijden terwijl er een vrachtwagen voor me rijdt. Of als iemand voor me ineens een noodstop maakt..

De 2019 Yaris met dezelfde functionaliteit heb ik nog geen gedrag hiervan gehad. Heet overigens PCS bij Toyota (pre-collision-system)

De Tesla is echt anders en m.i. veel irritanter. Een auto die de bocht om gaat. Een auto die 50m voor je nog de weg oversteekt.
Laatst raakte de Tesla nog in paniek door een 2m hoge ijscohoorn bij de snackbar. Zou een persoon zijn…

Ook TACC vind ik niet heel geweldig. Ja, in de file. Maar ik zou zo graag gewoon CC willen gebruiken op 60-wegen zonder dat hij bij elke tegenligger gaat afremmen of klagen over de belijning.. Voordeel is wel dat sinds 2 updates of zo het gemiep over belijning in 60-zones een stuk minder lijkt, doordat de lane following functionaliteit daar nu wordt uitgeschakeld.. geen idee of dat bewust is, of dat ik bepaalde problemen heb met sensoren.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Sluuz schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:04:
[...]

In dit geval gaat het volgens het bericht dat je quote over het automatisch blenden van de echte fysieke remklauwen met het regenereren wanneer de auto nog te koud is om volledig te regenereren. Dat heeft dus niets met TACC of wat dan ook te maken.
Het gaat om de situatie dat de auto koud is, de regeneratielijn nog stippels heeft en dus niet volledig groen kan worden en je dan het gas loslaat. Dan zal hij met die functie aan eerst afremmen door een klein beetje regen (wat er beschikbaar is) en daarna bijremmen met de fysieke remmen zodat het LIJKT dat je volledige regen hebt.
Je hebt gelijk. Dat gebeurt dus niet. Als ik gewoon het gas los laat dan vertraagt hij minimaal, zeker niet dat hij remt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Maasluip schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:07:
[...]

Je hebt gelijk. Dat gebeurt dus niet. Als ik gewoon het gas los laat dan vertraagt hij minimaal, zeker niet dat hij remt.
Bij mij gebeurt dat ook niet, maar ik heb die functie dan ook niet in m'n auto beschikbaar. Sommigen blijkbaar dus wel, maar het lijkt erop dat het nog steeds een testgroep is die die functie heeft. Hopelijk komt hij ooit wel voor iedereen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 09:49
Aurelium schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:53:
[...]

Want oorspronkelijke aanschafprijs te hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
[...]

Er wordt weer lekker veel langs elkaar heen gepraat in dit topic. Snelwegen die N-wegen blijken, Autopilot dat TACC is etc.

Verder: AP is bedoeld op snelwegen maar werkt idd meestal prima op N-wegen, zelfs met rotondes. Maar, in flauwe bochten of lange bochten kan tegemoetkomend verkeerd het systeem in de war brengen en je zal dus met je voet op het gaspedaal moeten zitten om die panische remacties op te vangen. Als je het niet verwacht schrik je ervan, maar als je het een paar keer hebt meegemaakt kan je voorspellen wanneer het gaat gebeuren en kan je er dus op anticiperen.
Correctie het is een 100 weg, een N dan wel. Maar dat is een snelweg. Nu laat je het lijken alsof het een 80 weg is wat niet waar is.

Dit is de situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNV8AkJAWUlPx020GzpoAfiD2vQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w19G4OFKZJejVk6Y0QHq3SYh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yip3SrW4O1-xSXBcTZCmjOPVNGI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c5q8Wz73tx26yLqVfLUtagfu.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 09:49
Dutchlimits schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:03:
[...]

Gaat sneller dan je kan reageren bij de keren dat het bij mij optrad. Het is net alsof het systeem geen juiste inschatting kan doen bij langere bochten met tegemoetkomend verkeer. Vooral grotere voertuigen heeft het systeem problemen mee.
De Tesla (mijn Tesla...?) is sowieso een paniekvogel. Ik rij heer relatief veel 60 km/h wegen (dus geen mindenstreep) en dan is het een alarmfeest, zeker als men een "optische versmallingsstrook" heeft aangebracht. Daar moet je dus continue met je rechterwielen over rijden bij tegenliggers, en de paniek die mijn wagen dan heeft is werkelijk onbeschrijfelijk.

Het is maar goed dat ie/ze geen hart en bloeddruk heeft....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Dutchlimits schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:15:
[...]

Correctie het is een 100 weg, een N dan wel. Maar dat is een snelweg. Nu laat je het lijken alsof het een 80 weg is wat niet waar is.

Dit is de situatie:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit noemen we een autoweg, geen autosnelweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
[...]

Dit is de situatie:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens de Amerikaanse definitie van een controlled access highway (zoals in de Amerikaanse handleiding staat), voldoet de N46 eraan.
Er zijn geen kruisingen, en het is een zgn two-lane freeway in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
[...]

Haha, ja dit helpt helaas anders ook niet echt.

Volgens de handleiding is automatisch sturen iets voor (auto)snelwegen. NIET TACC. Waarbij beide onder AutoPilot-functies vallen

https://www.tesla.com/own...E6-B7ED-EC1E9AEB17B7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Dit is de situatie:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een n weg is geen snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
Wolly schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:36:
[...]

Een n weg is geen snelweg.
En dat maakt voor TACC precies niks uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:01
De leasemaatschappij geeft aan dat de model 3 overgenomen kan worden voor 26,5k (24,5k na subsidie).Hoe kijken jullie tegen deze prijs aan?
Voor een paar duizend euro meer heb je een Model S met dezelfde kilometers. Maar mijn ervaring is dat leasemaatschappijen altijd de hoofdprijs vragen als je vraag of je de auto kan overnemen. Snap het wel, want veel mensen zijn bereid extra te betalen omdat het hun "eigen" auto is.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
JohanB schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:33:
[...]

Volgens de handleiding is automatisch sturen iets voor snelwegen. NIET TACC. Waarbij beide oner AutoPilot vallen

Maar wel leuk daarbij is dat de Amerikaanse handleiding het volgende meldt:
Warning
Autosteer is intended for use on controlled-access highways with a fully attentive driver. Do not use Autosteer in construction zones, or in areas where bicyclists or pedestrians may be present.
En een Highway hoeft geen gescheiden rijstroken te hebben om een Highway te zijn. Controlled access betekent alleen maar dat er op- en afritten moeten zijn, dus geen kruisingen, en geen ander verkeer (tractoren enz) voor zover ik weet.

Deze weg: Wikipedia: Plimoth Patuxet Highway voldoet er aan:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/aa/Plimoth_Plantation_Highway2.JPG/1024px-Plimoth_Plantation_Highway2.JPG

Als deze weg voldoet, doet de N46 dat ook. Of de divergerende N50 van Zwolle tot Ens..

En als de N33 niet zou voldoen omdat het woordje ‘snel’ ontbreekt.. tsja
Of een stukje van de N280

Het duidelijke verschil autoweg en autosnelweg is best wel typisch Nederlands..

[ Voor 24% gewijzigd door GAIAjohan op 10-01-2024 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

JohanB schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:04:
[...]

Nee absoluut niet. 26.5k voor oud, met slechte isolatie en grofweg zelfde range als nieuwe RWD. vs. 43k nieuw

Als je bijv. die 15k verschil financiert (neem eens 5%) ben je zo'n 65 euro pm meer kwijt. Ik zou dan altijd voor nieuw gaan
Het ligt er ook aan hoeveel waarde je hecht aan acceleratie. Zo'n 2019 dual motor is mega snel. (zelfs de 2019 sr+ gaat in 5,3 naar de 100) een nieuwe basis Y doet dit in 6,9. Ook snel. maar dat ga je wel merken.

Ik vind het wel veel voor een auto met 110K erop. Je krijgt mogelijk reparaties aan stuurkogels of andere mechanische slijtage. Dat ligt ook aan hoe er in de auto is gereden en dat weet jij :*)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-06 10:12
Parkeersensor werkt opeens niet meer bij mij. Kan het aan de kou liggen? Geen ijsvorming omdat ik elke avond in de garage parkeer.

Heb nu kleine schade aan mijn kenteken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
GAIAjohan schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:44:
[...]

Maar wel leuk daarbij is dat de Amerikaanse handleiding het volgende meldt:

[...]

En een Highway hoeft geen gescheiden rijstroken te hebben om een Highway te zijn. Controlled access betekent alleen maar dat er op- en afritten moeten zijn, dus geen kruisingen.

Deze weg: Wikipedia: Plimoth Patuxet Highway voldoet er aan:

[Afbeelding]

Als deze weg voldoet, doet de N46 dat ook. Of de divergerende N50 van Zwolle tot Ens..

En als de N33 niet zou voldoen omdat het woordje ‘snel’ ontbreekt.. tsja
Of een stukje van de N280

Het duidelijke verschil autoweg en autosnelweg is best wel typisch Nederlands..
Wel interessant dus inderdaad dat het afhankelijk is of je automatisch sturen mag gebruiken, afhankelijk van welke taal je voorkeur heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
JohanB schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:37:
[...]

Maar het is wel handig om de juiste definities te hanteren als je een probleem probeert te schetsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
JohanB schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:54:
[...]

Wel interessant dus inderdaad dat het afhankelijk is of je automatisch sturen mag gebruiken, afhankelijk van welke taal je voorkeur heeft :+
De Duitse handleiding heeft exact hetzelfde als de Amerikaanse:
Warnung
Der Lenkassistent ist für Kraftfahrstraßen mit begrenztem Zugang vorgesehen und erfordert die volle Aufmerksamkeit des Fahrers. Verwenden Sie den Lenkassistenten nicht in Gebieten mit Baustellen oder auf Straßen, die auch von Fahrradfahrern und Fußgängern genutzt werden.

Ik denk dus dat de Nederlandse vertaling iets te overdreven opgevat wordt in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
JohanB schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:37:
[...]

Toch wel...
Als er een tegenligger wat kort bij de lijn rijdt, of net als je kruist een beweging richting de lijn maakt, dan kan TACC of AP in 'paniek' schieten en vol in de remmen gaan.

Wat AP ook doet is bij een vermoede scherpe bocht de snelheid verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12

Ik zou toch voor dit voorstel passen. Ik had een lagere prijs verwacht.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:11
Wolly schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:03:
[...]
Ik ken iemand waarbij de ruit scheurde op het moment dat hij het portier opende. De koude lucht die ineens de auto introk tegen de hete voorruit was de oorzaak.
Ik kan het echt niet geloven.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:40

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Zensu schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:53:
Parkeersensor werkt opeens niet meer bij mij. Kan het aan de kou liggen? Geen ijsvorming omdat ik elke avond in de garage parkeer.

Heb nu kleine schade aan mijn kenteken :+
Werken niet meer als in geen meldingen meer? Of is de afstandsnotering verdwenen? Op welke update zit je? Ik weet dat bijvoorbeeld in de laatste x.8 patch de afstandsnotering verwijderd is.

(andere onderhuidse aanpassing van die x.8 patch op de kerstupdate is dat wifi en lte nu naadloos over moet schakelen, waardoor je geen periode hebt bij wegrijden van je woning zonder verbinding)

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
RaRo74 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:08:
[...]

Dit lijkt me inderdaad een enorm sterk verhaal..

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
spartacusNLD schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:14:
[...]

Dit lijkt me inderdaad een enorm sterk verhaal..
Wat wel zou kunnen is dat er een sterretje/barst in zat, en dat verder is gaan scheuren.

Zelf met een andere auto ooit een steen op de voorruit gekregen, daarbij was het direct duidelijk dat dat een nieuw raam moest worden. (Lees: minimaal 10cm doorsnede aan scheuren).
Auto geparkeerd, was in de zon. 2 uur later volledig doorgescheurd tot aan de randen.

Maar een klein sterretje dat nooit gehad, ook niet het Carglass effect van drempels :+

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 10-01-2024 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:01
GAIAjohan schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:18:
[...]

Wat wel zou kunnen is dat er een sterretje/barst in zat, en dat verder is gaan scheuren.
Lijkt mij ook. Er moet een zwakke plek zijn. Met warmte/kou is het dan binnen no-time einde oefening.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
GAIAjohan schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:18:
[...]

Zelf met een andere auto ooit een steen op de voorruit gekregen, daarbij was het direct duidelijk dat dat een nieuw raam moest worden. (Lees: minimaal 10cm doorsnede aan scheuren).
Auto geparkeerd, was in de zon. 2 uur later volledig doorgescheurd tot aan de randen.
Ja of wanneer je door een kuil in de weg rijdt of wanneer je de kofferbak dichtgooit.
Echter de ruit in kwestie is dan al verzwakt en kan door een legio aan redenen (verder)scheuren.

Wat ik niet ga geloven is dat een onbeschadigde ruit kan scheuren door temperatuurverschil wanneer je een portier opent. Dan zouden er al heel wat ruiten gesneuveld moeten zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
RaRo74 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:08:
[...]

Dat moet je zelf weten. Ik stond ernaast maar het was nog voor de tijd dat alles gefilmd werd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:21:
[...]

Lijkt mij ook. Er moet een zwakke plek zijn. Met warmte/kou is het dan binnen no-time einde oefening.
Het zou natuurlijk kunnen dat er een zwakke plek was die niet zichtbaar is? En welke voorruit met een redelijk kilometrage heeft geen zwakke plekken door steentjes, temperatuurswisselingen of noem maar op?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sluuz
JohanB schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:33:
[...]

Volgens de handleiding is automatisch sturen iets voor (auto)snelwegen. NIET TACC. Waarbij beide onder AutoPilot-functies vallen

Ok laten we het dan anders doen :)

De basis Autopilot (AP) functionaliteit, dus zonder EAP en Full Self Driving opties), AKA de functies die iedere Tesla heeft vanaf 2019, bestaat uit twee gradaties die je kan aanzetten:
  1. Traffic-Aware Cruise Control: past de snelheid van uw voertuig aan ten opzichte van het omringende verkeer
  2. Automatisch sturen: assisteert bij het sturen binnen een rijstrook met duidelijke wegmarkeringen en maakt gebruik van Traffic-Aware Cruise Control
Bron: https://www.tesla.com/nl_NL/support/autopilot
Bij gebruik van punt 1, of van punt 1+2, kan je Tesla "schrikken" van toegemoetkomende voertuigen op de andere weghelft indien er geen middenberm of middenvangrail is. Dat kan dus zijn op N-wegen of op autowegen (of binnen de bebouwde kom). Op autosnelwegen zal dit probleem zich minder voordoen omdat een eigenschap van een autosnelweg is dat er een supergrote middenberm of middenvangrail is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans96
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-06 20:20
pimk schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:17:
[...]

De Tesla (mijn Tesla...?) is sowieso een paniekvogel. Ik rij heer relatief veel 60 km/h wegen (dus geen mindenstreep) en dan is het een alarmfeest, zeker als men een "optische versmallingsstrook" heeft aangebracht. Daar moet je dus continue met je rechterwielen over rijden bij tegenliggers, en de paniek die mijn wagen dan heeft is werkelijk onbeschrijfelijk.

Het is maar goed dat ie/ze geen hart en bloeddruk heeft....
Dat soort 60 km/h wegen hebben we hier ook. En als ik dan met de MY de onderbroken streep aan de rechterkant nader, dan voel ik een lichte trilling in het stuur. Geen gejank of getoeter. Op dezelfde weg moet ik met de Kia Niro opletten dat ik niet naar de andere weghelft wordt gebounced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
pimk schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:13:
[...]

Want oorspronkelijke aanschafprijs te hoog?
Klopt, die waren destijds 58k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Tommie12 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:04:
[...]

Ik zou toch voor dit voorstel passen. Ik had een lagere prijs verwacht.
Ik kan online zo gauw niks goedkopers vinden qua occasions. Wellicht dat de delta qua subsidie en recente prijsdalingen nog onvoldoende ingeprijsd zijn in de 2e hands markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
JohanB schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:04:
[...]

Ja wellicht heb je wel gelijk. 65 p/m is natuurlijk wel alleen de financieringskosten. Uitgaande dat een nieuwe auto hogere afschrijving heeft dan een 2e hands zijn de werkelijke kosten natuurlijk wel iets hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Aurelium schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:43:
[...]

Ik kan online zo gauw niks goedkopers vinden qua occasions. Wellicht dat de delta qua subsidie en recente prijsdalingen nog onvoldoende ingeprijsd zijn in de 2e hands markt?
Dat kan, maar ik vind het verschil met de nieuwprijs gewoon onvoldoende groot. Je spreekt toch over een auto die 6 jaar oud is, misschien wat kosten krijgt, en wat minder goed is dan een nieuwe.
Natuurlijk hangt het er van af wat je te besteden hebt. Als je budget maar toe laat om 27k te spenderen, dan kan je geen nieuwe auto kopen en moet je ergens een compromis sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

hans96 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:39:
[...]

Dat soort 60 km/h wegen hebben we hier ook. En als ik dan met de MY de onderbroken streep aan de rechterkant nader, dan voel ik een lichte trilling in het stuur. Geen gejank of getoeter. Op dezelfde weg moet ik met de Kia Niro opletten dat ik niet naar de andere weghelft wordt gebounced.
Bij tijd en wijle word ik actief naar links gestuurd als ik op 60km wegen te ver naar rechts ga. Ik kan niet precies aangeven hoe en wat, maar het gebeurt.
Met TACC (waar ik graag op rij omdat een constante snelheid vasthouden met een elektrische auto lastiger is) dan krijg je toeters en bellen en toeters en bellen en blijft hij doorgaan met toeters en bellen (ongeveer zo lang zit hij te toeteren).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
Sluuz schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:36:
[...]

Ok laten we het dan anders doen :)

De basis Autopilot (AP) functionaliteit, dus zonder EAP en Full Self Driving opties), AKA de functies die iedere Tesla heeft vanaf 2019, bestaat uit twee gradaties die je kan aanzetten:
  1. Traffic-Aware Cruise Control: past de snelheid van uw voertuig aan ten opzichte van het omringende verkeer
  2. Automatisch sturen: assisteert bij het sturen binnen een rijstrook met duidelijke wegmarkeringen en maakt gebruik van Traffic-Aware Cruise Control
Bron: https://www.tesla.com/nl_NL/support/autopilot
Bij gebruik van punt 1, of van punt 1+2, kan je Tesla "schrikken" van toegemoetkomende voertuigen op de andere weghelft indien er geen middenberm of middenvangrail is. Dat kan dus zijn op N-wegen of op autowegen (of binnen de bebouwde kom). Op autosnelwegen zal dit probleem zich minder voordoen omdat een eigenschap van een autosnelweg is dat er een supergrote middenberm of middenvangrail is.
Eens, er is een waslijst aand situaties waar TACC voor geen meter werkt. Maar ik reageerde meer op het type antwoord: "ja natuurlijk werkt dat niet, want staat in de handleiding dat het daar niet voor is". (Veel mensen die zeiden dat AP/TACC alleen voor snelwegen is)

Het is sowieso allemaal beta en daardoor wat minder functioneel, maar TACC op een 100 weg is gelukkig niet iets wat tesla officieel afkeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Is het mogelijk om via de reguliere boordradio Flitsmeister meldingen van je telefoon binnen te krijgen over de speakers?

Via reguliere telefoonapps zoals bv die van Radio10, 538, Qmusic lukt dat wel en hoor ik tijdens muziek de FM meldingen maar via de regulier radio is dat nog niet gelukt.

Lukt dit op een bepaalde manier of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
RaRo74 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:04:
Is het mogelijk om via de reguliere boordradio Flitsmeister meldingen van je telefoon binnen te krijgen over de speakers?

Via reguliere telefoonapps zoals bv die van Radio10, 538, Qmusic lukt dat wel en hoor ik tijdens muziek de FM meldingen maar via de regulier radio is dat nog niet gelukt.

Lukt dit op een bepaalde manier of is dat niet mogelijk?
Even googlen op "Flitsmeister tesla" al geprobeerd?
https://tesla360.nl/flits...at-zijn-de-mogelijkheden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:45
bert pit schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:33:
Vroeger hing een voorruit in een rubber, als de ruit door temperatuurverschil plotseling uitzette kon hij tegen de carosserie aankomen en barsten door puntbelasting. Die tijd is voorbij.
Tegenwoordig zijn voorruiten geplakt en kunnen ze daardoor de carrosserie niet meer raken. Bovendien is het gelaagd glas.
Ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt als ik zeg uw mening op geen enkel punt te kunnen ondersteunen. De vroegere in rubber gevatte ruiten, konden in mijn beleving de carrosserie ook niet raken. Daar waren en zijn die rubbers veel te dik voor en is daar ook in de verdere vormgeving van de rubber rekening mee gehouden.
Een ruit ging of gaat volgens mij bij plaatselijke verwarming niet kapot door algehele uitzetting maar door lokale spanningen in het glas. Een geplakte ruit scheurt volgens mij derhalve net zo makkelijk kapot als een in rubber gevatte ruit.
Ik heb zowel veiligheidsglas ( securit ) als gelaagde ruiten gezien die gesneuveld waren als gevolg van het te plaatselijk verwarmen van de ruit met bijvoorbeeld een fohn of ijsvrij maken met een steamcleaner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:30
Blasterxp schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:01:
[...]

Nou als de accu (te) koud is en je laat het stroompedaal los dan rolt hij lekker door zonder af te remmen

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:45
mjvdzwet schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:24:
Dit noemen we een autoweg, geen autosnelweg.
Zo’n enkelbaansweg met een groen geverfde strook ertussen - autoweg dus - is een unieke wegvorm voor Nederland las ik ergens. Als dit zo is, kan ik mij heel goed voorstellen dat dat voor een Tesla lastig is om mee om te gaan zoals wij dat zouden willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
winwiz schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:21:
[...]

Nou als de accu (te) koud is en je laat het stroompedaal los dan rolt hij lekker door zonder af te remmen
Ja, dat was echt raar vanmorgen. Wel even weer schakelen dat je zelf moet remmen ( wat een armoede :+ )

De ''opwarmen planning'' in de app is echt fijn met dit weer. Dan heb je ook geen last van het niet kunnen regeneratief remmen.

Ander vraagje.. ik was vanmorgen ineens 6% batterij ''kwijt''. gisteren avond na een rit was het 91%.. vanmorgen ineens 85%. Komt dit door het koude weer? Dit was nog voordat de auto was begonnen met voorverwarmen.

[ Voor 18% gewijzigd door spartacusNLD op 10-01-2024 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:30
Als het goed is is dat normaal. Je krijgt de procenten weer terug als de batterij op temperatuur is.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Bedankt en ik heb het kanaal in FM nu van automatisch maar eens op HFP gezet om dat te proberen.
Bij mijn andere EV is dat niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
winwiz schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:55:
Als het goed is is dat normaal. Je krijgt de procenten weer terug als de batterij op temperatuur is.
Ik had gisteren ingeplugd met 60% en laad normaal gedurende de nacht met Jedlix naar 80%.
Jedlix gaat dan vermijden om te laden tijdens de avondpiek, en start het laden ergens in de nacht (in de winter).
Zowat altijd vind ik mijn auto 's morgens netjes met 79 of 80% laadtoestand.

Deze morgen had ik maar 70% om 7h en mijn vertrek staat ingesteld op 7h30. No way dat ik dan nog tot 80% geraakt vermits ik de laadstroom beperk tot 4kW.
Als ik keek naar mijn slimme meter, dan zie ik dat er een uur of 2 geladen is rond middernacht, en dan terug laden vanaf 5h (maar dat was dus te laat... )

Zou dat ook komen door de kou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri_berg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:36
Ik heb een vraag:

Nu het weer vriest kraakt de ophanging van mijn Tesla model Y RWD 2023 behoorlijk wanneer ik over een drempel rijd. Komt vooral van de voorkant. De vorige vorstperiode, begin december, was dit ook het geval. Ik had toen een service-afspraak gepland maar tegen de tijd dat deze zou plaatsvinden werd het weer wat warmer en was ook het gekraak weg. De afspraak toen maar geannuleerd.

Nu het weer koud is, is ook het gekraak weer terug. Is dit normaal, hebben anderen dit ook (gehad) of kan ik beter alsnog een service-afspraak inplannen?
Betreft een Model Y RWD van augustus 2023 met 12K op de teller.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Metrik
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-06 12:55
Ik heb deze ochtend mijn nieuwe Tesla Model Y mogen ophalen. Niet in Tilburg of Groningen, maar bij een kleinere vestiging (Purmerend) omdat het een demo-auto betrof met al een paar duizend kilometers op de teller. Wat mij betreft geen probleem overigens, en het bestel- en betaalproces liep daardoor des te soepeler. Afgelopen woensdag besteld en vandaag al opgehaald (had al eerder gekund, maar paste helaas niet in mijn agenda).

In dit topic had ik al veelvuldig gelezen dat de afleverservice van Tesla nogal spartaans zou zijn (iets van sleutel ophalen en wegwezen), maar dat was in mijn geval absoluut niet zo. Ik was een half uur eerder aanwezig dan gepland (geen probleem) en er werd uitgebreid de tijd genomen om de auto te introduceren en alles uit te leggen, alle vragen die ik had werden netjes beantwoord. Ik mocht ook zelf het doek eraf trekken :D Het model dat ik besteld heb had een trekhaak, die er los bijzat in een tasje. Toen ik daar naar vroeg werd in eerste instantie gezegd dat ik een service-afspraak moest maken om deze te laten bevestigen, maar toen ik aangaf dat ik hem liever er meteen op had werd deze ook meteen geïnstalleerd (was overigens ook weinig werk). Al met al een zeer positieve eerste indruk, enig smetje was dat er vlak voor het uitrijden nog een software-update werd uitgerold (2023.44.30.8) waardoor ik nog twintig minuten langer moest wachten :9

En dan de rij-ervaring... het kwam ook door het prachtige weer van vandaag, maar de rit naar huis was oprecht een geluksmomentje. Wel grappig, want een paar maanden terug maakte ik een proefrit in de Model Y Performance en die vond ik persoonlijk een stuk minder soepel om te rijden (ik heb nu een RWD), waardoor ik zelfs nog ben geen twijfelen over de aanschaf. Al ben ik nu blij dat ik toen toch heb doorgezet.
De auto beweegt zich snaarstrak over de weg is werkelijk fluisterstil vergeleken met mijn vorige auto (een Kia e-Niro uit 2020, ook een elektrische auto, maar qua rijgedrag niet te vergelijken met de Tesla). Zonnetje op de bol en m'n favoriete muziek via Spotify over het geluidssysteem, echt top. Ik ben echt geen autoliefhebber of iets dergelijks, maar ik was wel zeer onder de indruk. De komende dagen eens goed gaan spelen met alle features en hoppelijk veel mooie kilometers in het verschiet! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 18:57
Tommie12 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:24:
[...]

Ik had gisteren ingeplugd met 60% en laad normaal gedurende de nacht met Jedlix naar 80%.
Jedlix gaat dan vermijden om te laden tijdens de avondpiek, en start het laden ergens in de nacht (in de winter).

Deze morgen had ik maar 70% om 7h en mijn vertrek staat ingesteld op 7h30. No way dat ik dan nog tot 80% geraakt vermits ik de laadstroom beperk tot 4kW.
Als ik keek naar mijn slimme meter, dan zie ik dat er een uur of 2 geladen is rond middernacht, en dan terug laden vanaf 5h (maar dat was dus te laat... )

Welke type batterij heb je? Bij onze LFP Model Y is me dit gedrag nog niet opgevallen bij die SoC, terwijl de NMC Model 3 bij kou het percentage inderdaad verlaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:07
Is er iemand die z'n interieurcamera heeft afgeplakt / schuifje er voor heeft en 44.30.8 geïnstalleerd heeft? Werkt dat of is er een melding dat je AP niet kan starten?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Pierz schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:40:
[...]

Welke type batterij heb je? Bij onze LFP Model Y is me dit gedrag nog niet opgevallen bij die SoC, terwijl de NMC Model 3 bij kou het percentage inderdaad verlaagt.
Ik heb de Y LR MIC , dus ik vermoed een NCA batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:08
Tommie12 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:24:
[...]

Ik zou eerder denken dat het een Jedlix probleem is en niet zo zeer die van je Model Y?

Ik heb zelf een dynamisch contract en eerst zat ik te kloten met dat laden tijdens laagtarieven en kreeg alleen maar gezeik. Ik heb nu gekeken dat de tarieven vooral tussen 1u-4u snachts bijna altijd op zn laagst is (niet altijd, maar heel vaak wel) en dus heb ik id app de setting "scheduled charging 01.30", met max 80%, en "scheduled departure 08.00".
Dan gaat ie met hoogste capaciteit (11kw) laden tijdens de goedkoopste uren - en dan kan ik altijd met voorverwarmde auto vertrekken die 80% SoC heeft.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
SirLct schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:00:
[...]

Ik zou eerder denken dat het een Jedlix probleem is en niet zo zeer die van je Model Y?

Ik heb zelf een dynamisch contract en eerst zat ik te kloten met dat laden tijdens laagtarieven en kreeg alleen maar gezeik. Ik heb nu gekeken dat de tarieven vooral tussen 1u-4u snachts bijna altijd op zn laagst is (niet altijd, maar heel vaak wel) en dus heb ik id app de setting "scheduled charging 01.30", met max 80%, en "scheduled departure 08.00".
Dan gaat ie met hoogste capaciteit (11kw) laden tijdens de goedkoopste uren - en dan kan ik altijd met voorverwarmde auto vertrekken die 80% SoC heeft.
Kan zeker dat het aan Jedlix ligt.

Ik woon in België, en onwille van ons capaciteitstarief laad ik altijd met 4 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-06 22:15
Metrik schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:38:
Ik heb deze ochtend mijn nieuwe Tesla Model Y mogen ophalen. Niet in Tilburg of Groningen, maar bij een kleinere vestiging (Purmerend) omdat het een demo-auto betrof met al een paar duizend kilometers op de teller. Wat mij betreft geen probleem overigens, en het bestel- en betaalproces liep daardoor des te soepeler. Afgelopen woensdag besteld en vandaag al opgehaald (had al eerder gekund, maar paste helaas niet in mijn agenda).

In dit topic had ik al veelvuldig gelezen dat de afleverservice van Tesla nogal spartaans zou zijn (iets van sleutel ophalen en wegwezen), maar dat was in mijn geval absoluut niet zo. Ik was een half uur eerder aanwezig dan gepland (geen probleem) en er werd uitgebreid de tijd genomen om de auto te introduceren en alles uit te leggen, alle vragen die ik had werden netjes beantwoord. Ik mocht ook zelf het doek eraf trekken :D Het model dat ik besteld heb had een trekhaak, die er los bijzat in een tasje. Toen ik daar naar vroeg werd in eerste instantie gezegd dat ik een service-afspraak moest maken om deze te laten bevestigen, maar toen ik aangaf dat ik hem liever er meteen op had werd deze ook meteen geïnstalleerd (was overigens ook weinig werk). Al met al een zeer positieve eerste indruk, enig smetje was dat er vlak voor het uitrijden nog een software-update werd uitgerold (2023.44.30.8) waardoor ik nog twintig minuten langer moest wachten :9

O+
Mijn ervaringen met Tesla Purmerend zijn ook zeer goed. Een keer geweest met mijn Model 3 om de draagarmen te laten vervangen, en een end of warranty check via Purmerend door een Tesla ranger, was prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Bij mijn nieuwe Y is deze veiligheidset (gratis)bijgeleverd. Klopt dat wel? Of is dat standaard.
https://shop.tesla.com/nl...idsset-voor-pech-onderweg

Verder de laadkabel, granny en stoffen matten.
Mis ik nog iets zoals een bandenreparatieset?
Trekoog zie ik wel in de frunk zitten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-06 20:25
RaRo74 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:38:
Bij mijn nieuwe Y is deze veiligheidset (gratis)bijgeleverd. Klopt dat wel? Of is dat standaard.

Zat er bij mij 6 maand geleden ook allemaal bij :-)

Bandenreparatieset is niet standaard meegeleverd en apart aan te kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Snakefoodjah op 10-01-2024 17:41 ]

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:39
RaRo74 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:38:

Er hoort volgens mij ook een USB stick bij te zitten.
Daarmee is het kompleet lijkt me?

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Stetho schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:07:
[...]

Er hoort volgens mij ook een USB stick bij te zitten.
Daarmee is het kompleet lijkt me?
USB stick zit standaard al in het USB-A slot in het dashboard kastje, die is bij mij al vervangen door een grote ssd disk met al mijn MP3's er op. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
daemonix schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:35:
[...]

USB stick zit standaard al in het USB-A slot in het dashboard kastje, die is bij mij al vervangen door een grote ssd disk met al mijn MP3's er op. ;)
Het blijft jammer dat de auto niet automatisch het USB afspelen hervat als je instapt.

Na het instappen altijd even "USB afspelen" roepen 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oekol schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:49:
Is er iemand die z'n interieurcamera heeft afgeplakt / schuifje er voor heeft en 44.30.8 geïnstalleerd heeft? Werkt dat of is er een melding dat je AP niet kan starten?
Vorige week was er iemand die dat bevestigde:

Tommie12 in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• synx6
  • Laatst online: 22:23

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hier ook, laatste versie, schuifje dicht en AP werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:05

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Mijn post-it ervoor doet het vooralsnog zonder melding.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:07
DaMightyWackO schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:48:
[...]

Mijn post-it ervoor doet het vooralsnog zonder melding.
Ik had zo'n schuifje gekocht maar de tussenoplossing was zwarte ducktape. Je ziet 't niet eens dus voorlopig nog te lui om 't te veranderen :D

Maar top. Dan ga ik 't wel binnenkort installeren. Dank allen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-01 18:46
Ik heb 44.30.8 in mijn model 3 (highland). Heb meteen toen de holiday update uitkwam het schuifje erop gezet. Nog 0 meldingen gehad dat de camera afgedekt is. Nog helemaal geen waarschuwingen gehad over autopilot trouwens. Kan me voorstellen dat bij FSD de auto moppert dat die afgedekt is. Maar dan nog, zolang de auto maar buiten kan zien zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-06 10:12
spartacusNLD schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:14:
[...]

Werken niet meer als in geen meldingen meer? Of is de afstandsnotering verdwenen? Op welke update zit je? Ik weet dat bijvoorbeeld in de laatste x.8 patch de afstandsnotering verwijderd is.

(andere onderhuidse aanpassing van die x.8 patch op de kerstupdate is dat wifi en lte nu naadloos over moet schakelen, waardoor je geen periode hebt bij wegrijden van je woning zonder verbinding)
Beide niet, geen geluid en afstandsnotering. Maar kan zijn dat het eenmalig is en dat het morgen wel weer doet. Is alleen kut dat het niet gedaan heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
RaRo74 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:03:
Wil ik net mijn nieuwe Y voor de eerste keer thuis opladen vergrendelt de laadstekker met geen mogelijkheid |:(
De bij de auto horende laadkabel vergrendelt direct dus zit het probleem bij de stekker van mijn eigen laadpunt.
Herkent iemand dit?
....
frankjacobsen schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:52:
...
Twee van mijn collega’s hebben recent hun MY opgehaald, ... er werd inderdaad niet vergrendeld aan de auto kant.
...
jrv88 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 06:35:
...
Heeft het zin om hiervoor een service aanvraag aan te maken?
Ik had ook met mijn Model 3 (febr 2023) dat de laadkabel niet goed vergrendelde aan de auto. En ik dacht eerst dat het aan mij lag, hem niet goed erin doen etc etc, zeker omdat het soms wel lukte te vergrendelen. Ook heb ik meerdere andere kabels geprobeerd, en dat hielp niet.

Ik had er alleen nooit last van bij onze Model Y, dus toen had ik een serviceverzoek ingediend bij Tesla, en bleek dat de poort in de auto vanaf aflevering al niet goed was uitgelijnd. Dit zagen ze direct en ze hadden het super snel (gratis/onder garantie) opgelost voor me.

[ Voor 53% gewijzigd door Sanny1987 op 10-01-2024 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:59

bert pit

asdasd

De auto stond te laden maar kreeg steeds een melding dat het laden stopte, tot 4 keer toe in een kwartier. Morgen rij ik naar de Alpen dus dit moet wel goed gaan.

Ik kon de kabel wel verwijderen maar de laadpoort klikte dicht en deze ging ook niet meer open.

Er blijkt een software update gedownload te worden. Blijkbaar stop dan het laden: weer wat geleerd.
Het is alleen verwarrend dat de standaard App boodschap dat het laden gestopt is ook bij deze reden wordt verstuurd.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Pagina: 1 ... 217 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: