Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 215 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.550 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:25
Oekol schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:24:
[...]

Wie wat waar? Welke versie zit je?

Front motor disabled lees Ik?
Inderdaad! Leek net alsof ik in een RWD reed :D Voelde langzaam…. Melding is na een herstart verdwenen en ik lees dat het mogelijk software kan zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carman1971 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:38:
[...]

Ik kan in de garage stallen zal nu ongeveer een 16° zijn daar. Gaat hij dan ook voorverwarmen of is dat niet nodig ? Bedoel je dan de batterij voorverwarmen of het interieur ? Ik weet dat men gaat voorverwarmen om te laden bij een snellader maar doe je dat ook bij vertrek ?
Mijn auto staat gewoon buiten. Als ik met deze temperatuur instap en de auto start begint de warmtepomp te loeien om interieur en batterij op te warmen. Dat laatste om degradatie en verlies aan prestaties te beperken.

Van de week ging ik laden bij wat lagere temperatuur en toen stond er ook een melding over batterij verwarmen.
turkeyhakan schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:38:
[...]

Mijn 3 verbruikt met dit soort weersomstandigheden zo rond de 33 kWh/100 km als ik aan het voorverwarmen ben. En die wil zo 50-75 km van te voren beginnen met voorverwarmen. Dus het kost je uitgerekend zo'n 6 kW extra op een rit in ruil voor een paar minuten.

Ik wist niet dat je het voorverwarmen kon stoppen door op de melding te drukken. Dat ga ik proberen. Thanks!
Maar trekt hij bij jou de hele tijd datzelfde vermogen? Dat ervaar ik zelf niet zo. Tijdens een langere rit kan hij makkelijker voorverwarmen met gebruik van restwarmte en hoeft het geheel niet zo hard te loeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06
MazeWing schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:50:
Is het trouwens mogelijk een een "tijdelijke" snelheidslimiet in te stellen tijdens het rijden (zonder autopilot, tacc, etc. In mij vorige auto stelde ik dit vaak een paar km boven de max snelheid in en ik moest het pedaal volledig intrappen om dit te overrulen. Dit voorkwam dat ik dus onbewust steeds harder en harder ging rijden.

Ik zie op het moment alleen een algehele limiet of de verplichting om van tacc gebruik te maken.
Je bedoelt een speed limiter? Dat heeft een tesla niet.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:46
GoldenRain schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:19:
[...]

Update: Vandaag gebeld met tesla en de herroeping is geweigerd omwille van twee redenen: er was op die dag een testrit gedaan (op de dag van de bestelling) en de koopovereenkomst is "daar" geplaatst. Dat laatste vind ik wel gek, omdat het bestellen van de tesla gaat toch alleen maar via hun site (bestelling was geplaatst met eigen telefoon). De reden van aankoop toch tegen het einde van vorig jaar was ook omdat er gevraagd werd of de kortingen nog beschikbaar waren na het einde van het jaar in januari. Hierop werd door een medewerker geantwoord dat de kortingen die er op dat moment waren enkel gelden tot het einde van het jaar. Ik voel me dan ook voorgelogen dat er al na één week een verdere daling is?
Balen zeg!

Ik begrijp dat je je voorgelogen voelt, maar die medewerkers weten waarschijnlijk niet van de prijsverlagingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Update: Vandaag gebeld met tesla en de herroeping is geweigerd omwille van twee redenen: er was op die dag een testrit gedaan (op de dag van de bestelling) en de koopovereenkomst is "daar" geplaatst. Dat laatste vind ik wel gek, omdat het bestellen van de tesla gaat toch alleen maar via hun site (bestelling was geplaatst met eigen telefoon). De reden van aankoop toch tegen het einde van vorig jaar was ook omdat er gevraagd werd of de kortingen nog beschikbaar waren na het einde van het jaar in januari. Hierop werd door een medewerker geantwoord dat de kortingen die er op dat moment waren enkel gelden tot het einde van het jaar. Ik voel me dan ook voorgelogen dat er al na één week een verdere daling is?
Heb je de auto privé gekocht of zakelijk?

In Nederland werd vorig jaar bij de prijsdaling aan privekopers aangeboden om alsnog de korting te krijgen, mits de auto binnen 14 dagen voor de prijsdaling in ontvangst was genomen. Ze deden daar verder niet moeilijk over.

Ik heb zelf zakelijk aangekocht, dus viel buiten de boot, maar mocht wel de gratis 2.500 kWh Superchargen houden die je anders weer moest inleveren.

En ik denk dat de aankoopkortingen op voorraadmodellen van einde jaar inderdaad alleen tot het jaareinde golden. Meestal is de voorwaarde om de auto uiterlijk op de laatste dag van het betreffende kwartaal in ontvangst te nemen. Dat staat verder los van de algemene prijsdaling.

Ik ben niet zo bekend met het Belgische consumentenrecht. Nederland is wat afwijkend wat dat betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:42
mjvdzwet schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:49:
[...]

Het is een zelfbouw SmartEVSE 1 fase paal die maximaal 32A kan leveren.

Dus wel degelijk 1 fase.
Ok, laat ik het anders stellen: de paal kan genoeg energie leveren voor de verwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 18:34
[...]

Ze passen gewoon de wet toe. Herroeprecht is enkel geldig bij koop op afstand. Na een proefrit heb je ter plaatse gekocht.

En reken je niet rijk aan die premie, er gaan er velen naast grijpen omdat er maar budget is voor 4000 auto’s.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:11
Tommie12 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:36:
[...]

Ze passen gewoon de wet toe. Herroeprecht is enkel geldig bij koop op afstand. Na een proefrit heb je ter plaatse gekocht.

En reken je niet rijk aan die premie, er gaan er velen naast grijpen omdat er maar budget is voor 4000 auto’s.
Het is niet alleen die mogelijke premie maar de wagen zelf was toch ook 5k gedaald? Daarvoor waren ze geen 39k maar 44k . Dus en 5k gedaald zodat ze onder de 40k kwamen om weer in aanmerking te komen voor die mogelijke 4k subsidie.
Theoretisch dus even in 2 dagen tijd 9k door het putje?
Al kan het altijd erger, kennis schreef in 2 maanden tijd 38k af op zijn Model X vanwege prijsverlagingen :+ .

[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 08-01-2024 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenRain
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16-09 18:36
bilgy_no1 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:33:
[...]

Heb je de auto privé gekocht of zakelijk?

In Nederland werd vorig jaar bij de prijsdaling aan privekopers aangeboden om alsnog de korting te krijgen, mits de auto binnen 14 dagen voor de prijsdaling in ontvangst was genomen. Ze deden daar verder niet moeilijk over.

Ik heb zelf zakelijk aangekocht, dus viel buiten de boot, maar mocht wel de gratis 2.500 kWh Superchargen houden die je anders weer moest inleveren.

En ik denk dat de aankoopkortingen op voorraadmodellen van einde jaar inderdaad alleen tot het jaareinde golden. Meestal is de voorwaarde om de auto uiterlijk op de laatste dag van het betreffende kwartaal in ontvangst te nemen. Dat staat verder los van de algemene prijsdaling.

Ik ben niet zo bekend met het Belgische consumentenrecht. Nederland is wat afwijkend wat dat betreft.
Het is privé gekocht. Ik zal maar eens kijken of het mogelijk is om de korting nog te krijgen zonder het nog terug te brengen. In ieder geval bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenRain
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16-09 18:36
GeeMoney schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:46:
[...]

Het is niet alleen die mogelijke premie maar de wagen zelf was toch ook 5k gedaald? Daarvoor waren ze geen 39k maar 44k . Dus en 5k gedaald zodat ze onder de 40k kwamen om weer in aanmerking te komen voor die mogelijke 4k subsidie.
Al kan het altijd erger, kennis schreef in 2 maanden tijd 38k af op zijn Model X vanwege prijsverlagingen :+ .
Tegen de tijd dat ik de aankoop deed was de goedkoopste variant €43270.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Zo staat het niet in de AV.
Indien u een consument bent, en juridisch eigenaar van uw Voertuig, en deze Overeenkomst bent aangegaan uitsluitend met gebruik van een
communicaemiddel op afstand (bijvoorbeeld online of telefonisch) heeft u het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de
Overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag van aflevering van het Voertuig. Om het herroepingsrecht uit te oefenen,
moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schri.elijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen.
U kunt hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te
leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Dus als je online hebt besteld mag je zonder opgave van redenen herroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13

MazeWing

The plot thickens...

GoldenRain schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:57:
[...]

Het is privé gekocht. Ik zal maar eens kijken of het mogelijk is om de korting nog te krijgen zonder het nog terug te brengen. In ieder geval bedankt voor de reactie!
Kijk of je het door kan laten zetten naar een klachtenafdeling oid. Het klopt dat er geen sprake is van wet koop op afstand aangezien je het daar, in het bijzijn van medewerkers, hebt gekocht. Dat dit met jouw eigen telefoon is gebeurd maakt niet uit. Her gaat erom dat er "interactieve" tussen jou en een verkoper heeft plaatsgevonden rondom de aankoop/bestelling.

Maar ik zou toch echt gaan proberen voor coulance zodat je in ieder geval die korting krijgt. De auto terugbrengen en opnieuw bestellen gaan ze waarschijnlijk nooit doen. Mocht korting ook niet lukken kun je nog iets van supercharge tegoed proberen....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Wolly schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:59:
[...]

Zo staat het niet in de AV.

[...]

Dus als je online hebt besteld mag je zonder opgave van redenen herroepen.
"Uitsluitend" een communicatiemiddel op afstand. Ik denk dat dat een zeer lastig verhaal gaat worden als je in een Tesla store, omringd met medewerkers, daar via een communicatiemiddel het besteld...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Oekol schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:29:
[...]

Je bedoelt een speed limiter? Dat heeft een tesla niet.
Dat is wel heel jammer. Zeker omdat het een functie is die waarschijnlijk binnen een paar minuten geprogrammeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pahlawan
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18-09 19:59
Ik lees hier en daar dat je dashcambeelden kunt opvragen bij Tesla, dan krijg je ook de beelden van de pillar camera’s. Maar ik lees nergens of dit ook te activeren is voor de dashcam. Weet iemand een workaround of een manier waarop dat mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:21
basto11 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:23:
[...]

Ik had voor mijn MY een Kona Electric, daar kon je het amperage instellen op de granny charger, niet via de auto (dus ook niet via een laadpaal).
De Niro kan het wel (dus eigenlijk vermoed ik de kona ook), in de auto. De grap is alleen dat je kunt kiezen uit maximaal of laag, en dat mij nog steeds niet duidelijk is wat laag is. Dit kun je per locatie regelen, gebaseerd op de locatie van de auto. Voor thuis heb ik gewoon de laadpaal zelf beperkt tot 6A per fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MazeWing schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:02:
[...]

"Uitsluitend" een communicatiemiddel op afstand. Ik denk dat dat een zeer lastig verhaal gaat worden als je in een Tesla store, omringd met medewerkers, daar via een communicatiemiddel het besteld...
Online kopen = online kopen. Het zou dan niet uit mogen maken waar je je op dat moment bevindt.

Sta je aan de kassa of teken je ter plekke een papieren contract dan is het anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-09 11:22
gjcvro schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:13:
[...]

De Niro kan het wel (dus eigenlijk vermoed ik de kona ook), in de auto. De grap is alleen dat je kunt kiezen uit maximaal of laag, en dat mij nog steeds niet duidelijk is wat laag is. Dit kun je per locatie regelen, gebaseerd op de locatie van de auto. Voor thuis heb ik gewoon de laadpaal zelf beperkt tot 6A per fase.
Hmmm, nooit geweten. Ik heb nog een KiA eNiro uit 2019 en heb de mogelijkheid om laadsnelheid aan te passen nooit in een menu kunnen vinden. Is ook niet echt echt nodig aangezien hij altijd traaaaag laadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pahlawan schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:12:
Ik lees hier en daar dat je dashcambeelden kunt opvragen bij Tesla, dan krijg je ook de beelden van de pillar camera’s. Maar ik lees nergens of dit ook te activeren is voor de dashcam. Weet iemand een workaround of een manier waarop dat mogelijk is?
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.

In de app kun je alle camerabeelden live bekijken. Daarvoor moet je Sentry Mode aanzetten en in de auto moet je 1x aangeven dat de toegang op afstand via de app mag.

Of bedoel je de dashcam beelden tijdens het rijden? Daarvoor zijn allerlei instellingen hoe en wanneer op te slaan. Dan kun je ze achteraf terugkijken. Bijv. Je kunt instellen dat de auto een clip opslaat na het toeteren. Dans slaat hij een bepaalde hoeveelheid beelden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 19:30
Pahlawan schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:48:
[...]

Hmmm, zal kijken of met .7 het is verbeterd, anders schuif ik de cover weer naar links en is hij weer dicht.

Je hebt ook nog geen strikes gehad, 0?
Nee, geen strikes. Wel af en toe blauwe verwittiging dat stuur geen druk voelde maar dat is het. Mss ben ik een geluksvogel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pahlawan
bilgy_no1 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:39:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.

In de app kun je alle camerabeelden live bekijken. Daarvoor moet je Sentry Mode aanzetten en in de auto moet je 1x aangeven dat de toegang op afstand via de app mag.

Of bedoel je de dashcam beelden tijdens het rijden? Daarvoor zijn allerlei instellingen hoe en wanneer op te slaan. Dan kun je ze achteraf terugkijken. Bijv. Je kunt instellen dat de auto een clip opslaat na het toeteren. Dans slaat hij een bepaalde hoeveelheid beelden op.
Ja, klopt, maar de beelden van de camera in de deur worden dus niet opgeslagen tijdens het toeteren of het drukken op ‘opslaan dashbeelden’. Je ziet maar 4 camera’s in plaats van 6, zoals een tijdje terug ook in de app zichtbaar was via de sentry mode; daar zijn nu ook 6 camera’s, 7 met interieur, maar bij de opgeslagen dashcambeelden nog steeds 4. Snap je nu wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pahlawan
LucLey schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:48:
[...]

Nee, geen strikes. Wel af en toe blauwe verwittiging dat stuur geen druk voelde maar dat is het. Mss ben ik een geluksvogel?
Ja, zou kunnen, of omdat ik al 3 of 4 strikes had, weegt het afplakken van de camera zwaarder of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AsBest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
MazeWing schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:03:
[...]

Dat is wel heel jammer. Zeker omdat het een functie is die waarschijnlijk binnen een paar minuten geprogrammeerd is.
Je kunt in de app wel een maximumsnelheid instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:54

bert pit

asdasd

GeeMoney schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:46:
[...]

Ook in België heeft een mondelinge afspraak rechtsgeldigheid. Alleen kun je natuurlijk niet afspreken dat tesla de prijzen niet mag/zal verlagen, bovendien weegt een schriftelijke zwaarder.
Maar ik zou er zeker even induiken want op basis van die toezegging van gelijkblijvende prijzen heb je een beslissing genomen die je anders niet gemaakt zou hebben.

Zou de verkoper gezegd hebben "meneer wij weten het echt niet, misschien gaan de prijzen omhoog, misschien omlaag" dan zou dat heen heel ander verhaal geweest zijn.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pahlawan schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:50:
[...]

Ja, klopt, maar de beelden van de camera in de deur worden dus niet opgeslagen tijdens het toeteren of het drukken op ‘opslaan dashbeelden’. Je ziet maar 4 camera’s in plaats van 6, zoals een tijdje terug ook in de app zichtbaar was via de sentry mode; daar zijn nu ook 6 camera’s, 7 met interieur, maar bij de opgeslagen dashcambeelden nog steeds 4. Snap je nu wat ik bedoel?
Ik snap nu wat je bedoelt. Alleen heb ik geen oplossing helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bert pit schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:10:
[...]

Ook in België heeft een mondelinge afspraak rechtsgeldigheid. Alleen kun je natuurlijk niet afspreken dat tesla de prijzen niet mag/zal verlagen, bovendien weegt een schriftelijke zwaarder.
Maar ik zou er zeker even induiken want op basis van die toezegging van gelijkblijvende prijzen heb je een beslissing genomen die je anders niet gemaakt zou hebben.

Zou de verkoper gezegd hebben "meneer wij weten het echt niet, misschien gaan de prijzen omhoog, misschien omlaag" dan zou dat heen heel ander verhaal geweest zijn.
Dit zijn gewoon tijdelijke kortingen toch? Dan heb je in NL ook gewoon pech.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 15:12

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Morgen wordt mijn nieuwe M3 SR geleverd en de oude M3 LR 2019 opgehaald door de leasemaatschappij. Dus bedenk me net dat ik nog ff de oude terug naar fabrieksinstellingen moet zetten zodat al mijn gegevens weg zijn als ie wordt opgehaald, maar blijkbaar is mijn account niet meer gekoppeld aan de auto. In mijn app op de telefoon zie ik ook al een week de nieuwe auto, wat vooral irritant was, maar niet gerealiseerd dat ik nu dus geen reset kan uitvoeren.

Iemand enig idee hoe ik dit alsnog voor elkaar kan krijgen? Vind het niet chill dat al mijn settings en historie er nog in staan als ik ‘m inlever.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pahlawan
Ruud2001 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:36:
Morgen wordt mijn nieuwe M3 SR geleverd en de oude M3 LR 2019 opgehaald door de leasemaatschappij. Dus bedenk me net dat ik nog ff de oude terug naar fabrieksinstellingen moet zetten zodat al mijn gegevens weg zijn als ie wordt opgehaald, maar blijkbaar is mijn account niet meer gekoppeld aan de auto. In mijn app op de telefoon zie ik ook al een week de nieuwe auto, wat vooral irritant was, maar niet gerealiseerd dat ik nu dus geen reset kan uitvoeren.

Iemand enig idee hoe ik dit alsnog voor elkaar kan krijgen? Vind het niet chill dat al mijn settings en historie er nog in staan als ik ‘m inlever.
Het Tesla pasje gebruiken in plaats van de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:05
Waar komt de trend vandaan dat men hier een Highland M3 met alleen achterwielaandrijving ineens een M3 SR is gaan noemen? Dit is een M3 RWD, de SR stamt toch uit de tijd dat er ook nog een SR+ was? Het zorgt bij mij in ieder geval voor verwarring of het dan over de pre-pre, pre- of facelift gaat. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomason
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:33
Maurice- schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:07:
Waar komt de trend vandaan dat men hier een Highland M3 met alleen achterwielaandrijving ineens een M3 SR is gaan noemen? Dit is een M3 RWD, de SR stamt toch uit de tijd dat er ook nog een SR+ was? Het zorgt bij mij in ieder geval voor verwarring of het dan over de pre-pre, pre- of facelift gaat. :o
Komt omdat mensen hem als tegenpool van de LR zien, dus standaard en lang. Maar tesla noemt hem gewoon de Model 3, zonder RWD of SR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:05
Thomason schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:12:
[...]

Komt omdat mensen hem als tegenpool van de LR zien, dus standaard en lang. Maar tesla noemt hem gewoon de Model 3, zonder RWD of SR.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58Oxd7z0xgSoYRxWEXkZLeQI2PA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SuCzf1Xf6AV4xynxm7ZMEedD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-09 14:11
GoldenRain schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:59:
[...]

Tegen de tijd dat ik de aankoop deed was de goedkoopste variant €43270.
De goedkoopste Y die je nu kan samenstellen in België is nu 47970 euro ?

Je kan wel stockwagen nemen van 40K maar die is er enkel in wit en zwart.

Tesla zorgt er zo voor dat hun officiële catalogusprijs hoog blijft en dat ze via hun voorraadwagens goedkoper kunnen verkopen. Vermits je ook een nieuwe bestelling reeds ontvangt na 2 weken is er volgens mij geen verschil tussen stockwagen en nieuwe bestelling.

Ik vrees dat je dus niet zal kunnen aantonen dat de Y 5K goedkoper is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Carman1971 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:16:
[...]

De goedkoopste Y die je nu kan samenstellen in België is nu 47970 euro ?

Je kan wel stockwagen nemen van 40K maar die is er enkel in wit en zwart.

Tesla zorgt er zo voor dat hun officiële catalogusprijs hoog blijft en dat ze via hun voorraadwagens goedkoper kunnen verkopen. Vermits je ook een nieuwe bestelling reeds ontvangt na 2 weken is er volgens mij geen verschil tussen stockwagen en nieuwe bestelling.

Ik vrees dat je dus niet zal kunnen aantonen dat de Y 5K goedkoper is geworden.
Die voorraadmodellen zijn gewoon dezelfde auto's als wanneer je het basismodel "samenstelt". Dus wat bedoel je precies dat er niet aangetoond kan worden dat 'ie goedkoper is geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-09 14:11
twi schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:21:
[...]

Die voorraadmodellen zijn gewoon dezelfde auto's als wanneer je het basismodel "samenstelt". Dus wat bedoel je precies dat er niet aangetoond kan worden dat 'ie goedkoper is geworden?
Als je nu gaat kijken naar de zwarte model Y die je kan kopen voor 39990 dan staat de retailprijs van 49170 euro doorschrapt er naast, je ontvangt dus gewoon 9480 euro dikke korting. Maar de officiële retailprijs is nog altijd dezelfde als in december. Slim van Tesla want niemand kan komen klagen dat de prijs is verlaagd ze geven alleen veel korting op voorraadwagens. Bij de nieuwe 3 heb je dan weer 0% korting. dus mogelijk verdwijnt deze korting ook op de nieuwe Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Ga eind van de maand op wintersport met de Model Y. Qua laden zullen de SuC waarschijnlijk voldoende zijn. Verder nog een pasje van Shell Recharge.

Vinden jullie dit voldoende of zouden jullie meer pasjes mee nemen? Met de model 3, twee jaar geleden wat pech gehad. Kon ineens niet meer laden bij de SuC, heel vaag. Gelukkig de eindbestemming gehaald en daarna was alles ineens goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Laatst online: 20-09 12:44
Wolly schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:17:
[...]

Online kopen = online kopen. Het zou dan niet uit mogen maken waar je je op dat moment bevindt.

Sta je aan de kassa of teken je ter plekke een papieren contract dan is het anders.
Nee het gaat om koop of afstand, het medium doet er niet toe. Online, per post, per telefoon.
Online is ook niet echt een definitie, de kassa in de winkel werkt ook "online" dus dar zou voor de,wet een moeilijk begrip zijn.

Koop je in de winkel, dan is het per definitie niet op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 13:37
The_Woesh schreef op maandag 8 januari 2024 @ 23:14:
[...]

Nee het gaat om koop of afstand, het medium doet er niet toe. Online, per post, per telefoon.
Online is ook niet echt een definitie, de kassa in de winkel werkt ook "online" dus dar zou voor de,wet een moeilijk begrip zijn.

Koop je in de winkel, dan is het per definitie niet op afstand.
Dit inderdaad, als je gewoon in de showroom na een proefrit een aankoop doet heb je natuurlijk geen recht op de 14 dagen bedenktijd die juist bedoeld is voor de veilige aankoop van goederen die je niet zelf eerst hebt gezien of kunnen testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Joydashy schreef op maandag 8 januari 2024 @ 23:46:
[...]

Dit inderdaad, als je gewoon in de showroom na een proefrit een aankoop doet heb je natuurlijk geen recht op de 14 dagen bedenktijd die juist bedoeld is voor de veilige aankoop van goederen die je niet zelf eerst hebt gezien of kunnen testen...
Die proefrit heeft niets ermee te maken, staat ook niet genoemd in de av of de wet dat je daarme je recht op herroeping verspeelt.

Als je een proefrit hebt gemaakt en je plaatst de bestelling terwijl je in die auto op het parkeerterrein zit is het ook op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
[...]

Nee. Je hebt niet getekend voor de koop tijdens of na de proefrit. Je hebt besteld via Internet dus koop op afstand. Daar krijgt zelfs Tesla geen speld tussen.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
MooieMario schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:23:
[...]

Hmmm, nooit geweten. Ik heb nog een KiA eNiro uit 2019 en heb de mogelijkheid om laadsnelheid aan te passen nooit in een menu kunnen vinden. Is ook niet echt echt nodig aangezien hij altijd traaaaag laadt.
We hadden een Kona uit 2019 en inderdaad was het aan te passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
daemonix schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:00:
[...]

Nee. Je hebt niet getekend voor de koop tijdens of na de proefrit. Je hebt besteld via Internet dus koop op afstand. Daar krijgt zelfs Tesla geen speld tussen.
Zeker valt daar een speld tussen te krijgen.
De Wet koop op afstand is van toepassing wanneer je een aankoop doet zonder persoonlijk contact met de verkoper, bijvoorbeeld via een telefonische of online verbinding.
Er is persoonlijk contact geweest dus denk dat Tesla best sterk staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuEffeNiet
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:24
Vanochtend vroeg een aantal keren gehad dat ik zo hard aan het stuur moest trekken om de auto te laten detecteren dat ik mijn handen aan het stuur had dat de autopilot er mee stopte. Normaal oefen ik lichte druk uit met mijn rechterhand aan het stuur, maar dat werd nu niet altijd gedetecteerd.

Misschien iets te maken met de kou, maar het wordt zo een balanceeract om de autopilot aan te houden, echt relaxed is dat niet. Meer mensen die dit gedrag herkennen?

Ik heb overigens software versie 2023.44.30.7 maar dat had ik gisteren ook al en toen is het me niet opgevallen, grootste verschil: nu reed ik in het donker, gisteren overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:12:
[...]

Zeker valt daar een speld tussen te krijgen.

[...]

Er is persoonlijk contact geweest dus denk dat Tesla best sterk staat.
In Nederland geldt een persoonlijk contact en afspraak echt niet meer om van een verkoopovereenkomst te kunnen spreken. Er zullen dan onafhankelijke getuigen moeten zijn. De kans dat zoiets standhoudt voor de rechter is echt ongeveer gelijk aan nul.

https://juristenblog.nl/i...vereenkomst-rechtsgeldig/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
daemonix schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:17:
[...]

In Nederland geldt een persoonlijk contact en afspraak echt niet meer om van een verkoopovereenkomst te kunnen spreken. Er zullen dan onafhankelijke getuigen moeten zijn. De kans dat zoiets standhoudt voor de rechter is echt ongeveer gelijk aan nul.

https://juristenblog.nl/i...vereenkomst-rechtsgeldig/
Persoon heeft een testrit gemaakt (vast bewijs van) en op dezelfde dag besteld. Maar goed, het staat iedereen vrij om het bij de rechter te proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:34:
[...]

Persoon heeft een testrit gemaakt (vast bewijs van) en op dezelfde dag besteld. Maar goed, het staat iedereen vrij om het bij de rechter te proberen. :)
Persoon heeft via internet besteld. Punt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
daemonix schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:35:
[...]

Persoon heeft via internet besteld. Punt. ;)
Geen punt. :) Voorwaarde is ook “geen persoonlijk contact”. En dat is er wel geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:37:
[...]

Geen punt. :) Voorwaarde is ook “geen persoonlijk contact”. En dat is er wel geweest.
Dat is geen voorwaarde. Zie de link die ik je gaf. Daarnaast: hij heeft niet die testrit auto besteld maar een nieuwe.

[ Voor 11% gewijzigd door daemonix op 09-01-2024 07:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:34:
[...]

Het maakt echt niets uit of je een testrit hebt gemaakt. Was dat immers exact dezelfde uitvoering? Zelfde kleur? Zelfde vermogen? Etc.

Als jij bij de kledingwinkel iets gaat passen en vervolgens de kleding op je telefoon besteld is het gewoon een koop op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 13:45
Vandaag het probleem dat de Model 3 deurhendels gewoon vast zitten (het heeft niet geregend), ik heb ze ingespoten met WD40. Hard drukken gaan ze wel open, maar vervolgens gaan ze heel langzaam of niet terug in de beginstand.

Is dit normaal bij koud weer? Anders binnenkort maar weer een serviceafspraak plannen, samen met de krakende rem- en gaspedaal bij koud weer, vocht in de achterlichten, fluitende elektromotor tussen de 45 en 58 km/u...

Herkend iemand deze zaken ook?

Model 3 RWD - 2023 (geen highland)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:46
cacofant schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:25:
Vandaag het probleem dat de Model 3 deurhendels gewoon vast zitten (het heeft niet geregend), ik heb ze ingespoten met WD40. Hard drukken gaan ze wel open, maar vervolgens gaan ze heel langzaam of niet terug in de beginstand.

Is dit normaal bij koud weer? Anders binnenkort maar weer een serviceafspraak plannen, samen met de krakende rem- en gaspedaal bij koud weer, vocht in de achterlichten, fluitende elektromotor tussen de 45 en 58 km/u...

Vandaar dat ik de auto ook voorverwarm en het portier vanuit de app open. Van de hendels probeer ik af te blijven.

Hier nog wat tips van Tesla zelf: https://www.tesla.com/own...95-A0CF-94E0D03BEBEF.html

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 10:26

Is dit normaal bij koud weer?

Ja, dat is normaal. Daarom hebben ze die functie toegevoegd aan de app waarmee je het bestuurdersportier kan open maken. Irritant? Ja. Heb je er meer dan 10 dagen in het jaar last van? Denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan

Even googlen wellicht? Bevroren deurhendels is heel normaal :-) Zie ook de post boven mij mbt de tip voor het openen van de bestuurdersdeur. Voorverwarmen gaat hier niet in helpen helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cacofant
Ik vind het gewoon raar dat dit niet werkt, staat alleen een beetje koude wind, auto is niet in contact geweest met water. En toch zit het vast.

Kwaliteit dus..

Bestuurdersportier is dan te openen vanuit de app, maar de andere deuren dan? Die heb ik ook wel eens nodig..

[ Voor 25% gewijzigd door cacofant op 09-01-2024 08:51 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:38
cacofant schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:50:
Ik vind het gewoon raar dat dit niet werkt, staat alleen een beetje koude wind, auto is niet in contact geweest met water. En toch zit het vast.

Kwaliteit dus..

Bestuurdersportier is dan te openen vanuit de app, maar de andere deuren dan? Die heb ik ook wel eens nodig..
In die link (een paar posts terug) staat hoe je dat moet doen. Is afhankelijk van de kleur van je deurklinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:07

Kwaliteit dus..

Gezien er altijd wel wat vocht in de lucht zit en het de afgelopen dagen vrij vochtig weer is geweest kan er altijd wel wat vocht in de dueren achterblijven. Verder als het koud genoeg is, hier was het deze morgen -6 met een aardig windje dus gevoelsmatig nog kouder, vriezen dingen nou eenmaal makkelijker vast.

Zet de auto op voorverwarmen en meestal lost dat het wel op, zeker als er geen dikke ijslaag op de portieren ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online

Kwaliteit dus..

Auto goed voorverwarmen.

En dit is volkomen normaal bij de Model 3. Met een beetje pech zijn je rubbers of raam ook bevroren en krijg je de deur sowieso niet open zonder schade als je niet goed voorverwarmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12

Kwaliteit dus..

Is die Tesla je eerste auto?
Elke auto kan dit probleem hebben, en de Tesla heeft als voordeel dat je via de app het slot kan open krijgen. Daarna kan je de andere deuren met het knopje open krijgen.

We komen uit een enorm natte periode en nu vriest het -5, ja dan komt er van alles vast te zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06
Hier ook eerste tesla and wat me opviel gisteren is dat het regeneratief remmen niet werkte gisteren. Ik neem aan dat dit komt omdat de accu te koud is en er geen stroom terug geleverd kan worden? Het is verder geen groot probleem maar het was wel weer apart om gewoon door te rijden toen ik mijn voet van het pedaal haalde :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-09 23:11
Tommie12 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:05:
[...]

Elke auto kan dit probleem hebben, en de Tesla heeft als voordeel dat je via de app het slot kan open krijgen. Daarna kan je de andere deuren met het knopje open krijgen.

We komen uit een enorm natte periode en nu vriest het -5, ja dan komt er van alles vast te zitten.
Tesla is wel een van de weinige auto's met een verzonken deurhendel natuurlijk. Normale deurhendels kan je ook als ze bevroren zijn gewoon opentrekken met wat extra kracht.

That said woon ik in Finland waar het -30 was vorige week en de Tesla deuren het prima deden. Vocht is de killer en daar moet je vooral goed op voorbereiden door een vochtwerende substantie (WD40, vochtwerende sticks van de autozaak etc lijkt op een deoroller) te gebruiken VOORdat het vochtig en koud wordt. Niet als het al vastgevroren zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3234dmtr
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 27-04 18:33

Kwaliteit dus..

Knip

[ Voor 35% gewijzigd door Notna op 09-01-2024 10:05 . Reden: Post dan gewoon niets ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:17

WhySoSerious

Be the change.

Kwaliteit dus..

Op de bestuurdersstoel gaan zitten en dan even de knopjes vanuit binnen indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Tommie12 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:05:
[...]

Tesla is zeker niet mijn eerste auto, rij al ongeveer 28 jaar auto..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Vanochtend een rare actie op de Auto pilot.

Ik ging +/- 120 km/h op de linkerbaan op de A12, en ik zag de matrix borden naar 70 en toen gelijk naar 50. Opgelet, file!

Ik reed achter een andere auto aan, omdat ik graag de AP aan wil laten rem ik bewust niet maar wel met voet op de rem.
De auto voor mij remt echter nauwelijk af, zodanig dat ik al zat te twijfelen om zelf te remmen. Maargoed, toch de AP z'n gang laten gaan, achter mij was het vrij.
De auto voor mij rijd op volle snelheid en remt op het laatste moment hard. AP reageerd direct maar toen ineens voelde ik de Auto van de rem af gaan. Ik heb gelijk bijgeremd en niks aan de hand. Echter vraag ik mij af wat er was gebeurd als ik niet had geremd.

Ik vraag mij af of de AP een pompende rem beweging maakt, wellicht omdat er even wat minder grip was (ijs?) Of wellicht eerst hard remmen om een achterliggende auto goed te waarschuwen en vervolgens iets doorrollen om de achterliggende auto ruimte te geven.
jullie ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New911
  • Laatst online: 09-01-2024
Onze leasemaatschappij weigert mijn vrouw als tweede bestuurder toe te voegen. Hierdoor moet ze altijd alles met de keycard doen. Dat is natuurlijk een beetje omslachtig en vervelend. Mijn vraag is, als ik een sleutel koop van Tesla, kan ik deze dan wel programmeren en aan haar geven zodat ze in ieder geval keyless entry heeft?

Tweede vraag er zijn een hoop apps als cloon van de Tesla app (want ook die heeft maar beperkte functionaliteit) welke is het beste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
New911 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:51:
Onze leasemaatschappij weigert mijn vrouw als tweede bestuurder toe te voegen. Hierdoor moet ze altijd alles met de keycard doen. Dat is natuurlijk een beetje omslachtig en vervelend. Mijn vraag is, als ik een sleutel koop van Tesla, kan ik deze dan wel programmeren en aan haar geven zodat ze in ieder geval keyless entry heeft?

Tweede vraag er zijn een hoop apps als clown van de Tesla app (want ook die heeft maar beperkte functionaliteit) welke is het beste?
Dat is bij lease best gebruikelijk. Gewoon met hetzelfde account inloggen op twee telefoons, werkt hier al >2 jaar prima, heb je die keycard niet meer dagdagelijks nodig.

En clown? Kloon? Wat zou een alternatieve "Tesla" app beter kunnen dan de Tesla app zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
The_Woesh schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:51:
De auto voor mij rijd op volle snelheid en remt op het laatste moment hard. AP reageerd direct maar toen ineens voelde ik de Auto van de rem af gaan. Ik heb gelijk bijgeremd en niks aan de hand. Echter vraag ik mij af wat er was gebeurd als ik niet had geremd.
Ik denk dat de auto gewoon geremd had anders zag je veel meer Tesla's betrokken bij een kop/staart botsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 15:03
XelaRetak schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:28:
[...]

Tesla is wel een van de weinige auto's met een verzonken deurhendel natuurlijk. Normale deurhendels kan je ook als ze bevroren zijn gewoon opentrekken met wat extra kracht.

That said woon ik in Finland waar het -30 was vorige week en de Tesla deuren het prima deden. Vocht is de killer en daar moet je vooral goed op voorbereiden door een vochtwerende substantie (WD40, vochtwerende sticks van de autozaak etc lijkt op een deoroller) te gebruiken VOORdat het vochtig en koud wordt. Niet als het al vastgevroren zit.
Op mijn oude Qasqai zat een klein knopje om te ontgrendelen en moest je de deurhendel naar buiten trekken. Ook dat kon gewoon vastzitten en zat je de kl*ten om de deur open te krijgen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New911
BigSmurf schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:54:
[...]
Dat is bij lease best gebruikelijk. Gewoon met hetzelfde account inloggen op twee telefoons, werkt hier al >2 jaar prima, heb je die keycard niet meer dagdagelijks nodig.

En clown? Kloon? Wat zou een alternatieve "Tesla" app beter kunnen dan de Tesla app zelf?
Dat hebben we geprobeerd, maar dat werkt helemaal niet voor ons. Ze heeft veel minder functies in de app als ik. (zelfde account) En kan dus niet de deuren openen met de telefoon.

Functies die ze niet heeft:
- Climate control
- Beveiliging

Edit: en ik bedoelde kloon, maar autocorrect maakte daar clown van.

[ Voor 11% gewijzigd door New911 op 09-01-2024 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJF005
  • Laatst online: 20-09 09:40
cacofant schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:43:
[...]

Het is inderdaad even wennen, los van rij ervaring met andere merken auto's vroeger.
Ik moest gisteravond nog weg. Auto 5 a 10 minuten voorverwarmen. (buiten min 2 maar strakke ijskoude wind)
Ik doe het portier open en dit ging redelijk moeilijk aan de 'scheurende' rubbers te horen.
Ik zag onmiddellijk dat het raam niet naar beneden gekomen was.
Gelukkig kon ik het raam binnenuit na wat open/dicht duwen toch los krijgen.
Dit is blijkbaar ook een belangrijk weetje want met het raam nog omhoog bij dichtgooien portier, kan de raam blijkbaar gewoon breken.
Even ook mijn vrouw geïnformeerd hierover want die zou zich niet bewust zijn over zoiets.
Dus inderdaad, met deze temperaturen is lang genoeg voorverwarmen een must!

Gasketel, Hanwha Q-cells 8 x 400 WP oost 8 x 400 WP west, Huawei SUN2000-4,6KTL-L1, Mitsubitshi airco MSZ AP 25 VG, Marstek Venus-E (V153) Tesla model Y AWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Woesh
[...]

Ik heb Tessie, ik bebruik het vooral voor mijn ritten-regisratie en kijk wel eens naar battery gegradation.
Verder is de auto verbonden aan home assistant waardoor ik allerlei automations kan doen. ('kan' want tot nu toe nog niks gedaan. Als de zon straks meer gaat schijnen wil ik wel op solar gaan laden)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
New911 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:57:
[...]

Dat hebben we geprobeerd, maar dat werkt helemaal niet voor ons. Ze heeft veel minder functies in de app als ik. (zelfde account) En kan dus niet de deuren openen met de telefoon.

Edit: en ik bedoelde kloon, maar autocorrect maakte daar clown van.
Dat snap ik niet. De Tesla app is de Tesla app. Als je dan met je account inlogt op elk van die telefoons, kan je gewoon alles. Wij zijn beiden al een keer van telefoon gewisseld (Android én iOS) en er is niet ineens een beperking als je op meerdere telefoons inlogt. Overigens geldt dat ook voor andere Teslarijders die ik ken, die doen het allemaal zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
The_Woesh schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:58:
[...]

Ik heb Tessie, ik bebruik het vooral voor mijn ritten-regisratie en kijk wel eens naar battery gedradation.
Verder is de auto verbonden aan home assistant waardoor ik allerlei automations kan doen. ('kan' want tot nu toe nog niks gedaan. Als de zon straks meer gaat schijnen wil ik wel op solar gaan laden)
Dat is een aanvullende app, geen clown. :+

Ik las het als één app willen waarin je hetzelfde en meer kan dan met de standaard Tesla app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BJF005
  • Laatst online: 20-09 09:40
[...]

Ikzelf heb ook een sleutel gekocht. Gewoon omdat ik oldskool ben en een autosleutel in mijn zak wil hebben 😁
Hier ook lease, 1 account. Mijn vrouw en ik zijn hier op de app beide ingelogd en dit werkt perfect.
In de auto 2 profielen aangemaakt (gekoppeld aan GSM en keyfob) om zo de instellingen per bestuurder te kunnen opslaan.
Lease doet bij ons niet moeilijk over tweede account toevoegen maar dit hoeft voor ons niet omdat 1 account met 2 profielen ook makkelijk werkt.

Gasketel, Hanwha Q-cells 8 x 400 WP oost 8 x 400 WP west, Huawei SUN2000-4,6KTL-L1, Mitsubitshi airco MSZ AP 25 VG, Marstek Venus-E (V153) Tesla model Y AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New911
BigSmurf schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:02:
[...]
Dat snap ik niet. De Tesla app is de Tesla app. Als je dan met je account inlogt op elk van die telefoons, kan je gewoon alles. Wij zijn beiden al een keer van telefoon gewisseld (Android én iOS) en er is niet ineens een beperking als je op meerdere telefoons inlogt. Overigens geldt dat ook voor andere Teslarijders die ik ken, die doen het allemaal zo.
Toch niet.

En hier blijkt dat dat toch vaker voorkomt.

Ik denk dat het komt omdat de leasemaatschappij mij niet de eerste bestuurder gemaakt heeft of zo.

Blijkbaar doe ik iets anders dan de rest. Ik zal nog een proberen het opnieuw in te stellen met hetzelfde account.

[ Voor 8% gewijzigd door New911 op 09-01-2024 10:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
New911 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:04:
[...]

Toch niet.

Ik denk dat het komt omdat de leasemaatschappij mij niet de eerste bestuurder gemaakt heeft of zo.
Ik zie het probleem niet zo. Mijn vrouw gebruikt al 5 jaar mijn account. Wat is precies het probleem daarmee voor je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
New911 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:04:
[...]

Toch niet.

De link die je stuurt is iemand met drie accounts, dan zou ik het issue begrijpen. Dan log jij dus in met New911-a, je partner met New911-b en je kind met New911-c. Dat is niet wat ik bedoel: je vrouw moet gewoon inloggen met New911-a, net als jij. Het is niet zo dat New911-a op de ene telefoon minder kan dan op de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New911
Inspired schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:06:
[...]

Ik zie het probleem niet zo. Mijn vrouw gebruikt al 5 jaar mijn account. Wat is precies het probleem daarmee voor je?
Het probleem is:

Als ik mijn account op haar telefoon installeer en ik open de app krijg ik dus minder features in de app dan wanneer ik zelf de app open met mijn eigen (zelfde account)

Tevens laat de auto haar met haar telefoon niet 'binnen' en dus ook niet rijden. Daarvoor moet ze nog steeds haar keycard gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New911
BigSmurf schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:07:
[...]
De link die je stuurt is iemand met drie accounts, dan zou ik het issue begrijpen. Dan log jij dus in met New911-a, je partner met New911-b en je kind met New911-c. Dat is niet wat ik bedoel: je vrouw moet gewoon inloggen met New911-a, net als jij. Het is niet zo dat New911-a op de ene telefoon minder kan dan op de andere.
Ja dat is dus precies wat er wel gebeurt.

Ik zal screenshots maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
BigSmurf schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:07:
[...]
Dit is 100% correct, en zo doen wij het ook.

Allebei ingelogd met mijn account en paswoord (en dan moet ik ook de authenticator activeren).
Maar het werkt zo goed dat vrijwel altijd degene die op de bestuurdersstoel plaats neemt de stoel ingesteld krijgt voor zijn profiel.

Ik heb ook eens de auto mee gegeven aan mijn baas voor een dag. En toen ook gewoon ingelogt op zijn telefoon, profiel gemaakt, en dat ging prima. Nadien is hij uitgelogd, en kon hij ook niet meer zien waar de auto was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
BJF005 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:58:
[...]

Het is inderdaad even wennen, los van rij ervaring met andere merken auto's vroeger.
Ik moest gisteravond nog weg. Auto 5 a 10 minuten voorverwarmen. (buiten min 2 maar strakke ijskoude wind)
Ik doe het portier open en dit ging redelijk moeilijk aan de 'scheurende' rubbers te horen.
Ik zag onmiddellijk dat het raam niet naar beneden gekomen was.
Gelukkig kon ik het raam binnenuit na wat open/dicht duwen toch los krijgen.
Dit is blijkbaar ook een belangrijk weetje want met het raam nog omhoog bij dichtgooien portier, kan de raam blijkbaar gewoon breken.
Even ook mijn vrouw geïnformeerd hierover want die zou zich niet bewust zijn over zoiets.
Je moet echt oppassen met die rubbers, ze scheuren namelijk daadwerkelijk op de naden als ze aan elkaar plakken en je ze open trekt met vorst.

Goed insmeren met zo'n Valma rubberstick dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Dit speelt al meer dan een half jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
turkeyhakan schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:16:
[...]

Dit speelt al meer dan een half jaar?
De mail krijg je natuurlijk niet zovaak he. Gaan het zo zien. Kijk nu naar de interieurmatten van Tesla. Die zien er super uit alleen bij elkaar, 3 stuks voor de Model Y, kom ik op €400,- uit.

https://shop.tesla.com/nl...r-interieurmatten-model-y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans96
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-06 20:20
daemonix schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:37:
[...]

Dat is geen voorwaarde. Zie de link die ik je gaf. Daarnaast: hij heeft niet die testrit auto besteld maar een nieuwe.
Dat is in Nederland wel een voorwaarde:
Burgerlijk Wetboek, boek 6, artikel 230g, eerste lid onder e. :
overeenkomst op afstand: de overeenkomst die tussen de handelaar en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand zonder gelijktijdige persoonlijke aanwezigheid van handelaar en consument en waarbij, tot en met het moment van het sluiten van de overeenkomst, uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer middelen voor communicatie op afstand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
cacofant schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:43:
[...]

Dat is dit toch niet de eerste keer dat je met vastgevroren deuren staat.

"Vroegah" gebruikte ik talk of vaseline op de deurrubbers elk jaar in Oktober om net dit vastvriezen te voorkomen. Als je dit ook bij je Tesla doet heb je alvast 80% minder problemen, zeker als je gaat voorverwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
hans96 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:20:
[...]

Dat is in Nederland wel een voorwaarde:
Burgerlijk Wetboek, boek 6, artikel 230g, eerste lid onder e. :
overeenkomst op afstand: de overeenkomst die tussen de handelaar en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand zonder gelijktijdige persoonlijke aanwezigheid van handelaar en consument en waarbij, tot en met het moment van het sluiten van de overeenkomst, uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer middelen voor communicatie op afstand
De AV spreekt niet over een persoonlijke aanwezigheid en is in mijn ogen dus wat ruimer gesteld dan deze wet.

Zie Wolly in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New911
Dit is wat mijn vrouw krijgt op haar telefoon met mijn account:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NeAYrRsaxPiZu53MItRKfxt6ThM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A8qlzl4D8LLr87QUjlTcNEmZ.jpg?f=fotoalbum_large

En dit is wat ik krijg op mijn account:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLSLszEX4vOiPm2-gwy4F1abEk4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8GlNNsIxUzWZ22jPCXZtgYYV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6maN1-Ye0u2jNLeWc5yTO2-mzY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rjn59nOBoUt1rd9IZkvkpnCF.jpg?f=fotoalbum_large

Totaal dezelfde credentials.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wolly schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:24:
[...]

De AV spreekt niet over een persoonlijke aanwezigheid en is in mijn ogen dus wat ruimer gesteld dan deze wet.

Zie Wolly in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"
En anderen...

Zullen we discussie omtrent wat de wet/AV wel of niet vindt over dit soort dingen vooral even buiten dit topic houden? Dat is een discussie voor een deur of wat verderop (waar dan een eigen topic voor gemaakt dient te worden)
Dank :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:38
New911 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:27:
Dit is wat mijn vrouw krijgt op haar telefoon met mijn account:
[Afbeelding]

En dit is wat ik krijg op mijn account:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Totaal dezelfde credentials.
Moet je haar telefoon niet nog koppelen als sleutel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 15:03
Rogar schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:30:
[...]

Dat lijkt inderdaad de issue te zijn.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:53
BJF005 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:58:

De rubbers behandelen met een rubber stick kan ook de moeite waard zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New911
Rogar schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:30:
[...]

Dat zou ik verwachten, maar volgens mij was er een reden waarom dat niet lukte. Ik zal vanavond nog eens proberen als ze thuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Tommie12 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:23:
[...]

Dat is dit toch niet de eerste keer dat je met vastgevroren deuren staat.

"Vroegah" gebruikte ik talk of vaseline op de deurrubbers elk jaar in Oktober om net dit vastvriezen te voorkomen. Als je dit ook bij je Tesla doet heb je alvast 80% minder problemen, zeker als je gaat voorverwarmen.
Als je bij elke rit bij vorst en/of vroeg in de ochtend de gewoonte creëert om de auto 5 minuten voor te verwarmen, dan heb je nooit vastzittende deuren. Tenminste, dit is m'n derde winter en ik kan me niet herinneren ooit een vastzittende deur te hebben gehad. Gemak dient de mens: die functie is er niet voor niets denk ik maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
BigSmurf schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:36:
[...]
Als je bij elke rit bij vorst en/of vroeg in de ochtend de gewoonte creëert om de auto 5 minuten voor te verwarmen, dan heb je nooit vastzittende deuren. Tenminste, dit is m'n derde winter en ik kan me niet herinneren ooit een vastzittende deur te hebben gehad. Gemak dient de mens: die functie is er niet voor niets denk ik maar. :)
Toch zat het nog ergens vast bij mij. Had voorverwarmen wel gebruikt. Zag ook geen ijs, want dan weet ik wel dat ik hem niet open moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
New911 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:35:
[...]

Dat zou ik verwachten, maar volgens mij was er een reden waarom dat niet lukte. Ik zal vanavond nog eens proberen als ze thuis is.
Je hebt twee keycards bij je Tesla gekregen. Probeer het eerst anders eens door in je Tesla zelf 2 profielen aan te maken (jij een, je vrouw een) en de ene keycard aan jouw profiel te koppelen en de andere keycard aan het profiel van je vrouw.

Daarna een voor een de telefoons koppelen aan die profielen. Dan zou het moeten werken.

Ook hier al meer dan 2 jaar hetzelfde Tesla app-account in gebruik door mij en mijn vriendin zonder problemen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
jip_86 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:39:
[...]

Toch zat het nog ergens vast bij mij. Had voorverwarmen wel gebruikt. Zag ook geen ijs, want dan weet ik wel dat ik hem niet open moet doen.
Bij mij ook, kon via de app de deur wel openen. En ook na m'n rit van 45 minuten kreeg ik daarna de deurhendel niet in beweging.
New911 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:35:
[...]

Als je meekijkt/meehelpt even je eigen bluetooth uitzetten.
Heb vorige week voor m'n vrouw hetzelfde gedaan. Ingelogd met mijn account op haar toestel en daarna éénmalig via haar telefoon bij de auto een telefoonsleutel 'aanmaken'

[ Voor 38% gewijzigd door ZeRoC00L op 09-01-2024 10:48 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New911
ZeRoC00L schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:46:
[...]

Bij mij ook, kon via de app de deur wel openen. En ook na m'n rit van 45 minuten kreeg ik daarna de deurhendel niet in beweging.

[...]

Als je meekijkt/meehelpt even je eigen bluetooth uitzetten.
Heb vorige week voor m'n vrouw hetzelfde gedaan. Ingelogd met mijn account op haar toestel en daarna éénmalig via haar telefoon bij de auto een telefoonsleutel 'aanmaken'
Thanks, ga het even proberen! Vanavond een update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New911
Sluuz schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:43:
[...]

Je hebt twee keycards bij je Tesla gekregen. Probeer het eerst anders eens door in je Tesla zelf 2 profielen aan te maken (jij een, je vrouw een) en de ene keycard aan jouw profiel te koppelen en de andere keycard aan het profiel van je vrouw.

Daarna een voor een de telefoons koppelen aan die profielen. Dan zou het moeten werken.

Ook hier al meer dan 2 jaar hetzelfde Tesla app-account in gebruik door mij en mijn vriendin zonder problemen.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
New911 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:51:

Tweede vraag er zijn een hoop apps als cloon van de Tesla app (want ook die heeft maar beperkte functionaliteit) welke is het beste?
Athlon deed het toevoegen hier binnen 24 uur. Jij hebt toch zeggenschap over de auto en niet de leasemaatschappij? Bij een ICE krijg je toch ook 2 sleutels?

Gebruik als argument dat je 2 profielen voor Spotify wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:50
[...]

Dat is gewoon een belabberde service van de lease maatschappij. Lease via de wergever een model Y bij Arval en die regelen dat binnen een half uurtje nadat ik ze gemaild had. Zelfs een account voor mijn dochter die net haar rijbewijs gehaald heeft.

dus @New911 het is voor de LM gewoon een kwestie van niet willen. Ze kunnen het zeker wel. Zou het gewoon escaleren bij de LM (evt. via werkgever).

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New911
f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:01:
[...]

Dat is gewoon een belabberde service van de lease maatschappij. Lease via de wergever een model Y bij Arval en die regelen dat binnen een half uurtje nadat ik ze gemaild had. Zelfs een account voor mijn dochter die net haar rijbewijs gehaald heeft.

dus @New911 het is voor de LM gewoon een kwestie van niet willen. Ze kunnen het zeker wel. Zou het gewoon escaleren bij de LM (evt. via werkgever).
Het is ook een kwestie van niet willen. Ik heb het opgespeeld tot de commercieel directeur. En ze blijven zeggen dat ze het wel kunnen, maar niet willen. Helaas was de keuze voor de maatschappij al gemaakt (niet door mij) en zit ik er dus aan vast.
Ze willen me ook geen reden geven waarom dit is, behalve dan policy. J&T lease by the way. Doe er je voordeel mee. >:)
Pagina: 1 ... 215 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: