Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 212 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.638 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puntje-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:06
🫣 https://www.autoblog.nl/n...t-op-het-internet-3596891

Een volgende keer mag dit wel met wat meer begeleiding ipv alleen een linkdrop

[ Voor 31% gewijzigd door Notna op 07-01-2024 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntje-NL
RvV schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 00:56:
Was het jullie ook al opgevallen dat er een aantal nieuwe Model Y RWD VINs vanuit Berlijn zijn gespot (reddit) met CATL LFP accu's ipv de BYD blade? Geen garantie meer dat je een snel ladende BYD blade accu krijg in de toekomst wellicht. Iets om in de gaten te houden.
Yes, ik ben 1 van de 'gelukkige' met een CATL accu... Toevallig donderdag besteld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:36
maharens schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:54:
[...]

Helemaal niet of vlak na een start wanneer je het oranje tekentje hebt (kan er even niet op komen hoe dat heet)
Ontwaseming stand?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:58
Poh, mooi hoor. Stuk frisser!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_J6zXE1zQtdDzx0_lXsZhOPi1o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2jenVNOPqDiyOJSB9GCOBZ08.jpg?f=fotoalbum_large

Edit, wellicht niet echt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Z14pDMnx6WJpJplgBLcqyd-BkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T7vZ0zRi9fORqZdK2BB6htWz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Maurice- op 06-01-2024 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
hmr schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:04:
[...]

Helemaal niet gedurende mijn reis net.
Een reset of een tukkie voor de auto schijnt soms wonderen te verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-09 23:26
Dit is overduidelijk een model 3 met een gephotoshopte model Y badge. De ramen zijn achter nieteens getint en de achterkant is veels te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Angriebirdie schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:49:
[...]

Dit is overduidelijk een model 3 met een gephotoshopte model Y badge. De ramen zijn achter nieteens getint en de achterkant is veels te laag.
En de achterruit klopt natuurlijk ook niet tov de scharnieren voor een 5-deurs. Te snel, te enthousiast. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntje-NL
joeyke87 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:31:
Heeft er iemand ervaring met de verzekeringsmaatschappij ZLM? N.a.v. dit artikel https://www.rtlnieuws.nl/...ische-autos-zlm-lege-accu ben ik de premie gaan berekenen. Zeer netjes, kom uit op € 71,36 (11 schadevrije jaren). Ik zit nu 2 jaar bij Univé, vorig jaar was de premie daar zo’n € 91,- p.m. Dit jaar betaal ik € 109,25 p.m.

Groot verschil met ZLM dus, ik weet alleen niet of extra alarmeisen van toepassing zijn bij ZLM.
Als bijna nieuwe eigenaar zit ik ook te kijken naar een verzekering. Het gaat om een MY Rdw met Sepp subsidie dus ANWB was een optie. Nu ben ik gaan kijken naar United Consumers en zag daar een all risk staan van NN van 48,50. Dit kan toch niet kloppen? 🤓
10 schade vrije jaren trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:54
basto11 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:14:
Na een week in het bezit te zijn van een MY op de terugweg van de detailer een stoeprandje gepakt met het achteruit rijden. Velgschade 😕

Oppassen dus, de banden beschermen de velgen niet bepaald..
Gaat nog vaker gebeuren. Ik had net weer nieuwe wieldoppen besteld omdat ik ze aan gort gereden in een vinex wijk met hele smalle straten.

Toen ging ik gisteren een parkeergarage in en op verdieping 3 omhoog rijdend begint er rechts ineens uit 't niets een verhoging stoep achtig iets. Die zie je niet en ik nam de bocht ruim zodat ik niet links schade rij (en ik had ruimte) in zo'n kleine krappe parkeergarage nou... Dat kwam een kabaal tevoorschijn. Manmanman :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Het valt mij sinds vandaag op dat er in beide koplampen, condens aan de onderkant zitten van mijn MYP.. lijken ook kleine druppels onderin.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bilgy_no1 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:17:
[...]

Kun jij bevestigen of die geblokkeerde interieurcamera foutmelding er echt in zit?

Bij mij staat .7 nu nog te wachten.
Ik heb net een rit gemaakt van ca 2x30km.

Op de heenrit heb ik op de autostrade een papiertje tegen de camera geplakt, en geen enkele waarschuwing gekregen.
Het miezerde, en na dat de ruit zowat overal wat druppels kreeg ging de ruitenwisser 1 maal. Na een minuut of zo nog eens, en toen was ik uit de miezer. Ik reed op AP, dus ruitenwisser stond op automatisch n
1 keer een blauw scherm om mijn handen aan het stuur te houden, niettegenstaande ik beide handen op 10 na 10 had. Daarna 1 hand op 9h, en mijn arm laten rusten op mijn knie (ik ben 195cm, dus als ik mijn linkerbeen op trek kan ik daar perfect mijn arm op neerleggen, en continu een kleine kracht op het stuur zetten.

Op de terugrit papiertje weg gedaan. Even tijdens het rijden een spotifynummer opgezet, en wat met de kaart geschoven, maar geen waarschuwing. Ook wat meer dan normaal naar links zitten kijken, maar geen waarschuwingen.

Ook geen onverwachte vertragingsacties gemerkt.

Versie 8 bevalt me wel.
Nu nog eens in de file testen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommie12 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 16:36:
[...]

Ik heb net een rit gemaakt van ca 2x30km.

Op de heenrit heb ik op de autostrade een papiertje tegen de camera geplakt, en geen enkele waarschuwing gekregen.
Het miezerde, en na dat de ruit zowat overal wat druppels kreeg ging de ruitenwisser 1 maal. Na een minuut of zo nog eens, en toen was ik uit de miezer. Ik reed op AP, dus ruitenwisser stond op automatisch n
1 keer een blauw scherm om mijn handen aan het stuur te houden, niettegenstaande ik beide handen op 10 na 10 had. Daarna 1 hand op 9h, en mijn arm laten rusten op mijn knie (ik ben 195cm, dus als ik mijn linkerbeen op trek kan ik daar perfect mijn arm op neerleggen, en continu een kleine kracht op het stuur zetten.

Op de terugrit papiertje weg gedaan. Even tijdens het rijden een spotifynummer opgezet, en wat met de kaart geschoven, maar geen waarschuwing. Ook wat meer dan normaal naar links zitten kijken, maar geen waarschuwingen.

Ook geen onverwachte vertragingsacties gemerkt.

Versie 8 bevalt me wel.
Nu nog eens in de file testen.
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 17:41
Maurice- schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:35:
[...]

Poh, mooi hoor. Stuk frisser!

[Afbeelding]

Edit, wellicht niet echt.
[Afbeelding]
Deze afbeelding is waarschijnlijk ook AI gegenereerd, maar een Model Y Juniper die er zo uit ziet zou ik direct bestellen :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VD-g2zlMFsnGCsIXwrBgO5hWZUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/owUOgZG51nh0m0YkmOZqNuSZ.jpg?f=fotoalbum_large

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jochemp schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 17:36:
[...]

Deze afbeelding is waarschijnlijk ook AI gegenereerd, maar een Model Y Juniper die er zo uit ziet zou ik direct bestellen :9~

[Afbeelding]
Tenzij ze iets speciaal willen doen zal die er ook zo uit zien. Ik vind de neus iets minder passen dan bij de highland.
In elk geval, ik moet nog dik 4 jaar met mijn Y, en dat vind ik zeker geen straf.
Het enige spijtige zijn de geventileerde zetels, maar als je in de zomer op de heetste dagen gaat voorkoelen, dan is dat ook niet onmisbaar.
Wat meer verlichting in het interieur is dan weer wel echt leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaartenK2023
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-04-2024
spartacusNLD schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:17:
[...]

Top! Als je een complete lijst met onderhouds producten nodig hebt stuur me een DM :)
Ik heb je een DM gestuurd 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11:07
BugBoy schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:50:
[...]

Het nadeel van de meeste wraps is dat als je de deur opentrekt, je weer die witte lak ziet. Daar zou ik niet tegen kunnen. Je zou het beste dan een zwarte kunnen nemen, want dat valt minder op. Maar dan pak je wel 2x kosten.

Wel een goede om een kekke kleur en velgen te nemen i.c.m. SEPP subsidie. Dan betaal je van de SEPP subsidie lekker de wrap. :)
Ik maak me daar minder druk om, maar ik ga sowieso proberen om een zwarte Tesla te scoren, makkelijker voor het wrappen. Dit jaar en volgend jaar zullen de prijzen onder de €20.000 uitkomen (bij 150k of meer).

Ik zie nu geregeld modellen tussen de €21.500 en €22.750. En er zijn al een aantal artikelen op het internet gepubliceerd waarbij men uitgaat van een grote prijsdaling met het aanbod (schatting meer dan 30.000 exemplaren) dat op de occasionmarkt zal komen. Ik vraag me alleen af of er een Nederlandse tegenhanger is van deze website. https://tsportline.com/#

Ze bieden de mods aan waar ik in geïnteresseerd ben en installeren het ook nog eens voor je tegen een meerprijs. Ik wil een Yoke-stuur en een scherm in het dashboard laten installeren of in ieder geval de optie hebben om het met eigen gekochte mods te laten doen.

[ Voor 4% gewijzigd door DeJurist op 06-01-2024 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrv88
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 08:07
Heb de vraag misschien in het verkeerde topic gesteld. ik heb op mijn gister geleverde Model Y RWD de batterij variant de Blade LFP.

Wat me opvalt na de eerste keer volledig vol laden dat de maximale rij afstand op volle accu 416km is (ipv de 455km zoals op de officiele tesla website staat).

Als ik de blade artikelen lees dan correspondeert dit met de 260 mile / 416km ook.

Hebben andere dit ook? Of moet de accu nog gecallibreert worden oid de eerste keer bij ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
Tommie12 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 17:49:
[...]

Tenzij ze iets speciaal willen doen zal die er ook zo uit zien. Ik vind de neus iets minder passen dan bij de highland.
In elk geval, ik moet nog dik 4 jaar met mijn Y, en dat vind ik zeker geen straf.
Het enige spijtige zijn de geventileerde zetels, maar als je in de zomer op de heetste dagen gaat voorkoelen, dan is dat ook niet onmisbaar.
Wat meer verlichting in het interieur is dan weer wel echt leuk.
Ik ben geen geventileerde zetels gewend, dus kan niet goed vergelijken. Ik heb geen serieuze problemen gehad met de bekleding van de stoelen in de Tesla op reizen in de zomer naar Z-Frankrijk bij 35 graden buiten temperatuur. Zowel in een Model 3 als in een model Y. Hiervoor had ik een Renault Espace type IV met echt lederen bekleding, maar weinig verschil gevoeld met het vegan laather in de Tesla. Ook het glazen dak gaf geen overdreven warmte instraling op de voorstoelen. Geen ervaring met de achterbank. Maar ja wie weet dat als ik stoelventilatie ervaar ik er heel anders over denk. Stuurverwarming was in ook niet gewend en als ik nu in de auto van mijn vrouw rijd zonder, vind ik dat toch wel een dingetje. Heerlijk zo'n warm stuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:28
Die update met interieurcamera is echt ruk. Kan niet eens van radiozender wisselen of dat ding begint al te piepen. Echt zwaar irritant :(

[ Voor 5% gewijzigd door Katseviool op 06-01-2024 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14
jrv88 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:40:
Heb de vraag misschien in het verkeerde topic gesteld. ik heb op mijn gister geleverde Model Y RWD de batterij variant de Blade LFP.

Wat me opvalt na de eerste keer volledig vol laden dat de maximale rij afstand op volle accu 416km is (ipv de 455km zoals op de officiele tesla website staat).

Als ik de blade artikelen lees dan correspondeert dit met de 260 mile / 416km ook.

Hebben andere dit ook? Of moet de accu nog gecallibreert worden oid de eerste keer bij ontvangst?
WLTP range is dat. Leuk voor in de zomer als je niet harder dan 80 - 90 gaat. 416 zit dichter bij de waarheid en ik denk in de praktijk ergens rond de 375 nu afhankelijk van je rechtervoet, maar dan is hij ook echt leeg

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:43
Ik vind het heerlijk om te rijden in mijn Model Y, alleen het parkeren in het donker is lastig. heel weinig parkeerlicht. Hebben jullie daar ook last van. Alleen als de remlichten aangaan, zie je meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14
cgok schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:52:
Ik vind het heerlijk om te rijden in mijn Model Y, alleen het parkeren in het donker is lastig. heel weinig parkeerlicht. Hebben jullie daar ook last van. Alleen als de remlichten aangaan, zie je meer.
ja, af en toe je "gas" loslaten om bij te schijnen maar in combinatie met de High Fidelity park assist lukt het prima.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De range in de auto geven ze weer obv de EPA rating. Niet de WLTP. De EPA range (US tegenhanger van de WLTP) is iets lager dan WLTP aangezien de gemiddelde snelheid tijdens die test hoger is.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
winwiz schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:54:
[...]

ja, af en toe je "gas" loslaten om bij te schijnen maar in combinatie met de High Fidelity park assist lukt het prima.
Die " high fidelity park assist" is dat die nieuwe versie? die heb ik namelijk nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
DeJurist schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:05:
Ik vraag me alleen af of er een Nederlandse tegenhanger is van deze website. https://tsportline.com/#

Ze bieden de mods aan waar ik in geïnteresseerd ben en installeren het ook nog eens voor je tegen een meerprijs. Ik wil een Yoke-stuur en een scherm in het dashboard laten installeren of in ieder geval de optie hebben om het met eigen gekochte mods te laten doen.
Neems een contact op met Firehuntah op TMC. Die heeft zijn Model 3 ook flink gemod en zal je vast wel aan adresjes kunnen helpen.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
cgok schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:10:
[...]

Die " high fidelity park assist" is dat die nieuwe versie? die heb ik namelijk nog niet.
Dit zit in de Holliday update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrv88
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 08:07
Inspired schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:58:
[...]

De range in de auto geven ze weer obv de EPA rating. Niet de WLTP. De EPA range (US tegenhanger van de WLTP) is iets lager dan WLTP aangezien de gemiddelde snelheid tijdens die test hoger is.
Toch wat vreemd dat er geadverteerd wordt met WLTP en dan EPA in de daadwerkelijke auto wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
mjvdzwet schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:14:
[...]

Dit zit in de Holliday update.
Ik zit nu op de allerlaatse versie (2023.44.30.7) maar nog steeds de oude parkeerhulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
jrv88 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:22:
[...]

Toch wat vreemd dat er geadverteerd wordt met WLTP en dan EPA in de daadwerkelijke auto wordt gebruikt.
Ik ben voor de "minimum" range als advertentie getal.

Ik wil weten hoe ver ik kom op een lange rit, niet hoeveel rondjes ik door de stad kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
cgok schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:23:
[...]

Ik zit nu op de allerlaatse versie (2023.44.30.7) maar nog steeds de oude parkeerhulp.
Welk model en welk jaar... en heb je nog parkeersensoren in de bumpers?

Als je nog parkeersensoren hebt dan komt de update later (of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
mjvdzwet schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:25:
[...]

Welk model en welk jaar... en heb je nog parkeersensoren in de bumpers?

Als je nog parkeersensoren hebt dan komt de update later (of niet).
Ik heb model Y LR uit september 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katseviool schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:47:
Die update met interieurcamera is echt ruk. Kan niet eens van radiozender wisselen of dat ding begint al te piepen. Echt zwaar irritant :(
Welke versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Katseviool schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:47:
Ik heb gewoon geluk denk ik.. ik zit op 44.30.7 en heb nergens last nog. Gisteren op de snelweg echt mijn best gedaan maar geen meldingen gehad.

[ Voor 30% gewijzigd door spartacusNLD op 06-01-2024 21:22 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-09 20:03
spartacusNLD schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:14:
[...]

Ik heb gewoon geluk denk ik.. ik zit op 44.30.7 en heb nergens last nog. Gisteren op de snelweg echt mijn best gedaan maar geen meldingen gehad.
Hier ook nergens last van met 44.30.7. Met de versie ervoor (*.2 of 3 geloof ik) ook niet.
Al zeker 600km gereden sinds Christmas update waarvan veel snelweg met AP.

Kan alles bedienen, spiegelen en zelfs mn nek omdraaien om naar de hond te kijken in de kofferbak zonder piepjes.

[ Voor 11% gewijzigd door Armo op 06-01-2024 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jrv88 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:22:
[...]

Gewoon 1x op klikken en niet meer naar kijken, alleen als een soort maatstaf van degradatie. (is nu 416 km bij 100%, maar dit zal langzaam afnemen). Dit getal zegt namelijk weinig over je werkelijke bereik dat je nog hebt. Daarvoor kun je beter kijken naar het % resterend bij aankomst in Navigatie. Of in de Energie App in het Infotainment.
mjvdzwet schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:24:
[...]

Ik ben voor de "minimum" range als advertentie getal.

Ik wil weten hoe ver ik kom op een lange rit, niet hoeveel rondjes ik door de stad kan rijden.
Er bestaat niet zoiets als een absoluut minimum bereik. Maar het zou wel helpen als de WLTP cijfers waarop het uiteindelijke getal gebaseerd is allemaal gepubliceerd moesten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de versie 3 en 5 heb ik wat kilometers gedaan en had nergens last van.
De 7 kwam begin van de week en daar heeft alleen mijn vrouw een paar rondjes supermarkt mee gedaan.
Met de versie 8 heb ik 60 km gedaan, en morgen komen daan 300 km bij. Maar niks last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenK2023
GekkeRipper schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:43:
[...]

Meer dan 500pk vinden veel verzekeraars niet leuk merk ik:

[...]

Van horen zeggen een prima verzekeraar. Zelf geen ervaring mee.
Had ik bij de ANWB; ondanks >15jr schadevrij, geen acceptatie. Als ik meer verzekeringen (of eerder een auto verzekerd) had bij ze, dan was het geen probleem volgens de acceptant. Maar omdat ze nu geen ‘profiel’ van mij konden maken, werd ik geweigerd. Op de vraag wat ze dan meer van me konden inschatten dan met nu al mijn schadevrije jaren, was hun antwoord: helemaal niets meneer, maar dit zijn nu eenmaal onze richtlijnen. Bijzonder…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaartenK2023
Megat schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:47:
[...]

Toen wij in september onze Model Y wilde verzekeren bij ZLM kregen wij 0 op het rekest. Ze zeiden geen Tesla te willen verzekeren omdat er onvoldoende schadeherstelbedrijven waren waar zij een overeenkomst mee hadden.
P.S al meer dan 20 jaar bij ZLM verzekert en nooit een schade hoeven claimen
Dat vind ik wel het fijne bij Univé, die hebben sinds vorig jaar het beleid gewijzigd waarbij voor Tesla’s geldt dat je zelf een schadehersteller kan kiezen (dus SeCe). Want het was ook hun ervaring dat veel partijen niet met Tesla’s overweg konden. Dus nu hij schade (ook ruit etc) gewoon altijd door Tesla zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:35

MazeWing

The plot thickens...

Sinds 20 december in het bezit van een Model Y RWD en de auto bevalt me grotendeels uitstekend. Wel heb ik de software-update nog steeds niet (2023.38.200), dus mogelijk dat ik binnenkort eens langs een service center ga voor de WIFI...

Eigenlijk is het enige probleem dat ik heb dat ik toch een beetje last heb van "cabin booming". Dat ik dus bij bepaalde snelheden een zeer laag geluid hoor vergelijkbaar met een subwoofer. Ook als ik over drempeltjes ga (of andere oneffenheden in de weg) dan hoor ik dat lage geluid. Ik heb al wat zitten spelen met de rubbers van de klep (alle 4) en alhoewel ik het geluid daarmee verminder is het nog niet helemaal weg. Vanmorgen heb ik ze weer eens aangepast en nu heb ik het helemaal verziekt want het geluid is nu stukken erger. Het doet dus wel degelijk wat en ik denk dat het een kwestie van proberen is om de sweetspot te vinden (heb ook al gebruik gemaakt van de envelop-methode).
Zijn er meer mensen die er last van hebben? Zag 1 persoon hier die van Tesla speciale "wiggen" kreeg. Als ik het zelf niet opgelost krijg ga ik op korte termijn wel een service request bij Tesla maken.

Buiten bovenstaand probleem bevalt de auto me super!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaartenK2023
Jochemp schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 17:36:
[...]

[Afbeelding]
Als de range aanzienlijk toeneemt (4680 cellen van de Cybertruck 🤔) én een camera in de voorbumper een feit is, dan ruil ik mijn zojuist 2 weken oude (/nieuwe) MYP er op in 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MaartenK2023 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:56:
[...]

Als de range aanzienlijk toeneemt (4680 cellen van de Cybertruck 🤔) én een camera in de voorbumper een feit is, dan ruil ik mijn zojuist 2 weken oude (/nieuwe) MYP er op in 😬
Ik zou daar niet op rekenen. De highland heeft ook geen frontcam gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:07
cgok schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:52:
Staat het automatisch dimmen van de buitenspiegels bij jou aan? Even uitzetten. Scheelt een hoop bij het parkeren.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans96
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-06 20:20

Bij mij geeft hij volledig opgeladen 417km aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenK2023
Tommie12 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:59:
[...]

Eens. Maar Cybertruck heeft uhm wel meen ik en nu bij Tesla ook wel bekend is dat zoveel eigenaren hun ongenoegen hebben geuit sinds het weghalen van de sensoren zonder een goed alternatief te bieden (lees: camera in de bumper), zou het mij niet verbazen dat die er wel komt. We gaan het meemaken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaartenK2023 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:05:
[...]

Eens. Maar Cybertruck heeft uhm wel meen ik en nu bij Tesla ook wel bekend is dat zoveel eigenaren hun ongenoegen hebben geuit sinds het weghalen van de sensoren zonder een goed alternatief te bieden (lees: camera in de bumper), zou het mij niet verbazen dat die er wel komt. We gaan het meemaken…
1 maand geleden had ik je gelijk gegeven. Nu met de update en de parkeervisualisatie mis ik het niet meer.

CT is veel hoger, en dus mist de camera in de voorruit veel te veel vlak voor de auto.
Daar is die vrijwel onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpip
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21-09 09:52
Geen idee of het gerelateerd is maar sinds de laatste update laadt m’n Tesla Model 3 thuis nog maar maximaal op 8A met de meegeleverde lader met schuko stekker waar die voorheen 13A maximaal deed. Weet iemand wat de reden hiervoor kan zijn en of het gerelateerd is aan de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpip
Nou was 13A al niet heel snel, maar dat was nog wel te doen omdat ik niet zo vaak lange stukken rijd. Maar 8A vind ik wel erg traag.

EDIT: Opgelost. User Error. Ik had blijkbaar niet door dat de kabel met de schuko-stekker niet goed in de laadmodule zat. In de auto was hier een duidelijke foutmelding over. In de app niet, dus ik had dat niet door.

[ Voor 108% gewijzigd door tweakerpip op 06-01-2024 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:34
Hmtsjmftsch schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:00:
[...]

Staat het automatisch dimmen van de buitenspiegels bij jou aan? Even uitzetten. Scheelt een hoop bij het parkeren.
Of aan laten en parkeren op de camera’s.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:55
MaartenK2023 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:50:Dat vind ik wel het fijne bij Univé, die hebben sinds vorig jaar het beleid gewijzigd waarbij voor Tesla’s geldt dat je zelf een schadehersteller kan kiezen (dus SeCe). Want het was ook hun ervaring dat veel partijen niet met Tesla’s overweg konden. Dus nu hij schade (ook ruit etc) gewoon altijd door Tesla zelf.
Daar kijk ik een beetje van op. Gisteren kreeg onze dochter een steentje tegen de voorruit, met een flinke scheur tot gevolg. Op de site van Univé vond ze wel de gecontracteerde herstellers. Ik meen dat daar SuC van Tesla niet bij stonden, maar ik kan abuis hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
[...]

Bij mijn Highland gaan de spiegels naar niet gedimd zodra hij in zijn achteruit staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerpip

Tesla toont in de auto als range die is gebaseerd op de range zoals bepaald met de Amerikaanse EPA (Zie website van Tesla waar ze dit zelf ook melden: https://www.tesla.com/nl_nl/support/range). Die EPA is de Amerikaanse equivalent van de WLTP die we in Europa gebruiken om vergelijkbare ranges van auto’s te meten. Na het gebruiken van die ranges voor het vergelijken van verschillende auto’s voor aankoop kan je ze het beste weer vergeten omdat ze totaal betekenisloos zijn. Ik zou direct die kilometerindicatie uitzetten en veranderen in percentages zoals ook op jouw telefoon.

De reden dat die EPA en WLTP ranges overigens betekenisloos zijn is dat de enige range die echt belangrijk is de snelweg range is en zowel de EPA als de WLTP een mix meten tussen snelweg en stadsverkeer. Betekenisloos dus, want Ik ken tenminste weinig mensen die aan een stuk hun auto leegrijden op iets anders dan een snelweg. En de snelwegrange is gewoon een stuk lager dan die EPA en WLTP ranges, met als enige uitzondering misschien in de zomer met voldoende langzaam rijdend verkeer door files.

[ Voor 2% gewijzigd door tweakerpip op 06-01-2024 23:02 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barpij
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04-09 17:21
RvV schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 00:56:
Was het jullie ook al opgevallen dat er een aantal nieuwe Model Y RWD VINs vanuit Berlijn zijn gespot (reddit) met CATL LFP accu's ipv de BYD blade? Geen garantie meer dat je een snel ladende BYD blade accu krijg in de toekomst wellicht. Iets om in de gaten te houden.
Ja, viel mij ook op toen ik mijn VIN liet checken op Reddit. Inmiddels ook in de RDW-data kunnen zien onder D.2 dat het om variant: Y7CR gaat, wat betekent dat ik de BYD Blade batterij krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenK2023
Megat schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:56:
[...]
Daar kijk ik een beetje van op. Gisteren kreeg onze dochter een steentje tegen de voorruit, met een flinke scheur tot gevolg. Op de site van Univé vond ze wel de gecontracteerde herstellers. Ik meen dat daar SuC van Tesla niet bij stonden, maar ik kan abuis hebben
Klopt, Tesla is ook geen gecontracteerde hersteller. Maar als je een Tesla hebt, dan staat ‘eigen schadehersteller kiezen’ automatisch aangevinkt. Dat kun je sinds kort blijkbaar ook niet ‘uitvinken’. Je kunt dus gewoon bij een SeCe je schade herstellen en bent dus niet verplicht om naar een gecontacteerde hersteller te gaan. Heb hier eergisteren met hun verzekeringsagent over gesproken bij het aanpassen van mijn verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntje-NL
Barpij schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:59:
[...]

Ja, viel mij ook op toen ik mijn VIN liet checken op Reddit. Inmiddels ook in de RDW-data kunnen zien onder D.2 dat het om variant: Y7CR gaat, wat betekent dat ik de BYD Blade batterij krijg.
Even voor de beeldvorming, jij had op Reddit dus ook de CATL maar je hebt de Blade gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47
Tommie12 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:59:
[...]

Er gaan sinds een paar dagen geruchten rond dat de Highland in de US wel de frontcam zou krijgen. Weet niet of er een geloofwaardige bron voor is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Armo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barpij
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04-09 17:21
Puntje-NL schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 23:29:
[...]

Even voor de beeldvorming, jij had op Reddit dus ook de CATL maar je hebt de Blade gekregen?
Nee, volgens Reddit had ik ook de Blade battery, alleen zag ik dat er een auto met dezelfde productiedag een CATL battery had volgens diezelfde Redditer.

Deze is van mij:
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

Deze van die ander:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixvdl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 21:47
Armo schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 23:46:
[...]

35k voor een MY RWD? No-brainer :o

[Afbeelding]
Misschien heel dom hoor, maar zou je deze als Nederlander kunnen kopen en ophalen zonder tenaamstelling en dan importeren? Er is immers geen bpm dus dan scheelt dit toch een klap geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntje-NL
Barpij schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 23:59:
[...]

Nee, volgens Reddit had ik ook de Blade battery, alleen zag ik dat er een auto met dezelfde productiedag een CATL battery had volgens diezelfde Redditer.

Deze is van mij:

Deze van die ander:
Haha ja dat ben ik 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Marnixvdl schreef op zondag 7 januari 2024 @ 00:07:
[...]

Misschien heel dom hoor, maar zou je deze als Nederlander kunnen kopen en ophalen zonder tenaamstelling en dan importeren? Er is immers geen bpm dus dan scheelt dit toch een klap geld?
Moet je even met Tesla Belgie bellen.
Er is idd geen BPM maar als NL'er kan je (vermoed ik) geen aanspraak maken op de 5k subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bve1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 28-08 23:37
MazeWing schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:54:
Sinds 20 december in het bezit van een Model Y RWD en de auto bevalt me grotendeels uitstekend. Wel heb ik de software-update nog steeds niet (2023.38.200), dus mogelijk dat ik binnenkort eens langs een service center ga voor de WIFI...
Dat heb ik geprobeerd in Duiven (auto is van 22 december). Auto zat op de Tesla WiFi, maar er kwam geen update binnen. In het software menu stond ook de tijd vermeld van de controle (was van een paar minuten eerder).
Moet je niet eerst het software update symbool in het scherm krijgen voordat je überhaupt software kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:34
mjvdzwet schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:57:
[...]

Bij mijn Highland gaan de spiegels naar niet gedimd zodra hij in zijn achteruit staat.
Klopt, maar bij koud weer ont-dimmen (is dat een woord?) ze erg langzaam. Maar ik heb geen Highland, misschien is de techniek inmiddels beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 13:23
tweakerpip schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:18:
Nou was 13A al niet heel snel, maar dat was nog wel te doen omdat ik niet zo vaak lange stukken rijd. Maar 8A vind ik wel erg traag.

EDIT: Opgelost. User Error. Ik had blijkbaar niet door dat de kabel met de schuko-stekker niet goed in de laadmodule zat. In de auto was hier een duidelijke foutmelding over. In de app niet, dus ik had dat niet door.
Is mij inmiddels ook al een paar keer overkomen. De kabel vergrendelt dan niet maar laadt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenRain
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16-09 18:36
Hallo allemaal, ik heb eind vorige maand een model y rwd aangekocht met leverdatum 31 dec. Ik woon in Vlaanderen en door de premie + verdere verlaging om in aanmerking te komen voor de premie is er binnen één week dus een prijsverschil van 8k euro tot stand gekomen. De vraag is dus: Kan ik hier iets tegen doen? Ik zit zelf nu te denken aan het herroepingsrecht (aangezien het nog binnen 14d na de levering is?), maar ik weet niet of het mogelijk is? Heeft iemand hier ervaring mee? De huidige kilometerstand is 399km en ik heb er al wel spatlappen opgezet. Alvast bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11:07
:9~

Not mine. Nardo grey staat ook goed bij de M3, keuzes..
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/51szdYvb/Fun-Pic-20240107-015627596.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Pierz schreef op zondag 7 januari 2024 @ 00:59:
[...]

Klopt, maar bij koud weer ont-dimmen (is dat een woord?) ze erg langzaam. Maar ik heb geen Highland, misschien is de techniek inmiddels beter.
Ik zal het vanavond eens bekijken nu het koud is.
Even zien of het met de Highland is verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:49
35k voor een Y. Dat is echt een enorm goede prijs. Je zou er bijna een willen kopen als 2e wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:59
GoldenRain schreef op zondag 7 januari 2024 @ 01:55:
Hallo allemaal, ik heb eind vorige maand een model y rwd aangekocht met leverdatum 31 dec. Ik woon in Vlaanderen en door de premie + verdere verlaging om in aanmerking te komen voor de premie is er binnen één week dus een prijsverschil van 8k euro tot stand gekomen. De vraag is dus: Kan ik hier iets tegen doen? Ik zit zelf nu te denken aan het herroepingsrecht (aangezien het nog binnen 14d na de levering is?), maar ik weet niet of het mogelijk is? Heeft iemand hier ervaring mee? De huidige kilometerstand is 399km en ik heb er al wel spatlappen opgezet. Alvast bedankt!
Herroepingsrecht kan je toepassen dan komt Tesla vaak wel met de korting van 3k over de brug.
Echter om in aanmerking te komen voor de 5k subsidie moet de overeenkomst op 1jan 2024 staan of later.
Dan lijkt het erop dat je het beste de auto terug kan geven, de 399km worden verrekend tegen ong. 0.50eu per km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Als je "dreigt" met het retourneren vanwege dit verschil krijg je (zoals @PSP123 al aangeeft) het prijsverschil van Tesla zelf waarschijnlijk terug. Die subsidie kan Tesla echter weinig aan doen en zul je echt via de overheid moeten regelen. Die zullen zeer waarschijnlijk voet bij stuk houden en echt een datum van 2024 eisen.

Je moet je dus afvragen of een verschil van bijna €5.000 het waard is om het hele proces in gang te zetten en mogelijk een aantal weken zonder auto te zitten. De levertijden van Model Y's zijn op dit absurd snel, echter weet ik niet hoe je de auto betaald hebt. Als je gebruik gemaakt heb van financiering/lease dan heb je denk ik sowieso pech omdat de bestelling vaak pas gedaan wordt na een eventuele bedenktijd (14 dagen). Als je 'm wel zelf betaald hebt is het weer de vraag hoe lang het duurt voordat Tesla het geld terugstort, het mogelijk is om van "jouw geld" alsvast een andere Model Y te kopen. Het kan natuurlijk ook dat je gewoon genoeg geld hebt en alvast een 2e Model Y kan kopen en zaken parallel gaan lopen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

[...]

Dat zou wel mooi zijn. En dan in Nederland importeren als 2e hands auto en dan ook nog eens €2000 SEPP-subsidie ontvangen... }) :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:38
turkeyhakan schreef op zondag 7 januari 2024 @ 06:33:
[...]

35k voor een Y. Dat is echt een enorm goede prijs. Je zou er bijna een willen kopen als 2e wagen :)
De subsidie is wel zolang de voorraad strekt. En deze is heel populair.
Er gaan veel mensen nog zwaar teleurgesteld worden wellicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSP123
MazeWing schreef op zondag 7 januari 2024 @ 07:34:
[...]

Dat zou wel mooi zijn. En dan in Nederland importeren als 2e hands auto en dan ook nog eens €2000 SEPP-subsidie ontvangen... }) :Y)
De Tesla mag 3j lang niet van eigenaar wisselen anders vervalt alsnog de subsidie van 5k in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
[...]

Als je "dreigt" met het retourneren vanwege dit verschil krijg je (zoals @PSP123 al aangeeft) het prijsverschil van Tesla zelf waarschijnlijk terug. Die subsidie kan Tesla echter weinig aan doen en zul je echt via de overheid moeten regelen. Die zullen zeer waarschijnlijk voet bij stuk houden en echt een datum van 2024 eisen.

Je moet je dus afvragen of een verschil van bijna €5.000 het waard is om het hele proces in gang te zetten en mogelijk een aantal weken zonder auto te zitten. De levertijden van Model Y's zijn op dit absurd snel, echter weet ik niet hoe je de auto betaald hebt. Als je gebruik gemaakt heb van financiering/lease dan heb je denk ik sowieso pech omdat de bestelling vaak pas gedaan wordt na een eventuele bedenktijd (14 dagen). Als je 'm wel zelf betaald hebt is het weer de vraag hoe lang het duurt voordat Tesla het geld terugstort, het mogelijk is om van "jouw geld" alsvast een andere Model Y te kopen. Het kan natuurlijk ook dat je gewoon genoeg geld hebt en alvast een 2e Model Y kan kopen en zaken parallel gaan lopen...
Goede aanvulling, zakelijke rijders en financial lease hebben vaak gewoon pech, met opeens een prijsverlaging.

Buurman hier had gelijkwaardig scenario echter dan met een model 3 met blauwe kleur en duurdere velgen voor dezelfde prijs. Een belletje naar Tesla was voldoende om de auto om te ruilen binnen de 14d.
Je bent alleen een dag kwijt met auto brengen etc. en die 50 cent per km afschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

PSP123 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 08:12:
[...]

De Tesla mag 3j lang niet van eigenaar wisselen anders vervalt alsnog de subsidie van 5k in België.
Daar maak je dan uiteraard geen gebruik van. Maar dan zou het in Nederland dus €40.000 - €2.000 + importkosten = €38.xxx

Nog steeds €5000 goedkoper dan Nederlands model + afkeverkosten - SEPP (€2950).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op zondag 7 januari 2024 @ 08:25:
[...]

Daar maak je dan uiteraard geen gebruik van. Maar dan zou het in Nederland dus €40.000 - €2.000 + importkosten = €38.xxx

Nog steeds €5000 goedkoper dan Nederlands model + afkeverkosten - SEPP (€2950).
40000 * 1,21 - 2k == 46400,-. Kun je hem beter in Nederland kopen denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-09 18:34
Inspired schreef op zondag 7 januari 2024 @ 08:34:
[...]

40000 * 1,21 - 2k == 46400,-. Kun je hem beter in Nederland kopen denk ik. :)
Waar haal je die 21% vandaan? De 40K is al incl btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sweebee schreef op zondag 7 januari 2024 @ 08:45:
[...]

Waar haal je die 21% vandaan? De 40K is al incl btw.
Dit gaat om een nieuwe auto toch? Daarover moet je 21% BTW betalen bij importeren in NL. (< 6 maand en/of < 6000km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reken niet te hard op de premie, er is maar genoeg geld voor 4000 auto’s.

Als je binnen de 14 dagen zit, dan kan je idd teruggeven, en dan opnieuw een stockmodel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inspired schreef op zondag 7 januari 2024 @ 08:48:
[...]

Dit gaat om een nieuwe auto toch? Daarover moet je 21% BTW betalen bij importeren in NL. (< 6 maand en/of < 6000km)
Als je exporteert zou je die btw die jein België betaalde moeten kunnen terugkrijgen. Echter Tesla helpt niet mee met exporteren, je zal dus een Belg moeten vinden die de auto voor jou koopt, en dan moet je exporteren/importeren. Of je dat als particulier kan weet ik niet. Het is wel een hoop gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:01
Uiteraard kan dat. Er is immers in de EU vrij verkeer van goederen. Je moet alleen wel iets regelen met de BTW, want die krijg je in België terug en moet je alsnog bij invoer in NL betalen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fire69 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 23:35:
[...]

Er gaan sinds een paar dagen geruchten rond dat de Highland in de US wel de frontcam zou krijgen. Weet niet of er een geloofwaardige bron voor is.
Er gaat veel rond, vooral gebaseerd op foto’s die gemaakt zijn met AI.
Op een foto die zag was de Y ineens een sedan en geen hatchback meer.
Zeer betrouwbaar allemaal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:49
this schreef op zondag 7 januari 2024 @ 07:45:
[...]

De subsidie is wel zolang de voorraad strekt. En deze is heel populair.
Er gaan veel mensen nog zwaar teleurgesteld worden wellicht.
Wat ook nog typisch Tesla is, is dat ze een auto verkopen die op voorraad schijnt te zijn en je op de dag van levering nog een belletje krijgt "wij hebben een auto verkocht die niet op voorraad is". :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nvm. :)

[ Voor 98% gewijzigd door Inspired op 07-01-2024 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiermac
  • Laatst online: 13:55
Hoi allemaal,
ten eerste: wat is dit forum (en het leaseauto keuze forum) een fijne bron van info! Wij overwegen de model 3 SR te gaan leasen en hebben hem al even proefgereden (door omstandigheden korter dan gepland dus er volgt nog een tweede keer binnenkort). Ik vraag me twee dingen af:
- Hoe is het inparkeren met de M3 highland met het ontbreken van sensoren en front camera? Welke hulp heb je wel en helpt dat ook? Tijdens de proefrit alleen achteruit ingeparkeerd en dat ging prima met de camera's, maar de voorzijde met fileparkeren lijkt me zo best lastig.
- Tijdens de proefrit kwam de geluidswaarschuwing bij overschrijding van de maximum snelheid op en moest ik deze wegklikken door het op snelheidsbord te klikken. Kan dit ook gewoon helemaal uitgezet worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
@rogiermac V-max waarschuwing kan volledig uit. Veel andere toeters en bellen rondom autopilot en veiligheidsfuncties maar half of niet. Joe mode maakt de bellen wel iets minder aanwezig. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

rogiermac schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:44:
Hoi allemaal,
ten eerste: wat is dit forum (en het leaseauto keuze forum) een fijne bron van info! Wij overwegen de model 3 SR te gaan leasen en hebben hem al even proefgereden (door omstandigheden korter dan gepland dus er volgt nog een tweede keer binnenkort). Ik vraag me twee dingen af:
- Hoe is het inparkeren met de M3 highland met het ontbreken van sensoren en front camera? Welke hulp heb je wel en helpt dat ook? Tijdens de proefrit alleen achteruit ingeparkeerd en dat ging prima met de camera's, maar de voorzijde met fileparkeren lijkt me zo best lastig.
- Tijdens de proefrit kwam de geluidswaarschuwing bij overschrijding van de maximum snelheid op en moest ik deze wegklikken door het op snelheidsbord te klikken. Kan dit ook gewoon helemaal uitgezet worden?
1. Middels een software update heb je "immersive parking" dit maakt middels de camera's een 3d scan van de omgeving. Ik heb zelf voor mijn MY deze update nog niet maar wat ik lees is dat deze de bruikbaarheid van de camera's mbt parkeren enorm verbeterd en het gemis van sensoren niet meer zo groot is.
2. Dankzij nieuwe EU-wetgeving is dit verplicht op nieuwe auto's en dient bij elke rit opnieuw uitgezet te worden. Bij de oude M3 en huidige MY kun je nog instellen dat ie geen of enkel een knipperend signaal geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
MazeWing schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:59:
[...]

2. Dankzij nieuwe EU-wetgeving is dit verplicht op nieuwe auto's en dient bij elke rit opnieuw uitgezet te worden. Bij de oude M3 en huidige MY kun je nog instellen dat ie geen of enkel een knipperend signaal geeft.
Is dit een grap? Kan je op de Highland de V-max overschrijding niet meer permanent uitzetten? Lekker met al die fouten op de kaart en “90 bij nat wegdek borden” in Nederland…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiermac
  • Laatst online: 13:55
Dank voor de snelle reacties. In de ID3 en EX30 die we ook overwegen kan de waarschuwing ook/wel permanent uitgezet worden, wat wel zo fijn is. Kan me ook voorstellen dat dit bij een volgende update volgt, maar volgens BigSmurf kan het nu dus al. Hoor graag als anderen dit kunnen bevestigen.
Joe mode (goeie naam ook) klinkt ook goed iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
BigSmurf schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:11:
[...]
Is dit een grap? Kan je op de Highland de V-max overschrijding niet meer permanent uitzetten? Lekker met al die fouten op de kaart en “90 bij nat wegdek borden” in Nederland…
Nope. Elke keer als je een rit begint een keer op het snelheidsbord icoon drukken.. je went er aan zeg maar :P

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenRain
PSP123 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 07:16:
[...]

Herroepingsrecht kan je toepassen dan komt Tesla vaak wel met de korting van 3k over de brug.
Echter om in aanmerking te komen voor de 5k subsidie moet de overeenkomst op 1jan 2024 staan of later.
Dan lijkt het erop dat je het beste de auto terug kan geven, de 399km worden verrekend tegen ong. 0.50eu per km.
[...]

PSP123 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 08:15:
[...]

Goede aanvulling, zakelijke rijders en financial lease hebben vaak gewoon pech, met opeens een prijsverlaging.

Buurman hier had gelijkwaardig scenario echter dan met een model 3 met blauwe kleur en duurdere velgen voor dezelfde prijs. Een belletje naar Tesla was voldoende om de auto om te ruilen binnen de 14d.
Je bent alleen een dag kwijt met auto brengen etc. en die 50 cent per km afschrijving.
Bedankt voor de reacties! Het betreft een aankoop via een lening van de bank. Ik zal morgen eens bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
spartacusNLD schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:26:
[...]

Nope. Elke keer als je een rit begint een keer op het snelheidsbord icoon drukken.. je went er aan zeg maar :P
Ik was in de veronderstelling dat die ISA wetgeving pas ging gelden vanaf auto’s die in 2024 op de markt komen als nieuw model.

Maar goed, alleen even snelheidsbord aanklikken is te overzien. Ik zag mezelf nog niet het menu induiken bij elke rit. Hopelijk komt die update niet naar de “oude” M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
BigSmurf schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:32:
[...]
Ik was in de veronderstelling dat die ISA wetgeving pas ging gelden vanaf auto’s die in 2024 op de markt komen als nieuw model.

Maar goed, alleen even snelheidsbord aanklikken is te overzien. Ik zag mezelf nog niet het menu induiken bij elke rit. Hopelijk komt die update niet naar de “oude” M3.
In 2024 komt er een verplicht(-e voorbereiding) alcoholslot bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maurice- schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:44:
[...]

In 2024 komt er een verplicht(-e voorbereiding) alcoholslot bij.
Dit loopt gelijk met de ISA. Dus de Highland zou dit al moeten hebben. Vanaf 7 juli 2024 moeten alle nieuw verkochte auto's dit hebben. Vanaf 6 juli 2022 alle nieuwe modellen al, waaronder dus de Highland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Inspired schreef op zondag 7 januari 2024 @ 08:48:
[...]

Bij aanschaf van een nieuwe auto betaal je geen BTW in België als je kan bewijzen dat je de auto gaat exporteren. In Nederland betaal je dan idd btw bij invoeren.

Bij occasions betaal je wel "dubbele BTW".

[ Voor 5% gewijzigd door Armo op 07-01-2024 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Armo schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:01:
[...]

Bij aanschaf van een nieuwe auto betaal je geen BTW in België als je kan bewijzen dat je de auto gaat exporteren. In Nederland betaal je dan idd btw bij invoeren.

Bij occasions betaal je wel "dubbele BTW".
Volgens mij klinkt dat makkelijker dan dat het is in de praktijk. Ook omdat Tesla dit wil voorkomen. Maar goed, denk dat de auto's inmiddels ook wel weer weg zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Inspired schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:03:
[...]

Volgens mij klinkt dat makkelijker dan dat het is in de praktijk. Ook omdat Tesla dit wil voorkomen. Maar goed, denk dat de auto's inmiddels ook wel weer weg zijn. :)
In de praktijk vraagt de verkoper vaak om toch BTW te betalen als borg. Zodra je bewijs van inschrijving van NL hebt zal de verkoper in buitenland (EU) de borg terugbetalen.

Maar of Tesla Belgie een auto aan een NL'er verkoopt is idd een ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenRain
Tommie12 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 08:53:
[...]

Reken niet te hard op de premie, er is maar genoeg geld voor 4000 auto’s.

Als je binnen de 14 dagen zit, dan kan je idd teruggeven, en dan opnieuw een stockmodel kopen.
Ook nog bedankt voor uw reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelletomaat
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-09 11:55
[...]

Waar kun je dit uitzetten? Ik kan het in de menu's niet vinden.
Heb een MY, misschien dat het menu daar niet bestaat (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Smobbo schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 20:51:
[...]

Met 128GB heb ik na 4,5 jaar nog altijd geen problemen…
Hij slaat tijdens het rijden een paar minuten op volgens mij, maar als hij (bijna) vol is gooit hij oude opnames gewoon weg. Alleen als je zelf een opname opslaat blijft die staan bij mijn weten.
Dus 1TB of 2TB is totale overkill. Alleen zinnig als je ook nog een mega collectie lossless muziek mee wil nemen ;)
Denkt iedereen hier nog steeds zo over? SSD is voor de Sentry modus dus beetje overbodig.
Pagina: 1 ... 212 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: