Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 211 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.694 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:28
Tommie12 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 08:27:
[...]

De auto had wel een spoorassistent.

Daarenboven, het is gewoon een schande dat een premium merk in 2023 auto’s verkoopt zonder volwaardig pakket.
Dat doen alle merken volgens mij. Ik kom van een e-Niro uit 2019 en daar werkt het helemaal slecht. Je pingpongt van links naar rechts op de baan en soms schakelt hij ineens uit of volgt compleet verkeerde lijnen. Prima, dan gebruik je het toch gewoon niet. De ACC werkt wel prima, dan maar zelf sturen.

Tijdens mijn proefrit in de Highland heeft de AP geen gekke dingen gedaan (maar dat was maar een zeer beperkte tijd natuurlijk). Hopelijk gooit de leasemaatschappij de bestelling er volgende week uit en dan ook z.s.m. genieten van de Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 21:56
Germanicus schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 08:35:
vraagje als nieuwe tesla rijder: komende week wordt het weer kouder en gaat het 's nachts vriezen. Op een filmpje zag ik dat je het beste met sneeuw de wissers in servicemode kan zetten zodat de wissers ook mee ontdooien met de ruit, maar hij zei niets over situaties zonder sneeuw.

Is het beter om de wissers ook in situaties met temperaturen onder 0, maar zonder sneeuw in servicestand te zetten zodat de wissers mee ontdooien of ontdooien de wissers ook mee in de normale wisser stand?

vorige auto had warmtedraden onder de wissers, heeft de model 3 die ook?

bij voorbaat dank,
En zeker na snelle overgang van nat naar heel koud oletten met vastgevroren ramen, duerhendels etc. Alles is nog erg nat en met snelle vorst is dat wel een issue de eerste dagen. als vocht eenmaal weg is en alleen vorst is dat nooit meer probleem (er is een knop op je app om de deuren te openen als de hendels vast gevroren zitten overigens. )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14
Gisteren weer 2 langere ritten gereden met de MY 's Morgens best wel veel regen en drukte. Ruitenwissers deden het prima. Starten wanneer het nodig en stopten ook als het niet meer nodig was. 60 - 70% op AP gereden 2 keer een nag gehad dat ik meer tegendruk moest geven verder geen gekke dingen ook niet bij vrachtwagens. Je merkt dan wel in je stuur dat hij er "omheen" rijdt (gaat iets meer naar links op de rijstrook en als je er voorbij bent gaat hij weer midden op de rijstrook rijden). 's Middag terug was het droog en in totaal bijna 90% op AP gereden. Zelden zo'n ontspannen rit gehad. Bij mijn vorige auto met "domme" CC zat je bijna continu bij te stellen omdat er weer eens iemand tussen dook bijvoorbeeld en je een aantal keren op - moest drukken om niet in zijn kofferbak te belanden en als hij weer weg was weer op de + om je gewenste snelheid te krijgen. Nu ingesteld op 105 en de rest gaat vanzelf. Linker hand een beetje hangend aan het stuur en geen centje pijn.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:04
vraagje als nieuwe tesla rijder: komende week wordt het weer kouder en gaat het 's nachts vriezen. Op een filmpje zag ik dat je het beste met sneeuw de wissers in servicemode kan zetten zodat de wissers ook mee ontdooien met de ruit, maar hij zei niets over situaties zonder sneeuw.

Is het beter om de wissers ook in situaties met temperaturen onder 0, maar zonder sneeuw in servicestand te zetten zodat de wissers mee ontdooien of ontdooien de wissers ook mee in de normale wisser stand?

bij voorbaat dank,
Geen warmtedraden, maar die heb je niet nodig als je op tijd de auto verwarmt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:18
Tommie12 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 08:10:
Twiek-San in "Het grote Mercedes EQ-topic"

‘Andere merken hebben een véél betere AP’ is nu wel debunked hoop ik.
Maar wie zegt dat dan, je quote "niemand"?
Het enige wat "sommigen" aangeven is dat Tesla niet (meer) voorloopt.
[...]

Daarenboven, het is gewoon een schande dat een premium merk in 2023 auto’s verkoopt zonder volwaardig pakket.
Is helemaal geen schande, sommige mensen hoeven nu eenmaal niet de allernieuwste snufjes, prima om ook een kalere auto aan te bieden.
Veel (premium) merken bieden ook opties aan die Tesla helemaal niet heeft, zoals bv een dak dat open kan.
Daarnaast verkoopt Tesla gewoon auto's met "missende" onderdelen, prima zolang het maar goedkoop is.
Daar kiest een klant dan voor, of niet.

Dat er keus is maakt het niet gelijk slechter of beter, alleen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 18:39
ik heb een M3LR gekocht zonder trekhaak met het idee om deze later te laten plaatsen.
Nu heb ik hiervoor een service verzoek aangemaakt maar deze is gesloten met de melding dat er nog geen trekhaken voor de M3 Highland zijn.

Is er iemand die een M3 besteld heeft zonder trekhaak en deze al heeft kunnen laten plaatsen?

Of zijn dit tot nu toe alleen plaatsingen voor mensen die een M3 met trekhaak bestelden maar zonder geleverd kregen?

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:47
Gisteren een flink stuk gereden met Autopilot op 2023.44.30.5.1.

Functie om Autopilot in te schakelen met één druk op de rechter stalk is even wennen.

Ik vind het jammer dat de auto niet in cruise control blijft bij het wisselen van rijbaan. Je moet dus iedere keer weer het pedaal zelf bedienen om snelheid te behouden. Geen meldingen of waarschuwingen gehad. Erg comfortabel gereden!

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:27
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:35:

Functie om Autopilot in te schakelen met één druk op de rechter stalk is even wennen.

Ik vind het jammer dat de auto niet in cruise control blijft bij het wisselen van rijbaan. Je moet dus iedere keer weer het pedaal zelf bedienen om snelheid te behouden. Geen meldingen of waarschuwingen gehad. Erg comfortabel gereden!
Aan het stuur “trekken” terwijl knipperlicht aan staat en hij blijft in cruise-control.

Edit: oh wacht dat werkt natuurlijk niet als je geen cruise-control meer hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door 0fbe op 05-01-2024 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14

Daarom prefereer ik ook 2 x knippertje aan AP gaat uit maar TACC blijft werken, als knippetje uit gaan zit je op de nieuwe rijbaan en weer 2x drukken.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:41

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Ik vind het jammer dat de auto niet in cruise control blijft bij het wisselen van rijbaan.
Precies de reden om die nieuwe functie ook niet te gebruiken toch?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:34

bij voorbaat dank,
De Y verwarmt de wissers wel, geen idee of de highland dat ook doet. Maar met onze 2020 Model 3 heb ik met de wissers eigenlijk ook geen issues. Op tijd voorverwarmen is aan te raden, zeker met dit natte weer en aankomende vorst. Zet de ‘open bestuurders portier’ shortcut onder handbereik in de app, want je gaat gegarandeerd vastgevroren deurhendels krijgen.

En let op dat je ramen naar beneden zijn gekomen, voor je je portier weer sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:26
GekkeRipper schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 19:45:
[...]

Klik de gordel er eens in en uit.
Het is vanzelf opgelost geraakt. Gisterenavond toen ik thuis kwam de reset met de scrollwieltjes gedaan, maar het probleem was nog steeds aanwezig. Uitgestapt en even gaan eten. Toen ik een uur later terug wou vertrekken, was de auto aan het slapen. De auto werd wakker en het probleem was verdwenen

Geen idee wat nu de oplossing was, wellicht een oplossing van beiden maar het is in ieder geval terug goed.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:49
[...]

Om het even op Tesla te houden. Ik denk juist dat we hier toch best veel mensen zien die minder toeters en bellen hadden gewild op de Tesla? (Incl. me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:42
anti elppa schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:46:
[...]

Dit is puur erop geknald ivm kosten besparing en het feit dat er in de usa 0 rotondes zijn en je toch alleen maar rechtdoor rijdt. Dan werkt het grandioos (net motor rijden). In europa is het gewoon bagger, niet handig en gewoon onveilig.
Net motorrijden? Die begrijp ik niet. Ik hou helemaal niet van saai rechtdoor rijden met de motor en ik kan met mijn linkerhand gewoon prima richting aangeven op een rotonde. Een motor heeft namelijk gewoon stuurwiel wat je helemaal rond moet draaien ;)

Edit: Oh je bedoelt waarschijnlijk dat je met één vingertje richting aan kan geven :P

[ Voor 6% gewijzigd door InZane op 05-01-2024 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:28

Impry

Rallymedia.nl

De laatste tijd maakt mijn app langzaam contact met de auto.
Duurt soms echt lang met laden. En geeft dan later een foutmelding.
Hebben meer mensen hier last van? Enige wat gewijzigd is is een andere modem en wifinaam (deze heb ik opnieuw ingesteld in de Tesla. En een recente update van de auto.

App hard afsluiten heb ik al gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fG5xjyDQO2wANYSAAB6vWC6JC4I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XU3WwtD671bbTMShifj6oNjg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_SklamCElO47_pZVjDvsRf5t-8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wtNfViHatRN1jzFyXS9WCkIA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Impry op 05-01-2024 10:00 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:59
Impry schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:59:
Hebben meer mensen hier last van? Enige wat gewijzigd is is een andere modem en wifinaam (deze heb ik opnieuw ingesteld in de Tesla. En een recente update van de auto.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had hier ook last van sinds de laatste update. Tesla kon me nergens mee helpen, ik diende een service afspraak in te plannen. Een reset van de auto heeft het echter voor me opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Model 3 introductie in de USA met performance aankondinging zou binnenkort zijn:

Tesla Model 3 Highland May Be Announced This Month for North America; Performance Variant Underway

De model 3 zou in de USA wel een bumper camera krijgen? En de performance zou eerst in de USA gelanceerd worden en daar ook geproduceerd worden? Wellicht omdat deze veel gaat lijken om de model S?

Wat denken jullie?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Gijsh schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:02:
[...]

Ik had hier ook last van sinds de laatste update. Tesla kon me nergens mee helpen, ik diende een service afspraak in te plannen. Een reset van de auto heeft het echter voor me opgelost!
Idem na de laatste update van de auto. Soft reset met de knopjes op het stuur loste het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:28

Impry

Rallymedia.nl

Ahja, daar had ik nog niet aan gedacht. Dank beiden!

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:47
winwiz schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:39:
[...]

Daarom prefereer ik ook 2 x knippertje aan AP gaat uit maar TACC blijft werken, als knippetje uit gaan zit je op de nieuwe rijbaan en weer 2x drukken.
Dat snap ik wel. Ik vind het twee keer knipperen juist weer te veel gedoe en gebruikte voor de update Autopilot dan ook amper. Zeker als het dan wat druk op de weg is blijf je dan maar drukken op dat ding :|
spartacusNLD schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:39:
[...]

Precies de reden om die nieuwe functie ook niet te gebruiken toch?
Ja en nee. Het is nu ook geen ramp of zo, maar je blijft er zo wel mee bezig. Dat kan beter!

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenK2023
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-04-2024
JulianGAD schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 06:33:
[...]

Jup, werd direct gevonden. Zit nu op 2023.44.30.7
Hoop wel dat de volgende update normaal binnen komt en niet weer voor hoef langs te rijden
Gewoon op het terrein even parkeren en wachten? Of moet je eerst de wifi van die vestiging koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackberry
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 26-08 18:50
DavyRiemaeker schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 08:32:
Woensdagavond een MY besteld, en meteen een reserveringsfactuur en een creditnota voor de reserveringsfactuur gekregen. Het geld is uiteraard wel van de rekening. Iemand een idee op welke termijn Tesla dergelijke creditnota’s terug vergoed?
Werd bij mij verrekend op de eindfactuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Fjeze schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:21:
[...]

Toen je daar stond kreeg je dus wel de nieuwste update?
Eens kijken of ik snel in de buurt van Eindhoven kom…
Je zou ook eens bij een supercharger kunnen proberen ?

Er zijn superchargers die ook dit wifi netwerk 'aanbieden'. Is wellicht wat dichterbij voor je dan een Service Center locatie.

https://www.reddit.com/r/...while_at_a_super_charger/

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:20
Stetho schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:10:
ik heb een M3LR gekocht zonder trekhaak met het idee om deze later te laten plaatsen.
Nu heb ik hiervoor een service verzoek aangemaakt maar deze is gesloten met de melding dat er nog geen trekhaken voor de M3 Highland zijn.

Is er iemand die een M3 besteld heeft zonder trekhaak en deze al heeft kunnen laten plaatsen?

Of zijn dit tot nu toe alleen plaatsingen voor mensen die een M3 met trekhaak bestelden maar zonder geleverd kregen?
Na de eerste leveringen van de Model Y in Nederland duurde het ongeveer 6 maanden voor het trekhaak pakket beschikbaar was,

[ Voor 3% gewijzigd door DaCoTa op 05-01-2024 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Net even de stock nagekeken in België.
Voor de eerste keer sinds een paar maanden zie ik M3 op voorraad, maar zonder kortingen.
Van de MY is er ook behoorlijk wat stock, en vrijwel allemaal met 7000€ korting.
Een MY is nu zowat even duur als een M3 highland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Tesla moet ruim 1,6 miljoen auto's terugroepen in China

Wordt weer gebracht alsof alle auto's echt naar een dealer (service center) gehaald moeten worden.....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:35

bij voorbaat dank,
Ergens kan ik me herinneren dat wanneer het flink vriest de auto automatisch de wissers zo omhoog doet. Maar zeker weten doe ik het niet. Als ik weg wil in de ochtend verwarm ik 5 a 10 min van te voren de auto voor. Zie ik een dikke laag sneeuw pak ik 15 min.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
ZeRoC00L schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:10:
Tesla moet ruim 1,6 miljoen auto's terugroepen in China

Wordt weer gebracht alsof alle auto's echt naar een dealer (service center) gehaald moeten worden.....
Was laatst ook ''nieuws'' in USA. Een recall is gewoon een software update. Maar dat vermelden ze niet in de titel, want clickbait. Zal in de USA ook te maken hebben door de lobby van uit ICE fabrikanten, en hun invloed op de media.

Gelukkig staat er vrij snel in het artikel. ''De elektrische autofabrikant wil de problemen oplossen met een software-upgrade op afstand.''

[ Voor 18% gewijzigd door spartacusNLD op 05-01-2024 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
spartacusNLD schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:27:
[...]

Was laatst ook ''nieuws'' in USA. Een recall is gewoon een software update. Maar dat vermelden ze niet in de titel, want clickbait. Zal in de USA ook te maken hebben door de lobby van uit ICE fabrikanten, en hun invloed op de media.

Gelukkig staat er vrij snel in het artikel. ''De elektrische autofabrikant wil de problemen oplossen met een software-upgrade op afstand.''
Klopt, maar de meeste mensen lezen alleen het kopje.

Ik moest laatst ook op mijn werk uitleggen (toen met de 2 miljoen recalls ofzo) dat het met een software update kon en zelfs een collega met een EV6 moest ik uitleggen dat dit op afstand kon en niet bij de dealer hoefde te gebeuren |:(

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
ElonDusk schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:33:
[...]

Klopt, maar de meeste mensen lezen alleen het kopje.

Ik moest laatst ook op mijn werk uitleggen (toen met de 2 miljoen recalls ofzo) dat het met een software update kon en zelfs een collega met een EV6 moest ik uitleggen dat dit op afstand kon en niet bij de dealer hoefde te gebeuren |:(
Mensen zijn zo gewoon om dikwijls naar de garage te gaan... en het is zo moeilijk om dat af te leren.

Een buur van 80+ heeft een Citroen C1 omdat hij absoluut toch nog een auto wil hebben, niettegenstaande dat doet hij al zijn boodschappen met de fiets of te voet. De auto rijdt dus 1000 km/jaar.
En toch gaat hij elk jaar naar de garage voor nieuwe olie etc.
En iedere keer heeft hij een factuur van 300€+.
Ik heb hem al gezegd dat om de 2-3 jaar meer dan voldoende is, maar nee, het staat zo in het boekje, dus hij gaat elk jaar.
Ik heb die al 4 keer uitgelegd dat mijn auto pas naar de garage moet (of ze komen het ter plaatse doen) als er iets mis is. Maar er is dus geen 'voorgeschreven' onderhoudsinterval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:42:
[...]

Dat snap ik wel. Ik vind het twee keer knipperen juist weer te veel gedoe en gebruikte voor de update Autopilot dan ook amper. Zeker als het dan wat druk op de weg is blijf je dan maar drukken op dat ding :|

[...]

Ja en nee. Het is nu ook geen ramp of zo, maar je blijft er zo wel mee bezig. Dat kan beter!
Kuchekuche S3XY buttons kuch kuch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulzurrr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08 13:18
Inspired schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 07:47:
[...]

Voorheen wel met 11kW/3F kunnen laden? Andere laadkabel proberen? Als een andere laadkabel ook geen oplossing geeft dan een ticket aanmaken bij Tesla.
Blijkt iets bij de laadpaal te zijn, communicatie tussen laadpaal en auto gaat mogelijk niet goed. Bij andere laadpalen kan ik wel laden met 3 fase en zie ik netjes het icoontje met 3 in beeld.
Oekol schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:32:
[...]

Ik heb nog nooit (logisch ook) boven 11kw en 16A kunnen laden. Hoezo kan die van jou überhaupt 24A? :o
Zoals andere al aangaven is dat inderdaad door dat je met 1 fase laad.
gtabak schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:36:
[...]

11 KwH in 3 fasen is de standaard van de auto, maar..... de laadpaal bepaalt. Lang niet alle publieke AC laadpalen zijn echt 3 fase en vaak moet het vermogen gedeeld worden over 2 aansluitingen. Dus 5/6 KwH is dan niet gek als er nog een 2e aansluiting in gebruik is.
Dit lijkt inderdaad het geval te zijn bij de laadpaal, ben ik contact met de leverancier van de paal om het mogelijk op te kunnen lossen.
maharens schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 07:44:
[...]

Je zou in principe 11 kW moeten kunnen halen, dan zou je ook een heel klein 'drietje' zien, als teken dat je op 3 fasen laadt, die zie ik niet op jouw afbeelding.

Die 24A snap ik niet helemaal, ik zie zelf een max van 16A.
De 3 zie ik inderdaad ook met 3 fase laden op een andere laadpaal. De laadpaal die niet meer dan 1 fase gaf geeft dan 24A als maximaal aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:49
Tommie12 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:40:
[...]

Mensen zijn zo gewoon om dikwijls naar de garage te gaan... en het is zo moeilijk om dat af te leren.

Een buur van 80+ heeft een Citroen C1 omdat hij absoluut toch nog een auto wil hebben, niettegenstaande dat doet hij al zijn boodschappen met de fiets of te voet. De auto rijdt dus 1000 km/jaar.
En iedere keer heeft hij een factuur van 300€+.
Ik heb hem al gezegd dat om de 2-3 jaar meer dan voldoende is, maar nee, het staat zo in het boekje, dus hij gaat elk jaar.
Ik heb die al 4 keer uitgelegd dat mijn auto pas naar de garage moet (of ze komen het ter plaatse doen) als er iets mis is. Maar er is dus geen 'voorgeschreven' onderhoudsinterval.
Ja ik vrees toch echt dat dat je eigen interpretatie is. Zelfs het kopje in de handleiding heet “onderhoudsintervallen” en hoe Tesla dat aanraadt

https://www.tesla.com/own...49-9930-B109ED7B1D91.html

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Tommie12 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 08:10:
Twiek-San in "Het grote Mercedes EQ-topic"

‘Andere merken hebben een véél betere AP’ is nu wel debunked hoop ik.
Ik snap niet zo goed waarom je dit nu hier post. We hebben net een ellenlange discussie achter de rug over merken vergelijken, Tesla is goed/slecht en die werd soms onaangenaam ook. Moderators hebben flink moeten ingrijpen. Dat is net een beetje klaar en nu gooi je hiermee toch wat olie op het vuur.

Laten we proberen de discussie hier weer leuk en on topic te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans96
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-06 20:20
Impry schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:59:

Had ik ook, totdat uiteindelijk mijn telefoon (android) niet meer gekoppeld was aan mijn profiel. Telefoon opnieuw gekoppeld en toen was het probleem weer weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:55
[...]

Een buur van 80+ heeft een Citroen C1. De auto rijdt 1000 km/jaar.
Wel buiten dit onderwerp denk ik.
De olie in een ICE veroudert ook, als je er maar weinig mee rijdt.
Het lijkt dat je bij je oudere buurman wil pronken door je moderne C klasse Tesla van misschien €45000,- te vergelijken met een A klasse autootje van €17000,- dat mogelijk ook al bejaard is. Ik vind dat niet aardig van je. Misschien kan die meneer jou ook nog wel wat leren,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
Megat schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:36:
[...]
Wel buiten dit onderwerp denk ik.
De olie in een ICE veroudert ook, als je er maar weinig mee rijdt.
Het lijkt dat je bij je oudere buurman wil pronken door je moderne C klasse Tesla van misschien €45000,- te vergelijken met een A klasse autootje van €17000,- dat mogelijk ook al bejaard is. Ik vind dat niet aardig van je. Misschien kan die meneer jou ook nog wel wat leren,
Ik bespreek dit met hem om te vermijden dat hij onnodig geld uit geeft. Verder hebben een prima relatie, en hij krijgt regelmatig hulp als dat nodig is van ons.

Een fatsoenlijke garage zou hem de kosten van olie en een filter besparen na 1000km.

En dat pronken.... niks van aan, toch bedankt voor de persoonlijke aanval.
Ik heb dit geschreven omdat heel veel mensen de gewoonte hebben om jaarlijks of om de 10k naar de garage te gaan, en het niet vatten als dat ineens niet meer zou moeten.
Olie om de 2 jaar vervangen is meer dan voldoende, zeker bij lage km-standen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Mijn bestuurdersstoel ziet er nu 4 maanden al zo uit maar het zag er al zo uit na +- 1 maand. Ben benieuwd hoe het er over een aantal jaar uit ziet. is dit bij jullie ook zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nGhdzknY3sD0Fha-Mr8-2GRPzQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jR8a3VJSJIDwMhrjWCqwedhZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door schumi1986 op 05-01-2024 13:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hans96
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-06 20:20
[...]

Maar er is dus geen 'voorgeschreven' onderhoudsinterval.
Kijk, en dat heeft een Renault wel. Een kennis toonde in zijn app de verschillende onderhoudsbeurten voor zijn nieuwe Renault Megane E-tech. Zo zijn er A- en B-beurten waarvoor hij telkens naar de garage mag om even te pinnen.
Toen wij gingen informeren voor onze Tesla heb ik uiteraard ook geïnformeerd naar het uit te voeren onderhoud. Na enige aarzeling kreeg ik als antwoord: "Indien nodig kunt u de ruitenwissers en het interieurfilter een keer vervangen."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:17

Maximus

There is no substitute

schumi1986 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:11:
Mijn bestuurdersstoel ziet er nu 4 maanden al zo uit maar het zag er al zo uit na +- 1 maand. Ben benieuwd hoe het er over een aantal jaar uit ziet. is dit bij jullie ook zo?

[Afbeelding]
MY? Dan ja. Heb ik na dik een 1,5 maand ook. In en uitstappen en de bolster van de zitting vind dat niet fijn.

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]
Ja, dat herken ik wel. Dit ontstaat door het in- en uitstappen. Het lijkt bij mij niet erger te worden, dus ik ga ervan uit dat het over een paar jaar niet heel veel anders is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:49

[Afbeelding]
Had ik met mijn Y Performance (uit Berlijn) ook. Komt door de wangen die wat meer naar binnen staan i.c.m. mogelijk een wat hoger lichaamsgewicht.

In mijn 3 Performance (uit China) heb ik hier geen last van (iets andere stoelen dan de Y P Berlin).

Een Y Performance uit China heeft ook iets andere stoelen (lees: wangen en stiksels).

[ Voor 7% gewijzigd door turkeyhakan op 05-01-2024 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
turkeyhakan schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:44:
[...]

Had ik met mijn Y Performance (uit Berlijn) ook. Komt door de wangen die wat meer naar binnen staan i.c.m. mogelijk een wat hoger lichaamsgewicht.

In mijn 3 Performance (uit China) heb ik hier geen last van (iets andere stoelen dan de Y P Berlin).

Een Y Performance uit China heeft ook iets andere stoelen (lees: wangen en stiksels).
Ben 1.90m en weeg 100kg dus dat is niet extreem. Merk idd wel dat de zitting voor mij wat te smal aanvoelt maar niet zo erg dat het onprettig is.

Maargoed blijkbaar hebben meer model Y gebruikers het dus dan is het Tesla spec. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Tommie12 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:05:
Net even de stock nagekeken in België.
Voor de eerste keer sinds een paar maanden zie ik M3 op voorraad, maar zonder kortingen.
Van de MY is er ook behoorlijk wat stock, en vrijwel allemaal met 7000€ korting.
Een MY is nu zowat even duur als een M3 highland...
Er staat ondertussen ook wat model 3 LR op voorraad:
https://www.tesla.com/nl_...rangeby=relevance&range=0

Zelfs een LR stealth gray met een klein beetje korting en 12km op de teller.
https://www.tesla.com/nl_...=new&redirect=no#overview

Zo te zien zijn de witte interieurs niet zo heel populair? :P

[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 05-01-2024 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:47
Bij de 18" photon wielen voor de Model 3 staat bij bereik: "schatting van het bereik zoals geconfigureerd: 554 km". Bij de Gemini velgen spreekt men over een gecertificeerd bereik van 513.

Is dan die 554 niet formeel gecertificeerd, maar wel volgens WLTP gemeten? En waarom dan niet gecertificeerd? Nu wordt er namelijk nooit mee geadverteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Nu online
Niet gedacht dat ik deze combinatie mooi zou vinden, maar dit is zeer goed gelukt. Zelfs het overwegen waard om het op een model 3 te doen.

Dan wel met zwarte pillars.

[ Voor 20% gewijzigd door DeJurist op 05-01-2024 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kwaazaar schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:23:
Bij de 18" photon wielen voor de Model 3 staat bij bereik: "schatting van het bereik zoals geconfigureerd: 554 km". Bij de Gemini velgen spreekt men over een gecertificeerd bereik van 513.

Is dan die 554 niet formeel gecertificeerd, maar wel volgens WLTP gemeten? En waarom dan niet gecertificeerd? Nu wordt er namelijk nooit mee geadverteerd.
WLTP is gedaan op 19 inch. De 18 inch is een schatting afaik.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bve1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 28-08 23:37
JulianGAD schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 06:33:
[...]

Jup, werd direct gevonden. Zit nu op 2023.44.30.7
Hoop wel dat de volgende update normaal binnen komt en niet weer voor hoef langs te rijden
Dan rij ik morgen ook maar even langs Duiven. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
InZane schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:58:
[...]

Net motorrijden? Die begrijp ik niet. Ik hou helemaal niet van saai rechtdoor rijden met de motor en ik kan met mijn linkerhand gewoon prima richting aangeven op een rotonde. Een motor heeft namelijk gewoon stuurwiel wat je helemaal rond moet draaien ;)

Edit: Oh je bedoelt waarschijnlijk dat je met één vingertje richting aan kan geven :P
hahah nee ik rijd ook liever niet op een rechte weg met mijn motor. Was meer een stelling dat als je in de usa rijd en waar alles toch kaars recht is het lijkt als op de motor rijden, lees een knopje in drukken. Kom je een rotonde tegen dan slaat de vergelijking idd nergens op

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa

[Afbeelding]
bij mijn model 3 lr uit usa na 4.5 jaar en 100k km zien de stoelen er nog als nieuw uit. Die foto ziet er wel bedroevend slecht uit moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:49
anti elppa schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:38:
[...]

bij mijn model 3 lr uit usa na 4.5 jaar en 100k km zien de stoelen er nog als nieuw uit. Die foto ziet er wel bedroevend slecht uit moet ik zeggen
Eens, maar jij hebt geen Performance stoelen. Dus het is appels met peren vergelijken.

Net zoals dat een Y Performance uit China ook iets andere stoelen heeft dan een Y Performance uit Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
turkeyhakan schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:19:
[...]

Eens, maar jij hebt geen Performance stoelen. Dus het is appels met peren vergelijken.

Net zoals dat een Y Performance uit China ook iets andere stoelen heeft dan een Y Performance uit Duitsland.
ah oke, maar dan nog gruwelijke bagger dat het er na 4 maanden zo uitziet. Onacceptabel imo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Het feit dat er geen voorgeschreven interval is, wil niet zeggen dat je pas naar de garage moet gaan als er wat kapot is. Vooral de remmen en banden zijn een probleem bij Tesla. Niet dat ze slecht zijn, maar doordat mensen denken dat hun auto onderhoudsvrij is.

Toch is het raadzaam om wel preventief onderhoud uit te voeren. Vooral EV's met one-pedal driving gebruiken de remmen vrijwel niet, waardoor die gauw vast gaan zitten. Ook schijnt het dat Tesla's vaak met erg versleten banden rijden, omdat ze een relatief hoog koppel, hoog gewicht combineren met vrijwel geen onderhoud. Pas met de APK valt het dan op.

Veel Model S-en met panoramadak krijgen na verloop van tijd problemen met lekkage. Door elk jaar even de afwatering en rubbers te controleren ben je die ellende voor. Nu heeft Tesla (helaas) besloten die optie niet meer aan te bieden, maar het is wel een voorbeeld waar onderhoud veel ellende kan besparen. Mijn buurman had de plassen water in de auto staan. Ik had tot 2x toe dat 1 van de twee afwateringskanalen verstopt zaten. Door die tijdig weer open te maken voorkom je veel ellende.

Ik onderhoud mijn auto's grotendeels zelf. Ik haal ook 2x per jaar de parafan er uit en verwijder alle bladeren. Staat nergens in het boekje, maar voorkomt ook gezeur met lekkages, stank, ...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BugBoy
De auto rijdt dus 1000 km/jaar. En toch gaat hij elk jaar naar de garage voor nieuwe olie etc. En iedere keer heeft hij een factuur van 300€+.
Juist als je heel weinig rijdt is het verstandig om regelmatig je olie te verversen. Omdat je motor amper op temperatuur komt vervuilt je olie erg snel en kan er ook veel water in komen. Vaak zie je dat die auto's ook relatief vaak een nieuwe uitlaat nodig hebben, omdat daar altijd (condens)water in staat. Een factuur van 300 euro is wel wat aan de hoge kant voor een eenvoudige oliewissel (en af en toe remvloeistofwissel).

Ik kan het wel waarderen als mensen tijd en geld besteden aan hun auto. Dat zie ik liever dan die gasten die met zwaar versleten bandjes en achterstallig onderhoud zo goedkoop mogelijk proberen te rijden. Ik kan me voorstellen dat op die leeftijd een auto heel veel vrijheidsgevoel geeft. Dat is heel wat waard, dus ik snap wel dat die niet wil dat zijn auto hem laat staan. Als hij zich zekerder voelt om die auto elk jaar een beurt te geven, dan lekker blijven doen.

De long-life intervallen zijn vaak prima voor een nieuwe auto die veel rijdt. Wordt een auto ouder en rijdt die minder, dan heeft die toch echt vaker onderhoud nodig. Kijk maar eens naar de AutoWeek Klokje Rond. De auto's waar netjes voor gezorgd wordt houden het veel langer vol.

[ Voor 9% gewijzigd door BugBoy op 05-01-2024 19:44 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
DeJurist schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:37:
Niet gedacht dat ik deze combinatie mooi zou vinden, maar dit is zeer goed gelukt. Zelfs het overwegen waard om het op een model 3 te doen.
[YouTube: Mind Blowing Tesla model Y Disassembly/Vinyl Wrap/Pillar Delete Timelapse in KPMF Rose Gold]
Het nadeel van de meeste wraps is dat als je de deur opentrekt, je weer die witte lak ziet. Daar zou ik niet tegen kunnen. Je zou het beste dan een zwarte kunnen nemen, want dat valt minder op. Maar dan pak je wel 2x kosten.

Wel een goede om een kekke kleur en velgen te nemen i.c.m. SEPP subsidie. Dan betaal je van de SEPP subsidie lekker de wrap. :)

[ Voor 9% gewijzigd door BugBoy op 05-01-2024 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:46
Na een week in het bezit te zijn van een MY op de terugweg van de detailer een stoeprandje gepakt met het achteruit rijden. Velgschade 😕

Oppassen dus, de banden beschermen de velgen niet bepaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:11

hmr

basto11 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:14:
Na een week in het bezit te zijn van een MY op de terugweg van de detailer een stoeprandje gepakt met het achteruit rijden. Velgschade 😕

Mijn vrouw heeft een tijd terug in een "te krappe" parkeergarage twee velgen voor 75% rond gepakt. Joe.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
BugBoy schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:36:
Het feit dat er geen voorgeschreven interval is, wil niet zeggen dat je pas naar de garage moet gaan als er wat kapot is. Vooral de remmen en banden zijn een probleem bij Tesla. Niet dat ze slecht zijn, maar doordat mensen denken dat hun auto onderhoudsvrij is.
Tesla schrijft ook voor dat onder andere de remmen elke 2 jaar of 20.000 mijl schoon- en gangbaar gemaakt dienen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:12
bve1 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 17:06:
[...]

Dan rij ik morgen ook maar even langs Duiven. d:)b
Is het SSID bij de service centers overal hetzelfde? Anders even een hotspot opzetten en kijken of je de Tesla kan 'tricken' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
LigeTRy schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:45:
[...]

Is het SSID bij de service centers overal hetzelfde? Anders even een hotspot opzetten en kijken of je de Tesla kan 'tricken' ;)
Dan zal je toch ook het paswoord moeten kennen….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:14
Afbeeldingslocatie: https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/img-7417-jpg.760943/
(niet mijn foto!)
Iemand dit al eens gehad? Vandaag voor het eerst op mijn Model 3 Highland die ik sinds november heb.

"Power reduced: Exiting and re-entering the vehicle may restore operations"

Merkte als eerste dat de auto ineens geen "locking sound" meer afspeelde die er sinds de nieuwe update in zit. Auto was wel op slot, zag vanaf een afstandje de spiegels dichtgeklapt.

Toen ik na nog geen 10 min terug kwam en in de auto stapte flikkerde het scherm. Tijdje zwart. Daarna leek alles weer te werken maar kreeg ik bovenstaande melding.
Zoals de melding gesuggereerd; uitgestapt en weer ingestapt. Melding was toen weg. Alles lijkt nog goed te werken, ook de acceleratie.

[ Voor 4% gewijzigd door Fidelity op 05-01-2024 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Laatst online: 21-09 22:50
Fidelity schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:57:
[Afbeelding]
Iemand dit al eens gehad? Vandaag voor het eerst op mijn Model 3 Highland die ik sinds november heb.

Merkte als eerste dat de auto ineens geen "locking sound" meer afspeelde die er sinds de nieuwe update in zit. Auto was wel op slot, zag vanaf een afstandje de spiegels dichtgeklapt.

Toen ik na nog geen 10 min terug kwam en in de auto stapte flikkerde het scherm. Tijdje zwart. Daarna leek alles weer te werken maar kreeg ik bovenstaande melding.
Zoals de melding gesuggereerd; uitgestapt en weer ingestapt. Melding was toen weg. Alles lijkt nog goed te werken, ook de acceleratie.
Lijkt me niet fijn. Gelukkig tot op heden niet gehad. Rwd highland bijna 8.000km op de klok. Enige dat bij mij echt niet werkt zijn de scheetjes op afstand. Met de 30.7 sw merk ik dat de ruitenwissers een stuk beter werken overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:49
Fidelity schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:57:
[Afbeelding]

Los van dat het een vreemde melding is en het blijkbaar zo is opgelost, is het toch ook vreemd dat de digitale achterkant van de auto op het scherm niet klopt? Jammer dat Tesla (nog) geen Highland model erin heeft weten te zetten, lijkt me toch niet zo lastig 😅

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Jochemp schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:13:
[...]

Los van dat het een vreemde melding is en het blijkbaar zo is opgelost, is het toch ook vreemd dat de digitale achterkant van de auto op het scherm niet klopt? Jammer dat Tesla (nog) geen Highland model erin heeft weten te zetten, lijkt me toch niet zo lastig 😅
Waarschijnlijk omdat dit niet zijn eigen foto is? Die temp staat op Fahrenheit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
synx6 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:03:
[...]

Lijkt me niet fijn. Gelukkig tot op heden niet gehad. Rwd highland bijna 8.000km op de klok. Enige dat bij mij echt niet werkt zijn de scheetjes op afstand. Met de 30.7 sw merk ik dat de ruitenwissers een stuk beter werken overigens!
Ik zit op 2023.44.30.5.1 en ik heb de ruitenwissers in 4+ jaar tijd niet zo slecht gehad in m’n Model 3. Had er eerder amper klachten over, maar nu is het echt geen doen. Ik hoop dat 30.7.x dit weer oplost dan. 🙏🏼

[ Voor 6% gewijzigd door MrAcid op 05-01-2024 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
Tommie12 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:55:
[...]

Dan zal je toch ook het paswoord moeten kennen….
Als de check puur op ssid is kan je er eentje maken zonder password en dan denkt ie misschien dat je bij een service center bent. Al lijkt me dat te simpel en zit er misschien nog een extra check op op basis van gps oid of een lokale dns lookup. Wellicht eens connecten en het verkeer capturen met Wireshark om te zien of iets opvalt.

Ik krijg mn Tesla pas over 2 weken, misschien dan eens wat onderzoek doen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 19:30
Op de Belgische site van Tesla staan nu als snel leverbaar een wit en zwarte model Y aan 39990 eur en dus in aanmerking komende voor de 5K korting! Mooie evolutie want voor een particulier betekent dit een model Y aan 35k!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
MrAcid schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:34:
[...]

Ik zit op 2023.44.30.5.1 en ik heb de ruitenwissers in 4+ jaar tijd niet zo slecht gehad in m’n Model 3. Had er eerder amper klachten over, maar nu is het echt geen doen. Ik hoop dat 30.7.x dit weer oplost dan. 🙏🏼
Same here. Vooral als et donker is zonder straatverlichting. Idd nog erger dan in 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-09 14:11
LucLey schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 22:01:
Op de Belgische site van Tesla staan nu als snel leverbaar een wit en zwarte model Y aan 39990 eur en dus in aanmerking komende voor de 5K korting! Mooie evolutie want voor een particulier betekent dit een model Y aan 35k!
De adder onder het gras zit bij het budget dat de Vlaamse regering voor de premie heeft uitgetrokken. Voor 2024 is er maximaal 20 miljoen euro beschikbaar. Daarmee kunnen maximaal 4.000 nieuwe elektrische auto's van subsidie worden voorzien.

Vrees dat er dus velen naast de premie gaan vallen.

spijtig van de 19" Gemini-velgen die er op zitten. Zijn dit wieldoppen en kan je ze vervangen door zwarte velgen? Zijn er aftermarket velgen of wieldoppen beschikbaar voor de MY ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
6maand geleden 49170 betaald.
Pijnlijk maar niets aan te doen zeker.

Nog altijd tevreden van de wagen, das het belangrijkste

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 18:56
hmr schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:28:
[...]

Mijn vrouw heeft een tijd terug in een "te krappe" parkeergarage twee velgen voor 75% rond gepakt. Joe.
Sommige parkeer garages zijn ook belabberd ontworpen. Je schrikt je kapot als je ziet hoeveel zwarte strepen je ziet op muren, afscheidingen.
Ik vind het jammer dat je in de Tesla de dashcam niet kan gebruiken tijdens het rijden. In sommige gevallen zou dit ideaal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 10:15
Boh wat en prijzen in België voor de model Y. Zonder subsidie al onder de 40k. Benieuwd wanneer Nederland gaat volgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hmr

hmr

Snakefoodjah schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 22:48:
6maand geleden 49170 betaald.
Pijnlijk maar niets aan te doen zeker.

Nog altijd tevreden van de wagen, das het belangrijkste
Ik heb 72k afgetikt in Nederland, dus dan zit jij nog goed :p

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:34
Russel88 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 22:48:
[...]

Sommige parkeer garages zijn ook belabberd ontworpen. Je schrikt je kapot als je ziet hoeveel zwarte strepen je ziet op muren, afscheidingen.
Ik vind het jammer dat je in de Tesla de dashcam niet kan gebruiken tijdens het rijden. In sommige gevallen zou dit ideaal zijn.
Kan wel hoor, je kan de camera aan de long press op het linker stuurknopje koppelen. Even het beeld omhoog swipen om de zijcamera’s te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Laatst online: 19:24
Pierz schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 23:18:
[...]

Kan wel hoor, je kan de camera aan de long press op het linker stuurknopje koppelen. Even het beeld omhoog swipen om de zijcamera’s te zien.
Klopt, maar de dashcam niet. Dat zou soms wel handig zijn, in Sentry kun je m wel aanroepen maar om dan met je telefoon als hulpmiddel te parkeren wordt ook wat te gek..

De Park Vision update helpt wel enorm met de dode hoeken rechts voor is mijn ervaring nu.. het wordt beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 17:49

RvV

Was het jullie ook al opgevallen dat er een aantal nieuwe Model Y RWD VINs vanuit Berlijn zijn gespot (reddit) met CATL LFP accu's ipv de BYD blade? Geen garantie meer dat je een snel ladende BYD blade accu krijg in de toekomst wellicht. Iets om in de gaten te houden.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Laatst online: 19:26
Carman1971 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 22:39:
[...]

De adder onder het gras zit bij het budget dat de Vlaamse regering voor de premie heeft uitgetrokken. Voor 2024 is er maximaal 20 miljoen euro beschikbaar. Daarmee kunnen maximaal 4.000 nieuwe elektrische auto's van subsidie worden voorzien.

Vrees dat er dus velen naast de premie gaan vallen.

spijtig van de 19" Gemini-velgen die er op zitten. Zijn dit wieldoppen en kan je ze vervangen door zwarte velgen? Zijn er aftermarket velgen of wieldoppen beschikbaar voor de MY ?
Zelfs zonder subsidie is 39900euro een mooie prijs.
Het zijn wieldoppen die je kunt vervangen. Op internet zijn er genoeg alternatieven te vinden voor de model Y

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino111
  • Laatst online: 20-09 21:35

Herkenbaar, zelf een 3p maar elke Tesla is uitgerust met de feature “band beschermer” ipv een band die de velg beschermd. Een beschadigde band kan dan ook echt in de papieren lopen he 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:54

Auw pijnlijk..
Mijn vrouw en ikzelf hebben op de 8 maand model Y 20" ook beide al kleine velgschade gereden.
Dit document 'ervaringen parkeergarages' kan misschien helpen.
De lijst is nog verre van compleet maar wordt aangevuld.
En sowieso slechte review op Google geven!
Ontwerp in- en uitgang is soms absurd, net alsof de eigenaar wil dat we schade rijden..
Ik merk bij nieuwe garages dat er precies wel rekening wordt gehouden met grotere auto's en grotere draaicirkel bij EV.

https://docs.google.com/s...31K3sbQ/edit?usp=drivesdk

Gasketel, Hanwha Q-cells 8 x 400 WP oost 8 x 400 WP west, Huawei SUN2000-4,6KTL-L1, Mitsubitshi airco MSZ AP 25 VG, Marstek Venus-E (V153) Tesla model Y AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Tesla is echt bezig om andere merken de markt uit te wippen. Minder dan 40k voor een model Y, waaaauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 18:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a0qqLf8WZqQGLH3XkUV4Ggc6bSs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r807ji2cEvx03RyG4pbA5k9k.jpg?f=fotoalbum_large
Wat is dit voor gekkigheid? Huidige rit klopt qua tijd niet.. Ik haal hem net van de lader en heb 11 en een half uur gereden??

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hmr schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 23:13:
[...]

Ik heb 72k afgetikt in Nederland, dus dan zit jij nog goed :p
Maar dat zal geen RWD zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
LucLey schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 22:01:
Reken er niet te hard op. Het budget is heel beperkt, er kunnen maar 4000 auto’s profiteren van die korting. De pot zal leeg zijn op de eerste dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Blijkbaar zaten er in de .7 nog wat bugs, hier komt nu de .8 binnen.
Zelf heb ik met de .7 niet eens gereden, enkel mijn vrouw heeft er wat rondjes rond de kerk mee gedaan.

Ik had weinig issues met de AP en ruitenwisser buiten het rijden in de file waar de auto te snel afremde voor een auto die een vak rechts van me rijdt. Als die te dicht bij de streep kwam ging mijn auto vertragen. Op hogere snelheid (60+) gebeurde dit niet, en als het gebeurde was het wel terecht door een vrachtwagen die echt over de lijn ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
Tommie12 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 08:35:
[...]

Reken er niet te hard op. Het budget is heel beperkt, er kunnen maar 4000 auto’s profiteren van die korting. De pot zal leeg zijn op de eerste dagen.
Stel dat het wel lukt dan heb je dus een MY voor 35k :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_1975
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:48
spartacusNLD schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:46:
[...]

Dit is vuil wat ophoopt achter het paneel. Goed uitspuiten met hoge druk en goed drogen. Kan daarna verwijderd worden met:

https://www.carclean.com/...ld-spray-gloss-473ml.html
+
https://www.carclean.com/...geless-buffing-cloth.html

Let wel, dit spul werk verslavend. Als je eenmaal een paneel hiermee hebt schoongemaakt dan wil je verder en voor je het weet ben je weer de auto compleet nagelopen en ben je weer een uur verder :+

Als het niet weg gaat hiermee, dan licht polijsten (laten doen als je hier geen ervaring mee hebt).

Zou nu sowieso niet aanraden de auto intensief te wassen, zonde van je tijd. Doe dit na oud & nieuw ivm kruidsporen van vuurwerk.
Dat spul werkt echt goed! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommie12 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 08:45:
Blijkbaar zaten er in de .7 nog wat bugs, hier komt nu de .8 binnen.
Zelf heb ik met de .7 niet eens gereden, enkel mijn vrouw heeft er wat rondjes rond de kerk mee gedaan.

Ik had weinig issues met de AP en ruitenwisser buiten het rijden in de file waar de auto te snel afremde voor een auto die een vak rechts van me rijdt. Als die te dicht bij de streep kwam ging mijn auto vertragen. Op hogere snelheid (60+) gebeurde dit niet, en als het gebeurde was het wel terecht door een vrachtwagen die echt over de lijn ging.
Kun jij bevestigen of die geblokkeerde interieurcamera foutmelding er echt in zit?

Bij mij staat .7 nu nog te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Peter_1975 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:15:
[...]

Dat spul werkt echt goed! Bedankt!
Top! Als je een complete lijst met onderhouds producten nodig hebt stuur me een DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18:58
LigeTRy schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:45:
[...]

Hopelijk kijkt de Tesla naar meer dan enkel SSID, dat zou anders nogal een security issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:42
Heeft er iemand ervaring met de verzekeringsmaatschappij ZLM? N.a.v. dit artikel https://www.rtlnieuws.nl/...ische-autos-zlm-lege-accu ben ik de premie gaan berekenen. Zeer netjes, kom uit op € 71,36 (11 schadevrije jaren). Ik zit nu 2 jaar bij Univé, vorig jaar was de premie daar zo’n € 91,- p.m. Dit jaar betaal ik € 109,25 p.m.

Groot verschil met ZLM dus, ik weet alleen niet of extra alarmeisen van toepassing zijn bij ZLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
this schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:31:
[...]

Hopelijk kijkt de Tesla naar meer dan enkel SSID, dat zou anders nogal een security issue zijn.
Ik denk het wel, anders zou het internet inmiddels wel vol staan met dit trucje. Waarschijnlijk iets van een lokale DNS entry die verwijst naar de caching server in het serverhok van het service center in plaats van de algemene server. Alsnog wel leuk om uit te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
joeyke87 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:31:
Heeft er iemand ervaring met de verzekeringsmaatschappij ZLM? N.a.v. dit artikel https://www.rtlnieuws.nl/...ische-autos-zlm-lege-accu ben ik de premie gaan berekenen. Zeer netjes, kom uit op € 71,36 (11 schadevrije jaren). Ik zit nu 2 jaar bij Univé, vorig jaar was de premie daar zo’n € 91,- p.m. Dit jaar betaal ik € 109,25 p.m.

Groot verschil met ZLM dus, ik weet alleen niet of extra alarmeisen van toepassing zijn bij ZLM.
Meer dan 500pk vinden veel verzekeraars niet leuk merk ik:
Er zijn één of meerdere redenen waardoor het niet mogelijk is om een premie te berekenen via onze website. Neem voor meer informatie contact op met ons team Advies & Acceptatie
Van horen zeggen een prima verzekeraar. Zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
this schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:31:
[...]

Hoezo dan? Omdat je dan de laatste update krijgt? Zal niet werken hoor maar zie ff niet waarom het een security issue zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18:58
Inspired schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:48:
[...]

Hoezo dan? Omdat je dan de laatste update krijgt? Zal niet werken hoor maar zie ff niet waarom het een security issue zou zijn.
Omdat al het internetverkeer dan via die wifi gaat.
Het is niet voor niets dat het afgeraden wordt om openbare/onbekende wifi hotspots te gebruiken.

Je kan er genoeg over vinden op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
this schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:52:
[...]

Het is niet voor niets dat het afgeraden wordt om openbare/onbekende wifi hotspots te gebruiken.

Dit is nog een leuke discussie, maar vooral voor in een ander topic. (bijna) alle apps (browser niet), en ook tesla maakt gebruik van certificate pinning, daardoor is 'verkeer onderscheppen' (mitmproxy) niet meer mogelijk. Je kunt anno 2024 gerust een publiek wifi netwerk gebruiken hoor, maar gebruik dan wel native apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
this schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:52:
[...]

Het gaat toch om de SSID naam? Code is niet bekend afaik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megat
joeyke87 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:31:
Heeft er iemand ervaring met de verzekeringsmaatschappij ZLM?
ik weet alleen niet of extra alarmeisen van toepassing zijn bij ZLM.
Toen wij in september onze Model Y wilde verzekeren bij ZLM kregen wij 0 op het rekest. Ze zeiden geen Tesla te willen verzekeren omdat er onvoldoende schadeherstelbedrijven waren waar zij een overeenkomst mee hadden.
P.S al meer dan 20 jaar bij ZLM verzekert en nooit een schade hoeven claimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Ik kan de luchtstromen niet meer bedienen sinds de laatste update..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
hmr schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:51:
Ik kan de luchtstromen niet meer bedienen sinds de laatste update..
Helemaal niet of vlak na een start wanneer je het oranje tekentje hebt (kan er even niet op komen hoe dat heet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

maharens schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:54:
[...]

Helemaal niet of vlak na een start wanneer je het oranje tekentje hebt (kan er even niet op komen hoe dat heet)
Helemaal niet gedurende mijn reis net.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Pagina: 1 ... 211 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: