• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:06
Marcopano schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:17:
[...]
Je meterkast hoeft helemaal niet aangepast te worden. Wat er wel voor nodig is, is een (bidirectionele) omvormer die van de +/- 400V weer 1 fase 230V of liever 3 fase 230V maakt. En die zit nu niet in je Tesla

Het 'voeden' van je verbruikers gebeurt op dezelfde manier als zonnepanelen, daar is in de meterkast dus niets voor nodig
AFAIK mag je niet zomaar overal beginnen met invoeden. Je laadpaal/omvormer moet dus we correct zijn aangesloten dan.

Nog even los van dat een thuisaccu die dus wegrijdt niet direct praktisch is als je met een meerpersoonshuishouden bent. Een vaste accu die blijft staan en kan bepalen om te leveren of bij te laden aan de hand van de huidige prijzen met een dynamisch contract is dan veel handiger IMO.

Maar Tesla gaat het niet doen, want ze zetten inderdaad in op de powerwall en hun virtuele energieleverancier in de VS.

[Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 25-05-2023 14:42]

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Caelorum schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:42:
[...]

AFAIK mag je niet zomaar overal beginnen met invoeden. Je laadpaal/omvormer moet dus we correct zijn aangesloten dan.

Nog even los van dat een thuisaccu die dus wegrijdt niet direct praktisch is als je met een meerpersoonshuishouden bent. Een vaste accu die blijft staan en kan bepalen om te leveren of bij te laden aan de hand van de huidige prijzen met een dynamisch contract is dan veel handiger IMO.

Maar Tesla gaat het niet doen, want ze zetten inderdaad in op de powerwall en hun virtuele energieleverancier in de VS.
Toch kan een Tesla (of welke EV) die je huis voedt toch best handig zijn (t.o.v. een vaste batterij).
Ten eerste hoef ik dan niet twee keer een batterij te kopen en ten tweede staat mijn auto toch 99 van de 100 keer in de avond/nacht bij huis.
Ik heb genoeg zonnepanelen om 8 van de 12 maanden mijn gebruik overdag te genereren en hoe mooi zou het zijn als voor de nacht mijn tesla bijspringt.
En mocht dat laatste niet genoeg zijn, dan pluk ik nog wel wat kWh van het net.

Het het maakt je niet geheel onafhankelijk van het net, maar kan toch best wat euro opleveren zonder dat je daarvoor veel hoeft te doen.

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Fly-guy schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:05:
[...]
Toch kan een Tesla (of welke EV) die je huis voedt toch best handig zijn (t.o.v. een vaste batterij).
Ten eerste hoef ik dan niet twee keer een batterij te kopen en ten tweede staat mijn auto toch 99 van de 100 keer in de avond/nacht bij huis.
Ik heb genoeg zonnepanelen om 8 van de 12 maanden mijn gebruik overdag te genereren en hoe mooi zou het zijn als voor de nacht mijn tesla bijspringt.
En mocht dat laatste niet genoeg zijn, dan pluk ik nog wel wat kWh van het net.

Het het maakt je niet geheel onafhankelijk van het net, maar kan toch best wat euro opleveren zonder dat je daarvoor veel hoeft te doen.
Anders iedere avond ipv op de bank netflix kijken, in je auto gaan zitten _/-\o_

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:22
Smobbo schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:38:
[...]

Is het een LR AWD of een LR RWD? Ik zou namelijk voor de LR RWD gaan!
Deze is alleen zakelijk te leasen. Daarmee heb je best of both worlds qua range + premium. Je mist ten opzichte van de LR AWD alleen de 4-wiel aandrijving en wat snelheid.

Hij is qua prijs ook zeer interessant :)
De LR RWD is niet te configureren voor consumenten, maar staat wel in inventory. De LR RWD heeft alleen NIET volledig premium interieur volgens de site. https://www.tesla.com/nl_...?TRIM=LRRWD&arrangeby=plh

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-06 14:26
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:38:
[...]

Ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoelt met belastingdruk? Kun je dat nog toelichten?
Gewoon hoeveel belasting er van je loon afgaat. Over het algemeen gaan we in BE er van uit dat je de VAA voor 50% netto betaalt.

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
this schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:23:
[...]

Gewoon hoeveel belasting er van je loon afgaat. Over het algemeen gaan we in BE er van uit dat je de VAA voor 50% netto betaalt.
In NL is de belastingschijf waar de meeste leaserijders in zitten denk ik overigens ook 49,5%.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Raka
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-06 07:21
izzet3838 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:15:
[...]

Probleem met die dingen lijkt mij dat je iedere keer je hotspot moet aanzetten, of er een simkaart in moet steken?
TeslAA zet voor mij elke keer dat hij met Bluetooth met de auto verbinding maakt automatisch de hotspot aan (en ook weer uit).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03-06 08:22
Onee, volgens ADAC is de Tesla Model 3, één van de meest betrouwbare auto's.
Wat hem niet bovenaan zette, is het probleem met de 12Volt accu. Heb je zo'n nieuwe Lithium batterij erin is dat probleem ook weg.

Kunnen we dat ook weer in onze zak steken. Één van meest betrouwbare auto's. !!!!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:14
Immutable schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:57:
Onee, volgens ADAC is de Tesla Model 3, één van de meest betrouwbare auto's.
Wat hem niet bovenaan zette, is het probleem met de 12Volt accu. Heb je zo'n nieuwe Lithium batterij erin is dat probleem ook weg.

Kunnen we dat ook weer in onze zak steken. Één van meest betrouwbare auto !!!!
hoe zit dat met die 12 volt accu dan? Die is er niet meer bij LPF of is er een andere 12 volt accu sinds bepaald moment?
(overigens kwamen een paar andere EV's er nog beter uit)

[Voor 5% gewijzigd door datadevil op 25-05-2023 15:59]

• Immutable
datadevil schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:58:
[...]

hoe zit dat met die 12 volt accu dan? Die is er niet meer bij LPF of is er een andere 12 volt accu sinds bepaald moment?
Heb zelf een RWD uit 2022 met LFP batterij. Die heeft de Lithium 12 Volt batterij. Details zoals jij vraagt weet ik helaas niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• datadevil
Immutable schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:00:
[...]

Heb zelf een RWD uit 2022 met LFP batterij. Die heeft de Lithium 12 Volt batterij. Details zoals jij vraagt weet ik helaas niet.
ok, maar die Lithium heeft dus niet issues die voorgangers hadden is wat je bedoeld?

• whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:37
hsb85 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:24:
[...]

In NL is de belastingschijf waar de meeste leaserijders in zitten denk ik overigens ook 49,5%.
die belastingschijf begint bij € 73.031
Denk dat er heel veel lease rijders zijn die dat niet halen

Xbox live: SpaceKC

Acties:
  • +1Henk 'm!
datadevil schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:58:
[...]

(overigens kwamen een paar andere EV's er nog beter uit)
Er zit inmiddels een 16V variant in. Volgens mij zijn die issues met de 12/16V accu's al redelijk opgelost. Wel opvallend dat de 2019 variant minder issues heeft dan de 2020 variant.

Welke BEV komt er beter uit als je gemiddeld naar 2019 + 2020 cijfers kijkt? Ik zie er zo geen, zie sowieso weinig andere BEVs? Grappig ook te zien de Model 3 van "rommel" fabrikant Tesla vs het "degelijke" Toyota.

Link naar artikel; https://www.adac.de/rund-...nne/adac-pannenstatistik/

[Voor 8% gewijzigd door Inspired op 25-05-2023 16:15]

• datadevil
Inspired schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:09:
[...]

Er zit inmiddels een 16V variant in. Volgens mij zijn die issues met de 12/16V accu's al redelijk opgelost. Wel opvallend dat de 2019 variant minder issues heeft dan de 2020 variant.

Welke BEV komt er beter uit als je gemiddeld naar 2019 + 2020 cijfers kijkt? Ik zie er zo geen. Grappig ook te zien de Model 3 van "rommel" fabrikant Tesla vs het "degelijke" Toyota.
https://www.autoevolution...e-lfp-model-3-183306.html zou dan die degradatie tov de 2019 versie verklaren als ik het goed lees. En blijkbaar is het sinds de '21 revisie 16 volt?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• datadevil
Inspired schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:09:
[...]

Welke BEV komt er beter uit als je gemiddeld naar 2019 + 2020 cijfers kijkt? Ik zie er zo geen, zie sowieso weinig andere BEVs? Grappig ook te zien de Model 3 van "rommel" fabrikant Tesla vs het "degelijke" Toyota.

Link naar artikel; https://www.adac.de/rund-...nne/adac-pannenstatistik/
ik kwam het eerder hier tegen: "Behalve de Tesla Model 3 schitterden in de lagere segmenten de BMW i3 en de Volkswagen ID.3 in betrouwbaarheid. De auto's scoorden allebei slechts 0,2 pechgevallen per 1000 eenheden. " (bron: https://www.autoreview.nl...0een%20verbrandingsmotor.) Staat in de tabel untere mittelklasse en mittelklasse (id.3 vs tesla m3)

[Voor 4% gewijzigd door datadevil op 25-05-2023 16:24]

• Immutable
datadevil schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:00:
[...]

ok, maar die Lithium heeft dus niet issues die voorgangers hadden is wat je bedoeld?
Ja, dat bedoel ik.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:58
TheBruce schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:51:
[...]

Die beperking aangaande de beveiligingsklasse kwam ik ook tegen. Bij doorvragen bleek het niet specifiek voor Tesla’s te gelden maar in het algemeen voor alle auto’s boven een bepaalde cataloguswaarde (bij ANWB zo’€75K). Een M3 RWD valt daar ruim onder en de eis voor de beveiligingsklasse is daarom niet van toepassing.
ANWB kwam bij mij als goedkoopste uit de bus en het panoramadak is verzekerd. :)
Bedankt voor je tip. Via de website is de premie 10 euro goedkoper dan Promovendum. Morgen even bellen met Promovendum, ik blijf graag bij Promovendum omdat m’n vrouw gebruik mag maken van mijn opgebouwde korting (16 jaar)

• Caelorum
whazaaaa schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:06:
[...]
die belastingschijf begint bij € 73.031
Denk dat er heel veel lease rijders zijn die dat niet halen
Nu niet meer, maar in 2019/2020 was de auto iets duurder in de lease.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:08
TB heeft nou de Model Y RWD met de CATL LFP, eindelijk gaan zijn tests voor dit model komen. :D

YouTube: Picking up Tesla Model Y RWD at Marcusbil Gardermoen

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:56
Big if true, FSD deploys in Europa:

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Gotcha_NL
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 09:30
Op Twitter wordt melding gemaakt van nieuwe Model Ys met HW4 in de US!!

CONFIRMED: Tesla has begun producing Model Ys with Autopilot HW4!! We spotted a few mixed in with their existing HW 3 inventory in South San Francisco just now!

Bron: Twitter bericht

• Luc Beek
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21:09
Wellicht een stomme vraag, maar welke kabel(s) horen er bij de aflevering te zitten? Sowieso een mennekes type 2 lijkt mij (Hoelang is deze ongeveer?) maar wordt er nu wel of niet een 230v / granny / reislader mee geleverd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:37
Luc Beek schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:39:
Wellicht een stomme vraag, maar welke kabel(s) horen er bij de aflevering te zitten? Sowieso een mennekes type 2 lijkt mij (Hoelang is deze ongeveer?) maar wordt er nu wel of niet een 230v / granny / reislader mee geleverd?
Er was, ik meen vorig jaar sprake van het weglaten van de granny charger, maar hier wordt nog steeds zowel de Type 2 kabel als de granny charger geleverd. Vandaag nieuwe Model Y opgehaald en beide kabels zaten erbij.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:31

Oekol

waka waka hey hey

Heb je überhaupt gezocht in 't topic?

Ja mennekes type 2, iets van 6,5 a 7 m uit m'n hoofd.

Ja granny charger zit er ook bij.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:48
Een blauwe type 2 kabel van 7,5 meter en een 230v lader.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:31

Oekol

waka waka hey hey

pretpik schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:55:
[...]

De kleur hebben we laatst al gehad als mysterie. De 1 krijgt een blauwe en de ander een zwarte :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Caelorum schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:42:
[...]

Hier een gerucht van een paar jaar geleden dat er al hints in de software zaten over v2g. Een de hardware zou ook al 2 kanten op kunnen werken. Kwam ook ergens een tweet tegen van iemand die een hack had gevonden om 10 kW DC uit de batterij te kunnen trekken, maar dan zou er nog wel kaartje met inverter nodig zijn om er in huis bruikbare AC van te maken.

Dus wie weet: een update hiervoor, al dan niet icm andere wallbox, zou best een optie kunnen zijn.

[Voor 4% gewijzigd door bilgy_no1 op 25-05-2023 22:19]

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:18

ScreamGT

joejoe

Ik heb nu al enkele keren via een Tesla supercharger opgeladen in de hoop dat dit verrekend zou worden met de Tesla credits. Tot op heden zie ik dit nergens in terug? Ik heb nog steeds 5.000 credits. De eerste keer opladen via een supercharger is al ruim 1,5 maand geleden. Iemand anders die dit ook heeft?

• Heath
ScreamGT schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:20:
Ik heb nu al enkele keren via een Tesla supercharger opgeladen in de hoop dat dit verrekend zou worden met de Tesla credits. Tot op heden zie ik dit nergens in terug? Ik heb nog steeds 5.000 credits. De eerste keer opladen via een supercharger is al ruim 1,5 maand geleden. Iemand anders die dit ook heeft?
Heb je je credits wel ingewisseld voor kilometers?

• Heath
Gotcha_NL schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:30:
Op Twitter wordt melding gemaakt van nieuwe Model Ys met HW4 in de US!!

CONFIRMED: Tesla has begun producing Model Ys with Autopilot HW4!! We spotted a few mixed in with their existing HW 3 inventory in South San Francisco just now!

Bron: Twitter bericht
Ik kan hier niet echt het verschil uit opmaken, kan iemand ELIF vertellen welke verschil tussen die camera’s ik zou moeten zien? 8)7

• Luc Beek
  • Laatst online: 21:09
Dank allen voor het ophelderen van de te leveren kabel(s) vraag. Ik heb even gezocht maar kreeg niet direct recente duidelijkheid. Tegen mijn verwachting in geven jullie aan dat ze momenteel nog beide worden mee geleverd. Benieuwd morgen naar de rest van de levering 😂

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:11
DaCoTa schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:19:
Big if true, FSD deploys in Europa:
[Twitter]
Realistisch blijven hé. 1 in Duitsland en 1 in België.
Dat zijn ofwel bugs, ofwel een testauto ergens.

• DaCoTa
  • Laatst online: 18:56
Tommie12 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:49:
[...]
Realistisch blijven hé. 1 in Duitsland en 1 in België.
Dat zijn ofwel bugs, ofwel een testauto ergens.
Er rijden al veel langer testauto's rond, al zeker anderhalf jaar. Deze komen niet in Teslascope terecht. Lijkt me vreemd als opeens 3 verschillende Tesla testrijders dat wel gaan doen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 08:42
Heath schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:41:
[...]

Ik kan hier niet echt het verschil uit opmaken, kan iemand ELIF vertellen welke verschil tussen die camera’s ik zou moeten zien? 8)7

De zij-cameras staan iets minder naar achter gericht. Alle camera's hebben ook een hogere resolutie en fov.

Verder heeft HW4 een geüpdate cpu (iets meer cores).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:02
Fire69 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 23:02:
[...]

[Afbeelding]

De zij-cameras staan iets minder naar achter gericht. Alle camera's hebben ook een hogere resolutie en fov.

Verder heeft HW4 een geüpdate cpu (iets meer cores).
Er zit ook een rode gloed over de nieuwe lens (filter?)

Betekenen die meerdere cores dat steam ook naar de 3/y gaat komen? 🙏🏻

Acties:
  • +10Henk 'm!

• marowi
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dakkoffer verkocht en een Thule Onto gekocht. Prima ding 👍👍

Vooral vanwege de verhalen over kapotte dakramen en het verbruik verschil.

Compact op te ruimen ook.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DannyDj
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-05 04:58
Ouder model? Ja 2020. Blijkbaar zijn er niet veel die dit probleem ook kennen of hebben gekend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:36
marowi schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 00:13:

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Vermoed dat ik deze Y op de weg heb gezien. Zijn er niet veel in die combi (velgen, kleur, p). Ben wel fan van deze velgen.

Dakkoffer gaat prima hoor. Enige puntje is de montage, die is een beetje knullig. Niet zozeer het dakraam (want dat maak je echt niet kapot), maar je kunt wel je daklijsten beschadiging omdat je een bevestigingshaak tussen je rubbers moet stoppen (aan 4 kanten)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:49
STIMPPYYY schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 07:54:
[...]

Vermoed dat ik deze Y op de weg heb gezien. Zijn er niet veel in die combi (velgen, kleur, p). Ben wel fan van deze velgen.

Dakkoffer gaat prima hoor. Enige puntje is de montage, die is een beetje knullig. Niet zozeer het dakraam (want dat maak je echt niet kapot), maar je kunt wel je daklijsten beschadiging omdat je een bevestigingshaak tussen je rubbers moet stoppen (aan 4 kanten)
Het gaat toch makkelijker kapot dan je denkt. Maat van me had net een week zijn MY, officiele tesla dakdragers er op met daarop een fietssteun. Bij het er af halen zat er een dikke barst onder de voet van de drager. Nu heb ik geen idee hoe hij bevestigd was, misschien wel teveel kracht, geen idee. Maar het is gewoon niet zo dummy proof als dakdragers bevestigen op dakrails of geklemd om de stijl heen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10:20
Gisteren Y LR opgehaald. Zonder gebreken of schades. Misschien goed om ook eens te delen :)

Heb trouwens wel twee keer ervaren dat de auto uit zich zelf remt wanneer deze op cruisecontrol staat en er een tegenligger langsrijdt (En ja voldoende tussenruimte).
Herkennen anderen dit? En is dit in een instelling die je kan uitzetten of kan je de gevoeligheid aanpassen?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Caelorum
Schwarz schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:03:
Gisteren Y LR opgehaald. Zonder gebreken of schades. Misschien goed om ook eens te delen :)

Heb trouwens wel twee keer ervaren dat de auto uit zich zelf remt wanneer deze op cruisecontrol staat en er een tegenligger langsrijdt (En ja voldoende tussenruimte).
Herkennen anderen dit? En is dit in een instelling die je kan uitzetten of kan je de gevoeligheid aanpassen?
Welkom bij de club en sterkte. Je zal nog wel meer dingen tegenkomen waar je voor moet wachten op een update uiteindelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:09

“Within spec” is al jaren zo en zal ook zo blijven denk ik.

Naast de ruitenwissers die niet altijd goed werken (automatisch dan), piepjes om niks en bijv. niet (goed) werkende parkeerhulp.

Model Y -P, Citigo-E, Model 3 SR+ Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heath

Zekers, Phantom Braking is echt een ding jammer genoeg. Zit er al sinds het begin in, van horen zeggen van iemand die al sinds 2019 een rijdt is het wel al iets minder geworden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• datadevil
Heath schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:20:
[...]

Zekers, Phantom Braking is echt een ding jammer genoeg. Zit er al sinds het begin in, van horen zeggen van iemand die al sinds 2019 een rijdt is het wel al iets minder geworden.
Kun je ook cruise control gebruiken zonder dit soort functionaliteiten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06 22:36

basdej

OutSystems Consultant

ScreamGT schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:20:
ik heb 150 gratis supercharger kilometers, al 3x geladen maar er gaat niks vanaf, en er wordt ook niks afgeschreven van mijn rekening :?

Hoi.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-06 15:02

Lagune

Its time for warp

pretpik schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:55:
[...]

7,5 ?? is dat veranderd dan, bij mijn model 3 (2021) zat een 4 (of 5?) meter kabel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06 22:36

basdej

OutSystems Consultant

Luc Beek schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:45:
Dank allen voor het ophelderen van de te leveren kabel(s) vraag. Ik heb even gezocht maar kreeg niet direct recente duidelijkheid. Tegen mijn verwachting in geven jullie aan dat ze momenteel nog beide worden mee geleverd. Benieuwd morgen naar de rest van de levering 😂
ik heb ze ook allebei gehad, vorge week maandag.Maar volgens mij is ie 5 meter.

Hoi.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marcopano
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:49
Gdzr schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:36:
[...]

Het gaat toch makkelijker kapot dan je denkt. Maat van me had net een week zijn MY, officiele tesla dakdragers er op met daarop een fietssteun. Bij het er af halen zat er een dikke barst onder de voet van de drager. Nu heb ik geen idee hoe hij bevestigd was, misschien wel teveel kracht, geen idee. Maar het is gewoon niet zo dummy proof als dakdragers bevestigen op dakrails of geklemd om de stijl heen.
Zijn er hier ook mensen met positieve ervaringen met de dakrails?

Ik twijfel er namelijk over, maar ben echt wel technisch en weet goed dat vast is vast is. Kan ook altijd met momentsleutel vastzetten

Een andere optie waar ik over na denk is namelijk een zuignap systeem a la Seasuker of Rockbros

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De Tesla Model Y is de best verkopende auto in het eerste kwartaal van 2023.
Niet de best verkopende EV. Nee, de best verkopende auto van allemaal.
2-5 zijn allemaal van Toyota, respectievelijk de Corolla, Hilux, Rav4 en Camry.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Caelorum schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:04:
[...]

Welkom bij de club en sterkte. Je zal nog wel meer dingen tegenkomen waar je voor moet wachten op een update uiteindelijk.
En met die update krijg je weer andere “features” waar je je aan gaat ergeren :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Marcopano schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:37:
[...]

Zijn er hier ook mensen met positieve ervaringen met de dakrails?

Ik twijfel er namelijk over, maar ben echt wel technisch en weet goed dat vast is vast is. Kan ook altijd met momentsleutel vastzetten

Een andere optie waar ik over na denk is namelijk een zuignap systeem a la Seasuker of Rockbros
Ik heb de originele dakdragers, heb deze onlangs een keer gemonteerd en het was even uitvogelen maar eigenlijk helemaal niet zo ingewikkeld.

De dakdragers van m’n vorige auto (Mazda 3) waren wel makkelijker te bevestigen, dat was gewoon klepje verwijderen en dakdragers erop zetten.

Ik verwacht binnenkort ook een keer met dakkoffer te gaan rijden.

[Voor 10% gewijzigd door Dj-sannieboy op 26-05-2023 09:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• this

Bij mij is dit eigenlijk zowat altijd als er een grote auto (bestelwagen of vrachtwagen formaat) passeert.
En dat hoeft zelfs geen tegenligger te zijn, een geparkeerde grote auto veroorzaakt hetzelfde.

Gelukkig wel enkel in bebouwde kom, op gewestwegen of autostrade nog niet voorgehad. Wellicht omdat de belijning daar duidelijker is.

Het vervelende is vooral dat ik die situaties niet vaak tegenkom waardoor ik geen automatische reflex aanleer om het gaspedaal in te duwen wanneer ik weet dat zoiets gaat voorkomen. Want op zich is het wel vrij voorspelbaar dat het gaat gebeuren.

[Voor 3% gewijzigd door this op 26-05-2023 09:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• datadevil
this schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:52:
[...]

Bij mij is dit eigenlijk zowat altijd als er een grote auto (bestelwagen of vrachtwagen formaat) passeert.
En dat hoeft zelfs geen tegenligger te zijn, een geparkeerde grote auto veroorzaakt hetzelfde.

Gelukkig wel enkel in bebouwde kom, op gewestwegen of autostrade nog niet voorgehad. Wellicht omdat de belijning daar duidelijker is.

Het vervelende is vooral dat ik die situaties niet vaak tegenkom waardoor ik geen automatische reflex aanleer om het gaspedaal in te duwen wanneer ik weet dat zoiets gaat voorkomen. Want op zich is het wel vrij voorspelbaar dat het gaat gebeuren.
dit klinkt wel echt vervelend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marowi
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 07:54:
[...]

Thnx, het is geen performance echter (een RWD zelfs), de cheap kofferbak lip zit er alleen op om schades bij lage plafonds te voorkomen. Er zit ook geen (nep) logo op de achterkant, haha. Ik wil niet pretenderen een P te rijden :+ Je ziet wel heeeeeel weinig model Y's met een kleurtje inderdaad. Ik ben er blij mee :*)

Ik vond de dakdragers gewoon onnodig onhandig en risicovol. Voor mij "de laatste druppel" vergeleken een makkelijk te laden trekhaakkoffer. Nadeel is dat je wel echt strak moet parkeren bij de superchargers, dus je partner moet even uitstappen om te seinen hoeveel ruimte je nog hebt.

[Voor 4% gewijzigd door marowi op 26-05-2023 10:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

this schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:52:
[...]

Dit is zo vreemd om te lezen. Ik gebruik TACC vrijwel continue op 50/80km wegen en Autosteer vrijwel altijd op de snelweg. Ja, ik heb een keer een Phantom break gehad toen rijstroken bij elkaar kwamen. Maar verder heb ik er geen last van. 2023 MY LR met 5700 km op de teller.

Waar ik mij wel aan stoor is dat hij soms de snelheid naar beneden zet terwijl er geen aanleiding meer voor is. En ik vind dat hij vaak te laat is met het uitzetten van het groot licht. Ruitenwissers werken hier ook prima.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:18
marowi schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 00:13:

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Las ergens over een trekhaak koffer die de range zelf kan verbeteren door het creeren van gestroomlijnde lucht achterin (a-la mclaren longtail :D)
Is het deze?

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1Henk 'm!

• this
datadevil schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:08:
[...]

dit klinkt wel echt vervelend.
Ik heb gelukkig niet vaak situaties waarbij ik op wegen met slechte markering vrachtwagens en andere grote wagens tegenkom. Dus uiteindelijk valt het wel mee.
Maar mocht ik dat wel vaak tegenkomen, zou ik er alles aan doen om die Tesla te vervangen door een ander merk.
Ik ben echt een verstokte CC rijder, als dat niet goed werkt, heeft de hele auto afgedaan voor mij.
Die paar keer dat ik dan een phantom brake heb kan ik nog aanvaarden.
Maar ik heb gewoon liefst van al een domme CC. Jammer dat veel autofabrikanten dit niet meer willen aanbieden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• datadevil
this schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:41:
[...]

Ik heb gelukkig niet vaak situaties waarbij ik op wegen met slechte markering vrachtwagens en andere grote wagens tegenkom. Dus uiteindelijk valt het wel mee.
Maar mocht ik dat wel vaak tegenkomen, zou ik er alles aan doen om die Tesla te vervangen door een ander merk.
Ik ben echt een verstokte CC rijder, als dat niet goed werkt, heeft de hele auto afgedaan voor mij.
Maar ik heb gewoon liefst van al een domme CC. Jammer dat veel autofabrikanten dit niet meer willen aanbieden.
ja dat was dus mijn vraag; geen domme CC meer? Jammer... hopelijk valt het mee. Ik rijd eigenlijk alleen met cc op langere snelweg stukken dus misschien dat het dan wel goed komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schwarz
this schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:41:
[...]

Zelf ook verstokte CC rijder en altijd voorkeur gehad voor domme CC.
Maar moet toch zeggen dat het wel genot is dat de Tesla automatisch de max snelheid pakt wanneer je CC er op zet. Dus niet eerst zelf de juiste snelheid maken en dan CC er op. Verder werkt het adaptieve deel ook prima. (voor zo ver ik kan beoordelen na een dag rijden)Al heb ik het nog niet aangedurfd op met CC aan naar een stilstaande auto te rijden. :9 )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schwarz
Iemand hier trouwens goede ervaringen met rubbermatten? In vorige auto's altijd dikke gummi matten gehad die goed bevallen (Kinderen en veel wandelen).

Ik had nu deze besteld maar kwaliteit erg matig:
https://www.justcarpets.n...odel-y/rubber-automatten/

Tips zijn welkom!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:18

ScreamGT

joejoe

Heath schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:36:
[...]

Heb je je credits wel ingewisseld voor kilometers?
Zeker! Netjes ingewisseld voor 5k kilometers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marowi
  • Niet online
SirLct schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:27:
[...]

Las ergens over een trekhaak koffer die de range zelf kan verbeteren door het creeren van gestroomlijnde lucht achterin (a-la mclaren longtail :D)
Is het deze?
Nee, dat is de Arcos, maar die is een stuk kleiner qua volume, en daar ging het mij juist om (slaapzakken, kleren enzo). Weinig gewicht, want de trekhaak kan 74kg hebben, minus de ~25 van de Thule Onto, houd je ~50kg laadvermogen over.

Overigens zal ook mijn Onto nog altijd beter zijn dan een dakkoffer, beter dan zonder durf ik niet te beweren :+

[Voor 8% gewijzigd door marowi op 26-05-2023 11:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:48

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Zijn er meer users waarbij de software nog op 2022.44.30 blijft hangen?

[Voor 7% gewijzigd door revolution-nl op 26-05-2023 11:04]

10.000WP | Vroemt met EV en verwarmt met lucht/lucht warmtepomp | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS

Acties:
  • +1Henk 'm!

• this
Schwarz schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:54:
[...]

Maar moet toch zeggen dat het wel genot is dat de Tesla automatisch de max snelheid pakt wanneer je CC er op zet. Dus niet eerst zelf de juiste snelheid maken en dan CC er op. Verder werkt het adaptieve deel ook prima. (voor zo ver ik kan beoordelen na een dag rijden)Al heb ik het nog niet aangedurfd op met CC aan naar een stilstaande auto te rijden. :9 )
Dan moet Tesla ook wel de juiste snelheden hebben en dat valt mij toch soms (vaak genoeg om die setting niet te willen) tegen.
Zelf de juiste snelheid maken vind ik geen probleem, met het scrollwieltje pas je de snelheid vlot aan.

En nog een nadeel van de TACC tov andere merken, die ik intussen wel al aanvaard heb, is dat bij rijvak wissel op de autosnelweg de TACC blijft vasthouden aan de snelheid van de auto die voor je rijdt/reed op het rijvak waar je vandaan vertrekt. Wat als gevolg heeft dat ik nu héél ver op voorhand al van rijvak wissel.
In het drukke verkeer van België en Nederland vind ik dat soms wel vervelend. In Frankrijk valt dat een stuk beter mee omdat je daar wat minder druk verkeer hebt op de snelwegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Schwarz schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:58:
Iemand hier trouwens goede ervaringen met rubbermatten? In vorige auto's altijd dikke gummi matten gehad die goed bevallen (Kinderen en veel wandelen).

Ik had nu deze besteld maar kwaliteit erg matig:
https://www.justcarpets.n...odel-y/rubber-automatten/

Tips zijn welkom!
In verschillende videos kom ik matten tegen die 3x de prijs zijn van die van jou, waar men, in in de Amazon reviews, vaak erg positief over is.
Kan zo 1,2,3 geen merk herinneren, maar als je wat recente tesla accesoire filmpjes opzoekt, kom je vast iets tegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
this schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:06:
[...]

Dan moet Tesla ook wel de juiste snelheden hebben en dat valt mij toch soms (vaak genoeg om die setting niet te willen) tegen.
Zelf de juiste snelheid maken vind ik geen probleem, met het scrollwieltje pas je de snelheid vlot aan.

En nog een nadeel van de TACC tov andere merken, die ik intussen wel al aanvaard heb, is dat bij rijvak wissel op de autosnelweg de TACC blijft vasthouden aan de snelheid van de auto die voor je rijdt/reed op het rijvak waar je vandaan vertrekt. Wat als gevolg heeft dat ik nu héél ver op voorhand al van rijvak wissel.
In het drukke verkeer van België en Nederland vind ik dat soms wel vervelend. In Frankrijk valt dat een stuk beter mee omdat je daar wat minder druk verkeer hebt op de snelwegen.
Precies! Wat Tesla als 'juiste snelheid' hanteert, is vaak totaal niet in lijn met het betreffende wegdeel, helaas. Hier draait de TACC derhalve ook op huidige snelheid en handmatig aanpassen indien nodig. Sowieso dat hij zelf gaat bepalen dat je op sommige stukken dan toch maar een bepaalde max snelheid kunt instellen krijg ik aan alle kanten jeuk. Helaas telt de portemonnee ook mee, dus voorlopig rijd ik er nog maar even in door (en de acceleratie is dan wel weer leuk).

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • +18Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:12
We hebben deze week voor de lol/statistiek eens ons best gedaan om zuinig te rijden en zoveel mogelijk kilometers te halen uit 1 oplaadactie.
We hebben verdeeld over een week 7 ritjes gemaakt over allerlei verschillende soorten wegen (snelweg, 100-weg, 80-weg, 60-weg, bebouwde kom). De snelweg met 85km/u achter een vrachtwagen is verreweg het zuinigst, ook ruim zuiniger dan zonder vrachtwagen op een 80 of 60 weg. Dus dit kan zeker nog beter als je een lange snelwegrit maakt ipv meer dan de helft binnendoor. Ook zit hier gewoon standby verbruik e.d. tussen en was het smorgens buiten nog relatief koud en smiddags wel warm.

Al met al toch even 530km gehaald op een M3 RWD 2023 (normal range), met nog 6 km (1%) en ook de buffer onder de 0 over. Gemiddeld 105Wh/km.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
zo, wel leuk dat je de tijd hiervoor neemt. Ik had me erg verveeld denk ik haha

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:12
Sanny1987 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:14:
We hebben deze week voor de lol/statistiek eens ons best gedaan om zuinig te rijden en zoveel mogelijk kilometers te halen uit 1 oplaadactie.
We hebben verdeeld over een week 7 ritjes gemaakt over allerlei verschillende soorten wegen (snelweg, 100-weg, 80-weg, 60-weg, bebouwde kom). De snelweg met 85km/u achter een vrachtwagen is verreweg het zuinigst, ook ruim zuiniger dan zonder vrachtwagen op een 80 of 60 weg. Dus dit kan zeker nog beter als je een lange snelwegrit maakt ipv meer dan de helft binnendoor. Ook zit hier gewoon standby verbruik e.d. tussen en was het smorgens buiten nog relatief koud en smiddags wel warm.
Op wat voor afstand rijd je dan achter de vrachtwagen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sanny1987
Bob schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:36:
[...]

Op wat voor afstand rijd je dan achter de vrachtwagen?
Met automatisch sturen en de volgafstand op 2. Dichterbij moet je zelf gas geven, was me teveel moeite en het mag wel een beetje veilig ;) ..Dan kom je wel richting de 85Wh/km voor dat stuk.

[Voor 7% gewijzigd door Sanny1987 op 26-05-2023 11:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:47
Schwarz schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:54:
[...]

Ik heb deze; https://mijn-tesla.com/pr...s=16&_sid=e4ac93201&_ss=r

Erg tevreden mee!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sanny1987
NiroNiro schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:34:
zo, wel leuk dat je de tijd hiervoor neemt. Ik had me erg verveeld denk ik haha
haha vervelen valt mee als je met het energiedashboard goed instant kunt zien wat je range kost en wanneer je bespaart. Maar nu is het wel mooi geweest inderdaad, en ga ik wel weer normaal rijden ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:48
Lagune schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:31:
[...]

7,5 ?? is dat veranderd dan, bij mijn model 3 (2021) zat een 4 (of 5?) meter kabel
Klopt, en ik heb het opgezocht toevallig vorige week door het typenummer van de laadkabel even na te trekken bij Mennekes.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:46
@Sanny1987, leuke test en die M3 is echt mega zuinig!!

Heb het zelf een paar weken geleden gedaan op een langere rit (225km voornamelijk snelweg, deels in Belgie) waar ik ~20a30 minuten speling had berekend rustig achter verschillende vrachtwagens gereden. Heb het niet precies bijgehouden maar had over de hele rit een verbruik van 12.4 oid, met eNiro trouwens.

Pro tip: als je toch iets sneller wilt gaan; rijd achter een tourbus aan. Die mogen 100kmph oid dus dan schiet het toch wat beter op en bespaar je nog altijd dik.

Ik heb dit ook 'gegoogled' en heb het als tip bij Engineering Explained aangegeven. Zou wel benieuwd zijn wat de impact is van iemand (compact, sub, bus) volgen op hogere snelheid vs free air op lagere snelheid. Ik probeer altijd mensen op de snelweg te volgen (ook al ik gewoon max snelheid rij).

Veel meer dan dit mythbuster video heb ik helaas niet gevonden:
YouTube: Drafting Semi

[Voor 7% gewijzigd door Card Nox op 26-05-2023 14:06]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Eerste Tesla's met HW4 worden uitgeleverd binnenkort : https://teslanorth.com/20...a-model-y-hw4-giga-texas/
Ben benieuwd naar de ervaringen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• this
Card Nox schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:03:
@Sanny1987, leuke test en die M3 is echt mega zuinig!!

Heb het zelf een paar weken geleden gedaan op een langere rit (225km voornamelijk snelweg, deels in Belgie) waar ik ~20a30 minuten speling had berekend rustig achter verschillende vrachtwagens gereden. Heb het niet precies bijgehouden maar had over de hele rit een verbruik van 12.4 oid, met eNiro trouwens.

Pro tip: als je toch iets sneller wilt gaan; rijd achter een tourbus aan. Die mogen 100kmph oid dus dan schiet het toch wat beter op en bespaar je nog altijd dik.

Ik heb dit ook 'gegoogled' en heb het als tip bij Engineering Explained aangegeven. Zou wel benieuwd zijn wat de impact is van iemand (compact, sub, bus) volgen op hogere snelheid vs free air op lagere snelheid. Ik probeer altijd mensen op de snelweg te volgen (ook al ik gewoon max snelheid rij).

Veel meer dan dit mythbuster video heb ik helaas niet gevonden:
YouTube: Drafting Semi
Dat idee van een tourbus heb ik ook al gehad, maar dat is wel veel werk. Continu switchen tussen rechter en middel rijvak is absoluut niet prettig rijden. En je haalt er amper winst mee tov op je dooie gemak achter een vrachtwagen te hangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 13:40
this schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:17:
[...]

Dat idee van een tourbus heb ik ook al gehad, maar dat is wel veel werk. Continu switchen tussen rechter en middel rijvak is absoluut niet prettig rijden. En je haalt er amper winst mee tov op je dooie gemak achter een vrachtwagen te hangen.
En dat laatste dat is het wel precies... Lekker muziekje op... Nergens druk om maken. Het leuke rijden komt wel weer zodra we de afrit gehad hebben.

Maar 105 Wh/km gemiddeld. Netjes. Waar zit je normaal op @Sanny1987?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marcopano
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:49
Gdzr schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:36:
[...]

Ik zie nu dit plaatje en kan alleen maar concluderen dat het alleen maar mis kan gaan als je de drager of het klemmtje niet op de juiste manier of plek monteert;

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jovanbff
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:35

Al met al toch even 530km gehaald op een M3 RWD 2023 (normal range), met nog 6 km (1%) en ook de buffer onder de 0 over. Gemiddeld 105Wh/km.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kijk dat zijn nog eens lekker getallen en ook netjes dat het over meerder ritjes zelfs is gelukt! Waar staat je lange termijn verbruik nu op ongeveer?

940 Wp | gasloos | Tesla M3P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09:12
We hebben ...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Conclusie : de rode zijn het zuinigst :)

(avator credited to freepik.com)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• datadevil
flupp schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:44:
[...]

Conclusie : de rode zijn het zuinigst :)
https://carfromjapan.com/...ect-the-fuel-consumption/

zie trouwens ook wel andere sites die het verschil tegenspreken en over heel kleine verschillen spreken...

[Voor 17% gewijzigd door datadevil op 26-05-2023 15:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• flupp
datadevil schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:55:
[...]

https://carfromjapan.com/...ect-the-fuel-consumption/

zie trouwens ook wel andere sites die het verschil tegenspreken en over heel kleine verschillen spreken...
Ah. Ik bedoelde het niet eens ernstig, maar blijkbaar zijn er toch die zoiets geloven ???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb dat in Nederland vooral op de 60km wegen. AP is daar natuurlijk helemaal uit den boze vanwege de belijning, maar omdat er geen middenstreep is en omdat die wegen meestal niet te breed zijn wil de TACC ook nog wel eens remmen.
Bij uitzondering gebeurt het ook wel eens als er rechts iets groots geparkeerd staat.

Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-06 12:34
Wederom een Model 3 killer in spee, maarrr maakt ie het waar? 😁

Autoweek Hyundai Ioniq 6 vs Tesla Model 3:
YouTube: Hyundai Ioniq 6 vs. Tesla Model 3 - Autoweek dubbeltest

Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320WP Oost West - SAP Dynamisch

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
bokkow schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:25:
Wederom een Model 3 killer in spee, maarrr maakt ie het waar? 😁

Autoweek Hyundai Ioniq 6 vs Tesla Model 3:
YouTube: Hyundai Ioniq 6 vs. Tesla Model 3 - Autoweek dubbeltest
12K verschil.. is dat nog wel dezelfde categorie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Fly-guy schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:56:
[...]

12K verschil.. is dat nog wel dezelfde categorie?
Is dat niet hetzelfde als vragen of een BMW wel dezelfde categorie als een Toyota is? Mogen we alleen maar gelijke auto's met gelijke prijzen vergelijken?

Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• datadevil
Nogal wat data gelekt over veiligheids klachten bij Tesla https://arstechnica.com/c...nds-of-safety-complaints/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sanny1987
Devian schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:27:
[...]
En dat laatste dat is het wel precies... Lekker muziekje op... Nergens druk om maken. Het leuke rijden komt wel weer zodra we de afrit gehad hebben.

Maar 105 Wh/km gemiddeld. Netjes. Waar zit je normaal op @Sanny1987?
Jovanbff schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:35:
[...]
Kijk dat zijn nog eens lekker getallen en ook netjes dat het over meerder ritjes zelfs is gelukt! Waar staat je lange termijn verbruik nu op ongeveer?
Normaal rond de 135 Wh/km. Dan rijd ik vaak net iets harder dan mag op de teller, maar zelden harder dan 115km/u

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:35
Maasluip schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:24:
[...]

Ik heb dat in Nederland vooral op de 60km wegen. AP is daar natuurlijk helemaal uit den boze vanwege de belijning, maar omdat er geen middenstreep is en omdat die wegen meestal niet te breed zijn wil de TACC ook nog wel eens remmen.
Bij uitzondering gebeurt het ook wel eens als er rechts iets groots geparkeerd staat.
Op een provinciale weg als de N279 is er continu veel verkeer op de andere rij helft. Veel vrachtwagens ook. Zal een Tesla dan echt vaak remmen? Best een deal breaker voor mij als ik dit zo hoor. Of valt het wel mee? Ik wil juist een Tesla omdat ze zo "slim" zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

GekkeRipper schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 17:58:
[...]

Op een provinciale weg als de N279 is er continu veel verkeer op de andere rij helft. Veel vrachtwagens ook. Zal een Tesla dan echt vaak remmen? Best een deal breaker voor mij als ik dit zo hoor. Of valt het wel mee? Ik wil juist een Tesla omdat ze zo "slim" zijn.
Op een provinciale weg heb ik er nooit last van. Nou ja, het kan eens voorkomen maar ik kan het me niet herinneren. Het is echt op 60km wegen.

Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GekkeRipper
Gelukkig. 👌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik kan me bij die klachten best wel wat indenken. Oke, nogmaals, FSD in Europa is niet FSD in de VS. Maar stoppen voor niets, regelmatig. Ook dat je de cruisecontrol aan hebt staan en hij dan niet meer naar de ingestelde snelheid terug wil. Sudden unintended acceleration kun je in Europa ook krijgen. Ik wil wel eens kijken hoe ver de auto wil gaan, ging eens op FSD rechtsaf van een uitritconstructie af, hoe de auto daarop reageert kun je wel als SUA klassificeren.
En ja, FSD in Europa werkt niet goed. Maar software is software. Daar kunnen bugs in zitten. Ook in de VS.

Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:09
[...]

Wat vind je veel? Zowel 2022 Y als de 2019 model 3 hebben soms last van fantoom remmen.

Soms op vaste plekken

Model Y -P, Citigo-E, Model 3 SR+ Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• datadevil
Maasluip schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:09:
[...]

Ik kan me bij die klachten best wel wat indenken. Oke, nogmaals, FSD in Europa is niet FSD in de VS. Maar stoppen voor niets, regelmatig. Ook dat je de cruisecontrol aan hebt staan en hij dan niet meer naar de ingestelde snelheid terug wil. Sudden unintended acceleration kun je in Europa ook krijgen. Ik wil wel eens kijken hoe ver de auto wil gaan, ging eens op FSD rechtsaf van een uitritconstructie af, hoe de auto daarop reageert kun je wel als SUA klassificeren.
En ja, FSD in Europa werkt niet goed. Maar software is software. Daar kunnen bugs in zitten. Ook in de VS.
Wat mij als nog niet bezitter niet duidelijk is is wat er wat is; zijn de meeste problemen met FSD of is remmen en acceleren ook met cruise control en kun je bv ook zonder cruise control wel gebruik maken van bv waarschuwingen voor afstand tot voorliggende auto, dat vond ik heel fijn in de Leon die ik van de zomer reed in Engeland

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Schwarz
[...]

Moet zeggen dat de twee genoemde gevallen inderdaad plaatsvonden op een 60 en een 50 weg zonder middenbelijning.
Heb dit weekend een lange rit gepland staan over N wegen. Kan je wel laten weten hoe dat gegaan is tegen die tijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 13:40
Maasluip schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:09:
[...]

Hoe verhoudt zich dat tot de andere autofabrikanten? Is hun data openbaar? Hoe reageert Volkswagen als ik bij hun aanklop en zeg een ongeluk veroorzaakt te hebben doordat de auto op TACC vol in de ankers ging?

Heb hiervoor Ford gereden en die knalde hem in een periode van 2 maanden 4x(!!) in de emergency braking...

Allemaal leuk deze "openbaring" maar het zegt niks over hoe het zich verhoud tov wat gangbaar is.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:36
Marcopano schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:55:
[...]

Ik zie nu dit plaatje en kan alleen maar concluderen dat het alleen maar mis kan gaan als je de drager of het klemmtje niet op de juiste manier of plek monteert;

[Afbeelding]
Sorry dat ik het zeg, maar dan ben je best een pannenkoek.

Er staat letterlijk een streepje op het dak waar het haakje moet komen. Die past daar ook alleen in.
Rest van het systeem stelt niets voor. Evenals dat je zogenaamd je dakraam kapot draait. Ook dan ben je echt niet aan het opletten. Zoals ik al zei, de haakjes zijn wel wat knullig op de daklijn, maar je krijgt plastic beschermlaagjes mee… waar je die vervolgens bestelt is mij een raadsel, zitten er hier al 2 jaar op 😂

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GekkeRipper
Stef87 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:10:
[...]

Wat vind je veel? Zowel 2022 Y als de 2019 model 3 hebben soms last van fantoom remmen.

Soms op vaste plekken
Goede vraag. Een auto met radar heeft eigenlijk nooit last van fantoomremmen. Dus zonder ervaring kan ik moeilijk inschatten wat ik veel zou vinden en me er aan zou gaan storen. Maar een keer per rit is vervelend maar wel overheen te komen denk ik. Hoe hard is zo'n rem ingreep?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• flupp
"The German publication even went to the trouble of contacting Tesla owners to confirm the data was correct."

GDPR geldt blijkbaar voor iedereen, behalve voor de pers ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heath
STIMPPYYY schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 19:12:
[...]

Sorry dat ik het zeg, maar dan ben je best een pannenkoek.

Er staat letterlijk een streepje op het dak waar het haakje moet komen. Die past daar ook alleen in.
Rest van het systeem stelt niets voor. Evenals dat je zogenaamd je dakraam kapot draait. Ook dan ben je echt niet aan het opletten. Zoals ik al zei, de haakjes zijn wel wat knullig op de daklijn, maar je krijgt plastic beschermlaagjes mee… waar je die vervolgens bestelt is mij een raadsel, zitten er hier al 2 jaar op 😂
Pittige uitspraak die nergens voor nodig was volgens mij, als je zn bericht leest dan zie je dat hij juist beschrijft dat het bijna niet mis kan gaan.
Pagina: 1 ... 22 ... 27 Laatste

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt, check ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics:

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee