Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 209 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.679.315 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-06 22:15
Discussie is prima, en ervaringen, goed of slecht, mogen gedeeld worden. Tip en tricks ook. Waar ik mij aan erger zijn niet Tesla rijders die olie op het vuur gooien met opmerkingen van horen zeggen of "ergens gelezen". Dat maakt de sfeer niet beter.
Ik lees allerlei fora ook van andere merken en daar gebeurt hetzelfde.
Maar goed, om positief te eindigen: gisteren in de regen met AP aan gereden geen rare ingrepen gehad, ook geen waarschuwingen dat ik op de weg moest blijven letten etc. Auto stuurde rustig binnen de lijntjes ondanks de storm. Ook ruitenwissers deden het prima.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 10:26
Ik rij nu bijna 5 jaar Tesla en weet het volgende: de software komt met vlagen. Soms is het wat beter, soms wat slechter. Maar over deze hele periode heen is het zeker beter geworden. Er zijn vaker fouten gemaakt, waarbij mensen riepen dat ze dit nooit gingen fixen (herinnert iemand zich nog de fietspaden?), maar uitendelijk gaat het toch wel werken. Soms komen er features bij waarvan je je afvraagt waarom hebben ze daar tijd aan besteed, en soms komen er features bij waarvan je denkt: waarom zat dit er niet vanaf dag 1 op.

Maar ook een heleboel verbeteringen die het over de jaren heen een steeds iets betere auto maakt. Het ding heeft eigenaardigheden, en de keuzes zijn soms eigenwijs waardoor men soms wat meer moet wennen, en sommige mensen kunnen daar beter mee overweg dan anderen.

Maar al deze eigenaardigheden nemen voor mij niet weg dat het nog steeds een fantastisch ding is om te rijden. Ik ben nu over de 150k km, waarvan de eerste helft in een hele vroege 2019 Model 3 LR, en al weer ruim 2 jaar in een 2021 Model Y LR. Als deze ooit op gaat zijn, komt er toch weer een Tesla want ik zie mezelf niet meer teruggaan naar een ander merk, de voordeleten voor mij wegen veel zwaarder dan de nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:53
Naafkap schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:20:
[...]

Ik lees hier al een tijdje mee en ik was zelf ook op het verkeerde been gezet. Na zelf wat onderzoek te doen blijkt dat de Model 3 / Y inmiddels niet meer zo’n grote voorsprong heeft op de concurrentie als veel mensen hier doen geloven.

Het is geen gezellig theekransje, het is een discussietopic waar zeker ook ruimte voor een kritisch geluid moet zijn.
Dit is natuurlijk ook geen "neutraal" topic. Er zitten hier bijna alleen maar eigenaren van een Model 3/Y. Aan hen vragen of Tesla beter is dan merk X gaat je geheid een biased antwoord opleveren. Alleen de mensen die ook daadwerkelijk recent in een ander merk hebben gereden kunnen hier antwoord op geven. En dan nog, met alle software updates gaat zo'n antwoord maar tijdelijk accuraat zijn.

Eens met dat het vaak om dezelfde issues gaat. Maar ook daarbij speelt het dat die software updates veel en vaak komen (wat zowel positief als negatief kan zijn) en er soms regressies zijn in bepaalde functionaliteiten. Dus dat de ruitenwissers een half jaar geleden ruk waren betekent niet dat ze dat nu nog zijn. Misschien zijn ze nog veel rukker geworden :+

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaCoTa schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:56:
Ik rij nu bijna 5 jaar Tesla en weet het volgende: de software komt met vlagen. Soms is het wat beter, soms wat slechter. Maar over deze hele periode heen is het zeker beter geworden. Er zijn vaker fouten gemaakt, waarbij mensen riepen dat ze dit nooit gingen fixen (herinnert iemand zich nog de fietspaden?), maar uitendelijk gaat het toch wel werken. Soms komen er features bij waarvan je je afvraagt waarom hebben ze daar tijd aan besteed, en soms komen er features bij waarvan je denkt: waarom zat dit er niet vanaf dag 1 op.

Maar ook een heleboel verbeteringen die het over de jaren heen een steeds iets betere auto maakt. Het ding heeft eigenaardigheden, en de keuzes zijn soms eigenwijs waardoor men soms wat meer moet wennen, en sommige mensen kunnen daar beter mee overweg dan anderen.

Maar al deze eigenaardigheden nemen voor mij niet weg dat het nog steeds een fantastisch ding is om te rijden. Ik ben nu over de 150k km, waarvan de eerste helft in een hele vroege 2019 Model 3 LR, en al weer ruim 2 jaar in een 2021 Model Y LR. Als deze ooit op gaat zijn, komt er toch weer een Tesla want ik zie mezelf niet meer teruggaan naar een ander merk, de voordeleten voor mij wegen veel zwaarder dan de nadelen.
Ik rij nog geen jaar Tesla, maar heb een gelijkaardige indruk, ten dele uit eigen ervaring, ten delen uit wat je leest.
Ik ben nog altijd zeer positief over mijn Tesla, maar perfect is die niet, maar dat zijn andere auto's ook niet.

Misschien trap ik open deuren in, maar parkeren met akoestische parkeersensoren is ook ver van perfect. Wat gras, een lage drempel, en je weet ook niet meer wat er kort bij is. Dat wordt snel vergeten. Zelfde met AP. En ik heb ook nog nooit een regensensor gehad die "perfect" deed wat ik zou doen, maar ik heb dan ook geen ruitenwisser die blijft gaan op een droge ruit.

Maar ik heb wel al stevige vooruitgang gezien na een software update.

Nu is mijn hypothese dat er vooral gewerkt wordt aan FSD voor de VS, omdat ze daar het dichtst zitten bij een toelating op de weg, en dat zou een enorm succes zijn voor het bedrijf.
De rest komt wel, maar het zal wat geduld vergen.

Dat er veel meer geklaagd wordt hier komt simpelweg door het succes van Tesla. Er zijn in B en NL 3 keer zo veel M3 en MY verkocht in 2023 ivm 2022. Dat zijn duizenden mensen die wat minder vergevingsgezind zijn.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 16:42
Ik neig er naar om binnenkort een 2021 Model 3 Long Range als approved occasion van Tesla te kopen. Hebben mensen hier ervaring mee? Ben best wat huiverig om de auto niet eerst zelf te zien, maar daar staat tegenover dat Tesla wel een aantal extra controles uitvoert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 19:24
Russel88 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:18:
[...]

Excuses dat ik m’n ervaringen deel. Ik zal voortaan alleen maar positieve verhalen delen.
Top, tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:40

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Basekid schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:44:
Ik neig er naar om binnenkort een 2021 Model 3 Long Range als approved occasion van Tesla te kopen. Hebben mensen hier ervaring mee? Ben best wat huiverig om de auto niet eerst zelf te zien, maar daar staat tegenover dat Tesla wel een aantal extra controles uitvoert.
Volgens mij kan je wel regelen dat je de auto eerst ziet toch, via een service center? Staan deze occasions niet allemaal opgeslagen in Tilburg?

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
spartacusNLD schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:46:
[...]

Volgens mij kan je wel regelen dat je de auto eerst ziet toch, via een service center? Staan deze occasions niet allemaal opgeslagen in Tilburg?
Daarnaast geldt de Wet Kopen op Afstand toch? Als hij niet bevalt gewoon teruggeven.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-06 22:05
Bestel maar, bestel maar, bestel maar !!
Ongelooflijk hoeveel Teslas uit China op dit filmpje van Wuwa te wachten staan tot ze met jullie mee mogen :)

YouTube: January 2024, Southport, Shanghai I Tesla's wonderful start to the N...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:49

RvV

Megat schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:50:
Ongelooflijk hoeveel Teslas uit China op dit filmpje van Wuwa te wachten staan tot ze met jullie mee mogen :)

YouTube: January 2024, Southport, Shanghai I Tesla's wonderful start to the N...
We wachten wel tot ze in de aanbieding zijn omdat ze er niet vanaf kunnen komen. Wel mooie beelden. :)

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 16:42
spartacusNLD schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:46:
[...]

Qua ophalen heb ik tot nu toe gezien Groningen en Tilburg, dus verschilt blijkbaar.
Maar als zoiets te regelen valt vind ik het geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
RvV schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:52:
We wachten wel tot ze in de aanbieding zijn omdat ze er niet vanaf kunnen komen. Wel mooie beelden. :)
Op zich heb je misschien gelijk, maar pas op, voor je het weet rijdt je buurman ermee weg
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Megat schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:50:

1. Die komen zeker niet allemaal naar NL
2. De Models Y komen uit Berlijn, niet uit China. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
daemonix schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:02:
1. Die komen zeker niet allemaal naar NL
2. De Models Y komen uit Berlijn, niet uit China. ;)
Het was ook meer als grap bedoeld.
Feit blijft, dat er enorm veel auto’s daar op transport staan te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:39
Megat schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:08:
[...]

Het was ook meer als grap bedoeld.
Feit blijft, dat er enorm veel auto’s daar op transport staan te wachten
Ja die boot gaat niet varen voor 100 autos natuurlijk, dus moet je nog al een verzameling opbouwen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-06 14:36
Jeroenneman schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:08:
[...]
Geen idee wat het is, maar de sfeer was hier vroeger een stuk beter.
Zegt de persoon waarvan zijn bijdragen de afgelopen dagen meermaals door een mod moest worden aangepast vanwege een onvriendelijke toon. Hypocriet wel...

Veel zaken worden inderdaad veelvuldig besproken en de herhaling is groot. Een beetje inherent aan een actief topic. Ik zou zeggen: opteer voor mede-auteur, zorg voor een TS met een uitgebreide FAQ en verwijs vooral daar naartoe. Of reageer gewoon niet op een uitgekauwde vraag. Een vriendelijker Tweakers begint bij jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
jip_86 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:18:
[...]

Ja die boot gaat niet varen voor 100 autos natuurlijk, dus moet je nog al een verzameling opbouwen.
Het merendeel zal gewoon in China blijven hoor, daar is de markt groter dan in de rest van de wereld. Daar moeten ze ook op transport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-06 14:36
DanielAlm schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:29:
[...]
En hier ben ik het niet geheel mee eens. Het probleem is, zoals ik het meerdere malen heb ervaren, dat in de berekening er geen rekening wordt gehouden met de mogelijk verhoogde snelheid. Met name in Frankrijk waar de 130 geldt blijkt het uiteindelijke verbruik daardoor veel hoger te zijn dan wat wordt voorspeld. Weliswaar kom je dan ook veel eerder dan voorspeld aan maar het aflopen van de prognose kan tot laadstress leiden. Het zou mooi zijn als Tesla een voorziening maakt waarbij de "gemiddelde" snelheid opgegeven kan worden.
Deels eens. Ja, daar moet je rekening mee houden, maar dat is niet anders dan met een ICE. Als aanvulling: ik rijd dan ook nog vaak met een aanhanger als ik die kant op ga. Ik beschouw het niet als een probleem, maar dat is natuurlijk voor een ieder anders. En ik mik op een aankomstpercentage van 5-10%. Als ik dat dan niet ga redden met 130, dan rijd ik wel 110. Ik heb geen laadstress en ik ben ook niet perse mijn best aan het doen om zo efficient mogelijk van A naar B te komen als ik mij in die contreien begeef :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-06 14:40
Ga waarschijnlijk een model 3 highland te bestellen. (particulier) (hangt er van af als ik mijn huidige auto kwijt kan, ben hier mee bezig en ziet er goed uit)

Alleen de kleur ben ik nog niet uit, zit te denken aan een rode (ondanks 2000 Euro hogere prijs, en dan toch nog net subsidie)
De vraag is of dit het geld waard is die 2000 Euro voor rood (tov van bv een witte met 0 Euro kosten)
Ja inderdaad een luxe probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:39
daemonix schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:24:
[...]

Het merendeel zal gewoon in China blijven hoor, daar is de markt groter dan in de rest van de wereld. Daar moeten ze ook op transport.
Het is ongeveer 50/50 in April. Zelfs met 35.000 autos in een maand zal het daar vaak gewoon heel druk zijn.

https://carnewschina.com/...m-giga-shanghai-in-april/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

-MD- schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:24:
[...]

Zegt de persoon waarvan zijn bijdragen de afgelopen dagen meermaals door een mod moest worden aangepast vanwege een onvriendelijke toon. Hypocriet wel...

Veel zaken worden inderdaad veelvuldig besproken en de herhaling is groot. Een beetje inherent aan een actief topic. Ik zou zeggen: opteer voor mede-auteur, zorg voor een TS met een uitgebreide FAQ en verwijs vooral daar naartoe. Of reageer gewoon niet op een uitgekauwde vraag. Een vriendelijker Tweakers begint bij jezelf.
Ach, de mods hier doen wel vaker gekke dingen. Niet hypocriet, gewoon een beetje beu dat het allemaal gezeik is geworden in plaats van enthousiasme over de enige fabrikant die durft te vernieuwen.

Als je saai wil, dan moet je geen Tesla kopen. Soms is saai echter wel lekker betrouwbaar.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Intussen op vakantie in bij de schoonfamilie in Cabo San Lucas, Mexico. Na een korte stop in San Diego hier vorige week aangekomen. Had niet verwacht dat er zoveel Tesla’s rond zouden rijden in Californië. 2X ook via Lyft in een Tesla gezeten waaronder een Model Y met 2 extra stoeltjes achterin. Geen idee hoe mensen daar in kunnen kruipen maar het lijkt echt gemaakt voor kinderen.

Hier in Mexico tuf ik rond in een Toyota Avanza, één keer een Model X en een Model Y gezien. Man wat mis ik de Tesla, hoewel ik denk ik snel een set velgen kapot zou rijden door alle gaten en drempels hier. Wel echt het perfecte klimaat voor een elektrische auto en zonnepanelen. Jammer dat de overheid hier andere zorgen/prioriteiten heeft.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enot
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 12-06 10:24
pegasuspiet schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:40:

De vraag is of dit het geld waard is die 2000 Euro voor rood (tov van bv een witte met 0 Euro kosten)
wrappen is ook een optie, wel iets duurder (rond 2500) maar dan volledig naar eigen smaak te maken

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:53
Voor de mensen die meelezen en nog over de streep getrokken willen worden;

Ik ben er laatst achter gekomen dat je bij Tesla ook een 'Overnight Demo Drive' kan aanvragen, wat erop neerkomt dat je de auto op een doordeweekse dag (met uitzondering van vrijdag) voor sluitingstijd op komt halen, om hem vervolgens de volgende dag voor opening weer in te leveren. De enige voorwaarde die ik kon vinden is dat je maximaal 320km (200 miles) mag rijden en hem bij voorkeur ook weer opgeladen inlevert (daar verder niks over gehoord). Je kunt hiervoor een reguliere test drive aanvragen via de app, en eventueel bellen/mailen met het extra verzoek.

Toch leuk als je even iets langer wilt rijden dan de 30-45 minuten bij een 'reguliere' testrit, of als je even wilt checken of de Tesla in je garage past.

Voor mij was het onpraktisch, maar wellicht dat ik het in de toekomst nog eens doe zolang ik hem nog niet besteld heb ;)

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-06 13:07
Klopt het dat het sindskort mogelijk is om voetverlichting te activeren (bij de M3 Highland SR) ... Was voorheen niet mogelijk toch..? Ik mistte de optie eerder en kon het nu aanzetten. Kon het eerder niet vinden namelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Dutchlimits op 03-01-2024 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:25
Jeroenneman schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:55:
[...]
Als je saai wil, dan moet je geen Tesla kopen. Soms is saai echter wel lekker betrouwbaar.
Daar gaan we weer. Alsof alles saai is, behalve een Tesla. Dat is gewoon totale onzin en precies waar ik tegen ageer. Er is zoveel moois te koop tegenwoordig, maar er zijn lieden die menen dat Tesla het alleenrecht heeft op niet saai. Hou toch eens op alsjeblieft met die gekkigheid.

Dit soort suggestieve berichten zorgen juist voor een slechte sfeer. Als we dat niet meer doen en niet zo neerbuigend doen, wordt het vanzelf gezellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
Tommie12 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:37:
[...]

Dat er veel meer geklaagd wordt hier komt simpelweg door het succes van Tesla. Er zijn in B en NL 3 keer zo veel M3 en MY verkocht in 2023 ivm 2022. Dat zijn duizenden mensen die wat minder vergevingsgezind zijn.
Je hele verhaal kan ik me in vinden, elke auto heeft wel wat, eens. Maar ik heb ook geklaagd over mijn auto, terwijl dit echt niets te maken heeft met het bedrijf zelf. Dit waren punten die mij echt te ver gingen, of er nu een Audi, VW of Tesla logo op de motorkap staat kan me echt niks interesseren. De punten die ik had kwamen in de buurt van veiligheidsissues. (ineens remmen uit het niets en niets kunnen zien met regen).

Op een verjaardag werd ik voor gek verklaard dat ik een product van Elon Musk koop. Waarom moet ik me druk maken om de directeur? Ik ken die van de andere autobedrijven ook niet. Ik zoek simpelweg een product dat mij veilig en betrouwbaar van A naar B brengt zonder het liefst kopzorgen eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Laatst online: 07:26
Dutchlimits schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:22:
Klopt het dat het sindskort mogelijk is om voetverlichting te activeren (bij de M3 Highland SR) ... Was voorheen niet mogelijk toch..? Ik mistte de optie eerder en kon het nu aanzetten. Kon het eerder niet vinden namelijk.
Zit er bij mij vanaf begin (eind okt 2023) in. Wellicht niet goed gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
synx6 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:35:
[...]

Zit er bij mij vanaf begin (eind okt 2023) in. Wellicht niet goed gekeken?
Ah toch wel, denk dat ik inderdaad eroverheen keek dan. Thanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456812

Het geluid van mijn locksound is sinds de laatste update (2023.44.30.7) veel zachter dan voorheen voor mijn gevoel. Meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Naafkap schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:34:
[...]

Daar gaan we weer. Alsof alles saai is, behalve een Tesla. Dat is gewoon totale onzin en precies waar ik tegen ageer. Er is zoveel moois te koop tegenwoordig, maar er zijn lieden die menen dat Tesla het alleenrecht heeft op niet saai. Hou toch eens op alsjeblieft met die gekkigheid.

Dit soort suggestieve berichten zorgen juist voor een slechte sfeer. Als we dat niet meer doen en niet zo neerbuigend doen, wordt het vanzelf gezellig.
Waarom vind je niet dat ik de rest saai mag vinden?
Tesla levert gewoon heel veel leuke gimmicks en grappige zaken mee. Dat zie ik de rest niet doen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Jeroenneman schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:03:
[...]

Waarom vind je niet dat ik de rest saai mag vinden?
Tesla levert gewoon heel veel leuke gimmicks en grappige zaken mee. Dat zie ik de rest niet doen.
“Het is de toon die de muziek maakt”. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ga waarschijnlijk een model 3 highland te bestellen. (particulier) (hangt er van af als ik mijn huidige auto kwijt kan, ben hier mee bezig en ziet er goed uit)

Alleen de kleur ben ik nog niet uit, zit te denken aan een rode (ondanks 2000 Euro hogere prijs, en dan toch nog net subsidie)
Zelfde keuze gehad... uiteindelijk voor wit gegaan. Vrouw had minder met rood. Nadeel van wit sneller zichtbaar vies. Daarentegen komen de zwarte accenten wel mooi uit op wit.

Ook vond ik de €2000 uiteindelijk best veel geld voor een kleurtje. In de restwaarde zal je het waarschijnlijk nooit meer terug zien.

Ik rijd hem ook particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-06 20:25
Anoniem: 1456812 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:39:
Het geluid van mijn locksound is sinds de laatste update (2023.44.30.7) veel zachter dan voorheen voor mijn gevoel. Meer mensen die dit ervaren?
Heb zelf niet het gevoel dat het zachter geworden is.

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Voor mensen die twijfelen over een Model 3 en daarom toch nog wat verder willen kijken, kan misschien de BYD Seal nog wat meer keuzestress veroorzaken. Dit naar aanleiding van onderstaande nederlandse link
YouTube: 1000km in de BYD Seal | Hoe is-ie met de kennis van nu? Verbruik & l...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Megat schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:16:
Voor mensen die twijfelen over een Model 3 en daarom toch nog wat verder willen kijken, kan misschien de BYD Seal nog wat meer keuzestress veroorzaken. Dit naar aanleiding van onderstaande nederlandse link
YouTube: 1000km in de BYD Seal | Hoe is-ie met de kennis van nu? Verbruik & l...
Als particuliere rijder valt hij net buiten de SEPP regeling. Daarom viel hij voor mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonjour
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-04 23:04
mjvdzwet schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:12:
[...]

Zelfde keuze gehad... uiteindelijk voor wit gegaan. Vrouw had minder met rood. Nadeel van wit sneller zichtbaar vies. Daarentegen komen de zwarte accenten wel mooi uit op wit.

Ook vond ik de €2000 uiteindelijk best veel geld voor een kleurtje. In de restwaarde zal je het waarschijnlijk nooit meer terug zien.

wij stonden ook voor dezelfde keuze voor onze privé aankoop. Vonden de Ultra Red allebei toch wel een hele mooie diep rode kleur met veel nuances. De witte is echt wit, afgezet tegen onze parelmoer witte Prius (en de Ultra red) vonden we het een vlakke kleur. 2000 euro is natuurlijk veel geld, maar wij zijn van plan hem lang te rijden, dus moeten we er ook lang tegen aan kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
bonjour schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:31:
[...]

wij stonden ook voor dezelfde keuze voor onze privé aankoop. Vonden de Ultra Red allebei toch wel een hele mooie diep rode kleur met veel nuances. De witte is echt wit, afgezet tegen onze parelmoer witte Prius (en de Ultra red) vonden we het een vlakke kleur. 2000 euro is natuurlijk veel geld, maar wij zijn van plan hem lang te rijden, dus moeten we er ook lang tegen aan kijken...
De witte is ook pareleffect lak. Heeft wel zon nodig, wat er niet echt is geweest. Hij is wel duidelijk witter dan de parelwit van Toyota.

De rode is ook echt mooi, heb er mee proefgereden. Ook unieker in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackberry
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-11-2024
Bij ons (ook particulier) twijfelden aan tussen Stealth Grey of rood, voornamelijk omdat er al zoveel witte/zwarte rondrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 22:30
Enot schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:12:
Wrappen is ook een optie, wel iets duurder (rond 2500) maar dan volledig naar eigen smaak te maken
Wrappen heeft als grote nadeel dat je voor 2500 euro vaak nog wel witte delen ziet als je een deur opent. Dat vind ik er niet uit zien. Je ziet heel veel witte uitvoeringen, omdat die kleur geen meerprijs heeft. Bij inruil zou je wellicht iets meer voor een afwijkende kleur kunnen krijgen. En of een kleurtje 2000 euro waard is kan je enkel zelf bepalen.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntje-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:05
Jochemp schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:13:
Voor de mensen die meelezen en nog over de streep getrokken willen worden;

Ik ben er laatst achter gekomen dat je bij Tesla ook een 'Overnight Demo Drive' kan aanvragen, wat erop neerkomt dat je de auto op een doordeweekse dag (met uitzondering van vrijdag) voor sluitingstijd op komt halen, om hem vervolgens de volgende dag voor opening weer in te leveren. De enige voorwaarde die ik kon vinden is dat je maximaal 320km (200 miles) mag rijden en hem bij voorkeur ook weer opgeladen in moet leveren (daar verder niks over gehoord). Je kunt hiervoor een reguliere test drive aanvragen via de app, en eventueel bellen/mailen met het verzoek.

Toch leuk als je even iets langer wilt rijden dan de 30-45 minuten bij een 'reguliere' testrit, of als je even wilt checken of de Tesla in je garage past.

Voor mij was het onpraktisch, maar wellicht dat ik het in de toekomst nog eens doe zolang ik hem nog niet besteld heb ;)
Klinkt goed, waar kun je dit vinden? Ik kan het nergens op de NL site vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
mjvdzwet schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:29:
Als particuliere rijder valt hij net buiten de SEPP regeling. Daarom viel hij voor mij af. ( BYD Seal)
Volgens Instavlog valt hij wel binnen de SEPP regeling in de goedkoopste uitvoering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackberry
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-11-2024
Megat schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:53:
[...]
Volgens Instavlog valt hij wel binnen de SEPP regeling in de goedkoopste uitvoering.
Staat niet op de lijst, dus zou er niet gerust op zijn

https://www.rvo.nl/subsidies-financiering/sepp/autolijst

Op website van BYD staat niet expliciet wat de fiscale waarde is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:05

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

mjvdzwet schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:12:
[...]

Ik ga juist niet meer voor zwart omdat je blijft poetsen :P (als de auto opdroogt zie je nog vlekken, dus in de praktijk was ik aan het drogen met een doek).

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
Voor mensen die twijfelen over een Model 3 en daarom toch nog wat verder willen kijken, kan misschien de BYD Seal nog wat meer keuzestress veroorzaken.
Als het verbruik van de BYD Seal daadwerkelijk 24kWh/100km is, dan is dat alleen al reden om deze auto te laten staan. Daarbij ook niet handig dat de basisuitvoering net buiten de SEPP subsidie valt. Ook lees ik niets over een auto-pilot achtig systeem. Volgens mij heeft de auto enkel adaptieve cruise-control met lane centering.

[ Voor 12% gewijzigd door BugBoy op 03-01-2024 20:16 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:23

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

BugBoy schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:15:
[...]

Als het verbruik van de BYD Seal daadwerkelijk 24kWh/100km is, dan is dat alleen al reden om deze auto te laten staan. Daarbij ook niet handig dat de basisuitvoering net buiten de SEPP subsidie valt. Ook lees ik niets over een auto-pilot achtig systeem. Volgens mij heeft de auto enkel adaptieve cruise-control met lane centering.
Tesla autopilot is ook niet meer dan adaptief cruise control met lane centering in europa.
Alleen als je EAP hebt, dan is het iets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Psycho_Mantis schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:28:
Tesla autopilot is ook niet meer dan adaptief cruise control met lane centering in europa. Alleen als je EAP hebt, dan is het iets meer.
Ik heb de indruk dat lane-centering van Tesla een stuk stabieler werkt dan bij veel andere merken. Waar een Tesla bij een vluchtheuvel of redelijke slinger de weg nog kan volgen, gaan andere auto's hier al gauw de mist in. Daarom had ik graag gehoord hoe dit bij de BYD Seal was.

Maar BYD heeft nog een groot nadeel. Er zijn vrijwel geen dealers en dat is toch wel vervelend. Toen ik mijn Model S kocht (5 jaar geleden) kon in enkel in Duiven terecht en dat was een uur rijden. Bij BYD zou ik nog veel verder van de dealer verwijderd zijn. Niet onoverkomelijk, maar ik koop toch liever een auto waar ik voor onderhoud in de buurt terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-04 20:21

Nosch

MYLR Blue

Nee, eerder harder eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:53
Puntje-NL schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:52:
[...]

Klinkt goed, waar kun je dit vinden? Ik kan het nergens op de NL site vinden..
Op de Nederlandse pagina's staat er niks over vermeld inderdaad, wel op de Amerikaanse. Als je contact opneemt met het SeC en vraagt of een overnight test drive mogelijk is, krijg je direct antwoord. Ik heb Tesla Duiven gebeld, en daar is het in ieder geval mogelijk.

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Is bij mij niet zachter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Laatst online: 07:26
Ik merk met name verschil tussen de samples. Sommige zijn harder dan andere. De claxon is hetzelfde gebleven bij mij.

Scheetjes via sentry doen het nog steeds niet in de 30.7. Kan mijn dochtertje niet waarderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enot
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 12-06 10:24
zeker een mooie wagen, maar vanafprijs 47k dus geen SEPP subsidie, model 3 is dan 6 mille goedkoper.
L

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:18

Fjeze

AllesPerfect!

Hoe lang wil je de auto rijden?

10 jaar? Dan kost het je zo’n €200,- per jaar.
Ik heb bewust voor een Midnight Cherry Red Model Y gekozen ondanks de €3200,- meerprijs omdat je de witte en zwarte zo veel ziet rijden.

Fly or Die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-06 20:37
Volgens de prijslijst van Louwman is de fiscale waarde van het goedkoopste model 44.990,-
Bij het trekgewicht zie ik :nnnb
Dat is voor mij wel een groot nadeel.

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Fjeze schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:57:
[...]

Hoe lang wil je de auto rijden?

10 jaar? Dan kost het je zo’n €200,- per jaar.
Ik heb bewust voor een Midnight Cherry Red Model Y gekozen ondanks de €3200,- meerprijs omdat je de witte en zwarte zo veel ziet rijden.
Die Midnight Cherry Red is echt prachtig om te zien, maar helaas (voor mij ivm SEPP) 6150 euro duurder

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ati_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-06 19:12
Makkelijke keuze. BYD heeft creep en dus geen true one pedal drive. Dan valt ie gelijk af :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:18

Fjeze

AllesPerfect!

daemonix schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:48:
[...]

Die Midnight Cherry Red is echt prachtig om te zien, maar helaas (voor mij ivm SEPP) 6150 euro duurder
Ja dat snap ik heel goed. Voor mij is het een lease auto, dus sowieso geen SEPP. Dan is het verschil wat kleiner.
Daarnaast vind ik het stiekem wel een voordeel dat het verschil zo groot is, zo blijft hij nog wat unieker ;)

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijntje12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-06 21:04
Jackberry schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:45:
Bij ons (ook particulier) twijfelden aan tussen Stealth Grey of rood, voornamelijk omdat er al zoveel witte/zwarte rondrijden
Heb persoonlijk de stealth grey zien staan en ondanks dat ik behoorlijk fan ben van de kleur grijs, zag ik hier echt elke vingerafdruk op. Bij rood zag ik dat een stuk minder.

Rij zelf overigens wit, dat vind ik prima

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:50
Komt weer een nieuwe map update aan voor onze auto's. De laatste keer dat het zo ver was duurde het bijna een maand bij mij voor dat die aangeboden was dus ben benieuwd.

Zal in ieder geval mooi zijn als de snelheid wat geüpdatet wordt echter weet ik 't antwoord al.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 17:07
Bijzonder dat er zoveel negatieve reacties zijn over de updates, mijn Y uit ‘23 wordt echt met de update beter lijkt wel.

Ook is het zo dat de Autopilot en Cruise control pas na een tijdje fijn zijn om te gebruiken omdat je pas na een tijdje precies weet hoe het systeem gaat reageren.

Jammer dat de Service van Tesla zo ongekend belabberd is. Ben benieuwd of er wat aan de manier van auto’s afleveren en service verlenen gaat veranderen als de auto’s niet meer als warme broodjes verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oblivion11
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06 23:43
Kan iemand me vertellen hoe ik de verkeersinformatie functie (TA) van de radio kan uitschakelen? Ik bedoel niet de verkeersinfo voor de navigatie, maar de functie waarbij de radio automatisch tijdelijk naar een andere zender switcht wanneer deze verkeersinformatie uitzendt.

Ik heb meermaals alle menu's doorlopen, alsook de handleiding, maar ik vind dit echt nergens terug.

Het gaat om een M3 Highland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:00

djbarney

XBL: DeejayBarney

Oekol schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 23:46:
Komt weer een nieuwe map update aan voor onze auto's. De laatste keer dat het zo ver was duurde het bijna een maand bij mij voor dat die aangeboden was dus ben benieuwd.

Zal in ieder geval mooi zijn als de snelheid wat geüpdatet wordt echter weet ik 't antwoord al.

[Embed]
Fijn, want met de vorige update die ik een paar weken geleden kreeg, is mijn model 3 de weg volledig kwijt op de wisselstrook van Amsterdam naar Almere. Dat werkte voorheen wel prima, maar nu is dat een trigger voor de navigatie om simpelweg in een hercalculatie loop terecht te komen. Benieuwd of dit dat issue ook fixt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
https://www.teslapassion....intersport-pakket-verhuur

Kom net dit tegen. Lijkt ideaal voor de wintersport. Zal vandaag even bellen met dit bedrijf. Wel benieuwd naar de range hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:55

Damian

Insane Obtrusion

Wackmack schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 07:16:

Kom net dit tegen. Lijkt ideaal voor de wintersport. Zal vandaag even bellen met dit bedrijf. Wel benieuwd naar de range hiermee.
Ik zou niet teveel ingewikkeld doen over laden en range met aan bak op je dak. Ja het gaat wat harder. Ik ben van Oostenrijk (Zillertal Arena) naar NL gereden met 3 keer laden op de terugweg. Toch netjes over 890 kilometer met een MY RWD.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:56
Oblivion11 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 03:38:
Kan iemand me vertellen hoe ik de verkeersinformatie functie (TA) van de radio kan uitschakelen? Ik bedoel niet de verkeersinfo voor de navigatie, maar de functie waarbij de radio automatisch tijdelijk naar een andere zender switcht wanneer deze verkeersinformatie uitzendt.

Ik heb meermaals alle menu's doorlopen, alsook de handleiding, maar ik vind dit echt nergens terug.

Het gaat om een M3 Highland.
Googlen doet wonderen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNhP-KAsXkhlTj-inhgbtFJfeow=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xoF7JIKJ8zWO5wQwHUZt7rfC.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Wackmack schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 07:16:

Neem een trekhaak koffer, dan krijg je zelfs meer range ;)
https://www.topgear.com/c...rgo-box-improves-EV-range

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Damian schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 07:55:
[...]

Ik zou niet teveel ingewikkeld doen over laden en range met aan bak op je dak. Ja het gaat wat harder. Ik ben van Oostenrijk (Zillertal Arena) naar NL gereden met 3 keer laden op de terugweg. Toch netjes over 890 kilometer met een MY RWD.
Met een MYP dezelfde rit gedaan vorige week, zonder dakkoffer en 100km meer (Amsterdam) en ook 3 keer laden. Proberen door te rijden, maar dit is beperkt gelukt door drukte en zeer veel werkzaamheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Lastig met lange skiën maar dit is prima. Zal later even mijn ervaring delen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• turkeyhakan
2023.44.30.8 is ook al weer gespot zo te zien. Zo'n software release heb ik in 1,5 jaar tijd nog nooit meegemaakt.

En voor diegene die denken de camera aan de binnenkant af te plakken zodat je minder waarschuwingen krijgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xn95MJwmHb_pdoeFpvD2SLPpsqA=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/GDgIyD7qD3bqV1uekZmcvwYT.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door turkeyhakan op 04-01-2024 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik kreeg gisteravond 2023.44.30.7 als update; gelijk geïnstalleerd. Maar ik had vanochtend toch even een vreemd probleem, mijn touchscreen had een verticale offset. Dus als ik ergens clickte (bijvoorbeeld in Spotify) dan pakte hij 1 of 2 nummers erboven.

Heb 'm maar een reboot gegeven (toch fijn dat dit tijdens het rijden gewoon kan) en hierna was het probleem weg.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:34:
2023.44.30.8 is ook al weer gespot zo te zien. Zo'n software release heb ik in 1,5 jaar tijd nog nooit meegemaakt.

En voor diegene die denken de camera aan de binnenkant af te plakken zodat je minder waarschuwingen krijgt:

[Afbeelding]
Volgens Teslafi heeft nog maar 1 auto die gehad. Een Y Performance in Finland.

Het zou toch leuk zijn om iets meer te weten over die verschillende versies. Ik zit nu op de 7 na de 5 en de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Luckeh schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:38:
Ik kreeg gisteravond 2023.44.30.7 als update; gelijk geïnstalleerd. Maar ik had vanochtend toch even een vreemd probleem, mijn touchscreen had een verticale offset. Dus als ik ergens clickte (bijvoorbeeld in Spotify) dan pakte hij 1 of 2 nummers erboven.

Heb 'm maar een reboot gegeven (toch fijn dat dit tijdens het rijden gewoon kan) en hierna was het probleem weg.
Een harde reset na een software update is altijd verstandig... Ik doe het altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Wackmack schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:30:
[...]
Lastig met lange skiën maar dit is prima. Zal later even mijn ervaring delen.
Dan kan je de MFT Backbox nemen, deze heeft een optie voor uitsparingen aan de zijkant. Krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PV-qCYicQA3Te8KJdyoWNp5rZfs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DdtR9lHkJOTTGOhbZzCtV0QD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Luckeh schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:38:

Heb ik ook wel eens gehad met een andere release (niet zijnde "holiday 2023").

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

[Afbeelding]
Noooooo

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:45

Bob

[Afbeelding]
Ik ga een foto van mezelf voor die camera hangen. Nee serieus, op lange ritten met amper verkeer is dit een gigantische downgrade. Ik was van plan deze wagen 'op' te gebruiken, maar als ik hier geen fix voor vind wordt de fix een andere wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bob schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:15:
[...]

Ik ga een foto van mezelf voor die camera hangen. Nee serieus, op lange ritten met amper verkeer is dit een gigantische downgrade. Ik was van plan deze wagen 'op' te gebruiken, maar als ik hier geen fix voor vind wordt de fix een andere wagen.
Hoe dikwijls heeft de software je al op de vingers getikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

[...]

Dit is precies wat ik gisteren ook bedacht, foto ervoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
[...]

Hoe krijgen jullie zoveel meldingen dan? Ik heb nog nooit een waarschuwing gehad die toe te kennen zou zijn aan de interne camera. En nee, ik ben ook niet heilig. Ik zit regelmatig toch met Flitsmister te pielen of gebruik het touchscreen.

Of zitten jullie gewoon de hele tijd omgekeerd in je stoel oid? :+

[ Voor 42% gewijzigd door spartacusNLD op 04-01-2024 09:19 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
spartacusNLD schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:17:
[...]

Hoe krijgen jullie zoveel meldingen dan? Ik heb nog nooit een waarschuwing gehad die toe te kennen zou zijn aan de interne camera.

Of zitten jullie gewoon de hele tijd omgekeerd in je stoel oid? :+
Als ik naar scherm kijk om nieuw nummer op Spotify te zoeken of de route te bekijken op het scherm geeft die al meldingen. Sinds deze laatste update kan je vrijwel niet meer bovenstaande doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Oekol schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:19:
[...]

Als ik naar scherm kijk om nieuw nummer op Spotify te zoeken of de route te bekijken op het scherm geeft die al meldingen. Sinds deze laatste update kan je vrijwel niet meer bovenstaande doen.
Heel erg raar. Ik doe hetzelfde en heb nergens last van. Hoe kan dat dan?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Oekol
DaMightyWackO schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:17:
[...]

Oh dan doe ik wel een selfie van een festival. Kan die m'n ogen goed zien. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:33

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Damian schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 07:55:
[...]

Wat voor tempo heb je over het algemeen gereden, als ik vragen mag. Rond 130 km/uur of toch sneller. Ik ga over 3 weken met een MY RWD naar Ischgl en vraag me af wat het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:57
Knip

[ Voor 60% gewijzigd door Notna op 04-01-2024 09:46 . Reden: Zie TW: Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Wreckerrm schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:33:
[...]

Wat voor tempo heb je over het algemeen gereden, als ik vragen mag. Rond 130 km/uur of toch sneller. Ik ga over 3 weken met een MY RWD naar Ischgl en vraag me af wat het beste is.
150 is de ideale snelheid (zie ook testen Bjørn Nyland), helaas moeilijk vast te houden door drukte, snelheidsbeperkingen en vele werkzaamheden. Het werd dus een hele andere rit met 3 stops. Bij benadering (en iets behouden verbruik) voor mijn MYP:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDoZ7S0VoTIExC2gu76BaNsBeO8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/amUbbtF6Zuf4pE0DJ9pSx0nx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door DaMightyWackO op 04-01-2024 09:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Laatst online: 16:19
DaMightyWackO schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:42:
[...]

150 is de ideale snelheid (zie ook testen Bjørn Nyland), helaas moeilijk vast te houden door drukte, snelheidsbeperkingen en vele werkzaamheden. Bij benadering voor mijn MYP:

[Afbeelding]
Let er op dat je met dit soort berekeningen vaak rekent met: of 150km rijden, of laden. (al kan ik niet opmaken of je daar al rekening mee houdt)
Je hebt met meerdere stops wel wat extra andere vertragingen door bijvoorbeeld: op en afritten, plekje vinden, kabel inprikken, kabel loshalen. Het nettoverschill tussen 130 en 150 zal daardoor een stuk kleiner zijn.

Op zo'n lange rit zou ik vooral rijden wat comfortabel voelt :)

[ Voor 3% gewijzigd door LigeTRy op 04-01-2024 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

[...]
Ik ben recent met de YLR naar Zwitserland op vakantie geweest. Er zijn tal van SUCs langs de snelweg in Duitsland. De Tesla stelt vaak een redelijk slim laad strategie voor. Eerste etappe redelijk doorgereden want het was stil op de weg (150-160km/h, autobahn), maar daarna werd het te druk en gewoon 100-120km/h gereden. Verbruik is een klap hoger bij >130km/h - maar je reistijd is uiteindelijk wel sneller omdat het snelladen veel sneller gaat dan de tijdsverlies door het wat sneller rijden.

Voor mij was het 700km en ik kon de terugweg bijna met 1x superchargen af. Maar we wouden graag minimaal 2x stoppen dus al rijdend maar af en toe gespeeld met het kiezen van een laadstop onderweg.

ABRP kwam met een zeer vergelijkbare route maar had steeds net iets andere laadstops - die heb ik uiteindelijk alleen de heenweg gebruikt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

DaMightyWackO schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:17:
[...]

Lapmiddel, gaat er over een tijdje ook weer uit.
Voice controls gebruiken en niet te lang ogen van de weg is de langdurige oplossing.

Onderin de pagina staat ook redelijk duidelijk:
- Tips/tools om Autopilot te misleiden zijn niet toegestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Jeroenneman schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:50:
[...]

Lapmiddel, gaat er over een tijdje ook weer uit.
Voice controls gebruiken en niet te lang ogen van de weg is de langdurige oplossing.

Onderin de pagina staat ook redelijk duidelijk:
- Tips/tools om Autopilot te misleiden zijn niet toegestaan
Je hebt gelijk. Mits signalering niet doorschiet, bijvoorbeeld als je even (~1 sec) naar het scherm kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:59
Tommie12 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:16:
[...]

Hoe dikwijls heeft de software je al op de vingers getikt?
Maakt niet uit, het gaat mij om het privacy aspect. Ik hoef geen camera continu op mij gericht te hebben. Die camera is namelijk remote beschikbaar.

Ik laat die holiday update voorlopig aan mij voorbij gaan. Ik zie nog geen nut om die update te doen.

[ Voor 13% gewijzigd door this op 04-01-2024 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

LigeTRy schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:46:
[...]

Let er op dat je met dit soort berekeningen vaak rekent met: of 150km rijden, of laden. (al kan ik niet opmaken of je daar al rekening mee houdt)
Je hebt met meerdere stops wel wat extra andere vertragingen door bijvoorbeeld: op en afritten, plekje vinden, kabel inprikken, kabel loshalen. Het nettoverschill tussen 130 en 150 zal daardoor een stuk kleiner zijn.

Op zo'n lange rit zou ik vooral rijden wat comfortabel voelt :)
Ik dacht met 40 minuten laadtijd die marge te hebben genomen. In Duitsland richting Oostenrijk vind ik de afstand vanaf de snelweg over het algemeen erg meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

DaMightyWackO schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:56:
[...]

Ik dacht met 40 minuten laadtijd die marge te hebben genomen. In Duitsland richting Oostenrijk vind ik de afstand vanaf de snelweg over het algemeen erg meevallen.
Even gekeken naar onze wintersporten van de afgelopen 3 jaren: wij rijden gemiddeld tussen de 130-150, en dan rij je ongeveer 2 uur en een kwartier of 2 en een half uur tussen stops. (In circa een half uur laad je naar 70%, met een iets langer pauze tot de 85%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
spartacusNLD schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:19:
[...]

Candid camera dan denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenK2023
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-04-2024
Oekol schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:20:
[...]

Oh dan doe ik wel een selfie van een festival. Kan die m'n ogen goed zien. d:)b
😂😂😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 18:57
[...]

Kan te maken hebben met een zonnebril. En ik heb het idee dat hij op een rustige weg vergevingsgezinder is dan in druk verkeer.

Of Tesla is aan het AB testen natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Pierz op 04-01-2024 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Pierz schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:22:
[...]
Kan te maken hebben met een zonnebril. En ik heb het idee dat hij op een rustige weg vergevingsgezinder is dan in druk verkeer.
Nee, zowel met als zonder. Dan ben ik wellicht toch wat netter dan ik verwacht. Of de andere mensen doen gewoon rare dingen in de auto. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Pierz schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:22:
[...]
Of Tesla is aan het AB testen natuurlijk.
Zou me verbazen.. iets op productie AB testen.. maar het blijft Tesla natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

[...]

I.v.m. de dakkoffer lekker rustig tussen de 110 en 120 gereden hele stuk. Prima snelheid, en je rijdt toch een stuk relaxter als je niet de hele tijd bezig bent met mensen inhalen e.d. 110-120 is in Duitsland meestal middelste rijstrook met mensen die een vergelijkbare snelheid rijden, dus super relaxt. Alleen even inhalen is vaak levensgevaarlijk als er weer zo'n dwaas met 200+ komt aanknallen met grootlicht en haast. 9 van de 10 keer een Audi, Beamer of Mercedes....

[ Voor 11% gewijzigd door Damian op 04-01-2024 10:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:23

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

[...]

Ik heb ook totaal geen last van autopilot die zeurt.

Mijn vermoeden is dat hij enkel de eerste paar seconden de interieur camera gebruikt.

Alleen als ik hem net heb ingeschakeld en je kijkt direct naar het scherm dan zie ik wel een melding met kijk naar de weg. Maar als je na enkele seconden kan ik echt alles doen zolang ik het stuur vast heb.

Maar wellicht als je geen EAP hebt, dan zal je wellicht vaker de autopilot aan en uit zetten. En als hij in de eerste paar seconden veel strenger is, dan heb je daar natuurlijk nu last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 17:07
spartacusNLD schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:23:
[...]

Nee, zowel met als zonder. Dan ben ik wellicht toch wat netter dan ik verwacht. Of de andere mensen doen gewoon rare dingen in de auto. :P
Ik heb vannacht op een lege snelweg ook zo lang mogelijk naar het scherm gekregen, maar hoe goed ik ook mijn best doe ik krijg geen melding.
Pagina: 1 ... 209 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: