Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 201 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.675.471 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:46
Naafkap schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:39:
[...]

De Peugeot is goedkoper, instapper Model is is € 43.990 en 308 Allure € 43.885. En het entertainmentsysteem beter? Het is maar wat je belangrijk vindt aan een systeem. Voor mij persoonlijk is Apple CarPlay een must. Dus ik weet wel welke beter is. En mooier afgewerkt? Tsja, wat mooi is, is smaakgevoelig, maar de gebruikte materialen in de 308 zijn hoogwaardiger dan de Model 3. En dan heb ik het niet alleen over het dashboard.

Maar goed, zoveel mensen zoveel wensen, maar een no-brainer? Nee, dat niet. Dat hangt ervan af wat je belangrijk vindt aan een auto.
Een e-308 in Allure uitvoering is zo kaal als een biljart bal, een model 3 in de instap uitvoering heeft bijna alle opties al…
Infotainment is voor mij ook de combinatie van app en auto, soepele bediening, snelheid van het systeem.
De kwaliteit van de materialen blijkt dus juist een punt waar de Model 3 sinds de update ‘on par’ is met de reguliere merken, dat in combinatie met de rust is voor mij een duidelijke plus.

Maar je hebt zeker gelijk dat ieder zo zijn eigen voorkeuren heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-06 21:17
Smobbo schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:42:
[...]

Huh? In alle auto’s die niet autonoom rijden (dus alle auto’s nu in Nederland op de weg) moet je toch ten minste 2 taken doen? Kijken en stuur vasthouden?
Als dat al wat veel is maak ik me zorgen… ;) .
Het is gewoon een assistentie systeem, meer niet. Het maakt het in de baan blijven ontspannen en je rijdt vanzelf achter je voorganger aan zonder er tegen te knallen. That’s it.

De naam AutoPilot is gewoon overdreven, FSD is nog veel erger. Dat is een punt om over te klagen, maar de technische functie is toch niet zo anders als bij andere merken?
Het gaat niet om Tesla, maar in het algemeen, hoe meer multitasking en waarschuwingen van “het systeem” hoe meer je afgeleid raakt. Te veel waarschuwingen schieten hun doel voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:46
Ingmar7 schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:46:
[...]

Het gaat niet om Tesla, maar in het algemeen, hoe meer multitasking en waarschuwingen van “het systeem” hoe meer je afgeleid raakt. Te veel waarschuwingen schieten hun doel voorbij.
Dat is zeker waar. Als er teveel piepjes zijn dan ‘boeit het niet meer’.
Nu ook dat piepje als je 1km/u te hard rijdt als nieuwe verplichting… betutteling ten top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:08
Smobbo schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:45:
[...]

Een e-308 in Allure uitvoering is zo kaal als een biljart bal, een model 3 in de instap uitvoering heeft bijna alle opties al…
Infotainment is voor mij ook de combinatie van app en auto, soepele bediening, snelheid van het systeem.
De kwaliteit van de materialen blijkt dus juist een punt waar de Model 3 sinds de update ‘on par’ is met de reguliere merken, dat in combinatie met de rust is voor mij een duidelijke plus.

Maar je hebt zeker gelijk dat ieder zo zijn eigen voorkeuren heeft!
Laatste wat ik erover zeg, maar de Allure zo kaal als een biljartbal noemen qua uitrustingsniveau en de instapper van de model 3 bijna alle opties toont aan dat je je er niet in verdiept hebt. Geeft niet, maar zeg dat dan ook niet.

Over rust gesproken, de geluidsisolatie van de nieuwe model 3 is nog steeds niet op het niveau van de concurrentie. Diverse reviewers geven dat ook aan. Valt wel mee allemaal hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myaimistrue
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-01-2024
Naafkap schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:50:
[...]

Over rust gesproken, de geluidsisolatie van de nieuwe model 3 is nog steeds niet op het niveau van de concurrentie.
In elk geval is een e308 niet “de concurrentie”. Een Tesla vergelijk je met een andere categorie auto’s, met meer power, meer ruimte, meer range…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:08
Myaimistrue schreef op zondag 24 december 2023 @ 20:01:
[...]

In elk geval is een e308 niet “de concurrentie”. Een Tesla vergelijk je met een andere categorie auto’s, met meer power, meer ruimte, meer range…
Dat mag jij doen en vinden, natuurlijk. Echter is een auto meer dan power, ruimte en range. Ik heb tussen de 308 en Model 3 getwijfeld. Voor mij is de rijervaring en afwerking doorslaggevend geweest. Met name de verschillen in het exterieur en interieur tussen de auto’s is enorm.

Maar zoals al eerder gezegd, zoveel mensen zoveel wensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-03 09:37
Ingmar7 schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:38:
[...]

Tuurlijk moet je op de weg kijken en opletten. Maar als je tegelijk ook moet dual-tasken (voor je kijken en aan stuur tikjes geven) om het autopilot systeem tevreden te houden dan gaat dat voor mijn gevoel ten koste van de de verkeersveiligheid. Of je biedt autopilot aan zonder al te veel restricties en taken die je steeds moet uitvoeren, of je biedt het niet aan.

Al die regels leiden juist af, en verbeteren de verkeersveiligheid m.i. niet. Alleen al het steeds kijken naar het scherm als deze blauw wordt en/of een waarschuwing geeft leidt af van de weg.
Sinds de nieuwe update valt het mij op dat het systeem veel minder vaak waarschuwingen geeft. Eerder verschenen er al blauwe balkjes terwijl ik gewoon het stuur vasthield. Nu is dat beduidend minder en rijdt de auto ook comfortabeler.
Dit is precies zoals het hoort te zijn. Autopilot is bedoeld ter ondersteuning en voor een relaxtere rijervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 10:58
JTHZZ schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:20:
[...]

Ben geen Tesla rijder maar om nou een Peugeot 308 met een Tesla te gaan vergelijken? Je krijgt op heel wat vlakken heel wat meer auto dan de Peugeot, maar je zult inderdaad met een aantal Tesla eigenaardigheden moeten leven. De voor iedereen perfecte auto moet nog op de markt komen. En die zouden we dan allemaal gaan rijden.
Mwah, ik heb een 308 gehad en nu een model Y. Daar tussen nog een Seat Leon. De 308 was qua kwaliteit, weggedrag, infotainment, verlichting veruit de beste auto van deze 3 en dat was jaren terug.

Model Y heeft een hele goeie EV aandrijflijn en een hele goeie indeling van de ruimte, maar ik vind "meer auto" wel erg subjectief.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:05

bert pit

asdasd

Naafkap schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:46:
[...]

Ik ben helemaal niet sarcastisch, ik ben verbaasd. Ik dacht dat Tesla vooruitliep op dit vlak, maar klaarblijkelijk lopen ze aardig achter op de concurrentie inmiddels.
Je trek een foute conclusie. Als je een optie niet mee bestelt kun je toch niet de conclusie trekken dat Tesla achterloopt?

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:04

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Makkelijk schreef op zondag 24 december 2023 @ 20:09:
[...]

Mwah, ik heb een 308 gehad en nu een model Y. Daar tussen nog een Seat Leon. De 308 was qua kwaliteit, weggedrag, infotainment, verlichting veruit de beste auto van deze 3 en dat was jaren terug.

Model Y heeft een hele goeie EV aandrijflijn en een hele goeie indeling van de ruimte, maar ik vind "meer auto" wel erg subjectief.
Ik heb 2 nieuwe 308'en gehad. GT line, diesel, automaat en alle opties. Maar infotainment beter?!! Dat kan je niet menen. Als ik morgen weer moest kiezen een 308 of MYP, direct weer een MYP. (En de Peugeots was ik ook echt tevreden over)

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:15
Smobbo schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:47:
[...]

Nu ook dat piepje als je 1km/u te hard rijdt als nieuwe verplichting… betutteling ten top!
Euhh? Wordt dat nog doorgevoerd? Ik heb die nog niet gehad (gelukkig).

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomason
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:08
Oekol schreef op zondag 24 december 2023 @ 20:48:
[...]

Euhh? Wordt dat nog doorgevoerd? Ik heb die nog niet gehad (gelukkig).
Is alleen voor auto’s vanaf bouwjaar 2023 ivm eu-wetgeving. Denk niet dat ze het bij de rest doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:39
Psycho_Mantis schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:44:
[...]

Ik heb Enhanced Auto Pilot en vindt het prima werken eigenlijk, mits het niet te druk is. Rijdt super relax.

In de spits werkt autopilot sowieso voor geen meter, dan is de afstand al snel te groot dat iemand hem er tussen gooit.
dan pas je toch de afstand aan ? of kan dat alleen bij TACC ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marnixvdl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-06 08:23
DaMightyWackO schreef op zondag 24 december 2023 @ 20:18:
[...]

Ik heb 2 nieuwe 308'en gehad. GT line, diesel, automaat en alle opties. Maar infotainment beter?!! Dat kan je niet menen. Als ik morgen weer moest kiezen een 308 of MYP, direct weer een MYP. (En de Peugeots was ik ook echt tevreden over)
Ik weet niet in hoeverre die verschilt van een 3008 die ik nieuw heb gereden (bouwjaar 2020) tot vorige week, maar m'n nieuwe Model Y LR is qua infotainment lichtjaren verder. De snelheid alleen al. Bij de 3008 was ik na 5 minuten pas in staat om een bestemming in te voeren, of Carplay/Android auto te starten.

De 3008 was verder een geweldige reiswagen. Maar de Y is in deze week elke keer weer "wauw". De stoelen van de 3008 (ik had de luxere met been verstelling) waren denk ik wel beter. Maar dat kan ik na een week (1000 km gereden nu) nog niet concluderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:32
Sinds de laatste update werken mijn ruitenwissers significant beter. Hoefde nu voor het eerst niets handmatig in te stellen. Blijkbaar kan het wel dus. Was echt dramatisch eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naafkap schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:09:
[...]

Precies. Ik heb die ervaring ook met de 308. Vooral matrix led zou ik ook niet willen missen. Wat werkt dat mooi.

Ik ben vooral verbaasd, dat de voorsprong van Tesla toch niet zo groot is al menigeen doet voorkomen. Vaak hoor je dat de keus voor een model 3 of Y een no-brainer is. Maar goed, op zich ook niet zo gek als je ziet wat de aandrijflijn doet op een Tesla en toch nog redelijk scherp geprijsd. Al is de aandrijflijn van de E308 ook niet verkeerd. Erg zuinig met de kWh’s. Niet zo snel als een Tesla, maar wel voorzien van mooie afwerking en opties.
Zoals gezegd: hervatten van Autosteer na een baanwissel is een functie in het Enhanced Autopilot pakket. De meeste concurrenten bieden een pakket met alle ADAS in een en daar zit dat dan ook meteen bij. Dat is meer een marketingkeuze.

Ik denk dat de voorsprong van Tesla niet zozeer op deze of gene feature of specificatie zit. Maar wel in het totaalplaatje dat je voor die prijs krijgt én dat Tesla op dat prijspunt veel winst maakt én dat Tesla enorme aantallen produceert én ook nog enorm blijft investeren in verdere groei.

Als je het over de voorsprong hebt op het gebied van autonomie, dan moet je eigenlijk niet naar de basisversie van Autopilot kijken maar naar de FSD Bèta versies die in de VS worden uitgerold. Dat is nog niet officieel voorbij Level 2 (vereist nog altijd een alerte bestuurder die kan ingrijpen), maar die auto's kunnen al hele ritten volledig zelf rijden. Bebouwde kom, snelweg en alles daartussen.

In NL/EU is dit nog niet op datzelfde niveau; dat zal naar verwachting nog wel even duren. Geruchten gaan dat ze hier in 2024 wel met eigen testrijders gaan beginnen. Daarna zal wel weer een periode met beperkte uitrol volgen voordat het bij FSD klanten als Bèta wordt aangeboden.

@DarkSide als je dat hervatten van Autosteer mist, kijk dan even hier voor je nieuwe Tesla:
Tesla Model 3 & Y Accessoires
Goedkope oplossing met nog heel veel extra handige functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xos schreef op zondag 24 december 2023 @ 17:38:
[...]

Wat is dan precies het verschil met kijken naar een smartphone die op de middenconsole ligt dan kijken naar dat scherm? Daar kijk je toch ook al snel 5 seconden naar?
Het wettelijke verschil is dat het bedienen van je auto wel is toegestaan tijdens het rijden, maar het bedienen van je telefoon niet.

In praktische zin: die telefoonhouders zijn veel lager gemonteerd dan het scherm. Als je naar het scherm kijkt is de weg nog steeds in beeld. Bij de telefoonhouders in de middenconsole is dat niet zo. Sterker nog, die is zo laag en diep dat ik amper mijn scherm kan zien als de telefoon daar ligt.

Verder: als ik iets bedien op het scherm kijkt ik tussendoor eigenlijk steeds op de weg.

En ik ben uiteraard ook niet heilig en doe ook wel eens iets op de telefoon als ik denk dat het wel even kan. Maar dan vind ik het niet vreemd als ik even een waarschuwing krijg van de auto om vooral op te letten. Daar ga ik dan niet over lopen klagen op Twitter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Thomason schreef op zondag 24 december 2023 @ 21:08:
[...]

Is alleen voor auto’s vanaf bouwjaar 2023 ivm eu-wetgeving. Denk niet dat ze het bij de rest doorvoeren.
Voor alle auto's of alleen bij Tesla's ingevoerd?
Dit is echt helemaal langs me heen gegaan mocht dit een nieuwe wet zijn geworden.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 18:53

DarkSide

theres no place like ::1

@bilgy_no1 ben op de hoogte.
Voor nu is het ongeveer een jaartje een M3.
Ik kan nog even een m3 sr+ uit 2020 overnemen.
Wat er daarna komt? geen idee. Maar weet nog niet of ik het waard vind om sexy buttons te nemen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:59
Oekol schreef op zondag 24 december 2023 @ 21:55:
[...]

Voor alle auto's of alleen bij Tesla's ingevoerd?
Dit is echt helemaal langs me heen gegaan mocht dit een nieuwe wet zijn geworden.
Dit is wet, dus uiteraard niet alleen voor Tesla.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tommie12
Ik ben echt heel blij met de nieuwe updates.
De visualisatie voor parkeren is echt spot on, ik vind het beter dan een 360 view.
Mijn AP remt een pak minder in de file, en de ruitenwissers had ik al weinig problemen mee.

Deze auto past me nu echt zoals een op maat gemaakt kostuum, fits me like a glove.
Met geen enkele andere auto heb ik zo’n gevoel gehad. Het is ook de eerste bedrijfsauto waarvan ik durf te zeggen: als ik morgen ontslagen wordt of zo, dan koop ik die gewoon zelf.
Perfect is de auto nog niet, maar ik heb vandaag echt een betere auto dan op de dag dat ik die in ontvangst nam, en dat heb ik nog niet gezien bij andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:27
Smobbo schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:47:
[...]

Is dat nieuwe ISA verplicht systeem snel uit te schakelen bij een Tesla ?
Staat wel hoog op mijn priolijst bij keuze nieuwe wagen dat ik dat ISAch*t in 1 button kan uitzetten bij vertrek en niet in 5 menu's moet duiken iedere keer bij vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thomason schreef op zondag 24 december 2023 @ 21:08:
[...]

Bouwjaar 2023 klopt niet. Mijn Y van juli dit jaar heeft het niet. Het zit op nieuwe modellen die na juli 2022 goedkeuring hebben gekregen. Dus de Highland. Verder komt het vanaf juli 2024 op alle nieuwe auto’s.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
Carman1971 schreef op zondag 24 december 2023 @ 22:44:
[...]

Is dat nieuwe ISA verplicht systeem snel uit te schakelen bij een Tesla ?
Staat wel hoog op mijn priolijst bij keuze nieuwe wagen dat ik dat ISAch*t in 1 button kan uitzetten bij vertrek en niet in 5 menu's moet duiken iedere keer bij vertrek.
Dat kan perfect bij de Tesla highland door even te tikken op het display waar de snelheidsaanduiding staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-06 12:15
DrDeJe schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:42:
Weet niet of ik de vraag hier kan/mag stellen maar ik gooi hem erin.

Vandaag, vanuit Hoorn richting Enkhuizen weer over de dijk gereden. Je mag daar 100km/h. Echter wanneer ik auto pilot activeer denkt de auto dat we de gehele dijk 80 km/h mogen. En ik kan ook niet harder dan dat (als auto pilot actief is). Is dit dan een fout op de kaart zeg maar dat het systeem niet weet (en ziet) dat je de gehele dijk 100 mag rijden?
Klopt het dat ik daar met autopilot ook niet omheen kan? (Kwa instellingen??)
Nee, het systeem doet vaak maar wat en daar dien jij je aan te schikken. Want Elon’s wil is wet. Soms mag je wat gas bijgeven in die gevallen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JohanB
Ingmar7 schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:38:
[...]

Tuurlijk moet je op de weg kijken en opletten. Maar als je tegelijk ook moet dual-tasken (voor je kijken en aan stuur tikjes geven) om het autopilot systeem tevreden te houden dan gaat dat voor mijn gevoel ten koste van de de verkeersveiligheid. Of je biedt autopilot aan zonder al te veel restricties en taken die je steeds moet uitvoeren, of je biedt het niet aan.

Al die regels leiden juist af, en verbeteren de verkeersveiligheid m.i. niet. Alleen al het steeds kijken naar het scherm als deze blauw wordt en/of een waarschuwing geeft leidt af van de weg.
Exact dit. Sterker nog, je moet steeds naar het scherm kijken of de Tesla wel vindt of je je stuur goed vast hebt, omdat ze een half werkend systeem hebben gebouwd. Het gaat compleet voorbij aan het doel

Op een iets serieuzere noot, ik denk dat je de laatste tijd weer sterk de infantiele bedrijfscultuur van Tesla ziet. Misplaatste arrogantie met functies die niet of nauwelijks werken en dan verschuilen achter “beta” of “innovatie”. Maar als ik na exact 4 jaar terugkijk is mijn auto nu software matig slechter dan ik hem 4 jaar geleden kreeg. (Hardware matig is er sowieso niet zoveel van over). En de tijd heeft dus niet alleen stil gestaan, maar is actief verslechterd. Dat ligt heel ver weg van de belofte toen, “OTA verbeteringen”. Bijv. de arrogantie zoals in de berichten hierboven, een systeem dat niet afdoende werkt, maar wel opleggen aan de gebruiker en de andere verkeersgebruikers daar omheen omdat je te kinderachtig bent om toe te geven dat het niet werkt. Maak nou gewoon een paar simpele autorijden gerelateerde functies die wél werken ipv weer een nieuw geluidje of scheetkussen en de andere functies verslechteren. En dan best ook een heeeeel klein minuscuul beetje aan testen / QC doen om niet wéér een update te sturen die 3 stappen terug is.

[ Voor 37% gewijzigd door JohanB op 25-12-2023 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:59

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

geraroz schreef op zondag 24 december 2023 @ 21:16:
[...]

dan pas je toch de afstand aan ? of kan dat alleen bij TACC ?
Ik heb de afstand al op de kleinst mogelijk staan (2).
Dat is nog steeds genoeg afstand om er makkelijk tussen te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Psycho_Mantis schreef op maandag 25 december 2023 @ 07:38:
[...]

Ik heb de afstand al op de kleinst mogelijk staan (2).
Dat is nog steeds genoeg afstand om er makkelijk tussen te duiken.
Vraag me af of we ooit de oude stand 1 nog terug zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:22
Inspired schreef op maandag 25 december 2023 @ 07:53:
[...]

Vraag me af of we ooit de oude stand 1 nog terug zien.
:N ze hadden gewoon afstand 2 moeten hernoemen naar afstand 1, Dan was er weinig aan de hand geweest...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

JohanB schreef op zondag 24 december 2023 @ 23:52:
[...]

Exact dit. Sterker nog, je moet steeds naar het scherm kijken of de Tesla wel vindt of je je stuur goed vast hebt, omdat ze een half werkend systeem hebben gebouwd. Het gaat compleet voorbij aan het doel

Op een iets serieuzere noot, ik denk dat je de laatste tijd weer sterk de infantiele bedrijfscultuur van Tesla ziet. Misplaatste arrogantie met functies die niet of nauwelijks werken en dan verschuilen achter “beta” of “innovatie”. Maar als ik na exact 4 jaar terugkijk is mijn auto nu software matig slechter dan ik hem 4 jaar geleden kreeg. (Hardware matig is er sowieso niet zoveel van over). En de tijd heeft dus niet alleen stil gestaan, maar is actief verslechterd. Dat ligt heel ver weg van de belofte toen, “OTA verbeteringen”. Bijv. de arrogantie zoals in de berichten hierboven, een systeem dat niet afdoende werkt, maar wel opleggen aan de gebruiker en de andere verkeersgebruikers daar omheen omdat je te kinderachtig bent om toe te geven dat het niet werkt. Maak nou gewoon een paar simpele autorijden gerelateerde functies die wél werken ipv weer een nieuw geluidje of scheetkussen en de andere functies verslechteren. En dan best ook een heeeeel klein minuscuul beetje aan testen / QC doen om niet wéér een update te sturen die 3 stappen terug is.
Wat is het alternatief? Zoals legacy auto het doet? Dan krijg je dus helemaal geen updates, op kaarten na (omdat QC traject te kostbaar is). Die 'infantiele' bedrijfscultuur heeft de best verkochte auto van 2023 opgeleverd... Think again. (Plus verbeteringen zijn er zeker; vision park, poi, alternatieve routes om maar iets te noemen)

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Edit foutje

[ Voor 96% gewijzigd door DaMightyWackO op 25-12-2023 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
DaMightyWackO schreef op maandag 25 december 2023 @ 08:34:
[...]

Wat is het alternatief? Zoals legacy auto het doet? Dan krijg je dus helemaal geen updates, op kaarten na. Die 'infantiele' bedrijfscultuur heeft de best verkochte auto van 2023 opgeleverd... Think again. (Plus verovering zijn er zeker; vision park, poi, alternatieve routes om maar iets te noemen)
Pas op he. Johan zegt eerst iets. Dan laat hij je happen en dan is het ineens sarcastisch. Daarna hebben jullie beide gelijk. Maar wat blijft is dat Tesla's auto steeds minder wordt, vroeger was alles beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Oekol schreef op maandag 25 december 2023 @ 08:38:
[...]

Pas op he. Johan zegt eerst iets. Dan laat hij je happen en dan is het ineens sarcastisch. Daarna hebben jullie beide gelijk. Maar wat blijft is dat Tesla's auto steeds minder wordt, vroeger was alles beter.
Ben je serieus? Want als je blijft hangen in 'vroeger was alles beter' beperk je jezelf in levensvreugde. Herinneringen moeten je een glimlach geven en wijsheid voor de toekomst. Vandaag moet je van genieten en in de toekomst moet je in mogelijkheden zien. Waar je geen/beperkt invloed op het, moet je je niet druk om maken, zinloos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Wat is het alternatief? Zoals legacy auto het doet? Dan krijg je dus helemaal geen updates, op kaarten na (omdat QC traject te kostbaar is). Die 'infantiele' bedrijfscultuur heeft de best verkochte auto van 2023 opgeleverd... Think again. (Plus verbeteringen zijn er zeker; vision park, poi, alternatieve routes om maar iets te noemen)
Als dit dè OTA voordelen zijn dan is het wel wat mager toch? Mijn vorige auto’s hadden meteen al alternatieve routes in de navi, poi en 360 views. Geen OTA voor nodig. OTA zorgt er ook voor dat ze zaken half werkend afleveren en hardware eraf slopen zonder werkend alternatief. In 2019/2020 kwamen er nog veel nuttige zaken naar de auto. De laatste jaren valt dit echt wel mee en hebben features met marketing waarde de overhand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-03 12:18
cgok schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:36:
[...]

Was er geen bewaker?. Ik mocht mijn tesla na 2200 uur nog ophalen in Amsterdam. melden bij de bewaker en die deed de poort open.
Ja wat denk je? natuurlijk aan ieder hek, deur en bel gerammeld of wat dan ook. Zelfs het alarm nummer van Tesla gebeld in de hoop dat iemand vanaf afstand een hek open kon doen. Maar helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
DaMightyWackO schreef op maandag 25 december 2023 @ 09:11:
[...]

Ben je serieus? Want als je blijft hangen in 'vroeger was alles beter' beperk je jezelf in levensvreugde. Herinneringen moeten je een glimlach geven en wijsheid voor de toekomst. Vandaag moet je van genieten en in de toekomst moet je in mogelijkheden zien. Waar je geen/beperkt invloed op het, moet je je niet druk om maken, zinloos.
Nee, ik deed even iemand na. Dacht dat dat met de tekst er voor wel duidelijk was. ;) Ik vind wel dat de auto steeds beter / veiliger wordt. Ben er heel blij mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Volgens mij mis je wat sarcasme van Oekol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Oekol schreef op maandag 25 december 2023 @ 09:26:
[...]

Nee, ik deed even iemand na. Dacht dat dat met de tekst er voor wel duidelijk was. ;) Ik vind wel dat de auto steeds beter / veiliger wordt. Ben er heel blij mee.
Bij nader inzien, het is ook kerst. Totaal geen dag om lekker azijn te drinken :D (ben aan het skiën, dus minder besef van de dagen. Met de Tesla uiteraard ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiellll
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-03 19:56
Kan je van een VIN nu wel of niet zien of er een LFP in zit?

Mijn nog op te halen RWD model 2024 heeft VIN;

7: E = “Electric” (for vehicles that do not come from Shanghai.) If digit 8=S then LFP battery from BYD.

8: J = One Motor – Standard / Performance – Motortype: “Hairpin Windings” – (Model 3/Y)

Volgens: https://tesladriver.net/tesla-vehicle-vin-number-decoder/

[ Voor 25% gewijzigd door chiellll op 25-12-2023 09:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanB
[...]

Ja “dan maar” legacy inderdaad liever geen updates dan actief verslechteren. Om over je “kansen en mogelijkheden” te hebben. Wat dit voor mij een completere auto zou kunnen maken (grofweg in volgorde van vertrek in de auto):
1. Verwachtte aankomst tijd bij je (eind) bestemming makkelijk kunnen zien. Dus zonder door de gehele route te scrollen (zeker nu je niet meer naar het scherm mag kijken)
2. AEB die niet de hele tijd op tegenliggende fietsers ingrijpt op de smalle straatjes hier
3. Voorspelde aankomst percentages die niet continue met 20-40% fluctueren, dus waar je een beetje op kunt rekenen en m’n partner niet steeds hoeft te stressen op vakantie
4. Een “snelste route” keuze, ipv altijd een “verplicht langs SuC”-route. Hij laat je gewoon vrolijk een uur omrijden soms. (Toch wel het toppunt van arrogantie)
5. Een TACC die een beetje werkt, of anders desnoods gewoon CC, tot die tijd. (E.g. phantom brakes voorkomen)
6. Lane assist die niet de hele tijd de lijn verkeerd inschat en dan roodgloeiend gaat piepen
7. Snelheidsindicaties op het scherm die meer dan 50% van de tijd correct zijn óf er geen repercussie aan hangen. Dus niet bijv. Die van de vent weg, of gewoon helemaal verkeerd
8. (Ruitenwissers stoor ik me niet zo aan in vergelijking met hierboven, maar denk dat anderen daar een verbetering zouden willen zien)

Dus gewoon hele simpele basis dingen om snel, veilig en ontspannen aan te komen op locatie. Geen rijdende mini kermis

Om de whataboutisms en “je bent negatief” voor te zijn. Het is meestal gewoon nog Tesla wat ik voorstel bij EV keuze.

[ Voor 4% gewijzigd door JohanB op 25-12-2023 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
chiellll schreef op maandag 25 december 2023 @ 09:43:
Kan je van een VIN nu wel of niet zien of er een LFP in zit?

Mijn nog op te halen RWD model 2024 heeft VIN;

7: E = “Electric” (for vehicles that do not come from Shanghai.) If digit 8=S then LFP battery from BYD.

8: J = One Motor – Standard / Performance – Motortype: “Hairpin Windings” – (Model 3/Y)

Volgens: https://tesladriver.net/tesla-vehicle-vin-number-decoder/
Niet aan de VIN. Al heeft RWD sowieso LFP. Je hebt het kenteken ook? Kun je op de RWD kijken welke accu je precies hebt.

Zie ook; Inspired in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 25-12-2023 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Inspired schreef op maandag 25 december 2023 @ 09:13:
[...]

Als dit dè OTA voordelen zijn dan is het wel wat mager toch? Mijn vorige auto’s hadden meteen al alternatieve routes in de navi, poi en 360 views. Geen OTA voor nodig. OTA zorgt er ook voor dat ze zaken half werkend afleveren en hardware eraf slopen zonder werkend alternatief. In 2019/2020 kwamen er nog veel nuttige zaken naar de auto. De laatste jaren valt dit echt wel mee en hebben features met marketing waarde de overhand.
Dat slopen van hardware heeft natuurlijk als voordeel dat je vandaag bij geen enkele andere auto zo veel krijgt voor je geld als bij een 3 en Y.
En bovendien, bij de legacy autobouwers zijn het nog altijd benzinemodellen die de EV’s sponsoren, dus ooit wordt de kloof nog groter, want VW, BMW etc maken verlies op hun EV’s.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Tommie12 schreef op maandag 25 december 2023 @ 10:25:
[...]

Dat slopen van hardware heeft natuurlijk als voordeel dat je vandaag bij geen enkele andere auto zo veel krijgt voor je geld als bij een 3 en Y.
En bovendien, bij de legacy autobouwers zijn het nog altijd benzinemodellen die de EV’s sponsoren, dus ooit wordt de kloof nog groter, want VW, BMW etc maken verlies op hun EV’s.
Heb je een bron van dat verlies draaien? Verder is het meer krijgen natuurlijk subjectief. USS, 800V laden en werkende Matrix LED kan voor sommige meer waard zijn dan PKs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:03
Volgens mij werd er in 2019 Q1-2 de eerste model 3's geleverd in NL.
Hebben jullie al een overnameprijs van de leasemaatschappijen gehoord? Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:24
Inspired schreef op maandag 25 december 2023 @ 10:29:
[...]

Heb je een bron van dat verlies draaien?
En vooral, hoe wordt dat verlies berekend.
Want volgens mij willen de legacy producenten die R&D kosten veel te snel afschrijven. En dat zorgt natuurlijk voor die gigantische verliezen.
En zo kunnen ze dramatisch doen over het feit dat ze de prijzen niet kunnen (willen) verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Inspired schreef op maandag 25 december 2023 @ 10:29:
[...]

Heb je een bron van dat verlies draaien? Verder is het meer krijgen natuurlijk subjectief. USS, 800V laden en werkende Matrix LED kan voor sommige meer waard zijn dan PKs.
https://www.visualcapital...unrivaled-profit-margins/

Artikel is van begin 2023, en ondertussen moeten ze allemaal dikke kortingen geven omdat ze te veel stock hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumba007
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-06 15:33
Hier een nieuwe Tesla rijders sinds oktober dit jaar.
Model 3 SR+/RWD van eind 2022 (model 2023 op computer).

Zaterdagochtend jammer genoeg voorgehad dat die niets meer deed, kon er niet meer in. Pechdienst heeft de frunk opengehaald met de 12v en getakeld naar Tesla Aartselaar.

Bij het connecteren van 12V batterij met de Tesla om de auto in sleepmodus te zetten, volgende foutcodes zichtbaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tg7K3DCGm4G2RLEdHhvMbHKVBoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UVwMoSLVOZa0zvcVDuyLrReg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bg3McfIncapVDNZYGOv_RssUx-k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jLdQ2iq7d7OrJ5rxY2tupFbn.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee om dit enkel het vervangen van de 16v li-ion batterij zou zijn waarmee dit opgelost zou geraken of zouden er meer problemen mee zijn?

Tesla zelf is pas woensdag beschikbaar door de feestdagen dus weet ook niet wanneer ze er gaan aan beginnen; hopelijk snel. Ben wat gewend geraakt aan mijn M3 en de Yaris vervangwagen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:05
kx22 schreef op maandag 25 december 2023 @ 10:32:
Volgens mij werd er in 2019 Q1-2 de eerste model 3's geleverd in NL.
Hebben jullie al een overnameprijs van de leasemaatschappijen gehoord? Ben erg benieuwd!
Ja, ik kon mijn 12-2019 M3 LR met 130K km overnemen voor €25.900.
Niet gedaan, ik rij nog 6 maanden tot een jaar door en wacht op de MY Juniper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:22
-Muncky- schreef op maandag 25 december 2023 @ 10:43:
[...]

Ja, ik kon mijn 12-2019 M3 LR met 130K km overnemen voor €25.900.
Niet gedaan, ik rij nog 6 maanden tot een jaar door en wacht op de MY Juniper.
Best een ok prijs lijkt me :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Laatst online: 01-06 11:07
DrDeJe schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:42:
Weet niet of ik de vraag hier kan/mag stellen maar ik gooi hem erin.

Vandaag, vanuit Hoorn richting Enkhuizen weer over de dijk gereden. Je mag daar 100km/h. Echter wanneer ik auto pilot activeer denkt de auto dat we de gehele dijk 80 km/h mogen. En ik kan ook niet harder dan dat (als auto pilot actief is). Is dit dan een fout op de kaart zeg maar dat het systeem niet weet (en ziet) dat je de gehele dijk 100 mag rijden?
Klopt het dat ik daar met autopilot ook niet omheen kan? (Kwa instellingen??)
Wat je kan doen is je autopilot offset op +10 zetten. Het is geen oplossing, maar als het druk is dan kan je nog meekomen met de vrachtwagens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tommie12 schreef op maandag 25 december 2023 @ 10:41:
[...]

https://www.visualcapital...unrivaled-profit-margins/

Artikel is van begin 2023, en ondertussen moeten ze allemaal dikke kortingen geven omdat ze te veel stock hebben.
Dit is wel wat cherry picking. Q2 2022 was nog voor alle prijsverlagingen van Tesla. Sinds die tijd zijn menige modellen 10k+ in prijs verlaagd. Zie oa; https://www.autoevolution...egative-sense-223162.html

Is de net profit tov Q3 22 al gehalveerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:01
Want als je blijft hangen in 'vroeger was alles beter' beperk je jezelf in levensvreugde.
Één van de goede dingen van vroeger is, dat het voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metabletica
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-04 22:29

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 31-05 17:22
Tip deze dagen

Voice command: HO ho Ho not funny

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-05 14:57

Isniedood

nee, echt niet!

Man man man wat een waardeloze update. Ik krijg de hele tijd meldingen dat ik niet op de weg let ook als ik dat wel doe. Ook meldingen over hoe ik het stuur vast moet houden.

Eerste strike ook al te pakken terwijl ik aan de stuur aan het rukken was om die melding weg te krijgen. Alsnog pakte hij hem niet. Lijkt mij ook niet bijzonder veilig.

Meestal tevreden met het update beleid maar dit rijdt heel arelaxt. Zodra ik de auto op autopilot zet begint hij bijna meteen te loeien hoe ik het stuur vast moet houden.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:11
Isniedood schreef op maandag 25 december 2023 @ 12:18:
Man man man wat een waardeloze update. Ik krijg de hele tijd meldingen dat ik niet op de weg let ook als ik dat wel doe. Ook meldingen over hoe ik het stuur vast moet houden.

Eerste strike ook al te pakken terwijl ik aan de stuur aan het rukken was om die melding weg te krijgen. Alsnog pakte hij hem niet. Lijkt mij ook niet bijzonder veilig.

Meestal tevreden met het update beleid maar dit rijdt heel arelaxt. Zodra ik de auto op autopilot zet begint hij bijna meteen te loeien hoe ik het stuur vast moet houden.
Welke software versie draai je nu? Mogelijk dat je de patch daarop nog kunt ontvangen er waren issues gemeld met de .1 en .2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Isniedood camere cover er al opzitten? Sinds dat ik dat gedaan heb is het met 5.1 weer prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Inspired schreef op maandag 25 december 2023 @ 10:54:
[...]

Dit is wel wat cherry picking. Q2 2022 was nog voor alle prijsverlagingen van Tesla. Sinds die tijd zijn menige modellen 10k+ in prijs verlaagd. Zie oa; https://www.autoevolution...egative-sense-223162.html

Is de net profit tov Q3 22 al gehalveerd.
De nettowinst per auto was in Q3-2023 $4368. Dat betekent dat de nettowinst per auto nog altijd hoger is dan wat de anderen in Q3-2022 realiseerden, terwijl die in 2023 ook prijzen hebben moeten verlagen. Bovendien kampen de fossiele auto's in veel markten met lagere aantallen, terwijl Tesla juist meer auto's uit de fabriek pompt en dus de vaste lasten per auto dalen.

En de fossiele fabrikanten hebben gemiddeld al lagere winsten, maar maken in veel gevallen aanzienlijke verliezen op de EVs. Ford splitst dat nu ook uit en die verliezen $36.000 per EV.

De grote kanttekening is dat netto inkomsten op bedrijfsniveau niet de juiste maatstaf zijn. Tesla verdient bijvoorbeeld ook aan de storage, investeerde veel R&D in de Cybertruck en productietechnieken daarvoor, ook zo voor 4680 cellen, etc. Fossiele fabrikanten verdienen vaak een groot deel van de winst aan financieringen, verkopen auto's aan dealers tegen het eind van het jaar (om bijv te voldoen aan EU eisen), etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-05 20:03
Ben benieuwd hoe het met de verkopen van elektrische auto's volgend jaar gaat. Sommige merken hebben het nu al heel moeilijk zie: YouTube: 10 Electric Cars that Dealers Can’t Sell ! | Here is why!.
En als volgend jaar de eerste Tesla Model 3 hoos uit de lease terugkomt? En gaan er weer veel m.n. lease klanten terug naar ice auto's nu de bijtelling weer hoog is? Ik denk dat 2024 een lastig jaar wordt voor de verkoop van elektrische auto's. En de beslissing over de wegenbelasting zal daar ook invloed op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mackeessie schreef op maandag 25 december 2023 @ 14:22:
Ben benieuwd hoe het met de verkopen van elektrische auto's volgend jaar gaat. Sommige merken hebben het nu al heel moeilijk zie: YouTube: 10 Electric Cars that Dealers Can’t Sell ! | Here is why!.
En als volgend jaar de eerste Tesla Model 3 hoos uit de lease terugkomt? En gaan er weer veel m.n. lease klanten terug naar ice auto's nu de bijtelling weer hoog is? Ik denk dat 2024 een lastig jaar wordt voor de verkoop van elektrische auto's. En de beslissing over de wegenbelasting zal daar ook invloed op hebben.
Dat gaat specifiek over de Amerikaanse markt. Als je nu de Chinese auto's ziet, en dan met name de prijsstelling, dan is het eind van de EV's nog niet in zicht. We gaan een Byd Atto 3 leasen voor 450 euro per maand (en dat is dan wel de uitgebreidste versie) met 12.000 km inbegrepen. Tel daar de stroomkosten bij, en dan is die behoorlijk concurrerend vergeleken met een vergelijkbare ICE. De hausse van EV's die nu vrij komt gaat op de tweedehands markt inderdaad ook behoorlijk impact hebben, maar niet veel mensen hebben 20-30 k euro liggen voor een tweedehands. Dan is een nieuwe private lease auto goedkoper (en, je raadt het nooit.... nieuw). De MY RWD is gewoon uiterst concurrerend geprijsd.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:54
Gisteravond kreeg ik de laadpoort niet fatsoenlijk open. Er op drukken werkte überhaupt niet en via het menu kreeg ik ‘m 1x open en sloot de klep direct weer.

Uiteindelijk maar lichtelijk open geforceerd (moest toch echt laden). Vanochtend werkte het weer zoals gebruikelijk.

Iemand hier die dit eerder meegemaakt heeft?

Kan eigenlijk alleen informatie vinden over het niet meer dicht krijgen, maar dit blijft toch een raadsel.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:01
Gr4mpyC3t schreef op maandag 25 december 2023 @ 15:14:
Gisteravond kreeg ik de laadpoort niet fatsoenlijk open. Er op drukken werkte überhaupt niet en via het menu kreeg ik ‘m 1x open en sloot de klep direct weer.

Uiteindelijk maar lichtelijk open geforceerd (moest toch echt laden). Vanochtend werkte het weer zoals gebruikelijk.

Iemand hier die dit eerder meegemaakt heeft?

Kan eigenlijk alleen informatie vinden over het niet meer dicht krijgen, maar dit blijft toch een raadsel.
Ja die van mij heeft een halve dag staan zwaaien en daarna was het klaar, nooit meer last van gehad, al werkt indrukken heel soms niet. Er zit in het klepje een magneet, kan helpen om die even aan te drukken naar het schijnt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
DaMightyWackO schreef op zondag 24 december 2023 @ 20:18:
[...]

Ik vind carplay gewoon beter dan elk alternatief

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
Makkelijk schreef op maandag 25 december 2023 @ 18:19:
[...]

Toch bizar hé dat grote groepen mensen ontevreden waren met het ingebouwde systeem (geheel terecht overigens), en dan natuurlijk gewoon raken aan Carplay.

Maar wees eerlijk, het navigatiesysteem van Tesla is een factor sneller dan gelijk wat, of het nu native ingebouwd is, dan wel via Carplay werkt.

Spotify, podcasts en de gewone radio din ingebouwd zijn werken toch gewoon perfect.
Ik heb nog nooit een ingebouwde radio gehad die me toelaat om in het buitenland met tuneIn overal mijn radiostation te beluisteren, of gewoon een radio die automatisch van FM naar DAB en omgekeerd schakelt werkt perfect. Ik heb echt geen nood maar aan Carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:54
Pierz schreef op maandag 25 december 2023 @ 18:09:
[...]

Ja die van mij heeft een halve dag staan zwaaien en daarna was het klaar, nooit meer last van gehad, al werkt indrukken heel soms niet. Er zit in het klepje een magneet, kan helpen om die even aan te drukken naar het schijnt.
Hmm, ik hoop dat het eenmalig was. Goede tip! Had de klep en de binnenkant al schoongemaakt, het regende best hard.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Mackeessie schreef op maandag 25 december 2023 @ 14:22:
En als volgend jaar de eerste Tesla Model 3 hoos uit de lease terugkomt?
Hoezo volgend jaar? Tesla model 3 is toch al van 2019?
De 3 jarige en 4 jarige leasings zijn intussen al afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-05 20:03
this schreef op maandag 25 december 2023 @ 21:52:
[...]

Hoezo volgend jaar? Tesla model 3 is toch al van 2019?
De 3 jarige en 4 jarige leasings zijn intussen al afgelopen.
Dat klopt, maar de 4% bijtelling houdt dan op, dus dat zal ook effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mackeessie schreef op maandag 25 december 2023 @ 21:58:
[...]

Dat klopt, maar de 4% bijtelling houdt dan op, dus dat zal ook effect hebben.
Ja, maar wat maakt dat uit? Die auto's komen de tweedehands markt op. Vraag is wat de mensen gaan doen die uit zo'n lease komen. Velen zullen destijds de M3 hebben gekozen mede vanwege 4% bijtelling. Maar denk je dat die terug gaan naar een fossiele auto? De meeste EV rijders zijn volgens onderzoeken erg tevreden en willen niet meer terug in de tijd.

En er is nu veel meer keuze, de prijzen zijn gedaald en zeker in de grotere cross-over klasse vergelijkbaar met fossiele auto's in aankoop. En dan nog goedkoper in gebruik. Maar bovenal, het zijn ook meestal fijnere auto's in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
bilgy_no1 schreef op maandag 25 december 2023 @ 22:23:
[...]

Ja, maar wat maakt dat uit? Die auto's komen de tweedehands markt op. Vraag is wat de mensen gaan doen die uit zo'n lease komen. Velen zullen destijds de M3 hebben gekozen mede vanwege 4% bijtelling. Maar denk je dat die terug gaan naar een fossiele auto? De meeste EV rijders zijn volgens onderzoeken erg tevreden en willen niet meer terug in de tijd.

En er is nu veel meer keuze, de prijzen zijn gedaald en zeker in de grotere cross-over klasse vergelijkbaar met fossiele auto's in aankoop. En dan nog goedkoper in gebruik. Maar bovenal, het zijn ook meestal fijnere auto's in gebruik.
Ik denk dat vrijwel niemand van die 4% groep de auto gaat houden en die allemaal de markt gaan overspoelen. Die 4% auto's M3 uit 2019 zijn toch slechter geïsoleerd en als je vergelijkt met de nieuwe highland. Daarnaast dat je nu daarnaast prima auto's kan leasen van andere merken. De komende jaren worden mooie jaren in auto land en dan vooral elektrisch autoland. Kijk alleen als wat een volvo doet met de ex30 of Renault met de megane en scenic e-tech. Zo komen er nog veel meer aan. Die nieuwe smarts zagen er ook leuk uit. Zijn leuke autootjes die er net onder de M3 vallen volgens mij maar prima zijn.

Maar als je het mij vraagt is Android automotive heel ver al op weg, maar het infotainment en het gemak van een tesla is subliem. Ja hebt er een abonnement voor nodig, maar dan is het ook zwaar relaxt instappen en Spotify gaat verder.

De pluspunten wegen veel zwaarder dan de minpunten. Zat net in m'n hoofd weer even een halfuur te ergeren aan de ruitenwissers. Ze moesten met even een tikje harder in deze regen en dan was 't perfect. Maar ik weet ook dat de auto dingen heeft die er eerst nog niet op zaten, hou vertrouwen in het feit dat ze dit ook een keer gaan aanpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
Tommie12 schreef op maandag 25 december 2023 @ 18:24:
[...]

Toch bizar hé dat grote groepen mensen ontevreden waren met het ingebouwde systeem (geheel terecht overigens), en dan natuurlijk gewoon raken aan Carplay.

Maar wees eerlijk, het navigatiesysteem van Tesla is een factor sneller dan gelijk wat, of het nu native ingebouwd is, dan wel via Carplay werkt.

Spotify, podcasts en de gewone radio din ingebouwd zijn werken toch gewoon perfect.
Ik heb nog nooit een ingebouwde radio gehad die me toelaat om in het buitenland met tuneIn overal mijn radiostation te beluisteren, of gewoon een radio die automatisch van FM naar DAB en omgekeerd schakelt werkt perfect. Ik heb echt geen nood maar aan Carplay.
Nee joh, navigatie werkt prima en er zijn niet echt betere alternatieven met EV maar Tomtom was los van laden sneller en beter over carplay. Spotify en apple music interfaces op tesla zijn een UI ramp vergeleken met carplay en apple podcasts zijn pas net beschikbaar (ben voor tesla terug naar spotify moeten keren). Vergeleken met de ingebouwde systemen is Tesla goed, maar Carplay is echt een factor beter. Bovendien ben ik nog steeds aan het klooien met flitsmeister, het is mij nog niet gelukt om consistent de gesproken meldingen over mijn bluetooth te horen, laat staan zonder latency. En de manier waarop dan de muziek wordt onderbroken klinkt gewoon heel amateuristisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Makkelijk schreef op maandag 25 december 2023 @ 22:36:
[...]

Nee joh, navigatie werkt prima en er zijn niet echt betere alternatieven met EV maar Tomtom was los van laden sneller en beter over carplay. Spotify en apple music interfaces op tesla zijn een UI ramp vergeleken met carplay en apple podcasts zijn pas net beschikbaar (ben voor tesla terug naar spotify moeten keren). Vergeleken met de ingebouwde systemen is Tesla goed, maar Carplay is echt een factor beter. Bovendien ben ik nog steeds aan het klooien met flitsmeister, het is mij nog niet gelukt om consistent de gesproken meldingen over mijn bluetooth te horen, laat staan zonder latency. En de manier waarop dan de muziek wordt onderbroken klinkt gewoon heel amateuristisch.
Wat is er mis met de interface van Spotify in de Tesla wat er zoveel beter is bij carplay? Heb in de vorige auto Android auto gehad en dat was nou niet per se zoveel beter?

Wat betreft flitsmeister heb ik geen centje pijn, krijg alle meldingen via een in scène gezet telefoongesprek door op de speakers. Op Apple moet je volgens mij HSP profiel selecteren, althans zo heet het op Android. Bij apple vast iets anders genoemd. Heb ook de flitsmeister app altijd open, mag nooit afgesloten worden door batterij management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Makkelijk schreef op maandag 25 december 2023 @ 22:36:
[...]

Nee joh, navigatie werkt prima en er zijn niet echt betere alternatieven met EV maar Tomtom was los van laden sneller en beter over carplay.
Je gaat hier wel even volledig voorbij aan het feit dat native navigaties ook fysiek weten wat de auto doet. Terwijl Waze en andere apps die info enkel via gps hebben.
Dat is een voordeel die Waze en co toch niet snel kunnen evenaren.
Ik zet meestal Waze op voor navigatie, maar in sommige situaties kijk ik naar de kaart van tesla zelf omdat je daar de reële situatie op kan zien. N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Oekol schreef op maandag 25 december 2023 @ 23:00:
[...]

Wat is er mis met de interface van Spotify in de Tesla wat er zoveel beter is bij carplay? Heb in de vorige auto Android auto gehad en dat was nou niet per se zoveel beter?

Wat betreft flitsmeister heb ik geen centje pijn, krijg alle meldingen via een in scène gezet telefoongesprek door op de speakers. Op Apple moet je volgens mij HSP profiel selecteren, althans zo heet het op Android. Bij apple vast iets anders genoemd. Heb ook de flitsmeister app altijd open, mag nooit afgesloten worden door batterij management.
Dat Flitsmeister over telefoongesprek werkt bij mij ongeveer 10% van de tijd. Meestal geen audio. Ik ben wel gestopt met te hard rijden na meer boetes dit jaar dan in de 10 jaar ervoor dus misschien iets positiefs..

UI rationaliseren is moeilijk maar duidelijke bugs zijn niet updaten podcast afleveringen, niet tonen playlists in folder. Verder kan ik na 12 maanden nog niet vinden wat ik zoek en dat probleem heb ik niet met carplay.

Android auto is wellicht wat minder. Was Tesla’s argument om dit zelf te doen niet vooral vertrouwensgebrek in android auto? Apple werkt wel met ze mee als ze willen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Makkelijk schreef op maandag 25 december 2023 @ 18:19:
[...]

Ik vind Android Auto beter. What is your point? Geen Tesla meer kopen maar?

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
daemonix schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 00:12:
[...]

Ik vind Android Auto beter. What is your point? Geen Tesla meer kopen maar?
Mijn ‘point’ is een mening in een gesprek dat gaande was over waar verschillende merken staan qua gebruikerservaring. Hierbij werd gesteld dat Tesla mijlenver voorloopt en werd Peugeot aangehaald ter vergelijking. Ik zou graag CarPlay hebben op mijn auto.

Ik was mij er niet terdege van bewust dat dit ongewenst gedrag is, dus ik zal terug gaan naar de kern van het topic. Ik kreeg gisteren een update, jee!

Ik wil ook best even alle dingen waarin Tesla meer biedt benoemen maar volgens mij deed ik dat al. Ik was de audio en het niet betalen voor een prachtig panoramadak vergeten.

[ Voor 12% gewijzigd door Makkelijk op 26-12-2023 05:24 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oekol
Makkelijk schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 05:20:
[...]
Ik was de audio en het niet betalen voor een prachtig panoramadak vergeten.
Dat is ook iets geks eigenlijk. Een panoramadak was op elke auto flink bijbetalen en elektrische auto's hebben het steeds meer en meer inclusief. Hoezo eigenlijk, heeft dit met gewicht te maken of weet iemand wat de reden is?

Oh blijkbaar aërodynamica en uiteindelijk hoofdruimte:
Eigenlijk moet je ongeveer ter hoogte van de voorstoelen al gaan dalen met de daklijn’’, weet Teddy Woll, ontwikkelingsingenieur en tevens hoofd aerodynamica van Mercedes-Benz. ,,Dus ter hoogte van de achterpassagiers moet je al flink zijn gezakt. Met als gevolg dat de mensen daar minder hoofdruimte hebben.’’ Ontwerpers proberen die verminderde hoofdruimte soms te omzeilen door de bankzitting lager te maken. Maar dat leidt er dan weer toe dat de passagiers oncomfortabel met opgetrokken knieën moeten zitten, waarbij hun bovenbenen nauwelijks ondersteund worden. Een andere oplossing is het monteren van een glazen panoramadak, waarmee de ontwerpers ontkomen aan de hemelbekleding. Scheelt weer een stukje hoofdruimte.

[ Voor 48% gewijzigd door Oekol op 26-12-2023 07:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Makkelijk schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 05:20:
[...]

Mijn ‘point’ is een mening in een gesprek dat gaande was over waar verschillende merken staan qua gebruikerservaring. Hierbij werd gesteld dat Tesla mijlenver voorloopt en werd Peugeot aangehaald ter vergelijking. Ik zou graag CarPlay hebben op mijn auto.

Ik was mij er niet terdege van bewust dat dit ongewenst gedrag is, dus ik zal terug gaan naar de kern van het topic. Ik kreeg gisteren een update, jee!

Ik wil ook best even alle dingen waarin Tesla meer biedt benoemen maar volgens mij deed ik dat al. Ik was de audio en het niet betalen voor een prachtig panoramadak vergeten.
Ik denk dat het ook een kwestie is van gewenning. Als je de weg goed weet in CarPlay kan ik me voorstellen dat je dat fijner vindt.

Ik heb beperkte ervaring met Android Auto, want de implementatie in mijn vorige auto was erg onpraktisch. Werkte ook te beginnen alleen via een kabeltje in een heel onhandig bereikbare USB poort. Schakelen tussen AA en menu was ook onhandig. Vandaar dat ik de native infotainment veel fijner vind dan wat ik ooit eerder in een auto heb gebruikt.

Neemt niet weg dat ik de Spotify interface in Tesla niet erg gebruiksvriendelijk vind. Dat kan zeker beter. Maar het feit dat het native aan boord is vind ik toch wel heel erg goed.

Ik hoop dat ze het OS in de auto verder openen. Zo heb ik al lang een muziek abo van Deezer, die wil ik dat liever dan Tidal of Apple. Flitsmeister gebruik ik zelf niet, maar dat zou voor veel mensen ook een uitkomst zijn denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 15:39
Ik heb zojuist ABPR gekoppeld aan mijn Tesla model YLR (2023.38.100) maar als ik de route wil sharen met mijn Tesla krijg ik een error. Vanuit de app en op de browser in de auto.

Koppelen met de API is goed gegaan. Ook al een reinstall op mijn telefoon gedaan en de tesla een reboot gegeven. Iemand ideeën wat dit kan zijn?

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-06 13:37

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Kon het niet laten.. vroeg opstaan om de glans weer terug te brengen voordat we naar familie gaan. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOzEe0k1FOIHGuXdzFJS69HlBGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XQio92XVJ4uFy6nbA1c5gGMf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDxB28XOM8_A7HFRDp7nsfn2CX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ytxnp7OIarEq8VEr4qWb86LE.jpg?f=fotoalbum_large

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 16:40
Als je premium connectivity aankoopt via Tesla-credits, kan je dan meerdere jaren in 1 keer kopen en stapelt dit dan op of niet?

Zou het meest logische zijn natuurlijk maar je weet maar nooit :-).

Zijn paar dingen verdwenen en andere bijgekomen maar voorlopig zijn voor mij enkel de premium connectivity en Supercharger kilometers interessant.

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:53
bilgy_no1 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 09:19:
[...]

Neemt niet weg dat ik de Spotify interface in Tesla niet erg gebruiksvriendelijk vind. Dat kan zeker beter. Maar het feit dat het native aan boord is vind ik toch wel heel erg goed.
K weet niet hoe de Spotify interface is, maar de Apple Music interface is... Laten we zeggen 'beperkt'.

Ik wil graag in mijn library muziek draaien. Ofwel 1 artiest ofwel al mijn nummers geshuffled.

Als je op een artiest drukt word je doorverwezen naar de artiest op Apple Music, niet je locale library. Dus als je bijvoorbeeld alleen de eerste twee Coldplay albums goed vindt en de rest niks, dan... Heb je pech. Zover ik kan zien.

Als je je hele library wilt shuffle moet je naar Songs gaan. Daar kan je een nummer aantikken en shuffle aanzetten, maar alleen nummers die met een A of B beginnen komen voor (met 2500 nummers in je library). Dus ook onbruikbaar.

En smart playlists worden niet getoond. Kortom, halfbakken gemaakt.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:09
spartacusNLD schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:44:
Kon het niet laten.. vroeg opstaan om de glans weer terug te brengen voordat we naar familie gaan. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke multicoat kleur is die?
Op de eerste foto zou ik zweren dat de auto wit of lichtgrijs is, maar met andere lichtinval zou ik toch echt durven stellen dat de auto zwart is op de tweede foto 😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:15
Raken er meer Tweakers geirriteerd van ‘hou je ogen op de weg’ melding? Met name met je vrouw in de auto? }:|

Lijkt vooral in de eerste seconden van Autopilot inschakelen te gebeuren. Dacht eigenlijk de camera af te plakken maar onderstaande gevonden afbeelding stemt me niet hoopvol. Vond m’n Model 3 altijd een fijne auto maar begin langzaam richting andere merken te trekken. Dan maar iets minder geavanceerde infotainment.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWY4UySYe-7Q3QP1eoVnoUQmojY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YmsNkZKgEJACfhozAsMzNsea.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 26-12-2023 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 12:14:
Raken er meer Tweakers geirriteerd van ‘hou je ogen op de weg’ melding? Met name met je vrouw in de auto? }:|

Lijkt vooral in de eerste seconden van Autopilot inschakelen te gebeuren. Dacht eigenlijk de camera af te plakken maar onderstaande gevonden afbeelding stemt me niet hoopvol. Vond m’n Model 3 altijd een fijne auto maar begin langzaam richting andere merken te trekken. Dan maar iets minder geavanceerde infotainment.

[Afbeelding]
Wat moeten we opmaken uit dat plaatje?

Ik heb althans geen meldingen vanuit de camera 👼🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
bilgy_no1 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 12:34:
[...]

Wat moeten we opmaken uit dat plaatje?

Ik heb althans geen meldingen vanuit de camera 👼🏻
‘Camera blinded’.
Dat zijn ze niet voor niks aan het monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:07

Bob

[Afbeelding]
En wat gebeurt er dan als je de camera afplakt? Auto wil niet meer rijden? Of (hopelijk) dit soort checks worden dan genegeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bob schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 12:52:
[...]

En wat gebeurt er dan als je de camera afplakt? Auto wil niet meer rijden? Of (hopelijk) dit soort checks worden dan genegeerd?
Vooralsnog gebeurt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
[...]

Elon kennende: geen Autopilot, geen FSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
BJF005 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 11:43:
[...]

Welke multicoat kleur is die?
Op de eerste foto zou ik zweren dat de auto wit of lichtgrijs is, maar met andere lichtinval zou ik toch echt durven stellen dat de auto zwart is op de tweede foto 😎
Haha.. goede snowfoam helpt.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
coptician schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 11:04:
[...]

K weet niet hoe de Spotify interface is, maar de Apple Music interface is... Laten we zeggen 'beperkt'.

Ik wil graag in mijn library muziek draaien. Ofwel 1 artiest ofwel al mijn nummers geshuffled.

Als je op een artiest drukt word je doorverwezen naar de artiest op Apple Music, niet je locale library. Dus als je bijvoorbeeld alleen de eerste twee Coldplay albums goed vindt en de rest niks, dan... Heb je pech. Zover ik kan zien.

Als je je hele library wilt shuffle moet je naar Songs gaan. Daar kan je een nummer aantikken en shuffle aanzetten, maar alleen nummers die met een A of B beginnen komen voor (met 2500 nummers in je library). Dus ook onbruikbaar.

En smart playlists worden niet getoond. Kortom, halfbakken gemaakt.
Bij Spotify kan je gewoon een album afspelen van een artiest en die desgewenst shuffelen. Kan zoiets niet bij Apple Music of snap ik het dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:53
Oekol schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 13:47:
[...]

Bij Spotify kan je gewoon een album afspelen van een artiest en die desgewenst shuffelen. Kan zoiets niet bij Apple Music of snap ik het dan niet?
Kan je ook alle nummers van een artiest (in je library) shufflen? Dus als je drie albums hebt van 1 artiest.

Ik geloof dat Spotify nog steeds niet echt het concept van een library heeft. Spotify denkt graag in Playlists zover ik weet.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:58

[Afbeelding]
Uit het Kia EV9 topic:

‘ Enkel het 'koffiekopje' kan je niet uitschakelen volgens mij, heb de laatste update.
Nog maar 3x de melding gehad tot nu toe. Vanmorgen gegeeuwd in de auto waarna hij 15 sec lang een piepje gaf :+’

Dus het is niet enkel in Tesla dat je in de gaten wordt gehouden. Er zullen er wel steeds meer volgen :|

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Himalaya schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:40:
[...]

Uit het Kia EV9 topic:

‘ Enkel het 'koffiekopje' kan je niet uitschakelen volgens mij, heb de laatste update.
Nog maar 3x de melding gehad tot nu toe. Vanmorgen gegeeuwd in de auto waarna hij 15 sec lang een piepje gaf :+’

Dus het is niet enkel in Tesla dat je in de gaten wordt gehouden. Er zullen er wel steeds meer volgen :|
Idd in de BMW iX3 zit ook een camera in het dashboard om je te monitoren.
Ik hoop dat er niet te veel functionaliteit afhankelijk wordt daarvan, zodat je die nog altijd kan afplakken.
Ik heb echt geen zin dat er continu een camera op mij gericht staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:02
[...]

in Amerika is dit sowieso een eis voor FSD. Als je hem afplakt dan kan je FSD niet aanzetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 08:22
spartacusNLD schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:44:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Shined weer mooi! Welk spuitstuk gebruik je voor de Kärcher? Ik heb dezelfde hoge druk reiniger maar heb die schuimlaag nog nooit voor elkaar gekregen.

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Jochemp schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 15:37:
[...]
Shined weer mooi! Welk spuitstuk gebruik je voor de Kärcher? Ik heb dezelfde hoge druk reiniger maar heb die schuimlaag nog nooit voor elkaar gekregen.
Je hoort deze te gebruiken voor de puristen:
- gun:
https://www.carclean.com/...ta-short-trigger-gun.html

- foam opzetstuk:
https://www.carclean.com/nl/monello-lancia-2-0-foam-kit.html

Zelf dit uit China besteld. Werkt prima :) Stuk goedkoper ook:
https://a.aliexpress.com/_mNGytjO

ZORG DAT JE HET JUISTE TYPE VOOR JE MERK HOGEDRUK BESTELD!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4upRe6n-THs_sKYQ1TUokNfzFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tHb610368f40ZmEYRVHDDSJY.jpg?f=fotoalbum_large

Ik gebruik wel deze snowfoam:
https://www.carclean.com/nl/artico-magico-snow-foam.html

Dit spul is top! 10% van dit spul in de beker en de rest aanlengen met water. Dikke foam gegarandeerd.

[ Voor 35% gewijzigd door spartacusNLD op 26-12-2023 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 08:22
spartacusNLD schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 15:44:
[...]

Je hoort deze te gebruiken voor de puristen:
- gun:
https://www.carclean.com/...ta-short-trigger-gun.html

- foam opzetstuk:
https://www.carclean.com/nl/monello-lancia-2-0-foam-kit.html

Zelf dit uit China besteld. Werkt prima :) Stuk goedkoper ook:
https://a.aliexpress.com/_mNGytjO

ZORG DAT JE HET JUISTE TYPE VOOR JE MERK HOGEDRUK BESTELD!!

[Afbeelding]

Ik gebruik wel deze snowfoam:
https://www.carclean.com/nl/artico-magico-snow-foam.html

Dit spul is top!
Thanks voor de info! Ik denk dat jij set E hebt voor Kärcher, toch? 😜

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:05

bert pit

asdasd

Gisteren een uurtje of vier in de auto gereden. Ik heb m'n eerste straf binnen. Het is onmogelijk om langer dan een paar seconden op het scherm te kijken, want je krijgt direct een waarschuwing. Dus de kaart gebruiken om een laadstation te zoeken of een podcast selecteren is erg lastig geworden, omdat het allemaal in een split second moet.
Ik sta nog niet te juichen.

Ook viel het me op dat de AP snelheid vermindert bij bushaltes en oversteekplaatsen. Nooit eerder gemerkt.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Jochemp schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 15:52:
[...]

Thanks voor de info! Ik denk dat jij set E hebt voor Kärcher, toch? 😜
Oh ja.. E :Y)

Aangepast.

[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 26-12-2023 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Himalaya schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:40:
[...]

Uit het Kia EV9 topic:

Dat komt omdat "Driver Drowsiness and Attention Warning" in de EU verplicht zijn gesteld voor nieuwe auto's. Je gaat dit dus overal tegenkomen.
Pagina: 1 ... 201 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: