Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 195 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.677.014 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kanvua
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:00
Ik heb vanmorgen de 2023.44.30.4 geinstalleerd en ik heb meteen de eerste strike al te pakken. Ongelooflijk hoe streng de controle op "oneigenlijk gebruik" van auto steer nu is geworden. Ik zat naar een complexe verkeers situatie te kijken op de navigatie. Dat is even uitzoomen, scrollen en inzoomen hoe de situatie er over een paar km uit ziet maar daar was de auto het niet mee eens. Hierdoor heb ik strike 1/5 al te pakken zonder dat ik uberhaupt op de hoogte was dat er een strike systeem in zat.
Toen ik op de bestemming de release notes door las zag ik dat er een strike systeem in zit. Fijn is dit.. ik rij ruim 1000 km per week, ik heb de auto (MY LR) uitgekozen op de "goede autopilot".. nu dit. |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kanvua schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:46:
Ik heb vanmorgen de 2023.44.30.4 geinstalleerd en ik heb meteen de eerste strike al te pakken. Ongelooflijk hoe streng de controle op "oneigenlijk gebruik" van auto steer nu is geworden. Ik zat naar een complexe verkeers situatie te kijken op de navigatie. Dat is even uitzoomen, scrollen en inzoomen hoe de situatie er over een paar km uit ziet maar daar was de auto het niet mee eens. Hierdoor heb ik strike 1/5 al te pakken zonder dat ik uberhaupt op de hoogte was dat er een strike systeem in zat.
Toen ik op de bestemming de release notes door las zag ik dat er een strike systeem in zit. Fijn is dit.. ik rijd "slechts" 1000 km per week, ik heb de auto uitgekozen op de "goede autopilot".. nu dit. |:(
Heb je de camera al afgeplakt?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanvua
Inspired schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:46:
[...]

Nog niet, ik las deze tip ook al op andere fora. Dat is het eerst wat ik vanavond ga doen bij thuiskomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:21
Maximus schreef op woensdag 20 december 2023 @ 07:52:
[...]

Die staat daar met een specifieke reden, voor jou? :+
Haha ik ontken alles.

Werkt wel in navigatie maar geen geluid.
Had navigatie aan en geluid ook maar geen melding. Denk dat als het witte vlak helemaal rood oplicht en knippert dat het dan wel opvalt zonder geluid.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:02
kanvua schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:47:
[...]

Nog niet, ik las deze tip ook al op andere fora. Dat is het eerst wat ik vanavond ga doen bij thuiskomst.
Ik ben wel benieuwd hoe lang dit "geaccepteerd" word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-06 16:31
Toen ik op de bestemming de release notes door las zag ik dat er een strike systeem in zit. Fijn is dit.. ik rij ruim 1000 km per week, ik heb de auto (MY LR) uitgekozen op de "goede autopilot".. nu dit. |:(
Is dat enkel op basis van de camera? Of was het ook omdat je de handen al een tijd niet aan het stuur had en je te laat was voor de check?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:08

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Oekol schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:53:
[...]

Haha ik ontken alles.

Werkt wel in navigatie maar geen geluid.
Had navigatie aan en geluid ook maar geen melding. Denk dat als het witte vlak helemaal rood oplicht en knippert dat het dan wel opvalt zonder geluid.
Er is inderdaad geen melding voor een flitser. toch maar gewoon flitsmister blijven gebruiken :)

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Erg blij met deze update. Als je aan het uitzoomen, scrollen en inzoomen bent, ben je dus simpelweg gewoon niet aan het opletten, en verdien je de strike.

Ik zie vaak genoeg mensen die denken dat ze wel "even" A of B kunnen doen. Spoiler: dat kun je niet. Als je autorijdt, dan rij je. Blijkbaar vergeten veel mensen dat na de lessen.

Zal wel weer belerend gevonden worden door velen hier die elkaar hier nu aanraden om zaken af te plakken, of nag devices te gebruiken, maar puntje bij paaltje ben je vind ik je gewoon een lamzak als je deelneemt aan het verkeer en vervolgens volledig vertrouwd op beta features.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Jeroenneman schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:59:
[...]

Erg blij met deze update. Als je aan het uitzoomen, scrollen en inzoomen bent, ben je dus simpelweg gewoon niet aan het opletten, en verdien je de strike.

Ik zie vaak genoeg mensen die denken dat ze wel "even" A of B kunnen doen. Spoiler: dat kun je niet. Als je autorijdt, dan rij je. Blijkbaar vergeten veel mensen dat na de lessen.

Zal wel weer belerend gevonden worden door velen hier die elkaar hier nu aanraden om zaken af te plakken, of nag devices te gebruiken, maar puntje bij paaltje ben je vind ik je gewoon een lamzak als je deelneemt aan het verkeer en vervolgens volledig vertrouwd op beta features.
Precies mijn gedachten bij dit alles.. ik snap ook niet dat mensen het raar vinden dat ze een strike krijgen voor het niet in controle zijn over de auto van minimaal 1800 kilo die met 100km > per uur over de snelweg vliegt.

Het is vrij gemakkelijk om te denken dat het allemaal wel meevalt maar we zijn vrij fragiel als mens. het kan zo *poef* voorbij zijn voor jou of een ander dus let aub gewoon op en niet zo miepen idd.

Daarnaast dit is geen Tesla design. Dit is iets wat afgedwongen is door US regelgeving die nu blijkbaar generiek wordt uitgerold. Zou me niks verbazen als de oude auto fabrikanten door lobby druk aan het uitoefenen zijn op Tesla, en dit gewoon een manier is om ze in de weg te zitten. Anders wordt de autopilot wel heel goed. En dan is die V12 (nural net) FSD nog niet eens uit zijn alpha status. Dus als je ergens op wil schoppen doe het dan op het wetgevings ''systeem'' voor automakers. Als Tesla wilde dat dit zo werkte had het jaren geleden al een dergelijk streng systeem kunnen introduceren.

[ Voor 19% gewijzigd door spartacusNLD op 20-12-2023 12:05 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Ik zie ook genoeg mensen die wel "opletten" maar rijden als een gek. Als ik op de AP op een rustig stuk 100 weg zit vind ik dat ik prima even 3 seconden naar het scherm kan kijken. Ja, dit is afleiding. Net als handsfree bellen, praten met passagiers, podcast luisteren, kinderen achterin die op het tweede scherm netflix kijken, überhaupt een groot scherm in de auto met allerlei afleiding en santa mode's etc etc.

Ik heb het dus niet over een anti-nag device aan het stuur en even de ogen dicht doen voor een powernap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:00
Krijgt de model 3 met een intel atom chip ook de nieuwe parkeer functie?
Ik kan hier niet echt iets over vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Inspired schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:20:
[...]

Ik zie ook genoeg mensen die wel "opletten" maar rijden als een gek. Als ik op de AP op een rustig stuk 100 weg zit vind ik dat ik prima even 3 seconden naar het scherm kan kijken. Ja, dit is afleiding. Net als handsfree bellen, praten met passagiers, podcast luisteren, kinderen achterin die op het tweede scherm netflix kijken, überhaupt een groot scherm in de auto met allerlei afleiding en santa mode's etc etc.

Ik heb het dus niet over een anti-nag device aan het stuur en even de ogen dicht doen voor een powernap.
Two wrongs don't make a right.

En je snapt zelf ook heel goed dat je blik van de weg af halen en dus niet kunnen zien wat er gebeurt niet hetzelfde is als handsfree bellen/praten/iemand anders die iets kijkt terwijl je gewoon naar de weg kunt blijven kijken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08-06 19:51
Jeroenneman schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:29:
[...]

En je snapt zelf ook heel goed dat je blik van de weg af halen en dus niet kunnen zien wat er gebeurt niet hetzelfde is als handsfree bellen/praten/iemand anders die iets kijkt terwijl je gewoon naar de weg kunt blijven kijken.
Benieuwd hoe jij de snelheid weet als je in een Tesla rijdt..dat kan dus niet in je logica.

Als er een veilige situatie is, zie ik persoonlijk niet zo’n probleem om even kort naar de snelheid, de route/navigatie of je kind te kijken.

Ik kijk bijvoorbeeld ook gewoon nog netjes in de spiegel en over m’n schouder als ik een baan wil opschuiven. Dat lijkt me een stuk veiliger dan strak naar de weg voor me kijken

En als de je even wat langer naar de navigatie kijkt omdat er toch niemand in de buurt rijdt. Ook fine als je maar geregeld opkijkt of de situatie veranderd. Mensen die stoicijns vooruit kijken zijn wmb het probleem in het verkeer, want die kunnen niet anticiperen en inspelen op de rest van het verkeer

[ Voor 31% gewijzigd door JohanB op 20-12-2023 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:05
[...]

Tot het moment dat Autopilot uit béta komt en het voldoet aan alle veiligheidsnormen en regels wordt er simpelweg verlangd dat je de handen aan het stuur houdt en je niet laat afleiden van de weg. Dat is het compromis om deze functie überhaupt te mogen gebruiken.

Ik ben het met je eens dat er genoeg andere afleidingen in en rondom de auto te vinden zijn, maar dat maakt je punt nog niet valide. Op TACC modus trapt de Tesla nog wel eens op de rem als er een auto ook maar een beetje te dicht bij zijn eigen lijn zit. Dat geeft maar weer aan dat het nog niet 100% betrouwbaar is.

Gewoon opletten dus en doen wat er van je gevraagd wordt of de functie niet gebruiken. :?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:36:
[...]

Tot het moment dat Autopilot uit béta komt en het voldoet aan alle veiligheidsnormen en regels wordt er simpelweg verlangd dat je de handen aan het stuur houdt en je niet laat afleiden van de weg. Dat is het compromis om deze functie überhaupt te mogen gebruiken.

Ik ben het met je eens dat er genoeg andere afleidingen in en rondom de auto te vinden zijn, maar dat maakt je punt nog niet valide. Op TACC modus trapt de Tesla nog wel eens op de rem als er een auto ook maar een beetje te dicht bij zijn eigen lijn zit. Dat geeft maar weer aan dat het nog niet 100% betrouwbaar is.

Gewoon opletten dus en doen wat er van je gevraagd wordt of de functie niet gebruiken. :?
Ik gebruik het al 5 jaar op deze manier. Dus ik volg netjes de regels op. Heb alleen af en toe een ban omdat ik even 140+ pak op de autobahn met de AP aan. Ja, ik weet het foei foei. Is ook gevaarlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jeroenneman schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:29:
[...]

Zou eens het wetenschappelijk bewijs over handsfree bellen erbij pakken. Nu zul je dat dan neem ik aan ook niet doen in de auto maar tijdens bellen zie je ook dat de ogen zich af en toe fixeren op zaken waardoor men ook niet meer op let.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Inspired schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:38:
[...]

Ik gebruik het al 5 jaar op deze manier. Dus ik volg netjes de regels op. Heb alleen af en toe een ban omdat ik even 140+ pak op de autobahn met de AP aan. Ja, ik weet het foei foei. Is ook gevaarlijk.
Doen we allemaal, maar dan heb jij de keuze gemaakt en niet Autopilot. We kennen toch allemaal wel de filmpjes en ervaringen waar men met Autopilot aan lekker op de telefoon aan het pielen is of lekker in de webbrowser het nieuws aan het lezen is. Je kunt de interpertatie van wat 'veilig' is niet overlaten aan de gemiddelde weggebruiker, hoe goed die weggebruiker ook denkt te kunnen rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:42:
[...]

Doen we allemaal, maar dan heb jij de keuze gemaakt en niet Autopilot. We kennen toch allemaal wel de filmpjes en ervaringen waar men met Autopilot aan lekker op de telefoon aan het pielen is of lekker in de webbrowser het nieuws aan het lezen is. Je kunt de interpertatie van wat 'veilig' is niet overlaten aan de gemiddelde weggebruiker, hoe goed die weggebruiker ook denkt te kunnen rijden.
Ik maak toch ook zelf de keuze als ik even op het scherm kijk? Net als dat veel mensen de keuze maken om de auto-wipers op AP te bypassen? Zal het ook niet meteen veiliger maken. Ik plak de camera af en kijk af en toe naar het scherm als ik vind dat het kan. Wat anderen doen daar kan ik niet zoveel mee, die vinden ook nu wel weer een manier om lekker met een anti-nag device verder te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:24

Fjeze

AllesPerfect!

daemonix schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:29:
[...]

Bij de Leaf, Kona, Ioniq is die vampire drain 0% over weken, zo niet maanden. Tesla heeft een relatief hoge vampire drain, zeker als je af en toe de auto wakker maakt.

Zet vooral Sentry mode niet aan, dan ben je het haasje met drain.
Die sentry mode is ook gewoon een functie.... Die hebben de Lead, Kona en Ioniq niet volgens mij. En als ze dat wel hebben zal dat ook accu kosten....

En toch logisch dat als je de auto wakker maakt hij uiteindelijk wat verbruikt.

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

spartacusNLD schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:14:
[...]

Ah, lekker logisch ook dat dit aan elkaar gekoppeld zit :P
Ja inderdaad, dat is bij heel veel auto's aan elkaar gekoppeld... Ik zie dat ook liever los van elkaar.

Fly or Die

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kanvua
Remz schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:57:
[...]

Is dat enkel op basis van de camera? Of was het ook omdat je de handen al een tijd niet aan het stuur had en je te laat was voor de check?
Enkel op basis van de camera. Het stuur had ik vast met 1 hand.
[...]

Dus als ik je goed begrijp gebruik jij geen autopilot omdat het een beta functie is? Dat kan, dat is een mening. Ik gebruik wel waar ik voor betaal.

Je schrijft ontzettend zwart-wit dat ik niet anders kan denken dat je dan ook geen radio bedient tijdens het rijden of bekijkt hoe hard je cruise controle staat. Dit is tenslotte allemaal afleiding waardoor je niet 100% bezig bent met het besturen van een auto.

De wet schrijft dat ik geen apparaat mag vasthouden maar bedienen van een infotainment binnen de redelijkheid mag. In dit geval heb ik zelf beoordeeld dat het slim is om voorafgaand aan een klaverblad goed uit te zoeken waar ik precies heen moest om mogelijke asociale en gevaarlijke acties te voorkomen (tussendrukken, afsnijden e.d.). Maar blijkbaar vind jij dat normaler dan je voorbereiden. Ook dat is een bijzonder mening. Persoonlijk vind ik je dan een lamzak. O+

Ik ben er van overtuigd dat inderdaad "even een appje sturen" niet kan net zoals uitgebreid zoeken naar een andere podcast. Me voorbereiden op een toekomstige, complexere verkeerssituatie acht ik zelf verstandig. Een strike van oneigenlijk gebruik vind ik daarom helemaal niet terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Inspired schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:48:
[...]

Ik maak toch ook zelf de keuze als ik even op het scherm kijk? Net als dat veel mensen de keuze maken om de auto-wipers op AP te bypassen? Zal het ook niet meteen veiliger maken. Ik plak de camera af en kijk af en toe naar het scherm als ik vind dat het kan. Wat anderen doen daar kan ik niet zoveel mee, die vinden ook nu wel weer een manier om lekker met een anti-nag device verder te rijden.
Wat anderen doen heb ik juist wat mee. Ik ben toch afhankelijk van andere weggebruikers en zou het toch erg waarderen dat ik niet aangereden (of doodgereden) wordt. Maar goed, we gaan zien hoe dit zich verder ontwikkelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bert.L
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18:22
Iets te lang op het scherm kijken (vooral direct na inschakelen auto-steer), kan je nu inderdaad heel makkelijk een strike opleveren. Met zonnebril oprijden lijkt dit te voorkomen en afplakken camera ook.

Ik ben het echt niet eens met dit systeem, zeker omdat Tesla zelf besloten heeft dat een HUD of centraal dashboard niet nodig is, en je daardoor wel gedwongen wordt om je ogen van de weg te halen als je even de navigatie wilt controleren.

Iedereen begrijpt dat je niet op je telefoon moet gaan zitten tijdens het rijden, maar alarmen en waarschuwingen als je even de navigatie controleert, zorgt ook voor veel afleiding en maakt het dus alleen maar onveiliger. Bovendien zullen veel mensen de camera nu dus gaan afplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:14

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

MaartenK2023 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:38:
Vrijdag ga ik mijn nieuwe MYP QS ophalen in Tilburg. Van een ICE en naar dit, er gaat een wereld voor me open 😅

Ik heb een vraag aan de privé rijders onder ons t.a.v. verzekeringen. Want altijd met tevredenheid de auto’s bij CB verzekert, maar de Tesla gaat me daar ruim €160 p/m kosten ondanks >15j schadevrij. Navraag bij hen leert dat ze zelf ook weten dat ze duurder zijn voor Tesla’s (hogere reparatiekosten en hoger risico op schades). Een bekende vergelijkingssite toont premies van ruim €70 goedkoper (bij een bekende NL’se groene bank). Tesla biedt zelf ook een verzekering (via een partner) aan en zit iets onder CB tarief, maar nog steeds fors.

Kortom, er valt wat te kiezen en zeker ook te besparen. Ik vroeg me dan ook af of er ervaring/aanbevelingen zijn waar op te letten? Iemand die bijv. Tesla insurrence kan aanbevelen of juist niet? Of mogelijk obv ervaring erachter zijn gekomen dat een voordeligere verzekering heel veel voorbehoudens maakt voor een Tesla?

Als iemand me daar wat meer op weg kan helpen, zou ik dat erg waarderen. 🙏🏻
Kijk even bij Univé; ik zit daar met 10 schadevrije jaren, all risk met inzittende voor 100 euro/maand voor een 21' Model Y. Geen additionele LowJack etc. nodig.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenK2023
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-04-2024
Inspired schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:46:
[...]

Is het gewoon een kwestie van een stickertje erop of moet je ook iets loskoppelen? Want zou me voor kunnen stellen dat bij het afdekken direct alle toeters en bellen afgaan… Das wel een erg gemakkelijke dan om te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:11
Verloopt een "strike" bij even niet opletten na een x aantal dagen eigenlijk? of is het gewoon opstapelen totdat je er 5 hebt gescoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dan kan het oude model in ieder geval gebruik gaan maken van de Matrix koplampen :+

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

kanvua schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:54:
[...]

Enkel op basis van de camera. Het stuur had ik vast met 1 hand.

[...]

Dus als ik je goed begrijp gebruik jij geen autopilot omdat het een beta functie is? Dat kan, dat is een mening. Ik gebruik wel waar ik voor betaal.

Je schrijft ontzettend zwart-wit dat ik niet anders kan denken dat je dan ook geen radio bedient tijdens het rijden of bekijkt hoe hard je cruise controle staat. Dit is tenslotte allemaal afleiding waardoor je niet 100% bezig bent met het besturen van een auto.

De wet schrijft dat ik geen apparaat mag vasthouden maar bedienen van een infotainment binnen de redelijkheid mag. In dit geval heb ik zelf beoordeeld dat het slim is om voorafgaand aan een klaverblad goed uit te zoeken waar ik precies heen moest om mogelijke asociale en gevaarlijke acties te voorkomen (tussendrukken, afsnijden e.d.). Maar blijkbaar vind jij dat normaler dan je voorbereiden. Ook dat is een bijzonder mening. Persoonlijk vind ik je dan een lamzak. O+

Ik ben er van overtuigd dat inderdaad "even een appje sturen" niet kan net zoals uitgebreid zoeken naar een andere podcast. Me voorbereiden op een toekomstige, complexere verkeerssituatie acht ik zelf verstandig. Een strike van oneigenlijk gebruik vind ik daarom helemaal niet terecht.
Ik gebruik Autopilot, muziek regel je via het stuur, volume ook, de rest kan met stembediening. Hoef je nul komma nul naar het scherm voor te kijken.

Afleiding is niet hetzelfde als totaal geen blik meer op de weg hebben omdat je aan het inzoomen, draaien en uitzoomen bent. Dat jij en @Inspired dat verschil niet weten te duiden, is voor mij vooral zorgelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kanvua
Jeroenneman schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:00:
[...]

Ik gebruik Autopilot, muziek regel je via het stuur, volume ook, de rest kan met stembediening. Hoef je nul komma nul naar het scherm voor te kijken.

Afleiding is niet hetzelfde als totaal geen blik meer op de weg hebben omdat je aan het inzoomen, draaien en uitzoomen bent. Dat jij en @Inspired dat verschil niet weten te duiden, is voor mij vooral zorgelijk.
nieuws: Gerechtshof: smartphone in autohouder bedienen tijdens het rijden mag...

Je verward jouw eigen normen en regels met elkaar. Dat is oke, daar is een forum voor. Bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenK2023
Notna schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:57:
[...]

Kijk even bij Univé; ik zit daar met 10 schadevrije jaren, all risk met inzittende voor 100 euro/maand voor een 21' Model Y. Geen additionele LowJack etc. nodig.
Thx 👍 Die zijn idd een stuk voordeliger. Kom uit op €125 bij ze. Dat scheelt al weer flink.

Heb begrepen dat (voordeligere) verzekeringen vooral de glazen ruit vaak uitsluiten. Dat moet ik nog even uitzoeken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
kanvua schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:02:
[...]

nieuws: Gerechtshof: smartphone in autohouder bedienen tijdens het rijden mag...

Je verward jouw eigen normen en regels met elkaar. Dat is oke, daar is een forum voor. Bij deze.
Wel even het stukje vanuit de bron meenemen:
Overigens blijft het zo dat een automobilist moet oppassen met uitgebreid de telefoon bedienen, ook al zit die in een telefoonhouder. Alleen moet een automobilist nu dan wel zodanig afgeleid zijn door zijn telefoon dat hij bijvoorbeeld slingert over de weg en daarmee zichzelf en anderen in gevaar brengt. In dat geval kan een bestuurder op basis van artikel 5 van de Wegenverkeerswet toch worden gepakt. Volgens dat artikel 'is het eenieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd'.

[ Voor 6% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 20-12-2023 13:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:06
JohanB schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:34:
[...]

Benieuwd hoe jij de snelheid weet als je in een Tesla rijdt..dat kan dus niet in je logica.

Als er een veilige situatie is, zie ik persoonlijk niet zo’n probleem om even kort naar de snelheid, de route/navigatie of je kind te kijken.

Ik kijk bijvoorbeeld ook gewoon nog netjes in de spiegel en over m’n schouder als ik een baan wil opschuiven. Dat lijkt me een stuk veiliger dan strak naar de weg voor me kijken

En als de je even wat langer naar de navigatie kijkt omdat er toch niemand in de buurt rijdt. Ook fine als je maar geregeld opkijkt of de situatie veranderd. Mensen die stoicijns vooruit kijken zijn wmb het probleem in het verkeer, want die kunnen niet anticiperen en inspelen op de rest van het verkeer
In geen enkele auto. Ook al heb je een HUD moet je toch daarop focussen en wordt de rest onscherp.of heb je er geen aandacht meer voor

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06 09:12
MaartenK2023 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:05:
[...]

Thx 👍 Die zijn idd een stuk voordeliger. Kom uit op €125 bij ze. Dat scheelt al weer flink.

Heb begrepen dat (voordeligere) verzekeringen vooral de glazen ruit vaak uitsluiten. Dat moet ik nog even uitzoeken…
Ik zit op 44,89 euro per maand allrisk bij ANWB met mijn model 3 highland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-06 22:29
XelaRetak schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:08:
[...]

Efficientie maak ik mij niet zo'n zorgen om, de Tesla's hebben een vrij groot "sluip"verbruik tijdens het staan, de app openen etc. Daar gaan zoveel KwH's aan verloren die in dat soort tests nooit meegenomen worden.

Daarbij heeft de BYD een LFP battery en de M3 (long range iig) niet. Waar je de M3 tussen de 20-80 of 10-80 % moet houden, kan de Seal gewoon van 100 naar 0%
In deze vergelijkingsvideo ging het over de Tesla Model SR met een LFP batterij. En het sluipverbruik is tegenwoordig ook een stuk minder hoor, vooral als de Tesla in diepe slaap is .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

[...]

3 seconden is een kleine 85 meter als je netjes precies 100 rijdt... En als je aan het in en uitzoemen bent dan redt je dat echt niet in 3 seconden, dan ga je eerder naar de 10 seconden... Dan kan je zelf ook wel uitrekenen hoeveel meter je blind rijdt en gewoon met volle snelheid achter in iemand kan rijden...

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:21
had dit wel graag gewild ook voor niet-highland model 3's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenK2023
Dutchlimits schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:14:
[...]

Ik zit op 44,89 euro per maand allrisk bij ANWB met mijn model 3 highland.
Ik was toevallig net even bij de ANWB aan het berekenen. Die zit idd erg laag! €91 met alles erop en eraan. En zie in de voorwaarden ook dat zonnedaken/panoramische daken gewoon gedekt zijn. Dus denk dat dit hem dan gaat worden.

Nog even 1 ding t.a.v. ruiten: want in geval van sterretje of ruitvervanging, moet de auto dan altijd naar Tesla ivm de vele camera’s, calibratie en de aparte ruiten (ivm Frunk)? Of sturen ze je gewoon naar een Carglass? Want met 70K km per jaar op de weg heb ik jaarlijks wel een sneeuwvlokje (of erger) in de voorruit 🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Rickrebr schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:29:
Krijgt de model 3 met een intel atom chip ook de nieuwe parkeer functie?
Ik kan hier niet echt iets over vinden.
Als het goed is heeft jouw model nog gewone parkeersensoren. Voor nu wordt de nieuwe parkeer weergave enkel uitgerold naar auto's die geen parkeersensoren hebben. Auto's met parkeersensoren moeten nog even wachten, daarna is het inderdaad de vraag of dit ook op Intel modellen wordt uitgerold of dat de AMD Ryzen CPU vereist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Laatst online: 05-06 09:12
MaartenK2023 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:22:
[...]

Ik was toevallig net even bij de ANWB aan het berekenen. Die zit idd erg laag! €91 met alles erop en eraan. En zie in de voorwaarden ook dat zonnedaken/panoramische daken gewoon gedekt zijn. Dus denk dat dit hem dan gaat worden.

Nog even 1 ding t.a.v. ruiten: want in geval van sterretje of ruitvervanging, moet de auto dan altijd naar Tesla ivm de vele camera’s, calibratie en de aparte ruiten (ivm Frunk)? Of sturen ze je gewoon naar een Carglass? Want met 70K km per jaar op de weg heb ik jaarlijks wel een sneeuwvlokje (of erger) in de voorruit 🙃
Ik denk dat dit het beste via Tesla kan gaan ivm garantie. Als zij jou dan doorsturen dan hebben zij ook al mede-verantwoording.

En trouwens ik was geen ANWB club lid maar als je dat aanzet is de verzekering nog goedkoper dan dat je die lidmaatschap niet erbij neemt. Geen idee of dat voor jou ook zo is maar wel de moeite waard om te berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

kanvua schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:02:
[...]

Het helpt als je je eigen bronnen ook leest:
Woordvoerder Ernst Koelman van het Openbaar Ministerie dat de uitspraak geen tegenvaller is, omdat er nu voor gebruikers en agenten duidelijkheid is. Automobilisten kunnen nog altijd een boete krijgen als zij een telefoon bedienen die in een houder zit, maar dat moet dan zijn omdat ze gevaarlijk rijgedrag vertonen. De boete kan dan op basis van artikel 5 van de Wegenverkeerswet worden gegeven, die schrijft voor dat het verboden is om gevaar op de weg te veroorzaken.

Meerdere seconden afgeleid zijn omdat je een aankomende verkeerssituatie moet opzoeken omdat je te weinig vertrouwen hebt in je eigen verkeersinzicht lijkt me duidelijk gevaarlijk.

En gelukkig heeft de NTHSA Tesla daarvoor op de vingers getikt, waardoor we nu het 5 strikes systeem hebben: toppie *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

spartacusNLD schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:27:
Voor wie exact wil weten wanneer nieuwe VINs een update gepust krijgen kan dit telegram kanaal gaan volgen: https://t.me/teslasoftwarerollout

scheelt weer teslafi in de gaten houden.

En goed om te weten:

[Afbeelding]
Die cijfers die je daar ziet, zijn dat de laatste 4 cijfers van je VIN? Want ik zie dat 3777-6120 wordt gepushed maar ik heb nog niks gezien. ( zit daar tussen met 42)

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
winwiz schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:12:
[...]

In geen enkele auto. Ook al heb je een HUD moet je toch daarop focussen en wordt de rest onscherp.of heb je er geen aandacht meer voor
Niet juist. De grap van de HUD is dat je a) er doorheen kijkt en b) de focus op oneindig staat. De rest wordt niet onscherp.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
winwiz schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:12:
[...]

Exact het tegenovergestelde van mijn ervaring met een HUD in een auto. De meest relaxte snelheidsweergave (en navigatieweergave bij de wat luxere uitvoeringen) in mijn ervaring. Als het een officiële optie was bij Tesla had ik die optie zeker genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
spartacusNLD schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:27:
Voor wie exact wil weten wanneer nieuwe VINs een update gepust krijgen kan dit telegram kanaal gaan volgen: https://t.me/teslasoftwarerollout

scheelt weer teslafi in de gaten houden.
Lijkt niet te kloppen voor mij. Zit in de 6000 range en daar is vanmorgen 07.28 uur een bericht van online gekomen maar voor de .2 versie en ik kreeg de .4 versie dag er voor en toen stond er geen bericht in zie ik? Echter hij is bij mij afgelopen nacht (18 op 19 december) al gepusht en gisterochtend geïnstalleerd.

Of ik kan oudere berichten niet zien, kan jij berichten voor 19 december zien? Zie ze niet omdat natuurlijk pas de telegram open.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fjeze schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:30:
[...]

Die cijfers die je daar ziet, zijn dat de laatste 4 cijfers van je VIN? Want ik zie dat 3777-6120 wordt gepushed maar ik heb nog niks gezien. ( zit daar tussen met 42)
Dat zijn gewoon absolute getallen qua installs afaik. Redelijk nutteloos volgens mij die groep. :) Plus, de update komt wanneer hij komt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Fjeze schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:30:
[...]

Dat lijken eerder gewoon het vorige en het nieuwe aantal pending installs. Mijn laatste VIN cijfers zijn hoger dan wat er wordt aangegeven voor 2023.44.30.2 en ik heb die versie al twee dagen namelijk ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
MaartenK2023 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:57:
[...]

Is het gewoon een kwestie van een stickertje erop of moet je ook iets loskoppelen? Want zou me voor kunnen stellen dat bij het afdekken direct alle toeters en bellen afgaan… Das wel een erg gemakkelijke dan om te omzeilen.
Wil ik ook weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Iemand anders ook gemerkt dat wanneer je nu met de .4 versie op het rondje van sentry mode drukt er niks gebeurd? Doe vaak bij 't laden de sentry mode aan, maar dat lukte nu niet. Alleen via de mobiel kon ik 'm aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Sticker is genoeg. Als je nu AP enabled en je kijkt naar je tablet voor de route gaat hij helemaal gek. Disable je hem en enable je hem wanneer je vooruit kijkt is er niet veel aan de hand. Had even hand er voor gehouden met de eerste situatie en dan reageert hij zoals de tweede situatie alsof je vooruit kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-06 00:17
MaartenK2023 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:57:
[...]

Dat dacht ik ook maar schijn gewoon een kwestie van afdekken te zijn. Je hoeft niets los te koppelen.
Er zijn ook speciale cam covers verkrijgbaar, kosten paar euro. Hoef je niet met tape aan de slag te gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:33
Jeroenneman schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:28:
En gelukkig heeft de NTHSA Tesla daarvoor op de vingers getikt, waardoor we nu het 5 strikes systeem hebben: toppie *O*
Ja, want er wordt nog niet genoeg betutteld -O-

Ik snap dat je geen Netflix moet kijken achter het stuur, maar een strike krijgen omdat je even naar je navigatie kijkt, kom op zeg. Nog even en het scherm moet op zwart tijdens het rijden.
Gelukkig gebruik ik toch nauwelijks Autopilot (gevaarlijk he!?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert.L
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18:22
Armo schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:59:
[...]

Dat dacht ik ook maar schijn gewoon een kwestie van afdekken te zijn. Je hoeft niets los te koppelen.
Er zijn ook speciale cam covers verkrijgbaar, kosten paar euro. Hoef je niet met tape aan de slag te gaan.
Yes heb er zelf ook zo'n webcam slide cover op zitten. In de meeste telefoonwinkels voor een euro te koop. Werkt perfect en alleen al vanuit privacy oogpunt een prettig idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
captain007 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:14:
[...]

Daar denk ik zelf als Tesla rijder anders over. De grillen van Musk zijn in dit geval eerder een bedreiging dan positief te noemen. Dit is gewoon puur persoonlijke vetes via je bedrijven uitspelen en daar ook nog klanten mee benadelen door ze functionaliteit te ontzeggen. Ik heb daar als consument toch een stuk minder begrip voor eerlijk gezegd.
Daar denkt de markt anders over. Aandeelhouders lopen weg met Tesla, de auto's vliegen de boten af. Musk is het gezicht van Tesla.

Een bedreiging vind ik het niet aangezien Musk nu eenmaal altijd zo geweest is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanchez92
  • Nu online
Sinds de meest recente update functioneert Parkvision niet meer naar behoren. Tijdens het rijden worden auto’s wel weergeven, maar tijdens het achteruit parkeren wordt alles “grijs”. Ter verduidelijking de foto. Herkennen jullie dit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vb5N6yicYZ-TUbXIvsvijf_R0HY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JAtSRdvEp6JzRxW2ud5eHHdR.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb al een reset (beiden tandwielen) uitgevoerd. Betreft een Model Y zonder fysieke parkeersensoren.

[ Voor 7% gewijzigd door sanchez92 op 20-12-2023 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
sanchez92 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:55:
Sinds de meest recente update functioneert Parkvision niet meer naar behoren. Tijdens het rijden worden auto’s wel weergeven, maar tijdens het achteruit parkeren wordt alles “grijs”. Ter verduidelijking de foto. Herkennen jullie dit?
[Afbeelding]
Dit is toch gewoon de nieuwe '' High-fidelity Park Assist''?

First Look at Tesla's New High Fidelity Park Assist

Het topic niet in de gaten gehouden? :) Je kan nu in 3D (360 view) zien wat er allemaal rondom je auto gebeurt. Eerder was dat nog niet zo. Zoek maar eens op high fidelity park assist op youtube voor voorbeelden en hoe je het moet gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 20-12-2023 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06 13:10
Dat hoort zo, de zogenaamde HiFi parking toch?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Vanmiddag winterbanden laten plaatsen. Zie nu dat het niet helemaal netjes is gegaan met bandenspanning. Wat denken jullie? Zo laten of alles op 2.9 zetten? (ik heb een Xiaomi Mijia Luchtpomp voor autobanden).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZe0wRJO4DuITz2HNzJJbI91AZg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bel70Zrhza3lOPe2AKYUyvXr.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-06 11:30
lukt dat goed met zo'n Xiaomi Mijia Luchtpomp?

qua bandendruk zou ik het niet weten ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
spartacusNLD schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:00:
Vanmiddag winterbanden laten plaatsen. Zie nu dat het niet helemaal netjes is gegaan met bandenspanning. Wat denken jullie? Zo laten of alles op 2.9 zetten? (ik heb een Xiaomi Mijia Luchtpomp voor autobanden).

[Afbeelding]
Ik rijd zelf altijd op 3,0 of 3,1. De wegligging neemt dan wel iets af, maar in theorie heb je dan iets meer bereik/efficiëntie. Extra voordeeltje is dan dat ik niet zo vaak bij hoef te pompen 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:33
[Afbeelding]

Ik heb al een reset (beiden tandwielen) uitgevoerd. Betreft een Model Y zonder fysieke parkeersensoren.
Heb je de release notes wel gelezen?

En achteruit rijden zonder gordel en daarbij ook nog eens telefoneren!? Dat vind ik wel 2 strikes waard! :+

[ Voor 7% gewijzigd door InZane op 20-12-2023 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
wwwmarcel schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:03:
lukt dat goed met zo'n Xiaomi Mijia Luchtpomp?
Deze: https://nl.aliexpress.com...zyDo&gatewayAdapt=glo2nld (kies dan wel de Mijia Air Pump 2, en niet de 1S)

krijgt erg goede reviews. Stond ook in de ''kerstcadeau lijst'' op de voorpagina van tweakers.

[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 20-12-2023 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
spartacusNLD schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:04:
[...]

Deze: https://nl.aliexpress.com...zyDo&gatewayAdapt=glo2nld (kies dan wel de Mijia Air Pump 2, en niet de 1S)

krijgt erg goede reviews. Stond ook in de ''kerstcadeau lijst'' op de voorpagina van tweakers.
gelijk besteld, zonder mij in te lezen..haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
[Afbeelding]

Dat is normaal gedrag ;) Tijdens het parkeren maakt hij niet langer gebruik van vooraf gedefineerde 3D modellen maar bouwt hij nu realtime modellen op basis van wat de cameras zien en gezien hebben. Dit moet accurater zijn, zo nu worden ook muurtjes en dergelijke als object/model getoond die voorheen hoogstens als geel/rood lijntje zichtbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
High-fidelity Park Assist, is wat ik lees alleen nog maar voor USS...

wat is dat?
wij hebben een 2mnd Y rwd uit Berlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
wwwmarcel schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:09:
High-fidelity Park Assist, is wat ik lees alleen nog maar voor USS...

wat is dat?
wij hebben een 2mnd Y rwd uit Berlijn
USS = UltraSonic Sensors, of in de volksmond parkeersensoren. De nieuwe park assist is juist voor auto's zonder USS. Jouw 2 maanden oude MY heeft geen parkeersensoren dus jij krijgt (of hebt al) de nieuwe park assist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Myaimistrue
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-01-2024
Wolly schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:54:
[...]

Daar denkt de markt anders over. Aandeelhouders lopen weg met Tesla, de auto's vliegen de boten af. Musk is het gezicht van Tesla.

Een bedreiging vind ik het niet aangezien Musk nu eenmaal altijd zo geweest is.
Musk was voor mij in elk geval de voornaamste reden om geen Tesla in overweging te nemen. Er is geen enkel bewijs dat Tesla zonder Musk minder succesvol zou worden. Zie Apple zonder Steve Jobs…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:02
Zat net naar de laatste aflevering van Carwow te kijken en dan lees je over een >180.000 euro Porsche 911 Turbo S waar je dan nog >800 euro meer mag aftikken om een 3D surround view te krijgen. Wij hebben die zojuist gratis gekregen voor kerst :*)

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Radiodurans schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:13:
Zat net naar de laatste aflevering van Carwow te kijken en dan lees je over een >180.000 euro Porsche 911 Turbo S waar je dan nog >800 euro meer mag aftikken om een 3D surround view te krijgen. Wij hebben die zojuist gratis gekregen voor kerst :*)
''gratis''.. je hebt voor die software updates betaald bij aflevering ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 10:30

Impry

Rallymedia.nl

Inspired schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:43:
[...]

Volgens mij was zowel TACC als AP voorheen verplicht inderdaad. Zou ook wat gek zijn aangezien hij voor TACC ook tegenwoordig een schone camera nodig heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQuWxSLngF46ibVCZaP1skHOBCM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q1OvO7BvBeqrIwVR07kCfUKC.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds de update (30.2) kan ik de ruitenwissers wel uitzetten met gebruik van TACC en AP!
Enige is dat hij soms toch weer terug springt naar Auto. Weet nog niet wat dat dan triggert, want dan gaat hij soms weer 'uit het niets' wissen.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
Caayn schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:10:
[...]
USS = UltraSonic Sensors, of in de volksmond parkeersensoren. De nieuwe park assist is juist voor auto's zonder USS. Jouw 2 maanden oude MY heeft geen parkeersensoren dus jij krijgt (of hebt al) de nieuwe park assist.
Thanks!! was eigenlijk het enige wat ik miste, toen ik van Nissan leaf overstapte naar tesla...
maar blijkbaar heb ik die nu... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Impry schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:15:
[...]

[Afbeelding]

Sinds de update (30.2) kan ik de ruitenwissers wel uitzetten met gebruik van TACC en AP!
Enige is dat hij soms toch weer terug springt naar Auto. Weet nog niet wat dat dan triggert, want dan gaat hij soms weer 'uit het niets' wissen.
:) Nice! Hier heb je dus geen S3XY buttons meer voor nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Laatst online: 08-06 22:06
Caayn schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:10:
[...]
Ik heb een Model Y LR uit september 2022. Nieuwste update gehad, alleen nog geen nieuwe park assist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Myaimistrue schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:13:
[...]

Musk was voor mij in elk geval de voornaamste reden om geen Tesla in overweging te nemen.
Prima, eigen keus toch? Je weet niet wat je mist en als je in de auto aan het genieten bent denk je echt niet aan Musk :+
Er is geen enkel bewijs dat Tesla zonder Musk minder succesvol zou worden. Zie Apple zonder Steve Jobs…
Net zo als er geen enkel bewijs is dat zijn grillen een negatieve deuk in een pakje boter slaan :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
spartacusNLD schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:00:

[Afbeelding]
M'n zomerbanden had ik op 3,1 en dat was fijn. Nu heb ik achter 3 en voor 2,9. Ga het zelf nog wel veranderen naar alles hetzelfde op 3,1. Scheelt pompen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
[...]

De laatste 5 niet Tesla's die ik gereden heb zat het ook aan de achterruitverwarming gekoppeld.

Ansicht logisch, je gebruikt het allemaal om naar achteren te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Is bij meer merken zo. Hyundai Ioniq 5 had dit in elk geval ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-06 16:17
Impry schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:15:
[...]

[Afbeelding]

Hier gaan veel mensen die issues ervaren met de ruitenwissers (i.c.m. autopilot) plezier van hebben. Je hebt nu op z'n minst in alle situaties volgens -zelf- controle over de ruitenwissers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Dix0r schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:40:
[...]

Hier gaan veel mensen die issues ervaren met de ruitenwissers (i.c.m. autopilot) plezier van hebben. Je hebt nu op z'n minst in alle situaties volgens -zelf- controle over de ruitenwissers.
Als ik de verhalen hier mag geloven is autopilot straks alleen nog maar voor mensen die 10 voor 2 het stuur vasthouden en maximaal 1 keer per minuut met de ogen knipperen :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-06 22:29
Wolly schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:44:
[...]

Als ik de verhalen hier mag geloven is autopilot straks alleen nog maar voor mensen die 10 voor 2 het stuur vasthouden en maximaal 1 keer per minuut met de ogen knipperen :o
Net een ( klein) stukje op Autopilot gereden met versie 2023.44.30.2, linkerhand liggend onder op het stuur, geen melding of ingreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
Wolly schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:21:
[...]

Prima, eigen keus toch? Je weet niet wat je mist en als je in de auto aan het genieten bent denk je echt niet aan Musk :+

[...]

Net zo als er geen enkel bewijs is dat zijn grillen een negatieve deuk in een pakje boter slaan :*)
Ik ken nochtans niemand die een Tesla koopt "want Musk". En als ik de gevolgen zie en lees van het weglaten van (regen- en parkeer-)sensoren en radars, dan denk ìk in elk geval wel aan de fratsen van Musk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Myaimistrue schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:58:
[...]

Ik ken nochtans niemand die een Tesla koopt "want Musk". En als ik de gevolgen zie en lees van het weglaten van (regen- en parkeer-)sensoren en radars, dan denk ìk in elk geval wel aan de fratsen van Musk.
Hij heeft ervoor gezorgd dat EV´s betaalbaar zijn, door bijvoorbeeld de hele andere manier van fabriceren. Maar ook door het weglaten van dealerships, het introduceren van monteurs die bij jou langs komen, continu prijsverlagingen zodra het even kon en torenhoge marges vergeleken met oude merken.

Dat zijn allemaal hele positieve dingen waardoor hij miljoenen auto´s heeft verkocht. Zelfs het weglaten van de parkeersensoren lijkt nu ten positieve zijn gekeerd met de nieuwste updates.

Om dan op een paar slakjes (ruitenwisser) zout te leggen, dat moet je helemaal zelf weten maar je doet jezelf tekort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Myaimistrue schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:13:
[...]

Musk was voor mij in elk geval de voornaamste reden om geen Tesla in overweging te nemen. Er is geen enkel bewijs dat Tesla zonder Musk minder succesvol zou worden. Zie Apple zonder Steve Jobs…
Voor iemand die geen Tesla in overweging neemt post je anders behoorlijk wat op dit specifieke forum dat gaat over de Model 3 en Y...

En diegene die met dat berichtje kwam over Disney+ gaf daarna aan ook sowieso geen Tesla te nemen...

Allemaal prima, en iedereen is welkom, maar wat is het nut daarvan? Ga lekker kennis en inzichten delen in het forum dat gaat over de auto die je wel hebt/koopt...

Niet dat ik een blinde Musk-fan ben. Integendeel. Ik vind wat Tesla teweeg brengt super (transitie naar EVe en duurzame energie versnellen), maar qua politieke stroming kan ik me helemaal niet vinden in veel van zijn uitingen.

Disney+ kan me gestolen worden eerlijk gezegd. Heb er even een abo op gehad voor €6 per maand of zo, totdat het in een keer zowat werd verdubbeld. En bangmakerij over leveranciers van remmen etc (wat ik een paar pagina's terug las) is compleet overtrokken.

Beetje een non-discussie die eigenlijk thuishoort in het algemene Tesla topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolly schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:06:
[...]

Hij heeft ervoor gezorgd dat EV´s betaalbaar zijn, door bijvoorbeeld de hele andere manier van fabriceren. Maar ook door het weglaten van dealerships, het introduceren van monteurs die bij jou langs komen, continu prijsverlagingen zodra het even kon en torenhoge marges vergeleken met oude merken.

Dat zijn allemaal hele positieve dingen waardoor hij miljoenen auto´s heeft verkocht. Zelfs het weglaten van de parkeersensoren lijkt nu ten positieve zijn gekeerd met de nieuwste updates.

Om dan op een paar slakjes (ruitenwisser) zout te leggen, dat moet je helemaal zelf weten maar je doet jezelf tekort.
Precies! Waarbij zelfs die ruitenwissers bij velen ook gewoon prima werken en er ook al is aangekondigd dat er aan wordt gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 15:11
Ik heb sinds gisteren de X.2 versie en schrok zojuist van het aantal phantom brakes. Ik reed net op TACC op een 60km-weg met fietspad stippellijnen en geen middenstreep en kreeg in een stuk van 2km liefst 3 phantom brakes vanwege tegenliggers . Zo heftig heb ik het niet eerder meegemaakt.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Myaimistrue
Wolly schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:06:
[...]

Hij heeft zeker verdiensten qua enterpreneurship en hij heeft met veel visie een vooruitstrevend en vernieuwend businessmodel neergezet en auto's die qua EV als referentie gelden.

Maar nu Tesla een gevestigd bedrijf is geworden, kan de vraag gesteld worden of het bedrijf niet beter een stabielere CEO zou krijgen.

En stellen "dat het weglaten van parkeersensoren ten positieve gekeerd is", tja dat is toch weer de dingen door een roze bril bekijken. Camera's zullen altijd problemen hebben als er minder licht is, als de camera vuil wordt enzovoort. Ik zie de regen- en parkeersensoren en radar's zelfs ooit nog terugkomen in de Tesla, want het is een illusie te denken dat je die hardware kunt vervangen door software. Je kunt namelijk niet in software corrigeren wat je hardware in sommige omstandigheden gewoon niet kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ifreerider
  • Laatst online: 06-06 09:21
InZane schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:27:
[...]

Ja, want er wordt nog niet genoeg betutteld -O-

Ik snap dat je geen Netflix moet kijken achter het stuur, maar een strike krijgen omdat je even naar je navigatie kijkt, kom op zeg. Nog even en het scherm moet op zwart tijdens het rijden.
Gelukkig gebruik ik toch nauwelijks Autopilot (gevaarlijk he!?).
Vandaag op een wat langere rit getest, maar het systeem is niet zo streng dat je gelijk een strike krijgt bij het kijken naar je scherm of niet goed vasthouden van je stuur. Pas als je er een aantal achter elkaar negeert. Ik had wel een strike te pakken, maar dat was ook terecht omdat ik iets te lang met mijn telefoon aan het klooien was. AP was toen wel voor de rit uitgeschakeld.. Daarna weer beschikbaar. Dit mag je 5x doen binnen een week.
Tja niet ideaal, maar ook niet onredelijk in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:02

Dogooder

dus...

Ifreerider schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:21:
[...]
AP was toen wel voor de rit uitgeschakeld.. Daarna weer beschikbaar. Dit mag je 5x doen binnen een week.
Tja niet ideaal, maar ook niet onredelijk in mijn ogen.
Dit heb ik nog nergens gelezen, is het 5 strikes in een week?
Dat je ongeveer een week een ban krijgt staat in de release notes. Maar dat is wat anders dan het eerste.

[ Voor 27% gewijzigd door Dogooder op 20-12-2023 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coelho schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:16:
Ik heb sinds gisteren de X.2 versie en schrok zojuist van het aantal phantom brakes. Ik reed net op TACC op een 60km-weg met fietspad stippellijnen en geen middenstreep en kreeg in een stuk van 2km liefst 3 phantom brakes vanwege tegenliggers . Zo heftig heb ik het niet eerder meegemaakt.
Misschien een definitiekwestie, maar als er tegenliggers zijn op dat soort wegen is het volgens mij geen 'phantom brake'. Net zoals een UFO geen UFO meer is als duidelijk is geworden wat voor object het was (oftewel niet meer 'unidentified')...

Maar goed, AP is voor dat soort wegen eigenlijk niet zo geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
En die weg heb je hiervoor ook al eens of vaker gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 18:14
Heb na de update hetzelfde, bij vrijwel elke tegenligger remt de auto.
Dit was 100% zeker voor de update op deze zelfde 60 km weg NIET het geval

Dit hebben ze 100% zeker aangepast.
Jammer want eerst reed ik deze 60 km wegen (dagelijks naar mijn werk ) gewoon op cruise control zonder brakes

Hoop dat ze dit weer aanpassen bij een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ifreerider
Dogooder schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:29:
[...]

Dit heb ik nog nergens gelezen, is het 5 strikes in een week?
Dat je ongeveer een week een ban krijgt staat in de release notes. Maar dat is wat anders dan het eerste.
Ah, goed punt. Was mijn eigen interpretatie. Hmmm. Hoe lang zou het wel zijn …

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJWwJaj1WTDHRoytLPfdgQn9Voo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xDXVAnppZF2b8xHoUoFkvP0z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 21:45
[Afbeelding]

Wat mij vooral opvalt is dat de auto in het vak achter degene die de foto maakt gewoon compleet verkeerd staat. (Op de camera links achter en op de HiFi weergave rechtsachter).
Dat geeft mij niet veel vertrouwen in het systeem…

Ik kijk volgens mij precies verkeerd om. Niets gezegd. Tof systeem :+

[ Voor 4% gewijzigd door Smobbo op 20-12-2023 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:39
Ik blijf het fascinerend vinden dat mensen het wel prima vinden om gestraft te worden door de systemen van hun auto. Heel bijzonder. Het is toch te gek voor woorden dat je 5 waarschuwingen krijgt en het dan over en uit is voor wie weet hoe lang.

Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 12:02
spartacusNLD schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:18:
[...]

:) Nice! Hier heb je dus geen S3XY buttons meer voor nodig!
Ik heb nog steeds 44.1 en ik kan altijd de ruitenwissers op elke stand zetten/ houden met TACC en AP. Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Naafkap schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:36:
Ik blijf het fascinerend vinden dat mensen het wel prima vinden om gestraft te worden door de systemen van hun auto. Heel bijzonder. Het is toch te gek voor woorden dat je 5 waarschuwingen krijgt en het dan over en uit is voor wie weet hoe lang.

Bizar.
Ik kan me er ook niet in vinden, maar het is geen keuze van Tesla. Het is conformeren aan de "wet". Weliswaar een Amerikaanse in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ifreerider
Naafkap schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:36:

Bizar.
Eens, ik vind het vooral prima dat het voor anderen zo werkt 😅

Ik zoek nog even verder, maar lees dat het om twee weken of 1 week gaat. Ik denk dat we een vrijwilliger nodig hebben om het te testen 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
The_Haunted schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:38:
[...]

Ik heb nog steeds 44.1 en ik kan altijd de ruitenwissers op elke stand zetten/ houden met TACC en AP. Vreemd
Ik dus niet.. echt heel raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Laatst online: 08-06 20:31
Nu de binnencamera opeens een echte functie heeft heb ik hem eens voor de grap geblokkeerd met de hand.

Deze is bij mij (highland) zo warm dat ik maar heel kort de hand erop kan houden. Lijkt me niet goed. Herkenbaar? Of heb ik een issue?
Pagina: 1 ... 195 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: