Die remmen houden dat prima joh, en anders voel je dat snel genoeg en zet je hem aan de kant. Niemand met gezond verstand vertrekt 100% vol van bovenaf een bergpas en rijdt vervolgens tientallen minuten vol remmend naar beneden.Myaimistrue schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:38:
[...]
Exact: er valt bizar veel te regenereren want er moet flink afgeremd worden. Als dat met de remmen moet, dan zal dat bizar veel warmte opwekken.
En ook vrachtwagens remmen af op de motor, anders is het niet te houden.
Wel, dat was nu net het punt: eens je met volle verstand 100% vol van een bergpas besluit te rijden, zal er niets anders opzitten dan vervolgens tientallen minuten continu remmend naar beneden te rijden.GeeMoney schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:41:
[...]
Die remmen houden dat prima joh, en anders voel je dat snel genoeg en zet je hem aan de kant. Niemand met gezond verstand vertrekt 100% vol van bovenaf een bergpas en rijdt vervolgens tientallen minuten vol remmend naar beneden.
Prima hoor, als je remmen zompig worden zet je hem aan de kant en geniet je even van het uitzicht.Myaimistrue schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:44:
[...]
Wel, dat was nu net het punt: eens je met volle verstand 100% vol van een bergpas besluit te rijden, zal er niets anders opzitten dan vervolgens tientallen minuten continu remmend naar beneden te rijden.
:strip_exif()/f/image/BEVQiBfNQZxWX9wtGMj5rvzU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0U6J9AtLnQw3gSb3DkIKHzJC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/v2h0Gb9YuaU3Et2cLVBEzhKU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pTdRDC7GTtHkV5XcA9FlvIiA.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik ooit een week AP verbod krijgt gaat hij naar de dealer voor reparatie, wat een bullshit.
Mijn interieur camera zit al sinds dat ik em kocht dicht. Tegenwoordig komt de nag (blauwe bars) al na 10 seconden. Als ik donderdag om 07:00 over een knooppunt ga krijg ik ‘m wel eens omdat ik AAN HET OPLETTEN BEN. Als ik dan na 5 weken een week AP verbod krijg is dat echt onzin.
[ Voor 8% gewijzigd door _eLMo_ op 19-12-2023 18:22 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Iemand met een m3 Highland die de kerst update al binnen heeft?
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Je hoeft de update toch niet te downloaden?_eLMo_ schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:18:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik ooit een week AP verbod krijgt gaat hij naar de dealer voor reparatie, wat een bullshit.
Mijn interieur camera zit al sinds dat ik em kocht dicht. Tegenwoordig komt de nag (blauwe bars) al na 10 seconden. Als ik donderdag om 07:00 over een knooppunt ga krijg ik ‘m wel eens omdat ik AAN HET OPLETTEN BEN. Als ik dan na 5 weken een week AP verbod krijg is dat echt onzin.
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Jawel? Als je dit weigert gaat de auto hem op begeven moment installeren over z’n mobiele verbinding. En je krijgt elke dag popups tot je op ja drukt.spartacusNLD schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:24:
[...]
Je hoeft de update toch niet te downloaden?
In de voorwaarden staat ook: geen updates installeren = garantie weg.
Dit is dus verplicht.
Die blauwe balken verschijnen denk ik pas na ongeveer 20 seconden. Je moet dan even het stuur vasthouden, zodat het systeem zeker weet dat je nog aanwezig bent. Je moet vijf keer een gedwongen uitschakeling van de autopilot meemaken. Met andere woorden, als je tijdens het rijden de melding krijgt dat je gedurende de rit geen autopilot meer mag gebruiken. Dit betekent dat je dus eerst vijf ritten moet maken waarbij de autopilot wordt uitgeschakeld en dan pas gaat de straf in. Interieur camera heb ik ook uitstaan. Maar denk dat dit niet veel uitmaakt._eLMo_ schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:18:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Inderdaad, het is geen 30 ton vrachtwagen.GeeMoney schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:41:
[...]
Die remmen houden dat prima joh, en anders voel je dat snel genoeg en zet je hem aan de kant. Niemand met gezond verstand vertrekt 100% vol van bovenaf een bergpas en rijdt vervolgens tientallen minuten vol remmend naar beneden.
Maar talsnog zijn er "professionele" chauffeurs die toch op de rem remmen ipv de motor..
Mooie review (beetje clickbait titel wel):
Wat zijn de kosten ongeveer voor ruit en lak coating en eventuele overige kosten van de detailed om de lak helemaal gaaf te krijgen?spartacusNLD schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:48:
[...]
Nog niet. Enkel een keer door de detailer voordat alle ruit en lak coating er op ging. Dit was vrijwel direct na afhalen. Ik wacht nog op de foam cannon voor op de karcher hogedruk (komt van de week). Daarna de eerste handwas door mijzelf![]()
De ruitenwissers zelf wel een keer goed afgenomen en schoongemaakt met spray. Dat hielp maar een paar dagen.
Neig ook naar de zwarte highland en gezien de reacties omtrent de lak is het dan geen overbodige luxe om de auto nog even langs een detailer te doen.
Ik stuur je een PB. het werdt eerder als reclame gezien dat ik hier te enthousiast was over mijn detailer..RAJ_B schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:47:
[...]
Wat zijn de kosten ongeveer voor ruit en lak coating en eventuele overige kosten van de detailed om de lak helemaal gaaf te krijgen?
Neig ook naar de zwarte highland en gezien de reacties omtrent de lak is het dan geen overbodige luxe om de auto nog even langs een detailer te doen.
Als je met een ICE de motorrem niet gebruikt en je rijdt al remmend de pas af, dan loopt je remsysteem gewoon schade op omdat de boel veel te heet wordt. Als je dit met een EV, met een nog hoger gewicht, ook doet zonder regeneratief remmen, wordt de boel gewoon echt overbelast. Ik zou daar niet te makkelijk over denken als je auto je lief is.mitsumark schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:43:
[...]
Inderdaad, het is geen 30 ton vrachtwagen.
Maar talsnog zijn er "professionele" chauffeurs die toch op de rem remmen ipv de motor..
Uh-huh. Ik heb al eens iemand meegemaakt die zijn plastic wieldoppen had laten smelten omdat hij alleen op de rem naar beneden ging. Nee, dat is echt geen theoretisch probleem bij auto's in de bergen.mitsumark schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:43:
[...]
En er werd advies gegeven om tot 100% op te laden bij de wintersport. Nee, dat moet je dus niet doen, je moet bij aankomst de route naar huis laten plannen en dan zie je wel tot hoever de accu volgeremd wordt met regeneratief remmen, en die marge moet je aanhouden bij het laden.
Signatures zijn voor boomers.
Ja natuurlijk, Nederlanders, ze weten alles van bergenmitsumark schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:43:
[...]
Dit werkt niet. Been there, done that (laatste keer vanuit Serfaus wat een mooie weg het dal in is). Je accu is te koud (aangenomen dat je niet ver boven nul graden Celsius zit) en er komt netto niets bij.nick93192 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:37:
Helder, we hebben inderdaad nog een afdaling voor de boeg op de terugweg. Dan zetten we 'm weg met 80-90% en pakken we nog wat regeneratie mee. Dank voor het meedenken
the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it
Die remmen kunnen een bergpas prima hebben. Zolang je maar niet continu slepend remt.
Af en toe gewoon even voor een bocht stevig afremmen en dan weer lekker los..
Je ziet genoeg mensen (vooral Nederlanders) met de remlichten continu aan de berg afdalen, ja dan gaat je remvloeistof vanzelf aan de kook..
Je ziet genoeg mensen (vooral Nederlanders) met de remlichten continu aan de berg afdalen, ja dan gaat je remvloeistof vanzelf aan de kook..
@spartacusNLD dacht eens kijken waar de matten zijn maar ik zie in mijn account dat het geannuleerd is bij jou ook?spartacusNLD schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:59:
[...]
Die tapes matten zijn gewoon exact de zelfde matten als de gene die ik van alixpress link. Dus bespaar je de euro's. Gewoon voor achteraf betalen kiezen met Klarna en je bent safe.
Ik heb ondertussen al een retourverzoek bij 2befair ingediend en matten van alixpress besteld die ik gelinkt heb. Zorg wel dat je deze selecteert (als je een m3 highland hebt)
[Afbeelding]
Zien er beter uit dan die rubbere van 2befair achteraf. Hopelijk sluiten ze wel wat beter aan dan de foto's..![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ps: Al bezig geweest met metalen pedalen en de screen protector?
Onnodig allemaal, er is regeneratie als je het een beetje anticipeert (niet vertrekken aan 100% - met warme batterij in de winter). Beter voor de remmen, voor de banden, voor het milieu en ook nog eens voor de range en de portemonnee en de veiligheid.Lieuwe15 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:15:
Die remmen kunnen een bergpas prima hebben. Zolang je maar niet continu slepend remt.
Anoniem: 1456812
Is er iemand met de highland al achter gekomen of de ledstrip helderheid aangepast kan worden? Hij dimt erg snel adhv het licht buiten wat ik persoonlijk zonde vind. Het loopt niet sync met de helderheid van het scherm in ieder geval, wanneer ik die op 100% zet dimt de ledstrip alsnog.
Ik had ze zelf al geannuleerd omdat mijn vrouw verboden had dat we plastic in de auto zouden toevoegenAsbes schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:22:
[...]
@spartacusNLD dacht eens kijken waar de matten zijn maar ik zie in mijn account dat het geannuleerd is bij jou ook?
Ps: Al bezig geweest met metalen pedalen en de screen protector?
De screen protector ga ik van Spigen aanschaffen, zij gaven mij 2 weken geleden aan dat we binnen 2 maanden met M3 highland accessoires zouden komen. Metalen pedalen heb ik geen behoefte aan.
[ Voor 19% gewijzigd door spartacusNLD op 19-12-2023 19:26 ]
is niet aan te passen.Anoniem: 1456812 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:24:
Is er iemand met de highland al achter gekomen of de ledstrip helderheid aangepast kan worden? Hij dimt erg snel adhv het licht buiten wat ik persoonlijk zonde vind. Het loopt niet sync met de helderheid van het scherm in ieder geval, wanneer ik die op 100% zet dimt de ledstrip alsnog.
Ja, al is dit in de winter en met de huidige autos (geventileerde schijven) echt veel minder.Lieuwe15 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:15:
the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it
Volgens mij scheelt het wel wat voor accu je hebt. LFP heb ik geen ervaring mee, maar met een model 3 LR vorig jaar maart met 70% uit een koud Les Arc 2000 , volle sneeuwstorm, vertrokken en ik kwam met 75% in het dal aan.DaMightyWackO schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:08:
[...]
Dit werkt niet. Been there, done that (laatste keer vanuit Serfaus wat een mooie weg het dal in is). Je accu is te koud (aangenomen dat je niet ver boven nul graden Celsius zit) en er komt netto niets bij.
Koude heeft minder invloed op de Nikkel Cadmium batterijen, volgens mij .
Dit dus, het was vooral een probleem toen auto’s nog trommelremmen hadden. De wielcilinder gevuld met wat remolie zit daar middenin, en er is daar vrijwel geen ventilatie.DaMightyWackO schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:25:
[...]
Ja, al is dit in de winter en met de huidige autos (geventileerde schijven) echt veel minder.
Met geventileerde schijven moet je echt al gek doen, en heel snel afdalen om die echt heet te stoken.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Welke auto heeft Nikkel Cadmium batterijen?Mackeessie schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:44:
[...]
Volgens mij scheelt het wel wat voor accu je hebt. LFP heb ik geen ervaring mee, maar met een model LR vorig jaar maart met 70% uit een koud Les Arc 2000 , volle sneeuwstorm, vertrokken en ik kwam met 75% in het dal aan.
Koude heeft minder invloed op de Nikkel Cadmium batterijen .
Ah ok zien er goed uit. Wat gaat dat kosten?spartacusNLD schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:24:
[...]
Ik had ze zelf al geannuleerd omdat mijn vrouw verboden had dat we plastic in de auto zouden toevoegenDus dat wordt dan maar extra veel stofzuigen en wachten tot deze matten voor de highland beschikbaar komen: https://3dmatsusa.com/col...=MjAyNEBURVNMQUBNT0RFTCAz (dit is wel echt het neusje van de zalm wat betreft tesla vloer matten)
De screen protector ga ik van Spigen aanschaffen, zij gaven mij 2 weken geleden aan dat we binnen 2 maanden met M3 highland accessoires zouden komen. Metalen pedalen heb ik geen behoefte aan.
Ik lees op internet dat de schermen gewoon 15 inch zijn en dus de protectors werken van alles m3 versies. Dus weet niet wat er specifiek voor highland anders zou zijn. Ik wacht ook op spigen
en interieur bakjes.
Hij bedoelt NCM vermoed ik, nikkel, kobalt, mangaan. Die hebben betere eigenschappen bij koud weer dan LPF.Tommie12 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:46:
[...]
Welke auto heeft Nikkel Cadmium batterijen?
Was met een P en LR (dus ook nog een n=2Mackeessie schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:44:
[...]
Volgens mij scheelt het wel wat voor accu je hebt. LFP heb ik geen ervaring mee, maar met een model LR vorig jaar maart met 70% uit een koud Les Arc 2000 , volle sneeuwstorm, vertrokken en ik kwam met 75% in het dal aan.
Koude heeft minder invloed op de Nikkel Cadmium batterijen .
Amazon heeft in hun omschrijving van de screenprocectors staan dat ze enkel voor de oude m3 geschikt zijn. Dus die zullen we een hoop retouren hebben ontvangen.Asbes schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:49:
[...]
Ah ok zien er goed uit. Wat gaat dat kosten?
Ik lees op internet dat de schermen gewoon 15 inch zijn en dus de protectors werken van alles m3 versies. Dus weet niet wat er specifiek voor highland anders zou zijn. Ik wacht ook op spigen
en interieur bakjes.
Interieur bakjes kan je ook op aliexpress bestellen. Ik heb deze besteld: https://nl.aliexpress.com...oWxS&gatewayAdapt=glo2nld
passen perfect en een stuk goedkoper. (kies dan wel de ''Flocking Kit'')
[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 19-12-2023 19:53 ]
Of slofjes voor in de autospartacusNLD schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:24:
[...]
Ik had ze zelf al geannuleerd omdat mijn vrouw verboden had dat we plastic in de auto zouden toevoegenDus dat wordt dan maar extra veel stofzuigen en wachten tot deze matten voor de highland beschikbaar komen: https://3dmatsusa.com/col...=MjAyNEBURVNMQUBNT0RFTCAz (dit is wel echt het neusje van de zalm wat betreft tesla vloer matten)
.
Vreemd dat je 44.30.2 nog krijgt vandaag. .4 is al uit, dus ik zou verwachten dat je die zou krijgen.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ja, zie het nu. Vreemd, ik kreeg in eerste instantie een filmpje waarin hij het heeft over een horloge.Oekol schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:43:
[...]
Je hebt het filmpje ook gekeken of is het bij jou een skoda?
Opzich met de nieuwe update te maken niet?
De meeste accommodaties staan ook niet bovenaan een berg waar je tientallen minuten vanaf rijdt. Dus dat maakt ook wel verschil.Myaimistrue schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:44:
[...]
Wel, dat was nu net het punt: eens je met volle verstand 100% vol van een bergpas besluit te rijden, zal er niets anders opzitten dan vervolgens tientallen minuten continu remmend naar beneden te rijden.
Ik ben diverse keren met een Tesla op wintersport geweest en vertrok dan bijna altijd met volle batterij op de terugweg. Nog nooit een probleem mee gehad.
Nieuwe 3D HiFi park assist werkt al best goed! eindelijk
Vooruit stopt hij nog steeds wel vroeg bij stoepranden enzo. Voor een muur 20cm bij mij nu, maar voor stoeprand 60-70cm.
En die custom lock geluiden
Vooruit stopt hij nog steeds wel vroeg bij stoepranden enzo. Voor een muur 20cm bij mij nu, maar voor stoeprand 60-70cm.
En die custom lock geluiden

[ Voor 38% gewijzigd door _eLMo_ op 19-12-2023 20:38 ]
Op Tmc-forum heeft er iemand youtube filmpje gedeeld waaruit blijkt dat matrix lichten actief zouden zijn…
Kan iemand dit bevestigen?
YouTube: I grandi assenti nell'UPDATE Tesla 2023.44.30 di Natale: FARI MATRIX...
Blijkt spijtig genoeg niet waar te zijn
YouTube: I grandi assenti nell'UPDATE Tesla 2023.44.30 di Natale: FARI MATRIX...
Blijkt spijtig genoeg niet waar te zijn
[ Voor 51% gewijzigd door Snakefoodjah op 19-12-2023 21:11 ]
Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻
Net gereden met de update en bij mij werkten ze nog als vanouds (grootlicht en dimlicht aan/uit).Snakefoodjah schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:55:
Op Tmc-forum heeft er iemand youtube filmpje gedeeld waaruit blijkt dat matrix lichten actief zouden zijn…
En dat filmpje zijn duidelijk geen Tesla lampen omdat ze een knik tussen rechter en linker lamp hebben, terwijl Tesla 2 puisten heeft (voor elke lamp 1 puist op het lichtbeeld).
Filmpje / VAG
/f/image/BOjavF2hssH9nv5fLNDZ2bvk.png?f=fotoalbum_large)
Tesla Y (overdreven afstelling).
/f/image/KRs5Qh1NaYhfgj6Z39pCy7Tv.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 45% gewijzigd door _eLMo_ op 19-12-2023 21:07 ]
Ja._eLMo_ schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:00:
[...]
Net gereden met de update en bij mij werkten ze nog als vanouds (grootlicht en dimlicht aan/uit).
En dat filmpje zijn duidelijk geen Tesla lampen omdat ze een knik tussen rechter en linker lamp hebben, terwijl Tesla 2 puisten heeft (voor elke lamp 1 puist op het lichtbeeld).
Filmpje / VAG
[Afbeelding]
Tesla Y (overdreven afstelling).
[Afbeelding]
Ondertussen staat er al bij dat het gaat over wat er nog mist in de holiday update.
Spijtig.
Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻
Inderdaad, ik bedoel de NCM batterij, sorry voor de verwarring.Myaimistrue schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:52:
[...]
Hij bedoelt NCM vermoed ik, nikkel, kobalt, mangaan. Die hebben betere eigenschappen bij koud weer dan LPF.
Dit soort filmpjes zijn clickbait… wellicht eerst even goed kijken?Snakefoodjah schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:09:
[...]
Ja.
Ondertussen staat er al bij dat het gaat over wat er nog mist in de holiday update.
Spijtig.
Zo ook ruim 65% met jou. Zal de komende dagen wel vlot trekken.
Update Distribution
- 33.6% Holiday Update
- 29.5% 2023.44
- 7.3% .38
- 22.4% 2023.27
- 7.2% others
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Die van 10 min geleden zit er nog niet bij denk ik. er is een hele grote x.2 wave eruit gegaan. wel gek dat ze x.2 blijven pushen als er al een x.4 is..Oekol schreef op woensdag 20 december 2023 @ 07:17:
[...]
Zo ook ruim 65% met jou. Zal de komende dagen wel vlot trekken.
Update DistributionPercentage of fleet on each major update. Based on stats by TeslaFi. * Others
- 33.6% Holiday Update
- 29.5% 2023.44
- 7.3% .38
- 22.4% 2023.27
- 7.2% others
Uiteraard…Myaimistrue schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:35:
[...]
Ooit al eens in de Alpen gereden?
En "Als je tientallen minuten naar beneden rijdt dan zal je ondertussen al best een beetje kunnen regenereren.": dat lijkt me niet, met een 100% volle batterij kan je namelijk niet regenereren en dat is net wat je wil als je tientallen minuten naar beneden rijdt.
Een EV verbruikt ook als hij de berg af gaat wel energie hè, voor de airco bijvoorbeeld. Er gaat dus wel iets uit de accu. Hij loopt alleen (door het regenereren!) ook gelijk weer vol.
Enig idee hoe de scheetjes op afstand gerepareerd kunnen worden? Sinds een paar software builds doet deze het niet meer. Mijn dochtertje vraagt hierom.
Heeft iemand met HW2.5 al de holiday update geïnstalleerd?
Hij staat hier klaar, maar ik ben wat huiverig voor extra AP gezeur…
Zover ik begrijp is er voor een HW2.5 auto ook niet zoveel interessants bij? Dat hippe parkeren komt ‘later’ begreep ik. Ik heb geen pedestrian warning geluid aan de buitenkant van de auto, dus die gekke lock geluidjes zullen ook wel niet werken?
Hij staat hier klaar, maar ik ben wat huiverig voor extra AP gezeur…
Zover ik begrijp is er voor een HW2.5 auto ook niet zoveel interessants bij? Dat hippe parkeren komt ‘later’ begreep ik. Ik heb geen pedestrian warning geluid aan de buitenkant van de auto, dus die gekke lock geluidjes zullen ook wel niet werken?
Zorgelijk dat als de baas van Tesla ruzie heeft met iemand je auto potentieel functies verliest.
Het wordt tijd dat de labiele CEO het bedrijf verkoopt, voor er ongelukken gebeuren.
Wij nemen dit mee in de keuze of we onze Model 3 vervangen door een nieuwe Tesla. Antwoord is nu dus nee, los van andere functionelere redenen. Nu kan de Disney app mij gestolen worden, alleen is elke driftbui van Musk van invloed op je auto op deze manier.
Het wordt tijd dat de labiele CEO het bedrijf verkoopt, voor er ongelukken gebeuren.
Ik hoop maar dat hij nooit ruzie krijgt met de makers van remmen of banden ofzo. Bizar dit.Tesla has removed Disney+ from some of its vehicles amid Elon Musk having an online fight with Disney CEO Bob Iger. The fight started when Disney halted its advertising on X after Musk agreed with and amplified antisemitic content, for which he eventually apologized.
Every week, there’s a new drama with Elon Musk on X, formerly known as Twitter. It sometimes indirectly affects Tesla, but this time, it affects it directly.
Wij nemen dit mee in de keuze of we onze Model 3 vervangen door een nieuwe Tesla. Antwoord is nu dus nee, los van andere functionelere redenen. Nu kan de Disney app mij gestolen worden, alleen is elke driftbui van Musk van invloed op je auto op deze manier.
Zo, dat is wel heel zorgwekkend inderdaad. Nu gaat het om een absoluut-niet-cruciale app, maar het is een glijdende schaal.NiGeLaToR schreef op woensdag 20 december 2023 @ 07:27:
Zorgelijk dat als de baas van Tesla ruzie heeft met iemand je auto potentieel functies verliest.
[...]
Ik hoop maar dat hij nooit ruzie krijgt met de makers van remmen of banden ofzo. Bizar dit.
Ik begin er langzaam over te denken om mijn bestelde MY bedrijfsauto - maart volgend jaar - te vervangen door een MG Marvel R. Maarja, is Chinese ellende beter dan Elon's ellende?
Ik heb van de week 2023.40.33.4 geïnstalleerd, maar het valt mij op dat er geen flitsers e.d. getoond worden. Premium connectivity is actief.
Op Notateslaapp zie ik dat Navigation > Online Routing aan moet staan. Ik heb de optie “Actuele verkeersinformatie” aan staan.
Op Notateslaapp zie ik dat Navigation > Online Routing aan moet staan. Ik heb de optie “Actuele verkeersinformatie” aan staan.
[ Voor 32% gewijzigd door Dj-sannieboy op 20-12-2023 08:22 ]
Hoe kan dit? er zitten toch geen matrix lampen in de Highland?
bron: https://tff-forum.de/t/wi...gen/100784/1358?u=eivissa
:strip_exif()/f/image/PUQhqHgAOadAB0B03bAVkg8P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PUQhqHgAOadAB0B03bAVkg8P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WfTfvRy6WlLAIDy5i2JQ5OWa.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 20-12-2023 07:43 ]
Dat is de vraag: als China al iets met je auto wil is dat je hem blijft gebruiken, maar het is China die Tesla verbannen heeft van overheids locaties ivm zorgen over.. spionage.XelaRetak schreef op woensdag 20 december 2023 @ 07:37:
[...]
Zo, dat is wel heel zorgwekkend inderdaad. Nu gaat het om een absoluut-niet-cruciale app, maar het is een glijdende schaal.
Ik begin er langzaam over te denken om mijn bestelde MY bedrijfsauto - maart volgend jaar - te vervangen door een MG Marvel R. Maarja, is Chinese ellende beter dan Elon's ellende?
Nu kun je als het een always connected auto is in theorie het verkeer bestuderen enzo, maar kan China in geval van een politieke rel wellicht je auto straffen. Dan koopt alleen niemand meer een Chinese auto.
Vwbt Musk: hij regeert alleen, is mentaal labiel momenteel en heeft niemand meer die hem kan of wil tegenhouden. Gebrek aan checks and balances is vooral zorgwekkend. En wij hebben nog geen keuze gemaakt maar weet wel dat het geen Tesla wordt. Meeste mensen trekken zich hier overigens (nog) niets van aan, gezien de verkoopcijfers.
Heb ook nergens al bevestigd gezien, dat het in NL zou komen. Zou wel erg balen zijn want dit is erg welkom!Dj-sannieboy schreef op woensdag 20 december 2023 @ 07:37:
Ik heb van de week 2023.40.33.4 geïnstalleerd, maar het valt mij op dat er geen flitsers e.d. getoond worden. Premium connectivity is actief.
Heb je de Online Routing in Navigation aan staan? Volgens deze site zou het wel beschikbaar moeten zijn in NL: https://www.notateslaapp..../2023.44.30/release-notesDj-sannieboy schreef op woensdag 20 december 2023 @ 07:37:
PhD i.o.
Ik heb een flitspaal naast m'n huis zo ongeveer. Zal vandaag eens checken wat die zegt.Maximus schreef op woensdag 20 december 2023 @ 07:49:
[...]
Heb je de Online Routing in Navigation aan staan? Volgens deze site zou het wel beschikbaar moeten zijn in NL: https://www.notateslaapp..../2023.44.30/release-notes
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Die staat daar met een specifieke reden, voor jou?Oekol schreef op woensdag 20 december 2023 @ 07:51:
[...]
Ik heb een flitspaal naast m'n huis zo ongeveer. Zal vandaag eens checken wat die zegt.
PhD i.o.
Tja, Elon kan wel eens vreemd reageren. Dat is denk ik ook een reden dat Tesla zo succesvol is en het een genot is en blijft om er in te rijden.NiGeLaToR schreef op woensdag 20 december 2023 @ 07:27:
[...]
Ik hoop maar dat hij nooit ruzie krijgt met de makers van remmen of banden ofzo. Bizar dit.
Ik denk dat je vooral jezelf tekort doet als je om deze reden een ander merk neemt.
Beetje OT, maar deze podcast van een klein uur met Walter Isaacson geeft je wel wat inzichten in het karakter en de wispelturigheid van Elon.Wolly schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:05:
[...]
Tja, Elon kan wel eens vreemd reageren. Dat is denk ik ook een reden dat Tesla zo succesvol is en het een genot is en blijft om er in te rijden.
Ik denk dat je vooral jezelf tekort doet als je om deze reden een ander merk neemt.
https://maandoverzicht.ne...-special-walter-isaacson/
Daar denk ik zelf als Tesla rijder anders over. De grillen van Musk zijn in dit geval eerder een bedreiging dan positief te noemen. Dit is gewoon puur persoonlijke vetes via je bedrijven uitspelen en daar ook nog klanten mee benadelen door ze functionaliteit te ontzeggen. Ik heb daar als consument toch een stuk minder begrip voor eerlijk gezegd.Wolly schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:05:
[...]
Tja, Elon kan wel eens vreemd reageren. Dat is denk ik ook een reden dat Tesla zo succesvol is en het een genot is en blijft om er in te rijden.
De optie “Actuele verkeersinformatie” staat aan.Maximus schreef op woensdag 20 december 2023 @ 07:49:
[...]
Heb je de Online Routing in Navigation aan staan? Volgens deze site zou het wel beschikbaar moeten zijn in NL: https://www.notateslaapp..../2023.44.30/release-notes
Het viel mij op dat je met de 30.4 update in AP toch wel meer kracht in het stuur moet geven anders begint hij erg snel te "naggen" Parkeren heb ik alleen nog maar in het donker gedaan maar ook dan heb je er meer gevoel bij of je binnen de lijntjes kleurt. Dat was ook vooral waar ik de 360 camera voor gebruikte in de Quashqai
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ik snap het ook wel, de leaseprijzen voor MY zijn erg goed, er zijn ongelofelijk veel 3rd party accesoires voor. Als ik m'n order cancel/verander zit ik ook al met een hele verzamelijk (campeer) spullen die Tesla specifiek zijn e.d.NiGeLaToR schreef op woensdag 20 december 2023 @ 07:42:
[...]
Dat is de vraag: als China al iets met je auto wil is dat je hem blijft gebruiken, maar het is China die Tesla verbannen heeft van overheids locaties ivm zorgen over.. spionage.
Nu kun je als het een always connected auto is in theorie het verkeer bestuderen enzo, maar kan China in geval van een politieke rel wellicht je auto straffen. Dan koopt alleen niemand meer een Chinese auto.
Vwbt Musk: hij regeert alleen, is mentaal labiel momenteel en heeft niemand meer die hem kan of wil tegenhouden. Gebrek aan checks and balances is vooral zorgwekkend. En wij hebben nog geen keuze gemaakt maar weet wel dat het geen Tesla wordt. Meeste mensen trekken zich hier overigens (nog) niets van aan, gezien de verkoopcijfers.
Daar komt nog bj dat je voor het geld eigenlijk niet echt andere opties hebt als je ruimte van de MY wilt behouden/benutten.
Ik heb de Marvel R Perfomance destijds ook test gereden, rijdt prima maar je hebt achterin veel minder ruimte, en het entertainmentsysteem maakt je ook verdrietig.
Nu heb je ook de BYD Seal, da's wel een bijzonder goede deal kwa LFP batterij & range, maar weer een sedan dus camperen kun je wel vergeten. En dat vind ik met een hond & de kosten die ik bespaar door m'n camper te verkopen weer een slechte deal.
Zit ik toch bijna financieel vast aan de MY kwa keuze. Heeft 'ie mooi voor elkaar ouwe Musk
Ik ben bij grotere updates een beetje huiverig om te updaten omdat ik bang ben dat de parkeersensoren die op mijn auto zitten worden uitgeschakeld en de auto 'gewoon' ook overgaat naar vision met 3D-view (idem toen de vision-update kwam). Dit kan ik nooit in de omschrijving terugvinden en we zijn nogal wat rigoreuze wijzigingen gewend bij Tesla
[ Voor 7% gewijzigd door Divak op 20-12-2023 08:43 ]
Auto's met de USS krijgen de 3D-view nog niet. Voorlopig alleen de Vision-Only modellen.Divak schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:43:
Ik ben bij grotere updates een beetje huiverig om te updaten omdat ik bang ben dat de parkeersensoren die op mijn auto zitten worden uitgeschakeld en de auto 'gewoon' ook overgaat naar vision met 3D-view (idem toen de vision-update kwam). Dit kan ik nooit in de omschrijving terugvinden en we zijn nogal wat rigoreuze wijzigingen gewend bij Tesla
[ Voor 3% gewijzigd door Damian op 20-12-2023 08:46 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Voordeel van tesla is nu toch net dat ze heel veel zelf in handen houden. Dus minder afhangen van andere onderaannemers. Dus zo veel zorgen zou ik mij niet maken.XelaRetak schreef op woensdag 20 december 2023 @ 07:37:
[...]
Zo, dat is wel heel zorgwekkend inderdaad. Nu gaat het om een absoluut-niet-cruciale app, maar het is een glijdende schaal.
Ben je van plan je MY te gebruiken als camper? Of als grote auto om (tent)kampeerspullen te vervoeren?XelaRetak schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:40:
[...]
Ik snap het ook wel, de leaseprijzen voor MY zijn erg goed, er zijn ongelofelijk veel 3rd party accesoires voor. Als ik m'n order cancel/verander zit ik ook al met een hele verzamelijk (campeer) spullen die Tesla specifiek zijn e.d.
Nu heb je ook de BYD Seal, da's wel een bijzonder goede deal kwa LFP batterij & range, maar weer een sedan dus camperen kun je wel vergeten. En dat vind ik met een hond & de kosten die ik bespaar door m'n camper te verkopen weer een slechte deal.
Ja eens, in bepaalde situaties gaat hij nu direct naar een audio signaal ipv blauwe gloed.winwiz schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:31:
Het viel mij op dat je met de 30.4 update in AP toch wel meer kracht in het stuur moet geven anders begint hij erg snel te "naggen" Parkeren heb ik alleen nog maar in het donker gedaan maar ook dan heb je er meer gevoel bij of je binnen de lijntjes kleurt. Dat was ook vooral waar ik de 360 camera voor gebruikte in de Quashqai
Nadat je AP activeert met name. Als ik van rijstrook gewisseld ben en ik zet AP weer aan en ik zet niet binnen 3-5 seconden druk op het stuur is het gelijk een waarschuwingspiep.
Stuur loslaten daarna zorgt wel eerst voor blauwe gloed (maar dat doe ik nooit).
Je word gedrilled nu om druk op je stuur te houden dus

Als "camper", dat wil zeggen, ik heb zo'n Tescamp matras voor achterin, een koelkast, een passende tent die achter aanhaakt etc.basto11 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:50:
[...]
Ben je van plan je MY te gebruiken als camper? Of als grote auto om (tent)kampeerspullen te vervoeren?
De BYD Seal haalt het niet bij M3 zo blijkt oa vwb efficientieXelaRetak schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:40:
[...]
Zit ik toch bijna financieel vast aan de MY kwa keuze. Heeft 'ie mooi voor elkaar ouwe Musk
YouTube: NEW BYD Seal vs Tesla Model 3 vs VW ID.7 – best EV? | Road trip cost...
Efficientie maak ik mij niet zo'n zorgen om, de Tesla's hebben een vrij groot "sluip"verbruik tijdens het staan, de app openen etc. Daar gaan zoveel KwH's aan verloren die in dat soort tests nooit meegenomen worden.jheerink14 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:05:
[...]
De BYD Seal haalt het niet bij M3 zo blijkt oa vwb efficientie
YouTube: NEW BYD Seal vs Tesla Model 3 vs VW ID.7 – best EV? | Road trip cost...
Daarbij heeft de BYD een LFP battery en de M3 (long range iig) niet. Waar je de M3 tussen de 20-80 of 10-80 % moet houden, kan de Seal gewoon van 100 naar 0%
[ Voor 10% gewijzigd door XelaRetak op 20-12-2023 09:09 ]
Wat is vrij groot op jaarbasis? En wat is dat bij andere ev merken?XelaRetak schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:08:
[...]
Efficientie maak ik mij niet zo'n zorgen om, de Tesla's hebben een vrij groot "sluip"verbruik tijdens het staan, de app openen etc. Daar gaan zoveel KwH's aan verloren die in dat soort tests nooit meegenomen worden.
Die vampire drain valt erg mee hoor. De laatste 4 dagen had ik niet gereden, wel regelmatig gekeken of de update er was. en was totaal 1% kwijt.XelaRetak schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:08:
[...]
Efficientie maak ik mij niet zo'n zorgen om, de Tesla's hebben een vrij groot "sluip"verbruik tijdens het staan, de app openen etc. Daar gaan zoveel KwH's aan verloren die in dat soort tests nooit meegenomen worden.
Daarbij heeft de BYD een LFP battery en de M3 (long range iig) niet. Waar je de M3 tussen de 20-80 of 10-80 % moet houden, kan de Seal gewoon van 100 naar 0%
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ik zag een filmpje van de Highland dat die het licht verschuift voor een tegemoetkomer, dat is wat anders dan matrix, geen idee of dat officieel was.spartacusNLD schreef op woensdag 20 december 2023 @ 07:42:
Hoe kan dit? er zitten toch geen matrix lampen in de Highland?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zie ook deze foto (mijn lampen hebben deze codering niet in de highland)
:strip_exif()/f/image/iudSEIp2QTPcT38YU3H889X4.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb sinds een week Enhanced Autopilot, maar ik kwam er dus achter dat navigeren op autopilot gewoon dus niet werkt als het regent. Dan staat er: "Slecht weer gedetecteerd, navigeren op autopilot niet mogelijk"
Maar weet iemand waarom?
Autopilot zelf werkt wel, auto lane change werkt ook tijdens regen. Dus dan zou je zeggen dat navigeren naar de juiste rijbaan ook wel zou moeten kunnen.
Maar weet iemand waarom?
Autopilot zelf werkt wel, auto lane change werkt ook tijdens regen. Dus dan zou je zeggen dat navigeren naar de juiste rijbaan ook wel zou moeten kunnen.
Gister de holiday update gedaan. Alleen vanochtend bleken de dode hoek cameras niet te werken. Dus ook geen cruise control en autopilot. Das niet fijn tijdens een rit van 3 uur. Ook een reset mocht niet baten?
Meer mensen met dit probleem? Gister na de update werkte alles prima in eerste instantie.
Meer mensen met dit probleem? Gister na de update werkte alles prima in eerste instantie.
Myaimistrue schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:52:
Hij bedoelt NCM vermoed ik, nikkel, kobalt, mangaan. Die hebben betere eigenschappen bij koud weer dan LPF.
Beide fout, de gebruikelijke naam voor dit batterijtype is NMC,Mackeessie schreef op woensdag 20 december 2023 @ 00:40:
Inderdaad, ik bedoel de NCM batterij, sorry voor de verwarring.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Eindelijk mijn M3 Highland Ultra Red opgehaald! Ben er heel blij mee, alleen heb ik mijn laadpas nog niet ontvangen van de leasemaatschappij. Ik heb een aantal vragen over mijn nieuwe bak:
- Raden jullie een specifieke app aan om tijdelijk te gebruiken om te laden? Ik heb nu de Shell app gedownload met een digitale pas, maar nog niet gebruikt. Raden jullie alternatieven aan of is de app prima?
- De auto-wipers zijn niet heel betrouwbaar heb ik begrepen, maar zijn er manieren om het alsnog aan de praat te krijgen? Ik laat het nu op stand 2 of 3 staan, omdat de auto stand veels te traag reageert of juist te snel.
- Zijn er bepaalde instellingen die ik kan aanzetten om mijn ervaring direct te verbeteren of is het simpelweg uitproberen en zelf aanvoelen?
- Met het gebruiken van mijn iPhone als key merk ik dat de auto wel vanzelf op slot gaat en piept bij het weglopen, maar bij aankomst lijkt het niet veel te doen totdat ik zelf de deur wil openen. Dan merk ik wel dat de auto mijn telefoon wel herkent. Is daar een specifieke instelling voor?
- Raden jullie een specifieke app aan om tijdelijk te gebruiken om te laden? Ik heb nu de Shell app gedownload met een digitale pas, maar nog niet gebruikt. Raden jullie alternatieven aan of is de app prima?
- De auto-wipers zijn niet heel betrouwbaar heb ik begrepen, maar zijn er manieren om het alsnog aan de praat te krijgen? Ik laat het nu op stand 2 of 3 staan, omdat de auto stand veels te traag reageert of juist te snel.
- Zijn er bepaalde instellingen die ik kan aanzetten om mijn ervaring direct te verbeteren of is het simpelweg uitproberen en zelf aanvoelen?
- Met het gebruiken van mijn iPhone als key merk ik dat de auto wel vanzelf op slot gaat en piept bij het weglopen, maar bij aankomst lijkt het niet veel te doen totdat ik zelf de deur wil openen. Dan merk ik wel dat de auto mijn telefoon wel herkent. Is daar een specifieke instelling voor?
Tango kan ook digitaal en is goedkoper dan Shell.zoarakrzs schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:53:
Eindelijk mijn M3 Highland Ultra Red opgehaald! Ben er heel blij mee, alleen heb ik mijn laadpas nog niet ontvangen van de leasemaatschappij. Ik heb een aantal vragen over mijn nieuwe bak:
Ruitenwissers zijn onvoorspelbaar... Punt. Mee leren leven.
Wat bedoel je met jouw laatste punt? Je kan de deuren toch openen zodra je naast de auto staat?
Je kan denk ik wel al gewoon gebruik maken van de Tesla Superchargers, dat was bij mij in ieder geval al wel. Had de laaddruppel 2 dagen later binnen.zoarakrzs schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:53:
Fly or Die
Zorg dat de Tesla app draait in de achtergrond en altijd toegang heeft tot de locatie. Dus niet alleen “while using”.zoarakrzs schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:53:
PSN: Sluuz
Bij de Leaf, Kona, Ioniq is die vampire drain 0% over weken, zo niet maanden. Tesla heeft een relatief hoge vampire drain, zeker als je af en toe de auto wakker maakt.winwiz schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:19:
[...]
Die vampire drain valt erg mee hoor. De laatste 4 dagen had ik niet gereden, wel regelmatig gekeken of de update er was. en was totaal 1% kwijt.
Zet vooral Sentry mode niet aan, dan ben je het haasje met drain.
[ Voor 7% gewijzigd door daemonix op 20-12-2023 10:31 ]
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
offtopic.. Heb je al met de Marvel R gereden? Ik vond het niksXelaRetak schreef op woensdag 20 december 2023 @ 07:37:
[...]

Ja, tijdje geleden de Marvel R Performance gereden. Kwaliteitsproblemen had mijn model niet kwa krakende stoelen oid in het interieur, het voelde premium. NL stem zou ik nooit gebruiken (mijn voertaal is ivm werk en woonplaats Engels).T-Blizzard schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:46:
[...]
offtopic.. Heb je al met de Marvel R gereden? Ik vond het niks... Software was een drama (geen NL stem in de navigatie)... En krakende stoelen? Niet echt kwaliteitsgevoel..
Echter... het infotainmentsysteem. Alsof je op een 30 jaar oude computer werkt. Tik wat aan, wacht even. Tik het nog eens aan. Oh, nu heb je 2x invoer, alsjeblieft.
Knipperlicht aan - dodehoek camera verschijnt op je scherm. Waar? Overal. Oh, je wilt je navigatie ook nog zien? Da's jammer, voor nu enkel je dode hoek.
Ik mocht er een uur mee rijden maar na 20 minuten stond 'ie weer terug bij MG. Ze hadden het over een software update die het zou verhelpen. Heb daarna niet meer getest, aangezien de MY zoveel beter was kwa infotainment & ruimte dat de race gelopen was.
Ik heb gisterenochtend de nieuwe update gekregen met "high fidelity parking".
De 3D animaties zien er grappig uit, maar ik had echt liever een surround camera view gehad. In de parking op de campus in Eindhoven werkte het goed, maar toen ik in de regen 's avonds naar huis gereden was waren de camera's denk ik zo vies/nat dat het achteruitparkeren ouderwets op de spiegels moest want het beeld verspringt als een malle.
De 3D animaties zien er grappig uit, maar ik had echt liever een surround camera view gehad. In de parking op de campus in Eindhoven werkte het goed, maar toen ik in de regen 's avonds naar huis gereden was waren de camera's denk ik zo vies/nat dat het achteruitparkeren ouderwets op de spiegels moest want het beeld verspringt als een malle.
Ik gebruik vooral de openbare laadpal in de straat van vattenfall, hier heb je geen pas nodig. Gebruik gewoon de vattenfall app. Daarnaast heb ik een e-flux (road) laadpas (pay-per-charge) voor op het werk. Snel laden doe ik natuurlijk bij het Tesla netwerk en hiervoor heb je geen pas nodig.zoarakrzs schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:53:
Het is volledig afhankelijk van welke aanbieder je in de wijk of op het werk hebt. Probeer wel zo veel mogelijk in de wijk of op het werk te laden dat is veel goedkoper (als je natuurlijk niet thuis kan laden). En gebruik dan ook de app of pas die bij de aanbieder hoort. Shell of andere 3e aanbieders willen de werkelijke prijs van het laden nogal verhogen.
neem vooral dit topic door: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 20-12-2023 11:02 ]
Ik denk dat het een jaar geleden is dat ik ermee gereden heb, toen was het al traag met de belofte van een update. Deed me herinneren aan van die 100 euro tablets.XelaRetak schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:57:
[...]
Ja, tijdje geleden de Marvel R Performance gereden. Kwaliteitsproblemen had mijn model niet kwa krakende stoelen oid in het interieur, het voelde premium. NL stem zou ik nooit gebruiken (mijn voertaal is ivm werk en woonplaats Engels).
Echter... het infotainmentsysteem. Alsof je op een 30 jaar oude computer werkt. Tik wat aan, wacht even. Tik het nog eens aan. Oh, nu heb je 2x invoer, alsjeblieft.
Knipperlicht aan - dodehoek camera verschijnt op je scherm. Waar? Overal. Oh, je wilt je navigatie ook nog zien? Da's jammer, voor nu enkel je dode hoek.
Ik mocht er een uur mee rijden maar na 20 minuten stond 'ie weer terug bij MG. Ze hadden het over een software update die het zou verhelpen. Heb daarna niet meer getest, aangezien de MY zoveel beter was kwa infotainment & ruimte dat de race gelopen was.
Natte/beslagen camera’s is wel een ding inderdaad, in een ondergrondse parkeerplaats werkte de 3D reconstructie niet omdat zelfs de open plekken als ‘dichte wolken’ werden weergegeven.Luckeh schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:58:
Ik heb gisterenochtend de nieuwe update gekregen met "high fidelity parking".
Maar het andere probleem is dat de zijspiegels beslagen raken zodat ik dus helemaal niet meer wat kan zien. Is daar wat aan te doen (zonder de auto uit te hoeven
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Achterruitverwarming aan, die ontdooit ook de spiegels.Radiodurans schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:09:
[...]
Natte/beslagen camera’s is wel een ding inderdaad, in een ondergrondse parkeerplaats werkte de 3D reconstructie niet omdat zelfs de open plekken als ‘dichte wolken’ werden weergegeven.
Maar het andere probleem is dat de zijspiegels beslagen raken zodat ik dus helemaal niet meer wat kan zien. Is daar wat aan te doen (zonder de auto uit te hoeven)?
Ah, lekker logisch ook dat dit aan elkaar gekoppeld zitEcke82 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:10:
[...]
Achterruitverwarming aan, die ontdooit ook de spiegels.
Ok dat wordt niet downloaden weer. Waarom maken ze dat ding toch niet gewoon capacitief. Nu moet je zelfs op een rechte weg de hele tijd hannesen met tegensturen en druk zetten en hopen dat ie er niet uitschiet._eLMo_ schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:54:
[...]
Ja eens, in bepaalde situaties gaat hij nu direct naar een audio signaal ipv blauwe gloed.
Nadat je AP activeert met name. Als ik van rijstrook gewisseld ben en ik zet AP weer aan en ik zet niet binnen 3-5 seconden druk op het stuur is het gelijk een waarschuwingspiep.
Stuur loslaten daarna zorgt wel eerst voor blauwe gloed (maar dat doe ik nooit).
Je word gedrilled nu om druk op je stuur te houden dus
Met 1 hand lichtjes aan het stuur kan ik kilometers achtereen op autosteer rijden. Is dit dan anders in een MY ?JohanB schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:21:
[...]
Ok dat wordt niet downloaden weer. Waarom maken ze dat ding toch niet gewoon capacitief. Nu moet je zelfs op een rechte weg de hele tijd hannesen met tegensturen en druk zetten en hopen dat ie er niet uitschiet.
je kan gewoon gebruik maken van de superchargers, deze zien welke leasemaatschappij eigendom is van de auto en factureerd daaraan, ik had hetzelfde, nog geen laadpas binnen maar wel auto opgehaald.zoarakrzs schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:53:
Ik heb het alleen voor als ik boven 140 ga op AutoPilot. Maar hoe lang ben je dan gestraft? Toch niet voor altijd?Hunkaroglu schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:39:
[...]
Die blauwe balken verschijnen denk ik pas na ongeveer 20 seconden. Je moet dan even het stuur vasthouden, zodat het systeem zeker weet dat je nog aanwezig bent. Je moet vijf keer een gedwongen uitschakeling van de autopilot meemaken. Met andere woorden, als je tijdens het rijden de melding krijgt dat je gedurende de rit geen autopilot meer mag gebruiken. Dit betekent dat je dus eerst vijf ritten moet maken waarbij de autopilot wordt uitgeschakeld en dan pas gaat de straf in. Interieur camera heb ik ook uitstaan. Maar denk dat dit niet veel uitmaakt.
Voor wie exact wil weten wanneer nieuwe VINs een update gepust krijgen kan dit telegram kanaal gaan volgen: https://t.me/teslasoftwarerollout
scheelt weer teslafi in de gaten houden.
En goed om te weten:
scheelt weer teslafi in de gaten houden.
En goed om te weten:
:fill(white):strip_exif()/f/image/mHlP4WsSOkkU7TYyEYvL6Ybj.png?f=user_large)
[ Voor 36% gewijzigd door spartacusNLD op 20-12-2023 11:30 ]
Precies dit! Ga je acuut je auto van anthropomorfiseren: ‘Hé, jij wilde toch dat ik aan het stuur trek op deze rechte weg en nu stop je met de AP?!

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Niet iedere leasemaatschappij werkt samen met Tesla qua superchargen. Daarnaast is het natuurlijk afhankelijk van het feit of er "brandstof" in je contract zit.L0252 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:27:
[...]
je kan gewoon gebruik maken van de superchargers, deze zien welke leasemaatschappij eigendom is van de auto en factureerd daaraan, ik had hetzelfde, nog geen laadpas binnen maar wel auto opgehaald.
Geen goed advies dus.
Exact! Ik rijd zowel in de Tesla als in onze Audi en die heeft wel een capacitief stuur dat rijd gewoon zoveel ontspannende nu. Ik ben nu met de Tesla constant bezig om maar niet te zorgen dat die begint te piepen of blauwe waarschuwingen geeft. Tuurlijk kan je met je hand bepaalde druk uitoefenen maar is het ontspannen rijden.. nee.JohanB schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:21:
[...]
Ok dat wordt niet downloaden weer. Waarom maken ze dat ding toch niet gewoon capacitief. Nu moet je zelfs op een rechte weg de hele tijd hannesen met tegensturen en druk zetten en hopen dat ie er niet uitschiet.
Vrijdag ga ik mijn nieuwe MYP QS ophalen in Tilburg. Van een ICE en naar dit, er gaat een wereld voor me open 😅
Ik heb een vraag aan de privé rijders onder ons t.a.v. verzekeringen. Want altijd met tevredenheid de auto’s bij CB verzekert, maar de Tesla gaat me daar ruim €160 p/m kosten ondanks >15j schadevrij. Navraag bij hen leert dat ze zelf ook weten dat ze duurder zijn voor Tesla’s (hogere reparatiekosten en hoger risico op schades). Een bekende vergelijkingssite toont premies van ruim €70 goedkoper (bij een bekende NL’se groene bank). Tesla biedt zelf ook een verzekering (via een partner) aan en zit iets onder CB tarief, maar nog steeds fors.
Kortom, er valt wat te kiezen en zeker ook te besparen. Ik vroeg me dan ook af of er ervaring/aanbevelingen zijn waar op te letten? Iemand die bijv. Tesla insurrence kan aanbevelen of juist niet? Of mogelijk obv ervaring erachter zijn gekomen dat een voordeligere verzekering heel veel voorbehoudens maakt voor een Tesla?
Als iemand me daar wat meer op weg kan helpen, zou ik dat erg waarderen. 🙏🏻
Ik heb een vraag aan de privé rijders onder ons t.a.v. verzekeringen. Want altijd met tevredenheid de auto’s bij CB verzekert, maar de Tesla gaat me daar ruim €160 p/m kosten ondanks >15j schadevrij. Navraag bij hen leert dat ze zelf ook weten dat ze duurder zijn voor Tesla’s (hogere reparatiekosten en hoger risico op schades). Een bekende vergelijkingssite toont premies van ruim €70 goedkoper (bij een bekende NL’se groene bank). Tesla biedt zelf ook een verzekering (via een partner) aan en zit iets onder CB tarief, maar nog steeds fors.
Kortom, er valt wat te kiezen en zeker ook te besparen. Ik vroeg me dan ook af of er ervaring/aanbevelingen zijn waar op te letten? Iemand die bijv. Tesla insurrence kan aanbevelen of juist niet? Of mogelijk obv ervaring erachter zijn gekomen dat een voordeligere verzekering heel veel voorbehoudens maakt voor een Tesla?
Gewoon zoeken op https://www.independer.nl/autoverzekering/invoer/gegevens ?MaartenK2023 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:38:
Vrijdag ga ik mijn nieuwe MYP QS ophalen in Tilburg. Van een ICE en naar dit, er gaat een wereld voor me open 😅
Het voorbehoud wat veel wordt gemaakt is het uitsluiten van schade aan het panorama dak. Voor de rest is me niet echt iets opgevallen aan de voorwaarden. Het is wat moeilijker om Tesla's van een bepaald bedrag of vermogen verzekerd te krijgen, dat is het enige. Soms komen ze dan met vereiste in alarmklasse oid.
[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 20-12-2023 11:41 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.