Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 192 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.255 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damian schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:18:
[...]

Je weet dat de auto niet meer of minder ziet dan eerst he, hij laat het nu gewoon anders zien...
'Zien' bestaat uit twee dingen: signalen ontvangen en interpreteren. Het lijkt er wel degelijk op dat de verwerking ook anders is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 13:54
Tweak_ers schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:58:
[...]

Thnx, 70 euro voor een plastic knopje is wel heel veel, daarnaast denk ik dat ik heen hele nieuwe unit nodig heb.
Even langs autosloperij. Dan ben je voor een paar euro klaar.
Pierz schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:50:
[...]

Ik blijf dat toch jammer vinden, dan heb je een muisstille auto gebouwd en dan moet er kunstmatig lawaai in. Hopelijk lukt het ooit om het volume te regelen aan de hand van het omgevingsgeluid.

Overigens is mijn Model 3 nog een stille, dus ze doen het niet allemaal ;)
Vind dat vooral bij Renaults rampzalig. Die huilen ook wanneer ze vooruit rijden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
this schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:53:
[...]

Duurt dat zo lang bij jou? Bij mij is deze na 10 tal meter al aan het sluiten.
En ik zou daar geen WD40 op spuiten, zoiets moet je invetten.
Hij had het over 'horen' inklappen... Op 30-50 meter zou dat inderdaad wel betekenen dat er iets vreselijk aanloopt in het mechaniek... Ik denk niet dat WD40 daar nog tegen zou helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 21:59
Pierz schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:50:
[...]

Ik blijf dat toch jammer vinden, dan heb je een muisstille auto gebouwd en dan moet er kunstmatig lawaai in. Hopelijk lukt het ooit om het volume te regelen aan de hand van het omgevingsgeluid.

Overigens is mijn Model 3 nog een stille, dus ze doen het niet allemaal ;)
Mijne is juist vernoemd naar het geluid. https://youtu.be/ebSAotH6B7w?feature=shared

Auto heet Flanders
En mijn profiel is Ned

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:29
Tweak_ers schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:58:
[...]

Thnx, 70 euro voor een plastic knopje is wel heel veel, daarnaast denk ik dat ik heen hele nieuwe unit nodig heb.
Onder werktijd vergoed de baas het eigen risico. Tenzij je eigen baas bent :). Dus de schade die onder werktijd ontstaat.

[ Voor 6% gewijzigd door STIMPPYYY op 18-12-2023 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:14
bilgy_no1 schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:49:
[...]

Afplakken van de camera geeft tot nu toe geen melding. Maar niet verder vertellen, want anders moet Tesla dat ook nog eens gaan aanpakken van de autoriteiten...
De camera afplakken is iets wat ik halfjaartje geleden gedaan heb.
De camera is een van de inputs die gebruikt worden om je alertheid te detecteren. Het afplakken hiervan zorgt dus voor minder waarschuwingssignalen als je WEL gewoon het stuur vast hebt, maar NIET naar de weg voor je zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

jmderonde schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:10:
[...]

De camera afplakken is iets wat ik halfjaartje geleden gedaan heb.
Advocaat van de duivel: waarom komt er geen foutmelding als die camera geblokkeerd is? Doet hij toch ook met de buitencamera's?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:30
this schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:53:
[...]

Duurt dat zo lang bij jou? Bij mij is deze na 10 tal meter al aan het sluiten.
En ik zou daar geen WD40 op spuiten, zoiets moet je invetten.
Ja ik moet vaak echt een flink stuk lopen voordat ik de mini toeter even kort hoor. (Terwijl hij soms ook al dicht gaat als ik er ongeveer nog naast sta, dan is het wat onzinnig idd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iemand die weet welke 47 landen Apple podcast krijgen in de Tesla? En welke versie dat heeft? Want hier in Australia zie ik m niet op 2023.44.1 :(

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:07
Zwerver schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:29:
Iemand die weet welke 47 landen Apple podcast krijgen in de Tesla? En welke versie dat heeft? Want hier in Australia zie ik m niet op 2023.44.1 :(
Volgens mij zit Apple podcast er toch ook pas in bij 2023.44.30?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:44
Zwerver schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:29:
De holiday update is ook pas versie 2023.44.30 dus het zit er in de versie die jij hebt nog niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Myrdhin schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:34:
[...]

De holiday update is ook pas versie 2023.44.30 dus het zit er in de versie die jij hebt nog niet in.
Ah. Dan is het dus wachten totdat ik 44.30 krijg. Die heb ik nog niet gezien hier down under, of in de lijstjes.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:56
basto11 schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:26:
[...]

Inmiddels ook het kenteken binnen, en het is inderdaad een LFP :)
Als het meezit nog voor de Kerst rijden :)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L0252
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 31-10-2024
zijn er meer MY rijders die op TACC rijden met de instelling op "huidige snelheid" dat de auto toch nog zo nu en dan snelheid van een bord overneemt, en aanzienlijk hard afremd om op die snelheid te komen ?

ik rijd nu 3 weken in een My en irriteer me hier nogal aan.. -.-"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 13:05
L0252 schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:51:
zijn er meer MY rijders die op TACC rijden met de instelling op "huidige snelheid" dat de auto toch nog zo nu en dan snelheid van een bord overneemt, en aanzienlijk hard afremd om op die snelheid te komen ?

Ik gebruik geen TACC maar heb op sommige 80 en 100 wegen hetzelfde ervaren als ik op autopilot rij.
Remt gelijk naar max toegestane snelheid :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0252
Armo schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:56:
[...]

Ik gebruik geen TACC maar heb op sommige 80 en 100 wegen hetzelfde ervaren als ik op autopilot rij.
Remt gelijk naar max toegestane snelheid :/
ja heel irritant, ik heb zelfs 1 specifiek punt op de A9 bij Amstelveen, hier mag je 100, en hier gaat de TACC automatisch van 100 naar 40 !, en dan vol in de ankers om op die 40 te komen, ondanks dat ik hem heb ingesteld op "Huidige snelheid", best gevaarlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:15

Ik weet intussen waar ik dat altijd voorheb, het komt gelukkig niet vaak voor.
En als je snelheid gelimiteerd is, probeer eens naar beneden te scrollen en dan terug omhoog.
In sommige gevallen geraak je door de limiet heen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
L0252 schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:02:
[...]

ja heel irritant, ik heb zelfs 1 specifiek punt op de A9 bij Amstelveen, hier mag je 100, en hier gaat de TACC automatisch van 100 naar 40 !, en dan vol in de ankers om op die 40 te komen, ondanks dat ik hem heb ingesteld op "Huidige snelheid", best gevaarlijk
Ik weet welk punt je bedoelt. Vlak bij de BMW dealer toch? Waar ze al tijdje met de weg bezig zijn.
Je weet het punt wanneer hij naar 40 wilt gaan. 1x gas geven en hij pakt de snelheid weer op waar je hem op had staan. De navigatie denkt daar dat je ineens parallel rijdt. Inderdaad super irritant.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0252
Oekol schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:05:
[...]

Ik weet welk punt je bedoelt. Vlak bij de BMW dealer toch? Waar ze al tijdje met de weg bezig zijn.
Je weet het punt wanneer hij naar 40 wilt gaan. 1x gas geven en hij pakt de snelheid weer op waar je hem op had staan. De navigatie denkt daar dat je ineens parallel rijdt. Inderdaad super irritant.
precies dat punt inderdaad !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0252
[...]

alleen vind ik het wel bijzonder dat de tacc die snelheid overneemt, terwijl de instelling is om huidige snelheid aan te houden..
wel blij om te lezen dat het dus niet specifiek aan mijn auto ligt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
Gisteravond zat ik met 140 op de snelweg. Route was geprogrammeerd maar ik bedacht me dat ik een afslag verder wilde nemen. Omdat ik de weg ken, liet ik de navigatie voor wat het was.

Mijn MYLR probeerde net voor de afslag een aantal keer snelheid te minderen, in schokken terug richting 120. Had dit nog niet eerder ervaren. Pas toen we er voorbij waren, pakte hij 140 weer op....

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:30

Ja, het "huidige snelheid" gaat dan ook alleen over het inschakelen. Niet over het gedrag daarna
Snelheidsinstelling: Kies of Autopilot wordt ingeschakeld met de momenteel gedetecteerde snelheidslimiet of met uw huidige rijsnelheid. Tik op Bediening > Autopilot > Snelheid instellen en kies Snelheidslimiet of Huidige snelheid.

[ Voor 20% gewijzigd door JohanB op 18-12-2023 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
L0252 schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:07:
[...]

precies dat punt inderdaad !
Ik schrok me de eerste keer helemaal kapot, reed ook nog eens op de linkerbaan. Sindsdien (ik bedoel het overkomt je 1x) daar het voetje kort op gas en doorrijden. Zo heb ik 1x op de A7 richting Purmerend doodsangsten uitgestaan. Was oprecht aan het dagdromen en ineens stuurt die auto de afrit af met behoorlijke snelheid. Geluk dat er niemand de afrit pakte, maar ik moest echt terugsturen als een gek.

De spitsstrook was open en was daar aan het cruisen op AP. Sindsdien rijdt ik met AP niet meer op spitsstroken, op de A1 hetzelfde verhaal gehad. Dus met AP aan rijd ik in het midden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bJhjYKJ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
coelho schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:11:
Gisteravond zat ik met 140 op de snelweg. Route was geprogrammeerd maar ik bedacht me dat ik een afslag verder wilde nemen. Omdat ik de weg ken, liet ik de navigatie voor wat het was.

Mijn MYLR probeerde net voor de afslag een aantal keer snelheid te minderen, in schokken terug richting 120. Had dit nog niet eerder ervaren. Pas toen we er voorbij waren, pakte hij 140 weer op....
Ik heb dit ineens bij mijn werk. Rijdt altijd met navigatie omdat er altijd file staat en als ik dicht bij werk ben om de afslag naar links te nemen op een doorgaande weg voel ik dat hij afremt. Vond het wel een leuke feature.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

Dit is toch niet normaal de detail? Kan echt niet wachten om er mee te experimenteren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-09 23:59
Oekol schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:14:
[...]

Ik schrok me de eerste keer helemaal kapot, reed ook nog eens op de linkerbaan. Sindsdien (ik bedoel het overkomt je 1x) daar het voetje kort op gas en doorrijden. Zo heb ik 1x op de A7 richting Purmerend doodsangsten uitgestaan. Was oprecht aan het dagdromen en ineens stuurt die auto de afrit af met behoorlijke snelheid. Geluk dat er niemand de afrit pakte, maar ik moest echt terugsturen als een gek.

De spitsstrook was open en was daar aan het cruisen op AP. Sindsdien rijdt ik met AP niet meer op spitsstroken, op de A1 hetzelfde verhaal gehad. Dus met AP aan rijd ik in het midden.

[Afbeelding]
Probleem op spitsstroken met afslagen: de auto ziet een doorgetrokken lijn naar rechts gaan en volgt die lijn, hoort bij het AP systeem. Inderdaad geen AP op de spitsstrook , wel op midden en linkerbaan. Leermomentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:15
Oekol schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:38:
[Twitter]
Dit is toch niet normaal de detail? Kan echt niet wachten om er mee te experimenteren :D
Het moet zijn "Funny how some owners...". Niet iedereen zit te bidden daarom.
Mij kan het weinig schelen, ik ben tevreden met de USS en ik bid vooral dat het niet vision only wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:28

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

[...]

De A9 ligt daar natuurlijk niet meer waar hij lag. Dus waarschijnlijk is hij van slag of denkt dat je op de oude weg richting de parking daar reed (oude situatie)

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
[Twitter]
Het ziet er mooi uit en ben benieuwd hoe het werkt in de praktijk. Het probleem van Vision vond ik tot nu toe dat je er niet altijd op kan vertrouwen. En de onnauwkeurigheid. Veel minder nauwkeurig en betrouwbaar dan conventionele parkeersensoren. En eerlijkgezegd heb ik niet het vertrouwen dat deze update dit probleem zal oplossen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
Ja leuk en aardig die kerst updates en die vision geneuzel. Maar laat ze nu eens een keer de basis fixen zoals ruitenwissers. Waar liggen de prioriteiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Dutchlimits schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:12:
Ja leuk en aardig die kerst updates en die vision geneuzel. Maar laat ze nu eens een keer de basis fixen zoals ruitenwissers. Waar liggen de prioriteiten?
Die ruitenwissers komen nooit meer goed... is al jaren prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 07:10
Vrijdag zijn hier de winterbanden er weer onder gezet (Tesla Model 3 SR 2020). Bij het wegrijden zag ik dat de bandenspanning op 3.1 was gezet. Op zich prima, ik las in dit topic dat het niet ongebruikelijk is dat de bandenspanning bij winterbanden 0,2 hoger wordt gezet dan de aanbevolen bandenspanning (2,9).

Echter, op de snelweg en op AP rijdt dit heel erg onrustig. Op AP is de auto continue aan het bijsturen. Alsof je de hele tijd tussen de lijnen aan het stuiteren bent. Ook grijpt de auto bij de wat relatief scherpere bochten op de snelweg direct in (ESP denk ik?).. opeens kan ik niet harder dan 80 in de bocht, terwijl dat voorheen met 100 makkelijk ging.

Ligt dit echt aan de hardere bandenspanning, of zou het ook ergens anders aan kunnen liggen? Het voelt bijna onveilig aan omdat ik minder controle voel, terwijl de auto normaal altijd heel responsief aanvoelt. Wellicht hebben jullie nog tips? Naast het terugzetten van de bandenspanning naar bijv. 2,9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Mr.Jappe schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:53:
Vrijdag zijn hier de winterbanden er weer onder gezet (Tesla Model 3 SR 2020). Bij het wegrijden zag ik dat de bandenspanning op 3.1 was gezet. Op zich prima, ik las in dit topic dat het niet ongebruikelijk is dat de bandenspanning bij winterbanden 0,2 hoger wordt gezet dan de aanbevolen bandenspanning (2,9).

Echter, op de snelweg en op AP rijdt dit heel erg onrustig. Op AP is de auto continue aan het bijsturen. Alsof je de hele tijd tussen de lijnen aan het stuiteren bent. Ook grijpt de auto bij de wat relatief scherpere bochten op de snelweg direct in (ESP denk ik?).. opeens kan ik niet harder dan 80 in de bocht, terwijl dat voorheen met 100 makkelijk ging.

Ligt dit echt aan de hardere bandenspanning, of zou het ook ergens anders aan kunnen liggen? Het voelt bijna onveilig aan omdat ik minder controle voel, terwijl de auto normaal altijd heel responsief aanvoelt. Wellicht hebben jullie nog tips? Naast het terugzetten van de bandenspanning naar bijv. 2,9.
Bij mijn recente wissel naar WB zijn deze eerst op 3.6 gezet. Daar ging de auto meldingen van geven, nu op 3.5 en daarop geen meldingen. 2,9 is wel heel erg laag.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 15:00
Schwarz schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:56:
[...]

Het ziet er mooi uit en ben benieuwd hoe het werkt in de praktijk. Het probleem van Vision vond ik tot nu toe dat je er niet altijd op kan vertrouwen. En de onnauwkeurigheid. Veel minder nauwkeurig en betrouwbaar dan conventionele parkeersensoren. En eerlijkgezegd heb ik niet het vertrouwen dat deze update dit probleem zal oplossen.
Vooral zaken zoals zon die vol in camera's schijnt en reflectieproblemen die krijgen ze niet met software opgelost. En dan heb ik het nog niet gehad over camera's die vuil worden, etc.

Over camera's gesproken. Morgen gaat onze Model Y langs het service center. Sinds vorige week werkt de camera in het linkervoorspatbord incidenteel en gaat de auto constant in storingsmodus (autopilot, parkeerdetectie, etc werkt niet meer). Dus daar zal een nieuwe camera in moeten onder garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schwarz
captain007 schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:12:
[...]

Vooral zaken zoals zon die vol in camera's schijnt en reflectieproblemen die krijgen ze niet met software opgelost. En dan heb ik het nog niet gehad over camera's die vuil worden, etc.

Over camera's gesproken. Morgen gaat onze Model Y langs het service center. Sinds vorige week werkt de camera in het linkervoorspatbord incidenteel en gaat de auto constant in storingsmodus (autopilot, parkeerdetectie, etc werkt niet meer). Dus daar zal een nieuwe camera in moeten onder garantie.
Zelfde probleem gehad. Water in camera en geoxideerde kabel. Uiteindelijk drie garagebezoeken voor nodig gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Maximus schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:04:
[...]

Bij mijn recente wissel naar WB zijn deze eerst op 3.6 gezet. Daar ging de auto meldingen van geven, nu op 3.5 en daarop geen meldingen. 2,9 is wel heel erg laag.
2.9 is toch juist het advies van de auto zelf ? Bij mijn MY wel in elk geval. Los daarvan vind ik 3,5 best hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

maharens schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:18:
[...]

2.9 is toch juist het advies van de auto zelf ? Bij mijn MY wel in elk geval. Los daarvan vind ik 3,5 best hoog.
Mijn zomerbanden stonden op 3.1, gedaan door Tesla zelf. Dat ging goed. Bij Profile hebben ze de winterbanden op 3.5 gezet, heb er zelf geen last van overigens, 't is niet dat de auto bol op de banden staat en gaat glijden.

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 16:00
Maximus schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:04:
[...]

In tegenstelling, 3,5 is erg hoog. Zeker als ze nog warm worden en dus nog verder oplopen.
De meeste EV banden zitten tussen de 2,8-3,2 bar. Elke band kent een maximale spanning ook maar koud op 3,5 lijkt mij erg hoog.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kabski
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:34
[Twitter]
Ben onder de indruk van de nauwkeurigheid. Hier een voorbeeld van een biggenrug waar je niet tegenaan wilt zitten. Deze is al ver buiten beeld van de camera's als de auto op het juiste moment STOP aangeeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YnkRyPDnuEix_u1qQ7vvT89Oq7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mgZqH7iwCfJrXBbSxTRd57BC.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NlR7ogOPCDNu3k6i1Dkf725tftg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zvGM0fqlGjJkjBiVY0Z9pibS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[Twitter]
Geef mij maar sensoren. :) Vraag me af of er zoveel met sensoren hier op zitten te wachten.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:07
Inspired schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:43:
[...]

Geef mij maar sensoren. :) Vraag me af of er zoveel met sensoren hier op zitten te wachten.
Sensoren gaan jou niet behoeden voor dit soort dingen, vision kan dit wel (tot op zekere mate).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:23
Net een mail gehad van Enhauto. Er komt een Gen2 Commander en je zult een auto AP resume functie krijgen binnenkort als je van vak veranderd. Kost nu 99euro. Misschien toch maar eens bestellen. Alleen vraag ik me af hoe de verzekering naar zo'n toestel kijkt?

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:21
En vergeet de drift mode niet! 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJH82
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 07:42
Broodro0ster schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:49:
Net een mail gehad van Enhauto. Er komt een Gen2 Commander en je zult een auto AP resume functie krijgen binnenkort als je van vak veranderd. Kost nu 99euro. Misschien toch maar eens bestellen. Alleen vraag ik me af hoe de verzekering naar zo'n toestel kijkt?
Ik heb mijn S3XY buttons in de backorder staan. Weet jij toevallig of de Gen2 Commander de Gen1 vervangt? Of moet ik nu mijn order annuleren en wachten op gen2? AP resume klinkt wel heel fijn.

Had ik nou toch die koeltas maar gekocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 16:00
mitsumark schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:47:
[...]

Sensoren gaan jou niet behoeden voor dit soort dingen, vision kan dit wel (tot op zekere mate).
Mijn sensoren “zien” dit anders ook en die grafische optie is leuk maar met 360 view krijg je dit in realtime kwaliteit ipv een computer render.
Ik schaar die foto hierboven eerder onder geluk met alles wat tot nu toe naar buiten is gekomen mbt vision maar laat mij ook graag verrassen. Het moet in ieder geval beter.

[ Voor 18% gewijzigd door GeeMoney op 18-12-2023 18:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
JJH82 schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:56:
[...]

Ik heb mijn S3XY buttons in de backorder staan. Weet jij toevallig of de Gen2 Commander de Gen1 vervangt? Of moet ik nu mijn order annuleren en wachten op gen2? AP resume klinkt wel heel fijn.
Volgens de mailing krijgt iedereen met een backorder de GEN2. Had dus beter met BF besteld.

Volgens mij krijgt GEN1 ook wel de auto resume.

Hier een link naar de web versie van de mail die ik ontving: https://mailchi.mp/23b63b...-update-3121?e=8ad0f9ed73

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
RF1000 schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:52:
En vergeet de drift mode niet! 😄
Inderdaad. Vandaar ook mijn vraag over de verzekering. Die zitten niet te springen voor dit soort functies :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Broodro0ster schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:49:
Ik wilde het net delen. Mooi nieuws want ik zat ook nog op de 2 buttons en een commander te wachten :)

Dat AP niet gedeactiveerd bij rijbaan wissel wordt is weer een extra mooie optie d:)b

Net op discord bevestiging gekregen dat mijn order een Gen2 bevat _/-\o_

Er zit nu ook weer een -25% korting op alles, dus als je nog niet besteld hebt zou ik het doen. Is echt een no-brainer met wat het allemaal toevoegt.

[ Voor 21% gewijzigd door spartacusNLD op 18-12-2023 18:24 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabre77
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 12-09 10:32
Inspired schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:43:
[...]

Geef mij ook maar sensoren,...

Van de week in de parkeergarage van het werk... tegen een spierwitte tesla aangereden in een super witte garage. Ik keek even naar een naderende auto en zonder gepiep was het ineens krak... WTF.

Mijn oude Seat met sensoren die remde gewoon zelf als je te dicht bij kwam..

:( :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
spartacusNLD schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:17:
[...]

Ik wilde het net delen. Mooi nieuws want ik zat ook nog op de 2 buttons en een commander te wachten :)

Dat AP niet gedeactiveerd bij rijbaan wissel wordt is weer een extra mooie optie d:)b

[YouTube: Drifting Every Tesla Model | New Holiday Update]

Er zit nu ook weer een -25% korting op alles, dus als je nog niet besteld hebt zou ik het doen. Is echt een no-brainer met wat het allemaal toevoegt.
Vraag me af of ze hiermee hun eigen graf niet graven.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Er zit in Finland een 1 of andere software medewerker van Tesla. Ook met de .1 versie was een MY in Finland voor lange tijd de enige die 'm geinstalleerd had / kreeg. Nu weer met de .4. Wat opvalt is dat deze de .3 nooit gehad heeft en van de .2 af komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBA8zks_-h3UMEdBw9b2GB0L8To=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gaoRmB6hBA4EnYf2lX67pt5f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:14
[...]

Ik voel goeie tijden aankomen bij de bekende bandenboeren :o >:)

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:29

Damian

Insane Obtrusion

Xrypta schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:42:
[...]

en veel gezeik met leasemaatschappijen :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 13:05
[...]
Zit zelf ook nog op mijn BF bestelling te wachten. Bijna 4 weken verder nu. Op 12 dec een mail gestuurd en tot op heden geen reactie :/

Mooi dat we nu Gen2 krijgen maar ben bang dat het daardoor nu nog langer gaat duren. Op hun website zie ik bij Gen2 set staan: "Items on PRE-ORDER will be shipped in December '23 - January '24"
Xrypta schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:42:
[...]

Vind de banden iets te duur om er mee te gaan driften maar als ze bijna op zijn en toch vervangen moeten worden dan weet ik wel wat ik doe onderweg naar de bandenboer :P

[ Voor 25% gewijzigd door Armo op 18-12-2023 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Inspired schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:35:
[...]

Hoezo dan? Dat tesla ze gaat blokkeren?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
Inspired schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:35:
[...]

Erg onhandige zet inderdaad die drift modus. Hadden ze beter een opzichzelfstaand iets van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:14
[...]

Vind de banden iets te duur om er mee te gaan driften maar als ze bijna op zijn en toch vervangen moeten worden dan weet ik wel wat ik doe onderweg naar de bandenboer :P
+1, maar als er toch weer keer wat sneeuw ligt denk ik niet dat (op een afgesloten terrein), ik me kan inhouden O-)

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 15:29

Damian

Insane Obtrusion

spartacusNLD schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:51:
[...]

Ik vind hem ook link. Ze zijn nu functies aan het toevoegen die in duurdere modellen van de Tesla's wel zitten, dus weet niet of Mr. Musk daar heel blij mee gaat zijn....

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:04
Precies nou koopt niemand EAP meer :-) ben benieuwd of het goed werkt via S3XY buttons.. benieuwd wanneer de software update komt..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:17

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

https://www.notateslaapp....ming-to-vehicles-with-uss
Acknowledging that this is the initial version, Elluswamy teased future updates to the technology. These updates will likely include improved geometric consistency with the cameras and enhanced tracking of occluded obstacles. Even in its emergent stage, this technology significantly improves upon previous parking assistance systems. He stated: “This is the v1 release of this technology, and will have follow up releases that have even better geometric consistency with the cameras, better persistence of occluded obstacles, etc.”
En
First, the bad news. The new technology is initially available only to customers with Tesla models that do not have ultrasonic sensors. Elluswamy says models with USS will get the new park assist “eventually” - insert your two-week joke here.
Kortom; er staat nog aardig wat op de planning voor alle modellen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 18-12-2023 19:29 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:29
[Twitter]
Vandaag de eerste ervaring, je krijgt echt een behoorlijk goede bird eye view. Parkeervakken duidelijk zichtbaar, ook direct bij vertrek dus het geheugen werkt ook goed mee.

Er mogen nu ook wel eens positieve geluiden volgen. Eerst zou Vision nooit komen volgens de kritikasters, toen kwam het ineens maar was het niet goed genoeg en zou het nooit worden en dan nu dit. Dat hadden we met z'n allen toch niet tot de mogelijkheden gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
cacofant schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:09:
Precies nou koopt niemand EAP meer :-) ben benieuwd of het goed werkt via S3XY buttons.. benieuwd wanneer de software update komt..
Ja.. wellicht dat ze dat achteraf ook weer kunnen de-activeren als ze gezijk krijgen met Tesla. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 19:10

CyBeRSPiN

sinds 2001

Maurice- schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:30:
[...]

Vandaag de eerste ervaring en nu krijg je echt een behoorlijk goede bird eye view. Parkeervakken duidelijk zichtbaar, ook direct bij vertrek dus het geheugen werkt ook goed mee.

Er mogen nu ook wel eens positieve geluiden volgen. Eerst zou Vision nooit komen volgens de kritikasters, toen kwam het ineens maar was het niet goed genoeg en zou het nooit worden en dan nu dit. Dat hadden we met z'n allen toch niet tot de mogelijkheden gerekend.
Het ziet er wel mooi uit ja!
Denk dat degenen met USS uiteindelijk wel beter af zijn als ze een combi van beide inputs gaan maken. Want het zijn juist die lage paaltjes en zaken die wegvallen tegen de achtergrond (zeker in het donker bij regen, maar ook dat voorbeeld hierboven van witte objecten in witte omgeving) die je kunnen nekken, die je zelf niet ziet en Vision dus ook niet kan zien.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-12-2023 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
spartacusNLD schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:51:
[...]

Eerder een rechtszaak met een miljoenenclaim, onze Amerikanen houden van "lawsuits".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 06:41
[...]

Bij mij super betrouwbaar tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09-09 13:36
[...]

De GEN2 voor de commander maar ook de nieuwe buttons dan? of alleen de v2 command en buttons v1? Heb geen discord.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Is het een idee om een apart topic over die buttons te maken? Wie neemt het initiatief?

Edit: En uiteraard zonder als doel te hebben er lekker veel referrals mee binnen te halen, dat is niet toegestaan.

[ Voor 40% gewijzigd door Taro op 18-12-2023 20:18 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Asbes schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:15:
[...]

De GEN2 voor de commander maar ook de nieuwe buttons dan? of alleen de v2 command en buttons v1? Heb geen discord.
beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:57

Ik heb er juist net andersom last van. Rij ik rond de 90, soms ook met aanhanger, gaat ie ineens naar de 100.

Terwijl ik van de ene snelweg via een oprit naar de andere snelweg ga. Hele stuk rij je 93, ineens naar de 100.

En altijd exact bij dezelfde oprit. Volgens mij knooppunt Lankhorst A32 naar A28.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 18:14

360Degreez

Typisch weer dit...

DaCoTa schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:56:
[...]

Kijk even na of er trekgewicht op het kenteken staat, want in 2019 werd de Model 3 nog niet af-fabriek met een trekhaak geleverd en gok ik dat dit een aftermarket trekhaak installatie is, die niks met wielen mag trekken.
Zeker; In het bladeren door de advertenties kwam ik ook auto's met trekhaken tegen terwijl die niet in de optielijst stonden. Daarop heb ik ze per advertentie door de RDW getrokken om het te checken ;-)

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360Degreez

360Degreez

Typisch weer dit...

Maasluip schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:25:
[...]

Niet helemaal waar, vanaf mei 2019 werd de trekhaak geleverd (mijn 2019 M3 heeft af-fabriek een trekhaak en trekgewicht), maar ik zie wel een M3 op autotrader staan met ongeveer die criteria met een trekhaak maar zonder trekgewicht. Dus zeker controleren @360Degreez
Maar ik zie er ook voor veel minder geld met minder km's met wel trekgewicht.

[...]

Bereik op het scherm is niet gerelateerd aan temperatuur (of rijstijl) en 435 km is niet erg veel. De mijne staat nu op 366 km/ 78 % wat op 469 km uitkomt. Ook wel wat Teslafi rapporteert.
Dank voor de info. Ik heb alle potentiele winnaars al door de RDW getrokken om het te checken, al was het maar omdat adverteerders de trekhaak niet altijd melden of opnemen in de speclist zodat je er niet op kunt filteren.

Qua budget; Ik weet dat er goedkopere zijn, maar ik wil wel graag een long range waarbij de actieve premium audio een kers op de taart is. Ik rij 100KM per dag en mijn ouders en schoonouders wonen aan de andere kant van Nederland. Dan is het prettig om in het weekend zonder stress heen en weer te kunnen.

Ik was in de veronderstelling dat het bereik bij 100% lading in het display representatief was voor het daadwerkelijke bereik. Bij de aankoop zal ik dat nog even dubbelchecken, als het goed is kan je ook gewoon de batterijstatus checken in het menu.

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

360Degreez schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:56:
[...]

Dank voor de info. Ik heb alle potentiele winnaars al door de RDW getrokken om het te checken, al was het maar omdat adverteerders de trekhaak niet altijd melden of opnemen in de speclist zodat je er niet op kunt filteren.

Qua budget; Ik weet dat er goedkopere zijn, maar ik wil wel graag een long range waarbij de actieve premium audio een kers op de taart is. Ik rij 100KM per dag en mijn ouders en schoonouders wonen aan de andere kant van Nederland. Dan is het prettig om in het weekend zonder stress heen en weer te kunnen.

Ik was in de veronderstelling dat het bereik bij 100% lading in het display representatief was voor het daadwerkelijke bereik. Bij de aankoop zal ik dat nog even dubbelchecken, als het goed is kan je ook gewoon de batterijstatus checken in het menu.
Bereik op het display is wat je haalt als je netjes 100 rijdt, zonder in de winter veel te stoken.

Knal je in de nacht met 140 door, dan kun je het ongeveer keer 0.6 doen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +5 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:36:
[...]

Het ziet er wel mooi uit ja!
Denk dat degenen met USS uiteindelijk wel beter af zijn als ze een combi van beide inputs gaan maken. Want het zijn juist die lage paaltjes en zaken die wegvallen tegen de achtergrond (zeker in het donker bij regen, maar ook dat voorbeeld hierboven van witte objecten in witte omgeving) die je kunnen nekken, die je zelf niet ziet en Vision dus ook niet kan zien.
Een combi zou in mijn optiek mooi zijn als extra input voor het trainen van de algoritmes. Maar USS zijn ook niet foolproof. Juist verticale paaltjes of uitstekende zaken zoals trekhaken worden niet goed gedetecteerd als ze precies tussen twee sensoren in zitten.

Het is mij ook onduidelijk of het voorbeeld van de witte auto wel met het nieuwe systeem is. Het lijkt erop dat die namelijk een model van de omgeving bouwt en niet alleen maar iets waarneemt wanneer je voor- of achteruit rijdt.

Ik ben het wel heel erg eens met @Maurice-. We hebben hier een jaar lang gemekkerd over de hopeloze move van Tesla, die alleen maar bedoeld was om geld te besparen en oh nee, zonder USS is zo'n auto bijna onbruikbaar... Maar nu lijkt er toch echt wel een goede oplossing te komen. Als je de reacties van de eerste Vision Park Assist vergelijkt met nu is het een wereld van verschil.

En dus vind ik een opmerking als
wel overdreven zuur. Het halve forum ging dit jaar over USS. Dus dit is zeker een belangrijk punt voor veel mensen.

En bovendien is er al gezegd dat er voor de ruitenwissers ook een oplossing komt (hoewel er ook zat auto's zijn waar het al prima werkt). Juist deze update toont aan dat er potentie zit in de Vision benadering.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dutchlimits
bilgy_no1 schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:15:
[...]

Een combi zou in mijn optiek mooi zijn als extra input voor het trainen van de algoritmes. Maar USS zijn ook niet foolproof. Juist verticale paaltjes of uitstekende zaken zoals trekhaken worden niet goed gedetecteerd als ze precies tussen twee sensoren in zitten.

Het is mij ook onduidelijk of het voorbeeld van de witte auto wel met het nieuwe systeem is. Het lijkt erop dat die namelijk een model van de omgeving bouwt en niet alleen maar iets waarneemt wanneer je voor- of achteruit rijdt.

Ik ben het wel heel erg eens met @Maurice-. We hebben hier een jaar lang gemekkerd over de hopeloze move van Tesla, die alleen maar bedoeld was om geld te besparen en oh nee, zonder USS is zo'n auto bijna onbruikbaar... Maar nu lijkt er toch echt wel een goede oplossing te komen. Als je de reacties van de eerste Vision Park Assist vergelijkt met nu is het een wereld van verschil.

En dus vind ik een opmerking als

[...]

wel overdreven zuur. Het halve forum ging dit jaar over USS. Dus dit is zeker een belangrijk punt voor veel mensen.

En bovendien is er al gezegd dat er voor de ruitenwissers ook een oplossing komt (hoewel er ook zat auto's zijn waar het al prima werkt). Juist deze update toont aan dat er potentie zit in de Vision benadering.
Parkeren is functioneel gezien heel iets anders dan de werking van wissers. Dus deze potentie zie ik niet als vergelijkbaar. Ikzelf vind het maar irritant dat ik soms niet eens mijn cruisecontrol aan kan doen omdat anders mijn ruitenwissers met klaarlichte droge dag mn hele voorruit bekrassen (blijft maar doorgaan). En dan juist met een zeiknatte ruit niks kunnen zien is gevaarlijk zelfs.

Dus functie boven gevaar noem ikzelf een verkeerde prioriteitinschatting. Maar inderdaad er is al genoeg over gezegd dus ik laat het hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Taro schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:17:
Is het een idee om een apart topic over die buttons te maken? Wie neemt het initiatief?

Edit: En uiteraard zonder als doel te hebben er lekker veel referrals mee binnen te halen, dat is niet toegestaan.
Ik zou dat wel interessant vinden. Ik sta op het kantelpunt om die commander met evt. wat buttons te bestellen en het zou leuk zijn ervaringen te kunnen lezen/delen daarover zonder mensen te moeten storen die daar niet in geïnteresseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Fjeze

AllesPerfect!

Wat is het verschil tussen de GEN1 commander en de GEN2 commander? Alleen ander uiterlijk of ook andere (meer) functies.
En voor de knoppen eigenlijk dezelfde vraag wat het verschil is tussen GEN 1 en GEN2.

Heb de knopen met BF besteld en inmiddels ook binnen, maar nog wel de GEN 1 commander zie ik. (Alles zit nog in het doosje)

Vraag mijzelf af of het nut heeft om het om te ruilen.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Broodro0ster schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:23:
[...]

Ik zou dat wel interessant vinden. Ik sta op het kantelpunt om die commander met evt. wat buttons te bestellen en het zou leuk zijn ervaringen te kunnen lezen/delen daarover zonder mensen te moeten storen die daar niet in geïnteresseerd zijn.
Wat mij betreft kan je hem aanmaken als je wil. Geef even een seintje, dan neem ik een link in de topicwaarschuwing op.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Fjeze schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:34:
[...]

Wat is het verschil tussen de GEN1 commander en de GEN2 commander? Alleen ander uiterlijk of ook andere (meer) functies.
En voor de knoppen eigenlijk dezelfde vraag wat het verschil is tussen GEN 1 en GEN2.

Heb de knopen met BF besteld en inmiddels ook binnen, maar nog wel de GEN 1 commander zie ik. (Alles zit nog in het doosje)

Vraag mijzelf af of het nut heeft om het om te ruilen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UaCjgc5NFjOG2TkPDeJHKE5tMAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DZjy0GxtpXcIL9xULeonODx3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 360Degreez

360Degreez

Typisch weer dit...

Jeroenneman schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:03:
[...]

Bereik op het display is wat je haalt als je netjes 100 rijdt, zonder in de winter veel te stoken.

Knal je in de nacht met 140 door, dan kun je het ongeveer keer 0.6 doen.
Duidelijk. Nu ben ik op dit moment met een batterij van 11kw (9kw bruikbaar) op een auto van net iets minder dan twee ton zelfbenoemd koning van hypermiling. Daarnaast is het woon-werkverkeer grotendeels stapvoets. Ik denk zomaar dat zo'n score representatief is voor mijn rijstijl :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Fjeze

AllesPerfect!

Thnx! Dit zijn best wat verbeteringen… misschien toch maar omruilen dan.
Nu alleen de vraag ga ik dan voor de buttons of toch maar meteen voor de knob…

Hoe denken jullie hierover?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 11:59
STIMPPYYY schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:09:
[...]

Onder werktijd vergoed de baas het eigen risico. Tenzij je eigen baas bent :). Dus de schade die onder werktijd ontstaat.
Het is de passagiersstoel.
Onder werktijd is lastig aangezien woon-werkverkeer verkeer geen werktijd is.

Wat is dan nog wel werktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:57
Fjeze schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:46:
[...]

Thnx! Dit zijn best wat verbeteringen… misschien toch maar omruilen dan.
Nu alleen de vraag ga ik dan voor de buttons of toch maar meteen voor de knob…

Hoe denken jullie hierover?
Heel simpel. Ik heb de knob in bestelling staan, en daarbij nog 2 knoppen genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tweak_ers schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:48:
[...]

Het is de passagiersstoel.
Onder werktijd is lastig aangezien woon-werkverkeer verkeer geen werktijd is.

Wat is dan nog wel werktijd.
Woon werk is gelukkig met de leaseauto wel zakelijk en dus risico baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dutchlimits schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:21:
[...]

Parkeren is functioneel gezien heel iets anders dan de werking van wissers.
Dat zou ik niet denken als ik de liefde voor van sommigen hier USS hier als leidraad neem...😉

Maar ik denk dus wel dat ruitenwisser issues gefixt gaan worden. Het is ook al in schriftelijke reacties van Tesla hier gepost dat ze er aan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Guido7619 schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:39:
[...]

Ik heb er juist net andersom last van. Rij ik rond de 90, soms ook met aanhanger, gaat ie ineens naar de 100.

Terwijl ik van de ene snelweg via een oprit naar de andere snelweg ga. Hele stuk rij je 93, ineens naar de 100.

En altijd exact bij dezelfde oprit. Volgens mij knooppunt Lankhorst A32 naar A28.
Dat klinkt als dat je het niet ingesteld hebt op huidige snelheid? Maar op die andere opties die de borden volgt langs de weg en daar de snelheid op aanpast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
this schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:40:
[...]

Het moet zijn "Funny how some owners...". Niet iedereen zit te bidden daarom.
Mij kan het weinig schelen, ik ben tevreden met de USS en ik bid vooral dat het niet vision only wordt.
Oh absoluut. Ging niet om de tekst maar wel om het beeld. Denk dat de mensen met USS en deze rendering de grote winnaars zijn. Mooie combi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
Bij mijn ruitenwissers :*)

Die werken zowel in de 3 als in de Y prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

[...]

Het is beter als de oude Vision. Maar vindt het maar een beetje een blurry zooitje, lijkt haast wel of het bij mij minder goed werkt dan in die videos. Wellicht werkt het in daglicht beter. Ik heb alleen nog maar in het donker geparkeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Ben nu de update aan het installeren en valt me nog een kleine fix op die ik hier nog niet eerder gelezen had:

"uw auto past zich nu aan het vermogens niveau van elk FC laadstation aan. Daardoor loopt het voorverwarmen van de batterij wanneer u naar een laadstation rijdt en het opladen efficiënter"

Heeft denk ik meer effect voor LR en P die voorverwarmen alsof er 250Kw ingestouwt gaat worden en dan bij een 150Kw laadstation aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 16:38

ScreamGT

joejoe

Ik ben in ABRP bezig om een route naar Polen te plannen, alleen pakt deze planner alleen Tesla Superchargers. In DE geen probleem, maar Polen wel… iemand enig idee hoe ik dit kan aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
ScreamGT schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:24:
Ik ben in ABRP bezig om een route naar Polen te plannen, alleen pakt deze planner alleen Tesla Superchargers. In DE geen probleem, maar Polen wel… iemand enig idee hoe ik dit kan aanpassen?
Volgens mij via de telefoon kan het alleen SuCs. In de auto kan je wel derde toevoegen dus bij je laatste stop in Duitsland even in de auto verder plannen.

ABRP over 't hoofd gezien. Daar kan 't zeker :) kan je zelfs een specifiek laadnetwerk kiezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 19-12-2023 08:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
ScreamGT schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:24:
Bij “aansluitingen” onder “opladers en aanbieders” ook CCS kiezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Makkelijk op 19-12-2023 08:31 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Makkelijk schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:31:
[...]

Bij “aansluitingen” onder “opladers en aanbieders” ook CCS kiezen.
Ik lees nu ABRP. Nevermind. Daar kan 't zeker inderdaad. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Het was doffe ellende weer vanmorgen met AP en ruitenwissers. kan niet wachten tot die s3xy buttons er zijn.. nu nog een ander issue. ze maken vreselijk schrappend of stuiterend geluid. Alsof er niet genoeg water op de ruit aanwezig is zodat het rubber normaal over het glas kan gaan? Iemand die dit herkend?

ik vondt onderstaande:

iemand weet of dit het oplost?

verder blijft het een perfecte auto als je dit negeert.. de looks helpen ook 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbTlBDU232Y0Wx3drgrNG7bfq9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AtClV5fmFSCywz3t6a8gBdqE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door spartacusNLD op 19-12-2023 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Oekol schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:08:
Ben nu de update aan het installeren en valt me nog een kleine fix op die ik hier nog niet eerder gelezen had:

"uw auto past zich nu aan het vermogens niveau van elk FC laadstation aan. Daardoor loopt het voorverwarmen van de batterij wanneer u naar een laadstation rijdt en het opladen efficiënter"

Heeft denk ik meer effect voor LR en P die voorverwarmen alsof er 250Kw ingestouwt gaat worden en dan bij een 150Kw laadstation aankomen.
Onderweg naar de sneeuw kom ik regelmatig 60Kw station tegen zou toch wel ideaal zijn.

Blijft jammer dat je zelf niet kunt kiezen om meteen te installeren. Vrijdag vertrek; hoop dat ie nog binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:59
spartacusNLD schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:35:
Het was doffe ellende weer vanmorgen met AP en ruitenwissers. kan niet wachten tot die s3xy buttons er zijn.. nu nog een ander issue. ze maken vreselijk schrappend of stuiterend geluid. Alsof er niet genoeg water op de ruit aanwezig is zodat het rubber normaal over het glas kan gaan? Iemand die dit herkend?

ik vondt onderstaande:

[YouTube: windshield wiper chatter noise fix on a Tesla Model S 3 X Y ... DIY how to align a wiper blade]

iemand weet of dit het oplost?

verder blijft het een perfecte auto als je dit negeert.. de looks helpen ook 8)

[Afbeelding]
Ik weet niet of het iets oplost maar ik herken het wel. Mijn Tesla heeft nog geen 13.000 kilometer op de teller en het lijkt alsof de bladen uitgedroogd zijn of zo. Je bent dus niet alleen ;)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:44:
[...]

Ik weet niet of het iets oplost maar ik herken het wel. Mijn Tesla heeft nog geen 13.000 kilometer op de teller en het lijkt alsof de bladen uitgedroogd zijn of zo. Je bent dus niet alleen ;)
Verschil is dat deze pas 1100km op de teller heeft.. :P

vermoed dat de ruitenwisserbladen / rubbers niet recht maar schuin op het glas staan. En dus niet goed staan afgesteld. Daarnaast bij uitgedroogde ruitenwissers.. ze zijn niet heel duur dus bij 13k zou ik ze wel vervangen als ik jou was :)

[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 19-12-2023 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Hoe vaak de auto al gewassen? Ik heb de auto sinds een jaar en ruim 40.000 km gereden. Op het begin was rijden met de ruitenwissers irritant. Na een aantal keer wassen ging die niet meer wissen op een droge ruit. Wissers piepen ook niet. Enige wanneer die niet mee werkt is met miezer regen, dit komt niet hoog genoeg op de ruiten voor de camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Nog niet. Enkel een keer door de detailer voordat alle ruit en lak coating er op ging. Dit was vrijwel direct na afhalen. Ik wacht nog op de foam cannon voor op de karcher hogedruk (komt van de week). Daarna de eerste handwas door mijzelf :)

De ruitenwissers zelf wel een keer goed afgenomen en schoongemaakt met spray. Dat hielp maar een paar dagen.

[ Voor 15% gewijzigd door spartacusNLD op 19-12-2023 08:50 ]

Pagina: 1 ... 192 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: