Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 191 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.190 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-09 23:59
Zwerver schreef op zondag 17 december 2023 @ 08:58:
[...]

Hij gaat van het slot af, maar valt direct weer dicht. Het enige wat werkt is handmatig de trunk open maken als die van het slot afgaat. Als die eenmaal omhoog staat sluit die wel netjes met de knop.
Heb je al geprobeerd, als je hem handmatig hebt opgetild , die stand in het geheugen op te slaan, kijken hij dan open wil gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans96
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-06 20:20
Myaimistrue schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:12:
[...]

Uiteraard heeft hij gelijk. Meer nog: het is volgens de wet (en terecht vind ik) zelfs verboden : https://verkeersboete.nl/...uid_maken_en_claxonneren/
Is maar een detail, maar art. 28 en 57 van het RVV zijn van toepassing op "bestuurders".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:55

Maximus

There is no substitute

Oekol schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:29:
[...]

Haha tussen onnodig claxoneren en dat kleine toetertje zit nog een hele wereld tussen. Onnodig toeteren is inderdaad terecht verboden en irritant. Maar komop, dat is wel een pak meer decibel dat zo'n lullig zacht 1 seconden durende locksound. _O-

Dit is irritant ;) Dat is geen grote blij :+

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Ik kende Teslafi nog niet. Handig om bij te houden hoe een update uitgerold wordt en naar welk model. In Nederland bijvoorbeeld. Zijn dit mensen die hun auto hebben verboden met Teslafi? of zijn er echt pas zo weinig updates uitgerold naar Nederland?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HoNGaSHYouu9HF0Xi7R1KXNheck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eXW18HjqSgpuiw8FEgUnmsSu.jpg?f=fotoalbum_large

bron: https://teslafi.com/firmware.php

[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 17-12-2023 15:56 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-01-2024
hans96 schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:43:
[...]

Is maar een detail, maar art. 28 en 57 van het RVV zijn van toepassing op "bestuurders".
Ja, en als bestuurder ben je verantwoordelijk voor je voertuig. Ook als je uitgestapt bent, of wat dacht je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B85
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-09 07:21

B85

Wat zijn de mogelijkheden om EAP of FSD te kopen qua overschrijving? Via de auto lukt het niet. Via de app kan ik enkel een creditcard gebruiken. Ik wil het afschrijven van mijn zakelijke rekening, de CC is gekoppeld aan mijn privé rekening. Hoe aan te pakken? Via mijn account via de website kan ik het ook niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:56
Myaimistrue schreef op zondag 17 december 2023 @ 16:03:
[...]

Ja, en als bestuurder ben je verantwoordelijk voor je voertuig. Ook als je uitgestapt bent, of wat dacht je?
Gerechtshof Leeuwarden voorhouden d.d. 25 januari 2011 (LJN: BP1972).
‘Als bestuurder in de zin van de Wegenverkeerswet 1994 moet worden aangemerkt elke persoon die één of meer bedieningsorgaan van een motorrijtuig hanteert en door middel daarvan de voortbeweging of rijrichting van het motorrijtuig beïnvloedt.’

Voor uitgebreid strafrechtelijk verweer zie ECLI:NL:RBNHO:2013:13109

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
B85 schreef op zondag 17 december 2023 @ 16:05:
Wat zijn de mogelijkheden om EAP of FSD te kopen qua overschrijving? Via de auto lukt het niet. Via de app kan ik enkel een creditcard gebruiken. Ik wil het afschrijven van mijn zakelijke rekening, de CC is gekoppeld aan mijn privé rekening. Hoe aan te pakken? Via mijn account via de website kan ik het ook niet vinden.
(Tijdelijk) een zakelijke creditcard gebruiken? Kosten hiervan wegen op tegen het aanzienlijke bedrag wat FSD kost.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:35
B85 schreef op zondag 17 december 2023 @ 16:05:
Prive cc betalen en dit zakelijk declareren. Dus vanuit je bv maak je geld over naar jouw privé rekening.

Kan prima dit. Niemand verplicht je om enkel met je zakelijke rekening te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bert.L
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 20:36
Maasluip schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:58:
[...]

Hmm. ik had laatst een "Forced Autopilot Disengagement", seconden nadat ik de AP had aangezet op de invoegstrook van de autosnelweg. Geen idee waarom.
Was niet mijn eerste, en ook van die anderen heb ik geen enkel idee wat ik fout deed.

Voor mij is dit weer een reden om voor de volgende auto toch maar eens verder te kijken dan Tesla. Als je mij dit soort straffen gaat opleggen alsof ik een klein kind ben zonder fatsoenlijk uit te kunnen leggen waarom die straf opgelegd moet worden, dan verdwijnt bij mij het voordeel van de twijfel.
Gisteren tijdens de eerste rit na de kerst-update had ik exact hetzelfde. Auto-pilot aanzetten en een paar seconden later vanuit het niets een forced disengagement. Handen waren aan het stuur, geen idee waarom dit gebeurde. Nu telkens de melding dat AP na nog 4 keer geblokkeerd wordt. Inderdaad heel irritant, en naast de ruitenwissers en parkassist dus een nieuw irritatiepunt. Verder overigens wel happy met de auto.

Heel benieuwd of meer mensen deze ervaring hebben na de update?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k3kON68kcG4JMzGOxPFx3iQ_kQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3NGDnFtYPqCDuKr4WaQzfWc3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:43
Bert.L schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:06:
[...]

Gisteren tijdens de eerste rit na de kerst-update had ik exact hetzelfde. Auto-pilot aanzetten en een paar seconden later vanuit het niets een forced disengagement. Handen waren aan het stuur, geen idee waarom dit gebeurde. Nu telkens de melding dat AP na nog 4 keer geblokkeerd wordt. Inderdaad heel irritant, en naast de ruitenwissers en parkassist dus een nieuw irritatiepunt. Verder overigens wel happy met de auto.

[Afbeelding]
Ik hoop dat ze dit snel fixen en genoeg reden om niet te updaten.. stel je voor 5 keer bagger vanwege software en dan een week lang geen stuurhulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Wolly schreef op zondag 17 december 2023 @ 14:55:
[...]
Claxongeluid bij vergrendelen staat bij mij standaard uit, ik wil de omgeving niet belasten met getoeter als dat helemaal niet nodig is.
Vind je dat nu écht ? Op straat al helemaal niet, toch ? Je hoort het al niet meer vanaf 10 meter verder. Zelfs niet te vergelijken met een claxon op straat.

En bij de buren ging ik na of het hen niet stoorde (wat niet het geval was), met zelfs de belofte dat ik het uit zou zetten op hun simpel verzoek als het hen zou beginnen tegen zitten.

Ik rijd al electrisch. Als ik nu ook nog uit schuldbesef zou moeten stoppen met ademen... :?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
flupp schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:22:
[...]

Vind je dat nu écht ? Op straat al helemaal niet, toch ? Je hoort het al niet meer vanaf 10 meter verder. Zelfs niet te vergelijken met een claxon op straat.

En bij de buren ging ik na of het hen niet stoorde (wat niet het geval was), met zelfs de belofte dat ik het uit zou zetten op hun simpel verzoek als het hen zou beginnen tegen zitten.
Dus je vraagt je af of ik het meen als ik zeg dat ik de omgeving niet wil belasten met onnodig getoeter maar je hebt wel bij je buren nagevraagd of zij het vervelend vonden :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
[...]

[Afbeelding]
Op welke software update zit je? Er is nog een patch gekomen. Namelijk 2023.44.30.2

Eerst zat de kerst update in 2023.44.30.1.

die .2 patch is er vrij snel achteraan gekomen.

[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 17-12-2023 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabski
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 06:05
Dat moet wel de .1 versie zijn want die .2 staat nog maar op 1 auto in TeslaFi, en dat was ook de auto die daarvoor als enige de eerste versie van de kerstupdate had (2023.44.25.1).

Opvallend trouwens dat op de TeslaFi link die je postte ook te zien is dat er nog zo goed als geen kerstupdates geïnstalleerd zijn op HW4... Lijkt erop dat wij Highland rijders nog wat meer geduld moeten hebben!

Ik kijk uit naar de High Fidelity Park Assist, lijkt echt wel een flinke verbetering te zijn: YouTube: TESLA HOLIDAY UPDATE 2023.44.30 PARKASSISTENT IM TEST! 🎅🎄🔥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
kabski schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:39:
Dat moet wel de .1 versie zijn want die .2 staat nog maar op 1 auto in TeslaFi, en dat was ook de auto die daarvoor als enige de eerste versie van de kerstupdate had (2023.44.25.1).

Opvallend trouwens dat op de TeslaFi link die je postte ook te zien is dat er nog zo goed als geen kerstupdates geïnstalleerd zijn op HW4... Lijkt erop dat wij Highland rijders nog wat meer geduld moeten hebben!

Ik kijk uit naar de High Fidelity Park Assist, lijkt echt wel een flinke verbetering te zijn: YouTube: TESLA HOLIDAY UPDATE 2023.44.30 PARKASSISTENT IM TEST! 🎅🎄🔥
Klopt.. ik denk dat ze de .1 versie gestopt hebben en nu net begonnen zijn met de .2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWbpIOZ3b4zXFgcKwjOcMIBOJrA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8y6b42QCrbgLnmyfBNqdKtxw.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cej0AvkvkltW9fNd8ZpcZ5SRSUI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t8i8MqtqZyGltyqiCBOL7z1z.png?f=fotoalbum_large

Het zijn er ondertussen meer dan die enkele:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_CAzoaWPGBOUrDxHFHLm--R1so0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N5rMab1UwfZu37tVZGBOSmT2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door spartacusNLD op 17-12-2023 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert.L
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 20:36
spartacusNLD schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:27:
[...]

Op welke software update zit je? Er is nog een patch gekomen. Namelijk 2023.44.30.2

Eerst zat de kerst update in 2023.44.30.1.

die .2 patch is er vrij snel achteraan gekomen.
Ik zit inderdaad nog op 2023.44.30.1. Hoop dat het inderdaad gefixed is in de .2, want ik krijg nu om de haverklap rode stuurtjes in beeld, dat had ik vroeger echt nooit. Gelukkig nog geen nieuwe forced disengagement, maar relaxed rijden is dit bepaald niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Bert.L schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:43:
[...]

Ik zit inderdaad nog op 2023.44.30.1. Hoop dat het inderdaad gefixed is in de .2, want ik krijg nu om de haverklap rode stuurtjes in beeld, dat had ik vroeger echt nooit. Gelukkig nog geen nieuwe forced disengagement, maar relaxed rijden is dit bepaald niet.
Zo te lezen is het soms niet erg om achteraan in de rij te staan met updates haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Nu online
Wolly schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:25:
[...]
Dus je vraagt je af of ik het meen als ik zeg dat ik de omgeving niet wil belasten met onnodig getoeter maar je hebt wel bij je buren nagevraagd of zij het vervelend vonden :?
Welnee. Het kán wel (storend zijn), maar toch niet op strààt, eenmalig ? Ik heb nóóit overwogen om het niét te gebruiken op plaatsen waar ik niet systematisch vaak ben. Want iemand die langs een straat woont krijgt toch véél geluiden te horen ? Dan is een passerende ICE toch véél storender dan een EV die stil valt en een korte toet geeft ?

[ Voor 8% gewijzigd door flupp op 17-12-2023 17:47 ]

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:28
tim.w schreef op zondag 17 december 2023 @ 14:05:
Bij mijn vorige auto (Lexus IS300H) gebruikte ik altijd naar volle tevredenheid de Interior Matt Cleaner van Stipt om de lederen stoelen te reinigen.
De Tesla Model 3 heeft Vegan Leather stoelen. Welk product gebruiken jullie om de stoelen te reinigen?
Witte zetels, en ik gebruik lauw water met een scheutje dreft, of gewoon keukenreiniger.
Eigenlijk maar 2 keer moeten doen op 7 maanden na een paar ritten met een blauwe jeans die wat vochtig was van een wandeling in de regen. Stoelen waren direct terug wit.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:15
[...]

Die 10 meter, is dat figure of speech, of hoor je die echt al na 10 meter niet meer?
Want dan snap ik je reactie wel.

[ Voor 4% gewijzigd door this op 17-12-2023 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:53
spartacusNLD schreef op zondag 17 december 2023 @ 14:31:
[...]

Stipt is duur voor wat je er voor krijgt aldus de detailer waar mijn auto geweest is. Hij raad dit aan:

https://www.carclean.com/nl/gyeon-qm-interior-detailer.html

Stuur me een DM en ik deel de volledige (vrij uitvoerige) lijst met producten, doeken en hoge druk accesoires die hij aanraad om een auto schoon te houden. *new hobby unlocked*
Thanks, ik ga deze eens proberen :) Ik heb een zwart interieur overigens.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Ja. Het is totaal onnodig want de knipperlichten knipperen als je de auto op slot zet en ik laat de spiegels inklappen, dan hoor je het ook wel, en ja, overbodig geluid. Ik stoor me ook aan bezoek dat nog even "vriendelijk" een afscheidstoeter geeft bij het wegrijden. Nergens voor nodig en zelfs verboden. Toeteren doe je om gevaar af te wenden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Nu online
this schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:00:
[...]
Die 10 meter, is dat figure of speech, of hoor je die echt al na 10 meter niet meer?
Want dan snap ik je reactie wel.
Meestal is er danig veel verkeer en het bijhorend lawaai dat ik inderdaad 10 meter zou noemen als de afstand waarop je 't al niet meer hoort, wil er net op dat moment al een optrekkende wagen in de buurt zijn.

Ik vind zo'n (vooral korte) claxonstoot nu niet onmiddellijk het meest storende element in het straatbeeld (áls het al voor iemand storend zou zijn...)

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flupp
  • Nu online
Maasluip schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:23:
[...]

Ja. Het is totaal onnodig want de knipperlichten knipperen als je de auto op slot zet en ik laat de spiegels inklappen, dan hoor je het ook wel, en ja, overbodig geluid. Ik stoor me ook aan bezoek dat nog even "vriendelijk" een afscheidstoeter geeft bij het wegrijden. Nergens voor nodig en zelfs verboden. Toeteren doe je om gevaar af te wenden.
Dan laat je dat maar aan Elon weten, ik heb echt geen zin om deze discussie te voeren. Leidt nergens (meer) naar.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

flupp schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:29:
[...]

Dan laat je dat maar aan Elon weten, ik heb echt geen zin om deze discussie te voeren. Leidt nergens (meer) naar.
Ik kan ook 150 met de auto rijden, dat mag ook niet. Moet ik dat ook aan Elon laten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
flupp schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:28:
[...]

Meestal is er danig veel verkeer en het bijhorend lawaai dat ik inderdaad 10 meter zou noemen als de afstand waarop je 't al niet meer hoort, wil er net op dat moment al een optrekkende wagen in de buurt zijn.

Ik vind zo'n (vooral korte) claxonstoot nu niet onmiddellijk het meest storende element in het straatbeeld (áls het al voor iemand storend zou zijn...)
Niet iedereen woont in een buurt waar continu auto’s optrekken. Ik woon bijvoorbeeld in een rustige buurt en die piep hoor je wel van een redelijke afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
flupp schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:28:
[...]

Dat ligt natuurlijk compleet aan waar je staat. In een woonerf om 2300hr 's-avonds of naast de ontsluitingsweg van een Vinex wijk om 0700uur 's-ochtends.

Ik woon gelukkig in een rustige buurt en daar is zo'n 'Toet' een stuk verder dan 10m te horen, ook overdag trouwens want zoveel verkeer rijdt hier niet.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:18
Pff laat iedereen lekker zijn keuze maken of hij wel of niet een korte toeter laat horen. Heeft toch geen zin om er over te gaan b*kvechten

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:45
kabski schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:39:

Het ziet er mooi uit, maar bij die eerste parkeer actie achteruit ziet hij al een auto staan waar die niet is… dat belooft weinig goeds ;) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
spartacusNLD schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:44:
[...]

Zo te lezen is het soms niet erg om achteraan in de rij te staan met updates haha :)
Is eigenlijk bij elke grotere update zo. Maar tegelijkertijd ben ik steeds te nieuwsgierig om te wachten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
winwiz schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:40:
Pff laat iedereen lekker zijn keuze maken of hij wel of niet een korte toeter laat horen. Heeft toch geen zin om er over te gaan b*kvechten
Zo is het, wellicht opent het de ogen van gebruikers die nog niet het besef hadden dat het een puntje van overlast kan zijn voor anderen.

En gelukkig heb je dan bij Tesla de keuze om het uit te zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Wolly op 17-12-2023 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:44

bert pit

asdasd

[...]

[Afbeelding]
Dat is inderdaad balen. Is het mogelijk om met een andere 'User' wel weer de AP te gebruiken?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 12:41
bert pit schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:04:
[...]
Dat is inderdaad balen. Is het mogelijk om met een andere 'User' wel weer de AP te gebruiken?
Haha, ik zie hier huwelijken stranden O-)

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
[...]

[Afbeelding]
Ik voel een bug aankomen en een vertraging van de uitrol. Heb de update nog niet maar dat gaat dan vast nog wel ff duren na een hotfix.

Zie dat er al een 2023.44.30.2 is. Jullie zitten allemaal op de .1?

[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 17-12-2023 19:34 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 11:18
bert pit schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:04:
[...]

Is hier al eerder gevraagd, het hangt aan de auto

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Goed nieuws voor mensen met sensoren. Iemand op X deelt nu dat hij de .2 variant krijgt nu.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:29
Wolly schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:07:
[...]

Het lijkt mij bijzonder irritant als de buren elke keer een `toetje´ horen als ik die auto verlaat.

En waarom zou je, de auto sluit vanzelf en als dat een keertje niet lukt dan krijg je een melding op je app. Die melding heb ik in al die jaren misschien 3x gehad.
Amen.

Ik woon in een rustige wijk, heb een achterbuurman met eigen oprit maar z'n Mercedes zet hij altijd op een openbare plek, precies naast de slaapkamer van onze baby.

Terug van werk toet-toet. Uur later naar de kroeg toet. Twee uur later terug, toet-toet. Huissleutel vergeten dus weer terug, toet. Op slot toet-toet. Werd er echt schijtziek van (en de baby op onmogelijk tijden wakker). Sinds kort begonnen met terugtoeteren via de Tesla app. Lijkt te werken! Soms gaat de auto niet meer op slot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ifreerider
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09-09 16:34
Oekol schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:39:
Goed nieuws voor mensen met sensoren. Iemand op X deelt nu dat hij de .2 variant krijgt nu.

[Embed]
Ik heb de 2023.44.30.2 net geïnstalleerd op mijn m3 highland. Onderweg kreeg ik de aankondiging. Ik zat nog op de 2023.44.1, 2023.44.30.1 had ik nog niet aangeboden gekregen.

Ik neem aan dat hij er voor iedereen aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
  • Laatst online: 02-01 18:46
Ik kan pas morgen na 15:00 weer handmatig controleren op een update, ik hoop dat de update voor mijn highland ook binnenkort langs komt :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:41
datadevil schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:51:
[...]

Links is de tuin en ik heb nog een strookje grind ongeveer waar het als gevaar wordt gemarkeerd
De huizen inclusief de uitbouw van de garage van de buren is goed te zien
Nog maar een 3D versie er van om het duidelijk te maken en ook te laten zien hoe nuttig het is en hoe goed het lijkt te werken in dit geval

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ETo1OzFqWjBOCsWNepOzaH0hC9E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rfoSxHNRODmeATOnDW7iZ3Q2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Terranca schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:25:
Haha dit opladen is al sinds het begin van de introductie van de LFP een discussiepunt. Tesla zegt tot 100% laden en liever altijd aan het snoer, maar tegelijk is het algemene advies voor elke lithium batterij dat 100% geladen houden niet optimaal is voor je batterij.

Tesla's motivatie is duidelijk: ze kunnen (door het spanningsverloop van een LFP accu) je bereik niet goed inschatten als je niet of weinig tot 100% laadt -- de laatste paar procenten gebruiken ze vooral voor het bereik berekening. En ze willen niet dat, als je hem tot 5% leeg rijdt, er opeens toch iets meer gedegradeerd dan ze dachten en je aan de kant van de weg komt te staan; dus worden ze anders heel pessimistisch over je bereik. En dat levert weer een hoop telefoontjes naar de SC op. Afin.

Voor de gezondheid van de accu is het volgens mij voor elke lithium accu altijd beter om hem niet lange tijd op 100% te laten staan, maar ik heb ook het vermoeden dat de "100%" van de Tesla LFP nog wel een buffer aan de bovenkant heeft, en dus niet écht 100% is van de accu is.

Ik heb me er op het begin (te veel?) zorgen over gemaakt maar inmiddels rij ik gewoon en zet ik 'm vaak neer met 70-90% zonder te laden, ook als ik m zo kan inpluggen op de oprit. Als ik oplaad (1-2x per week, maar soms ook een week niet) gaat hij tot 100% en dan blijft hij lekker zo staan tot ik 'm nodig heb -- kan ook een dag zijn. Ik merk weinig impact sinds ik er minder aandacht aan besteed, om eerlijk te zijn. Behalve dat ik meer mentale energie aan andere dingen kan besteden ;)
Klopt helemaal wat je zegt. Ik gebruik Teslamate en Teslalogger en als ik de auto tot 100% laad en dan een paar dagen laat staan, zie ik daarna vaak een kleine afname van de accu capaciteit. Tot 100% laden is geen probleem maar beter laat je ook een LFP niet langdurig op 100% staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:55

Maximus

There is no substitute

LorenzoG schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:25:
Ik kan pas morgen na 15:00 weer handmatig controleren op een update, ik hoop dat de update voor mijn highland ook binnenkort langs komt :).
Uit onwetendheid, hoe check je handmatig? Want op internet vind ik daar niet iets concreets over.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Maasluip schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:23:
[...]

Ik vind het juist wel handig, even een bevestiging dat de auto op slot is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy1308
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-09 19:14
Mensen, het is idd gokken maar hoe hoog schatten jullie de kans in dat tesla de model3 in België gaat verlagen zodat we die 5000€ kunnen cashen van de staat?

Ik heb zelf een YP maar de vrouw haar Audi begint kuren te krijgen en wil graag nieuwe kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertjah
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
Is de flitspalen optie er ook voor Nederland?
In de release notes wordt er niet gesproken over waar het beschikbaar is..

Heb nog geen update aangeboden gekregen, maar wel nieuwsgierig hiernaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Maximus schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:57:
[...]

Uit onwetendheid, hoe check je handmatig? Want op internet vind ik daar niet iets concreets over.
Dat kan niet aldus Taro onderstaand. Het enige wat je kan doen is je auto software opnieuw opstarten zodat het wellicht iets eerder wordt opgepakt. Dit doe je door de beide knoppen op het stuur ingedrukt te houden.
Taro schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:45:
[...]

Tesla bepaalt aan hun kant wanneer jouw VIN aan de beurt is, daar kan je niets aan veranderen. De auto controleert echter op een bepaalde interval of jouw VIN aan de kant van Tesla al aan de beurt is. Het kan zijn dat als je dan net een power cycle uitvoert of de auto uit slaapstand haalt dat hij op dat moment een extra check doet en het bingo is. Je dwingt er dus niets mee af, je kunt echter wel een paar uur eerder de melding ontvangen omdat je net een extra update check triggert. Persoonlijk wacht ik het liever gewoon af.
volgens mij kan je je auto ook met de app uit slaapstand halen. en dan komt de app vanzelf met de melding dat de update beschikbaar is. gewoon vanuit je luie stoel.

[ Voor 16% gewijzigd door spartacusNLD op 17-12-2023 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LorenzoG
  • Laatst online: 02-01 18:46
Maximus schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:57:
[...]

In de auto zelf in de instellingen bij het software menu. Snel naar beneden swipen, dan zie je dat hij zoekt naar een update. Als dat minder dan 24 uur geleden is zie je de tijd daar staan dat het de laatste keer gecontroleerd is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Modbreak:Graag extra aandacht voor het volgende punt uit de topicwaarschuwing:

Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
spartacusNLD schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:10:
[...]
volgens mij kan je je auto ook met de app uit slaapstand halen. en dan komt de app vanzelf met de melding dat de update beschikbaar is. gewoon vanuit je luie stoel.
Dat gebeurt ook vanzelf wel zonder dat je de auto steeds uit slaapstand haalt.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlorisK-Delft
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-08 21:54
Peertjah schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:08:

Een route over de a12 toont de traject controle bij Utrecht! Dus we hebben in elk geval iets :D. Maar stoplichten en stopborden zijn nog niet in beeld, dus niet alle functies, misschien dat daarom de release notes ontbreken?

Of mobiele flitspalen etc ook in beeld komen is nog even wachten... voor nu nog even met flitsmeister er naast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 21:59
Peertjah schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:08:

ja, zag gister opeens een flitspaal in mijn scherm staan vlak voor we erlangs reden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RRunner
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik ben benieuwd of ze rode kruizen (en groene pijlen) ook gaan herkennen en tonen. Nu tonen ze een stoplicht. Da's nogal gek zo op de snelweg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Gaat wel heel snel met de patches. 2023.44.30.3 is zojuist op een voortuig geïnstalleerd..

https://www.teslafi.com/firmware.php?detail=2023.44.30.3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53J4P4fKkvmVq9kpTaVW6kCIvDM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GErHpGFQVwt7669LMZfANapA.png?f=user_large

oftewel de ''grote wave'' zal past komen als alle bugs gefixed zijn? Zijn de mensen die de update nu ontvangen dan proef konijn? Wellicht mensen die de optie ''geavanceerd'' geselecteerd hebben bij software updates in de Tesla software of werkt dat zo niet?

[ Voor 77% gewijzigd door spartacusNLD op 17-12-2023 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
spartacusNLD schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:45:

oftewel de ''grote wave'' zal past komen als alle bugs gefixed zijn? Zijn de mensen die de update nu ontvangen dan proef konijn? Wellicht mensen die de optie ''geavanceerd'' geselecteerd hebben bij software updates in de Tesla software of werkt dat zo niet?
Proefkonijn is wel heel groot, zullen ook voornamelijk kleine issues zijn die alsnog verholpen worden. Dat is ook te zien aan de minimale verhoging van het versienummer. De laatste is eigenlijk altijd een update op een versie, dus kleine bugs eruit geplet, nieuwe functionaliteit wordt een ander versienummer.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gaat wel heel snel met de patches. 2023.44.30.3 is zojuist op een voortuig geïnstalleerd..

[Afbeelding]

Ja, dat staat er in feite wel zo uitgelegd wanneer je de optie 'geavanceerd' aanzet. Als je de kans wilt om snel updates te krijgen is dat de consequentie.

Doe mij maar lekker de update met alle fixes en mijn dank aan de proefkonijnen is groot _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabski
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 06:05
Zijn de mensen die de update nu ontvangen dan proef konijn? Wellicht mensen die de optie ''geavanceerd'' geselecteerd hebben bij software updates in de Tesla software of werkt dat zo niet?
Ik heb de afgelopen weken steeds 'geavanceerd' geselecteerd staan en vanavond kwam een notificatie van de Tesla app dat de 2023.44.30.2 update klaarstond om te installeren op mijn M3 LR Highland!

De parkeerhulp is echt veel duidelijker geworden en ik ben ook blij met de toevoeging van de Apple Podcasts app.

Heb zo'n 40 km gereden met 2023.44.30.2 waarvan veel op TACC en op de snelweg ook Autosteer. Ik heb geen gekke dingen meegemaakt, al moet ik zeggen dat ik niet de grenzen heb opgezocht. AP begon wel opvallend snel te klagen toen ik op het scherm bezig was tijdens Autosteer op een 50 km/u provinciale weg (normaal zou ik daar hooguit TACC gebruiken).

Wat mij betreft een geslaagde update tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Volgens mij wordt het dus de binnen camera afplakken na deze update. Als die nog sneller gaat zeuren ben ik daar snel klaar mee... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Maurice- schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:15:
[...]

Ik woon in een rustige wijk, heb een achterbuurman met eigen oprit maar z'n Mercedes zet hij altijd op een openbare plek, precies naast de slaapkamer van onze baby.
offtopic:
Ik wilde het al niet zeggen, maar het was wel een bepaald soort auto/rijder die dat had. Toet, of soms een twiep van het alarmsignaal. Nogmaals, de knipperlichten knipperen, hoeveel bevestiging heb je nodig. Als blinde mag je niet autorijden, als dove nog wel. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter

[Afbeelding]

hoeveel patches nog?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/csAGxU_hV20H5ALBhcVqJC9jyY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZyMMwO2a3poodaxQTTSly3Zu.jpg?f=fotoalbum_large

:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
Ik heb wel meerdere keren per week geen autopilot meer voor rest van de rit. Wordt dat een probleem met deze update? Dan schiet ik eerst een serviceverzoek in want ik vermoed dat mijn stuurwiel aanraking niet erg goed wordt gedetecteerd..

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Nu online
Wolly schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:52:
[...]
Zo is het, wellicht opent het de ogen van gebruikers die nog niet het besef hadden dat het een puntje van overlast kan zijn voor anderen.

En gelukkig heb je dan bij Tesla de keuze om het uit te zetten.
Dat is dan inderdaad het "maatschappelijk probleem" dat van mijn tip gemaakt werd, inderdaad... Ik had weliswaar liever gehad dat mijn tip niet in dat maatschappelijk probleem werd omgeturnd, maar dat de focus ware gebleven op mijn opmerking.

Het zij zo.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 12:35

Damian

Insane Obtrusion

Smobbo schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:49:
[...]

Het ziet er mooi uit, maar bij die eerste parkeer actie achteruit ziet hij al een auto staan waar die niet is… dat belooft weinig goeds ;) .
Je weet dat de auto niet meer of minder ziet dan eerst he, hij laat het nu gewoon anders zien...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 11:59
Pffff, stoelbediening wéér afgebroken...
De knop was al eerder weg, met stofzuigen vloog zo die knop eraf...

Iemand tips om dit goedkoop zelf te vervangen, of gaat dit wéér eigen risico kosten. Wordt het inmiddels wel een beetje zat dat ik moet betalen voor deze bouwkwaliteit.

Zo frustratie er weer even uit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Tweak_ers schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:11:
Pffff, stoelbediening wéér afgebroken...
De knop was al eerder weg, met stofzuigen vloog zo die knop eraf...

Iemand tips om dit goedkoop zelf te vervangen, of gaat dit wéér eigen risico kosten. Wordt het inmiddels wel een beetje zat dat ik moet betalen voor deze bouwkwaliteit.

Zo frustratie er weer even uit...
Tesland verkoopt die knopjes los: https://www.tesland.com/nl/

Met of zonder installatie. Bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edWXKYPZoMMVLmNZLbz3vYOVSpI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bNOXXYVnUGE4o25ZVLqcTrCH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door spartacusNLD op 18-12-2023 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hannschl
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 16:06
DaCoTa schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:09:
[...]

Paar dagen later, en ben nog niet bijgelezen verder, maar merk je dit als je een vrachtwagen inhaalt? Want dan schuift de auto iets verder naar links in de baan.
Nee eigenlijk continu als ik op de snelweg of andere rechte weg rijd, ook uit de buurt van ander verkeer. Heb de indruk dat het iets met toe-in/out van doen heeft. Woensdag lijnen ze de auto uit, hopelijk is het dan beter/weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Maasluip schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:01:
[...]

offtopic:
Nogmaals, de knipperlichten knipperen, hoeveel bevestiging heb je nodig. Als blinde mag je niet autorijden, als dove nog wel. :+
Maar je loopt van je auto weg toch? Of heb jij ogen in je achterhoofd?

Nog geen audio signaal er bij, dat zal wel in een volgende update komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Oekol op 18-12-2023 09:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schwarz
  • Laatst online: 13:54
Oekol schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:50:
[...]

[Embed]

Het zou wat mij betreft wel een prima feature zijn om lock sound locatie afhankelijk te kunnen maken. Thuis geen lock sound. Overige locaties wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:11
Oekol schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:50:
[...]

Ik woon zo rustig dat ik de spiegels wel hoor inklappen terwijl ik wegloop :> zelfs de buren met een Kia zetten de auto al achteruit weg zodat ze in de ochtend niet iedereen wakker maken met dat leuke geplingplong van ze _/-\o_

Maar in de stad zal het weinig uitmaken.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Damian schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:18:
[...]

Je weet dat de auto niet meer of minder ziet dan eerst he, hij laat het nu gewoon anders zien...
Nou nee, eigenlijk weet je dat niet ;) .
Ze zijn nog altijd druk bezig met het verbeteren van Vision, dus het lijkt me geen gekke gedachte om te verwachten dat hij het ook ondertussen wat beter gaat doen en een grote update als deze is dan een logisch moment.

Ik kan het zelf nog niet testen, ik rij nog altijd in mijn 2019 SR+ met HW2.5, dus ik heb nog gewoon goed werkende ultrasone sensoren :o ! In Q2 komend jaar ga ik echter wisselen en als dit weer een Model 3 wordt dan moet ik er ook aan geloven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:09
Ik heb gisterenavond ook de .1 update geïnstalleerd en maar 500m de autopilot kunnen testen, maar ik kan wel vaststellen dat de melding voor handen aan het stuur er veel sneller komt als vroeger. En mijn handen waren aan het stuur.
En toen ik naar de tablet keek, kreeg ik ook snel melding dat ik mijn ogen op de weg moest houden. Hopelijk wordt dit snel gefixed.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Himalaya schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:53:
[...]

Ik woon zo rustig dat ik de spiegels wel hoor inklappen terwijl ik wegloop :> zelfs de buren met een Kia zetten de auto al achteruit weg zodat ze in de ochtend niet iedereen wakker maken met dat leuke geplingplong van ze _/-\o_

Hebben jullie huizen geen ramen? En dan vooral die geluid tegenhouden? Wij horen binnen niets. :P

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
daemonix schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:15:
[...]

Hebben jullie huizen geen ramen? En dan vooral die geluid tegenhouden? Wij horen binnen niets. :P
Maar vervolgens staan bijvoorbeeld de roosters open voor frisse lucht ;) (niet ieder huis heeft type D ventilatie, helaas) Gelukkig rijdt hier enkel bestemmingsverkeer.

De achteruitrij geluiden van EVs, niet enkel Tesla's, dringen verder in huis door dan de gewone geluiden van een verbrandingsmotor, die ik binnen niet hoor (ook met open roosters). Vanuit mijn thuiswerkplek hoor ik exact wanneer mijn overbuurman (ook een MY) thuis komt, het klinkt dan ineens alsof iemand zijn oprit aan het stofzuigen is :+. De enige auto met benzine motor die ik binnen hoor is een oudbarrel van een buurjongen.

[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 18-12-2023 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:11
daemonix schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:15:
[...]

Hebben er zelfs rolluiken voor ;) maar het geluid van een Kia laat zich door niets tegenhouden :'( . Niet te vergelijken met het beschaafde achteruitrijgeluid van een MY en het laat zich niet net als bij onze ZOE even snel tijdelijk uit zetten.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Smobbo schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:07:
[...]

Nou nee, eigenlijk weet je dat niet ;) .
Ze zijn nog altijd druk bezig met het verbeteren van Vision, dus het lijkt me geen gekke gedachte om te verwachten dat hij het ook ondertussen wat beter gaat doen en een grote update als deze is dan een logisch moment.
Dat klopt! Dit is de V1 release en het wordt in de toekomst (nog) beter:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qtWLlSh.png

Aldus Ashok Elluswamy die werkt bij Tesla:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Nvnz6kV.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Caayn schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:25:
[...]
Maar vervolgens staan bijvoorbeeld de roosters open voor frisse lucht ;) (niet ieder huis heeft type D ventilatie, helaas) Gelukkig rijdt hier enkel bestemmingsverkeer.

De achteruitrij geluiden van EVs, niet enkel Tesla's, dringen verder in huis door dan de gewone geluiden van een verbrandingsmotor. Vanuit mijn thuiswerkplek hoor ik exact wanneer mijn overbuurman (ook een MY) thuis komt, er verschijnt dan ineens een stofzuigergeluid op de achtergrond :+. De enige auto met benzine motor die ik binnen hoor is een oudbarrel van een buurjongen.
Het is echt zo irritant. Ik heb er ook last van. Meerdere Kia's hier (garage en op straat) en aan m'n woonkamerkant staat vaak een tesla stil (no clue wat die gast daar doet). Continu een zoemgeluid (ik weet nog niet of ie hem gewoon continu in een rijstand laat staan, of dat het overige elektronica is). Ik word verder in de ochtend gewoon wakker van die Kia's.

Dat nog even naast twee volslagen asocialen met zo'n stoere AMG die hem met extra gas moeten starten en dan 5 minuten stilstaan om even goed te zorgen dat echt de hele flat wakker is maar dat is wat off topic }:O

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Nu online
Maasluip schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:01:
[...]
offtopic:
Ik wilde het al niet zeggen, maar het was wel een bepaald soort auto/rijder die dat had. Toet, of soms een twiep van het alarmsignaal. Nogmaals, de knipperlichten knipperen, hoeveel bevestiging heb je nodig. Als blinde mag je niet autorijden, als dove nog wel. :+
Onder het motto : "als we geen andere maatschappelijke problemen hebben, dan verzinnen we er wel enkele"...

Laat ons nu ajb niet doen alsof iedereen die nog maar een béétje straatlawaai veroorzaakt een geluidsgeweldenaar is, hee.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 14-09 21:05
360Degreez schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 18:29:
[...]
Dit weekend kwam ik, met dank aan de cookies van Autotrader, bij een prachtige donkergrijze Model3 uit 2019 terecht. Een long-range model mét trekhaak, premium audio en 150.000 kilometers op de teller. Eigenlijk precies zoals ik hem zou configureren als ik een geldboom in de achtertuin had staan.
[...]
Kijk even na of er trekgewicht op het kenteken staat, want in 2019 werd de Model 3 nog niet af-fabriek met een trekhaak geleverd en gok ik dat dit een aftermarket trekhaak installatie is, die niks met wielen mag trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:30
Himalaya schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:53:
[...]

Jij hoort spiegels inklappen op zo’n 30-50 meter? Dan zou ik even met wat WD40 aan de slag gaan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Citroen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-07 16:55
Deze ga ik ook zeker een keertje proberen.

YouTube: Valve Intro Sound

Deze op eigen risico :D

YouTube: Bomb Has Been Planted - Sound Effect CS:GO

[ Voor 16% gewijzigd door Citroen op 18-12-2023 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schwarz
  • Laatst online: 13:54
Himalaya schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:29:
[...]

Hebben er zelfs rolluiken voor ;) maar het geluid van een Kia laat zich door niets tegenhouden :'( . Niet te vergelijken met het beschaafde achteruitrijgeluid van een MY en het laat zich niet net als bij onze ZOE even snel tijdelijk uit zetten.
Bij EV6 is dat probleem snel op te lossen door een zekering te verwijderen >:)
YouTube: How To Turn Off The Backing Beep Sound on Kia EV6

Het Tesla reverse geluid mag van mij ook wel wat minder. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DaCoTa schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:56:
[...]

Kijk even na of er trekgewicht op het kenteken staat, want in 2019 werd de Model 3 nog niet af-fabriek met een trekhaak geleverd en gok ik dat dit een aftermarket trekhaak installatie is, die niks met wielen mag trekken.
Niet helemaal waar, vanaf mei 2019 werd de trekhaak geleverd (mijn 2019 M3 heeft af-fabriek een trekhaak en trekgewicht), maar ik zie wel een M3 op autotrader staan met ongeveer die criteria met een trekhaak maar zonder trekgewicht. Dus zeker controleren @360Degreez
Maar ik zie er ook voor veel minder geld met minder km's met wel trekgewicht.
Op de foto's zie ik een geschat bereik van 435km op een volle batterij bij 15 graden wat volgens mij heel redelijk is.
Bereik op het scherm is niet gerelateerd aan temperatuur (of rijstijl) en 435 km is niet erg veel. De mijne staat nu op 366 km/ 78 % wat op 469 km uitkomt. Ook wel wat Teslafi rapporteert.

[ Voor 24% gewijzigd door Maasluip op 18-12-2023 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Ik heb sinds een tijdje last van gekraak aan de achterkant van de auto, het lijkt de kofferbak-klep te zijn en komt vooral voor bij drempels.

Ik heb voor 5 januari een service center afspraak. Ik lees vooral gekraak van draagarmen aan de voorkant op dit forum, maar het is mij erg onduidelijk of dat het is of de kofferbak bijvoorbeeld. Wat ik kan doen is de trekhaak monteren en er een paar keer op staan om te kijken waar het vandaan komt..

Model Y P van maart 2023.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij een vorige update kreeg ik hem op 2023.XX.X.8 of zoiets... Ik wacht nog wel eventjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
bilgy_no1 schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:39:
[...]

Bij een vorige update kreeg ik hem op 2023.XX.X.8 of zoiets... Ik wacht nog wel eventjes...
Je verwijst dan naar de kerstmis update van vorig jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Makkelijk schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:04:
Ik heb wel meerdere keren per week geen autopilot meer voor rest van de rit. Wordt dat een probleem met deze update? Dan schiet ik eerst een serviceverzoek in want ik vermoed dat mijn stuurwiel aanraking niet erg goed wordt gedetecteerd..
Je weet wel dat je het stuur een beetje draaiing moet geven? Het is geen capacitief systeem dat detecteert dat je handen het stuur aanraken. Je moet daadwerkelijk een beetje tegen de weerstand van Autosteer aan draaien. Ook weer niet te hard, want dan schakelt het uit. Kost eventjes om het gevoel te ontwikkelen voor de juiste hoeveelheid input.

Als je dat doet en je hebt alsnog meerdere disengagements per week, dan klopt er inderdaad iets niet. En ja, dan wordt het een probleem met deze update, want na 5x disengagement mag je 2 weken geen Autosteer meer gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door bilgy_no1 op 18-12-2023 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Ik wil graag een trekhaak op mijn model 3 Highland laten zetten voor een fiets/ski-rek. Heeft iemand hier daar al ervaring mee? Doen ze dat in een Tesla Service Center? Of kan ik beter naar een trekhaak-specialist gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spartacusNLD schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:40:
[...]

Je verwijst dan naar de kerstmis update van vorig jaar?
Nee, dit was geloof ik 26 of 33 of zo. Was ook een wat grotere update geloof ik en ik herinner me dat er toen ook wat bugs waren bij eerdere releases. Maar ik sta nu op 44 en die staat wel op 44.1. Kan dus niet meer zien welke update het precies was. Gewoon lekker afwachten en als je later bent heb je minder kans op bugs.

[ Voor 7% gewijzigd door bilgy_no1 op 18-12-2023 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ingmar7 schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:45:
Ik wil graag een trekhaak op mijn model 3 Highland laten zetten voor een fiets/ski-rek. Heeft iemand hier daar al ervaring mee? Doen ze dat in een Tesla Service Center? Of kan ik beter naar een trekhaak-specialist gaan?
het zal niet wezenlijk anders zijn dan bij de Model Y. Daar zijn ook al diverse posts over geplaatst, die kun je vast vinden via de zoekfunctie. After market door 3rd party zal wat goedkoper zijn. Iets om op te letten is of dan ook automatisch de trailer mode wordt geactiveerd. Ik geloof dat dit nog wel eens een dingetje is.

Tesla komt het geloof ik aan huis doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• this
JohanB schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:56:
[...]

Jij hoort spiegels inklappen op zo’n 30-50 meter? Dan zou ik even met wat WD40 aan de slag gaan
Duurt dat zo lang bij jou? Bij mij is deze na 10 tal meter al aan het sluiten.
En ik zou daar geen WD40 op spuiten, zoiets moet je invetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
Korvaag schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:31:
[...]

Het is echt zo irritant. Ik heb er ook last van. Meerdere Kia's hier (garage en op straat) en aan m'n woonkamerkant staat vaak een tesla stil (no clue wat die gast daar doet). Continu een zoemgeluid (ik weet nog niet of ie hem gewoon continu in een rijstand laat staan, of dat het overige elektronica is). Ik word verder in de ochtend gewoon wakker van die Kia's.

Dat nog even naast twee volslagen asocialen met zo'n stoere AMG die hem met extra gas moeten starten en dan 5 minuten stilstaan om even goed te zorgen dat echt de hele flat wakker is maar dat is wat off topic }:O
Mijn buurman zijn kia doet dong, dong, dong bij achteruitrijden en we irriteren ons er al heel lang aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 11:59
spartacusNLD schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:20:
[...]

Tesland verkoopt die knopjes los: https://www.tesland.com/nl/

Met of zonder installatie. Bijvoorbeeld:

[Afbeelding]
Thnx, 70 euro voor een plastic knopje is wel heel veel, daarnaast denk ik dat ik heen hele nieuwe unit nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 12:35

Damian

Insane Obtrusion

Oekol schreef op maandag 18 december 2023 @ 04:19:
Volgens mij wordt het dus de binnen camera afplakken na deze update. Als die nog sneller gaat zeuren ben ik daar snel klaar mee... ;)
Gaat ie dan juist niet nog sneller zeuren?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:44
JohanB schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:56:
[...]

Hier gaat de auto al op slot als ik meer dan een metertje of 8 ervan verwijderd ben. Het is niet altijd goed zichtbaar of hoorbaar maar als het niet op slot gaat begint de app toch te zeuren dat de auto nog open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
De updates volgen elkaar in razendtempo op: 2023.44.30.4

Wederom minor bug fixes

[ Voor 19% gewijzigd door Oekol op 18-12-2023 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Damian schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:30:
[...]

Oprecht geen idee. Maar het proberen waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Dutchlimits schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:58:
[...]

Mijn buurman zijn kia doet dong, dong, dong bij achteruitrijden en we irriteren ons er al heel lang aan.
DAT DOEN ZE ALLEMAAL :(

*grom*

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damian schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:30:
[...]

Afplakken van de camera geeft tot nu toe geen melding. Maar niet verder vertellen, want anders moet Tesla dat ook nog eens gaan aanpakken van de autoriteiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
Korvaag schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:46:
[...]

DAT DOEN ZE ALLEMAAL :(

*grom*
Ik blijf dat toch jammer vinden, dan heb je een muisstille auto gebouwd en dan moet er kunstmatig lawaai in. Hopelijk lukt het ooit om het volume te regelen aan de hand van het omgevingsgeluid.

Overigens is mijn Model 3 nog een stille, dus ze doen het niet allemaal ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Pierz op 18-12-2023 12:52 ]

Pagina: 1 ... 191 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: