Vrijdagochtend mijn MY LR mogen ophalen in Tilburg. Na een periode van meelezen, nu ook een foto van de auto. Gezien het budget en de bijtelling, heb ik wél de kleur genomen die ik mooi vond en bedacht om zelf zwarte wieldoppen te kopen. Ben erg blij met die keuze. Als je hem ziet in de hal, en daarna voor de deur, echt heel blij.
Het ophalen ging voorspoedig. Binnen 10 minuten stond ik bij de auto. Na een paar minuten in en rond de auto stond er gelijk iemand naast me van Tesla. Of alles lukte, of ik vragen had. Eerlijk gezegd was ik redelijk goed voorbereid, maar toch is het fijn dat je dan net even een paar dingen kunt vragen zonder dat dit opdringerig was. Na wat zaken ingesteld te hebben ben ik na ongeveer 3 kwartier vertrokken. De app zou na een uur werken werd verteld. Dit was na ongeveer 25 minuten het geval. Wat ze wel hadden mogen vertellen was dat het scherm in de auto even op zwart ging en opnieuw zou opstarten. Ik reed op de snelweg en schrok me rot. Gelukkig ging dit allemaal vrij snel en daarna kon ik verder.
Dit is mijn eerste elektrische auto en dus ook Tesla. Tot nu toe (500 km) geen klachten, alles werkt soepel en ongelooflijk stil. Wat een ruimte ook. Ik heb nog twee kinderzitjes achterin, maar in mijn vorige auto (Peugeot 3008) was er weinig ruimte over. Vandaag bleek dat hier een (niet al te brede) volwassene gewoon tussenpast. Niet de fijnste plek, maar toch handig dat dit kan.
Auto was overigens ongeveer 45% opgeladen. Samen met de supercharger prima om thuis te komen. Ik moet de trekhaak nog aanvragen via de app werd verteld. Ik weet alleen niet hoe. Dit is opgenomen in het leasecontract, maar ik zie in de shop alleen de mogelijkheid om het direct te betalen en dat is niet de bedoeling. Iemand een idee hoe je dat moet regelen? Anders ga ik maandag de leasemaatschappij contacten.