Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 189 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.144 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bve1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 28-08 23:37
winwiz schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 19:03:
[...]
Veel begrip maar is policy dat er na 17 november niet uitgeleverd mocht worden
Ja, dat had ik zo ook begrepen, vandaar mijn verbazing en zeker richting einde december.
Aan de andere kant, een MY zoals besteld door LP voor de normale prijs van 57K is nu snel leverbaar voor 51K (MY LR 19" in Quicksilver). Dat verschil van 6K is toch meer dan het voordeel qua restwaarde dan een "januari 2024" auto lijkt mij. Ik zal LP maandag bellen om te horen hoe het nu zit voordat ik het afhalen ga plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08:04
hulskersj schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:42:
[...]

Mijn premium is ook vervallen en vind het nogal irritant met een hotspot. Als het eenmaal aanstaat is het prima, maar elke keer als ik in de auto stap is de wifi standaard uit, moet ik manueel verbinding maken met mijn hotspot. Is het 10 euro waard? Daar begin ik nu na twee weken niet meer aan te twijfelen.
Verbind hij niet automatisch met de hotspot als het beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:27
SirLct schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:18:
[...]

@SmokingSig

Ik heb nu juist zo ervaren dat speedo achter de stuur juist vervelender is.
De bmw van mn vrouw heeft een gewone speedometer achter stuur en ik vind dat het juist minder in mn peripheral vision zit. Ik moet mn zicht veel meer van de weg weghalen (naar beneden). Snelheid op de scherm van model 3 zit hoog, dan blijft de weg nog wel in je peripheral vision.
Natuurlijk is een head up display (die projecteert op vooruit) nog beter.
Maar als ik moet kiezen tussen de scherm van model 3 of een gewone achter de stuur, doe mij maar de model 3 hoor.
Precies dit heb ik dus ook, opzij kijken vind ik veel natuurlijker dan naar beneden kijken. Ik vind de “teller” op het scherm hoog in het midden dan ook veel natuurlijker aanvoelen dan een display achter/door het stuur. Mijn ogen zijn veel sneller in het links/rechts kijken dan in het boven/beneden. Vind de oplossing van een scherm vrij hoog in het midden dus een prima oplossing en mis de “tellers” achter het stuur tijdens het rijden in de M3 dan ook helemaal niet. Al ziet het er in onze ZOE best aardig uit >:)

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08:50
Ik wilde ook wel zo'n schermpje voor je, maar nu hoeft het van mij al niet meer zo. Het grote scherm is voldoende. Wel zou ik nog wel zo'n beugel willen om het scherm iets meer naar mij toe te draaien.

Vandaag voor het eerst file gereden. Dat doet de Tesla toch stukken beter als de Audi die ik hiervoor had.

Het mag nog wel wat smoother, maar het werkt best prima.

Knip.

Sexy buttons en knob staan in bestelling. Maar een must have is het ook niet, want nu gaat het ook prima.

Vandaag lekker ritje gemaakt naar Leiden. 900 kg in de aanhanger dus ligt lekker op de weg. Verbruik ongeveer 185wh/km. Best mooi zuinig dus nog wel. Wel veel achter vrachtwagens blijven hangen.

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 16-12-2023 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:45
Guido7619 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:47:
Ik wilde ook wel zo'n schermpje voor je, maar nu hoeft het van mij al niet meer zo. Het grote scherm is voldoende. Wel zou ik nog wel zo'n beugel willen om het scherm iets meer naar mij toe te draaien.

Vandaag voor het eerst file gereden. Dat doet de Tesla toch stukken beter als de Audi die ik hiervoor had.

Het mag nog wel wat smoother, maar het werkt best prima.

Knip.

Sexy buttons en knob staan in bestelling. Maar een must have is het ook niet, want nu gaat het ook prima.

Vandaag lekker ritje gemaakt naar Leiden. 900 kg in de aanhanger dus ligt lekker op de weg. Verbruik ongeveer 185wh/km. Best mooi zuinig dus nog wel. Wel veel achter vrachtwagens blijven hangen.
185 met een aanhanger :? Dat is echt netjes :Y
Lage aanhanger vermoed ik :? (en een 3 of een Y? )

[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 16-12-2023 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 21:06
Zo'n tweedehands Model X ipv een nieuwe Y is ook wel gaaf zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:51
Ik moest vandaag iemand naar Schiphol brengen met m’n rwd model y. Met iets van 70% vanuit Nijmegen vertrokken en met 42% aangekomen. Daarna weer richting huis en wilde eens een supercharger proberen vlakbij Schiphol bij Corendon. Plekje gevonden (veel te druk daar en geen fijne plek, tegen het asociale aan) maar de stekker paste niet? Het was een type 2 stekker maar de “FE” pool (die middelste pin) had een soort uitstulpinkje boven waardoor die niet erin ging. Doe ik iets fout?

Uiteindelijk dus niet geladen en naar huis gereden met nog minder batterij aangezien die voor had lopen verwarmen. Met 12% thuisgekomen en aan de grannycharger maar weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
XelaRetak schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:24:
[...]

Nee, dit is de "aanmoediging" om te betalen ;) Kunnen ze natuurlijk zo bouwen, super makkelijk, maar dan hoeft niemand meer een abonnement.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Myaimistrue
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-01-2024
Tommie12 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:37:
[...]

Idd, BMW staat mijlenver achter met hun EV's.
Want… neem nu een i4, op diverse vlakken (afwerking, degelijkheid, comfort, wegligging) is het een betere wagen dan de M3 en qua verbruik, range, laadsnelheid en power ontlopen de twee elkaar nauwelijks.

En er zit een radar in, en parkeersensoren, en de ruitenwissers werken automatisch, en er zijn geen phantom breaks, en de service is veel beter,…

Wat is je definitie van “mijlenver” eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
ybos schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:55:
[...]

185 met een aanhanger :? Dat is echt netjes :Y
Lage aanhanger vermoed ik :? (en een 3 of een Y? )
Net gekeken. Gemiddeld 175 over de rit van 92 km, 1:36 uur. Met een 750kg lage aanhanger en 850 kg betonblokken erin. 8)7 :X MY LR

Rij wel in Chill, en 85/90. Liefst hang ik achter een vrachtwagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

wes- schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 21:12:
Ik moest vandaag iemand naar Schiphol brengen met m’n rwd model y. Met iets van 70% vanuit Nijmegen vertrokken en met 42% aangekomen. Daarna weer richting huis en wilde eens een supercharger proberen vlakbij Schiphol bij Corendon. Plekje gevonden (veel te druk daar en geen fijne plek, tegen het asociale aan) maar de stekker paste niet? Het was een type 2 stekker maar de “FE” pool (die middelste pin) had een soort uitstulpinkje boven waardoor die niet erin ging. Doe ik iets fout?

Uiteindelijk dus niet geladen en naar huis gereden met nog minder batterij aangezien die voor had lopen verwarmen. Met 12% thuisgekomen en aan de grannycharger maar weer.
Je had waarschijnlijk een v2 supercharger en daarvan de verkeerde stekker gepakt.
Die stekker is voor de oude model S en X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
bert pit schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:36:
[...]

Ik heb achtereenvolgens een nieuwe Alfa Romeo, Peugeot, Nissan, BMW, Peugeot, Peugeot, Renault, Renault, Suzuki, Ford, Opel, Kia en een Tesla gehad en deze waren allemaal prima gepoetst. ;)

Tesla was de eerste zonder slijmerige verkoper en zonder bos bloemen cq fles wijn. Maar wel een prima ervaring in Tilburg.
Dat kan best, maar blijkbaar is - blijkens de vele klachten hier- de service bij Tesla dus erg inconsistent en moet je geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08:04
_eLMo_ schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 21:16:
[...]

Nee, dit is de "aanmoediging" om te betalen ;) Kunnen ze natuurlijk zo bouwen, super makkelijk, maar dan hoeft niemand meer een abonnement.
Volgens de manual van de Y zou hij toch automatisch moeten verbinden

https://www.tesla.com/own...20to%20it%20automatically.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
XelaRetak schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 21:27:
[...]

Volgens de manual van de Y zou hij toch automatisch moeten verbinden

https://www.tesla.com/own...20to%20it%20automatically.
"You can also use a mobile hotspot or your phone's Internet connection via Wi-Fi tethering (subject to fees and restrictions of your mobile carrier) to access the internet. To remain connected to Wi-Fi when shifting into Drive or Reverse, choose the connection from the Wi-Fi settings screen, then touch Remain connected in Drive."

Dit heb ik aan staan maar vaak moet ik wifi nog handmatig aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:29
Myaimistrue schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 21:21:
[...]

Want… neem nu een i4, op diverse vlakken (afwerking, degelijkheid, comfort, wegligging) is het een betere wagen dan de M3 en qua verbruik, range, laadsnelheid en power ontlopen de twee elkaar nauwelijks.

En er zit een radar in, en parkeersensoren, en de ruitenwissers werken automatisch, en er zijn geen phantom breaks, en de service is veel beter,…

Wat is je definitie van “mijlenver” eigenlijk?
Ik heb over de ruitenwissers niet te klagen, en de autopilots die ik van andere merken al gereden heb waren ook nog niet perfect. BMW autopilot had ik 5-6 jaar geleden, en die deed het toen alvast een pak slechter als die van Audi. Recent heb ik niet met BMW gereden.

Prijs van een i4 is zowat 30% hoger, en tegenover een LR moet je meteen de M50 zetten en die is nog eens veel duurder. Trouwens, als je de BMW aan kleedt met alles wat er standaard in een Tesla zit kom je heel duur uit.
En hun entertainment systeem doet de helft van wat Tesla kan.
Navigatie is veel sneller in een Tesla.

En kan een BMW een OTA update krijgen, en hoe dikwijls komen die?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Tommie12 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:30:
[...]

Ik heb over de ruitenwissers niet te klagen, en de autopilots die ik van andere merken al gereden heb waren ook nog niet perfect. BMW autopilot had ik 5-6 jaar geleden, en die deed het toen alvast een pak slechter als die van Audi. Recent heb ik niet met BMW gereden.

Prijs van een i4 is zowat 30% hoger, en tegenover een LR moet je meteen de M50 zetten en die is nog eens veel duurder. Trouwens, als je de BMW aan kleedt met alles wat er standaard in een Tesla zit kom je heel duur uit.

Je hebt nu wel een roze Tesla bril op hoor...
De BMW rijd 10x beter (luchtvering achter, betere demping voor), hun entertainment systeem is 10x beter, voice control werkt namelijk en de airco doet precies wat je wil als je zegt dat je koude voeten hebt.
Assistenten zijn daadwerkelijk assistenten ipv drill sargeants...

En OTA? Ik heb nu een jaar een Model Y, imho is het een excuus shit te snel te verwijderen om het later "matig" terug te brengen....
Ik heb nog steeds een kakkie Apple Music client, BMW heeft gewoon CarPlay met Siri erbij.

Ik rijd de Tesla niet om de software, maar om de hardware.

En de prijs natuurlijk :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3234dmtr
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 27-04 18:33
XelaRetak schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:24:
[...]

Ja, dat doet de auto wel mits je de optie 'verbonden blijven in D' hebt aangevinkt in de WiFi settings van de SSID die je als hotspot gebruikt. Je kan dit dus voor iedere SSID apart instellen. Het wil wel gebeuren dat de auto verbindt met WiFi, maar zodra je deze in 'D' zet het er weer uitgooit. En ja, ik heb de premium connectivity al even niet meer, maar mis deze persoonlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10:12
Ik dacht dat Premium Connectivity ook per jaar aangekocht kon worden, maar vind dat niet onmiddellijk in de Tesla app terug (enkel per maand).

Kijk ik verkeerd, of heb ik het verkeerd voor (van dat jaarabonnement) ?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Zal morgen wel hier beschikbaar zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRWlslQYTpxTXQzF08fxYBaQjGQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wcjEckdEOkOvNh0DSfafkGUN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 15-12-2023 23:19 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Zack zit tussen de insiders, die is altijd vroeg aan de beurt.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:06
We gaan eindelijk beginnen! oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBkgzevycUK0HuyZE7k4ppe60FE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QbzMuPYNV6F1g0QwVmdzMCMk.jpg?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Pierz schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:30:
[...]

Ik denk dat niemand een HUD gebruikt. Dat zijn van die dingen die super handig lijken als je de auto nog niet hebt, maar als je er mee rijdt blijkt dat je ze totaal niet nodig hebt.
Mis. Ik gebruikte de HUD van de Kona iedere rit (en dan was het nog niet eens een projectie op de voorruit maar op een doorzichtig schermpje), en mis hem zowel in de Ioniq als in de Tesla.Ideaal ding, ik begrijp niet dat je denkt dat niemand die gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door daemonix op 16-12-2023 00:46 ]

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:07

Fjeze

AllesPerfect!

QuadrifoglioVerde schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:06:
[...]

Dan krijg jij toch ook geen notificaties van aspraken enzo? Bij ons wordt het gebruik van Outlook ook sterk aangebevolen. Maar native contacts en calendar (maar niet mail) apps alsnog gekoppeled owv integratie met het OS. Ik vermoed dat ook hier de oplossing kan zijn.

Worden deze effectief afgeblokt?
Op mijn telefoon krijg ik gewoon meldingen van afspraken en dergelijke via de Outlook app.

Ik kan de agenda inderdaad niet toevoegen aan de Apple agenda app/mail account.
Outlook wordt ingesteld via een gedownload profiel.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 13:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nAL1Ol9JzGYg9j495lx7WSTpXE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EMn9d8zoWGCwtcUqQskW7gjH.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 18:37
Vraag mij wel af waarom een 3/Y uit Q2/Q3 2022 met USS deze update niet zou krijgen.

Beide HW3 en Ryzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
turkeyhakan schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 02:14:
[...]

Vraag mij wel af waarom een 3/Y uit Q2/Q3 2022 met USS deze update niet zou krijgen.

Beide HW3 en Ryzen.
Spreekt ook tegen wat tesla zelf gedeelt heeft. Die noemden de jaartallen en de modellen er bij en volgens mij was dat aardig vanaf het begin tot nu.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekol
Eerste filmpjes over het parkeren met de 3D modellen druppelen binnen:

In een parkeergarage lijkt 't best goed te werken.

Iemand 360 graden park assist? Ziet er cool uit...

[ Voor 46% gewijzigd door Oekol op 16-12-2023 04:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Een live beeld bij moeilijke kruispunten waar je heen moet rijden in China. Ziet er cool uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnHP1hp6orZMq2mfdiy95OoP2L8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ESQ5DulVVg2MdaMwfoXkcIv3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BO2sALaqbWoeSODzGcmkbPWAoXQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Jh417k2IKykhim3pR8NeuYl9.png?f=fotoalbum_large Lets go! Overigens alleen dit en de “autopilot suspension “ in deze versie dus nog niet de rest van de holiday gift 🎁 apart, tijdens de update kwam de rest van de features ook in de changelog en lijkt het de complete holiday update!

[ Voor 25% gewijzigd door datadevil op 16-12-2023 07:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
datadevil schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 06:50:
[Afbeelding] Lets go! Overigens alleen dit en de “autopilot suspension “ in deze versie dus nog niet de rest van de holiday gift 🎁
Dus nu ook in NL beschikbaar of is dit niet jou app?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
spartacusNLD schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 07:22:
[...]

Dus nu ook in NL beschikbaar of is dit niet jou app?
Ja sorry, dit is mijn app/auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:56
Fjeze schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 00:49:
[...]

Op mijn telefoon krijg ik gewoon meldingen van afspraken en dergelijke via de Outlook app.

Ik kan de agenda inderdaad niet toevoegen aan de Apple agenda app/mail account.
Outlook wordt ingesteld via een gedownload profiel.
Is dit wellicht iets?
https://www.souladvisor.c...ar-address-in-ical-format

Ik heb ook outlook met company policies. Op deze manier kan je een personal link maken en met een andere app ( bv ical) subscriben op die link.

Dit komt keurig door in de tesla, inclusief navigatiesyggestie als dat goed in de afspraak staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
datadevil schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 07:31:
[...]

Ja sorry, dit is mijn app/auto
Oke. Wat voor type Tesla?

En wordt de update gewoon at random aangeboden via de app of moet de auto opgestart en verboden met WiFi zijn om de update aangeboden te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:40

Maximus

There is no substitute

spartacusNLD schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 07:36:
[...]

En wordt de update gewoon at random aangeboden via de app of moet de auto opgestart en verboden met WiFi zijn om de update aangeboden te krijgen?
Gewoon de gebruikelijke route: update wordt gepushed naar de auto, en deze wordt gedownload als de auto verbonden is met wifi.

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Maximus schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 07:37:
[...]
update wordt gepushed naar de auto
Sorry, ik ben ongeduldig. En dit is dus random? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:40

Maximus

There is no substitute

spartacusNLD schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 07:38:
[...]

Sorry, ik ben ongeduldig. En dit is dus random? :P
Hah, ja dat is random. Batchgewijs, dat wel.

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
spartacusNLD schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 07:36:
[...]

Model 3 RWD LR 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik heb de update ook hier aangeboden gekregen.
Helaas krijgen wij ook de 5-strikes autopilot jail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 07:42:
Ik heb de update ook hier aangeboden gekregen.
Daar zit ik echt niet op te wachten -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
Oekol schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 07:48:
[...]

Daar zit ik echt niet op te wachten -O-
Echt lekker die OTA updates >:)
Geintje natuurlijk, anders werd het een recall naar de garage ;).
Maar dan geldt het dus voor de gehele vloot blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
GeeMoney schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:01:
[...]

Echt lekker die OTA updates >:)
Geintje natuurlijk, anders werd het een recall naar de garage ;).
Maar dan geldt het dus voor de gehele vloot blijkbaar.
Ik zit al te filosoferen dat als ik 5 strikes heb, heeft m'n vrouw dat dan ook? Zo niet. Maak ik per direct een aantal profielen aan (oké 1) op mijn zitpositie extra _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Oekol schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:26:
[...]

Ik zit al te filosoferen dat als ik 5 strikes heb, heeft m'n vrouw dat dan ook? Zo niet. Maak ik per direct een aantal profielen aan (oké 1) op mijn zitpositie extra _O-
Dat is al bekend, geldt per voertuig.
5 strikes en dan een weekje straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-09 15:55
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:27:
[...]

Dat is al bekend, geldt per voertuig.
5 strikes en dan een weekje straf.
Ik kan niks vinden over 5 strikes op autopilot. Alleen op FSD Beta wat we hier niet hebben. Of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
JohanB schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:54:
[...]

Ik kan niks vinden over 5 strikes op autopilot. Alleen op FSD Beta wat we hier niet hebben. Of mis ik iets?
For maximum safety and accountability, use of Autopilot features will be suspended if improper usage is detected. Improper usage is when you, or another driver of your vehicle, receive five ‘Forced Autopilot Disengagements’. A disengagement is when the Autopilot system disengages for the remainder of a trip after the driver receives several audio and visual warnings for inattentiveness. Driver-initiated disengagements do not count as improper usage and are expected from the driver. Keep your hands on the wheel and remain attentive at all times. Use of any hand-held devices while using Autopilot is not allowed.

Autopilot features can only be removed per this suspension method and they will be unavailable for approximately one week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Kan pas vanmiddag weer checken voor een update. De truc om lettertype van groot naar klein te wijzigen en vice versa werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resusaap
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-04 15:44
DennusB schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:36:
[...]

Het gaat hier vooral (eigenlijk altijd) mis op momenten dat het buiten donker is en er lantaarnpalen langs een snelweg staan, mijn "regensensor" denkt dan ALTIJD dat het regent en blijft wissen. Bloed vervelend.
Same!
Ik word er gek van, al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
Ik ben dan wel benieuwd of de optelsom van "strikes" ook zo nu en dan gereset word :?
Of krijg je altijd na 5 keer een week straf :?
dus in januari / februari / maart / april en mei de laatste en dan n week straf of ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Resusaap schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 09:07:
[...]

Same!
Ik word er gek van, al een oplossing gevonden?
Ja andere auto kopen of die Sexy Buttons kopen, dan kan je je ruitenwisser uitzetten als je op AP rijdt

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
ybos schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 09:23:
[...]

Ik ben dan wel benieuwd of de optelsom van "strikes" ook zo nu en dan gereset word :?
Of krijg je altijd na 5 keer een week straf :?
dus in januari / februari / maart / april en mei de laatste en dan n week straf of ... :?
Je zou toch hopen dat het inderdaad reset per maand of zo. Anders is iedereen, zelfs de braafste chauffeur van de wereld (en daar hebben we veel van ;)) ook ooit de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
ik ben bezig met het opstarten van een vennootschap (in belgie) en zou graag een MY LR Renten.

*Bij renting/aankoop zijn ze dan streng als de vennootschap nog niet volledig is opgericht?
*Bij renting kan je je aanbetaling kiezen en dus ook op 0 zetten > weet iemand of ze je dan snel weigeren?

Ik zie dezelfde wagen ook als binnenkort beschikbaar staan (ong 6000 euro goedkoper) maar in renting is die plots 10 euro duurder per maand... gekke praktijk (afkoop nadien is dan wel weer 3000 lager) (en ja exact zelfde opties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
jasonv schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:25:
ik ben bezig met het opstarten van een vennootschap (in belgie) en zou graag een MY LR Renten.

*Bij renting/aankoop zijn ze dan streng als de vennootschap nog niet volledig is opgericht?
*Bij renting kan je je aanbetaling kiezen en dus ook op 0 zetten > weet iemand of ze je dan snel weigeren?

Ik zie dezelfde wagen ook als binnenkort beschikbaar staan (ong 6000 euro goedkoper) maar in renting is die plots 10 euro duurder per maand... gekke praktijk (afkoop nadien is dan wel weer 3000 lager) (en ja exact zelfde opties)
In NL kan je dit wel vergeten in ieder geval. In het eerste jaar van oprichting zonder inleg is naar mijn weten eigenlijk onmogelijk. En wat mij betreft ook helemaal niet raar. Verdien eerst maar eens wat en begin dan pas eens met wat uitgeven ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
De icoontje in de navigatie zijn ook duidelijk:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
_eLMo_ schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:38:
[...]

Je hebt nu wel een roze Tesla bril op hoor...
De BMW rijd 10x beter (luchtvering achter, betere demping voor), hun entertainment systeem is 10x beter, voice control werkt namelijk en de airco doet precies wat je wil als je zegt dat je koude voeten hebt.
Assistenten zijn daadwerkelijk assistenten ipv drill sargeants...

En OTA? Ik heb nu een jaar een Model Y, imho is het een excuus shit te snel te verwijderen om het later "matig" terug te brengen....
Ik heb nog steeds een kakkie Apple Music client, BMW heeft gewoon CarPlay met Siri erbij.

Ik rijd de Tesla niet om de software, maar om de hardware.

En de prijs natuurlijk :9
Ik denk dat jij een Roze BMW bril hebt.

Hoe kan dat entertainment beter zijn in een BMW, het is traag en amper echt connected.
En de vering van de 3 Highland (betere vergelijking dan een Y) is echt op hoog niveau, dat heb ik zelf ervaren en hoor je in elke review.
De airco werkt voor mij helemaal perfect op de gewone auto stand.

En de prijs ja, een i4 is makkelijk 20-30k duurder dan een 3 en iedereen weet dat de prijs van de BMW niet houdbaar is want ze maken er nog verlies op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 15:22
jasonv schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:25:

Ik heb ook net mijn BV opgericht in België, en een MY besteld. Ze vragen sowieso je financieel plan op en zien liefst ook al een getekend contract. Bij een telefonisch gesprek vroeg mijn bank of ik bereid was om een eerste verhoogde factuur van 15% te betalen. Een paar dagen later kreeg ik een voorstel, zonder eerste verhoogde factuur. Ik kon wel een getekend contract voor heel 2024 voorleggen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• datadevil
Onze oprit, gelijk bij in drive zetten had hij dit beeldAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbYfFN9T1onPEKWp-RerAXCEHVc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YynxPLrF565TF3pfDNnM6a1s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:13

RvV

datadevil schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:44:
Onze oprit, gelijk bij in drive zetten had hij dit beeld[Afbeelding]
Wat zien we hier? Klopt dit een beetje met de werkelijkheid of stap je altijd uit aan de passagierskant?

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
RvV schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:47:
[...]

Wat zien we hier? Klopt dit een beetje met de werkelijkheid of stap je altijd uit aan de passagierskant?
Links is de tuin en ik heb nog een strookje grind ongeveer waar het als gevaar wordt gemarkeerd
De huizen inclusief de uitbouw van de garage van de buren is goed te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuroticaPills
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:31
Toch wel benieuwd of die High-Fidelity Park Assist ook naar Tesla’s met USS komen en niet enkel naar de tesla-vision wagens..
Had juist bewust een early 2022 occasion (met Ryzen) gekocht voor de sensoren maar deze high fidelity visualisatie vind ik erg interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Resusaap
DennusB schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 09:56:
[...]

Ja andere auto kopen of die Sexy Buttons kopen, dan kan je je ruitenwisser uitzetten als je op AP rijdt
Andere auto kopen, ja, want de euro’s liggen voor ‘t rapen :)
Wat zijn die Sexy Buttons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Resusaap schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:05:
[...]

Andere auto kopen, ja, want de euro’s liggen voor ‘t rapen :)
Wat zijn die Sexy Buttons?
https://enhauto.com/product/two-s3xy-buttons

voegt heel veel functionaliteit toe aan je tesla. Waaronder het kunnen uitschakelen van automatische ruitenwissers bij inschakelen auto pilot. Maar dit is maar een van de weinige handigheidjes die vooral de commander ODB module mogelijk maakt.

bij werkte de kortingscode van teslabjorn trouwens nog.. zoek even op zijn YouTube voor de code. ook opletten dat je de buttons voor jou specifieke tesla kiest.

[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 16-12-2023 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resusaap
spartacusNLD schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:10:
[...]

https://enhauto.com/product/two-s3xy-buttons

voegt heel veel functionaliteit toe aan je tesla. Waaronder het kunnen uitschakelen van automatische ruitenwissers bij inschakelen auto pilot. Maar dit is maar een van de weinige handigheidjes die vooral de commander ODB module mogelijk maakt.

bij werkte de kortingscode van teslabjorn trouwens nog.. zoek even op zijn YouTube voor de code. ook opletten dat je de buttons voor jou specifieke tesla kiest.
Echt uitschakelen? Nu zet ik ze op I als ze flippen op een droge ruit bij AutoPilot. Ik bekijk het eens, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Resusaap schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:29:
[...]

Echt uitschakelen? Nu zet ik ze op I als ze flippen op een droge ruit bij AutoPilot. Ik bekijk het eens, bedankt.
Ja, normaal forceert autopilot de ruitenwissers ook op automatisch. Dat kan je met specifiek de ODB commander uit deze set aanpassen naar handmatig. De buttons zijn een handige toevoeging hierop waarop je bepaalde snelkoppelingen kan toekennen. Maar je hebt die puur voor het probleem met de ruitenwissers niet nodig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Myaimistrue
Tommie12 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:30:
[...]

Geen idee wat je bedoelt met "BMW autopilot": ik heb het persoonlijk niet voor zaken die verder gaan dan rijhulp. Omdat ik zelf graag de controle houd, en ik me mateloos zou ergeren aan de beperkingen en gebreken (denk maar aan de phantom breaks) van "autopilot". Ik beperk me liever tot de 100% betrouwbare systemen, zoals radar-gedreven cruise controle. Of ruitenwissers en parkeerhulp met sensoren. Soms is "voorsprong" in de praktijk achteruitgang.

Maar goed, waar het om ging: beweren dat "BMW mijlenver achter staat met hun EVs" is pure fan-boy blindheid. Tesla heeft een aantal dingen beter voor elkaar (in het bijzonder qua logistiek en productiecapaciteit). En ze maken een auto die 100% ontworpen is als EV waardoor een aantal dingen iets beter geoptimaliseerd kunnen worden (ruimtegebruik en verbruik bijvoorbeeld). Dat resulteert inderdaad in een knappe auto die in zijn prijsklasse bij de besten kan gerekend worden, maar ook niet meer dan dat.
Of een M3 bvb beter is dan een i4, daar is men bij de meeste reviews nooit echt uitgeraakt, het hangt maar af van je perspectief en vooral van je prioriteiten. En van je vermogen om sommige onhebbelijkheden bij Tesla te absorberen...

En dat een Tesla goedkoper is, dat klopt enigszins, maar het verschil is veel kleiner dan je laat uitschijnen. Toen ik 6 maanden geleden voor de keuze stond tussen een M3 LR en een i4 edrive40 was het verschil (na 7000€ aan opties op de i4 - inclusief inklapbare trekhaak die bij Tesla ook 1350€ kost, en rekening houdend met kortingen) ongeveer 4000€.

En het verschil is ondanks de kortingen bij Tesla niet groter geworden. Een i4 edrive40 heb je momenteel (België) vanaf 64K€. Als ik die via het bedrijf waarvoor ik werk zou bestellen krijg ik 14% korting dat is dan 55K€. Bij Tesla heb je een M3LR (de vergelijkbare auto qua range en vermogen) voor 54K€; met 1K€ afleveringskosten kom je eveneens aan 55K€! Tesla geeft immers geen kortingen... Het verschil zit dus vooral in de uitrusting, en dan hangt het er maar van af van wat je belangrijk vindt of "niet zou kunnen missen".

En ja, BMW doet ook aan OTA updates. Ik kreeg er 2 sinds mei. Ik weet niet of ik minder of meer beter zou moeten vinden: ik zit namelijk niet op OTA's te wachten om iets te fixen, want alles werkt zoals ik zou verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Myaimistrue schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:55:
[...]

Geen idee wat je bedoelt met "BMW autopilot": ik heb het persoonlijk niet voor zaken die verder gaan dan rijhulp. Omdat ik zelf graag de controle houd, en ik me mateloos zou ergeren aan de beperkingen en gebreken (denk maar aan de phantom breaks) van "autopilot". Ik beperk me liever tot de 100% betrouwbare systemen, zoals radar-gedreven cruise controle. Of ruitenwissers en parkeerhulp met sensoren. Soms is "voorsprong" in de praktijk achteruitgang.

Maar goed, waar het om ging: beweren dat "BMW mijlenver achter staat met hun EVs" is pure fan-boy blindheid. Tesla heeft een aantal dingen beter voor elkaar (in het bijzonder qua logistiek en productiecapaciteit). En ze maken een auto die 100% ontworpen is als EV waardoor een aantal dingen iets beter geoptimaliseerd kunnen worden (ruimtegebruik en verbruik bijvoorbeeld). Dat resulteert inderdaad in een knappe auto die in zijn prijsklasse bij de besten kan gerekend worden, maar ook niet meer dan dat.
Of een M3 bvb beter is dan een i4, daar is men bij de meeste reviews nooit echt uitgeraakt, het hangt maar af van je perspectief en vooral van je prioriteiten. En van je vermogen om sommige onhebbelijkheden bij Tesla te absorberen...

En dat een Tesla goedkoper is, dat klopt enigszins, maar het verschil is veel kleiner dan je laat uitschijnen. Toen ik 6 maanden geleden voor de keuze stond tussen een M3 LR en een i4 edrive40 was het verschil (na 7000€ aan opties op de i4 - inclusief inklapbare trekhaak die bij Tesla ook 1350€ kost, en rekening houdend met kortingen) ongeveer 4000€.

En het verschil is ondanks de kortingen bij Tesla niet groter geworden. Een i4 edrive40 heb je momenteel (België) vanaf 64K€. Als ik die via het bedrijf waarvoor ik werk zou bestellen krijg ik 14% korting dat is dan 55K€. Bij Tesla heb je een M3LR (de vergelijkbare auto qua range en vermogen) voor 54K€; met 1K€ afleveringskosten kom je eveneens aan 55K€! Tesla geeft immers geen kortingen... Het verschil zit dus vooral in de uitrusting, en dan hangt het er maar van af van wat je belangrijk vindt of "niet zou kunnen missen".

En ja, BMW doet ook aan OTA updates. Ik kreeg er 2 sinds mei. Ik weet niet of ik minder of meer beter zou moeten vinden: ik zit namelijk niet op OTA's te wachten om iets te fixen, want alles werkt zoals ik zou verwachten.
Je koopt bij BMW toch nooit een ‘vanaf’ auto. Zonder opties ziet die er heel kaal en schraal uit.
En je vergelijkt met de LR, die komt een pak verder, en heeft bovendien AWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
daemonix schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 00:45:
[...]

Mis. Ik gebruikte de HUD van de Kona iedere rit (en dan was het nog niet eens een projectie op de voorruit maar op een doorzichtig schermpje), en mis hem zowel in de Ioniq als in de Tesla.Ideaal ding, ik begrijp niet dat je denkt dat niemand die gebruikt.
En toch heb je er blijkbaar niet een gekocht :>

En ik snap heel goed dat je niet gaat klooien met die Aliexpress rommel, dat was precies mijn punt. Standaard een HUD ingebouwd zou ik ook niet negatief tegenover staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Myaimistrue
Tommie12 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:57:
[...]

Je koopt bij BMW toch nooit een ‘vanaf’ auto. Zonder opties ziet die er heel kaal en schraal uit.
En je vergelijkt met de LR, die komt een pak verder, en heeft bovendien AWD.
Ik zie niet in wat er kaal en schraal is aan een standaard BMW. Er ontbreekt niets essentieels, maar je kan je inderdaad zwaar laten gaan in de opties. Bij mijn i4 had ik voor 5K€ extra helemaal de wagen die ik wou (inclusief een inklapbare trekhaak die bij Tesla ook al 1350k€ kost en niet inklapbaar is).

En als ik je nog even op je roze bril mag wijzen: een LR komt in de praktijk echt niet substantieel verder dan een i4 edrive.
Volgens EVdatabase... :
https://ev-database.org/car/1252/BMW-i4-eDrive40
https://ev-database.org/c...l-3-Long-Range-Dual-Motor

Opnieuw: Tesla maakt mooie wagens aan een zeer competitieve prijs, maar ze komen met hun specifieke nadelen en onhebbelijkheden en het is een illusie om te denken dat er geen competitieve alternatieven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
NeuroticaPills schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:57:
Toch wel benieuwd of die High-Fidelity Park Assist ook naar Tesla’s met USS komen en niet enkel naar de tesla-vision wagens..
Had juist bewust een early 2022 occasion (met Ryzen) gekocht voor de sensoren maar deze high fidelity visualisatie vind ik erg interessant.
blijkbaar niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J9dktkFJKr4uEHtyZe-5jb6aCZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oAKWhwPRLQHOHWrTKaRKuwaP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuroticaPills
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:31
Erg jammer… Had toch prima gekund imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-09 17:17
NeuroticaPills schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 13:00:
[...]

Erg jammer… Had toch prima gekund imho.
Ik denk dat dit een strategie is, om de zonder USS meerwaarde te geven. Omdat er zoveel klachten over zijn, en dan de mensen met USS zo minder te laten voelen. Want technisch gezien had je een veel betere versie kunnen maken door USS met camera beelden een fusie algoritme te maken en zo een nog betere versie te kunnen maken dan zonder USS. Echter dat zou ook weer commentaar krijgen van mensen die de USS sensoren niet hebben.

Dit is dus een strategie om de auto's zonder USS beter te laten lijken. Maar alsnog, ik parkeer mijn auto altijd voor tegen een muurtje aan bijna. Dus geef mij alsnog de USS maar. (Want daar mist een camera in de bumper.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resusaap
Kan je met een Tesla vervangwagen die dus niet in je Tesla app zit ook gaan chargen aan de Tesla Supercharger en betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 15:07
Immutable schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 13:10:
[...]

Ik denk dat dit een strategie is, om de zonder USS meerwaarde te geven. Omdat er zoveel klachten over zijn, en dan de mensen met USS zo minder te laten voelen. Want technisch gezien had je een veel betere versie kunnen maken door USS met camera beelden een fusie algoritme te maken en zo een nog betere versie te kunnen maken dan zonder USS. Echter dat zou ook weer commentaar krijgen van mensen die de USS sensoren niet hebben.

Dit is dus een strategie om de auto's zonder USS beter te laten lijken. Maar alsnog, ik parkeer mijn auto altijd voor tegen een muurtje aan bijna. Dus geef mij alsnog de USS maar. (Want daar mist een camera in de bumper.)
Er gaan geruchten dat de auto's met USS dit later alsnog krijgen. Kan me er iets bij voostellen. Software schrijven met de USS is natuurlijk wat meer werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12-09 11:41
Knip, aub geen referrals delen, ook niet van anderen

[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 16-12-2023 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 20:41
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 07:42:
Wat houdt dit in ? Wat betekent het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-01 18:46
Megat schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:33:
[...]

Als je tijdens het rijden een paar keer de waarschuwing negeert schakelt autopilot voor die rit uit. Doe dat 5 keer en autopilot is een week niet te gebruiken als ik het goed begrepen hebben. Daarna begint de 5 strikes opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-01 18:46
Guido7619 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:47:

Rijden jullie ook niet allemaal met zo'n cheat device aan het stuur? Fijn zonder handen rijden. Heb ooit 1 keer een waarschuwing gehad dat ie was gedetecteerd maar sindsdien nooit meer last van gehad.
Wat voor device is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die iets van een pasjeshouder hebben gekocht om hun laadpassen etc. in op te bergen? Dat is het enige wat ik mis in mijn Tesla. De pasjes zwerven nu altijd overal en nergens.

Mocht iemand een link hebben dan hoor ik het graag!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
LorenzoG schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:36:
[...]

Als je tijdens het rijden een paar keer de waarschuwing negeert schakelt autopilot voor die rit uit. Doe dat 5 keer en autopilot is een week niet te gebruiken als ik het goed begrepen hebben. Daarna begint de 5 strikes opnieuw.
Denk dat je het dan wel heel bont maakt als je 5 waarschuwingen hebt gehad en autopilot uitgeschakeld wordt. En dat je dat dan ook nog 5x gaat doen. Dan is een week straf wel op zijn plaats denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:45:
Zijn er mensen die iets van een pasjeshouder hebben gekocht om hun laadpassen etc. in op te bergen? Dat is het enige wat ik mis in mijn Tesla. De pasjes zwerven nu altijd overal en nergens.

Ik heb zoiets. Onder de armleuning heb je een perfecte plek daarvoor.
https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=tWYVhuDsh1eE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:25
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:45:

https://www.bol.com/nl/nl...es/9200000097696512/?s2a=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
Hoe onwaarschijnlijk is het dat men door een (niet-uitgeschakelde bluetooth van een) GSM, die "ergens in huis" ligt, niet met een Tesla aan de haal kan ? Misschien een vreemde vraag, maar ik heb alleszins weet dat er RF- gestuurde keys zijn waarvan het signaal kan gerepeat worden. Op die manier ligt jouw sleutel "ergens in huis", maar kan men wel met jouw auto aan de haal. Hoe gaat dat met bluetooth ?

Deze vraag omdat de bluetooth van een keyfob (ik overweeg er één aan te kopen) naar mijn aanvoelen steeds aan staat, dus als die in huis ligt rond te zwerven, is die dan niet wat minder veilig dan een GSM, waarvan de bluetooth kan worden uitgezet ?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yulunga
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 09:37
flupp schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:02:
Hoe onwaarschijnlijk is het dat men door een (niet-uitgeschakelde bluetooth van een) GSM, die "ergens in huis" ligt, niet met een Tesla aan de haal kan ? Misschien een vreemde vraag, maar ik heb alleszins weet dat er RF- gestuurde keys zijn waarvan het signaal kan gerepeat worden. Op die manier ligt jouw sleutel "ergens in huis", maar kan men wel met jouw auto aan de haal. Hoe gaat dat met bluetooth ?

Deze vraag omdat de bluetooth van een keyfob (ik overweeg er één aan te kopen) naar mijn aanvoelen steeds aan staat, dus als die in huis ligt rond te zwerven, is die dan niet wat minder veilig dan een GSM, waarvan de bluetooth kan worden uitgezet ?
omdat ik het niet helemaal zeker wist heb ik in ieder geval pin-to-drive aangezet. Dat geeft me in ieder geval een veiliger gevoel :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 14-09 21:05
Hannschl schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:33:
Sinds enkele maanden lease ik een MY RWD. Wat me vanaf de fabriek opvalt, is dat de auto 'zoekende' lijkt op rechte stukken. Voor mijn gevoel zijn er veel stuurcorrecties nodig om de auto recht door te laten rijden.

Is dit een kwestie van uitlijning of komt dit meer mensen bekend voor?
Paar dagen later, en ben nog niet bijgelezen verder, maar merk je dit als je een vrachtwagen inhaalt? Want dan schuift de auto iets verder naar links in de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
yulunga schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:03:
[...]
omdat ik het niet helemaal zeker wist heb ik in ieder geval pin-to-drive aangezet. Dat geeft me in ieder geval een veiliger gevoel :D
OK. Dus jij hebt een keyfob, maw ? Is die (de hele tijd) detecteerbaar voor andere bluetooth devices ?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Nu online
flupp schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:14:
[...]
OK. Dus jij hebt een keyfob, maw ? Is die (de hele tijd) detecteerbaar voor andere bluetooth devices ?
Je zou ‘m thuis ook in aluminiumfolie kunnen wikkelen.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
Radiodurans schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:21:
[...]
Je zou ‘m thuis ook in aluminiumfolie kunnen wikkelen.
Dat kan uiteraard. Maar dan is 't gebruiksgemak uiteraard wel verleden tijd.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 20:41
LorenzoG schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:36:Als je tijdens het rijden een paar keer de waarschuwing negeert schakelt autopilot voor die rit uit. Doe dat 5 keer en autopilot is een week niet te gebruiken als ik het goed begrepen hebben. Daarna begint de 5 strikes opnieuw.
Dank je wel voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yulunga
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 09:37
[...]

Yep, die heb ik inderdaad. Maar ik heb me er eigenlijk nog niet in verdiept hoe die de verbinding maakt. Ik ben in de veronderstelling dat dat niet via Bluetooth is. Maar dat maakt voor een repeater/extender niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit staat in de handleiding;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGjM3OPH9BAkwDSYwV7PKk39p18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYXybudiEZzZfiOSEomJBnkd.jpg?f=fotoalbum_large

Huidige fob gebruikt BLE.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Als je telefoon niet heeeel dichtbij de auto is kan je echt niet wegrijden.

Voor het open doen van de auto moet ik al binnen twee meter staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Tommie12 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:39:
[...]

Ik denk dat jij een Roze BMW bril hebt.

Hoe kan dat entertainment beter zijn in een BMW, het is traag en amper echt connected.
Alle belangrijke functies werken (zoals voorverwarmen), je hebt CarPlay en voice assistent werkt daadwerkelijk.

Probeer maar eens aan je Tesla te vragen muziek te spelen op Apple Music (kan niet).
Of de verwarming 1,5 graad lager te zetten (dan gaat hij op “LO” of hij snapt het niet, je moet het volledige graden aantal noemen als je dat wil.
Of te navigeren naar <naam vriend>. Bellen kan wel, maar navigeren niet?
Voice kan Tesla kan echt niks imho, ik mis Siri alleen al enorm voor muziek. Alleen hele specifieke opdrachten snapt de Tesla ipv natural language.
En iDrive 8 is echt niet traag.

Tuurlijk heeft de Tesla meer gimmicks, maar ik zou 10x liever iDrive 8 in mijn Model Y hebben (maar niet voor €20k :+ ).
En de vering van de 3 Highland (betere vergelijking dan een Y) is echt op hoog niveau, dat heb ik zelf ervaren en hoor je in elke review.
Ik zeg niet dat de Tesla slecht is, maar de BMW is beter. Instelbare vering is de bom.
De airco werkt voor mij helemaal perfect op de gewone auto stand.
Top, maar de Tesla doet het significant slechter dan een mijn vorige Volkswagen al, laat staan de BMW. Hij blaast soms opeens te koud.. na superchargen is 20 graden opeens 22 graden gevoelstemperatuur… Achterin staat standaard uit (terwijl ik dat merk qua comfort in mijn nek).

Premium versus prima. Als jij daar geen last van hebt, lekker centen in je zak houden! (Of accepteren zoals ik)

Ik rij ook een Tesla hè, ik maak dezelfde afweging en conclusie als jij. De Tesla is de betere auto met de prijs in acht nemen. Maar als een i4 even duur was als een 3 (en ik reed een 3), reed ik een i4. Al was het maar vanwege de hatch en de comfortabelere assistenten.

Voor de Model Y hebben ze vooralsnog geen concurrent. De iX3 is nog iDrive 7 en de iX1 is imho een stap terug. Maar zelfs de iX1 is veel duurder dan de Model Y 7(8)7

Uiteindelijk wint Tesla. Als geld me niet zou boeien reed ik een BMW vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
[...]

Nee, er zit een acceleratometer in. Als de sleutel 2 minuten stil ligt gaat hij uit.

De sleutel werkt overigens matig. 1 op de 50 keer detecteert de auto de sleutel niet goed. Hij gaat dan wel open, maar de knoppen werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

Dit kan bij Tesla niet omdat ze zeer strakke timing hanteren en een ander protocol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Megat schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:33:
[...]

Er is nog een jail, namelijk de maximum snelheid. Met het verdwijnen van radar is de maximum snelheid van AP gelimiteerd op 140 ipv 160. Geen probleem zou je denken.

Tot je ‘s avonds lekker 130 rijd links. Er rijd iemand rechts en er komt een vrachtwagen aan. Even wat gas bij zodat het allemaal soepel loopt en de rechts rijder achter jou naar links kan.

Piep piep piep! Over de 140: geen AP meer voor de rest van de rit. Deze waarschuwing kan je niet “opvangen” met sturen, AP disable of rem. De waarschuwing is instant jail.
Enige wat werkt is onthouden dat je AP uitschakelt voor je dit doet.
Very annoying imho, naast de parkeersensoren mijn grootste pet peeve aan de Model Y.

Geen enkel ander merk doet dit ook zo.

[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 16-12-2023 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_eLMo_ schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 17:00:
[...]

Dit kan bij Tesla niet omdat ze zeer strakke timing hanteren en een ander protocol.
Vraag me af of dit zo is. Heb niks gezien over een fix hiervoor;

https://arstechnica.com/i...l-kinds-of-other-devices/

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
_eLMo_ schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:59:
[...]

Nee, er zit een acceleratometer in. Als de sleutel 2 minuten stil ligt gaat hij uit.

De sleutel werkt overigens matig. 1 op de 50 keer detecteert de auto de sleutel niet goed. Hij gaat dan wel open, maar de knoppen werken niet.
En moet je dus dan alsnog de GSM (of een sleutelkaart) bijhebben ?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:56
flupp schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 17:04:
[...]

Of een smartwatch, of een smartring, die laatste kan natuurlijk ook aan een sleutelbos…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
Inspired schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 17:03:
[...]
Vraag me af of dit zo is. Heb niks gezien over een fix hiervoor;
https://arstechnica.com/i...l-kinds-of-other-devices/
Interessant. Ik merk dat ik minder paranoïde ben dan nodig door de bluetooth uit te zetten thuis - als ik er aan denk...

Die hack werkt echter niét wanneer de GSM's bluetooth uitgezet, is of vanaf wanneer de keyfob nog maar een korte poos roerloos stilligt.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
flupp schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 17:04:
[...]

Nee, hij gaat wel open. De sleutel fungeert ook als NFC kaart tegen de B stijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
Knip, laten we dit aub niet promoten.

[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 16-12-2023 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:07

Fjeze

AllesPerfect!

Hoe zit het eigenlijk met updates van de Tesla (heb hem sinds gisteren).
Moet ik daar nog iets voor doen qua WiFi in de auto zelf? En moet ik in de auto op het scherm zoeken naar een update?

Ben namelijk erg benieuwd naar de holiday update.

Fly or Die

Pagina: 1 ... 189 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: