Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 188 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.121 views

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:59
evtje schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:18:
[...]

Het is wel zo dat bij het verlaten van je auto de stoel verwarming e.d uit moet staan . Anders onthoud hij dat.
Bij mij gaat, met de aan/uit knop links onder naast de temperatuur instelling, alleen de verwarming aan. De stoelverwarming staat bij mij standaard op auto. Of zet jij de stand "ontdooien" aan, dan gaat inderdaad het hele circus aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13
Myaimistrue schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:17:
[...]

Ik heb toch het gevoel dat men integendeel Tesla door een roze bril bekijkt. Ik rijd al meer dan 20 jaar BMW (en nu een i4) en de auto is bij aflevering altijd onberispelijk geweest. Een nieuwe auto afhalen die onder het stof zit bvb, dat is bij BMW totaal ondenkbaar. Een afgeleverde wagen is perfect gepoetst, de carrosserie is onberispelijk, de wagen staat in een fel verlichte ruimte en je ziet toch zelfs geen vingerafdruk. Dus de minste imperfectie is zichtbaar.
Inderdaad. Die ervaring heb ik ook met mijn Volvo V40 destijds. Ook zo’n bijtellingsknaller toentertijd en niet aan te slepen. Maar niks geen fratsen als afhalen op een parkeerterrein* zelf je auto opzoeken. Gewoon 1 op 1 met de verkoper in de showroom. Uitleg door de verkoper en samen rond de auto lopen of alles naar wens is. Ik ontdekte een krasje op een velg. Geen gedoe, geen gemekker, nieuwe velg werd besteld.

*Ok, natuurlijk niet de aantallen van een Model 3, maar er zijn genoeg V40’s verkocht in Nederland destijds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
@baddon schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:07:
Hallo allemaal,
Ik ga morgen mijn Model Y performance afhalen. Kan je rustig de tijd nemen om de auto to inspecteren bij het afhaal centrum in Tilburg? Ik ben ook een beetje verbijsterd over de bovengenoemde 160km... de rit naar huis is al bijna 160km! Waar heeft dit betrekking op -> alleen op krassen / beschadigingen of alle mogelijke klachten?
Je mag alle tijd nemen.
Advies haal een LED zaklampje bij de Action zodat je de lak goed kan inspecteren.

Check ook even of de auto geladen is. Waren ze bij mij vergeten.

Ik heb prive een M3 gekocht, dus ben je iets kieskeuriger dan als lease rijder (denk ik).

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 10:35
[...]

Ik heb toch het gevoel dat men integendeel Tesla door een roze bril bekijkt. Ik rijd al meer dan 20 jaar BMW (en nu een i4) en de auto is bij aflevering altijd onberispelijk geweest. Een nieuwe auto afhalen die onder het stof zit bvb, dat is bij BMW totaal ondenkbaar. Een afgeleverde wagen is perfect gepoetst, de carrosserie is onberispelijk, de wagen staat in een fel verlichte ruimte en je ziet toch zelfs geen vingerafdruk. Dus de minste imperfectie is zichtbaar.
Ik ben de wagen gaan afhalen laatste dag kwartaal.
En was enorm druk.
Ze zeiden me toen dat de wagen nog door de carwash moest maar dat het nog even kon duren door de drukte.
Heb toen zelf voorgesteld om te vertrekken, de wagen zelf te wassen en eventuele dingen te melden.
En de verkoper zei dat dit geen probleem zou zijn binnen de…..km (weet het exacte aantal niet meer).

Iedereen zal wel zijn negatieve en positieve ervaringen hebben…
Ik heb zo een negatieve ervaring met afhaling van mijn VW Tiguan.
Rijden de garage buiten, 1km zetten we de wagen aan kant en merken een gaatje in de dakbekleding.

Heeft toen ook heel veel tijd en moeite gekost zodat ze hier toch iets kosteloos aan wilden doen.

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
PdeBie schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:35:
[...]

Inderdaad. Die ervaring heb ik ook met mijn Volvo V40 destijds. Ook zo’n bijtellingsknaller toentertijd en niet aan te slepen. Maar niks geen fratsen als afhalen op een parkeerterrein* zelf je auto opzoeken. Gewoon 1 op 1 met de verkoper in de showroom. Uitleg door de verkoper en samen rond de auto lopen of alles naar wens is. Ik ontdekte een krasje op een velg. Geen gedoe, geen gemekker, nieuwe velg werd besteld.

*Ok, natuurlijk niet de aantallen van een Model 3, maar er zijn genoeg V40’s verkocht in Nederland destijds.
Ik vond het afhalen juist heerlijk... op mijn gemak de auto inspecteren. Bij vragen even een medewerker aan de mouw trekken.

Volgende week mijn eerste ervaring met de service afdeling... ben benieuwd.

• RRunner
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik denk dat het bij traditionele merken ook echt van de dealership afhangt, want toen ik met m'n pa zijn Nissan op ging halen stond die gewoon buiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mackeessie
[...]

Ik heb jaren Renault gereden en inderdaad was daar het afleveren veel persoonlijker, bloemetje etc. De service was ook prima bij Renault, altijd gratis leenauto, snelle reparaties etc. Helaas was dat ook heel vaak nodig. Aflevering bij Tesla duidelijk anders: 1e Tesla Model 3 sept 2019 opzoeken op een parkeer terrein. Gelukkig was het een rode, daar waren er niet zoveel van, in mei 2023 Model Y afgeleverd, in Tilburg stond hij in de hal, keurig schoon glimmend in prima staat. Inderdaad geen bloemetje of doek erover heen. Service ervaring heb ik niet veel bij Tesla; draagarmen in Purmerend vervangen, geheel volgens afspraak en een einde garantie keuring op verzoek nieuwe eigenaar van de Model 3 bij mij voor de deur door zeer vriendelijke monteur. Uitzondering misschien. Maar ik hoor van sommige vestigingen veel klachten en sommige weinig tot niet ( bv Purmerend). Ja, Tesla is denk ik anders wat dat betreft dan andere merken dat begint natuurlijk al met het bestellen. Andere merken hebben ook hun eigenaardigheden, Bij Mini BMW wassen ze je auto altijd, maar geen leenauto, Renault leenauto, niet wassen etc etc. Je hoort, vooral op dit forum, veel negatieve zaken, maar er rijden heel veel Tesla's rond met eigenaren die heel tevreden zijn, er zijn een aantal in mijn directe omgeving. En dat geldt denk ik voor veel andere merken, en producten. Deze fora bezoek je meestal omdat je een vraag of probleem hebt. Als je tevreden bent komt hier niet, behalve als je heel nieuwsgierig bent zoals ik.

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12-09 11:41
PdeBie schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:35:
[...]

Exact zelfde afleverervaring gehad bij afhalen Y in Groningen. Auto stond gepoetst in goed verlichte afhaalshowroom. En ruim de tijd voor uitleg auto en koppelen telefoons. En dan zonder gare strik op de auto of truttig bosje bloemen. Op aflevering van auto viel niks aan te merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:12
mjvdzwet schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:39:
[...]

Je mag alle tijd nemen.
Advies haal een LED zaklampje bij de Action zodat je de lak goed kan inspecteren.

Check ook even of de auto geladen is. Waren ze bij mij vergeten.

Ik heb prive een M3 gekocht, dus ben je iets kieskeuriger dan als lease rijder (denk ik).
Volgens mij is het volledig opladen niet verplicht, je krijgt wel 150km laadtegoed:

Als gevolg van nieuw beleid in de sector moet uw voertuig worden vervoerd met een maximale lading van de batterij van 50%. Dit betekent dat de laadtoestand van de batterij van uw Model Y op de leveringsafspraak lager kan zijn dan voor Tesla gebruikelijk is.

Ter compensatie van dit ongemak geven wij u 150 km gratis Supercharging*. U kunt uw Supercharging-tegoed enkele dagen na de levering bekijken in het gedeelte 'Refereren en verdienen' in de Tesla-app.
Schwarz schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:56:
[...]

Exact zelfde afleverervaring gehad bij afhalen Y in Groningen. Auto stond gepoetst in goed verlichte afhaalshowroom. En ruim de tijd voor uitleg auto en koppelen telefoons. En dan zonder gare strik op de auto of truttig bosje bloemen. Op aflevering van auto viel niks aan te merken.
Oh ja zo’n bosje bloemen die krijg je natuurlijk omdat de dealer je zo’n toffe peer vindt en is helemaal geen sigaar uit eigen doos.

[ Voor 22% gewijzigd door wes- op 14-12-2023 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
wes- schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:58:
[...]

Volgens mij is het volledig opladen niet verplicht, je krijgt wel 150km laadtegoed:

Als gevolg van nieuw beleid in de sector moet uw voertuig worden vervoerd met een maximale lading van de batterij van 50%. Dit betekent dat de laadtoestand van de batterij van uw Model Y op de leveringsafspraak lager kan zijn dan voor Tesla gebruikelijk is.

Ter compensatie van dit ongemak geven wij u 150 km gratis Supercharging*. U kunt uw Supercharging-tegoed enkele dagen na de levering bekijken in het gedeelte 'Refereren en verdienen' in de Tesla-app.
Die van mij had 9%... Ze hebben hem netjes tot 60% geladen. Terwijl ik nog even een frisje nam.

Je krijgt inderdaad 150km laadtegoed bij Super Chargers.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

mjvdzwet schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:02:
[...]

Die van mij had 9%... Ze hebben hem netjes tot 60% geladen. Terwijl ik nog even een frisje nam.

Je krijgt inderdaad 150km laadtegoed bij Super Chargers.
Moet er wel een fast charger in de buurt zijn. In Groningen is dat op 15 minuten afstand van de dealer, maar hebben ze zelf op het terrein wel een 10 stuks AC laders.....maar daar wil je niet op hoeven wachten

Bij mij bij aflevering verder wel ok, auto was netjes opgeladen, meen 80% ofzo, dus geen klacht van mijn kant. Maar in Groningen is "even snel" laden niet echt een optie zonder ook meteen 20km op je km-stand erbij te zetten :p

[ Voor 18% gewijzigd door Nomad op 14-12-2023 22:37 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Marnixvdl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:47
[...]

[...]

Oh ja zo’n bosje bloemen die krijg je natuurlijk omdat de dealer je zo’n toffe peer vindt en is helemaal geen sigaar uit eigen doos.
Deze mail heb ik vandaag ook ontvangen. Morgen mn Y LR Deep Blue om half 10 ophalen in Tilburg. Heel benieuwd!

• mjvdzwet
  • Niet online
Nomad schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:35:
[...]

Moet er wel een fast charger in de buurt zijn. In Groningen is dat op 15 minuten afstand van de dealer, maar hebben ze zelf op het terrein wel een 10 stuks AC laders.....maar daar wil je niet op hoeven wachten

Bij mij bij aflevering verder wel ok, auto was netjes opgeladen, meen 80% ofzo, dus geen klacht van mijn kant. Maar in Groningen is "even snel" laden niet echt een optie zonder ook meteen 20km op je km-stand erbij te zetten :p
In Tilburg hebben ze tenminste 1 super charger on-site.

Verder hangen de auto's tijdens aflevering aan een AC lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:52

Fjeze

AllesPerfect!

[...]

[...]

Deze mail heb ik inderdaad ook gehad. Morgen om 11:30 mijn model y Midnight Cherry Red ophalen in Tilburg.

Fly or Die

• mjvdzwet
  • Niet online
Heeft iemand hier (in Nederland) al de Holliday update ontvangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mjvdzwet schreef op donderdag 14 december 2023 @ 23:21:
Heeft iemand hier (in Nederland) al de Holliday update ontvangen?
Nope.

https://www.teslafi.com/firmware

Doorgaans gaat hij zo op 20/21-12 eruit. Tenminste, dat was voorgaande jaren zo.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
Mijne was 100% alsnog die punten gekregen. Maar hoe neem je die op die punten? Gewoon stekker erin ?

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 00:43
De eerste Model 3's worden al voor 20.000,- aangeboden. Dat wordt wat als de rest uit de lease komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Dutchlimits schreef op donderdag 14 december 2023 @ 23:43:
Mijne was 100% alsnog die punten gekregen. Maar hoe neem je die op die punten? Gewoon stekker erin ?
Ja, maar alleen bij super chargers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06
Inspired schreef op donderdag 14 december 2023 @ 23:25:
[...]

Nope.

https://www.teslafi.com/firmware

Doorgaans gaat hij zo op 20/21-12 eruit. Tenminste, dat was voorgaande jaren zo.
Strookt niet met het bericht vorige week dat ze week later de holiday update pushen. Maar toen kwam die instantie in USA even om de hoek kijken met de extra veiligheid van autosteer en zit dit er nu bijv in straks:
— Introduced a suspension policy that will restrict Autosteer for one week if improper usage is detected. Improper usage is when you, or another driver of your vehicle receive five "Forced Autopilot Disengagement"
Mag je een week geen autosteer gebruiken(!) als je 5 x een issue er mee hebt. Mag leien dat die elke week reset anders ben je ooit het haasje.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Oekol schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 07:31:
[...]

Strookt niet met het bericht vorige week dat ze week later de holiday update pushen. Maar toen kwam die instantie in USA even om de hoek kijken met de extra veiligheid van autosteer en zit dit er nu bijv in straks:

[...]

Mag je een week geen autosteer gebruiken(!) als je 5 x een issue er mee hebt. Mag leien dat die elke week reset anders ben je ooit het haasje.
Hopelijk blijft deze regel enkel van toepassing in Amerika.

Hoe de tesla nu werkt is al een stuk agressiever in waarschuwen dan bijvoorbeeld een Kia Niro. In de Niro kan je gerust een minuut zonder het stuur aan te raken voor hij begint te piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:21

Damian

Insane Obtrusion

Grote kans dat het alleen voor de US gaat gelden. De NHTSA heeft niks te zeggen in Nederland, dus ik denk en hoop dat Tesla wel zo slim is om het alleen daar uit te rollen.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:29
DeJurist schreef op donderdag 14 december 2023 @ 23:59:
De eerste Model 3's worden al voor 20.000,- aangeboden. Dat wordt wat als de rest uit de lease komt.
Dit is een realistische prijs voor een auto van bijna 5 jaar oud.

Of dacht je dat een BMW minder snel waarde verliest.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
Oekol schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 07:31:
[...]

[...]

Valt dat niet wat mee? Je moet het al aardig bont maken voordat het afgestraft wordt met een autopilot block. (de block die na herstart verdwenen is)
Is mij na bijna 20k km enkel gelukt door het bewust te laten gebeuren uit nieuwsgierigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:57
Schwarz schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:40:
[...]

Valt dat niet wat mee? Je moet het al aardig bont maken voordat het afgestraft wordt met een autopilot block. (de block die na herstart verdwenen is)
Is mij na bijna 20k km enkel gelukt door het bewust te laten gebeuren uit nieuwsgierigheid.
Dat valt best mee hoor. Als Tesla denkt dat je niet oplet begint hij soms ineens te mekkeren (binnen camera die dan wordt gebruikt). Ook is het zo dat hij soms niet voelt als je handen aan het stuur hebt en dan gaat zeuren om naar links-rechts te bewegen en die beweging ook niet helemaal registreert. Maar het is inderdaad niet zo dat je het elke rit hebt ofzo. Maar om nou te zeggen dat het nooit voor komt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
STIMPPYYY schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:46:
[...]

Dat valt best mee hoor. Als Tesla denkt dat je niet oplet begint hij soms ineens te mekkeren (binnen camera die dan wordt gebruikt). Ook is het zo dat hij soms niet voelt als je handen aan het stuur hebt en dan gaat zeuren om naar links-rechts te bewegen en die beweging ook niet helemaal registreert. Maar het is inderdaad niet zo dat je het elke rit hebt ofzo. Maar om nou te zeggen dat het nooit voor komt…
Er wordt toch niet gedoeld op de "pre-warning" (knipperende blauwe gradient op het scherm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
mjvdzwet schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 00:01:
[...]

Ja, maar alleen bij super chargers.
Ik heb bijna 80 KW/h geladen eerdat ik een rekening van Tesla kreeg voor 2 KW (€ 0.80 totaal in piektijd) dus ze zijn best wel scheutig

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
[...]

Bij mij is het al tig keer gebeurd maar elke keer op dezelfde manier. Ik rij al 140 km/u op de AP en wil dan iemand even inhalen met wat meer snelheid. Als rijdt je 145 km/u dan gaat hij piepen en voor je het door hebt moet je er af bij een tankstation om hem even in de P te zetten.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Schwarz schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:51:
[...]

Er wordt toch niet gedoeld op de "pre-warning" (knipperende blauwe gradient op het scherm)?
Nee, echt dat het gedisabled wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oekol schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:57:
[...]

Bij mij is het al tig keer gebeurd maar elke keer op dezelfde manier. Ik rij al 140 km/u op de AP en wil dan iemand even inhalen met wat meer snelheid. Als rijdt je 145 km/u dan gaat hij piepen en voor je het door hebt moet je er af bij een tankstation om hem even in de P te zetten.
Ik dacht dat het de NHTSA meer ging om meer nags bij handen van het stuur. Meer zoals het nu al in de EU is. Al is dit gedrag ook irritant idd. Even gas bij op AP en je hebt instant een block aan de broek.

[ Voor 17% gewijzigd door Inspired op 15-12-2023 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
[...]

Ik heb onze beide Tesla’s in Groningen afgehaald en daar was het een prima ervaring. Keurig afgeleverd, waarbij de verkoper meer dan een half uur de tijd heeft genomen om alles uit te leggen (de tweede keer uiteraard wat korter). Inclusief zo’n reveal doek. De auto’s waren in smetteloze conditie en ik weet inmiddels denk ik waarom. Ik zag bij de detailer om de hoek namelijk een paar highlands zonder nummerplaat staan.

Dus net als bij traditionele autodealers, verschilt bij Tesla de ervaring ook per locatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Pierz schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:12:
[...]

Ik heb onze beide Tesla’s in Groningen afgehaald en daar was het een prima ervaring. Keurig afgeleverd, waarbij de verkoper meer dan een half uur de tijd heeft genomen om alles uit te leggen (de tweede keer uiteraard wat korter). Inclusief zo’n reveal doek. De auto’s waren in smetteloze conditie en ik weet inmiddels denk ik waarom. Ik zag bij de detailer om de hoek namelijk een paar highlands zonder nummerplaat staan.

Dus net als bij traditionele autodealers, verschilt bij Tesla de ervaring ook per locatie.
Mja, bij Tesla is het wel 95+% fabriek aflevering en een paar procent "dealer-like" aflevering. Bij elk ander merk gaat dat meer naar 100%. Overigens hoef ik geen doek en/of wijn. Maar een fatsoenlijke afgestelde en gewassen auto wel. Dat laatste is bij Tesla gewoon te vaak niet aan de orde. Maar goed, daar is de prijs ook naar. Een vergelijkbare auto is denk ik minimaal 5k duurder. Dan moet je de mindere aflevering en half werkende opties maar voor lief nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Inspired schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:17:
[...]

Mja, bij Tesla is het wel 95+% fabriek aflevering en een paar procent "dealer-like" aflevering. Bij elk ander merk gaat dat meer naar 100%. Overigens hoef ik geen doek en/of wijn. Maar een fatsoenlijke afgestelde en gewassen auto wel. Dat laatste is bij Tesla gewoon te vaak niet aan de orde. Maar goed, daar is de prijs ook naar. Een vergelijkbare auto is denk ik minimaal 5k duurder. Dan moet je de mindere aflevering en half werkende opties maar voor lief nemen. :)
Hoe kom je aan die 95%? Ja je leest hier veel geklaag, maar hoe representatief is dat voor het geheel? De motivatie om in de pen te klimmen is namelijk veel groter als je ontevreden bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Pierz schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:21:
[...]

Hoe kom je aan die 95%? Ja je leest hier veel geklaag, maar hoe representatief is dat voor het geheel? De motivatie om in de pen te klimmen is namelijk veel groter als je ontevreden bent.
Ik zeg niet dat 95% problemen heeft, ik doel er meer op dat de overgrote meerderheid in Tilburg op moet worden gehaald. En daar jassen ze hem door de wasstraat en werken ze met piep-QA. Als een klant piept lossen ze het zo snel mogelijk op. Als de klant niks ziet is het winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
Staan op Marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:15
Het valt me wel op dat het grootste deel van de Y's op de weg nu wel afgestelde koplampen heeft. Dat is voor iedereen al winst. Nu nog de verkeersveiligheid verbeteren door die ghost braking beta's af te schaffen.

Mijn 8 jaar oude DISTRONIC remt nooit vanwege foute data(verwerking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
Tommie12 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:11:
[...]

Dit is een realistische prijs voor een auto van bijna 5 jaar oud.

Of dacht je dat een BMW minder snel waarde verliest.
Een BMW met een Tesla vergelijken is natuurlijk vrij mank. Een Tesla is over het algemeen een stuk meer waardevast.

[ Voor 8% gewijzigd door DeJurist op 15-12-2023 09:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
DeJurist schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:35:
[...]

Een BMW met een Tesla vergelijken is natuurlijk vrij mank.
Idd, BMW staat mijlenver achter met hun EV's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ik zie er maar één staan uit 2019 voor € 20.990 met 235.616 km.

Dat is best een hoog kilometrage voor een corona auto.

[ Voor 18% gewijzigd door Wolly op 15-12-2023 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Inspired schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:23:
[...]

Ik zeg niet dat 95% problemen heeft, ik doel er meer op dat de overgrote meerderheid in Tilburg op moet worden gehaald. En daar jassen ze hem door de wasstraat en werken ze met piep-QA. Als een klant piept lossen ze het zo snel mogelijk op. Als de klant niks ziet is het winst.
Wordt nog steeds iedereen naar Tilburg gestuurd? Je hebt tegenwoordig toch op veel meer plekken SeC’s zitten?

Overigens moest ik de eerste keer wel zelf aangeven dat ik hem in Groningen wilde ophalen, maar dat was met een belletje geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
Wolly schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:39:
[...]

Ik zie er maar één staan uit 2019 voor € 20.990 met 235.616 km.

Dat is best een hoog kilometrage voor een corona auto.
Stonden er meer, waarschijnlijk al verkocht. Maar dat is niet het punt. Het gaat om een mijlpunt wat niet eerder is gehaald. Laat staan als het aanbod een stuk groter wordt.

Overigens is de kilometerstand helemaal niet schrikbarend hoog als je het vergelijkt met andere voertuigen van dat bouwjaar.

[ Voor 10% gewijzigd door DeJurist op 15-12-2023 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pierz schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:40:
[...]

Wordt nog steeds iedereen naar Tilburg gestuurd? Je hebt tegenwoordig toch op veel meer plekken SeC’s zitten?

Overigens moest ik de eerste keer wel zelf aangeven dat ik hem in Groningen wilde ophalen, maar dat was met een belletje geregeld.
Ik kon beide keren niet kiezen. Leaseplan is volgens mij altijd Tilburg. Een lokale SeC heeft ook niet zoveel capaciteit. In Tilburg gaan er op een goede dag een paar honderd naar buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
DeJurist schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:41:
[...]

Stonden er meer, waarschijnlijk al verkocht. Maar dat is niet het punt. Het gaat om een mijlpunt wat niet eerder is gehaald. Laat staan als het aanbod een stuk groter wordt.
Tja, als je auto 236kkm heeft gereden gaat hij al snel door elke ondergrens. Is natuurlijk niet representatief zoals je ook op MP ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 17:37

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Oekol schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:57:
[...]

Is idd een vervelende limiet van 140 km/h met Vision only, voorheen was het 150 en dat was minder onhandig.

Met 135-140 op de AP rij je netjes mee met de linkerbaan (na 19:00 ;) ) en in B D en F, en dan is de AP uitschakelen voordat je vlot wilt inhalen best irritant, ben er wel al aan gewend inmiddels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Pierz schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:40:
[...]

Begin dit jaar mocht ik mijn auto in Utrecht ophalen, en dat is prima bevallen. Auto stond opgeladen, schoon en droog binnen, ik had alle tijd om hem rustig te controleren voordat ik de auto accepteerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:04
Ik heb een groot dilemma, liefst zou ik eem m3 lr willen maar past niet binnen budget helaas, ik kan ofwel een my lr nemen uit stock(ca 6k korting) of een m3 sr.
Ik heb geen kinderen dus de extra kofferruimte is niet nodig maar de extra ruimte op de achterbank kan soms van pas komen.

Daarnaast luister ik heeeel veel muziek dus het betere systeem van de my spreekt me daarom vooral aan.

Ny is het de vraag of ik de sfeerverlichting/betere/gevetileerde stoelen ga missen)
Zijn er nog andere dingen die ik mis?
Wat zouden jullie doen?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
Wolly schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:42:
[...]

Tja, als je auto 236kkm heeft gereden gaat hij al snel door elke ondergrens. Is natuurlijk niet representatief zoals je ook op MP ziet.
Ik heb het idee dat je het niet wilt begrijpen. Ten eerste is 236 km voor een elektrisch voertuig helemaal niet hoog, je kunt het namelijk niet vergelijken met een verbrandingsmotor. Ten tweede werden dit soort voertuigen met een dergelijke kilometerstand een paar maanden geleden voor 4-5k meer verkocht. Er is een daling in de gang die met meer aanbod verder doorgezet gaat worden. Ik zal er niet vreemd van opkijken als men in 2024 Model 3's met 80-90k minder ook richting dat soort bedragen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Black Sparrow schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:34:
Het valt me wel op dat het grootste deel van de Y's op de weg nu wel afgestelde koplampen heeft. Dat is voor iedereen al winst. Nu nog de verkeersveiligheid verbeteren door die ghost braking beta's af te schaffen.

Mijn 8 jaar oude DISTRONIC remt nooit vanwege foute data(verwerking).
Ik weet niet of je het foute data(verwerking) mag noemen. Ik heb nu 3 of 4 x phantom breaking gehad en als je er aan terugdenkt waarom dit gebeurde was dit in alle gevallen iemand die je inhaalde en niet helemaal netjes binnen de lijntjes kleurde en min of meer zwalkte over de weg. Vrachtwagens kunnen er nogal last van hebben als er een stevig windje staat. Geleerd van de vorige keren kon ik het de laatste keer zien aankomen. Ik heb dit liever eerlijk gezegd dan dat ik vol in de zijkant van een medeweggebruiker rijdt omdat hij zit te bellen en slingert over de weg.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Caayn schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:47:
[...]
Begin dit jaar mocht ik mijn auto in Utrecht ophalen, en dat is prima bevallen. Auto stond opgeladen, schoon en droog binnen, ik had alle tijd om hem rustig te controleren voordat ik de auto accepteerde.
Zelfde ervaring eind november

Acties:
  • 0 Henk 'm!
izzet3838 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:50:
Ik heb een groot dilemma, liefst zou ik eem m3 lr willen maar past niet binnen budget helaas, ik kan ofwel een my lr nemen uit stock(ca 6k korting) of een m3 sr.
Ik heb geen kinderen dus de extra kofferruimte is niet nodig maar de extra ruimte op de achterbank kan soms van pas komen.

Daarnaast luister ik heeeel veel muziek dus het betere systeem van de my spreekt me daarom vooral aan.

Ny is het de vraag of ik de sfeerverlichting/betere/gevetileerde stoelen ga missen)
Zijn er nog andere dingen die ik mis?
Wat zouden jullie doen?
Wachten op Model 3 LR met korting? Qua akoestiek vond ik de 3 beter. Muziek in de Y is prima hoor maar klonk in de 3 LR net wat voller/beter imho. Maar goed, dat is ook een kwestie van uitproberen. Als je de Y beter vind klinken dan de 3 dan lekker de 3 pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjagga
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Inspired schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:42:
[...]

Ik kon beide keren niet kiezen. Leaseplan is volgens mij altijd Tilburg. Een lokale SeC heeft ook niet zoveel capaciteit. In Tilburg gaan er op een goede dag een paar honderd naar buiten.
Ik zit bij Leaseplan en had de afhaalafspraak zonder er iets te voor hoeven doen in Utrecht. Het lijkt vrij random te zijn.

De ophaalervaring was weinig persoonlijk maar fundamenteel was er niks mis mee. Ook bij mij stond de auto droog en vol opgeladen en kon ik zo lang als ik wilde inspecteren. Van mij hoeft ook niet een verkoper uit te leggen wat elk knopje doet, maargoed, ieder heeft zo z'n voorkeuren.

Helaas desondanks wel gemist dat er een aantal ondiepe krassen op de achterklep zitten, die bij ander licht tevoorschijn kwamen. Hier heb ik nu een serviceafspraak in Utrecht voor in de eerste week van januari, dus zullen we zien hoe die ervaring is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
DeJurist schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:51:
[...]

Ik heb het idee dat je het niet wilt begrijpen. Ten eerste is 236 km voor een elektrisch voertuig helemaal niet hoog, je kunt het namelijk niet vergelijken met een verbrandingsmotor. Ten tweede werden dit soort voertuigen met een dergelijke kilometerstand een paar maanden geleden voor 4-5k meer verkocht. Er is een daling in de gang die met meer aanbod verder doorgezet gaat worden. Ik zal er niet vreemd van opkijken als men in 2024 Model 3's met 80-90k minder ook richting dat soort bedragen gaat.
Ik begrijp je prima,en natuurlijk daalt de restwaarde van occassions in 2024 verder. Maar om nu één auto te gebruiken die 236000 km heeft gereden en dan te roepen 'De grens is doorbroken' is niet erg representatief.

De daling is overigens al ingezet op het moment dat de auto de dealer verliet, bij Tesla gaat het ook nog eens veel sneller doordat Tesla continu de prijzen verlaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
Wolly schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:59:
[...]

Ik begrijp je prima,en natuurlijk daalt de restwaarde van occassions in 2024 verder. Maar om nu één auto te gebruiken die 236000 km heeft gereden en dan te roepen 'De grens is doorbroken' is niet erg representatief.

De daling is overigens al ingezet op het moment dat de auto de dealer verliet, bij Tesla gaat het ook nog eens veel sneller doordat Tesla continu de prijzen verlaagt.
Zoals ik al zei, er waren er meerdere. Maar iemand moet de eerste zijn voordat de rest volgt ;). Hoe dan ook, we zullen zien. Ik zou in ieder geval aanraden om nog even te wachten voor degenen die op zoek zijn naar een Tesla. Maar dat mag natuurlijk eenieder zelf beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 20:13
Caayn schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:47:
[...]
Ik mocht de mijne een maand geleden ophalen in Utrecht. Zelfde verhaal. Vriendelijke dame nam ook ruim de tijd om alles uit te leggen. Meeste wist ik al, maar goed :)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:45
Ik heb vorige week mijn M3 opgehaald.
Eerder kreeg ik al een mail over de 150km gratis supercharging maar ik begrijp niet hoe dit werkt.
Als ik in de app kijk bij referral beloningen zie ik hier niet iets over staan.

Hoe werkt dit / waar staat dit en moet ik wat doen om dit te activeren?

Ah, gevonden onder Opladen in mijn Account :-)
50 van 150km gebruikt

[ Voor 12% gewijzigd door Stetho op 15-12-2023 10:17 ]

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Model Y - LR - Quicksilver komt er aan in januari (neem Lease over van collega - auto is van 2023).

Lijkt me dat SEXY een must is alsook mini-HUD.

Welke mini-HUD gebruiken de mensen hier momenteel in de Y?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 10:29
Stetho schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:15:
Ik heb vorige week mijn M3 opgehaald.
Eerder kreeg ik al een mail over de 150km gratis supercharging maar ik begrijp niet hoe dit werkt.
Als ik in de app kijk bij referral beloningen zie ik hier niet iets over staan.

Hoe werkt dit / waar staat dit en moet ik wat doen om dit te activeren?
Staat bij mij gewoon onder geschiedenis.
Gewoon auto koppelen aan de laadpaal en dan zullen er 150 niet gefactureerd worden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schwarz
SmokingSig schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:18:
Model Y - LR - Quicksilver komt er aan in januari (neem Lease over van collega - auto is van 2023).

HUD mis ik zelf niet. Kwestie van gewenning. Zou eerst eens een maandje zonder rijden en kijken of je er aan kan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:52
Zijn er hier meer mensen met "knakkende pedalen" (waarbij het rempedaal het ergste hoorbaar is)?
Afgelopen dinsdag is Tesla Mobiele service langs geweest, en konden eigenlijk niets vinden. Op de vraag of het geluid normaal was, werd gezegd dat het waarschijnlijk de kou is?

Ik erger me aan het geknak. Misschien toch maar een service afspraak plannen in het nieuwe jaar.

Gaat om een 08-2023 model 3 (niet highland).

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Schwarz schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:25:
[...]

HUD mis ik zelf niet. Kwestie van gewenning. Zou eerst eens een maandje zonder rijden en kijken of je er aan kan wennen.
Allrighty zal ik proberen.

Die sexy buttons/module lijkt me wel een must :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Weet iemand of ik ook zelf Xpel Fusion ppf kan kopen die bedoeld zijn voor de achterkant deur portieren?
Aangezien de goedkope setjes die worden verkocht op AliExpress op den duur kleur verschil kunnen vertonen op de rest van de lak..

[ Voor 38% gewijzigd door 038Robijno op 15-12-2023 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 20:41
Pierz schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:12:
[...]

Ik heb onze beide Tesla’s in Groningen afgehaald en daar was het een prima ervaring. Keurig afgeleverd, waarbij de verkoper meer dan een half uur de tijd heeft genomen om alles uit te leggen. De auto’s waren in smetteloze conditie.
Dit is in Tilburg ook zo, als je een Tesla met een significant hoger niveau dan standaard kiest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• soppie11
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 19:05
Je bedoeld dan de LR, een ander kleurtje en andere velgen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
DeJurist schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:51:
[...]

Het lijkt me nogal wiedes dat de tweedehands Model 3 uit 2019 volgend jaar goedkoper gaan zijn. Die zijn dan immers ook allemaal een jaar ouder...

Maar het is voor de leasemaatschappijen wel een dingetje. Die hebben in de eerste jaren vrij lage afschrijvingen gezien en dat mogelijk gehanteerd voor hun berekeningen. Nu zet Tesla de kraan nog wat voller open en dalen de nieuwprijzen vrij stevig. Die doorwerking zie je inderdaad in de tweedehandsprijzen terug. Model 3 uit 2019 stond begin van het jaar nog vaak rond/boven EUR 35k te koop. Nu zie je ook nog wel aanbod tussen EUR 30-35k, maar dan zie je ook al 2020/21 modellen. Gros staat nu tussen EUR25-30k. Ik denk dat je de uitschieters naar beneden niet te zwaar moet laten tellen voor het gemiddelde.

Maar goed, als de prijzen nu dus EUR 5-10k lager liggen voor een 2019 Model 3, dan valt het eigenlijk nog wel mee. Er is immers ook 1 jaar ouderdom bij + gemiddeld nog een jaar extra kilometers. Dan zou je 10% van de nieuwprijs (ongeveer EUR 5-6,5k) sowieso al verwachten als afwaardering.

Zou interessant zijn om hier een soort statistische analyse van te hebben... Heb er helaas geen tijd voor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Bij de aflevering van onze Tesla in Tilburg vertelde de medewerker, dat ze er normaal gesproken tussen de 80 en 200 per dag afleveren. Tegen het einde van het kwartaal kan dat aantal nog hoger liggen. Het is echt ‘lopende band’ werk. Ik denk dat het met zulke aantallen en het beschikbare personeel , lastig is om de afleveringen persoonlijk te doen, of de auto’s er spic en span bij te zetten. (Dit is geen excuus om smerige of beschadigde auto’s klaar te zetten voor aflevering).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:59

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SmokingSig schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:05:
[...]

HUD is echt niet nodig hoor. Ik zie hier maar weinig mensen die het laten inbouwen. De meesten zijn na een korte tijd rijden al helemaal gewend aan waar de snelheid etc. staat.

S3XY buttons ben ik zelf erg enthousiast over. Misschien geen must, maar voor een relatief klein bedrag in huis, makkelijk te installeren en heel veel handigheidjes... Een daarvan is dat je een soort dashboard view in de app hebt. Als je dan je telefoon op deze mount zet heb je toch een soort cockpit: https://enhauto.com/phone-mount

Twee vliegen in een klap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
soppie11 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:29:
Je bedoeld dan de LR, een ander kleurtje en andere velgen?
nee, nog een stapje hoger, of een X of een S

[ Voor 7% gewijzigd door Megat op 15-12-2023 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Megat schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:33:
[...]
Bij de aflevering van onze Tesla in Tilburg vertelde de medewerker, dat ze er normaal gesproken tussen de 80 en 200 per dag afleveren. Tegen het einde van het kwartaal kan dat aantal nog hoger liggen. Het is echt ‘lopende band’ werk. Ik denk dat het met zulke aantallen en het beschikbare personeel , lastig is om de afleveringen persoonlijk te doen, of de auto’s er spic en span bij te zetten. (Dit is geen excuus om smerige of beschadigde auto’s klaar te zetten voor aflevering).
Precies dit: het hangt heel erg af wanneer je de auto geleverd krijgt. Voorheen was het nog veel sterker gekoppeld aan wanneer de boten uit China aankwamen, afleveringen voor einde kwartaal afronden en dat soort fratsen. Tegenwoordig komen de auto's (althans de Model Y's) veel meer uit Berlijn en dus ook meer gelijkmatig binnen. Met de Model 3 zijn er nog steeds waves. Dit verklaart denk ik wel de wisselende ervaringen.

Ik mocht zelf vorig jaar in Utrecht ophalen (was daarvoor precies geopend als afleverlocatie) tijdens de eindejaarspush. Gingen er honderden per dag de deur uit, dus amper persoonlijke begeleiding. Het was al donker, dus de lak goed controleren was lastig. Ik moest ook direct 400 km rijden, dus die 160 km limiet had ik ook niets aan. Gelukkig is alles goed gegaan. Paar kleine vlekjes binnen die ze netjes hebben weggepoetst.

Ik was verder wel blij dat ik geen gezever hoefde aan te horen van een verkoper, bloemetjes vind ik overbodig (sterker nog, we zijn allemaal allergisch als wat dus die zouden meteen de groene kliko in moeten) en als ik wijn wil koop ik die zelf wel...

Ik was vooral blij dat het gelukt was om de auto nog op tijd geleverd te krijgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
SmokingSig schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:05:
[...]

Ik zou dit toch echt wel willen in een Tesla Model 3. Ziet er zeer strak uit. Een extra scherm achter het stuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12

Niks is een must.
Ik 'overleef' zonder die gadgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08:04
DeJurist schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:25:
[...]

Ik zou dit toch echt wel willen in een Tesla Model 3. Ziet er zeer strak uit. Een extra scherm achter het stuur.
[YouTube: 2024 Huawei Luxeed S7 in-depth Walkaround]
Vanaf zo'n 100 eurie heb je er een van ome Ali :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
DeJurist schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:25:
[...]

[YouTube: 2024 Huawei Luxeed S7 in-depth Walkaround]
@SmokingSig

Ik heb nu juist zo ervaren dat speedo achter de stuur juist vervelender is.
De bmw van mn vrouw heeft een gewone speedometer achter stuur en ik vind dat het juist minder in mn peripheral vision zit. Ik moet mn zicht veel meer van de weg weghalen (naar beneden). Snelheid op de scherm van model 3 zit hoog, dan blijft de weg nog wel in je peripheral vision.
Natuurlijk is een head up display (die projecteert op vooruit) nog beter.
Maar als ik moet kiezen tussen de scherm van model 3 of een gewone achter de stuur, doe mij maar de model 3 hoor.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 10:29
bilgy_no1 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:51:
[...]

Precies dit: het hangt heel erg af wanneer je de auto geleverd krijgt. Voorheen was het nog veel sterker gekoppeld aan wanneer de boten uit China aankwamen, afleveringen voor einde kwartaal afronden en dat soort fratsen. Tegenwoordig komen de auto's (althans de Model Y's) veel meer uit Berlijn en dus ook meer gelijkmatig binnen. Met de Model 3 zijn er nog steeds waves. Dit verklaart denk ik wel de wisselende ervaringen.

Ik mocht zelf vorig jaar in Utrecht ophalen (was daarvoor precies geopend als afleverlocatie) tijdens de eindejaarspush. Gingen er honderden per dag de deur uit, dus amper persoonlijke begeleiding. Het was al donker, dus de lak goed controleren was lastig. Ik moest ook direct 400 km rijden, dus die 160 km limiet had ik ook niets aan. Gelukkig is alles goed gegaan. Paar kleine vlekjes binnen die ze netjes hebben weggepoetst.

Ik was verder wel blij dat ik geen gezever hoefde aan te horen van een verkoper, bloemetjes vind ik overbodig (sterker nog, we zijn allemaal allergisch als wat dus die zouden meteen de groene kliko in moeten) en als ik wijn wil koop ik die zelf wel...

Ik was vooral blij dat het gelukt was om de auto nog op tijd geleverd te krijgen...
Die persoonlijke aflevering betaal je ook gewoon hoor. Vallen onder de kosten rijklaar maken. Vroeger was dat vaak een aparte rubriek op uw factuur, nu niet meer.

Ik weet dat die bij sommige leasemaatschappijen deze kost nog steeds apart erop staat. En dat zijn bedragen die over de 1000 euro gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 18:16

bert pit

asdasd

[...]

Ik heb achtereenvolgens een nieuwe Alfa Romeo, Peugeot, Nissan, BMW, Peugeot, Peugeot, Renault, Renault, Suzuki, Ford, Opel, Kia en een Tesla gehad en deze waren allemaal prima gepoetst. ;)

Tesla was de eerste zonder slijmerige verkoper en zonder bos bloemen cq fles wijn. Maar wel een prima ervaring in Tilburg.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megat schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:33:
[...]
Is een keuze. Ze hebben YTD 15k afleveringen gedaan. Obv werkbare dagen zijn dat er een 60 per dag. Kun je prima een betere ervaring leveren. Snap dat ze dat niet willen hoor. En dat het nu met pieken gaat maar er zijn genoeg merken die meer auto’s afleveren en het ook wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Inspired schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:05:
[...]

Is een keuze. Ze hebben YTD 15k afleveringen gedaan. Obv werkbare dagen zijn dat er een 60 per dag. Kun je prima een betere ervaring leveren. Snap dat ze dat niet willen hoor. En dat het nu met pieken gaat maar er zijn genoeg merken die meer auto’s afleveren en het ook wel kunnen.
Die andere merken hebben vaak ook meerdere dealers / filialen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 16:38

ScreamGT

joejoe

cacofant schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:47:
Zijn er hier meer mensen met "knakkende pedalen" (waarbij het rempedaal het ergste hoorbaar is)?
Afgelopen dinsdag is Tesla Mobiele service langs geweest, en konden eigenlijk niets vinden. Op de vraag of het geluid normaal was, werd gezegd dat het waarschijnlijk de kou is?

Ik erger me aan het geknak. Misschien toch maar een service afspraak plannen in het nieuwe jaar.

Gaat om een 08-2023 model 3 (niet highland).
Alleen mijn rempadeel geeft een licht knikkend “alsof hij ergens achter blijft hangen” geluid bij het volledig loslaten. Je voelt het ook.

Nu gebruik ik m’n rem bijna nooit, dus erger ik mij er ook niet zo aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Inspired schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:05:
[...]

Er zijn geen dealers van gewone merken die dergelijke aantallen halen, maar dat neemt niet weg dat het behoorlijk moet gebeuren.

Ondertussen zouden ze iets kritischer moeten zijn op hun eigen eindcontrole voor ze de auto aan een klant geven.
Een bos bloemen en fles wijn mogen ze houden, die kan ik zelf kopen, en dan drink ik iets degelijk, en geen 3€ Cava (Audi A6), of fles wijn van 5€ (Volvo V90).
Een 'chief delivery manager' heb ik niet nodig. Ik wil een propere auto die klaar staat, en iemand waar ik indien nodig een paar vragen kan aan stellen, en niet iemand die per sé alle knopjes wil tonen.
En als ik nog iets graag zou hebben, dan is het dat de software op de laatste versie bijgewerkt is. Dat moet makkelijk kunnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:52

Fjeze

AllesPerfect!

Vandaag mijn Model Y opgehaald, rijdt echt heerlijk!

Nu heb ik mijn agenda gekoppeld via mijn iPhone ivm het navigeren naar afspraken. Echter op het werk werken wij alleen met de outlook app, en niet met de agenda van de iPhone zelf...
/Is er toch een work around om de afspraken/de outlook app te connecten met de Tesla?

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
De kerst update zit er nu echt aan te komen.. maar de park assist is er toch uit gehaald?

https://www.notateslaapp..../2023.44.30/release-notes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4n8TqpZfc3IfGF-meYIU7T07_j0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/36AS9o7uNk8EIhq9nptgt57W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Y6mhC8S28m03NPkt9WydTtBcMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TvkVfTw78iWNKl4cI6AyMqI1.jpg?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mackeessie
Vanmiddag is de Tesla service bij mij thuis langs geweest om een rubberen stop, om de achterklep van mijn model Y op te vangen, te plaatsen die kwijt is geraakt. Hoe die weg is geraakt is onduidelijk. De zeer vriendelijke monteur heeft een nieuwe geplaatst. Hij zei: " misschien heeft hij er nooit gezeten" , dus service. Super opgelost. Service aanvraag liep via vestiging Purmerend. Voor mij wederom een prima ervaring met de service van Tesla. Het kan dus echt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans96
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-06 20:20
[...]

Totaal mee oneens. Bij het verlaten van de hal had iemand gezien dat een gedeelte van het rechterachterlicht niet goed werkte. Nog voor het verlaten van het terrein had men mij al 'te pakken'. Even terug naar binnen en na een paar minuten kon ik alsnog aan de eerste rit beginnen. Ging allemaal zeer attent en supervriendelijk. Ervaringen zijn blijkbaar plaats, tijd en persoonsgebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
Fjeze schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:49:
Nu heb ik mijn agenda gekoppeld via mijn iPhone ivm het navigeren naar afspraken. Echter op het werk werken wij alleen met de outlook app, en niet met de agenda van de iPhone zelf...
/Is er toch een work around om de afspraken/de outlook app te connecten met de Tesla?
Dan krijg jij toch ook geen notificaties van aspraken enzo? Bij ons wordt het gebruik van Outlook ook sterk aangebevolen. Maar native contacts en calendar (maar niet mail) apps alsnog gekoppeled owv integratie met het OS. Ik vermoed dat ook hier de oplossing kan zijn.

Worden deze effectief afgeblokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:12
hans96 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:00:
[...]

Totaal mee oneens. Bij het verlaten van de hal had iemand gezien dat een gedeelte van het rechterachterlicht niet goed werkte. Nog voor het verlaten van het terrein had men mij al 'te pakken'. Even terug naar binnen en na een paar minuten kon ik alsnog aan de eerste rit beginnen. Ging allemaal zeer attent en supervriendelijk. Ervaringen zijn blijkbaar plaats, tijd en persoonsgebonden.
Zoals met alles in het leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bve1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 28-08 23:37
Als opvolger van de M3 uit 2019 nu gekozen voor een MY LR in QS. Huidig contract liep af op 21 november dit jaar en levering in de app stond gepland voor januari-februari volgend jaar. Levering zou volgens Leaseplan niet meer dit jaar zijn omdat ze het kenteken op 2024 willen hebben.
Maar nu ontvang ik een afhaal SMS van Tesla voor volgende week. Nu vraag ik me af of Tesla ook extra korting biedt voor lease maatschappijen als ze alsnog in december afnemen? Anders dan gaat LP hier niet mee akkoord lijkt mij?
Dat zou dan betekenen dat als LP de auto goedkoper kan inkopen, het leasebedrag ook naar beneden kan door de "Tesla deal"? Dat zou voor mij extra interessant zijn omdat ik het verschil tussen het leasebedrag en het budget bruto bij mijn salaris krijg (als men het voordeel doorgeeft aan de klant?)

Iets anders:
De M3 werd bij de APK afgekeurd vanwege de Hankook zomerbanden waar blijkbaar iets van canvas was te zien (heb het zelf niet gezien). Profiel zelf was het issue niet en de man zei dat dit een veel voorkomend issue is met Hankook banden met Tesla, wat reden is voor afkeur. Is dit herkenbaar of wil men nieuwe banden verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz

Ik denk dat niemand een HUD gebruikt. Dat zijn van die dingen die super handig lijken als je de auto nog niet hebt, maar als je er mee rijdt blijkt dat je ze totaal niet nodig hebt.
bve1 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:30:
Als opvolger van de M3 uit 2019 nu gekozen voor een MY LR in QS. Huidig contract liep af op 21 november dit jaar en levering in de app stond gepland voor januari-februari volgend jaar. Levering zou volgens Leaseplan niet meer dit jaar zijn omdat ze het kenteken op 2024 willen hebben.
Maar nu ontvang ik een afhaal SMS van Tesla voor volgende week. Nu vraag ik me af of Tesla ook extra korting biedt voor lease maatschappijen als ze alsnog in december afnemen? Anders dan gaat LP hier niet mee akkoord lijkt mij?
Dat zou dan betekenen dat als LP de auto goedkoper kan inkopen, het leasebedrag ook naar beneden kan door de "Tesla deal"? Dat zou voor mij extra interessant zijn omdat ik het verschil tussen het leasebedrag en het budget bruto bij mijn salaris krijg (als men het voordeel doorgeeft aan de klant?)

Iets anders:
De M3 werd bij de APK afgekeurd vanwege de Hankook zomerbanden waar blijkbaar iets van canvas was te zien (heb het zelf niet gezien). Profiel zelf was het issue niet en de man zei dat dit een veel voorkomend issue is met Hankook banden met Tesla, wat reden is voor afkeur. Is dit herkenbaar of wil men nieuwe banden verkopen?
Toen ik mijn banden wisselde waren de voorbanden scheef afgesleten door de manier van uitlijnen. Dus dit lijkt me prima kunnen. Uiteraard goed laten uitlijnen.

[ Voor 58% gewijzigd door Pierz op 15-12-2023 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

@bve1 die vraag kunnen wij (natuurlijk) ook niet beantwoorden daarvoor moet je bij je LM zijn,
Ik denk trouwens niet dat Tesla kortingen geeft aan LM. Die dingen verkopen zichzelf toch wel. Tesla hoeft daarom echt geen kortingen te geven, maar dat is mijn aanname.

[ Voor 16% gewijzigd door Slasher op 15-12-2023 17:33 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 08:42
Had mijne via ANWB aangeboden en ze boden ongezien 16K voor een LR M3 12-2019 met 105K km Tesla zelf gaf bina 8 k meer bij inruil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 18:16

bert pit

asdasd

Iets anders:
Nieuwe banden verkopen.
Pff. wegblijven daar. Er zit al een eeuwigheid geen kanvas meer in een autoband.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bve1
Slasher schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:33:
@bve1 die vraag kunnen wij (natuurlijk) ook niet beantwoorden daarvoor moet je bij je LM zijn,
Ik denk trouwens niet dat Tesla kortingen geeft aan LM. Die dingen verkopen zichzelf toch wel. Tesla hoeft daarom echt geen kortingen te geven, maar dat is mijn aanname.
De auto is al besteld. Het gaat in dit geval om extra korting die een leasemaatschappij moet overhalen om de auto nog in december te laten leveren (ze hebben liever een 2024 kenteken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

bve1 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:01:
[...]

De auto is al besteld. Het gaat in dit geval om extra korting die een leasemaatschappij moet overhalen om de auto nog in december te laten leveren (ze hebben liever een 2024 kenteken).
wat ik zal zei: Tesla geeft echt die korting niet. Jij denkt dat er korting is maar die is er waarschijnlijk niet eens.

Die leveren zoveel af, of dat nou in december is of januari maakt hun echt niet uit. Het maakt alleen LM uit, 2024 maakt de auto “nieuwer”

Maar je moet deze vraag hier niet stellen maar aan de LM.

[ Voor 6% gewijzigd door Slasher op 15-12-2023 18:15 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hulskersj
  • Nu online
Mijn M3 highland SR is echt keurig netjes afgeleverd in Groningen. Ik vind ook iedereen die daar werkt uiterst vriendelijk en attend. 100%SoC en er werd gewoon keurig de tijd voor je genomen. Voor mij de beste ervaring die ik heb gehad bij een dealer.

Misschien vanaf nu tijd om in dit draadje niet meer te hebben over locatie ervaringen, er is al genoeg over gezegd vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09-09 13:36
Mijn premium Connectie vervalt.

Ik gebruik de opties eigenlijk niet alleen in de auto heb ik wel Spotify moet ik dit dus nu elke keer met een hotspot doen? en kunnen de achter passagiers dan wel gewoon YouTube kijken? Via deze mobiele hotspot.

Camera vanuit sentry mode soms wel handig maar om daar €9.99 voor te betalen. 💰

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hulskersj
  • Nu online
Asbes schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:38:
Mijn premium Connectie vervalt.

Ik gebruik de opties eigenlijk niet alleen in de auto heb ik wel Spotify moet ik dit dus nu elke keer met een hotspot doen? en kunnen de achter passagiers dan wel gewoon YouTube kijken? Via deze mobiele hotspot.

Camera vanuit sentry mode soms wel handig maar om daar €9.99 voor te betalen. 💰
Mijn premium is ook vervallen en vind het nogal irritant met een hotspot. Als het eenmaal aanstaat is het prima, maar elke keer als ik in de auto stap is de wifi standaard uit, moet ik manueel verbinding maken met mijn hotspot. Is het 10 euro waard? Daar begin ik nu na twee weken niet meer aan te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bve1
Slasher schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:14:
[...]

wat ik zal zei: Tesla geeft echt die korting niet. Jij denkt dat er korting is maar die is er waarschijnlijk niet eens.

Die leveren zoveel af, of dat nou in december is of januari maakt hun echt niet uit. Het maakt alleen LM uit, 2024 maakt de auto “nieuwer”

Maar je moet deze vraag hier niet stellen maar aan de LM.
Het maakt Tesla wel degelijk uit of ze nog auto's kunnen leveren einde kwartaal en zeker einde jaar qua target. Kijk maar eens bij de kortingen op de site bij snel leverbaar bij einde kwartaal of jaar. Korting kan wel oplopen tot 7000 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
....
Ik had met mijn YRWD hetzelfde stond op januari - februari. Tot mijn verbazing zag ik in de app dat het de laatste week van november zou worden. Kreeg vrij snel een sms om aflever afspraak te maken 24 november ingeplant. Dag voor de uitlevering bericht van Tesla dat LM hier niet mee akkoord was (ook Leaseplan) en pas in 2024 geleverd zou worden dus afspraak werd geannuleerd. Contact opgenomen met LM dat ik niet blij was een dag voor levering te annuleren. Veel begrip maar is policy dat er na 17 november niet uitgeleverd mocht worden. Ze zouden hun best doen maar konden niets beloven. Uiteindelijk reed ik 24 november bij Tesla weg in mijn YRWD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07:01
[...]

bij mij elke rit binnen 20km. met handen aan het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Lochnes schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 19:13:
[...]

bij mij elke rit binnen 20km. met handen aan het stuur.
Het is ook hoe je hem vasthoudt. Als dat te losjes is registreert de auto het niet als handen aan het stuur.

Pagina: 1 ... 188 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: