Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 186 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.077 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 10:29
Hannschl schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:33:
Dag allen,

Sinds enkele maanden lease ik een MY RWD. Wat me vanaf de fabriek opvalt, is dat de auto 'zoekende' lijkt op rechte stukken. Voor mijn gevoel zijn er veel stuurcorrecties nodig om de auto recht door te laten rijden.

Is dit een kwestie van uitlijning of komt dit meer mensen bekend voor?

Dank!
Banden laten uitlijnen en issue is opgelost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Als het uitlijning zou zijn dan zou deze vaak naar 1 kant trekken of instabiel voelen. Is dat wat je ervaart? Instabiel? Of zoekt de auto naar het midden van de rijbaan? Als het dat laatste is, dan moet deze weer gecalibreerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Dag allen,

Sinds enkele maanden lease ik een MY RWD. Wat me vanaf de fabriek opvalt, is dat de auto 'zoekende' lijkt op rechte stukken. Voor mijn gevoel zijn er veel stuurcorrecties nodig om de auto recht door te laten rijden.

Dank!
Ik heb wel het idee soms, dat bij slechte weersomstandigheden in het donker, dat wanneer de autopilot aan staat dat het lijkt of de auto "bounced" tussen de linker en rechter wegbelijning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:34
Weet iemand misschien waarom ik "No data" krijg bij battery health in Teslamate
Ik heb nog weinig trips logged maar ondertussen 6x opgeladen dus had wellicht al iets verwacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTkgsEKrlfDS-PAK93TJ5UGUwEo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5HL2M1AnITP7LWa9k6UMyqB6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 12-12-2023 11:57 . Reden: Zie https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/77479786#77479786 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:26
Hij geeft aan dat hij werkt door de rolknop te simuleren. In de EU is dat niet voldoende om de nag tegen te gaan en moet je echt je stuur bewegen. Lijkt me niet te werken hier.

[ Voor 35% gewijzigd door Notna op 12-12-2023 11:57 . Reden: Quote weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Laatst online: 23:34
Zie pb.

[ Voor 55% gewijzigd door Notna op 12-12-2023 11:57 . Reden: quote weg ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:11
Morpheus2003 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:05:
Mijn vriendin zag een paal niet... :(

[Afbeelding]

Het is niet gedeukt, alleen lakschade. Iemand een inschatting hoeveel dit zal kosten om te repareren n.a.v. een eigen schade?
Vanmiddag bij schadeherstel geweest. € 1275,- en herstel duurt 3 dagen. Auw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijntje12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:32
RvV schreef op maandag 11 december 2023 @ 23:39:
Weet iemand eigenlijk wat het ledig gewicht van een Model Y RWD uit Berlijn is of wat heb je zelf op het kenteken staan? Ik zie overal verschillende waarden zoals 1840, 1884, 1911kg. Zit er misschien nog verschil tussen de Chinese of Duitse versie ivm de BYD blade accu?
Massa ledig is hier 1891kg, model Y RWD uit Berlijn (1,5 week oud nu)

Veranderen per 1 januari de tarieven aan de snelladers van Tesla weer? En waar kan je dat een beetje volgen?

Hier is de snellader momenteel 1 van de goedkopere opties om te laden, dus ben benieuwd wat de prijzen gaan doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13
PdeBie schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:54:
[...]

Het meest ernstige antwoord komt nog. Op mijn vraag waarom Tesla Utrecht niks communiceert naar de klant krijg ik als reactie: ja die klacht krijgen we wel vaker.
:F
En weer een update. Ik kom er dus zojuist, doordat ik even in de app keek, achter dat er een nieuwe gereed datum is…namelijk vandaag. Weer 0 melding, 0 communicatie. :/

Ach, zal mij niets meer verbazen als vandaag ook niet gehaald wordt. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40
Morpheus2003 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:56:
[...]

Onbegrijpelijk. Dit moet toch goedkoper kunnen of goed gemaskeerd kunnen worden? Denk dat je met wat poetsen en lakstiftjes een eind komt. Zeker bij iemand die fatsoenlijke polijst spullen heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-09 15:55
PdeBie schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:12:
[...]

En weer een update. Ik kom er dus zojuist, doordat ik even in de app keek, achter dat er een nieuwe gereed datum is…namelijk vandaag. Weer 0 melding, 0 communicatie. :/

Ach, zal mij niets meer verbazen als vandaag ook niet gehaald wordt. :')
Moeten we niet twee polls openen?
- Wanneer komt ie weer eens terug
- Wat zou er toch mee aan de hand zijn

;)

Vervelend om te horen, maar ben wel benieuwd waar het heen gaat inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:01
xeoMe schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:20:
Weet iemand misschien waarom ik "No data" krijg bij battery health in Teslamate
Ik heb nog weinig trips logged maar ondertussen 6x opgeladen dus had wellicht al iets verwacht.

[Afbeelding]
Meer km'ters rijden en laden tot 80% (of hoger)
Ik draai het ook sinds een maandje en bleef bij mij ook heel lang daarop staan tot ik een keer geladen had tm 80%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09 18:52
Dag allen,

Dank!
Heb je hiervoor ook een achterwiel aangedreven auto gehad? Toen ik de overstap maakte naar een BMW merkte ik ook dat je moet wennen aan lichte stuurcorrecties op rechte wegen. Een voorwiel aandrijver heeft hier veel minder last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:12
[...]

Pff... dat moet goedkoper kunnen met spot repair.
Bij mij was zoiets 300€ bij een Tesla approved schadehersteller.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Morpheus2003 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:05:
Mijn vriendin zag een paal niet... :(

[Afbeelding]

Het is niet gedeukt, alleen lakschade. Iemand een inschatting hoeveel dit zal kosten om te repareren n.a.v. een eigen schade?
Balen!!! Mijn Seat uit 2018 trapt zelf op de rem (schrok me de p...) op het moment dat ik het gepiep van mijn parkeersensoren negeer... Gaan in de Telsa alsnog wel alle alarmbellen af ook al is het met camera? Of kan je er zo slecht op vertrouwen dat je het soort van gaat negeren ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-09 23:26
[...]

Ik zou echt even verder kijken. Ik heb het 8 jaar terug met mn bmw is gehad. Zelfde soort schade op de achterbumper hoek. Schadebedrijf gaf me twee opties: of hele bumper eraf en helemaal over spuiten. Dat was indd rond de 800-1000 euro. Optie twee was bumper laten zitten en alleen de hoek herstellen. Kostte 200-250 euro en ik zag er werkelijk niks van na herstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:19
iAdema schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:24:
[...]

Hij geeft aan dat hij werkt door de rolknop te simuleren. In de EU is dat niet voldoende om de nag tegen te gaan en moet je echt je stuur bewegen. Lijkt me niet te werken hier.
jammer, een oplossing zou namelijk echt geweldig zijn! Het constant rukjes geven aan stuur is echt ontzettend irritant. Het is wachten op dit soort oplossingen.. Hetzelfde geldt voor de irritante piepjes bij te hard rijden, daar zal ook wel een "oplossing" voor komen. De EU schiet weer eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannschl
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 16:06
NiroNiro schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:40:
Als het uitlijning zou zijn dan zou deze vaak naar 1 kant trekken of instabiel voelen. Is dat wat je ervaart? Instabiel? Of zoekt de auto naar het midden van de rijbaan? Als het dat laatste is, dan moet deze weer gecalibreerd worden.
Hij trekt niet zozeer naar één kant, maar willekeurig naar links of rechts. Zolang het maar niet rechtdoor is, voelt wat nerveus aan.
Mriceke schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:39:
[...]

Heb je hiervoor ook een achterwiel aangedreven auto gehad? Toen ik de overstap maakte naar een BMW merkte ik ook dat je moet wennen aan lichte stuurcorrecties op rechte wegen. Een voorwiel aandrijver heeft hier veel minder last van.
Ik kom inderdaad van een voorwiel aangedreven auto, dus dit kan het ook zijn. Hoedanook, winterbanden gaan er volgende week onder, heb ze gevraagd om ook de uitlijning te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Hannschl schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:54:
[...]

Hij trekt niet zozeer naar één kant, maar willekeurig naar links of rechts. Zolang het maar niet rechtdoor is, voelt wat nerveus aan.
en dat willekeurige trekken, voel je dat de stuur ook aan het tegensturen is? Zo ja, dan probeert autopilot de auto te centreren. zo nee, uitlijnen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Het bespreken van opties om 'bestuurder detectie' te omzeilen (al dan niet via gewichtjes of middels een 'chip' ) valt onder dezelfde noemer als een FW upgrade op je elektrische fiets die toevallig de maximumsnelheid verhoogt. Ergo; dat is niet wettelijk toegestaan.

Laten we die discussie hier dan ook maar niet voeren en naar opties linken. Dank!

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:11
STIMPPYYY schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:13:
[...]

Onbegrijpelijk. Dit moet toch goedkoper kunnen of goed gemaskeerd kunnen worden? Denk dat je met wat poetsen en lakstiftjes een eind komt. Zeker bij iemand die fatsoenlijke polijst spullen heeft.
Zou kunnen maar ik wil echt geen verschil zien want daar ga ik me dan toch aan ergeren.
Tommie12 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:42:
[...]

Pff... dat moet goedkoper kunnen met spot repair.
Bij mij was zoiets 300€ bij een Tesla approved schadehersteller.
Ik vind het ook veel maar ze moeten de gehele kunststof bumper opnieuw multi coaten. Ik ben geweest bij ABS Schadeherstel in Zoetermeer.
Angriebirdie schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:45:
[...]

Ik zou echt even verder kijken. Ik heb het 8 jaar terug met mn bmw is gehad. Zelfde soort schade op de achterbumper hoek. Schadebedrijf gaf me twee opties: of hele bumper eraf en helemaal over spuiten. Dat was indd rond de 800-1000 euro. Optie twee was bumper laten zitten en alleen de hoek herstellen. Kostte 200-250 euro en ik zag er werkelijk niks van na herstel.
Hmm lastig want als ik het dan achteraf wel zie, kan ik nog een keer de kosten betalen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:41
NiroNiro schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:40:
Ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt als ik zeg het hier niet mee eens te zijn.
Uitlijning is de stand van de wielen ten opzichte van elkaar en het chassis. Als bijvoorbeeld een auto te veel toespoor heeft, zal hij niet scheef trekken. Hebben de wielen te weinig caster ( vergelijk het met de helling van de voorvork bij een tweewieler) dan zal de auto zoekerig worden. Bij moderne auto’s is caster vaak niet nastelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Morpheus2003 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:06:
[...]

Zou kunnen maar ik wil echt geen verschil zien want daar ga ik me dan toch aan ergeren.

[...]

Ik vind het ook veel maar ze moeten de gehele kunststof bumper opnieuw multi coaten. Ik ben geweest bij ABS Schadeherstel in Zoetermeer.

[...]

Hmm lastig want als ik het dan achteraf wel zie, kan ik nog een keer de kosten betalen...
De multicoat maakt het waarschijnlijk duurder idd.
Maar de hele ding spuiten is ook geen garantie, want een collega had het ook.
Hele bumper gespoten, en ja hoor, heel klein kleur verschil tov de body.
Is bij tesla approved schade hersteller en allemaal door LM geregeld dus geen shady bedrijf oid.
Maar om het echt exact exact te krijgen schijnt lastig te zijn.
Als ik jou was dan zou ik proberen met spotrepair. Dit is nog maar een kleine schade namelijk, en een nieuwe parkeerschade is zo gemaakt.
Was het groter geweest dan zou ik idd de hele bumper doen.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:14
SirLct schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:42:
[...]

Is bij tesla approved schade hersteller en allemaal door LM geregeld dus geen shady bedrijf oid.
Als ik jou was dan zou ik proberen met spotrepair. Dit is nog maar een kleine schade namelijk, en een nieuwe parkeerschade is zo gemaakt.
Wit exact hetzelfde krijgen is zo goed als kansloos. Vooral als het om een bumper gaat. Dat is kunstof en om die weer gelijk te krijgen is bijna niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:59
T-Blizzard schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:44:
[...]
Gaan in de Telsa alsnog wel alle alarmbellen af ook al is het met camera? Of kan je er zo slecht op vertrouwen dat je het soort van gaat negeren ?
Oh Tesla's zijn heel goed in alarmbellen, eerder teveel dan te weinig. Ik parkeer de auto hier altijd knetterstrak langs de schutting en dan is het altijd één grote kermis met piepjes :+
Gelukkig trapt ie niet zelf op de rem, maar het scherm roept wel constant STOP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

[...]

Ik heb een blauwe Tesla, en toch konden ze zo'n hoek herstellen met spotrepair en ik zie er echt niks van door het 'uitnevelen'. Althans, dat is wat ze me verteld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
InZane schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:34:
[...]
Oh Tesla's zijn heel goed in alarmbellen, eerder teveel dan te weinig. Ik parkeer de auto hier altijd knetterstrak langs de schutting en dan is het altijd één grote kermis met piepjes :+
Gelukkig trapt ie niet zelf op de rem, maar het scherm roept wel constant STOP!
ode aan joe mode aan, of anddre instellingen in die hoek. De mijne piept in ieder geval niet meer als een maniac, moet je wel zelf nog beter om je heen en op de camera's kijken, maar van het extreme gepiep ga ik zeker niet beter parkeren of een parkeergarage uitrijden, geef me vooral rust en focus 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Sanny1987 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:41:
[...]

ode aan joe mode aan, of anddre instellingen in die hoek. De mijne piept in ieder geval niet meer als een maniac, moet je wel zelf nog beter om je heen en op de camera's kijken, maar van het extreme gepiep ga ik zeker niet beter parkeren of een parkeergarage uitrijden, geef me vooral rust en focus 😂
Joe mode staat inderdaad aan. Dat maakt het al iets minder irritant. De piepjes negeer ik maar gewoon. Dat ding raakt al in paniek als je nog een meter van de stoeprand af zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:45
[...]

[...]

[...]

Ik gok dat ze niet alleen de bumper spuiten, maar ook de overgang naar de andere delen? Anders krijg je de bumper nooit mooi in 1 geheel met de rest. Om die reden zou alleen de hoek spuiten en dan een geleidelijke aansluiting volgens mij ook geen rare oplossing zijn…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:52
InZane schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:44:
[...]
De piepjes negeer ik maar gewoon. Dat ding raakt al in paniek als je nog een meter van de stoeprand af zit :+
Die parkeer’hulp’piepjes kun je gewoon uitzetten.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:26
mjvdzwet schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:54:
[...]

Als ik met mijn telefoon naast de auto sta unlocked hij ook als ik het knopje indruk.

Heb wel een M3 highland.
Ik heb het knopje vandaag binnen gekregen en al even getest. De laadpoort gaat netjes open als ik op de knop druk, maar unlocken doet hij helaas niet. Zelfs wanneer de deur open is en de auto dus volledig unlocked is, gaat de laadpoort niet unlocken.

Ik heb een 2023 model 3 van deze zomer. Dus geen highland.
Achja, voor 5euro zo erg niet. Het werkt wel goed om de laadpoort te open en ze blijft ook open staan. Als ik met de hand er op druk, gaat ze terug dicht eer ik mijn laadkabel kan inpluggen. Ik ga het knopje aan de onderkant van mijn laadbox kleven. Misschien eerst wel inpakken tegen het vocht.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans96
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-06 20:20
RvV schreef op maandag 11 december 2023 @ 23:39:
Weet iemand eigenlijk wat het ledig gewicht van een Model Y RWD uit Berlijn is of wat heb je zelf op het kenteken staan? Ik zie overal verschillende waarden zoals 1840, 1884, 1911kg. Zit er misschien nog verschil tussen de Chinese of Duitse versie ivm de BYD blade accu?
Berlijn, november 23: massa ledig. 1892kg, mass rijklaar 1992 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
[...]

Ik heb 2 schades, ook wit, bij ABS Didam laten herstellen en daar zat absoluut geen kleurverschil in. En ik ben best kritisch. Het kan dus wel :)

Was voorbumper (compleet vervangen en gespoten) en de zijkant (dorpel flinke schade)

[ Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 12-12-2023 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
STIMPPYYY schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 15:32:
[...]

Ik heb 2 schades, ook wit, bij ABS Didam laten herstellen en daar zat absoluut geen kleurverschil in. En ik ben best kritisch. Het kan dus wel :)

Was voorbumper (compleet vervangen en gespoten) en de zijkant (dorpel flinke schade)
Mijn achterbumper hebben ze niet zo exact kunnen krijgen maar boeit mij voor de rest niet.
Was bij ABS Roosendaal.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
hans96 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 15:26:
[...]

Berlijn, november 23: massa ledig. 1892kg, mass rijklaar 1992 kg.
Idem hier (leverdatum 9-12-2023). Volgens de VIN decoder heeft hij geen LFP (ik denk dat de reverse engineering van de VIN decoder niet klopt ;))

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Laatst online: 11-09 17:18
[...]

Gewoon een BNR Petrolheads sticker erop plakken
Die komen bij tijd en wijle gratis thuis (als je tenminste lid van de Komjoenittie bent...)
https://open.spotify.com/...3Rn9u?si=037df2afb51542ec

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:02
Dag allen,

Dank!
komt mij inderdaad erg bekend voor. Heb de auto laten uitlijnen en deze was heel ietsjes uit het lood.

Maar na het uitlijnen is het gevoel niet weg, het naar rechts trekken is wel minder geworden.

Maar het lijkt alsof de auto niet altijd niet netjes rechtdoor wilt en je altijd een beetje bij moet sturen.

Soms gaat het even goed maar als je wat bijstuurt keer de auto niet netjes terug.

Niet heel ontspannen rijden. Stuur is ook erg direct wat het zenuwachtig maakt.

De ruitenwissers leken vandaag een heel stuk beter. Niet meer zo zenuwachtig als een gek tekeer gaan, maar de interval was telkens iets te laat.

Dan gaat ie 2 keer wissen, tijdje stil. 2 keer, stil, 2 keer enz.

Het was de hele dag een beetje constante miezerregen.

om 1600 echter was het volledig droog maar besloten de wissers toch ineens heel fanatiek tekeer te gaan.

Wat nu ook wel erg irritant duidelijk wordt is dat er geen verwarming in de voetenruimte zit. Steenkoud dus.

Op weg naar de supercharger ook vreemd gedrag. 70 km ervoor begint ie te verwarmen, na 10 minuten stopt het weer. 10 minuten daarna weer opwarmen. Weer stoppen. En dan weer net voor aankomst. Wat heeft het voor zin om de accu te verwarmen om het daarna weer af te laten koelen. Daarna weer opwarmen en afkoelen. Lijkt mij onnodig energie verlies.

Moest naar Duitsland dus uiteraard even de topsnelheid uitgetest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Klinkt spannender dan het is. Prijsjes aanpassen en klaar. Of ze moeten de kosten voor rijklaar maken gaan schrappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Guido7619 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:30:
[...]

komt mij inderdaad erg bekend voor. Heb de auto laten uitlijnen en deze was heel ietsjes uit het lood.

Maar na het uitlijnen is het gevoel niet weg, het naar rechts trekken is wel minder geworden.

Maar het lijkt alsof de auto niet altijd niet netjes rechtdoor wilt en je altijd een beetje bij moet sturen.

Soms gaat het even goed maar als je wat bijstuurt keer de auto niet netjes terug.

Niet heel ontspannen rijden. Stuur is ook erg direct wat het zenuwachtig maakt.

De ruitenwissers leken vandaag een heel stuk beter. Niet meer zo zenuwachtig als een gek tekeer gaan, maar de interval was telkens iets te laat.

Dan gaat ie 2 keer wissen, tijdje stil. 2 keer, stil, 2 keer enz.

Het was de hele dag een beetje constante miezerregen.

om 1600 echter was het volledig droog maar besloten de wissers toch ineens heel fanatiek tekeer te gaan.

Wat nu ook wel erg irritant duidelijk wordt is dat er geen verwarming in de voetenruimte zit. Steenkoud dus.

Op weg naar de supercharger ook vreemd gedrag. 70 km ervoor begint ie te verwarmen, na 10 minuten stopt het weer. 10 minuten daarna weer opwarmen. Weer stoppen. En dan weer net voor aankomst. Wat heeft het voor zin om de accu te verwarmen om het daarna weer af te laten koelen. Daarna weer opwarmen en afkoelen. Lijkt mij onnodig energie verlies.

Y heeft brede banden. Is dat niet gewoon spoorvorming? Overigens zijn niet alle wegen kaarsrecht ivm afwatering. Soms kan dat het idee geven dat de auto niet rechtuit rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
  • Laatst online: 24-08 23:00
twi schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:39:
[...]

Klinkt spannender dan het is. Prijsjes aanpassen en klaar. Of ze moeten de kosten voor rijklaar maken gaan schrappen ;)
de reacties onder het bericht zijn nog sneuer dan het bericht zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:27
twi schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:39:
[...]

Je weet niet of het een boomer met te veel vrije tijd op ideeën kan brengen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Wat een grap dit: Doorgaans zijn de nieuwprijzen die je op de website van een automerk op de modelpagina ziet staan rijklaarprijzen, maar bij Tesla niet

Juist bij die andere automerken komen er nog wat opties bij. Ik vind Tesla juist heel erg transparant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
maharens schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:07:
[...]

Wat een grap dit: Doorgaans zijn de nieuwprijzen die je op de website van een automerk op de modelpagina ziet staan rijklaarprijzen, maar bij Tesla niet

Juist bij die andere automerken komen er nog wat opties bij. Ik vind Tesla juist heel erg transparant.
Opties zijn niet verplicht, de kosten voor rijklaar maken wel. Wat Tesla doet mag dus inderdaad niet.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
M.b.t spigen accesoires voor de Highland. Onderstaande reactie gehad van spigen klantenservice. Ze hebben een hoop goede accesoires voor het huidige model, dus ik ben benieuwd:)

Hi,

Thank you for contacting Spigen!

We currently have plans to have products for the 2024 Tesla Model 3 Highland.

At this time, they are anticipated to be available within 2 months. 

Keep any eye out for any future updates or product releases
!

[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 12-12-2023 19:10 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
Inspired schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:50:
[...]

Opties zijn niet verplicht, de kosten voor rijklaar maken wel. Wat Tesla doet mag dus inderdaad niet.
In principe heb je gelijk. Net even bij BMW gekeken, als je daar voor de gein een BMW i7 M70 aanklikt, dan is de vanaf prijs 150.471, maar na het aanklikken voegen ze zelf alvast wat pakketten toe zodat ie 193.024 kost en dan maakt men zich druk om die ca 1.000 rijklaarkosten bij Tesla 8)7

Acties:
  • +9 Henk 'm!
maharens schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 19:30:
[...]

In principe heb je gelijk. Net even bij BMW gekeken, als je daar voor de gein een BMW i7 M70 aanklikt, dan is de vanaf prijs 150.471, maar na het aanklikken voegen ze zelf alvast wat pakketten toe zodat ie 193.024 kost en dan maakt men zich druk om die ca 1.000 rijklaarkosten bij Tesla 8)7
Maar je kunt hem wel voor 150.471 kopen. :) Een Tesla niet voor de prijzen waarmee ze adverteren. Allemaal wat gemiep maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 22:22
Guido7619 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:30:
[...]

En? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Inspired schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 19:37:
[...]

Maar je kunt hem wel voor 150.471 kopen. :) Een Tesla niet voor de prijzen waarmee ze adverteren. Allemaal wat gemiep maar goed.
Dat is niet helemaal waar, maar ik denk dat er een bugje zit in de site van BMW, de BMW i7 M70 xDrive Sedan begint bij 191.875 zonder opties.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 20:36
maharens schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 19:39:
[...]

Dat is niet helemaal waar, maar ik denk dat er een bugje zit in de site van BMW, de BMW i7 M70 xDrive Sedan begint bij 191.875 zonder opties.
Goed alternatief ook voor een model 3 of Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:27
Knip, is hier offtopic, vraag aub in het algemene Tesla topic stellen

[ Voor 81% gewijzigd door Taro op 12-12-2023 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Knip ivm offtopic quote

[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 12-12-2023 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
InZane schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:44:
[...]

Joe mode staat inderdaad aan. Dat maakt het al iets minder irritant. De piepjes negeer ik maar gewoon. Dat ding raakt al in paniek als je nog een meter van de stoeprand af zit :+
Gewoon de piepjes uitzetten, ik parkeer altijd in alle rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loxr25
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 14:20
Broodro0ster schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 15:03:
[...]

De laadpoort gaat netjes open als ik op de knop druk, maar unlocken doet hij helaas niet.
Ook niet als je lang op het knopje drukt?
Volgens mij wel, althans die knopjes sturen hetzelfde RF signaal als in de tesla laadkabels zit ( granny charger / superchagers ) en daar is het lang drukken voldoende om het laden te onderbreken en de lock vrij te geven.

Benieuwd wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 21:06
Zijn er hier mensen die en MY Performance Quciksilver of een Midnight cherry red rijden? Ik kan niet echt kiezen beide kleuren. Op de "gelikte" foto's onder kunstlicht zijn ze beide mooi. Maar ik ben vooral benieuwd hoe ze er in werkelijkheid uit zien. Hebben jullie toevallig foto's die je hier wilt posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Sunri5e schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:57:
Zijn er hier mensen die en MY Performance Quciksilver of een Midnight cherry red rijden? Ik kan niet echt kiezen beide kleuren. Op de "gelikte" foto's onder kunstlicht zijn ze beide mooi. Maar ik ben vooral benieuwd hoe ze er in werkelijkheid uit zien. Hebben jullie toevallig foto's die je hier wilt posten?
Zou ze gewoon eens in het echt gaan bekijken. Staat een Y in Midnight Cherry in Den Haag. Mooiste kleur, maar het is geen 3200 + 2950 euro waard bij de RWD. Voor Performance telt dat laatste bedrag niet meer mee, dus dan zou ik 't wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
twi schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:05:
[...]

Zou ze gewoon eens in het echt gaan bekijken. Staat een Y in Midnight Cherry in Den Haag. Mooiste kleur, maar het is geen 3200 + 2950 euro waard bij de RWD. Voor Performance telt dat laatste bedrag niet meer mee, dus dan zou ik 't wel weten.
In Duiven staat ook een Midnight Cherry Performance. Als de zon niet schijnt vind ik de kleur erg mooi. Ik twijfel een beetje als de zon wel schijnt of dat hij niet te rood wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Sunri5e schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:08:
[...]

In Duiven staat ook een Midnight Cherry Performance. Als de zon niet schijnt vind ik de kleur erg mooi. Ik twijfel een beetje als de zon wel schijnt of dat hij niet te rood wordt.
Geeft dit geen goed beeld dan?

Ik zou beide kleuren overigens in het echt bekijken en bespreken of je ergens een proefrit kan maken in de auto's met beide kleuren. Ik weet niet voor hoe lang je er mee moet doen maar ik zou niet te snel kiezen. Het blijven allebei aparte kleuren die je niet moeten tegenstaan na een bepaalde periode.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myaimistrue
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-01-2024
SquareOne schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:01:
[...]

Goed alternatief ook voor een model 3 of Y
En de ruitenwissers werken adequaat. Enfin, dat is ongetwijfeld het geval bij elke wagen van meer dan 20k€, behalve bij Tesla 😵‍💫

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:49
Die kleuren laten zich niet heel goed op foto's zetten.
Quicksilver is donkergrijs vandaag, maar op een zonnige dag is het licht grijs bijvoorbeeld.
Je zou een service center in de buurt kunnen bellen om te vragen of ze die kleuren hebben staan. Dan weet je het pas echt. Of even een tijdje bij een Supercharger gaan chillen, dan zie je ze ook wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tvL_8VLtWcmqOUTTGNNClVDvto8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tYIKeqSdhNr1ns3meubeGzjj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxbhFbn0nLnVuoVJ8nW814VgbyQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SOxLxePvVxGGpBqaU3fNTsIa.jpg?f=fotoalbum_tile

Links = zonnig weer, medio juni
Rechts = bewolkt weer medio februari

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Gewoon doen. Er rijden genoeg saaie auto's rond. In het echt vind ik de Cherry echt een mooie verschijning. Maar qua verwachtingen: het is gewoon geen rood, maar rood-paars. En daar is niets mis mee ;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik heb QuickSilver en zou nu eerder de cherry kiezen. Die QuickSilver zie ik net te vaak rijden.

Wordt overigens helemaal gek van de automatische ruitenwissers dus zou nu helemaal geen Tesla bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
Sethro schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:24:
[...]

Ik heb QuickSilver en zou nu eerder de cherry kiezen. Die QuickSilver zie ik net te vaak rijden.

Wordt overigens helemaal gek van de automatische ruitenwissers dus zou nu helemaal geen Tesla bestellen.
Toch niet normaal dat ze zoiets softwarematigs niet kunnen fixen? Gewoon terug naar het oude zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:12
ik heb de midnight cherry red en mijn collega de quicksilver. Ik krijg de vraag of die aubergine kleurige van mij is en veel opmerkingen (positief)en mijn collega heeft “de grijze”
Koop vooral niet die midnight cherry red, blijft ie lekker zeldzaam. Ik heb er geen spijt van.
Ik ben benieuwd of hij van het zomer nog wat roder lijkt, tis nu echt meer donker paars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:37
Ik zou voor Midnight Cherry gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:37
[...]
Wat een statement… tip: je kunt je auto verkopen of eventueel je leasecontract afkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
[...]
oplossing: https://enhauto.com/s3xy-buttons

niet ideaal.. maar het is een workaround met heel veel andere voordelen ;)

De buttons voor de highland worden deze week verzonden zeggen ze op hun discord trouwens..

(ja.. elon moet dit gewoon fixen)

[ Voor 15% gewijzigd door spartacusNLD op 12-12-2023 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Fjeze

AllesPerfect!

Aankomende vrijdag mag ik mijn Model Y RWD Midnight Cherry Red ophalen.
Hoe kan ik zien of deze een BYD batterij heeft?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
spartacusNLD schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:20:
[...]

De buttons voor de highland worden deze week verzonden zeggen ze op hun discord trouwens..

Ik heb de buttons al 2 weken binnen voor mijn Highland. Besteld op Black Friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 14:46
Asbes schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:58:
Vraag: Ik laad de hele week in verschillende plekken in Brabant en zuid Holland.

Verschillende passen en laadpalen.
Echter heb ik nooit meegemaakt dat mijn sessie naar 100% gaat zonder 4 tot 10 mededingen dat mijn sessie is gestopt. 7(8)7

Ik snap het dat de auto ernaast weggaat of er komt een nieuwe auto laden dat ik naar 6kw ga prima, maar waarom moet de sessie dan stoppen?
8 van de 10x gaat ie wel door echter heb nu 2x gehad dat er stond “10kw bijgeladen sinds laatste sessie” en is niet meer gestart met laden.

Hebben jullie dit ook?
Heeft de andere auto ernaast ook deze meldingen en stopt de sessie bij diegene ook?
Heb ik ook de hele tijd, en dan kijk ik in de app en dan zie ik dat hij nog gewoon aan het laden is.

Nu heb ik ook een vraag aan jullie:
Bij het snelladen komt er weleens witte rook/stoom uit de auto bij de voorbanden.
Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
turkeyhakan schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:02:
[...]

Wat een statement… tip: je kunt je auto verkopen of eventueel je leasecontract afkopen.
Dat voorstel ligt al bij de leasemaatschappij. Niet afkopen maar gewoon niet conform geleverd en dus contract ontbinden. Dit is overigens m’n 4de Tesla dus ben wel wat gewend. Dit trek ik alleen niet. Niet iedereen schijnt evenveel last te hebben, bij valt iig niet mee.

[ Voor 18% gewijzigd door Sethro op 12-12-2023 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
spartacusNLD schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:20:
[...]

Hoe heb jij de buttons ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dn Tinus schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:31:
[...]

Heb ik ook de hele tijd, en dan kijk ik in de app en dan zie ik dat hij nog gewoon aan het laden is.

Nu heb ik ook een vraag aan jullie:
Bij het snelladen komt er weleens witte rook/stoom uit de auto bij de voorbanden.
Is dit normaal?
Dat pauzeren van het laden wordt aangestuurd door de laadpaal.

Die witte damp is normaal. Komt bij de warmtepomp vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Ik heb wel een MY RWD Quicksilver, maar die is niet echt schoon momenteel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09-09 13:36
mjvdzwet schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:30:
[...]

Ik heb de buttons al 2 weken binnen voor mijn Highland. Besteld op Black Friday.
@spartacusNLD dat is de knob toch? In de mail gaven ze aan eind december-begin jan 24. (Had ze gemaild).

@mjvdzwet het waren toen pre- orders voor de highland die nu ergens geleverd gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelletomaat
  • Laatst online: 10-09 20:30
davidduzy schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:36:
Volgende week kan ik eindelijk mijn MY ophalen!

Iemand die recentelijk een MY heeft opgehaald en kan bevestigen of er nu standaard mud flaps/folie op de onderkant van de deur zit?
Iemand die ook weet of de Pedestrian Warning er standaard op zit (externe speaker), gezien je deze kan nabestellen bij Tesla is dit onduidelijk …
Die Pedestrian Warning hoor ik in mijn MY van september alleen bij het achteruitrijden. Bij vooruit hoor ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuEffeNiet
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:14
[...]

Ik heb er 1 en bij felle zon afgelopen de zomer leek hij vanuit bepaalde hoeken op afstand soms zelfs even zwart, als je dan dichterbij kwam werd hij weer rood.

Ik vind die kleur zelf niet te fel, sommige highlights worden wel aardig rood als je er in felle zon langs loopt, maar over het algemeen zit het, zeker op dit moment meer tegen bordeaux aan. Ik vind het in ieder geval een erg mooie kleur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Fjeze schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:29:
Aankomende vrijdag mag ik mijn Model Y RWD Midnight Cherry Red ophalen.
Hoe kan ik zien of deze een BYD batterij heeft?
Als je het kenteken hebt kun je dit op de RWD site wel zien. Aan variant code. (Y7CR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snelletomaat schreef op woensdag 13 december 2023 @ 02:47:
[...]

Die Pedestrian Warning hoor ik in mijn MY van september alleen bij het achteruitrijden. Bij vooruit hoor ik niets.
Bij vooruit is het geluid veel zachter. Hij doet wel iets. Wat ik wel gek vind overigens. Vraag me af of dit wel in de EU de bedoeling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Asbes schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 23:56:
[...]

@spartacusNLD dat is de knob toch? In de mail gaven ze aan eind december-begin jan 24. (Had ze gemaild).

@mjvdzwet het waren toen pre- orders voor de highland die nu ergens geleverd gaan worden?
De buttons waren een tijdje niet op voorraad. Nu weer wel oid.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:53

Maximus

There is no substitute

Geen performance, wel een LR MCR. Ik zou zo de kleur weer kiezen. Heb de auto nu bijna twee weken. Heb zo veel complimenten gehad over de kleur. Vind het zelf echt schitterend, soms heel donker, soms wat lichter qua kleur.

Mijn post van een twee week terug heeft de foto maar daar lijkt hij erg donker:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lqXOXrj.jpeg

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:02
was maar een kort stukje de grens over. En pas halverwege op de terugweg dacht ik er ineens aan om hard te rijden.

Gewoon in Chill, maar gaat vlot boven de 200.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
Morgen moet ik een trip doen van 165km heen, en daarna 165 km terug. Normaal heb ik op dat traject bijna geen files, dus ik verwacht de hele tijd 120-125 te kunnen rijden (B en D).
Volgens ABRP zou ik met 15% terug thuis komen als ik start vanaf 100%.

Ik ben benieuwd of het gaat lukken. Ik ben wel bereid om eens lekker diep te gaan indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Laatst online: 22:01
Ik zie in teslamate dat de auto soms wakker is.
De app niet geopend ofzo, ook niet in de buurt van de auto geweest.
Afbeeldingslocatie: https://famspijkers.nl/tweakers/2023/tesla/tesla-awake.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

SpikeHome schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:12:
Ik zie in teslamate dat de auto soms wakker is.
De app niet geopend ofzo, ook niet in de buurt van de auto geweest.
[Afbeelding]
Heb ik ook, dat gebeurt soms. Ik hoor de auto soms zelfs wakker worden (er is een soort klikgeluid wat je ook hoort als je naar de auto toe loopt).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-01 09:47
Inspired schreef op woensdag 13 december 2023 @ 07:23:
[...]

Als je het kenteken hebt kun je dit op de RWD site wel zien. Aan variant code. (Y7CR)
Ik heb maandag mijn nieuwe MY RWD opgehaald, komt uit Berlijn. Ik zie geen Y7CR in de code verwerkt, wel YGCE, is dat dan niet de BYD blade accu :( ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metabletica
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-04 22:29
Sinds Oktober in bezit van een M3 RWD. Volg de posts over de functie AUTO van de ruitenwissers. Wordt er ook gek van. Gisteren een serviceaanvraag gedaan voor de wissers zodat ze in ieder geval een melding krijgen dat wissers in AUTO niet goed functioneren (voor zover ze dat al niet weten). Melding; wissers in AUTO werken willekeurig wel of niet of werken pas zeer laat. Snelheden van de wissers zijn niet in overeenstemming met de neerslag. Denk dat ik niet de enige ben die dit meldt en hoop dat de frequentie van deze klachten het zoeken naar een oplossing stimuleert. Bijgevoegd een foto van een situatie waarbij de wissers niet aangaan en met de hand moeten worden geactiveerd omdat het gevaarlijk wordt. Ben benieuwd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoZHAGKUIF5Ayor6DcqsqTQ2UiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8QRmTOOHIrqLZFB6pM0CDcpk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Nu online

Fjeze

AllesPerfect!

Inspired schreef op woensdag 13 december 2023 @ 07:23:
[...]

Y7CR staat dus voor de BYD Blade accu? Deze code zie ik namelijk bij de RDW inderdaad staan als ik mijn kenteken invoer.

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fjeze
  • Nu online

Fjeze

AllesPerfect!

Maximus schreef op woensdag 13 december 2023 @ 07:40:
[...]

Geen performance, wel een LR MCR. Ik zou zo de kleur weer kiezen. Heb de auto nu bijna twee weken. Heb zo veel complimenten gehad over de kleur. Vind het zelf echt schitterend, soms heel donker, soms wat lichter qua kleur.

Mijn post van een twee week terug heeft de foto maar daar lijkt hij erg donker:

[Afbeelding]
Geweldige kleur! Ik heb zitten twijfelen tussen Quicksilver en Midnight Cherry Red, maar als ik het zo zie ben ik toch blij dat ik voor MCR heb gekozen!
Mag hem vrijdag ophalen!

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
metabletica schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:51:
Sinds Oktober in bezit van een M3 RWD. Volg de posts over de functie AUTO van de ruitenwissers. Wordt er ook gek van. Gisteren een serviceaanvraag gedaan voor de wissers zodat ze in ieder geval een melding krijgen dat wissers in AUTO niet goed functioneren (voor zover ze dat al niet weten). Melding; wissers in AUTO werken willekeurig wel of niet of werken pas zeer laat. Snelheden van de wissers zijn niet in overeenstemming met de neerslag. Denk dat ik niet de enige ben die dit meldt en hoop dat de frequentie van deze klachten het zoeken naar een oplossing stimuleert. Bijgevoegd een foto van een situatie waarbij de wissers niet aangaan en met de hand moeten worden geactiveerd omdat het gevaarlijk wordt. Ben benieuwd.
[Afbeelding]
Het niet wissen heb ik me al bij neergelegd. Vooral het wel wissen bij droog weer kan ik niet tegen.

Ik kreeg na soortgelijke melding overigens berichtje terug dat ze er niets aan konden doen bij het locale service center.

[ Voor 5% gewijzigd door Sethro op 13-12-2023 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

metabletica schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:51:
[Afbeelding]
Herkenbaar. Moet ook altijd zelf 3 keer de ruitenwissers aanzetten door op het knopje te drukken voordat hij automatisch door gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Nu online

Fjeze

AllesPerfect!

laurson schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:39:
[...]

Ik heb maandag mijn nieuwe MY RWD opgehaald, komt uit Berlijn. Ik zie geen Y7CR in de code verwerkt, wel YGCE, is dat dan niet de BYD blade accu :( ?
Heb je ook bij de RDW gekeken? Bij type geloof ik.

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

laurson schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:39:
[...]

YGCE is uit je VIN en betekent Model Y, 5 door, airbag config en Elektrisch.
Y7CR is de variant in de RDW data.

Dat zijn dus verschillende dingen.

Als je op https://ovi.rdw.nl/default.aspx je kenteken ingeeft dan op de eerste pagina bij D.2 Variant.

[ Voor 11% gewijzigd door Maasluip op 13-12-2023 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B85
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-09 07:21

B85

Ik heb helaas al een behoorlijke kras te pakken op mijn Stealth Grey M3. Weet iemand of er al lakstiften te bestellen zijn in deze kleur? Ik kan ze niet vinden op het internet, dus vermoedelijk (nog) niet op de markt. Weet iemand hoe lang het doorgaans duurt voor deze beschikbaar komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-01 09:47
Maasluip schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:18:
[...]

YGCE is uit je VIN en betekent Model Y, 5 door, airbag config en Elektrisch.
Y7CR is de variant in de RDW data.

Dat zijn dus verschillende dingen.

Als je op https://ovi.rdw.nl/default.aspx je kenteken ingeeft dan op de eerste pagina bij D.2 Variant.
Excusez! Je hebt helemaal gelijk. En ik zie nu dat'ie 7YCR is :)
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:19
Psycho_Mantis schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:04:
[...]

Herkenbaar. Moet ook altijd zelf 3 keer de ruitenwissers aanzetten door op het knopje te drukken voordat hij automatisch door gaat.
Er zijn al zoveel berichten over geweest. Er is geen snelle oplossing en rest ons niets anders dan je er bij neer te leggen dat de auto-stand van de ruitenwissers niet goed werkt. Hopelijk komt er ooit een oplossing middels een update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ingmar7 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:48:
[...]

Er zijn al zoveel berichten over geweest. Er is geen snelle oplossing en rest ons niets anders dan je er bij neer te leggen dat de auto-stand van de ruitenwissers niet goed werkt. Hopelijk komt er ooit een oplossing middels een update.
Dat ik hem moet starten vind ik nog niet zo erg. Dat hij door blijft wissen als de ruit droog en schoon is is een stuk vervelender.
En allebei komt dat gewoon door de domme aanname van Tesla dat alles met vision kan. Had er een regensensor ingestopt en het was geen probleem geweest.
Dan kun je nog zoveel je prijzen laten zakken, een paar euro voor een sensor erbij en je had nog veel meer klantjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wht
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10-2024

wht

Maasluip schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:52:
[...]

Dat ik hem moet starten vind ik nog niet zo erg. Dat hij door blijft wissen als de ruit droog en schoon is is een stuk vervelender.
En allebei komt dat gewoon door de domme aanname van Tesla dat alles met vision kan. Had er een regensensor ingestopt en het was geen probleem geweest.
Dan kun je nog zoveel je prijzen laten zakken, een paar euro voor een sensor erbij en je had nog veel meer klantjes.
Volledig met je eens. zelfde heb ik ook met de parkeersensoren die ze eraf hebben gehaald. Maar blijkbaar pikken we het allemaal en nemen we alsnog de Tesla zonder al die extra sensoren ;-)

Alles went maar als ik in mijn andere auto (Mazda MX-30) rijd met wel de sensoren blijft het toch weer een verademing hoe goed het werkt met die sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
Ik ga morgen naar de garage voor winterbanden. Kan ik mijn auto dan in valet-mode zetten om ervoor te zorgen dat niet al mijn (stoel)settings gewijzigd worden? Of zorgt dat voor dingen die hun werkzaamheden beperken of tegenwerken?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Pagina: 1 ... 186 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: