Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 178 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.712.102 views
kwaazaar schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:58:
[...]

Hoe moet dat FSD/robotaxi dan ooit wat worden, als dit soort eenvoudige dingen blijkbaar zelfs achterlopen op de concurrentie.
Tesla kan ook van baan wisselen, alleen dat zit in het Enhanced Autopilot of FSD pakket.

En in de VS wordt FSD echt verder ontwikkeld. Zal even duren voor het hier is, maar wat ze daar al kunnen loopt mijlen voor op alle andere merken.

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Vraagje over de accu..
ik gebruik met deze koude temperaturen de auto niet en staat stil op de oprit.

Kan de 12v accu nu leeg lopen of hoe werkt dit?
038Robijno schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:43:
Vraagje over de accu..
ik gebruik met deze koude temperaturen de auto niet en staat stil op de oprit.

Kan de 12v accu nu leeg lopen of hoe werkt dit?
Dat houdt de auto zelf in de gaten en hij laadt bij vanuit de High Voltage Battery wanneer nodig.

• vahazabe
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:40
Slasher schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:36:
[...]

Gewoon gaan rijden overdag ontdooit het wel.
Niet zo handig als het nog donker is, want je ziet echt weinig dan, wat water op kamertemperatuur erover doet wonderen.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:37
bilgy_no1 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:42:
[...]

Tesla kan ook van baan wisselen, alleen dat zit in het Enhanced Autopilot of FSD pakket.

En in de VS wordt FSD echt verder ontwikkeld. Zal even duren voor het hier is, maar wat ze daar al kunnen loopt mijlen voor op alle andere merken.
Waar hij op doelt is dat de concurrentie dit sneller en “beter” doet dan Tesla. Zo is autosteer bij de concurrenten automatisch weer ingeschakeld na het wisselen van baan en de Tesla is wel extreem conservatief met wisselen, hij heeft echt veel ruimte nodig en is bere traag.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:19

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Zal bij veel van jullie al wel bekend zijn, maar bij mij nog niet dus ik post het toch maar:

How to add more 'Quick Control' shortcut icons to the Tesla app

Hierna heb je zowel in het widget als in de app vijf iconen. Scheelt je elke dag toch een paar seconden :+

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Thomason
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-11 19:15
spartacusNLD schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:03:
Zal bij veel van jullie al wel bekend zijn, maar bij mij nog niet dus ik post het toch maar:

How to add more 'Quick Control' shortcut icons to the Tesla app

[YouTube: Add 5th Quick Icon Shortcut | Tesla App Glitch]

Hierna heb je zowel in het widget als in de app vijf iconen. Scheelt je elke dag toch een paar seconden :+
Thanks voor de tip! Ik heb het portier openen knopje erbij gezet, toch handig met dit koude weer als de hendel vastgevroren zit.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:22
GeeMoney schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:00:
[...]

Waar hij op doelt is dat de concurrentie dit sneller en “beter” doet dan Tesla. Zo is autosteer bij de concurrenten automatisch weer ingeschakeld na het wisselen van baan en de Tesla is wel extreem conservatief met wisselen, hij heeft echt veel ruimte nodig en is bere traag.
Je merkt gewoon aan de updates hier en in de VS dat Tesla de ontwikkeling van een full FSD voor de VS absolute prioriteit heeft gegeven.
Een functie als automatisch parkeren werkt hier zelfd niet en er komt niks.
In Europa zijn er de laatste tijd geen verbeteringen meer doorgevoerd die merkbaar zijn voor alles wat met autosteer, EAP en FSD te maken hebben. Dat heeft te maken met de veel striktere wetgeving in EU.

Ik verwacht dat als FSD echt werkt in de VS, de focus wordt verlegd naar Europa, maar wanneer dat gebeurt...

[ Voor 4% gewijzigd door Tommie12 op 01-12-2023 09:15 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:47
PdeBie schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:42:
[...]

En we zijn weer een paar dagen verder. Geen communicatie vanuit Tesla anders dan: We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op. Geen updates in de app, oftewel de auto is nog steeds niet klaar en we hebben geen idee wanneer hij wel klaar is.

Het is toch te triest voor woorden :')

Mijn leasemaatschappij is ook helemaal klaar met Tesla geven ze aan als het op communicatie aan komt.
Ah jij weet dus ook nog steeds niks, net als ik. Mijn gloednieuwe Tesla Highland staat nu na bijna een maand nog steeds bij Tesla en ik rijd nog steeds de leenauto van Tesla. Twee weken geleden werd eindelijk op een mail gereageerd en gezegd dat ze aan het wachten waren op onderdelen, kan niks anders bedenken dan een gps module of zo gezien de auto denkt dat hij in Shanghai zit. En dat ze er bovenop zaten en contact met me zouden opnemen. Sindsdien niks meer gehoord. In de app zie ik enkel een leverdatum die steeds verschuift en nu 1 januari - 25 februari aangeeft, maar dat moest ik volgens hun maar negeren. Is echt om moe van te worden..

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07-11 10:51
Is het bij jullie Y's ook zo dat maar een deel van der achterruit verwarmd wordt? De draden lijken verder te lopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6sIL_Uqk2UStkZqWAC26VRKD8oM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SxZ7WwQAake1kEpayoLe7I6b.jpg?f=fotoalbum_large

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:30
Schwarz schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:26:
Is het bij jullie Y's ook zo dat maar een deel van der achterruit verwarmd wordt? De draden lijken verder te lopen.

[Afbeelding]
Nee. Volgens mij verwarmt ie tot het derde remlicht bovenin. Lijkt me dat er een paar sporen defect zijn.

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-11 14:01
Zijn die bovenste draden niet van de antenne?

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ybos schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:03:

Benieuwd of er een "APK-stand" oid is om te keuren.
Serivce mode?

Signatures zijn voor boomers.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
spartacusNLD schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:15:
[...]

Weer een update gehad:

Op de 3 plekjes steenslag en de kras rechtsachter na gaan gekke dingen tegengekomen. Steenslag is gefixt en de kras is er uit. Verder veel krasjes van het polijsten door Tesla. Moet de voorbumper nog. Morgenochtend nalopen en de "gemiste" krassen eruit halen. Daarna voorbereiding voor de coating welke ik morgenmiddag verwacht te plaatsen.

Voor de mensen die nog een Tesla moeten afhalen. Goed inspecteren, en neem iets van een goede lamp mee om steenslag te controleren. Let ook op krassen (transportschade) en slecht polijstwerk. Het was me ondanks de goed verlichte hal in Tilburg niet opgevallen.
Auto staat klaar bij de detailer. Na 3 dagen afwezigheid zo maar weer echt in bezit gaan nemen 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrpR-LDVLnOcH2mJ4NOCuQYLEF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KM6ZprT7oqCeeNonE4VfhQQW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-jQjZ5B509n4t6hxOz8rcLQ0ME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rp80DNTQgYM4nhbK3bjueb9h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DoOyznwSnlmDII6pW745UdfvCpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y3nk5BkweISEcoxdcqrWcWAW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/veMW53aj-3bDUSJGhGjhTmtZ_6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MetNiLwQdBPoqhaY9147LIe8.jpg?f=fotoalbum_large
Heb niet de exacte aantallen gekregen. Maar hij gaf aan dat het 50% minder dan bijvoorbeeld volkswagen was :'(

[ Voor 27% gewijzigd door spartacusNLD op 01-12-2023 11:17 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:33
spartacusNLD schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:06:
Auto staat klaar bij de detailer. Na 3 dagen afwezigheid zo maar weer echt in bezit gaan nemen 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op de foto’s ziet het er in ieder geval fraai uit!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:16

ScreamGT

joejoe

Ik heb mijn MY RWD inmiddels 8 maanden. Ik ben echt zeer te spreken over de auto. Naast het elektrisch/one pedal rijden is het comfort ook top. De vering is wat hard afgesteld, maar dat vind ik persoonlijk wel fijn. Dit geeft toch een sportief gevoel.

Het voorverwarmen/ontdooien tijdens deze winterdagen is echt een verademing. Ook al enkele buurtgenoten gesproken die jaloersmakend naar de tesla staarden tijdens het krabben :’)

Zijn er ook minpunten? Het bonken op hobbelige weggetjes. Het lijkt wel alsof de ophanging geen (goede) rubbers heeft? Had veel beter gemogen. Rammeltjes vanuit de achterbak. Dit is nu iets minder dan tijdens de zomer? Maar toch komt het soms terug. En het connecten met de auto vanuit de app duurt zo af en toe erg lang.

Inmiddels 18.000km gereden zonder storingen of andere grote gebreken :) Over twee weken staat een trip naar Polen gepland. Voor het eerst zo ver rijden met de Tesla, ben benieuwd hoe dat ons gaat bevallen.

[ Voor 7% gewijzigd door ScreamGT op 01-12-2023 10:13 ]

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:29

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Pierz schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:04:
[...]

Ik denk dat het goed is je te realiseren dat op een tech forum als GoT mensen iets verder kijken dan wat fabrikanten adviseren. Het advies wat je hier krijgt is in de regel erg waardevol. Zie bijvoorbeeld:

[...]

Kortom: de realiteit is dat bovenstaande (blijkbaar) voor Tesla een te ingewikkeld verhaal is om naar de gemiddelde rijder te communiceren, maar dat maakt het niet minder waar.
Eens en dat doe ik zelf ook, ik heb een RWD en laad meestal tot 80 of 90% en af en toe tot 100% voor het BMS. Daar ging ik zeker kort door de bocht door te zeggen dat LFP 100% mag, maar ik had vooral moeite met zijn "de LR mag je ook gewoon opladen tot 100%", die info beweert echt niemand als goed advies en die misinformatie geeft anderen mogelijk sneller slijtage/problemen die te voorkomen viel en waar Tesla zelf ook actief voor waarschuwt.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Schwarz
jmderonde schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:43:
Zijn die bovenste draden niet van de antenne?
Zou best wel eens kunnen. Qua zicht heb je er geen last van en matcht het verwarmde deel goed met wat je door binnenspiegel ziet.
GeeMoney schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:00:
[...]

Mijn punt is: dat weer inschakelen van AP is bij Tesla een van de functies in EAP. Tesla kan dat dus ook, je moet er alleen extra voor betalen.

En hij had het over "hoe moet dat ooit iets worden met FSD en robotaxi's als ze nu al achter lopen". Dan is kijken naar de basis AP in Europa of zelfs de EAP/FSD in Europa simpelweg niet het juiste uitgangspunt voor de vergelijking. In de VS rijden Tesla's met FSD Beta al regelmatig hele routes van deur tot deur zonder interventies; bewijs dagelijks te vinden op YouTube. Kun je een andere voor het publiek beschikbare auto noemen die dat kan? En dan niet aankomen met Mercedes en zogenaamde Level 3 wat alleen maar op bepaalde stukjes snelweg tot 60 km/h werkt.

Zelfs Cruise die robotaxi's mocht exploiteren in San Francisco is onlangs door het ijs gezakt. Bleek dat er bij iedere rondrijdende 'robotaxi' operators zaten mee te kijken en dat het nodig was om iedere 5-8 km in te grijpen. Maar die zijn hun vergunning kwijt en sowieso zijn die auto's niet voor het publiek beschikbaar.

Let op, ik zeg hier niet dat ze er al helemaal zijn qua zelfrijdende auto's. Dat zal nog moeten blijken. En ook wanneer het hier ooit beschikbaar komt. Maar ik geloof niet dat ze op technologievlak een achterstand hebben.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:05
Nomad schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:22:
[...]

Eens en dat doe ik zelf ook, ik heb een RWD en laad meestal tot 80 of 90% en af en toe tot 100% voor het BMS. Daar ging ik zeker kort door de bocht door te zeggen dat LFP 100% mag, maar ik had vooral moeite met zijn "de LR mag je ook gewoon opladen tot 100%", die info beweert echt niemand als goed advies en die misinformatie geeft anderen mogelijk sneller slijtage/problemen die te voorkomen viel en waar Tesla zelf ook actief voor waarschuwt.
Jij begint over goed advies. Niet ik. Je maakt aannames. Vervolgens begin je zelf met een bewering die niet juist is. Daar kom je dus al op terug.

Het advies is bij geen enkele accu om structureel naar 100% te laden.

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-11 10:59
Ik heb nu al de 3e update in 4 week. Is het normaal zoveel in zo'n korte tijd?

2023.44.1 is de huidige versie.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:29

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

STIMPPYYY schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:35:
[...]

Jij begint over goed advies. Niet ik. Je maakt aannames. Vervolgens begin je zelf met een bewering die niet juist is. Daar kom je dus al op terug.

Het advies is bij geen enkele accu om structureel naar 100% te laden.
Zucht, waarom dan je eerste reactie zo plaatsen als dit is wat je eigenlijk vind.
Anyway, we zijn het eens volgens mij. Geen enkele accu tot 100% als je het niet vrij vlot erna ook gebruikt wordt, maar vermoedelijk kan een LFP accu er beter tegen om tot 100% geladen te worden en kan het meer cycles aan, ofwel degradatie/slijtage is in het voordeel van het LFP systeem.
Dusdanig dat Tesla zelf het voordeel van een accuraat BMS systeem vind opwegen tegen de degradatie van de LFP accu op 100% SoC.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:16

ScreamGT

joejoe

Ik laad mijn RWD max 2 keer per week op, en beide keren doe ik dat tot 100%. Na het laden begin ik ook vaak met rijden. Laden doe ik vaak pas rond de 10%. Vorige week werd het vrij krap met 2% over :+

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:32
Dutchlimits schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:00:

Ja ik ook, ik vermoed dat ze nu er meer Highlands rondrijden wat bevindingen aan het oplossen zijn.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
Ik had vanmorgen de APK en winterbandenwissel. Had me al ingesteld op 2 uur wachten. Reed na 50 minuten weer weg. Bizar snel. Geen aandachtspunten of gebreken. Viel me weer alles mee :)

UNOX: The worst operating system

ScreamGT schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:01:
Ik laad mijn RWD max 2 keer per week op, en beide keren doe ik dat tot 100%. Na het laden begin ik ook vaak met rijden. Laden doe ik vaak pas rond de 10%. Vorige week werd het vrij krap met 2% over :+
Helemaal prima om beide keren tot 100% te laden; dat is helemaal in lijn met het advies van Tesla voor de LFP-batterij. Enige is dat je zou kunnen overwegen om iets eerder te laden, bij 20%. Diepe ontlading is voor een batterij ook niet goed.

• TCMR
  • Laatst online: 08-11 13:38
ScreamGT schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:12:
Ik heb mijn MY RWD inmiddels 8 maanden. Ik ben echt zeer te spreken over de auto.
Leuk, positief berichtje (y)
Kan bijna alles onderschrijven, alhoewel ik zelf niet zoveel in de Y rijdt (is van m'n meisje). Van rammeltjes is in haar MY volstrekt geen sprake. Ik ben ook heel erg onder de indruk van de geluidskwaliteit tijdens hands-free bellen, en vraag regelmatig aan haar: "sta je nu stil ofzo?", en dan blijkt ze gewoon aan het rijden te zijn. Echt een fijne auto. Alleen een beetje (te) groot naar mijn smaak.

Heb dus ook als eerste nu al wat lichte lakschade gereden in een parkeergarage. Kras op de voorbumper. Tesla-approved schadebedrijf: "tussen de 1000 en 1100 EUR", gewoon schadebedrijf: "500 EUR". Ze stelden precies dezelfde diagnose, en deden zelfs precies dezelfde handelingen bij het beoordelen. De hele bumper moet gespoten worden. Ik ben geneigd te zien wat het "gewone schadebedrijf" er van bakt. Wat zijn de ervaringen hier?

• Tommie12
TCMR schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:45:
[...]

Leuk, positief berichtje (y)
Kan bijna alles onderschrijven, alhoewel ik zelf niet zoveel in de Y rijdt (is van m'n meisje). Van rammeltjes is in haar MY volstrekt geen sprake. Ik ben ook heel erg onder de indruk van de geluidskwaliteit tijdens hands-free bellen, en vraag regelmatig aan haar: "sta je nu stil ofzo?", en dan blijkt ze gewoon aan het rijden te zijn. Echt een fijne auto. Alleen een beetje (te) groot naar mijn smaak.

Heb dus ook als eerste nu al wat lichte lakschade gereden in een parkeergarage. Kras op de voorbumper. Tesla-approved schadebedrijf: "tussen de 1000 en 1100 EUR", gewoon schadebedrijf: "500 EUR". Ze stelden precies dezelfde diagnose, en deden zelfs precies dezelfde handelingen bij het beoordelen. De hele bumper moet gespoten worden. Ik ben geneigd te zien wat het "gewone schadebedrijf" er van bakt. Wat zijn de ervaringen hier?
Gedeeltelijk herlakken van voorbumper bij Tesla approved bedrijf voor 322€ (België)

• TCMR
  • Laatst online: 08-11 13:38
Tommie12 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:54:
[...]
Gedeeltelijk herlakken van voorbumper bij Tesla approved bedrijf voor 322€ (België)
Ja, dat is een mooi prijsje. Kun je me een DM sturen waar je dat hebt laten doen? Ben regelmatig in België, misschien zijn de prijzen daar gewoon lager.

• Tommie12
TCMR schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:59:
[...]

Ja, dat is een mooi prijsje. Kun je me een DM sturen waar je dat hebt laten doen? Ben regelmatig in België, misschien zijn de prijzen daar gewoon lager.
Dat is geen geheim hoor.
Carosserie Jennes in Kampenhout. Wel werd alles geregeld via de LM.

Het was ook in 2 dagen geregeld (levering van plastic beschermrand rond wiel was laat, maar dat zat dus ook in de prijs).
Anders kon het in 1 dag.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:01
Simone96 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:25:
[...]

Ah jij weet dus ook nog steeds niks, net als ik. Mijn gloednieuwe Tesla Highland staat nu na bijna een maand nog steeds bij Tesla en ik rijd nog steeds de leenauto van Tesla. Twee weken geleden werd eindelijk op een mail gereageerd en gezegd dat ze aan het wachten waren op onderdelen, kan niks anders bedenken dan een gps module of zo gezien de auto denkt dat hij in Shanghai zit. En dat ze er bovenop zaten en contact met me zouden opnemen. Sindsdien niks meer gehoord. In de app zie ik enkel een leverdatum die steeds verschuift en nu 1 januari - 25 februari aangeeft, maar dat moest ik volgens hun maar negeren. Is echt om moe van te worden..
Hou op schei uit. Tesla en communicatie. Een grote ramp!
Alleen daarom al geen Tesla meer na dit leasetraject.

Leasemaatschappij is er ook helemaal klaar mee. Ze ver-leasen (hoe noem je dat? :P) nog Tesla's omdat het gewoon goede handel is, maar het blijven hoofdpijndossiers geven ze aan.

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Dutchlimits schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:00:

Het is deze maand wel wat drukker qua updates. Updates dit jaar voor mijn MY LR uit 2022 (volgens Teslamate):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
teslamate=# select start_date as date, version from updates order by start_date desc;
          date           |          version          
-------------------------+---------------------------
 2023-11-25 17:44:05.256 | 2023.44.1 d0b7099fb39d
 2023-11-12 14:40:50.495 | 2023.38.6 c1f85ddb415f
 2023-11-07 13:51:06.2   | 2023.32.9 757be7f0a072
 2023-10-04 19:43:59.778 | 2023.32.7 bb3bd80f1e77
 2023-09-26 07:15:24.38  | 2023.32.6 93d75c736e0c
 2023-09-11 19:41:25.815 | 2023.32.1 20353d596cf3
 2023-08-14 06:10:01.06  | 2023.26.7 31f4a80ed92f
 2023-08-05 10:28:39.784 | 2023.26.6 5089e411b460
 2023-07-21 05:44:19.292 | 2023.26.1 05972e31a97d
 2023-07-14 19:41:23.245 | 2023.20.8 d8881f0806a8
 2023-07-04 06:30:34.446 | 2023.20.7 e95984b28fca
 2023-06-17 08:01:43.627 | 2023.20.4.1 f65fa7dd0232
 2023-05-19 19:47:05.579 | 2023.12.9 c000ed66c312
 2023-05-06 05:43:00.001 | 2023.12.5 163bca1e2c5e
 2023-04-29 06:39:04.98  | 2023.12.1.1 4b6b76198102
 2023-04-22 05:21:15.261 | 2023.12.1 9f1992d681b0
 2023-04-13 05:50:05.288 | 2023.6.11 c8252d2e7647
 2023-03-21 20:30:33.113 | 2023.6.8 ca519fc096f3
 2023-02-23 20:28:29.125 | 2023.2.12 a734fb860b32

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-11 22:49
Fidelity schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:05:
Voor de geïnteresseerden, Tesla-Protect heeft gisteravond zijn nieuwe voorraad online gezet voor Model 3 Highland:

Voor slechts €70 getinte ramen op je Highland:
[Afbeelding]
https://www.tesla-protect.nl/Product/m3h-ruiten-tinten/
Even een update. Ik heb bij Tesla-protect.nl inmiddels een paar producten afgenomen. Hierbij wat foto's evenals mijn eerlijke mening:

- PPF folie voor de laadrand, geen foto van. Slechts €26. Voor mij een no-brainer omdat het een goedkope manier is om de laadrand van de achterbak van de Tesla goed te beschermen.

Installatie ging redelijk. Ik vraag me af tot in hoeverre deze folie daadwerkelijk "opnieuw" is uitgevonden voor de Highland. Het paste, maar erg vreemd. Je moet de onderste lip over het randje van de carrosserie van de auto vouwen. Lastig uit te leggen zonder foto's, maar simpel was het niet. Uiteindelijk had mijn vrouw meer geduld en heeft het netjes eromheen gekregen. Je ziet er nu eigenlijk niets meer van, dus top!

- PPF folie voor 4x deurkrukken a €24 totaal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7wJOThBP1b6RAYBbB_zKoHBP1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uoeIHgCT9fRb0lwCoH5g2teO.jpg?f=fotoalbum_large

Deze foto was direct na het plaatsen. Onder het juiste licht als je goed kijkt zie je de folie zitten. Maar nu na een paar dagen zie je er bijna niets meer van. De folie is nagenoeg 99% transparant.

Waarom dit bestellen? Mijn vrouw draagt vaak rode nagellak. Bij onze voorgaande auto's zie je letterlijk rode krasjes zitten direct achter de deurgrepen. Aangezien je bij de Tesla deurgrepen net iets meer moeite moet doen was onze verwachting dat je het op deze witte auto snel hetzelfde probleem zou zien. Dus voor slechts €24 wederom een no-brainer voor goedkope bescherming.

Installatie ging erg makkelijk. Spuitflesje met water en 2 druppels afwasmiddel zodat het een beetje schuimt. Sprayen, en opplakken. Doordat er water met zeepsop achter de folie zit kun je het nog alle kanten op schuiven. En er zit een "marge" in het product die rekening houdt met het gat tussen de deurkruk zelf en de deur. Daardoor zit er effectief dus alleen folie op de deurkruk en deur en niet ertussen. Hierdoor gaat alles nog steeds soepel open.

- Getinte achterramen voor €74 totaalpakket (4 ramen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SCxb6N4oXsZsApj7kzV-NPvdNkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NisUwyT99eggVt6Yoj7cyttX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4RKtthXHRHtO-HgHEAxh32vXN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ug2m0z7w3XjfpyvwtfEwgyLK.jpg?f=fotoalbum_large

Denk dat dit het product is waar de meeste mensen interesse in hebben. Voor ±€300 kun je het laten doen bij oa. Kwikfit. Maar wij hebben de budget-route gekozen door voor €70 deze folie te bestellen.

De folie is compleet op maat gesneden. Dat scheelt, want de enige stap die nu overblijft is bevestigen. Dit leek in eerste instantie simpel:
- Flesje vullen met water en 2 a 3 druppels afwasmiddel
- Spray op de binnenkant van het raam
- Spray op de onderkant (dus na loshalen) van de folie

Ik zou mijn ongezouten mening geven, dus bij deze: het was vrij lastig. Allereerst was de folie verkeerd gelabeld. Als ik in de auto zit is "links" voor mij het raam van de passagier achter de bestuurder. Rechts is dus het raam achter de passagiersstoel. Dus zodra ik de folie lostrok en begon te sprayen kwam ik al snel tot de conclusie dat ik de folie met geen mogelijkheid passend kreeg. Totdat ik het eurka moment kreeg dat het misschien op het andere "linker raam" hoorde. Had ik zelf vooraf eerst beter moeten kijken en niet het label vertrouwen? Ja! Maar... je moet er vanuit gaan dat het label gewoon klopt natuurlijk. Dus die fout ligt bij Tesla-protect. Anyway, mooie waarschuwing dus voor Tweakers die hetzelfde pad willen bewandelen. Hou de folie eerst (zonder loshalen) voor het raam zodat je weet of het klopt.

Dan het aanbrengen. Het folie zat inmiddels op het rechterraam, maar was dus bedoeld voor het linkerraam. Loshalen ging simpel. En snel met folie tussen 2 vingers naar de andere kant rennen om het daar te bevestigen ging ook top. Maar hierdoor zijn er uiteindelijk wel wat kleine vuiltjes op gekomen. Van buiten zie je er niets van, want de folie die ik besteld heb was 95% dus bijna compleet zwart. Van binnen kun je gemakkelijk naar buiten kijken en heb je eigenlijk geen idee dat er folie op het raam zit. Maar als je goed kijkt zie je in de hoekjes helaas wel wat vuil. :+

De Model 3 schuift het raam naar beneden zodra je de deur opent. (als je dit nog niet eerder is opgevallen, kijk maar eens goed naar het glas zodra je de deur opent en sluit). Dit maakt het bevestigen van de folie onmogelijk, tenzij de Tesla "denkt" dat de deur dicht zit en dus het glas omhoog schuift. Dit heb ik opgelost door een schroevendraaier in de deur te steken. Het glas springt dan volledig omhoog waarna ik deze kon insprayen en gemakkelijk de folie kon plaatsen. Na plaatsen heb ik met de rakel al het water onder de folie vandaan gedrukt totdat alle luchtbelletjes weg waren. Netjes met een handdoek de deur drooggemaakt. Daarna nog kort met een heatgun (op standje laag!) het glas langsgegaan om het proces te versnellen. Volgens de verpakking mag je het namelijk alleen plaatsen bij warme temperaturen. En dus zeker niet buiten in de winter :+ Ze raden zelf ook een heatgun aan, dus dat ging top.
Om de deur daarna te herstellen zodat deze weer dicht kon, druk je simpelweg de "deur open" knop in waarna de Tesla "denkt" dat de deur nu weer open is. Het glas zakt netjes in het portier inclusief folie. Dus allemaal top.

Maarrrr... toen kwam de andere kant. Schroevendraaier in de deur. Glas gesprayed. Folie losgetrokken, omgedraaid terwijl het op de kop op het dak van de auto lag. Gesprayed. Ik pak de folie met mijn vingertoppen aan beide kanten vast en draai me om, om deze op het raam te plakken. En een windvlaag waait uit het niets de folie compleet tegen elkaar :'( :'( Ik deed nog pogingen om de folie los te halen van elkaar. Maar als het eenmaal op elkaar zit krijg je het niet meer los :/ Dat wil je eigenlijk ook niet, want ik zag al snel hand en vinger afdrukken onstaan. I called my loss, en gooide de folie weg.

Tesla-protect met tranen in mijn ogen gemaild in het Engels (Oostenrijks bedrijf geloof ik). En kreeg vrij snel het antwoord terug dat ik met een flinke korting de folie opnieuw mocht bestellen en ze dan alleen het rechterraam toe zouden sturen mits ik een review met foto van de wél gelukte kant achter zou laten. Perfect opgelost _/-\o_ Folie ligt hier nu naast mij, van de week opnieuw een poging doen. Of dit daadwerkelijk de folie voor het "rechterraam" is moet ik nog checken. Anders mail ik tesla-protect opnieuw, maar gezien hun reactie vorige keer verwacht ik gewoon wederom goede klantenservice.

Conclusie is dat de folie verder perfect is. Omdat het op maat is hoef je het alleen te bevestigen, te verschuiven tot het goed zit. En dan met de rakel het water weg te vegen. Eigenlijk gewoon een topproduct dus! Met geduld krijg je dit net zo mooi als een professioneel bedrijf.

TL;DR; check vooraf of de folie voor raam "rechts" ook werkelijk op het rechter raam past en niet het linker. En... doe het binnen of ergens waar het windstil is. Voor €70 heb je dan een prachtig resultaat.

Kortom, eigenlijk ging het allemaal perfect. Los van wat simpele foutjes die aan beide partijen verwijtbaar zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Fidelity op 01-12-2023 12:49 . Reden: prijs aangepast, folie kostte niet €70 maar €74 ]

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Fidelity schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:32:
[...]

Even een update. Ik heb bij Tesla-protect.nl inmiddels een paar producten afgenomen. Hierbij wat foto's evenals mijn eerlijke mening:

- PPF folie voor de laadrand, geen foto van. Slechts €26. Voor mij een no-brainer omdat het een goedkope manier is om de laadrand van de achterbak van de Tesla goed te beschermen.

Installatie ging redelijk. Ik vraag me af tot in hoeverre deze folie daadwerkelijk "opnieuw" is uitgevonden voor de Highland. Het paste, maar erg vreemd. Je moet de onderste lip over het randje van de carrosserie van de auto vouwen. Lastig uit te leggen zonder foto's, maar simpel was het niet. Uiteindelijk had mijn vrouw meer geduld en heeft het netjes eromheen gekregen. Je ziet er nu eigenlijk niets meer van, dus top!

[Afbeelding]

Deze foto was direct na het plaatsen. Onder het juiste licht als je goed kijkt zie je de folie zitten. Maar nu na een paar dagen zie je er bijna niets meer van. De folie is nagenoeg 99% transparant.

Waarom dit bestellen? Mijn vrouw draagt vaak rode nagellak. Bij onze voorgaande auto's zie je letterlijk rode krasjes zitten direct achter de deurgrepen. Aangezien je bij de Tesla deurgrepen net iets meer moeite moet doen was onze verwachting dat je het op deze witte auto snel hetzelfde probleem zou zien. Dus voor slechts €24 wederom een no-brainer voor goedkope bescherming.

Installatie ging erg makkelijk. Spuitflesje met water en 2 druppels afwasmiddel zodat het een beetje schuimt. Sprayen, en opplakken. Doordat er water met zeepsop achter de folie zit kun je het nog alle kanten op schuiven. En er zit een "marge" in het product die rekening houdt met het gat tussen de deurkruk zelf en de deur. Daardoor zit er effectief dus alleen folie op de deurkruk en deur en niet ertussen. Hierdoor gaat alles nog steeds soepel open.

- Getinte achterramen voor €70 totaalpakket (4 ramen):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Denk dat dit het product is waar de meeste mensen interesse in hebben. Voor ±€300 kun je het laten doen bij oa. Kwikfit. Maar wij hebben de budget-route gekozen door voor €70 deze folie te bestellen.

De folie is compleet op maat gesneden. Dat scheelt, want de enige stap die nu overblijft is bevestigen. Dit leek in eerste instantie simpel:

Ik zou mijn ongezouten mening geven, dus bij deze: het was vrij lastig. Allereerst was de folie verkeerd gelabeld. Als ik in de auto zit is "links" voor mij het raam van de passagier achter de bestuurder. Rechts is dus het raam achter de passagiersstoel. Dus zodra ik de folie lostrok en begon te sprayen kwam ik al snel tot de conclusie dat ik de folie met geen mogelijkheid passend kreeg. Totdat ik het eurka moment kreeg dat het misschien op het andere "linker raam" hoorde. Had ik zelf vooraf eerst beter moeten kijken en niet het label vertrouwen? Ja! Maar... je moet er vanuit gaan dat het label gewoon klopt natuurlijk. Dus die fout ligt bij Tesla-protect. Anyway, mooie waarschuwing dus voor Tweakers die hetzelfde pad willen bewandelen. Hou de folie eerst (zonder loshalen) voor het raam zodat je weet of het klopt.

Dan het aanbrengen. Het folie zat inmiddels op het rechterraam, maar was dus bedoeld voor het linkerraam. Loshalen ging simpel. En snel met folie tussen 2 vingers naar de andere kant rennen om het daar te bevestigen ging ook top. Maar hierdoor zijn er uiteindelijk wel wat kleine vuiltjes op gekomen. Van buiten zie je er niets van, want de folie die ik besteld heb was 95% dus bijna compleet zwart. Van binnen kun je gemakkelijk naar buiten kijken en heb je eigenlijk geen idee dat er folie op het raam zit. Maar als je goed kijkt zie je in de hoekjes helaas wel wat vuil. :+

De Model 3 schuift het raam naar beneden zodra je de deur opent. (als je dit nog niet eerder is opgevallen, kijk maar eens goed naar het glas zodra je de deur opent en sluit). Dit maakt het bevestigen van de folie onmogelijk, tenzij de Tesla "denkt" dat de deur dicht zit en dus het glas omhoog schuift. Dit heb ik opgelost door een schroevendraaier in de deur te steken. Het glas springt dan volledig omhoog waarna ik deze kon insprayen en gemakkelijk de folie kon plaatsen. Na plaatsen heb ik met de rakel al het water onder de folie vandaan gedrukt totdat alle luchtbelletjes weg waren. Netjes met een handdoek de deur drooggemaakt. Daarna nog kort met een heatgun (op standje laag!) het glas langsgegaan om het proces te versnellen. Volgens de verpakking mag je het namelijk alleen plaatsen bij warme temperaturen. En dus zeker niet buiten in de winter :+ Ze raden zelf ook een heatgun aan, dus dat ging top.
Om de deur daarna te herstellen zodat deze weer dicht kon, druk je simpelweg de "deur open" knop in waarna de Tesla "denkt" dat de deur nu weer open is. Het glas zakt netjes in het portier inclusief folie. Dus allemaal top.

Maarrrr... toen kwam de andere kant. Schroevendraaier in de deur. Glas gesprayed. Folie losgetrokken, omgedraaid terwijl het op de kop op het dak van de auto lag. Gesprayed. Ik pak de folie met mijn vingertoppen aan beide kanten vast en draai me om, om deze op het raam te plakken. En een windvlaag waait uit het niets de folie compleet tegen elkaar :'( :'( Ik deed nog pogingen om de folie los te halen van elkaar. Maar als het eenmaal op elkaar zit krijg je het niet meer los :/ Dat wil je eigenlijk ook niet, want ik zag al snel hand en vinger afdrukken onstaan. I called my loss, en gooide de folie weg.

Tesla-protect met tranen in mijn ogen gemaild in het Engels (Oostenrijks bedrijf geloof ik). En kreeg vrij snel het antwoord terug dat ik met een flinke korting de folie opnieuw mocht bestellen en ze dan alleen het rechterraam toe zouden sturen mits ik een review met foto van de wél gelukte kant achter zou laten. Perfect opgelost _/-\o_ Folie ligt hier nu naast mij, van de week opnieuw een poging doen. Of dit daadwerkelijk de folie voor het "rechterraam" is moet ik nog checken. Anders mail ik tesla-protect opnieuw, maar gezien hun reactie vorige keer verwacht ik gewoon wederom goede klantenservice.

Conclusie is dat de folie verder perfect is. Omdat het op maat is hoef je het alleen te bevestigen, te verschuiven tot het goed zit. En dan met de rakel het water weg te vegen. Eigenlijk gewoon een topproduct dus! Met geduld krijg je dit net zo mooi als een professioneel bedrijf.

TL;DR; check vooraf of de folie voor raam "rechts" ook werkelijk op het rechter raam past en niet het linker. En... doe het binnen of ergens waar het windstil is. Voor €70 heb je dan een prachtig resultaat.

Kortom, eigenlijk ging het allemaal perfect. Los van wat simpele foutjes die aan beide partijen verwijtbaar zijn.
Is dit de 90 of 75% tint?

• Fidelity
Staat dikgedrukt in de review :+
[...]Van buiten zie je er niets van, want de folie die ik besteld heb was 95% dus bijna compleet zwart. Van binnen kun je gemakkelijk naar buiten kijken en heb je eigenlijk geen idee dat er folie op het raam zit. [...]

• Simone96
  • Laatst online: 17:47
PdeBie schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:10:
[...]

Hou op schei uit. Tesla en communicatie. Een grote ramp!
Alleen daarom al geen Tesla meer na dit leasetraject.

Leasemaatschappij is er ook helemaal klaar mee. Ze ver-leasen (hoe noem je dat? :P) nog Tesla's omdat het gewoon goede handel is, maar het blijven hoofdpijndossiers geven ze aan.
Tja mijn lease is dus pas net een maand begonnen, al heb ik nog niet in de auto kunnen rijden die ik besteld heb. Moet wel zeggen dat ik zelfs met de leenauto van Tesla (Model 3 2019 LR) erg tevreden ben en dus nog altijd heel graag in de nieuwe Tesla wil rijden maar de support is wel om te huilen ja.

• Peter_1975
  • Laatst online: 18:34
Ik gebruik AP bijna overal waar het kan. Maar ik zet AP altijd uit wanneer ik de rotonde nader. Ik durf het niet te gebruiken. AP doet eigenlijk iets geks op de rotonde. Is dat normaal?

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:20
[...]
Van buiten zie je er niets van, want de folie die ik besteld heb was 95% dus bijna compleet zwart. Van binnen kun je gemakkelijk naar buiten kijken en heb je eigenlijk geen idee dat er folie op het raam zit.
Maar om 12u 's middags denk je wel dat het donker is buiten toch? Anders heb je toch wel heel bijzondere folie te pakken.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-11 17:19

MrScratch

I am rubber, you are glue

bilgy_no1 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:42:
[...]

Dat zit in FSD en ik heb dat inderdaad al sinds 2019 in gebruik. Voor Nederlandse snelwegen is het moeilijk bruikbaar. Er moet veel ruimte zijn voor en achter voordat Tesla het mogelijk vindt om van baan te wisselen. Het verzoek verloopt ook vrij snel, dus vaak melding dat het is afgebroken of hij begint eraan, maar schiet weer terug in zijn baan.

En er zit een bug in dat als je van de middelste baan naar de rechterbaan gaat en er is toevallig ook een afrit aanwezig, dan schiet ie zo de afrit op. Schrok me kapot toen dat de 1e keer gebeurde.

Alles bij elkaar zonde van mijn geld, zeker omdat ik in 2019 FSD heb aangeschaft met de belofte dat het eraan zou komen. Nou ik heb nog steeds niets gezien dat op echt FSD lijkt na ruim 4 jaar wachten. 8)7

Look behind you! A three headed monkey!

• Schwarz
Peter_1975 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:09:
Ik gebruik AP bijna overal waar het kan. Maar ik zet AP altijd uit wanneer ik de rotonde nader. Ik durf het niet te gebruiken. AP doet eigenlijk iets geks op de rotonde. Is dat normaal?
Ja, AP is niet bedoeld voor rotondes/kruispunten.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Supermooie review, dank daarvoor. Moest ook wel grinniken om je avonturen met de folie, blij dat je dat alvast voor ons hebt meegemaakt :+

Wat bedoel je precies met die schroevendraaier in de deur zodat het raam niet open schuift? Het klinkt heel heftig maar ik denk dat je iets anders bedoelt?

• Fidelity
Wolly schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:40:
[...]

Supermooie review, dank daarvoor. Moest ook wel grinniken om je avonturen met de folie, blij dat je dat alvast voor ons hebt meegemaakt :+

Wat bedoel je precies met die schroevendraaier in de deur zodat het raam niet open schuift? Het klinkt heel heftig maar ik denk dat je iets anders bedoelt?
Hehe thanks! Het stappenplan is eigenlijk precies zoals in de volgende video. In de eerste paar seconden van de video zie je dat hij een potlood (oid?) gebruikt in de deur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3Gu89VOFBsEbZ1-gDENEC_sgXQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LJAS4MymFtNYDyibEYrrAXZT.png?f=user_large

Ik heb ditzelfde met een schroevendraaier gedaan. Je laat de Tesla dus denken dat de deur dicht zit door het palletje van de deur naar achteren te forceren.

• PdeBie
  • Laatst online: 22:01
this schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:22:
[...]

Maar om 12u 's middags denk je wel dat het donker is buiten toch? Anders heb je toch wel heel bijzondere folie te pakken.
Dat valt dus reuze mee. Natuurlijk wordt het iets donkerder, maar niet zoveel als je denkt. Dat komt doordat het buiten gewoon véél lichter is dan in je auto.

* PdeBie heeft jarenlang met getinte ramen gereden
(Zie ook mijn avatar ;) of hier in het groot)

[ Voor 11% gewijzigd door PdeBie op 01-12-2023 14:02 ]

• Fidelity
PdeBie schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:56:
[...]

Dat valt dus reuze mee. Natuurlijk wordt het iets donkerder, maar niet zoveel als je denkt. Dat komt doordat het buiten gewoon véél lichter is dan in je auto.

Precies dit inderdaad! Je merkt er in de auto niet zoveel van. Buiten de auto is het wel zwart en moet je echt moeite doen om naar binnen te kunnen kijken.

• DaCoTa
  • Laatst online: 16:41
Peter_1975 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:09:
Nee, is niks geks, de AP gaat gewoon rechtdoor over de rotonde. :+

Inmiddels remt hij wel af en stopt hij denk ik, maar in vroegere versies remde hij niet eens af. Heb wel eens getest als er niks om me heen reed, maar durde niet door te zetten, met 50 een rotonde over zag ik niet goed gaan.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:20
PdeBie schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:56:
[...]

(Zie ook mijn avatar ;) of hier in het groot)
Ik heb ook mijn ervaring met screens, zowel bij auto's als bij gewone ramen.
Vandaar dan ook mijn opmerking.
Maar ik denk dat we gewoon een totaal andere mening hebben over wat 'iets donkerder' is :P

• DrDeJe
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-07 13:57
Goedemiddag,
Ik weet dat er voldoende voorbij is gekomen m.b.t banden t.b.v. Tesla.

Maar ik zou toch graag m'n vraag hier willen stellen.

Ik heb een mooie nieuwe set 19" LM velgen voor onze Tesla Model 3 2019 dual motor liggen.
Nu wil ik deze gebruiken met nieuwe zomerbanden. Natuurlijk heb ik gekeken op de website van Tesla welke banden zij standaard gebruiken op 19" (Pirelli P Zero 4 235/40R19). Echter o.a. het geluidsniveau welke zij aangeven en welke je vind op websites van verkopende partijen zie je toch verschillen. (Net als de aanduidingen t.a.v. grip bij natwegdek en verbruik).

Nu kom ik een band tegen Pirelli Powergy.

Maat is te leveren. Snelheid is goed. Heeft iemand hier toevallig deze banden onder de auto liggen en zo ja, hoe bevallen ze?

Ik houd me aanbevolen ook voor advies/ervaring met nieuwe zomerbanden hoor.
Kom bijvoorbeeld ook de Michelin PILOT SPORT 4 tegen. En deze zijn hier en daar nu met iedere 2e band voor de 1/2 van de prijs. Scheelt een hoop centjes. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?

Dank voor jullie hulp en ervaringen.

p.s. Ik kijk zelf dus iig naar geluidsniveau, verbruik en grip bij nat wegdek.

Tesla model 3 2019 Long Range

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

DrDeJe schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:14:
Goedemiddag,

Ik heb een mooie nieuwe set 19" LM velgen voor onze Tesla Model 3 2019 dual motor liggen.
Nu wil ik deze gebruiken met nieuwe zomerbanden. Natuurlijk heb ik gekeken op de website van Tesla welke banden zij standaard gebruiken op 19" (Pirelli P Zero 4 235/40R19). Echter o.a. het geluidsniveau welke zij aangeven en welke je vind op websites van verkopende partijen zie je toch verschillen. (Net als de aanduidingen t.a.v. grip bij natwegdek en verbruik).

Maat is te leveren. Snelheid is goed. Heeft iemand hier toevallig deze banden onder de auto liggen en zo ja, hoe bevallen ze?

Kom bijvoorbeeld ook de Michelin PILOT SPORT 4 tegen. En deze zijn hier en daar nu met iedere 2e band voor de 1/2 van de prijs. Scheelt een hoop centjes. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?

De Hankook Ion (nog wat erachteraan) schijnt speciaal voor EV's te zijn én erg stil. Volgens mij is dat de band die Tesla voor de Highland gebruikt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Thomason
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-11 19:15
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gaaf! Ik ga dit denk ik ook doen en neem zeker je tips mee. Wel mooi dat ze zeggen dat je het alleen mag plaatsen waar het warm is. Op hun website hebben ze een foto staan waar ze het in de sneeuw doen. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVIWoqMDsmVpB0DCIxK2HKSCb34=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TYH6J6Euyw4cBjirY8HCQD9c.jpg?f=user_large

• Enot
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-06 22:29
prijzen voor m3 LR2019 zakken vrij snel.
In augustus kon je LR uit 2019 voor 32.5-33k kopen met onder 100k op de teller. Nu het is 30k geworden.
Ben benuwd naar volgende jaar als M3 massaal uit de lease komen en geen 4% bijtelling meer voor EVs.
25 mille voor 2019 LR vind ik niet slecht

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:31
Goedemiddag,

Ik heb ze op mijn BMW, grip op nat wegdek vind ik vies tegenvallen, geen idee hoe ze aan dat goede label zijn gekomen.
Maargoed, ze waren 90 per band in plaats van 130-140 voor de echt goede banden, kan er nog net mee leven.

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
Goedemiddag,

De Tesla Pirelli banden hebben een Tesla codering. Dat doen meer fabrikanten zo. Dat wil zeggen dat ze deze band tijdens de ontwikkeling van de auto hebben gefinetuned voor de auto in samenwerking met de bandenfabrikant. Dus de gewone Pirelli zonder Teslacodering kan een ander label hebben, want net wat andere eigenschappen. Of de verschillen groot zijn weet ik niet.

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-11 10:00
Ik was zojuist bij een supercharger. Had het adres al 1.5 uur vantevoren ingevoerd, dus de batterij was voorverwarmd. Heb inmiddels ook al meerdere probleemloze sessies bij een SuC gehad. Nu echter niet. Ik kreeg wel een donkerblauw lichtje bij het invoeren van de stekker, maar vervolgens de melding op mijn dashboard: "Supercharger laadapparatuur niet gereed". Op mijn app stond Oplaadfout. Geen Stroom.

No was ik bij vd Valk in Best, een relatief nieuwe. Ook al vaker geweest en voor zover ik weet werken inmiddels alle stalls. Er stonden ook nog zeker 5 andere mensen probleemloos te laden. Dacht dat het aan die ene stall lag, dus heb mijn auto verplaatst naar een die het even daarvoor nog deed. Exact dezelfde melding.

Ik woon op 10 minuten en had nog genoeg batterij, dus ben maar naar huis gereden en hang nu weer aan mijn eigen lader. Maar het is me niet duidelijk wat hier nou mis is gegaan. Ook Google brengt me niet heel veel verder. Iemand van jullie een idee en oplossing?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:13

djbarney

XBL: DeejayBarney

coelho schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:52:
Ik was zojuist bij een supercharger. Had het adres al 1.5 uur vantevoren ingevoerd, dus de batterij was voorverwarmd. Heb inmiddels ook al meerdere probleemloze sessies bij een SuC gehad. Nu echter niet. Ik kreeg wel een donkerblauw lichtje bij het invoeren van de stekker, maar vervolgens de melding op mijn dashboard: "Supercharger laadapparatuur niet gereed". Op mijn app stond Oplaadfout. Geen Stroom.

No was ik bij vd Valk in Best, een relatief nieuwe. Ook al vaker geweest en voor zover ik weet werken inmiddels alle stalls. Er stonden ook nog zeker 5 andere mensen probleemloos te laden. Dacht dat het aan die ene stall lag, dus heb mijn auto verplaatst naar een die het even daarvoor nog deed. Exact dezelfde melding.

Ik woon op 10 minuten en had nog genoeg batterij, dus ben maar naar huis gereden en hang nu weer aan mijn eigen lader. Maar het is me niet duidelijk wat hier nou mis is gegaan. Ook Google brengt me niet heel veel verder. Iemand van jullie een idee en oplossing?
kan simpelweg een internet storing geweest zijn, dit heb ik bij de supercharger in apeldoorn bij ugchelen ook al n keer gehad. de dame en heer naast mij konden door blijven laden, maar zodra een van hen de sessie stopte omdat zij klaar waren, werkte ook die paal niet meer. Mocht je vermoeden dat het hoogspanning laadcircuit in de auto een issue heeft dan kan je natuurlijk altijd even langs een fastned of ionity of iets dergelijks om dat daar even te proberen.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-11 17:44
coelho schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:52:

Ik had bij dezelfde oplaadplek ook problemen afgelopen zondag. Vanaf de ingang van het hotel gezien deden de laders links achter het niet. Athans, niet met mijn auto. Overgestoken naar een plek aan de andere kant en dat ging meteen goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 01-12-2023 19:12 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Puntje-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-11 11:44
Vanmiddag liep ik in een garage in het prachtige Zoetermeer en daar zag ik een nieuwe M3H, zwart met rode wielklemmen en een zwarte binnenkant. Om het af te maken, oranje gordels 🤤... Zag er prachtig uit..

Weet iemand of je dat zomaar kan aanpassen in een Tesla of dan de garantie verloopt?

PS Als diegene toevallig op dit forum zit, kun je laten waar je dit kan laten doen? Kenteken begon met ZJ..

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Puntje-NL schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:40:
Vanmiddag liep ik in een garage in het prachtige Zoetermeer en daar zag ik een nieuwe M3H, zwart met rode wielklemmen en een zwarte binnenkant. Om het af te maken, oranje gordels 🤤... Zag er prachtig uit..

Weet iemand of je dat zomaar kan aanpassen in een Tesla of dan de garantie verloopt?

PS Als diegene toevallig op dit forum zit, kun je laten waar je dit kan laten doen? Kenteken begon met ZJ..
Als het kenteken begint met een ZJ is het geen nieuwe.

Elect a clown, expect a circus.

• Puntje-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-11 11:44
Slasher schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:43:
[...]

Als het kenteken begint met een ZJ is het geen nieuwe.
Ai dan heb ik verkeerd gekeken maar het was wel degelijk een Highland :)

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11:38
Is er ook een centraal Tesla topic? Anyway de cybertruck heeft 18 inch scherm en dat ding is om van te watertanden.

• Wolly
  • Niet online
Mijn camera met nachtzicht (IR leds) had vandaag een M3 in het vizier.

Nu staat die auto er al de hele avond, maar waarom blijft die laadpoort zo warm?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/TPpWL0mc/screenshot-345.png

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:45
Wolly schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 23:03:
Mijn camera met nachtzicht (IR leds) had vandaag een M3 in het vizier.

Nu staat die auto er al de hele avond, maar waarom blijft die laadpoort zo warm?

[Afbeelding]
De reflector bedoel je? :+

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

DeJurist schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 22:30:
Is er ook een centraal Tesla topic? Anyway de cybertruck heeft 18 inch scherm en dat ding is om van te watertanden.
Smaken verschillen, maar je kan hier terecht en dromen over een toelating in Europa:
Het grote Tesla topic - deel 3

• Wolly
  • Niet online
Ik vraag mij af of het de reflector is of warmte. Het is precies de laadklep en ik heb het nog nooit bij een andere auto gezien.

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Zijn er hier mensen die niet met hun auto door de wasstraat heen gaan i.v.m gevoeligheid van de lak?

Vooral met dat zout op de weg, lijkt het mij dat rubbers eerder uitdrogen en dus geluid gaat maken of roest aan de onderkant van de auto kunnen krijgen als men niet door de wasstraat rijdt?

• Smobbo
  • Laatst online: 08-11 16:32
Goedemiddag,

De Michelin PS4 zitten standaard op de 18” model 3 (althans in 2019), die bevalen goed. Heb er mega lang mee gedaan (80k km ofzo?) en ze hadden prima grip.

• Smobbo
  • Laatst online: 08-11 16:32
Puntje-NL schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:47:
[...]

Ai dan heb ik verkeerd gekeken maar het was wel degelijk een Highland :)
Ze zijn qua kentekens nog steeds bij de X, dus een Z in het begin klinkt niet logisch. Ook 2 letter bij het begin is al even geleden (halverwege 2019 gingen we van ZX- naar G- ).
Zou het misschien een aftermarket aanpassing kunnen zijn? Dat lijkt ook zo als je het hebt over de gordels enzo ;) .

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:07
Wolly schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 23:50:
[...]

Ik vraag mij af of het de reflector is of warmte. Het is precies de laadklep en ik heb het nog nooit bij een andere auto gezien.
Absoluut reflectie of er zit een (infrarood) led in die poort. Maar jouw camera ziet 100% zeker geen warmte. 😃

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11:38
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 23:15:
[...]

Smaken verschillen, maar je kan hier terecht en dromen over een toelating in Europa:
Het grote Tesla topic - deel 3
Begrijpend lezen is ook een vak. Ik heb het dus niet over het voertuig maar de grote van de tablet en de nieuwe software mogelijkheden.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

DeJurist schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 08:53:
[...]

Begrijpend lezen is ook een vak. Ik heb het dus niet over het voertuig maar de grote van de tablet en de nieuwe software mogelijkheden.
Dat klopt. Om die reden ben ik waarschijnlijk geen jurist geworden ;)
Mijn nederige excuses, de grootte van de grote tablet is inderdaad wel indrukwekkend ja. Hoop je dat deze naar de andere modellen komt? Wordt dat niet te groot dan?
En welke nieuwe features? Ik kan er nog maar weinig over vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 02-12-2023 10:08 ]

• Ruud2001
  • Laatst online: 14:43

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Gisteravond de M3 2019 LR met nog 40km resterend thuis aan de laadpaal gehangen, en om 23:30u in de app op Start Charging gedrukt. Ik zie de status van de paal op blauw springen wat aangeeft dat laden is gestart. Word ik net wakker heb ik om 04:03 een melding van de Tesla app gekregen dat charging is gestopt op 42km… if unexpected, check Controls > Service > Notifications

Net gecheckt en daar zie ik vannacht idd allemaal meldingen over contact verloren met laadpaal. Net kabel ontkoppelt en een nieuwe laadsessie gestart, maar die had weer hetzelfde issue lijkt.

Kabel nogmaals ontkoppeld en nog een poging gestart en vooralsnog lijkt het nu goed te gaan. Heb dit in 4 jaar nog nooit meegemaakt, eerste keer dat ik nu een probleem heb en met een te lege accu sta om op weg te gaan.

Meer mensen die dit wel eens hebben? Wellicht combinatie met de kou van vannacht?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:44
Ruud2001 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 09:39:
Gisteravond de M3 2019 LR met nog 40km resterend thuis aan de laadpaal gehangen, en om 23:30u in de app op Start Charging gedrukt. Ik zie de status van de paal op blauw springen wat aangeeft dat laden is gestart. Word ik net wakker heb ik om 04:03 een melding van de Tesla app gekregen dat charging is gestopt op 42km… if unexpected, check Controls > Service > Notifications

Net gecheckt en daar zie ik vannacht idd allemaal meldingen over contact verloren met laadpaal. Net kabel ontkoppelt en een nieuwe laadsessie gestart, maar die had weer hetzelfde issue lijkt.

Kabel nogmaals ontkoppeld en nog een poging gestart en vooralsnog lijkt het nu goed te gaan. Heb dit in 4 jaar nog nooit meegemaakt, eerste keer dat ik nu een probleem heb en met een te lege accu sta om op weg te gaan.

Meer mensen die dit wel eens hebben? Wellicht combinatie met de kou van vannacht?
Lijkt me eerder een laadpaal issue? Heb je ook een andere geprobeerd?

Verwijderd

Ik heb dit de laatste dagen ook paar keer gehad met mijn M3 highland. Na de foutmelding ging de auto alleen wel vanzelf weer laden zonder dat ik er iets aan gedaan had.

• Sander
  • Niet online

Je zegt er niet bij wat voor paal het is en of het vaste of losse kabel is. Maar ik heb dit met losse kabel wel eens gehad bij publieke laadpunten en dan was even opnieuw aansluiten de oplossing, leek dan toch geen goed contact te maken

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 18:57

Even met de granny charger proberen, dan weet je of het aan de paal of de auto ligt.

Weest uiteraard voorzichtig met verlengsnoeren.

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-10 12:25
Een vraagje, hoe spuiten jullie de auto af in een wasbox? Ik doe de auto op slot, maar als ik maar even in de buurt kom van de laadklep gaat ie open, zelfs als ik niet de volledige hogedruk er op zet. Moet ik dan bluetooth telefoon uitzetten zodat de auto niet weet dat ik er ben?

Dit is echt wel lastig.

Tesla Model 3 RWD (2023)

• Jeroenneman

Jeroenneman

cacofant schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:48:
Een vraagje, hoe spuiten jullie de auto af in een wasbox? Ik doe de auto op slot, maar als ik maar even in de buurt kom van de laadklep gaat ie open, zelfs als ik niet de volledige hogedruk er op zet. Moet ik dan bluetooth telefoon uitzetten zodat de auto niet weet dat ik er ben?

Dit is echt wel lastig.
Carwash mode is hiervoor uitgevonden. Die vergrendelt de laadklep.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-10 12:25
Oke dat had ik nog niet ontdekt :-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:09
Vandaag mijn "oude" ICE scakelbak even leeggehaald en schoongemaakt. Moest er dus ook een stukje mee rijden. Vergeet je toch bijna te remmen? Reg breaking zit er al helemaal in na een week (eigenlijk na een dag al)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Ifreerider
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 05-11 22:05
Even een newbie vraag, kun je met de menu optie Navigatie vanuit de Tesla App van te voren een bestemming naar je auto sturen? Of is de functie ergens anders voor bedoeld

Ik krijg deze foutmelding als ik het probeer.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IhwBNv0OLMZFqkbcqmXLlDHpT2s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WeIB4n09RrPbj4sB9NG4Wqh3.jpg?f=fotoalbum_large

• Wolly
  • Niet online
Ifreerider schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:36:
Even een newbie vraag, kun je met de menu optie Navigatie vanuit de Tesla App van te voren een bestemming naar je auto sturen? Of is de functie ergens anders voor bedoeld

Ik krijg deze foutmelding als ik het probeer.[Afbeelding]
Ja dat kan. Lukt feilloos bij mij (IOS).

Probeer je het met een adres of een plek?

• warsame
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:14
Schwarz schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:28:
[...]

Heb er hier nu Pirelli P Zero winterbanden onder. Hier lijkt de velg minder uit te steken. (Je kijkt hier ook niet tussen de wieldop en band door. [Afbeelding]
Mooi die wieldop icm rode logo. Mag ik vragen welke dat zijn? Heb jij misschien de link?

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
warsame schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:56:
[...]

Mooi die wieldop icm rode logo. Mag ik vragen welke dat zijn? Heb jij misschien de link?
Aliexpress staat er vol mee. Zie bijvoorbeeld deze -> link (kies dat wel de matt black)

Tesland verkoopt ze ook (voordeel nederlands ''recht van retour'', nadeel is dat ze veel duurder zijn):
https://www.tesland.com/nl/model-y-wheel-cover-set-2/

Het rode logo is volgens mij een sticker. Maar dat weet ik niet zeker.

Zijn i.i.g. veel mooier dan de standaard zilvere wieldoppen op de MY. Ben nog aan het wachten tot dit soort wieldoppen beschikbaar komen voor de M3 refresh.

[ Voor 12% gewijzigd door spartacusNLD op 02-12-2023 14:07 ]

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EFE_7xbSVyE1on-jsx_R7CWkS40=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NF3IAosO8B9OErBQuJ0NluYJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NO02aGfG7-lwFcRYnHoPJL3f28U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WvW2RpG3eY651Hh3CwrfJwtZ.jpg?f=fotoalbum_tile

Bye bye The New Aero, welkom terug Gemini’s!

Er staat nu 31.000km op de RWD, waarvan zo’n 6-8000 op de winterbanden. De Hankook zomerbanden vanaf fabriek dus zo’n 24.000 km.
Achter had ik nog 4mm over en voor nog 5mm. Achter slijt dus inderdaad harder door aandrijving en regeneratie. Volgend jaar gaan ze er dus omgekeerd weer onder.

Bridgestone LM005 255/50R19 bevalt nog steeds goed, al ga ik na deze set voor een set Michelin CrossClimates als winterbanden denk ik.

Ik wissel al 10 jaar op 1 december, maar dat was dit jaar toch echt te laat, ik reed woensdag (op zomerbanden) over een brug met sneeuw erop bij -1 :o

De LM005 is al een winterband die veel meer focussed op regen/nat en koud dan sneeuw/modder prestatie. Maar wij gaan nooit op wintersport, dus als ik CrossClimates haal kan ik ze er eerder onder gooien, zomer/winterset gelijkmatiger laten slijten en ben ik nooit te laat voor de sneeuw.

50 of stock 45 hoog laat ik afhangen van de prijs, bij de LM005’s scheelde het 250€ op een set waar ik ze haal.

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 02-12-2023 15:02 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Ifreerider
Wolly schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:55:
[...]

Ja dat kan. Lukt feilloos bij mij (IOS).

Probeer je het met een adres of een plek?
Beide. Ik zal nog eens wat experimenteren. Misschien een adblocker of zo

• Ifreerider
Ifreerider schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 15:17:
[...]

Beide. Ik zal nog eens wat experimenteren. Misschien een adblocker of zo
Laadpunten accepteert hij wel. Adressen die ik invoer niet. Vreemd.

• Ruud2001
  • Laatst online: 14:43

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Sander schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:54:
[...]

Je zegt er niet bij wat voor paal het is en of het vaste of losse kabel is. Maar ik heb dit met losse kabel wel eens gehad bij publieke laadpunten en dan was even opnieuw aansluiten de oplossing, leek dan toch geen goed contact te maken
Was mijn eigen laadpunt thuis. Denk idd contact niet helemaal goed, want inmiddels loopt er nu weer een sessie zonder problemen. Vaag dat de app dan pas na 4u een notificatie geeft, zou verwachten dat ie dit al veel eerder zou melden.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:35

Maximus

There is no substitute

Heb de MY nu zo’n 300km. Zit ik nog in een inrijdperiode? T verbruik is naar mijn gevoel erg hoog met 240w/km. Tuurlijk het is koud. Alleen bij de proefrit eind oktober zat ik met gewoon rijden en dezelfde config op 200w/km.

De Q4 die ik hiervoor had deed het met 210w/km een stuk beter tov huidig verbruik.

PhD i.o.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Maximus schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 15:50:
Heb de MY nu zo’n 300km. Zit ik nog in een inrijdperiode? T verbruik is naar mijn gevoel erg hoog met 240w/km. Tuurlijk het is koud. Alleen bij de proefrit eind oktober zat ik met gewoon rijden en dezelfde config op 200w/km.

De Q4 die ik hiervoor had deed het met 210w/km een stuk beter tov huidig verbruik.
Je hebt zelf het antwoord gegeven je kunt die 2 periodes niet met elkaar vergelijken. :)

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Slasher schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 15:52:
[...]

Je hebt zelf het antwoord gegeven je kunt die 2 periodes niet met elkaar vergelijken. :)
Hm schade. Haal nu effectief maar zo'n 350km uit de 533km projected. Hopelijk trekt 't nog wat bij. Anders maar vaker de racegame spelen ;)

PhD i.o.

• _eLMo_
  • Niet online
Maximus schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 15:50:

Ik heb laatst met 5 graden celcius en 5 man in de auto 250km gereden (125 heen en 125 terug). Heenweg 100km/h, op de terugweg 120km/h linkerbaan. Gemiddeld 17,25kWh/100km.

Hoog verbruik zie je vooral bij niet voorverwarmen aan de paal in combinatie met kleine stukjes. Je hebt een soort basis verbruik om de auto van <koud> naar 20 graden te brengen. Als je dat aan een paal doet, of je kan het uitsmeren op een langer stuk telt dat minder.

Als je kleine stukjes rijd dus aan de paal opwarmen of bv niet klimatisering gebruiken maar stoel/stuurverwarming (als het je veel boeit).

Je kan in de verbruiksapp in de auto zien waar je stroom heen gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 02-12-2023 16:04 ]

• Maximus

Maximus

There is no substitute

_eLMo_ schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:03:
[...]

Ik heb laatst met 5 graden celcius en 5 man in de auto 250km gereden (125 heen en 125 terug). Heenweg 100km/h, op de terugweg 120km/h linkerbaan. Gemiddeld 17,25kWh/100km.

Hoog verbruik zie je vooral bij niet voorverwarmen aan de paal in combinatie met kleine stukjes. Je hebt een soort basis verbruik om de auto van <koud> naar 20 graden te brengen. Als je dat aan een paal doet, of je kan het uitsmeren op een langer stuk telt dat minder.

Als je kleine stukjes rijd dus aan de paal opwarmen of bv niet klimatisering gebruiken maar stoel/stuurverwarming (als het je veel boeit).
Denk dat daar ook een groot gedeelte aan op gaat. Heb mijn recharge paal nog niet bij huis. Dan kan de voorverwarming vooraf en niet tijdens 't rijden. Tnx.

PhD i.o.

• _eLMo_
  • Niet online
Maximus schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:04:
[...]

Denk dat daar ook een groot gedeelte aan op gaat. Heb mijn recharge paal nog niet bij huis. Dan kan de voorverwarming vooraf en niet tijdens 't rijden. Tnx.
Gewoon je mobile connector ophangen tot die tijd? :) Kun je alleen niet / lastig declareren.

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10 00:23
Vandaag heb ik een testrit gemaakt met de Model Y RWD, nadat ik twee weken geleden een proefrit had gemaakt in de Model 3 HL RWD. De beslissing wordt er niet gemakkelijker op ;) De ruimte van de Y is echt indrukwekkend in vergelijking met de 3, en mijn dochter van 10 zat ook zeker comfortabeler achterin de Y. Echter vond ik dat de 3 echt veel beter reed, vooral omdat de vering van de Y erg stug aanvoelde.
hantheman schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:32:
Vandaag heb ik een testrit gemaakt met de Model Y RWD, nadat ik twee weken geleden een proefrit had gemaakt in de Model 3 HL RWD. De beslissing wordt er niet gemakkelijker op ;) De ruimte van de Y is echt indrukwekkend in vergelijking met de 3, en mijn dochter van 10 zat ook zeker comfortabeler achterin de Y. Echter vond ik dat de 3 echt veel beter reed, vooral omdat de vering van de Y erg stug aanvoelde.
De achterbank en de ruimte waren voor mij ook de reden om voor de Y te gaan. De 3 reed wel net iets lekkerder maar mis hem nu niet meer. Je dochter zal alleen maar groter worden en de zithouding in de 3 is net niks.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
038Robijno schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 01:50:
Zijn er hier mensen die niet met hun auto door de wasstraat heen gaan i.v.m gevoeligheid van de lak?

Vooral met dat zout op de weg, lijkt het mij dat rubbers eerder uitdrogen en dus geluid gaat maken of roest aan de onderkant van de auto kunnen krijgen als men niet door de wasstraat rijdt?
Ik was hem inderdaad met de hand. De vorige was een lease auto, ook zwart, na 2 jaar was ik er klaar mee, een keer door de wasstraat gehaald en altijd spijt van gehad. Die kon ik gelukkig zo weer inleveren, de huidige is wederom zwart, maar eigendom en die blijf ik dus altijd met de hand wassen. Is uiteindelijk maar +- eens per maand 45-60 minuten werk en ik heb toch alle spullen al in huis. Bij de wasstraat in de rij staan, wassen en heen- en terugrijden kosten niet veel minder tijd :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:51
Wat gaat de tijd toch snel, 100K kilometer op mijn M3P uit december 2021. :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tb1mA75Kg7UMoCMjF1jZt2-UMX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Vq2FpNmd93rEMxT1pybD8NZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Taro schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:52:
[...]

Ik was hem inderdaad met de hand. De vorige was een lease auto, ook zwart, na 2 jaar was ik er klaar mee, een keer door de wasstraat gehaald en altijd spijt van gehad. Die kon ik gelukkig zo weer inleveren, de huidige is wederom zwart, maar eigendom en die blijf ik dus altijd met de hand wassen. Is uiteindelijk maar +- eens per maand 45-60 minuten werk en ik heb toch alle spullen al in huis. Bij de wasstraat in de rij staan, wassen en heen- en terugrijden kosten niet veel minder tijd :)
Is een Tesla en een wasstraat geen goede combinatie dan?

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Slasher schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 17:08:
[...]

De zwarte lak van een Tesla en een wasstraat aka krasstraat zijn inderdaad geen goede combinatie. Ik had hiervoor een zwarte Model 3 uit 2019, die lak was zeer slecht. Mijn huidige zwarte Model Y uit 2023 heeft denk ik iets betere lak, maar als ik nu naar de steenslag op de voorkant van de auto kijk en op hoeveel plaatsen ik gewoon de platen eronder zie ipv zwarte lak, dan wil ik niet weten hoe dit er over bijv. 5-6 jaar uit ziet. Iedere keer bij het wassen schrik ik weer even van hoe het er uit ziet. Maar goed, sinds half maart inmiddels 16k km's gereden, voornamelijk snelweg en dan kan je dat ook niet helemaal voorkomen en ik weet niet hoe het er bij een andere auto uit zou zien. Als je ze door de wasstraat trekt dan kijk je toch minder naar iedere cm2, bij vorige auto's ook totaal niet mee bezig geweest want altijd lease geweest en dan lever je ze gewoon weer in ipv dat je er zo goed mogelijk voor probeert te zorgen.

O.a. de witte lak van Tesla is weer beter dan de zwarte, dus is voornamelijk een issue met de zwarte kleur.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Jeroenneman

Jeroenneman

Slasher schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 17:08:
[...]

De zwarte lak van Tesla is eigenlijk nergens een goede combi mee.

Ik heb krasjes van een keertje een kartonnen verhuisdoos over de achterdrempel heen schuiven.

• DrDeJe
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-07 13:57

Wat bij mij heeft geholpen is even via de website je Tesla account een reset geven (WW mag hetzelfde blijven). Hierdoor worden alle uitgegeven certificaten beëindigd.

Zelf had ik een aantal apps toegang gegeven tot m'n Tesla. Later de apps weer weg gegooid. Maar blijkbaar blijft er dan een certificaat achter.

Na de reset geen problemen meer gehad. 👍

Tesla model 3 2019 Long Range

Pagina: 1 ... 178 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: