Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 177 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.198 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:47
BigSmurf schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:32:
[...]
RWD (SR) en met dit weer 350km halen is gewoon supernetjes. Ik zit met de SR+ 2021 na 70k km op gemiddeld 163 wh/km, zomer en winter, maar ik rij ook zelden zuinig. Liever halverwege even bijladen en lekker doorkachelen.

Gisteren 240km gereden en 8% over (vanaf 100% voorverwarmd). Combinatie files, druk verkeer (max 90 km/h) en terug grotendeels vrij baan (140 km/h). Dacht iets van 190 wh/km gemiddeld. Als ik overal netjes maximaal 100 km/h zou rijden, dan had dat wel richting de 170 wh/km gekund. :)
Ik heb gister een retourtje van Groningen naar Kleve gedaan in mijn M3 RWD uit juni 2023. Met 100% vertrokken, met 41% in Kleve aangekomen (227,6km), daarna op de terugweg bij Zwolle geladen, waar ik met 7% aankwam. In totaal dus 340,3km met 93%, waarbij ook voorverwarmd werd voor de supercharger.

Volgens Tessie met deze gemiddeldes:
Heenreis was gemiddeld 156 Wh/km
Terugreis tot Zwolle 175 Wh/km (hoger door voorverwarmen)
en Zwolle naar Groningen 139 Wh/km

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:42
hsb85 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:31:
[...]
Ik heb gister een retourtje van Groningen naar Kleve gedaan in mijn M3 RWD uit juni 2023.
Oeh die zou ik via de A31 autobahn hebben gedaan :9 8)

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:47
Radiodurans schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:45:
[...]

Oeh die zou ik via de A31 autobahn hebben gedaan :9 8)
dat zou 60km extra zijn en bij vMax 45min langer. misschien dat ik de volgende keer dit wel ga doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PdeBie schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:38:
[...]

Huh? Je kan toch in je spiegels en op je scherm kijken of je niet te dicht bij de stoeprand zit? :?
Bovendien heb je stoeprandherkenning in Tesla Vision Park Assist. Dan blijf je zeker weten ver genoeg weg van de stoeprand... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_1975
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-09 18:16
spartacusNLD schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:33:
[...]

Ik heb daar ook al gezocht 8)7 Ik heb ook geen FSD, en het is ook een M3 highland.

Zou je kunnen aangeven waar het exact zou moeten staan? Op welke software versie zit jij?
Net gekeken. Het is echt weg. Vast door software update. In ieder geval zijn alle obstakels, verkeerslichten goed weergegeven. Daarvoor was die optie vereist. Nu niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:23
spartacusNLD schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:15:
[...]

Weer een update gehad:

Op de 3 plekjes steenslag en de kras rechtsachter na gaan gekke dingen tegengekomen. Steenslag is gefixt en de kras is er uit. Verder veel krasjes van het polijsten door Tesla. Moet de voorbumper nog. Morgenochtend nalopen en de "gemiste" krassen eruit halen. Daarna voorbereiding voor de coating welke ik morgenmiddag verwacht te plaatsen.

Voor de mensen die nog een Tesla moeten afhalen. Goed inspecteren, en neem iets van een goede lamp mee om steenslag te controleren. Let ook op krassen (transportschade) en slecht polijstwerk. Het was me ondanks de goed verlichte hal in Tilburg niet opgevallen.
Hoe dun was de lakdikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:34

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Zal eens vragen vrijdag.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 20:45
Maximus schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:40:
Gisteren mijn Model Y Long Range AWD geleverd gekregen. Nog nooit bij een auto zo veel positieve opmerkingen gehad over de kleur en de combinatie tussen kleur en velgen. De eerste 60km staan er op en met veel plezier gereden.

Binnenkort komen de winterbanden op de zomervelgen en ga ik ook de spatlappen voor aanbrengen. De bakjes in het interieur heb ik gisteren er in gedaan:

[Afbeelding]
Fantastische kleur EN, je ziet ze (nog?) niet veel. Deze staat bij mij zeker ook op de nominatie eind volgend jaar. Al weet ik niet of ik me over de drempel heen krijg. Ik vind een meerprijs van 3800 euro wel heel veel voor een andere kleur, ondanks dat t plaatje is :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
ybos schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:31:
[...]

Fantastische kleur EN, je ziet ze (nog?) niet veel. Deze staat bij mij zeker ook op de nominatie eind volgend jaar. Al weet ik niet of ik me over de drempel heen krijg. Ik vind een meerprijs van 3800 euro wel heel veel voor een andere kleur, ondanks dat t plaatje is :Y
Meerprijs Midnight Cherry Red is € 3200,- . Veel geld en met die velgen erbij kom je op € 5500,- extra. Ik heb deze kleur en Aliexpress wieldoppen die op die velgen lijken, stuk goedkoper, en dat ziet er prima uit.
Ik heb de auto nu 6 maanden en ben zeer tevreden. Ik krijg ook nog steeds veel complimenten over de kleur van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Mackeessie schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:40:
[...]

Meerprijs Midnight Cherry Red is € 3200,- . Veel geld en met die velgen erbij kom je op € 5500,- extra. Ik heb deze kleur en Aliexpress wieldoppen die op die velgen lijken, stuk goedkoper, en dat ziet er prima uit.
Ik heb de auto nu 6 maanden en ben zeer tevreden. Ik krijg ook nog steeds veel complimenten over de kleur van de auto.
Zou zweren 3800 maar je hebt gelijk, dan nog vind ik het een stevige klap geld voor een ander mengseltje verf :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:54

Maximus

There is no substitute

ybos schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:31:
[...]

Heb zelf ook wel getwijfeld. Zeker om de prijs. Maar weer een witte. Weer een grijze. Nee dan kleur ik liever buiten de lijntjes 😉

De verkoper in Groningen zei “je hebt niet bezuinigd, had hem graag nog een tijdje in de showroom gehad”. Dan weet je een te dure maar mooie keuze 😉

[ Voor 13% gewijzigd door Maximus op 29-11-2023 21:06 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:54

Maximus

There is no substitute

Dutchlimits schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:16:
Tesla Groningen had mijn Tesla Model 3 (pearl white) bij een professionele poetsbedrijf laten poetsen en was qua lak nagenoeg perfect afgeleverd. Geen swirls o.i.d. te bekennen.

Kreeg zelfs uitgebreid een half uur van een medewerker uitleg en de gelegenheid om vragen te stellen.

Lijkt er ook op dat het per locatie enorm verschilt. Bij Groningen is het dus erg goed geregeld.

Stond er zo bij in Groningen tijdens het afleveren (met een volle batterij)
[Afbeelding]
Mijn MY stond op de achtergrond 😂

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lochnes schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:14:
[...]

ik moet zeggen dat de Tesla Y echt een brute kachel heeft. Die warmtepomp klinkt als een straaljager van buiten maar ik ken maar weinig auto”s die zo snel zo goed ontwasemen en warm worden.
Je zou bijna die ruitewissers vergeten….
Was wel een voordeel van de Model 3 uit 2019 moet ik zeggen. Durf de Y bijna niet aan te zetten op de oprit. :) De 3 was overigens ook nog sneller op temperatuur.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
Maximus schreef op woensdag 29 november 2023 @ 21:08:
[...]

Mijn MY stond op de achtergrond 😂
Dat is wel toevallig haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
Lochnes schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:14:
[...]

ik moet zeggen dat de Tesla Y echt een brute kachel heeft. Die warmtepomp klinkt als een straaljager van buiten maar ik ken maar weinig auto”s die zo snel zo goed ontwasemen en warm worden.
Je zou bijna die ruitewissers vergeten….
Had ik met mijn highland ook laatst dat die zo hard bezig ging dat ik het zelfs voelde resoneren door de auto heen voor de eerste paar tellen.. geen idee of het gebruikelijk is maar het was maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Inspired schreef op woensdag 29 november 2023 @ 21:19:
[...]

Was wel een voordeel van de Model 3 uit 2019 moet ik zeggen. Durf de Y bijna niet aan te zetten op de oprit. :) De 3 was overigens ook nog sneller op temperatuur.
Mijn vrouw slingerde 'm vanochtend aan om de sneeuw van de ruiten te halen. Ik werd er boven in bed wakker van, raam stond op een kier. Gelukkig vrijstaand met een eigen oprit, je zou je schamen om dit aan te zetten in je Vinex-wijk met de auto aan de straat.

Overigens klaagde ze wel dat de achterruit na 25 minuten nog half aangeslagen was, ondanks dat de sneeuw wel gesmolten was.

En wel annoying dat je de voor/achterruitverwarming niet los in de app aan kunt zetten door erop te klikken in dat plaatje van boven, waar je ook stoel- en stuurverwarming in aan zet. Alleen de ontdooistand is beschikbaar, maar dan loopt de binnentemperatuur in een paar minuten naar 28 graden :X

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
Kwam vanochtend op de A1 richting Amersfoort een vrachtwagen met oplegger met daarop 6 nieuwe MY's tegen.. allemaal wit. Ben ik toch weer blij met m'n kleurtje :)

Vandaag lange dag + avond op het werk. Voor het eerst het voorverwarmen echt goed kunnen testen. Zag genoeg collega's driftig krabben en ik kon zo wegrijden. De handgrepen van de deuren gingen wel wat stroefjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

coelho schreef op woensdag 29 november 2023 @ 21:48:
[...]

Mijn vrouw slingerde 'm vanochtend aan om de sneeuw van de ruiten te halen. Ik werd er boven in bed wakker van, raam stond op een kier. Gelukkig vrijstaand met een eigen oprit, je zou je schamen om dit aan te zetten in je Vinex-wijk met de auto aan de straat.
Ik zet ‘m gewoon aan hoor, ondanks dat hij hier in de straat van onze Vinex-wijk staat :)

De buren laten ondertussen de motor van hun auto draaien.

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:10
coelho schreef op woensdag 29 november 2023 @ 21:48:
[...]
Overigens klaagde ze wel dat de achterruit na 25 minuten nog half aangeslagen was, ondanks dat de sneeuw wel gesmolten was.

En wel annoying dat je de voor/achterruitverwarming niet los in de app aan kunt zetten door erop te klikken in dat plaatje van boven, waar je ook stoel- en stuurverwarming in aan zet. Alleen de ontdooistand is beschikbaar, maar dan loopt de binnentemperatuur in een paar minuten naar 28 graden :X
De achterruit is ook erg nat van buiten vaak. Daar werkt de verwarming niet goed genoeg voor. Helaas ontbreekt een ruitenwisser. Dus pas als je buiten de bebouwde kom komt waait het er af in mijn ervaring.

Als ik met koud weer het gewone verwarmen aan zet in de app dan kleuren de voorruit en achterruit beide rood. Lijkt me prima.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:00
GekkeRipper schreef op donderdag 30 november 2023 @ 06:31:
[...]

De achterruit is ook erg nat van buiten vaak. Daar werkt de verwarming niet goed genoeg voor. Helaas ontbreekt een ruitenwisser. Dus pas als je buiten de bebouwde kom komt waait het er af in mijn ervaring.

Als ik met koud weer het gewone verwarmen aan zet in de app dan kleuren de voorruit en achterruit beide rood. Lijkt me prima.
Dat is prima, maar ervaring leert dat wanneer het gevroren heeft of gesneeuwd de stand ontdooien sneller werkt. Dan staat alles op 'hi' en bij verwarmen heb je hem waarschijnlijk op 20 graden of iets in die regionen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
Oekol schreef op donderdag 30 november 2023 @ 07:05:
[...]

Dat is prima, maar ervaring leert dat wanneer het gevroren heeft of gesneeuwd de stand ontdooien sneller werkt. Dan staat alles op 'hi' en bij verwarmen heb je hem waarschijnlijk op 20 graden of iets in die regionen.
Ik durf die ontdooi stand niet te gebruiken, nadat ik berichten ben tegengekomen van ruiten die opeens beginnen te scheuren.

Zelfs "live" gefilmd: YouTube: Windscreen cracked from preheating the wrong way. Bjorn had dan wel steenslagschade. Dus of je met een "schadevrij" raam ook scheuren krijgt, weet ik eerlijk gezegd niet..

[ Voor 22% gewijzigd door turkeyhakan op 30-11-2023 07:58 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:03
turkeyhakan schreef op donderdag 30 november 2023 @ 07:55:
[...]

Ik durf die ontdooi stand niet te gebruiken, nadat ik berichten ben tegengekomen van ruiten die opeens beginnen te scheuren.

Zelfs "live" gefilmd: YouTube: Windscreen cracked from preheating the wrong way. Bjorn had dan wel steenslagschade. Dus of je met een "schadevrij" raam ook scheuren krijgt, weet ik eerlijk gezegd niet..
Ik heb het nooit gehad, maar als het een privé aankoop is zou ik inderdaad toch voorzichtig zijn. Liever een half uurtje op 20 dan volle bak op high.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:00
Eens eens. Maar als je raam dus al zwakker is door steenslag of een putje zelfs is het wellicht ook niet zo slim om volle bak te verwarmen van binnen. 9/10 gebruik ik zelf ook de normale verwarm stand. Soms komt 't voor dat ik 't vergeten ben, dan moeten we volle bak.

Overigens is de app met UI6 en Android 14 een minder prettige samenwerking. Vele foutmeldingen met preheaten. Na 4x wilde ik 't doen op werk mobiel of die van m'n vrouw en deed die 't uiteindelijk. Niet chill.

[ Voor 28% gewijzigd door Oekol op 30-11-2023 08:04 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
STIMPPYYY schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:01:
[...]

Ik heb het nooit gehad, maar als het een privé aankoop is zou ik inderdaad toch voorzichtig zijn. Liever een half uurtje op 20 dan volle bak op high.
Ik maak geen onderscheid tussen mijn lease en privé Tesla :-) Ga er net zo netjes mee om als toen ik zelf een Y had.

Ik heb wel eens gehad dat de laadunit was bevroren. Dan is de ontdooi stand wel weer handig, want alleen in die stand wordt de laadunit ook verwarmt (bijzonder eigenlijk).

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 12:49
Ik wist niet dat de Model 3 zooo laag was..Gisteren bij oprijden van een oprit bij iemand (echt steil omhoog, met aan het einde een afvlakking) een schrapend geluid aan de onderkant, meteen gestopt. Volgens mij heb ik iets van die "vinnen" in de zwarte afdekkap nu beschadigd (voorbumper en achterbumper). Moet ik nu naar een Service center? Buitenkant zie je er niets van, er is geen lak beschadigd gelukkig.

Weer een leermomentje :-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 29 november 2023 @ 21:19:
[...]

Ik zet 'm gewoon aan hoor, vooral op dagen zoals vandaag. Het is dat, of SCHRAAP SCHRAAP geluiden :+
Straaljager niveau is ook maar de eerste paar seconden tot de warmtepomp een beetje temperatuur ziet.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 18-09 20:05
Kreeg zojuist de deuren van de Y met moeite open. Na een paar tikken op de deurklinken en wat duwen op de deur open gekregen.
Bij m'n vorige autos vette ik de rubbers in. Bij de Tesla nog niet gedaan omdat ik geen vette ramen wil. (Vorige autos hadden deurlijsten)

Tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:25
Schwarz schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:31:
Kreeg zojuist de deuren van de Y met moeite open. Na een paar tikken op de deurklinken en wat duwen op de deur open gekregen.
Bij m'n vorige autos vette ik de rubbers in. Bij de Tesla nog niet gedaan omdat ik geen vette ramen wil. (Vorige autos hadden deurlijsten)

Tips?
Via de app de deur ontgrendelen ;)

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15

ScreamGT

joejoe

Auto ontdooien/voorverwarmen voor je weggaat? Doe ik in de winter standaard elke ochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Tips?
Gewoon die Valma stick gebruiken. Ik krijg er geen vette ramen van.
_eLMo_ schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:16:
[...]

Ik zet 'm gewoon aan hoor, vooral op dagen zoals vandaag. Het is dat, of SCHRAAP SCHRAAP geluiden :+
Straaljager niveau is ook maar de eerste paar seconden tot de warmtepomp een beetje temperatuur ziet.
Ik zet hem ook wel aan hoor maar blijf het wel een flink kabaal vinden. Bij mij blijft hij flink blazen. Zelfs onder het rijden.

Tips?
De rubbers zijn bij mij het probleem nooit geweest. Deurklink vaak, dat is op te lossen door met een gebalde vuist ertegen te slaan. Heel soms zit het raam vast. Dat is kwestie van langer voorverwarmen. Blijft een auto die voor de zon gemaakt is. :)

• Peter_1975
M3 Highland rijdt heerlijk en vooral automatisch voorverwarmen is geweldig. Jas én handschoenen zijn niet meer nodig. Gebruiken jullie de beschermfolie voor je voorruit tegen invriezen/sneeuw?

• turkeyhakan
Peter_1975 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:04:
Gebruiken jullie de beschermfolie voor je voorruit tegen invriezen/sneeuw?
:'(

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:29
Peter_1975 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:04:
M3 Highland rijdt heerlijk en vooral automatisch voorverwarmen is geweldig. Jas én handschoenen zijn niet meer nodig. Gebruiken jullie de beschermfolie voor je voorruit tegen invriezen/sneeuw?
Welke beschermfolie?

Ik verwarm nu een kwartier voor ipv 5 min. Lukt perfect.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Peter_1975
Hehe. Ik deed het altijd voor mijn vorige ICE auto. Ik denk dat het eigenlijk niet meer nodig is. Ook omdat mijn folie geen magnetisch bevestiging heeft, wil ik het niet meer gebruiken. Vandaar de vraag.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

figo schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:59:
Excuus, bedoel Wh/Km

Ik rij op winterbanden en met de ramen dicht ;)
Het betreft een SR, Vorige week naar schiphol zat ik op 350Wh/Km

Hier een fototje die ik nu net heb gemaakt.
Sinds het opladen heb ik alleen in de stad gereden

[Afbeelding]
350Wh/km is echt bizar. Heb je dat ook op echt langere ritten? Korte ritjes (minder dan 30km) zijn niet echt goede graadmeters, omdat er teveel variatie inzit.

Mijn stokoude Model 3 uit 2019 haalde gisteravond met buitentemp 2 graden, snelheid op de TACC met 140 ongeveer 250-260 Wh/km over 100+ km gemeten. Ik zou verwachten dat een nieuwe Highland op langere afstanden, met een fiks lagere snelheid en efficiënte warmtepomp onder de 200 Wh/km duikt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Radiodurans
_eLMo_ schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:16:
[...]. Het is dat, of SCHRAAP SCHRAAP geluiden :+
Precies dat, word nu elke ochtend wakker van de buurmannen (m/v) die hun auto’s schrapen. Krijg dan echt de neiging om de defrost modus van mijn Y aan te zetten en me om te draaien :+

• Sjagga
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Sinds de eerste herinnering aan de winter en bevroren deurklinken ben ik n.a.v. de tips hier ook aan de slag gegaan met de ontdooi modus en het via de app openen van de deur; werkt perfect. Erg blij mee!

Verder qua verbruik valt het mij alles mee als ik de getallen zie die hier langskomen. Ik rij inmiddels een maand in de highland LR en haal gemiddeld 146 Wh/km. En dan is dan inclusief alle lolligheid die bij een nieuwe auto komt kijken ;) Stukken snelweg met max, 110 km/u is 130Wh/km ook geen probleem.

Overigens las ik hier ook wat reacties over slecht polijstwerk bij oplevering, mij valt nu constant op dat bovenop de achterklep een heel stel ondiepe krasjes zit, waarschijnlijk om dezelfde reden. Zonde. Ik heb contact opgenomen met locatie Utrecht, waar de auto afgeleverd is, ben benieuwd wat ze nog voor me kunnen betekenen.

Vanochtend trouwens de winterbanden eronder laten zetten; was best hilarisch om te zien hoe de monteur geen idee had hoe de auto in de achteruit moest, zonder hendels en knoppen :')

• Schwarz
KeesPimelmees schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:35:
[...]

Via de app de deur ontgrendelen ;)
Dat deed ik voor de bestuurdersdeur maar bleef plakken aan het raam. ;)

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:25
Schwarz schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:01:
[...]

Ah ja, ik verwarm standaard de auto voor dus heb dat probleem dan nooit (alleen de deurklinken dus).
Was dat in jouw geval ook zo? Dan is het namelijk wel interessant wanneer voorverwarmen ook niet voldoende zou zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjagga schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:49:
Sinds de eerste herinnering aan de winter en bevroren deurklinken ben ik n.a.v. de tips hier ook aan de slag gegaan met de ontdooi modus en het via de app openen van de deur; werkt perfect. Erg blij mee!

Verder qua verbruik valt het mij alles mee als ik de getallen zie die hier langskomen. Ik rij inmiddels een maand in de highland LR en haal gemiddeld 146 Wh/km. En dan is dan inclusief alle lolligheid die bij een nieuwe auto komt kijken ;) Stukken snelweg met max, 110 km/u is 130Wh/km ook geen probleem.

Overigens las ik hier ook wat reacties over slecht polijstwerk bij oplevering, mij valt nu constant op dat bovenop de achterklep een heel stel ondiepe krasjes zit, waarschijnlijk om dezelfde reden. Zonde. Ik heb contact opgenomen met locatie Utrecht, waar de auto afgeleverd is, ben benieuwd wat ze nog voor me kunnen betekenen.

Vanochtend trouwens de winterbanden eronder laten zetten; was best hilarisch om te zien hoe de monteur geen idee had hoe de auto in de achteruit moest, zonder hendels en knoppen :')
Over dat polijstwerk: misschien beter om ermee naar een reputabele detailer te gaan. Wat ik zelf niet zou willen is dat dezelfde klunzen die er de eerste keer een potje van maakten daarna nog een keer met een polijstmachine aan de slag gaan...

Hier zijn dinsdag de winterbanden geplaatst; nog nooit eerder zo goed uitgekomen qua planning...

• 11leon
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik heb het topic nog eens doorgespit, is er iemand met all season banden onder de MY die wat kan vertellen wat dit met het verbruik/range tov de meegeleverde banden heeft gedaan? En met welke band dit dan was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
bilgy_no1 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:18:
[...]
Over dat polijstwerk: misschien beter om ermee naar een reputabele detailer te gaan. Wat ik zelf niet zou willen is dat dezelfde klunzen die er de eerste keer een potje van maakten daarna nog een keer met een polijstmachine aan de slag gaan...
Kan ik bevestigen. Ik kreeg dit door van de detailer vanmorgen:

Ik heb 95% van de mishandelingen door Tesla eruit gekregen zonder de lakdikte nog verder te verminderen. Die gasten daar moeten gewoon stoppen met de poetsbeurten.

Extra opmerking hierbij ook dat veel grote merken dit niet goed doen. Het lijkt dus in dit topic alsof het een specifiek Tesla issue is. Maar dat is dus niet zo.

Verder:
Polijst werk is klaar, na de lunch de primer voor de coating er op. Daarna de coating op de ruiten aanbrengen en eind middag / begin avond de coating voor de lak erop. hij is nu al zwart, met de primer wordt hij nog dieper zwart en met de Gyeon MOHS en de Gyeon Synchro wordt hij nog dieper zwart.

Morgen maar is wat foto's schieten 8)

[ Voor 29% gewijzigd door spartacusNLD op 30-11-2023 12:16 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:32
M3, 2023, rwd: Krijg echt het heen en weer van de ruitenwissers. Na steenslag en barst precies over het sensorscherm boven aan de voorruit en na vervanging door Tesla zelf, blijft de auto denken dat het motregent. En maar zwaaien voor je ogen. Af en toe wel uit maar dan bij start rit weer vrolijk aan. Gelukkig neemt service het na drie berichten serieus en komt de ranger langs. Eerst het gebruikelijke gezeur over software en problemen etc. Verder raar dat met de mist van vanochtend de lichten niet automatisch aangaan maar wel de PA die meldt dat de snelheid omlaag moet vanwege slecht zicht. Ik merkte dat als ik vlak achter een auto rijd, de snelheid wel op niveau blijft. Geen idee trouwens wat volgens Tesla en veilige snelheid is want hij bleef maar remmen. Verder waren de portierhandels bevroren maar werkt de app prima om de deur open te zetten. Ook merkte ik dat regenaratief remmen lang uitblijft. Toch wel 60 km gereden en voorverwarmt maar de hele rit het groene symbool. Is dit herkenbaar allemaal? Behalve dan misschien de wissers?

• Valentijn
  • Laatst online: 30-04 16:38
Het youtube algoritme gaf me vandaag deze duitse video. Ze gaan dieper in op de techniek (verschillen tussen de oude en nieuew M3). Aanrader, helaas geen ondertitels maar prima te verstaan.

YouTube: Model 3 Highland- Das ist NEU unter dem Blech! Und diese eine Sache....

Keep it cool

• Valentijn
  • Laatst online: 30-04 16:38
DanielAlm schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:17:
M3, 2023, rwd: Krijg echt het heen en weer van de ruitenwissers. Na steenslag en barst precies over het sensorscherm boven aan de voorruit en na vervanging door Tesla zelf, blijft de auto denken dat het motregent. En maar zwaaien voor je ogen. Af en toe wel uit maar dan bij start rit weer vrolijk aan. Gelukkig neemt service het na drie berichten serieus en komt de ranger langs. Eerst het gebruikelijke gezeur over software en problemen etc. Verder raar dat met de mist van vanochtend de lichten niet automatisch aangaan maar wel de PA die meldt dat de snelheid omlaag moet vanwege slecht zicht. Ik merkte dat als ik vlak achter een auto rijd, de snelheid wel op niveau blijft. Geen idee trouwens wat volgens Tesla en veilige snelheid is want hij bleef maar remmen. Verder waren de portierhandels bevroren maar werkt de app prima om de deur open te zetten. Ook merkte ik dat regenaratief remmen lang uitblijft. Toch wel 60 km gereden en voorverwarmt maar de hele rit het groene symbool. Is dit herkenbaar allemaal? Behalve dan misschien de wissers?
Ik ben er recent achter gekomen dat mijn 2023 M3 geen traditionele 'regensensor' heeft, maar een inschatting doet op basis van het camerabeeld. Er waren ooit zelfs plannen om een 'neural network' te maken waarbij tesls's met elkaar overlegde in real time, hoe hard het regende.

In de praktijk werkt die camera alles behalve lekker. Tesla noemt de automatische wissers dan ook 'beta', en komt daarmee weg met de klachten. Ik heb zelf in de wintermaanden de ruitenwisser snelkoppeling in mijn hotkeys gezet, zodat ik makkelijk kan switchen. Ik zit zelf vaak op uit/handmatig aan,

Daarnaast is het goed om te weten dat de 2023 M3 geen radar meer heeft, alles gaat op de camera's. (lees: tesla vision). Daarom is het logisch dat de auto minder hard wil AP'en in de mist, hij ziet immers net zo veel als jij.

[ Voor 6% gewijzigd door Valentijn op 30-11-2023 12:23 ]

Keep it cool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiodurans
11leon schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:08:
Ik heb het topic nog eens doorgespit, is er iemand met all season banden onder de MY die wat kan vertellen wat dit met het verbruik/range tov de meegeleverde banden heeft gedaan? En met welke band dit dan was?
Volgende week komen de Vredestein Quatrac Pro EV onder mijn 19’’ MYLR. Het lijkt me alleen lastig om het gebruik te vergelijken in de winter omdat ik de auto pas sinds de lente heb. Volgend jaar na de zomer heb ik pas voldoende data vrees ik. En dat is dan nog maar n=1. Beter is als er een aantal grote reviews verschijnen. In het laatste filmpje van Tyre Reviews gaf hij aan dat hij dat wel van plan was zodra hij de nieuwe Hankook all-season EV’s in handen had.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:19
DanielAlm schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:17:
Mijn raam is nog als nieuw en mijn Model Y denkt ook 9/10 keer dat het regent :P

De regensensor, tesla vision en de uiterst teleurgestelde service van afgelopen week bij de SeC in Eindhoven waar ik heen ging om klachten op te laten lossen en door het onkundig personeel zijn de klachten alleen maar erger geworden. hebben mij doen besluiten om mijn m3 highland bestelling te annuleren en mijn 4 maand oude model Y te verkopen.

Al zeker 4 jaar filmpjes van (tesla)Björn gekeken en mijn volgende auto moest zeker een Tesla worden. Na 4 maanden moet ik concluderen dat het mijn meest teleurstellende nieuwe auto tot nu toe is.

Ik begrijp waarom er zoveel liefhebbers zijn, zeker als je een auto geleverd hebt gekregen zonder klachten, als er eenmaal klachten zijn nemen ze je niet serieus helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@DanielAlm dit is gewoon standaard gedrag hoor. Mijn auto doet hetzelfde. Sinds Vision is het ook weer slechter geworden imho. In het verleden met de 3 had ik in de tijd met de werkende radar een stuk minder issues. Het blijft toch wat sneu werk. Net als de parkeer "sensoren" waar je nu standaard een melding krijgt dat deze waarschijnlijk niet accuraat zijn als het maar iets nat/donker is.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
Schwarz schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:01:
[...]

Is ook logisch, app ontgrendelen helpt als je deurhendel vast zit, maar de ruit zit dan natuurlijk nog steeds vastgevroren aan de rubbers. Ik kijk in de ochtend als ik beneden kom altijd even of ik moet verwarmen, dan is het eigenlijk nooit een probleem als je bij de auto komt.

• DaCoTa
  • Laatst online: 19-09 21:33
spartacusNLD schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:13:
Gezien de ongewijzigde afmeting van het touchscreen zou deze screenprotector van Spigen ook moeten passen op de vernieuwde model 3 neem ik aan?[/s]

Gevonden: Screenprotector niet compatibel met Tesla Model 3 Highland (2024), Model Y (2024)
Wat is er veranderd aan het scherm van de Model Y voor 2024?

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
DaCoTa schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:25:
[...]
Ik heb geen idee :P

Het stukje tekst komt van amazon

[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 30-11-2023 13:26 ]

• Tommie12
schumi1986 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:49:
[...]

Mijn raam is nog als nieuw en mijn Model Y denkt ook 9/10 keer dat het regent :P

De regensensor, tesla vision en de uiterst teleurgestelde service van afgelopen week bij de SeC in Eindhoven waar ik heen ging om klachten op te laten lossen en de Poolse arbeiders de klachten alleen maar erger hebben gemaakt hebben mij doen besluiten om mijn m3 highland bestelling te annuleren en mijn 4 maand oude model Y te verkopen.

Al zeker 4 jaar filmpjes van (tesla)Björn gekeken en mijn volgende auto moest zeker een Tesla worden. Na 4 maanden moet ik concluderen dat het mijn meest teleurstellende nieuwe auto tot nu toe is.

Ik begrijp waarom er zoveel liefhebbers zijn, zeker als je een auto geleverd hebt gekregen zonder klachten, als er eenmaal klachten zijn nemen ze je niet serieus helaas.
Wat hebben ze dan gedaan in Eindhoven?
Moet toch nogal stevige blunder zijn om je te doen besluiten je verlies te nemen op een 4 maand oude auto?

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 12:00
DaCoTa schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:25:
[...]

Zullen ze daar het Chinese model met het vernieuwde interieur mee bedoelen? Die zal wel net als de Highland een iets groter scherm hebben.

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
GekkeRipper schreef op donderdag 30 november 2023 @ 06:31:
Klopt, maar je kunt ze in tegenstelling tot stoel- en stuurverwarming niet apart aan en uit zetten in de app.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
SiErRa schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:49:
[...]

Zullen ze daar het Chinese model met het vernieuwde interieur mee bedoelen? Die zal wel net als de Highland een iets groter scherm hebben.
Vast niet, mijn nieuw te leveren Y staat ook op modeljaar 2024 volgens de VIN.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

[...]

De regensensor, tesla vision en de uiterst teleurgestelde service van afgelopen week bij de SeC in Eindhoven waar ik heen ging om klachten op te laten lossen en de Poolse arbeiders de klachten alleen maar erger hebben gemaakt hebben mij doen besluiten om mijn m3 highland bestelling te annuleren en mijn 4 maand oude model Y te verkopen.

Balen voor je. Hoop dat je elders meer geluk hebt. Ben zelf eigenlijk heel tevreden over de overstap van Hyundai Ioniq 5 naar Tesla Model Y RWD.

Heb nog maar 1x een service nodig gehad in bijna een jaar tijdv was een steentje in de remklauw gekomen, dus niet eens een gebrek van de auto. Service was snel en voor de deur terwijl ik niet eens thuis hoefde te zijn (boutsleutel in de achterbak gelegd en op afstand geopend toen de ranger voor de deur stond)...

In dezelfde hoeveelheid tijd stond ik al 5x bij de Hyundai dealer op de stoep naast een juridische strijd over niet geleverde features. Dat was ook een privé aankoop, dus ik snap wel hoe je je voelt als het niet aan je verwachtingen voldoet.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:15
spartacusNLD schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:10:
[...]

Kan ik bevestigen. Ik kreeg dit door van de detailer vanmorgen:

Ik heb 95% van de mishandelingen door Tesla eruit gekregen zonder de lakdikte nog verder te verminderen.
Hoe werkt dit? Vult hij de krassen dan op?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:18
[...]

... en de Poolse arbeiders de klachten alleen maar erger hebben gemaakt ...
Is het relevant dat ze Pools zijn?

No matter the age, never lose the Kramer inside

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:21

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wat zijn naast bereik en acceleratie de verschillen tussen de Y RWD en de Y LR AWD?
Bij de 3 had je allerlei varianten mbt geluid, achterbankverwarming etc. Uit de site van Tesla maak ik geen andere verschillen op.
Toch binnenkort even een proefritje maken of ik niet toch een nieuwe auto ga leasen vs over gaan op prive auto O-)

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-11-2023 16:22 ]

• Jackberry
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 26-08 18:50
CyBeRSPiN schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:21:
Wat zijn naast bereik en acceleratie de verschillen tussen de Y RWD en de Y LR AWD?
Bij de 3 had je allerlei varianten mbt geluid, achterbankverwarming etc. Uit de site van Tesla maak ik geen andere verschillen op.
Toch binnenkort even een proefritje maken of ik niet toch een nieuwe auto ga leasen vs over gaan op prive auto O-)
RWD heeft LFP batterij, LR NMC. Volgens mij heeft de RWD ook geen mistlichten voor en LR wel, dit is slecht te zien op de website van Tesla maar zit wel degelijk verschil in de foto

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrScratch
  • Laatst online: 19-09 12:30

MrScratch

I am rubber, you are glue

Net mijn 2019 M3 naar het servicecenter gebracht om constant brandend lampje voor trekhaak electronica te laten fixen. Kreeg ik een Polestar mee van Leaseplan. Toch wel leuk om eens mee te vergelijken. Middenconsole is crazy groot, dus mijn been past maar nauwelijk tussen stuur en middenconsole. Minder handig.

Wat wel geinig is dat er een soort autopilot opzit die als je van baan wisselt niet eraf springt. Ik heb zelf FSD met auto lanechange, maar dat is veel te traag en voorzichtig voor nederlandse wegen. Wissel je zelf van baan, dan is de Autopilot eraf. Maar bij die Polestar gaat ie uit zodra je knippert en er weer op als je in de nieuwe baan terecht ben gekomen.

Dat is een feature die ze bij Tesla wel eens zouden mogen jatten.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
Mijn premium connectivity is verlopen, heb nu een macro functie met een android app "MacroDroid", wanneer bluetooth connecteert op de tesla trapt die de hotspot aan. Tesla verbindt automatisch met de hotspot.

Daarnaast ook een tegenovergestelde Macro, bij bluetooth disconnect gaat de hotspot automatisch uit.

Werkt perfect. Zelf geen handeling nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Dutchlimits op 30-11-2023 16:43 ]

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Slim gedaan Dutchlimits, je mist dan volgens mij wel die "mooie" navigatie map en gedetailleerde verkeersinformatie niet?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Jackberry schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:28:
[...]

RWD heeft LFP batterij, LR NMC. Volgens mij heeft de RWD ook geen mistlichten voor en LR wel, dit is slecht te zien op de website van Tesla maar zit wel degelijk verschil in de foto
Klopt inderdaad. Als aanvulling, de LFP mag je standaard laden tot 100% waardoor het dagelijkse verschil qua bereik klein is met de LR versie.

Mistlampen voor heb ik 10 jaar op autos gehad en nooit gebruikt, nu heb ik het niet meer en mis ik het nog steeds niet. De erg goede LED verlichting is wel elke dag een plezier in de avonden/ochtenden.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Dutchlimits
Dinictus208 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:44:
Slim gedaan Dutchlimits, je mist dan volgens mij wel die "mooie" navigatie map en gedetailleerde verkeersinformatie niet?
Ik gebruik die functies niet dus voor mij maakt het niet uit. Rij nagenoeg altijd naar bekende bestemmingen. En Sentry viewer werkt natuurlijk niet op afstand via de tel.

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

elmo1

Kona Electric jan-2019

bilgy_no1 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:14:
[...]

Balen voor je. Hoop dat je elders meer geluk hebt. Ben zelf eigenlijk heel tevreden over de overstap van Hyundai Ioniq 5 naar Tesla Model Y RWD.

Heb nog maar 1x een service nodig gehad in bijna een jaar tijdv was een steentje in de remklauw gekomen, dus niet eens een gebrek van de auto. Service was snel en voor de deur terwijl ik niet eens thuis hoefde te zijn (boutsleutel in de achterbak gelegd en op afstand geopend toen de ranger voor de deur stond)...

In dezelfde hoeveelheid tijd stond ik al 5x bij de Hyundai dealer op de stoep naast een juridische strijd over niet geleverde features. Dat was ook een privé aankoop, dus ik snap wel hoe je je voelt als het niet aan je verwachtingen voldoet.
Inderdaad hyundai doet het qua service slecht!
Heb ook al flink wat dingetjes gehad. Weken soms voor afspraak en dan weken wachten op onderdelen een geval zelfs maanden gewacht op 12v accu nb.
Dus niet alleen bij Tesla is service niet altijd alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Nomad schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:45:
[...]

Klopt inderdaad. Als aanvulling, de LFP mag je standaard laten tot 100% waardoor het dagelijkse verschil qua bereik klein is met de LR versie.

Mistlampen voor heb ik 10 jaar op autos gehad en nooit gebruikt, nu heb ik het niet meer en mis ik het nog steeds niet. De erg goede LED verlichting is wel elke dag een plezier in de avonden/ochtenden.
Je mag een LR ook gewoon tot 100% laden hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:10
MrScratch schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:39:
Net mijn 2019 M3 naar het servicecenter gebracht om constant brandend lampje voor trekhaak electronica te laten fixen. Kreeg ik een Polestar mee van Leaseplan. Toch wel leuk om eens mee te vergelijken. Middenconsole is crazy groot, dus mijn been past maar nauwelijk tussen stuur en middenconsole. Minder handig.

Wat wel geinig is dat er een soort autopilot opzit die als je van baan wisselt niet eraf springt. Ik heb zelf FSD met auto lanechange, maar dat is veel te traag en voorzichtig voor nederlandse wegen. Wissel je zelf van baan, dan is de Autopilot eraf. Maar bij die Polestar gaat ie uit zodra je knippert en er weer op als je in de nieuwe baan terecht ben gekomen.

Zo werkt het letterlijk bij alle andere merken. Tesla 7(8)7

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
GekkeRipper schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:55:
[...]

Zo werkt het letterlijk bij alle andere merken. Tesla 7(8)7
Hoe moet dat FSD/robotaxi dan ooit wat worden, als dit soort eenvoudige dingen blijkbaar zelfs achterlopen op de concurrentie.

• Maasluip
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zo werkte het met de 2017 S90 van mijn pa ook.

Redenatie van Tesla zal wel zijn "maar FSD".
Maar we hebben hier geen FSD. Ik stoor me ook wel aan het langzame wisselen en dat AP eraf gaat als je teveel probeert mee te sturen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi1986
Tommie12 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:41:
[...]

Wat hebben ze dan gedaan in Eindhoven?
Moet toch nogal stevige blunder zijn om je te doen besluiten je verlies te nemen op een 4 maand oude auto?
bilgy_no1 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:14:
[...]

De motorkap is het grote probleem, deze sluit niet goed en past gewoon niet goed op de auto. Bij de SeC hebben ze de motorkap goed sluitend gekregen maar nu is de pasvorm nog verder verslechterd.

Voor de motorkap moest ik naar een Bodyshop. Ik moest zelf naar een Bodyshop bellen om daar een afspraak te maken. Alles stond in de computer dus ze wisten ervan. Aangekomen bij de Bodyshop zag de medewerker meteen dat de motorkap vernieuwd moest worden maar hij gaf aan niets in de pc te kunnen opzoeken. Ik wist verder ook niet de naam van diegene ik had gesproken bij de SeC dus hij zou Telsa zelf gaan bellen maar het zou wel goed komen dus een afspraak gemaakt.

Deze week kreeg ik te horen dat de reparatie bij de Bodyshop niet door gaat omdat het binnen de normen van Tesla valt. Die man die mij dat liet weten was niet kundig genoeg om mij verder te woord te staan dus ik zou terug gebeld worden.

Na 2 dagen nog steeds niets gehoord dus nog maar een terugbel verzoek ingediend. Maar ook daar heb ik niets meer van vernomen.

Deze manier van service verlenen is voor mij behoorlijk onder de maat en als dit de norm is bij Tesla zit ik er niet op te wachten om bij een volgende reparatie daar terug te keren ik pak dus liever mijn verlies.
Hmtsjmftsch schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:55:
[...]

Is het relevant dat ze Pools zijn?
Nee, ik zal het aanpassen.

• Tommie12
schumi1986 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:01:
[...]

[...]

De motorkap is het grote probleem, deze sluit niet goed en past gewoon niet goed op de auto. Bij de SeC hebben ze de motorkap goed sluitend gekregen maar nu is de pasvorm nog verder verslechterd.

Voor de motorkap moest ik naar een Bodyshop. Ik moest zelf naar een Bodyshop bellen om daar een afspraak te maken. Alles stond in de computer dus ze wisten ervan. Aangekomen bij de Bodyshop zag de medewerker meteen dat de motorkap vernieuwd moest worden maar hij gaf aan niets in de pc te kunnen opzoeken. Ik wist verder ook niet de naam van diegene ik had gesproken bij de SeC dus hij zou Telsa zelf gaan bellen maar het zou wel goed komen dus een afspraak gemaakt.

Deze week kreeg ik te horen dat de reparatie bij de Bodyshop niet door gaat omdat het binnen de normen van Tesla valt. Die man die mij dat liet weten was niet kundig genoeg om mij verder te woord te staan dus ik zou terug gebeld worden.

Na 2 dagen nog steeds niets gehoord dus nog maar een terugbel verzoek ingediend. Maar ook daar heb ik niets meer van vernomen.

Deze manier van service verlenen is voor mij behoorlijk onder de maat en als dit de norm is bij Tesla zit ik er niet op te wachten om bij een volgende reparatie daar terug te keren ik pak dus liever mijn verlies.

[...]
Dan doe je toch een aangetekende brief met ingebrekestelling...

Je verhaal is nu ook niet zo exotisch hoor. Gelijkaardige dingen heb ik ook meegemaakt bij VW/Audi.
Ze vullen de adblue (zat in de koffer), en kieperen de helft er naast zonder iets te zeggen.
Een week later zie ik dat de hele kofferruimte (onder de vloer) wit uitgeslagen is. Garage zegt: niet onze fout, herstelling is 2000€...
En ja, met hulp van de rechtsbijstand en een hele hoop geloop hebben ze het uiteindelijk toch op hun kosten opgelost...
En zo is het overal wel wat.
Dat ontkennen van "hebben wij niet gedaan", en "dat hebben we nog nooit gezien" ... dan gaan mijn haren ook rechtstaan.

En nu ben ik benieuwd wat je in de plaats gaat kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Tommie12 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:10:
[...]

Dan doe je toch een aangetekende brief met ingebrekestelling...

Je verhaal is nu ook niet zo exotisch hoor. Gelijkaardige dingen heb ik ook meegemaakt bij VW/Audi.
Ze vullen de adblue (zat in de koffer), en kieperen de helft er naast zonder iets te zeggen.
Een week later zie ik dat de hele kofferruimte (onder de vloer) wit uitgeslagen is. Garage zegt: niet onze fout, herstelling is 2000€...
En ja, met hulp van de rechtsbijstand en een hele hoop geloop hebben ze het uiteindelijk toch op hun kosten opgelost...
En zo is het overal wel wat.
Dat ontkennen van "hebben wij niet gedaan", en "dat hebben we nog nooit gezien" ... dan gaan mijn haren ook rechtstaan.

En nu ben ik benieuwd wat je in de plaats gaat kopen.
Ben het helemaal eens dat het bij veel bedrijven zo gaat. Maar bij Tesla heb ik heel erg het gevoel dat ze mij met leugens proberen weg te sturen om maar van mij af te zijn helaas. Zo is die slecht sluitende motorkap mij bij aflevering al opgevallen maar stelde ze mij gerust dat het een simpel afstel klusje zou zijn en ik eerst maar eens moest genieten van de auto. Stom van mij om de auto mee te nemen maar het is toch de hype op zo’n dag hè 8)7

Uiteraard laat ik Tesla hier niet mee weg komen en blijf ik ze lastig vallen tot ik de auto niet meer in bezit heb. Het vervolg zal ik zeker nog posten hier.

Ik ga deze week kijken voor een Mercedes EQE en een EQA als vervanging voor een model Y en een model 3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

STIMPPYYY schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:51:
[...]

Je mag een LR ook gewoon tot 100% laden hoor.
Kan je uitleggen wat je wilt bereiken met dit bericht?
Want misinformatie schieten we weinig mee op.

Tesla zelf geeft aan dat die accu niet dagelijks tot 100% geladen moet worden en ik noem dus ook netjes "dagelijkse laden". Dat het voor lange trips wel kan, dat deduceer je door diezelfde omschrijving van "dagelijks".

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Hoe doen jullie dat? Ik had vanmorgen de koplampen bevroren een dikke laag ijs. Nu was ik voorbereid met ruitontdooier spray . Erop spuiten maar leek niets te doen. Toen met een handschoen erover wrijven maar kreeg het nog niet goed weg . Uiteindelijk ben ik maar weg gereden . Of had ik eerst de lampen moeten aanzetten zodat er iets van warmte komt ? Of blijft de LED koud.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

@evtje Led lampen geven geen warmte, dus die zullen de boel niet gaan ontdooien.

Elect a clown, expect a circus.

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Slasher schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:31:
@evtje Led lampen geven geen warmte, dus die zullen de boel niet gaan ontdooien.
Dat dacht ik ook maar hoe ga je dan te werk ?

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

evtje schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:35:
[...]

Dat dacht ik ook maar hoe ga je dan te werk ?
Gewoon gaan rijden overdag ontdooit het wel.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Nomad schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:24:
[...]

Tesla zelf geeft aan dat die accu niet dagelijks tot 100% geladen moet worden en ik noem dus ook netjes "dagelijkse laden". Dat het voor lange trips wel kan, dat deduceer je door diezelfde omschrijving van "dagelijks".
Lijkt mij duidelijk. Je mag tot 100% laden. Dat het advies van Tesla anders is doet niets af aan het feit dat je tot 100% mag laden toch?

Overigens is deze discussie al vaker ter sprake gekomen. Tussen wat Tesla adviseert en de werkelijkheid zit nogal wat verschil.

Het komt op mij over alsof je je eigen keuze probeert te verdedigen. Er bestaat niet voor niets een longe rage. Meer range want grotere accu. Heb je minder nodig dan pak je de kleinere accu met daarbij de mindere specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
schumi1986 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:23:
[...]

Ben het helemaal eens dat het bij veel bedrijven zo gaat. Maar bij Tesla heb ik heel erg het gevoel dat ze mij met leugens proberen weg te sturen om maar van mij af te zijn helaas. Zo is die slecht sluitende motorkap mij bij aflevering al opgevallen maar stelde ze mij gerust dat het een simpel afstel klusje zou zijn en ik eerst maar eens moest genieten van de auto. Stom van mij om de auto mee te nemen maar het is toch de hype op zo’n dag hè 8)7

Uiteraard laat ik Tesla hier niet mee weg komen en blijf ik ze lastig vallen tot ik de auto niet meer in bezit heb. Het vervolg zal ik zeker nog posten hier.

Ik ga deze week kijken voor een Mercedes EQE en een EQA als vervanging voor een model Y en een model 3.
Ik snap je verontwaardiging, maar Mercedes haalt ook dergelijke stoten uit.
Collega had een Merc besteld, en plots, de dag voor afhaling werd de levering met maar liefst 2 weken uitgesteld. Er ontbraken zogezegd documenten…
Bij levering was hij heel op zijn hoede, en inspecteerde de auto grondig. Hij zag kleurverschillen, en na wat verder onderzoek bleek de auto een ongeval gehad te hebben en het was meer dan wat bumperschade…. De helft van de auto was herspoten…
Maar eerst wel alles ontkennen …

Je gaat nu een pak geld afschrijven en je bent niet zeker dat je iets beter krijgt.
Anderzijds de k ik dat het noot meer goed komt tussen jou en Tesla.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08:21
Was weer thuis na 4 weken weggeweest te zijn.

Accu was opgeladen tot 80%.

Bij thuiskomst nog 79% ervan over. Heb denk ik 2 a 3 keer even ingelogd in de app om te kijken hoe de auto erbij stond.

1% verlies in 4 weken is wel een goede score.

• hans96
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-06 20:20
Nomad schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:24:
[...]

Van wanneer dateert de door jou aangehaalde uitspraak van Tesla dat de accu niet dagelijks tot 100% opgeladen moet worden? Gealarmeerd door dit soort uitspraken dacht ik bij onze twee weken oude Y uit Berlijn het opladen te beperken tot 80 % waarop onmiddellijk een melding op het touchscreen verschijnt dat dat nergens voor nodig is. Zou dat te maken hebben met de andere accu's die tegenwoordig gebruikt worden?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Myaimistrue
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-01-2024
hans96 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 18:23:
[...]

Van wanneer dateert de door jou aangehaalde uitspraak van Tesla dat de accu niet dagelijks tot 100% opgeladen moet worden? Gealarmeerd door dit soort uitspraken dacht ik bij onze twee weken oude Y uit Berlijn het opladen te beperken tot 80 % waarop onmiddellijk een melding op het touchscreen verschijnt dat dat nergens voor nodig is. Zou dat te maken hebben met de andere accu's die tegenwoordig gebruikt worden?
Waarom altijd die discussies. De feiten zijn:

1. batterijen (ook LFP batterijen) houden er niet van om tot 100% opgeladen te zijn en te blijven - het leidt tot meer degradatie dan lagere SoCs; Idem voor <20% SoC toestanden.
2. LFP batterijen hebben bij gelijkaardige omstanigheden een langere cycle life dan gewone lithium batterijen.
3. bij LFP batterijen heeft het BMS het erg moeilijk om de SoC nauwkeurig af te leiden uit het batterij voltage. Om die reden wordt aangeraden om de LFP batterijen regelmatig tot 100% op te laden. Punt 1 hierboven blijft geldig, maar gezien punt 2 ga je minder snel degradatie ervaren dan bij NMC batterijen (cf long range).

Vandaar het standaard advies: laadt LFP batterijen regelmatig eens tot 100% - maar beter niet dagelijks als dat niet nodig is.

• Schwarz
Slasher schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:31:
Ehm.. LED lampen geven wel degelijk warmte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AceOfSpade
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-05-2024
Tommie12 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 18:18:
[...]

Ik snap je verontwaardiging, maar Mercedes haalt ook dergelijke stoten uit.
Collega had een Merc besteld, en plots, de dag voor afhaling werd de levering met maar liefst 2 weken uitgesteld. Er ontbraken zogezegd documenten…
Bij levering was hij heel op zijn hoede, en inspecteerde de auto grondig. Hij zag kleurverschillen, en na wat verder onderzoek bleek de auto een ongeval gehad te hebben en het was meer dan wat bumperschade…. De helft van de auto was herspoten…
Maar eerst wel alles ontkennen …

Je gaat nu een pak geld afschrijven en je bent niet zeker dat je iets beter krijgt.
Anderzijds de k ik dat het noot meer goed komt tussen jou en Tesla.
Ach… ik heb mijn Mercedes enkele weken geleden geannuleerd om een Tesla te bestellen. Nog geen seconde spijt van gehad. Mercedes is in maart geproduceerd, maar is nog steeds niet toegekomen bij de dealer 8)7

Het is inderdaad overal iets, maar over Mercedes heb ik het afgelopen jaren véél kronkels gehoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
[...]

[...]

[...]

Nee, ik zal het aanpassen.
Erg vervelend voor je, ik heb ook veel teveel drama gehad bij diverse Service centers. (30 of meer bezoeken/afspraken en meerdere keren terug voor hetzelfde. Val je buiten de kleine en veel voorkomende issues dan is het altijd “binnen specs” en kastje naar de muur probleem)

Heb je een foto van het euvel motorkap?

Deze van Reddit is ook een “within spec” bijvoorbeeld:
https://www.reddit.com/r/TeslaModelY/s/HB3ZMbQogf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GxHEiyaoZphFkqOF7cf6ijEmXxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i5x4jmk3HXJsUECpQHW1mEHT.jpg?f=fotoalbum_large

Er gaat niet voor niets deze meme rond op het Tesla internationale forum:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6f_NPr5vguyXUKvy_NCfE8PXpE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kcofCoEZd1NAdtGNzu4JwyjO.webp?f=user_large

Al iets anders op het oog? Mercedes, vast ook top. In ieder geval het beste gewenst!

[ Voor 23% gewijzigd door Stef87 op 30-11-2023 19:57 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Schwarz
KeesPimelmees schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:03:
[...]

Ah ja, ik verwarm standaard de auto voor dus heb dat probleem dan nooit (alleen de deurklinken dus).
Was dat in jouw geval ook zo? Dan is het namelijk wel interessant wanneer voorverwarmen ook niet voldoende zou zijn!
Had de auto vanmorgen voorverwarmd. Op moment van instappen was interieurtemperatuur 23c (startte voorverwarmen bij interieurtemperatuur van -2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

STIMPPYYY schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:55:
[...]

Lijkt mij duidelijk. Je mag tot 100% laden. Dat het advies van Tesla anders is doet niets af aan het feit dat je tot 100% mag laden toch?

Overigens is deze discussie al vaker ter sprake gekomen. Tussen wat Tesla adviseert en de werkelijkheid zit nogal wat verschil.

Het komt op mij over alsof je je eigen keuze probeert te verdedigen. Er bestaat niet voor niets een longe rage. Meer range want grotere accu. Heb je minder nodig dan pak je de kleinere accu met daarbij de mindere specs.
Je mag van alles, of het wijsheid of geadviseerd is doet er daarmee niet meer toe? Je mag ook 0 vaccinaties nemen, is dat verstandig, dat is een discussiepunt op zich zullen we maar zeggen.

Ik heb een RWD (2023), mijn zwager een Performance (2023) en een goede vriend van mij een LR (2022). Hun beide Tesla's geven toch echt een balkje bij 90% voor zover ik weet voor daily charge. Dus ik papagaai letterlijk na wat Tesla adviseert en verdedig helemaal niets. Gelukkig maar, want ik ben helemaal niet zo'n Tesla Fan en raad de meeste mensen aan om iets anders te kopen, dus mijn eigen keuze verdedigen zie je mij niet snel doen.

• MaartenK2023
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-04-2024
Sunri5e schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:10:
In Belgie momenteel 5000 euro korting op voorraad modellen van de Model Y. Het kan dus nog lager!!!
Benieuwd wat deze laatste maand van het jaar gaat brengen voor acties bij Tesla in nl. Op voorraad modellen al scherpe prijs, maar ik wachtte even voor komende maand met bestellen van een voorraad model. Heb zo’n vermoeden gezien vorige jaren dat er nog wat wat extra’s vanaf kan hun aantallen op te krikken…

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 20:53
[...]
De regensensor, tesla vision en de uiterst teleurgestelde service van afgelopen week bij de SeC in Eindhoven, hebben mij doen besluiten om mijn m3 highland bestelling te annuleren en mijn 4 maand oude model Y te verkopen.
Ik denk dat hieruit blijkt dat Tesla ook voor heel veel mensen niet de beste keuze zou kunnen zijn.
Ik wens u een probleemloze volgende auto toe, zodat u verdere ergernis bespaart blijft.

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30

Dat is bij vrijwel elke moderne auto toch? Had ik laatst zelfs op een Hyundai i10

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
elmo1 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:51:
[...]

Inderdaad hyundai doet het qua service slecht!
Heb ook al flink wat dingetjes gehad. Weken soms voor afspraak en dan weken wachten op onderdelen een geval zelfs maanden gewacht op 12v accu nb.
Dus niet alleen bij Tesla is service niet altijd alles.
Dat zegt Schumi toch ook netjes? Als je toevallig geluk hebt met een goede kwaliteit is het vaak OK bij Tesla.

Terug naar dit forum, niet vergelijken met andere merken: Mijn M3 heeft ook een maand langs de kant van de weg gestaan wachtend op een 12v accu en ie daarom niks meer kon. Naast de 20+ SeC bezoekjes, wat uiteindelijk tot opgeven heeft geleid bij mij

[ Voor 5% gewijzigd door JohanB op 30-11-2023 21:46 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:41
PdeBie schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:25:
[...]

Update:
Mijn Tesla is nog steeds niet gerepareerd en er zijn weer twee datums van “afronding werkzaamheden” niet gehaald. En 0 communicatie vanuit Tesla. Niks, nada, noppes. :(
En we zijn weer een paar dagen verder. Geen communicatie vanuit Tesla anders dan: We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op. Geen updates in de app, oftewel de auto is nog steeds niet klaar en we hebben geen idee wanneer hij wel klaar is.

Het is toch te triest voor woorden :')

Mijn leasemaatschappij is ook helemaal klaar met Tesla geven ze aan als het op communicatie aan komt.

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39
MaartenK2023 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:29:
[...]

Benieuwd wat deze laatste maand van het jaar gaat brengen voor acties bij Tesla in nl. Op voorraad modellen al scherpe prijs, maar ik wachtte even voor komende maand met bestellen van een voorraad model. Heb zo’n vermoeden gezien vorige jaren dat er nog wat wat extra’s vanaf kan hun aantallen op te krikken…
Ben ook benieuwd en ben om die reden ook nog aan het wachten. Het lezen van dit topic bevestigt voor mij alleen maar dat ik een Tesla wil rijden. Wat voor acties hadden ze voorgaande jaren?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11
Nomad schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:49:
[...]

Je mag van alles, of het wijsheid of geadviseerd is doet er daarmee niet meer toe? Je mag ook 0 vaccinaties nemen, is dat verstandig, dat is een discussiepunt op zich zullen we maar zeggen.

Ik heb een RWD (2023), mijn zwager een Performance (2023) en een goede vriend van mij een LR (2022). Hun beide Tesla's geven toch echt een balkje bij 90% voor zover ik weet voor daily charge. Dus ik papagaai letterlijk na wat Tesla adviseert en verdedig helemaal niets. Gelukkig maar, want ik ben helemaal niet zo'n Tesla Fan en raad de meeste mensen aan om iets anders te kopen, dus mijn eigen keuze verdedigen zie je mij niet snel doen.
Ik denk dat het goed is je te realiseren dat op een tech forum als GoT mensen iets verder kijken dan wat fabrikanten adviseren. Het advies wat je hier krijgt is in de regel erg waardevol. Zie bijvoorbeeld:
Myaimistrue schreef op donderdag 30 november 2023 @ 18:37:
[...]

Waarom altijd die discussies. De feiten zijn:

1. batterijen (ook LFP batterijen) houden er niet van om tot 100% opgeladen te zijn en te blijven - het leidt tot meer degradatie dan lagere SoCs; Idem voor <20% SoC toestanden.
2. LFP batterijen hebben bij gelijkaardige omstanigheden een langere cycle life dan gewone lithium batterijen.
3. bij LFP batterijen heeft het BMS het erg moeilijk om de SoC nauwkeurig af te leiden uit het batterij voltage. Om die reden wordt aangeraden om de LFP batterijen regelmatig tot 100% op te laden. Punt 1 hierboven blijft geldig, maar gezien punt 2 ga je minder snel degradatie ervaren dan bij NMC batterijen (cf long range).

Vandaar het standaard advies: laadt LFP batterijen regelmatig eens tot 100% - maar beter niet dagelijks als dat niet nodig is.
Kortom: de realiteit is dat bovenstaande (blijkbaar) voor Tesla een te ingewikkeld verhaal is om naar de gemiddelde rijder te communiceren, maar dat maakt het niet minder waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 13:52
schumi1986 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:23:
[...]

Kijk voor de grap eens naar xpeng of byd
Plan een ochtendje en ervaar deze auto’s.
Ik stond echt versteld, dat terwijl ik de voorkeur voor Audi en Mercedes had tot een collega mij triggerde om een bezoekje te plegen bij deze merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
Gisteren voor het eerst APK. Fluitend geslaagd (had niet anders verwacht)
Wel grappig. Mn vaste garage doet zo nu en dan wel een tesla maar niet vaak. Hij vond t maar aparte auto's om te keuren. Om de wielen te kunnen draaien moet de auto in transportstand. Als er dan echter maar 1 wiel te snel draait en de rest niet, dan toetert de auto een keer en gaan de remmen er weer op :+
Benieuwd of er een "APK-stand" oid is om te keuren.

En, het was even zoeken naar de locatie van het chassisnummer. Die zit dus aan de bijrijderskant achter de afdekkap naast de gordel in de deurstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

Heb je al de optie overwogen om rechtsbijstand in te schakelen? Heb zelf zoals gezegd een flinke correspondentie gehad met Hyundai, wat uiteindelijk tot een bevredigende oplossing leidde. Maar vereiste wel doorzettingsvermogen.

Zou erg zonde zijn als je zo'n verlies zelf moet lijden.
Pagina: 1 ... 177 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: