Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 174 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.160 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 21:08
Sinds een aantal maanden in het bezit van een 2021 long range awd (facelift). Echter heb ik vaak dat hij mijn profiel met de instellingen vergeten is. Mijn vriendin is toegevoegd als bestuurder. Ze heeft haar eigen profiel met eigen spotify en instellingen. Vaak als ik instap staat de auto opeens op haar profiel, en is die van mij weg. Ik moet dan opnieuw op “instellen” drukken, vervolgens stel ik m’n stoel weer goed in, de spiegels, de fsd instellingen weer op on en druk dan op opslaan. Vervolgens herkent hij dan wel weer plots mijn Spotify. Dit kan een paar dagen goed gaan, maar opeens is hij de instellingen weer vergeten, staat de autopilot weer uit en als ik dan op mijn profiel klik moet ik weer opnieuw instellen.

Benieuwd of hier een oplossing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans96
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-06 20:20
Vanmiddag met behulp van eigen telefoonsleutel portier geopend en plaats genomen achter het stuur van de 1 week oude Y. Terwijl ik tussen stoel en stuur opgefrommeld dreig te raken zie ik nog net dat de auto gebruik maakt van het profiel van mijn echtgenote. Vreemd genoeg stond mijn eigen (hoofd-)profiel niet meer in het rijtje bestuurders. Via instellingen zie ik plots weer mijn eigen profiel en lijkt alles weer normaal.

Totdat ik vanavond even in de app keek om voor morgen een rit te plannen. Waar normaal gesproken onder het menu Locatie een klein google maps kaartje zichtbaar is, bleef nu een cirkeltje draaien. In het hoofdmenu zag ik in plaats van 'geparkeerd' de volgende mededeling ' 540 fout in voertuigserver '. Via Google heb ik wel een oplossing gevonden voor dit probleem (reset met de knopjes) maar een oorzaak kan ik niet vinden. Nog voor ik aan de gang kon met de reset leek ineens alles weer normaal. In dit forum kan ik deze foutmelding niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:20
Die fout (504 voertuigserver) af en toe ook gehad. App force closen en opnieuw proberen helpt vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
@Taro Zie in de OP dat de Tesla model Y performance 3.2 sec naar de 100 gaat. Dat is nu 3.7sec zegt Tesla. Verder heeft de performance 21inch velgen ipv 20 inch.

Ga maandag bellen of ik de Model 3 uit 2019 eerder kan inruilen voor een Tesla model y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Wackmack schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 08:23:
@Taro Zie in de OP dat de Tesla model Y performance 3.2 sec naar de 100 gaat. Dat is nu 3.7sec zegt Tesla. Verder heeft de performance 21inch velgen ipv 20 inch.

Ga maandag bellen of ik de Model 3 uit 2019 eerder kan inruilen voor een Tesla model y.
In de OP staat naar mijn weten alleen de M3P (3,4 met 20"), niet de MYP met 21".

Ik zal eerlijk zeggen dat ik op dit moment niet de motivatie kan vinden om de topicstart uit te breiden met alle Y informatie. @bottom line Jij wel? Is er iemand die dit voor zijn rekening zou willen nemen? Dan ontvang ik graag even een DM.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geeneen643
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 14:12
Ik heb een raar probleem met mijn model Y: ik stelde in dat de spiegels automatisch in moesten klappen o.b.v. lokatie, maar dat was onhandig, tijdens het achteruitrijden naar huis klapten de spiegels in. De instelling weer gewijzigd, maar zonder effect. Nu blijft hij inklappen op die lokatie. Heeft iemand een suggestie hoe dit ongedaan te maken? Ik heb ook al eens een reset geprobeerd.....

Verder vind ik het een hele fijne, luxe, heerlijk rijdende, zuinige auto. Een paar minpuntjes zijn er wel: de ruitenwissers werken niet altijd goed mee, een enkele keer phantom braking, maar 99% van de tijd zit ik zéér tevreden in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 11:37
G’morgen, wij zijn nu ook in het bezit van een Y, tot nu toe meer dan blij.

Paar kleine dingetjes

Ik gebruik de iPhone als sleutel, moet je hem dan altijd op slot doen met de app en slotje…of kan je ook zoiets doen als met de kaart…bij het raam/deur houden.

Het raam gaat altijd een beetje open bij open doen en weer dicht bij dicht doen. Maar af en toe zie ik in de app, dat ze nog open staan..lijkt mij niet de bedoeling

Wij hebben een qs met alles zwart, behalve Dashboard strip, die is van nep hout…is dat makkelijk zelf te wrappen? En na lease tijd te ontwrappen?

Ik ben nog aan het kijken voor winterbanden..zijn eigenlijk alleen maar nodig voor een lang weekend Winterberg…tenzij het in Nederland ook slecht wordt..(wellicht volgend jaar wintersport in Oostenrijk) heeft iemand nog een tip voor een betaal abonnementje voor winterbanden? 20”?

Afgezien van deze dingen tot nu toe errug tevreden..(maar ook nog geen 200 km gereden…afstand..niet snelheid 😛)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
wwwmarcel schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 09:24:
G’morgen, wij zijn nu ook in het bezit van een Y, tot nu toe meer dan blij.

Paar kleine dingetjes

Ik gebruik de iPhone als sleutel, moet je hem dan altijd op slot doen met de app en slotje…of kan je ook zoiets doen als met de kaart…bij het raam/deur houden.
Mbt autosleutel
Kon de tekst knippen plakken mbt autosleutel, maar vond link handiger. :)
https://www.tesla.com/own...8F-9492-CACF301304D2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 16:17
Megat schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:48:
[...]

De breedte volgens mij bepaald exclusief spiegels.

quote https://wetten.overheid.n.../2023-05-31/#BijlageVIII: breedte van een voertuig:
horizontale afstand tussen twee verticale vlakken die evenwijdig lopen aan het middenlangsvlak van het voertuig en gaan door de uiterste linker- en rechterzijde van het voertuig, gemeten in de stand van rechtuitrijden op een horizontaal wegdek; de spiegels en de bevestigingsdelen daarvan worden buiten beschouwing gelaten;
Niet zeker hoor.
Vroeger had jenin Duitsland bij werken ook zo’n borden. Max 2m breed op de linkerstrook.
Daar hebben ze toch ooit boetes uitgeschreven voor auto’s die over de spiegels breder waren. Nu is het meestal 2,1 op die stroken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:39
ik ga binnenkort op vakantie en wil met de granny charger laden, Omdat ik in een soort sta caravan zit en niet weet hoe goed de electra daar is wilde ik de amperage lager zetten. Is dat een goed idee bij twijfel en hoe laag zou dan goed zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
datadevil schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 10:12:
ik ga binnenkort op vakantie en wil met de granny charger laden, Omdat ik in een soort sta caravan zit en niet weet hoe goed de electra daar is wilde ik de amperage lager zetten. Is dat een goed idee bij twijfel en hoe laag zou dan goed zijn?
Dat vraag je best aan de campinguitbater.

In sommige auto’s kan je de stroomsterkte bij het laden verlagen, geen idee of dat bij jouw auto en lader kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:36

Het raam gaat altijd een beetje open bij open doen en weer dicht bij dicht doen. Maar af en toe zie ik in de app, dat ze nog open staan..lijkt mij niet de bedoeling
Je hoeft hem niet handmatig dicht te doen via de app. Als je weg loopt gaat de auto automatisch op slot.
En als je bij de auto bent wordt de auto automatisch ontgrendeld. Werkt via bluetooth van je iPhone.

Ramen horen niet open te blijven als de auto op slot gaat dus daar is iets mis mee als dat het geval is en zou ik een service verzoek indienen bij tesla (kan je via de app doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:53
Tommie12 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 10:01:
[...]Niet zeker hoor.
Vroeger had je in Duitsland bij werken ook zo’n borden. Max 2m breed op de linkerstrook.
Daar hebben ze toch ooit boetes uitgeschreven voor auto’s die over de spiegels breder waren. Nu is het meestal 2,1 op die stroken.
Ik weet niet hoe de regels elders op de wereld zijn, maar de Nederlandse regels haal ik uit door het rijk verstrekte gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26
Armo schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 11:21:
[...]

Je hoeft hem niet handmatig dicht te doen via de app. Als je weg loopt gaat de auto automatisch op slot.
En als je bij de auto bent wordt de auto automatisch ontgrendeld. Werkt via bluetooth van je iPhone.

Ramen horen niet open te blijven als de auto op slot gaat dus daar is iets mis mee als dat het geval is en zou ik een service verzoek indienen bij tesla (kan je via de app doen).
Dit moet je aanzetten bij vergrendeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:03
Armo schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 11:21:
[...

Ik zou eerst zelf nog even proberen om de ramen te kalibreren. In de handleiding staat hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 01:34
Ik lees net weer over een enorme prijsdaling in USA op alle tesla modellen. Enig idee of hier de model 3 nog eind dit jaar naar de 40k zakt? Of is volgend jaar waarschijnlijker?

Met afnemende vraag en toegenomen productiecapaciteit moet er wel iets gaan gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 21:09

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Badname2 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 15:25:
Ik lees net weer over een enorme prijsdaling in USA op alle tesla modellen. Enig idee of hier de model 3 nog eind dit jaar naar de 40k zakt? Of is volgend jaar waarschijnlijker?

Met afnemende vraag en toegenomen productiecapaciteit moet er wel iets gaan gebeuren...
Dan ga je er vanuit dat de vraag inderdaad afneemt, of dat ze de productie niet afschalen.

In de USA is er nu een prijsdaling omdat daar binnenkort de refresh van de M3 wordt geïntroduceerd en ze daar nu alle ''oude'' model 3 willen verkopen.

Maar ik verwacht nog we iets speciaals (gratis super charge KM?) in december om het jaar goed af te sluiten. Als beursgenoteerd bedrijf moet Tesla er alles aan doen om Q4 goed af te sluiten. Ikzelf had dat geduld niet helaas :+

[ Voor 15% gewijzigd door spartacusNLD op 25-11-2023 15:32 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Laatst online: 23:43
Net de Sexy knob besteld en nog 2 buttons erbij. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Badname2 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 15:25:
Afnemende vraag?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
De Tesla granny charger kan tot 5A als minimum.
Dit stel je in in de Tesla app. Je zet jouw auto dan op 5A.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hangt af van wat er in het huisje is gebruikt. Maar 1 fase 6A zou overal wel moeten kunnen. Dat is 1380W.

Je kunt het makkelijk in de auto instellen wanneer je begint met laden.

Ik zou je echter aanraden om niet te gaan laden bij je caravan zonder toestemming vooraf van de verhuurder/beheerder. Zomaar gaan laden wordt echt niet overal gewaardeerd, om het zachtjes te zeggen. En misschien hebben ze wel een betere oplossing voor je als je er naar vraagt.

Het tikt ook behoorlijk aan qua kosten voor de verhuurder als je een paar keer de batterij vol pompt. Dus wel zo netjes om aan te bieden dat te vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B85
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-09 07:21

B85

Pierz schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:01:
[...]

Is de pianolak een folie?
Geen idee, maar hij kwam los bij mij. En zoals je op de foto kan zien kwam hij helemaal als één geheel er verder af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Pierz schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:01:
[...]

Is de pianolak een folie?
Ja. Er was in het begin een bekende viral post waarin iemand zijn Starbucks koffie erop had gezet. Hele folie naar zijn gallemiezen :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Vandaag een testrit gedaan in een Model Y RWD. In de showroom ook even in de Higlands die er stonden gaan zitten. Maar kwam al snel tot de conclusie, door drie keer mijn kop te stoten bij het instappen, dat die niet voor mij is gemaakt. Iets netter afgewerkt van binnen, maar zoveel minder ruimte. Vooral achterin, wanneer de stoelen op een voor mij fijne positie staan, zou ik achterin mijn benen niet meer kwijt kunnen.

De rit in de Y zelf was prima. De wow-factor vanuit een ICE naar een EV (was voor mij voor het eerst) had ik op het eerste oog totaal niet. Vond het zicht door de hoeveelheid glas niet bijzonder veel ruimtelijker dan dat ik door ervaringen vanuit dit topic had verwacht en ik moest erg wennen aan het niet uit kunnen laten rollen van de auto. Moet ik bij zeggen dat ik niet naar de settings heb gezocht om dat aan te passen. Van de functies qua stoplicht herkenning en de camera bij het gebruik van de richtingaanwijzer werd ik wel heel erg blij.

Over het algemeen was ik tijdens de rit slechts gematigd positief, vermoedelijk doordat mijn verwachtingen na veel enorm positieve reacties van hier wel érg hoog waren. Na het terugstappen in onze eigen oude Yaris, werd wel duidelijk dat je al snel begint te wennen aan de gimmicks en het comfort. En erg blij dat we duidelijk hebben dat alléén de Y een optie is, wanneer het een Tesla zal worden. Het zal geen nieuwe worden (mijn hoofd kan 10k afschrijving in 2 jaar niet aan), dus het is nog even wachten tot de recente prijsverlaging ook begint door te sijpelen naar de occassions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 09:02

Wij hebben een qs met alles zwart, behalve Dashboard strip, die is van nep hout…is dat makkelijk zelf te wrappen? En na lease tijd te ontwrappen?
Nep hout? Sinds wanneer gebruikt tesla nep hout?
Of heb je een aftermarket strip in gestoken van nep hout?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 19-09 13:20
Eerste keer geladen met met MY met de BYOD batterij op de V2 SuC (overigens mijn eerste laadsessie ooit) was wel erg onder de indruk van de laadcurve strak 147 - 149 KW tot 65% Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7wJ3HDLMAFmfD13bvNT7BLCrlmg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RK4J5UDVFkrcCCgf7aqAIJwH.png?f=fotoalbum_large en bij 80% nog steeds 80 KW

It charges like a boassss zou Bjorn zeggen

[ Voor 0% gewijzigd door winwiz op 26-11-2023 19:22 . Reden: Was een V2 ipv V3 (2 kabels) ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:41
Bij een splitsing van een snelweg laat de navigatie op 700 meter zien welke rijbaan ik moet hebben; weet iemand of dat ook eerder kan?

Bijv. nu zie ik op kilometers afstand dat ik op een gegeven moment naar rechts moet (zelfde icoontje als uitvoegen); dus ik ga volledig rechts rijden, en zie op 700m. afstand dat er 3 banen naar rechts gaan; dus voor niks opgeschoven. Of ik zie een paar km. van te voren dat ik rechtdoor moet op een 5-baanssnelweg; op 700m. afstand zie ik pas dat het de twee meest linkerbanen zijn; dus als je nog niet goed rijdt moet je als een gek gaan opschuiven.

[ Voor 4% gewijzigd door creator1988 op 25-11-2023 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:57
creator1988 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:39:
Bij een splitsing van een snelweg laat de navigatie op 700 meter zien welke rijbaan ik moet hebben; weet iemand of dat ook eerder kan?

Bijv. nu zie ik op kilometers afstand dat ik op een gegeven moment naar rechts moet (zelfde icoontje als uitvoegen); dus ik ga volledig rechts rijden, en zie op 700m. afstand dat er 3 banen naar rechts gaan; dus voor niks opgeschoven. Of ik zie een paar km. van te voren dat ik rechtdoor moet op een 5-baanssnelweg; op 700m. afstand zie ik pas dat het de twee meest linkerbanen zijn; dus als je nog niet goed rijdt moet je als een gek gaan opschuiven.
Ja, ik weet dat.. Kun je niet aanpassen. ;)

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:33
creator1988 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:39:
[...]
Op de borden boven de weg? Dat soort splitsingen staan toch al 2000 meter eerder aangegeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:12
Update 2023.44.1 rolt hier nu binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07
this schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:18:
[...]

Wat is het dan?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Laatst online: 22:57
Echt houtfineer.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07
Ah, moet zeggen dat ik dat ook niet wist. Komt denk ik door de afwerking van dat hout. Dikke laag erover waardoor het nogal als pvc voelt 🤣

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
schumi1986 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 18:31:
Ook voor de Y?
Ik heb deze week net de 38 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:09
schumi1986 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 18:31:
Nice! Single Pull to Start Autopilot volgens NotATeslaApp

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Oekol schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:00:
[...]

en voor de m3 refresh eigenaren nu ook de mogelijkheid om met bluetooth headsets geluid van het 2e scherm voor de achterbank separaat te houden van de primaire speakers :)

was blijkbaar al eerder opgeleverd

[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 25-11-2023 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 09:02
spartacusNLD schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:02:
[...]

en voor de m3 refresh eigenaren nu ook de mogelijkheid om met bluetooth headsets geluid van het 2e scherm voor de achterbank separaat te houden van de primaire speakers :)
Die zat er al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Tommie12 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 18:51:
[...]

Ook voor de Y?
Ik heb deze week net de 38 gekregen.
Ja :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dTUDpu5Rq71iUjupQXiC2ZTacMc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mRVGpkPg540hT8Khai2Ct7EL.jpg?f=user_large

[ Voor 37% gewijzigd door schumi1986 op 25-11-2023 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Oekol schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:00:
[...]

Bizar… dat zit er bij mij al in en ik heb de 2023.38.9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
Het gaat hier redelijk vaak over Flitsmeister, Flitsmeister TWO is nu in de aanbieding voor 59,99 bij de MediaMarkt.

https://www.mediamarkt.nl...smeister-two-1721815.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Laatst online: 19-06 11:37
this schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:18:
[...]

Misschien niet nep, maar ik vind het wel vreemd omdat er voor de rest geen hout details zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
schumi1986 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:34:
Het gaat hier redelijk vaak over Flitsmeister, Flitsmeister TWO is nu in de aanbieding voor 59,99 bij de MediaMarkt.

Top d:)b Besteld! Helemaal vergeten dat de combinatie FM app en Tesla problemen geeft af en toe (ik ga mijn m3 maandag halen)

Dit is een mooie oplossing idd.

[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 25-11-2023 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 04:46
Tommie12 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:15:
[...]

Hoezo is dat bizar? Tesla brengt vaak nieuwe updates uit met in sommige gevallen deels dezelfde release notes.. net zoals die ene nieuwe game die recent is uitgebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Tommie12 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:15:
[...]

Echt? Jij hebt ook MY toch?
Ik kreeg uur geleden de 38.9 update. Wellicht dat het daar in zit?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
Zullen we met al die versie nummers van een update weer even de topic warning volgen?
Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
schumi1986 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:34:

Zit daar dan ook een jaar Flitsmeister Pro abo bij? Ik lees hier niets over op de MediaMarkt aanbieding.
Je hebt een Pro abo nodig voor de Flitsmeister Two, kost € 1,99 per maand. Bij Flitsmeister zelf is het nu € 79,95 inclusief een jaar gratis Pro abo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Mackeessie schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 21:28:
[...]

Zit daar dan ook een jaar Flitsmeister Pro abo bij? Ik lees hier niets over op de MediaMarkt aanbieding.
Je hebt een Pro abo nodig voor de Flitsmeister Two, kost € 1,99 per maand. Bij Flitsmeister zelf is het nu € 79,95 inclusief een jaar gratis Pro abo.
Staat gewoon in de beschrijving.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8LJV996KNN9BjEB6czdERlOy_4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PDVnLTNFHPjSXm6hzyfklLNf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mackeessie schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 21:28:
[...]

Graag weer terug naar het onderwerp van dit topic ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:07
Kunnen wij in nl dit niet beter( qua opkomst)https://youtu.be/GvB_isJxRWs
Wel erg vet overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:17
spartacusNLD schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:54:
[...]

Top d:)b Besteld! Helemaal vergeten dat de combinatie FM app en Tesla problemen geeft af en toe (ik ga mijn m3 maandag halen)

Dit is een mooie oplossing idd.
Icm iOS dan? Bij Android kan je gewoon automatisch starten bij het maken van een bluetooth verbinding instellen. Werkt prima.

Overigens meerdere mensen met een beroerde gps ontvangst op de plek onder het scherm? Sinds een jaar lijkt de FM locatie bepaling ineens sterk achteruit gegaan te zijn. Vreemd. (Een nieuw telefoon heeft niet geholpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
RF1000 schreef op zondag 26 november 2023 @ 09:31:
[...]

Icm iOS dan? Bij Android kan je gewoon automatisch starten bij het maken van een bluetooth verbinding instellen. Werkt prima.

Overigens meerdere mensen met een beroerde gps ontvangst op de plek onder het scherm? Sinds een jaar lijkt de FM locatie bepaling ineens sterk achteruit gegaan te zijn. Vreemd. (Een nieuw telefoon heeft niet geholpen)
Probleem van FM icm Tesla is blijkbaar het waarschuwings geluid over de speakers. Dat zou soms niet worden afgespeeld.

De Flitsmeister Two heeft een eigen speaker. Ik ga het gewoon testen van de week. Mocht het icm met mijn s23 prima werken dan stuur ik het ding gewoon terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:17
Ja idd, dat werkt soms wat moeizaam (afh van welke bron je luistert). Heb het geluid nu via de telefoon en dat gaat wel prima eigenlijk.

Wist niet dat die FM2 ook een speakertje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:19
spartacusNLD schreef op zondag 26 november 2023 @ 09:43:
[...]

Probleem van FM icm Tesla is blijkbaar het waarschuwings geluid over de speakers. Dat zou soms niet worden afgespeeld.

De Flitsmeister Two heeft een eigen speaker. Ik ga het gewoon testen van de week. Mocht het icm met mijn s23 prima werken dan stuur ik het ding gewoon terug :)
Je kan FM instellen dat die het geluid over de speaker van de telefoon speelt. Dan doet die het altijd. Probleem met Tesla en FM - wat eigenlijk geen tesla probleem is - is dat als je niet op de Bluetooth channel van de auto zit, FM het geluid afspeelt maar je hoort het niet. Want je luistert radio of Spotify en dus niet wat er van je tel binnenkomt.

Voor het automatisch starten van FM met iOS kan je gebruik maken van automations. Bijv als die Bluetooth verbinding maakt of evt van een NFC sticker op de oplader oid.

[ Voor 10% gewijzigd door gebruikershaes op 26-11-2023 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Is de app bij jullie ook zo? In appstore geen update (android) en dit is sinds week of zoiets? Functioneert wel gewoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpoq52fWnnKz1mVUGI2Ml0r_4z4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u6pdL61ADD3W0Kl94mnKPpuk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zyOuK7AzsUAYLLAzJCR900a4pRs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/49QNlgBZ7UkgwTrbNOGmfv3b.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Oekol schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:03:
Is de app bij jullie ook zo? In appstore geen update (android) en dit is sinds week of zoiets? Functioneert wel gewoon.

[Afbeelding][Afbeelding]
Warp modus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Oekol schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:03:

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb dit niet op Android 13, animeert gewoon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

gebruikershaes schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:02:
[...]

Je kan FM instellen dat die het geluid over de speaker van de telefoon speelt. Dan doet die het altijd. Probleem met Tesla en FM - wat eigenlijk geen tesla probleem is - is dat als je niet op de Bluetooth channel van de auto zit, FM het geluid afspeelt maar je hoort het niet. Want je luistert radio of Spotify en dus niet wat er van je tel binnenkomt.

Voor het automatisch starten van FM met iOS kan je gebruik maken van automations. Bijv als die Bluetooth verbinding maakt of evt van een NFC sticker op de oplader oid.
Dat is vrij makkelijk op te lossen met een instelling binnen FM. Volgens mij kies je dan voor HSP ipv A2DP oid. Dan komen al je Flitsmeister meldingen gewoon binnen als "telefoontjes". Ongeacht of je Spotify, DAB of iets anders aan het luisteren bent.

Flitsmeister hardware vind ik icm Tesla echt onnodig. Je stapt in (FM start automatisch, want bluetooth connectie als voorwaarde om te starten opgegeven in de app), en vervolgens krijg je alle meldingen binnen. Stap weer uit, en FM sluit netjes weer af.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
mjvdzwet schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:22:
[...]

Ik heb dit niet op Android 13, animeert gewoon.
Ah daar sla je wel de plank volledig raak denk ik.
Heb deze week een update naar UI 6.0 en Android 14 gehad. Zal daar wel aan liggen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:19
Jeroenneman schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:26:
[...]

Dat is vrij makkelijk op te lossen met een instelling binnen FM. Volgens mij kies je dan voor HSP ipv A2DP oid. Dan komen al je Flitsmeister meldingen gewoon binnen als "telefoontjes". Ongeacht of je Spotify, DAB of iets anders aan het luisteren bent.

Flitsmeister hardware vind ik icm Tesla echt onnodig. Je stapt in (FM start automatisch, want bluetooth connectie als voorwaarde om te starten opgegeven in de app), en vervolgens krijg je alle meldingen binnen. Stap weer uit, en FM sluit netjes weer af.
Op iOS dus iets lastiger, maar idd. De telefoon voldoet prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
2019 (en sommige 2020) hebben nog echt hout. Onze 2022 Y heeft plastic lijkend houtfineer maar onze sr+ uit 2019 heeft een mooi vrij donker stuk (ik meen : )massief hout.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oekol schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:34:
[...]

Ah daar sla je wel de plank volledig raak denk ik.
Heb deze week een update naar UI 6.0 en Android 14 gehad. Zal daar wel aan liggen. d:)b
Hier Android 14 op Google Pixel 7 Pro en de Tesla app ziet er normaal uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeuroticaPills
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:16
Hi allemaal! Sinds een paar dagen rijd ik een Model 3 Performance uit 2022, enorm blij mee! Hopelijk kan ik deze vraag stellen, heb uitgebreid gezocht maar nog geen antwoord gevonden.

Vanochtend voor het eerst aan een woonwijk-vattenfall charger opgeladen van 21% tot 80%. Kreeg melding dat het laden klaar was op 79%, toen losgekoppeld en op een andere parkeerplaats gezet.
Nu, 2 uur later, keek ik even in de Tesla app en geeft ‘ie 83% aan. Iemand een verklaring hiervoor?
Kou? Feit dat de auto nog aan het kalibreren is ivm nieuwe winterbanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

[...]

HFP inderdaad. Enige nadeel wat ik ondervind, is dat als je aan het bellen komt deze meldingen niet tussendoor komen.
Pas als je je telefoongesprek beëindigt krijg je de flitsmelding over je speakers. Hebben anderen dat ook?

Als volgt ingested:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSdAeXE0qWUlsK9WVpRw0NR8K5w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PoNlPFbjgCIN3O5WQfKVuOMX.jpg?f=fotoalbum_large

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 21:33
NeuroticaPills schreef op zondag 26 november 2023 @ 13:19:
Hi allemaal! Sinds een paar dagen rijd ik een Model 3 Performance uit 2022, enorm blij mee! Hopelijk kan ik deze vraag stellen, heb uitgebreid gezocht maar nog geen antwoord gevonden.

Vanochtend voor het eerst aan een woonwijk-vattenfall charger opgeladen van 21% tot 80%. Kreeg melding dat het laden klaar was op 79%, toen losgekoppeld en op een andere parkeerplaats gezet.
Nu, 2 uur later, keek ik even in de Tesla app en geeft ‘ie 83% aan. Iemand een verklaring hiervoor?
Kou? Feit dat de auto nog aan het kalibreren is ivm nieuwe winterbanden?
BMS staat niet voor Battery Management System, maar voor Battery Magic System. Kan inderdaad iets met temperatuur te maken hebben, de batterij ontlaad makkelijker als het warmer is en dat zie je daarin terug. Maar een procentje erboven of eronder na laden is vrij normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuroticaPills
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:16
DaCoTa schreef op zondag 26 november 2023 @ 13:31:
[...]

BMS staat niet voor Battery Management System, maar voor Battery Magic System. Kan inderdaad iets met temperatuur te maken hebben, de batterij ontlaad makkelijker als het warmer is en dat zie je daarin terug. Maar een procentje erboven of eronder na laden is vrij normaal.
Ah dankje! Haha, ja het blijft natuurlijk magie ;)
Dus niks om me zorgen over te maken. Vond het frappant om ineens een hoger percentage te zien. Wat een wagen trouwens. Preaching to the choir natuurlijk, maar wauw. Eerste EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
[...]

De reden waarom ik uiteindelijk voor een FM TWO ga is omdat FM icm met IOS niet automatisch kan starten bij het instappen. Ook met een automatisering blijft een fysieke handeling nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Stef87 schreef op zondag 26 november 2023 @ 12:26:
[...]

2019 (en sommige 2020) hebben nog echt hout. Onze 2022 Y heeft plastic lijkend houtfineer maar onze sr+ uit 2019 heeft een mooi vrij donker stuk (ik meen : )massief hout.
Ik dacht dat echt hout al heel lang geleden verboden is ivm splintering bij een ongeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguzhan58
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-05 11:46
gebruikershaes schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:45:
[...]

Op iOS dus iets lastiger, maar idd. De telefoon voldoet prima.
Op IOS zou je via Shortcuts (officiele Apple app) een automation kunnen aanmaken dat als je verbinding maakt met bluetooth van je auto hij automatisch FM opstart. Dan weet je in ieder geval zeker dat FM draait als je instapt. Wel even shortcut goed instellen dat hij het draait zonder bevestiging te vragen elke keer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
Oguzhan58 schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:04:
[...]

Op IOS zou je via Shortcuts (officiele Apple app) een automation kunnen aanmaken dat als je verbinding maakt met bluetooth van je auto hij automatisch FM opstart. Dan weet je in ieder geval zeker dat FM draait als je instapt. Wel even shortcut goed instellen dat hij het draait zonder bevestiging te vragen elke keer.
Dat is op geen enkele manier mogelijk. Dit is al diverse keren terug gekomen in dit topic. Hoe je het ook instelt iOS zal altijd vragen om bevestiging, behalve als je de IPhone unlocked bij het instappen.

[ Voor 14% gewijzigd door schumi1986 op 26-11-2023 16:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Modbreak:Herhaling: Dit betreft niet het Flitsmeister topic, graag weer ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

winwiz schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:27:
Eerste keer geladen met met MY met de BYOD batterij op de V3 SuC (overigens mijn eerste laadsessie ooit) was wel erg onder de indruk van de laadcurve strak 147 - 149 KW tot 65% [Afbeelding] en bij 80% nog steeds 80 KW

It charges like a boassss zou Bjorn zeggen
Valt tegen, toch? RWD moet toch 175 kW kunnen laden?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 19-09 13:20
Maasluip schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:24:
[...]

Sorry was een V2 met 2 kabels my bad

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
In de 38.9 update kreeg ik ook de optie voor een enkele tik voor AP. Direct getest en het staat weer uit. Wat een kut oplossing. Heb van alles geprobeerd, maar TACC is niet te krijgen.

Als je oude manier met twee hendel doet op AP en dan door de weerstand heen stuurt dan blijft TACC er op. Als je richting aan doet en stuurt naar rechts blijft TACC er op.

Met de nieuwe optie is het AP aan en als je stuurt of richting aan doet en dan stuurt gaat AP er af en remt hij snel af (want blijft niet op TACC hangen). Heel jammer dat het zo'n slechte implementatie is tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 16:37

Notna

Where are you?®

Edit: al eerder gepost vandaag zie ik. Mea culpa

roundlet in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Het is zo nutteloos, maar toch geeft het mij een glimlach om te zien.

[VIDEO=,,"World Record Tesla Light Show In Finland - Incredible 687 Cars! Official Video!"]https://youtu.be/GvB_isJxRWs?si=lazqsYnZUgWGTR18[/VIDEO]

[Quote]
Op zaterdag 18 november werd er een nieuw wereldrecord gevestigd op het Vermo-racecircuit in Espoo (Finland), toen maar liefst 687 Tesla’s deelnamen aan een indrukwekkende lichtshow, begeleid door de muziekstukken Everybody Wants To Rule The World en Sandstorm van Darude. Het Finse dronebedrijf Flyby Guys legde het lichtspektakel vanuit de lucht vast. Daar kwamen vier Mavic 3-drones en een FPV-drone aan te pas.[/]

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 26-11-2023 23:17 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Oekol schreef op zondag 26 november 2023 @ 22:47:
In de 38.9 update kreeg ik ook de optie voor een enkele tik voor AP. Direct getest en het staat weer uit. Wat een kut oplossing. Heb van alles geprobeerd, maar TACC is niet te krijgen.

Als je oude manier met twee hendel doet op AP en dan door de weerstand heen stuurt dan blijft TACC er op. Als je richting aan doet en stuurt naar rechts blijft TACC er op.

Met de nieuwe optie is het AP aan en als je stuurt of richting aan doet en dan stuurt gaat AP er af en remt hij snel af (want blijft niet op TACC hangen). Heel jammer dat het zo'n slechte implementatie is tot nu toe.
Eens. Heb het ook 1 rit getest en direct weer uit gezet om precies dezelfde reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Laatst online: 23:40
Oekol schreef op zondag 26 november 2023 @ 22:47:
Lijkt wel een "dark pattern" om mensen over te halen EAP of FSD te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
GekkeRipper schreef op maandag 27 november 2023 @ 06:59:
[...]

Lijkt wel een "dark pattern" om mensen over te halen EAP of FSD te kopen.
Never. Zo erg is het ook niet twee keer die hendel. Op het begin dacht ik dat je helemaal naar beneden moet duwen maar het is ff 1 tikje door weerstand en daarna rammen naar beneden. Of natuurlijk twee keer zo'n klein tikje. Dat eerste is gewoon lekker >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Laatst online: 23:40
Dat bedoel ik niet. Het is een nieuwe optie die mensen zonder EAP en FSD alleen maar irriteert als ik het zo lees. Dus je maakt mensen lekker met iets en vervolgens proeven ze teleurstelling. Maar Tesla heeft een oplossing! EAP en FSD! En wat nou als dit op termijn de standaardinstelling wordt... Vergezocht, maar zo kan het gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:04
GekkeRipper schreef op maandag 27 november 2023 @ 07:16:
Dat bedoel ik niet. Het is een nieuwe optie die mensen zonder EAP en FSD alleen maar irriteert als ik het zo lees. Dus je maakt mensen lekker met iets en vervolgens proeven ze teleurstelling. Maar Tesla heeft een oplossing! EAP en FSD! En wat nou als dit op termijn de standaardinstelling wordt... Vergezocht, maar zo kan het gaan.
Hoezo irriteert? Je hoeft het niet aan te zetten. Het is imho gewoon een optie om het mensen met FSD simpeler te maken omdat die TACC zelden tot nooit gebruiken (als ik naar mezelf kijk). Scheelt je dubbel tikken. Heb je dat niet dan laat je het toch gewoon default. Ik snap overigens het hele probleem niet zo maar dat zal wel weer aan mij liggen :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
GekkeRipper schreef op maandag 27 november 2023 @ 07:16:
Ik snap precies wat je bedoelt hoor. Maar ik geef aan dat dat mij nooit zou overhalen om EAP en FSD te kopen. Zijn wel ergere problemen in de wereld dan 2x aan die hendel te trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dino111
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 06:43
EAP of fsd al een paar keer ‘getest’ met een vervangende auto. Nou baantje wisselen is dan nog steeds zelf knipperlicht aanzetten en als er een auto of tig ruimte is dan wordt de actie ingezet. Niet echt de meerprijs waard hier in de EU. Heb zelf de sexy buttons. 1 links achter het stuur geplakt en 1 druk op de knop is autopilot aan of uit. Hendel werkt ook nog steeds. Bied je de mogelijkheid om met je linkerhand autopilot in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
Korvaag schreef op maandag 27 november 2023 @ 07:34:
[...]

Hoezo irriteert? Je hoeft het niet aan te zetten. Het is imho gewoon een optie om het mensen met FSD simpeler te maken omdat die TACC zelden tot nooit gebruiken (als ik naar mezelf kijk). Scheelt je dubbel tikken. Heb je dat niet dan laat je het toch gewoon default. Ik snap overigens het hele probleem niet zo maar dat zal wel weer aan mij liggen :)
Het is een stomme implementatie als deze niet hetzelfde werkt als dat AP nu al doet door 2x de hendel naar beneden te trekken. Er is i.m.o. nul reden om hier plots twee keer een apart gedrag van te maken. Ik snap heel goed wat hij bedoelt. Het zou mij inderdaad ook niets verbazen als Tesla ervoor kiest hier een default actie van te maken en dat de berijder iedere rit de actie moet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-09 12:58
Bij mijn bestuurdersraam "piept" het al ruim een kwart jaar wanneer ik het naar beneden doe, vergelijkbaar met het geluid van nagels over een krijtbord. Heeft iemand toevallig dit probleem ook ervaren bij zijn Model 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 12:49
Dat heb ik ook bij de ramen aan de achterkant. Tesla service center heeft een keer de rubbers ingevet, maar heeft niet veel geholpen..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:25
Hier ook vanaf nieuw al piepende ramen... Maar dat is het enige dus houden zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Zensu schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:47:
Bij mijn bestuurdersraam "piept" het al ruim een kwart jaar wanneer ik het naar beneden doe, vergelijkbaar met het geluid van nagels over een krijtbord. Heeft iemand toevallig dit probleem ook ervaren bij zijn Model 3?
Zowel mijn Y als 3 hadden/hebben af en toe last van piepende ramen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03:07
Piepende ramen oplossing is een flesje Gummi Pflege Stiften kopen.
Dat op de raamrubbers smeren en piepen is weg.

Ik had het ook bij 1 van mijn ramen van mn 2019 model 3, en na het smeren van dat goedje.. geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Gyrolion schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:18:
Piepende ramen oplossing is een flesje Gummi Pflege Stiften kopen.
Dat op de raamrubbers smeren en piepen is weg.

Ik had het ook bij 1 van mijn ramen van mn 2019 model 3, en na het smeren van dat goedje.. geen probleem meer.
Ik ken het merk niet, maar ik zou niet zo maar iets op de rubbers aanbrengen. Je zult niet de eerste zijn die de rubbers beschadigd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03:07
turkeyhakan schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:23:
[...]

Ik ken het merk niet, maar ik zou niet zo maar iets op de rubbers aanbrengen. Je zult niet de eerste zijn die de rubbers beschadigd.
Dat jij een merk niet kent betekend niet dat het zo maar iets is.

Dit is een zeer bekend stofje om rubbers te impregneren voor stijlloze ramen.
Dit word gebruikt door onder andere BMW dealers.

En ik gebruik het al 4 en een half jaar op de raamrubbers van m'n tesla, en hiervoor de bmw's die ik heb gehad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Holy sh*t mensen Gummi Pflege Stiften betekent gewoon letterlijk rubber verzorging pen. Kan je van alle merken kopen en lijkt me sterk dat ie dan rubberen kapot gaan maken. Heb zelf van Valma, toendertijd volgens mij bij de action gekocht, geen enkel probleem.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
Maasluip schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:24:
[...]

Blijft wel veel langer boven de 100kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
SirLct schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:49:
Holy sh*t mensen Gummi Pflege Stiften betekent gewoon letterlijk rubber verzorging pen. Kan je van alle merken kopen en lijkt me sterk dat ie dan rubberen kapot gaan maken. Heb zelf van Valma, toendertijd volgens mij bij de action gekocht, geen enkel probleem.
99% kans dat het gewoon een siliconenvet is, en dat is typisch vet om rubber en o-ringen mee in te vetten. HEt wordt zelfs in koffiemachines gebruikt omdat het niet giftig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001

CyBeRSPiN

sinds 2001

Oekol schreef op maandag 27 november 2023 @ 07:38:
[...]

Ik snap precies wat je bedoelt hoor. Maar ik geef aan dat dat mij nooit zou overhalen om EAP en FSD te kopen. Zijn wel ergere problemen in de wereld dan 2x aan die hendel te trekken.
Is dat diezelfde hendel die in de Highland versie afwezig is?

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Mensen die een probleem hebben met de hendel en AP/TACC: hoe vaak hebben jullie al niet gehoord dat je gewoon de S3XY buttons moet kopen?

En maar eigenwijs doen en denken dat je zonder kunt... of dat Tesla dit oplost met een software update? Tuurlijk...

En vervolgens hier weer komen klagen bij de mensen die jullie al die tijd hebben gezegd gewoon die Buttons te kopen...

Stop gewoon met klagen en ga snel naar enhauto.com nu de Black Friday korting er nog is. Dat maakt je eigen leven leuker, maar ook dat van alle andere forumbezoekers hier.

Namens alle happy-S3XY-button-gebruikers,

...

(disclaimertje: dit is overduidelijk een sarcastische post, dus voel je svp niet aangevallen... Maar serieus: life is better with S3XY buttons...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

twi schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:11:
Het zal geen nieuwe worden (mijn hoofd kan 10k afschrijving in 2 jaar niet aan), dus het is nog even wachten tot de recente prijsverlaging ook begint door te sijpelen naar de occassions.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. De RWD's die nu als occasions aangeboden worden zijn best duur, dat snap ik wel omdat ze voor een bepaalde prijs zijn ingekocht en met de prijsverlaging te hoog zijn geworden.

Maar ik ga geen 43k betalen voor een MY RWD en daar ook geen SEPP over kan krijgen omdat de catalogusprijs te hoog is (er is op dit moment geen SEPP voor 2e hands dat terzijde)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:39
PdeBie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:39:
Inmiddels week 4 dat mijn M3 in Utrecht bij het service center staat en nog steeds zijn het stuurhuis en de remmen niet gerepareerd.

Morgen de leasemaatschappij maar eens informeren over dit fiasco van Tesla en bellen met Tesla zelf om te zeggen dat ik er helemaal klaar mee ben en ze de auto eens moeten repareren.
Update:
Mijn Tesla is nog steeds niet gerepareerd en er zijn weer twee datums van “afronding werkzaamheden” niet gehaald. En 0 communicatie vanuit Tesla. Niks, nada, noppes. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
Afgelopen week zijn mijn winterbanden onder mijn TeslaY RWD - standaard velgen gezet. Waar normaliter de bandenspanning op 2,9bar staat, las ik dat bij winterbanden de spanning normaliter + 0,2bar hoger moet zijn.

Nu kreeg ik de auto terug met een gemiddelde bandenspanning van 3,5 / 3,6 volgens de boardcomputer van Tesla. Dit stuitert aardig op de weg moet ik zeggen.. wat is jullie advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
super_dirk schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:00:
Afgelopen week zijn mijn winterbanden onder mijn TeslaY RWD - standaard velgen gezet. Waar normaliter de bandenspanning op 2,9bar staat, las ik dat bij winterbanden de spanning normaliter + 0,2bar hoger moet zijn.

Nu kreeg ik de auto terug met een gemiddelde bandenspanning van 3,5 / 3,6 volgens de boardcomputer van Tesla. Dit stuitert aardig op de weg moet ik zeggen.. wat is jullie advies?
Sensor tmps reset? Heb zelf afgelopen donderdag winterbanden opgezet. Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
SirLct schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:49:
Was het deze?
Pagina: 1 ... 174 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: