Vandaag was de dag van de service afspraak.
Gisten door een medewerker gebeld om de afspraak door te nemen.
- kijken naar deuken en bultjes motorkap
- uitlijnen motorkap
- rammelen ergens in de kofferbak
- uitlijnen bestuurders portier
Aagekomen bij de SeC via de app mijn auto ingeleverd en naar de Lounge gegaan want ik kon wachten op de afspraak. Vrijwel direct door een monteur opgehaald om samen in de auto te rijden om naar de rammeltjes te luisteren en naar de andere klachten te kijken. Top!
Na het rondje om de auto en het testritje gaf de monteur aan dat hij panelen los ging maken om te kijken waar het rammeltje vandaan zou komen maar dat het misschien nog niet in 1x opgelost zou zijn omdat het soms erg lastig is om de locatie te vinden. Dat snap ik wel
Hij gaf ook aan dat de motorkap idd erg slecht dicht te drukken was en hij zag de bultjes op de motorkap en gaf aan dat dat voor de bodyshop was.
De uitlijning van de deur was in spec maar omdat het een klein klusje was zou hij er toch naar kijken.
Tijdens het wachten in de lounge nog even naar de nieuwe model 3 gekeken, ziet er in het echt toch goed uit
Na ~2 uurtjes ging de telefoon.
“Meneer uw auto is klaar”
oké fijn zijn er nog vervolg stappen nodig?
“Nee meneer alles is gemaakt”
Maar de bultjes en deukjes in de motorkap dan?
“Ah ja daar moet je voor naar de bodyshop”
Oké maar maken jullie daar een afspraak voor?
“Nee meneer dat kunt u zelf doen, ik zou …. In de buurt aanraden dus daar moet je naartoe bellen”
Ah oké maar dit is garantiewerk toch?
“Ja hoor maar bij de bodyshop kunnen ze in het systeem kijken”
Ben naar de auto gelopen en naar huis gereden. De motorkap sluit nu vast beter maar de uitlijning is nog slechter nu als dat het al was.. ook is er nog een klein rammeltje te horen maar dit is voor mij prima zo.
Thuis in de factuur gekeken en daar staat bij de klacht over de motorkap “no parts availible add to future service visit”
Ik dus zelf het schadebedrijf gebeld en kon meteen langs komen.
De schade-expert keek even naar mijn auto en gaf meteen aan dat de motorkap vervangen moet worden omdat het niet goed past op de auto.
Hij vroeg wie ik had gesproken bij Tesla maar ik had geen idee.. tijdens het telefoon gesprek is er ook geen naam genoemd.
De schade-expert had Tesla een aantal keer proberen te bellen maar kreeg niemand te pakken.
Het goede nieuws is wel dat het schadebedrijf een afspraak heeft ingepland voor het vervangen/afstellen en spuiten van de motorkap

het slechte nieuws is dat Tesla deze service nog zou kunnen annuleren, al ging de schade expert daar niet van uit.
TLDR: zou iedereen aanraden om bij een afspraak bij het SeC te wachten in de lounge, zo zit je er direct op en kun je duidelijk aangeven wat voor jou de problemen zijn en welke oplossing je wenst.
@
Frosty__