Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 171 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.677.251 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:28
Crap, ik wilde net de tassen bestellen nadat ik had gewacht om te overleggen met de vrouw. Zijn ze weer normale prijs.. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:18
Willianv schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:12:
Voor degene met een Model Y die interesse hebben in Car Bags tassen..

Ze staan nu voor 94,75 op de website (normaal 379 euro). Ik denk dat het een foutje is, maar wie weet krijg je ze gewoon geleverd,

Ik heb voor mijn 5 serie touring altijd gebruik gemaakt van car bags tassen, ik vind het ideaal!
Heb je een shoppinglink >:) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:14
BP14 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:03:
[...]

Heb je een shoppinglink >:) ?
Een beetje te laat he.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 13:49
gebruikershaes schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:44:
Crap, ik wilde net de tassen bestellen nadat ik had gewacht om te overleggen met de vrouw. Zijn ze weer normale prijs.. 7(8)7
Balen, ik heb de complete pro-line set met labels en waszak enz voor 143 (althans, mijn order is bevestigd en ik heb 'm betaald. Geloven doen we het als ze hier in de kast staan :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Schwarz schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 07:24:
[...]

Wordt krakende bestuurdersstoel veroorzaakt door schurende gordelhouder tegen het "leer" van de stoel? Dat was bij mij het geval. Zelf eenvoudig opgelost door viltje op gordelhouder te plakken.
Nee, de hele rugleuning kraakt als een bed van voor de oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:23:
[...]

Balen, ik heb de complete pro-line set met labels en waszak enz voor 143 (althans, mijn order is bevestigd en ik heb 'm betaald. Geloven doen we het als ze hier in de kast staan :-))
Ja ben benieuwd. Had gehoopt dat het een Black Friday deal was, maar ze hebben het snel gewijzigd. Dus zou zo maar foutje geweest kunnen zijn. Hopelijk krijgt iedereen het alsnog binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-06 17:19
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:28:
[...]

pro-line besteld, ben benieuwd :-)
De pro line is nu weer 549 en de gewone weer 379, ik ben benieuwd of we geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
gebruikershaes schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:38:
[...]

Ja ben benieuwd. Had gehoopt dat het een Black Friday deal was, maar ze hebben het snel gewijzigd. Dus zou zo maar foutje geweest kunnen zijn. Hopelijk krijgt iedereen het alsnog binnen.
Zeker met Black Friday als argument moeten ze toch haast wel leveren tegen die prijs? Het is niet zo dat ze er voor 5 euro op stonden, dan had je kunnen weten dat het een fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:35
maharens schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:57:
[...]

Zeker met Black Friday als argument moeten ze toch haast wel leveren tegen die prijs? Het is niet zo dat ze er voor 5 euro op stonden, dan had je kunnen weten dat het een fout is.
75% korting is duidelijk een prijsfout, dus ze hoeven niet te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:50
Sinds gisteren heb ik een Smappee laadpaal. De voorbije 4 maand heb ik mijn Tesla mobile connector gebruikt. Om de laadpoort te openen en het laden te stoppen, was het heel handig om het knopje aan de stekker in te drukken en te laden.

Nu met mijn Smappee laadpaal heb ik dat knopje niet en nu vind ik het laden plots heel onhandig geworden. De chargeport doe ik nu open door eerst een deur te openen en daarna de chargeport aan te raken, maar toch wil die niet altijd open. Waarschijnlijk door druppels?
Ook als ik het laden stop aan de laadpaal, wordt het icoontje aan de laadpoort blauw i.p.v. wit. De stekker blijft dus vergrendeld en ik moet mijn telefoon uithalen om de stekker te ontkoppelen. Dat vind ik niet zo handig, want de app moet eerst opstarten, verbinding maken met de auto en dan pas gebeurd er iets.

Hebben jullie een makkelijkere methode? Of moet ik out of the box gaan denken en een draadloze knop aan m'n laadpaal hangen die van via Home Assistant en de Tesla integratie de laadpoort gaat openen?
Of kan ik maar beter zo'n aftermarket plug bestellen met Tesla knopje?

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maharens
Mother_lepard schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:08:
[...]

75% korting is duidelijk een prijsfout, dus ze hoeven niet te leveren.
Waarom is dat duidelijk een prijsfout? Deze weken zijn er zelfs kortingen tot 90% bij diverse bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:35
maharens schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:40:
[...]

Waarom is dat duidelijk een prijsfout? Deze weken zijn er zelfs kortingen tot 90% bij diverse bedrijven.
Hou jezelf niet voor de gek. Fysieke producten die actueel zijn worden eigenlijk nooit met zoveel korting verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Mother_lepard schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:42:
[...]

Hou jezelf niet voor de gek. Fysieke producten die actueel zijn worden eigenlijk nooit met zoveel korting verkocht.
Hierbij een voorbeeld https://www.coolblue.nl/product/733030/bosch-pxv875dc1e.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:31
Broodro0ster schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:30:
Sinds gisteren heb ik een Smappee laadpaal. De voorbije 4 maand heb ik mijn Tesla mobile connector gebruikt. Om de laadpoort te openen en het laden te stoppen, was het heel handig om het knopje aan de stekker in te drukken en te laden.

Nu met mijn Smappee laadpaal heb ik dat knopje niet en nu vind ik het laden plots heel onhandig geworden. De chargeport doe ik nu open door eerst een deur te openen en daarna de chargeport aan te raken, maar toch wil die niet altijd open. Waarschijnlijk door druppels?
Ook als ik het laden stop aan de laadpaal, wordt het icoontje aan de laadpoort blauw i.p.v. wit. De stekker blijft dus vergrendeld en ik moet mijn telefoon uithalen om de stekker te ontkoppelen. Dat vind ik niet zo handig, want de app moet eerst opstarten, verbinding maken met de auto en dan pas gebeurd er iets.

Hebben jullie een makkelijkere methode? Of moet ik out of the box gaan denken en een draadloze knop aan m'n laadpaal hangen die van via Home Assistant en de Tesla integratie de laadpoort gaat openen?
In de koffer zit er een kabeltje waar je aan kan trekken om de lader los te koppelen. Ik doe het altijd zo als ik thuis de lader wil loskoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:10

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
this schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:51:
[...]

In de koffer zit er een kabeltje waar je aan kan trekken om de lader los te koppelen. Ik doe het altijd zo als ik thuis de lader wil loskoppelen.
Ik dacht dat dit kabbeltje enkel bedoeld is voor noodgevallen? Is het niet de bedoeling dat je met een pas, een knop op de paal of via een app de kabel moet loskoppelen?

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
spartacusNLD schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:55:
[...]

Ik dacht dat dit kabbeltje enkel bedoeld is voor noodgevallen? Is het niet de bedoeling dat je met een pas, een knop op de paal of via een app de kabel moet loskoppelen?
Thuis heb ik geen knop en ik ga niet elke keer die pas uithalen. Dat kabeltje is veel makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
this schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:01:
[...]

Thuis heb ik geen knop en ik ga niet elke keer die pas uithalen. Dat kabeltje is veel makkelijker.
Snap ik. Maar een oplossing voor noodgevallen heeft volgens mij altijd nadelen.

Tesla zelf schrijft het volgende op in de handleiding:

''Use the release cable only in situations where you can not release the charge cable using the usual methods. Continuous use can damage the release cable or charging equipment.''

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karsvdtuin
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-06 13:24
Ik wil niet teveel off topic gaan maar de kortingen moet je altijd goed bekijken.
Een hulpmiddel is tweakers. Die kookplaat gaat al langer voor 8 a 9 honderd weg.

Er zijn wel kortingen met black friday maar check ze goed bij prijsvergelijkers. Voor electronica is tweakers mijn go to.

En nu weer over naar tesla gerelateerde zaken ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOOsFvN2rcBSAqCbI0472Pd8xsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tgT15T5QAXX2DZu8tIIIhXnx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
[...]

Kabel onder belasting lostrekken kan vonkvorming geven, daarmee roet en slecht contact en op de lange termijn overgangsweerstand en daarmee warmte (lees brand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spartacusNLD schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:03:
[...]

''Use the release cable only in situations where you can not release the charge cable using the usual methods. Continuous use can damage the release cable or charging equipment.''
Bovendien: als je het onhandig vindt om even op het scherm te tikken, dan lijkt het me niet echt een oplossing om de koffer te openen, en dan aan dat kabeltje te trekken...

@Broodro0ster
Ik heb die oplossing met een knop via HA hier wel langs zien komen inderdaad.

Alternatief: S3XY buttons kopen. Dan heb je een Smart Action waarmee je de hendel van de achterportier kunt gebruiken om de laadpoort te ontgrendelen. Zo doe ik het en dat werkt echt super. Je staat immers toch naast de achterportier om de kabel eruit te halen. Voordeel is dat je nog veel meer extra handige functies erbij krijgt.

Alternatief 2: Het Belgische bedrijf EVChargeKing verkoopt een Tesla connector kit waarmee je een gewone stekker op je laadkabel vervangt door een exemplaar met een Tesla knop erop:

https://www.evchargeking....-button-connector-kit-16a

Of je koopt een extra complete kabel bij ze met de knop al erop.

[ Voor 5% gewijzigd door bilgy_no1 op 21-11-2023 11:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:49
Net mailtje gekregen:
Good morning,

Unfortunately, we have to inform you that an error has crept onto our website since yesterday afternoon. Due to an update, a price was offered that was too low, resulting in a -75% discount. This is an apparent mistake because this price deviates too much from the normal price. There has never been a discount promotion. This is also not promoted.

This means we are forced to cancel your order.

We regret this and offer our sincere apologies.

You will receive a confirmation email today of the canceled order.

Yours sincerely

Car-Bags.com
Logisch natuurlijk

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 21:45
[...]

Ik heb een Flic knopje ingesteld, die gekoppeld is aan een android telefoon met Tasker en daarmee werkt het heel makkelijk.
Knopje heb ik bij de kapstok hangen en ik druk erop als ik mijn tas/jas pak en naar de auto loop. Als ik bij de auto ben is de laadsessie gestopt (mocht die nog bezig zijn) en is de laadpoort ontgrendeld.
Goedkoper dan zo'n ChargeKing kabel met knopje en je staat nog binnen terwijl je op het knopje drukt, dus je hoeft ook niet 1-2 seconden te wachten voor de boel echt ontgrendeld is :) .
@Broodro0ster, wellicht ook wat voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:48
spartacusNLD schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:03:
[...]

Ja, dat kabeltje is echt voor een noodgeval. Die zou ik nooit met regelmatige basis (gaan) gebruiken. De beste oplossing is inderdaad een aangepaste kabel/connector met knopje of de S3XY buttons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Laatst online: 14:43
this schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:51:
[...]

Als je eerst je koffer opent, en dan het laden stopt wordt de kabel netjes ontgrendeld door de auto, scheelt weer aan de noodkabel trekken :)

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Snakefoodjah schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:53:
Net mailtje gekregen:

[...]

Logisch natuurlijk
Zeker begrijpelijk, ik heb (nog) geen mailtje maar die zal niet lang op zich laten wachten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
adjego schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:12:
[...]

Als je eerst je koffer opent, en dan het laden stopt wordt de kabel netjes ontgrendeld door de auto, scheelt weer aan de noodkabel trekken :)
Maar dat heb ik al in mijn eerdere post gezegd, het laden stopt niet. Want ik wil namelijk niet elke keer dat pasje uithalen, of mijn gsm moeten bovenhalen of in de auto kruipen om op dat scherm te klikken (dat laatste is dan nog het meest omslachtige van allemaal @bilgy_no1 )

Maar het punt dat @_-= Erikje =-_ aanhaalt is wel eentje om over na te denken. Dat is wel iets dat je niet wilt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Laatst online: 14:43
this schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:15:
[...]

Maar dat heb ik al in mijn eerdere post gezegd, het laden stopt niet. Want ik wil namelijk niet elke keer dat pasje uithalen, of mijn gsm moeten bovenhalen of in de auto kruipen om op dat scherm te klikken (dat laatste is dan nog het meest omslachtige van allemaal @bilgy_no1 )

Maar het punt dat @_-= Erikje =-_ aanhaalt is wel eentje om over na te denken. Dat is wel iets dat je niet wilt natuurlijk.
Dus je gebruikt dat kabeltje zelfs terwijl de auto aan het laden is? Dat is echt niet wenselijk idd!

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:24

Fjeze

AllesPerfect!

[...]

Telefoon pakken is toch makkelijker dan kofferbak openen en aan dat noodhendeltje trekken.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Fjeze schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:25:
[...]

Telefoon pakken is toch makkelijker dan kofferbak openen en aan dat noodhendeltje trekken.
Vaak moet ik toch al in de koffer zijn. En tegen dat de app verbinding gemaakt heeft, is de koffer meestal al open. Dus qua tijdwinst is er niet veel mee te winnen, of je moet op voorhand al je gsm pakken.

[ Voor 24% gewijzigd door this op 21-11-2023 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 14:46
Ik heb sinds afgelopen week de S3XY buttons gekocht met BF korting.
Dit is echt een van de beste dingen die ik heb gekocht voor mijn auto.

Geen ruitenwissers meer die onlogisch aan en uit gaan, ook niet in AP.
Geen pin voor dashboard kastje
En snelle ontgrendeling van de kabel door aan de hendel van achterportier te trekken. Dit werkt volgens mij nog sneller dan dat hendeltje in de kofferbak.

Met daarbij nog heel veel andere opties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
[...]

Je kan je pasje toch in de kofferbak leggen als je toch elke keer de kofferbak open trekt? Ff een plekje voor maken met klitteband oid dat die op z'n plaats blijft.

Zelf dacht ik om de laadpas ergens onder de laadklep te bevestigen, maar dat is niet handig als je aan het laden bent. Dan kan iemand de pas meenemen. Heb het pasje ook wel in de deur gehad, maar lijkt vooralsnog iets minder handig dan kofferbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:50
Snakefoodjah schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:53:
Net mailtje gekregen:

[...]

Logisch natuurlijk
Die zou ik wel aandurven hoor. Zoals @maharens ook zegt is dat voor de consument niet zo "apparent" tijdens blackfriday aanbiedingen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-06 08:22

Ik heb een Tesla charger met vaste kabel en knopje Werkt heel goed Soms te goed want bij Teslas die in de buurt staan gaat vaak dan ook de laad klep open Getest en soms wel 30 mtr bereik
(3 of 4 Tesla in mijn straat )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JohanB schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:41:
[...]

Die zou ik wel aandurven hoor. Zoals @maharens ook zegt is dat voor de consument niet zo "apparent" tijdens blackfriday aanbiedingen
Geen enkele kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skupjo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-02 16:56
Het lijkt erop dat de meeste mensen niet gaan voor de 19" Nova velgen optie op de M3 Highland. Ben benieuwd waarom dat is, omdat qua looks een 'no brainer' is, zou ik zeggen.

Zijn er wellicht praktische bezwaren (naast prijs)? Zo las ik dat je een ander bandentype krijgt en dat je op comfort inboet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
jheerink14 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:52:
[...]

Ik heb een Tesla charger met vaste kabel en knopje Werkt heel goed Soms te goed want bij Teslas die in de buurt staan gaat vaak dan ook de laad klep open Getest en soms wel 30 mtr bereik
(3 of 4 Tesla in mijn straat )
Je kan dus met dit signaal de lader uit elke tesla halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10:51

Is dit geen oplossing?
https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=AvRzUOe6RbvY

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:57
Nee, daarmee kan je gewoon je laadpoort openen, maar het zal niet het laadproces stoppen en de stekker vrij geven.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Laatst online: 05-06 10:24

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Skupjo schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:06:
Het lijkt erop dat de meeste mensen niet gaan voor de 19" Nova velgen optie op de M3 Highland. Ben benieuwd waarom dat is, omdat qua looks een 'no brainer' is, zou ik zeggen.

Zijn er wellicht praktische bezwaren (naast prijs)? Zo las ik dat je een ander bandentype krijgt en dat je op comfort inboet.
Ik vermoed omdat de Model 3 met een andere kleur én andere velgen over de 45k gaat en dan niet meer in aanmerking komt voor SEPP subsidie.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:50
bilgy_no1 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:33:
[...]

@Broodro0ster

Alternatief: S3XY buttons kopen. Dan heb je een Smart Action waarmee je de hendel van de achterportier kunt gebruiken om de laadpoort te ontgrendelen. Zo doe ik het en dat werkt echt super. Je staat immers toch naast de achterportier om de kabel eruit te halen. Voordeel is dat je nog veel meer extra handige functies erbij krijgt.

Alternatief 2: Het Belgische bedrijf EVChargeKing verkoopt een Tesla connector kit waarmee je een gewone stekker op je laadkabel vervangt door een exemplaar met een Tesla knop erop:

S3XY buttons zijn nog een idee ja. Dat klinkt wel handig op de manier die jij het doet. Helaas niet zo'n goedkope oplossing. En geen idee wat voor effect het heeft op garantie?
De Kingcharge is ook mooi, maar weer niet zo goedkoop.
Smobbo schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:54:
[...]

Ik heb een Flic knopje ingesteld, die gekoppeld is aan een android telefoon met Tasker en daarmee werkt het heel makkelijk.
Knopje heb ik bij de kapstok hangen en ik druk erop als ik mijn tas/jas pak en naar de auto loop. Als ik bij de auto ben is de laadsessie gestopt (mocht die nog bezig zijn) en is de laadpoort ontgrendeld.
Goedkoper dan zo'n ChargeKing kabel met knopje en je staat nog binnen terwijl je op het knopje drukt, dus je hoeft ook niet 1-2 seconden te wachten voor de boel echt ontgrendeld is :) .
@Broodro0ster, wellicht ook wat voor jou?
Daar ga ik ook eens naar kijken. Kan hem dan ook in de berging hangen of evt. aan de onderkant van het laadstation. Misschien dat Home Assistant dan wel de beste repsonstijd heeft als die het ook ondersteunen. Die doet direct calls naar de API.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter

Zoals gezegd. Enkel M3 RWD in het wit + 19 inch velgen levert nog SEPP subsidie a 2950 euro op. Dan kiezen mensen eerder voor de 18 inch velgen en een andere kleur blijkbaar.

Daarnaast kan je deze velgen binnenkort ook los aanschaffen met winterbanden. Dit kan je wellicht doen met de 2950 euro. Zo heb je dus EN de kleur die je wil, EN de 19 inch velgen EN winterbanden :)

Iemand trouwens een idee wanneer de accesoires voor de M3 2024 beschikbaar komen? Wellicht op basis van vroeger? Hoeveel tijd zat er tussen introductie van vorige nieuwe modellen en aanbod van officiele tesla accesoires?

[ Voor 13% gewijzigd door spartacusNLD op 21-11-2023 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Broodro0ster schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:20:
[...]

S3XY buttons zijn nog een idee ja. Dat klinkt wel handig op de manier die jij het doet. Helaas niet zo'n goedkope oplossing. En geen idee wat voor effect het heeft op garantie?
De Kingcharge is ook mooi, maar weer niet zo goedkoop.
Ik denk juist dat de S3XY buttons by far de beste waar-voor-je-geld zijn als je dit issue wilt oplossen. Je krijgt er immers ook nog een hoop andere functionaliteit voor terug. Ik vind het alleen al het geld waard voor het comfort van de Autopilot On/Off knop op een handig plekje op het stuur (ipv de dubbelklik met de stengel). En dan dus nog enorm veel andere mogelijkheden, inclusief het ontgrendelen van de laadpoort.

Ik weet niet of de Black Friday deal nog geldt, maar er was weer flinke korting. Een ander voordeel is overigens dat deze oplossing bij iedere laadpaal of kabel werkt. Dus ook als je onderweg bent.

Voor zover ik weet zijn er geen issues met garantie. Ik moet ook zeggen dat ik eigenlijk nooit issues heb met de app of commander, dus het lijkt in elk geval geen storingen te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-06 20:36
gebruikershaes schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:34:
[...]

Je kan je pasje toch in de kofferbak leggen als je toch elke keer de kofferbak open trekt? Ff een plekje voor maken met klitteband oid dat die op z'n plaats blijft.

Zelf dacht ik om de laadpas ergens onder de laadklep te bevestigen, maar dat is niet handig als je aan het laden bent. Dan kan iemand de pas meenemen. Heb het pasje ook wel in de deur gehad, maar lijkt vooralsnog iets minder handig dan kofferbak.
Ik bewaar 'm in het dashboardkastje, dat nu met een lange druk op het scrollwiel open gaat.
Ik haal vervolgens mijn kabel uit het geheime luik in de kofferbak, plug in, start de lading en leg mijn laadsleutel in de kofferbak.
Na laden/parkeren de omgekeerde volgorde.
Het is maar net wat bij je past...

Thuis doe ik alles met de telefoon, en als-ie klaar is met laden, gewoon de auto van slot,hetgeen ook meteen de (vaste) kabel ontgrendelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Laatst online: 09-06 20:36
Oekol schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:09:
Werd vanmiddag gebeld of ik ook een bewijs had van bestellen van de trekhaak begin dit jaar. De trekhaak was namelijk nog niet betaald door de leasemaatschappij... Dus nadat ik 'm geholpen had met wat bewijs zwart op wit vroeg ik 'm of de marges zo groot zijn dat ze nu pas om geld komen vragen 10 maanden na dato. Moest hij lachen.

Enfin, direct mijn probleem benoemd van het zwarte scherm onder het voor wat hoort wat principe. Direct starte hij een sessie om uit te lezen en vroeg time stamps. Om daarna binnen 1 uur het volgende te krijgen:

[Afbeelding]

Kan volgende week al terecht. Prima service tot zo ver weer :)
Nice!

Maar ook wel weer raar, als je sw crasht, zou je toch ook wel een beetje verwachten dat de auto Tesla triggert. En dat men dan pro-actief aan de slag gaat.

Of heb ik mijn roze bril weer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:00
pimk schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:51:
[...]

Nice!

Maar ook wel weer raar, als je sw crasht, zou je toch ook wel een beetje verwachten dat de auto Tesla triggert. En dat men dan pro-actief aan de slag gaat.

Of heb ik mijn roze bril weer op?
Wellicht. Maar na een reset doet de auto het wel weer gewoon normaal. Blijkbaar is er een crash wat een terugkerend verhaal is, want ik had eerst afgewacht op de volgende software run om te kijken of het opgelost is dan. Achja, we gaan het zien.

Aanvulling voor de discussie hierboven over laadpas:
De laadpas heb ik naast me liggen in het middenconsole, daar heb ik zo'n extra bakje in. Als ik dan de kabel aan de paal heb leg ik hem op de hoedenplank en doe ik met de mobiel de laadklep dicht. Werkt prima.
Als ik aan kom lopen met mobiel klep open, pasje pakken en ontkoppelen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06 17:58

Ik vind de 18 inch met wieldop juist mooier dan die 19inch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:51

Tsja, smaken verschillen natuurlijk. Maar ook de kosten spelen mee. Ik heb zojuist de knoop doorgehakt en een Model 3 Highland RWD in Ultra Red besteld, met de standaard 18 inch wielen dus. De 19 inch zijn (veel) mooier maar duurder, minder zuinig, minder comfortabel en makkelijker te beschadigen. Daarnaast vind ik zwart mooi matchen met de rest van de exterieur trim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Eensch, en met wat aftermarket doppen goed te doen. Heb de wielen nog niet gezien zonder doppen. Ziet dat er een beetje goed uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJRP01
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-03-2024
Aanvulling voor de discussie hierboven over laadpas:
De laadpas heb ik naast me liggen in het middenconsole, daar heb ik zo'n extra bakje in. Als ik dan de kabel aan de paal heb leg ik hem op de hoedenplank en doe ik met de mobiel de laadklep dicht. Werkt prima.
Als ik aan kom lopen met mobiel klep open, pasje pakken en ontkoppelen.
Snap dit niet helemaal. We hebben het hier neem ik aan toch over een openbare laadpaal?
Ik heb een shortcut op mijn tel (iPhone) om de laadpoort te openen. (Deze kan je echter ook in de widget hebben)
Deze druk ik in als ik naar de auto loop, dit ontgrendeld de laadpoort. Ik neem de kabel uit de auto en de kabel koppelt automatisch los van de laadpaal. Ik gebruik dus bij het loskoppelen helemaal niet mijn pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

RJRP01 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:16:
[...]

Snap dit niet helemaal. We hebben het hier neem ik aan toch over een openbare laadpaal?
Ik heb een shortcut op mijn tel (iPhone) om de laadpoort te openen. (Deze kan je echter ook in de widget hebben)
Deze druk ik in als ik naar de auto loop, dit ontgrendeld de laadpoort. Ik neem de kabel uit de auto en de kabel koppelt automatisch los van de laadpaal. Ik gebruik dus bij het loskoppelen helemaal niet mijn pas.
Een normale openbare laadpaal ontgrendelt niet als je niet afmeldt met het pasje. De kabel zit aan twee kanten vast. Autokant: unlockt via de app, door een portier te openen, of via het scherm. Laadpaal: unlockt alleen maar bij pasje opnieuw ervoor houden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJRP01
Jeroenneman schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:19:
[...]

Een normale openbare laadpaal ontgrendelt niet als je niet afmeldt met het pasje. De kabel zit aan twee kanten vast. Autokant: unlockt via de app, door een portier te openen, of via het scherm. Laadpaal: unlockt alleen maar bij pasje opnieuw ervoor houden.
Nou niet hier in Rotterdam.....
Ontkoppel dagelijks zonder pas.
Probeer het eens zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
gebruikershaes schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:21:
Heb de wielen nog niet gezien zonder doppen. Ziet dat er een beetje goed uit?
Zie deze post. Ziet er best redelijk uit:
Dutchlimits schreef op zondag 12 november 2023 @ 16:00:
Kon het niet laten om een foto te maken met de regenboog op de achtergrond:)

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
[...]

Ben je zeker dat je dan ook veilig de laadsessie afsluit aan de laadpaalkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJRP01
this schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:05:
[...]

Ben je zeker dat je dan ook veilig de laadsessie afsluit aan de laadpaalkant?
Neem aan dat als de kabel loskomt dit veilig gaat. Heb nog geen opmerkingen gehad van de wagenparkbeheerder in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
spartacusNLD schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:53:
[...]

Zie deze post. Ziet er best redelijk uit:

[...]
Oh ja. Dat is beter dan de oude d:)b Best ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdu
  • Laatst online: 07:11

hdu

bilgy_no1 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:33:
[...]

Bovendien: als je het onhandig vindt om even op het scherm te tikken, dan lijkt het me niet echt een oplossing om de koffer te openen, en dan aan dat kabeltje te trekken...

@Broodro0ster

Of ander alternatief via de App unlocken?
Eventueel via - zo doe ik het - mijn Apple Watch (één druk op de telefoon, het horloge of één commando roepen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-06 06:48
this schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:08:
[...]

Nee dit werkt alleen om de laadpoort te openen. Om de laadsessie te stoppen stuurt het 'knopje' op de stekker fysiek een signaal naar de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Laatst online: 10:34
Ik snap die hele discussie over de laadpoort niet. Sinds vorige week een Model Y LR (voor mij mijn 1e BEV) en sindsdien 2 keer geladen bij een openbaar laadpunt (laadpaal thuis duurt nog een paar weken :/ ). Als het laden klaar is of ik wil weg, dan open ik het bestuurdersportier op een kier, beëindig de laadsessie op de laadpaal en unplug beide stekkers en gooi de kabel in de kofferbak. Dan stap ik in (hé wat handig mijn deur staat al op een kiertje, kan ik zo instappen ;) ). Simple as that :)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:57:
Ik snap die hele discussie over de laadpoort niet. Sinds vorige week een Model Y LR (voor mij mijn 1e BEV) en sindsdien 2 keer geladen bij een openbaar laadpunt (laadpaal thuis duurt nog een paar weken :/ ). Als het laden klaar is of ik wil weg, dan open ik het bestuurdersportier op een kier, beëindig de laadsessie op de laadpaal en unplug beide stekkers en gooi de kabel in de kofferbak. Dan stap ik in (hé wat handig mijn deur staat al op een kiertje, kan ik zo instappen ;) ). Simple as that :)
Het gaat er om dat niet iedereen het pasje om de laad sessie te stoppen bij zich draagt. Je moet dan eerst de auto in en pas pakken.

Ik heb zojuist een opdracht gemaakt. Nog ff NFC stickertje op of onder de laadklep plakken en klaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPoQBjnu1jCFvtloxTufgvZZchQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SpZUJ01w4DwAjfJXEZJCOQYs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabski
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 11:30
gebruikershaes schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:21:
Eensch, en met wat aftermarket doppen goed te doen. Heb de wielen nog niet gezien zonder doppen. Ziet dat er een beetje goed uit?
Hier nog een voorbeeld van de 18" wielen met aftermarket afdekdoppen icm Ultra Red: YouTube: 5 GRÜNDE - Warum das NEUE Model 3 Highland noch BESSER ist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Stond vanmorgen toevallig direct naast een nieuwe Highland geparkeerd in zelfde trim. Los van de techniek is het qua uiterlijk nog meer dan op de foto's een facelift i.p.v. een heel nieuw model. Achterkant erg fraai, herkenbaar en toch moderner. Koplampen moet ik aan wennen: ik vind het enerzijds retro (positief) en anderzijds wat simpel/goedkoop ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-06 08:22
this schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:08:
[...]

Ik denk dat het kan Je kan denk ik wel iets maken wat signaal kopieert maar mijn kabel zit vast aan mijn paal en dat zal bij meer kabels zo zijn En beperkt bereik dus 10-15 mrt lukt denk ik wel soms verder maar je moet knop ingedrukt houden om te ontlokken Laat je hem los locked hij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

OK, ga ik proberen.
Welk bevel neem je? Stop laden?
Dat is toch iets anders dan "unlock charge port".

[ Voor 11% gewijzigd door Tommie12 op 21-11-2023 17:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomason
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-06 16:33
kabski schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:19:
[...]

Hier nog een voorbeeld van de 18" wielen met aftermarket afdekdoppen icm Ultra Red: YouTube: 5 GRÜNDE - Warum das NEUE Model 3 Highland noch BESSER ist
Ik heb de rode M3 Highland maar ben toch wel overtuigd van de wieldoppen, blijf ze in het echt heel mooi vinden. Misschien als er een mooiere afdekoplossing komt voor de velgen dat ik af en toe wissel, maar voor nu hou ik ze erop.

Wel klasse van Tesla dat daar zo'n nette velg onder zit, vind m zelf mooier dan de 19 inch puur omdat die zwart is haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJRP01
Tommie12 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:50:
[...]

OK, ga ik proberen.
Welk bevel neem je? Stop laden?
Dat is toch iets anders dan "unlock charge port".
Ik gebruik altijd alleen open laadpoort. Je hoort dan dat de laadkabel aan de auto ontgrendeld wordt. Soms duurt het een seconde voordat de laadpoort ontgrendeld wordt. Ik hoor graag of het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
RJRP01 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:10:
[...]

Ik gebruik altijd alleen open laadpoort. Je hoort dan dat de laadkabel aan de auto ontgrendeld wordt. Soms duurt het een seconde voordat de laadpoort ontgrendeld wordt. Ik hoor graag of het werkt
Bizar, dat commando vind ik niet bij de shortcuts….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:01
Tommie12 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:27:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Grum3qGPBYRHFy8szXRM4w_TiBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZMXR7rz2jOhW5yAqMfCT3o1.jpg?f=fotoalbum_large deze toch?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJRP01
Tommie12 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:27:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dv89lQejfo8jFCe2mRRs7exxJcw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fwOKjCwhtubPH7wtXe5v1W9I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
[...]

Dat blijkt. Zoals hieronder genoemt gaat je dat niet lukken. De kabel van de auto komt wel los en in de paal blijft die vrolijk hangen tot je de sessie afbreekt met je pas. Waarschijnlijk lukt het wel op een bepaalde manier hoe je zegt maar ik gok dat dat de redenen zijn dat je naar de laadpaal provider moet bellen om de paal te resetten.

Lees: het is jou dan gelukt maar diegene na je heeft een paal die in de war is en niet wilt laden door errors.

[ Voor 6% gewijzigd door Oekol op 21-11-2023 19:57 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Dan gaat alleen de klep open….

Ontgrendel laadkabel of Unlock chargeport is wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:22
Hier het pasje tussen de bekleding en het kunststoffen gedeelte geklemd in de kofferbak. Kabel ligt daar ook. Na het laden is het kofferbak open->pasje->laadsessie stoppen-> kabel los van paal en dan is hij van de auto ook los. Ik snap ff het moeilijke niet van het ontkoppelen.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
pretpik schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:13:
Hier het pasje tussen de bekleding en het kunststoffen gedeelte geklemd in de kofferbak. Kabel ligt daar ook. Na het laden is het kofferbak open->pasje->laadsessie stoppen-> kabel los van paal en dan is hij van de auto ook los. Ik snap ff het moeilijke niet van het ontkoppelen.
Het is ook niet moeilijk. Wel als je het zonder laadpas doet. Daar komt blijkbaar het gestuntel van. Soort van deur op slot draaien met de sleutel maar naar binnen willen zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJRP01
Oekol schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:56:
[...]

Dat blijkt. Zoals hieronder genoemt gaat je dat niet lukken. De kabel van de auto komt wel los en in de paal blijft die vrolijk hangen tot je de sessie afbreekt met je pas. Waarschijnlijk lukt het wel op een bepaalde manier hoe je zegt maar ik gok dat dat de redenen zijn dat je naar de laadpaal provider moet bellen om de paal te resetten.

Lees: het is jou dan gelukt maar diegene na je heeft een paal die in de war is en niet wilt laden door errors.
Fijn dat je dit allemaal voor me invult. Het is echter niet zo. Ik zal er om het duidelijk te maken binnenkort een filmpje van posten. Verder raakt de laadpaal ook niet van slag aangezien ik dit altijd doe hier voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJRP01
Tommie12 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:05:
[...]

Dan gaat alleen de klep open….

Ontgrendel laadkabel of Unlock chargeport is wat ik zoek.
Als je deze gebruikt als de laadkabel erin zit zal deze de laadkabel ontgrendelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
RJRP01 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:27:
[...]

Fijn dat je dit allemaal voor me invult. Het is echter niet zo. Ik zal er om het duidelijk te maken binnenkort een filmpje van posten. Verder raakt de laadpaal ook niet van slag aangezien ik dit altijd doe hier voor de deur.
Ik kijk er naar uit. Wil je me taggen zodat ik hem niet mis? Thanks. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oekol schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:16:
[...]

Het is ook niet moeilijk. Wel als je het zonder laadpas doet. Daar komt blijkbaar het gestuntel van. Soort van deur op slot draaien met de sleutel maar naar binnen willen zonder.
Het begon met de vraag van iemand met een laadpunt thuis. Die hebben lang niet allemaal een pasje, dus dan moet je een alternatieve oplossing hebben als je niet via app of scherm de laadpoort wilt ontgrendelen. Het is ook geen heel groot issue denk ik. Meer een zoektocht naar gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans96
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-02 21:55
Sinds vorige week eigenaar van een nieuwe Y en tot nu zeer tevreden. Geen rammeltjes, ruitenwissers die doen wat ze moeten doen en op asfalt is deze auto t.o.v. onze xc60 muisstil. Ik heb echter wel een vraagje over de werking van de bewakingsmodus. Ik ben al twee keer bij de auto gekomen waarbij de deur niet openging d.m.v. de telefoonsleutel en ik het kaartje moest gebruiken. Op het scherm is dan te zien dat een incident is geregistreerd. Er zijn ook twee filmopnames van iemand die dicht langs de auto loopt. Maar van het afgaan van een alarm is blijkbaar geen sprake geweest. Ik zie namelijk andere voorbijgangers niet reageren op op enig geluid afkomstig van de auto. Verder heb ik geen melding in de App ontvangen. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
hans96 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:52:
Sinds vorige week eigenaar van een nieuwe Y en tot nu zeer tevreden. Geen rammeltjes, ruitenwissers die doen wat ze moeten doen en op asfalt is deze auto t.o.v. onze xc60 muisstil. Ik heb echter wel een vraagje over de werking van de bewakingsmodus. Ik ben al twee keer bij de auto gekomen waarbij de deur niet openging d.m.v. de telefoonsleutel en ik het kaartje moest gebruiken. Op het scherm is dan te zien dat een incident is geregistreerd. Er zijn ook twee filmopnames van iemand die dicht langs de auto loopt. Maar van het afgaan van een alarm is blijkbaar geen sprake geweest. Ik zie namelijk andere voorbijgangers niet reageren op op enig geluid afkomstig van de auto. Verder heb ik geen melding in de App ontvangen. Zie ik iets over het hoofd?
De y heeft ook geen alarm.

En denk dat je eigenlijk wel een melding van Sentry mode op je app moet krijgen, maar wellicht alleen als je premium connectivity hebt (al zit je waarschijnlijk nog in de eerste maand)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:41
Dat van het af en toe niet open gaan terwijl je dicht met de telefoon bij de auto staat overkomt mij ook. Echt heel af en toe. Ik pak mijn telefoon open de Tesla app… en that’s it: de portier kan ik dan wel weer openen. Kennelijk maakt mijn telefoon soms wat minder goed verbinding met de auto en is het nodig om de app te openen. Pasje gebruik ik echt alleen als ik mijn telefoon ff binnen heb gelaten en de auto in moet.

De auto registreert in sentry mode iedereen die dicht bij komt. Daar krijg je geen melding van. Ik weet (gelukkig) niet waar de grens ligt. Wellicht pas als de alarm af gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:22
[...]

Vandaag toevallig ontgrendelde hij net niet, bij mij kwam het doordat de kabel net te strak stond. Dat is ook nog een mogelijkheid. Lastige was toen wel dat de auto dacht dat de kabel wel ontgrendeld was en de dus de optie in de app even niet zichtbaar was.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bonjour
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-04 23:04
Jerry- schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:40:
Ligt het aan mij of is het 'pearl' effect uit de nieuwe witte Tesla's verdwenen? De nieuwe witte M3's en MY's die ik zie rijden lijken bijna spierwit, in tegenstelling tot bijvoorbeeld witte M3's uit 2019/2020/2021. Ook als ik nu de nieuwe Highland in het wit bekijk is er weinig parelmoer meer te bekennen.
Wij twijfelden tussen een witte en een ultra red M3. Maar bij de proefrit hebben we onze huidige Prius in parelmoer wit naast de witte M3 gezet, en dan is de M3 toch wel erg effen wit, met weinig diepte in de kleur.
Dan valt het ook extra op dat de ultra red, die er ook stond, juist heel veel diepte in de kleur heeft en verschillende kleurschakeringen op de verschillende vlakken van de auto, wat de vormen mooi accentueert.
Dus we hebben hem in het rood besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:41
Wablief? De model Y heeft dat toch wel? https://www.tesla.com/own...8E-8FED-E5EB45FA27DA.html. Daar lees ik het volgende:

Als de Model Y geen geauthentiseerde telefoon of sleutel detecteert en er wordt een portier of de achterbak geopend, klinkt een alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
mustisen schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:37:
[...]

Wablief? De model Y heeft dat toch wel? https://www.tesla.com/own...8E-8FED-E5EB45FA27DA.html. Daar lees ik het volgende:

Als de Model Y geen geauthentiseerde telefoon of sleutel detecteert en er wordt een portier of de achterbak geopend, klinkt een alarm.
Maar is er ook een portier of achterbak geopend?
Zie je dat op beelden?
Want als er alleen personen om je auto lopen (en wellicht iets aanraken, dan gaat er geen alarm af, dus in zoverre heeft de y geen alarm die afgaat bij beweging (of vlieg zoals je wel eens van de model 3 leest).

En trouwens ook uit je link:

Opmerking
Afhankelijk van de marktregio, is u auto mogelijk niet uitgerust met een audio-alarm voor beveiligingsfuncties of werken de functies niet exact op de manier die wordt beschreven.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat van het niet openen met de Phone Key kan ook aan de instellingen op je telefoon liggen. Soms worden apps die een tijdje niet actief zijn gekild of staan de permissies misschien niet goed. Bluetooth wel altijd aan? etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-06 00:17
ZeRoC00L schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:33:
[...]

De y heeft ook geen alarm.

En denk dat je eigenlijk wel een melding van Sentry mode op je app moet krijgen, maar wellicht alleen als je premium connectivity hebt (al zit je waarschijnlijk nog in de eerste maand)
De Y LR berlin van aug hier en kwam tijdens monteren van remklauw covers achter dat er wel alarm op zit.
Auto was automatisch op slot gegaan terwijl die op krik stond :+

Er zit geen speaker op dus je hoort dan de toeter gaan en via de app krijg je ook een melding.

[ Voor 8% gewijzigd door Armo op 21-11-2023 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raka
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-06 05:42
Ze is bij ons ook weleens erg in paniek geraakt toen op de brug al haar wielen er af waren gehaald. Voor de bandenwissel. Maakte een hoop herrie (en in de app)

Y RWD Shanghai 12/22 heeft alarm :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisK-Delft
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:41
Sinds vandaag ook in de Nederlandse handleiding: “Volledig automatisch sturen (Bèta)”: https://www.tesla.com/own...4B-8B04-09B991368DC5.html

Zou het dan nu eindelijk toch bijna zo ver zijn?… Misschien horen we er 30 november al meer over, spannend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:17
Eerste keer vriezen, enige keer dat je de app echt nodig hebt en natuurlijk werkt het niet… 🤬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:47
STIMPPYYY schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:13:
Eerste keer vriezen, enige keer dat je de app echt nodig hebt en natuurlijk werkt het niet… 🤬
Ja, irritant inderdaad! App doet het nog steeds niet :O

Verder zag ik in de release notes van Watch for Tesla dat er API changes aan zitten te komen waardoor deze en waarschijnlijk andere apps niet meer gaan werken zonder aanpassingen. Watch for Tesla zinspeelt op dat ze daarom maar over willen gaan op een subscription model...

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Oh fijn om te lezen dat het niet aan mij lag.
Raakte al een beetje gefrustreerd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
FlorisK-Delft schreef op woensdag 22 november 2023 @ 00:37:
Sinds vandaag ook in de Nederlandse handleiding: “Volledig automatisch sturen (Bèta)”: https://www.tesla.com/own...4B-8B04-09B991368DC5.html

Zou het dan nu eindelijk toch bijna zo ver zijn?… Misschien horen we er 30 november al meer over, spannend.
Dit is ook een belangrijke zin, sommige mensen denken dat de 'gewone' AP overal maar moet werken namelijk:
In tegenstelling tot Traffic-aware cruise control, Automatisch sturen en Navigeren met Autopilot, die zijn bedoeld voor gebruik op meerbaans wegen met duidelijke rijstrookmarkeringen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ik heb deze ochtend ook 2 keer moeten proberen om voor te verwarmen, maar de tweede keer ging het dus wel (nadat ik de app eens dicht gegooid had).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• netdata
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-06 07:41
FlorisK-Delft schreef op woensdag 22 november 2023 @ 00:37:

Wil geen party pooper zijn, maar de URL die je plakt heeft als location: nl_us
Dus lijkt me logisch dat de full self driving daar uitgelegd wordt.

Ook de hoofdpagina van de link vermeld:

Softwareversie: 2023.38
North America

Als je nl_be pagina's neemt dan staan die er niet tussen.

Het zou me ook zeer sterk verwonderen aangezien de UNECE dit nog steeds niet rond is met hun DCAS regulatie.
Zie ook hun laatste bijeenkomst hier: https://unece.org/sites/d...s/2023-09/GRVA-17-12e.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door netdata op 22-11-2023 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-06 18:41
Helaas achter Paywall, mooie review over nieuwe M3.

Terwijl de gevestigde industrie tevergeefs ‘Tesla-killers’ aankondigt, presenteert Elon Musk zijn ‘killer-Tesla

"Met de nieuwe Model 3 zet Tesla zijn concurrenten weer eens op achterstand. Op het eerste gezicht lijkt er weinig veranderd aan het belangrijkste model van Musks autobedrijf, maar het grote verschil zit van binnen."

En eindigd met "Je zou bijna te doen krijgen met de bazen van Volkswagen, Toyota en General Motors." :P

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Oekol
Ingmar7 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:17:
Helaas achter Paywall, mooie review over nieuwe M3.

Terwijl de gevestigde industrie tevergeefs ‘Tesla-killers’ aankondigt, presenteert Elon Musk zijn ‘killer-Tesla

"Met de nieuwe Model 3 zet Tesla zijn concurrenten weer eens op achterstand. Op het eerste gezicht lijkt er weinig veranderd aan het belangrijkste model van Musks autobedrijf, maar het grote verschil zit van binnen."

En eindigd met "Je zou bijna te doen krijgen met de bazen van Volkswagen, Toyota en General Motors." :P
Knip

[ Voor 23% gewijzigd door Notna op 22-11-2023 20:52 . Reden: Aardig bedoeld, maar helaas mogen we dit niet toestaan ivm copyright etc. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:41
[...]
Het verschilt van laadpaal tot laadpaal (waarschijnlijk per gemeente/aanbieder). Sommige palen laten de kabel los als je de kabel loskoppelt van de auto, sommige palen laten alleen los met het pasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:30
De temperatuursensor voor de buitentemperatuur lijkt nog al van slag als het wat kouder is. Vanochtend gaf die -9 aan en een paar weken geleden -5. De werkelijke buitentemperatuur was ongeveer -1. Na een stukje rijden lijkt het allemaal wel weer te kloppen. Het gaat overigens om een Model Y van dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Laatst online: 14:50
Hij is weer helemaal de weg kwijt met dit “koude” weer

270 Wh/km en er vrolijk 25% naast zitten met het verwachtte gebruik in doodnormale omstandigheden gister
(Dat “banden spanning” alarm is ook de kwijt weg, met een alarm op 2.9 bar)

En zo’n comment “als je 20 km/h onder de toegestane snelheid had gereden was je efficienter” irriteer me ook mateloos. Ja. En gevaarlijker dan gewoon meerijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fqDhppWFxVwNe2zw1_9jFYZOAL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cg1v7B2ZzTSbsDd51QJk6fN4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door JohanB op 22-11-2023 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JohanB schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:12:

270 Wh/km en er vrolijk 25% naast zitten met het verwachtte gebruik in doodnormale omstandigheden gister

[Afbeelding]
Dat krijg je als je bandenspanning niet klopt ;) :P

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekol
JohanB schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:12:

(Dat “banden spanning” alarm is ook de kwijt weg, met een alarm op 2.9 bar)

En zo’n comment “als je 20 km/h onder de toegestane snelheid had gereden was je efficienter” irriteer me ook mateloos. Ja. En gevaarlijker dan gewoon meerijden

[Afbeelding]
De enige vraag die ik heb is hoeveel kilometers je hebt gereden in je auto? :7

Pagina: 1 ... 171 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: